GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Baldur's gate I - część 76

16.05.2003
02:34
[1]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Baldur's gate I - część 76

Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział: historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...

...

Gawędzą i zabijają problemy :

- Aschman, lubi wino, wódkę i mroczne elfki...;))
- Attyla, wódz Hunów, dzielny przewodnik ku świetlanej przyszłości wątku
- mgr Aurelinus, strażnik moralności, znający tajniki tworzenia dodatków, jak i rzeczy z tym związanych
- Ayertienna, piękna elfia czarodziejka wabiąca mężczyzn do swej wieży, acz niezwykle pomocna i skora do dawania rad (zwłaszcza, gdy nie ma pojęcia, o czym mówi)
- BarD, rymiarz i prześmiewca - jak to bard, jest nieco nawiedzony (i dziwny) ale zawsze skory do śmiechu
- Belt, przewodniczący przyjacielskiego nam wątku o BG II, raczy mawiać; hehe i tak do mnie wtraficie!
- Bullzeye_NEO, fan wywaru z rzepy, należy do NATF - Nadętych Amatorów Tupania Fenomalnego
- Carrignarone, zawsze dobrze poinformowany, prześciga często "starych wyjadaczy"
- Dwalin, mężny krasnolud, zakochany w swoim toporze, mieszkający na dalekiej północy
- Earina, znana w świecie zabójczyni ogrów-magów. Strzeżcie się!
- Gofer, stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał,założyciel wątku o BG
- Grjgori, podobnie jak Aurelinus, znawca IE; chcesz dobrać się do gry – on ci poradzi, jak to zrobić
- Hathor, pani Zapomnianej Wyspy na mroźnej północy, biegła w manipulacji materią świata BG, autorka Xięgi
- Hayabusa, Saki vazaki zarąbali mi mazaki-ot jego dewiza, bardzo rozmowny, a najbardziej ze sobą:)
- Ines, wiecznie pomykająca, szczęśliwa, wchodząca i wychodząca
- Krees, zmagający się z nieprawościami Wybrzeża Mieczy i z magisterką
- M'Rek, mozolnie wykrywający wszelkie paradoksy na Wybrzeżu Mieczy
- Mr. Kalgan rzadko wpadający, ale jak już to hucznie i z okrzykiem: Dawać dodatek!!!
- Raistlinek, pelen magii i wiedzy, bajarz prosto z dalekiego Krynnu
- Regis, to takie niewiadomo co, czasem zapyta, czasem odpowie, nikt nie wie, jakie myśli ma na głowie
- n2n, ciężkokapujący, ale łopata i powtarzanie w kółko robi swoje
- Sakhar, zgłębiający tajniki aurelinusowego dodatku, władca Otchłani
- Valencis, chodząca encyklopedia świata BG, w quizie rzuć wyzwanie i wygraj - to dopiero zdanie!
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Zed Nocear, twórca map i pięknych, stylowych ikonek
- Xelloss, tajemniczy mag o ogromnej sile, ciągle się o coś pyta, ciągle dostaje odpowiedź, ale i tak je zapomina
- @@@, znany też jako Kapucyn/Nostradamus powrócił i ma się dobrze..


Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie – uważaj, ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...

link do poprzedniej części:

16.05.2003
02:39
smile
[2]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Oto i nowy temat, logo nr 3 ;)

Powtorze z tamtej czesci - jakbyscie nie mieli gdzie opublikowac solucji do NtotSC, to ja ja chetnie umieszcze na Wyspie :) Sama niestety nie moge napisac solucji, bo gram od "niewlasciwej strony" ;) Na prawdziwa gre bede miec okazje, jak skonczymy modzik...

Krees --> Swietny opis NPC z NTotSC masz na swoim forum! (Z Kuzni mnie tam skierowano ).

16.05.2003
04:44
[3]

Krees [ Generaďż˝ ]

Hathor---> Dzięki, cieszę się, że Ci się spodobał :).
Ufff, ta *%&@#@*&^$ magisterka mnie w końcu zabije... :(

16.05.2003
04:48
[4]

Krees [ Generaďż˝ ]

Carrignarone---> Tak, znalazłem ją; pisałem nawet o tym jakiś czas temu na forum. Zacząłem w pewnym momencie grę od nowa i nie rozmawiając uprzednio z Ouepastem poszedłem najpierw do Pochyłej Latarni, a dopiero później do Spłonionej Syreny. Udało się za pierwszym razem i mapa zaktualizowała mi się o nową lokację :).

16.05.2003
08:14
[5]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor, Carrignarone (ewentualnie osoba, która będzie zakładała nowy wątek) ---> uważam, że we wstępie powinna się znaleźć informacja o NTotSC wraz z podaniem adresu, skąd można ściągnąć moda. Stali bywalcy to wiedzą, ale inni... Chwalmy to, co najlepsze ;)

16.05.2003
08:49
[6]

Carrignarone [ Konsul ]

Heloł

M`Rek ---> Słuszna racja, w następnej części informacja znajdzie się.

Hathor ---> Aaaa, mam Cię! To TY w tytule piszesz "gate" zamiast "Gate"! A ja się zastanawiałem, czemu mi się taki byk trafił w jednej części. ;)

Krees ---> Sorki, musiałem zapomnieć, bo jeśli o tym pisałeś, to na pewno czytałem. :) Też ją kiedyś odnajdę... Przynajmniej mam (jeszcze) większą motywację by wrócić na Wybrzeże Mieczy.

16.05.2003
09:13
[7]

M'Rek [ Konsul ]

Carrignarone ---> gate to nic... Ktoś kiedyś napisał Bate, a inny ktoś Baldur' s (a ja się dziwiłem, że wyszukiwarka nie wyświetla mi wątków...)

Hathor ---> Zanim powstanie solucja, to muszę ją sprawdzić. Jak na razie stworzyłem listę (znanych mi) questów i queścików - bez wnikania w szczegóły. Nie wiem, czy "rzucić" ją na forum do ogólnego wglądu (może ktoś coś dopisze), czy też dac do sprawdzenia komuś, kto przeszedł wszystko.

Hathor, Krees ---> Magisterka... Kiedy trzymać kciuki?

Hathor, Krees ---> Proszę o link do wspomnianego wyżej forum.

16.05.2003
10:12
[8]

Carrignarone [ Konsul ]

M'Rek ---> Zdecydowanie proponuję to drugie (myślę o solucji).

16.05.2003
11:01
[9]

M'Rek [ Konsul ]

Carrignarone ---> Myślałem o wpisaniu na forum listy questów. Na solucję trzeba trochę poczekać.

Krees ---> Paskudna Księga... Chociaż postępowałem zgodnie z zaleceniami, to Ouepast (czy jak mu tam) nic nie chciał mi powiedzieć. A Hueball i tak mnie zaatakował (niepotrzebni mogą odejść;)). Myślałem, że chodzi o sztylet z Twierdzy Durlaga (kultyści). Sprawdzę, gdy znów tam trafię. Tak jak Carrignarone - mam (jeszcze) wiekszą motywację.

16.05.2003
11:15
[10]

Krees [ Generaďż˝ ]

M`Rek---Link poniżej-serdecznie zaraszam :).

Hathor---> Mogę spytać, pod jakim nickiem się zarejestrowałaś? Szukałem Cię w spisie użytkowników, ale "Hator" nie znalazłem :(.

16.05.2003
11:24
[11]

Krees [ Generaďż˝ ]

Hathor--->Przepraszam, miało być oczywiście Hathor.

16.05.2003
11:41
[12]

M'Rek [ Konsul ]

Krees ---> To #$%^& forum nie chciało przyjąć mojego nick'a :( Ale mimo tego będę tam zaglądał od czasu do czasu.

16.05.2003
12:29
[13]

Regis [ ]

O kurka ! :) to forum jest na serwerze mojej szkoly ! :) Czy moze jest tu ktos z 3 LO we Wrocku ?! :)

16.05.2003
12:36
[14]

Regis [ ]

A! zeby nie bylo, ze moje pytanie jest tak "ad hoc", to pytam o to dlatego, ze ta strona nie jest chyba jakos bardzo znana i pewnie duza czesc for, to fora osob z mojej szkoly :)

16.05.2003
12:59
[15]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Krees --> oto cytat z Twoejgo forum: Witaj Hathor Użytkownicy Szukaj Wyloguj - jak widzisz, pod swoim nick'iem :)

Carrignarone --> A przepraszam za gate! Fakt, bylo kiedys Bate i spacja przed apostrofe, mysle ze mimo wszystko "gate" wyszukiwarka poda jako "Gate" ;) Zreszta wystarczy wpisac Baldur's i juz jest temat (chyab, he he) :)

M'Rek --> Sluszna uwaga, warto dodac info o NTotSC i link do pliku :)
Co do solucji, to raczej podaj ja komus kto zna mod i wspolnie ustalcie co i jak - na forum to by bylo za duzo informacji na raz, taki mega spoiler ;) BTW - mnie tez ciekawi,czy ten quest z mieczem mozna zrobic bez pomocy forum/solucji...

16.05.2003
13:05
[16]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Krees --> Dziwna sprawa, ja tes sie nie widze wsrod uzytkownikow....
Regis --> Jest mozliwe, ze zarejestrowalo mnie na inne foum z tego serwera i korzysta z tamtych danych, jak mnie loguje!? (forum sie pytalo czy mam juz konto, to importuje dane; nie mialam i nie importowalam...)

16.05.2003
13:32
smile
[17]

Regis [ ]

Hathor --> Hmm... na dobra sprawe to moglbym spytac Michala Boducha (tworca strony) czy to mozliwe, ale on chyba z 4 klasy jest i po maturach juz prawie do szkoly nie chodza :) Od siebie powiem, ze to raczej mozlwe, jesli jestes zarejestrowany na innym forum na tym serwerze...

16.05.2003
13:43
[18]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Witajcie.

Podam teraz końcowe wnioski dotyczące wersji 1.50 (mowa o NTotSC):

Oprócz wszyskich dotychczasowych bugów, które jak twierdzę już usunąłem pozostało w zasadzie tylko kilka wyjaśnień do waszych uwag:

1. Ten najważniejszy: drugi quest Otho - Otho opuści kuźnię Taeroma i "wyjdzie na zewnątrz", tzn. będzie stał przed kuźnią lub w okolicy - to znak, że quest się pojawi.Jak tego dokonać? Trzeba przedefilować Z DZIECKIEM Gastkillów przez główny obszar (to ta kopia wieży Durlaga) cytadeli Derta. Jeśli macie tę wyrzutnię do Ulcaster, MUSICIE PO PROSTU SIĘ TAM WRÓCIĆ. "Cyngiel" do tego questu jest ustawiony właśnie na tym obszarze. Jeśli z jakichś powodów zwróciliście dziecko, musicie w Clua wpisać kod: SetGlobal("VampirDead","GLOBAL",1) lub stworzyć kolejne dziecię kodem CreateItem("GilyBaby"). Drugi sposób wymaga oczywiście powrotu na obszar wejściowy jw.

2. Elfia kolczuga Czarów: Elfy nie mogą jej używać. Zgodnie z plikiem tej zbroi, wystąpił błąd w opisie: Wymienione tam postacie nie mogą jej używać, a napisane jest, że mogą. Czyli, że właściwy napis powinien brzmieć: Nie może używać: itd.

3. Częściowo po angielsku pozostały trzy przedmioty, z czego jeden (3.3) chyba w grze nie występuje:
3.1 Pierścień odbijania pocisków,
3.2 Płaszcz ochrony +3 Dar Mystry
3.3 Pierścień Uczonego dla magixa
Jestem przekonany, że juz to poprawiałem, ale widocznie istnieją chochliki....

4. Błąd w wyjściach cytadeli Dearta--------> to jednak musi być błąd, skoro jest, tak jak napisałem z tym questem powyżej.

Pytanie: czy to jeszcze poprawiać w postaci patcha czy uaktualnić wersję 1.50 i patch-upgrade do niej?

ZED-------> patch upgradujący w pierwotnej wersji miał być okrojony do niezbędnego minimum z uwagi na "ściągaczy" i niektóre problemy z save'ami, więc nie znalazły się tam pliki typu BAM i BPM, a jeśli są to przez przypadek.
Miałem o tym nie pisać, ale zrobię to, choć myślałem, że wiesz. BG 1 nie obsługuje żadnej kompresji, żadnych plików. stąd nawet jeśli chcesz użyć w nim czegokolwiek z innych gier, musisz najpierw zdekompresować pliki, a i to nie zawsze gwarantuje skutek (np. pliki BAM). Jesli masz czas poeksperymentuj z tym wynalazkiem, o którym piszecie.
Jeszcze jedna rzecz, na którą chciałem ci zwrócić uwagę: jeżeli poprawiasz błędy i niedoróbki NTotSC, to oczywiście tworzysz patcha, i tak to się powinno nazywać.
Jeśli jednak modyfikujesz pierwotne założenie, np. wprowadzając alternatywne do moich "nagrody" za questy lub poprawiasz/zmieniasz parametry lub przeznaczenie przedmiotów itp. to musisz niestety nazywać to MINI-modem do NTotSC. W przypadku niezgodnych opisów i danych, jak przy ELFIEJ KOLCZUDZE CZARÓW - decuduje plik, a nie opis. Chciałbym, żebyś w ten sposób rozgraniczył swój patch ogólny. Wyjątek tu stanowią oczywiście zmiany, które weszły do programu NTotSCv.1.50, co oznacza, że stajesz się częściowo współtwórcą tegoż. Ale tylko w części formalnej. Merytorycznie przebieg gry się nie zmienia i musi tak pozostać. Dlaczego? - bo jak sam pisałeś, znowu pogubię się w poprawkach... Proszę cię, byś zrozumiał o mi chodzi i starał się trzymać tej prośby.

Czy są jeszcze pytania?

16.05.2003
13:57
[19]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Aha. Jeszcze mały spoiler--------> znajdujący się w porzedniej części spoiler dotyczący questu Księgi Niewiedzy jest cokolwiek rozbieżny z prawdą. Nie trzeba zabijać Brata Hasdara przed Czarodziejskimi Rozmaitościami - jeśli go tam oszczędzicie, jeszcze go spotkacie (i to co ma w Inventory). Oczywiście w tym wypadku sprzedawca z Kniei Larsa nie zleci wam questu, ale będziecie lub możecie go wykonać w innej formie przy okazji tego questu - wystarczy skierować się do lokacji wskazanej przez Oupaste'a (lub całkiem bez - dotyczy łuku). Tak czy siak zabijanie dobrych elfów jest nie w tonie i nie ma za to punktów...
Zabicie gości(a) w jaskini pod Światynią Poranka daja tyle samo punktów, co przyniesienie miecza.

Również quest w Północnej Cytadeli może różnie się skończyć, w zalezności co zrobicie z Eldodem...

16.05.2003
14:36
[20]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Aurelinus --> Jest jeszcze blad w opisie czaru, ktory ktos zglaszal - zamiast nazwy jest opis broni, sam czar tez ma niewlasciwy opis.
Regis --> Nie jestem zarejestrowana na zadnym innym forum na tym serwerze. Jak gosc nie jest dostepny, to sopoko, nie szukaj go, w koncu - najwazniejsze, ze nikck na forum dziala :) Choc jest to ciekawe, gdzie ja sie podzialam he he ;)

16.05.2003
15:15
[21]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Dzięki za uwagi. Teraz lepiej rozumiem Twoje intencje i dlaczego tak konsekwentnie odrzucasz część elementów patcha zbiorczego. Na pewno przemyślę to przy robieniu patcha zbiorczego 03. Może będzie się nazywał MINI-modem zbiorczym ;-) ?

Niestety, rozumienie generalnej intencji, nie zapobiega nieporozumieniom gdy dochodzi do szczegółów. Problem w tym, że czasami trudno rozróżnić, co jest jeszcze poprawką, a co już modyfikacją. Zależy to od poglądu, czy dana rzecz/rozwiązanie jest błędem, czy świadomą intencją. Z pewnością każda poprawka jest jednocześnie modyfikacją gry, ale nie każda modyfikacja jest poprawką.

Na przykład tzw. alternatywne rozwiązania Baldurdasha (inne przedmioty w nagrodę) w stosunku do NTotSC są "psu na budę", bo i tak rozwiązania z NTotSC są ciekawsze i nikt tamtych pewnie nie instaluje. Zamieściłem je tylko pro forma jako opcje nie integrując z Override, aby patch zbiorczy zawierał WSZYSTKIE poprawki Baldurdasha.

Natomiast zastanowiłbym się nad poprawką/modyfikacją dialogu Taeroma. W oryginalnej grze Taerom skupuje wszystkie pancerze Ankhega za cenę jednego, ale może robić to wielokrotnie. DSotSC i NTotSC (przynajmniej 1.0) tego nie zmieniają. Poprawka Baldurdasha przywraca intencję autorów aby pancerz można było sprzedać tylko raz lub zlecić z niego zrobienie zbroi, co uważam za przesadę. Ja tylko nieznacznie zmodyfikowałem dialog, by pancerze można było sprzedawać po jednym jak skóry śnieżnego wilka w Nashkel. Czy to poprawka oszczędzjąca irytacji graczom, czy poważna modyfikacja fabuły?

Z drugiej strony od wersji 1.05 NTotSC został zintegrowany patch dający maksimum HP przy awansie na poziom, który jest ewidentną modyfikacją a nie poprawką.

W zasadzie mam ochotę Ciebie zapytać o stosunek do każdego elementu patcha zbiorczego, ale nie będę już tu przynudzać. Ostatnia sprawa: czy zmieszczenie części plików z minimoda 50-level z pozostawieniem niektórych plików z awansem do 40 poziomu (oryginalne z DSotSC) było świadomym wyborem? Znowu chodzi o NTotSC 1.05, bo 1.50 nie sprawdzałem.

Jeśli chodzi o ten program do pakowania TIS-ów, to wiem że BG 1 nie obsługuje żadnej kompresji. Chodzi tylko o lepszy współczynnik kompresji w wersji instalacyjnej, aby była jak najmniejsza. Przy instalacji rozpakowywane TIS-y byłyby przywracane do pierwotnego formatu.

16.05.2003
15:28
[22]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Zed --> Na przykład tzw. alternatywne rozwiązania Baldurdasha (inne przedmioty w nagrodę) w stosunku do NTotSC są "psu na budę", bo i tak rozwiązania z NTotSC są ciekawsze i nikt tamtych pewnie nie instaluje. ekhm... chyba, ze ktos ma lenie i nie czyta opisow... ;) To proponuje w ogole tej poprawki nie dawac, bo nie ma zadnego sensu. gdyby Baldurdash wiedzial o NTotSc pwnie by zmienil swoja poprawke ;)
Ja tylko nieznacznie zmodyfikowałem dialog, by pancerze można było sprzedawać po jednym jak skóry śnieżnego wilka w Nashkel. Moim zdaniem tak byc powinno :)

Jestem tez za max HP na poziom (choc ortodoksi byliby niezadowoleni) i za Godlike, choc pewnie lvl boskosc jest nieosiagalny za pomoca questow i walk. Ale nie chodzi o to, by postacie mialy 50 lvl i umieraly w grze z nudow, tylko by mialy mozliwosc awansowania w gore, by mialy do czego dazyc, nie trzeba tu osiagac maximum by byc zadowolonym :)

16.05.2003
16:06
[23]

M'Rek [ Konsul ]

Krees ---> Mnie to forum też nie widzi (chociaż toleruje :)

Aurelinus ---> Pytanie specjalnie do Ciebie! Czy ten quest z Wampirycznym Mieczem można zrobic bez pomocy forum/solucji?

16.05.2003
16:21
[24]

Regis [ ]

Hathor --> LOL :) Sorry - nie wywnioskowalem z Twojego nicka ze mozesz byc "zarejestrowana", a nie "zarejestrowany", a dawno nie czytalem wstepniaka do watku i listy gosci. Sorx - kajam sie jak to mowia :)

16.05.2003
17:19
[25]

Krees [ Generaďż˝ ]

Uff, ależ się wszyscy dziś rozpisaliście :).
Od czego by tu zacząć??
Początek reklamy.
Ponawiam zaproszenie na nasze forum. To już 4 forum z kolei (tak, tak, tyle razy zmienialiśmy serwer), bardzo szybko się rozwijające-5000 postów w miesiąc. Nie ma niestety wśród nas fachowców na miarę Valencisa ;), ale i tak atmosfera jest bardzo miła. Swobodna i luźna :).
Dobra, koniec reklamy.

M`Rek, Hathor---> to forum niestety ma jakieś błędy związane z nickami (konkretniej z listą użytkowników) i (niekiedy) z logowaniem się z przygodnych komputerów (kafejki). Zaletą jest niezła szybkość i przyjazny interfejs. Proponowałbym Wam po prostu coś napisać, wtedy będzie wiadomo, jak to jest z Waszym statusem na forum-i tu zapraszam do kategorii o OzPWM i innych dodatkach. Ostatnio zamieściłem tam małą ankietę o tym modzie z możliwością dodania swojego komentarza w temacie. Poza tym, Hathor, miałabyś okazję podpowiedzieć coś użytkownikom "z pierwszej ręki"-ja ich notorycznie odsyłam po najnowsze wersje i patche na Twoją Wyspę :).

Aurelinus--->Tak, wiem, że quest z Księgą niewiedzy można rozwiązać na dwa sposoby-po prostu opisałem jeden z nich, tj. ten, który przeszedłem jako pierwszy :). A o drugim cichosza, będe milczał jak grób :).
Przy okazji wielkie dzięki za wyjaśnienie tego zadania z Othem-mnie po prostu też "wypluło" w Ulcaster. Mam teraz przynajmniej motywację, żeby dokończyć tego questa :).

16.05.2003
17:20
[26]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Regis - Spox :) Nie trzeba czytac wstepnika, podpis wystarczy ;)

Uh, nikt nie zna egipskiej Hathor, he he ;) Gdzie sie nie pojawie, to pewnie mysla, ze jestem krasnoludem (Hathor - Bruenor ;) ). Ba, ponoc w FR jest jakas Hathor w panteonie... ale nie sprawdzilam tej informacji.

16.05.2003
17:25
smile
[27]

Krees [ Generaďż˝ ]

Zapomniałem o kilku sprawach.
Gwoli ścisłości-tamto forum nie jest "Moim" w sensie formalnym, tzn. nie ja je zakładałem-ja tam tylko moderuję jedną z kategorii tematycznych a i to od niedawna.
Druga sprawa jest natury technicznej-aby przeglądać zawartość tego forum należy się zarejestrować. Jest to, moim zdaniem, głupie, ale nie da się tego zmienić-przynajmniej ja nie mam takiej możliwości, ale porozmawiam z naszym adminem, może on mógłby to odblokować.

Przepraszam za tą reklamę, już się poprawiam :) i więcej nie będę. :))

16.05.2003
17:35
smile
[28]

Regis [ ]

Hathor --> Podpisow tez nie czytam :P

Za FR Campaign Setting:

Hathor (Low Power) from Mulhorandi Pantheon:
Character: NG
Domains: Family, Fate, Good, Moon
Favored Weapon: Short Sword (Long Cow Horns)

Czyli sie nie mylisz :)

16.05.2003
18:09
[29]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Uh, nikt nie zna egipskiej Hathor, he he ;) Mylisz się, bo pierwsze z czym Cię skojarzyłem, to Egipt. A gdy sprawdziłem, ile masz obowiązków związanych z tym krajem, tym większy był mój podziw dla tej pracowitości. I przestałem się dziwić, że moszesz nie mieć czasu na Xięgę.
;)

16.05.2003
18:27
smile
[30]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Regis --> Dzieki za informacje! :)

M'Rek --> Jest kilku wyjatkow ;) Ano, Xsiega chwilowo lezy odlogiem, w poniedzialek sie dowiem, czy teoria jest wystarczajaco dobrze napisana...

16.05.2003
18:32
[31]

sakhar [ Animus Mundi ]

Witam wszystkich
Aurelinus --> czy wiesz skąd można ściagnąć jakieś gotowe BMP'y drzwi itp. rzeczy? Wiem, że powinienem sam poszperać, ale podane miejsca nie działają:)

16.05.2003
21:49
smile
[32]

-grjgori- [ Konsul ]

Tak sobie czyatm, i rzeczywiście wygląda że to forum ma jakis związek z 3 LO we wrocławiu, chyba że to tylko przypadkowa zbierzność domeny :P

Regis jak chcesz sie spytac Boducha to bedziesz miał okazje bo on chodzi do 3. klasy chyba nawet C, ale tego to już nie jestem do końca pewien. W każdym razie kojarze większość moich rówieśników, a o Bduchu już słyszłem i na 100% nie chodzi do 4 klasy, przynajmniej na razie :P

Pozdrowienia od wrocławskiego maturzysty :D

17.05.2003
10:37
[33]

M'Rek [ Konsul ]

Poszukuję kogoś, kto przeszedł NTotSC (całe lub prawie) i mógłby sprawdzić, czy mój spis questów i queścików jest (w miarę) kompletny.

19.05.2003
12:27
[34]

Carrignarone [ Konsul ]

Ojeeeej, ale zastój, już dawno takiego nie było. No nic trza podciągnąć wątek w górę (jakby ktoś go nie miał podpiętego :)). WITAJCIE.

-grjgori- ---> No właśnie, coś jakbym pamiętał, ale bałem się wychylić, co by gafy nie strzelić. Ale skoro już się przyznałeś, to powiedz, jak poszło? Chociaż z ostatniego postu wnioskuję, że nie mogło źle pójść.

M'Rek ---> Wyśli na e-skrzynkę, jak coś znajdę, czego nie wymienisz, to dopiszę. Choć znając Twoje zacięcie, to wątpię, czy coś będę mógł dodać. Aha, tylko nie bij, jak nie odeślę od razu. Mam... no, mało wolnego czasu.

Hathor ---> Krasnolud Hathor, hihihi.

19.05.2003
14:54
[35]

-grjgori- [ Konsul ]

Carrignarone --> Poszło nie tak rewelacyjnie jak bym chciał, ale najważniejsze, że zdałem. Teraz tylko ustne i po sprawie.

Zastuj jest spowodowany najprawdopodobniej dużym ruchem na wątku o bG2, gdzie Raistlinek i Valencis rozruszali całe społeczeństwo.

19.05.2003
17:56
smile
[36]

gofer [ ]

grając w te wszystkie Fify, Arcanumy, Cywilizacje etc. stwierdziłem że brak mi Baldurka...

FAERUNIE! Gofer powraca!!

19.05.2003
18:00
[37]

Ayertienna [ Konsul ]

A Ayer za nim :P juz dobijam do Muhleya, pozniej zalatwie sprawy w obozie bandytow i robie swoje regularne zwiedzanie mapy w typie patrolowym :D od twierdzy gnolli w górę :)

btw - czemu ten znaczek pojawiajacy sie w lewym gornym rogu ekranu (podmieniany przy zmianie modulu :P) wyglada, jak to okreslil moj facet "jak jajecznica" ? :P

19.05.2003
19:03
[38]

-grjgori- [ Konsul ]

Gofer --> Witamy cię ponownie w świecie niezbadanych lochów i potężnych choć nielicznych smoków :)

Ayertienna --> Przez znaczek rozumiem to co zostało wprowadzone w NTotSC. I tak to jest jajecznica. Na początku miał być schabowy, ale Hathor nakłoniła Aurelinusa do jajecznicy ;) Ot taka ciekawostka.

Swoją drogą tez będe musiał niedlugo zabrać sie za Baldursa i zobaczyć co ciekawego wprowadził NTotSC.

19.05.2003
19:14
[39]

Regis [ ]

Heh... Ja chyba przez wakacje zbadam dokladnie BG1 z NTotSC...Ech... ta gra jest naprawde niesamowita... Tyle wspomnien z nia zwiazanych, tyle zarwanych nocy, tyle zawiazanych znajomosci :) BG to gra nr 1 !!! :)

19.05.2003
20:15
[40]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

grjgori---------> tak powstają nieśmiertelne legendy o jajecznicy... - ludzieeeeeeee! to jest jajko sadzone, a wersja 1.50 jest zwana wersją obiadową. Oczywiście, że schabowy byłby lepszy, ale znaleźliśmy tylko to... Jest to oczywiście polimika z nazwami typu The Darkest Day, Dark Awakenings itp., bo nazwy brzmią tak dumnie, a to tylko mody... Oczywiście jakaś nazwa pewnie być musi, tylko czemu taka wydumana?

Zed-----> oto krótka lista uzgodnień do 1.50:
1. Mapa zaiplikowana.
2. Max. HP zaimplikowany.
3. Lv 50 - słabo wyznaję się na plikach 2da, szczególnie dotyczących statystyk, więc nie wiem nawet, jak powinno być poprawnie.
4. Dialog Taeroma wg twojej wersji zaimplikowany.
5. Wszelkie poprawki fabuły, w tym inne niż "moje" fanty - odrzucone.

Hathor - który czar dokładnie?

Sakhar - nie kombinuj, tylko wykorzystaj IETME do exportu gotowych elementów, w tym drzwi, jak najedziedz na zaznaczone w IETME drzwi (włącz funkcję Show Closet Door Bitmap) to w opcjacjh (prawy klik) pojawi sę funkja -----> export door bitmap, czy coś takiego. Oczywiście trzeba to wykorzystywać łącznie z budynkiem w większości wypadków.

19.05.2003
21:30
[41]

-grjgori- [ Konsul ]

Aurelinus --> Sorry za pomyłkę, ale screena z tym bonusem widziałem tylko raz i pamiętałem tylko że była to jakaś odmiana przygotowanego do jedzenia jajka, a soro jajecznica była wspomniana...

19.05.2003
23:38
[42]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Aurelinus --> Niestety, nie wiem wiecej - to jest zgloszone na CDP - ponoc Jaheira znalazla jakis zwoj, ktory i nazwe i opis ma przedmiotu, a nie czaru 9jakis pas zrecznosci czy cos w tym stylu). Nie mailam kiedy grzebac w NI, by to sprawdzic...

No, to jest jajako sadzone, ale Grijgori ma racje - nalegalam by to nie byl schabowy, bo chcialam cos i dla mnie zjadalnego ;)

20.05.2003
09:30
[43]

M'Rek [ Konsul ]

Całe szczęście, że wreszcie coś się ruszyło. Już myślałem, że będę sam odpowiadać na swoje posty ;).

Hathor ---> Jak tam Xięga?

20.05.2003
09:53
[44]

M'Rek [ Konsul ]

Carrignarone ---> Poszło.

Aurelinus ---> Powtarzam tradycyjne pytanie - czy ktoś w grze może nam powiedzić, jak zrobić wampiryczny miecz?

20.05.2003
11:43
[45]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Aurelinus --> OK! Zrobię patcha zbiorczego 0,3 w dwóch częściach:

Część A będzie zawierać elementy uwzględnione w całości w NTotSC 1.50: poprawka mapy, łatki Baldurdasha, max HP i rozszerzenie muzyki.

Część B będzie zawierać elementy odrzucone przez Ciebie lub nie uwzględnione w całości z innych względów, czyli praktycznie całą resztę, włączając w to patch lvl50.

I jeszcze dwa pytania:

Jak się ustosunkowujesz do skryptów napisanych do DSotSC, np. specjalny skrypt dla Jet'Layi. Czy nie umieszczenie ich w NTotSC wynika z jakiejś umowy z twórcami DSotSC?

Czy zmieniłeś celowo plik z ikonkami mapy MAPICONS.BAM ? Porównując binarnie, bajty o wartości 01 w pliku z mojej poprawki mapy mają wartość 02 w pliku z NTotSC 1.50, ale w IETME ikonki z obu plików wyglądają identycznie. Nie wiem więc, czy ma to znaczenie i którą wersję zamieścić w patchu zbiorczym.

20.05.2003
11:51
smile
[46]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek --> Teoria napisana, o hipotezach badawczych tez, ale.... nie mam czego liczyc, bo badania leza... u moich badanych.... nie wysylaja mi ankiet!!!! :(((
Jade dzis do promotor, wracam jutro.

20.05.2003
12:02
[47]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Carrignarone -> Hathor ---> Krasnolud Hathor, hihihi.

No, a jak! Hathor Battle Hammer, albo nawet Hathor Battle Bow of Wind ;)))

Ja nie byc krasnoluda - ja nie miec broda ;) Byc polelf, polniewiadomoco ;)

Dobra, zbieram sie do wyjscia....za jakas godzine ;)

20.05.2003
12:05
[48]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Zed --> Wydaje mi sie, ze lvl 50 jest w NTotSC 1.50...? No, moi "testerzy" raz sie tak wspieli wysko ;) Wiec wydaje mi sie, ze to powinno byc w patchu A. Poza tym, moze zrob 1 patch, bez nazwy a czy b, a drugi nazwij jakos inaczej - wszak to Twoj mini-modzik bedzie :)

20.05.2003
12:09
[49]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Aurelinus --> Zajrzyj do raportu bledow na Wyspe, bo sa tez bledy w walce z druidem... takie podobne do tych w zwoju, ktory znalazla Jaheira... Link:

20.05.2003
12:11
[50]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Aurelinus --> Poprawka, to byl zly link, teraz jest wlasciwy:

20.05.2003
12:49
[51]

M'Rek [ Konsul ]

Aurelinus, Hathor ---> fragment walki z Arcydruidem (Kopalnia)

20.05.2003
12:53
[52]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Hathor --> Nazwy w poście były robocze, więc jeszcze nie musisz kruszyć kopii ;-). To co zamieszczę na stronie będzie jednoznacznie określone, by nikt nie miał wątpliwości co do charakteru zawartości (ale mi się rymnęło ;-)).

Sprawdziłem i z całą pewnością również w 1.50 pliki z tabelami thac0, rzutów obronnych, poziomów umiejętności złodziejskich i liczby czarów na poziom postaci dla różnych klas kończą się na 40. poziomie. Widocznie nie przeszkadza to w lewelowaniu ponad 40. poziom, wystarczy, że tabela limitów doświadczenia i punktów życia na poziom (wzięta z max HP) są przeciągnięte do 50. poziomu. Ale nie znaczy to, że w/w cechy przy awansie ponad 40. będą ustawione prawidłowo w tej sytuacji. Wymagałoby to sprawdzenia, ale prawdopodobnie zostaną one zamrożone na poziomie ostatniego zdefiniowanego poziomu, czyli 40-tego. W tym momencie patch lvl50 może być traktowany jako modyfikacja gry dla postaci awansujących na poziom 41-50.

20.05.2003
12:59
[53]

M'Rek [ Konsul ]

Coraz częściej pojawia się problem ze sprzedażą zdobytych drogą kradzieży przedmiotów (screen). Ciekawe, że inne kradzione rzeczy można sprzedać bez problemów. (Informacja o niekupowaniu rzeczy kradzinych pojawiała się w BG1 przy próbie sprzedaży przedmiotów "pożyczonych" w innym sklepie).

20.05.2003
13:09
[54]

M'Rek [ Konsul ]

Kto umieścił w BG1 te karłowate trolle, które można zatłuc zwykłym mieczem, bez konieczności ich dobicia za pomocą ognia/kwasu? Według mojej wiedzy trolla można wykończyć również rozbijając go na kawałeczki (przy dużej ilości szczęścia), ale nie zabić, jak zwykłego potwora. Zatem pytanie - jak można zmienić nazwę tych stworków, albo ich właściwości?

20.05.2003
13:13
[55]

M'Rek [ Konsul ]

Oczywiście nie w BG1, tylko w NTotSC.

22.05.2003
15:38
[56]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Ten monit z walki z Arcydruidem już widziałem i nie mam pojęcia co to jest. Poszukam jeszcze, ale mnie nigdy się to nie pojawiło. Może dlatego, że zawsze szybko go wykańczałem...

M'rek--------->
1. jeśli chodzi o miecz, to nie ma takich przewodników w grze. Ale takich niewyjaśnionych questów jest w jedynce więcej, np. złodziej, który zleca nam zabicie Thalantyra, całkiem niejasna historia magów w czarodziejskich rozmaitościach i Sunnina w dokach...
2. te trolle to radosna twórczość z DSotSC, nic z nimi nie da się zrobić - można je spotkać chyba tylko w jednej lokacji i to jeszcze w spawnpoincie (to akurat ja dokonałem ich eksterminacji) i zostawiłem je jako ciekawostkę dla tych, którzy twierdzą, że DSotSC to dobry MOD (lub przynajmniej przemyślany). Kto nie grał w sam DSotSC (lub jak ja podjął heroiczną próbę) ten nie wie co to jest bukiet hobgoblinów zajmujących mniej-więcej 1/3 mapy....

Zed-------> Jetlaya ma ustawione skrypty tak, by się pojawiała, nie kombinowała i pozwalała wykonać questa bez konieczności brania jej do ekipy. Stąd żadnych nowych ani innych skryptów, niż te co ma.
Przy awansach powyżej poziomu określonego w plikach 2da gra dalej sama nalicza bonusy wg skryptu w silniku tzn. np.TraK0 +1, poziom następny to róznica ostatnich zdefiniowanych razy jakiś współczynnik, więc w gruncie rzeczy nie ma potrzeby pukania wogóle Lv 50, bo wystarczy tylko poprawić plik XPcap.2da. W przypadku NTotSC nieco zmodyfikowałem tabele awansu (XPlevel.2da), ale między poziomem 12 a 25, jeśli dobrze pamiętam.
Poprawki do ikonek były konieczne i zrobiła je Hathor (równolegle ze mną), bo "świeciły" na różowo na mapie - taka głupia uroda złego ustawienia palety w programie BAMworkshop. Jeśli u ciebie nie świecą, to masz dobrze ustawioną paletę. MY nie i nie wiemy jak to zrobić (BAMedytor zamienia jasną zieleń podkładu na ciemną...) Dla pewności użyj mojej wersji. Aha - moja wersja pliku worldmap.wmp jest teraz "lepsza" od twojej. bo zawiera poprawione arealink, które niechcący naruszyłeś przy edycji - coś przesuwałeś - prawda?

22.05.2003
15:41
[57]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Ach, jeszcze odnośnie cen --------> te niektóre "kradzione" towary wprowadziłem po to, by ograniczyć przypływ gotówki i wkurzyć co poniektórych. Wybaczcie.
Kłopoty z cenami - proszę o więcej szczegółów.

22.05.2003
20:09
smile
[58]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Aurelinus --> Swietny pomysl z tymi kradziezami, popieram!!!! :>
A co do ikonek, to ja nie robilam ikonek map, tylko ikonki w hmmm... pupicie? "Interfejsie"? No, obiadek ;)

A tak w ogole, to mam 3 tygodnie ciezkich robot przedobronnych i powinno mnie tu nie byc za czesto, o!

23.05.2003
07:56
[59]

M'Rek [ Konsul ]

Aurelinus ---> Na pewnym etapie gry ma się tyle kasy, że można to przeżyć (teoretyczne w sklepie u Złodziei powinni to kupić, bo oni chyba handlują takim towarem). Ale jest pewien problem z czarami (screen w Baldur's Gate - część 74). Ponad 1000 czarów Hak Śmierci (cena sprzedaży prawie 3 miliony), Geas (560 sztuk w cenie dwieście dziesięć tysięcy). W porównaniu z tym 15 sztuk Animacji martwego to nic.

Hathor ---> Ładnie musiałaś nabroić, że Cię zesłano na ciężkie roboty. ;)

23.05.2003
12:20
smile
[60]

Olo_M [ Chor��y ]

Sory że sie wtrącam z pytaniem nie do tego wątku ale nie umie znależć osoby która by mi podała jakiś link gdzie mógłbym znależć Big Picture (BPv15xx.exe), łączy większe mody do BG2???

23.05.2003
12:24
[61]

Carrignarone [ Konsul ]

Olo_M ---> Szukałem na goglu i kazą, ale nic nie mogę znaleźć. Mam w domu sporo różnych wynalazków, więc może i Big Pisture się znajdzie, ale mógłbym Ci go wysłać (jeśli jest, ofkoz) dopiero w poniedziałek. Sory Winetu :(

23.05.2003
12:25
[62]

Carrignarone [ Konsul ]

A przepraszam, nie przywitałem się. Dzień dobry wszystkim. :)

23.05.2003
15:55
smile
[63]

Soll [ Senator ]

Mam jedno pytanko : Czy do grania przez internet w Baldur's Gate 1 potrzebny jest jakis patch? jak tak to skad moglbym go sciagnac i jeszce cos: jest jakas Xcap remover do czesci 1?

23.05.2003
17:29
[64]

-grjgori- [ Konsul ]

Olo --> Na twoje pytanie odpowiedziałem już we właściwym wątku.

Soll --> Do grania w B1 przez internet potrzebny byl jakiś patch. Niestety nie wiem gdzie go można znaleźć, sprobuj przejrzeć wcześniejsze watki, albo poczekaać na kogoś kto wie gdzie jest ten patch.

XPcap remover znajduje się pod poniższym linkiem.

23.05.2003
19:26
[65]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Soll --> Ten patch jest u mnie w download. Bezposredni link do pliku na dole.

M'Rek --> no, nabroilam... ;)


Big Picture (BPv15xx.exe) - coz to takiego???

23.05.2003
19:51
[66]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

OK, juz wiem co to za plik - laczy mody do Bg2 w jeden :)

24.05.2003
18:28
[67]

gofer [ ]

ok, jako młokos który nie grał jeszcze w żaden dodatek zapytam :

zacząłem grać po raz setny w BG, przeszedłem kopalnię, odwiedziłem lokacje 2600, 2700, 2800, 2300, 3300, 3200, 3400, 3800, 4300, 4800, 4900, 5100, 5200, 5300, 5400, 5500 i 5000...uff
mam zainstalowany czysty BG, żadnych TftSC czy DsotSC ...
- w jakie nieoficjalne dodatki mogę pograć?
- skąd je wziąć?

24.05.2003
18:51
[68]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Witam wszystkich. Nie zdaję matury ani magisterki, ale chwilowo też mam null czasu, bo przygotowuję godzinną prelekcję (pełne światło i dźwięk ;-)) do pewnego kursu.

Aurelinus --> Odpowiem na poruszone problemy od końca:

1/ WORLDMAP.WMA - Nie wiem konkretnie o który Arealink chodzi, ale dzięki. Przesuwałem sporo ikonek obszarów, by ich napisy nie zachodziły na siebie a we Wrotach Baldura tworzyły spójny obszar, ale nie edytowałem ich innych parametrów. Ki czort???

Generalnie zauważyłem, że z nieoficjalnymi narzędziami do IE jest tak, że trzeba bardzo uważać, aby przerabiając jedno, nie zepsuć całkiem przypadkowo czegoś innego. Daleko im do intuicyjności i bezproblemowego działania. Ale innych nie ma :-(.

Przy okazji przypomniał mi się błąd kiedyś poruszany na forum, że próba wyjścia przez północną krawędź na obszarze AR10PB (Pola Umarłych) powoduje natychmiastowe katapultowanie do pulpitu Windows. Arealink wydaje się prawidłowo ustawiony. Ki czort??? Próbowałeś to poprawić?

2/ MAPICONS.BAM - Miałem różowe kropki w IETME (zadziwiające, że TYLKO w ikonkach obszarów we Wrotach Baldura, w pozostałych nie), ale w grze zainstalowanej na 2 różnych komputerach nie były widoczne, więc nie traktowałem tego jako błąd warty dalszego męczenia. Korzystałem z 3 programów (stary 0002 i nowy 1007 BAMWorkshop oraz Paint Shop Pro) i miałem ogromne przepały z zachowaniem palety barw. Najbardziej wkurzające, że ikonka wyeksportowana do GIF w starym BAMWorkshop przy imporcie do nowszej wersji nie zachowywała koloru tła i ustawień przeźroczystości.

Jeśli więc nie masz nic przeciwko, do nowej wersji autoryzowanej części patcha (część A) użyję wersji w/w plików z NTotSC 1.50.

3/ Jeśli chodzi o skrypty z DSotSC - nie zrozumieliśmy się! Chyba napisałem niezbyt jasno. Nie chodzi mi o skrypty BCS dla BN-ów, ale o skrypty AI dla sterowania członkami drużyny, udostępnionymi w katalogu SCRIPTS gry, i które gracz może zmieniać z menu postaci. W DSotSC zostało dołożonych kilka rozbudowanych skryptów dla klas postaci (dsMage, dsDruid, dsThief itd.) oraz jeden specjalnie dedykowany dla Jet'layi jako członka drużyny i wykorzystujący jej specjalne zdolności (innate). Brak ich w NTotSC, dlaczego?

Gofer --> Zajrzyj na stronę Hathor do działu Dawnload (link 2 posty wyżej). Polski dodatek NTotSC Aurelinusa zawiera w sobie także spolszczoną wersję DSotSC i nic innego już nie musisz szukać.

24.05.2003
18:58
[69]

sakhar [ Animus Mundi ]

gofer --->jeżeli masz zainstalowany czysty BG1 to rozumiem przez to, iż nie grałeś w Opowieści z Wybrzeża Mieczy - tj. oryginalny dodatek wypuszczony przez Bioware - to jest "oryginał", więc nie ma pojęcia skąd go ściagnąć.
Prócz tego są jeszcze dwa nieoficjalne dodatki (o których wiem) - jeden to DSotSC a drugi to NTotSC, autorstwa Aurelinusa, który zawiera w sobie poprawiony DSotSC. Możesz go ściagnąć albo ze strony Cdprojekt'u lub ze strony Hathor (link poniżej), dział Dawnload. Powyższy połączony dodatek, to kilka godzin grania więcej ,nowe przedmioty, mapy i wiele innych dobroci. Od siebie dodam, iż w fazie produkcji znajduje się kolejny dodatek, ale termin jego ukończenia jest jeszcze nieznany:)

24.05.2003
19:02
[70]

gofer [ ]

sakhar - > przykro mi że wprowadziłem Cię w błąd...to że nie mam zainstalowanych dodatków to nie znaczy że ich w ogóle nie mam...Opowieści leżą na półeczce w kopertce z opakowania Sagi, a Ciemna Strona na dysku E:\ ;)

25.05.2003
11:36
[71]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

gofer --> Polecam plik z mojej strony, bo jest to nowsza, poprawiona wersja (wszystko opisane na stronie i w "Czytaj to"). Ale musisz zainstalowac pelna wersje BG1 + OzWM (TotSC), inaczej zaden dodatek nie pojdzie (ani czysty DSotSC, ani NTotSC). W ten sposob zyskasz nowe przygody, z 3 dodatkow, ale musisz grac od poczatku, by byly widoczne zmiany dodawane przez NTotSC.... Niestety.

Zed --> Rozowy kolor przy ikonkach mapy gra potraktowala jako przezroczysty, za to przy ikonkach interface'u gra traktuje jako przezroczysty zielony kolor (seledynoway czy tam jak tam ;) ) i z tego powodu rozowy byl widoczny w grze, wiec go musialam poprawiac (tak mi sie wydaje).
Co do poprawienia numeru lokacji na mapie - jak sie grzebie przy ikonach mapy i przy mapie swiata, to IETME nadaje jakis dziwaczny numer ostatniej lokacji dolozonej do mapy i jej numer trzeba poprawic na wlasciwy (jaki? Chyba zero, nie wiem - spytaj Aurelinusa), inaczej nie da sie dodac nic wiecej. IETME robi to sam, to nie Twoja wina.

25.05.2003
12:02
[72]

Ayertienna [ Konsul ]

Taak sciagnelam, zainstalowalam, gram.........hmm......na swoj sposob (dojsc do knieji o. po czym eksploracja calej mapy)
pare pytan :
1. czy jest w grze jakis dobry kaplan i dobry krasnolud - wojownik (najlepiej zeby to nie byla jedna i ta sama osoba :P)
2. czy te wampirzyce da sie pokonac na powiedzmy 10 poziomie (chodzi o nowe lochy w Firewine) ?
3. po przejsciu knieji otulisko gdzie isc zeby spotkac postaci z dodatku (pewnie bylo to wszystko ze 30 razy, ale przegladac wszystko to ponad ma cierpliwosc)

25.05.2003
13:18
[73]

gofer [ ]

Hathor - > NTotSC już się z Twojej strony syśnie, ale...żal mi tego co na razie ugrałem i postanowiłem zainstalować tylko TftSC i dojść do końca...potem zagram od nowa już ze wszystkimi addonami...

btw. jest gdzieś dostępny jakiś dokładny opis DsotCS czy NTotSC ?

25.05.2003
13:55
smile
[74]

Soll [ Senator ]

A czy te dodatki sa po polsku , i nie ma żadnych zastrzeżeń co do ich działania? Nie powodują zawieszania się komputera albo jakichś błędów czy bugów? Ponadto chciałem spytać czy mogę zagrać przez internet razem z tymi dodatkami?

25.05.2003
16:47
smile
[75]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Ayertienna --> Yeslick to krasnould wojownik/kapłan... siedzi gdzieś w kopalni w Kniei Otulisko...

Gofer --> Jeszcze nie ma, ale z tego co mi wiadomo są jakieś plany...

Soll --> Wejdź na stronkę Hathor... tam poczytaj o dodatkach... tryb Multi powinien być sprawny, jeśli koledzy będą mieli tą samą wersję gry, co i Ty..

25.05.2003
16:56
[76]

Ayertienna [ Konsul ]

Yoss -> to wiem, ale poza nim...bo jego ......hmm.....moze i wezme, pewnie tak....tylko ze mi trzeba dobrego krasnoludzkiego woja i porzadnej milej kaplanki....i nie pamietam czy tacy sa......tzn kaplanki dobrej chyba nie ma ;/

a po wtore -> czy da sie jakos otworzyc biurko i paczke(ponizej, w piwniczce) w wirzy tam gdzie jest magiczny krami , niedaleko wschodniego lasu ?

25.05.2003
18:04
[77]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Ayertienna --> Najlepsza kaplanka pojawi sie jak zatopisz kopalnie - Jet'Layia, elfka ktorej quest wprowadza do DSotSC (rowniez w NTotSC). Krasnolud - jest tez Fearthgil Zabojca Trolli, ale i on dopiero po wykonaniu questow z dodatku sie pojawia - dokladniej Cie poinformuja Krees, M'Rek i Carrignarone, poza tym na forum, ktore moderuje Krees (link kilka postow wyzej, musisz sie zarejestrowc by przeczytac), skromniejszy opis jest tez u mnie w dziale DSotSC :) Generalnie duzo podpowiedzi jest na kilku ostatnich stronach.

Soll --> Tak, jak powiedzial Zawisza - jesli zainstalujecie patch inetla i bedziecie miec te same wersje NTotSC, to gra wieloosobowa bedzie mozliwa. Co nie oznacza, ze nigdy przenigdy nie wywali Was do windy... Tego sie do konca nie da przewidziec. Dodatki sa po polsku, a dokladniej NTotSC jest calkowicie polskie, bo robil je Polzak - Aurelinus, DSotSC jest przez niego przetlumaczone i sie zawiera w NTotSC (mozna tez zainstalowac osobno i dac polska latke - ale tylko wtedy, jesli nie instalujesz NTotSC). Mini opis modow i obrazki sa u mnie w dziale DSotSC.

Gofer --> Jak wyzej, u mnie jest mini opis. Do DSotSC (ale czystego, nie tego z NTotSC, w NTotSC mopga byc drobne zmiany) jest dokladna solucja autorstwa Riklaunima Do'Urdena (musisz poszukac jego www, jest na jPortalu), solucji do NTotSC musisz szukac w postach na forum, poki co nikt jej nie zebral w calosc, choc panowie cos szykuja!

25.05.2003
18:06
[78]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Ayertienna --> Jeszcze jedno - Branven jest kaplanka, tylko nie wiem czy dobra, ale na pewno nie zla ;) (ta "skamieniala" na jarmarku)

25.05.2003
19:26
[79]

M'Rek [ Konsul ]

Ayertienna ---> Nie wiem jak inni, ale by pokonać te wampirzyce stosowałem "zaporę z żywych ciał" - czyli różdżkę przywołania potwora - i magiczne strzały (inaczej byłem bez szans.
Branwen jest neutralna.
Nowi bohaterowie:
- Jet Laya (Pomocna Dłoń) - trzeba z nią porozmawiać i przyjąć jej zadanie (nie trzeba jej przyłączać);
- Conchobhair Strongblade - karczma w Nashkel, po otrzymaniu zadania zgładzenia smoka;
- Keiria Silverstring - na jarmarku, w jego północno-wschodniej części (nie potrafię powiedzieć, kiedy się pojawia, jak ja tam poszedłem to już była);
- Bardo Furfoot - w lokacji ze smokiem, ;
- Skeezer Lumpkin the VI - jarmark(?) - nie spotkałem;
- Ferthgil Trollslayer - quest związany z bratankiem Otha;
- Bub Snikt - między Beregostem a Nashkel; bliżej Beregostu
- CúChoinneach - spotkasz go w lokacji na północ od Nashkel, na drodze. Warunkiem jest przyjęcie questu odnalezienia dziecka burmistrza

25.05.2003
19:31
[80]

M'Rek [ Konsul ]

Ayertienna ---> Jeszcze jedno... (widać, że nie czytałaś ostatnich wypowiedzi). Tego maga z wieży (Kniehja Larsa) nie należało zabijać...
Jeśli nie możesz wczytać wcześniejszych save'ów, to juto będzie podpowiedź co do biurka.

25.05.2003
19:41
[81]

Ayertienna [ Konsul ]

a kto powiedzial ze ja go zabilam ? (no dobra, probowalam ale sie skubany nie dal :P)

25.05.2003
22:25
smile
[82]

gofer [ ]

Hathor - > mam do Ciebbie pytanie...

otóż zaistniała pewna sytuacja...solucja do czystego Baldur's Gate na GOLu jest imho niepełna i z błędami
czy była byś zainteresowana (czysta teoria, na razie nic nie obiecuję) umieszczeniem na swojej stronie solucji do czystego BG (potem oficjalnego dodatku) mojego autorstwa (z polskimi nazwami, screenami, zaznaczonymi na nich pozycjami etc.) ?

25.05.2003
23:25
smile
[83]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Gofer --> Czemu nie :) Co prawda, moja strona nie jest w pelni poswiecona BG & Co, ale nie zaszkodzi podac dokladna solucje do BG, tym bardziej, ze byc moze w przyszlosci pojawi sie tu solucja do BG + NtotSC :) Zatem jak bedziesz ja mial gotowa, to daj znac mailem, byle nie za szybko, bo mam "ulamki" do wykonczenia, ale za miesiac powinno byc po wszystkim :)

25.05.2003
23:35
smile
[84]

gofer [ ]

Hathor - > tak jak mówiłem, to na razie tylko wstępne ustalenia, nic pewnego...

aha, mam jeszcze jedną propozycję, to na teraz...jesteś zainteresowana umieszczeniem w dziale opowiadania treści książek z BG I i BG II ? mam je wszystkie w .txt, jeśli się zgadzasz to dajesz mi szablon strony, format tekstu, 2 dni i praca gotowa :)

25.05.2003
23:44
[85]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Gofer --> Najprawdopodobniej do obrony nic nowego nie zamieszcze, a szablonu strony nie mam. Poza tym... tresci ksiazek to raczej odpadaja - nie chce lamac praw autorskich ;) Ale jesli masz wlasne opowiadanie, to chetnie je umieszcze :)

25.05.2003
23:48
[86]

gofer [ ]

Hathor - > wydaje mi się że się nie zrozumieliśmy...chodzi mi o książki które można znaleźć w czasie grania w BG i BG2, jak na przykład Historia Calimshanu czy Historia Północy...one nie są objęte prawami autorskimi, a jeśli była byś zainteresowana to poradzę sobie bez szablonu, w razie czego sięgając do Ciebie po radę :)

26.05.2003
08:12
[87]

M'Rek [ Konsul ]

gofer ---> Podoba mi sie pomysł z tekstami książek. Zawsze lubiłem je czytać.

Hathor ---> To miłe, że mimo nawału pracy odwiedzasz nas od czasu do czasu.

Ayertienna ---> Ten mag jest do pokonania ale poczekaj, aż sam zacznie ;)

26.05.2003
08:25
[88]

M'Rek [ Konsul ]

gofer ---> Pytania co do solucji:

1. Czy solucja z obrazkami to nie za duże ułatwienie?
2. Ile miejsca zajęłoby takie dzieło (w stronach i megach)?
3. Przeszedłeś już cały dodatek?

26.05.2003
11:55
[89]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Gofer --> Rzeczywiscie Cie nie zrozumialam ;) Myslalam, ze masz na mysli "arcydziela" pt. Wrota Baldura I & II w formie powiesci... watpliwej ponoc tresci ;) Historie, ktore mozna poczytac w ksiazkach w grze sa jak najbardziej pozadane, tylko ze nie do opowiadan, trzeba by zrobic osobny dzial. Ale - dopiero za miesiac, OK?

M'Rek --> Tylko odwiedzam i gadam, nic innego juz nie robie, gier na dysku nie ma. Do odwolania!

26.05.2003
14:01
[90]

gofer [ ]

Hathor - > "arcydzieł" Phillipa Athansa nie polecałbym nawet najgorszemu wrogowi...

co do growych książek - popracuję nad tym i za miesiąc możemy umieszczać...

M'Rek - >

1. Imho nie. Jeśli ktoś ma problem i musi zajrzeć do solucji to obrazki będą miłym przyspieszeniem rozwiązania problemu.
2. Każda lokacja oddzielnie, teraz obecnie nie mam czasu, ale potem sprawdzę ile Soulowi zajmuje jedna strona poradniku do BG2 ze screenami i Ci powiem
3. Jeszcze nie grałem w dodatek, ale zaczynam grę od nowa i...dodatku, nadchodzę :)

26.05.2003
15:06
[91]

gofer [ ]

NtotSC wersja 1.50 nie mógł zostać zainstalowany z powodu:
erreur CRC - imposslible d'installer le fichier suivant:
E:\BG\Override\AR01PB.TIS
Vous devez relancer ce programme encore une fois pour installer complictement NTotSC wersja 1.50


buu...kto powie co z tym zrobić?

26.05.2003
16:13
[92]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

gofer --> Albo zle Ci sie sciagnal plik, albo musisz wyczyscic rejestr - ten blad juz byl omawiany na poprzednich ztronach (calkiem niedaleko).

26.05.2003
16:47
[93]

Carrignarone [ Konsul ]

Witam!
Hathor ---> Do ułamków! :)

26.05.2003
17:31
[94]

M'Rek [ Konsul ]

Z radością zawiadamiam, że udało mi się odszukać Księge Niewiedzy. Stwierdzam równocześnie, że osoba, która twierdziła, że zabijanie grubego braciszka jest nietaktem nie znała zbyt dobrze szlachetnego :) charakteru tegoż brata.

Hathor ---> Carrignarone ma (niestety) rację. Ale i tak z radością Cię widzimy na tych stronach.

gofer ---> Spróbuj rozpakować do innego folderu. Albo rozpakować na innym komputerze i przenieść.

26.05.2003
17:46
smile
[95]

gofer [ ]

cholera....odinstalowałem całe BG, zainstalowałem od nowa, próbuję instalować dodatek i znów ten sam błąd...no cóż, ściągam go jeszcze raz i pozostaje mi dzis oglądanie filmów a nie granie w BG... :(

26.05.2003
17:57
[96]

M'Rek [ Konsul ]

gofer ---> Tak jak radziła Hathor (a przed nią Aurelinus) - wyczyść rejestr.

26.05.2003
17:58
smile
[97]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Gofer --> Gdzieś tam na jakowejś stronie widziałem pliki z książeczkami.... mam je chyba nawet na dysku... jakby co mogę przysłać... :))

26.05.2003
18:21
[98]

M'Rek [ Konsul ]

Carrignarone ---> Dzięki. Jak skończę BG1 + dodatek (nie zostało mi wiele) to przyślę.

26.05.2003
18:44
[99]

Carrignarone [ Konsul ]

M`Rek ---> Na pewno mi się przyda, wcześniej czy później. ;)

26.05.2003
18:46
[100]

Carrignarone [ Konsul ]

Tzn. miało być M'Rek. Sorki.

26.05.2003
18:48
[101]

Carrignarone [ Konsul ]

gofer ---> Skoro już triumfalnie powróciłeś, to może byś kolejny odcinek założył?

26.05.2003
18:58
[102]

gofer [ ]

następna część

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.