GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic 2 (cz. 29)

25.05.2003
08:08
smile
[1]

Moby7777 [ Konsul ]

Gothic 2 (cz. 29)

Zostala wypuszczona kolejna czesc wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tu bedziemy rozmawiac o swoich rozterkach w grze jak i problemach, napotkanych podczas podrozy po dolinie, ktorej juz nie oslaniala bezpieczna bariera, w ktorej grasuja Orki ze smokami na czele. My musimy sprostac wyzwaniom i pokonac wysłannika zlego boga Beliara, przywracajac tym samym spokoj i rownowage krainie Mortany !

=======================================================================

Porady forumowiczów:
SPOILER:

Prosba by Mysia
UPRASZA SIE WSZYSTKICH ZADAJACYCH "CIEKAWE PYTANIA" O GRANIE W GRY CRPG KTORE POLEGAJA NA ZACZEPIANIU NPC I CO WAZNIEJSZE SLUCHANIU CO ONI MOWIA:( BO 75% PYTAN NA TYM FORUM POLEGA NA TYM ZE WIEKSZOSC Z ZADAJCYCH PYTANIA NOTORYCZNIE OLEWA ODPOWIEDZI NPC'OW A RECZE WAM ZE GOTHIC II TO PROSTA GRA I JEDYNA NIESPODZIANKE SPOTKACIE TYLKO W 6 ROZDZIALE :) JEDYNA ZAGADKA W CALEJ GRZE ;) A RESZTE MOZNA SIE DOWIEDZIEC WYPYTUJAC NPC'OW BO OD TEGO MAJA IMIONA BY Z NIMI GADAC, A NIE TYLKO OBYWATEL, CZY STRAZNIK:) DODATKOWO UPRASZA SIE O NIE UZYWANIE W ROZMOWACH Z NPC'AMI KLAWISZA"ESC" ;)

PS. ZEBACZY NIE PYTAJCIE BO WAM ODPOWIEDZA W NIEMILY SPOSOB ;)))



1. GILDIA ZŁODZIEJI
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto
Moja scieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy sie udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy sie zostać złodziejem.

"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodzieji, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kase Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąc zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w szkrzyni w tej jaskini jest smierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójsć do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyc do gildii.


2. PROBLEMY Z KASĄ by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)

3. KAPLICZKI by Long & Mysia
Kapliczki: podsumowanie
Kaplicze mozemy odwiedzac tylko raz dziennie, nie ma znaczenia ktora kaplicze odwiedzamy (mozemy zawsze ta sama) efekty sa zalezne od wartosci datku i klasy postaci (przynaleznosci)
100 sz +5 życia, +4 many, +1 siły
50 sz: +5 życia, +2 many, +1 siły
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)
z czego: mag = mana, najemnik = sila, palladyn = sila lub HP

4.O DOŚWIADCZENIU by mikmac
Generalnie 1% umiejetnosci kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drozeje do 2 pkt. nauki.
Tworcy gry doszli do wniosku, ze jezeli walczysz mieczem jedn. to tez poniekad nabywasz doswiadczenia w dwurecznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w kazdej umiejetnosci sa trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejetnosci [luk-kusza; jedno.-dwureczny] roznia sie stopniem, to zawsze uczysz sie za 10 pkt nauki i idzie to po 5% na kazda umiejetnosc. Jest to po to aby nadgonic z druga umiejetnoscia do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [lucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka bedzie kosztowac 10 pkt nauki po 5% na kazde - az do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz sa w takim stopniu i mozesz uczyc sie je oddzielnie - czyli przeznaczac punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie sa: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%

5.JAK ZDOBYĆ ZBROJĘ PEŁZACZY by _Luke_
Co do tej zbroi z pelzaczy. Najpierw trzeba pogadac z mysliwym Gestath'em (kolesiem od smokow, o ktorego pytalo tyle osob), pozniej idziemy do Wilka na farmie Omara i przekazujemy mu 10 plyt z pelzaczy. Na nastepny dzien mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500

6. ODŻYWIANIE by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły

7. KRWAWE KIELICHY by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręcznośc na poziomie 40).
- Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej).
- Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu.
- Piąty kielich jest w ratuszu na pietrze w jedym z pokoi, stoi na komodzie
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)

8. QUEST DLA HARADA (Przynieść broń orka) by Angel_from_kabaty
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
1) Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
2) Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą(tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukanajaskinia jest na dole.
3) Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. kosztuje nas to 50szt złota ale kożyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco bartokowi( jaśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.
Można równierz pogadać z Haradem i przekonac go, że Ork to zbyt trudny przeciwnik i dostać questa z pokonaniem bandytów, to jednak nie przynosi tylu kożyści.

9. JAK UŁATWIĆ SOBIE START by Angel_from_kabaty
Na samym początku jest dosyć ciężko. Moja sugestja jest następująca: żeby nie inwestować w siłe(zwłaszcza jak gra się magiem) najlepiej wziąć amulet +15 do siły. Amulet znajduje się w gildii złodziei. Nie będę się rozpisywał jak dostać się do gildii bo to już ktoś opisał. Powiem tylko jak sobie ułatwić zdobycie tego amuletu. Otóż na samym początku naszego pobytu w mieście należy zająć się dostaniem do siedziby gildii złodziei. Pogadać z szefową tej organizacji. Potem odmówić przyłączenia się do nich. Uciekać przed szefową(tylko uważajcie żeby nie przestała was gonić) do wyjścia z kanałów(tego do morza). Tam jest taki spadek, my wyskakujemy a ona utknie. Wtedy wystarczy łuk i troche strzał(czasem udaje jej się wyskoczyć ale to sporadycznie:P). Analogicznie można postąpić z dwoma pozostałymi członkami gildii(zdobyć exp i trochę przedmiotów). Następnie zabrać im klucze i otworzyć co się da. W zamkniętym dotąd pomieszczeniu jest skrzynia a w niej amulet +15 do siły. To na początek bardzo dużo. I pamiętajcie aby do kanałów iść już z umiejętnością otwierania zamków i z zapasem wytrychów. Jest tam sporo skrzyń które warto otworzyć. Zebrany sprzęt można potem sprzedać albo zachować na później. Przyszłemu magowi jednak przyda się szybko zdobyć 1000szt złota.

METODY NA PODWYŻSZENIE STATSÓW NA STAŁE by Astrea
Eliksiry na stałe podnoszące współczynniki (każdy wymaga użycia szczawiu królewskiego):
Poniższych roślin nie zjadac, nie sprzedawać, tylko trzymać, a po zdobyciu umiejętności "alchemia" - warzyć mikstury:
- siły: smoczy korzeń
- zręczności: jagoda goblinia
- magii: ognisty korzen
- życia: leczniczy korzeń

PORADA DLA POCZĄTKUJĄCYCH by Astrea
W I rozdziale, zanim przystapi sie do jakiegos obozu - powinno sie na maxa robic wszystkie zadania. Niektóre z zadan - po przyłączeniu sie do którejs z gildii - są nie do wykonania i przepadają bezcenne punkty doswiadczenia.

ŁUK BOSPERA by Angel_from_kabaty i Cainoor
Skradziony łuk jest w jednej ze skrzyń w kanałach. Wystarczy dostać się do kanałów(siedziby złodziei). Jak się dostać do gildii złodziei jest opisane powyżej. Żeby wziąć łuk ze skrzyni trzeba mieć wytrychy i umiejętność otwierania zamków.

MYŚLIWI by Gordek

OKOLICE KORINIS

Grom (niedaleko wieży Dextera)
uczy usuwania:
- rogu cieniostwora, żuwaczek, serc, kłów

Grimbald (niedaleko czarnego Trolla)
uczy usuwania:
- żuwaczek, pazurów, skrzydeł krwiopijcy, żądeł krwiopijcy

Gaan (niedaleko wejścia do górniczej doliny)
uczy usuwania:
- rogu smoczego zębacza, kłów, skrzydeł krwiopijcy, żadeł krwiopijcy

Wilk (na farmie Onara lub na farmie Bengara, jeśli mu znalexlismy prace)
- robi pancerz z płyt pełzaczy (dopiero jeśli pogadalismy na ten temat z Gestalhem) by Yancy

GORNICZA DOLINA

Gestalh (niedaleko smoka powietrza, górnicza dolina)
uczy usuwania:
- żuwaczek, języka ognistego jaszczura, rogu smoczego zębacza,
w 4 rozdziale dodatkowo uczy:
- usuwania smoczych łusek, spuszczania smoeczej krwi

Talbin (dolina, na prawo od mostu na zamek, przejść się wzdłuż rzeki i 1 wejście w lewo) by zandarus
-serce, róg cieniostwora, pazury

Jergan (w kopalni Fajetha, chyba po otrzymaniu zadania z rudą)
-pazury

14.NAUCZYCIELE by gordek/wuluk/mysia/zandarus

Strzelanie z łuku: Wilk (farma Onara), max. ??, Bartok (były czeladnik łuczarza Bospera), max. ??, Niclas (jak idziemy pod górkę od latarni Jacka), max. ??
Bronie jednoręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Cedrik (obok ratusza - tylko paladyni), max. 90; Wulfgar (koszary), max. 60; Keroloth (zamek w Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Arlik (za magazynem w Khorinis), max. 30;
Bronie dwuręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Paladyn obok ratusza (tylko paladyni), max. 90, Wulfgar (koszary), max. 60, Keroloth (zamek z Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; Rod (farma Onara), max. 30; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Lee (farma Onara), max. 100 (dopiero 5 rozdział i trzeba miec przynajmniej 60%);
Otwieranie zamków: Thorben (stolarz w Khornis); Ramirez (w gildii złodzieji)
Skradanie:Jasper z gildii złodzieji, Bartok (plac wisielcow)
Zręczność: Cassia (w gildii złodziji), max. 90, kusznik w koszarach Khorinis, max. 60; Lares (port Khorinis), max. 90, Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 90 (tylko najemnicy lub bez przydziału);
Siła: Carl (kowal z portu Khorinis), max. 30; Harad (kowal z dolnego miasta), max. 50; Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 80 (tylko najemnicy lub bez przydziału); Mortis (kowal z koszar), max. 60 (tylko straż królewska); Bennet (farma Onara), max. 100 (dopiero w 5 lub 6 rozdziale); Ingrath (ratusz - tylko paladyni), max. 90; Brutus(zamek w Górniczej dolinie) max. 75
Kusze: Uldar (kusznik z zamku w Górniczej Dolinie), max. 30; Dragomir (w obozie przy dordze do magicznego golema), max. 60; Kusznik z koszar w Khorinis, max. 60;
Mana: Vatras (mag wody z okolic świątyni Khorinis), max. 60; Sengorath (zamek w Górniczej Dolinie (tylko 2 i 3 rozdział), max. ??, Mag w klasztorze, który stoi przed kościołem, max. ?? (tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału); Pyrokar (klasztor, kościół - tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału, trzeba być zaawansowanym magiem [powyżej 60%]), max. ??; Milten (jak wezmiemy go na pokład w 6 rodziale), max.200
Kradzież kieszonkowa: Cassia (gildia złodzieji - dopiero jak tam wstąpimy);
Zdejmowanie zwierzętom skór: Bosper (łuczarz w Khorinis);
Tworzenie run: magowie, 2 w bibliotece jeden przed kapliczka, jeden na glownym dziedzincu, 6 krag Pyrokar (tylko magowie);
Alchemia: Sagita (jaskinia za farmą Onara(QUEST); Constatntino (dolne miasto Khorinis)(musisz znac choc podstawy alchemii); Ignaz (miasto portowe, za kowalem Carlem(QUEST), gostek w klasztorze, w piwnicach (dodatkowo robi on miskurki jesli mamy składniki)

15.PODWYŻSZENIE O 2% BRONI JEDNORĘCZNYCH by Gordek
Jak porozmawiasz z Wulfgarem pomiędzy 5 a 7 rano to nauczy cię 2% broni jednoręcznych.

16.ZADANIE Z KSIĘGĄ PODATKOWĄ LEHMARA by Gordek
Nie warto księgi podatkowej Lehmara zanosić od razu do Hanny. Najpierw odniesmy ją Thorbenowi (dostaniem 200 expa), potem kupujemy tą książkę od niego za 100 szt. złota (jest w jego ekwipunku), pózniej zanosimy ją barmanowi Coragonowi w knajpie obok Vatrasa (dostajemy kolejne 200 expa). Znów ją od niego kupujemy i dopiero zanosimy do Hanny. A tam 200 expa, wytrychy i klucz do szkrzyni ze skarbem gildii złodzieji na wyspie na wprost portu w Khorinis.

17. Miejsce występowania Szczawiu Królewskiego by zandarus
OKOLICE KORINIS
- za kamiennym kręgiem na farmie Lobarta,
- okolice schodów do fosy na prawo od północnej bramy miasta,
- góra na lewo wychodząc z latarni (rośnie przy drzewie, które nie jest świerkiem),
- 2 sztuki przy kamiennym kręgu, tym niedaleko jaskini z kołowrotem (1 rośnie w kręgu, 2 obok przy drzewie),
- za czarnym trollem,
- na cmętarzu za farmą Sekoba,
- w krypcie za farmą Onara,
- za trolami przy wieży Dextera.
- szczyt gory jak idziemy od latarni w kierunku Niclasa wlazimy na szczyt i tam rosnie szczaw.
- jaskinia po prawo od czarnego trola (tam gdzie proba ognia dla magow) lewa odnoga (jaksinia przyslonieta przez roslinnosc)
GÓRNICZA DOLINA
- na skarpie koło kryjowki Diega, trzeba sie wspiąć i iść w kierunku zamku)
- kolo stada zebaczy kolo pierwszej kopalni (losowo szczaw lub eliksir sily lub zrecznosci)

18. Jak sie dostac do obozów by Mysia
MAG/ARCYMAG
- zaniesc do klasztoru 1000 szt. i owieczke (kupic za 100 szt. od Pepe na farmie Onara
STRAŻNIK/PALLADYN
- zostać obywatelem miasta (wykonać zadania dla mistrzów)
lub
- wykończyć gildie złodziei
NAJEMNIK/ŁOWCA SMOKÓW
- wykonac zadanie dla Torlofa (zabic 2 strażników na farmie Bengara)
- przekonać do siebie większość najemników (wygrać z nimi w pojedynkach)
ZOSTAC OBYWATELEM MIASTA
- przekonać do siebie większośc mistrzów i wybrać u kogo chce się pracować
a) Harad (kowal) - patrz na początek spoilera
b) Bosper (łuczarz) - przynieść 6 skór wilków
c) Mateo - odzyskać od Grity 100 szt.
d) Constantino (Alchemik) - zebrać dla niego zioła
e) stolarz - zdobyć błogosławieństwo od maga wody i ognia

Mozna być jednocześnie obywatelem miasta i najemnikiem/strażnikiem/magiem
=======================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <------mapy do Gothic'a 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z grą GERMAN
https://gothic2.binio.com <------porady i mapki POLSKA
=======================================================================

Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram (choc przydaloby sie z 512 bo lubi wyskoczyc do windowsa), akcelerator 3D 32 MB
=======================================================================

Link do poprzedniej części:

25.05.2003
08:32
[2]

Moby7777 [ Konsul ]

To gdzie moge zaginiony przepis dla Neorasa znalezc? (od razu mowie ze chodzi o przepis a nie jajo smoka :P)

25.05.2003
11:59
[3]

C@MEL [ Konsul ]

czy mozna mozna u danej osoby w gothicu wyszkolic siele na wiecej niz na 100 ?

25.05.2003
12:14
smile
[4]

wuluk [ Tleilaxanin ]

Moby7777 --> Jak zakładasz nowy wątek to mógłbyś przynajmniej robić to porządnie. Receptura jest w spiżarni. Klucz dostaniesz od Goraxa.

C@MEL --> Jeżeli chodzi o manę to tak, w innych przypadkach nie(z tego co wiem).

25.05.2003
13:24
[5]

Yancy [ Senator ]

C@MEL ---> Oczywiście że nie. Limit siły i zręczności nauczycieli to 100. Many 250. Więcej musisz zrobić we własnym zakresie...

25.05.2003
13:57
smile
[6]

_MariaN_ [ Legionista ]

Hej ludki i gracze Gothica mam dwie sprawy jak otworzyc ta jaskinie z kolowrotem co trzeba miec zeby przekrecic kolowrot a druga to gdzie moge znalesc miesz co zadaje 120 obrazen bo wiem ze taki istnieje i gdzies jest tylko nie wiem gdzie :((( POMÓŻCIE jak mozecie bede wdzieczny :)

25.05.2003
14:48
[7]

wp37 [ Legionista ]

Mam banalne pytanie jak używać czarów i ile trzeba mieć manny by zacząć ich uzywać dopiero zaczełem grac w Gothica 2 ale cos te czary mi nie wychodzą czyzby za mało manny , mam niby 10 pkt.

25.05.2003
17:55
smile
[8]

Mysia [ Szczurek ]

Mobby777- a boldow to nie laska bylo zrobic???? amatyorstwo :(((

wp37 --- aby zucic czar musisz miec scrol bac odpowiednia rune wybrac ja i klawisz akcja + strzala w gore :) kazdy czar wymaga innej ilosci many, najprostrza fire bolta mozesz zucic juz na poczatku gry ze4 scrola w wierzy xardasa ;)

_MariaN_ =--- potrzebny Ci bedzie łój kretoszczura ktory miedzy innymi znajdziesz na statku palladynow (najemnikiem od 5 rodzialu, magiem juz od 1 ;) palladynem nie sprawdzalem ;) odpowiednie zadanie dostaniesz w 5 rozdziale na farmie akila :)

25.05.2003
18:16
[9]

Kurupt [ Legionista ]

Mam 2 pytania:
Jak rozwiązac zadanie w gospodzie - chodzi o konkurs picia a dokladniej jak podrzucic butelke wody
I kogo wziąc na statek?

25.05.2003
22:29
smile
[10]

wp37 [ Legionista ]

Mysia serdeczne dzięki odrazu lepiej jak mozna czarować:)

25.05.2003
22:32
smile
[11]

wp37 [ Legionista ]

Gdzie można zdoyć mapę górniczej doliny?

25.05.2003
22:37
[12]

wuluk [ Tleilaxanin ]

wp37 --> Można kupić w zamku w Górniczej u Engroma bodajże... Za darmo ci mogą też dać mapę kopalni - efekt niemal ten sam za darmo...

25.05.2003
23:28
[13]

kapral [ Konsul ]

hooah,

Mam mały problem panie i panienki. Mianowicie, zdobywszy księge Idorath, czy cos w tym stylu, za cholere nie mogę jej otworzyć. W tej "bibliotece" gdzie sie znajduje owa księga, znalazłem jakieś przejśćie do tuneli wypełnionych tymi cholernymi szkieltami, czy dobrze idę? kurcze... pierwszy raz sie zagiełem:/

pozdrawiam
kapral

26.05.2003
08:29
[14]

aries [ Konsul ]

kapral --> powiem ci tylko tyle zeby nie psuc gry - IDZ DO XARDASA ;)

26.05.2003
08:46
[15]

Yancy [ Senator ]

_MariaN_ ---> Nie istnieje żaden miecz o obrażeniach 120. Chyba że chodzi Ci i Uriziel z Gotica1. Tamten jeszcze zadawał obrażenia od ognia - więc nawet więcej było. W dwójeczce najsilniejszy miecz można TYLKO wykuć. Co więc jasne - może zrobić tylko najemnik. Taki obecnie noszę :) Ciężki miecz łowcy smoków (czy jakoś tak) 110/100. Kawał mieczyska na plecach :)

26.05.2003
08:58
[16]

Yancy [ Senator ]

Grałem już każdą postacią. Skończyłem Paladynem, a zapisy Magiem i Łowcą mam tuż przed wypłynięciem. Każdą gra się inaczej i każdą naprawdę znakomicie. Jest to jedna z baaardzo niewielu gier, które po zakończeniu ma się ochotę zaczynać od nowa.

A propos. Grając najemnikiem - po zabiciu ognistego smoka - w zamku mówią mi że zabiłem już wszystkie smoki i kanał. Lodowy staje się nieśmiertelny. W niczym to nie przeszkadza ale czy tak ma być? Po wczytaniu zapisu miałem to samo...

26.05.2003
09:32
smile
[17]

Mysia [ Szczurek ]

Yancy --- nie mam pojecia dlaczego Ci sie to przytafilo ja przechodze 4 raz, tym razem 2 raz magiem i jak do tej pory mi sie to jeszczenie zdazylo ;)

26.05.2003
09:37
[18]

kapral [ Konsul ]

hooah,

Aries: byłem u Xardasa i dupa. Tam jest tylko jakaś banda orków i jakis zbolałych demonów. Spuściłem im wpiernicz ale Xardasa tam ni ma :/

26.05.2003
09:49
[19]

Morgler [ Legionista ]

Kapral>a dostales list xardasa od laresa (stoi kolo wiezy xardasa). te podziemia z szkieletami dobrze przeszukaj, sa tam lzy inosa i mapa jak sie dostac do twierdzy irdorath.

26.05.2003
09:56
[20]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> No, mnie się to przytrafiło przy trzeciej rozgrywce. A z tego co czytałem - nie mnie jednemu. Ten smok to w sumie tylko chodzące 5000pkt więc...

26.05.2003
10:21
smile
[21]

Mysia [ Szczurek ]

kapral --- poprawka kolo wierzy ardasa stoi lester ktory madlaCiebie list jak go przeczytasz idziesz do klasztoru i rozmawiasz z pyrokarem ale to dopiero w 5 epizodzie :) a jezeli jestes wczesniej to zacznij sluchac tego co do Ciebie mowia ludzie i wykonywac questy a recze Ci ze nie bedziesz mial problemow z przejsciem gry:)

26.05.2003
10:23
smile
[22]

Mysia [ Szczurek ]

Yancy --- dlatego ja choc znam loklaizacje kazdego smoka to jednak napierw robie jew takiej kolejnosci
orlik - bagienny -orlik - kamienny - orlik ogniowy -orlik - lodowy - orlik ;)
a jezeli rozwalalem nie w tej kolejnosci to orlik sie gubil ;)

26.05.2003
10:31
[23]

aries [ Konsul ]

Yancy --> mysia ma racje musi byc ta kolejnosc ze smokami i kazdorazowo rozmowa z orikiem przed i po ... ja ominiesz cos w tej kolejnosci to sie pieprzy orikowi a na koniec nie mozna nic zrobic z lodowym

26.05.2003
12:02
[24]

Yancy [ Senator ]

aries ---> W tym sęk że gram trzeci raz i zawsze trzymam się identycznej kolejności i dopiero za trzecim razem grając najemnikiem wyskoczył mi ten numer ze smokiem lodu...

26.05.2003
12:31
[25]

kapral [ Konsul ]

hooah,

Mysiu, zdaje sie że jest to 5 rodział; Rozstanie, teraz ci dokłądnie nie powiem, bo pisze tą wiadomość na innym kompie:P
Laresa spotkałem przed wejsciem do Koloni Karnej, w Polowaniu na Smoki, przeniosłem się wtedy dzięki otzymanej runie do wierzy Xardasa, ale tam go nie było:P Najwidoczniej coś musiałem przeoczyc. A propos tych lochów pod Klasztorem, na koncu są pewne zamknięte drzwi, których nie mogę otworzyc. Cos musiało mi umknąć, będe kombinował.

pozdrawiam
kapral

26.05.2003
12:35
[26]

kapral [ Konsul ]

a propos smoków,
najpierw zatłukłem lodowego, potem ognistego, bagiennego i kamiennego. Jednym słowem, schodziłem z górki;)

26.05.2003
12:40
[27]

shubniggurath [ Lost Soul ]

...

Mam propozycje : Może by tak dodac do wstepiaka jak przejsc probe ognia? ja osobiscie ja wykonalem ale mialem troche problemow...

26.05.2003
12:42
[28]

shubniggurath [ Lost Soul ]

moge sie postarac i napisac jak ja przejsc:))

26.05.2003
12:53
[29]

najemnik 28 [ Junior ]

Cześć - mam pytanko gdzie znajdę sekstans - zadanie od gostka z gildii złodzieji

26.05.2003
13:34
[30]

_MariaN_ [ Legionista ]

najemnik 28 -----> sekstans jest przy którymś ze smoków dopiero w czwartym rozdziale sie idze na smoki to sobie poczekasz jeśli jestes na poczotaku gry :))
kapral------> ten klucz do tych drzwi znajduje się w księdzie :drór idrorath" i lestes da ci list o xardasa w ktorym jest haslo jak ta ksiege otworzyc a ksiege ma pyrokar wisz :) nio

26.05.2003
13:40
[31]

Krondar [ Death Avatar ]

Najemnik 28 -> o ile dobrze pamietam to sekstans ma jeden ze smokow :) I jesli sie nie myle to ten ktory jest w starej twierdzy Lestera :) /tam gdzie moze nam pomoc Gorn/.
Pozdrawiam

26.05.2003
13:42
smile
[32]

_MariaN_ [ Legionista ]

Yancy ten miecz istnieje bo moj qpel go ma co gra w gothica i widzialem go na wlasne oczy tylko musze sie teraz dowiedziec w jakiej jaskini sobie jest bo wiem ze jest :)) a miecz ten co ty masz co zadaje 110 100 to tesh go mam i jest wymiotny :D heh
Mysia jeszcze jedno pytanko a jak kim gram dostane to zadanie ?? mysle ze to jest obojetne bo gram najemnikiem i palladynem rownoczesnie i nie dostalem tego zadania jeszcze a jestem sobie w piatym rozdziale :(

26.05.2003
13:47
[33]

Krondar [ Death Avatar ]

Yancy -> ja przeszedlem gre dwa razy i problemow nie bylo, za pierwszym razem mialem kolejnosc Bagienny -> Lodowy -> z twierdzy -> ognisty. Za drugim razem byl Bagienny -> z twierdzy -> lodowy -> ognisty :)
Pozdrawiam

26.05.2003
13:53
[34]

Yancy [ Senator ]

_Marian_ ---> Nie wiem, sprawa wygląda tak że najlepsze miecze trzeba wykuwać, gdyby dało się znaleźć, to jaki byłby plus gry Najemnikiem. Jestem najemnikiem w 5 rozdziale, może dalej taki miecz będą do wykucia (w Almanachu były niejasne wzmianki). Grę przechodzę trzeci raz i nic lepszego niż miecz 110 obrażeń i 100 siły nie znalazłem.

Krondar ---> Mnie ta sytuacja przytrafiła się przy trzecim podejściu do Gothic2 - więc wszystko przed Tobą ;) Kolejność zawsze miałem taką samą. Więc widac zdarza się. Zresztą nie byłem pierwszy...

26.05.2003
14:19
smile
[35]

Banita_bb [ bo był za miły ]

Kapral-------> witam witam- kope lat :> kto by sie spodziewal ze Ty grasz w gothica ....

26.05.2003
14:25
smile
[36]

jems007 [ Legionista ]

Mam problem Gothic mi się nie chce uruchomić a chcialem teraz pograć magiem :(

26.05.2003
14:37
[37]

kapral [ Konsul ]

Banito, a co ja mam robić...:P

26.05.2003
14:41
[38]

kapral [ Konsul ]

MariaN, wielkie dzięki:D

26.05.2003
14:44
[39]

Banita_bb [ bo był za miły ]

Kapral-----> po tym hooah domniemywam ze grasz tez w americasarmy?
btw sorki za zasmiecanie watku :P

26.05.2003
15:15
smile
[40]

Mysia [ Szczurek ]

_MariaN_ ---- z fajnych mieczy to sa raptem tylko 3 :)

smocza zguba 2h 80/80
orkowa zguba 1h 65/65
mistrzowski miecz 65/65 (zrecznosc)

nie ma pochowanego zadnego innego dobrego miecza :)a juz na pewno nie ma nic lepszego od wielkiego dwurecznego ostrza na smoki 110/100 bo to jak sama fabula mowi bron wykuta przez Ciebie ktora jest najlepsza
mag ma rune
palladyn miecz po 2 upgrejdach
wojownik miecz wykuty przez siebie 5 brylek rudy 5 smoczej krwii :)

26.05.2003
17:22
smile
[41]

jems007 [ Legionista ]

Przy włanczaniu Gothica wskakuje mi błąd co musze zrobić --help


26.05.2003
20:30
[42]

Yancy [ Senator ]

_MariaN_ ---> W sumie faktycznie Mysia wymienił te najciekawsze miecze jakie można ZNALEŹĆ. Lepsze dostępne są tylko drogą konsekracji Paladyna 1h Gniew Innos 80/40 i 2h Święty Kat 100/50 - względnie przez samodzielne wykucie drogą Łowcy Smoków. 1h Miecz Zabójcy Smoków 90 obr. siły nie wiem bo go nie wykuwałem i 2h Ciężki Miecz Łowcy Smoków 110/100

Jeżeli znalazłeś lepsze ostrze w Gothic2 - pochwal się na forum gdzie, bo będziesz pierwszy.

26.05.2003
20:33
[43]

gribo [ Legionista ]

Na jakim poziomie można podchodzić by pokonac którego ze smoków ?? Ja gram palladynem jestem na 23 poziomie. Od którego najlepiej rozpocząć ?? I gdzie jest ten cholerny miecz najemnika z zamku, szukałem na klifie gdzie był ork szaman specjalny (shao ping czy coś takiego :P ) i nie było

26.05.2003
20:46
smile
[44]

Mysia [ Szczurek ]

gribo - idz do bagiennego smoka na poczatek a po drodze spotkasz roda i Ciphera oni Ci pomoga (XP ida na Twoje konto) a tam sie przekonasz czy jestes wystarczająco mocny to samo gorn obok kamiennego smoka ale tyen doprowadzi Cie tylko kawalek
Co do miecza kolesia na F to lezy obok jednego z namiotow na klifie o ktorym byla mowa i gdzie stoi SHO-PAK czy jakos tak to klif jest na wysokości kużni w zamku stojąć tylem do kużni gdyby nie wejscie do gildi magow ognia z pierwszej czesci to bys je widzial stoja tam 2 albo 3 namioty i jedno wysokie drzew, obok jednego z tych namiotow jest miecz, ale tylko wtedy gdy pogadasz i dostaniesz odpowiedniego Questa, w przeciwnym wypadku miecza nie znajdziesz :)

26.05.2003
20:49
[45]

Mysia [ Szczurek ]

jems007 --- najprawdopodobniej nie powiodła sie instalacja, jezeli to orginał to radze skontaktowac sie z pomoca techniczna firmy CD - Projekt legalnego wydawcy spolonizowanej wersji jezeli natomiast masz pirata to pretensje zglaszaj u nich ale raczej nie masz co liczyc na zwrot pieniedzy :)

26.05.2003
21:06
smile
[46]

jems007 [ Legionista ]

Mysia---->Gothica mam orginała musiałem tylko odinstalować i jeszcze raz zainstalować.
Gram już magiem:)

26.05.2003
21:25
[47]

Matthew29 [ Pretorianin ]

gdzie można kupić zwoje z zaklęciem "Kula ognia"

26.05.2003
21:45
[48]

gribo [ Legionista ]

Matthew29 --> poszukaj w mieście Khorinis na bazarach na 100 % są

26.05.2003
21:52
[49]

Matthew29 [ Pretorianin ]

gribo----> dzięki

26.05.2003
22:39
[50]

PB [ Centurion ]

Jak naładować oko Innosa??

Po naprawie oka, jeden z magów powiedział, że po każdej walce trzeba amulet naładować, smok bagienny wspomniał jeszcze o swoim sercu, ale w końcu jak dokonać naprawy??

26.05.2003
22:49
[51]

Yancy [ Senator ]

PB ---> Na dowolnym stole alchemicznym, trzeba mieć w plecaku serce smoka. Do wyjęcia serca smoka nie jest potrzebna ta umiejętność. Podobnie jak do naładowania oka nie potrzeba znać się na alchemii.

26.05.2003
22:57
smile
[52]

AQA [ Pani Jeziora ]

Odnośnie pytania, które zadał Kurupt:

Jak rozwiązac zadanie w gospodzie - chodzi o konkurs picia a dokladniej jak podrzucic butelke wody

Po północy, po północy :) wszystko po północy jest jasne :))

26.05.2003
23:41
[53]

PB [ Centurion ]

Dziękuję Yancy...

27.05.2003
01:00
[54]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Cze to znów ja. W przerwach pomiędzy nauką zacząłem grać po raz drugi w G2 tym razem magiem. Muszę przyznać, że gra się trudniej, szczególnie że jestem przyzwyczajony do mojego silnego paladynka i magiem wyskakuje do 2 kościotrupów i zanim się kapnę, ze nie jestem taki silny to już gryzę glebę :)
Jednak nie w tej sprawie piszę, otóż chciałbym się dowiedzieć (wiem, że to już było, ale chcę żeby to było powiedziane do mnie) w jakie runy warto inwestować? i czy można w 1 rozdziale uzyskać 2 krąg magii i czy za nie płaci się PN, bo gdzieś mi wsiąkło 5 punktów (5 na runę ognistej strzały, ale za poziom miałem 10). Własnie jestem po próbie ognia i wybieram się do miasta. Ponieważ jednak miałem zwis systemu wpadłem pogadać :)

BTW Czy ktoś grając magiem dostał zadanie modlitwa za paladynów? Ja raz dostałem, ale gdy byłem zmuszony wczytać grę od nowa już go nie było.

Pozdro wracam do gry :)

27.05.2003
01:28
[55]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Nasz wątek nie będzie charakterystyczny jeśli nie będzie w nim naszego orbazka. Trzeba to uzupełnić.

27.05.2003
01:29
[56]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Ups nie wstawiło się ostatnio, ale teraz jest ==================>>>

27.05.2003
03:14
[57]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Dobra na dziś już wystarczy G2 :) Dokonałem fajnego odkrycia. Otóż jeśli chcemy kupić wszystko co jest do kipenia na targu i do tego chcemy dostać parę punktów doświadczenia możemy to zrobić za 500 szt. złota. wystarczy pobić wszystkich co się da w Khorinis (ze strażnikami włącznie) i później pójść do Lorda Anre i zapłacić karę 500 szt. złota. Wiem, że to nie honorowe i tak nie normalnie nie robię, ale nudziłem się i powybijałem wszystkich na targu + Hanna + Abuyin. Oczywiście nie zapsiywałem tego :) ponieważ jestem szanowanym magiem ognia ;) nawet Gildię złodzieji zlikwidowałem (po wypełnieniu questa z kielichami, sekstansu nie chciało mi się brać). To tyle. Teraz czas lulu, bo już ze mną coś nie tak. W końcu mało kto gada do siebie o 3 nad ranem :D

27.05.2003
09:09
[58]

gribo [ Legionista ]

Joł ! mam pytanko Gdzie znajde gostka z zamku który pobiegł za swoja kuszą?? szukałem go 1,3 godziny i nie mogłem znaleźć ! pomocy !

27.05.2003
09:20
[59]

aries [ Konsul ]

Witajcie
Jesli chcecie przejsc gre kilka razy roznymi postaciami zapomnijcie o poprzedniej taj jakbyscie nie grali ... dlaczego? ... bo spotka was niespodzianka jesli chodzi o znajdowane przedmioty ... niektore sa stale - orkowa zguba - smocza zguba - pirerscien nietykalnosci ... ale inne niestety nie ... tam gdzie jako palladyn np znajdowaliscie runy maga - jako mag znajdziecie zupelnie co innego ... wiele zadan tych samych niby co jako palladyn - jako mag czy najemnik powtarza sie ale ich wykonanie moze byc troszke inne ....
I jeszcze jedno ... grajac magiem pamietajcie o jednym ... u maga ognia dajcie datki zanim staniecie sie magiem bo potem bedzie to juz niemozliwe ...

27.05.2003
09:22
[60]

aries [ Konsul ]

gribo --> jak zchodzisz taranem idz prosto az do rzeki ... przeplyn albo znajdz mostek jest troszke ponizej - on lezy ten gstek pod palisada ...

27.05.2003
10:33
smile
[61]

Bubu19 [ Legionista ]

LUDZIE POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Musicie mi pomoc jestem w 6 rozdziale gram lowca smokow doszedlem do komnaty czrnego maga odrazu go zabilem i wlasnie tu mnoza sie moje pytania:1-czy dobrze zrobilem ze go zabilem czy moze mialem z nim pogadac(jesli wogole mozna) 2-zabralem od niego list i tam pisze cos o oku mocy , znalazlem oko ale jak je uzyc 3- i ostatnie pytanie gdzie mam dalej isc bo nie mam pojecia sa te duze drzwi ale jak je otworzyc(a moze jest inne przejscie Z GORY DZIEKI (aha jeszcze jedno czy zabicie Pedra bedzie mialo jakis zly wplyw na dalsza rozgrywke oprocz tego ze Vatras sie do mnie nie odzywa) POMOCY DZIEKI

27.05.2003
11:05
[62]

aries [ Konsul ]

Bubu19 --> tu ci odpowiem ;)
1) tak nalezalo go zabic - zrobiles dobrze
2) oko uzywa sie automatycznie ... ale potrzebujesz jeszcze listu z czarem - haslem - zwal jak zwal ...
3) wlasnie potzrebujesz oka mocy i haslo czy czar aby otworzyc te wielkie drzwi ... a umowmy sie ze list z haslem ... znajdziesz w jednej komnat bocznych chyba tej po prawej stronie ... potem tylko stajesz przed drzwiami i uzywasz tego zwoju ... i drzwi sie otworza i to wszystko ...
... co do pozostalych przypuszczen to nie ma to juz zadnego znaczenia .. za tymi drzwiami jest juz tylko ostatni smok koniec gry ;)

27.05.2003
13:13
[63]

Bubu19 [ Legionista ]

dzieki aries za pomoc wlasnie skonczylem gre ale przyznam szczerze ze myslalem ze Xardas na koniec wywinie jakis numer:) No nic mam tylko nadziej ze 3 czesc sie ukarze i bedzie troche lepsza i dluzsza:)

27.05.2003
13:17
[64]

aries [ Konsul ]

Bubu19 --> alez wywinal ... do 2 wyjdzie niebawem dodatek ... a prace nad 3 dopiero sie zaczynaja ...

27.05.2003
13:31
[65]

aries [ Konsul ]

Bubu19 --> poza tym 2 czesc to takie swoiste trio ... 3 rozne gry w jednej ... 3 postacie i kazda inna gra, inne zadania i inne zachowanie NPC ... ale wszystko na jednej mapie ... warto zagrac wszystkimi postaciami dopiero potem oceniac jaki jest gothic 2 ...

27.05.2003
15:39
[66]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Ciekawe czy ktoś odpowie na moje pytania?

aries --> mozesz mi powiedzieć gdzie jest ostatni klucz do wiży w Khorinis, bo z tego co się orientuję to TY znalazłeś jakiegoś gostka w ostatniej z wież.
Ja wiem o kluczach u: Pabla, kusznika, Pecka, Wambo, strażnika pijącego piwo ma placu. Nie wiem jednak kto ma 6 klucz.

27.05.2003
15:50
[67]

aries [ Konsul ]

Gordek --> nie pamietam ... ale gostek siedzi w wierzy kolo cielsli ... i klucz to tych drzwi mial wambo, peck lub kusznik ... tzn ktorys z tych 3 mial do tych drzwi ... mialem je jako ostatnie i jeden z nich pasowal ...

27.05.2003
16:07
[68]

Gordek [ Generaďż˝ ]

aries --> własnie do tej wieży nigdy nie miałem klucza.

27.05.2003
16:25
smile
[69]

szokbar [ Pretorianin ]

pyt-------------> jak wykonąc DO DNA?

pyt-------------> jak wykonąć SZALONY FELLAN?

27.05.2003
17:48
[70]

C@MEL [ Konsul ]

siemka all :)
mam pytanko czy kto byl w tym miejscu jakie zaznaczylem na dolaczonym obrazku :), a jesli byl to czy komus udalo sie znales klucz do skrzyni i co w niej sie znajduje ?
z gory dziekowka za helpa :]

27.05.2003
18:37
[71]

O'Hara [ Legionista ]

C@MEL--> to jest skrzynia, do której będziesz miał klucz jeśli wybierzesz drogę maga ognia

27.05.2003
19:06
[72]

kapral [ Konsul ]

hooah,

ehhh... i kolejny problem:]
Mianowicie, po skompletowaniu załogi i przekonaniu strażników, aby nas wpuscili na okręt, nie mogę odpłynąć. Za kapitana mam Jorgena(czy jak mu tam:P, koleś który sie dostał do klastoru magów ognia;)). Przed odpłynięciem postaowiłem poszlachtować tych orkowych hersztów. Jak narazie zabiłem ich 5(koło farny lestera, w wierzy Xardasa, przed wejsciem dogórniczej doliny, przed majątkiem ziemskim i przed klasztorem), ale z tego co widzę to nie wszyscy, może ten quet ma z tym jakiś związek:|

z góry dzięki za pomoc;)

27.05.2003
19:29
[73]

wildone [ Konsul ]

kapral - z tego co ja wiem to trzeba wejść do kajuty kapitańskiej aby statek odpłynoł.Dosytaniesz klucz od kapitana jak już wszyscy wejdą na statek.Grałem dwa razy w tą gre i raczej niewydaje mi się aby nieukończenie jakiegoś zadania niepozwalało na odpłynięcie

27.05.2003
20:08
[74]

benko [ Junior ]

mam pytanko
wiem ze mozna bylo sie nauczyc kradziezy kieszonkowej w gildi zlodziejskiej bylem tam pogadalem z ludkami ale ze mialem malo kasy i to wrocilem do miasta i co gorsza polakomilem sie na punkty doswiadczenia podajac dowodcy strazy lokalizacje gildi.kiedy wrocilem wszyscy byli martwi [nie jestem hiena cmetarna ale ich okradlem z tego co mieli przy sobie:-))].czy jeszcze gdzies moge sie nauczyc kradziezy kieszonkowej?

27.05.2003
20:19
smile
[75]

0borek [ Junior ]

Mam kłopot:
1. Gdzie można zdobywać doświadczenie w NEWWORLD mam 11 level a orkowie w koloni sprawiają mi duży problem
2. Górnicza dolina znajduje się w kolonii więziennej czy to to samo
3. Na którym levelu mogę się udać do Górniczej Doliny

27.05.2003
20:28
smile
[76]

0borek [ Junior ]

szkrobat--> zadanie Do Dna trzeba iść do takiego murzynka z farmy niedaleko (to ta gdzie się dwaj bracia kłucili a potem zabili) On powie żebyś zamienił organizatorowi w jego skrzyni GIN na WODĘ, potem obstawisz mu udział i powinien wygrać i ci się odwdzięczyć

27.05.2003
20:30
smile
[77]

szokbar [ Pretorianin ]

SZOKBAR, i dzięki za odpowiedź

27.05.2003
21:13
smile
[78]

_MariaN_ [ Legionista ]

Pozdrawiam wszystkich na początku i powiem tylko to ze jest taki Miecz bo go widzialem na wlasne oczy i jest wymiotny a bede wiedzial gdzie on jest w NAJBLIŻSZYM czasie :D Mysia Yancy i reszta wiem o tych mieczach co wymieniliscie sobie wiem ze takie sa i sa wymiotne oczywiscie najemnika co daje 110 100 obarzen jest wymiotny i Yancy pozniej czyli w 6 rozdziale nie da sie robic lepszego miecza u Benneta bo wiem ze i tak go wszyscy biora bo to najlepszy kowal w calej grze achia i mam pytanko co daja ŁZY INNOSA Magowi ognia ?????? bo teraz kce sobie wybrac droge maga po raz ktorys grajac w Gothica 2 Pozdrówka i narazie

27.05.2003
21:18
[79]

_MariaN_ [ Legionista ]

------> Oborek mozna sie uczyc w miesice khorinis w majatku ziemskim i na terenach khorinis a wiec masz duzy wybor a nauczycieli masz wypisanych na poczatku forum to jest 14 pkt achia i do kolonni wiezennej mozesz sie wybrac tak po 12 -13 poziomie i tak nie dasz rady orkom chyba ze jestes palladynem na 35 poziomie i sobie wymiatasz jak kcesz :D (tak jak ja hehe) i nie radze probowac z orkami w wiekszej grupie bo i tak cie zabija pojedynczo mozna :) nio ja sie wybralem do koloni jak mialem 16 poziom w 2 rozdziale i nie bylo wiekszych problemow :D

27.05.2003
21:19
[80]

C@MEL [ Konsul ]

witam ponownie :)
a ja mam lekka zagadke :), natomias wybijam tych hersztow orkow do wuesty odzialy elitarnych orko czy jakos tak i sie zastanawiam czy teg questa mozna skonczyc :), bo znalzlem mape od przywodcy oko i chodzilem do zaznaczonych punktow na mapie :) i z tego co mi sie wydaje nie ominelem ani jednego a wuest cigle mam nie skonczony, mozna go jakos skonczy ?

27.05.2003
21:23
[81]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Teraz parę odpowiedzi:
Oborek -->
1. W różnych miejscach, wykonaj wszystkie questy i przejdź się drogą z farmy Akilla w kierunku latarni, następnie przetrząsnij tamte okolice powinieneś znaleźć 5 orków i z 15 wargów + zębacze, jaszczury, cieniostów, polne bestie, krwiopijcy.
2. GD i kolonia więzienna to to samo.
3. Polecam iść tam na 14 levelu, chociaż z 11 powinieneś sobie dać radę, choć będzie ciężko.

benko--> Niestety zaprzepaściłeś ostatnią szansę na nauczenie się kradzieży kieszonkowej. Tylko Cassia (szefowa złodzieji) uczy tej umiejętności.

Szokbar --> W misji Szalony Fellan nie pamiętam o co chodziło, jeśli ja opiszesz to może pomogę. Misję "Do Dna" jest bardzo prosto wykonać. Musimy skołować sobie wodę i podmienić gin na wodę w skrzyni tego gostka w Gospodzie. Czekamy do północy, wtedy gostek wychodzi się przewietrzyc, wtedy należy podmienić gin na wodę, następnie zakładamy się o najwyższą stawkę i idziemy do Randolha. Dajemy mu kasę i czekamy 2 dni na zakończenie.
Z resztą jakbyś uważnie czytał wstepniak to byś tę odpowiedź znalazł.

C@MEL --> Jeśli Lord Hagen mówi ci, że zdziwiłby się jakbyś znalazł jeszcze jakieś pierścienie to porozmawiaj z paladynem obok niego. Zadanie zostanie Ci zaliczone.
BTW Jeszcze jeden pierścień znajdziesz w 6 rozdziale.

27.05.2003
21:23
[82]

C@MEL [ Konsul ]

0borek -=> moze z malym lv. nie mozna zbic orkow ale jest system jak juz sie dojedzie do zamku :), natomias wyciagasz pare orkow pod katapulte do ktorej sie wchodzi do zamku i jak juz orki podejda dosc blisko i schowaj bron podchodzisz i wybijasz ich tle ile tylko jest ich kolo zamku :) mojm zdaniem dobry sposob na duzy i prosty exp. :)

27.05.2003
21:25
[83]

Gordek [ Generaďż˝ ]

I jeszcze moje pytanka na które nie uzyskałem odpowiedzi.
"Cze to znów ja. W przerwach pomiędzy nauką zacząłem grać po raz drugi w G2 tym razem magiem. Muszę przyznać, że gra się trudniej, szczególnie że jestem przyzwyczajony do mojego silnego paladynka i magiem wyskakuje do 2 kościotrupów i zanim się kapnę, ze nie jestem taki silny to już gryzę glebę :)
Jednak nie w tej sprawie piszę, otóż chciałbym się dowiedzieć (wiem, że to już było, ale chcę żeby to było powiedziane do mnie) w jakie runy warto inwestować? i czy można w 1 rozdziale uzyskać 2 krąg magii i czy za nie płaci się PN, bo gdzieś mi wsiąkło 5 punktów (5 na runę ognistej strzały, ale za poziom miałem 10). Własnie jestem po próbie ognia i wybieram się do miasta. Ponieważ jednak miałem zwis systemu wpadłem pogadać :)

BTW Czy ktoś grając magiem dostał zadanie modlitwa za paladynów? Ja raz dostałem, ale gdy byłem zmuszony wczytać grę od nowa już go nie było. "


Co do kręgów to już wiem, jednak miałem racje: za każdy płaci się 5 PN, co do 2 kręgu też wiem (już mam). Chciałbym jednak wiedzieć w jakie runy warto inwestować, bo właśnie wybieram się do GD i chcę wiedzieć, czy uczyć się jakiegoś czaru z 2 kręgu (na razie umiem tylko ognista strzałę).

Yancy, Mysia, gdzie się podziewacie???

27.05.2003
21:27
[84]

C@MEL [ Konsul ]

Gordek -=> wlasnie Lord hagen mowil ze zdziwilby sie gdybm znalasl jakies jeszcze pierscienie i wlasnie sie zastanawialem czy quest jest skonczony :) ale wileki dzieki :) pogaamy z drugim palladynem :). a wlasnie jak juz poplynie sie statkiem to czy mozna jakos pozniej wrucic ?

27.05.2003
21:29
smile
[85]

C@MEL [ Konsul ]

Grodek popieram twoje pytanie jesli chodzi o runy, bo sam zamiezam zaczac grac magiem i chetnnie sie dowiem rowniesz jakie runy najlpeij rozwinac itp. :)

27.05.2003
22:35
[86]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Przepraszam ale gram sobie właśnie i baaaaardzo potrzubuję dokładnie wiedzieć gdzie jest ta jaskinia gdzie mieszka SAGITA.

Pomóżcie jak najszybciej pliz.

27.05.2003
22:46
[87]

Yancy [ Senator ]

Cześć i czołem :)) Niestety po burzy i w pracy i w domu jestem odcięty od Netu :) Tzn. w domciu już chodzi - ale w Łorku - pewnie nie będzie jeszcze.

_MariaN_ ---> Niecierpliwie czekamy na info o mieczu, mówię w imieniu wszystkich :)

Gordek ---> Nic się nie martw. Mag od czwartego kręgu to killer. A od kręgu nr 6 - to chodząca śmierć :)

Co do run maga. Powiem najpier co można znaleźć. Leczenie lekkich ran, Strach, Przyzwanie szkieletu goblina, lodowa strzała, mała błyskawica. Z tych pewne zastosowanie może mieć tylko strach.

Co warto brać? Hmm... Pustych run jest dużo powinieneś ich spokojnie uskładać koło 12. Na początku bida z nędzą. Obowiązkowa ognista strzała, która jest żałosna. Ale możesz bardzo szybko awansować do drugiego kręgu i wziąć sobie obowiązkowo kulę ognia. To dosyć silny czar i z dużym zasobem many - można już nim nieźle zawalczyć. Trzeci krąg nie wnosi nic ciekawego. Możesz wziąć jednak piorun kulisty, ten po max doładowaniu - jest niezły. Ja innych nie brałem. Pod koniec rozdziału trzeciego awansujesz do 4 kręgu i zaczyna się życie dla maga. Obowiązkowo weź błyskawicę, bo to naprawdę niezły czar. Dobrym pomysłem byłoby też wzięcie zniszczenia nieumarłych - z tym czarm nieumarli są bez wyjątku na 1 strzał. Ja wziąłem jeszcze dużą kulę ognistą - ale i bez niej da się przeżyć. Mała uwaga - nie oszczędzaj PN bo jako mag będziesz ich miał na koniec masę niewiedzieć na co - chyba że chcesz dawać w siłę i bronie. Z piątego kręgu wziąłem lodową falę - bo moim zdaniem jest przydatna w kombinacji z innymi czarami. Można dla zabawy wziąć jeszcze wezwanie demona. Szósty krąg to już czary nie z tej ziemi. Ja wyuczyłem się wszystkich prócz zmniejszenia potwora bo ten czar na tym poziomie to nieporozumienie. Poznasz takie cuda jak ognisty deszcz (mój ulubiony czar obszarowy), zabójcze tchnienie śmierci (niestety manożerne) no i masowe zniszczenie (nie pamiętam nazwy śmiertelna fala czy jakoś tak) jest to wolny czar ale w połączeniu z lodową falą nie ma to znaczenia. Osobiscie wziąłem jeszcze sobie armię ciemności - bo bardzo bawi mnie ten czar. Do tego dochodzi obowiązkowa, acz tym razem znakomita - tajemnica biblioteki vel święta strzała.

POLECAM przed wyborem zaklęć zapisać się obejrzeć sobie scrolle, kupić kilka popróbować jak Ci pasuje dany czar i wtedy wczytać zapis i się wyuczyć się robienia runy.


Magiem zapisałem się przy wejściu na statek i zacząłem 3 grę jako najemnik. Gra się najemnikiem kapitalnie :) Aries mnie zachęcił i nie żałuję. W zasadzie też już dobijam co zostało i wypływam.

Aries ---> W jednej z jaskiń grając najemnikiem przy poszukiwaniach smoczych jaj, znalazłem martwego Xardasa :))) Niezły numer...

Pozdrowienia dla wszystkich! Mam nadzieję że net mi naprawią :)

27.05.2003
22:51
[88]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Yancy mógłbyś mi pomóc?
Patrz pytanie wyżej.
Potrzebuję szybko odpowiedzi!!!

27.05.2003
22:58
[89]

Yancy [ Senator ]

Queen_Arwen ---> Zakładam że wiesz jak dojść do farmy Sekoba. Za zabudowaniami farmy, patrząc od strony farmy Onara to będzie po lewej - obok ostatniego domku jest mała krótka ścieżka, która kończy się w lesie. Jeżeli pójdziesz dokładnie w linii jaką ta ścieżka wyznacza - to dojdziesz prościutko do jaskini Sagitty. Widać ją dokładnie bo wejście oświtlają dwie pochodnie. Nie sposób nie znaleźć.

27.05.2003
23:00
[90]

Queen_Arwen [ Evenstar ]

Dziękuję bardzo.

27.05.2003
23:03
[91]

Yancy [ Senator ]

Queen_Arwen ---> No porb. Mam nadzieję że trafisz, ja zawsze ustawiam się tak jak ta dróżka i wychodzę idealnie na jaskinię. Po to ona jest jak sądzę :)

27.05.2003
23:16
[92]

Yancy [ Senator ]

Gordek ---> No i oczywiście, nauka każdego czaru kosztuje 5PN, dodatkowo każdego kręgu magii też 5PN. Many możesz się nauczyć max do 250 pkt. Więcej z mikstur - dlatego zostaw sobie je na koniec. Drugi krąg magii po rozmowie z Hagenem a więc już w 2 rozdziale - ale tym się nie ma co przejmować. 3 i 4 krąg w 3 rozdziale. 4 po naprawieniu oka. 5 i 6 krąg w piątym rozdziale.

28.05.2003
00:27
[93]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Wielkie dzięki Yancy wreszcie mi ktoś pomógł. Oczywiście nie czekajac na pomoc zaryzykowałem i wziąłem kulę ognia. Niestety mam tylko 61 many więc na razie kiepsko: daję radę 2 orkom jak jednego wykosze właśnie tą kulą. Jednak od jutra będę grał dalej, a w tej chwili jestem przy rozmowie z tym gostkiem, który mi mówi jak wejśc do zamku, więc zarobię parę leveli na wybicu obleżenia zamku (z pomocą tarana) i trochę podreperuję manę.

28.05.2003
10:13
[94]

aries [ Konsul ]

Yancy --> fajny numer z tym martwym xardasem ... ja mialem inny a farmie akila w 3 rozdziale wszyscy nie zyli ... nie wiem dlaczego i jak i kto to mogl zrobic ... ale po powrocie do wczesniejszego sava wszystko bylo ok ...

28.05.2003
10:14
[95]

C@MEL [ Konsul ]

Yancy wielkie dzieki za opis twej drogi w runy :), napewno sie przyda :]

28.05.2003
10:18
[96]

C@MEL [ Konsul ]

mial kto taki problem jak poplynaol statkiem i robil obie miksturki i nagle zabraklo mi pustyk butelek czy menzyrek i nie moge nladowac oka inosa :( i wogole nie moge zrobic napoju +15 do sily

28.05.2003
10:19
[97]

aries [ Konsul ]

Yancy --> docenilem piorun kulisty ... niezly czar ... superowy ... duzo many ale dziala rewelacyjnie poza tym mozna go ladowac dowolnie od 10 do 60 many co 10 a za tym ida obrazenia zroznicowane ...

28.05.2003
10:21
[98]

aries [ Konsul ]

C@MEL --> ciekawy problem ale jak do tego doprowadziles?

28.05.2003
11:00
[99]

C@MEL [ Konsul ]

aries -=> no nie wiedzialem co zorbic z punktam dos. wiec wzielem maga Vatrasa z soba na statke i zaczelem sie uczyc alchemi i spodobaly mi sie mikstryki + sila i + zycie :) i zrobilem ich tyle ze puste butelki mi sie skonczyly i wlasnie nie mam jak naladowac oka inosa :)

28.05.2003
11:17
[100]

aries [ Konsul ]

C@MEL --> nie martw sie ... przed ostateczna rozgrywka znajdziesz kilka w bocznych salach ostatniej komnaty ... ale zaznaczam chyba bo juz nie pamietam czy napewno ... ale chyba napewno tak ...

28.05.2003
11:19
[101]

_MariaN_ [ Legionista ]

Witam wszystkich niestety jeszcze mieczyka nie mam ale jestem jush BLISKO :D
C@MEL-----> co do tych hersztow orkow ich pólkownik jest w jaskini jak wychodzisz w bramy miasta jak sie idzie do xardasa i zaraz jak wyjdziesz z bramy to kieruj sie w prawa strone caly czas prosto powinienes natrafic na orka zwiadowce i jak go pociachasz (jesli jush tego nie zrobiles) to idz w prawo i trafisz tak jakby w taka sciezke (wyglada na maly kanionik;)) ) i idz tam az do konca powinny lezec zwloki dwoch bandytow i dalej jest jaskinia z ich pulkownikiem jak go zabijesz wez wszystko co ma i idz do Ingmara ( chyba tak to sie pisze) i koniec questa z orkami i jesli kcesz kase i doswiadczenie to ma mape przy sobie ten pulkownik i tam sa herszty jeszcze i ich piescienie co za tym idze kasa i doswiadczenie u Lorda Hagena :) pozdrofka :)

28.05.2003
11:24
smile
[102]

_MariaN_ [ Legionista ]

Witam jeszcze raz i powtarzam pytanko Yancy co daja ŁZY INNOSA magowi ognia ????

28.05.2003
11:26
[103]

aries [ Konsul ]

_MariaN_ --> co daja? ... otorz dodaja mmany i chyba zycia ... juz nie pamietam ... wazne bylo ze dodaly many drugi parametr i tak mnie nie interesowal juz wtedy ...

28.05.2003
11:32
[104]

aries [ Konsul ]

Gordek --> siedzialem wczoraj w domku i staralem sobie przypomniec kto ma ostatni klucz ... 6 klucz ... w twoim przypadku ma chyba ... i zaznaczam chyba bo nie jestem pewny w 100% ma ten straznik ktory pilnuje i nie chce pozwolic na wejscie do magazynu handlarza ...

28.05.2003
11:34
[105]

C@MEL [ Konsul ]

_MariaN_ -=> wielkie dzieki za wskazowke, ale juz sobie porazilem wczesniej z tym questem :)

aries --=> a spoko wczytam sobnie save zanim poplynelem statkiem :) z wszystkimu butelkami do alchemi :)

28.05.2003
11:43
[106]

aries [ Konsul ]

C@MEL --> na wyspie masz tylko 1 smoka ... + 1 smoka finalowego ...

28.05.2003
11:57
smile
[107]

C@MEL [ Konsul ]

A moze ktos jest zainteesowny taka ladna fotka z G2 ? :)

28.05.2003
12:09
[108]

_MariaN_ [ Legionista ]

Nie ma za co C@MEL i ładna fotka palladyn sobie hehhehehe achia i mam pytanko kto może mnie nauczyć walczyć kusza powyzej 30 % jestem sobie najemnikiem tylko że mam zonka bo zabiłem sobie Wilka czy jeszcze ktos moze uczyc mnie walki kuszą ??

28.05.2003
12:17
[109]

aries [ Konsul ]

_MariaN_ --> Drogomir uczy i napewno do 60 ... dalej nie wiem nie uczylem sie juz

28.05.2003
12:34
[110]

C@MEL [ Konsul ]

_MariaN_ a taka fotka :) ? hehhe :]

28.05.2003
13:29
[111]

maciekd [ Centurion ]

Gordek --> Mi się wydaje że jeden z kluczy do wieży znalazłem w skrzyni w koszarach, tam gdzie wieczorami siedzi sobie Wulfgar. Nie jestem pewien, sprawdź.

28.05.2003
13:35
[112]

aries [ Konsul ]

maciekd --> masz racje ... jeden z kluczy byl w skrzyni w koszarach ...
Gordek --> ale jest tak jak ci wczoraj powiedzialem do tej wierzy z gostkiem w srodku to pasuje klucz albo Pecka albo kusznika albo tego przekupnego straznika w gornego miasta

28.05.2003
13:42
smile
[113]

Mysia [ Szczurek ]

to mam pomysl zrobcie lokalizacje wszystkich kluczy (z tego co pamietam to bylo ich szesc np 1. ma peck 2 ma kusznik itd
i umiescimy to we wsteponiaku ;)

aries --- widze jak bardzo zajety jestes ;))))

28.05.2003
13:44
smile
[114]

Mysia [ Szczurek ]

co do kuszy to we dwojce powyzej 30% nauczy Cie dagomir (niedaleko gospody)
a w jedynce nauczy cie w 4 rodziale kusznik zbiegly z zamku (siedzi sobie kolo starego obozu u jednego z tropicieli ;)

28.05.2003
13:50
[115]

aries [ Konsul ]

Mysia --> zajety jak zajety ... hahaha ... tu lubie wpadac czasem zeby poczytac ... i odpowiedziec czasem komus ... a czy robic lokalizacje kluczy do wstepniaka? - mie ... mysle ze jest prosta i nie ma po co tego pisac ... jeden jedyny klucz ktorego nie ma postac jest wlasnie w skrzyni w koszarach ... pozostale maja NPC ale i tak nikt ich nie zdobedzie jesli nie bedzie umial krasc ... ale jakby ci sie chcialo to mozesz to tam dodac - 5 pozostalych kluczy to Pec, kusznik z koszar, przekupny straznik z gornego miasta, Pablo, i ten straznik pijak kolo baru na placu ... imion juz nie pamietam ...

28.05.2003
13:51
smile
[116]

Mysia [ Szczurek ]

_MariaN_ ---- lza innosa daje magiowi z tego co mi dala jak raz gralem +5 do sily i zrecznosci ale czy zawsze czy losowo to nie psrawdzalem :)

28.05.2003
14:15
smile
[117]

Paul12 [ Buja ]

HEEEELP!!!

Najbardziej czadową kapelą w Gothic jest:
a) Extremo
b) Guano
c) Xalino


Znacie odpowiedź?

28.05.2003
14:18
[118]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Juz czas na nową część. Zaraz będzie.

28.05.2003
14:22
[119]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Sznurek do kolejnej części:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.