GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic 2 (cz. 30)

28.05.2003
14:19
[1]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Gothic 2 (cz. 30)

Zostala wypuszczona kolejna czesc wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tu bedziemy rozmawiac o swoich rozterkach w grze jak i problemach, napotkanych podczas podrozy po dolinie, ktorej juz nie oslaniala bezpieczna bariera, w ktorej grasuja Orki ze smokami na czele. My musimy sprostac wyzwaniom i pokonac wysłannika zlego boga Beliara, przywracajac tym samym spokoj i rownowage krainie Myrtany !

=======================================================================

Porady forumowiczów:
SPOILER:

Prosba by Mysia

UPRASZA SIE WSZYSTKICH ZADAJACYCH "CIEKAWE PYTANIA" O GRANIE W GRY CRPG KTORE POLEGAJA NA ZACZEPIANIU NPC I CO WAZNIEJSZE SLUCHANIU CO ONI MOWIA:( BO 75% PYTAN NA TYM FORUM POLEGA NA TYM ZE WIEKSZOSC Z ZADAJCYCH PYTANIA NOTORYCZNIE OLEWA ODPOWIEDZI NPC'OW A RECZE WAM ZE GOTHIC II TO PROSTA GRA I JEDYNA NIESPODZIANKE SPOTKACIE TYLKO W 6 ROZDZIALE :) JEDYNA ZAGADKA W CALEJ GRZE ;) A RESZTE MOZNA SIE DOWIEDZIEC WYPYTUJAC NPC'OW BO OD TEGO MAJA IMIONA BY Z NIMI GADAC, A NIE TYLKO OBYWATEL, CZY STRAZNIK:) DODATKOWO UPRASZA SIE O NIE UZYWANIE W ROZMOWACH Z NPC'AMI KLAWISZA"ESC" ;)

PS. ZEBACZY NIE PYTAJCIE BO WAM ODPOWIEDZA W NIEMILY SPOSOB ;)))



1. GILDIA ZŁODZIEJI
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto

Moja scieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy sie udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy sie zostać złodziejem.

"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodzieji, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kase Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąc zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w szkrzyni w tej jaskini jest smierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójsć do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyc do gildii.


2. PROBLEMY Z KASĄ by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)

3. KAPLICZKI by Long & Mysia
Kapliczki: podsumowanie
Kaplicze mozemy odwiedzac tylko raz dziennie, nie ma znaczenia ktora kaplicze odwiedzamy (mozemy zawsze ta sama) efekty sa zalezne od wartosci datku i klasy postaci (przynaleznosci)
100 sz +5 życia, +4 many, +1 siły
50 sz: +5 życia, +2 many, +1 siły
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)
z czego: mag = mana, najemnik = sila, palladyn = sila lub HP

4.O DOŚWIADCZENIU by mikmac
Generalnie 1% umiejetnosci kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drozeje do 2 pkt. nauki.
Tworcy gry doszli do wniosku, ze jezeli walczysz mieczem jedn. to tez poniekad nabywasz doswiadczenia w dwurecznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w kazdej umiejetnosci sa trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejetnosci [luk-kusza; jedno.-dwureczny] roznia sie stopniem, to zawsze uczysz sie za 10 pkt nauki i idzie to po 5% na kazda umiejetnosc. Jest to po to aby nadgonic z druga umiejetnoscia do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [lucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka bedzie kosztowac 10 pkt nauki po 5% na kazde - az do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz sa w takim stopniu i mozesz uczyc sie je oddzielnie - czyli przeznaczac punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie sa: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%

5.JAK ZDOBYĆ ZBROJĘ PEŁZACZY by _Luke_
Co do tej zbroi z pelzaczy. Najpierw trzeba pogadac z mysliwym Gestath'em (kolesiem od smokow, o ktorego pytalo tyle osob), pozniej idziemy do Wilka na farmie Omara i przekazujemy mu 10 plyt z pelzaczy. Na nastepny dzien mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500

6. ODŻYWIANIE by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły

7. KRWAWE KIELICHY by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręcznośc na poziomie 40).
- Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej).
- Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu.
- Piąty kielich jest w ratuszu na pietrze w jedym z pokoi, stoi na komodzie
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)

8. QUEST DLA HARADA (Przynieść broń orka) by Angel_from_kabaty
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
1) Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
2) Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą(tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukanajaskinia jest na dole.
3) Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. kosztuje nas to 50szt złota ale kożyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco bartokowi( jaśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.
Można równierz pogadać z Haradem i przekonac go, że Ork to zbyt trudny przeciwnik i dostać questa z pokonaniem bandytów, to jednak nie przynosi tylu kożyści.

9. JAK UŁATWIĆ SOBIE START by Angel_from_kabaty
Na samym początku jest dosyć ciężko. Moja sugestja jest następująca: żeby nie inwestować w siłe(zwłaszcza jak gra się magiem) najlepiej wziąć amulet +15 do siły. Amulet znajduje się w gildii złodziei. Nie będę się rozpisywał jak dostać się do gildii bo to już ktoś opisał. Powiem tylko jak sobie ułatwić zdobycie tego amuletu. Otóż na samym początku naszego pobytu w mieście należy zająć się dostaniem do siedziby gildii złodziei. Pogadać z szefową tej organizacji. Potem odmówić przyłączenia się do nich. Uciekać przed szefową(tylko uważajcie żeby nie przestała was gonić) do wyjścia z kanałów(tego do morza). Tam jest taki spadek, my wyskakujemy a ona utknie. Wtedy wystarczy łuk i troche strzał(czasem udaje jej się wyskoczyć ale to sporadycznie:P). Analogicznie można postąpić z dwoma pozostałymi członkami gildii(zdobyć exp i trochę przedmiotów). Następnie zabrać im klucze i otworzyć co się da. W zamkniętym dotąd pomieszczeniu jest skrzynia a w niej amulet +15 do siły. To na początek bardzo dużo. I pamiętajcie aby do kanałów iść już z umiejętnością otwierania zamków i z zapasem wytrychów. Jest tam sporo skrzyń które warto otworzyć. Zebrany sprzęt można potem sprzedać albo zachować na później. Przyszłemu magowi jednak przyda się szybko zdobyć 1000szt złota.

METODY NA PODWYŻSZENIE STATSÓW NA STAŁE by Astrea
Eliksiry na stałe podnoszące współczynniki (każdy wymaga użycia szczawiu królewskiego):
Poniższych roślin nie zjadac, nie sprzedawać, tylko trzymać, a po zdobyciu umiejętności "alchemia" - warzyć mikstury:
- siły: smoczy korzeń
- zręczności: jagoda goblinia
- magii: ognisty korzen
- życia: leczniczy korzeń

PORADA DLA POCZĄTKUJĄCYCH by Astrea
W I rozdziale, zanim przystapi sie do jakiegos obozu - powinno sie na maxa robic wszystkie zadania. Niektóre z zadan - po przyłączeniu sie do którejs z gildii - są nie do wykonania i przepadają bezcenne punkty doswiadczenia.

ŁUK BOSPERA by Angel_from_kabaty i Cainoor
Skradziony łuk jest w jednej ze skrzyń w kanałach. Wystarczy dostać się do kanałów(siedziby złodziei). Jak się dostać do gildii złodziei jest opisane powyżej. Żeby wziąć łuk ze skrzyni trzeba mieć wytrychy i umiejętność otwierania zamków.

MYŚLIWI by Gordek

OKOLICE KORINIS

Grom (niedaleko wieży Dextera)
uczy usuwania:
- rogu cieniostwora, żuwaczek, serc, kłów

Grimbald (niedaleko czarnego Trolla)
uczy usuwania:
- żuwaczek, pazurów, skrzydeł krwiopijcy, żądeł krwiopijcy

Gaan (niedaleko wejścia do górniczej doliny)
uczy usuwania:
- rogu smoczego zębacza, kłów, skrzydeł krwiopijcy, żadeł krwiopijcy

Wilk (na farmie Onara lub na farmie Bengara, jeśli mu znaleźliśmy pracę)
- robi pancerz z płyt pełzaczy (dopiero jeśli pogadalismy na ten temat z Gestalhem) by Yancy

GORNICZA DOLINA

Gestalh (niedaleko smoka powietrza, górnicza dolina)
uczy usuwania:
- żuwaczek, języka ognistego jaszczura, rogu smoczego zębacza,
w 4 rozdziale dodatkowo uczy:
- usuwania smoczych łusek, spuszczania smoeczej krwi

Talbin (dolina, na prawo od mostu na zamek, przejść się wzdłuż rzeki i 1 wejście w lewo) by zandarus
-serce, róg cieniostwora, pazury

Jergan (w kopalni Fajetha, chyba po otrzymaniu zadania z rudą)
-pazury

14.NAUCZYCIELE by Gordek/wuluk/mysia/zandarus

Strzelanie z łuku: Wilk (farma Onara), max. ??, Bartok (były czeladnik łuczarza Bospera), max. ??, Niclas (jak idziemy pod górkę od latarni Jacka), max. ??
Bronie jednoręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Cedrik (obok ratusza - tylko paladyni), max. 90; Wulfgar (koszary), max. 60; Keroloth (zamek w Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Arlik (za magazynem w Khorinis), max. 30;
Bronie dwuręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Paladyn obok ratusza (tylko paladyni), max. 90, Wulfgar (koszary), max. 60, Keroloth (zamek z Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; Rod (farma Onara), max. 30; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Lee (farma Onara), max. 100 (dopiero 5 rozdział i trzeba miec przynajmniej 60%);
Otwieranie zamków: Thorben (stolarz w Khornis); Ramirez (w gildii złodzieji)
Skradanie:Jasper z gildii złodzieji, Bartok (plac wisielcow)
Zręczność: Cassia (w gildii złodziji), max. 90, kusznik w koszarach Khorinis, max. 60; Lares (port Khorinis), max. 90, Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 90 (tylko najemnicy lub bez przydziału);
Siła: Carl (kowal z portu Khorinis), max. 30; Harad (kowal z dolnego miasta), max. 50; Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 80 (tylko najemnicy lub bez przydziału); Mortis (kowal z koszar), max. 60 (tylko straż królewska); Bennet (farma Onara), max. 100 (dopiero w 5 lub 6 rozdziale); Ingrath (ratusz - tylko paladyni), max. 90; Brutus(zamek w Górniczej dolinie) max. 75
Kusze: Uldar (kusznik z zamku w Górniczej Dolinie), max. 30; Dragomir (w obozie przy dordze do magicznego golema), max. 60; Kusznik z koszar w Khorinis, max. 60;
Mana: Vatras (mag wody z okolic świątyni Khorinis), max. 60; Sengorath (zamek w Górniczej Dolinie (tylko 2 i 3 rozdział), max. ??, Mag w klasztorze, który stoi przed kościołem, max. ?? (tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału); Pyrokar (klasztor, kościół - tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału, trzeba być zaawansowanym magiem [powyżej 60%]), max. ??; Milten (jak wezmiemy go na pokład w 6 rodziale), max.200
Kradzież kieszonkowa: Cassia (gildia złodzieji - dopiero jak tam wstąpimy);
Zdejmowanie zwierzętom skór: Bosper (łuczarz w Khorinis);
Tworzenie run: magowie, 2 w bibliotece jeden przed kapliczka, jeden na glownym dziedzincu, 6 krag Pyrokar (tylko magowie);
Alchemia: Sagita (jaskinia za farmą Onara(QUEST); Constatntino (dolne miasto Khorinis)(musisz znac choc podstawy alchemii); Ignaz (miasto portowe, za kowalem Carlem(QUEST), gostek w klasztorze, w piwnicach (dodatkowo robi on miskurki jesli mamy składniki)

15.PODWYŻSZENIE O 2% BRONI JEDNORĘCZNYCH by Gordek
Jak porozmawiasz z Wulfgarem pomiędzy 5 a 7 rano to nauczy cię 2% broni jednoręcznych.

16.ZADANIE Z KSIĘGĄ PODATKOWĄ LEHMARA by Gordek
Nie warto księgi podatkowej Lehmara zanosić od razu do Hanny. Najpierw odniesmy ją Thorbenowi (dostaniem 200 expa), potem kupujemy tą książkę od niego za 100 szt. złota (jest w jego ekwipunku), pózniej zanosimy ją barmanowi Coragonowi w knajpie obok Vatrasa (dostajemy kolejne 200 expa). Znów ją od niego kupujemy i dopiero zanosimy do Hanny. A tam 200 expa, wytrychy i klucz do szkrzyni ze skarbem gildii złodzieji na wyspie na wprost portu w Khorinis.

17. Miejsce występowania Szczawiu Królewskiego by zandarus
OKOLICE KORINIS
- za kamiennym kręgiem na farmie Lobarta,
- okolice schodów do fosy na prawo od północnej bramy miasta,
- góra na lewo wychodząc z latarni (rośnie przy drzewie, które nie jest świerkiem),
- 2 sztuki przy kamiennym kręgu, tym niedaleko jaskini z kołowrotem (1 rośnie w kręgu, 2 obok przy drzewie),
- za czarnym trollem,
- na cmętarzu za farmą Sekoba,
- w krypcie za farmą Onara,
- za trolami przy wieży Dextera.
- szczyt gory jak idziemy od latarni w kierunku Niclasa wlazimy na szczyt i tam rosnie szczaw.
- jaskinia po prawo od czarnego trola (tam gdzie proba ognia dla magow) lewa odnoga (jaksinia przyslonieta przez roslinnosc)
GÓRNICZA DOLINA
- na skarpie koło kryjowki Diega, trzeba sie wspiąć i iść w kierunku zamku)
- kolo stada zebaczy kolo pierwszej kopalni (losowo szczaw lub eliksir sily lub zrecznosci)

18. Jak sie dostac do obozów by Mysia
MAG/ARCYMAG
- zaniesc do klasztoru 1000 szt. i owieczke (kupic za 100 szt. od Pepe na farmie Onara
STRAŻNIK/PALLADYN
- zostać obywatelem miasta (wykonać zadania dla mistrzów)
lub
- wykończyć gildie złodziei
NAJEMNIK/ŁOWCA SMOKÓW
- wykonac zadanie dla Torlofa (zabic 2 strażników na farmie Bengara)
- przekonać do siebie większość najemników (wygrać z nimi w pojedynkach)
ZOSTAC OBYWATELEM MIASTA
- przekonać do siebie większośc mistrzów i wybrać u kogo chce się pracować
a) Harad (kowal) - patrz na początek spoilera
b) Bosper (łuczarz) - przynieść 6 skór wilków
c) Mateo - odzyskać od Grity 100 szt.
d) Constantino (Alchemik) - zebrać dla niego zioła
e) stolarz - zdobyć błogosławieństwo od maga wody i ognia

Mozna być jednocześnie obywatelem miasta i najemnikiem/strażnikiem/magiem
=======================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <------mapy do Gothic'a 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z grą GERMAN
https://gothic2.binio.com <------porady i mapki POLSKA
=======================================================================

Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
=======================================================================

Link do poprzedniej części:

28.05.2003
14:26
[2]

wildone [ Konsul ]

Pierwszy :)
Ukończylem gre dwa razy.Raz Paladynem i raz najemnikiem i stwierdzam że jest zajebista.Nawet fabuła troche się różniła.Najciekawszy quest był z odtworzeniem bramy w zamku górniczej dolinie.Troche zadymy były :)

28.05.2003
14:40
[3]

aries [ Konsul ]

wildone --> zagraj magiem ... tez jest superowo ... a potem mozna sie jeszcze pobawic w w magow specjalistow ... teraz jestem na etapie maga specjalist pioruna ... ale najtrudniej chyba bedzie sie gralo magiem specjalista od przywolan ...

28.05.2003
14:41
smile
[4]

Mysia [ Szczurek ]

i znow ten kto stworzyl watek poszedl na latwizne ;) wypadaloby jeszcze innym ktojem wyroznic w pkt. 14 rozne umiejetnosci :)

28.05.2003
14:49
smile
[5]

Paul12 [ Buja ]

HEEEELP!!!

Najbardziej czadową kapelą w Gothic jest:
a) Extremo
b) Guano
c) Xalino

Znacie odpowiedź?

28.05.2003
14:56
[6]

Gordek [ Generaďż˝ ]

I zawsze się ktoś przyczepi ;) Człowiek chce dobrze, a tu i tak go objadą.

28.05.2003
15:13
smile
[7]

Mysia [ Szczurek ]

Gordek --- zawsze lepszy nizpoprzedni jak ja zakladalem to byly;)

Paul12 --- skadmam wiedziec jak to jakis quest to zapiszi sprawdzkazda zodpowiedzi ;)

28.05.2003
15:22
[8]

Paul12 [ Buja ]

To nie quest. To taki quiz.

28.05.2003
15:24
[9]

aries [ Konsul ]

Paul12 --> quiz? ... a co on ma wspolnego z gra?

28.05.2003
15:38
[10]

Paul12 [ Buja ]

aries - umiesz czytać?

Najbardziej czadową kapelą w Gothic jest:
a) Extremo
b) Guano
c) Xalino

28.05.2003
15:45
[11]

C@MEL [ Konsul ]

Paul12 -=> w Ghotic 2 jest jakas kapela ?

28.05.2003
16:03
[12]

Paul12 [ Buja ]

Nie wiem, nie grałem, ale wy graliście pewnie graliście także w jedynkę.

28.05.2003
16:05
smile
[13]

CrazyMan [ Ur-Shak ]

mam pewien problem....ile jest smokow ??? zabilem juz trzy...sa jeszcze jakies bo iinych znalezc nie moge...

P.S
zabilem lodowego, kamiennego i ognistego....mialbyc wodny chyba??? :)) POMOCY !!!

28.05.2003
16:13
[14]

C@MEL [ Konsul ]

CrazyMan -=> jeszcze zostal ci bagienny gdzies prawie na srdku mapy

28.05.2003
16:14
[15]

CrazyMan [ Ur-Shak ]

C@MEL => dzieki....poszukam dziada :))

28.05.2003
16:59
[16]

Yancy [ Senator ]

Witam, witam!

Niestety - jestem w pracy totalnie odcięty od netu. Awaria okazała się z gatunku interesującyh i pouczających - co oznacza niestety również, że poważnych. Szkoda, bo widzę że wątek znowu się ożywił.

_MariaN_ ---> No, czekam, czekam na info o mieczu :) Ale powiem Ci, że przeglądałem wieczorem niemieckojęzyczne serwisy o Gothic2 i nie było nawet słowa wzmianki o czymś takim. Wszystkie jaskinie oblatałem całkiem niedawno szukając smoczych jaj.

aries ---> Byłem piekielnie zaskoczony widząc ciało Xardasa. Ja rozumiem że on jest Nekromantą i dla niego podróże za linię życia to pryszcz... ale... :)) Ciekawe kto wystąpi na końcu w animce? Zombie? ;)
Co do pioruna kulistego - mówiłem że waro się nim zainteresować. Osobiście wszelkie burze ogniste nie przypadły mi do gustu. Co innego ognisty deszcz... Ten czar to jest to!

Gordek ---> W swojej drodze przez runy ;) - podałem własną ścieżkę rozwoju. Nie mam się zamiaru upierać że jest ona optymalna. Mnie po prostu przyniosła najwięcej satysfakcji i zabawy. Na te czary starczyło mi run, a nawet chyba jeszcze jedna mi została. Jak więc widać - pustych run jest całkiem dużo. Co ważne - mag kilka dostaje za questy - te same, które dla innej postaci premiują innymi przedmiotami. Warto więc "pokicać" po mapie - zwłaszcza w drugim rozdziale. Pamiętaj by nie pić miktur many nim nauczysz się jej do 250 - bo potem nauczycieli już nie ma.

C@AMEL ---> Jest tych meznurek jeszcze trochę w 6 rozdziale, więc się nie łam.

ŁZY INNOSA. Dla Maga chyba nie mają zawsze takiego samego efektu. Mam pewne wrażenie że uzależnione jest to od poziomu współczynników postaci. Mnie dały kilka rzeczy. Na pewno +5 siła +5 zręczność, całkowite uleczenie, zwiększona szybkosć.
Dla Paladyna wiadomo do czego są potrzebne, natomiast nie znalazłem jak dotąd zastosowania ich dla Łowcy Smoków.

Łowca Smoków z ogromną siłą, 2ręcznym mieczyskiem i mieczami 2h na 100% - w tym swoim kombosie z obrotu... Istna machina zagłady. Praktycznie wszystko jest na 1 cios :)) Ech, każdą postacią się fajnie gra.

28.05.2003
17:44
smile
[17]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Witam poraz pierwszy na tym wątku :)

I odrazu takie pytanie czy zabicie Dextera w obozie bandytów kolo farmy Onara bedzie miało jakieś konsekwencje później ?? tzn. czy jakiegoś zadania nie bede mógł wykonać ? :)

28.05.2003
17:51
[18]

maciekd [ Centurion ]

Shakka ---> ja też pytałem o to niedawno, i dostałem odpowiedź że nie bedzie żadnego zadania związanego z Dexterem. Wal śmiało...

28.05.2003
17:54
smile
[19]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

maciekd >>>> dzieki ,wiesz jakoś zabardzo nie przeglądam tego wątku dlatego nie widziałem tego Twojego pytania, a pytałem dlatego że już zginął :D i nim rusze dalej to chiałem sie upewnic bo potem troche było by to denerwujące wczytywać sejwa gdzieś o 5 godzin do tyłu :D

28.05.2003
18:14
[20]

Yancy [ Senator ]

Niezależnie od tego jaką postacią grałem - Dexter do niczego nie był potrzebny. Można go ubić razem z jego kumplami albo zostawić w spokoju, jak ktoś nie lubi wyludniałych plansz. Dexter przypomina nieco tych bandytów z jedynki, którzy mieli swój obóz i nie było questa związanego z nimi...

28.05.2003
20:10
[21]

C@MEL [ Konsul ]

wlasnie skonczylem 1 raz gothica :) uwielbiam normalnie te zakonczenia w Gothicu :P

28.05.2003
21:53
[22]

C@MEL [ Konsul ]

no i jednak zaczynam nowa przygode :P, zagram najemnikiem lub magiem :)

28.05.2003
21:53
[23]

C@MEL [ Konsul ]

Orpucz Palladyna, Maga i Najemnika sa jeszcze jakies inne drogi ?

28.05.2003
21:55
[24]

C@MEL [ Konsul ]

mam jeszcze jedno pytanie :), skad mozna owce zalatwic ? i jak najszybciej zdobyc 1000zł aby zaczac magiem ?

28.05.2003
22:02
[25]

AQA [ Pani Jeziora ]

C@MEL ---> o owcę popytaj pasterzy koło farm (farma Onara najbardziej prawdopodobna) - kosztuje 100; co do kasy, to są rózne drogi, ale najlepszą (na początku) jest chyba "klepanie" wrogów i sprzedaż trofeów; potem, co już wiesz, jest znacznie łatwiej :)))

28.05.2003
22:04
[26]

C@MEL [ Konsul ]

AQA -=> wielkie dzieki bo wlasnie chodze i szukam :) i nie pomyslalem o farmie onara :]

28.05.2003
22:05
[27]

AQA [ Pani Jeziora ]

C@MEL ---> głowy sobie uciąc za tą radę nie dam, więc podziękujesz , jak juz kupisz owcę :))

28.05.2003
22:21
[28]

C@MEL [ Konsul ]

a mam jeszcze jedna zagadke, jesli chodzi o klest z kusza drogomira czy jak on sie zwie to gdzie jej szukac ? bo w poprzedniej grze jak gralem pallem nie zorbilem tego questu :(

28.05.2003
22:22
[29]

C@MEL [ Konsul ]

AQA no wlasnie sie zastanawima czy isc do magow, czy zagrac najemnikiem :). co polecasz ?

28.05.2003
22:23
smile
[30]

AQA [ Pani Jeziora ]

C@MEL ---> ale odzyskałeś Oko Innosa, co ? A nie można się było troszkę bardziej rozejrzeć ?:) Leży w Słonecznym Kręgu :)

28.05.2003
22:25
[31]

C@MEL [ Konsul ]

AQA -=> to mozliwe ze znalazlem ta kusze graja pellem i gdzies musialem ja poprostu sprzedac :). ale tym razem postaramsie zorbic tego questa :)

28.05.2003
22:25
[32]

AQA [ Pani Jeziora ]

C@MEL ---> raz przeszłam grę (Paladynem:), ale, jeśli miałabym grać znowu, to grałabym Magiem (toż to zupełnie inna profesja, niż wojownik!:)) Podobno ścieżka maga jest najcięższą ścieżką, ale czego się nie robi dla rozrywki ?:))))

28.05.2003
22:27
[33]

C@MEL [ Konsul ]

AQA -=> no wlasnie dlatego ciagnie mnie zeby zagrac magiem :) pozuczac zklecia itp. :) i chyba tak zrobie :]

28.05.2003
22:29
[34]

AQA [ Pani Jeziora ]

C@MEL ---> "misyjne" przedmioty mają swoje opisy, więc ja, z reguły, nigdy nie sprzedaję takich rzeczy :) acha! może spotkałeś się z takim czymś, jak Sakiewka Olava ? Miałam ją do końca gry, nigdy jej nie otworzyłam i nie wiem, co z nią było związane :)

28.05.2003
22:31
[35]

C@MEL [ Konsul ]

AQA -=> sakiewki Olava nie mialem :). Jedynie jaka sakeike mialem to dla Diega pieniadze z Gorniczej Doliny :) ktore sa potrzebne do questu, ale z sakiewka Olava sie nie spodkalem. A Olav kim byl w Gothicu ? bo nie pamietam :)

28.05.2003
22:35
[36]

AQA [ Pani Jeziora ]

C@MEL ---> kim był Olav, nie mam pojęcia !:) dlatego właśnie pytam :) grałam w 1-kę, ale też nie pamietam takiej postaci :) A co to była za misja z krwawymi kielichami ? z tego, co kojarzę, misja była dostępna w Górnym Mieście, dobrze mówię ? Kto ją zlecał ?

28.05.2003
22:51
smile
[37]

Matthew29 [ Pretorianin ]

Jest podobno jakies zejście do Górniczej doliny niedaleko wieży Xardasa.Gdy schodze tam to spotykam Lestera.Wybiłem wszystkie zwierzęta żyjące w tym lasku i idę przed siebie iw widzę jakąs jaskinię w której jest jakiś grób.Gdzie jest wyjście z tego zawszonego LASU?Jest tylko droga którą przyszedłem i ta jaskina z grobem.Co dalej?Gdzie jest wyjście na wiekszy obszar Górniczej doliny?

28.05.2003
22:54
[38]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Jeszcze mała ciekawostka. Grając Najemnikiem, zrobiłem zadanie dla Torlofa, czyli otworzyłem bramy zamku. Uciukałem orków i większość ludzi w zamku ocalała. Idę do Bilgota (tego gościa od chrząszczy :)) gadam z nim, okazuje się że jest opętany. Mówi mi że nasz Pan jest Ci wdzięczny za pomoc i za otwarcie bram zamku. Po jego ubiciu znalazłem Almanach Opętanych. Ale Pyrokar podziękował mi i questu z opętanymi nie było. To taka ciekawostka.

Druga sprawa, nie udało mi się w szóstym rozdziale ulepszyć zbroi jajem smoka. Benet już żadnego jaja nie chciał. Jeszcze nie skończyłem więc może to kawałek dalej - jestem po zabiciu Mario. Ale jeśli dalej - to faktycznie nie byłoby po co wracać na statek nawet.

Kuszy na 100% uczy dopiero ten Paladyn na statku. Nikogo innego nie znalazłem. Dagomir tylko na 60%.

29.05.2003
00:08
[39]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Matthew29 --> ta dolinka to nie jest Górnicza Dolina. GD znajdziesz niedaleko farmy Bengara, ale bez klucz i tak tam nie wejdziesz.

29.05.2003
07:01
[40]

gribo [ Legionista ]

Ludzie gdzie znajde ten zawszony AMULET co zgubił gostek z zamku (ten na R cotam :P ) ??

29.05.2003
07:47
[41]

Krom [ Chor��y ]

Rozpocznę mój post dość schematycznie; mam pytanie: ile jaj trzeba zebrać dla Benneta, żeby zamknąć quest, mam 11+1 z Górniczej Doliny, to chyba max dla mnie, bo myśle że byłem już w każdej jaskini, odwiedziłem nawet jedną jaskinię z kołowrotem(Vino), drugą już nie, bo widzę kratę ale za cholere nie moge znaleźć kołowrotu

29.05.2003
08:53
[42]

maciekd [ Centurion ]

C@MEL napisał
"....Jedynie jaka sakeike mialem to dla Diega pieniadze z Gorniczej Doliny :) ktore sa potrzebne do questu, ale z sakiewka ..."
Ja na samym początku Górniczej Doliny znalazłem jakąś sakwę(torbę) Diega, i otworzyłem ją, i tam było 1000 szt. zł. Jeżeli ta sakwa jest potrzebna do jakiegoś questu później czy mogę go nie zaliczyć? (zamiast sakwy(torby) mam kasę.)

29.05.2003
09:03
[43]

Krom [ Chor��y ]

AQA—postaram się rozwiać Twoje wątpliwości:)
--krwawe kielichy-misja od Cassi z Gildii Złodzieji
--Olav-z tego co pamiętam, uciekinier z kopalni, jego sakiewkę można pokazać komuś z ekspedycji Fajetha—kilka exp, nie ma chyba nawet wpisu w dzienniku.

29.05.2003
10:40
[44]

aries [ Konsul ]

maciekd --> po pierwsze w skwie diego jest 2000 zlota ... a mogles znalezc sakwe gorna w ktorej jest 1000 wlasnie ... jesli ta otwarles to nie ma problemu ... sakwa diego jest potrzebna w calosci w 5 rozdziale ... dizego pojawi sie w korynis i bedziemy mieli questa ... po jego spelnieniu uczy zrcznosci do 90 .... sakwa diego jest przy jezirku przy wejsciu do doliny - tam gdzie zaczynales jedynke ... a sakwa gorna obok zamku w dolinie ...

29.05.2003
10:41
smile
[45]

Mysia [ Szczurek ]

co do zbroi bo czesto pojawiaja sie takie pytania

STRAŻNIK/PALLADYN
1 rozdział
- lekka zbroja straznika - po wstąpieniu do straży
2 rozdział
- ciezka zbroja strażnika - do kupienia za 2000 od kolesia w obleganym zamku w koszarach
3 rozdział
- zbroja palladyna - dostajemy od lorda Hagena po przystapieniu do palladynow
5 rozdzial
- pancerz palladyna - po wykonaniu runy teleportacyjnej w klasztorze

MAG/ARCYMAG
1 rozdział
- szata nowicjusza - po przystapieniu do zakonu
- szata maga - po przejsciu proby ognia
3 rozdzial
- szata Arcymaga po reperacji oka innosa od Pyrokara i awansie na Arcymaga

NAJEMNIK/ŁOWCA SMOKÓW
1 rodział
- lekki pancerz najemnika - 500szt po przystapieniu do najemnikow od LEE
2 rozdzial
- średni pancerz najemnika - gratis za uwolnienie Gorna
3 rozdział
- lekki pancerz łowcy smoków - od Benetta na farmie Onara
4 rozdział
- sredni pancerz łowcy smoków - od Jana w oblezonym zamku po dostarczeniu mu 20 łusek smoka i 12000 szt.
5 rozdział
- cieżki pancerz łowcy smoków - od Benetta po zaplaceniu 20000 szt.

po wykonaiu questu z otwarciem bramy Jan powinien byc martwy i mieć przy sobie nasze 20 łusek i 12000 ;)
mozliweze o jakiejś zbroi nie napisałem bopisałem z pamięci

29.05.2003
11:02
smile
[46]

_MariaN_ [ Legionista ]

Witam wszystkich i pozdrawiam :)))
Yancy----> ale jestes uparty ze ten miecz nie istnieje nie mam go jeszcze bo nie mam czasu narazie grac w gothica ale ZAPEWNIAM wszystkich ze jest taki miecz i ta jaskinia z tego co wiem nie jest bodajze oznaczona na mapie :D a wiec nie znajdziecie jest tak ŁATWO :P hehe / jeszcze jedno nie da sie jush ulepszyc zbroi to jest najlepsza zbroja najemnika ta 90 90 :) no i z dwoma amuletami do obrony masz 105 105 :) obrony
Krom ------> z tego co wiem to musisz isc do piwnic klasztoru i przeczytac almanach i tam jest jak ulepszyc ta zbroje a jaja smocze sa po to zzeby zebral doswiadczenie i kase ( tak mi sie wydaje;) ) chyba wiesz jak wejsc do piwnic klasztoru ?? mam nadzieje ze tak jesli nie to zapytaj na forum acha i jeszcze jedno pytanko masz jush dwro irdorath i list od xardasa bo jesli nie to nie masz sie po co tam wybierac :) chyba ze kcesz sobie posiekac troche szkieletow :d

29.05.2003
11:07
[47]

_MariaN_ [ Legionista ]

Yancy ------> co do ŁZÓW INNOSA to najemnikowi daja jak zabijesz smoka piatego jush na tej wyspie i zbierzesz 11 jaj i bedziesz mial menzurke :) i jeszcze musisz miec recepture jak to zrobic ten napoj a pozniej pogadaj sobie z miltenem i 300 exp nio i na stole alchemicznym zrobisz miksture co dodaje 15-20 do sily :D wiem bo robilem sobie heheh tylko nie jestem pewien ile dokladnie dodaje :)

29.05.2003
11:28
[48]

Yancy [ Senator ]

_MariaN_ ---> Co do mikstury ze smoczych jaj, to wcale nie potrzebne są do niej Łzy Innosa i daje +15 do siły. Tyle mi dała i Najemnikowi i Paladynowi. Magiem nie jestem na początku 6 rozdziału. Potrzebne jest 10 jaj, czarna perła, menzurka i jeszcze jakiś drobiazg.
Co do miecza, nadal się będę upierał że go nie ma ;))) Ja, Aries, Mysia - przeszliśmy grę kilka razy z nudów penetrując wszystkie możliwe i nie :) miejsca. Zaznacz na mapie jak do niego dojść albo opisz i po krzyku. Po liście dyskusyjnej krążyło wiele mitów odnoścnie różnych artefaktów i jak dotąd wszystkie okazały się plotkami :))


Mysia ---> Mam tylko małą korektę do Twojego opisu pancerzy. Tylko kosmetyczną :)

Paladyn - w 4 rozdziale dostaje zbroję rycerza, a w 5 zbroję paladyna

Mag - w 3 rozdziale ciężką szatę maga ognia - a nie szatę arcymaga

Najemnik - w 3 rozdziale można kupić od Lee ciężki pancerz najemnika

29.05.2003
11:33
[49]

Yancy [ Senator ]

_MariaN_ ---> A tak na marginesie, to Najemnikiem mam teraz łącznie zbroję (z pierścieniami i amuletem) 120/120 dalszych parametrów nie pamiętam.

29.05.2003
11:35
[50]

aries [ Konsul ]

Yancy --> hahahahahahaha ... o tak krazylo kilka mitow na forum ... hahahaha .... sam stworzyles jeden ... z szata maga ciemnosci na sobie .... ale masz racje mapa przeszukana w calosci od lewa do prawa i od dolu do gory i nie mam nic takiego jak opisywany miecz ... chyba ze jestem ciemniakiem i zegos nie znalazlem ... ale w to watpie ...

29.05.2003
11:43
[51]

Mysia [ Szczurek ]

Yancy --- i o to chodzilo ;)

29.05.2003
11:48
[52]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Luz :) Ja przynajmniej dałem screena ;)
Mapę mam naprawdę zwiedzoną dokładnie - Ty zapewne również :)
Było już o Szacie Mrocznej Magii, o Szacie Arcymaga, o Zbroi Upadłego Paladyna... Było trochę tego :)))

Zresztą - 10 pkt. obrażeń na mieczu więcej i tak jest kompletnie bez znaczenia przy sile 200. Szkoda zachodu.

29.05.2003
11:48
smile
[53]

Mysia [ Szczurek ]

to znaczyze albo ktos nas wkreca albo Ja Yancy i Aries wszyscy sie mylimy, a to troche nieprawdopodobne bo lacznie to przeslismy Gothica kilkanascie razy:)

29.05.2003
11:50
smile
[54]

Mysia [ Szczurek ]

Yancy --- fakt moj najemnik z sila 260 i mieczem 110 niemial sobierownych ale fakt ze szata dla maga gdzies powinna byc ;) bo za malo w stosunku do innych postaci ;)

29.05.2003
11:52
[55]

aries [ Konsul ]

Mysia, Yancy --> tak jak powiedzial wczesniej ... jesli jest ta cholerna szata arcymaga gdzies to ja znajdziemy ... nie ma bola ... a coraz czesciej zaczynam w to watpic ... bo robie wszystko juz na rozne sposoby i wciaz nic ...

29.05.2003
11:54
[56]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Jak tam spotkałeś na mapie jakiś Legendarny Artefakt? Ja znalazłem Lutnię - ale mój bohater słabo gra ;) A nie da się nikomu w łeb nią przywalić...

I tak się pomyliłem ze zbrojami :)) Zbroję Rycerza dostaje się w 3 rozdziale jak napisałeś. Poprawiałem nazewnictwo a przerobiłem co było dobrze.

29.05.2003
11:57
[57]

aries [ Konsul ]

Yancy --> ja tam sobie lutnie kupilem ... chciale sobie pograc z tym grajkiem z gospody ale nie chcial grac w mojej kapeli .... hahahahahahaha

29.05.2003
12:01
[58]

Yancy [ Senator ]

Aries, Mysia ---> Ile ja się naszukałem lepszej Szaty dla Maga to pojęcia nie macie :)))) Ale nigdzie nic :( Mit o Szacie Mrocznej Magii jest tylko po części nieprawdziwy. Taka szata istnieje, ale nie jest w grze do zdobycia... Niestety. Choć oczywiście - pewnosci nie mam :)

29.05.2003
12:04
[59]

Yancy [ Senator ]

Posiadanie lepszego miecza niż ten który posiadam (110/100) - nie daje i tak żadnych plusów. Tak jak napisał Mysia - przy sile 260 i mieczach 2h na 100% każdy przeciwnik jest na 1 strzał. Więc po co?

29.05.2003
12:08
[60]

aries [ Konsul ]

Yancy --> to prawda ze lepszy miecz nie ma sensu ale ... jesli jest taki to fajnie bylo by go znalez z czystej satysfakcji ... teraz juz tylko gram i szukam perelek ktorych grajac normalnie nie mozna znalezc ...

29.05.2003
12:19
[61]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Ja nie szukam już nawet perełek. Szukam tylko kwiatków. W rodziaju Xardasa leżącego trupem. Teraz jestem pewien że on wcale nie był martwy. Był na pewno w jaskini Maleta i spił się jak świnia ;)

Najlepszym kwiatkiem była ta komnatka koło tarana. Ciemna komnatka a w niej ork i owieczka :))))) Świntuch ;)

Znalazłeś Almanach Potępionych przy Bilgocie (jak pisałem kilka postów wcześniej)?

29.05.2003
12:22
[62]

aries [ Konsul ]

Yancy --> nie ... bo zrobilem z nim inne zadanie ... opetanie bilgota ... chcial zeby go odprowadzic do domu ... wiec go zabralem w 2 rozdziale do przeleczy ... tam mi podziekowal . i poszedl sobie .... niestety po jakims czasie znalazlem tam jego biedne martwe opetane cialo ... i nie wiem kto go zabil bo tam juz niczego nie bylo ... pewnie z przemeczeni ai przejacia zeszlo mu sie ... ;)

29.05.2003
12:25
smile
[63]

gribo [ Legionista ]


Ludzie gdzie znajde ten zawszony AMULET co zgubił gostek z zamku (ten na R cotam :P ) ??

29.05.2003
12:38
smile
[64]

Mysia [ Szczurek ]

Gribo --- ten zawszony amulet Cor Angara jest w krypcie z kilkoma szkieletami pod kamiennym kregiem w dolinie gorniczej, pisze jak dojsc

przed wejsciem do mroznej krainy stoja dwa lodowe golemy , stojac twarza do nich widzimy sciezke w gore po lewej i idziemy nia az dojdziemy do kamiennego kregu:) mozna tez dojsc z drugiej strony ale z tej napewno trafisz :)

co do orka i owieczki, fakt ze sie niezle przerazilem bo wytluklem cale oblezenie zamku i tylko sie szwendalem atu nagle ryk za plecami (surround) ;)))) i malo co nie narobilem :) a potem sie smialem do bulu:)
Aries, Yancy --- fakt ze miecz nic nie daje ale jak juz powiedzieliscie najlepszesa te rodzynki ;)

choc fakt ze jeszcze nie znalalzme omawianych tutaj piercienia +10 do sily i zrecznosci bo w jego miejscu byl tylko +10 rezystancja na bron :(

29.05.2003
12:39
[65]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Ja sie pomyliłem, almanach nie był u Bilgota. Tylko w zamku, u gościa (zapewne mistrza tortur), który boi się chrząszczy. Zadanie z Bilgotem też miałem. Okazuje się że jest opętany po tym jak otworzysz bramy zamku, on przeżyje (jeśli przeżyje ;)) - a Ty z nim porozmawiasz.

29.05.2003
12:40
[66]

aries [ Konsul ]

Mysia --> magiem tez tam taki znalazlem .. tylko 10 przeciw broni ... choc nazywal sie chyba "magicznego pancerza"

29.05.2003
12:46
[67]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Ja miałem amulet +10 do siły i +10 do zręczności. I nie znalazłe go ale ktoś mi dał jak grałem Paladynem.

Z ciekawostek. Amulet +15 siła - jest w Gildii złodziei za quest ze skrzynką, Amulet +15 do zręcznosci dostajemy od palacza Dara za quest z pierścieniem orkowego dowódcy. Pierścienie najciekawsze to pierścień nietykalności +10 wszystkie odporności i pierścień wiecznych zwycięstw +5 wszystkie odporności. Pozostałe pierścionki +10 to już tylko norma.

5.1 w gothicu rządzi!! Kilka razy łaziłem nocą po lesie unikając wrogów tylko na słuch!!

29.05.2003
12:54
[68]

_MariaN_ [ Legionista ]

Witam ludki alezescie mnie obgadali i wogule dzieki :) hehe pomylilem sie przy tej miksturze hih ale ten miecz istnieje ale widze ze go niekcecie bo po co 10 obrazen wecej przy sile 260 zachowam ta wiadomosc dla siebie kcialem byc dobry :) ale widze ze nie kcecie tego miecza miec :P

29.05.2003
12:58
[69]

aries [ Konsul ]

_MarianN_ --> nieladnie gosciu nieladnie ... ale to twoja sprawa czy chcesz sie podizelic z kims czy nie swoim odkryciem ... i jeszce moze jedno ... nikt cie nieobgaduje ... co najwyzej podyskutowalismy nad prawdziwoasia twych slow ...

29.05.2003
13:01
smile
[70]

_MariaN_ [ Legionista ]

Chcialem jeszcze dodac ze Mysia ma racje ja sobie go znajde bo wim gdzie sie miescie tylko musze tam jeszcze dojsc znajde se go dla samej satysfakcji :D

29.05.2003
13:20
smile
[71]

Mysia [ Szczurek ]

_MariaN_ --- to moze zamiast tylko mowic to cos wrescie zrob:) bo jak na razie tylko mowisz, a jezeli wqiesz gdzie jest to jak sam nie mozesz to chociaz zawerz nam krag poszukiwanc i powiedz w ktorym miejscu jest ta jaskinie, moze zagniesz nas - starych wyjadaczy :)))))

bo jak na razie sklaniam sie do slow pewnego filozofa staroslowianskiego "krowa ktora duzo muczy malo mleka daje" przelozonej przezemnie na nasz jezyk "gracz ktory duzo mowi malo gier przechodzi" ;))))))))

29.05.2003
13:23
smile
[72]

Mysia [ Szczurek ]

Yancy--- a tak dla ciekawosci co Ty miales w skrzyni obok pomniejszego szkieletu w oblezonym zamku w tym pookojui gdzie jest pois jak zjadac trucizne krwiopijcow ?:)

29.05.2003
13:23
[73]

Yancy [ Senator ]

_Marian_ ---> A ja mam pełną listę itemów z Gothic2 i miecza nie ma. Skoro nie miałeś zamiaru pisać gdzie wg Ciebie on się znajduje - to mogłeś tajemnicę zachować dla siebie. Bo inaczej to nieładnie wyszło.

29.05.2003
13:24
smile
[74]

_MariaN_ [ Legionista ]

aries-----> ja wam powiem o tym mieczu gdzie sie miesci tylko chodzi mi o to .... a zreszta niewazne dobrze mam pytanko przedyskutowaliscie sobie te sprawe i do jakiego wniosku zescie doszlo ze ten miecz nieistnieje czy ze ja sobie go wymyslilem skoro zescie przeszli gothica kilkanascie razy lacznie ty Yancy i Mysia i nie znalezliscie go jesli tak jest to musieliscie cos przeoczyc kazdy z was ze moj qmpel ktory go przeszedl znalaz go :) nio i pozdrowka dla wszystkich :)

29.05.2003
13:26
[75]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Qrczak, zapomniałem co tam było... To było za tym pokojem z kartką z trucizną... Pamiętam pokój - ale w skrzyni nie było chyba nic wartego uwagi...

29.05.2003
13:32
[76]

Yancy [ Senator ]

_MariaN_ ---> Teraz to już Cię nie rozumiem zupełnie. Znalazłeś coś ciekawego - to opowiedź o tym i powiedz gdzie. Jak ktoś z nas coś ciekawego znajdzie - to dzieli się z innymi. Na tym to polega. Nikt tu nie wpada i nie mówi - hej mam super pierścień, ale nie powiem wam gdzie jest.

Jak nie chciałeś się dzielić z innymi - to trzeba było wogóle nie wspominać...

Po drugie - wiesz - taka Szata Mrocznej Magii też w grze jest - ale znaleźć jej nie sposób ;)

29.05.2003
13:36
smile
[77]

Mysia [ Szczurek ]

Yancy --- ja sie napalilem bo mi Aries powiedzial o piercieniu +10 do sily i zrecznosci ;) (amulet to wiem ze dla palladyna za quest :)

_MAriaN_ ---- wiesz wyobraz sobie ze wczoraj grajac w Gothica 2 znalazlem pierscien dajacy MAX do wszystkich rezystancji i teraz zamiast 100 przed bronia mam napis MAX :)

29.05.2003
13:39
[78]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Mam ten pierścień, ale u mnie pisze nie MAX tylko MAX PAYNE. Może to jednak nie ten sam...

29.05.2003
13:47
smile
[79]

Mysia [ Szczurek ]

Yancy --- polewam ;)))) ale wracajac do tematu to fakt zeto trochenietowazysko tak postepowac... :(

29.05.2003
13:56
[80]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Zgadzam się z Tobą - ale cóż zrobić. Kolega _MariaN_ widać woli zachować tajemnicę dla siebie - jego wola.

_Marian_ ---> Z Twojego postu wynika że to nie Ty znalazłeś miecz jeno Twój kolega. Gdybyś wpadł do mnie tydzień temu - zobaczyłbyś mojego maga paraduącego w Szacie Mrocznej Magii. i też mógłbym Ci powiedzieć że jest ukryta w jakiejś jaskini... Rozumiesz co mam na myśli.

Tak czy siak Luz!

29.05.2003
14:01
smile
[81]

Mysia [ Szczurek ]

jajak na razie gram tylko po to by dopakowac jak najbardziej swoja postac ,wykonujac wszystkie questy i wybijajac cala flore i faune :)

tak namarginesie mam cool sae gdzie jestem na 9 poziomie a zwiezaki sa prawie nieruszane tuz przed przystapieniem do ktoregokolwiek z obozow :) teraz zrobie siena maga :)

29.05.2003
14:05
[82]

aries [ Konsul ]

Mysia --> moj save ale na 10 levelu przed przystapieniem do obozow nazwalem wol roboczy ... haha i zawsze zaczynam od niego ... a zrobilem sobie jeszcze roboczego maga .... tego po probie ognia ... i magiem startuje od niego ...

29.05.2003
14:06
[83]

Yancy [ Senator ]

Ja przy następnej rozgrywce przyłączam się do orków i wybieram ścieżkę szamana.

29.05.2003
14:09
[84]

aries [ Konsul ]

Yancy --> to ja stane sie wasalem smokow i przylacze do jaszczuroludzi ... tylko ktorego smoka wybrac ... hmmmm .... potem sie wymienimy pogladami .... :):):):):):):)

29.05.2003
14:10
[85]

Yancy [ Senator ]

Czy można zostać Nieumarłym w grze? Fajnie wyglądałyby kolejne stopnie awansu ;)

29.05.2003
14:11
[86]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Ja wybieram bagiennego smoka, bo ma nielegalne plantacje bagiennego ziela.

29.05.2003
14:11
[87]

aries [ Konsul ]

Yancy --> masz racje ... czekaj byla taka gierka ze w multilplayu mozna bylo byc nieumarlym a konkretnie szkieletem ... chyba dungeon siege ... ale moge sie mylic co do nazwy ...

29.05.2003
14:17
[88]

Yancy [ Senator ]

Aries ---> Dungeon Siege miał u mnie krótką karierę - więc nie wiem.

Tak w ogóle to jestem w niezłym nastroju bo właśnie wymyśliłem roboczą nazwę na miecz, o którym dziś było głośno. Niestety, przepraszam z góry, że nie podzielę się z wami tą nazwą. Nie chcę dostać bana.

29.05.2003
14:32
smile
[89]

Mysia [ Szczurek ]

Yancy --- nie no wymiekam :)))))))

a co do gry to coolby bylo zagrac nieumarlymi albo zrobic wiecej truposzy bo cudownie gina ;))))

a tak na marginesie Aries --- przeslij mi na maila jak bedzie rozsadnej wielkosci save z tym na maga :) chcialbym zobaczyc jaka sciezkerozwiazywania questow Ty obrales :)

29.05.2003
14:35
smile
[90]

Mysia [ Szczurek ]

o i jeszcze jedno czy gral ktos kiedys GAMEPADEM w Gothica? bo ma on akurat tyle przyciskow ile powienien miec do Gothica :) i wlasnie sie zastanawiam czy go nie kupic :)

Yancy --- ja nie mowie o 5.1 tylko 6.1 albo raczej powinienem powiedziec 10.1 ;)

29.05.2003
14:37
[91]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> O tak! Zwłaszcza Zombie. Na początku są szare i ponure - ale wystarczy je "włączyć" mieczem i stają się take kolorowe i radośnie świecące. Za mało ich w grze.

A wogóle to się już nic nie odzywam ;)

29.05.2003
14:41
[92]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> 10.1 hmm... To już bardziej przypomina obstawianie zakładów ;)
Nie próbowałem grać padem - ale tak w zasadzie to qrka mam pad od PS2 a są przelotki do tego na PC (pewno droższe niż cały nowy pad :)))

29.05.2003
14:43
[93]

maciekd [ Centurion ]

aries ---> Dzięki, ta sakwa którą opróżniłem była właśnie Diega, no cóż kicha, bo save daleko, zadanko będzie nie zaliczone...........

29.05.2003
15:05
[94]

Yancy [ Senator ]

maciekd ---> Nie potrzebujesz sakwy Diego w plecaku skoro ją już opóżniłeś tylko 2000 zł :) Ważne że znalazłeś.

29.05.2003
15:09
[95]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Yancy, Mysia ładnie to tak żartować z kolegi :) Przecież ten miecz istnieje, przypatrzcie się tylko na filmik po napisach końcowych, gdzie mowa jest o złocie. Przecież jak byk widać ten miecz w ładowi za 3 skrzynką po lewej :)

A tak poważnie, to jak Yancy zrobiłeś tego screena z szatą mrocznej magii?

29.05.2003
15:13
[96]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Aaa i jeszcze jedno. Grając palkiem znalazłem sakwę Gorna, którą przez przypadek otworzyłem i zastanawiam się do teraz czy jest z tym jakiś quest. I jeszcze jedno, gdy zastanawiałem się kogo wziąć na kapitana pogadałem z Torlofem i on chciał w zamian za zgodę żebym otworzył bramę w zamku w GD. Oczywiście jako palka się nie zgodziłem, ale zastanawiam się co by było gdybym ją otworzył? Przecież orków wszystkich wybiłem, a może one się mnoża? np. zamiast kobiet używając owieczek :)

29.05.2003
15:19
[97]

Yancy [ Senator ]

Gordek ---> Zadziałał cheat z jedynki - dzięki czemu można "opętać" każdą postać w grze. Fajna zabawa - przeskakuje się z ciała do ciała :)) Wiadomo kogo opętałem :) Zdjąłem mu szatę i cisnąłem na ziemię. Potem to już wiadomo. Owa wiadoma osoba została tylko w bokserkach ;) Już nie wyglądał tak tajemniczo.
Nie opisuje dokładnie - bo ja się bawiłem dopiero po przejściu gry i to nie raz. Inni mogą być mniej cierpliwi. Gdybyś chciał się dowiedzieć jak to zrobić to mail albo gg.

29.05.2003
15:21
[98]

aries [ Konsul ]

Gordek --> ladny byl motyw z ta szata prawda? ... mnie sie spodobal ... ale jak Yancy powiedzial szata taka jest ale nie do zdobycia ... haha .. przynajmniej uczciwie ... co do sakwy Gorna - to znalazlem ja kazda postacia i jakos nie mialem z tym zwiazanego zadnego questa ... co do bramy to fakt dziwne ale po jej otwarciu orkowie sie pojawiaja i wpadaja na dziedziniec zamku i jest male zamieszanie ... sporo ginie ale obserwujac walke mozna zobaczyc potege palladynow ... i mozna sie trosze ponaparzac jeszcze z orkami ... a kapitan .. Jack jest niezly i bardzo wdzieczny ... a ten gosciu z klasztoru - no coz najlatwiej go zwerbowac bezbieganiny ...

29.05.2003
15:23
[99]

Yancy [ Senator ]

Gordek ----> Ja Najemnikiem otworzyłem bramę. Są nowe animacje a oddziały orków wyskoczą nawet jak nie ma już śladu po nich na planszy. Ale spoko - Paladyni ich rozniosą na miazgę. U mnie Toflof gadał ze mną o tym tylko jak grałem najemnikiem... Pisałem więcej o tym wcześniej.

29.05.2003
15:31
[100]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Pewnie, mogłem z Szatą chodzić i opowiadać że leży w jakiejś tajemniczej jaskini - ale wtedy mój żarcik - przestałby już być zabawny i byłoby tak jak z tym mieczem...

Zresztą - może ona gdzieś leży. Któż to wie. W takiej same skończyłem jedynkę :)

29.05.2003
15:36
smile
[101]

C@MEL [ Konsul ]

eeee... o jaka szate chodzi ? :]

29.05.2003
15:37
smile
[102]

C@MEL [ Konsul ]

a jesli chodzi o gulasz Takli to mozna go kilka razy od niej wziasc ? bo jak gralem pallem to nie probowalem kilka razy.

29.05.2003
15:43
[103]

Yancy [ Senator ]

C@MEL ---> Można 4 razy. Po pobiciu Bulka, po dostarczeniu paczki od Sagitty, po uwolnieni kowala, po zabiciu wszystkich smoków.

29.05.2003
15:45
[104]

C@MEL [ Konsul ]

Yancy -=> wielkie dzieki :), bo wlasnie sie zastanawialem nadtym :]

29.05.2003
16:07
smile
[105]

C@MEL [ Konsul ]

u kogo mozna nauczyc sie zdejmowania plyt pelzaczy, aby zrobic zbroje u wilka ?

29.05.2003
16:10
[106]

Yancy [ Senator ]

C@MEL ---> U Wilka właśnie :)) Ale wcześniej musisz porozmawiać z myśliwym Gestathem z góniczej doliny. Sens wykonania tego pancerza jest znikomy.

29.05.2003
16:22
smile
[107]

TURIN9 [ Pretorianin ]

AQA----> z ta sakiweka olava to musisz pogadać z kims przy wydobciu rudy w dolnej kopalni nie pamietam dokładnie ale to chyba Bilgot albo ktoś z wydobywających rude (jest to jego kumpel ktory uciekł)

29.05.2003
16:41
smile
[108]

C@MEL [ Konsul ]

Yancy -=> no bo wlasnie cos mi nie gralo :), bo jak pierwszy raz gadalem z Wilkiem to nie mogle sie u niego uczyc tej zdolnosci :)

29.05.2003
16:56
smile
[109]

C@MEL [ Konsul ]

a ja znow z pytaniem :). od tego kulesia w dzielnicy portowej co sie kupuje mape. za czasow jak gralem pallem mielame jakas stara mape, na ktorej byl zaznaczony na czerwono skarb. ale jesli chodzi o krzyzyk w ktorym miejscu ma znajdowac sie skarb. jak sie tam dostac, czy ktos znalazl ten skarb ?

29.05.2003
19:58
[110]

sabdajm [ Pretorianin ]

Mam jedno pytanko:
Czym różni się magiczny miecz od zwykłego? Oprócz ceny oczywiście. Wykułem sobie kiepski magiczny miecz, ale żadnych objawów magii nie odczułem :)

29.05.2003
20:08
smile
[111]

C@MEL [ Konsul ]

sabdajm -=> jak grasz palladynem to mozesz go pozniej w klasztorze konsekrowac co daje wiekszy damage :) i jak masz zly inosa to mozesz dokanac ten czynnosci po raz 2 i wtedy dmg. miecza ywnosi 100 :]

29.05.2003
20:48
[112]

CrazyMan [ Ur-Shak ]

hehe przeszdlem gothica 2 !!!! brawa dla mnie :))....gralem paladynem...

P.S
wypasiasta giera !! przez ta koncowke nie moge sie doczekac trojki !!! :)) pozdrawiam wszystkich milosnikow..

29.05.2003
20:52
[113]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Zaraz będzie nowy wątek. Please wait.

29.05.2003
21:17
[114]

Yancy [ Senator ]

To czekam - bo chciałem jeszcze coś dziś napisać.

29.05.2003
22:32
[115]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Sorry, że tak późno, ale coś mi się GoL dziś muli.

Link do kolejnej części:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.