GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Port Royale - następca Pirates!

11.05.2003
23:22
smile
[1]

Long [ Generaďż˝ ]

Port Royale - następca Pirates!

Niemal niezauważona przeszła u nas premiera wydanej przez Ascaron gry "Port Royale". Niemcy (cokolwiek by o nich nie sądzić) wydają gry dość rzadko, ale za to na wysokim poziomie - vide Gothic 1&2. "PR", gra oparta na zasadach równie mało znanego u nas "Patrician II", to godny nastepca legendarnego "Pirates!" Microprose'a - ponownie można ruszyć na podbój Karaibów i w dowolny sposób ukształtować swoje przeznaczenie - od biednego posiadacza małej łódki do obrzydliwie bogatego admirała dysponującego potężną prywatną flotą (z widokami na objęcie fotela gubernatora). Olbrzymia rozmaitość misji i mnogość opcji zapewniają niemal całkowitą swobodę działania, czyli coś, co w grach zdarza się dość rzadko.
Jeśli ktoś lubi klimaty pirackie i korsarskie (a nie może się doczekać na Sea Dogs 2) to zapraszam do dyskusji o "PR"!

12.05.2003
08:39
smile
[2]

ILEK [ Plugawy Karzełek ]

Long---->wydanie Sea Dogs 2 zostalo odwolane do odwolania...zamiast tego ma wyjsc jakas inna gierka wydana we wspolpracy z Disneyem...podaj jakiegos linka do stronki o Port Royale.

12.05.2003
08:53
smile
[3]

Long [ Generaďż˝ ]

ILEK --> Fakt - SD2 ukaże się jako "Pirates of the Carribean", w powiązaniu z filmem Disneya o tym samym tytule. Niemniej będzie to SD2 - różnice, z tego co wiem, sprowadzają się do zmiany tytułu gry i ewentualnie wprowadzenia kilku wątków fabularnych związanych z filmem. Film ma się ukazać latem br., więc i premiera gry nie będzie raczej odległa :)
Co do strony poświęconej PR, to jest problem - znalazłem tylko jedną i to po niemiecku, więc nawet nie odnotowałem adresu (choć dziwnym trafem udało mi się zrozumieć poradę dotyczącą zdobycia wojskowego modelu fregaty - sprawdziło się:). Parę informacji można znaleźć na stronie producenta (jakby co, to sam służę informacjami):

12.05.2003
09:47
smile
[4]

ILEK [ Plugawy Karzełek ]

Long---->THX...jestem w pracy...ale po powrocie do domu sciagne demko...jezeli jeszcze nie jest to kiedy ta gierka bedzie dostepna dla zwyklego szarego polaka??:))

12.05.2003
09:50
[5]

gladius1 [ Centurion ]

ILEK - legalnie to nie wiadomo, czy wogole bedzie, natomiast nielegalnie pewnie juz od dawna jest.

12.05.2003
09:56
smile
[6]

ILEK [ Plugawy Karzełek ]

gladius---->obawiam sie ze na tym sposobie bede musial sie oprzec:))...normalka:))

12.05.2003
10:04
smile
[7]

ILEK [ Plugawy Karzełek ]

hmmmm...moze nie bedzie tak zle...:)))

link:

12.05.2003
10:17
[8]

SER-JONES [ Generaďż˝ ]

Ja tam nie mam zamiaru psuć sobie zabawy i czekam na oficjalną wersję PL (oryginał).

12.05.2003
10:18
[9]

Long [ Generaďż˝ ]

Patriciana II u nas nie wydali (a szkoda), ale o ile pamiętam, to PR jest w planach wydawniczych Cenegi - oczywiście diabli jeno widzą kiedy faktycznie wydadzą.

12.05.2003
11:33
[10]

Woytas1 [ Konsul ]

Long --->
1. Moim zdaniem "Pirates of..." będą okrojoną wersją SD2. Choćby dlatego, że w filmie będą występowały tylko dwie nacje – Anglicy i Francuzi. I chyba do nich ograniczy się gra.
2. Premiera zapowiadana jest na czerwiec 2003 r tylko ciekawe czy termin zostanie dotrzymany?
3. Strona, którą podałeś oferuje możliwość ściągnięcia dema w języku angielskim.
I jeszcze pytanie do grającychw PR: Czy bitwy odbywają się tak jak w Piratach czy w SD?
Pozdrawiam W1!

12.05.2003
12:26
[11]

Long [ Generaďż˝ ]

Woytas1 --> Ad. 1) Na stronie gry nie ma żadnych konkretnych informacji co do szczegółów - ale sądząc po zaawansowaniu prac nad SD2 i po screenach z PotC, to jest ta sama gra, więc chyba nie ma obaw co do jej okrojenia.
Ad. 2) Ano zobaczymy :)
Ad. 3) Link poniżej.

Bitwy wyglądają mniej więcej tak jak w Piratach (chciało by się z SD!) - rzut izometryczny (choć modele 3D), akcja w stylu RTS. Oczywiście dużo więcej możliwości niż w stareńkich Piratach - choćby wybór amunicji, różne możliwe akcje, wpływ kilku różnych czynników (morale, umiejętności dowódcy i postaci gracza). Ogólnie walka jest jednak obciążona "stygmatem RTS", czyli mało strategii a dużo dorywczej taktyki i zamieszania - co nie oznacza jednak, że nie trzeba pokombinować i źle się walki rozgrywa. Właściwie to przyczepiłbym się na poważnie tylko do tego, że w momencie rozpoczęcia starcia obie wrogie floty stają na przeciwko siebie dziób w dziób w jednej-dwóch liniach i naprzód! Odległość rozpoczęcia jest mała więc żadnych wymyslnych manewrów się nie zastosuje (o szykach w ogóle nie ma mowy). Można się jednak przyzwyczaić, a to tylko drobna wpadka znakomitej gry.

12.05.2003
21:35
[12]

slavo_cc [ Konsul ]

według mnie środek ciężkości tej gry to ekonomia, a nie walki pirackie
oczywiście każdy gra jak chce ale ilość komplikacji związanych z produkcją i dystrybucją dóbr jest zdecydowanie poza możliwościami słowa RTS

12.05.2003
21:45
[13]

slavo_cc [ Konsul ]

W Polsce ma być wydana 26.05.2003 niedawno chyba Cadenga obiecywała na 17.05 ale i tak dobrze że chce im się tłumaczyć. CD project miał wydać Patricjana2 w grudniu i nic z tego nie wyszło
link poniżej do polskiego dystrybutora

13.05.2003
08:46
[14]

Long [ Generaďż˝ ]

Stanowczo poziom skomplikowania rozgrywki odcina ją od prostego modelu typowego dla RTS - ale sam sposób poruszania się po mapie i w walce (że o widoku nie wspomnę) jest typowy dla RTS-ów właśnie - i o dziwo wcale nie jest wadą. Zgadzam się, że duzy nacisk połozono na stronę ekonomiczną, ale to właśnie sprawia, że gra nabiera realizmu - mozna zostać kupcem z potężną siecią handlową i produkcyjną, albo korsarzem z eskadrą okrętów wojennych (plus nieskończona ilość kombinacji pośrednich). Ja na przykład pierwsze 500.000 zarobiłem na handlu, ale następne 4.000.000 już na korsarstwie i polowaniu na piratów :)

13.05.2003
09:36
[15]

Woytas1 [ Konsul ]

Long --> Okrojenie SD2 wychodzi już z samej ilości nacji. W SD2 miało ich być 6 a w Piratach 2 (takie dane można było znaleźć w encyklopedii - zanim ich nie schowali do archiwum). Jeśli weźmie się pod uwagę, że do każdej z nich przypisanych było kilkanaście misji do wykonania, to straty wynoszą 2/3. No chyba, że misje zostaną przeniesione z tych sześciu na te dwie. Tylko czy będzie się to zgadzało ze scenariuszem filmu? Bo skoro akcja gry ma być oparta na filmie to i jes scenariusz być powinien...

13.05.2003
10:22
[16]

Long [ Generaďż˝ ]

Woytas1 --> gdyby faktycznie stało się tak jak piszesz, to strata była by niepowetowana - obiecywali przecież jeszcze większą róznorodność i swobodę niż w SD1. Ale jeśli faktycznie będzie to tylko reklamówka / rozszerzenie filmu... Porażka. Czas pokaże. Tymczasem pozostaje się jeszcze bardziej cieszyć, że wydano PR - może nie ten klimat, ale przynajmniej mogę w grze robić co mi się żywnie podoba (prawie - bo jakoś nie bardzo można zająć się tam zwyczajnym piractwem)

A tak swoją drogą - czy ktoś z (nielicznych) grających w PR próbował sił w tworzeniu własnej produkcji? To jedyny obszar gry, którego jeszcze praktycznie nie zbadałem i nie wiem jeszcze jak się przedstawia praktycznie opłacalność.

13.05.2003
10:48
[17]

Woytas1 [ Konsul ]

Long --> Obiecywali. Ale pojawił się Disney z filmem, zapotrzebowaniem na grę o zbliżonej tematyce i jak sądzę sporą kasą więc jaki problem z dostosowaniem scenariusza? A gracze i tak to kupią. Część z sentymentu do SD część zachęcona filmem...
A co do własnej produkcji to pewnie się opłaca. Tyle tylko że żeby coś wyciągnąć to najpierw trzeba sporo włożyć

13.05.2003
15:17
[18]

Long [ Generaďż˝ ]

Woytas1 --> No to pozostaje nam czekać na efekty. Na screenach PotC prezetuje się znakomicie (w końcu to ten sam silnik co w SD2) - miejmy nadzieję, że jednak nie spłycą rozgrywki.

Fakt - trochę trzeba zainwestować, ale nie są to jakieś bardzo tragiczne koszty. Wydaje mi się, że dużo większe znaczenie mieć będzie zorganizowanie sprawnej dostawy surowców (a więc trzeba znaleźć porty, w których surowiec występuje w dużych ilościach i tanio), terminowego zaopatrzenia i wreszcie - sprawnej i efektywnej dystrybucji wyprodukowanych towarów. Mam wrażenie, że wszystko sprowadza się do jak najlepszego rozpoznania rynków, i to w obrębie całego terenu działań a nie jedynie we własnej nacji (a zatem trzeba ze wszystkimi utrzymywać dobre kontakty dyplomatyczne - a to ogranicza możliwość prowadzenia działań korsarskich).

22.05.2003
19:57
smile
[19]

slavo_cc [ Konsul ]

Niestety Cenega ma znowu poślizg data wydania PL przesunięta na 12.06

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.