GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic 2 (cz. 33)

02.06.2003
19:53
[1]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Gothic 2 (cz. 33)

Zostala wypuszczona kolejna czesc wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tu bedziemy rozmawiac o swoich rozterkach w grze jak i problemach, napotkanych podczas podrozy po dolinie, ktorej juz nie oslaniala bezpieczna bariera, w ktorej grasuja Orki ze smokami na czele. My musimy sprostac wyzwaniom i pokonac wysłannika zlego boga Beliara, przywracajac tym samym spokoj i rownowage krainie Myrtany !

=======================================================================

Porady forumowiczów:
SPOILER:

Prosba by Mysia

UPRASZA SIE WSZYSTKICH ZADAJACYCH "CIEKAWE PYTANIA" O GRANIE W GRY CRPG KTORE POLEGAJA NA ZACZEPIANIU NPC I CO WAZNIEJSZE SLUCHANIU CO ONI MOWIA:( BO 75% PYTAN NA TYM FORUM POLEGA NA TYM ZE WIEKSZOSC Z ZADAJCYCH PYTANIA NOTORYCZNIE OLEWA ODPOWIEDZI NPC'OW A RECZE WAM ZE GOTHIC II TO PROSTA GRA I JEDYNA NIESPODZIANKE SPOTKACIE TYLKO W 6 ROZDZIALE :) JEDYNA ZAGADKA W CALEJ GRZE ;) A RESZTE MOZNA SIE DOWIEDZIEC WYPYTUJAC NPC'OW BO OD TEGO MAJA IMIONA BY Z NIMI GADAC, A NIE TYLKO OBYWATEL, CZY STRAZNIK:) DODATKOWO UPRASZA SIE O NIE UZYWANIE W ROZMOWACH Z NPC'AMI KLAWISZA"ESC" ;)

PS. ZEBACZY NIE PYTAJCIE BO WAM ODPOWIEDZA W NIEMILY SPOSOB ;)))



1. GILDIA ZŁODZIEJI
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto

Moja scieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy sie udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy sie zostać złodziejem.

"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodzieji, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kase Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąc zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w szkrzyni w tej jaskini jest smierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójsć do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyc do gildii.


2. PROBLEMY Z KASĄ by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)

3. KAPLICZKI by Long & Mysia
Kapliczki: podsumowanie
Kaplicze mozemy odwiedzac tylko raz dziennie, nie ma znaczenia ktora kaplicze odwiedzamy (mozemy zawsze ta sama) efekty sa zalezne od wartosci datku i klasy postaci (przynaleznosci)
100 sz +5 życia, +4 many, +1 siły
50 sz: +5 życia, +2 many, +1 siły
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)
z czego: mag = mana, najemnik = sila, palladyn = sila lub HP

4.O DOŚWIADCZENIU by mikmac
Generalnie 1% umiejetnosci kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drozeje do 2 pkt. nauki.
Tworcy gry doszli do wniosku, ze jezeli walczysz mieczem jedn. to tez poniekad nabywasz doswiadczenia w dwurecznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w kazdej umiejetnosci sa trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejetnosci [luk-kusza; jedno.-dwureczny] roznia sie stopniem, to zawsze uczysz sie za 10 pkt nauki i idzie to po 5% na kazda umiejetnosc. Jest to po to aby nadgonic z druga umiejetnoscia do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [lucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka bedzie kosztowac 10 pkt nauki po 5% na kazde - az do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz sa w takim stopniu i mozesz uczyc sie je oddzielnie - czyli przeznaczac punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie sa: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%

5.JAK ZDOBYĆ ZBROJĘ PEŁZACZY by _Luke_
Co do tej zbroi z pelzaczy. Najpierw trzeba pogadac z mysliwym Gestath'em (kolesiem od smokow, o ktorego pytalo tyle osob), pozniej idziemy do Wilka na farmie Omara i przekazujemy mu 10 plyt z pelzaczy. Na nastepny dzien mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500

6. ODŻYWIANIE by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły

7. KRWAWE KIELICHY by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręcznośc na poziomie 40).
- Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej).
- Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu.
- Piąty kielich jest w ratuszu na pietrze w jedym z pokoi, stoi na komodzie
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)

8. QUEST DLA HARADA (Przynieść broń orka) by Angel_from_kabaty
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
1) Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
2) Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą(tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukanajaskinia jest na dole.
3) Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. kosztuje nas to 50szt złota ale kożyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco bartokowi( jaśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.
Można równierz pogadać z Haradem i przekonac go, że Ork to zbyt trudny przeciwnik i dostać questa z pokonaniem bandytów, to jednak nie przynosi tylu kożyści.

9. JAK UŁATWIĆ SOBIE START by Angel_from_kabaty
Na samym początku jest dosyć ciężko. Moja sugestja jest następująca: żeby nie inwestować w siłe(zwłaszcza jak gra się magiem) najlepiej wziąć amulet +15 do siły. Amulet znajduje się w gildii złodziei. Nie będę się rozpisywał jak dostać się do gildii bo to już ktoś opisał. Powiem tylko jak sobie ułatwić zdobycie tego amuletu. Otóż na samym początku naszego pobytu w mieście należy zająć się dostaniem do siedziby gildii złodziei. Pogadać z szefową tej organizacji. Potem odmówić przyłączenia się do nich. Uciekać przed szefową(tylko uważajcie żeby nie przestała was gonić) do wyjścia z kanałów(tego do morza). Tam jest taki spadek, my wyskakujemy a ona utknie. Wtedy wystarczy łuk i troche strzał(czasem udaje jej się wyskoczyć ale to sporadycznie:P). Analogicznie można postąpić z dwoma pozostałymi członkami gildii(zdobyć exp i trochę przedmiotów). Następnie zabrać im klucze i otworzyć co się da. W zamkniętym dotąd pomieszczeniu jest skrzynia a w niej amulet +15 do siły. To na początek bardzo dużo. I pamiętajcie aby do kanałów iść już z umiejętnością otwierania zamków i z zapasem wytrychów. Jest tam sporo skrzyń które warto otworzyć. Zebrany sprzęt można potem sprzedać albo zachować na później. Przyszłemu magowi jednak przyda się szybko zdobyć 1000szt złota.

10. METODY NA PODWYŻSZENIE STATSÓW NA STAŁE by Astrea
Eliksiry na stałe podnoszące współczynniki (każdy wymaga użycia szczawiu królewskiego):
Poniższych roślin nie zjadac, nie sprzedawać, tylko trzymać, a po zdobyciu umiejętności "alchemia" - warzyć mikstury:
- siły: smoczy korzeń
- zręczności: jagoda goblinia
- magii: ognisty korzen
- życia: leczniczy korzeń

11. PORADA DLA POCZĄTKUJĄCYCH by Astrea
W I rozdziale, zanim przystapi sie do jakiegos obozu - powinno sie na maxa robic wszystkie zadania. Niektóre z zadan - po przyłączeniu sie do którejs z gildii - są nie do wykonania i przepadają bezcenne punkty doswiadczenia.

12. ŁUK BOSPERA by Angel_from_kabaty i Cainoor
Skradziony łuk jest w jednej ze skrzyń w kanałach. Wystarczy dostać się do kanałów(siedziby złodziei). Jak się dostać do gildii złodziei jest opisane powyżej. Żeby wziąć łuk ze skrzyni trzeba mieć wytrychy i umiejętność otwierania zamków.

13. MYŚLIWI by Gordek

OKOLICE KORINIS

Grom (niedaleko wieży Dextera)
uczy usuwania:
- rogu cieniostwora, żuwaczek, serc, kłów

Grimbald (niedaleko czarnego Trolla)
uczy usuwania:
- żuwaczek, pazurów, skrzydeł krwiopijcy, żądeł krwiopijcy

Gaan (niedaleko wejścia do górniczej doliny)
uczy usuwania:
- rogu smoczego zębacza, kłów, skrzydeł krwiopijcy, żadeł krwiopijcy

Wilk (na farmie Onara lub na farmie Bengara, jeśli mu znaleźliśmy pracę)
- robi pancerz z płyt pełzaczy (dopiero jeśli pogadalismy na ten temat z Gestalhem) by Yancy

GORNICZA DOLINA

Gestalh (niedaleko smoka powietrza, górnicza dolina)
uczy usuwania:
- żuwaczek, języka ognistego jaszczura, rogu smoczego zębacza,
w 4 rozdziale dodatkowo uczy:
- usuwania smoczych łusek, spuszczania smoeczej krwi

Talbin (dolina, na prawo od mostu na zamek, przejść się wzdłuż rzeki i 1 wejście w lewo) by zandarus
-serce, róg cieniostwora, pazury

Jergan (w kopalni Fajetha, chyba po otrzymaniu zadania z rudą)
-pazury

14.NAUCZYCIELE by Gordek/wuluk/mysia/zandarus

Strzelanie z łuku: Wilk (farma Onara), max. ??, Bartok (były czeladnik łuczarza Bospera), max. ??, Niclas (jak idziemy pod górkę od latarni Jacka), max. ??
Bronie jednoręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Cedrik (obok ratusza - tylko paladyni), max. 90; Wulfgar (koszary), max. 60; Keroloth (zamek w Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Arlik (za magazynem w Khorinis), max. 30;
Bronie dwuręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Paladyn obok ratusza (tylko paladyni), max. 90, Wulfgar (koszary), max. 60, Keroloth (zamek z Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; Rod (farma Onara), max. 30; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Lee (farma Onara), max. 100 (dopiero 5 rozdział i trzeba miec przynajmniej 60%);
Otwieranie zamków: Thorben (stolarz w Khornis); Ramirez (w gildii złodzieji)
Skradanie:Jasper z gildii złodzieji, Bartok (plac wisielcow)
Zręczność: Cassia (w gildii złodzieji), max. 90, kusznik w koszarach Khorinis, max. 60; Lares (port Khorinis), max. 90, Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 90 (tylko najemnicy lub bez przydziału);
Siła: Carl (kowal z portu Khorinis), max. 30; Harad (kowal z dolnego miasta), max. 50; Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 80 (tylko najemnicy lub bez przydziału); Mortis (kowal z koszar), max. 60 (tylko straż królewska); Bennet (farma Onara), max. 100 (dopiero w 5 lub 6 rozdziale); Ingrath (ratusz - tylko paladyni), max. 90; Brutus(zamek w Górniczej dolinie) max. 75
Kusze: Uldar (kusznik z zamku w Górniczej Dolinie), max. 30; Dragomir (w obozie przy dordze do magicznego golema), max. 60; Kusznik z koszar w Khorinis, max. 60;
Mana: Vatras (mag wody z okolic świątyni Khorinis), max. 60; Sengorath (zamek w Górniczej Dolinie (tylko 2 i 3 rozdział), max. ??, Mag w klasztorze, który stoi przed kościołem, max. ?? (tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału); Pyrokar (klasztor, kościół - tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału, trzeba być zaawansowanym magiem [powyżej 60%]), max. ??; Milten (jak wezmiemy go na pokład w 6 rodziale), max.200
Kradzież kieszonkowa: Cassia (gildia złodzieji - dopiero jak tam wstąpimy);
Zdejmowanie zwierzętom skór: Bosper (łuczarz w Khorinis);
Tworzenie run: magowie, 2 w bibliotece jeden przed kapliczka, jeden na glownym dziedzincu, 6 krag Pyrokar (tylko magowie);
Alchemia: Sagita (jaskinia za farmą Onara(QUEST); Constatntino (dolne miasto Khorinis)(musisz znac choc podstawy alchemii); Ignaz (miasto portowe, za kowalem Carlem(QUEST), gostek w klasztorze, w piwnicach (dodatkowo robi on miskurki jesli mamy składniki)

15.PODWYŻSZENIE O 2% BRONI JEDNORĘCZNYCH by Gordek
Jak porozmawiasz z Wulfgarem pomiędzy 5 a 7 rano to nauczy cię 2% broni jednoręcznych.

16.ZADANIE Z KSIĘGĄ PODATKOWĄ LEHMARA by Gordek
Nie warto księgi podatkowej Lehmara zanosić od razu do Hanny. Najpierw odniesmy ją Thorbenowi (dostaniem 200 expa), potem kupujemy tą książkę od niego za 100 szt. złota (jest w jego ekwipunku), pózniej zanosimy ją barmanowi Coragonowi w knajpie obok Vatrasa (dostajemy kolejne 200 expa). Znów ją od niego kupujemy i dopiero zanosimy do Hanny. A tam 200 expa, wytrychy i klucz do szkrzyni ze skarbem gildii złodzieji na wyspie na wprost portu w Khorinis.

17. Miejsce występowania Szczawiu Królewskiego by zandarus
OKOLICE KORINIS
- za kamiennym kręgiem na farmie Lobarta,
- okolice schodów do fosy na prawo od północnej bramy miasta,
- góra na lewo wychodząc z latarni (rośnie przy drzewie, które nie jest świerkiem),
- 2 sztuki przy kamiennym kręgu, tym niedaleko jaskini z kołowrotem (1 rośnie w kręgu, 2 obok przy drzewie),
- za czarnym trollem,
- na cmętarzu za farmą Sekoba,
- w krypcie za farmą Onara,
- za trolami przy wieży Dextera.
- szczyt gory jak idziemy od latarni w kierunku Niclasa wlazimy na szczyt i tam rosnie szczaw.
- jaskinia po prawo od czarnego trola (tam gdzie proba ognia dla magow) lewa odnoga (jaksinia przyslonieta przez roslinnosc)
GÓRNICZA DOLINA
- na skarpie koło kryjowki Diega, trzeba sie wspiąć i iść w kierunku zamku)
- kolo stada zebaczy kolo pierwszej kopalni (losowo szczaw lub eliksir sily lub zrecznosci)

18. Jak sie dostac do obozów by Mysia
MAG/ARCYMAG
- zaniesc do klasztoru 1000 szt. i owieczke (kupic za 100 szt. od Pepe na farmie Onara
STRAŻNIK/PALLADYN
- zostać obywatelem miasta (wykonać zadania dla mistrzów)
lub
- wykończyć gildie złodziei
NAJEMNIK/ŁOWCA SMOKÓW
- wykonac zadanie dla Torlofa (zabic 2 strażników na farmie Bengara)
- przekonać do siebie większość najemników (wygrać z nimi w pojedynkach)
ZOSTAC OBYWATELEM MIASTA
- przekonać do siebie większośc mistrzów i wybrać u kogo chce się pracować
a) Harad (kowal) - patrz na początek spoilera
b) Bosper (łuczarz) - przynieść 6 skór wilków
c) Mateo - odzyskać od Grity 100 szt.
d) Constantino (Alchemik) - zebrać dla niego zioła
e) stolarz - zdobyć błogosławieństwo od maga wody i ognia

Mozna być jednocześnie obywatelem miasta i najemnikiem/strażnikiem/magiem

19. QUEST DLA IGNAZA (CZAR ZAPOMNIENIA)
Żeby wykonac tego questa należy pobic kogoś z miasta (nie z dzielnicy portowej), bez świadków i gdy będzie wstawać rzucić na niego czar Otchłań. Jeśli postać ta będzie nadal z nami normalnie rozmawiać znaczy to, że odnieslismy sukces. Najlepiej jest użyć tego czaru na Constantino (miejskim alchemiku).
=======================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <------mapy do Gothic'a 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z grą GERMAN
https://gothic2.binio.com <------porady i mapki POLSKA
=======================================================================

Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
=======================================================================

Link do poprzedniej części:

02.06.2003
19:57
[2]

Gordek [ Generaďż˝ ]

mruwek --> specjalnie dla ciebie dodałem punkt 19. we wstepniaku

02.06.2003
20:30
[3]

Moby7777 [ Konsul ]

Gordek --> a ja pobilem farmera zamiast Constantino... :P

A ja mam problem... Jestem magiem. Pyrokar wprowadzil mnie juz w 6 krag... nauczylem sie fali smierci. Poszedlem wiec zrobic sobie rune a tu nici bo nie moge robic czarow 6-go kregu!! Co robic?? Moze cos zmieni fakt ze nie zrobilem jeszcze tajemnicy biblioteki?

02.06.2003
21:47
smile
[4]

mruwek [ da ANT ]

Gordek ---------> wybacz, mój błąd zapomniałem zajżeć na wcześniejszy wątek. w każdym bądź razie dzięki. obiecuję poprawę.

03.06.2003
09:24
[5]

aries [ Konsul ]

Witajcie
Z ciekawostek .... sa dwa amulety dodajace +15 do sily - 1 w skrzyni zamknietej w komnacie w kanalach w korynis - 2 w dolinie gorniczej.

I za cholere nie moge znalezc tej super zbroi maga o ktorej wspomina smok ognia ... juz trace nadzieje ze taka istnieje ... ale cos mnie jeszcze niepokoi ... w pewnym momencie grajac magiem Xardas mowi cos ze ukryl wiele swych magicznych przedmiotow po caleym korynis ... ciekawe co mial na mysli ...

03.06.2003
10:36
[6]

Yancy [ Senator ]

Gordek ---> Zapewne masz rację, ale ja wybiłem 1/3 orków i sporo jaszuroludzi w drugim rozdziale i nie zauważyłem by się potem odrodzili. Może nie zwróciłem uwagi.

03.06.2003
10:39
[7]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Też zwróciłem na to uwagę, ale sądzę że Xardas robił nas w balona. W końcu po zakończniu wiadomo że nie można mu ufać ;)

No i co jest kurka w skrzyni koło bramy Korinis! Tej co nie da się jej otworzyć!!!!!

03.06.2003
10:56
smile
[8]

_MariaN_ [ Legionista ]

Witam was wszystkich i aries moze ta zbroja to jest albo cieżki pancerz lowcy smokow poniewarz gdybys nie przeczytal tego almanachu o ulepszeniu tej zbroi to bys takiej nie mial tak samo zbroja palladyna tesh ja znajdujesz w poblizu tego almanachu za sciana sobie lezy i to sa te zbroje ktore mial swiat nie widziec ( chyba tak sadze ) choc Yancy i reszta wie ze jeszcze istnieje Stara rycerska zbroja co ja ma ten koles MR.Item musi istniec poniewaz ma wszystkie przedmioty co wystepuja w grze

Yancy i reszta wymeczylem tego kolesia co mi powiedzial ze taki miecz istnieje wiecie o ktory mi chodzi :) bylem u niego wpisalem cheata na tego mr.itema i go zgasilo ze nie ma takiego miecza i mi przyznal racje ze sciemnial :) szorki ze pisalem legendy o tym mieczu bylem glupi i maly :) heh

03.06.2003
11:01
[9]

aries [ Konsul ]

_MariaN_ --> ja przegralem ta gre wszystkimi postaciami i to 2 krotnie teraz bawie sie w szukanie perelek ... i wlasnie jedna taka jest ta zbroja maga ... ktorej nie ma tam gdzie ma je i palek i najemnik ... znalazlem juz kilka ciekawostek ... ale tego mieczyska o ktorym bylo tu sporo tez nie znalazlem ... a obszedlem swiat gothica od wszystkich stron ... nawet od tych od ktroych wydaje sie ze to niemozliwe ...

03.06.2003
11:14
[10]

Yancy [ Senator ]

_MariaN_ ---> No, nie ma w sumie sprawy. Każdy inny przedmiot w grze mógł być wiarygodny, prócz miecza - i napisałem dlaczego. Nikt nie wprowadzałby bezsensownie przedmiot, który zniszczyłby, równowagę gry. Dlaetego - nie wierzyłem w istnienie tego miecza.

O najwspanialszej zbroi dla maga wspomina smok. A trudno za takową uważać Ciężką Szatę Ognia dostępną w 3 rozdziale. Jednak prawie na 100% nic lepszego bez chetowania nie ma.
Smok wspominał też że moja Zbroja Łowcy zrobiona jest ze smoczych jaj - a o ile dobrze pamiętam - to wcale nie prawda. Dużo się mówiło o ulepszeniu zbroi jajami smoka - ale nic takiego nie miało miejsca.
Wniosek - Smoki to kłamcy ;)

Starą zbroję rycerską vel Zbroję upadłego Paladyna - noszą właśnie upadli nieumarli Paladyni. Ale ta, którą znajdujemy w klasztorze - mimo informacji w Almanachu, to zwykła zbroja Paladyna. Niby wynika że została zciągnięta z Upadłego Paladyna - ale to bzdura. Co udowodniłem - dając screena prawdziwej zbroi noszonej przez Upadłych Paladynów. Takich nieścisłości jest wiele. Nie wiem z czego wynikają. Może z błędów przy tłumaczeniu na Polski...

To tyle odnośnie legend o zbrojach.

03.06.2003
12:10
[11]

gribo [ Legionista ]

No dziś 4 minuty po 12.oo skończyłem gothica 2 palladynem :P Ostatni akt to tylko była formalność bo miałem po skonczeniu gry 210 siły i 160 many nawet nie musiałem rzucac najlepszego czaru palladyna ! Poprostu wymiatałem :P

tera zaczynam gre magiem :P niemoge doczekac sie czarów 6 kręgu

03.06.2003
12:13
[12]

Yancy [ Senator ]

gribo ---> Jak się wydawało że wymiatałeś Paladynem - to ciekawe co powiesz o magu. :)))

03.06.2003
12:59
[13]

benko [ Junior ]

czolem! czy ktos wie gdzie mozna znalesc miecz Festera tego kolesia z zamku w Górniczej Dolinie?oblecialem wokol zamku wszystkie namioty wybijajac hordy orkow i nic nie znalazlem

03.06.2003
13:09
[14]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Leży na klifie obok szamana Hoszpaka.

03.06.2003
13:57
[15]

_MariaN_ [ Legionista ]

elko i mam takie pytanko czy polecacie mi gre magiem bo jush palladyn i najemnik mi sie znudzili czy mozecie wymienic jakies plusy jego potaci lub cos w tym stylu wiem tyle ze czary 6 kregu sa wymiotne i to mi jush daje motywacje do gry magiem :)))))

03.06.2003
13:59
smile
[16]

_MariaN_ [ Legionista ]

achia zainstalowalem se ten programik Yancy i daje na Print screen i mam takie pytanko gdzie sie zapisuja te screeny i jeszcze jedno czy muszem wykupic licencje jaks bo qde cos tam przy instalacji byla gadka o wykupieniu licencji :)))

03.06.2003
14:34
smile
[17]

Mysia [ Szczurek ]

_Marian_ --- co do maga to na pewno trudniejsza rozgrywka do 3 epizodu, po 4 to prawdziwy wymiatacz z epogeum w 5 i 6 rozdziale :) warto zaggrac by zobaczyć choćby to jak płaszczą się przed tobą palladyni ;) fantastyczne efekty wizualne czarów:)
Z odrobiną wprawy można graći wymiatać tak samo jak każdą inną postacią

03.06.2003
14:39
[18]

Stoigniew [ Centurion ]

Gothica przeszedlem tylko raz i mam pytanie: Gralem lowca smokow/najemnikiem - w pewnej jaskini na polnocy na lewo od trolla (srodkowa z trzech obok siebie) jest taki miecz wiszacy pionowo w snopie swiatla a pilnuje go dwoch umarlakow w zbrojach paladynow. Jest git.Czy to jakis miecz z questa (np. dla paladyna?) jakas historia ,czy tylko tak sobie lezy. A drugie to w jednej z jaskin Khorinis(sorry nie pamietam w ktorej ale tylko w jednej tak jest) jest krata i kolowrot - jak go otworzyc?

03.06.2003
14:54
[19]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Stoigniew ---> Ten mieczyk to najlepsza broń 2h w grze którą można znaleźć. Nie znam zadnego zadania z nią związanego. Jaskinie z kołowrotem otwiera się za pomocą łoju z kretoszczura. Dostać go można od 2 braci na farmie Akila, jeśli ich skłucimy i nie pozwolimy aby ktoś jeszcze włączył się do walki. Można jeszcze zdobyć łuj na statku (w 5 rozdziale). W tej jaskini jest bimbrownia Vino (tego z farmy Lobarta)

03.06.2003
15:00
[20]

Yancy [ Senator ]

_MariaN_ ---> Screeny robi się scroll lockiem, wcześniej trzeba włączyć jakąś opcję w programie związaną z grafiką 3d (nie pamiętam jak tosię nazywało). Naciskasz raz scroll lock minimimalizujesz grę i masz w okienku Hyper Snapa screen. Potem trzeba tylko zamienić go na jpg aby nie zajmował tyle miejsca. Najprosciej zrobić to choćby w zwykłym ACDSee.

03.06.2003
16:29
[21]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

_MariaN_ --> Graj magiem, gra tą postacią jest super. Wczuj się w role, jesteś magiem - kapłanem Innosa, masz najwyższą władze sądowniczą, ludzie Cie szanują, paladyni słuchają Twoich rozkazów i w ogóle jest niesamowicie...

Nigdy nie zapomne tej rozmowy magiem ze strażnikami okrętu! Brzmiała mniej więcej tak, ale to trzeba samemu usłyszeć :D

- Chcę wejść na statek.
- Nie możesz...
- Dlaczego?
- Takie mam rozkazy.
- Czy te rozkazy dotyczą także wybranców Innosa?
- Eee.... nie jestem pewien.
- Co zrobisz jak wejdę?
- Będę musiał zabić...
- Zabijesz Maga Ognia??
- Eee.. nie panie, nie podniosę ręki!
- To co zrobisz?
- No eee... nie wiem.
- Uważasz że wybraniec Innosa może być złodziejem i ukraść statek?
- Oczywiscie ze nie panie!
- No to wchodze.
- Prosze nie rób tego...

Teraz przejdę najemnikiem, zobaczymy jak będzie :)

03.06.2003
16:30
[22]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

No i wacham się - Paladyn czy Najemnik.. czy paladynem kontynuowany jest jeszcze wątek obrony zamku (stary obóz) po 4 rozdziale?

03.06.2003
16:42
[23]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

ludzie co z wami z tymi screenami?? w grze naciszkasz Print Screen, potem do windows i w Paint Ctrl-V, potem Save as, *.jpg i koniec

03.06.2003
16:45
[24]

Toolism [ JCreator ]

Cześć wam.Czy moglibyście mi napisać kogo mam wziąć do załogi.Mam poziom 33 i jestem palladynem.Słyszałam że ma to być ktoś zaufany.Ja po prostu nie wiem kogo mam zabrać.Sądzę że powinien to być Diego,Gorn,Lee,Lares,dalej nie wiem.Jakiego mam wziąć kowala,żeglarza,o i nie wiem czy wziąć Laresa ,Miltena,Vatrasaitp.pomocy

03.06.2003
16:50
[25]

Stoigniew [ Centurion ]

Toolism--->ja nabralem kogo sie tylko dalo, tez myslalem ze liczba ograniczona - kapitan Torlof, kowal Bennet,no i Lee, Laresa ,Diego ,Miltena, Giriona ...ble ble bla bla chyba z dziesiec osob. W sumie wez wszystkich:) Nawet Biffa - bedziesz mozna go najac (ale po co?)

03.06.2003
16:55
[26]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Toolism ---> Diego, Gorn, Lee, Lester, Milten, Vatras (ci ostatni mają szczaw królewski), Bennet, jako kapitan może być ten gość z klasztoru, Jack, Torlof. Tak naprawde to obojętne kogo zabierzesz i tak sam będziesz walczyć. Masz niewysoki poziom ale wszystko zależy od twoich parametrów.

03.06.2003
16:56
[27]

Stoigniew [ Centurion ]

Toolism-->zapomnialem, wez Angara pomoze ci w czesci walk- jesli Ci to potrzebne

03.06.2003
17:49
[28]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

A ja myślałem, ze będziemy razem walczyć z ostatnim przeciwnikiem. Dlatego zwiołem 2 siepaczy (Lee i Gorn), 2 magów (Miltena, którego lubie oraz Vatrasa) oraz Diego, aby łukiem wspomagał :) A tu taka porażka, przeciwnika na końcu pokonałem rzucając 3 zaklęcia :/ Już czarny troll był silnijeszy!

03.06.2003
18:01
smile
[29]

Krondar [ Death Avatar ]

Pytanie za 5 pkt. :) Gram magiem tak jak wczesniej pisalem :) I teraz takie pytanie. Czy kolejnego kregu magii naucze sie dopierow w "porownywalnym" rozdziale? Czyli pierwszy krag -> pierwszy rozdzial, drugi krag -> drugi rozdzial itd., czy to czy dostapie oswiecenia ;P zalezy od mojego poziomu? Bo wybralem sie na 7mym poziomie w drugim rozdziale do gorniczej doliny (wiem wiem - "kamikatze boski wiatr i nie ma przebacz" ;P), mam w sumie 100pkt. many + czar "kula ognia" i praktycznie jestem na strzala. Tak ze sie zastanawiam czy jesli awansuje i wroce to naucze sie kolejnego kregu magii, czy musze przejsc do 3ciego rozdzialu zeby kolejne czary dostac.
Magowie, co mi powiecie o tym? :)

P.S. Ale szacunek ludzi to max :) Paladyn przy bramie do gornego miasta to prawie kleczal przedemna w czasie gadki :P "Przepraszam wybrancze!" :)

03.06.2003
18:07
smile
[30]

Krondar [ Death Avatar ]

Capt.Krzysztow -> Jak pierwszy raz przechodzilem tez tak myslalem. Ze "pomoc" przyjaciol ma polegac na wspolnej walce z przeciwnikiem, ktory bedzie na tyle mocny ze sam go nie rusze... i zawiodlem sie okrutnie, bo smok byl takim sobie przeciwnikiem, a moi przyjaciele czynnie pomagali mi siedzac na statku i gadajac o duperelach miedzy soba... rownie dobrze mogli by na statek zaokretowac kilku rzemieslnikow - efekt by byl ten sam :)
Pozdrawiam.

03.06.2003
18:18
smile
[31]

Moby7777 [ Konsul ]

To moze mi ktos powiedziec jak sie robi runy 6-go kregu??

03.06.2003
18:37
[32]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Moby7777 ---> Runy 6-go kręgu robisz tak jak runy niższych kręgów, trzeba mieć kamień runiczny, zwój, i wymagane przedmioty. Runy wykonujemy na stole runicznym. Oczywiście nauka jednego zaklęcia kosztuje 5 punktów nauki u wybranego nauczyciela-maga. Run 6-go kręgu uczy Pyrokar (chyba jak zwiedzisz podziemia biblioteki ale nie pamiętam czy to jest konieczne)

03.06.2003
18:38
[33]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Mob7777 --> Rozmawiasz z Pyrokarem, on uczy Cie robienia danej runy, idziesz do biblioteki, przeglądasz księgę z zaklęciami, wybierasz czar, patrzysz jakie są potrzebne składniki. Sprawdzasz czy masz, idziesz kupić czego brakuje, potrzebujesz jeszcze zwój tego czaru i pustą runę. Teraz podchodzisz do urządzonka co robi runy i wybierasz zaklęcia 6 kręgu...

W czym problem?

Krondar --> Będąc w 2 rozdziale na zamku miałem jakieś 70 mana i wymiatałem. A uczysz się co rozdziały, ale w 5 uczysz sie już 5 i 6 kręgu...

03.06.2003
18:41
[34]

Moby7777 [ Konsul ]

zandarus i capt.krzysztow --> juz pisalem w czym problem. Jestem juz magiem 6-go kregu. Nauczylem sie kilku czarow (m.in. Fala Smierci). Poszedlem po skladniki. Ide do stolu runicznego zrobic a tu mozliwosci:
1. krag
2. krag
3. krag
4. krag
5. krag
tajemnica biblioteki

Nic wiecej!

03.06.2003
18:42
[35]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

:/ To może spróbuj inny stół runiczny? Jakiś bug musi być :/

03.06.2003
18:44
smile
[36]

Krondar [ Death Avatar ]

Capt.Krzysztof -> To znaczy czary maja niezle obrazenia - orka na te 4-5 strzalow biore. Tylko many mi zaczyna szybko brakowac, a zebaczy jest tu od cholery i jeszcze troche :( Takze ogolnie ciezko jak diabli narazie - ale widze ze musze na lepsze spele jeszcze poczekac.

03.06.2003
18:49
[37]

zandarus [ Generaďż˝ ]

To pewnie bug. Ja kiedyś mialem problem z orkowymi hersztami, nie zaliczało zadania. Trzeba było wgrać wcześniejszy stan. Robiłem potem to samo i zadanie mialem zaliczone. Niestety będziesz mósiał spróbować od nowa. Może jest ważna kolejność opanowania 6-go kręgu, przed lub po bibliotece?? Ale chyba nie.

03.06.2003
18:57
[38]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Krondar

Na lepsze? Co rozumiesz przez lepsze?? Musisz zwiększyć mane, bo "lepszych" spellów szybko nie dostaniesz. czemu?

Na drugim masz Kule Ognia - za 10 mana dajesz 60 obrażeń.

Na trzecim masz Małą Burze - za 20 mana dajesz 60 obrażeń niewielkiej grupce wrogów. Ciężko zranić więcej niż dwóch - to już lepiej opłaca się rzucać Kule Ognia...

Piorun Kulisty - zrzera za dużo many...

IV krąg. Błyskawica - 20 mana i 100 obrażeń. To już lepiej za te 20 mana rzucić 2 kule = 120 obrażen.

Duża Kula Ognia - to już coś. Tym zabijałem smoki (tym, ale lodowego zabiłem tylko sama zwykłą kula ognia).

Na V poziomie przydaje sie tylko wezwanie demona... a o VI kręgu pisać nie musze, tam wszystko jest super :)

03.06.2003
18:58
[39]

Krondar [ Death Avatar ]

Moby7777, zandarus -> Takich "dziwnych" zaleznosci jest tu mnostwo. Nie pamietam juz dokladnie, ale tez mialem podobne jazdy, przy wyplywaniu/zbieraniu zalogi najemnikiem.

03.06.2003
19:01
[40]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

zandarus --> Runy z biblioteki w ogóle nie zrobiłem, gapa ze mnie :/

A bugów jest masa. W bibiotece leżała księga Dworu Irdolath. Podniosłem, zrobiłem sejwa i wyłączyłem gre (robiłem sobie przerwe). Potem wczytałem gre i księga znów leży na stole, miałem dwie, sejw, load i trzecia ksiega, czwarta, piąta, szósta, siódma dalej nie chciało mi się tego brać, i tak wywaliłem wszystkie... (no zostawiłem sobie dwie :D )

03.06.2003
19:03
[41]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Pierwszy raz Gothica przechodziłem aby tylko przejść i poznac fabułe (Wykonałem niemal wszystkie zadania z wyjątekiem Gildi Magów i tej runy w bibliotece). Teraz dopiero gram aby zbadać każdy kąt i wszedzie zajrzeć :)

03.06.2003
19:03
smile
[42]

Krondar [ Death Avatar ]

Capt.Krzysztow -> 3/4 pkt. nauki pakuje w mane + wydaje mase kaski na kapliczki innosa. Stad na 7mym poziomie mam juz 100 many. A przez lepsze spele myslalem o czyms co moglbym przywolac aby odwrocilo odemnie uwage. Bo zdaje mi sie ze Goblin szkielet czy wilk dlugo nie pozyja. Jakis demon czy cos :)) Wiem ze do tego daleka droga bo "sciezka maga jest kreta", ale zawsze chce sie dostac lepsze spelle od obecnych, prawda? :)

03.06.2003
19:07
[43]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Krondar -- zawsze w rpg gram magami lub kapłanami, i wiem jak to jest, źe się chce mieć zawsze lepsze czary :) Goblin nie jest zły, w sile kupa, ale sam nie wiem jak to działa, jak np. przywoływałem demona to albo:

- nic się nie przyłowywało
- przywolywał się, ale zupełnie gdzie indziej
- przybywały 3-4
- przybywał jeden

A gdy ponownie rzucałem czar, to znów albo przybywały kolejne albo po prostu umierał stary i pojawiał się nowy... to chyba zwalone jest, ale możesz kombinowac z wywołaniem kilku szkieletów-goblinów - zawsze coś...

03.06.2003
19:11
[44]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Krondar ---> Powinieneś rozważnie wybierać zaklęcia, bo to 5 PD. Dobry wybór podał Capt. Krzysztof. 3-ci krąg jest lipny. Nie polecam golema (na zębacze tak na orki nie). W całej grze jest dostępnych 18 czystych run. Podstawa to dużo many. Ja pod koniec gry miałem grubo ponad 300 a można i więcej.

03.06.2003
19:22
[45]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

A zębacze to pryszcz - 2-3 ogniste kule i kaplica... to samo smocze zębacze...

03.06.2003
19:33
smile
[46]

Krondar [ Death Avatar ]

Capt.Krzysztow -> Tak, ja rowniez wlasnie preferuje czary + inteligencje w RPG, niz brutalna sile :) Opcjonalnie jak gram wojownikiem to i tak preferuje luki i kusze.
Bardzo fajnie gralo sie Planescape:Torment magiem - inteligencja robila swoje i mozna sie bylo wykpic od walki czasem :))
Musze poeksperymentowac z przywolancami - czy sie oplaca, jak tak to jakie itd.

zandarus -> 5 PD jeszcze mozna przebolec :) Z tego co pamietam w Gothicu I strasznie duzo pkt. nauki szlo na nauke kregow magii kolejnych. O ile dobrze pamietam to duzo wiecej niz tu. A w mane pakuje ile sie da :)

A co do zebaczy? Tak pryszcz. Ale jak jest ich 6 to juz sa klopoty, zwlaszcza ze ciezko im uciec :)) Dobrze ze czary dzialaja na duza odleglosc i mozna niewidzianym wybijac monstra. Ze smoczymi mam narazie troche klopotow :)
Pozdrawiam

03.06.2003
19:56
smile
[47]

Gilmar [ Easy Rider ]

Mam zdobyczny run leczenia lekkich ran (100), zdobyty na szamanie Orków, czy jako straznik będe mógł go stosować, czy jest on zarezerwowany tylko dla magów? Jakie kryteria musze spelnić, na razie gra podpowiada, że mam za mało many,..... Jaka jest graniczna wartość many aby run ten móc stosować? Jestem w 2 rozdziale i wypełniam zadanie Garonda.

03.06.2003
21:56
[48]

gribo [ Legionista ]

Gilmar --> Musisz zobaczyc co jest na runie napisane :
1. paladin zauber :P to czary dla palladynów
2. jest wymagane jakiś krag to dla magów
3. reszta moze być twoja

03.06.2003
22:05
[49]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Krondar --> Kolega kolegi podobno ukończył Planescape zabijając zaledwie dwóch przeciwników (W tym panią bólu). Nie wiem na ile to możliwe, ale wątpię aby kłamał - bo po co?

04.06.2003
01:42
[50]

Karlak [ Centurion ]

Siema

Wuasnie dolaczylem do grona osob ktore ukonczyly Gothica 2 ;]
Gierka calkiem przyjemna ale za krotka.... no i za uatwa :(
Nie wiem jak wy maniacy mozecie przechodzic ja po raz 2 czy 3.... :)

Pozdr

04.06.2003
08:05
smile
[51]

Mysia [ Szczurek ]

Karlak --- przejscie gry 3 razy to nie jest maniactwo bo jezeli przeszedles tylko jedna postacia to trudno powiedziec bys przezedl ta gre :) moze tylko obejrzales outro :) bo wbrew pozorom gra magiem diametralnie rozni sie od gry najemnikiem i choc moze watek glowny jest podobny to jednak zadania do wykonania sa calkiem inne :)

04.06.2003
08:10
smile
[52]

Mysia [ Szczurek ]

krondar --- co do zebaczy to jest na nie prosty trick :) wystarczy odpowiednio rweagowac na ich ataki (odskok) i dwa ciencia lewo-prawo i odskok i tak dalej i recze Ci ze zebacz Cie nie trafi :) podobna a nawet lepsza taktyka jest zchodzenie (sfare'owanie) na boki przy ataku, wtedy zanim zebacz sie odwroci w Twoja strone zdazysz mu zadac 4-6 ciec i moze juz sie nie obrucic ;) taktyka rewelacyjna i w brew pozorom sprawdza sie grajac kazda postacia i z kazdym zebaczem, rowniez smoczym :) ja je czarami tylko wywabiam pojedynczo a potem docinam :)

04.06.2003
08:42
[53]

Yancy [ Senator ]

Capt Krzysztow ---> Wcale nie jest lepiej za jeden piorun rzucić dwie kule ognia. Piorun zadaje większe o brażenia, bo pkt. zbroi przeciwnika odliczją się tylko raz od obrażeń czaru. A przy dwóch kulach ognia dwa razy. Wypróbuj sobie to na orkach elicie.

Czary uczymy się: 2 krąg w 2 rozdziale w 3 rozdziale 3 i 4 krąg w 5 rozdziale 5 i 6 krąg. A jeśli ktoś chce - to grę z łatwością można przejść tylko z trzema czarami: kula ognia, piorun i deszcz ognisty. Święta strzałę i ognistą strzałę dostajemy obowiązkowo. Ja robiłem wiele run - bo zwyczajnie bawiłem się czarami...

04.06.2003
08:44
[54]

Yancy [ Senator ]

Tzn. - w sumie świętej strzały vel tajemnicy biblioteki nie musi się mieć ale...

04.06.2003
09:32
[55]

Yancy [ Senator ]

Capt. Krzysztow ---> Nie mogę powiedzieć że miałem jakiekolwiek problemy z wezwaniem demona czy jakiegokolwiek innego stwora. Zawsze działało jak się należy. Za wyjątkiem tego, że golemy lubiły się tłuc między sobą ;)

Nie oszczędzajcie PN przy grze magiem - bo i tak wszystkich nie ma na co wydać. Chyba że będziecie się uczyli siły, czy posługiwania się bronią - co moim zdaniem nie miałoby sensu.

Skończenie gry więcej niż raz wczale nie jest maniactwem :) Przeciwnie. Grając raz, to tak jabby czytać książkę na wyrywki. Nie da się poznać całości fabuły - bo tym razem ścieżki dla różnych postaci są po prostu różne.
Ja skończyłem trzy razy i na wiecej nie mam czasu. Trzeba zresztą zostawić sobie coś na dodatek, który ma szanse się ukazać. Z całą pewnością i tak nie poznałem gry na wylot :)

04.06.2003
10:04
smile
[56]

easy1965 [ Pretorianin ]

Pomocy nie mogę wyleżć z 2 rozdziału.Mag wody i ognia są w kręgu,oprawa Oka Inosa naprawiona,a Xardas nie chce nic powiedzieć.We wcześniejszych postach znalazłem ,że muszę być łowcą smoków ale JAK??
Mam 26 lvl z niewykonanych questów tylko Pastwisko ,Sekstans i to cholerne Oko pomóżcie bo już drugi dzień łażę i tylko nabijam expa
Może kogoś niechcący ubiłem?

04.06.2003
10:11
[57]

Yancy [ Senator ]

easy1965 ---> Rozdział trzeci zaczyna się po załatwieniu questu z kopalniami dla Garonda z chwilą powrotu do Korinis - więc coś Ci się pomyliło. Czwarty po naprawieniu oka i wejściu do Górniczej Doliny w celu ubicia smoków.

Do naprawienia oka potrzebni są Pyrokar, Vatras i Xardas w kręgu słonecznym, trzy łodygi ziela bagiennego, naprawiona oprawa oka i trochę czasu na rytuał ;)

Łowcą zostajesz po naprawieniu oka (chyba, dokładnie mogę nie pamiętać) i rozmowie z kowalem Benetem - da Ci zbroje Łowcy.

04.06.2003
10:43
smile
[58]

easy1965 [ Pretorianin ]

Niestety
Misja z rudą zaliczona (łącznie mam59 zaliczonych ) Oko naprawione
Benett nie dał mi zbroi nani w Korinis ani na farmie ,klasztorze i zamku nikt nie ma nowych kwestii
na zamku każą mi się spieszyć z pomocą w Korinis lord mówi że musi coś zrobić i kicha
nie wydaje mi się żeby było przejście do 3 rozdziału

04.06.2003
10:47
smile
[59]

_MariaN_ [ Legionista ]

Hej i podrawiam mam kolejnego cheata dla tych ktorzy sie pobawic troszke i ktos pytal o akrobatyke i ten koes tesh moze tego nauczyc nio jak wiadomo akrobatyykka w gothicu 1 byla szzpoko :) przynajmniej ja tak sadze jesli kcecie tego cheata to napisac i go podam :)

04.06.2003
10:49
[60]

_MariaN_ [ Legionista ]

esay -----> a takie pytanko kim jestes teraz bo jak jestes najemnikiem to nie bedziesz mial zbroi lowcy smokow :)
achia zaniosles dwor irdorath do pyrokara jako dowo zaufania xardasa jesli nie to zrob to :)

04.06.2003
10:52
[61]

Yancy [ Senator ]

_MariaN_ ---> Możesz podać jak masz jakieś nietypowe cheaty - po trzykrotnym skończeniu gry - można sobie już na to pozwolić ;)

04.06.2003
11:04
[62]

easy1965 [ Pretorianin ]

Marian
jestem najemnikiem ,księgę zaniosłem,Pyrokar i mag wody są przy kręgu tylko Xardasa nie mogę pogonić CCC

04.06.2003
11:31
[63]

zandarus [ Generaďż˝ ]

easy1965 ---> Zdobycie oka Inosa to 3 rozdział. Aby do niego dojść trzeba zaliczyć kopalnie dla Garonda. Jak wracasz do Khorynis to jest 3 rozdział. Powinieneś udać się do Xsardasa, wyśle cię do Hagena, ten z kolei do klasztoru. Pyrokar powie, że oko zostało skradzione. Gdy zdobędziesz oko wracasz do Pyrokara, ten wysyła cię do Vatrasa. Vatras mówi , że trzeba 3 magów do rytuału. Wracasz do Pyrokara (nie do Xardasa), te nie chce się zgodzić na Xardasa. Idziesz do Xardasa, jak ten wychodzi to zaczep go i powiedz, że Pyrokar się nie zgadza, da ci klucz do kufra na farmie Sekoba. Idziemy tam bierzemy księgę i dajemy dla Pyrokara, wtedy się zgadza. Teraz wystarczy uwolnić Benneta aby naprawił oko. Jeśli jesteśmy najemnikiem dostajemy lekką zbroję łowcy smoków. Uwaga jeśli nie mamy zbroi to Xardas nie będzie chciał iść do kręgu i będzie mówił, że nie jesteśmy gotowi.

04.06.2003
11:40
smile
[64]

Krondar [ Death Avatar ]

Mysia -> Teraz to juz na wieksza ilosc zebaczy przywoluje kilka szkieletow i stojac z boku dopinguje moich zawodnikow :) Zabawa przednia. A niedobitki kula ognia/pociskiem :))

Capt.Krzysztow. -> Wiem ze to troche off-topic, ale przejsc Planescape zabijajac tylko dwie osoby sie nie da. Wiem bo konczylem dwa razy, z tego raz magiem o inteligencji i madrosci 25 (wiecej sie nie da... poziom legendarny). I sprawa jest taka ze chcesz czy nie, ale sa miejsca gdzie atakuja Cie dziesiatki cieni itd. i nie masz wyjscia. Musisz zabijac - to tak jakbys chcial w Gothicu pogadac z zebaczem :P Ale jesli idzie o samych NPCów to jak najbardziej inteligencja robi swoje. Nawet koncowego Boss'a nie zabilem, tylko zmusilem go do tego zeby sie ze mna polaczyl i wskrzesilem poleglych towarzyszy :)) A "pani bolu"? Oj to raczej nie mozliwe... w grze nie spotykasz jej bezposrednio. To wladczyni calego miasta bram - Sigil, cos na ksztalt Gothicowego "Innosa" czy "Adanosa" z ta roznica ze naklada kary i wrzuca do labiryntow za to ze sie ja wyznaje :)) Ale zabic ja? W to nie uwierze.

A teraz pytanie na koniec :)) W trzecim rozdziale Serpentes zleca nam zadanie wykupienia wszystkich nielegalnych udzialow w kopalni. Zostaly mi 4 i nie mgoe za cholere ich nigdzie znalezc! Czy od tego zalezy jakis moj awans u magow? Czy moze jakas lepsza zbroja itd?? Bo raczej juz tego nie znajde chyba :(

Pozdrawiam.
P.S. Aha - magiem gra sie super :) Teraz dopiero to moge powiedziec - kilka poziomow wyzej :)) Taki dystansowy killer ze rece opadaja :))

04.06.2003
11:49
smile
[65]

_MariaN_ [ Legionista ]

Yancy-----> oki podam ci go :) a wiec dajesz i‹i robi sie insert› i pozniej CH i enter :) pokaze sie koles ktory moze CI dac 5000 pkt umiejetnosci moze uczyc wszystkiego do 100 kregi akrobatyke mozesz se zmieniac gildie do jakiej kcesz przystapic tylko ze jest jeden zonk nie gadam po polsku tylko NIEMIEC rulesssssssssssss :) milej zabawy :D

04.06.2003
11:52
smile
[66]

_MariaN_ [ Legionista ]

nie GADA tam mialo byc :) heh i jak kcesz moze ci poziomy wyzerowac i bedziesz se gral z poziomem 0 i mial 5000 pkt umiejetnosci niezle pokrecone ale kody to kody :) heh

04.06.2003
12:11
[67]

Yancy [ Senator ]

_MariaN_ ---> Ciekawy cheat, też go nie znałem :) Wypróbuję dziś, dzięx. Nie znałem wszystkic cheatów - bo dokładne listy są na niemieckich stronach - a ja z niemca...

Poza wątkiem. Zgadzam się że nie można przejść Tormenta zabijając dwie osoby (zwłaszcza jeśli wliczy się w to stwory - to już kompletna brednia).
Ale miło wspominam przejście całego Myth2, gdzie straty moich wojsk to chyba 2 postacie i to te, które zginęły bo tak toczył się scenariusz ;)

04.06.2003
12:56
[68]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Krondar --> nie wiem, powtarzam tylko co słyszałem :)

04.06.2003
13:07
smile
[69]

easy1965 [ Pretorianin ]

zandarus --> wszystko zrobiłem tak jak piszesz Benett oddał mi naprawione oko ale zbroi nie mam,mam przy nim 2 kwestie do wyboru 1nauka kowalstwa 2.a co z ekwipunkiem? ale jak wybieram 2 to pytanie brzmi co masz do zaoferowania i otwiera się okno handlu
rozmawiałem już chyba z każdą postacią i nic
gdzie znajdę sekstans to jedyny quest jaki mogę jeszcze zrobić

04.06.2003
13:07
smile
[70]

Mysia [ Szczurek ]

Krondar --- nielegalne udzialy ma raptem kilka osob i to wszyscy czyms handluja wiec nie sposob ich ominac a mianowicie
Rosi - zona Sekoba na jego farmie
oberzysta w gospodzie na rozdrozu
wszyscy handlarze na jarmarku w korinis
babka handlujaca zywnoscia na glownej ulicy kroinis w kierunku portu
corka Onara na przeciwko kuzni na farmie Onara
nio i glowny falszerz, alchemik w gornym miescie

mysle ze nikogo nie pominalem:)

a nie dostajesz za to nic innego jak duzo kasy i duzo XP a na koniec amulet +15 na magie :)
poza tym to tylko quest poboczny jak wszystkie inne i nic wiecej wiec mozesz go nie robic i tez bedzie dobrze:)

ja wiekszy problem mialem z almanachami opetanych bo sa tam 4 nazwiska
Malak - (w tym czasie kolo Groma)
Vino - (zabity przez poszukiwaczy w kregu przy farmie lobarta
Fernado - (koles w gornym miescie, od questu z informacjami)
Bromor albo cos takiego i takiego kolesia sobie w calej grze nie przypominam :)))) chc mniej wiecej pamietam wszystkie imiona i rozstawienie kolesi to jednak tego za chiny ludowe nie moge skojarzyc :)

04.06.2003
13:12
smile
[71]

Mysia [ Szczurek ]

easy1965 --- sekstans jest w skarbach kamiennego smoka w gorniczej dolinie i to Ci raczej nic nie da:( musialo Ci sie cos skopsac w grze bo innej rady nie ma :( i mi tez sie tak pare razy zkzanilo ale tylko w watkach pobocznych, Xardas powinien od razu zareagowac gdy powiesz ze wracasz z gorniczej doliny, potem odzyskalem oko innosa ale jest zniszczone, aze Ci pgadac z Vatrasem a potem mowi Ci ze wie co vatras planuje i idzie do slonecznego kregu :( wiec nic wiecej nie zrobidsz ani tego nie obejdziesz, musisz loadowac :)

04.06.2003
13:18
smile
[72]

easy1965 [ Pretorianin ]

dzięki Mysia tak czułem ale szkoda trochę tego łażenia przez trzy dni
no nic loadujemy ;)

04.06.2003
13:19
smile
[73]

Mysia [ Szczurek ]

Capt. Krzysztof --- cos Ci sie popier.... bo IV poziomowa blyskawica zadaje 120 obrazen za 20 many, nie wierzysz to spojrz do gry a nie instrukcji :)))) w instrukcjii jak wol stoi 100 a w grze 120 :) a poza tym 2x fireball nigdy nie bedzie sie rownac 1 blyskawicy bo 2 razy odejmujesz strate za pancerz to raz a dwa to szybkostrzelnosc blyskawicy:) ja cale oblezenie twierdzy wytloklem za pomoca blyskawicy + wszystkie smoki a te zamiast strzelac to tylko bezradnie przelatywaly z miejsca na miejsce i nie mow mi ze blyskawica jest gorsza od 2 firebali bo majac przed soba orka leite za pomca firebala mozesz muchy zabijac a blysakwica popsuje atak orkowi jak i smokowi, i jest tak szybkostrzelna ze nie zdozy zadac drugiego bo znow oberwie:)

04.06.2003
13:26
smile
[74]

Mysia [ Szczurek ]

easy1965 ---spox sam to robilem nie raz ;)

a co do zebaczy, troche matematyki
1 zebacz = 2 x fireball lub 1 x blyskawica
1 smoczy zebacz = 3 x fireball +1 firebolt lub 2 razy blyskawica :)

mysle (nie sprawdzalem) ze wszystkie potworki (nie liczac specjalnych smokow i upadlych palladynow vel wojownikow cienia) to prawdziwe jest rownanie
1 HP potwora = 1 XP za zabicie jego :)
dowod
1 trol 500 HP= 500 XP
1 ork elita 350 HP = 350 XP
1 zebacz 120 HP = 120 XP
1 smoczy zebacz 200 HP = 200 XP

04.06.2003
14:44
smile
[75]

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]

Mysia --> Nic mi się nie popier... podaje dane z instrukcji i na nich się opierałem wybierając swoje czary...

Poza tym, jestem magiem ognia, a nie błyskawic, więc używam ognia :P ;)

04.06.2003
14:50
[76]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Mysia ---> Ten Bromor to boss burdeliku. 1 HP = 1 XP nie dotyczy wszystkich potworków. ork wojownik 200 HP i 250 XP, za zębacza daje chyba 180 XP, kiedyś spisałem z ciekawości ile HP ma większość postaci (mam gdzieś to w domu). Trochę dziwne jest to, że czarny troll 1000 HP i 1000 XP a taki smok bagienny chyba 600 HP i 3500 XP reszta smoków ma coraz więcej o 100 HP a z ich zabicie rośnie XP o 500.

04.06.2003
15:15
[77]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Ja podczas gry magiem miałem ciekawą sytuację, mianowicie błyskawicy mogłem nauczyć się na niższym kręgu magii. Po nauczeniu (za PD) nie mogłem wykonać runy, kiedy doszedłem do właściwego kręgu to pojawiał się komunikat, że brak wszystkich składników, choć je miałem. Trzeba było loadować.
Z innych ciekawostek to znalazłem zwój z zaklęciem palladyna, chyba wypędzenie zła.

04.06.2003
15:20
[78]

markus__x [ Legionista ]

wlaśnie pomykam se magiem akt 3 i z uprem maniaka omijam all kapliczki by bron boże cos do many mi nie dodaly napoje waże i odkładam na potem ale ... właśnie kto moze i do ilu uczyć magi ??? bo we wstępie jest to cholernie potraktowane po macoszemu :) . Mam juz 100 many i wszyscy nauczyciele mnie olali jedynie ten Pyrok ( chyba tak sie pisze ) chce mnie uczyc ... pytanie do ilu jest mnie w stanie dokoksowac ?

04.06.2003
15:42
smile
[79]

Krondar [ Death Avatar ]

markus__x -> Powiem Ci ze ja przestalem odkladac flaszki i omijac kapliczki. I przez to na 15nastym poziomie mam 242 pkt. many. I Pyrokar nie sapie ze za duzo tylko uczy mnie dalej :) Swoja droga niektorzy koncza majac 300 many i tez nie narzekaja - takze z tym odkladaniem to ja bym odpuscil :)

04.06.2003
15:43
smile
[80]

Krondar [ Death Avatar ]

A jeszcze dodam ze z 15 szczawii powinno mi wpasc - czyli w sumie kolo 150pkt. many i to bez Pyrokara :)

04.06.2003
15:49
smile
[81]

Krondar [ Death Avatar ]

Mysia -> Narazie mam 4ty krag i zainwestowalem w ulepszona kule ognia. A na co oporniejsze na ogien spuszczam ze smyczy szkielety :))
Co do tego Bromora - tez nie moglem sie dokopac gdzie jest, a to faktycznie ten ziomek z czerwonej latarnii...
A co do tych udzialow, to zostal mi juz jeden i z Twojej listy to nie odwiedzilem tylko jednej osoby - zony Sekoba. Takze mam winowajce :))
Dzieki za pomoc!
Pozdrawiam

04.06.2003
16:34
[82]

wp37 [ Legionista ]

Małe pytanko gdzie mozna nabyc zwój z niepamięcia lub zapomnieniem nigdzie go do tej pory u handlarzy nie spotkałem.

04.06.2003
16:39
[83]

Krondar [ Death Avatar ]

wp37 -> Proponuje spojrzec w naglowek.... tam jest taki pkt. nr. 19...
"19. QUEST DLA IGNAZA (CZAR ZAPOMNIENIA) "... dodam tylko ze Ignaz jest w dzielnicy portowej.

04.06.2003
16:54
smile
[84]

szakalaka [ Pretorianin ]

Jak pokonać Pedrakhana ??

04.06.2003
17:19
[85]

Ths [ Konsul ]

gdzie jest jajis portal w klasztorze?

04.06.2003
18:39
[86]

zandarus [ Generaďż˝ ]

markus_x ---> Pyrokar może nauczyć do 250 many. Z kapliczkami to ja bym się nie wachał bo w pewnym momencie będą tylko leczyć, nawet gdy ich nie omijałeś. Tak na marginesie to bonus z kapliczek jest aktualny 2 razy, przed przystąpieniem do wybranej gildii (nie wiem czy trzeba je odwiedzić 7 razy, czy ryzykować 8 razy) oraz po.

szakalaka ---> Na smoki wyprawiasz się kiedy masz oko Inosa, po zabiciu smoka trzeba zabrać oko i je naładować, czyli podchodzisz do smoka z naładowanym okiem. Jeśli grasz palladynem lub najemnikiem i masz dobrze rozwiniętą postać to nie powinno być problemu. Ja miałem w około 25-27 poziom, 100% 2h (można mieć max w innej broni), siłę około 150, wtedy na smoka wystarczy 3-4 machnięcia mieczem.

04.06.2003
19:52
smile
[87]

Yancy [ Senator ]

_MariaN_ ---> Niezły był ten myk :)) Gość faktycznie nauczył mnie akrobatyki - po czym mój hero robił takie same fajne skoki jak w jedynce cool! Ciekawe czemu z tego zrezygnowali...

04.06.2003
20:05
[88]

Krondar [ Death Avatar ]

Yancy -> Pewnie dlatego ze akrobatyka przez wiele osob byla traktowana po "macoszemu" bo w sumie nie byla zdolnoscia niezbedna, a niektorzy wrecz uwazali ze utrudniala walke i nie byla przydatna jak otwieranie zamkow. Ja np. bylem nia zachwycony, bo przy walce na miecz i dobrym jej obcykaniu poprostu sie zamiatalo, ale kumpel uwazal ze to strata punktow i "niepotrzebnie" je wyrzucilem. Ale w sumie dla przyzwoitosci mogli je zostawic :)

04.06.2003
20:32
smile
[89]

C@MEL [ Konsul ]

witam wszystkich :)
a ja z pytaniem, a raczej trzema :), ktore juz na pewno kilka razy padly :D a chodzi mianowicie o probe ognia :)

1) skad moge zalatwic kamien runiczny ?, bo z tego co pamietam to mozna kupic je w gornym miescie, ale ponoc jako nowicjusz nie mam tam wstepu :(

2) a kolejne zadanie z zabiciem czegos kamiennego to chodzi o magicznego golema ? i czy bede potrzebowal do tego mlota ktory znajuduje sie w podziemiach klasztoru, a jesli tak to abuy go zdoby musze uspic staznikia i czy beda pozniej z tego jakies konsekwencje :)

3) a jesli chodz o ten klucz do jakiejs skrzyni :), to chyba chodzi o skrzynie krota zjaduje sie niedaleko czanego trolla ?

wielkie dzieki wszystki za podwiedz, wskazowki itp. itd. :D

04.06.2003
20:50
[90]

zandarus [ Generaďż˝ ]

C@MEL ---> Jak to jest, zostałeś magiem a nie jesteś jeszcze obywatelem miasta (obywatel ma wolny wstęp do górnego miasta)?????
Kamienie runiczne sprzedaje mag w klasztorze, ten gdzie są wina, 1-2 na rozdział. Resztę można zobyć od NPCów, lub za zadania, np za pazury zebacza, za wybicie topielców od gościa w górniczej dolinie, od Miltena, w starej wieży demonów, łącznie w grze jest 18 czystych run.
Jeśli zabierzesz młot magów ognia (po uspieniu) i odniesiesz po zabiciu golema to nie ma konsekwencji.
Próba ognia, klucz do jaskini za wiszącym mostem obok czarnego trolla, jest tam pierwsza czysta runa.

04.06.2003
20:58
smile
[91]

C@MEL [ Konsul ]

zandarus -=> wielkie dzieki :), a co do gornego miasto to sam sie zamotoalem :) ide zaraz sprawde :)

04.06.2003
21:24
[92]

Yancy [ Senator ]

Krondar ---> Ja osobiście byłem wielkim zwolennikiem akrobatyki. Cholernie mi się w walce przydawała. Szkoda że w dwójce można ją odblokować tylko za pomocą cheata... Ach, tan skok ze schodów koszar Paladynów aż za ogrodzenie po bramę Pałacu Hagena ;))

Lubię też w dwójce czar Strach, który się znajduje - więc runa jest "darmowa" - daje super obszarowy efekt - a jakoś prawie przez nikogo jest niedoceniany.

04.06.2003
21:56
smile
[93]

_MariaN_ [ Legionista ]

Witam allll i ciesze sie ze moglem ci uprzyjemnic gre w gothica Yancy i reszta :)) a co do akrobatyki była bardzo pomocna w jedynce mi i napewno wielu graczom nie tylko w walce ale rownierz dal sie przeskoczyc lub doskoczy do wielu miejsc do ktory nie bylo zbytnio dostepu przy normalnym skoku i jestem zwolennikiem akrobatyki choc jest tylko w cheatach dostepna :( achia i gram sobie magiem jesus jesus zapowiada sie extremalnie fajnie polecam wszystkim gre maga choc co prawda na poczatku jest trudno ale to sie zmieni z zbiegiem czasu :D

04.06.2003
22:02
smile
[94]

_MariaN_ [ Legionista ]

acha i wiem po co są łzy innosa najemnikowi po to zeby mogl miec nastepny dialog z Pyrokarem :P hehehe a tak to nikt chyba nie znalazl na nie porzytku garajac najemnikiem/lowca smokow ;)

04.06.2003
22:11
smile
[95]

Krondar [ Death Avatar ]

Hmmm... tak czytam to forum i czytam :) Widze ile ludzie pakuja w sile, zrecznosc itd. Paladyn sila 260, ktos inny sila 150. Ja sam mialem najemnika z sila na koniec 170 i zrecznoscia ponad 200. I nie wiem jak wam, ale mi taka gra zaczynala sie nudzic. Przez takie "pakowanie" postaci rozgrywka sprowadza sie do "jeden strzal - jeden trup", a przeciwnik majacy uchodzic za "boss'a" lub "sub-boss'a" /czyli wg. mnie wszystkie smoki/ robi sie dwu-strzalowcem. Jaka wiec radosc z jego pokonania? Zaczyna mi to Morrowind przypominac gdzie potrafilem wejsc miedzy przeciwnikow, skoczyc do kuchni, zrobic sobie herbate, a jak wrocilem to poziom zycia byl mniejszy o 1% do 2%. Zero radosci ze kogos ubilem :(
Nie uwazacie ze przesadne podciaganie statystyk zabija radosc z gry? Dla mnie tak.
I to mi sie zaczyna bardzo podobac u maga. To naprawde niesamowity zabojca, ale jakos gra mi sie nim ciekawiej niz innymi klasami. Wiecej zabawy i kombinacji, no i mozliwosci - jest wiele czarow a nie tylko miecz/kusza lub miecz/luk :)
A co Wy sadzicie o takim "pakowaniu" postaci?
Pozdrawiam

P.S. Mysia, masz racje - blyskawice SA potezna bronia /a do tego fajnie wygladaja :)/

04.06.2003
22:15
smile
[96]

Krondar [ Death Avatar ]

Aha i jeszcze jedno :)
_Marian_ -> Nie wiesz po co sa najemnikowi "lzy innosa"? Przeciez to oczywiste! Zeby w razie porazki zafundowac sobie szybka smierc i ominac tortury slug Beliara :P Hehehe :)
Zartuje sobie ;) To jak widac nie przemyslano do konca co by "smocy panocek" mogl skorzystac z tego :P Chocby zbroje na szczescie polac :))
Pozdrawiam

05.06.2003
00:39
[97]

easy1965 [ Pretorianin ]

poooooomocy
mam to samo co kilka postów wcześniej,zacząłem z sava i Xardas znowu nie chce wyleżć z wieży
dwaj pozostali są w słonecznym kręgu,Benett naprawił oko a ten nic
wcześniej mówi że muszę być gotowy do walki ze smokami,nie należę do żadnej gildii a od Benetta dostałem tylko talizman gdzie jest ta przeklęta zbroja łowcy smoków
miał ktoś coś takiego z tym questem?

05.06.2003
02:11
smile
[98]

Karlak [ Centurion ]

Siemano!

Gram se wuasnie w Gothic'a 1 i mam takie pytanko...
Do ktorego obozu sie przylaczyc zeby zostac magiem ?
Sekta śniącego przypomina mi troche palladynow z dwójki, pozostale obozy tez sa do siebie podobne jakos czy cos ?:)
Wiem ze to nie ta czesc ale daleko szukac... :)

Pozdr

05.06.2003
08:40
[99]

Yancy [ Senator ]

Krondar ---> Niby się z Tobą zgadzam ale nie do końca. Przez 70% gry - moje postacie wcale nie były jakoś szczególnie silne. Najwięcej czasu spędziłem walcząc w 1 rozdziale w zwykłej zbroi skórzanej i z cienkim mieczykiem - uciekając przed co cięższymi przeciwnikami. W drugim rozdziale wcale nie było lepiej. Prawdziwą siłę/czary zdobyłem pod koniec 5 rozdziału. A to już sama końcówka gry - szósty rozdział to formalność.

05.06.2003
08:43
smile
[100]

Krondar [ Death Avatar ]

easy1965 -> Bedac najemnikiem dostalem od Bennett'a w ramach nagrody za uratowanie zycia "Lekka zbroje lowcy smokow", czyli jak twierdzi - jego nowy projekt zbroii. Bedac zas straznikiem miejskim, za uratowanie Benett'a paladyni postanowili mnie przyjac w swoje szeregi i automatycznie dostalem zbroje rycerza od Lorda Hagena, a od Benett'a - amulet +15 do zycia. Jako mag, po naprawieniu oka dolaczylem do grona arcymagow i dostalem odpowiedni armor... A Bennet dal mi to samo co paladynowi - amulet.
Napisales ze "nie należę do żadnej gildii", prawda? Jesli dobrze to zdanie rozumiem to nie jestes ani najemnikiem ani straznikiem ani magiem, tak? Tak wiec tu wg. mnie jest problem. Nie masz od kogo dostac lepszej zbroii itd. Nie wiem czy to juz nie troche pozno na dolaczenie gdziekolwiek, ale ja bym sie do strazy zglosil i probowal na paladyna /bo Bennet dal juz amulet, czyli zbroii nie da, prawda?/.

Karlak -> Jesli chcesz zostac magiem to najkrotsza droga prowadzi przez "stary oboz" gdzie szefuje Gomez. Jak tylko uda Ci sie wejsc do zamku idz do magow i sie przylacz. Nie dolaczaj do Bagiennego obozu sekty, bo oni maja maksymalnie 4ty krag magii! A przez nowy oboz jest o wiele dluzsza droga.
Pozdrawiam.

05.06.2003
08:43
smile
[101]

Mysia [ Szczurek ]

Karlak

stary oboz - mag ognia
sekta - mag tylko do 4 poziomu
nowy - mag wody

aby najszybciej zostac sensownym magiem proponuje stary oboz a potem .... zobaczysz zgodnie z fabula ;)))))

Zandarius ---- co do blyskawicy to na drogim tez dostajesz blyskawice (tak samo sie nazywa ale inne skladnki i zadaje male obrazenia :)

05.06.2003
08:52
[102]

Yancy [ Senator ]

Karlak ---> W każdym obozie są magowie. Ale nie polecam Sekty, bo jeśli dobrze pamiętam - tam uczą tylko do 4 kręgu, a więc Xardas nie nauczy Cię nigdy szóstego...
Możesz przyłączyć się do Starego obozu i tak Cię z niego wywalą - a potem do Nowego i do Magów Wody. Albo od razu do Nowego.

05.06.2003
08:52
smile
[103]

Krondar [ Death Avatar ]

Yancy -> W zasadzie musze przyznac Ci racje :) Przynajmniej do tej polowy gry nie jest latwo. Tylko ze ja np. wiekszosc questow robilem w okolicy 4-5 rozdzial gdy juz mialem strasznie pakerna postac i nic mnie nie moglo ruszyc. Stad zaczelo mi sie troche nudzic.

Tak na marginesie wczoraj testowalem czar z przywolaniem Golema... zastanawiam sie czy autorzy celowo nie zaprogramowali go zeby tlukl wszystko co sie rusza wlacznie z innymi przywolanymi golemami. Bo jest to co by nie mowic dosc odporny bydlak i przy 307 many ktore teraz mam armia takich 10ciu biegajacych ze mna moglaby naprawde siac niezle spustoszenia... a tak? Trzeba sie ograniczyc do jednego, albo zrezygnowac z zaklecia. Ja chyba zrezygnuje. I tu moje pytanie :) Czy przywolane demony z 5tego kregu tez sie tluka miedzy soba?? Czy sa bardziej inteligentne od bezmozgiego golema?
Pozdrawiam

05.06.2003
08:58
[104]

Yancy [ Senator ]

easy ---> Ciekawe jakim cudem dotarłeś tak daleko bez wyboru obozu...

05.06.2003
09:01
[105]

Yancy [ Senator ]

Krondar ---> Ja 90% tych początkowych questów załatwiłem w pierwszym rozdziale. Stąd nie mam takich odczuć. O czarach przywoływania pisałem parę wątków temu.
Golem jest cienki i zachowuje się tak jak piszesz. Ale demon to inna sprawa. O ile Golem jest zaskakująco cienki - o tyle Demon jest zaskakująco dobry! Polecam! Wymiata nieźle.

05.06.2003
09:02
smile
[106]

Krondar [ Death Avatar ]

Mysia -> To nie Zandarius pisal o blyskawicach tylko ja ;) I przed nauka czaru wolalem zapisac stan gry, bo nie wiedzialem ktorej blyskawicy sie mam uczyc ;) Ale podoba mi sie ten czar o wiele bardziej od ognistych :))

05.06.2003
09:02
smile
[107]

Mysia [ Szczurek ]

Krondar --- Niestety nie zgodze się z Toba, bo gra od tego jest by wyciskac z niej wszystko fakt w morrowindzie bylo o tyle zle ze mozna bylo byc herosem nie wychodzac z branory :) czyli praktycznie na poczatku, a wytbacz w Gothicu tak naprawde dobrym mozesz byc tylko wtedy gdy wykonujesz questy i zdobywasz XP z wrogow, a wiadomo zeby rozwalic orka jednym strzalem musisz sie naprawde zdrowo nabiegac :) moj pierwszy najemnik skonczyl z sila 170 i to byl max ale jak przechodze gre 4-5 raz to juz eksperymentuje, np. moj mag ma miecze na 41% i 65 sily :) a dodatkowo rzuca rewelacyjne czary :)
teraz tylko szukam perelek w grze :)

05.06.2003
09:07
[108]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> No, ale niestety są tylko czarne perełki ;)

05.06.2003
09:08
[109]

Yancy [ Senator ]

Krondar ---> A pisałeś że jesteś magiem ognia - nie błyskawic... ;)

05.06.2003
09:20
smile
[110]

Mysia [ Szczurek ]

Yancy --- wiesz znalazlem perelke:) jaskinie bandytow tam gdzie byla w 1 czesci kolo nowego obozu :))))

05.06.2003
09:21
smile
[111]

Mysia [ Szczurek ]

teraz szukam piercienia +10 do sily bo wiem ze jest ale nie wiem gdzie +10 do zrecznosci juz znalazlem za pomoca Ariesa :)

05.06.2003
09:22
smile
[112]

Krondar [ Death Avatar ]

Yancy -> Hmmm :) Jestem wielkofunkcyjnym magiem - 3 w 1, blyskawice, ogien i przywolania :P A jak jeszcze wypije "Łzy innosa" to bede w oplakanym stanie :P

05.06.2003
09:25
smile
[113]

Krondar [ Death Avatar ]

Mysia -> A list Saturasa w nowym obozie znalazles? Pierscien +10 zrecznosc znalazlem, ale +10 sily? Tego nie. Zaluje tylko ze nie mozna sie dostac tam gdzie byl Sniacy w jedynce :(

05.06.2003
10:24
[114]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Zapraszam do nowego wątku. Link poniżej:

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.