GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

3d Studio MAX i inne, czyli wątek dla grafików - part 17 ;)

07.06.2003
18:47
smile
[1]

Minas Morgul [ Senator ]

3d Studio MAX i inne, czyli wątek dla grafików - part 17 ;)

Niech pasja tworzenia trzyma was ndal w swych objeciach :)


------------------------------------------------------
-blueprints i zdjęcia referencyjne:
www.suurland.com/
www.onnovanbraam.com/
www.securityarms.com/
www.supersportwagen.net/
www.supercars.net/

-----------------------------------------------------

-tutoriale:
www.max3d.pl
www.3rddimensiontutorials.com
www.onnovanbraam.com
www.3dtotal.com/ffa/tutorials/tutorialsmax.asp

---------------------------------------------------------------

-tekstury:
www.mayang.com/textures
www.nepthys.com/textures
www.textures.forrest.cz
www.debevec.org/Probes/
www.davegh.com/
www.art.net/%7Ejeremy/photo/public_texture/index.html
www.tapety.lubie.pl/kategoria.php?id=366
www.3dcafe.com/asp/textures.asp
www.graffiti.org
www.seds.org/images/
www.textures.dk/

---------------------------------------------------------------------

-darmowe modele
www.3dtotal.com/ffa/meshes/meshhuman_a2.asp

-------------------------------------------------------------------------

-skrypty:
www.max3d.pl
www.scriptspot.com/start.htm

----------------------------------------------------------------------


Wszystkich 3d Maniakow zapraszamy do aktywnego udzielania sie w watku !!!!!


Ps. Jako, ze GOL wprowadzil oplaty za otwieranie wczesniejszych fotek, nie moge otworzyc pieknego "ABC dla grafikow 3D i do wstepniaka wrzucam wczesniejsza prace...

Wczesniejszy watek:

07.06.2003
20:06
smile
[2]

ZZar [ Konsul ]

Minas Morgul-->Thx za brazila zaraz lukne , czytam sobie teraz o finalu i w ogóle renderach, nie wiedziałem że tyle tego jest huh.

08.06.2003
11:42
[3]

Bremen [ The Dude ]

ZZar --> ano :)...tajniki renderowania Brazilem...Vrayem czy fR to naprawde kupe roboty :)...ale tylko pomyslec jakie efekty tego moga byc :)

08.06.2003
14:42
smile
[4]

ZZar [ Konsul ]

Bremen--> Co polecałbyś do robienia roślinek???

08.06.2003
18:13
[5]

Bremen [ The Dude ]

ZZar --> sam wymodeluj :)...ale uzyj mapy opacity :)

08.06.2003
20:43
smile
[6]

ZZar [ Konsul ]

Bremen--Chodziło o rendera od jakiego zacząć przygode z max ,czy wszystkie są dobre do wszystiego czy mają jakieś specjalne przeznaczenie ???
BTW:Staram się modelować w rhino (nie korzystam z pluginow ktore robia rosliny)w maxie jakoś mi nie wychodzi ale jak znajdę trochę czasu (sesja) to się przyłoże i zamieszcze coś fajnego. Co to jest ta mapa opacity ?? (Wiem leń ze mnie zamiast poszukać sobie tego sam w tutkach to o wszystko się tutaj wypytuje heh ale nie mam czasu na grzebanie:)

08.06.2003
20:44
smile
[7]

ZZar [ Konsul ]

Bremen-->Bym zapomniał co byś dodał do mojego drzewka by wyglądało lepiej????

08.06.2003
21:46
[8]

Karrde [ Pretorianin ]

Czas by coś zaprezentować, prawda panowie szlachta? Bo jak do tej pory to tylko oceniałem cudze prace ;-)
To co widzać na zalaczonym obrazku zrobilem dzisiaj - troche mi sie nudzilo ;-)
Nie jest to zadne dzielo sztuki, ale nigdy nie mialo nim byc.
Feel free to rate it...

09.06.2003
09:04
smile
[9]

ZZar [ Konsul ]

Karrde-->Fajny glow jeszcze jak być mógł ten obiekt przysunąć bliżej... To by można się bardziej przyjrzeć.

09.06.2003
09:05
smile
[10]

ZZar [ Konsul ]

jak byś (miało być:)

09.06.2003
21:15
smile
[11]

Minas Morgul [ Senator ]

Karrde -Mam do Ciebie pytanie. Jak zrobiles ta taka swiecaca mgielke w portalu? Ja od paru dni robie swoja kolejna prace i tez chcialem taki efekt uzyskac, ale w troche innej postaci.

09.06.2003
22:30
smile
[12]

ZZar [ Konsul ]

Minas Morgul-->Domyślam się że Karrde użył filtra glow na cząsteczkach (bądź innym obiekcie) w video post, może się myle nie jestem pewny. Jeśli jest to zrobione w inny sposób to sam jestem zainteresowany jak to zostało stworzone.
Minas Morgul czytałeś może tutorial kometa na www.max3d.pl :)

09.06.2003
23:22
smile
[13]

Maciak [ Pretorianin ]

Mam jedno pytanie. Jak utworzyc prawidlowy cien (obrazek). Jak widzicie ta galaz to prostokacik z narzuconym opacity map, wszsystko bylo by ok gdyby nie to ze cien nie przybiera ksztaltu galezi tylko mesha... ?



....

09.06.2003
23:46
[14]

Bremen [ The Dude ]

Maciak --> w zrodle swiatla ustaw w parametrach "Shadow Parameters" w Object Shadows cien jako Ray Traced Shadows...to powinno pomoc

09.06.2003
23:52
smile
[15]

Maciak [ Pretorianin ]

BIG THX ! działa

A dał bym głowe ze to sprawdzalem i mi nie poszlo ;-> ale tak to jest jak sie ma Koze na oczach ....
pozdro

10.06.2003
00:06
smile
[16]

Karrde [ Pretorianin ]

Minas --> ZZar ma rację. Użyłem Particle Cloud i Lens Effects Glow w Video Poscie. Typ glowa dałem na gradient (pobawic sie gradientami mozna w trzeciej zakladce), po czym przejsc do ostatniej zakladki, postawic ptaka przy red, green, blue i pobawic sie ustawieniami :)

10.06.2003
01:13
smile
[17]

Bremen [ The Dude ]

Maciak --> spox kein problem:)

A teraz cos odemnie :)...ostatnio bawilem sie troche materialami odbijajacymie w Brazil-u i oto czastka tego w co sie bawilem :P

10.06.2003
12:22
smile
[18]

Minas Morgul [ Senator ]

Dzieki :)

Szczegolnie dzieki za glowa, bo wczesniej co prawda sie nim bawilem, ale nie wiedzialem, ze mozna uzyskac takie fajne bajery w zakladce INFERNO :)

10.06.2003
14:38
smile
[19]

ZZar [ Konsul ]

Czy da się zrobić żeby glow działał z brazilem u mnie po prostu nic nie renderuje czarny ekran,
drugie pytanko jak do emitera cząsteczek przypisać siłę wind gravity itd.
Zamieszczam drzewko zmieniłem teksturkę-->

10.06.2003
14:40
smile
[20]

ZZar [ Konsul ]

A tak wygląda w scanline-->

10.06.2003
14:51
[21]

Minas Morgul [ Senator ]

Sprobuj renderowac z video posta. Wtedy bedzie sie renderowal glow, jesli masz ustawiony brazil na current renderer.

10.06.2003
16:05
smile
[22]

MGS BigBoss [ Konsul ]

ktoś wie skąd można ściągnąc jakiegoś patha do wersji 3d max 4 bo u mnie na winXP występuje jakiś błąd 7,1,29

10.06.2003
16:48
[23]

Bremen [ The Dude ]

MGS --> mosisz sciagnac C-dille ktora znajduje sie na stronie max3d.gry-online.pl

10.06.2003
18:14
smile
[24]

ZZar [ Konsul ]

Minas Morgul--> Tak wlasnie robilem (execute) jak przestawie na scanline to dziala ,ale jak probuje brazilem kupa.
BTW. Luknijcie na moj chodniczek będzie prowadził do moejgo portalu (w poprzedniej części tego postu go zamieściłem).

10.06.2003
18:17
smile
[25]

ZZar [ Konsul ]

Oczywiście krytyka i fachowe porady mile widziane. Jak powiedział kiedyś Bremen Bryce to ciekawy modeler.

10.06.2003
22:49
smile
[26]

ZZar [ Konsul ]

Drugi render (długo się badziewie renderuje)

10.06.2003
22:53
[27]

ZZar [ Konsul ]

Za duży rozmiar miał skubany --->

11.06.2003
20:02
[28]

Karrde [ Pretorianin ]

No to się pochwalę najnowszym projektem stajni Karrde. Kto zgadnie jaki to samochód... będzie miał satysfakcję ;-)
I ja zresztą także, bo pokaże to, że dobrze wymodelowałem :]]


Ps. To nie jest koniec, jakby ktoś nie zgadł ;P

11.06.2003
20:16
smile
[29]

ZZar [ Konsul ]

Karrde-->No fajnie ci to idzie strzelam że Dodge jakiś ghighi , pracuj dalej... dobrze jest

11.06.2003
20:18
[30]

Karrde [ Pretorianin ]

Dodge?? Ekhm... no nie, to nie jest Dodge.
No dobra, powiem - Ferrari 360 Modena. IMO jest "nawet" podobny ;D

11.06.2003
20:31
[31]

van [ ignoruj mnie ]

hehe a teraz jakeis szujstwo ode mnie.
dopiero sie ucze....

11.06.2003
20:44
[32]

Bremen [ The Dude ]

Karrde --> albo mc'laren albo mazda jakas :)

11.06.2003
20:53
smile
[33]

Karrde [ Pretorianin ]

No to chyba nie jest podobny :/
Jak już mówiłem - Ferrari 360...

11.06.2003
21:22
smile
[34]

Bdx [ Senator ]

Problem
Czemu po uruchomieniu 3d maxa użycie procesora skacze od 0 do 90% :( nic nie można zrobić.... poza tym nie mogę wybrać urządzenia I/O w menu render.. :/ Podejrzewam, że w obydwu przypadkach mieszają dx 9.0?? może być?

11.06.2003
21:33
smile
[35]

Bdx [ Senator ]

Windows xp sp1, detonatory 43.45 softquadro, gf4400, jakiś czas temu ( inne stery, dx - niedawno musialem reinstalować winde ) wszystko chodziło jak trzeba..

11.06.2003
22:42
smile
[36]

ZZar [ Konsul ]

Van--> Dam sobie głowe obciąć że tworzysz w Bryce. No ta popielniczka akurat z tutka ale każdy tak zaczyna. Przesiądź się na maxa jest lepszy ale bardziej skomplikowany wiem to z doświadczenia , sam zaczynałem od Bryce 5 (jednak sądze że Bryce jest dobry na początek ).

12.06.2003
13:39
[37]

van [ ignoruj mnie ]

ZZar ---> Racja robie w brycie i to z tutka. Ale i tak znalazlem tylko kilka tutkow. Niestety.
A co do maxa... Narazie bede probowal w bryco cos zobic.

12.06.2003
15:45
smile
[38]

Sephion [ One Winged Angel ]

Oto moje poczatki z grafika 3d :) mam nadzieje, ze troche to juz samochod przypomina.

Mam male pytanie. W jakiej rozdzielczosci tworzycie grafike w programie 3d (np. 3d studio)?

12.06.2003
20:09
[39]

Maciak [ Pretorianin ]

EEEh w tak pokazujecie sowje pracki to ja tesch pokaze ... tylko sie nie smiejcie .. ten projekt skonczylem 3 miesiace temu i to moja pierwsz praca w 3d studi .. praktycznie sie na niej uczlem obslugi maxa ..


...1

12.06.2003
20:11
[40]

Maciak [ Pretorianin ]

...2

12.06.2003
20:12
[41]

Maciak [ Pretorianin ]

...3

12.06.2003
20:14
[42]

Maciak [ Pretorianin ]

...4

12.06.2003
20:15
[43]

Maciak [ Pretorianin ]

...5

12.06.2003
20:19
[44]

Maciak [ Pretorianin ]

:-> heh no coz ... wiem ze wszsko jakies takies ciemne i w ogole .. ale ja jeszcze do teraz nie umiem ustawiac swiatel ..
-->Sephion samochod jest wypasisty :D

12.06.2003
23:40
smile
[45]

ZZar [ Konsul ]

Maciak--> no zadziwiasz mnie pierwsza praca w 3d i to odrazu twarz człowieka fascynujące :)
Var--> Wejdź na strone WWW.BRYCETECH.COM tam jest WSZYSTKO czego dusza zapragnie dzięsiątki tutków niektóre poprostu wymiatają (zobacz w Fire&Ice (albo gdzies indziej ) tam jest taka pochodnia zrobiona w bryce poprostu szczeka opada).
Sephion-->cool!

12.06.2003
23:45
smile
[46]

ZZar [ Konsul ]

Znalazłem luknijcie to Bryce zrobione -->
TO NIE JA ROBIŁEM OD RAZU MÓWIE.
Zarąbiste moim skromnym zdaniem.

13.06.2003
20:00
smile
[47]

ZZar [ Konsul ]

Zamieszczam modelik stateczka , tylko się nie polewajcie jeszcze mu dorobie pare bajerów będzie wyglądał znacznie lepiej...--->

13.06.2003
20:06
[48]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

Dobra, ktory mi powie gdzie znajde jakies tutki do photoshopa ??? :)))

13.06.2003
22:56
[49]

Minas Morgul [ Senator ]

ZZar - Ogien jest po prostu sliczny...zadziwiajace, jakie tam rzeczy mozna robic!

Drak'kan - a byles moze na: www.graffik.pl ?

13.06.2003
23:16
smile
[50]

spider2000 [ Master Of Windforce ]

Mógłby mi ktoś pomóc jak zacząć? Próbowałem 3d studio maxa... ale nawet nie umiem wymodeloewac najprostszych rzeczy... te przeciąganie punkcików z miejsca na miejsce jakoś mi nie wychodzi :/. Mógłby mi ktoś doradzić jak i z czym zacząć?

13.06.2003
23:26
smile
[51]

FAJEK [ CD Projekt ]

zacznij od tego tutoriala... wprawdzie wyglada "groźnie" ale prowadzi cie od zupelnych podstaw za raczke. IMO jeden z najlepszych tutkow jakie widzialem.

13.06.2003
23:34
smile
[52]

Sephion [ One Winged Angel ]

Tak jak mowi Fajek ten tutorial z Fiatem 500 jest naprawde dobry. To zasluguje na miane tutoriala, poniewaz mozna sie z tego wiele nauczyc, a nie calkowicie bezmyslnie kopiowac ;). Sam wspomagam sie tym tutoralem przy moim autku :D

13.06.2003
23:38
[53]

Minas Morgul [ Senator ]

Przeciaganie punkcikow?
Zacznij moze najpierw od czegos latwiejszego, bo zabawa w splajny po pierwszym dniu maxowania, jest troche za trudna :).. nawet po kilku miesiacach nie jest latwa.

Na poczatku zobacz sobie strone: www.max3d.pl/tutoriale.php
i sprobuj wymodelowac cos prostego.

Czasem nie bedziesz znal jednak podstaw, bo powiedza ci: "otworz material editor"...i nie bedziesz wiedzial, gdzie jest material editor :D. Wtedy, jak chcesz, mozesz do mnie napisac na gg, bo podstawy umiem.

Hehe...przez jakies pierwsze 2 tygodnie poznawalem dopiero program, ktory jest moim zdaniem skomplikowany i zeby poznac wszystkie opcje, nalezy poswiecic na niego troche czasu :)

Pamietam, ze najwieksza masakre mialem na poczatku, jak dorwalem sie do tutoriali z max3d... Moja pierwsza praca to byla bodajze jaskinia. Pozniej szlo juz lepiej.
Na poczatku tworz jakies proste obiekty (czajniki itd..), a pozniej dodawaj im modyfikatory (zakladka modifiers) i sprawdzaj, jak dzialaja. Pobaw sie troche w teksturowanie (nacisnij "m" w maxie). Poexperymentuj z tworzeniem tekstur... hehe.. ja w tym raczej za dobry nie jestem (moze oprocz kilku prac, ktore mi sie podobaja).

13.06.2003
23:44
smile
[54]

Minas Morgul [ Senator ]

I oczywiscie rowniez polecam link wspomniany przez kolegow :)

13.06.2003
23:50
smile
[55]

spider2000 [ Master Of Windforce ]

Oka, spróbuję :). Ale dopiero jutro, albo w niedzielę.

14.06.2003
09:41
[56]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

No dobra, a mi ktos pomoze ?? Potrzebuje sie podszkolic troche w photoshopie i grafice 2d :)) Z gory dziekuje za pomoc.

14.06.2003
10:24
[57]

Bremen [ The Dude ]

Drak'kan --> to zajzyj do watku o grafice 2D :D:D...tam pomoga

spider --> Nie taki diabel zly jak go maluja :)...chcialo by sie rzecz o tym programie...faktycznie program nie nalezy do najlatwiejszych ale takie sa programy profesjonalne :). Ale jest tez programem latwym do nauczenia sie (przynajmniej tych prostych rzeczy) a to za sprawa tego ze wszystko masz podane na tacy.
Co do tych wertex-ow to hmmm...ja sie ich szybko nauczylem ale to bylo okupowane wieloma niepowodzeniami :).
Moim zdaniem najprostrza metoda jest Box modeling czyli tzw. wytlaczanie. Poszukaj troche o tym tutkow i sproboj.

BTW.
W modelowaniu pomaga tez ogladanie czyis prac i zastanawianie sie jak one zostaly wymodelowane i potem starasze sie cos takiego odtworzyc, mniej lub bardziej zgodne z orginalem :)...to tez uczy modelowania

14.06.2003
12:26
smile
[58]

Sephion [ One Winged Angel ]

A czym lepiej modelowac pojazdy? BOX'ami czy Splinami? Boxy chyba sa latwiejsze?

14.06.2003
12:35
[59]

Minas Morgul [ Senator ]

Co do vertexow, to tez wygodnie mi sie z nimi pracuje, ale z box modelling mam czasem jeszcze problemy, jak wychodzi mi nie to, co trzeba...zawsze characze siatke tak, ze nic dobrego nie wychodzi :(

Sephion -> Oczywiscie z boxow. Przyznam, ze Spliny sa bardzo ciezkie (IMHO). Tutaj trzeba miec wprawe. Zanim narysowalem obrys ludzkiej twarzy, to myslalem, ze zwariuje...

We wszystkim moga pomoc blueprinty, ale uwazam, ze w box modelling robi sie o wiele przyjemniej...chociaz nie zawsze latwo :)

14.06.2003
12:44
[60]

FAJEK [ CD Projekt ]

Minas Morgul --->

a widzial ktos jakiegos dobrego tutka do boxmodellingu ale taki od podstaw (cos jak ten Fiat 500)?

14.06.2003
12:58
[61]

Minas Morgul [ Senator ]

Fajek -> poszukaj na www.max3d.pl/tutoriale.php takiego czegos, jak "mysliwiec w 15 minut", albo "komputer w 20 minut".


Sa tez tutoriale na rolki, czy na katedre. W sumie tutaj wystarczy znac moze z 4 opcje, ale ich umiejetne wykorzystanie, to juz co innego :-)

14.06.2003
14:39
smile
[62]

Bdx [ Senator ]

w samym maxie jest tutorial na modelowanie boxami ^_^

....jak widze niektóre prace to wiem, że przede mną dłuuuuuuuga droga :)

14.06.2003
14:56
[63]

Minas Morgul [ Senator ]

Hmm..nawet nie tak trudno wymodelowac taki samolocik. Pozniej dac tylko meshsmootha i jest pieknie. Pamietam, ze tez robilem mysliwca, ktory zostal wysmiany.... Nie znalem wtedy podstawowych opcji, potrzebnych przy modelowaniu i wyszlo zielonkawe cos. Ci, ktorzy sledza watek od poczatku, pewnie wiedza, o co chodzi :)

Ostatnio jednak bawie sie w modelowanie coraz czesciej, bo bez tego niestety, ale "ani rusz".

14.06.2003
16:07
smile
[64]

Bdx [ Senator ]

Minas - w końcu każdy, jak tylko coś zechce robić, musi zacząć od początku...ja właśnie po raz drugi podchodzę do 3d maxa. Kiedyś próbowałem ale się zraziłem i nawet nie doszedłem do modelowania tej łapy z tutków.... Teraz jednak jadę twardo po kolei całego tutoriala... Właśnie poznaję tajniki materiałów i tekstur.

Oprócz maxa miałem kilkudniowy etap gdzie bawiłem się zmodellerem - próbowałem wymodelować bmw 5 - coś tam niby wychodziło ale teraz nie mogę znaleźć tych plików żeby dokończyć dzieła... jak troche poznam maxa to sobie coś ładnego wirtualnego "wyklepię" :) Na pierwszy ogień chyba pójdzie ten fiacik... :)

Dwa linki znalezione przed momentem..

https://www.help3d.com/Tutorials_/3Dmax_Tutorials/3dmax_tutorials.html

14.06.2003
19:54
[65]

Maciak [ Pretorianin ]

---->Drak'kan ---- https://www.photoshop.pl tam moze znajdzeisz jakies turtoriale .. ;-D

14.06.2003
23:11
smile
[66]

ZZar [ Konsul ]

To ja pokaże swój stateczek hehe---->

14.06.2003
23:12
smile
[67]

ZZar [ Konsul ]

No atu próbowałem z teksturą huh--->

14.06.2003
23:21
smile
[68]

Karrde [ Pretorianin ]

ZZar --> no tu Ci muszę przyznać - zamieszałeś z tą siatką ;>

14.06.2003
23:24
smile
[69]

Bdx [ Senator ]

Ten kształt zamierzony?? hihihi

14.06.2003
23:29
[70]

Maciak [ Pretorianin ]

Hymm... narzuca sie pytanie: statek kosmiczny czy (pod)wodny? ;->

15.06.2003
10:33
smile
[71]

ZZar [ Konsul ]

Statek uniwersalny ghighi ;)

15.06.2003
10:34
smile
[72]

ZZar [ Konsul ]

Karrde--->Mieszałem nurbsami w rhinocerosie :)

15.06.2003
12:41
smile
[73]

ZZar [ Konsul ]

A tutaj próbowałem ozdoby na kolumnę i wyszło coś takiego--->

15.06.2003
19:24
[74]

.Jacek 99. [ Senator ]

Przepraszam za takie pytanie bez wstepu i zapoznania sie z watkiem. Po prostu zalezy mi na czybkiej informacji. Co powiecie o Maya 4.0? Wartkosie w to zaopatrzyc? Jaki poziom zlozonosci reprezentuje soba ta aplikacja?

15.06.2003
19:31
[75]

Bremen [ The Dude ]

Jacek --> powiem ci tak z tego co wiem (a wiem niewiele :( )...ze program daje ci ogromne mozliwosci i bije maxa...lightwava itp. Program mozna zrobic praktycznie pod siebie jak znasz odpowiedni jezyki skryptowe z tego co sie nie myle. Podobno jest znacznie trudniejszy od maxa czy innych ale nie ma sie co dziwic...wkonco najbardziej profesjonalny.Pamietam ze raz staralem sie cos wymodelowac to troche sie pogubilem bo interfejs moim zdaniem mniej czytelny niz maksowki ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia i pewnych nawykow,nazewnictwa itp.

Najbardziej w mayi denerwoje mnie to ze trza miec mocny sprzet :(...jesli takowego nie masz to lepiej sie nie zabieraj :)..mowie to przedewszystkim o ram-ie...min 512 o ile sie nie myle :)

15.06.2003
19:37
[76]

.Jacek 99. [ Senator ]

Bremen - hehe ram ma sie u mnie w kompie najgorzej - 128 :( troche mnie zasmuciles. No i to ze najbardziej zlozony tez nie brzmi dobrze.

15.06.2003
21:03
smile
[77]

spider2000 [ Master Of Windforce ]

Wiecie co... do grafy, to ja się chyba w ogóle nie nadaję. Z tym tutorialem z fiatem... miałem problem z umieszczeniem w odpowiednim miejscu we wszytskich płaszczyznach tego polygonu, z którego robi się błotnik... żenada :(.

15.06.2003
21:04
[78]

Maciak [ Pretorianin ]

ZZar ----> zajefajna ozdobka ... czym to robiles ???

15.06.2003
21:06
[79]

Maciak [ Pretorianin ]

Spider2000 ---> nie martw sie takie wrazenie zawsze jest na pacztku ... tzn ja juz pracuje z maxem jakies 1,2 roku i tez mam jeszcze z tym problemy ... ;->

15.06.2003
21:08
[80]

Maciak [ Pretorianin ]

btw .. da sie jakos operwowac trzema plaszczyznami naraz ? tj. dwiema sterujesz normlanie a np. rolka od myszki korygujesz w malym stopniu trzecie ? ;-)

16.06.2003
10:28
[81]

ZZar [ Konsul ]

Maciak-->Zrobiłem to w rhinocerosie nurbsami , a póżniej importowałem do maxa :)).

16.06.2003
18:56
[82]

van [ ignoruj mnie ]

+1 Wpis P.S Mash juz 40

16.06.2003
18:57
[83]

van [ ignoruj mnie ]

shit poszlo nie tu gdzie mialo.
mam pytanko. Jaki programik ma najmniejsze wymagania sprzetowe? i mozna cos ciekawego w nim zrobic..

16.06.2003
20:27
smile
[84]

ZZar [ Konsul ]

Chelloł to znowy ja zamieszczam kilka nowych prac (eksperymentów) oto koncepcja sufitu (3d max)--->

16.06.2003
20:33
smile
[85]

ZZar [ Konsul ]

A tu trochę to spłaszczyłem (Bryce5) trochę inna perspektywa--->

16.06.2003
20:35
smile
[86]

ZZar [ Konsul ]

P.S. Chcielibyście mieć taki sufit w swoim pokoju ????

16.06.2003
23:38
smile
[87]

Stavros [ Legionista ]

witam, jestem tu po raz pierwszy i widze ze co chwilke ktos dorzuca cos nowego :) a poniewaz tez troche dlubie w maxie to postanowilem tez cos wrzucic od siebie i pochwalic sie :P

pozdro all

16.06.2003
23:40
[88]

Stavros [ Legionista ]

i cos takiego jeszcze:

16.06.2003
23:43
[89]

Stavros [ Legionista ]

pare alienow - klasyczny szarak z iksfilesa

16.06.2003
23:47
smile
[90]

Stavros [ Legionista ]

a na koniec rarytasek dla starszyzny, statek z gry privateer - tarsus

16.06.2003
23:51
smile
[91]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

Stavros -->mocno cienki ten "rarytasek dla starszyzny"

17.06.2003
00:36
[92]

Stavros [ Legionista ]

bo tak wygladal w grze a ja nie chcialem go "podrasowywac" :>

17.06.2003
00:39
smile
[93]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

Acha......to walnij nam teraz model z Jet Packa .....Jeżeli pamiętasz awkors ;)

17.06.2003
00:43
smile
[94]

Stavros [ Legionista ]

ci co grali to nie powinni sie dziwic ze wyglada tak a nie innaczej :) a giera jest z 93 roku to nie dziw, ze wtedy takie proste i malo zlozone modele tworzyli, a ja jako fanatyk tejrze giery nie mam zamiaru poprawiac idealu, hehehehehe, pozdro

17.06.2003
00:46
[95]

Stavros [ Legionista ]

Jet Pack? niestety nie kojarze, daj mi jakies namiary to za dzien, dwa wrzuce - przynajmniej postaram sie wrzucic :P

17.06.2003
00:48
smile
[96]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

Stavros --Z 93?To ćwieka mi wbiłeś...Ci co grali....hehe......A co Jet Packa nie pamiętasz?Trap Door? Speelbound?
Mówi ci to coś?A co do dziwów w Privateer wygląda to lepiej.Bez obrazy.Ma nawet tekstury.......

17.06.2003
00:50
[97]

Stavros [ Legionista ]

pewnie ze lepiej, tylko jakbys wyrenderowal modele z gry w wysokiej rozdzielczosci to ciekawe jakby wygladaly ;)

17.06.2003
00:54
[98]

Stavros [ Legionista ]

aaa a tak na marginesie, ten moj tez ma textury, tylko ze sa anizotropowe i sie blyszcza moze za duzo (plus wina oswietlenia) dlatego wyglada innaczej niz w grze

17.06.2003
00:59
smile
[99]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

Stavros -->ale my się nie kłócimy? Co? No bo ja życze Ci renderów długich jak noc ;) (Poważnie)




Pozdrawiam......

18.06.2003
00:02
smile
[100]

Maciak [ Pretorianin ]

:-> heh "długich jak noc" ... czy to dobrze ?... jejq ale to jest niesamowicie wk*** jak czekasz 5 godzin na jednego rendera i na koncu okazuje sie ze jeden maly elemnet nie tak został ustwiony ... %) wyps.

18.06.2003
19:24
smile
[101]

ZZar [ Konsul ]

W związku z postem powyżej nasuwa się pytanie czy można w maksie zrobić tak aby renderowała się tylko wybrana część sceny???? (W bryce można)

18.06.2003
19:34
smile
[102]

Sephion [ One Winged Angel ]

ZZar --> pewnie, ze sie da :] wlacz sobie tutorial "introduction to lighting" tam jest to ladnie wytlumaczone

A tym czasem ja wysylam swoj "podrasowany" samochodzik, dodalem zderzaki, takie cos z przodu, klamki oraz mapki hdri :-), narazie duzo bledow jest, ale to sie jeszcze zrobi :-)

18.06.2003
19:35
smile
[103]

Stavros [ Legionista ]

chyba nie, ale istnieje bodajrze mozliwosc renderowania poszczegolnych elementow sceny typu: kanal alpha, tlo, materialy blend, diffuse, ink, paint, reflection refraction, self-ilumination, cienie i dane bufora Z itp

18.06.2003
19:47
smile
[104]

Sephion [ One Winged Angel ]

To jest cos o nazwie "render regionalny" :)
Na screenie jest jego opis -->

18.06.2003
20:02
smile
[105]

Stavros [ Legionista ]

tak, jest to, w okienku obok ikony renderu wybierasz sobie na crop i dajesz render, potem pojawia Ci sie ramka ktora "okrawasz" scene i na koncu wciskasz OK w rogu widoku sceny

18.06.2003
21:08
smile
[106]

Bdx [ Senator ]

Sephion - aż miło popatrzeć ale podrasuj jeszcze trochę tego fiacika :) Ja właśnie siedzę nad jednym projektem autka i siwieje, nerwy mi puszczają i nie wiem czy wytrzyma mi myszka..ale mimo to się nie poddaję - wyobrażam sobie jaka to musi być frajda gdy "umie" się maxa i tworzy bez ciągłego "undo" :/ ale jak sie nauczę to będę sobie robił jedno autko na dzień ;)

18.06.2003
23:04
smile
[107]

ZZar [ Konsul ]

Widzę że dużo mówi się o autkach :) chyba sam wymodeluję jakieś, ale to będzie własny projekt, można by powiedzieć concept car :)) buahaha zobaczymy co z tego wyjdzie.

18.06.2003
23:09
smile
[108]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

Sephion -->nieźle ;)
Bdx -->nieporawny optymista ;P

18.06.2003
23:10
smile
[109]

ZZar [ Konsul ]

Sephion-->BTW Bardzo fajne autko , elegancki przód , ale jakoś odblaski dziwnie wyglądają w okolicach błotników chyba że to efekt zamierzony.

18.06.2003
23:31
smile
[110]

Maciak [ Pretorianin ]

Sephion ----> autko - wypas ! niesmowite ...
ZZar--> jednak nie ma to jak trochi pofantazjiwac .. ;-> "concept car " to spoko pomysł :-) aktualnie pracuje nad jakims tam widoczkiem, ale jush planuje nastepana rapcka wlasnie cos w tym stylu ;)

18.06.2003
23:31
smile
[111]

Sephion [ One Winged Angel ]

W sumie to tez uwazam, ze to troche nie naturalnie wyglada, ale to pewnie przez zly kat ustawienia mapki hdri. Jak juz calosc wymodeluje to sie zajme texturowaniem, bo narazie to jest na zasadzie "aby bylo" :) moze jakas rdza gdze niegdzie by sie przydla :)

Bdx --> pokaz swoj samochod, albo chociaz powedz jaki model tworzysz :)

A tutaj arcydzielo ktore znalazlemy chyba na 3dtotal.com, jak wam sie podba ? :]

19.06.2003
13:43
[112]

ZZar [ Konsul ]

Na 3dtotal wszystkie prace to wymiatacze hehe..

19.06.2003
14:35
smile
[113]

Sephion [ One Winged Angel ]

Czy wie ktos moze w jaki sposob dalo by sie zapisac model jako plaski plik bmp?? Chodzi mi o to abym mogl przygotowac sobie dokladna pasujaca teksture do np. miecza, w ten sposob aby w jego konkretnym miejscu byla rdza. A pozniej ta tekstura jakby "obwinac" caly model :)

19.06.2003
14:41
smile
[114]

Bdx [ Senator ]

Sephion - wszystko w swoim czasie... na razie jeszcze nie ma czego pokazywać :) Nie będę ukrywał że ciężko mi ruszyć z miejsca, mimo, że z tutorialami maxa na modelowanie nie miałem większych problemów. Teraz jednak ciężko mi stworzyć coś sensownego, tak jak bym chciał.. :(((( No ale jeszcze mam na tyle zapału żeby próbować. :)

co do autka które modeluję to nie chcę zapeszać ;)) bo i tak pewnie nie wyjdzie takie jak na szkicach.. na razie tylko tyle :) -----> oooo

btw. jaką metodą zrobiłeś tego fiacika - tak jak w tutku? opisz coś - każde tipsy mile widziane

19.06.2003
15:02
smile
[115]

Sephion [ One Winged Angel ]

Bdx --> Tak jak mowilem, przy modelowaniu tego samochodzika opieram sie po czesci tym tutorialem :) Zaczalem od zwyklych plane'ow na blueprinty, a potem zrobilem maly kwadracik (tez plane), trzeba tylko wszystkie wierzcholki dobrze ustawic co do kazdego rzutu. Potem przechodzisz z vertexow na edege i sie zaczyna :). Mysle, ze na zgieciach najlepiej wiele razy ciac powierzchnie, aby byla jak najblizsza do danego wygiecia. Wspieraj sie roznymi pomocniczymi liniami, wtedy latwiej wykonac niektore elementy oddalone od siebie a bedace w linni prostej. Gdy bedziesz miec juz cala "obudowe" to vertexy zaznaczaj w rzucie perspektywicznym. Najgorzej, gdy chce sie zaznaczyc jakis werzcholek z tylu, a tu sie cos na samym przodzie zaznacza :)


A tu krociotka zabawa z Brazilem, czyli kilka kulek i brazil chrome

19.06.2003
18:49
[116]

van [ ignoruj mnie ]

WIELCY GRAFICY 3d!!!!
Czy ktos z was chcialbym aby umiescic jego galerie na mojej powstajacej Wieelkiej Galerii???

19.06.2003
20:00
[117]

Sephion [ One Winged Angel ]

van --> a moze wiecej szczegolow :] ??

19.06.2003
20:05
smile
[118]

Bdx [ Senator ]

Sephion - dzięki za opis, generalnie to streściłeś mój sposób "mieszania" w maxie...tylko, że cholera mi coś słabo wychodzi. Pozostaje tylko ćwiczyć....ćwiczyć...ćwiczyć

19.06.2003
20:14
[119]

van [ ignoruj mnie ]

wiecej szczegolow bedzie niedlugo:P
jak sie ktos zglosi

19.06.2003
22:17
[120]

Minas Morgul [ Senator ]

next :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.