GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic 2 (cz.26)

16.05.2003
07:49
smile
[1]

Mysia [ Szczurek ]

Gothic 2 (cz.26)

Zostala wypuszczona kolejna czesc wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tu bedziemy rozmawiac o swoich rozterkach w grze jak i problemach, napotkanych podczas podrozy po dolinie, ktorej juz nie oslaniala bezpieczna bariera, w ktorej grasuja Orki ze smokami na czele. My musimy sprostac wyzwaniom i pokonac wysłannika zlego boga Beliara, przywracajac tym samym spokoj i rownowage krainie Mortany !

=======================================================================

Porady forumowiczów:
SPOILER:


Prosba by Mysia
UPRASZA SIE WSZYSTKICH ZADAJACYCH "CIEKAWE PYTANIA" O GRANIE W GRY CRPG KTORE POLEGAJA NA ZACZEPIANIU NPC I CO WAZNIEJSZE SLUCHANIU CO ONI MOWIA:( BO 75% PYTAN NA TYM FORUM POLEGA NA TYM ZE WIEKSZOSC Z ZADAJCYCH PYTANIA NOTORYCZNIE OLEWA ODPOWIEDZI NPC'OW A RECZE WAM ZE GOTHIC II TO PROSTA GRA I JEDYNA NIESPODZIANKE SPOTKACIE TYLKO W 6 ROZDZIALE :) JEDYNA ZAGADKA W CALEJ GRZE ;) A RESZTE MOZNA SIE DOWIEDZIEC WYPYTUJAC NPC'OW BO OD TEGO MAJA IMIONA BY Z NIMI GADAC, A NIE TYLKO OBYWATEL, CZY STRAZNIK:) DODATKOWO UPRASZA SIE O NIE UZYWANIE W ROZMOWACH Z NPC'AMI KLAWISZA"ESC" ;)

PS. ZEBACZY NIE PYTAJCIE BO WAM ODPOWIEDZA W NIEMILY SPOSOB ;)))



1. GILDIA ZŁODZIEJI
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto

Moja scieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy sie udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy sie zostać złodziejem.

"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodzieji, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kase Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąc zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w szkrzyni w tej jaskini jest smierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójsć do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyc do gildii.


2. PROBLEMY Z KASĄ by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)

3. KAPLICZKI by Long & Mysia
Kapliczki: podsumowanie
Kaplicze mozemy odwiedzac tylko raz dziennie, nie ma znaczenia ktora kaplicze odwiedzamy (mozemy zawsze ta sama) efekty sa zalezne od wartosci datku i klasy postaci (przynaleznosci)
100 sz +5 życia, +4 many, +1 siły
50 sz: +5 życia, +2 many, +1 siły
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)
z czego: mag = mana, najemnik = sila, palladyn = sila lub HP

4.O DOŚWIADCZENIU by mikmac
Generalnie 1% umiejetnosci kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drozeje do 2 pkt. nauki.
Tworcy gry doszli do wniosku, ze jezeli walczysz mieczem jedn. to tez poniekad nabywasz doswiadczenia w dwurecznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w kazdej umiejetnosci sa trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejetnosci [luk-kusza; jedno.-dwureczny] roznia sie stopniem, to zawsze uczysz sie za 10 pkt nauki i idzie to po 5% na kazda umiejetnosc. Jest to po to aby nadgonic z druga umiejetnoscia do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [lucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka bedzie kosztowac 10 pkt nauki po 5% na kazde - az do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz sa w takim stopniu i mozesz uczyc sie je oddzielnie - czyli przeznaczac punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie sa: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%

5.JAK ZDOBYĆ ZBROJĘ PEŁZACZY by _Luke_
Co do tej zbroi z pelzaczy. Najpierw trzeba pogadac z mysliwym Gestath'em (kolesiem od smokow, o ktorego pytalo tyle osob), pozniej idziemy do Wilka na farmie Omara i przekazujemy mu 10 plyt z pelzaczy. Na nastepny dzien mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500

6. ODŻYWIANIE by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły

7. KRWAWE KIELICHY by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręcznośc na poziomie 40).
- Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej).
- Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu.
- Piąty kielich jest w ratuszu na pietrze w jedym z pokoi, stoi na komodzie
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)

8. QUEST DLA HARADA (Przynieść broń orka) by Angel_from_kabaty
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
1) Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
2) Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą(tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukanajaskinia jest na dole.
3) Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. kosztuje nas to 50szt złota ale kożyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco bartokowi( jaśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.
Można równierz pogadać z Haradem i przekonac go, że Ork to zbyt trudny przeciwnik i dostać questa z pokonaniem bandytów, to jednak nie przynosi tylu kożyści.

9. JAK UŁATWIĆ SOBIE START by Angel_from_kabaty
Na samym początku jest dosyć ciężko. Moja sugestja jest następująca: żeby nie inwestować w siłe(zwłaszcza jak gra się magiem) najlepiej wziąć amulet +15 do siły. Amulet znajduje się w gildii złodziei. Nie będę się rozpisywał jak dostać się do gildii bo to już ktoś opisał. Powiem tylko jak sobie ułatwić zdobycie tego amuletu. Otóż na samym początku naszego pobytu w mieście należy zająć się dostaniem do siedziby gildii złodziei. Pogadać z szefową tej organizacji. Potem odmówić przyłączenia się do nich. Uciekać przed szefową(tylko uważajcie żeby nie przestała was gonić) do wyjścia z kanałów(tego do morza). Tam jest taki spadek, my wyskakujemy a ona utknie. Wtedy wystarczy łuk i troche strzał(czasem udaje jej się wyskoczyć ale to sporadycznie:P). Analogicznie można postąpić z dwoma pozostałymi członkami gildii(zdobyć exp i trochę przedmiotów). Następnie zabrać im klucze i otworzyć co się da. W zamkniętym dotąd pomieszczeniu jest skrzynia a w niej amulet +15 do siły. To na początek bardzo dużo. I pamiętajcie aby do kanałów iść już z umiejętnością otwierania zamków i z zapasem wytrychów. Jest tam sporo skrzyń które warto otworzyć. Zebrany sprzęt można potem sprzedać albo zachować na później. Przyszłemu magowi jednak przyda się szybko zdobyć 1000szt złota.

METODY NA PODWYŻSZENIE STATSÓW NA STAŁE by Astrea
Eliksiry na stałe podnoszące współczynniki (każdy wymaga użycia szczawiu królewskiego):
Poniższych roślin nie zjadac, nie sprzedawać, tylko trzymać, a po zdobyciu umiejętności "alchemia" - warzyć mikstury:
- siły: smoczy korzeń
- zręczności: jagoda goblinia
- magii: ognisty korzen
- życia: leczniczy korzeń

PORADA DLA POCZĄTKUJĄCYCH by Astrea
W I rozdziale, zanim przystapi sie do jakiegos obozu - powinno sie na maxa robic wszystkie zadania. Niektóre z zadan - po przyłączeniu sie do którejs z gildii - są nie do wykonania i przepadają bezcenne punkty doswiadczenia.

ŁUK BOSPERA by Angel_from_kabaty i Cainoor
Skradziony łuk jest w jednej ze skrzyń w kanałach. Wystarczy dostać się do kanałów(siedziby złodziei). Jak się dostać do gildii złodziei jest opisane powyżej. Żeby wziąć łuk ze skrzyni trzeba mieć wytrychy i umiejętność otwierania zamków.

MYŚLIWI by Gordek

OKOLICE KORINIS

Grom (niedaleko wieży Dextera)
uczy usuwania:
- rogu cieniostwora, żuwaczek, serc, kłów

Grimbald (niedaleko czarnego Trolla)
uczy usuwania:
- żuwaczek, pazurów, skrzydeł krwiopijcy, żądeł krwiopijcy

Gaan (niedaleko wejścia do górniczej doliny)
uczy usuwania:
- rogu smoczego zębacza, kłów, skrzydeł krwiopijcy, żadeł krwiopijcy

Wilk (na farmie Onara lub na farmie Bengara, jeśli mu znalexlismy prace)
- robi pancerz z płyt pełzaczy (dopiero jeśli pogadalismy na ten temat z Gestalhem) by Yancy

GORNICZA DOLINA

Gestalh (niedaleko smoka powietrza, górnicza dolina)
uczy usuwania:
- żuwaczek, języka ognistego jaszczura, rogu smoczego zębacza,
w 4 rozdziale dodatkowo uczy:
- usuwania smoczych łusek, spuszczania smoeczej krwi

Talbin (dolina, na prawo od mostu na zamek, przejść się wzdłuż rzeki i 1 wejście w lewo) by zandarus
-serce, róg cieniostwora, pazury

Jergan (w kopalni Fajetha, chyba po otrzymaniu zadania z rudą)
-pazury

14.NAUCZYCIELE by gordek/wuluk/mysia/zandarus

Strzelanie z łuku: Wilk (farma Onara), max. ??, Bartok (były czeladnik łuczarza Bospera), max. ??, Niclas (jak idziemy pod górkę od latarni Jacka), max. ??
Bronie jednoręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Cedrik (obok ratusza - tylko paladyni), max. 90; Wulfgar (koszary), max. 60; Keroloth (zamek w Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Arlik (za magazynem w Khorinis), max. 30;
Bronie dwuręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Paladyn obok ratusza (tylko paladyni), max. 90, Wulfgar (koszary), max. 60, Keroloth (zamek z Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; Rod (farma Onara), max. 30; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Lee (farma Onara), max. 100 (dopiero 5 rozdział i trzeba miec przynajmniej 60%);
Otwieranie zamków: Thorben (stolarz w Khornis); Ramirez (w gildii złodzieji)
Skradanie:Jasper z gildii złodzieji, Bartok (plac wisielcow)
Zręczność: Cassia (w gildii złodziji), max. 90, kusznik w koszarach Khorinis, max. 60; Lares (port Khorinis), max. 90, Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 90 (tylko najemnicy lub bez przydziału);
Siła: Carl (kowal z portu Khorinis), max. 30; Harad (kowal z dolnego miasta), max. 50; Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 80 (tylko najemnicy lub bez przydziału); Mortis (kowal z koszar), max. 60 (tylko straż królewska); Bennet (farma Onara), max. 100 (dopiero w 5 lub 6 rozdziale); Ingrath (ratusz - tylko paladyni), max. 90; Brutus(zamek w Górniczej dolinie) max. 75
Kusze: Uldar (kusznik z zamku w Górniczej Dolinie), max. 30; Dragomir (w obozie przy dordze do magicznego golema), max. 60; Kusznik z koszar w Khorinis, max. 60;
Mana: Vatras (mag wody z okolic świątyni Khorinis), max. 60; Sengorath (zamek w Górniczej Dolinie (tylko 2 i 3 rozdział), max. ??, Mag w klasztorze, który stoi przed kościołem, max. ?? (tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału); Pyrokar (klasztor, kościół - tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału, trzeba być zaawansowanym magiem [powyżej 60%]), max. ??; Milten (jak wezmiemy go na pokład w 6 rodziale), max.200
Kradzież kieszonkowa: Cassia (gildia złodzieji - dopiero jak tam wstąpimy);
Zdejmowanie zwierzętom skór: Bosper (łuczarz w Khorinis);
Tworzenie run: magowie, 2 w bibliotece jeden przed kapliczka, jeden na glownym dziedzincu, 6 krag Pyrokar (tylko magowie);
Alchemia: Sagita (jaskinia za farmą Onara(QUEST); Constatntino (dolne miasto Khorinis)(musisz znac choc podstawy alchemii); Ignaz (miasto portowe, za kowalem Carlem(QUEST), gostek w klasztorze, w piwnicach (dodatkowo robi on miskurki jesli mamy składniki)

15.PODWYŻSZENIE O 2% BRONI JEDNORĘCZNYCH by Gordek
Jak porozmawiasz z Wulfgarem pomiędzy 5 a 7 rano to nauczy cię 2% broni jednoręcznych.

16.ZADANIE Z KSIĘGĄ PODATKOWĄ LEHMARA by Gordek
Nie warto księgi podatkowej Lehmara zanosić od razu do Hanny. Najpierw odniesmy ją Thorbenowi (dostaniem 200 expa), potem kupujemy tą książkę od niego za 100 szt. złota (jest w jego ekwipunku), pózniej zanosimy ją barmanowi Coragonowi w knajpie obok Vatrasa (dostajemy kolejne 200 expa). Znów ją od niego kupujemy i dopiero zanosimy do Hanny. A tam 200 expa, wytrychy i klucz do szkrzyni ze skarbem gildii złodzieji na wyspie na wprost portu w Khorinis.

17. Miejsce występowania Szczawiu Królewskiego by zandarus
OKOLICE KORINIS
- za kamiennym kręgiem na farmie Lobarta,
- okolice schodów do fosy na prawo od północnej bramy miasta,
- góra na lewo wychodząc z latarni (rośnie przy drzewie, które nie jest świerkiem),
- 2 sztuki przy kamiennym kręgu, tym niedaleko jaskini z kołowrotem (1 rośnie w kręgu, 2 obok przy drzewie),
- za czarnym trollem,
- na cmętarzu za farmą Sekoba,
- w krypcie za farmą Onara,
- za trolami przy wieży Dextera.
- szczyt gory jak idziemy od latarni w kierunku Niclasa wlazimy na szczyt i tam rosnie szczaw.
- jaskinia po prawo od czarnego trola (tam gdzie proba ognia dla magow) lewa odnoga (jaksinia przyslonieta przez roslinnosc)
GÓRNICZA DOLINA
- na skarpie koło kryjowki Diega, trzeba sie wspiąć i iść w kierunku zamku)
- kolo stada zebaczy kolo pierwszej kopalni (losowo szczaw lub eliksir sily lub zrecznosci)


=======================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <------mapy do Gothic'a 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z grą GERMAN
https://gothic2.binio.com <------porady i mapki POLSKA
=======================================================================

Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
=======================================================================

Link do poprzedniej części:

16.05.2003
07:54
smile
[2]

Mysia [ Szczurek ]

CI KTORZY MAJA JAKIES PYTANIA O NAUCZYCIELI TO CZYTAJCIE PROSZE WSTEPNIAK, BO TAM JEST WSZYSTKO NAPISANE !!!!!!!!!!!!!!!!!!

16.05.2003
08:25
[3]

gribo [ Legionista ]

Mam ,,głupie pytanie ,,
- czy po zabiciu potworów one sie odradzają ??
- Skad zdobyc czarna skóre Trola (zabicie raczej nie wchodzi w gre :P bo on mnie zabija 2 ciosami )

16.05.2003
08:32
[4]

Morgler [ Legionista ]

Gribo>>> potwory moze sie nie odradzaja natomiast kazdy nowy rozdzial powoduje pojawienie sie w roznych miejscach nowych stworkow, wszystko zalezy od rozdzialu i glownego watka no i lekko od pobocznych. czarnego trola da sie zabic ale trza najpierw popakowac na silce :] i wykombinowac duzy miecz i miec duzego farta, wszystko zalezy od poziomu postaci. Na poczatku zwykle trole zabija ciebie dwoma ciosami teraz sytuacja sie zmienila ja zabijam zwyklego trola 3 ciosami :] a mam dopiero 21 lev.

16.05.2003
08:37
smile
[5]

Mysia [ Szczurek ]

gribo --

1 co rozdzial potwory sie odradzaja ale czesto silniejsze niz poprzednie i nie wszystkie :)
2 zabic go ale czasami musisz poczekac az bedziesz w stanie pokonac trola, bo to jeden z najsilnieszych potworkow w grze wiec logiczne ze nie zabijesz go na poczatku rozgrywki :)

16.05.2003
08:38
[6]

Morgler [ Legionista ]

Pytanko? gram paladynem jaka jest zasada otrzymywania run, chodzi mi o to ktore warto brac walki czy leczenia? narazie mam tylko jedna rune walki. Czy warto wyogule brac rune leczenia?? czy raczej tylko runy walki? Jest jeszcze sprawa przyzwyczajenia do mojego mieczyka :] i w sumie rzadko uzywam magii.

16.05.2003
08:50
smile
[7]

Mysia [ Szczurek ]

morgler --- wiesz wszystko jest kwestia wyboru, ja nie uzywalem run leczenia ( w piatym sam je znajdziesz te najmocniejsze) a co do run walki, czasem sie przydaja, zasada jest taka jezeli wykonasz jakies zadanie dla fabuly to dostaniesz rune :)czy to zabicie smokow czy reperacja oka innosa :)

16.05.2003
08:51
[8]

Yancy [ Senator ]

Czarny Troll jest chyba najtrudniejszym przeciwnikiem z jakim walczyłem. Choć ze smokami też się fajnie walczy.

Jestem już na końcu drogi Paladyna. Mam manę 184 - i nie było problemów z taką ilością. Większość szczawiu na to poszła - ale wcale nie każda roślinka ;) Pozostałe statsy też sporo ponad 100. Poziomu nie śrubowałem szczególnie bo i po co. Teraz już każdy poziom daję w łuki - bo nie ma za bardzo w co. Bronie jednoręczne, których używam mam na 100% - a podstawą są czary.
Ostatnia runa dla Paladyna jest przy drugim upadłym Paladynie jakiego spotkałem. Twarde skurczybyki. Pierwszy znajaduje się w krypcie na za farmą Onara (wynika to z notatki przy wejściu do krypty iż są to upadli Paladyni).

16.05.2003
08:54
[9]

Yancy [ Senator ]

mogler ---> Bierz tylko runy walki. Do piątego rozdziału dostaniesz dwie - w szóstym znajdziesz ostatnią. Najsilniejszą runę leczniczą znajdziesz w czwartym (a nie piątym) rozdziale przy orkowym pułkowniku.
Czary Paladyna są kapitalne, jedzą mało many i generalnie - ja używam teraz głównie ich :)

16.05.2003
09:02
smile
[10]

Mysia [ Szczurek ]

yancy dodaj jeszcze zedzialaja na kilku wrogow na raz pod warunkem ze stoja blisko siebie :)

16.05.2003
09:05
smile
[11]

Mysia [ Szczurek ]

jezeli chcecie wyzawanie to nieuzywajcie tego buga z kowalem, da sie przejsc magiem, fakt jest ciezko ale DA SIE przerowadzajac oczywiscie eksterminacje wszystkich wrogow na planszach, tu burze mit ze ten bug z kowalem to nie bug :)))) wszystkosie da tylko ze naporawde jest ciezko tak jak powinno byc w tej grze :))))

16.05.2003
09:12
[12]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Oczywiście że się da. Myślistwo to naprawdę masa kasy. Na łupach też można zarobić małą fortunkę. Właśnie dlatego uważam że powinno się usunąć ten bug!!!

16.05.2003
09:25
smile
[13]

Basilius [ Junior ]

Kurcze :( pytanie do złodzieji a propos kielichów dla gildii: uspyrlałem (czyt. obrobiłem w wielkim stylu he he he) w górnym mieście te kieliszeczki. Wracam do Cassiji (tak bodajże ma na imie szefowa gildii) a ona do mnie: "Czas minął. Lepiej dla Ciebie abyś nie wracał". Czy to oznacza koniec mojej kariery jako złodziej? Czy powodem może być to że splądrowałem tą jaskinię na wyspie przed portem? (jest tam taka mała skrzyneczka warta 750 - nie wiem co z nią zrobić, ale pogłówkuję jeszcze). Koszmarnie się z tym czuję. Nici z walki złodziejem/magiem :( - sejw ostatni za daleko :(

16.05.2003
09:32
[14]

Basilius [ Junior ]

Tak do tego BUG'a przy którym się wszyscy upierają że "tp bug a nie coś tam". Wszystko ok., można masę kasy na tym zbić ale jak do tej pory znalazłem tylko 3 pręty z czego jeden kupiłem u Briana na samym początku jak miał ich ze 20. Teraz nie ma ani jednego :((((( gdzieś kupiłem dwa i to już rozgrzane. Przypaliłem sobie moją zbroję ;-))) Po prostu nie mam prętów aby zrobić tę fortunkę. Poziom mam marny bo chyba ósmy, ale zwiedziłem juz trochę a prętów na szabelki jak nie było tak nie ma :(

16.05.2003
09:37
[15]

Ataff [ Pretorianin ]

mysia ---- > ales ty nerwus ostatnio, jest to moje bodajze 3 pytanie w zwiazku z gra a byla godzina po 2 w nocy oczy mi sie zamykaly i wq...... ze jakis baran zabral to oko, przyznaje sie szczeze nie wychodzilem nawet z klasztoru, ale tak jest jak sie wciagnie do gry na maxa i chce sie jaknajszybciej zrobic zadanie, a i obiecuje ze juz o nic sie nie bede pytal

lbf -----> thx

16.05.2003
09:58
smile
[16]

Mysia [ Szczurek ]

basilius -- prety znadziesz co rozdzial u handlazy na jarmarku (okolo 10) do tego w wielu jaksiniach znajdziesz kilkanascie pretow :))))

16.05.2003
10:01
smile
[17]

Mysia [ Szczurek ]

attaff --- przeczytaj mojeposty mysle ze juz rozwiazalismy tamta kwestie :) wiadomo zezadnego RPGa nie przejdzie sie o 4 nad ranem po 3 zarwanych noicach kiedyniewiadomo jak naprawde w realu sie nazywam :))))

16.05.2003
10:02
[18]

Kyahn [ Kibic ]

Witam.
Możecie dodać jeszcze do wstępniaka,że Lee uczy także mieczy jednoręcznych do 100 (6 rozdział)
Tak poza tym mam pytanie.
Mam zdobyć pazury wyjątkowo silnego zębacza z Górniczej Doliny.
Czy to ma być pierwszy lepszy Smoczy Zębacz ???
Czy też jakiś wyjątkowy osobnik ???
Pozdr.

16.05.2003
10:03
[19]

Mysia [ Szczurek ]

w RPGach trzeba troche poglowkowac :) a jeszcze GOTHIC to bardzo prosta gra w ktorej sluchajac uwaznie slow NPC nie ma problemu z rozwiazaniem zadnego zadania :)))))

16.05.2003
10:04
smile
[20]

Mysia [ Szczurek ]

Kyahn --- tylko przywodca zebaczy - dostaniesz odpowiedniego questa w dolinie, przy jenej z kopalni i co wazniejsze nie usisz miec takiej zdolnosci bo pazury zawsze po nim zostaja :)

16.05.2003
10:36
[21]

Morgler [ Legionista ]

Jezeli chodzi o wyrob mieczy to uwazam ze nie powinno sie ich robic i trzaskac kasy na tym, ja raz tylko wyprodukowalem kilkadziesiat mieczy czego zaluje :[ ale generalnie trzymam w kasie tyle pieniedzy tak jakbym ich nie wyprodukowal a jezeli ktos ma problemy z kasa to jest tyle sposobow:
1. lowiectwo
2. kradziez (nie kieszonkowa) bardzo czesto duzo domow pozostaje bez opieki w dzien a niektore da sie obrobic w nocy sczzegolonie z gornej dzielnicy mozna poszabrowac i zwinac duzo pierdolek,
3. sprzedaz ziol i tak sporej czesci sie nie wykorzysta.
4. nie trzymanie smieci w ekwipunku - duzo przedmiotow sie trzyma i caly czas gromadzimy ogromne ilosci w plecaku, czasem warto zrobic porzadek posprzedawac kly, ziola, srebro, zloto, niepotrzebne runy, pierscienie itp
5. jeszcze nie skonczylem gry ale jestem ciekaw ile na koncu gry mamy w plecaku pierdol ktore moglismy dawno temu zamienic na kaske:]
I kasa jest.

16.05.2003
11:23
smile
[22]

Basilius [ Junior ]

mysia ---> to chyba ja mam bug'a ale z prętami he he he bo ich nie mam. N apoczatku faktycznie było ich sporo, ale olewałem :((( teraz gdy jestem młodym kowalem pragnącym pokazać swe umiejętności to pręty zwyczajnie zniknęły. Nie ma u kowali w Khorinis (na ulicy targowej, w dzielnicy portowej) na farmie u najemników. Ale nie martwię się tym bo kasy i tak mam sporo. No tylko teraz ten zaciach z gildią złodzieji. może oni chcą jeszcze flaszeczkę do tych kielichów? ;-))) Ale nie pamietam aby przywódczyni gildii która zleciła mi to zadanie mówiła "wróć maksymalnie za dwa dni" (tak jak to było z przyłączeniem się - dwa dni - taki był czas do namysłu) Pozdrawiam - Basilius :)

16.05.2003
11:35
[23]

ivo [ Pretorianin ]

Morgler -> ad.4 z tą sprzedaża to ostrożnie, bo niektóre przedmioty mogą być potrzebne później
Basilius -> grałem dwa razy i nic takiego (gildia złodziejska) się nie zdażyło, to chyba jakiś bug. Akle jak się nauczyłeś kradzieży to zadaniaz (w sumie 3) sobie darować.

16.05.2003
11:40
[24]

maciekd [ Centurion ]

Ja u Kowala na farmie Onara kupiłem chyba z 8 prętów. Myślę że zakup 10-20 prętów od niego jest rozsądny. Bo co to za kowal by był gdyby w zapasie nie miał z 20 prętów. Chyba bezrobotny kowal :). Resztę można zdobyć jak było napisane wcześniej, czyli handlarze, jaskinie.

16.05.2003
11:47
[25]

ivo [ Pretorianin ]

Nie przechodziłem jeszcze magiem, spróbuję bez korzystania z "usług" kowala (pobawię się w alchemika).

16.05.2003
12:01
smile
[26]

Mysia [ Szczurek ]

maciekd --- zakup u kowali jest rozsadny ale tylko wtedy gdy sie go dokonuje bewz bugow, co rozdzial nasz kochany kowal ma w zapasie od 6-10 pretow ktore mozna kupic bo te powinny sie pojawiac (tak jak srednio na bazarze 5-15 co rozdzial do kupienia :) ale juz branie ile wlezie co chwile go zaczepiajac to lekka przesada :( bo grajac najemnikiem juz w 4 levelu mialem 17000 kasy a to przegiecie, a jak zagralem 2 raz bez buga to wszystko tak jakos ciezej idzie :) kasy brakuje i od razuy lepiej sie zyje :) bardziej realistyczne

a gdzie mozna znalezc prety:

- jaskinia leni (niedaleko miejsca gdzie z Bartokiem idziemy na polowanie) jest tam ich chyba z 5 :)
- jasninia bandytow z questu w miescie, tam naliczylem ich okolo 7 :)
- u pomocnika kowala 2 sztuki (co rozdzial)
- na farmie onara u kowala Benetta 6-8 sztuk (co rodzial)
- w Korinis na bazarku 5-15 (co rozdzial)

i nie mowcie mi ze majac tyle pretow trudno nam bedzie zwiazac koniec z koncem :)

16.05.2003
12:28
smile
[27]

Morgius [ Pretorianin ]

Witam. Wykonuje wlasnie zadanie maga z falszywymi kwitami na kopalnie rudy i mam problem - brakuje mi jednego kwitu. Bylem u nastepujacych kupcow w Khorinis :
Sorlandil (3) ; Canthar(3) ; Matteo(1) ; Bosper(1) ; Zuris(1) i poza Khorinis :
wlasciciel gospody (1) ; corka Onara(2).
Kto ma ten ostatni kwit ? Rozmawialem jusz chyba z wszystkimi NPC-ami , prosze o pomoc.

16.05.2003
12:28
smile
[28]

Mysia [ Szczurek ]

IVO --- jezeli chodzi o maga to raczej proponowalbym Ci stanowisko lowcy :) bardziej dochodowe i wymaga punktow nauki by zarabiac a mag bedzie mial ich w krotce dosc pokazny nadmiar :)))) ale moze tylko dlatego ze ja jakos osobiscie nie mam przekonania do roslinek ;) to jakies niewdzieczne zajecie jak dla mnie :) a jak wiadomo nie warto sprzedawac szczawiu krolewskiego ;)

16.05.2003
12:54
smile
[29]

Mysia [ Szczurek ]

a to jestem gupi bo jeszcze o takim zadaniu nie slyszalem :)

16.05.2003
13:07
smile
[30]

Kyahn [ Kibic ]

Mysia------> chodzi ci o to zadanie z wybiciem zębaczy od strażnika kopalni (jednej z trzech,które mamy zwiedzić) ???
Jak pierwszy raz grałem,to zrobiłem to zadanie,ale pazurów nie kojarzę.
Może jest jeszcze jakiś inny quest.którego się nie podjąłem.
Jak to jest ???

16.05.2003
13:33
[31]

malas [ Legionista ]

Witam.
Przy uruchamianiu gry wyskakuje mi taki komunikat "C: failed to initialize sound, MSS reported: Broken waveOut driver - 'buffer done' flag never set"
Przeinstalowalem stery do dzwiekowki (znaczy sie jest ona zintegrowana z plyta mercury KOB KT266a FDSX) i zainstalowalem via 4-in-1 najnowszy i dalej to samo.
Mam winde 2000 z sp2.
Czy da sie cos zrobic na tym czy mam kupowac nowa dzwiekowke??
Za odpowiedzi z gory dzieki.

16.05.2003
14:14
smile
[32]

Mysia [ Szczurek ]

Kyahn --- musisz przed wykonaniem tego questa pogadac z Bigotem (jeden z wiezniow przy ognisku) za obietnice wyprowadzenia z doliny powie Ci ze przywodca zebaczy znajduje sie przy wierzy niedaleko, potem idziesz pod wierze (wczesniej tam nikogo nie ma) zobaczysz tam zebacza "przywodca stada") jak go zabijesz (tylko troche trudniejszy) to pozostana mu pazury ktore zanosisz do owego klienta :) i po quescie (co ciekawsze nawet nie trzeba miec zdolnosci obdzierania z pazorow by uzyskac owe z tej gadziny :)

16.05.2003
14:14
smile
[33]

Oriongry [ Legionista ]

Problem z zadaniem od Ignaza...Pomóżcie!
Mam wypróbować zaklęcie Niepamięć.
Spróbowałem na Ignazie, tzn. pobiłem go, gdy był powalony okradłem i potem rzuciłem na niego Niepamięć.
rozmawiam z nim..ale nic..zadanie tkwi jako do wykonania dalej. W ogóle facet nie ma o czym ze mna gadać.
Poszedłem więc na ulicę i powtórzyłem w porcie całą operację z przypadkowym obywatelem, wróciłem do Ignaza i ...dalej to samo. Zadanie mam ciagle jako niewykonane...Co robić?

16.05.2003
14:15
smile
[34]

Mysia [ Szczurek ]

malas --- proponuje sie zkontaktowac z pomoca techniczna CD-PROJEKTu od takich problemow wlasnie oni sa, jezeli masz orginal jezeli nie to jedyne co Ci pozostaje to zglosic sie do pratow z pretensjami :(

16.05.2003
14:20
smile
[35]

Mysia [ Szczurek ]

Oriongry --- proponuje upiec 2 pieczenie na jednym ogniu (dowiadujesz sie jednoczesnie ze nie mozesz pobic nikogo ze slamsow bo ich to nie rusza) wiec najlepiej udac sie do gospody kolo swiatyni i okolo 4 nad ranem wyjdzie z niej pewien osobnik imieniem (cos na V) pobijemy go zucamy niepamiec i zyskujemy klucz do skrzyni i 200 sztuk zlota gdy wrocimy i pogadamy z ignatzem zaliczymy zadanie a jak dodatkowo pogadamy z Regisem to da nam piercien, i 150 XP gdy znow ten pierscien zaniesiemy wlascicielowi tej oberzy z ktorej ten osobnik yszedl dostaniemy kolejne 300 XP nie bede Ci mowil o co chodzilo bo sam sie dowiesz :) tylko nie klikaj ESC!!:) bo wtedy wlasnie twoj bohater mowil ze nie mozesz pobic nikogo w dolnym miescie bo to nie zadziala :)

16.05.2003
14:29
smile
[36]

Oriongry [ Legionista ]

Mysia - thx a lot, spróbuję tak zrobić ..ale powiedz gdzie jest Górne Miasto, bo ja jestem poczatkujący i nie należę do żadnej org. nie wszędzie mnie puszczają? J jeszcze mam next pytanko. Byłem na farmie u Akila, po załatwieniu bandytów i zabraniu paczki...rozglądnąłem się i zobaczyłem 2 braci (nie pamiętam imion). Jeden siedzi pod drzewem a drugi w polu coś robi. Zacząłem z nimi rozmawiać..i tak chodziłem od jednego do drugiego. W końcu jeden się wkurzył na bracha i poszedł mu dop...Wtedy ja, Akil i żona załatwilismy drania. Ale potem ten drugi nie chce gadać..tylko mówi o tym co narobiłem. Aha, dostałem ok 50 XP. Nie wiem teraz czy to było potrzebne. Może związane były z nimi inne lepiej wycenione zadania?

16.05.2003
14:34
smile
[37]

Suka [ Centurion ]

Hejki!
Mam problem!
Jestem w 5 rozdziale Paladyn Poziom 30
Muszę odnależć dwór IRdorath i .... niewiem gdzie jest.
W liście o tym dwoże pisze coś o tunelach i lampach???
I ile trzeba Hagenowi dać pierścieni Hersztów Orków??
ja dałem 5 i dalej karze szukać!
Gdzie są pozostali Hersztowie??
Głównie pytam się o DWÓR!!

16.05.2003
14:35
[38]

aries [ Konsul ]

Oriongry --> i zrobiles jeden ze smiesznych i nic nie znaczacych qustow tej gry ... nic sie nie martw .. nic sie nie stalo ... programisci przewidzieli wiele takich ciekawostek ... by bracz sie zastanawial czy zrobil dobrze czy zle ... :):):):) .... oni do niczego wiecej nie sa potzrebni ...

16.05.2003
14:40
[39]

aries [ Konsul ]

Suka --> oj oj oj ... znow nie sluchales co do ciebie mowia z tymi pierscieniami ... jak mowil ci ten palladyn obo hogena udaj sie na farme ... ta pierwsza spotkana w grze i ze orkowie sa najczesciej w jaskinich ... na farmie zalatwisz orkow i szukaj jaskini ... jak wiesz obok tej farmy sa 2 ... w jednej nic a w 2 polkownik orkow i ma przy sobie mape rozlokowania wszystkich dowodcow orkowych ......
a co do tej 2 sprawy ... poszukaj w bibliotece a wszystko stanie sie jasne ... obejdz ja ... co tam pisze ... cos o lampach? no to co trzeba zrobic? ... poszukaj w bibliotece w klasztorze ... dalej bedziesz juz wiedzial ...

16.05.2003
14:43
smile
[40]

Mysia [ Szczurek ]

oriongry --- gorne miasto to tam gdzie stoja palladyni i na poczatku Cie nie wpuszczaja :)

Suka --- jak znalazles notatki to w ksiazce tej jest napisane (otwoz ja drugi raz) zer tajemne przejscie jest za lampa (o tym mowi notatka to taka zagatka ;) podchodzisz do lampy, przekrecasz ja i otwieraja sie dzwi dalej sobie poradzisz

Suka --- co do hersztow orkow, idz sie zapytaj jeszcze raz (albo sprawdz w dzienniku) gdzie moze byc przywodca :))))
widac ze ten moment przespales :((((( (zbyt szybko klawisz ESC??? :))) dla ulatwienia dodam aze herszt orkow ma mape na ktorej sa rozmieszczone wszystkie miejsca gdzie sa orkowie :)))
pulkownik orkow znajduje sie w jaskinii jak staniesz na farmie lobarta i bedziesz czedl w kierunku morza to na pewno dojdziesz (dla ulatwienia to tam szedles na polowanie z Bartokiem)

16.05.2003
14:45
smile
[41]

Mysia [ Szczurek ]

aries --- nie zgodze sie z Toba :)))))
w piatym akcie egil powie nam jak odblokowac wejscie w ktorym jest kolowrot i krata :)))))))

16.05.2003
14:46
smile
[42]

Oriongry [ Legionista ]

Aries - thx..ulżyło mi ;-).
Czy mógłbyś mi jeszcze doradzić jak postąpić. Chce być magiem, obecnie - 3 lvl (z 17 siły, hehehe)., cienias jakich mało. co chwila klawisz F9...po prostu masa problemów.
Nie przystąpiłem jeszcze do gildii magów, staram się robic zadanka jeze jako niezrzeszony;-)
Ale nie wim do jakiego rzemieslnika iść w termin - myślę o Constantynie (to naturalne mi się wydaje)
ale ponieważ przeczytałem chyba wszystkie wątki o G2..to sam już nie wiem.
Please o sugestie, rady co do tego.
Aha i kiedy mozna pójść na latarnię i tych bandziorów...ile muszę jeszcze awansować.
w ogóle bede wdzięczny za rady co do maga.
Powtarzam przeczytałem wszystkie chyba watki..ale pieprzy sie od tego w głowie...
Jeżeli mielibyście ochotę pomóc...to czekam

16.05.2003
14:48
smile
[43]

Mysia [ Szczurek ]

aries --- i powiem Ci dla ulatwienia ze tez dowiesz sie ze nasz znajomy Vino na farmie lobarta ma ukryta gorzelnie i pedzi bimber ;)))))

16.05.2003
14:48
[44]

aries [ Konsul ]

Mysia --> byc moze ... ale ja ja otwarlem w 4 bez niczyjej pomocy ... a jak wiesz to jaskinia gostka z farmy lobarta ... ciekawe czy jest z tym jakies zadanie ... nie mialem takiego ... ale potem jak juz spladrowalem ta jaskinie rozmawialem z vino i on ma co nieco na ten temat do powiedzenia ...

16.05.2003
14:49
smile
[45]

Oriongry [ Legionista ]

Mysia - tym kołowrotem mnie znowu dobiłeś, ale czy bez współpracy z Egilem da się otworzyć?

16.05.2003
14:56
[46]

aries [ Konsul ]

Oriongry --> co do latarni ... ja ich zalatwilem bedac chyna na 6 lecelu w 1 rozdziale ... ale zanim to zrobisz pamietaj porozmawiaj z jackiem w porcie ... da ci zadanie z usunieciem ich ... by ich zalatwic mysisz to zrobic sposobem na niskim poziomie ... wykorzystaj ta szope po prawej ... wejscie na nia mozna z gory ...
Co do zostania magiem ... popytaj Mysie, LFB ... pierwsza gre zagralem palladynem ... teraz gram magiem i wiem jedno ... zanim wstapie do zakonu rozwine na maksa zrecznosc ... sile oleje ... sa potem miecze dajace 65 dmg (mistrzowskie) bazujace na zrecznosci nie na sile ... ja wstapie do zakonu to juz tylko w mane ... a potem sa jeszcze eliksiry i kapliczki ...
Co do rzemieslika ... wolny wybor ... kowal kasa na maksa ... ale to malo zabawne ... luczarz dobrze placi za skorki ... ale problem po co magowi zdolnosci patroszenia zwierzakow ... constantino - niewielki bonus ... mozesz mu sprzedawc grzybki za naprawde niezla sumke ... i ma czasem dla ucznia cos wiecej do sprzedania niz normalnie ... wybor nalezy do ciebie ...

16.05.2003
15:07
[47]

Mysia [ Szczurek ]

Oriongry ---- do tego bedzie Ci potrzebny loj kretoszczura a takowy znajdziesz jak bedziesz mogl wejsc na statek palladynow :)))))

16.05.2003
15:09
[48]

aries [ Konsul ]

Mysia --> gg

16.05.2003
15:09
[49]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Witam!
Do jaskini z kołowrotem potrzeba, chyba tłuszczu z kretoszczura.
Co do Vino to poszukiwacze go zabili. Gram teraz magiem (3 rozdział, zadanie z potępionymi). Ciekawe jest to, że jak gramy najemnikiem to szukamy smoczych jaj, palladynem zabijamy orkowych hersztów itp. Ta zmienność zadan decyduje o wielkości gry jaką jest Gothic II
Suka ---> Pierścieni jest 23.

16.05.2003
15:13
smile
[50]

Mysia [ Szczurek ]

Oriongry --- pomoge Ci w magu nie ma zadnego problemu ale z okazji tego ze wlasnie niedlugo bede szedl do domku to napisz do mnie maila (adres masz odstrzezony pod moim nickiem) i tam zamiesc wszystkie pytania jakie masz co do maga a na wszystkie odpowiem dzisiaj wieczorem :) bo wiesz jak to jest w domq mam modemik :( wiec maile owszem ale na stronie to siedziec zbyt dlugo nie moge z domu:)

tak na szybko --- to moge Ci doradzic bys terminowal u luczarza:) bo to jeden z oplacalniejszych zawodow i w miare odpowiedni dla maga bo naprawde zwierzatek zabijesz co niemiara :) a jakos mag - kowal mi nie odpowiada ;) a co do innych pytan to jak mowilem sendnij maila a dzisiaj wieczorem dostaniesz rozwlekla odpowiedz na kazde pytanie (nierozwlekle pisac nie potrafie) w kazdym razie odpowiem na kazde pytanie :)

16.05.2003
15:14
[51]

aries [ Konsul ]

zandarus --> moze podam ci taka ciekawostke ... grajac palladynem oprocz znalezienia orkowych dowodcow i polkownika .... mozemy na mapie korynis znalezc jaszczoroludzi i smocze jajo ... ale nie powiem gdzie ... przyjemnosc odkrywania ... to jest to ...

16.05.2003
15:19
smile
[52]

Mysia [ Szczurek ]

zandarus --- moge Ci powiedziecze zauwazylem ze kazda pstac ma na 5 rozdziale jedno "kobyle" zadanie, w w ypadku wojownika bedzie to szukanie smoczych jaj, palladyna likwidacja orkowych herstow a maga- to sam nie pamietam ale jakies na pewno bylo :) tak samo jak kilka specyficznych zleceni dla kazdego obozu (chocby sciaganie dlugow u najemnikow ;)))) dlaego nie mozna powiedziec o ukanczeniu gdy bez przejscia kazdym z trzech obozow:) i dlatego nie znudzi nam sie ona tak szybko - choc to takze tylko kwestia gustu :)

16.05.2003
15:22
[53]

zandarus [ Generaďż˝ ]

aries ---> Znalazłem te smocze jajo, jest w jaskini .............w której znajduje sie jajo podczas gry najemnikiem :)
Mnie osobiście zaskoczyło zadanie z almanachami potępionych. Idę sobie porozmawiać z Malakiem (3 rozdział) a tu niespodzianka. Ciekawa :)

16.05.2003
15:23
smile
[54]

Mysia [ Szczurek ]

aries --- fakt az 4 jaszczuroludzi i w najmniej oczekiwanym miejscu, ja sie w kazdym razie tam ich wogole nie spodziewalem i to bylo pewne zaskoczenie :)))) no ale fakt ze oblazlem wszystkie zaznaczone na mapie miejsca :)

16.05.2003
15:24
smile
[55]

Mysia [ Szczurek ]

zandarus --- niestety grajac palladynem nie mialem nic z nim zwiazanego, tak samo jak z fernandem natomiast magiem to i owszem cale 800 XP wpadlo z jedengo i drugiego 400 :)))

16.05.2003
15:25
[56]

aries [ Konsul ]

zandarus --> przedyskutowalem juz sprawe almanachow z Mysia i LFB ... i znalazlem cos naprawde ciekawego w tej sprawie ... jesli cie to interesuje to na gg 1227175 jeszcze przez jakiec 20 - 30 minut ... lub w poniedzialek :)

16.05.2003
15:27
[57]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Mysia ---> Mi ta gra wcale się nie nudzi. Przeszedłem ją najemnikiem, palladynem jestem w 5 rozdziale (zostało tylko wypłynąć) a magiem w 3 rozdziale. Jej atrakcyjność polega na tym że za każdym razem gry inną postacią odkrywamy coś nowego, inne są zadania. Za to wielkie brawa dla autorów.

16.05.2003
16:12
smile
[58]

tymczasowy154578 [ Junior ]

Jestem w akcie polowanie na smoki po ubiciu pierwszego smoka na bagnach nie mogę nasycić amuletu ponownie.

16.05.2003
16:40
[59]

Yogi_B [ Konsul ]

Mysia, zandarus - zadanie z księgą potępionych polega na walce z opętanymi npc(ich nazwiska pojawiaja się w magicznym liście od arcymaga), zabieraniu im tychże ksiag i dostarczeniu ich do Pyrakora i/lub do arcymaga przywołań(dwa rózne questy) za każdą księge doświadczenie. wiaże sie z tym też quest ze świetym kamieniem, ż którego tenże przywołyacz robi nam amulet ochrony przed poszukiaczami. Poza tym te quest ie ma znaczenia dla ukńczenia gry ale duże znaczenie dla wątku fabularnego.

Mysia - mag ma dwa kobyle questy - lista fałszywych udziałów i księgi potępionych:)

16.05.2003
17:30
[60]

Poul [ Legionista ]

Krell1983 - amulet nasyca sie na stole alchemicznym...

16.05.2003
17:48
[61]

gribo [ Legionista ]

Może pochwalcie sie na jakich poziomach macie postacie??
na którym poziomie można zabić smoki ?

16.05.2003
18:02
[62]

P4weleK [ Legionista ]

mam pytanie odnosnie zalogi wiem ze mozna zabrac 7 + 1kapitan ...
narazie wzialem :
1. Lee
2. Gorn
3. Bennet
4. Vatras
5. Diego
6. Lester
7. Milten

kapitanem ma byc Torlof

ale mam pytanko jest taki kolo w porcie nazywa sie mario czy oplaca sie go brac bo moze kogos wyrzuce...
a moze proponujecie mi kogos innego z wyzej wymienionych ??

16.05.2003
18:06
[63]

Yancy [ Senator ]

Witam wszystkich!

Dziś niestety nie miałem zupełnie czasu na forum i niestety dopiero koło środy się to zmieni. Kończę zaraz grę Paladynem. Nie obszedłem idealnie całej mapy - to fakt, i paru miejsc z pewnością nie odkryłem. Np. zupełnie zapomniałem o jaskini z kołowrotem - ale mam zapis przed wypłynięciem ;)
Zagram z całą pewnością jeszcze raz i to od początku. Po to choćby - aby pewne zadania rozwiązać w inny sposób. Z całą pewnością moim wyborem będzie mag. Czyli chronicznie łaknący many i... kasy ;)

16.05.2003
18:10
[64]

Yancy [ Senator ]

Na statek warto zabrać Vatrasa. Bo ma przy sobie dwa szczawie królewskie ;) A tych nigdy za wiele.

16.05.2003
18:15
[65]

SilentOtto [ Faraon ]

P4weleK ---> W rozdziale 6-tym tylko raz wróciłem na statek ponieważ skoczył mi level. Kiedy podskoczył mi znowu, nie chciało mi się już wracać... Załoga dla mnie nie miała znaczenia. Możesz wziąść byle kogo. Twórcy gry mogli się bardziej postarać i dodać trochę fabułki do ostatniego rozdziału, nawiązując np. do składu osobowego dobranej załogi.

16.05.2003
18:16
[66]

P4weleK [ Legionista ]

A jakich innych mi polecacie...

16.05.2003
18:19
[67]

P4weleK [ Legionista ]

eee no szkoda a ja myslalem ze bedzie jakas intryga i wogole bueee a tu dupa.... szkoda ... no spoko

16.05.2003
18:40
smile
[68]

sabdajm [ Pretorianin ]

I znowu mam problem z wyborem dalszej drogi rozwoju, coś mało zdecydowany jestem. Nie wiem czy przyłączyć się do Paladynów, Najemników czy do Magów. Czy jeśli przyłączę się do Paladynów to będę mógł nauczyć się wyrabiania magicznych mieczy? Dodam, że jestem już w gildii złodziei i pracuję u kowala.

16.05.2003
19:21
[69]

Yancy [ Senator ]

Wszyscy grający w Gothic na przeciętnym sprzęcie. Dotąd jakoś zapomniałem napisać o pewnym fakcie, który zauważyłem, a który jest wart odnotowania. U mnie - gra chodziła w penych lokacjach nieciekawie - zwłąszcza na terenie miasta Korinis. I co się okazało.

Przesunięcie paska jakości tekstur z połowy - na maxa - zamiast zwolnić grę - znacznie ją przyspieszył!!! Zwłaszcza w tych miejscach gdzie poprzednio chrupało!

Eksperymentujcie więc - bo czasami można osiągnąć takie ciekawostki. Pamięci mam 0,5Gb - to dla Gothic ważne i ledwie GF2MX.

A tak wogóle - właśnie skończyłem grę Paladynem - znakomicie się tą postacią grało :)

16.05.2003
20:28
[70]

szokbar [ Pretorianin ]

przeszedłem gre palem mając zaledwie 37 lvl

znalazłem coś, może to był bład ale nie wiem: po wyjściu ze statku na lewo są skrzynie, na nich miksturka o osrebrnej barwie, bierzemy ją i się nie kończy (zręczności)

17.05.2003
03:01
smile
[71]

Mysia [ Szczurek ]

a ja mam dosc glopie pytanko wlasnie poszedlem pierwszy raz na terminaz do luczarza i sie tak zastanawiam co on wogole skupuje???
zauwazylem ze

skory wilkow
skory cieniostworow

ale oprocz tego czy cokolwiek innego skupuje??? bo mam kupe umiejetnosci (zuwaczki, pazury, zeby itp :) ale nikt tego nie chce kupowac, tak samo ten luczaz nie chce kupowac ode mnie skor topielcow, wiec co ja mam z nimi robic ?:)

17.05.2003
08:47
[72]

Kyahn [ Kibic ]

Dziwne.
Ja sprzedaję wszystko,ale to wszystko u Mattea,czyli kolesia na przeciwko łuczarza.
Pozdr.

17.05.2003
09:30
smile
[73]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

no, panie i panowie skonczylem gothica magiem i musze powiedziec, ze gralo sie kosmicznie (ah to wymiatanie na 6. kregu ;-)). pozwolcie, ze sie pochwale moja postacia ;-D
yancy -> ja mam 256 ddr ramu i wrecz przeciwnie - po zmniejszeniu tekstur do polowy przestalo mi zawieszac gre.
a, wlasnie - ktos tu cos mowil o dodatku. wiadomo kiedy bedzie?

17.05.2003
09:43
smile
[74]

AndrzejF [ Centurion ]

Pilne!!! :)
Kogo nalezy zabrac na statek, aby moc wyplynac?. Wszyscy na statku, Jungren( czy jakos tak- z klasztoru) jest kapitanem, a ja nie moge wyplynac. Wszyscy tylko "koniec" w opcjach. Mam chyba z dziesieciu na pokladzie a nie wiem
jak wyplynac:( Z kim nalezy pogadac, ew, co uczynic aby ruszyc z miejsca?


Gdzie jest ta jaskinia z kolowrotem?

17.05.2003
09:47
smile
[75]

AndrzejF [ Centurion ]

No tak wystarczylo zerknac do poprzedniego watka. TRzeba wejsc do kajuty kapitana........

Ostatnio nie zerkalem tu bo sporo traci gra jesli za duzo sie wie, a trudni omijac posty.....

Pytanie o jaskinie z kolowrotem podtrzymuje

17.05.2003
10:43
smile
[76]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

andrzejF -> jaskinia jest hmm... idz do latarni, potem w prawo (patrzac od miasta), dochodzisz do klifu (tam sa/byly zebacze), potem wzdluz klifu (zebacze) do sciany skalnej i w prawo (jaszczury i kusza mysliwska), potem prosto do jaskini (jest to niedalego "drugiego" kregu kamieni). co tam jest nie wiem tez jeszcze kolowrotu nie odkrecilem.
o wlasnie mam loj kretoszczura tylko nie wiem skad ;-D - gdzie go sie znajduje?

17.05.2003
11:44
[77]

Yancy [ Senator ]

cotton_eye_joe ---> Gra nie wieszała mi się nigdy, ale mam sygnały że faktycznie poniżej 0,5Gb - gra lubi wyskoczyć do windowsa. Jm lepsze tekstury się ustawi tym więcej żre pamięci! U mnie plik wymiany nawet do 1Gb się rozrastał. Ale mówię nie o tym - tylko o tym że gra przestała chrupać w mieście (troszkę teraz zarywa - przedtem był koszmar). Ja mam zaledwie P III 800Mhz i GF2MX + 0,5Gb RAM. Różnica w jakości tekstr na max jest bardzo duża.

Gram magiem (2 rozdział) - ale bardzo ułomnym - posłużyłem się zapisem i mam w nim siłę 65 :( Trudno się mówi. Many nie dociągnę więcej niż 300-350. To kiepski zapis na maga. Ale zaczynać od początku nie mam czasu. No chyba że coś mi odbije... ;)
Kapitalne jest to jakim szacunkiem cieszy się mag! Rewelacja. Paladyn to nic w porównaniu z tym ;)

17.05.2003
11:47
[78]

Yancy [ Senator ]

Ogólnie powiem - że jestem zachwycony stabilnością gry - przez te kilkadziesiąt godzin grania - ani jednej zwieszki!!! Tak powinno być.

17.05.2003
12:17
smile
[79]

Mysia [ Szczurek ]

Kyahn --- ale chodzi mi po normalnej cenie tak samo jak miecze u harada:)

Czy tym razem moglbym ja uzyskac pomoc od was???:)

Prosilem o pomoc jakie towary skupuje Bosper "łuczarz" bo mi skupuje tylko skory wilkow i cieniostworow a na moje oko powinien chyba skupowac cos jeszcze? czy u wszystkiech jest tak samo a jezeli tak to jakie towary skupuje?:) tego na wczesnuiejszych watkach nie bylo bo jakos pamietam je wszystkie ;)

17.05.2003
14:33
[80]

Poul [ Legionista ]

Mysia

Do tego co juz podales dochodza jeszcze skory waargow (dosc drogie - bardzo oplacalna sprawa przy oblezeniu zamku - tam ich jest pelno).
Skupuje tez po bardzo dobrej cenie skory trolli (zwyklych i czarnych).
Oprocz tego jeszcze mozesz mu sprzedac po specjalnej cenie skory owiec.

Niestety nie skupuje skor topielcow i tym podobnych (a szkoda).

Proponuje, zebys nauczyl sie jak najszybciej ucinania rogow i zbieraj rogi cieniostworow - w ktorymstam rozdziale (chyba 4) jeden z najemnikow skupuje je nawet drozej niz mozna je kupic normalnie u tragarza (wiec jesli ktos chce je sprzedac to tez kupuj :)). Na jednym rogu kupionym u zwyklego kolesia zarabiasz 50 zlota, a na jednym zdartym 350 :) Cieniostorow nie jest co prawda duzo, ale dosc latwo zebrac kilka tysiecy tylko z samych rogow :)

17.05.2003
14:35
[81]

Poul [ Legionista ]

acha - co do tych rogow to, zeby je kolesiowi sprzedac pewnie musisz byc najemnikiem, ale to nie jest potwierdzone !! po prostu tak mi sie wydaje :)
Mozliwe, ze bedac inna postacia ich mu nie sprzedasz :(

17.05.2003
15:04
smile
[82]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

yancy ->
hehe.. mag = respect
-STOJ!
-Smiesz stawac na drodze Wybranca Inoosa?
-Alez nie, Panie! Skad moglem wiedziec! ;-D
tak na marginiesie, to IMHO programisci sie nie postarali - mogli bardziej zoptymalizowac kod bo jak na moj gust to troszke za bardzo pamieciozerna jest ta gra.
A tak zupelnie offtopic: odpalilem demo doom3 - slideshow (2-3 fps) w 640x480(athlon1600, gf2 Ti, 256 ddr)

17.05.2003
19:36
smile
[83]

Asmodean [ Konsul ]

Mam pytanie. (ale nowość nie?) Jestem w posiadaniu pelnej wersji G II tyle że niemieckiej. I mam wala bo kompletnie nic nie rozumiem a ciezko sie gra na slepo. Wiec czy wiadome jest komus istnienie jakiejs latki dajacej angielski napisy (polskimi tez nie wzgardze) szukalem juz w GS-ie ale hmm nie znalazlem. Za pomoc bede zobowiazany bo ta moja niemoc mnie irytuje...

p.s sorry za gapiostwo do wczesniejszego watku sie wkleilem, heh

17.05.2003
20:01
[84]

wildone [ Konsul ]

Mam problem.

Jestem na tej wyspie(popłynołem statkiem) i niby mam tam stworzyć jakomś rune teleportacyjną.Mam czysty kamień runiczny i łzy innosa ale jak chcem ją zmontować na tym specialnym stole, to pisze mi że mam za mało składników i że nieodkrylem sekretu biblioteki.
Jak stworzyć tą rune jeśli jest ona potrzebna?

17.05.2003
20:21
[85]

wildone [ Konsul ]

Pewnie niezrozumiale to napisałem.No więc mam wykonać jakiś teleport do urkytej sali gdzie znajduje się zbroja upadłego paladyna.Noi niewiem co potrzebujem do jej stworzenia.

17.05.2003
21:21
[86]

bartiz [ Pretorianin ]

Boje sie isc do przełeczy bo wiem ze sa tam stada orków :(

17.05.2003
21:42
[87]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Witam ponownie !!!
Dość długo mnie nie było. Widzę, że już niektórzy grają po 2 czy 3 raz. Ja na razie nie mam czasu (ustna maturka), ale jak zdam to zabieram się za granie 2 raz, tym razem najemnikiem, później magiem. Na początek małe porady:

bartiz --> Jeśli masz przynajmniej 12 poziom to idź do górniczej doliny i się nie bój. Jeśli chcesz wcześniej poprubować, czy dasz radę orkom to jeden jest przy południowym wyjściu (załatwiasz go z Bartokiem), jeden jest w jaskini przy drodze do gospody zaraz za wschodnim wyjściem z miasta, dodatkowo 2 orków wojowników i 3 orków elita znajdziesz na drodze z farmy Akilla do latarni.

wildone --> chyba za późno już na teleportacje. Jesli jestes na wyspie to zacząłeś 6 rozdział, a telepotować się trzeba było w 5.

I jeszcze parę uwag:

Mysia --> napisałeś, że kowal w zamku nauczy wykuwania mieczy tylko najemników. To nieprawda, ja będąc najemnikiem nauczyłem się wykuwać magiczne miecze (chociaż ani razu z tego nie skorzystałem).

Yancy --> Łuk bospera jest w jednej ze skrzynek w gildii, więc zawsze możesz go znaleźć. Klucz do kanałów będzie miał Atilla (zarówno żywy jak i martwy :)) Co do czarnego trolla napewno nie jest najtrudniejszym przeciwnikiem w grze, stwierdzę, że nawet jest jednym z prostszych. Wystarczy wejść mu pod ramię i wtedy nie będzie Cię mógł trafić.

aries --> Fajnie się dowiedzieć, że było parę questów o których nie wiedziałem np. o winku, a o kołowrotach zapomniałem. Co do tej historii z wieżami, to ja nie mogłem znaleźć klucza do ostatniej wieży (klucze miałem od Wambo, kusznika w koszarach, Pecka, gostka co pije piwo przy koszarach, Pablo, niestety nie wiem kto ma 6).

17.05.2003
22:29
[88]

bartiz [ Pretorianin ]

Gordek -->mam 4 poziom :P z Bartokiem zabilem tego orka (tzn on zabil :P) Innych nie widzialem koledzy mi mowili ze jest tam bardzo duzo orkow...kolo 50...

17.05.2003
22:30
[89]

robal [ Pretorianin ]

Czesc. Niestety po raz drugi potrzebuje pomocy w grze. Otoz za cholere nie mogę znalezc tego wulkanu gdzie jest ten smok. Najsmieszniejsze jest to ze podczas mojej wedrowki znalazlem przypadkowo smoki: skalny, lodowy i bagienny i ich pokonalem. A tego czwartego szukam i szukam ze w koncu postanowilem napisac. Wiec proszę Was wyjasnijcie mi jak najdokladniej gdzie jest ten wulkan i ostatni smok. Z gory dziekuje za pomoc

17.05.2003
22:33
[90]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

gordek -> pewnie, ze czarny troll nie jest trudny. osobiscie (magiem) poslalem na niego 20 szkieletow-goblinow - fajnie sie od nich odganial.
2/ co to za quest z winem (mam ksiege, ale nie kojarze co dalej)
3/ powodzenia na ustnej

17.05.2003
22:42
[91]

Wesol [ Chor��y ]

Problemik :) Mam pytanko - jak dostac sie do Dworu Irdorath, pytam Lorda Hagena o pozyczenie mi statku a on mi odpowiadaz ze szykuje sie pospolote ruszenie na Gornicza Doline i nie moze mi go udostepnic i ze czeka aktualnie na zaopatrzenie. No to czekam z nim dniami latami :) i jakos nic sie nie dzieje Wiecie moze w czym problem ??

17.05.2003
22:44
[92]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

robal --> smok "ogniowy" siedzi w wulkanie na poludnie od zamku. najlepiej sie tam dostac takimi wielkimi bazaltowymi "schodami" - trzeba sie wspiac. >>

17.05.2003
22:49
[93]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

uff ale sie dzis napisze...
wesol -> musisz znalezc mape w podziemiach klasztoru (na podst. ksiegi xardasa). jest schowana w "tajnej" bibliotece otwieranej lampa, potem skompletowac zaloge (kapitan + chyba 5 innych lebkow) i jazda. aha i nie bedziesz mogl wrocic wiec zrob zapasy ;-D

17.05.2003
22:51
[94]

Wesol [ Chor��y ]

Spoko wszystko mam oprocz zalogi nie wiesz kto by sie ze mna zabral ??

17.05.2003
23:17
[95]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

wesol-> kapitan: torlof (farma onara) LUB jack (latarnia lub port) LUB jerog ( czy jakos tak ;-D klasztor)
zaloga: lee, diego, vatras, milten, bennet, gorn, lares (chyba sie inaczej nazyw ale nie moge sobie przypomniec) i jeszcze paru innych. jak zbierzesz ich w porcie to wlaz do kajuty kapitanskiej i jazda

17.05.2003
23:19
[96]

AQA [ Pani Jeziora ]

Wesol ----> jak już znajdziesz mapę, to idź do okrętu; tam zagadaj ze strażnikami okrętu (pogadaj dobrze, nawet kilka razy:)) ; wychodząc spotkasz Giriona ... potem samo poleci :))

17.05.2003
23:25
[97]

Yancy [ Senator ]

Gordek ---> Niestety, da się tak zawalić ten quest z gildią złodziei, że Atilla się wcale nie pojawi. Bo jeśli się nie mylę, inaczej nie można go na mapie spotkać. Ja tak zawaliłem :(

Gram drugi raz moim ułomnym magiem. Ułomnym - bo nie osiągnę już many na poziomie 450-500. Na ponowną grę od zera - zwyczajnie brak mi czasu. Startowałem od zapisu - a miałem postać przygotowaną na Paladyna/Najemnika. To psuje trochę klimat. Mimo to - gra się magiem bardzo przyjemnie.

Piszecie że mało jest pustych run. Jestem ledwie pod koniec trzeciego rozdziału i znalazłem ich 7 + 1 z próby ognia. To wcale nie mało. Kilka run po prostu można uzyskać za dodatkowe questy. Sądzę więc że jest ich tyle ile trzeba.

Czy mag ma tylko dwie szaty (nie licząc szaty nowicjusza)? Jeśli tak - to trochę szkoda.

18.05.2003
01:13
[98]

Paul Atryda [ Chor��y ]

Czesc mam zapytanie, w jakiej kapliczce jest kamien na amulet przeciw "czarnym" (gram magiem i jest tam taki quest). Bylem we 3 kapliczkach i nic.

18.05.2003
08:31
[99]

0borek [ Junior ]

-Gdzie znajde kolesia który mnie nauczy jak zdejmować pazury
-Gdzie rośnie ziele o nazwie "zebowe ziele czy jakoś tak

18.05.2003
08:52
[100]

Grzybiarz [ Badacz Ściółek ]

LOOKNIJ NA WSTĘPNIAKA

18.05.2003
09:10
[101]

robal [ Pretorianin ]

Siema. Może ktos z Was powiedziec mi gdzie dokladnie mogę znaleźć zloto dla Diega w Górniczej Dolinie. Bo już pozabijałem wszystkie smoki i chciałbym się zajac teraz podrzednymi zadaniami żeby nabic sobie wieksze doswiadczenie. Dziekuje za pomoc.

P.S W jaki sposób nowicjuszem z klasztoru mogę zabic Magicznego Golema ?

18.05.2003
09:20
[102]

Yancy [ Senator ]

robal ---> Złoto leży w sakwie na ławeczce w miejscu gdzie zaczyna się część pierwsza Gothic. Jak nie grałeś - to jest to miejsce do którego trafisz idąc trudniejszą drogą do przez przełęcz Górniczej Doliny.

Golema zabiłem młotem z klasztornych podziemi.

18.05.2003
09:25
[103]

Kyahn [ Kibic ]

Robal----------> wejdź na https://gothic2.binio.com/ zakładka mapa Górniczej Doliny i będziesz miał pokazane gdzie jest sakiewka.
Co do zabicia Magicznego Golema to musisz ukraść młot z podziemi klasztoru.
Pozdr.

18.05.2003
09:31
[104]

Wesol [ Chor��y ]

Pytanko. Jak zdobyc pusta rune ??

18.05.2003
10:01
[105]

Wesol [ Chor��y ]

spoko juz mam okazalo sie ze mialem ja od dluzszego czasu :)

18.05.2003
10:12
[106]

Wesol [ Chor��y ]

Gdzie sie przygotowywuje ta zakichana rune ktora ma mnie przeniesc do tej komnaty ze zbroja ?? Na stole alchemika ?? I czy woda swiecona Ultracha (czy jakos tak) nadaje sie jako skladnik ?? Wogole jakie sa potrzebne skladniki ?? I gdzie mozna je znalesc jak by co ?? Za jakakolwiek pomoc z gory dzieki !!

18.05.2003
11:10
[107]

Wesol [ Chor��y ]

Spoko rune juz mam zbroje tez, miecz tez juz konsekrowalem za pomoca lez. Nic tylko płynac na wyspe, a wiec rozmawiam z ludzmi ktorzy rzekomo mieli dolaczyc do mnie jako zaloga i co najgorsze wogole nie ma takiej opcji w rozmowie. Gadalem z Larsem, Vertasem (czy jakos tak :)) i nic ta opcja wogole sie nie uaktywnila; o co chodzi ?? bo juz sam nic nie wiem Pomozcie !!

18.05.2003
13:26
smile
[108]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

poddaje sie. jestem w 3. rozdziale i caly czas jestem zwyklym szeregowym straznikiem.
1/skad dostac lepsza zbroje straznika?
2/jak sie dostac do paldynow?
zaznaczam ze lord andre juz nie ma dla mnie zadnych questow, a hagen tylko mowi, ze musze udowodnic swoja wartosc, ale nic poza tym. zlodzieji ubilem (ale mam sejwa przed tym). co mam robic? HILFE!!

18.05.2003
13:55
[109]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

ok, juz wiem... juhu jestem paladynem :-D

18.05.2003
16:38
smile
[110]

Juzio [ Generaďż˝ ]

Mam pytanko
Jestem w 6 epizodzie na wyspie, w swiatyni stanolem przy przelacznikach wysuwajacych inne przelaczniki z podlogi przed wejsciem ( kto byl ten wie o co chodzi ), przelaczylem juz oba przelaczniki na dole i na gorze po prawej stronie, ale jak ide przelaczac z lewej strony to z podlogi zamisat przelacznika wydobywa sie gaz, probowalem juz wielu kombinacji, ale zawsze jest tak samo. Prosze o podpowiedz.

Pozdrawiam

18.05.2003
16:53
smile
[111]

Grzybiarz [ Badacz Ściółek ]

P4welek---> czy ty czasem nie mówisz o gothicu 1?????

18.05.2003
16:55
[112]

Czamber [ Czamberka ]

mam mały problem, jestem w drugim rozdziale i mam zadanie aby pójść go trzech kopalni rudy w górniczej dolinie i zapytać ile rudy wydobyli. dostalam mape z zaznaczonymi kopalniami i znalazlam wszystkie ale tylko w trzech kopalniach znalazlam żuywych ludzi, zaś w trzeciej kopalni są same trupy. co mam teraz zrobić aby zaliczyc zadanie i dostać list w którym potwierdza się napad przez smoki na górniczą dolinę? złożyłam już raport o tych dwóch kopalniach, gdzie byli ludzie, ale o tej trzeciej nic nie moge powiedziec monemu zleceniodawcy... pomocy!!!

18.05.2003
17:15
smile
[113]

Juzio [ Generaďż˝ ]

Czamber--> juz kilka razy bylo to opisane, ale wiem jak ciezko czasami jest cos znalezc w takiej ilosci postow wiec :
Zapewne sprawdziles ciala zabitych w 3 kopalni. Przy paladynie jest list mowiacy o tym ze wyslal Diega z ruda. Musisz go po prostu znalezc i z nim pogadac.
Jak bys mial problemy ze znalezieniem to mala wskazowka - musisz isc droga biegnaca od zniszczonego mostu przy wiezy nad druga kopalnia ( ta co zarzadza paladyn Na f :) dokladnie nie pamietam.
Przed wejscia do jaskini beda lezaly ciala dwoch paladynow.

18.05.2003
17:19
[114]

Czamber [ Czamberka ]

dziekuje ci bardzo, zrobie tak jak mowisz.

18.05.2003
17:27
[115]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Czamber --> Przeszukaj dokładnie tę kopalnie, a znajdziesz list Silvestra. Dowiesz się, że wysłał Diega i pary paladynów z rudą w bezpieczne miejsce. Teraz musisz je znaleźć. Podpowiem, że jest blisko zamku w GD.

Juzio --> Na pewno wszystkich kombinacji nie próbowałeś. Mnie tylko raz gaz wyleciał, za drugim razem udało mi się trafić kombinację. Podpowiem tylko tyle, że w jednej komnacie kodem jest kod z poprzedniej tylko wciskany od końca.

Wesol --> W plecaku masz mapę wyspy, przyjrzyj się jej i pogadaj z Pyrokarem, a od razu pojawia się odpowiednie opcje dialogowe.

18.05.2003
17:47
[116]

Wesol [ Chor��y ]

Rzeczywiscie wystarczylo spojrzec na mape toz to skandal - to chyba jakies niedopatrzenie ze strony tworcow !! Wielkie dzieki !!

18.05.2003
18:01
[117]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Wesol --> To jest niedopatrzenie ze strony graczy m.in. ciebie. Czy nie zatsanwiałeś się skąd ja o tym wiedziałem? Po prostu słucham co mój bohater mówi i gdy brałem mapę wspomniał o mapie jakiejś wyspy, więc na nią spojrzałem. Gdyby wszyscy słuchali co mówią NPC i nasz bohater to niepotrzebny byłby ten wątek.

Mam pytanko. Ostatnio sobie rozmyślałem o mojej grze paladynem, którą skończyłem z tydzień temu i skpowałem się, że po koniec już tak dokładnie nie biegałem po planszy jak na początku. Z tego powodu nie zrobiłem paru zadań m.in. z kopalnią z kratą (co tam jest?), nie wiem też co jest za drzwiami w 6 rozdziale zaraz po wejściu do jaskini. Nadal też się zastanawiam czy można wejść do skarbca w klasztorze, albo do zamkniętych drzwi obok wejścia do podziemi. Czy mógłby mnie ktoś oświecić co tam jest? Najlepiej na maila [email protected] . Z góry thx.

18.05.2003
21:53
smile
[118]

Bajt [ ]

Witam,
Mam jedno pytanie:
Gdzie mozna dostac Ciezka Zbroje Lowcy Smokow?

18.05.2003
23:17
[119]

Yancy [ Senator ]

Gra Magiem coraz bardziej mi się podoba. Ten respekt jakim darzą go inni :) Rozmowa z Constatntinem była piękna :) "Zabiorę Cię do klasztoru, tam mamy swoje sposoby by zmusić do mówienia. BOLESNE SPOSOBY..." :)

Końcówka trzeciego rozdziału, po naprawieniu Oka - dotąd znalazłem 10 pustych run. Więc na ich brak nie mogę narzekać. 4 krąg magii - jest już całkiem nieźle. Tylko many trochę mam mało i kasy na buteleczki ciągle brak.

W pełni poznać wszelkie sekrety gry można tylko będąc w gildii złodziei. Do tej pory ani Paladynem ani Magiem - nie wstępowałem do niej. Przyjdzie może na to pora po wyborze najemnika... Nie wyobrażem sobie bowiem by szanowany Mag okradał nocą domy, a tym bardziej Paladyn...

19.05.2003
08:00
smile
[120]

Mysia [ Szczurek ]

Juzio ---co do tego gazu to kombinacja jest , wystarczy poprubowac kombinacji nie jest wiele bo raptem tylko 9, a jak jestes dostatecznie szybki to gaz Ci nic nie zrobi, wiec proboj bo nie bede Ci psol zabawy kombinacjami :)

Cos wam powiem dla mnie jedno co jest jkeszcze troche niedorobione w grze to fakt tego czeladnictwa:)

- Harad - kowal- wykowanie mieczy (nieskonczona ilosc)
- Bosper - Łuczarz - skupywanie TYLKO skor TYLKO Cieniostworow,wargow,wilkow i trolli (a co z pazurami zebami skorami topielcow?? dlaczego ich nie skupuje i dodatkowo forsa sie podobno kiedyz konczy :(
- Constantino - alchemik - skupuje roslinki, ale najemnikiem to nim raczej nie bede ;) ale tez mam nadzieje ze skupuje wszystkie bo rdestow polnych i innych roslin mam mnustwo i jedyne co sie oplaca z nimi robic to sprzedawac :) bo jak mam kupowac u alchemika jakis potion dajacy 100 pt, za 50 zlota to na skladniki do potionu sa warte 200 :) lepiej je by bylo u niego sprzedac ,a rdestow polnych uzbieralem na mapie korinis z 50 :) wiec zysk bylby :)
tylko ten Bosper mnie denerwoje bo nie wiem po cobralem wszystkie specjalnosci jak pazury i kly stoja po 4?? ;))))



19.05.2003
08:06
[121]

Mysia [ Szczurek ]

sznurek do nowego watku :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.