GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Poradnik dla grajacych w CM. część ??

27.05.2003
22:05
[1]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

Forum CM: Poradnik dla grajacych w CM. część ??


Wojskowe prawa Murphiego. Dokonałem segregacji pod kątem CM. Zarówno BB jak i BO. Całość na pl.sci.historia

1.Ogień wspierający nie wspiera.
2. Najczęściej zacinają się karabiny nie zacinające się.
3. Ogień zaporowy to nie zapora.
5. Postrzał w klatę to sposób, w jaki Natura sugeruje Ci, żebyś wyluzował.
6. Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie.
7. Staraj się wyglądać głupio - przeciwnik może mieć mało amunicji i nie
będzie chciał jej marnować na Ciebie.
8. Jeśli coś Ci się nie udaje za pierwszym razem - poproś o wsparcie z
powietrza.
9. Twoja artyleria skraca ogień, jak tylko wychylisz się z okopu.
12. Nie zapominaj, że Armia zaoszczędziła kupę kasy na konstrukcji
Twojej broni.
13. Jeśli natarcie idzie dobrze, to znak, że pakujesz się w zasadzkę.
14. Pozorujący atak nieprzyjaciela, który ignorujesz - jest właściwym
natarciem.
15. Nieprzyjaciel niezmiennie atakuje w dwóch przypadkach:
- kiedy jest gotowy
- kiedy Ty nie jesteś
16. Plan operacji wygląda świetnie do pierwszego kontaktu z nieprzyjacielem.
17. Nie ma planów doskonałych.
20. Uciekający przeciwnik zapewne tylko się wycofuje na z góry upatrzone
pozycje.
21. Najważniejsze rzeczy są zawsze proste; proste - zawsze najtrudniejsze.
22. Łatwa droga jest zawsze zaminowana.(pod ostrzalem?)
23. Grunt to walka zespołowa - zespół to więcej celów dla przeciwnika.
26. Jeśli brakuje Ci wszystkiego, oprócz nieprzyjaciół, to znak, że
jesteś w strefie walk.
27. Jeśli zabezpieczyłeś teren - upewnij się, że nieprzyjaciel też o tym
wie.
28. Nieprzyjacielski ogień ma pierwszeństwo ruchu.
31. Jeśli wróg jest w zasięgu ognia - Ty też jesteś w zasięgu ognia.
32. Ogień wspierający jest bardziej niebezpieczny od ognia przeciwnika.
34. Ekwipunku nie da się skompletować przed walką.
37. Jeśli Twoje stanowisko jest niemożliwe do zdobycia przez
nieprzyjaciela, to jest też dla Ciebie pułapką.
38. Pociski smugowe działają w obie strony.
41. Profesjonalny żołnierz jest przewidywalny; świat jest pełen
niebezpiecznych amatorów.
43. Jeśli upierasz się bronić przedpola - zaskoczą Cię od tyłu.
44. Pogoda nie jest stroną neutralną.
50. Brakuje zawsze rzeczy najpotrzebniejszych.
53. Masz kłopoty? - wypruj cały magazynek.
55. Jeśli masz dwie różne mapy - walka rozegra się na terenie pomiędzy nimi.
58. Najgroźniejszą rzeczą na świecie jest podporucznik z mapą i kompasem.
59. Wyjątki potwierdzają regułę i psują plan bitwy.
61. Nieprzyjaciel jest ślepy; dopóki nie popełnisz błędu.
65. Nigdy nie chybiasz, mając pełny magazynek; z dwoma ostatnimi
nabojami nie trafisz nawet w stodołę.
66. Im droższa masz broń, tym dalej będziesz ją musiał odesłać do naprawy.
68. Doświadczenie bojowe zyskujesz zaraz potem, jak Ci było naprawdę
potrzebne.
69. Nieważne, którędy maszerujesz; i tak jest zawsze pod górę.
70. Wsparcie powietrzne zawsze przestrzeliwuje a artyleria strzela za
krótko.
72. Maruderzy rzadko kończą, jako zabici, lub ranni.
73. Bycie GD w WB to ciężka robota; Twoi ludzie nie wiedzą, czego chcą,
ale za to doskonale wiedzą, czego nie chcą.
79. Purpurowe Serce oznacza, że byłeś wystarczająco cwany, żeby
przemyśleć plan, wystarczająco głupi, żeby go wypróbować i na tyle
fartowny, żeby przeżyć.
84. Bombardowanie z wyrzutni rakietowych cechuje się niezwykła celnością: 100% pociskow
trafia w ziemię.
85. Każdy rozkaz, który może być ale zinterpretowany - będzie.
88. Jeśli wyjątkowo dobrze przygotowałeś swoje pozycje do odparcia ataku
- możesz być pewien, że natarcie nastąpi gdzie indziej.
89. Jeśli wyjątkowo starannie przygotowałeś zasadzkę, nieprzyjaciel ja
ominie.
90. Jeśli Twój manewr oskrzydlający idzie dobrze, to wróg zapewne
spodziewa się okrążenia.
91. Gęstość ognia jest proporcjonalna do znaczenia celu.
92. Wystające obiekty przyciągają ogień - nie kryj się za nimi.
95. Zawsze jest jakieś wyjście i zwykle ono nie działa.

27.05.2003
23:13
[2]

KUCHARES [ Konsul ]

W gram w Combat Mission od niedawna i te porady bardzo mi sie podobają więc chyba wezme je sobie do serca :)

27.05.2003
23:14
smile
[3]

KUCHARES [ Konsul ]

I jeszcze to miało być :)
<=============

28.05.2003
10:28
[4]

jp2 [ Generaďż˝ ]

poborowi powinni jeszcze wykuć na blachę:

96. Im głupszy dowódca, tym trudniejsze zadania mu powierzają. (moje ulubione:)
97. Nigdy nie chowaj się w leju z odważniejszym od ciebie.
98. Jeśli brakuje ci wszystkiego z wyjątkiem wrogów, to znaczy, że bitwa trwa.
99. Po opanowaniu obszaru nie zapomnij powiadomić o tym przeciwnika.
100. Po wyciągnięciu zawleczki granat przestaje być twoim przyjacielem.
101. Części składowe wysyła się osobno do losowych pododdziałów.
102. Cokolwiek robisz, zawsze możesz dostać kulkę. Nawet gdy nie robisz nic.




28.05.2003
11:27
[5]

swietlo [ Canaille Carthagienne ]

dodałbym jeszcze"

103. pamiętaj że odbezpieczony granat gwałtownie przestaje być twoim przyjacielem
104. pamietaj że jesli mozesz strzelać do wroga on prawdopodobnie też może strzelać do ciebie
105. bron bez amunicji to nadal bron - tyle ze znacznie mniej skuteczna

28.05.2003
16:58
smile
[6]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

106. Granat jest bezstronny razi wroga i ciebie
107. Lotnictwo zawsz mylnie rozpoznaje.
108. Zasięg rażeinia grantu jest zawsze większy niż odległość na który możesz go rzucic.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.