matchaus [ Legend ]
Silent Hunter II (cz.26)
gotowe...
matchaus [ Legend ]
Leo --> I co z tym "V" i "H"??? Cacek --> jak ci sie widok nie chce przesuwać, tylko pokazuje cel to wciśnij "X" i tyle...
Cacek [ Konsul ]
matchaus --> tak dziekuje, juz doczytalem :)))) Forum mogloby sie bardziej "dynamicznie" odswierzac :)
schpack [ Konsul ]
matchaus --> W Twoim przypadku "H"
SilentOtto [ Faraon ]
dw4rf --> to tak jak ja... Ambicja, panie... matchaus --> ja robię tak - peryskop albo TDC ustawiam na celu i H - wtedy okręt obiera kurs na cel.
Cacek [ Konsul ]
Kurdelka, pora chyba brac z tydzien wolnego w pracy i dac polaczkom porzadnego lupnia, bo tak to nie moze byc :)))) Cacucha
leo987 [ Senator ]
matchaus--> View to head przydaje sie kiedy chcesz szybko wrócic z peryskopem do pozycji wyjściowej (zero) względem dziobu okrętu. A head to view to zmiana kursu okrętu na zgodny z tym, który aktualnie pokazuje peryskop.
Cacek [ Konsul ]
Dobra, ja spadam na razie na peryskopowa, wylaczam silniki, peryskop i czekam do wieczora sprzyjajaca pogode :) Bawcie sie dobrze i do pozniej. Uzbrojonych (po zeby) torped.... Cacek
mur [ Legionista ]
po dwóch dniach grania stwierdzam: NIE NA TO CZEKAŁEM. Błędy i zwisy odbierają całą radość, kurzcze zgadzam się że sprzęt 60 lat temu był zawodny ale aż tak?. Jeśli taki był zamiar programistów brakuje mi jednego przycisku - połączenia z gestapo w celu wyjaśnienia sabotażu w fabryce torped :)))))))))0. A tak poważnie jeśli CD nie będzie miało tyle błędów co SH2 to cienko widze nasze szanse.
dw4rf [ Generał ]
Właśnie opracowałem bonus do modu historical - ekrany briefingów nie zawierały poprawionej skrzynki z medalami :P Wkurzyło mnie to i postanowiłem to naprawić. Poniżej link (będzie działał za jakieś 10 minut)
leo987 [ Senator ]
misja pierwsza ukończona. Ale nie gram na 100%. Wyłączyłem dud torpedos (co by sie nie stresować) i włączyłem identyfikacje okretów (by mieć 100% real). Chłopaki autentycznie mieli mozliwość identyfikacji kryp po nazwach, a nie jakies pitoliren "wyłączone". Oto szesnaście screenów z akcji w misji 1 PEKIN. trzy niszczyciele na dno i cichy łowca leo987 na swym U-60 typ II C (niestety nie ma wyboru nr 987) wykonuje wzorowo atak i powraca do portu macierzystego. Miłego oglądania :))))
leo987 [ Senator ]
...
leo987 [ Senator ]
...
leo987 [ Senator ]
...
leo987 [ Senator ]
...
leo987 [ Senator ]
...
leo987 [ Senator ]
...
leo987 [ Senator ]
...
leo987 [ Senator ]
...
leo987 [ Senator ]
...
leo987 [ Senator ]
...
leo987 [ Senator ]
...
leo987 [ Senator ]
...
leo987 [ Senator ]
...
leo987 [ Senator ]
...
leo987 [ Senator ]
i ostatni zapis w dzienniku. Przystępuje do wykonania misji drygiej :)))))) Owocnych łowów kapitanowie... meldował U-987 (alias U-60)
dw4rf [ Generał ]
Link działa. Dodałem posta na subsimie. Heh.. mała rzecz, a cieszy :))) Postaram się skorygować tekstury (jak je znajde) samolotów i okrętów, bo nigdzie nie ma żadnej swastyki.. boli trochę gdy widzi się Bismarca z krzyżem na pokładzie. leo987 --> co mogę powiedzieć :)) cool :) Pozdrawiam U-724
SilentOtto [ Faraon ]
Leo --> gratulacje :-) dw4rf --> skrzyneczke ściągnąłem Płyne zapatrolić.
anonimowy [ Legend ]
U-44 melduje: Nadal klopoty z radiem... Moze uda sie znalezc cos zastepczego, ale narazie nadajemy z innych lodzi... Nie wiadomo kiedy radio bedzie naprawione :(((
dw4rf [ Generał ]
Znalazłem w ADF'ach torped prawdopodobieństwa dud'ow. moc i czas uzbrojenia: ; German F5 aerial torpedo DamagePoints = 50 ;200kg TNT TimeToEnable = 8.82 ; 150m@33kts DudProbability = .11 ; German F5b aerial torpedo DamagePoints = 60 ;250kg TNT/HND/AL TimeToEnable = 7.2 ;150m@40kts DudProbability = .1 ; German T I FaT I torpedo ammo w/ Pi1 pistol DamagePoints = 97.5 ; 97.5 per CC with HND and aluminum TimeToEnable = 12.19 ; 250 meters @ 40 knots DudProbability = .11 ; German TI (early war) torpedo ammo DamagePoints = 97.5 ; 97.5 per CC with HND and aluminum TimeToEnable = 12.19 ; 250 meters @ 40 knots DudProbability = .3 ; German TI (middle war) torpedo ammo DamagePoints = 97.5 ; 97.5 per CC with HMD and aluminum TimeToEnable = 12.19 ; 250 meters @ 40 knots DudProbability = .11 ; German TI (Norway campaign) torpedo ammo DamagePoints = 97.5 ; 97.5 per CC with HND and aluminum TimeToEnable = 12.19 ; 250 meters @ 40 knots DudProbability = .4 ; German TI (late war) torpedo ammo w/ Pi3 pistol DamagePoints = 97.5 ; 280kg HND/TNT/AL TimeToEnable = 8.01 ; 150 meters @ 40 knots DudProbability = .04 ; German T I FAT I torpedo ammo w/ Pi3 pistol DamagePoints = 97.5 ; 97.5 per CC with HND and aluminum TimeToEnable = 8.01 ; 150 meters @ 40 knots DudProbability = .04 ; German Type II torpedo ammo (test) DamagePoints = 97.5 ; 97.5 per CC with HND and aluminum TimeToEnable = 15 ; 250 meters @ 30 knots DudProbability = .08 ; German TII (early war) torpedo ammo w/ Pi1 pistol DamagePoints = 97.5 ; 97.5 per CC HND and aluminum TimeToEnable = 16.23 ; 250 meters @ 30 knots DudProbability = .35 ; German TII (late model / middle war) torpedo ammo w/ Pi1 pistol DamagePoints = 97.5 ; 97.5 per CC with HND and aluminum TimeToEnable = 16.23 ; 250 meters @ 30 knots DudProbability = .13 ; German TII (Norwegian Campaign) torpedo ammo w/ Pi1 pistol DamagePoints = 97.5 ; 97.5 per CC with HND and aluminum TimeToEnable = 16.23 ; 250 meters @ 30 knots DudProbability = .45 ; German TIII torpedo ammo w/ Pi2 pistol DamagePoints = 97.5 ; 97.5 per CCarlson with HND and aluminum TimeToEnable = 9.7 ; 150 meters @ 30 knots DudProbability = .05 ; German T III FaT II torpedo ammo w/ Pi2 pistol DamagePoints = 97.5 ; 97.5 per CC with HND and aluminum TimeToEnable = 9.7 ; 150 meters @ 30 knots DudProbability = .05 ; German T IIIa FaT II torpedo ammo w/ Pi2 pistol DamagePoints = 97.5 ; 97.5 per CC with HND and aluminum TimeToEnable = 9.7 ; 150 meters @ 30 knots DudProbability = .05 ; German T V ("Round Nose") torpedo ammo w/ Pi4b pistol ;DamagePoints = 89.05 ; nominal w/ 274kg warhead HND/TNT/AL DamagePoints = 70 ; (fudged downward to account for narrow aspect of detonation) TimeToEnable = 31 ; 400 meters (!) @ 24.5 knots DudProbability = .1 ; German T V ("Flat Nose") torpedo ammo w/ Pi4c pistol ;DamagePoints = 89.05 ; nominal w/ 274kg warhead HND/TNT/AL DamagePoints = 70 ; (fudged downward to account for narrow aspect of detonation) TimeToEnable = 11.89 ; 150 meters @ 24.5 knots DudProbability = .04 ; German T V ("Round Nose") torpedo ammo w/ Pi4c pistol ;DamagePoints = 89.05 ; nominal w/ 274kg warhead HND/TNT/AL DamagePoints = 70 ; (fudged downward to account for narrow aspect of detonation) TimeToEnable = 11.89 ; 150 meters @ 24.5 knots DudProbability = .06 ; German T XI torpedo ammo w/ Pi4c pistol DamagePoints = 90 ; (fudged downward to account for narrow aspect of detonation) TimeToEnable = 11.89 ; 150 meters @ 24.5 knots DudProbability = .02 Może się przydać Pozdrawiam U-724
SilentOtto [ Faraon ]
Coś ten nasz wielki admirał razem z fuhrerem nie są za wylewni... Za przkroczenie 100 tys. BRT pllus wojenne --- razem ok. 140 tys. dali mi prostaki...
SilentOtto [ Faraon ]
... brązową odznake u-bootów !!! A gdzie krzyż rycersku, wywiady, bankiety, kroniki itd. ??? Do dupy z takim nagradzaniem ;-) Ale spieprzyli system przyznawania odznaczeń. Nawet to udało im sie schrzanić.
SilentOtto [ Faraon ]
To co znalazł dw4rf tłumaczy wszystko: Typ TI na poczatku wojny i w kampanii norweskiej odpowiednio --- 30% i 40% Typ TII to już horror --- 35% i 45% w kampanii norweskiej. Z danych widać, że dalej będzie lepiej. Tak więc dalej jadę na 100% realizmu. Przenieśli mnie do Lorient. Ach te Francuzeczki, mniam ;-)))
Stary Wuj [ Generaďż˝ ]
NO WIĘC W KOŃCU URUCHOMIŁEM SH II !!!! Po reinstalacji systemu :-). Pograłem trochę we własne "single missions" - większość pochwał :-) i zarzutów potwierdzam. Mogli to, kurdę, lepiej zrobić. Ale prawdziwy cios przyszedł dopiero w czasie misji PEKIN (pierwszej) w campaign. KURWA !!! Zrobiłem tą misję bez trudu 3 razy, i 3 razy zwis na maxa przy dopłynięciu do portu i naciśnięciu ESC !!! Co to w ogóle za pomysł, żeby tak kończyć czasami godzinną misję !!! A jakaś animacja - wejście do portu, orkiestra, kwiaty, ćwiara, szpara i gitara !!! Animacji się chłopakom kilku nie chciało zrobić !! PYTANIE - na screenach ze 2 lata temu widziałem obrazki z wnętrza łodzi, chyba pomieszczenie radiowe i coś jeszcze poza kajutą kapitana. GDZIE TO JEST !!! Tak jakby robiąc grę wiele fajnych elementów wycięli. Powiedzcie, poradzcie coś na te zwisy - używam przyśpieszenia czasu czasami :-), czy to może zaszkodzić ?? Cacek sugerował zainstalowanie gry w katalogu domyślnym, na C, zauważył, że ludzie "ze zwisami" (bez urazy :-) mają grę w innych miejscach niż ścieżka domyślna. Podobno można odpalać z innego pliku niż standardowy ? Jak już chodzi, to chodzi ładnie z grafiką na maxa, ale ten zwis pod koniec misji to masakra, sami wiecie :-) Generalnie da się grać ze względu na różnicę między SH a SH II - UDERZAJĄCA !! :-) Aha - zawsze uważałem, że walenie do statków handlowych z działa to zajęcie niegodne podwodniaka - nie zmieniłem zdania :-) Stary Wuj, alias "TEN CO MA ZWIS W PEKINIE" :-)
SilentOtto [ Faraon ]
Stary Wuj --> Cześć, nareszcie masz przydział ;-) Ja zacząłem mieć zwisy po zainstalowaniu jedynie słusznych grafik :-) Kiedy mam dostać odznaczenie to wywala gre. Na szczęście zapamietuje stan misji :-) Porady na zwisy: Cacka czytałeś, odpalanie z pliku shell, odpalic dxdiag i wyłaczyc przyspieszenie teksturowania AGP albo zaczekac na 300 MB patcha :-)
SilentOtto [ Faraon ]
Nagadałem na Karla, fuhrera i pomogło :-) Za Lone Wolf dali od razu Rycerski z dębowymi --- chyba ryczałtem za poprzednią, niedocenioną misję. Przydałoby sie jeszcze kilka wywiadów, przejazd ulicami Berlina, bankiecik... ale nie u fuhrera bo tam kiepsko karmią ;-) Ha, nareszcie zostałem Kawalerem Krzyża Rycerskiego z Liśćmi Dębowymi. Aż chce się grać ;-) Meldował U-99
SilentOtto [ Faraon ]
Wynik miałem taki ------------------------------------------------------------------------------------------->>> Żeby nie dud torpedy i mały zapas amunicji do działa (strzelam z działa w małe transporty żeby zaoszczędzić torped na większe. Ciekawe czy Wuj zmieni zdanie kiedy będzie miał połowę dud ;-))) ) to byłaby to istna rzeź. BTW - uwaga na uzbrojone transportowce ;-) Całą misję robiłem na powierzchni i chciały mnie ustrzelić. Odmeldowuję się na koję. U-99
SilentOtto [ Faraon ]
Zapomniałem --- pamiątkowa fotka ;-)
dw4rf [ Generał ]
Stary Wuj --> ja mam grę w D:\Silent Hunter II - bez problemów i bez zwisów. SilentOtto --> qrde.. gratulacje. Zacznę chyba grać od nowa w kampanię. W 5 misji atakowałem ze 4 razy BB i w najlepszym wypadku 2 trafienia (albo dudy, albo miss z 1500m!) i 20 minut życia (góra 2 ataki DC). Mam moda 1.1 i dupa, niszczyciele jak były kilerskie tak są. Na screenie - zderzyły się 2 niszczyciele i po rozłączeniu się mnie zatopiły :( Wszystkie cygara poszły w BB, bo bym im przyładował.
dw4rf [ Generał ]
SilentOtto --> nie dziwię się, że dostałeś od razu krzyż z kapustą - obejrzyj poniższy plik: [PREPROCESS] Flag = TRUE [DIALOG] Name = Campaign Awards Background = MedalsCase Bounds = 0,0,640,480 ImageFolder = WindCampaign [TOOLTIPS] Font = CIC Timeout = 5000 TextColor = 180,180,180,255 BackgroundColor = 50,50,50,255 ;; Iron cross, 2nd class [IMAGE] Image = Medals1 Priority = 2 Bounds = 118,100,182,232 ImageUV = 192,0,256,132 Color = 255,255,255,255 Transparent = TRUE ID = 501 Prompt = #AWARD_IRON_CROSS_2ND# ;; Iron cross, 1st class [IMAGE] Image = Medals1 Priority = 2 Bounds = 217,149,281,207 ImageUV = 4,2,68,60 Color = 255,255,255,255 Transparent = TRUE ID = 502 Prompt = #AWARD_IRON_CROSS_1ST# ;; German cross in gold [IMAGE] Image = Medals1 Priority = 2 Bounds = 268,278,380,384 ImageUV = 72,16,184,122 Color = 255,255,255,255 Transparent = TRUE ID = 503 Prompt = #AWARD_GERMAN_CROSS# ;; Knight's cross, with oak leaves [IMAGE] Image = Medals2 Priority = 2 Bounds = 300,94,454,248 ImageUV = 102,0,256,154 Color = 255,255,255,255 Transparent = TRUE ID = 504 Prompt = #AWARD_KNIGHTS_CROSS_OAK# ;; Knight's cross, with swords [IMAGE] Image = Medals2 Priority = 3 Bounds = 300,94,454,248 ImageUV = 102,0,256,154 Color = 255,255,255,255 Transparent = TRUE ID = 505 Prompt = #AWARD_KNIGHTS_CROSS_OAK_SWORDS# ;; Long service medal [IMAGE] Image = Medals1 Priority = 2 Bounds = 479,115,543,225 ImageUV = 4,68,68,178 Color = 255,255,255,255 Transparent = TRUE ID = 506 Prompt = #AWARD_LONG_SERVICE# ;; Combat clasp, bronze [IMAGE] Image = Medals1 Priority = 2 Bounds = 415,337,553,395 ImageUV = 118,196,256,252 Color = 255,255,255,255 Transparent = TRUE ID = 507 Prompt = #AWARD_COMBAT_CLASP_BRONZE# ;; Combat clasp, silver [IMAGE] Image = Medals1 Priority = 2 Bounds = 410,272,548,328 ImageUV = 110,140,248,196 Color = 255,255,255,255 Transparent = TRUE ID = 508 Prompt = #AWARD_COMBAT_CLASP_SILVER# ;; U-boat badge [IMAGE] Image = Medals1 Priority = 2 Bounds = 119,295,223,367 ImageUV = 0,184,104,256 Color = 255,255,255,255 Transparent = TRUE ID = 509 Prompt = #AWARD_UBOAT_BADGE# ;; U-boat badge, with diamonds (just the diamonds) [IMAGE] Image = Medals1 Priority = 3 Bounds = 165,317,181,333 ImageUV = 82,142,98,158 Color = 255,255,255,255 Transparent = TRUE ID = 510 ;;Prompt = #AWARD_UBOAT_BADGE_DIAMONDS# ;; cancel [IMAGE] Image = 16LChartDialog Priority = 20 Bounds = 622,2,638,18 ImageUV = 240,0,256,16 Transparent = FALSE Color = 255,255,255,255 ID = 6011 ; AREA_R_CANCEL ;Prompt = #SELECT_CANCEL# KeyCmd = CANCEL
dw4rf [ Generał ]
Pominęli ciołki krzyż rycerski i krzyż rycerski z liśćmi dębowymi, mieczami i diamentami.. ciołki i jeszcze raz ciołki!!!!
dw4rf [ Generał ]
Przeinstalowałałem SH, bo nie robiłem buckupów do modów i zdziwienie: Zrobiłem za 10 razem Pekin i wychodząc z misji: Thu Aug 9 11:31:08 2001 Error -1 [imageType != 2] DirectX code: "Unrecognized error: 0xffffffff" C:\Devel\Janus2\Windows\Sources\BD3DImg.cpp Line 908 I oczywiście Blanker. Nie mam żadnych modów poza grafiką i dźwiękami. Wcześniej takie cuś się nie pokazało.. hm.. Na szczęście misję zaliczyło i dostałem IC II klasy. Qrde.. ma ktoś takie problemy (chodzi o coś z antyaliasingiem? gdzie to wyłączyć, bo mam wszystko na maxa?) Pozdrawiam U-724 P.S. Godzina wczesna, ale całą noc siedziałem :P
dw4rf [ Generał ]
Co do medali: wszystkie krzyże rycerskie (nie ważne z czym) wyglądają w pudełku jak RK z liśćmi dębowymi. To tyż zjebali. Pozdrawiam Dw4rf
matchaus [ Legend ]
...U-107 na patrolu... Wczoraj nie grałem, tylko powrzucałem wiele zmian zassanych z Subsima. Szczególnie polecam soundsuite44khz.zip - lepsze jakościowo dźwieki. Naprawdę warto! Leo --> Ważne 2 torpedy na priva!
SilentOtto [ Faraon ]
dw4rf --> Faktycznie, spier....li co się dało. O poranku popatrzyłem w te pliki... Ale w tym pominięciu 2 krzyży widać celową robotę (a może głupiego?) --> nie ma dla nich nawet grafiki !!! Nie mogli qwa się dowiedzić jakie odznaczenia nadawane były za pana z wąsikiem ? Ta gra to totalna chałtura.
SilentOtto [ Faraon ]
Taka oto refleksja mi się nasunęła: nasze "stado" to stado maniaków ;-) UbiSoft wydał produkt sp...y totalnie, jakąś wersję alfa ( bo wg mnie nie jest to nawet beta). A my co ? GRAMY ! :-))) Na bezrybiu i rak ryba...
leo987 [ Senator ]
Otto--> czyli mamy nazwę dla stada jak znalazł : "MANIACS FLOTILLA" :)))) Powiem, że uruchamiam grę przez shell.exe, wyłączyłem AGP w directx i gra nawet przez moment się nie spierniczyła a podchodziłem do misji ze 30 razy. To info szczególnie dla Starego Wuja. Zainstalowałem dźwięki i są super (zwłaszcza alrmowe zanurzenie). Ze sladem torpedy jeszcze nie próbowałem. Co do ataku na konwój z użyciem klawiszy "lock" i "x" to dupa blada. Torpedy często chybiają nawet wtedy. Nie ma możliwości po zalokowaniu celu x-em przesunięcia celownika nieznacznie przed miejsce przecięcia osi (bo na 100% widać że nie trafię a gdybym przesunął to wynik byłby pewny). Czyli strzelam dalej na "oko" i mam 100x lepsze rezultaty niż po obliczeniach współrzędnych i prędkości celu :)))) tyle na razie i kieruję sie na forum subsim.com i sh2fleet U-987
matchaus [ Legend ]
Leo --> NIE WRZUCAJ ŚLADU TORPEDY! WSZYSTKO SIĘ WALI! To znaczy może nie do końca. Gra po prostu zaczyna skakać po odpaleniu torpedy. Cała. Ja zrobiłem kopie tych oryginalnych i czym prędzej wróciłem do stanu wyjściowego...
leo987 [ Senator ]
U-987 zachęcony smiałą akcją dw4f'a dokonał historycznego wpisu na forum subsim.com :))))
SilentOtto [ Faraon ]
leo --> Salut i welcome ;-)
Siegfried [ Generaďż˝ ]
(Już) Weterani Sh2, doradźcie co zrobić?. Za pare dni mam dostać oryginalną sh2. Opinie na jej temat począwszy od ISONews poprzez forum subsim, sh2flet i wasze są takie że "sh2 to wybitny syfilis ale trudno co zrobić. W AD 2001 nie ma nic innego" Stąd pytanie czy zrobić z tego subsima prezent, czy też mimo wszystko wku......jąc się rajcować się tym co jest? Pozdrowienia
SilentOtto [ Faraon ]
Siedfried --> witamy w stadzie :-) Jeśli jesteś fanem symulatorów okretów podwodnych to jakoś ścierpisz wszystkie niedoróby w tej grze. I bedziesz się rajcował tym co jest ;-) Jeśli nie to lepiej się nie stresować i zrobić komuś (kłopotliwy?) prezent. Ja też czekam na oryginał i miałem już niejedną chwilę zwątpienia. Zadawałem sobie pytanie - po co ja to zamówiłem ? Większośc kapitanów ma wybitna zmienność nastrojw co łatwo zaobserwować czytając ten i kilka poprzednich wątków. Od entuzjazmu do potępienia ;-)
SilentOtto [ Faraon ]
Sorki --> Siegfried
SilentOtto [ Faraon ]
Mam nadzieję, że Ubi Soft wyda DC i opcję MP. I w tym tylko upatruję jakiejś przyszłości dla SH2. Brak synamicznej kampanii doprowadził do tego, że jesli już zaliczy się wszystkie misje to do czego wracać ? Klepać wszytko od poczatku ? Chore... Ale jeśli DC i MP będzie tak schrzanione jak obecnie przez nas testowany produkt to współczuję naszemu stadku.
SilentOtto [ Faraon ]
Co tu taka flauta ? Przecież na dieslach chodzicie ? Zapomniałem... To ja jestem na urlopie a Wy w pracy. ;-) U-99
matchaus [ Legend ]
Silent Otto --> Dochodzi do sytuacji o jakiej mówił Kretschmer... W swych wspomnieniach opowiadał, jakie trudne było szkolenie. Jak skuteczna była eskorta, która zawsze go widziała i jak cele które miał storpedować skutecznie unikały jego ataków. Tak samo teraz my powinniśmy czekać na DC, aby żywy człowiek mógł popełniac błędy za sterami DD a my moglibyśmy ujść z życiem. Bo to co oferuje komputerowy przeciwnik, to przechodzi ludzkie pojęcie!
matchaus [ Legend ]
Otto - ja przed chwilą wróciłem z terenu...
cub3k [ Centurion ]
znów ciebie zatopili matchaus :)))
schpack [ Konsul ]
Witam państwo kapitaństwo! SilentOtto --> Dzięki za maila. Powiem tak. Próbowałem wyłączać AGP, odpalać z shella i nic nie skutkowało. Zainstalowałem nawet grę na partycji systemowej (musiałem zrobić niezłe przemeblowanie)- dalej bez zmian. Ale poskutkowało chyba coś innego, mianowicie powłączanie w biosie wszystkich dostępnych cachów i shadowów. Nie miałem jeszcze czasu żeby to przetestować, ale po raz pierwszy gra uruchomiła się bez powitalnego zwisu. Wydaje mi się, że znaczenie ma także wielkość pliku wymiany. Ci, którzy mają problemy i mają ustawiony stały plik wymiany (ja tak miałem), powinni pozwolić windowsowi ustalać wielkość tego pliku. A przy okazji może ktoś wie czy można go przerzucić na inną partycję? Jak przetestuję czy to wreszcie chodzi to dam znać.
leo987 [ Senator ]
Sigfried--> absolutnie nie powinieneś dawać komuś prezentu z SH2! (chyba że mi :) Krótka recenzja dla Ciebie: za: grafika (zobacz screeny), wartośc historyczna (szczegółowe misje w oparciu o fakty historyczne), grywalność (tak,tak), dźwięki przeciw: grafika (max rozdzielczość 800x600x32 bit), ahistoryczne zachowanie okrętów eskorty i błędy AI, wieszanie się gry na niektórych kombinacjach sprzętowych, brak multiplayer (na razie), brak dynamicznej kampanii (bo misje się fajne, ale jest ich mało) Panowie, ja tylko chciałbym zwrócić uwagę, że my tak narzekamy na tę 100% skutecznośc niszczycieli eskorty, ale wszyscy gramy na 100% "realizmu" w trybie super trudnym. Jeżeli Siegfried zagra na "Latwy" lub "średni" gra może nabrać rumieńców, gdyż wtedy da się uciekać eskorcie a bomby głębinowe nie sa tak zabójcze.
Siegfried [ Generaďż˝ ]
No cóz, pytanie było nieco kokieteryjne?:-) Jak tylko dostanę grę to (wsiakitaki) zarżnę ją zanim sprezentuję. Drażni mnie tylko fakt, że po 3 latach pracy nad najbardziej oczekiwanym subsim'em mamy do czynienia z grą nie spełniającą norm pcgames 21 wieku np. il2 sturmovik max res. 1600x1200 Wcześniej zastanawiało mnie dlaczego nie wyszedł ani trailer ani demo, teraz juz wiem że przyczyną był brak kasy na dopracowanie projektu (problemy SSI potem współpraca czy przejęcie projektu przez Ultimation, poźniej podpiął się UbiSoft) i obawa przed "oziębieniem" sprzedaży. Hasła jakie pojawiły się w związku z "obawą" na forum subsim (chyba tam) nakłaniające do zakupu sh2 w celu kontynuacji serii są wg mnie śmieszne. IMHO seria Silent Hunter i tak się obroni pod warunkiem że dev. team sh dostanie odpowiednia kasę (albo wymienią w dev. team starych na młodzszych programistów :-)) Uff, to tyle przydługiej refleksji. Oczekując na grę i patcha i SH 3 ver. XXI century i... na razie wystarrczy, pozdrawiam wszystkich maniaków. A na wszelkie głosy krytyczne a propos SH2 odpowiadam: " W raju maniaków jednooki jest ślepcem"
leo987 [ Senator ]
Dobra, trzeba to powiedzieć tym wszystkim których SH2 rozczarowuje. Uważam że od samego początku efekt był do przewidzenia. Gra miała sie ukazać w roku 1997 (1998 najpóźniej) na fali powodzenia SH1. Opracowano silnik i zaczęto prace. Kłopoty finansowe zawiesiły projekt, w międzyczasie zespół poszedł w rozsypkę. Projekt przejął nowy zespół, ale nie pisał gry od początku, tylko zaczął kończyć to co było na starym silniku. W międzyczasie brakło znowu forsy, bo tym razem firma zmieniła właściciela, który zaczął powątpiewać w sens wydania w roku 2000 tytułu na silniku z 1997r. Reanimaowano projekt wpadając na pomysł zbudowania gry Command Destroyer, która połączy się z SH2. Więc dopasowano SH2 pod wymagania Command Destroyer. (To tak jakby wydać grę Eye of Beholder dopasowaną do Baldurs Gate). Efekt jaki jest każdy widzi. mamy oto grę z 1997 roku wydaną pod koniec 2001 (5 lat róznicy w technologi grafiki i dźwięku oraz enginu). Dlatego gra może budzic kontrowersje, jednakże nie jest taka zła, choć tworzyły ją przez lata dwa różne zespoły z rotacją pracujących nad nią ludzi. Myślę że może być to dobry znak na przyszłość. Ktoś kto zbierze do kupy wszystkie doświadczenia i uwagi graczy i zacznie pracę nad symulatorem okrętu podwodnego z czasów II wojny światowej może w przyszłości trafić na złotą żyłe i zasłynąć w świecie i pamięci graczy jako twórca genialnego symulatora (jak ma to obecnie odbicie w przypadku wciąż świetnego i ciągle pozostającego numerem jeden "Command Aces of the Deep")
matchaus [ Legend ]
Leo --> Torpeda na priva (wersja upiększona :)
Siegfried [ Generaďż˝ ]
Nie chciałbym nadużywać Waszej uprzejmości ale do momentu otrzymania oryginalnego sh2 pozostał mi jeszcze tydzień. Stąd hmmm... gdzie go można znaleźć doraźnie w sieci. TIA
matchaus [ Legend ]
Siegfried --> Ja na chwilę obecną nie znam lokalizacji konwoju. Wogóle jakieś sprzeczne meldunki dostaję :))) Panowie - dbając o dobre imię Naszej formacji uderzyłem do prasy :)))) ---->
leo987 [ Senator ]
matchaus--> widziałem twą salwę na subsim com. :)))) jakie to kurcze pokręcone - tu jestem w stadzie, a tam zaledwie "szczur lądowy" :)))))))))
zurekU71 [ Legionista ]
czy sieć na tą grę już działa
leo987 [ Senator ]
zurekU71--> co to znaczy "czy sieć na grę działa"? Chodzi Ci zapewne o to czy można grać sieciowo - nie mozna. Nie ma jeszcze opcji multiplayer (ma się ukazać z wydaniem Command Destroyer).
matchaus [ Legend ]
Leo --> Na tym forum (subsim) oszalec można! Ja przecież wcale nie używał żadnych znaków html'a!
Siegfried [ Generaďż˝ ]
leo987--> abstrahując, nie zajmujesz się prypadkiem tłumaczeniami z języków? :-)
leo987 [ Senator ]
Siegfried--> niestety nie :))) Jestem analitykiem rynku. Ale wiem, że pan Ryszard Chojnowski (Rysław) jest tłumaczem, można spotkac na tym forum i po prostu porozmawiać na temat lokalizacji gier z oferty CD Projekt (np.BG2 lub Diablo2 etc)
Siegfried [ Generaďż˝ ]
leo987 --> I tak się zgadza. Zapytałem o to, ponieważ nie często zdarza się na polskich grupach dyskusyjnych, wszelkiej maści "forumach" jasne, zwięzłe, bez zapożyczeń i przeinaczeń formułowanie treści w języku rodzimym. Tak tylko zapytałem o Twoją profesję a propos "czy sieć na grę działa" :-)
leo987 [ Senator ]
Siegfried--> cóż, staramy się używać w miarę poprawnie języka, choć internet wymusza czasami na nas pisanie skrótami: np. 3m się czyli Trzym się (skrót od trzymaj się :). Ale nawet tu wypracowany został już pewien slang (żargon), np. "torpeda na priva" czyli "posyłam Ci wiadomość na prywatną skrzynkę e-mailową" :)))))
SilentOtto [ Faraon ]
Mleczna krowa postanowiła jeszcze trochę popływać. Znajdziecie na niej wszystkie aktualne dodatki do SH2. Maeldował zatopiony po 4h walki U-99
Siegfried [ Generaďż˝ ]
leo987--> ..i w porządku. To normalne. Mówię tylko o wykształconym analfabetyźmie :-)
SilentOtto [ Faraon ]
Siegfried --> masz torpedę na privie. Co do wykształconego analfabetyzmu --> porozumiewamy się slangiem jak wiekszość grup zawodowych czy tematycznych. U-99
SilentOtto [ Faraon ]
mathaus --> zapomniałem o Twojej profesji ;-) matchaus napisał --> "Dochodzi do sytuacji o jakiej mówił Kretschmer... " ---------------------------Ja coś takiego powiedziałem ? Przecież ja jestem "Silent Otto" ;-)))
Siegfried [ Generaďż˝ ]
SilentOtto --> dzieki za info, a to drugie-wyksz... daj spokój ja nie o tym :-). Weterani najważniejsze k...... jest aby po powrocie do bazy zawsze był kawałek ćwiarki i ciepłej d..... Koniec przekazu. Enigma decrypted:Rozkaz milk cow, pozycja 2751E 4800N.............
schpack [ Konsul ]
dw4rf --> No, no. Nie poznaję kolegi. Cicha woda... ;))))))))
SilentOtto [ Faraon ]
schpack --> dwr4rf to STACHANOWIEC ! Katował do 5.00 ;-) I przytomnie poprawki zrobił...;-)
SilentOtto [ Faraon ]
Scenariusz "Shadow Duty" --> pomijając inne atrakcje, naszym postawowym zadaniem jest śledzenie konwoju i wysyłanie przez 8h meldunków o jego położeniu. Drugorzędnym, zatopienie odpowiedniej ilosci BRT i powrót do bazy. Wszystko gra, można by powiedzieć. Otóż kiedy śledzimy konwój i wysyłamy koordynaty, na mapie widać "wolfpack" który popierdala przez cały czas od punktu "A" do punktu "B" mając w dupie nasze namiary. Konwój wykryłem ok. 8.00 i śledziłem do 22.00 wysyłając meldunki. A chłopaki z "wolfpacka" swoje... Kurs N, kurs S. Po 22.00 straciłem cierpliwość (grałem już ok. 3h) i ruszyłem do ataku wiedząc, że doborowy "wolfpack" dalej bedzie popierdalał "w te i wewte". Nieszczęśliwie wpadłem na niszczyciel, który po ciemku, z odległosci 4km nakrył mnie 2-gą salwą. Gdyby konwój zmienił drastycznie kurs to te barany w swoich punktach dozoru nie mieliby szans na nawiązanie kontaktu pomimo tego, że co godzinę dostawali dokładne koordynaty... Szkoda gadać. W "Lone Wolf" znalazłem super rzecz ---> śpiący konwój !!! Jeeeezzzzzzzzzzz... Nie miałem już torped i amunicji a tu stoi sobie ze 20-cia statków jak tarcze strzelnicze. Zamiast 46 tys. BRT miałbym chyba z 80... Jak mówił znajomy rusek - "ludiej, kuda was chuj niesiet ?". Meldował U-99
Siegfried [ Generaďż˝ ]
SilentOtto--> :-))))))))))spadłem z krzesła............ludiej, kuda was chuj niesiet?
dw4rf [ Generał ]
schpack --> przy 27 podejsciu do kolejnej misji miałem dość i zaczłem grzebać w plikach. Bez porządnej rekonstrukcji gry (może patch to załatwi), nic nie da się zamieszać, bez utraty resztek realizmu. SilentOtto --> kiedyś trzeba było nockę zarwać :P
Darek [ Centurion ]
Mam pytanie jak celowac?w misji treningowej ustawialem peryskop na cel i 100% skutecznosci w grze dalem realizm na 100% statek odemnie okolo 700 metrow wale i torpeda idzie w calkiem inna strone ,moze powininem zatwierdzic cel? pomocy moze byc slangiem byle by na temat :)
SilentOtto [ Faraon ]
Siegfred --> ja to usłyszałem kiedy prowadziłem samochód...;-) dw4rf --> zmieniłem podejscie do gry --- jesli mnie zatopią to z musu robię scenariusz od nowa. Jeśli nie, to ile miałem dud czy też pudeł to kwestia szczęścia i wyszkolenia. Kończę z tym " co bozia dała". Nie bedę już po 15-cie razy robił misji dla wyniku. Nierealistyczne ;-) Wczoraj miałem 2 powtórki... Darek --> trzeba sie ustawić dziobem (lub rufą - jeśli walisz z rufowej) do celu. Na przyrządach widzisz kurs, namiar na cel, jego szybkość i odległość od Twojej pozycji. Najlepsza pozycja to oczywiscie twój kurs pod kątem prostym do kursu celu i odległość 1000m ;-) Ale jeśli jest dalej to masz podzałkę na peryskopie i TDC. Musisz dać poprawke na odległość i szybkość z jaką cel się porusza. Ja na na każde 1000m daję dużą działkę na merchanta, który idzie 10 węzłów. Do szybkich celów (DD, CL, BB) odpalam "na oko" ;-) Nie patrz na skuteczność - rzuć okiem na wskaźnik tylko wtedy, kiedy odplasz więcej jak jedna torpedę do tego samego celu. Musisz dać czas załodze (zwykle pierwszy OWU) na wprowadzenie koordynatów. Ważne jest tez i to czy cel idzie "na ciebie", czy też sie oddala. "Czuj" to postawa :-) Uff... Kiedy dojdzie do mnie przesyłka to chyba zrobię z instrukcji *.pdf ;-))) U-99
SilentOtto [ Faraon ]
Siegfried --> wziąłes odpowiednie węże do tankowania bo widzę, ze zbiorniki prawie pełne. Dodatkowo pobierz prowiant w postaci dodatków ;-) U-99
SilentOtto [ Faraon ]
W zwiazku z tym, że jako maniacy zadowalamy sie połowicznym produktem na dobranoc wierszyk: Chroszo kamu zywiotsia U kowo odna naga. Ni sztaniny nie parwiotsia Ni sapoga nie nada. Meldował U-99
SilentOtto [ Faraon ]
Oto co szanowny Prefekt Soulcatcher mysli o SH2: "A jak mam ocenić Silent Huntera 2 który dla mnie jest po prostu śmieszny, a z drugiej strony znam wielu ludzi dla których ta gra to szczyt radości i realizmu ??? Plus jest jedyna w swoim rodzaju. " A ja na to "Ha, sztojebort" ;-))) O gustach się nie dyskutuje. U-99
SilentOtto [ Faraon ]
Grywam głównie w symulatory ponieważ nie lubię rozwiązywać kretyńskich zagadek słuchać i czytać tekstów, które dla mnie są hmm... czasami wręcz żenujące. Dowcip też wątpliwej jakości. Przygodówki, RPG itp. mają zadowolić odbiorcę z dosyć rozległego przedziału wiekowego i dlatego wychodzi z tych starań "niedomówienie" :-) . U-99
leo987 [ Senator ]
Otto--> konwój wyszedł dzis z portu o 17.00 i kieruje sie na północny wschód. Powinien dotrzeć w okolice Twojej pozycji w piątek.
Darek [ Centurion ]
Gram misje scap flo i nic w tym dziwnego gdyby nie fakt iz do tego pancernika wystrzelilem 4 cygara i nic, wiecej nie mialem ,sprubowalem 2 raz ale wystrzelilem 8 cygar odleglosc 700 metrow 7 wybuchlo jedna nie czy to normalne to jakis yamato czy co? I jeszcze jedno swoj ogret z lotu ptaka moge widziec tylko jak wystrzele torpede czy kiedy chce?
SilentOtto [ Faraon ]
Leo --> Dziękuję za podanie namiarów ! W piątek będę na pozycji do przechwycenia konwoju :-)
leo987 [ Senator ]
Otto--> zanim jednak konwój dotrze w Twe okolice sugeruję zaopatrzyć się w niszczącą broń - patch 1,06. Mozna go ściągnąć z subsim.com z podstrony "download" w okienku poświęconym SEA DOGS. Na subsim com są także bogate materiały odnośnie solucji (5 różnych wariantów!), mapy, ceny towarów w sklepach itp. Myślę że jak zobaczysz Otto falujące i przezroczyste może to będziesz zchwycony.
leo987 [ Senator ]
miało być "morze"
Siegfried [ Generaďż˝ ]
Wilhelmshaven, 21.08.40, 01.32 "Memoires" Bombardują Albion a ja siedzę w porcie, ciągłe problemy techniczne. Silniki diesla firmy Blank Screen w dalszym ciągu niesprawne. Mechanicy non stop nad nimi pracują. Czekam.... sznaps za sznapsem... za chwilę kolejna próba, ..która to już? Nie wiem, pogłębia się irytacja. A tam chłopaki na morzu .. Scapa Flow... Royal Oak ...piękne. Nie mogę pisać idę spać.
SilentOtto [ Faraon ]
Leo --> patcha ściągnąłem kiedy tylko zapowiedziałeś wysłanie konwoju :-) Zaraz wskoczę na subsima zobaczyć co i jak. Jeszcze raz serdeczne dzięki :-) Siegfried --> w poprzednich wątkach są porady jak walczyć z awarią diesli firmy BS :-) I nie pij tyle sznapsów bo jeszcze wypadniesz z ogródka zimowego i uderzysz głową w zbiorniki balastowe :-)
matchaus [ Legend ]
...U-107 na patrolu... Piernik - ten konwój (o którym wspomina leo) już dawno namierzyłem, ale zawsze nie miałem czasu rozwalić... A przecież byłem mistrzem, nad mistrze w "Pirates!"
matchaus [ Legend ]
Silent --> Na pewno Ty wiesz, ale może inni nie... Kto z U-Boot Kommanderów tak dzielnie pływał, że łeb sobie rozbił na amen? (o zbiornik balastowy właśnie...) Szansa na duży punkt! :))))
leo987 [ Senator ]
matchaus--> wczytałem wczoraj "ślad torpedy" do gry i mówię ci - jazda jak się patrzy. cud mniód :)))) i nic mi się już nie wiesza na grafice ani nie zacina na dźwięku !!!! Wyłączyłem AGP w directx, uruchamiam grę przez "shell.exe", wywaliłem grafiki "historyczne" bo były w 16 bitach a ja gram na 32 bitach i dlatego miałem zwisy (bo nie ma historycznych grafik w 32 bitowym kolorze). Wczoraj miałem wolne (odwiedziny OKM -Okropnie Kochaniuteńkiej Marioli :))) ale dzis znów u-987 (alias U-60 wyrusza na patrol) :)))
matchaus [ Legend ]
Leo --> Torpedka na privka :) alaias U-60 ???
SilentOtto [ Faraon ]
maychaus --> dla ułatwienia dodam, chciał się ochłodzić i skoczył na główkę ;-) Gdzie szukać - nie powiem ;-)
matchaus [ Legend ]
Osiągneliśmy " setkę" - pora to przepić :)))) Nowy wątek!
SilentOtto [ Faraon ]
Oooo... Zmieniłem Ci ksywkę :-)
Mohrven [ Pretorianin ]
Witam Stadko! O dłuższego czasu (zwłaszcza po wydaniu sh2) przygladam się Waszemu Stadku i czerpię przyjemność z nasłuchu :) Nie będę poruszał tu po raz kolejny smutnego tematu (mimo wszystko trochę zawiedzionych) oczekiwań wszystkich którzy czekali na godnego wnuka Silent Service. Moje pytanie brzmi: czy planowany jest jakiś mega scenariusz w którym można się po prostu powłóczyć po morzach i zatapiać statki z generowanych randomly kontaktów (tak jak to było w atarynkowym Silent Service). Przyznam szczerze, to dopiero sprawia największą przyjemność i poczucie "wolności" - np. aaa co mi tam, popłynę na Bałtyk zatopić parę niemieckich kutrów rybackich. Ciekawe misje są w porządku ale rwą grę i niszczą atmosferę zamknięcia w puszcze przez dłuższy okres czasu :) Drugie pytanie: czy instalowaliście alternatywne schematy dźwiękowe które są do zassania na subsimie? Jak wrażenia? Pozdrawiam Stado Jednosta Patrolowa H.M.S. Mohrven PS. Co do buga z możliwością wpłynięcia na ląd to jest to wyraźne nawiązanie do Silent Sevice, gdyż tam to było nagminne!!! Po co opływać półwysem, wszak najkrótsza droga pomiędzy dwoma punktami do prosta :)