GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Prędkość obrotu wież niemieckich czołgów

15.05.2003
18:35
smile
[1]

Alnus [ Legionista ]

Forum CM: Prędkość obrotu wież niemieckich czołgów

Dlaczego jest taka niska w porównaniu do wozów aliantów zachodnich? Czy wynikało to z jakichś przyczyn technicznych (jakaś przewaga technologiczna aliantów w dziedzinie konstruowania czołgów?), a może Niemcy po prostu mieli niższe wymagania w kwestii prędkości obrotu wież?

15.05.2003
18:45
[2]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Wynikalo pewnie z masy wiezy... Ale potrzebuje konkretow :/. Mam nadzieje, ze spojrzales do tabelki i nie pisze czasem "slow turret", bo u Niemcow jest taka opcja tylko w przypadku recznie sterowanych wiez, lub tych zamontowanych na ciezkich czolgach.

15.05.2003
21:48
[3]

Alnus [ Legionista ]

Wozu-->Już uścislam. Chodzi o CMBO, a dokładniej o polsko-języczną wersję (nie wiem jakie określenia funkcjonują w angielskiej). Trochę się pomyliłem, bo Lynx, PzIVG i H mają "średnio wieża" (czyli są jakieś wozy niemieckie z "w miarę" szybko obracającą się wieżą) i z czwórek tylko PzIVJ ma "powoli wieża" (mimo, że opancerzenie takiej samej grubości). Poza tym Panther i KT mają "powoli wieża", a Tiger "bardzo powoli wieża". No właśnie, wieża KT chyba miała większą masę niż ta Tygrysa. Poza tym np. Pershing o masie podobnej do Panther ma "szybko wieża" (!)
,a niektóre Sherman'y i chyba wszystkie Cromwell'e maja "szybko wieża" podczas, gdy niemieckie PzIV o porównywalnej masie "średnio wieża" lub "powoli wieża". Nawet ten "żółw" Churchill VIII ma "szybko wieża" a przecież u niego pancerz na niej jest niesamowity.

Tak na marginesie co może oznaczać "niska SO" np. u M26E4 Super Pershing

15.05.2003
21:54
[4]

maniek_ [ O_o ]

PzIV J, to ostatnia produkowana seria, nie miała silnika, wieżę obracało się ręcznie. Stąd ta różnica.

15.05.2003
22:28
[5]

Dziki Łoś [ Konsul ]

Alnus ---> Niska SO u Pershinga oznacza niską szybkość ognia...

15.05.2003
22:30
[6]

Lt Ursus [ Generaďż˝ ]

W niemieckich czołgach takich jak Tiger I i Tiger II(KT) i Panther wieża była obracana siłownikiem hydraulicznym napędzanym z silnika spalinowego. Gdy silnik nie pracował to można było tylko kręcić ręcznie ( w KT obrót ręczny trwał kilka minut bo wieża ważyła ok 10ton a na pełen obrót potrzeba było ok 750 obrotów pokrętłem, najszybszy obrót siłownikiem trwał 17s ). Tak ciężkie wieże z długimi lufami ważące po 10-12 ton trudno było poruszać szybko nawet dość mocnym silnikiem a ten w tygrysie i Panterze miał moc 4kW.. Wadą tego systemu było też to że szybkość obrotu wieży zależała od szybkości obrotów silnika. Aby szybciej kręcić kierowca musiał dać ostro gazu stojąc na luzie. Podczas jazdy byłto nizbyt dobry system bo aby szybko obracać trzeba było szybko jechać a w szybkiej jeżdzie trochę trudno celowć precyzyjnie i stąd niemcy strzelają celnie jak stoją a w jeżdzie słabo i wolno kręcą wieżą. Z kolei chodzący cały czas na wysokich obrotach silnik żarł dużo paliwa. Pozwalało to na uniknięcie stosowania wielkich akumulatorów (brak surowców do ich produkcji).Alianci nie mieli takich problemów. Ich wieże znapędzały silniki elektryczne zasilane z akumulatorów ładowanych podczas pracy silnika spalinowego i były też one lżejsze a dodatkowo Sherman miał stabilizację poziomą działa co poprawiało celność podczas jazdy ( w CM sharmany są dość celne w ruchu). Co do Panzera IV. Panzery miały osobny mały silnik spalinowy napędzający silnik elektryczny kręcący wieżą i ich szybkość obrotó nie zależała od obroytów głównego silnika. W ostatnich wersjach tzn J nie było surowców na produkowanie silników elektrycznych i ich wieże miay tylko ręczny napęd na korbę.Silnik elektryczny obracał mu wieżę w 26 sekund. Jeden obrót pokrętła ręcznego obracało 1.9 stopnia u celowniczego i 2.6 stopnia u ładowniczego ( celowniczy obracał bardziej precyzyjnym mechanizmem). To że jest to uwzględniane w Combat Mission świadczy jak dużo trudu w zdobycie informacji technicznej zadali sobie autorzy i jaką masę fachowych szczegółow uwzględniono i dlatego wciąż twierdzę że jest to jedna z najlepszych symulacji pola walki IIw.ś.

15.05.2003
22:41
[7]

Lt Ursus [ Generaďż˝ ]

Mam nadzieję że trochę rozjaśniłem problem. Poda jeszcze dane dla Pantery. Gdy stała i silnik chodził na 1000 obrotów to przełożenie na siłownik hydrauliczny napędzałó wieżę o 360 stopni w 92s ale już przy obrotach 2500 w 17s. Mniejsze od PIV niemieckie czołgi kręciły wieżami ręcznie.Co do wozów alianckich to opisy szczegółów rozwiązań zajęły by zbyt wiele miejsca ale już sama znacznie mniejsza masa ich wież tłumaczy szybkość obrotu w większości przypadków.

15.05.2003
22:50
[8]

wolfen3741 [ Herr Oberst ]

Polecam zagrać w Panzer Elite (chociaż i tak już pewnie większość z was już grała ) tam można dobrze zobaczyć w pierwszej osobie, z jaką prędkością obracała się wieża tygrysa w porównaniu z czołgami alianckimi.

15.05.2003
22:51
smile
[9]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

A ja sie ciesze, ze ktos w koncu wie czym byl naprawde Pz.Kpfw. IV Ausf. J, bo z rozpedu niektorzy ;) brali go za najlepsza wersje "czworki" :). Dobrze, ze jeszcze nikt nie wychylil sie z twierdzeniem, ze najlepszym Pz. III byl ten w wersji N :))

Lt Ursus -> Wlasnie za te "czworke" chwalilem sobie BTF :)

btw. Ma ktos informacje nt. Pz. IV Ausf. K ? Podobno cos takiego sie pojawilo w 1945r.

15.05.2003
22:53
smile
[10]

Alnus [ Legionista ]

Lt. Ursus-->Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, to mi wiele wyjaśniło.

15.05.2003
23:05
[11]

maniek_ [ O_o ]

Pz.Kpfw. IV Ausf. K1 (Projection)

It is a mystery why the Panzer IV series was never upgraded to Ausf. K, using the sloped hull front of the Jagdpanzer IV. With 80 mm of sloped frontal armour, the Panzer IV Ausf. K would have extended the useful life of the Panzer IV series of tanks. The reduction in nose weight solves the bogie wheel problem as well as the associated transmission and steering problems which plagued the uparmoured Panzer IV. This modification could have been issued as a field workshop upgrade kit for the Panzer IV Ausf. G to J series. Doing so would have been easier and cheaper than designing and introducing the new Panzer V (Panther) series. This projected vehicle may be converted using parts from a standard Panzer IV and the Jagdpanzer IV, it would be interesting to test in a simulation game.

Pz.Kpfw. IV Ausf. K2 (Projection)

Standard factory version of the K1, fitted with smoke dischargers.

Pz.Kpfw. IV Ausf. L (Projection)

This projected vehicle should have had the entire hull front redesigned to 80 mm of sloped armour. The corresponding weight saving would have solved the suspension problems, and it would have allow the turret front to be uparmoured to 80 mm. The gun should have received a fume extractor on the barrel, copied directly from a captured American M36 Jackson tank destroyer. The fume extractor is a prerequisite for the turret uparmour conversion, otherwise the built-up of smoke inside the turret would render the tank inoperable very quickly. The Panzer IV had ventilator openings in the turret front which had to be kept open in combat, effectively preventing a turret uparmour conversion.

To są opisy "projektów" z jakiejś strony modelarskiej.

Ale naprawde było takie cuś jak:
161/2 Pz.Kpfw. IV Ausf. K (www.panzerdiesel.com)

16.05.2003
00:45
[12]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

maniek_ -> Te strone modelarska w pierwszej kolejnosci odwiedzilem, bo w google pojawia sie na pierwszym chyba miejscu ;)
OK. Poprostu tak sie pytam. Czekam na wznowienie Jagdpanzera IV ESCI w barwach Italeri (Hasegawa odpada... 50 pln za taki model... :/ ). Jesli dodac do tego wieze z Pz. IV H lub J Revella, to moze takie Panzerwaffe '46 wyjdzie ;-).

16.05.2003
07:09
[13]

maniek_ [ O_o ]

Wozu ---> Pewnie to też wies, ale napiszę :) wpisz w google pziv k wychodzi jeden wynik, plik tekstowy 30.2KB, ale jest on czymś skopresowany, tzn. po otwarciu są same krzaczki i pisze o skompresowaniu jakimś programem. Znaleźć ten program tylko i a nuż się jakieś informacje pojawią. Pozatym, szukałem na ten temat chwilę wczoraj, ale tylko na stronach anglojęzycznych, niemieckiego ani rosyjskiego nie znam, a na ichniejszych stronkach może coś tam będzie. Chyba :) Nie wiem jak to z tą wersją K było, ale pewnie wyprodukowali zmienioną wież tylko a resztą albo zbombardowali albo przejęli amerykanie.

Jako do eksperta od wszystkiego na gąśienicach z lufami długimi jak i krótkimi mam do Ciebie pytanko o tą hybrydę, pantera z wieżą PzIV. Znalazłem zdjęcia i rysunku, ale opisu żadnego. Więc, jak byłbyś tak miły :)

16.05.2003
08:36
[14]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

maniek_ - w tym watku -> https://www.gry-online.pl/cm/cm_s043.asp?ID=1112373 juz kiedys bylo na temat tej Pantery i wozu dokladnie wytlumaczyl jej historie :)

16.05.2003
10:02
smile
[15]

Marcinek1648 [ Pretorianin ]

maniek---> Mysle ze w tym pliku jest zakodowana pozycja ukrytego dywizjonu PzIV K, gotowa w kazdej chwili ruszyc na odsiecz Berlina!!:-)

16.05.2003
11:11
smile
[16]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

maniek_ -> Plik .ppt to prezentacja do PowerPointa, a tekst po czesku lub slowacku dotyczy chyba programowania w C :).

Rah V. Gelert -> O kurcze, jak Ty chomikujesz te linki? ;-). Ja juz nawet nie pamietam co, gdzie i jak wpisalem. Ale racja, wypowiedz w tym watku chyba jest najpelniejsza z moich wszystkich postow o Pz. IV/V.

Marcinek1648 -> Doliczylismy sie 173 zagubionych T-34 oraz nieokreslona liczbe Pz. IV K - ciekawe co jeszcze znajdziemy - kompanie Mausow? ;o)

16.05.2003
11:29
[17]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

wozu - co do linkow po prostu pamietam ze bardzo dokladnie to opisales, wystarczylo poszukac w archiwum. Choc ze trafilem we wlasciwy temat to faktycznie fart ;)

A co do zaginionchych czolgow to wiem ze w 39 kilka 7TP zostalo "zakopanych" gdzies na kresach, przez wycofujacych sie polskich pancerniakow, coby nie wpadly w rece niemcow albo sowietow. Niestety osoba, ktora mi o tym opowiadala niepamietala dokladnie gdzie to bylo. Podobno wraz z kolegami probowali je odnalesc po wojnie.
A w tej chwili juz niestety nie zyje :(

16.05.2003
11:41
[18]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Rah V. Gelert -> Hmm... Ciekawe. Ja slyszalem o zakopanych TKSach, ktore przywozono nawet ciezarowkami Ursusa. Pamietam, ze z 4-5 lat temu w TV lecial reportaz z ich poszukiwan... Oczywiscie nic nie znaleziono :(.
A 7TP mogly sie znalezc w Norwegii lub Francji. Do Norwegii wyslano kilka polskich pojazdow w sklad sil policyjnych, za to z Francji pochodzi czesc pancerza wiezy 7TP prezentowana w MWP w Warszawie.

16.05.2003
12:29
[19]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

Wozu - Mnie opowiadalo to soba ktora jedzila na tym i uczestniczyla w "zakopywaniu " (polegalo to na wjechaniu w wawoz i wysadzeniu jego scian) ale to bylo dosc dawno i nie wykluczam ze to mogly byc TKS ;/

19.05.2003
02:57
smile
[20]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Rah V. Gelert -> To moze zainteresuje Cie ta ostatnia wiadomosc z tejze strony: https://www.i-kielce.pl/archiwum/2003/a2003.05.08.html

8 maja nie byl tak dawno :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.