GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Baldur's Gate I - część 77

26.05.2003
18:57
[1]

gofer [ ]

Baldur's Gate I - część 77

Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział: historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...

...

Gawędzą i zabijają problemy :

- Aschman, lubi wino, wódkę i mroczne elfki...;))
- Attyla, wódz Hunów, dzielny przewodnik ku świetlanej przyszłości wątku
- mgr Aurelinus, strażnik moralności, znający tajniki tworzenia dodatków, jak i rzeczy z tym związanych
- Ayertienna, piękna elfia czarodziejka wabiąca mężczyzn do swej wieży, acz niezwykle pomocna i skora do dawania rad (zwłaszcza, gdy nie ma pojęcia, o czym mówi)
- BarD, rymiarz i prześmiewca - jak to bard, jest nieco nawiedzony (i dziwny) ale zawsze skory do śmiechu
- Belt, przewodniczący przyjacielskiego nam wątku o BG II, raczy mawiać; hehe i tak do mnie wtraficie!
- Bullzeye_NEO, fan wywaru z rzepy, należy do NATF - Nadętych Amatorów Tupania Fenomalnego
- Carrignarone, zawsze dobrze poinformowany, prześciga często "starych wyjadaczy"
- Dwalin, mężny krasnolud, zakochany w swoim toporze, mieszkający na dalekiej północy
- Earina, znana w świecie zabójczyni ogrów-magów. Strzeżcie się!
- Gofer, stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał,założyciel wątku o BG
- Grjgori, podobnie jak Aurelinus, znawca IE; chcesz dobrać się do gry – on ci poradzi, jak to zrobić
- Hathor, pani Zapomnianej Wyspy na mroźnej północy, biegła w manipulacji materią świata BG, autorka Xięgi
- Hayabusa, Saki vazaki zarąbali mi mazaki-ot jego dewiza, bardzo rozmowny, a najbardziej ze sobą:)
- Ines, wiecznie pomykająca, szczęśliwa, wchodząca i wychodząca
- Krees, zmagający się z nieprawościami Wybrzeża Mieczy i z magisterką
- M'Rek, mozolnie wykrywający wszelkie paradoksy na Wybrzeżu Mieczy
- Mr. Kalgan rzadko wpadający, ale jak już to hucznie i z okrzykiem: Dawać dodatek!!!
- Raistlinek, pelen magii i wiedzy, bajarz prosto z dalekiego Krynnu
- Regis, to takie niewiadomo co, czasem zapyta, czasem odpowie, nikt nie wie, jakie myśli ma na głowie
- n2n, ciężkokapujący, ale łopata i powtarzanie w kółko robi swoje
- Sakhar, zgłębiający tajniki aurelinusowego dodatku, władca Otchłani
- Valencis, chodząca encyklopedia świata BG, w quizie rzuć wyzwanie i wygraj - to dopiero zdanie!
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Zed Nocear, twórca map i pięknych, stylowych ikonek
- Xelloss, tajemniczy mag o ogromnej sile, ciągle się o coś pyta, ciągle dostaje odpowiedź, ale i tak je zapomina
- @@@, znany też jako Kapucyn/Nostradamus powrócił i ma się dobrze..


Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie – uważaj, ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...

link do poprzedniej części:

26.05.2003
19:00
[2]

Carrignarone [ Konsul ]

gofer ---> No i pięknie. :)

26.05.2003
19:00
[3]

gofer [ ]

i od razu pytanie :

wyczyścić rejestr tzn?
Uruchom-regedit-HKEY_LOCAL_MACHINE-SOFTWARE i usunąć wpis BioWare Corp. ??

26.05.2003
19:02
smile
[4]

M'Rek [ Konsul ]

gofer ---> Czemu nie czytasz postów?!?! Gdzie jest informacja o NTotSC...

26.05.2003
19:05
[5]

Carrignarone [ Konsul ]

gofer ---> Najlepiej by było Nortonem, a jeśli nie nim, to jakimś freeware`owym odpowiednikiem, np. RegCleaner.

26.05.2003
19:35
smile
[6]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mam pytanko gdzie dokładnie znajduje sie grimuar mądrośći w wierzy Durgala czy jakoś tak:)

26.05.2003
19:48
[7]

sakhar [ Animus Mundi ]

gofer --> jesli wyskoczył Tobie błąd CRC to kaplica - miałem to samo - czyściłem rejestry (przy czym sobie zabagniłem system jeszcze bardziej:), dwa razy przeistalowywałem system, instalowałem do innego folderu i g.......! Musiałem ponownie ściagnąć dodatek:-( Ale coż, może Tobie się uda.... Jeżeli tak, to daj cynk....

26.05.2003
22:07
[8]

gofer [ ]

sakhar - > ściągam dodatek ponownie, już 93%, w czasie wygospodarowanym na granie w BG obejrzałem film w divixie i poszedłem na piwko...no cóż, noc przede mną :)

26.05.2003
22:32
smile
[9]

gofer [ ]

wzruszyłem się...
działa...
do rana...
papa...


27.05.2003
09:23
[10]

M'Rek [ Konsul ]

Aschman ---> W krypcie, na drugim piętrze wieży Durlaga.

27.05.2003
09:26
[11]

M'Rek [ Konsul ]

Kolejny, ciekawy przedmiot. W taką piękną zbroję może się przyodziać (wbrew opisowi) kapłan... Co jest grane?

27.05.2003
09:28
[12]

M'Rek [ Konsul ]

Uzupełnienie poprzedniego postu - zbroja idealna dla kapłana.

27.05.2003
09:59
[13]

gofer [ ]

z postu M'Reka z 25.05.2003 19:26

Nowi bohaterowie:
- Jet Laya (Pomocna Dłoń) - trzeba z nią porozmawiać i przyjąć jej zadanie (nie trzeba jej przyłączać);


w którym miejscu Gospody ona jest??

27.05.2003
10:02
[14]

Carrignarone [ Konsul ]

gofer ---> Na południe, południowy-zachód od murów. Ale pojawia się dopiero, jak wrócisz z Otuliska.

27.05.2003
10:17
[15]

M'Rek [ Konsul ]

gofer ---> Gdy wracając z kopalni w Kniei Otulisko wejdziesz do lokacji Pomocna Dłoń (od południa), to ona sama do Ciebie podejdzie.

27.05.2003
10:28
[16]

M'Rek [ Konsul ]

[16.05.2003] 13:56 Aurelinus napisał:
Nie trzeba zabijać Brata Hasdara przed Czarodziejskimi Rozmaitościami - jeśli go tam oszczędzicie, jeszcze go spotkacie (i to co ma w Inventory).
Ponieważ "kochany" braciszek oddalił się wraz z księgą w nieznanym kierunku (mimo prób zatrzymania go), chciałbym się dowiedzieć, gdzie mogę go spotkać i wyrównać rachunki (nie chodzi o kasę i księgę, tylko o zasady).

Oczywiście w tym wypadku sprzedawca z Kniei Larsa nie zleci wam questu.
Jakiego???

27.05.2003
10:40
[17]

gofer [ ]

M'Rek - > ok, a gdzie najprędzej znajdę jakiegoś nowego NPC z dodatku?

27.05.2003
11:03
[18]

lon [ Pretorianin ]

czy instalacja dowolna BG oznacza , ze niepotrzeba plyt ?

27.05.2003
11:06
[19]

M'Rek [ Konsul ]

gofer ---> NPC z dodatku pojawiają się dopiero po zatopieniu kopalni w Otulisku. Podobno niektórych można spotkać wcześniej (np. ten paladyn z Nashkel)*, ale ja nigdy żadnego nie spotkalem. Po wyjściu z kopalni możesz spotkać Buba Snikta i Keirię Silverstring. I oczywiście JetLayę. To są "wolni strzelcy". Reszta pojawia się dopiero po otrzymaniu danego zadania. A JetLaya jest pierwsza, bo jest na najbliższej lokacji.

*W jakimś starym opisie DSotSC czytałem "pojawi się, gdy po raz pierwszy wejdziesz do gospody; złap go, zanim ucieknie". Mi się to nigdy nie sprawdziło, tzn. nigdy go nie widziałem. A zaczynałem od DSotSC.

27.05.2003
11:07
[20]

Carrignarone [ Konsul ]

lon ---> Tzn. że będziesz potrzebował tylko płyty do rozuchu, czyli CD1 (albo dodatku, jeśli grasz z OzWM).

27.05.2003
11:09
[21]

Carrignarone [ Konsul ]

M'Rek ---> Heloł. A Snikta nie można spotkać wcześniej? Wydaje mi się, że tak właśnie było u mnie, ale głowy nie dam ofkozz.

27.05.2003
11:53
[22]

M'Rek [ Konsul ]

Carrignarone ---> Może masz rację z tym Sniktem. Ponieważ nigdy mi nie pasował do kompanii, to pop prostu wyrzuciłem go z pamięci. Bo i po co mi nikt (ooops... Snikt). To może i Keira też będzie na jarmarku? Trzeba sprawdzić...

lon ---> Tak jak powiedział Carrignarone - płyta potrzebna będzie tylko przy starcie gry (ja ją potem wyciągam z napędu i chowam).

gofer ---> Najlepiej odwiedź lokacje związane z Bubem i Keirą; może oboje będą tam już od początku. Keira jest przy ognisku, na pn-wsch. od namiotów, zaś Bub jest słabo widoczny, schowany za drzewami.

27.05.2003
12:29
[23]

Krees [ Generaďż˝ ]

Heloł! ---> W związku z moimi ułamkami (za 2 tygodnie mają być gotowe) nie będę się intensywnie udzielał, ale o NPC-tach z dodatku trochę napiszę. Wysłał bym wszystkich zainteresowanych do "mojego" ;) forum, gdzie zamieściłem ich opisy, gdyby nie to, że padł serwer...:(
OK, zaczynamy :).

Keiria Silvestring:
Można ją spotkać na Jarmarku w Nashkel, przed ustawionymi w półokrąg trójkątnymi namiotami we wschodniej części jarmarku. Na pewno pojawia się po zakończeniu 2 rozdziału.

Bub Snikt:
Można go spotkać na pierwszej plaszy poniżej Beregostu (po drodze do Nashkel). Stoi w centralnej części lokacji, na zachód od jeziorka z zatopionym domkiem.
Spotykamy go w 1 rozdziale.

Skeezer Lumpkin VI:
Można go spotkać na Jarmarku w Nashkel. Stoi przed jednym z dużych, owalnych namiotów. W Readme napisano, że już po 2 rozdziale, ale to nie do końca prawda. Nie wiem, kiedy dokładnie się pojawia, ale przypuszczam, że po lub w rozdziale 3.

Jet Laya:
Jest kluczową postacią dodatku, wprowadzającą gracza w jego fabułę.
Można ją znaleźć na lokacji z Pomocną Dłonią, tuż po zalaniu kopalni w Kniei Otulisko. Gdy stanie się przed bramą, podchodzi sama i zleca nam misję odnalezienia swojej siostry oraz odkrywa nowe lokacje.

Cu`Choinneach:
Można go znaleźć w lokacji na północ od Nashkel, tuż po wejściu na nią od strony miasteczka; dopiero po zabiciu smoka i przyjęciu misji odnalezienia dziecka wiceburmistrza Nashkel. Elf odkrywa lokacje z twierdzą Lorda Daerthmaca. Jeśli nie zgodzimy się go przyjąć do drużyny odchodzi na zawsze, zdradzając jednak położenie twierdzy. Jeśli będziemy chcieli odłączyć go na krótki czas przed wykonaniem misji, też odchodzi. Później można to robić bez ograniczeń.

Bardo Furfoot:
Można go spotkać na lokacji ze smokiem, czyli w prawym dolnym rogu mapy, numer chyba 5500. Stoi prawie na środku lokacj. Proponuje przyłączenie się do walki przeciwko gadzinie. Uaktywnia się dopiero po zleceniu misji zabicia smoka.

Conhobchair Strongblade:
Można go spotkać w gospodzie w Nashkel, ale nie jest to łatwe. Uaktywnia się, i to na krótko, tuż po rozmowie z Jeremim, wiceburmistrzem Nashkel, podczas której zostajemy poinformowani o smoku pustoszącym okolice miasteczka. Wówczas to, w głębi pomieszczenia, obok pokoju po prawej stronie wyłania się ON .
Od biedy można go też "złapać" po drugiej rozmowie z Jeremim, kiedy to dowiadujemy się o tym, że wieści o ubiciu gada już dotarły do Nashkel. Jest to chyba jakiś bug, bowiem po złapaniu paladyna, a trzeba się spieszyć, bo szybko znika, ten zapytuje nas, czy nie udajemy się czasem na spotkanie z gadziną .

Ferthgill Zabójca Trolli:
Można go spotkać w jaskini drowów po przyjęciu misji odnalezienia bratanka kowala Othe (czyli po uporaniu się z Cytadelą Daerthmaca). Jaskinia jest położona w lokacji pomiędzy Beregostem a Nashkel, tam, gdzie przy drodze obozują hobgobliny-wejście jest ukryte za ogniskiem.

To tyle; mam nadzieję, że się przyda. Endżoj :)

27.05.2003
12:43
[24]

M'Rek [ Konsul ]

Krees ---> Jeśli już tu jesteś (w przerwie między jednym ułamkiem a drugim), to może Ty odpowiesz na moje pytanie (kilka postów wyżej), związane z Bratem Hasdarem. Ciągle nie wiem, dokąd uciekł z Księgą Niewiedzy :(

27.05.2003
13:50
[25]

gofer [ ]

Krees - > a propos Skeezera Lumpkina VI - nie ma go po wyjściu z Kopalni Nashkeel (początek 3 rodziału). Sprawdzę po zabiciu Tranziga i jak go nie będzie, to znaczy że pojawia się po zakończeniu 3 rozdziału...

27.05.2003
13:54
[26]

Carrignarone [ Konsul ]

gofer ---> A szukasz go w dzień czy w nocy? Bo on chyba jest aktywny tylko po zmroku.

27.05.2003
15:55
smile
[27]

Soll [ Senator ]

Mam pytanie...Czy jest jakiś patch który niweluje czynność zmieniania płyt. Tzn czy jest coś w stylu NoCD gdzie nie będe musiał zmieniać płyt w Bg1

27.05.2003
16:13
[28]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Soll --> Jest. Mam go, komuś nawet wysyłałem [Tal_Rascha?], ale nie wiem czy działa.

27.05.2003
16:28
smile
[29]

Soll [ Senator ]

Zawisza czy byłbyś w stanie zapodać? Moj nr GG - 2113556 , a mail to [email protected]

27.05.2003
16:31
[30]

M'Rek [ Konsul ]

Soll, Zawisza Czarny ---> Na jakiej zasadzie ma działac ten patch (oczywiście chodzi mi o teoretyczne zasady)?

gofer ---> Nigdy go nie znalazłem (może faktycznie imć Lumpkin prowadzi życie nocne?)

27.05.2003
16:34
[31]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

M'Rek --> Nie mam zielonego pojęcia...

Soll --> Jasna sprawa...

27.05.2003
16:38
smile
[32]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Oj.... okazało się, że jest to NOCD do BG 2.... przepraszam w takim razie... :)

28.05.2003
08:25
[33]

Olo_M [ Chor��y ]

Aurelinus---> Jakiego (najlepiej) użyć programu do robienia i wprowadzenia grafiki do BG (chodzi mi o bronie). Ściągnąłem wszystkie z teambg, ale nie wiem którego użyć, help me!

28.05.2003
08:39
[34]

torgal13 [ Centurion ]

Witam
Mam takie male pytanko odnosnie Ankegh Plate Mail
Wiem ze robi ja kowal z Beregostu, ale wyczytalem jeszcze motywa ze mozna ja znalesc na polu rolnika
w Nashkel w lokacji x:186 y:2744 no i teraz sedno: jak sie poruszac po takich wspolrzednych, w jakis sposob je odliczac tak mniejwiecej ? No i gdzie dokladniej znajduje sie w Naskel ?? Sa tam trzy pola w SW stronie mapy miasta
paletalem sie tam i wpatrywalem we wszystko ale jakos nie znalazlem ;((( Mozecie cos doradzic ??

28.05.2003
09:04
[35]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Witam wszystkich

Soll --> Nie potrzeba żadnego cracka (to z pewnością crack a nie patch), aby grać zupełnie bez płytek w napędzie w BG1. Trzeba mieć pełną instalację i stworzyć sobie wirtualny CD-ROM z zawartością 6. płytki jeśli grasz z OzWM. Jest dużo darmowych programów, które to robią, nawet z obrazu płyty (nie zaśmieca się dysku licznymi plikami). Na koniec trzeba zmodyfikować ścieżkę dostępu do CD w Baldur.ini, aby wskazywała ten wirtualny napęd i gra już nigdy nie zapyta Cię o płytki. Grę najlepiej uruchamiać przez BGmain2.exe, to obchodzi się parę niepotrzebnych ekranów.

Torgal13 --> Naciśnij bodaj klawisz L, to pojawią się współrzędne miejsca gdzie stoi Twoja główna postać. Miejsce nie wyróżnia się niczym, dopóki nie najedziesz kursorem. Jeśli grasz z NTotSC to zbroi z Ankhega tam już nie ma, zamiast niego pewien płaszczyk.

28.05.2003
09:08
[36]

Carrignarone [ Konsul ]

Heloł.
Tak dla ścisłości, jak wciśniesz L, pojawią Ci się współrzędne kursora, a nie postaci.

28.05.2003
09:15
smile
[37]

torgal13 [ Centurion ]

Dzieki wielkie wam dobrzy ludzie za oswieceni mnie ;)

28.05.2003
09:31
smile
[38]

Soll [ Senator ]

Zed-->Ale jest pewien kłopot. Moje CD 2 troche ucierpiało i tearz są pewne problemy z odczytaniem. z odczytaniem plików w data. Bodajże 2 plików. Więc zrobiłem rzecz nastepującą.Przy inastalcjii wybrałem dowolną.Zaznaczyłem wszystko orócz rzeczy na drugiej płycie.na 2 zaznaczyłem tez Movies bo tam niemam nic uszkodzonego.Teraz moje pytanko : Czy gra będzie mnie jeszcze prosić podczas gry o płytę 2 , tzn. czy wogóle o jakąś spyta. Gram z OZwM.

28.05.2003
09:35
smile
[39]

Soll [ Senator ]

Czy wszyscy gracie w Baldur's Gate w wersji angielskiej ?

28.05.2003
09:47
smile
[40]

Dymion_N_S [ Bezimienny ]

Mam pytanie: czy zdarzyło się Wam by Scar (nie wiem czy dobrze napisałem) zniknął ?? Rozprawiłem się właśnie ze Zmiennokształtnymi w Lidze Kupieckiej gdy podszedł do mnie strażnik z Płomiennej Pięści i kazał mi się spotkać ze Scarem, i tak chodzę już przez kilka dni po mieście i nigdzie go nie mogę znaleźć.

28.05.2003
09:47
[41]

marko74 [ Pretorianin ]

Soll--->gra zapyta się o CD2 w momencie gdy wejdziesz w lokalizacje ( mapki ), które były akurat na taj płytce; no niestety po prostu nie zainstalowałes części gry :-(((
ja grałem w polską wersję BG

28.05.2003
09:55
[42]

marko74 [ Pretorianin ]

Dymion---> kapitan straży Scar tak? ja też miałem w pewnym momencie gry kłopot z jego znalezieniem - miał gdzieś być i go nie było ;-) pokręć sie trochę po mieście i pogadaj z postaciami - ktoś powinien Ci podpowiedzieć. mnie w końcu się udało ( sorki za mało konkretów ale u mnie już trochę czasu minęło od BG - ale jest na tym wątku parę osób, które na pewno Ci pomogą)
P.S.
super, że wątki o BG jeszcze żyją !!! :-))

28.05.2003
10:00
[43]

Dymion_N_S [ Bezimienny ]

marko74 ----> z tego co pamiętam to Scar powienien stać przed swoim "Garnizonem" (czy jak się to tam nazywa).

28.05.2003
10:14
[44]

marko74 [ Pretorianin ]

Dymion--->no coś tak miało być; coś jeszcze sobie przypomniałem - spróbuj jeszcze wejść do budynku straży (" Garnizonu") idź wgłąb budynku i potem na piętro; z tego co pamiętam leżał tam w łóżku ciężko chory książę z którym trzeba pogadać ( ostrożnie ! przy którejś opcji dialogów załatwi Cię na prawdę potężnym czarem Słup Ognia ! ); a jak uda Ci się dobrze zagadać to wyrzuci Cię gdzieś w innej lokalizacji ( chyba jakieś podziemia to były czy kanały ); jeśli jeszcze nie przechodziłeś tego etapu fabuły to najpewniej musisz zrobić jak napisałem; jeśli już to zaliczyłeś - to znaczy że ja coś pokręciłem z fabułą za co sorki ;-)

28.05.2003
10:15
[45]

Carrignarone [ Konsul ]

Dymion_N_S ---> A grasz z dodatkiem Aurelinusa czy bez? Bo chyba ktoś coś takiego już miał, ale grając właśnie z modem.

28.05.2003
10:20
[46]

M'Rek [ Konsul ]

Dymion_N_S ---> Owszem, zdarzyło się :(. Raczej nie licz na to, że go jeszcze spotkasz... Rada (z której również sam korzystam) - najpierw wykonaj wszystkie związane ze Scarem zadania (Liga, potwór), potem idź do niego, by w/w zadania otrzymać. Inaczej kasa i punkty przepadną.

28.05.2003
10:42
[47]

Dymion_N_S [ Bezimienny ]

M'Rek ----> teraz to już dupa zbita, dopiero co ukończyłem zadanie z Ligą a jego już gdzieś wcięło - pies z nim tańcował :)). Kasy mi nie szkoda bo mam jej tyle że z mieszka się wysypuje, ale przepadły mi punkty doświadczenia :(

28.05.2003
10:57
[48]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Carrignarone --> Racja! Aż mi wstyd za taki głupi błąd.

Soll --> Tak jak pisze Marko74: nie ma możliwości ominięcia tego. Jeśli dojdziesz do fragmentu z 2. CD a gra nie znajdzie plików na HDD to zażąda płytki. Najlepiej skopiuj ją sobie od kogoś, nie jest nijak zabezpieczona. Jak już zdobędziesz 2. CD to skopiuj ręcznie pliki z katalogu DATA na płytce do podkatalogu DATA gry na HDD i będziesz miał całość jak przy pełnej instalacji. Tylko uważaj na daty plików!!! Część plików z DATA instalacja OzWM zamienia na nowsze wersje, więc nie podmień ich z powrotem na starsze! A nuż będziesz miał szczęście i będą to te, które nie chcą Ci się odczytać. A oryginalną, uszkodzoną płytkę zachowaj na dowód, że masz prawo do kopii zapasowej. Możesz też ograniczyć na tymczasem odwołanie do tej felernej płytki, przekopiowując z niej ręcznie, co się da odczytać. Uwaga co do daty plików jak wyżej.

28.05.2003
11:04
[49]

Carrignarone [ Konsul ]

Zed Nocear ---> Wstyd to kraść. ;)

28.05.2003
12:07
smile
[50]

M'Rek [ Konsul ]

Kto, kiedy i gdzie pisał o utworzeniu tajnego przejścia ze świątyni do pałacu (po wyprawieniu Sarevoka na drugi świat)

28.05.2003
12:27
[51]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

M'Rek --> Na pewno między innymi ja pisałem, ale w kontekście propozycji do mającego powstać moda do BG1+NTotSC. Stanęło na tym, że to nielogiczne, bo Sarevok by z niego skorzystał sam, zamiast przdzierać się przez labirynt, ale pomysł da się uratować. Wyjście może być gdzieś poza Wrota Baldura, nawet mam już pomysł dokąd, ale byłaby to niespodzianka. Gdzie i kiedy pisałem już nie pamiętam. Chyba na tym forum, przynajmniej częściowo.

28.05.2003
12:43
[52]

M'Rek [ Konsul ]

Zed Nocear ---> Po pozbyciu się mego kochanego braciszka Sarevoka chciałbym wrócić do pałacu (powinienem dostać podziękowania, gratulacje, punkty, kasę i wiele innych rzeczy... - przynajmniej teoretycznie). W każdym razie - chciałbym tam wrócić, ale gdzieś "wcięło" moje zaproszenie. Jak znów je zdobyć (kod oczywiście).

28.05.2003
13:31
[53]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

M'Rek --> Nie stosuję kodów z konsoli, więc Ci nie pomogę. W razie konieczności (testowania oczywiście) dodaję przedmioty swoim postaciom lub je modyfikuję przy pomocy Sword Coast Keepera (najnowsza wersja 1.0.3).

28.05.2003
15:13
[54]

gofer [ ]

Mam pytanie...
czy w BG1 można robić własne bronie jak w BG2 (w Infinity Explorer) ?
Jeśli tak, to czy mógłby mi jakiś znawca wyjawić tajniki tworzenia tych broni?

28.05.2003
16:13
[55]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

M'rek--------> w sprawie zbroi to tylko kolejny "mały" bląd drukarski. Każdy kapłan może używać zbroi płytowych i w zasadzie wszystkich innych.

Do robienia broni najlepsy jest Near Infinity, a do tworzenia ikonek BAMworkshop - linki na stronie teambg.

Hathor ---> daj znać jak będziesz miała dzień wolny, potrzebuję skonwertować te mapki.

Dla chętnych do buszowania po pałacu książęcym podpowiem, że teraz (tj w dodatku) można pobuszować po kuferkach, o ile macie klucz...

28.05.2003
17:56
smile
[56]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Gofer --> Mozna, najlepiej uzyj Near Infinity (nie znam Infinity Explorer, moze dziala podobnie).

Aurelinus --> Niestety, teraz nie da rady - jak pisalam wczesniej - nie mam gier na dysku i do obrony sie modem nie zajmuje, mapki beda musialy poczekac. Moze Zawisza Ci pomoze? Ja musze sie teraz skupic na ulamkach :(

28.05.2003
18:14
[57]

M'Rek [ Konsul ]

Aurelinus ---> Szkoda, że nie wiedziałem wcześniej. Teraz nie mam jak wrócić do pałacu :(
Zbroja... Skoro nosił ją pan S. to wynika z tego, że był kapłanem...

28.05.2003
18:18
[58]

M'Rek [ Konsul ]

Aurelinus ---> jeszcze jedno... Nie wiesz czasem, dokąd uciekł brat Hasdar z "moją" Ksiegą Niewiedzy? Nie zdążyłem go zatrzymać:(

28.05.2003
18:28
[59]

gofer [ ]

Hathor - > a jak robić te bronie? jest gdzieś jakiś tutorial po polsku?

28.05.2003
20:21
[60]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

gofer --> Po polsku raczej nie ma...

Hathor & Aurelinus --> W czym miałbym pomóc? :)

28.05.2003
21:01
[61]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

M'rek--------> hm... jak na mój gust, to do pałacu można wejśc bez kłopotu po koronacji... czy czegoś nie wiem? chyba że hak tkwi w posiadaniu zaproszenia...
Logika dotycząca noszenia zbroi (Sarek jest wojem) przypomina współczynnik chorób na raka do spożycia ogórków kiszonych, a ten jak wiadomo jest bliski 1-ki.

Hathor ----> wiem, wiem, poszczekam, nie śpiesże się.

Chodzi o przekonwertowanie map z bg i do bg ii. Potrzebuję kompletu map "zewnętrznych" z oryginalnego BG I + OzWM w wersji BMP lub Jpeg, cokolwiek, byle bitmapa. Sam nie mogę, bo mój IETME nie życzy sobie (na razie) obsługi takich dużych map.
Dasz radę pomóc?????

29.05.2003
08:31
[62]

M'Rek [ Konsul ]

Aurelinus ---> Hak tkwi właśnie w zaproszeniu... Gdzieś je zgubiłem (wyrzuciłem?) i nie mam skąd wziąć następne by wejść do pałacu po pokonaniu Sarevoka. :(((

29.05.2003
09:21
smile
[63]

Dymion_N_S [ Bezimienny ]

M’Rek ----> jak to wejść do pałacu po pokonaniu Sarevoka ???? Przecież po ubiciu Sarevoka gra się kończy !?

29.05.2003
09:54
[64]

lon [ Pretorianin ]

czego xzar i moraton chcą w naskhel (sorry za pisownie)?
czy mod rozwiazuje problemnp z stzałami i stanem życia potworów? pytambo gram narazie w czystą wersje

29.05.2003
10:27
[65]

M'Rek [ Konsul ]

Dymion_N_S ---> W modzie (w przeciwieństwie do "czystego" BG1+OzWM) po zabiciu Sarevoka można wrócić do miasta i grać dalej.

29.05.2003
10:48
[66]

M'Rek [ Konsul ]

lon --->
czego xzar i moraton chcą w naskhel - Teoretycznie tego, co my (sława i kasa za rozwiązanie problemu). W praktyce nie robią sami nic (zostają w tym miejscu, w którym się z nimi rozstaniemy).

czy mod rozwiazuje problemnp z stzałami i stanem życia potworów Jakie dokładniej problemy? Można mieć więcej strzał i bełtów (50) oraz pocisków do procy (100). Nie wiem, czy można podglądać stan życia potworów (jeśli o to chodzi). Nigdy nie próbowałem.

gram narazie w czystą wersje Jeśli możesz (masz OzWM, miejsce na dysku i możesz ściągnąć mod), to rzuć czystą wersję i zacznij grać w DTotSC. Grałem (kilka razy) w BG1+OzWM, teraz gram w BG1+OzWM+DTotSC. Warto!!!

29.05.2003
12:05
smile
[67]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

A jeszcze bardziej warto zagrac w Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy :)) W koncu NTotSC zawiera w sobie DSotSC i inne takie ;)

Zawisza --> Najlepiej, byscie sie zdzwonili - musialbys zainstalowac IETME i Area Converter by zrobic mapki dla Aurelinusa - obszary z BG1 zapisac jako obszary z BG2, z usunieta woda (tak, jak to testowalismy na ostatnim Zjezdzie Gildii Wielkich Magikow IE ;) )

29.05.2003
12:08
smile
[68]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Gofer --> Kiedys Killian Bladesinger mial na stronie tutorial do robienia miecza, wiec poszukaj czy ma go nadal :)
Link do Dloni Seldarine:

29.05.2003
12:44
[69]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Oczywiscie NTotSC... To był błąd w druku... Złośliwy chochlik.... Zatłukłem zarazę, ale przed śmiercią wołał, że jego bracia go pomszczą.

29.05.2003
14:52
smile
[70]

Soll [ Senator ]

Żeby zagrać w NTotSC trzeba zagrać postacią od nowa?

29.05.2003
17:15
[71]

M'Rek [ Konsul ]

Soll ---> Niestety tak. Dla swojej postaci możesz spróbować wykonać eksport/import (chyba zadziała), ale wszystko musi się zacząć jeszcze raz, od wyruszenia w drogę z Gorionem.

29.05.2003
17:34
[72]

Carrignarone [ Konsul ]

Heloł.
Soll, M'Rek ---> Ja bym się dopytał Zeda. Kiedyś pisał na forum, że odkrył możliwość kontynuacji gry po zainstalowaniu dodatku bez zaczyanania od początku. Z tym że na 100% jak wejdziesz wcześniej na jakiś obszar, to w dodatku nie pojawią się już tam żadne nowe rzeczy. Więc w sumie i tak lepiej zacząć od początku (najlepiej wyeksportowaną postacią ;)). Ale poczekajcie na Zeda, on powiniem odpowiedzieć najdokładniej.

29.05.2003
17:51
[73]

M'Rek [ Konsul ]

Soll ---> Jak widać (a raczej - jak można przeczytać) lepiej zacząć od nowa. Jeśli jesteś blisko początku, to niewiele stracisz przechodząc od nowa. Jeśli jesteś daleko - za dużo możesz stracić rzeczy z dodatku. Ale pamiętaj, by eksportując postać zabrać ze sobą coś na drogę ;)

Carrignarone ---> Witaj! Kiedy znów ruszasz na podbój Wybrzeża?

29.05.2003
18:05
[74]

Carrignarone [ Konsul ]

M'Rek ---> Uuuu. Jakoś tego nawet na horyzoncie nie widzę. Na razie Sarevok nie musi się mnie obawiać. Obecnie mam straszny kocioł w pracy, co sprawia, że w ogóle w nic nie gram. A jak będę mógł zagrać, to skończę BG2, bo jestem akurat w trakcie. W dalszej kolejności w zasadzie czekają jeszcze ID2, Morrowind i Torment (w którego nigdy nie grałem!), ale nie wiem czy tyle wytrzymam bez jedyneczki. Zobaczymy. W każdym razie to odległe plany. Nie ma czasu, panie. :(

29.05.2003
18:06
[75]

Carrignarone [ Konsul ]

Aha, to oczywiście nie znaczy, że zniknę z wątku. Dalej się będę wymądrzał i offtopikował. :)

30.05.2003
08:30
[76]

M'Rek [ Konsul ]

Carrignarone ---> Obyś odwiedzał wątek jak najczęściej, bo czasami jest tu bardzo pusto...

Na mnie też czekają inne gry - Morrowind (ledwo zaczęty), IWD2 i Neverwinter (oba nie skończone po awarii twardego dysku i stracie save'ów). Torment będzie leżał na półce baaaaaardzo długo, bo przecież po skończeniu BG1 muszę przejść BG2 :)

30.05.2003
11:16
[77]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

I ja mam podobne problemy, aczkolwiek za miesiac powinnam miec wiecej czasu - to na modzika sie go poswieci :)
A teraz zmykam, bo inaczej nie bedzie zadnego "za misiac"

30.05.2003
11:36
smile
[78]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Witaj. Kiedy dokładnie kończy się ten Twój niemiodowy miesiąc? Żebyśmy wiedzieli, kiedy mocniej trzymać kciuki... I zaglądaj tu, od czasu do czasu, w ramach relaksu.

30.05.2003
12:08
smile
[79]

Soll [ Senator ]

Czy istnieje polski patch do tego grania w internecie ? Bo gdy zainstalowałem automatycznie zmenia czcionke..

30.05.2003
14:18
[80]

sakhar [ Animus Mundi ]

Witam
Hathor ---> na Twoim forum cos pusto, czyżby wszyscy porzucili prace nad Modem (prócz mnie:)) i oddali się nauce?:) Jak tam Twoja praca magisterska?
Carrignarone --- co tam u Ciebie, kiedy będziesz na Wybrzeżu? Dorwałem w końcu pracę:)

30.05.2003
14:22
[81]

Carrignarone [ Konsul ]

Witam wszystkich w ten piękny piątkowy poranek (poranek?!).
M'Rek ---> Siur, cały czas odwiedzam. Nie zostawię Ci na wątłych barkach całego wątku. :) Tylko często mi kompetencji brakuje, żeby rad udzielać (np. na Twoje, Soll, pytanie nie znam odpowiedzi, bo nigdy przez sieć w nic nie grałem). W każdym razie staram się, jak mogę.
Hathor ---> Tak tak, jak już będziesz znała konkretne terminy (dzień, godzina) to daj znać, żebyśmy Cię mogli wesprzeć duchowo. Krees, Ty też.
Ale się rozczuliłem. :)

30.05.2003
14:26
[82]

Carrignarone [ Konsul ]

sakhar ---> A witam, witam. To super! A z dostępem do sieci? Jak tak, to jeszcze lepiej. ;) A na Wybrzeżu (naszym, nie Mieczy) będę w lipcu, może za tydzień będę już wiedział dokładnie kiedy, to Ci dam znać, ale to już chyba przez gg.

30.05.2003
14:36
[83]

Soll [ Senator ]

Który plik jest odpowiedzialny za polska czcionke. Bo nagralem patch do gry w necie ale zmienia mi txt na pol-polski i chcialem to przywrocic , mam nadzieje ze mi nic nie zmieni i nadal bede mogl grac w necie

30.05.2003
14:39
[84]

sakhar [ Animus Mundi ]

Carrignarone --> dostep do sieci mam w domu via modem - wię muszę uważać. A jak będziesz w Trójmieście to daj cynk:) A co w pracy, pisałes zę masz zajob? A swoja zaczynam w przyszłym tygodniu na państwowej posadzie:) Tam raczej na świńskie strony wchodzić nie będę:)

30.05.2003
16:04
[85]

M'Rek [ Konsul ]

sakhar ---> Nasz wątek się (miejmy nadzieję) nie ześwini :), zatem Twoi szefowie (miejmy nadzieję) pozwolą nas czasami odwiedzić ;) Tylko im nie podpadnij przez nas :)

30.05.2003
16:46
smile
[86]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek, Sakhar & Carrignarone --> Ja juz znam termin - 24.06 o 12.... Za malo czasu!!!! Ja sie za duzo relaksuje, a za malo pisze... juz nie mowiac o braku odpowiedzi od badanych i moim za malym zalatwieaniu kolejnych badanych... no juz mam tego dosyc i chce by bylo juz po! Wrrrrggggghhh #Y&T%^%$#@@!

A Absolutorium juz mialam - w sobote zeszla rzucalam biretem :D

Sakhar --> Cos tam sie jednak dzieje, Mot ostro nad czarem pracuje, tylko w innym watku, dlatego nie dostajesz cynku o odpowiedziach ;) Gratuluje zdobycia posadki :) Ty nie mysl o swinskich stronach, tylko rob moda! ;)

Soll --> Podmien spowrotem dilog.tlk i dialogf.tlk z oryginalnych plikow moda - ten patch sie instaluje przed instalacja moda, wiec najle[piej winsta;luj NTotSC i wgraj patch, potem mofda od nowa (save'om sie nic nie stanie, ale na wszelki wypadek zrob kopie). Powinno dzialac :)

30.05.2003
16:55
smile
[87]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

aaaaa, sorry za literowki... jeszcze raz:

Soll --> Wyinstakuj NTotSC, wgraj patch i zainstaluj NTotSC. Jesli nie chcesz tegop robic, to sprobuj wgrac tylko pliki z dialogami - jak Ci napisalam wyzej. Powinno zadzialac. Wiem ze ludzie z forum CDP grali w NTotSC online i dalo sie :) (Co prawda, grali w wersje 1.0 i czesto ladowali do windy przez bledy, ale z 1.50 bedzie dzialac dobrze :) )

30.05.2003
16:58
[88]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

A jesli grasz na czystym OzWM, to wyinstaluj patch, zrob kopie dialog.tlk & f.tlk i wgraj patch, potem wgraj te pliki. A jesli nie zadziala, to poczekaj, az ktos bardziej zorientowany poradzi co robic :)

I pamietaj, by ludzie z ktorymi grasz mieli identyczne wersje gry, dodatkow i patchy, inaczej to se ne uda....

30.05.2003
17:16
[89]

Ayertienna [ Konsul ]

Wersja gry : 1.50
Wersja systemu : Win 98
Błąd (???) :
W twierdzy do ktorej zmierza kaplan/lowca z wilkiem (nota-bene : czy to celowe ze nie dostaje on wcale PD ? ma te swoje 81k i na tym koniec), po odnalezieniu glownego zlego i przegonieniu za nim tego pomieszczenia z wampirami i szkieletami, gdy schodze nizej mam korytarz i 3 rozwidlenia - gdy pojde na lewo trafiam do lokacji ktora budowa przypomina szkole Ulcastera...no i wlasnie ! Przechodze ja spokojnie, zbieram ksiege, wychodze i..no coz...wychodze do lokacji Szkola Ulminstera (tej na powierzchni)

Zamierzone czy BUG ? I nie bardzo wiem czy w lochach powinny byc te wszystkie wilki ktore byly wlasnie w ruinach szkoly...

30.05.2003
18:18
[90]

M'Rek [ Konsul ]

Ayertienna ---> To jest błąd w modzie. Po odnalezieniu dziecka (chyba je znalazłaś?!?! Było w tym labiryncie, o którym pisałaś) i wyjściu do Szkoły Ulcastera trzeba wrócić do Cytadeli Daerthmaca, do sali głównej. Dopiero wtedy quest jest zaliczony.

30.05.2003
18:21
[91]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Wrzuć fotkę, jak rzucasz biretem...

Datę wziąłem w kółko w kalendarzu....

30.05.2003
18:39
smile
[92]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek - nie mam takiej fotki, niestety... w ogole nie mialam aparatu, moge tylko dac kadr z kamery (jakosc beznadziejna) -->

30.05.2003
18:51
smile
[93]

Soll [ Senator ]

No i już gram z qmplem w Baldur's gate przez internet a w dodatku z tym dodatkiem Aurelinusa . Muszę przyznać że mam z nim styczność po raz pierwszy i jak narazie bardzo mi się podoba , tzn jak zobaczyłem mapę i ze jest u góry nieco wydłużona to odrazu zacierałem łapki :-) Mam nadzieje że się nie zawiodę . Z racji tego że się do OZwM przyzwyczajłem to teraz jest śmiesznie jak mi Parda mówi żebym uważał w Kniei .

30.05.2003
19:09
[94]

Ayertienna [ Konsul ]

niee, nie znalazlam :P ale generalnie to nie szukalam wiec moze wypadaloby mi to zrobic - jakies wskazowki ? :P

30.05.2003
20:06
[95]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Soll --> A kto to Parda? Ja bym mimo wszystko troszke uwazala... chyba ze masz postac eksportowana ;)

30.05.2003
20:17
smile
[96]

Soll [ Senator ]

Hathor parda to tak kobitea [?] kapłan która wychodzi i rozmaiwa z tobą gdy zabijesz shenka w candleekeep. A dodatkowo gram z kolega od nowa , nie importuje posatci , juz sobie dam luz:-))

30.05.2003
21:19
[97]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Soll --> To w lesie moze byc calkiem wesolo :) Mam nadzieje, ze nie spoileruje za bardzo ;) Jakby co, to nie lookaj ;)

31.05.2003
00:48
[98]

Krees [ Generaďż˝ ]

Coś z innej beczki :).
Zajrzyjcie pod link poniżej.

31.05.2003
00:55
smile
[99]

Krees [ Generaďż˝ ]

A żeby nie było tak poważnie <baczność>, zajrzyjcie też i pod ten link <spocznij>.
Teraz postępujcie tak:
1. Category-Savage
2. Game- Hunter.

Enjoy!!!!

Przyznam, że nigdy, w żadnej grze nie bałem się tak o mojego bohatera :D :D :D.
Acha, ważna informacja-magazynek zmienia się przyciskiem Ctrl-oj, bolała mnie d..a, zanim do tego doszedłem :D.

31.05.2003
02:12
[100]

Krees [ Generaďż˝ ]

Hathor--->"BTW - czego sie nie robi, by ulamkow uniknac ;)))".

Prawda?? :D ;)) Nie no, tak naprawdę to odrywam się, kiedy mam już naprawdę dosyć ułamków :).

Magazynki zmienia się tak: po znalezieniu jakiegoś na ziemi (przed wejściem na nową planszę zawsze jest monit, ile można ich znaleźć-uwaga, mogą być ukryte pod drzewkami) wchodzisz na niego, a kiedy chcesz załadować, po prostu wciskasz Ctrl.

31.05.2003
11:49
[101]

Ayertienna [ Konsul ]

Hmm przeszukalam te podziemia 3 razy i nie moge znalesc dzieciaka....jakies podpowiedzi ?

31.05.2003
12:37
[102]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Krees --> Moze kiedys sprobuje z tym magazynkiem ;)

Ayertienna --> A dostalas ten quest do wykonania? Bo moze dziecka nie ma, jesli nie masz questu. Z reszta, ja nie wiem ;)

31.05.2003
12:40
[103]

M'Rek [ Konsul ]

Ayertienna ---> Nie mam pod ręką screena :(
Podpowiedź
Jesteś w Cytadel Daertmaka (czy jakoś tam).
Po zejściu do podziemi (fragment identyczny, jak podziemia w Szkole Ulcastera) bohater rusza w lewo ekranu.
Mijasz komnate z pająkami (tak, jak w szkole).
Dochodzisz do miejsca, gdzie jest lord-szkielet (+cos tam jeszcze) - tu się droga kończy
Wcześniej jest zakręt i korytarze prowadzące do lorda Daethmaka (po drodze chyba trup i pułapka)
Po zabiciu lorda na podłodze znajdziesz dziecko.


Jeśli te podpowiedzi nie wystarczą, to daj znać - wrócę do Cytadeli, znajdę miejsce i podrzucę obrazek.

31.05.2003
12:46
[104]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Dzięki za fotkę.

Hathor, Krees ---> Walczcie z ułamkami i zwyciężajcie (jak na Wybrzeżu)

Krees ---> Dzięki za link :)

31.05.2003
12:50
smile
[105]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Krasnolud z takimi włosami... ?! Oczywiście, że elf (pół).

31.05.2003
12:50
smile
[106]

Regis [ ]

Moze mi sie zdawalo, ale chyba jest juz nowy watek... :)

31.05.2003
12:58
[107]

M'Rek [ Konsul ]

Regis ---> Dzięki!

Jakiś zaspany ktoś założył nowy wątek (z błędem w tytule) i nie dał o tym informacji.
Oto link do nowego wątku (powinien działać).

31.05.2003
13:03
[108]

Carrignarone [ Konsul ]

Witam.
Regis ---> Zdecydowanie masz rację, ale zwróć uwagę, że nie ma linku. Tzn. teraz już jest:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.