GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Shogun, Medieval, Rome Total War - Uczniowie Sun Tzu - cz. 26

18.05.2003
13:35
smile
[1]

bu-li [ Pretorianin ]

Shogun, Medieval, Rome Total War - Uczniowie Sun Tzu - cz. 26

Witam.

Oto już dwudziesta szósta odsłona wątku poświęconego grom z serii Total War.
(dla odmiany tym razem ja ;)
W imieniu swoim i Briego pozdrawiam wszystkich maniaków Shoguna, Medievala i powstającego Rome TW - gier z serii Total War (i oczywiście wszelkich innych gier strategicznych).
Nadciągający Rome TW zapowida się na kolejny przełom w rts'ach - to będzie naprawdę coś - jak nie wierzycie to zobazcie na screeny lub na dostępny już w sieci trailer. Już ze screenów można domyślać się wielu niepotykanych dotąd rozwiązań, ale nie wyprzedzajmy faktów.
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia naszej Nieoficjalnej strony o grach z serii Total War. Znajdziecie tam bardzo rozbudowane info na temat Medievala, Shoguna dodaktów do nich i planów dotyczących kontynuacji czyli Rome TW. Musicie wiedzieć, że jeszcze do niedawna byłą to jedyna polska strona o tych grach.
Grupa Uczniowie Sun Tzu wykruszyła się niestety w ostatnich miesiącach.
Jeśli jesteś zainteresowany współpracą bardzo prosze o kontakt mailowy - porządane by było napisanie kilku tekstów do strony i w miarę regularne udzielanie się - jedank każda forma współpracy jest mile widziana. Adresem do kontaktu jest:
[email protected]
Smutna wiadomość - strona pod adresem (znów wykruszenie sie załogi) https://www.medieval.prv.pl czyli strona oficjalna prowadzona pod patronatem polskiego wydawcy MTW praktycznie zaprzestała działalności - znów - jeśli ktoś jest chętny do zajecia się nią proszę o kontakt.
Ponadto gwoli wyjaśnienia istnieje jeszcze inne forum poświęcone Total War pod stroną :
https://free4web.pl/FS/i/34797

Pozdrawiam wszystkich

Wódz naczelny (chwilowo na przymusowym urlopie :)
Buli

Oto adresy wcześniejszych wątków:
15. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=889815&N=1
16. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=914388&N=1
17. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=934992&N=1
18. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=952634&N=1
19. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1026986&N=1
20. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1045764
21. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1067550
22. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1084981&N=1
23. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1134734&N=1
24. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1280488&N=1
25. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1322239&N=1

poznize link do poprzedniej części wątku:

19.05.2003
11:35
[2]

Attyla [ Legend ]

Ti i ja dorwalem inwazje. Nie podoba mi sie. Jest pare fajnych rzeczy, ale ogolnie mi sie nie podoba. przede wszystkim dlatego, ze tow. producenci zdali sie wpasc w pulapke, w ktora wpadla wszystkie RTSy - tj. jednostkomania. Nawalili tego od groma i ciut ciut, przy czym problem polega na tym, ze jednostki te nie sa ani na jote bardziej zdodne z rzeczywistoscia niz poprzednie. Mamy zatem np. slowian specjalizujacych sie rzucaniem oszczepow!!! jezeli dorzucimy do tego jakichs konnych (ktorzy poczatkowo byli najemnymi wikingami uzywajacymi koni tylko do transportu) i cala mase innych jednostek to zaczyna sie niezly balagan. Przede wszystkim Jest tego tak duzo, ze trudno sie polapac. Po drugie roznice miedzy jednostkami sa raczej kosmetyczne. Po trzecie dzieki tej masie wszystko zrobilo sie malo czytelne. Pewnie mozna sie przyzwyczaic - tylko po co?

W kazdym razie pracuje ostro nad przystosowaniem moich ustawien do tego dodatku. Nie mam czasu, wiec mi to troche zajmie, ale kiedy skoncze - dam znac.

19.05.2003
12:31
[3]

Bri [ Konsul ]

hej

wow atyllo. masz juz vikingow? niezadowoly jestes? powiedz cos wiecej
ile kosztuje oficjalnie?
a mni eczeka dyplom i nie ma ale

trzymajcie sie wszystcy i gratulacje dla Bu-Liego

19.05.2003
13:33
[4]

max501 [ Pretorianin ]

Witam,

Też nie mogłem doczekać się polskiej premiery i ściągnąłem dodatek.
Mam plik mediaval_tw ważący 5,14 mb.

To wystarczy (nie mogę teraz sprawdzić) czy czegoś mi brakuje?

Pomóżnie waszmościowie!

pozdrawiam,
max

19.05.2003
15:45
smile
[5]

max501 [ Pretorianin ]

^^^^ siup

(zależy mi na odpowiedzi na me pytanie)
max

19.05.2003
16:02
[6]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Attyla->czekam z zniecierpliwieniem na twoj modzik :) Jakie zmiany masz zamiar wprowadzic?
GRam obecnie Węgrami. Musze przyznac cakiem przyjemnie.Bogate prowincje na starcie w miare silne wojsko :)
A zjednoczyklem jusz Węgry z Polska :)

19.05.2003
23:24
smile
[7]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

To jest mój 500 post :D Wasze zdrowie panowie ale moje przedewszystkim :D

20.05.2003
08:48
smile
[8]

bu-li [ Pretorianin ]

A to mój post nr 250 :) Bri - będę przyjmował gratulacje kiedy w czwartek zdam angielski - a medievala zainstaluję w końcu jak dostanę się na studia - teraz to jeszcze zbyt niebezpieczne bo wiem jak uzależniająca to gra :)
Trzymcie się

20.05.2003
15:18
[9]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Mam zlą wiadomość: Być może tak było u mnie ale medievalu z vikingami horda prawdopodobnie oslabiona :( Nie dośc że zaatakowała tylko Khazar to jeszcze w sile około 6tys ::(
Za 30min przesle screena z kampanii węgierskiej :) hehe

20.05.2003
15:28
[10]

Attyla [ Legend ]

Ja tez wczoraj zachalem bawic sie Wegrami. Jednak bardzo szybko sie zniechecilem. Jedna z podstawowych przyjemnosci w tej grze jest dla mnie zawsze dobor naturalny:-)))))) rodziny panujacej. Tymczasem w Inwazji kazdy kolejny nastepca jest gorszy od poprzedniego:-(. W koncu zaczeli mi sie pojawiac "ksiazeta" ze zdolnosciami wojskowymi i ekonomicznymi na "0"!!! No, jesli to ma byc to utrudnienie - to ja dziekuje. A moze to pech? A moze jest jakis sposob na "wychodowanie" dobrej dynastii po zainstalowaniu dodatku? Macie juz jakies doswiadczenia? W kazdym razie posiedzialem wczoraj troche i procz grzebania w ustawieniach powalczylem sobie troche:-))) Ci wegierscy konni lucznicy sa naprawde niezli. Zreszta wogole jest teraz od razu na starcie duzo dobrych jednostek. Wie ktos czy te nowosci dotycza tylko Wegrow i Polakow? Czy maja jakies nowe formacje Bizantynczycy, Turcy i inne nacje? Jest gdzies jakis opis zmian, jakie wprowadza do gry ten dodatek?

20.05.2003
15:43
[11]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Attyla-> z tymi krolami to rzeczywiscie masz racje i pozniej tym wieksi debile :(( Ostatnio mnie sie trafil jakis many tylko z 2xinfluence :DDDDDDtragedia Bizantyjczycy maja napewno Slav Warriors zauwazylem tesz u rusinow Rus Warriors albo spearmens a Dania ma wszystkie jednostki vikingow z dodatku chyba -nie sprawdzalem

20.05.2003
15:51
smile
[12]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

link na dole do nowych jednostek Attyla :D

20.05.2003
16:05
[13]

Attyla [ Legend ]

Widzialem to. Zadna informacja. Zgredek - jezeli masz pod reka plik crusaderscostam11:-)))), to podeslij mi go na maila, to wyciagne ciekawe informacje dotyczace nowych dostepnych jednostek a moze zdecyduje jakie wprowadzic modyfikacje. napewno zechce oslabic kawalerie dostepna na poczatku i powiekszyc wymagania infrastrukturalne dla konnych lucznikow wegierskich.

20.05.2003
16:11
[14]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

hehe zaraz wysle Jedno powiem jesli w erze vikingow gra sie wikingami to kawaleria nawet nie kwiknie
jomowie i hskarlowie tna ja jak zyleta a berserkerzy tez rzeź robia :)

20.05.2003
18:32
[15]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

czyżby nowiuteńki rekord? Miałem nawet 6700 ale screena nie zrobilem

20.05.2003
19:46
[16]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

A ja mialem bitwe co wikingami wyrznalem 5800 szkotow-odtworze powtorke i zrobie screena.

20.05.2003
23:17
[17]

Adamss [ -betting addiction- ]

Qde jak wy zarabiacie yle kasy? :)) ja to ostatnio mam "pewne" problemy z kasą :(.

20.05.2003
23:54
[18]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Proste:) pelen lancuszek statkow,kikass gubernator z accumen na wszystkich morzach co sa porty (bez zlodziejskich vices & virtues),0 wrogich statkow "po drodze" i budynek do trade na maxa:) Czegos nie wspomnialem?:)

21.05.2003
00:01
smile
[19]

Adamss [ -betting addiction- ]

Ważna sprawa : jak zdobyć trade shipy? Co potrzeba zbudować, aby móc tworzyć trade shipy?

21.05.2003
00:04
[20]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Adamss

Każdy statek jest zarówno handlowy jak i wojenny. Wystarczy zwykła stocznia.

21.05.2003
00:05
smile
[21]

max501 [ Pretorianin ]

ZgReDeK

Podziel się adresem do dodatku!
Bądź szlachetnym rycerzem, co to innym, w potrzebie pomaga.

max

21.05.2003
00:45
[22]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

max501-->jesli sciogasz przez emule to przesle ci na maila adres z linkiem do gry :D
hehe :) ale ten rekordzik wysrubowałem z królem co ma bodajze tylko 3acumenu :P

21.05.2003
02:01
[23]

max501 [ Pretorianin ]

ZgReDeK---->>> ślij adresik, ślij.

max

21.05.2003
08:25
[24]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Wracajac do wysokich zyskow z prowincji zapomnialem o farmach rozwinietych na max - w przypadku Konstantynopola o ile pamietam to sie to oplaca.

21.05.2003
12:18
[25]

przypadkowy [ Centurion ]

co do krolow ja acumenu oraz ich zdolnosci-pewnie to wiecie,a moze i nie.,wiec powiem:)

otoz acumen czlonkow dynastii i ich inne wskazniki mozna "moderowac"-sa one ogolnym odzwierciedleniem kondycji finansowej panstwa-duze zyski ogolne i duzo wchodzacych do kasy florenow (oczywiscie kasa musi isc w gore,a nie w dol-wiec licza sie takze wydatki na budowle)to gwarancja ze synek urodzi sie z talentem ekonomicznym,panstwo "typowo wojenne",w ktorym kasa jest pusta a po polach szaleja bandy chlopstwa na bo na nic innego nie stac to pewna gwarancja ze synkowie urodza sie mocno zdziczali,jak te bandy to chociaz rycerstwo-wtedy jest szansa ze o ekonomii taki ksiaze nie ma pojecia,ale choc mieczem wywija,jak ani kasymani rozwinietych wojsk to bedzie to glupie i beznadziejne

21.05.2003
12:29
smile
[26]

Attyla [ Legend ]

Nowe jednostki z dodatku:

Arab Infantry wym.: SWORDSMITH, statsy: atak 4, obrona 2, pancerz 1, Honor 2 Dostepna dla Arabow (bez Turkow, ktorzy Arabami nie sa:-))))

Armoured Spearmen wym.: spearmaker2, statsy: atak -1, obrona 2, pancerz 3, honor 0 Dostepne dla: POLISH,RUSSIAN,HUNGARIAN,NOVGOROD,SWISS

Avar Nobles wym.: HORSE_BREEDER2, ARMOURER, statsy: atak 3, obrona 5, pancerz 7, honor 4 Dostepne wszystki w Moldawii

Berserkers - w oryginale zdaje sie bez mozliwosci szkolenia - naprawie to:-)))))) Atak: 6, obrona 4, pancerz 1, honor 12 - w oryginale dostepne tylko dla rebeliantow w Norwegii i Szwecji - naprawie to:-))))))

Byzantine Lancers wym: SPEARMAKER2, HORSE_BREEDER2, statsy: atak 3, obrona 2, pancerz 3, honor 4

Celtic Warriors wym: SWORDSMITH, statsy: atak 5, obrona -3, pancerz 1, honor 0, Dla wszystkich w Irlandii i Walii

Dismounted Faris wym: (bez wymogow - do naprawy), statsy: atak 4, obrona 0, pancerz 2, honor 4, Dla Almohadow i Egipcjan

Druzhina Cavalry wym: HORSE_BREEDER2, SWORDSMITH, statsy: atak 1, obrona 2, pancerz 3, honor 2, Dla Ruskich i Nowogrodzian

Faris wym: HORSE_BREEDER2, SWORDSMITH2, BOWYER2, statsy: 3,1,3,4, konni lucznicy dla Almohadow i Egipcjan

Fyrdmen wym: SPEARMAKER, statsy: 0,-1,1,2 Dla wszystkich w WESSEX, MERCIA, NORTHUMBRIA

Jobbagy wym: CASTLE, statsy: -1,0,2,0 dla Wegrow

Khazar Royal Cavalry wym: bez - do naprawy:-)))), statsy: 3, 4, 5, 6 dla rebeliantow w Chazarii - do naprawy

Medium Cavalry wym: HORSE_BREEDER, statsy: 3,0,2,4 dla Wegrow, Dunczykow i Polakow

Organ Crew wym: FOUNDRY3, GUNSMITH3

Pictish Cavalry (?) - statsy 2,0,2,2, dla Rebeliantow w Szkocji - do naprawy

RoundShield Spearmen: wym: SPEARMAKER, statsy: -1, -1, 1, 0, dla BYZANTINE,DANISH,ENGLISH,POLISH,RUSSIAN,HUNGARIAN,SICILIAN,TURKISH

Dark Age Royal Knights statsy: 4,2,3,8, dla nikogo (????) trzeba to moze naprawic

Dark Age Knights statsy: 4,2,3,8 jak wyzej

Rus Spearmen wym: spearmaker, statsy: 0,2,3,2, dla Nowogrodzian

Saxon Huscarles statsy: 4,4,3,6 tylko w WESSEX, MERCIA, NORTHUMBRIA i tylko z knajpy - do naprawy

Sherwood Foresters wym: statsy: 6,5,2,12 lucznicy z tawerny w Mercii - do naprawy

SlavJavelinmen - wym: spearmaker, statsy: 0,-2,1,0 w PRUSSIA, POMERANIA, POLAND, SILESIA, BOHEMIA, LITHUANIA, SMOLENSK, CHERNIGOV, MUSCOVY, MOLDAVIA, VOLHYNIA, KIEV, CROATIA, SERBIA, BULGARIA dla wszystkich

SlavWarriors wym: CASTLE, statsy: 0,-2,1,0 dostepne w ID_PRUSSIA,ID_POMERANIA,ID_POLAND, ID_SILESIA, ID_BOHEMIA, ID_LITHUANIA, ID_SMOLENSK, ID_CHERNIGOV, ID_MUSCOVY, ID_MOLDAVIA, ID_VOLHYNIA, ID_KIEV, ID_CROATIA, ID_SERBIA, ID_BULGARIA

SpanishJavelinmen - SPEARMAKER - wym: 0,-2,1,2 dla Hiszpanow i Aragonczykow

SteppeHeavyCavalry - HORSE_BREEDER3, ARMOURER, statsy: 3,4,5,4 dla wszystkich w ID_MUSCOVY, ID_VOLGA_BULGARIA, ID_KHAZAR, ID_PEREYASLAVL, ID_CHERNIGOV, ID_RYAZAN, ID_KIEV

SwabianSwordsmen - wym: SWORDSMITH2, statsy: 4,3,3,4 dla Niemcow w Szwabii - do naprawy:-)))

Szekely - wym horsebreeder2 (podnioslem o bowyer2), statsy: 3,1,3,4, dla Wegrow w ID_HUNGARY, ID_VOLHYNIA, ID_MOLDAVIA - do naprawy

EarlyVarangianGuard - 4,4,3,6 Konstatntynopol - knajpa - do poprawy

VikingHuscarles - SWORDSMITH, ARMOURER, wym: 4,4,3,6 w ID_DENMARK, ID_SWEDEN, ID_NORWAY

VikingKarls - ROYAL_PALACE, SWORDSMITH, statsy: 3,1,3,2, w ID_DENMARK, ID_SWEDEN, ID_NORWAY

VikingLandsmenn - CASTLE2, 3,1,3,4, w ID_DENMARK, ID_SWEDEN, ID_NORWAY

VikingRaiderCavalry HORSE_BREEDER, ARMOURER, -1,2,3,0, w ID_DENMARK, ID_SWEDEN, ID_NORWAY

VikingThralls - CASTLE, -2,-3,1,-2, ID_DENMARK, ID_SWEDEN, ID_NORWAY

21.05.2003
12:39
[27]

przypadkowy [ Centurion ]

gdzie sa podane statusy jednostek w medievalu??ktory plik???

21.05.2003
14:44
[28]

Attyla [ Legend ]

CRUSADERS_UNIT_PROD11.TXT

21.05.2003
17:03
[29]

przypadkowy [ Centurion ]

czy sie myle czy w takim razie tamte oznaczenia na koncu tego dlugiego ciagu znakow oznaczaja ze z niektorymi panstwami te same jednostki maja rozna sile???bo sa tam jakies informacje o panstwah morskich lub innych????

21.05.2003
18:22
[30]

KUCHARES [ Konsul ]

Zgredek=====> skoro jesteś taki miły to rzuć i we mnie adresem do dodatku , prosze i od razu wielkie THNX.

21.05.2003
18:29
[31]

sabotage [ Pretorianin ]

jak ktos ma ftpa moge mu zarzucic viking invasion, mam iso na dysku

21.05.2003
18:32
[32]

przypadkowy [ Centurion ]

aaa,tak na marginesie-moze ktos wie,jako ze nie ma wciaz na rynku rome-total war,wpadl mi przypadkowo tutul "legion" firmy slitherine,raczej pamietam ze byly kiepskie recenzje jak gdzies widzialem,a i strona firmowa slitherine do tej gierki slabo wygladala-ktos sie moze orientuje czy to cos dobrego czy jakas kupa gowna???;)

21.05.2003
18:50
[33]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

hmhm kuchares a sciogaSZ EMULEM? NIE ZNASZ STRONEK z linkami???
Attyla a dodaj w swoich usprawnienicach saxon huscarlow do medievala :)

21.05.2003
19:43
[34]

KUCHARES [ Konsul ]

Zgredek===no nie ściągam Emulem ale moge zacząć , bo w Kaazie i Imeshu nie znajduje Wikingów a z wielką chęcia bym sobie pograł w ten dodatek , więc jesli sie zlitujesz to mój email jest podany.

21.05.2003
19:48
smile
[35]

KUCHARES [ Konsul ]

Zgredek====> Wielkie dzięki za tego linka , nie zajrzałem w cześniej na skrzynke no i tym sposobem powstał poprzedni post ,ehhhh :)

21.05.2003
21:02
[36]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

kuchares->jesli cchesz plug ina i servery do emule to moge ci przeslac
przed chwila gralem sparing w CM :D hehe jednak pancerna kawaleria to nie to samo co ciezka jazda zakonna czy katafrakci ;/

22.05.2003
10:01
[37]

max501 [ Pretorianin ]

Panowie wyślijcie linka na vikinkg invasion w wersji NO CD...

ZgReDeK - chyba zapomniałeś o mnie :-(

Z góry wielkie dzięki.

pozdrawiam,
max

22.05.2003
11:35
[38]

Attyla [ Legend ]

Zgredek - juz dodalem;-))))))) Teraz testuje zmiany. Jak przetestuje - wysle:-))))))

22.05.2003
12:42
[39]

cejot [ Pretorianin ]

ZgReDeK

Ja tez poprosze adres do strony z vikinkg invasion w wersji NO CD...

22.05.2003
12:46
[40]

cejot [ Pretorianin ]


Tak jest prawidłowo

email: [email protected]

22.05.2003
16:48
[41]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Attyla-->dodaj tesz wojska zakonne do budowy do Siedmiogordu tam gdzie ich krol wegier sprowadzil :D

22.05.2003
16:57
[42]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

oki jusz wyslalem max tobie tesz :P linki tylko do emule;/

22.05.2003
22:04
smile
[43]

Long [ Generaďż˝ ]

Czołem.
Właśnie zaczynam grać w MTW i mam problem: morskie szlaki handlowe. Z instrukcji to i owo wywnioskowałem, ale sytuacja jest taka: Mam porty i placówki handlowe w Kastylii i Leon, statki ustawione po jednym na każdym akwenie aż do Morza Północnego - i nic. Żadnych dochodów. Co ja robię nie tak? Coś pominąłem? Help!

22.05.2003
23:33
smile
[44]

Innova [ Pretorianin ]

Hmm przyczyn może być kilka:
1. wybrzeża Atlantyku na północ od Twoich nie posiadają portów - wtedy nie pohandlujesz;
2. jesteś z kimś w stanie wojny i jego statek stoi np. w Zatoce Biskajskiej - wtedy Cię blokuje i to co za nim, już nie przynosi zysków dopóki go nie pokonasz / nie odpłynie / nie zawrzesz pokoju;
3. Kastylia i Leon nie mają dóbr handlowych (choć pamiętam, że Kastylia prawie na pewno coś ma);
4. wybrzeża, które mają porty na trasie Twoich statków, należą do buntowników.
5. dochody są, ale nie wiesz, jak je zobaczyć - kliknij w panelu budowli miejskich w Kastylii lub Leon na trade post prawym przyciskiem myszy (patrz obrazek po prawej). Po kliknięciu pokaże Ci się przewijalna lista prowincji, z którymi handluje merchant (trade post) w Kastylii lub Leon.

Poza tym powinno być wszystko ok.
Pozdr.

22.05.2003
23:47
[45]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Innova a ile acumenu ma gubernator i twoj king?? hehe ale fakt fakem pobiles moj rekord :)

23.05.2003
08:17
smile
[46]

Long [ Generaďż˝ ]

Innova --> THX. Ad. 1) W Zatoce Biskajskiej nie ma portów, a w Kanale są dwa angielskie.
Ad. 2) Mam sojusze i z Francją i z Anglią.
Ad. 3) Kastylia ma jedwab a Leon wełnę.
Ad. 4) Tam już od dawna żadnych buntowników nie ma :)
Ad. 5) Klikałem - dostałem jedynie informację, że w Leon Local Trade = 20 a w Kastylii 27. Ani słowa o eksporcie, i nie było już na czym klikać.

No i jestem w kropce - wszystko wydaje się być w porządku a dochodów nie ma. Może coś nie tak z ustawieniem statków? Zakładjąc, że chcę połączyć pólnocne wybrzeże Hiszpanii z portami Kanału, to gdzie i ile powinienem umieścić statków?

23.05.2003
09:10
[47]

Bri [ Konsul ]

witka

>>long>> twoje dwie prowincje nigdy ze sobą razem nie handlują. handel odbywa się tylko z portami innych państw. dlatego popatrz czy inne nacje mają porty na twoim szlaku a w prowincjach placówki handlowe to pewnie o to chodzi. zawsze również trzeba się upewnić czy nie ma jakiegoś wrogiego statku w akwenie, możesz mieć sojusz z anglią i z francją a tam nagle pojawia się duńska łajba na twoim szlaku a z danią wdałeś się w konflikt niechcący.
tak więc zainwestuj w okręty i poślij je dalej i dalej.... (do konstantynopola i do szwecji ::)

pozdrawiam wszystkich grających w imieniu niegrających z różnych powodów.

a tak przy okazji mam nową kartę graficzną wreszcie: R9000 ::D 8 tysięcy chłopa na polu bitwy kroiło się a obraz nawet nie zadrżał (nie mówiąc o przycinaniu) jestem hapi i wracam do dyplomu

23.05.2003
09:13
[48]

Innova [ Pretorianin ]

Long --> żeby handlować z portami położonymi przy Kanale La Manche (English Channel), musisz mieć statek u płn. wybrzeży Płw. Iberyjskiego, na tym akwenie, gdzie masz porty w Leon i Kastylii (nie pamiętam nazwy akwenu), prócz tego kolejny w Bay of Biscay (zachodnie wybrzeże Francji) i jeszcze jeden na samym English Channel of korz. Jeśli chcesz handlować np. ze Szkocją, musisz mieć statek jeszcze na Morzu Północnym.
Sprawdź, czy przypadkiem prócz statków Twoich, angielskich i francuskich w jednym z 3 pierwszych wymienionych akwenów nie ma innych statków (np. almohadzkich), a jeśli tak, to sprawdź w dyplomacji, czy przypadkiem nie jesteś z Almohadami w stanie wojny...
Jeśli nie zadziała, zrób screenshota i zamieść (F2, katalog .../Medieval/TGAs). Ja ze swojej strony też postaram się zamieścić jak wrócę z roboty, żeby lepiej zilustrować to, co piszę.
ZgReDeK: gubernator ma acumen 9 of korz, a król to nawet nie pamiętam - chyba 3... (poprzedni miał 4, ale wtedy takiego fajnego governora nie miałem).

23.05.2003
09:19
[49]

Innova [ Pretorianin ]

Bri --> kope lat...
Long to wszystko chyba robi.
Btw. prowincje odbiorców Twoich towarów nie muszą mieć trade posta, wystarczy sam port :-)

23.05.2003
09:24
[50]

Bri [ Konsul ]

>>Innova >> wzajemnie ::) miło cie widzieć. masz rację co do portów. ale pamiętam że zaszła taka sytuacja że dana prowincja miała tylko trade posta bez portu i handel dawał mi jakieś 15 czy 25 florenów. grałem danią a prowincja tamta to northumbria zapewne, early/normal/no patch/no mod/

23.05.2003
09:51
smile
[51]

Long [ Generaďż˝ ]

Innova, Bri --> Dzięki za rady. Problem w tym, że wszystko się zgadza - nie ma wrogów, buntowników, wrażych łajb, porty są, statki na miejscu... a handlu nie ma. Przyjrzę się temu jeszcze raz po powrocie z pracy i sprubuję wszystko zacząć od początku. Boję się, że jeszcze was podręczę pytaniami (gra jest miodna, a po dwóch dniach słabo ją jeszcze znam) :)

23.05.2003
10:48
[52]

Attyla [ Legend ]

A ja mam problem. Nie dzialaja ustawienia produkcji jazdy Alanskiej w Khazarze, Georgii i na Krymie. Wszystko jest OK. Powinno dzialac - a nie dziala. Pozy tym od pewnego momentu na text bazy danych naklada sie poczatek tej bazy danych. Wyglada to tak, jakby baza ta miala forme papieru zwinietego w rulon, gdzie tresc jednego konca zakrywa tresc konca drugiego.

23.05.2003
10:48
[53]

Innova [ Pretorianin ]

Bri --> a to nie wiem :) może handel i port w Northumbrii był, ale jakaś wojna / kataklizm nagle zniszczyła port w tej prowincji i w danej turze jeszcze przynosił dochody, a od next tury już nie?
Long --> jak będziesz miał problem nadal, to wyślij mi save'a swojej gry... spróbuję to rozwiązać u siebie.

23.05.2003
11:03
[54]

Innova [ Pretorianin ]

Attyla: prześlij plik, w którym przestawiałeś (porównam z moim - też nie działa, chociaż ja eksperymentowałem z trochę innymi jednostkami). Nie chce mi się wierzyć, żeby była to wina VI, ale kto go tam wie...

23.05.2003
11:10
[55]

Attyla [ Legend ]

Innova - sek w tym, ze to jedyna jednostka, ktora nie dziala. Nawet rycerstwo wiekow ciemnych udalo mi sie uruchomic. Tyle, ze ja potrzebuje lekkiej jazdy przeciwko lucznikom konnym a jazda alanow jest do tego najlepsza.

Przetestowalem wczoraj wczesna gwardie wareska. Niby statsy swietne - ale straty ponosza straszne. Cos z nimi jest nie tak.

23.05.2003
14:02
[56]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Innova->u mnie constabtynopol mial port i farmy na maxa ale krol mial tylko 1*acumen a gubernator chyba 7*
Attyla->tak VI bardzo krzaczy ustawienia np gdy nakladalem twoje ustawienia(te pierwsze) na te w pliku unit_produ vikingow to gry nie moglem odpalic bo cos sie nie zgadzalo :(

23.05.2003
15:51
[57]

Adamss [ -betting addiction- ]

Hm, mnie najbardziej denerwuje fakt, że takie Francuzy schowały się na 2-3 wyspach i siedzą tam...nie można ich "unicestwić" do końca :). Czy też macie taki problemo? :]

23.05.2003
16:11
[58]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Adamss->czesto jest ze bizancjum po utracie prowincji w europie i na bliskim wschodzie siedzi i kisi ogora na cyprze kreci i bog wie czym jeszcze :)

23.05.2003
20:48
[59]

Adamss [ -betting addiction- ]

ZgReDeK --> O tak! Bizancjum także "kisi ogóra" na wyspach :D. Pozatym jak syczyliczyjcy dostaną w dupę to tylko Sardynia im zostaje.

Tak właśnie niedawno miałem. Zapomniałem o nich i zaatakowali mi pustą prowincje i w efekcie mi ją przejęli. Odbiłem moją własność i przeprowadziłem kontratak. Przeżyli tylko dlatego, że był bunt :).

23.05.2003
21:17
[60]

Innova [ Pretorianin ]

Pozatym jak syczyliczyjcy dostaną w dupę to tylko Sardynia im zostaje

Nie dostaną bo to ja nimi gram ;)) ----->>

A tak na poważnie, to jak ktoś siedzi na wyspach, to trzeba tylko statki do nich w kolejce poustawiać, wysłać zabójcę jeśli generał jest za dobry, po czym michy im sklepać :P

23.05.2003
23:29
[61]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

EEEE jak bizancum kisi ogóra na wyspach to ich w spokoju zostawiam btw zawsze mozna z nimi pohandlowac :D
Innova a jaki masz rok?

24.05.2003
09:56
[62]

Adamss [ -betting addiction- ]

Innova --> A to przepraszam :)))).

P.S W jakim roku grasz?

24.05.2003
21:41
[63]

Long [ Generaďż˝ ]

Czołem! Ponownie dzięki za podpowiedzi - udało mi się opanować handel :) Ale mam kolejne pytanie z cyklu "głupie pytania nowicjusza": krucjaty. Jak z nich sensownie korzystać? Jaki jest mechanizm ich powstawania i funkcjonowania? Czy warto się w nie bawić?

24.05.2003
21:55
[64]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Krucjata to taki sredniowieczny blitzkrieg na muzulamnow-przebijasz sie na ich ziemie podbijasz prowincje i zajmujesz kolejne :) A tak na serio zeby krucjata byla efektywna trzeba troche wojska uprzednio pozbierac-2-3tys i mozna cos zdzialac :)
Attyla->co z twoim 'modem' dodales krzyzowcow do siedmiogrodu?

25.05.2003
09:42
[65]

Szwejk. [ Junior ]

Long krucjate mozesz wyslac tylko na innowierców ale najpierw musisz wybudować Chapter House i nie mozesz być w tym czasie exchomunikowany. Jest jeszcze jedno, grając Polakami nie wyślesz krucjaty ten przywilej mają tylko Francuzi, Italiance, Niemcy, Hiszpanie i Anglicy.

25.05.2003
11:19
[66]

Adamss [ -betting addiction- ]

Long --> Krucjate możesz wysłać na katolika, ale tylko wtedy kiedy jest exkomunikowany! A tak to na Islamistów zawsze możesz wysłać...

25.05.2003
13:45
[67]

tymczasowy166588 [ Junior ]

czy jest spolszcenie do medievala? jeżeli tak to gdzie można znalezc, albo jesli ktoś mógłby mi przesłać na maila plik to byłbym wdzięczny

25.05.2003
22:08
[68]

Long [ Generaďż˝ ]

All --> Thx :) Tak też zrozumiałem instrukcję, ale mnie interesuje aspekt techniczny, czyli np.: jak rozbudowywać siły krucjaty, czy warto pchać w nią własne wojska? Bo skoro mam sam zebrać 2-3 tyś. wojaków, to czy nie bardziej się opłaca rzucić do boju tej samej wielkości armię (znaczy 2-3 armie)? Innymi słowy: czy krucjata ma jakąś istotną przewagę nad regularnymi armiami, aby opłacało się ją wystawiać?

26.05.2003
08:55
[69]

Attyla [ Legend ]

Long - nie musisz przed sama krucjata utrzymywac tych conajmniej kilkuset ludzi. Jezeli w skladzie krucjaty jest ciezka jazda, piechota itp. To moga byc niezle sumy. Poza tym nieco ponad 1000 florenow za takie jednostki to naprawde neiwiele. A 3 zysk to realizacja zadania w grze z chwalebnymi dokonaniami. Tego nie zalatwisz zdobywajac prowincje w normalnej wojnie.

Zgredek - prace nad ustawieniami nadal prowadze. A w Siedmiogrodzie nie zamiezam dawac mozliwosci budowy jednostek zakonnych.

26.05.2003
10:56
[70]

Long [ Generaďż˝ ]

A to zmienia postać rzeczy - jak są jakieś oszczędności to co innego. A kolejne pytanie jest takie: jak rozumiem krucjaty przechodzące przez prowincje katolickie powiększają swój stan liczebny, zaś jeżeli idą zbyt długo to zaczynają się dezercje. W takim razie po jakim czasie krucjata zaczyna się rozkładać? I czy opłaca się ją wysyłać grając Hiszpanami i posiadając turbany za cieśniną gibraltarską? Taka krucjata przeszła by jedynie przez moje własne prowincje...

I jeszcze jeden problem: korzystając z łańcuszka statków handlowych wysłałem Hiszpanów na północ i zająłem Skandynawię i Estonię. Ale już do Irlandii nie chcieli się udać, choć na Morzu Irlandzkim też miałem statek - dlaczego? Tymczasem żabojady przeskoczyły z Northumbrii do Irlandii bez przeszkód choć na morzu nie mieli nawet dłubanki...

26.05.2003
14:05
[71]

Attyla [ Legend ]

Dezercje zaczynaja sie natychmiast. Dlatego, jezeli celem jest skuteczna krucjata a nie oslabienie sasiadow najlepiej wysylac je morzem. Wtedy masz gwarancje, ze do miejsca dotra wszyscy. Musisz miec okrety na kazdym morzu graniczacym z miejscem, do ktorego sie udajesz. I lancuszek ten nie moze byc blokowany nawet przez dlubanke kogos, kto cie nie lubi:-))))) Tu najprawdopodobnie nie miales statku na morzu kolo Walii albo na tym na polnoc od Szkocji i Irlandii. W kazdym razie potrzebne jest morze, przy ktorym znajdowalby sie port, gdyby byl. Dla Irlandii jest to zawsze morze oddzielajace Irlandie i Walie.

Co do zabojadow, to najprawdopodobniej w Irlandii byl port, oni wyslali dyplomate, ktory przekupil armie buntownikow. Wtedy nie musi byc desantu.

26.05.2003
14:56
[72]

Long [ Generaďż˝ ]

Atylla --> Ha! Problem w tym, że ja MIAŁEM swoje statki na wszyskich okolicznych morzach i nikt ich nie blokował (bo i nikogo poza mną tam nie było - najbliższa żaba pływała po Morzu Północnym). A na obszarze Wysp Bryryjskich nie było wówczas ŻADNEGO portu (sam postawiłem potem pierwszy). Żabożercy natomiast przerzucili ok. 1500 chłopa z Northumbrii i regularnie podbili Irlandię. Mam wrażenie, że ktoś kantował...

26.05.2003
15:18
smile
[73]

Innova [ Pretorianin ]

Sorki za ewentualny brak odpowiedzi, ale całą niedz. kleciłem qmplowi kompa (żeby mógł grać w MTW przede wszystkim) :-)
ZgReDeK & Adamss: zacząłem na early, a mapka pochodzi z 1206. Nie spieszę się już z podbojami, to raczej należy do przeszłości - jakieś pół roku temu ;) Teraz "delektuję się" rozwojem technologicznym, zabójcami, szpiegami, handlem, dyplomacją. Testuję cierpliwość Węgrów na granicy północnej i północno-zachodniej i wytrzymałość Egipcjan na płd.-wsch. :) W takim Synaju np. siedzi ok. 20 moich własnych biskupów, którzy stanowią cele treningowe dla moich własnych zabójców. Kiedy umiera biskup, zabójca robi się lepszy. Kiedy umiera zabójca - na odwrót. W ten sposób mam dwóch 5* biskupów i tyleż samo 7* killerów.
Prócz tego oczywiście szpiedzy - trenują na mało lojalnych generałach. Nie mogę się doczekać wpuszczenia do twierdzy nieprzyjacielskiej 7* szpiega, żeby mi otworzył bramę od środka ;-)
Tak więc odkrywam sobie powoli "drugie oblicze" MTW...
Long: co do krucjat, to z dezercjami jest tak: im większy parametr "Zeal" w danej prowincji, tym więcej ludzi będzie się do Twej krucjaty garnąć. Jeśli jest bodajże poniżej 30%, to krucjata zacznie topnieć. Dlatego warto prowadzić krucjatę przez swoje (lub inne katolickie) prowincje, w których jest wysoki zeal. Wtedy będziesz miał nie dość, że sporo żołnierza, to jeszcze parę fajnych oddziałów (np. w Hiszpanii lubią się przyłączać Knights of Santiago).
Prócz tego krucjata może być ciekawym sposobem na osłabienie katolickiego rywala - np. grając Fracją puściłem taką wycieczkę do Antiochii. Po przejściu tejże przez Niemcy (ich król miał piety 8+) z uzbrojonych po zęby garnizonów w Niemczech zostały małe śmieszne oddziałki, które średniej jakości armie francuskie z generałami 6* bez większych kłopotów wysłały na próbę anielskich chórków w niebie. A prócz tego za parę lat Antiochia na mapce zrobiła się ciemnoniebieska - i wszystko to głównie dzięki oddanym wierze oficerom Wehrmachtu (czy raczej niejakiego Frycka Barbarossy). Tak właśnie Święte Cesarstwo Rzymskie pomogło mi upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu.
Co do utrzymania - za krucjatę stacjonującą w Twojej prowincji płacisz Ty - czasem zdarza się tak, że jeśli włazi do Ciebie czyjaś krucjata tranzytem, a Ty graniczysz z niewiernymi, którzy mają spore siły w przygranicznych prowincjach, to ta krucjata stoi u Ciebie latami (jeśli jej nie rozwalisz) i żeruje na Twych uczciwych obywatelach. Prawdziwe nieszczęście wtedy, jeśli masz wysoki zeal. Nie dość, że rosną straty, to jeszcze geby do wyżywienia.
Polecam wówczas jedno z dwóch: albo dobrze znany nam plan ekonomiczny jednego z ministrów a la puścić z dymem całą gospodarkę w prowincji i wycofać się (jeśli jest niestrategiczna), albo zebranie sił i wysłanie krucjaty na spotkanie ze Stwórcą. Można jeszcze próbować samemu zająć docelową prowincję krucjaty.
Pozdr.

26.05.2003
19:34
smile
[74]

Long [ Generaďż˝ ]

Innova --> Ciekawe :) Będę musiał kiedyś wypróbować krucjaty. Na razie sam odkrywam zalety zabawy szpiegami - wpuszczam ośmiu do "zaprzyjaźnionej" prowincji i w następnej turze wybucha tam bunt - jeżeli rebelianci wypchną właściciela z prowincji, to ich przekupuję i mam ją dla siebie bez wywoływania wojny i zrywania sojuszy. Trochę to praco- i czasochłonne (oraz kosztowne) ale satysfakcja z wykiwania sojusznika spora.

27.05.2003
14:45
smile
[75]

Long [ Generaďż˝ ]

Dopiero teraz doceniam złożoność MTW :) Moimi ulubionymi jednostkami stali się szpieg i dyplomata (produkuję 4 szpiegów na turę) - tajne służby to potęga! Francja, która wyrosła mi na mocarstwo nie do ugryzienia, musiała ostatnio odpuścić sobie podboje, bo tura w turę musi się poświęcać tłumieniu buntów w rdzennie francuskich prowincjach. Jedyny i wszechmocny władca islamski (Egipt) zagalopował się w okolice Litwy i ogołocił z wojska Bliski Wschód - ośmiu szpiegów i jeden dyplomata wyrwali mu spod siedzenia 5 prowincji w Azji Mniejszej - nie wysyłałem tam nawet jednego hiszpańskiego chłopa :) A sułtan nadal uważa mnie za sojusznika...

Swoją drogą, dziwi mnie fakt, że żadna z włoskich prowincji nie ma bonusów do produkcji szpiegów i zabójców - a przecież Włosi byli w onych czasach naczelnymi cwaniakami i krętaczami Europy. Można to zmienić jakimś modem?

27.05.2003
14:59
[76]

InExDei [ Junior ]

Long: ja w MTW głównie na tym bazuję... no i na handlu. Bitwy toczę tylko wtedy, kiedy są wyjątkowo ciekawe (specyficzne jednostki, dużo kawalerii u mnie lub u wroga, ciekawy teren, lub znaczny niedobór sił po mojej stronie).
Co do bonusów - w średniowieczu to raczej Turcy powinni mieć - w końcu to u nich narodzili się "hashishini" - zabójcy niewiernych.
Natomiast co do szpiegów, to już tak łatwo nie jest. W owym okresie pełno ich było już wszędzie...

28.05.2003
08:40
[77]

Long [ Generaďż˝ ]

InExDei --> Mogę się mylić, ale asasyni byli plemieniem z pogranicza persko-tureckiego i to chyba właśnie Turcy ich wytępili jako potencjalne zagrożenie, bo manipulowali przez pewien czas sporym kawałkiem świata islamskiego. Niemniej mogli by się pojawić jako jednostka, choć nie wiem do jakiej prowincji miałaby być przypisana - mapa nie sięg tak daleko na wschód. Niemniej przyznasz chyba, że Wenecjanom jakieś bonusy do działalności niejawnej by się należały?

Mam pewien żal do autorów gry - dyplomacja sprowadza się właściwie do zawierania sojuszy i przekupstwa. A zmuszanie sąsiadów do hołdu lennego i płacenia trybutu? Przecież to była bardzo ważna część ówczesnej polityki.

28.05.2003
10:26
[78]

Innova [ Pretorianin ]

InExDei & Long --> macie rację i zarazem nie do końca. Asasyni to zachodnia forma arabskiego słowa "hasziszijun", czyli "zażywającego haszysz". Nie byli plemieniem, tylko sektą islamistyczną, w dodatku heretycką. Cóż, można na nich też patrzeć jako na odłam szyitów, którym niewątpliwie byli. Założyciel sekty - chyba Hasan ibn as-Sabah - o ile pamiętam, był Egipcjaninem, a mówiąc historycznie poprawnie, pochodził z Egiptu. Zaczęli od zdobycia twierdzy Alamut (czyli Orle Gniazdo) w 1090. Haszysz zażywali po to, by upajać się wizjami raju, które obiecywał im Hasan i wprowadzać się w ekstazę. Wyznawana przez nich religia była niezgodna z ideologią islamu, dlatego zresztą Hasan został wygnany z Egiptu.
Jeśli idzie o prowincje - owszem, zdobyli sporo twierdz w Persji (siłę swojego państwa budowali głównie na twierdzach, a narzędziem były mordy polityczne), ale także w Syrii - stąd ewentualnie tutajmogłyby się pojawić bonusy dla asasynów (jeśli ich nie ma). Trwali tak do 1256 (czyli najazdu Mongołów).
Warto jeszcze dodać, że nie byli to prekursorzy skrytobójstw - tego typu działania wymyślono przed nimi (również heretyckie sekty islamistyczne).
Co do Wenecji - tu przede wszystkim dałbym bonusy do handlu (kwestia tylko, jak :) ).
Morderstwami posługiwano się tam również, ale podobnie było w Genui, we Florencji, w Rzymie, a nawet w Istrii... (nie mówiąc już o Sycylii).
Pozdr.

28.05.2003
13:01
[79]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Zmienilem kodeki do divx-ow na ffdshow - i mi jakos dziwnie ta czalowka na poczatku gry chodzi a filmiku nie ma ,jest mowa lektora tylko. Ktos wie jaki kodek obsluguje te filmiki?
Dzieki za odp.

28.05.2003
16:33
smile
[80]

Adamss [ -betting addiction- ]

Ah, pomocy dobrzy ludzie! :)

Ostatnio przeżywam straszny kryzys...z każdym rokiem mam koło 1500-2000 kasy mniej a nic nie buduję! Pozatym zobaczyłem, że niedawno zajęta przeze mnie Bułgaria ma Income'u 0, a Expenses 1700 !! Niewiem dlaczego tak jest i apeluje o pomoc, żebym wyszedł z tego kryzysu jak najszybciej!

28.05.2003
16:37
[81]

Adamss [ -betting addiction- ]

Hm, ludzie potrzebuje waszej pomocy!

Ostatnio przechodzę duży kryzys finansowy, ponieważ z każdą kolejką tracę koło 1500-2000 kasy. Chyba ratuje mnie tylko zdobywanie innych prowincji, chociaż teraz postanowiłem zaprzestać tej taktyki. W prwoincji Bułgaria mam Income'u 0, a Expenses aż 1700 !! Niewiem co jest tego przyczyną i apeluje o waszą pomoc dobrzy ludzie! :)

29.05.2003
08:55
[82]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

0-Bo nie zajales do konca prowincji czyli pewnie zamku.A 1700 bo tam wojska stacjonuje.

29.05.2003
12:16
[83]

Long [ Generaďż˝ ]

Innova --> Ups... Ale wtopiłem. Pamiętałem coś o twierdzach na pograniczu perskim, a zapomniałem o sekciarstwie asasynów.

Co do Wenecji, to podałem ją jako przykład, a postulowałam bonusy dla prowincji włoskich (co niekoniecznie oznacza przynależność państwową). Zaś co do handlu weneckiego... Nie znam się na modach, ale czy można jakoś zwiększyć skuteczność budynków kupieckich w danej prowincji? Ostatecznie to kupcy decydowali o bogactwie Wenecji więć zasadna byłaby zwiększona skuteczność ich budowli - tylko jak to zrobić?

29.05.2003
18:20
[84]

sakhar [ Animus Mundi ]

Witam
Czy jakaś łaskawa duszyczka nie podesłała mi na mail namiarów do dodatku do medievala (skąd ściagnąć)? Z góry dzięki.

29.05.2003
19:08
[85]

Adamss [ -betting addiction- ]

Sorka za dwa posty...nie mam cierpliwości do baaardzo wolno chodzącego GOL'a :).

30.05.2003
14:24
smile
[86]

Dzoser [ Pretorianin ]

Mam pytanie - czy Wielki Meczet można wybudować tylko w jednej prowincji czy też w paru. Wybudowałem już w Egipcie ale chcę go mieć także w Syrii. Wydaje mi się że wszystkie budowle potrzebne mam już wybudowane. Akurat w Syrii Nizarisów można produkować z bonusami więc byłoby to wielce wskazane.

30.05.2003
15:29
[87]

Innova [ Pretorianin ]

Dzoser: możesz budować tyle wielkich meczetó, ile chcesz - oczywiście w muzułmańskich prowincjach...
Adamss: wiesz, w Bułgarii tak to bywa. Ja gram teraz Polską (late/expert/normal size unit) i pewnego pięknego dnia miałem - zamiast dochodu - lojalność 0% w Bułgarii (mimo, że miałem tę prowincję już jakieś 20 lat i nie było kataklizmów / wojen, itp.) Było tylko 2 biskupów niemieckich i jeden kardynał i pewnie masa szpiegów, których nie widziałem. A przyjrzyj się uważnie - może prowincja jest Twoja tylko nominalnie, tzn. w zamku siedzą poprzedni właściciele lub buntownicy i musisz ich załatwić, jeśli to ma działać dalej... a prócz tego, jeśli miałeś przychody z handlu w tej prowincji, to prześledź swoje trasy handlowe.

02.06.2003
17:47
[88]

Bleys [ Junior ]

bu-li - hym.. wlasnie polecalem wasza strone nowemu etuzjascie Medievala a tu wyskakuje nie to co trzeba ...
jakowes studio?? Hym chwilowa przerwa czy tez niestety dłuzsza.....

Pozdrowienia dla wszystkich fanów serii Total War

02.06.2003
18:18
[89]

Adamss [ -betting addiction- ]

Innova --> Właśnie zauważyłem, że z tą Bułgarią to kiepsko jest...Zresztą teraz i tak skończyłem grać Hiszpanią, którą teoretycznie wygrałem, ponieważ zdobyłem 60% Europy. Kiepsko było już z lojalnością i bunty wyskakiwały, więc powiedziałem sobie : "dość" i począłem grać Rosjanami :). Leje się teraz z Golden Horde [gram na Late Period] i póki co zdobywam ich tereny :].

02.06.2003
19:36
[90]

tymczasowy166588 [ Junior ]

mam wielką prośbę. Czy ma ktoś może plik ze spolszczeniem do medievala?Byłbym wdzięczny za przesłanie na imeil

03.06.2003
13:27
smile
[91]

Innova [ Pretorianin ]

Adamss: co do lojalności, to warto:
1. budować watch towers i border forts (te drugie po to, żeby zapobiegać przenikaniu szpiegów szerzących propagandę i zabójców zdejmujących np. governorów prowincji, a tym samym obniżających lojalność)
2. stawiać kościoły i katedry wzgl. meczety / wlk. meczety
3. w mniej pokornych prowincjach trzymać szpiega / biskupa / popa / ulema itp., lub kilku
4. umiejętnie posługiwać się królem jako narzędziem podnoszącym lojalność

Nie wspomnę oczywiście o armiach (tu jest ciekawy pewien trick - jak chcesz podniesc lojalność, wyprodukuj np. zamiast 20 royal knights, 100 peasants - decyduje masa liczebna. Ja osobiście wybieram wówczas pośrednie wyjście między masą, kasą i jakością i produkuję 100 spearmen, armored spearmen, lub chętniej (jeśli mam sporo kasy) feudal czy chivalric sergeants. Stoją tacy w prowincji i 4-5 takich oddziałków nawet w Inflantach w okresach kataklizmów czy przechodzenia prowincji z rąk do rąk potrafi skutecznie trzymać klientów za twarz. Później buduję watch towers, lojalność wzrasta ok. 25%, dalej z rozpędu od razu border forts (1 tura), a następnie - jeśli nie nagli mnie konieczność przestawiania gospodarki na wojenne tory - stawiam kościół. Jeśli tego za mało, produkuję biskupów. Koniec końców 4-5 oddziałków "porządkowych" kończy walecznie na jakimś froncie, a w buntowniczej niegdyś prowincji siedzi sobie co najwyżej biskup i tyle. Oczywiście przy very high taxes.
Co do króla - nie będę pisał takich banałów, że "koncentrycznie" wpływa na lojalność w prowincjach wokół tej w której jest, bo to i tak wszyscy pewnie wiedzą. Ale co za tym idzie... ostatnio, kiedy grałem Sycylią, moją strategią był oczywiście hadnel morski. Ale co z zyskaną w ten sposób kasą prócz budowli militarnych? Ano, m.in. budowałem porty w dosłownie każdej zapadłej dziurze, nawet tam, gdzie nie było absolutnie nic do handlu. Schemat był taki (dotyczy nadmorskich prowincji of korz): zdobycie prowincji --> watch towers --> border forts --> port --> (trade post, jeśli było czym handlować) --> kościół. W ten sposób król w razie potrzeby wzmocnienia upadającego ducha ludu swoim autorytetem i majestatem był w stanie przemieścić się w ciągu jednej tury z np. Egiptu do Inflant (a owszem, statki stały od Ziemi Świętej do Bałtyku :-) ).
Nie mówiąc już o analogicznym przemieszczaniu oddziałów...
W nadmorskich prowincjach do utrzymania lojalności można spokojnie stosować wieśniaków - są liczni, tani, a profity płynące z możliwości podniesienia podatków (dzięki nim) z 'normal' na 'very high' są w przypadku takiego Konstantynopola ok. 10-15 razy większe niż utrzymanie całej armii rolników potrzebnej do tej operacji. Oczywiście taka sytuacja ma sens wtedy, kiedy przeciwnik nie ma łańcuszka statków do rzeczonej prowincji, bo w przeciwnym razie może się nagle okazać, że wieśniacy oparli się nie o tę stronę wideł, co trzeba.
Pozdr.

03.06.2003
14:34
smile
[92]

Attyla [ Legend ]

Koncze testowanie nowych ustawien. Dajcie znac kto chce:-)))))

A tak wogole, to mialem wczoraj bitwe idealna. Gram Turcja (uwielbiam ta muzyczke:-)))). Zaatakowalem Sycylie. A tam krol z seudalami, menami i innymi takimi. W kazdym razie - o dziwo naprawde dobra armia. Ich okolo 2000. Moich podobnie. Jednak straty ich to prawie wszyscy (w zamku ostalo sie kilkunastu feudal sergeants, man i rycerstwa) - a moje to neicale 300 ludzi. Poprostu rozstrzeliwalem atakujace oddzialy!!! Miale 8 pulkow lucznikow i wszyscy poszli na pierwsza linie! 2 pulki saracenow zatrzymaly na chwile resztki atakujacych a moi konni dopelnili dziela zniszczenia! Zycie jest piekne!:-))))))

03.06.2003
15:04
smile
[93]

thanatos [ ]

witam ponownie kwiat rycerstwa.:)

Wróciłem ostatnio do Mediawala i mam pytanie.
Innova--->napisałeś ,że można stawiać Wielkie Meczety/Katedry w dowolnej ilości.
No to się pytam w jaki sposób????
Gram teraz Turcją ,postawiłem jeden w Rumie - po wybudowaniu w żadnej innej prowincji nie mam możliwości postawienia go.Nie ma go wśród dostępnych rozwinięć.Infrastrukturę wymaganą do postawienia WM posiadam.

Z katolikami było podobnie -jedna katedra- i starczy.:(
Jedynie z Relikwiarzami nie było problemów,tych można nastawiać od "metra".

03.06.2003
15:09
[94]

Innova [ Pretorianin ]

thanatos: a to teraz dałeś mi do myślenia - sprawdzę w domu... (bo jak zwykle mam kilka modów na podstawce).

03.06.2003
15:14
[95]

Attyla [ Legend ]

Innova - nie ma co sprawdzac. Than ma racje - niestety. Nie jestem szczesliwy, bo dzieki temu tylko w 1 prowincji moge trenowac janczarow.

03.06.2003
15:27
[96]

Innova [ Pretorianin ]

Attyla: jeśli tak to cóż...
Hmm ręki sobie nie dam uciąć, ale czy nie było moda na to?

03.06.2003
15:30
smile
[97]

Adamss [ -betting addiction- ]

Innova --> O, dziękuję! Wprawdzie zawsze budowałem watch towersy, kościoły i border forty, o królu także wiedziałem, że podnosci lojalność, ale co do tych szpiegów, biskupów itd. to nie wiedziałem. Wielkie dzięki jeszcze raz! :)

03.06.2003
22:38
smile
[98]

Dzoser [ Pretorianin ]

A nie pisałem że jest coś nie tak z tymi wielkimi meczetami:-)))!

04.06.2003
08:00
smile
[99]

Wawrzyniec Wspaniały [ Legionista ]

Co się dzieje ze stroną totalwar.of.pl ? Próbuje wejść na nią od tygodnia i nic. Mam nadzieję, że nie padła.

04.06.2003
09:45
[100]

Attyla [ Legend ]

Innova - nie znam takiego moda. Co wiecej to nie znam takiego sposoba, by moda zrobic. Zapewne to siedzi w kodzie gry. Jedyne co mi przychodzi do glowy do zmiana infrastruktury konicznej do budowy janczarow. Ale nie zabralem sie jeszcze za to. Zreszta nie wiem czy warto. Turcy i bez janczarow maja swietne jednostki. Gdyby janczarow mozna budowac wszedzie, to czyba nei byloby na nich sily.

04.06.2003
09:48
[101]

Innova [ Pretorianin ]

Attyla: spox - sprawdziłem :) to, co ja budowałem "masowo", to były relikwiarze właśnie a nie katedry.

04.06.2003
09:56
smile
[102]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

Czołem Medievalowi wyżeracze! Kampanię Almohadami zacząłem parę miesięcy temu. Po bardzo długiej przerwie ponownie do niej wróciłem i jakież było moje zaskoczenie kiedy po kilku salwach z 2 demi-kulverin 5 gwiazdkowy, zbuntowny generał almohadzki dostał kamienna kulą "prosto w ep" a jego armia co sił spierzchła z pola ..i po bitwie. Ciekawe czy gra rozbawi mnie za następnych kilka miesięcy?:)

04.06.2003
10:30
[103]

Attyla [ Legend ]

Siegfried - nie wiem -ale w modzie naprawde poprawili skutecznosc lucznikow. Teraz wygrywam wszystkie bitwy a straty sa mniej wiecej w stosunku jak 1 do 10-15 na moja kozysc. Tylko dlatego, ze w 1 linii zawsze jest ze 4 pulki lucznikow.Jesli dojda do tego lucznicy konni, to naprawde jest wesolo. Wczoraj np. wjechalem dwiema tureckimi armiami w srodek Europy. Nie powiem - bronili sie, ale wystarczyly 3 lata, by wiekszosc terenow Europy byla zbuntowana. W kazdym razie jedna z bitew byla naprawde zbutowana. Moj sklad - standard: 4x lucznicy pustynni (nie mialem jeszcze Futuwwas), 4x saraceni, 2x ghazi, 4x ghulam cavalry. General 3*. Przeciwnik: cala masa tej lepszej milicji miejskiej, kilka pulkow jinneters, lucznicy, feudale itd. Moje straty: 278 - ich prawie 2000. Mam zrzut ekranowy - przyniose pojutrze.

06.06.2003
09:57
smile
[104]

el f [ RONIN-SARMATA ]

A mnie ostatni rajcuja japońskie klimaty i chyba wrócę do Shoguna ...

06.06.2003
13:45
[105]

Bri [ Konsul ]

>>elf >> i oto chodzi

pomyslec ze 28 czerwca sie bronie..... ach stare dobre czasy minely....
dyplom sie robi, na drugiej specjalnosci sesja, pracy szukac trza - co to bedzie ? co to bedzie?

acha. zapytam sie mistrzow taktyki obecnych na forum czy moge zwinac ich teksty i nawrzucac do swojej nowej stronki osobistej? wic jak atyllo, innovo, elfie, kucharesie i zgredku? (link ponizej - jeszcze pusto)

no to jazda do ansysa bryczka, nie le sie
::D

06.06.2003
13:53
smile
[106]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Bri

Jeżeli coś co tu napisałem wyda Ci się interesujące to nie mam nic przeciwko.

Obronę poćwicz Medievalem i Shogunem - na pewno się uda :-)D

Powodzenia

07.06.2003
12:21
smile
[107]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Heh welcome back :) Hehe właśnie wrocilem z wycieczki klasowej i co zastaje siora wykasowala mi medievala-naszczescie sejvy zostaly

07.06.2003
14:19
smile
[108]

Adamss [ -betting addiction- ]

ZgReDeK --> Skoro sejwy zostały to wystarczy nastraszyć siorę, wyłudzić trochę kasy, instalnąć Medivala i już jesteś na plusie :D.

07.06.2003
14:54
[109]

34io [ Konsul ]

ciekawe podejście

07.06.2003
21:50
smile
[110]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Zgredek

Siora ???

Jesteś na 100% pewien ?

08.06.2003
19:16
smile
[111]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Wczoraj wróciłem z wycieczki klasowej i przywiozlem ze sobą szachy dla trzech :DDD Rzecz jest zaiste wspaniała :) Wbrew p;ozorom gra sie calkiem latwo a rozetka na srodku szachownicy rzadzi :) Czy ktos jusz sie wczesniej z czyms takim spotkal?

10.06.2003
01:17
[112]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Znowu zastoj w watku?????? Czy to tylko gorączka przed meczem polski ze szwecja :)

10.06.2003
11:50
[113]

Bri [ Konsul ]

hej wszystkim

>> zgredku >> widać wszyscy mają nieźle zajęć na głowie - Bu-li kuje na wstępne, ja robię co robię a inni. któż to wie.

szachy dla trzech widziałem gdzieś na własne oczy - bajer niezły ale żaden znajomy nie kupował ani nie było z kim grać ::D
może zapuścimy wątek trzyosobowy do grania w szachy - każdy będzie wrzucał kolejne zdjęcia po swoim ruchu (ok. idę się zastrzelic z takim pomysłem)

niezła siora z tej twojej ::) zrób jak adamss radzi

>>elf>> spoko - jak się dobrze okopię to się obronię byle tylko zaopatrzenia ktoś mi nie odciał

10.06.2003
12:02
smile
[114]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Bri

Tylko uważaj żeby Ci jakiś wrogi daymio gejszy nie nasłał ... :-)D

Szachy na 3 ----> po co zdjęcie, wprawdzie ich na oczy nie widziałem ale chyba jest możliwość normalnego zapisu literowo-cyfrowego ruchów. Problem w tym by każdy miał swoją szachownicę ...

10.06.2003
14:22
[115]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Elf--> w sumie w srode jusz mam koniec nauki wiec moze bede mogl wpasc do ciebie z szachami :) ale trza by bylo skombinowac kogos 3 do gry :D Zaprawde powiadam wam gra sie swietnie kazda partia wyglonda inaczej a zasady sa takie ze nie ma 'mozliwosci gry 2:1 (zmowy)'

10.06.2003
14:31
[116]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

prosze oto kawalek instrukcji :DDDD

10.06.2003
14:34
[117]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

heh plik byl za duzy i musialem troche uciąć(btw kartka byla bardzo pognieciona :(

10.06.2003
16:58
smile
[118]

Adamss [ -betting addiction- ]

Bri --> Wiedziałem, że poprzerz mój pomysł :D.

ZgReDeK --> Dzizaż, nigdy czegoś takiego niewidziałem :). Gdzieś ty to zaqpił??

10.06.2003
17:01
[119]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

W jedynej 'fabryce'(6osob miesiecznie robi okolo chyba 300 takich szachownic plus normalne-z pionaki of koz) tegoz wynalazku na swiecie. Nabylem za 35 zł ceny rynkowe dochodza nawet do 80zł-120 a w USA 80$ !!!!!!!!

10.06.2003
17:25
[120]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Aha zapomnialem dodac ze fabtyka jest w Zawoii-niedaleko Babiej Gory

12.06.2003
16:28
[121]

thanatos [ ]

Ja jak zwykle z głupimi uwagami.:)

Attyla--->wodzu, chyba za bardzo zmodyfikowałeś plik unit.W orginalnej wersji janczarów (łuczników,zwykłych i cięzkich) można szkolić wszędzie.Jedynym warunkiem jest akademia wojskowa (no i odpowiedni poziom włócznika lub łucznika ,płatnerza chyba też).
Prawdę mówiąc jednak masz rację ,janczarzy powinni być ograniczeni do jednej prowincji.Są to strasznie przegięte jednostki.
Mając dwie-trzy jednostki w składzie armii nie da się przegrać bitwy.Ostatnio miałem właśnie taką śmieszną(i smutną zarazem) bitwę.Na moich 800 ludzi(2xłucznicy janczarscy,1xciężkozbrojni,1xspahisi Porty,2xspahisi normalni,reszta barachło) uderzyło około 2000 Francuzów.Mieli kilka jednostek kopijników ,trochę gwardii ,3 niepełne pułki piechoty zakonnej i 2 templariuszy(też niepełne).Bitwa zakończyła się totalną klęską wroga.Śmieszne w całej tej bitwie było to że , przez moje niedopatrzenie na łuczników wpadła szarża 2 chorągwii kopijników.Po krótkim zamieszaniu,zanim zdążyłem cokolwiek zrobić ,resztki kopijników zaczęły uciekać.Straty wśród łuczników-3 i 5.

Jak dla mnie to trochę chore.:)

ps.jakie dałeś wymogi do produkcji jednostek zakonnych??

12.06.2003
16:33
[122]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Przeslij mi ktos moda Attyli najnowszego :) ok?

13.06.2003
21:20
[123]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Kieruje pytanie do znawcow :Innova,Bri,Attyla itd. Gdzie zmienia sie w MTW VI ,wiek smierci krola bo chyba zauwazyliscie ze jest bug,w ktorym umiera on ZAWSZE gdy ma 56 lat !!!

15.06.2003
10:35
[124]

Wawrzyniec Wspaniały [ Legionista ]

ja też reflektuję na moda Attyli

16.06.2003
09:18
[125]

Attyla [ Legend ]

Than - masz racje. Problem tylko w tym, ze wymogiem dla Janczarow jest i grand Mosque. Albo ta budowla jest wymagana dla akademii (nie pamietam). Zatem szkolenie Janczarow jest ograniczone do 1 prowincji.

Co do sily Janczarow to masz szczescie, ze nie wpadles na nowoczesna armie. Gdybys mial do czynienia z armia chivalric z paroma pulkami arbalesterow, to nie byloby tak slodko. Poza tym, zeby konnica wroga uciekla po ataku na lucznikow Janczarow to musiala byc duza roznica pomiedzy wodzami armii lub twoje jednostki musialy byc mocno wypasione (pancerze, valour, morale itp). W azdym razem kiedy ostatnio bawilem sie Niemcami to mialem bitwe wlasnie z Janczarami. Straty byly mniej wiecej rowne.

Jihaad - wzieli srednia zycia i tak ciachneli:-)))))

Do zaniteresowanych - moda przyniose jutro.

Do produkcji jedn zakonnych trzeba mistrza producentow wloczni, kosciol, chamber hause (czy jak mu tam) dla piechoty, gildii chodowcow koni dla teutonic sergeants i mistrza dla reszty kawalerii zakonnej.

16.06.2003
10:21
[126]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Attyla-ale to jest mocno wkurzajace :(
btw Innova ile miales z KOnstantynopola przychodu na tym screenie co zamiesciles? ponad 7 tys.?

16.06.2003
10:24
[127]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

I TO WSZYSCY KROLOWIE (PAPIEZ TEZ) ZDYCHAJA MAJAC 56 LAT , nie tylko krola nacji ,ktora gramy.

16.06.2003
12:38
smile
[128]

Adamss [ -betting addiction- ]

JihaaD --> To trochę dziwne :). Ja bym wykitował jakby wszyscy tak zdychali :].

16.06.2003
16:59
[129]

Szwejk. [ Junior ]

Jihaad tez to zaobserwowalem w Viking Inwasion. staje sie to smieszne, gdy królowie Europy odchodza z planu gry rownoczesnie po kilku na raz.

17.06.2003
14:30
[130]

Attyla [ Legend ]

Dawno nie oposywalem zadnej bitwy. A wczoraj naprawde dobrze sie bawilem:-)))))
Nacja Turcy - expert - osiagniecia
rok kolo 1150
Postanowilem zastosowac stara taktyke koczownikow. Wyslalem zatem z Polski doKijowa, gdzie ostali sie jeszcze Bizantynczycy armie zlozona z samej jazdy. Przy czym ja dysponowalem 3 choragwiami zacieznych konnych kusznikow, 6 choragwiami konnych turcomanow i 2 choragwiami jazdy stepowej. Przeciwnik to 3 choragwie katafraktow, 2 pulki lucznikow trebizonckich, pulki tarczownikow, 1 gwardii wareskiej i 2 piechoty temowej.Ostrzal prowadzilem az do wywolania paniki.Potem wchodzila do akcji lekka konnica stepowa. Lucznicy w tym czasie oslaniali atak i - w miare mozliwosci - zajmowala sie nastepnym wrogiem. po zalatwieniu piechoty lucznicy nie mieli juz amuniscji. I wtedy do akcji weszli kusznicy. Trwalo to straszliwie dlugo, ale rzeczywiscie byli skuteczni. Wynik. Ze strata ponad 200 ludzi zniszczylem armie wroga liczaca ponad 1,5 tys ludzi. Moj general mial 1* a cesarz chyba z 8. Chyba sie przeprosze z konnymi lucznikami:-)))))))

17.06.2003
15:42
smile
[131]

max501 [ Pretorianin ]

Witam,

Nie pisuję ostatnio, ale czasem gram.
Postanowiłem też opisać wczorajszą bitewkę - bo tak emocjonującej jeszcze nie prowadziłem.

Włochy, ekpert, osiągnięcia, bez modów
Sytuacja: 1200 rok, kasa 400 000, wszystkie "krucjatowe" prowincje, Szwecja, Norwefia, Litwa, Irlandia, Pomorze, Dania, Prusy, Konstantynopol, Bułgaria, Serbia, Sycylia + rodzime.
Zabawa nie ostra gra.

Ponieważ Sycylijczycy pomimo licznych pogromów nie chcieli pokoju postawiłem zająć ich Kijów. Poszło gładko. W następnej turze jako sojusznicy napadli na tą prowicję Sycylijczycy i Węgrzy.

Teren prawie płaski, z lewej mały lasek. Ustawiłem swoje wojsko na malutkim pagórku (100 zakonników, 100 włoskiej piechoty, 100 tarczowników gwardii, 60 piechoty zaciężnej, 60 ciężkiej milicji, 20 królewskich, 60 korszarzy, katapulta, 120 łuczników, 40 konnych łuczików) a w lasku 40 kopijników i 60 zaciężnych. Doborowe, doświadczone jednostki.

Niestety po ropoczęciu bitwy okazało się że mój pagórejk jest pomiędzy wrogimi Sycylijczykami i Węgrami. Szybko przegrupowałem wojska i pomyślłem sobie że to jest moje Alamo. Z którego mój 6* dowódca żywy wyjść nie może.

Przeciwników było w sumie ze 3500 na moich 800. Głównie jazda królewska, konni łucznicy, zacięźni, milicja, tarczownicy i łucznicy.
Najpierw z lewej ostro ostrzeliwać zaczęli Węgrzy. Wiedziałem, że jak na nich ruszę to do tyłów dobiorą mi się Sycylijczycy. Na szczęście moja katapulta i łucznicy też zbierali krwawe żniwo. W końcu ruszyli Sycylijczycy - postawiełm wszystko na jedną kartę - ruszyłem na nich z pagórka i lasku zostawiając łuczników, którzy walili salwy w Węgrów. Część moich przetrzebionych oddziałów zaczęła panikować ale wtedy Węgrzy uderzyli na Sycylijczyków!!!
W zamieszaniu ubiłem ich króla i wycofałem niedobitki armii za pagórek. Zostało ich może z 150, w tym niezniszczalny dowódca (otoczyło go 300 tarczowników, a zdołał czmychnąć!). Już miałem wcisnąć escape ale postanowiłem walczyć do końca. Zbliżała się do mnie tysięczna Węgierska armia milicji, tarczowników, chłopstwa z królem na czele. Zwarliśmy się w bitwie, było już po mnie gdy z lasu wybiegli Sycylijczycy i uderzyli na tyły Węgrów!
Ich król uciekł oraz większość armii. Ja tymczasem w desperackim akcie ruszyłem na Sycylijczyków. Sam nie wiem jak regimenty złożone z 12 ludzi wygrywały z pełnymi setkami. Sycylijczyków na razie miałem z głowy. Ale za chwilę pojawiły się uspokojone wojska Węgrów i nowe posiłki. Na szczęście nie był to frontalny atak i udawało mi się pojedyńcze regimenty spanikować - moja rachityczna armijka atakowała od frontu, samotny dowódca od tyłu...
Sycylijczycy którzy falkami wracali byli twardsi ale po kilku minutowym zwarciu uciekali. Najgorsze było to że moi ludzie nie mogli ich gonić - byo ich z byt mało i byli kompletnie wyczerpani.
Ganiałem się z nimi bardzo długo, ale w końcu wygrałem!!!

Na polu bitwy zostało 17 moich ludzi...

17.06.2003
15:53
[132]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Attyla kiedy prześlesz mi swojego 'moda' czekam niecierpliwie gdyz bez niego jakos nie chce mi sie grac w medievala :P

18.06.2003
08:11
[133]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Ja tez prosze o [email protected]

18.06.2003
10:13
[134]

Attyla [ Legend ]

Zgredek, Jihaad - nie przejmujcie sie. Jutro go przyniose. Poprostu uznalem wczoraj, ze struktury knieczne do trenowania Wikingow sa zbyt male w stosunku do ich jakosci. Troche za latwo bylo tez Bizantynczykom, wiec i tu postanowilem troche namieszac (tzn zwiekszyc wymagania dla obu wersji gwardii wareskiej). Poza tym zwiekszam wymagania dla jazdy moldawskiej i stepowej (ciezkiej i lucznikow). Chodzi o to, ze obecne ustawienia wyraznie faworyzuja okreslone nacje, dzieki czemu, w krotkim czasie staja sie niezwyciezone. Zastanawiam sie tez teraz nad odebraniem Wegrom i Polakom mozliwosci trenowania sredniej jazdy i ciezkich tarczownikow. Chyba ogranicze to do okreslonych terytoriow. Do tego dodalem zloza rudy zelaznej w prowincji Konstantynopol i Grecja (chodzi o to, ze Tereny te to byl najlepiej rozwiniety na swiecie region metalurgiczny. Metal planuje tez dodac do Rumu lub innej prowincji w okolicach aby i Saraceni mieli swoja damascenska stal. Tu raczej jednak bede sie mocno zastanawial, bo Turcy sa i tak extremalnie silni.
No i ostatnia sprawa. Nie mam bladego pojecia komu "przydzielic" rycerstwo ciemnych wiekow i jakie dac wymagania. Moze jakies sugestie?

Zaczalem wczoraj rozgrywke Wegrami. Uznalem, ze sa za silni. Maja lepszy dostep do super jednostek niz nawet Turcy. Konni lucznicy i Szhekely, srednia jazda, oszczepnicy, opancerzeni tarczownicy. Do tego Bulgaria, Serbia i Walachia, gdzie mozna trenowac swietnych lucznikow bulgarskich, ze nie wspomne o gwardii Wareskiej dostepnej po zdobyciu okreslonych prowincji Bizancjum. Zwlaszcza ci konni lucznicy to zabojcza bron. Wczoraj tylko dzieki armii zlozonej z tych jednostek rzucilem na kolana Bizancjum w ciagu 4 lub 5 lat. Dobrze poprowadzeni potrafia w ciagu kilkunastu lat stac sie potega nie do powalenia. Obecnie mam wojne z Sycylijczykami, Italczykami, Niemcami i Polakami a mimo to wygrywam kazda bitwe niemal bez strat wlasnych! Np. mialem wczoraj bitwe, w ktorej z mojej strony bylo 400 konnych lucznikow i Szhekely a przeciw sobie mialem armie Italska i Niemiecka o lacznej liczebnosci ponad 3000 ludzi. Nie zniszczylem tych armii, ale wytrzymalem do konca czasu rozgrywania bitwy. Moje straty wyniosly niecala setke a zadalem straty ponad 1000 ludzi! To tylko kwestia manewrowania na polu walki i ostrzalu z jak najmniejszej odleglosci. Na samym poczatku bitwy doszlo np. do starcia z 3 choragwiami ochrony rycerskiej. Laczna salwa lucznikow z minimalnej odleglosci spowodowala takie straty, ze rycerstwo podalo tyly, dzieki czemu Szhekely mogli ich wyciac niemal w pien. potem byla juz walka dystansowa. Wrog mial na szczescie niewielu lucznikow.

18.06.2003
13:34
[135]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Attyla->tych rycerzy ciemnych wieków proponuje dla Francji, Cesarstwa Niemieckiego, Anglii, Aragonii :)
Aha daj tych vikingów do wsyzstkich er :) Bo to troche głupio jak maja zniknąć po early era
Jeszcze jedno dodaj nowogród do early era bo chciałem nim zagrać akurat :)

18.06.2003
13:51
[136]

Attyla [ Legend ]

Wikingi sa we wszystkich erach:-)))) Gdybys przy obecnych ustawieniach chcial miec ich wszystkich w early, to bys nie zdazyl z budowa ulepszen:-))))

Nowogrod - ok

ciemnioki - dopry pomys:-))))) Ale jakie struktury?

18.06.2003
14:38
[137]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Chodzilo mi o tych wikingow co sa z dodatku :)
Nie wiem nie mialem okazji spotkac sie ani walczyc z ciemnymi rycerzami wiec nie wiem :( moze armourerII swordsmen II horsebreederIII i spearmaker ??II -chyba jednak za duze?

18.06.2003
14:50
[138]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Mama pytanie jedno dla tych co grali Danią. Jak dobrze rozpocząć. Czy lepiej najpierw rozbudować farmy podbic Szwecje czy moze zbudowac keepe potem flote i merchanta? Mam dylemat gdyz kisze sie przez parenascie lat probujac solidnie rozbudowac panstwo Taki sam problem mialem z włochami które też z początku rewelacyjcnych dochodów nie maja?

20.06.2003
20:57
[139]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Wątek chyba siadł na dobre.Ja ostatnio wogle w medievala nie gram z tego co wiem e!f tez :) Eh tragedia

20.06.2003
21:28
smile
[140]

Adamss [ -betting addiction- ]

Ja tyz przestałem..ale spokojnie, w końcu wróci nam chęć :).

23.06.2003
09:48
smile
[141]

Nicpek [ Junior ]

Mam pytanie - czy istnieje sposob na save'owanie gry podczas bitew? Przeciez czasami bitwa trwa ponad godzine, a nie zawsze mam czas zeby skonczyc.

23.06.2003
10:03
[142]

dirty [ Centurion ]

słyszałem, że gdzieś można znaleźć nieoficjalne spolszczenie do Medieval: Total War. Czy ktoś mógłby potwierdzić tą informacje i ew. podać linka.
thx

23.06.2003
10:14
[143]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Nicpek->podczas bitwy sejwować nie można natomiast wraz z dodatkiem doszła mozliwosc sejwowania tuz przed bitwa
dirty poszukaj na tym linku.......

23.06.2003
10:14
[144]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Nicpek->podczas bitwy sejwować nie można natomiast wraz z dodatkiem doszła mozliwosc sejwowania tuz przed bitwa
dirty poszukaj na tym linku.......

23.06.2003
10:34
[145]

swietlo [ Canaille Carthagienne ]

PAnowie jakie sa najlepsze mody do MTW - ja nie gram ale kumpel ktory nie ma netu prosil mnie o sciagniecie najciekawszych modow, kampanii itp?
prosze o pomoc!

23.06.2003
11:45
[146]

Nicpek [ Junior ]

Szkoda. A co do stronki https://www.totalwar.of.pl to chyba nie do konca dziala :(

23.06.2003
11:50
[147]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Najlpesze mody znajdziesz na ->
nicpek->tia stronka chyba siadla bbo nie ma juz skladu ale nie ejstem pewien

23.06.2003
12:01
[148]

dirty [ Centurion ]

ZgReDeK ---> dzięki, jesteś pewien,że to dobry link. Otwiera mi się stronka Studia Grafiki Komputerowej

23.06.2003
13:59
smile
[149]

Attyla [ Legend ]

Nie zabijajacie! Nie zdazylem jeszcze wprowadzic i przetestowac zmian, o ktorych pisalem poprzednio. Mam jednak nadzieje, ze do jutra dam rade. I jeszcze jedno. W nastepnej kolejnosci zamierzam zmienic ustawienia tak, zeby odpowiadaly realiom sredniowiecza. oznacza to, ze w tym nowym modzie piechota bedzie naprawde cienkim bolkiem wobec kawalerii. Oznacza to 0 bonusow do walki z kawaleria (za wyjatkiem pikinierow - ale nie beda to bonusy 2 i 6 ale 1 i 2 albo 3). Poza tym nie bedzie takich jednostek jak feudal i chiwvalric man at arms. podobnie bedzie u Arabow. Tyle, ze u nich Muwahid beda liczyli nie 60 a 100 ludzi a Saracen Infantry bedzie mozna trenowac po spearmaker 3 i w okresie srednim. Jednoczesnie piechota ta dostanie zwiekszenie ataku o 1 (tzn tarczownicy, feudal i chivalric sergeants, saracen infantry beda mieli atak 0, piechota zakonna, italska i ciezcy tarczownicy i Muwahid 1). Od tej pry jedynymi jednostkami innymi niz falanga piechoty beda chlopi, speszona jazda i lucznicy. Juz probowalem gry z takimi ustawieniami. Trzeba od nowa wypracowywac cala taktyke. Chodzi o to, ze kawaleria chrzescijanska bedzie miala naprawde przelamujaca sile. Powiem tylko tyle, ze w ataku choragwi mounted sergeants vs tarczownikom ci ostatni dostaja porzadny lomot. Zdaje sie, ze jedynym lekarstwem na jazde bedzie tylko inna jazda:-)))))

23.06.2003
14:00
[150]

Bri [ Konsul ]

witam
widzę że żyjecie - marnie ale żyjecie ::D
stronka uczniów sun tzu przeżywa problemy związane z (jeśli się nie mylę) przenosinami serwera. dokładne informacje zna Bu-Li i on również stara sie zorganizować nam miejsce by strona mogła wrócić do działania. w zamysłach jest również zmiana szaty graficznej ale nie mówmy hop.

jak licznik na mojej stronie odlicza - za pięć dni się bronię więc z góry nie dziękuję za życzenia powodzenia ::D
biegam obecnie z dokumentacją, promotor wybył mi do Łodzi a recenzenta nie ustalił jeszcze. to na prawde wyścig z czasem.

jednakże podczas 10-cio godzinnych maratonów kompa przy analizach w Ansysie zdążam rozwijać swoją osobistą stronkę (link poniżej) która jest o moich zajawkach. po obronie coś będę musiał uploadować. zamieszczę tam również ostatnią wersję lokalizacji MTW(w wersji bez dodatku i bez pacza). koniec reklamy

vikingów nie mam jeszcze i smutno mi boże bo kiedy się spać położę......

to tyle. wielka siemka chłopaki

23.06.2003
21:52
[151]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Bri załóż nowy watek bo ten siejuz za dlugo ładuje :)

23.06.2003
23:44
smile
[152]

Adamss [ -betting addiction- ]

Popieram propozycje ZgReDkA...mi także już ten problem doskiwera czasem :).

24.06.2003
11:47
smile
[153]

max501 [ Pretorianin ]

Ha!
Rzecz niespotykana mnie się przydarzyła. Nowo zatrudniony jegomość do zadań spec-znaczenia od razu ma 5*!!!!
I to w prowincji be żadnych bonusów za trening assasinów (chyba nie ma wogóle takiej?!).

Macie takie doświadczenia? Mnie się to nie przydarzyło.

Po za tym ogłaszam MTW grą roku!!!! A może i dekady...

24.06.2003
11:51
[154]

Attyla [ Legend ]

Zdazylo mi sie to 2 razy. Raz kiedy gralem Francuzami i raz, kiedy gralem Anglikami. W 1 przypadku mial od razu 4* a w drugim 3.

24.06.2003
12:16
smile
[155]

max501 [ Pretorianin ]

Attyla - pierwszy raz mnie się to przydarzyło (wcześniej Anglią nie grałem). Dzięki temu zabójcy bez ekspokomuniki w ciągu 20 lat posłałem do piachu Franję, Niemy i Italiańców (lubił przebywać w pobliżu kolejnych papieży - fanatyk jakiś czy co?!).

Waszmościowie, wspomóżcie uzależnionego od MTW jakimś trudnym modzikiem!
Innova - istnieje nowsza wersja Templariuszy niż 1.2?! Czytałem, że grasz Sycylią, jakaś twa nowa produkcja?

24.06.2003
13:49
[156]

Bri [ Konsul ]

Proszę bardzo - oto kolejna część wątku

24.06.2003
14:23
[157]

Redakcja PIEU [ Junior ]

kurde nie mogę się doczekać nie widział ktoś viknigów gdzieś w necie?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.