GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Close Combat i okolice...#46

10.05.2003
00:09
[1]

olivier [ unterfeldwebel ]

Close Combat i okolice...#46

Witam wszystkich na stronie fanów i maniaków serii gier taktycznych czasu rzeczywistego z pod znaku CLOSE COMBAT. Poznasz tutaj grupę ludzi o umysłach zmąconych wojną, weteranów z najróżniejszych frontów największej z wojen. W niezliczonych opowiadaniach i raportach z pierwszej linii, tak rzeczywistych iż poczujesz zapach spalonego prochu, odnajdziesz w sobie duszę żołnierza i kto wie...może ruszysz z kompanią wiernych przyjaciół na wspólny bój. Może myślisz sobie teraz "co wy wiecie o Bastogne, Normandii czy Stalingardzie?", a ja ci powiem że my tam kiedyś byliśmy...

Gdzieś, kiedyś prawdopodobnie toczyła się tutaj jakaś kampania w Ardenach, chodzą plotki że toczy się dalej ale nikt nie wie gdzie jak i co się z nią dzieje. Zapewne wine ponoszą tutaj jak za wszystko co się niedobrze kończy...no wiadomo krasnoludki.

--------Jednostki--------------------------
Pułk/Dywizja
394/99 Dyw.piechoty + 38/2 Dyw.piechoty- Juzio [email protected]
14 Gr.kawalerii + 9/2 Dyw.piechoty- Yaca [email protected]
424/106 Dyw.piechoty + 120/30 Dyw.piechoty- Janko [email protected]
422 i 423/106 Dyw.piechoty + 23/2 Dyw.piechoty- Lim [email protected]
112/28 + 80 Dyw.piechoty- Juzio [email protected]
VII Korpus Inż.- Zurek16 [email protected]
110/28 + 84 Dyw.piechoty- Lipton [email protected]
109/28 Dyw.pichoty + 119/30 Dyw.piechoty- Krwawy [email protected]
9 Dpanc. w Stavelot- Janko [email protected]
7 Dpanc. w La Gleize- Olivier [email protected]
501/101 DPD w Morhet- Koxbox [email protected]
502/101 DPD w Clochimont- AK_StasiuX [email protected]
10 DP w Bastogne- T_bone [email protected]
17/30 Dyw.piechoty + 29 Arm.Brig (Dpanc. bryt.) w Stavelot- Yaca [email protected]
508/82 DPD w Hotton- Lim [email protected]
504/82 DPD w Marche- Mackay [email protected]
505/82 DPD w Forrieres- Zurek16 [email protected]
506/101 DPD w Morhet- Lipton [email protected]

21 Grudnia:
26 Dyw.piechoty w Martlange- U-boot [email protected]

22 Grudnia:
4 Dpanc w Clochimont- Ghost2 [email protected]

23 Grudnia:
2 Dpanc w Marche- Ghost2 [email protected]

Link do poprzedniej częsci:

10.05.2003
00:29
[2]

koxbox [ ]

Olivier---> Przyjrzyj sie jak wygląda to CC4 na tle całego numeru CDA to sie przekonasz, że jednak to jest perełka.

Obecnie jestem zauroczony genialnym i miodnym modem Great War do CC3. Rewelacja, co za klimat i rzeź!!! Zupełnie nowa grywalność niż w przypadku CC3 czy innych części. Pościagałem jakies 50% map do wszystkich kampanii. Myślę, ze powinniśmy w nim rozegrac naszą ligę CC3;) Obadałem również Nam mod 1_3 jednak czegoś mu brakuje, grywalność dużo mniejsza niz w przypadku GW. Nie to żebym nie lubiał Vietnamu, wręcz przeciwnie, szczególnie jak przypoinam sobie film Kurbick'a "Full metal jacket" to chce mi sie grac w te egzotyczne klimaty. Jednak nam mod 1_3 czymś odpych, troche drażnią Vietnamskie odgłosy i błedy w uzbrojeniu.
Pod nóż pojdzie również PJ2 "podobno" rewelacyjny mod do CC3. BTW ostatnio mało pogrywam w gry FPP, jakoś mnie nie pociągają...:))))

A tak poztym to za oknem szaleje piękna burza z rozmachem godnym bogów. Co za klimat i ten zapach deszczu....

10.05.2003
10:55
smile
[3]

Yaca Killer [ **** ]

a ja tylko wpadłem się przywitać :)

Sieg Kamerades !

Regis --> CC jest ..... najlepsze ;D

a co się dzieje z Naszą Kampanią ?? czekamy na pierwszy śnieg ?? ;))

10.05.2003
11:02
[4]

T_bone [ Generalleutnant ]

Odnośnie moda do turnieju CC, dla mnie wchodzi w grę raczej tylko RealRed z ew. Submodami.

Yaca---> Nie wiem ale się dowiem...

10.05.2003
11:30
smile
[5]

Lim [ Senator ]

koxbox się zakochał w CC3 i modach do niej :)
....świetny wybór ;)))

10.05.2003
11:35
[6]

Lim [ Senator ]

T-Bone---> święte słowa, będziemy grać na modzie RR :)))))

10.05.2003
11:55
smile
[7]

koxbox [ ]

Lim--> Narazie tylko w jednym - GW!!! Co za klimat, teraz w pełni zrozumiełem dlaczego IWŚ nazwano rzeźnią: "blood bath"

10.05.2003
12:01
smile
[8]

T_bone [ Generalleutnant ]

Dobra save idzie do Olivera, tak wyglądają ruchy (nie zmienione, jedyna różnica
w tym że Zurek się nie utrzymał).
A i save działa tym razem bez problemów...

10.05.2003
13:19
smile
[9]

koxbox [ ]

Tak sobie siedzę sciagam mapy i inne rzeczy do CC3 i się zatanawiam co zrobie z resztą szmatławca CDA po kupieniu dla CC4.
Hmmm. Rozpatrzmy różne aspekty:
Papier:
-za twardy do podtarcia sie w wychodku, również nie nadaje sie na wycieraczkę- za mięki. Kiedys ludzie jedli na gazetch gdyz farba drukarska zabijała bakterie i taka forma nakrycia byla łatwa do sprzątania, pewnie w przypadku CDA jest przeciwnie, jeszczebym sie zatruł. Dziecku na ulicy też nie dam, gdyż nie chce aby sobie zatruwało młody umysł takich hłamem. Ostatecznie dam jakiemus pijakowi na makulaturę, badź spale na ognisku.
CD:
-pozostałe 3 cd idealne jako spodek pod gorące napoje, typu kawa itp, badz do porzucania sobie.
-jedyne ci sie przyda, prócz cd z CC4(oczywiście ;)) i instrukcji to pudełka po pozosyałych cd, ktore przeznacze na wypalone cd z modami do CC3:DD
Pozdrawiam

10.05.2003
13:25
[10]

olivier [ unterfeldwebel ]

Szkopy po raz kolejny podeszli pod Stavelot i po raz kolejny zostali wybici do nogi. Na screnie najdramatyczniejszy moment bitwy tj. bliskie spotkanie chłopaków sierżanta Maddena z niemiecką Panterą. Niestety pierwszy strzał Pantery okazał się nazwyczaj skuteczny i drużyna została spieszona, na szczęście wszyscy wyszliz tego cało z niewielkimi obrażeniami, a Pantere uszkodził następnie atak z powietrza a zniszył sherman dowódcy.

10.05.2003
13:43
[11]

olivier [ unterfeldwebel ]

A tak wyglądają walki w tej turze:

10.05.2003
14:16
smile
[12]

Yaca Killer [ **** ]

Kox --> :DDDDD

11.05.2003
18:27
[13]

olivier [ unterfeldwebel ]

Najserdeczniejsze pozdrowienia z szalonego Białogardu ze specjalną dedykacją dla kolegi Macka. Panowie zdejmijcie nogę z gazu.

11.05.2003
18:31
smile
[14]

koxbox [ ]

Olivier to chyba nie twoj samochód:)?

11.05.2003
19:25
smile
[15]

Mackay [ Red Devil ]

Olivier ---->> mowilem Ci zebys sie nie bawil minami p/czolgowymi na ulicy!

ehhh :/ niepoprawny ten nasz olivier...

11.05.2003
20:13
smile
[16]

Lim [ Senator ]

heh....pewnie to efekt czołowej kolizji tego samochodzika z pojazdem oliviera ;)
-żal mi kierowcy- bo jak widzę olivier ma się dobrze i skoczył nawet na piętro do domu po cyfrówkę.
a poza tym to chyba jakaś inscenizacja- oli chciał nam pewnie pokazać że bialogard ma piękne skwery, banki, apteki i ultra nowoczesne budki telefoniczne - tym razem nic mnie nie odwiedzie od myśli by ,,nawiedzić oliviera w jego mateczniku
(...w ciągu najbliższych kilku miesięcy - czujemy się chyba wszyscy ,, wproszeni'' :)))

11.05.2003
20:35
smile
[17]

Mackay [ Red Devil ]

Lim ---->> pytanie kto z close-combatowcow probowal sie osic" sie do oliviera i ugrzazl na polu minowym wciaz pozostaje otwarte...

a olivier nie tylko wyszedl z calej akcji bez uszczerbku, skoczyc po aparat - udalo mu sie nawet podpierdolic przedni prawy kolpak z Lanosa :)

P.S. Lim nie jestem Ci w stanie polecic zadnych submodow do CC3 bo nie uzywam tam nic oprocz RR i WF

11.05.2003
21:29
smile
[18]

koxbox [ ]

A mówią że gry nie mają wpływu na ludzi.... Oj Olivier wstydź sie, wole nie myślec co sie stanie z umyslami tych biednych dzieci które odpalą CC4 z CDA:D. Olivier nie odpowiada bo pewnie teraz ukrywa sie przed policją, siedzi pod biurkiem z aparatem w ręku i szyderczym uśmiechem na twarzy:>.

11.05.2003
21:36
[19]

olivier [ unterfeldwebel ]

Samochód nie mój, ale z a to jakie zdjęcie, hehe jedno z lepszych w kolekcji. Brawo Lim za dogłębną analizę zdjęcia, strach pomyśleć co też jeszcze tam wyłowisz. Lanos jak wynika to bardzo bezpieczny samochód, kto by pomyślał. Mack moze nie uwierzysz ale kołpaka nie zapieprzyłem, leży gzdieś obok tego ściętego drzewa tyle że dziadek zasłania , chyba go sobie upatrzył, hyhyhy:)

11.05.2003
21:41
smile
[20]

koxbox [ ]

Olivier--> Aż strach pomyśleć co innego masz w kolekcji.... Pewnie zdjęcia z wycieczki do miejskiej kostnicy:>

11.05.2003
21:44
[21]

T_bone [ Generalleutnant ]

Oli---> hehe to jaki inny złom masz jeszcze w tej swojej kolekcji ?? Crash test malucha z T-34 ? ;)

11.05.2003
21:55
[22]

olivier [ unterfeldwebel ]

Kox, spoko spoko, będzie i kostnica i zderzenie Boeinga z Białogardzkim ratuszem tyle tylko że gadam z władzami Gola o odpłatność za ten watek 3,70 plus vat za obejrzenie zdjęcia, no sam rozumiesz komercjalizacja, kapitalizm, oczywiscie dla starych bywalców bydzie gratis, hyhyhe.

12.05.2003
13:02
smile
[23]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Grał ktoś w Panzer Generala2? Pewnie tak... Jeśli nie, to polecam kampanię rosyjską pt. Onward to the Berlin". Zaczyna się pod Stalingradem, potem trzeba sforsować Dniepr, odblokować Leningrad. Kolejna bitwa tej kampanii to już forsowanie Odry, a właściwie walka o Wzgórza Seelowskie. Zapowiada się ciekawie...

12.05.2003
13:06
smile
[24]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Mackay! Czy mógłbyś mi podać jeszcze raz sposób instalowania "Config Managera" do CC. Gdzieś to miałem zachowane, ale nie mam pojęcia gdzie, stąd ta prośba...

12.05.2003
13:31
[25]

Mackay [ Red Devil ]

Ghost --->> podaje moj sposob (pewnie sa inne, ale ten jest pewny i sprawdzony)

CC3/CC4 -> instalujesz, paczujesz, tworzysz w katalogu CC3/CC4 katalog "Plugin Manager", zgrywasz tam calosc plikow managera, do katalogu Plugin Manager\Plugins zgrywasz odpowiednie pliki o rozszerzeniu *.pln odpalasz plugin managera, zaznaczasz odpowiednia pozycje i klikasz na "install" no i to tyle

CC5 - wszystko tak samo z tym wyjatkiem ze gre trzeba koniecznie (?? ja musialem!) zainstalowac do katalogu C:\Program Files\SSI itd bo inaczej plugin manager wyrzucal blad :/

Z tego co wiem niektorym dzieje sie tak rowniez z CC3/CC4

Ghost pisales mi kiedys ze pusciles mi swoj adres pocztowy na maila tymczasem nic do mnie nie doszlo. Jakbys to mogl uczynic jeszcze raz, albo na GG albo na [email protected]

Gralem w PG2 daawno, daawno temu, pozniej gralem w turowki, by na koncu dosiasc CC - to tamtych gier juz raczej nie wroce, jednym brakowalo dokladnosci informacji (PG) w drugich wkurzaly mnie tury (WF, EF, EF2) z Generali najwiecej gralem w PG 3D, troszke w PG1, wiecej w PG2 i Pacific General. Ile wazy ten PG2?

12.05.2003
22:05
[26]

olivier [ unterfeldwebel ]

PG tak tak pamiętamy wszyscy. Najbardziej miodna była moim zdaniem szara mała jedyneczka z fajnawą kampanią, dalsze wydania łącznie z PG3D to już nędzne wypociny irytujące momentami niemiłosiernie.

13.05.2003
10:47
[27]

olivier [ unterfeldwebel ]

yhyhyhy..wprawdzie strona szósta, ale zawsze to 80 tysięcy egzempalrzy ze zdjęciem mojego autorstwa, ech spalam się ze szczęścia, hahhaa.

13.05.2003
11:03
smile
[28]

Yaca Killer [ **** ]

Paweł Śledź .. Paweł Śledź ... hmmmm ... a kto to ?? ;)))

no, no Oli ... kariera paparazzi stoi przed Tobę otworem ;DDDD

13.05.2003
11:06
smile
[29]

Yaca Killer [ **** ]

Oli --> a tak a-propos ... co to za "szmatławiec" ?? ;))) czyżby głos Białogardu ??

;))

13.05.2003
11:06
smile
[30]

Mackay [ Red Devil ]

WOW!

Super Oli - gratuluje!

P.S. Ile Ci dali? :D

13.05.2003
11:08
smile
[31]

Mackay [ Red Devil ]

Yaca --->> to gazetka szkolna "Potęga nauki" wydawana w SP34 :)

13.05.2003
12:43
smile
[32]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ehehehehe Olivier i jego talent fotograficzny zostały docenione :D
Brawo, brawo jestem pod ogromnym wrażeniem :)

A skoro wspomnieliście o seri Paznzer General to powiem że ma Allied General, PG2 i gdzieś jeszcze
PG1. To co mnie w tych grach denerwuje to uczucie prowadzenia jak po sznurku, jak zrobimy
coś inaczej niż by było trzeba to już po chwili brakuje tur na zwycięstwo :)

13.05.2003
12:53
smile
[33]

koxbox [ ]

Olivier---> Jestes nieprzecietny, sam powodujesz wypadek i swoje zdjęcie zamieszczasz w gazecie, ktorą czyta pół narodu. Moze za niedlugo bedziesz te "wypadki" opisywal;)

13.05.2003
13:59
[34]

olivier [ unterfeldwebel ]

Ech wy:)))..Głos Koszaliński czyli dziennik Pomorza Środkowego.

13.05.2003
19:21
[35]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Mackay! Dzięki za podanie sposobu na instalację config-managera. Wobec tego, że lada moment zamierzam się "pobawić" w CC5/GJS. Będzie to bardzo przydatne. Także przy CC 3 i 4.

Moje zainteresowanie Generałami jest raczej "nieusuwalne", może za wyjątkiem Star- i Pacific-. Mnie zawsze bawiło szczególnie w PG i PG2 to, że można było doprowadzić do całkiem interesujących paradoksów historycznych, że wymienię tylko wygranie przez Niemców bitwy pod Kurskiem. Sama zaś "turowość" w Generałach zmusza do iście szachowego planowania swoich posunięć, szczególnie w PG2 i PG 3D-AA, gdzie programowo nie było opcji widzenia oddziałów przeciwnika.

Nie mam pojęcia, ile waży PG2...

14.05.2003
20:08
smile
[36]

T_bone [ Generalleutnant ]

Juzio odebrałeś sava od Oliviera ?? Daj znać co z kampanią...

15.05.2003
08:34
[37]

Juzio [ Generaďż˝ ]

t_bone --> mam , lezy juz u mnie od jakiegos czasu, ale brak mi kilku minut na rozegranie.
Zrobie to najpozniej do poniedzialku, ale bede sie staral jeszzce przed weekendem

15.05.2003
16:12
smile
[38]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Zamierzam ruszyć przez Normandię szlakiem dżemojadów... Prosiłbym o garść wrażeń tych, co już grali w CC5/GJS.

15.05.2003
16:30
smile
[39]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ghost----> Po moich doświadczeniach z Olivierem w grze w GJS stwierdzam że ten mod jest
równie wspaniały co beznadziejny. Z komputerem może i gra się łatwo ale to nie zmienia pewnych
faktów które działają na niekorzyść Brytyjczyków i Kanadyjczyków...
Po pierwsze ładne ale ogromne, rozległe mapy które bardzo trudno zdobywać takim sprzętem jaki mają
Alianci, a przecież to jest Close Combat.
Po drugie i najważniejsze brak chociażby takiego wsparcia artyleryjskiego jak w Vetmodzie
(Obserwatorzy i wspracie z poza mapy), Anglicy muszą każdy żywopłot zdobywać jak fortece co jest
zgodne z historią ale bez przesady... naloty to kpina tak samo jak wsparcie z poza mapy :P
No i jeszcze fakt że na zdobcie Caen i okolic mamy tylko czerwiec...Caen zdobyli o ile pamiętam
dopiero 19 Lipca a przecież jeszcze pozostaje reszta mapy, ale coż trzeba się wyrobić w te 30 dni
biorąc pod uwagę że najlepsze jednostki Brytyjskie docierają po 20 Czerwca i ledwo co zdążą wziąść
udział w walkach...kampania się kończy.

15.05.2003
16:30
smile
[40]

Mackay [ Red Devil ]

Ghost ---->> mod nie jest specjalnie skomplikowany, nie ludz sie ze czeka Cie obgryzanie paznokci i zaciskanie piesci z emocji.

Zdobycie plazy moze stanowic jakies wyzwanie, ciekawa misja to Pegasus Bridge, bo tak jak w realu zdobywano go o 1 w nocy - tak tu zdobywasz most w samo poludnie :)

Zaskoczenia zero, a walka full-kontakt ustepuje miejsca ostrzalowi z MG42 :)

15.05.2003
16:31
smile
[41]

Mackay [ Red Devil ]

Wow Bone to chyba jakas telepatyczna reakcja :)

15.05.2003
17:01
smile
[42]

T_bone [ Generalleutnant ]

Podsumowując gra w GJS z komputerem jest bardzo prosta...a granie z człowiekiem po stronie
Aliantów to ciągła modlitwa o cud, całkiem zapomniano o tym co było przewagą Aliantów a już
Vetmod udowodnił że można w CC pokazać takie rzeczy jak właśnie obserwatorzy FO i naloty
kilku samolotów...hyhy chyba się powtarzam ale to przez to że ten mod mógłby być taki świetny
a niestety nie jest ;)

Mackay----> telepatia ist gut :o)

15.05.2003
18:24
[43]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Mackay&Bone! Ja go tylko chciałem spróbować, bo do tej pory grywałem w niezmodowane CC5... :)))

15.05.2003
18:42
[44]

maniek_ [ O_o ]

Gram już trzeci raz w kapmanię w GJSa i za każdym razem wychodzą małe, upierdliwe rzeczy :( PaK 40 to broń wszechpotężna, na plaży Gold zatrzymały mi dwa paki ponad dwadzieścia czołgów. Ale kiedy dystans jest powyżej 500m to nawet stuarta, ba! m9halftack dowolne najpierw zimbolizuje, potem damage... a i najpewniej załoga sama ucieknie, albo wcześniej działo zniszczą. Nie sugeruj się też położeniem wież w czołgacz. BelPzIII lubi strzelać tyłem wieży. Shermanowi III też się to zdarza. Dziwne jest też to, że tygrysek ze 100 metrów nie może nawet uszkodzić Shermana III (od przodu fakt, ale to jest 88/56 !!). Nie wiem czy to zamierzone, czy kolejny bug, ale czołgi przejezdrzając przez żywopłoty, i inne trudne do pokanania miejsca lubią wybuchać (coś jak mina), raz zniszczyło mi to nowiuśkiego PzIV i przez to Toran padł :( Fakt faktem, moździerze, naloty i arytyleria w VetModzie są o niebo lepsze. Aha i na Cromwelle brałem tylko ludków z panzeshekami, tygrysy padały po dwóch strzałach... (ja na elite, jankesi na recriut). Jedyny człog który potwierdził swoją realną siłę to PzV. Jedna panterką zabiłem ponad 16 czołgów i 200 ludzi. Działa chyba z trzy i dwa wozy opancerzone. Nalot powietrzyny zniszczył moją dzielną załogę po 14 dniach blokowania paru pułków nieprzyjaciela. Teraz grając anglikami staram się na każdej mapie, puścić niemców do jej centrum, zachowując jednocześnie wszystkie drogi prowadzące z mapy. Po trzech - czterach bitwach niemiaszki nie mają ani amunicji ani paliwa i można ich bezstresowo prawie zneutralizować :) A ile moi ludzi mają medali :)

15.05.2003
19:04
[45]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

OK. Czy instalacja moda Okinawa jest jakaś skomplikowana? Doczytałem się na CC.net, że potrzebne jest takie coś, co się nazywa "map renamer". O co z tym czymś chodzi?

15.05.2003
19:56
[46]

olivier [ unterfeldwebel ]

Tak, tak, do gry w GJS polecam zywego przeciwnika, grając aliantami można momentami zawału dostać, mianowicie:
-niekorzystny stosunek sił od samego początku inwazji, mimo iż pod plażami niemcy mają tylko piechotę i to kiepsko uzbrojoną to jednak na 100% skutecznie powstrzyma i odwlecze wyładunek kolejnych jednostek na plażach marnych odziałów zmotoryzowanych anglików i nima rady, do tego czasu Niemcy sprowadzą zaledwie 4 pułki i skutecznie zablokują linie Caen-Baeux-można ją przebić jedynie w 2 miejscach. Przydałby się większy rozdźwięk między siłami na niekorzyść niemców, przecież plaże były niemal nie bronione. O powtórzeniu wyczynu 6 D Panc która już bodaj 11 czerwca doszła przez dziurawe linie do Ville Bocage nie ma nawet mowy.
-liczebność pułków brytyjskich szczególnie jeśli chodzi o pojazdy jest marnawa i żałosna i odpowiada liczebności niemieckich wozów bojowych jakie by one po obu stronach nie były, mija się to z prawdą całkowicie na niekorzyść anglików
-mapy, żałośnie wielkie i niekorzystnie ukształtowane, co zresztą jest zgodne z prawdą ale przecież brytoli nie wyrzucało w rzeczywistości nigdy w wąskim kwadraciku pod ostzrałem dział, przydałoby się może rozwinięcie frontu w stylu CC3, a już wąskie mapy to wielki ukłon w stronę obrońców.
-idotyczne terminy przysyłąnia anglikom posiłków, kampania trwa do 30 czerwca a 5 pułków przybywa po 25 czerwca, ja się pytam po co? skoro walki kończą się niewiadomo czego 30 czerwca, czyżby inwazja odwołana a może separatystyczny pokój GB-Niemcy?
-gdzie są większe ilości ciężkich czołgów brytyjskich? może i stosunek jest zachowany czyli 6 schermanów i 2 Firefly ale na boga przecież pułk nie liczył 8 czołgów!! jakieś fory by się anglikom przydały, a tak do Panter sobie można walić a one i tak sobie przejadą z końca mapy na drugi rozbijając w puch działa, także 17'', żałosne schermaniki itp
- z całą odpowiedzialnośćią stwierdzam ze niemcy dysponując po 10 czerwca 2 pułkami Panter zaraz potem pułkiem Tygrysów ograniczajac się do statycznej obrony oraz biorąc pod uwagę fakt że zablokują trzy kluczowe mapki są nie do przejścia
-niektóre mapy są tak bezczelnie skonstruowane że nie da się ich zdobyć przy wyrównanych siłach obu stron, o przewadze anglików można pomarzyć nie ma takiej jednostki, z małym wyjątkiem.
-tylko jedna możliwość odnowienia sił w pułku brytyjskim, bzdura i nietakt przy tym co napisałem powyżej
-zaznaczam że mówie tu o najnowszym patchu do GJS. Minimalnie poprawiono siłę Fireflayów ale żywotność Pantery momentami woła o pomstwę, nie ma bata ale można sobie walić z 17'' nie 17'' z boku z tyłu a ten czołg jest niemal niezniszcalny, owszem często a nawet barzdo często jest uszkodzony ale zniszczenie to cud. Tygrysy są zaś podatne na trafienia i to nie tylko z 17'' i to naweet z przodu, skuteczność a przede wszystkim celność niemieckich PZF i PZSH to jakiś koszmar chyba i niemożliwość, w patchu w końću brytyjska piechota ma granaty i nimi rzuca nawet i tak jest barzdo słaba zresztą może i zgodnie z prawdą
-jak wspomniał Bone: NIE MA KLUCZOWEJ BRONI BITWY POD CAEN: ARTYLERII I LOTNICTWA na wzór VET MODA, salwy artylerii nawet tej okrętowej powoduja salwy śmiechu, identycznie z atakami z powietrza, przydaliby się FO którzy wielokroć odgrywali kluczową rolę w decydującyh starciach pod Caen, przykład wzgórze 114 ale przykładów było bez liku, póki nie poprawi się tego błędu GJS będzie historyczną strategią w 1/3
-można by wymieniać i wymieniać ale zagrać z człowiekiem w GJS i tak warto, garnie aliantami to wymarzona rola dla dowódców -masochistów;))), a gra z komputerem będzie w początkowych dniach zbliżona do rzeczywistośći, a dalej już tylko spacerek.
-Kilka rad dla tych którzy jednak zdecydują się zagrać z żywym przeciwnikiem , Grand Campaign jako anglicy:
1. Za wszelką cenę już w pierwzsej, drugiej rundzie zdobyć trzy plaże lub choćby drogę wylotową z plaży by w następnej turze pchnąć jednostkę dalej, niech szkopów wykończą następne lądujące odziały
2. odzialami z plaż zająć bezwzględnie THAON i BASLY lub przynajmniej jedną z nich może nawet udą się przed szkpopami, PEGASUS na pd , BAYEUX na pn można spokojnie zostawić na później , pierwsze dwie mapy są super decydujące dla dalszego przebiegu walki.
3. Spadochroniazre nieh walczą na tych mapach na których wylądowali, za żadne skarby nie atakować nimi, choćby nie wiem co i czekać na przebicie się wojsk z plaż, jak najszybciej na pn stowrzyć ciągły front broniąc się przed kontratakami , głównie czołgów-z panterami mozę być kłopot
4. jeśli opanuje się linie od Baeyux do Benouvile a może nawet Periers i Lebisey-oj łatwo nie będzie;)), nie śpieszyć się bronić Thaon i Basly, zebrać siły i staranie dobrać jednostki do ataku na odpowiednie mapy
5. co robić dalej , dla mojego dobra napisać nie mogę:)))

15.05.2003
21:44
[47]

maniek_ [ O_o ]

JEżeli chodzi o mnie, to grając w GJSa niemcami (ja elite, GB recruit) to 9 czerwca wygrałem grę. Przypadek z plaży GOLD, pak 40 w pilboxach i w domku, czołgi za Chiny ludowe nie przejdą, a OSt mg 34 wykosi żołnierzy bez problemu. Pozatym, zugfirrergruppe (jak to się pisze?? nigdy się niemieckiego nie uczyłem), mając ambush bez problemu rozwali z tej swojej małej rusznicy strzałem jednym lub dwoma zarówno shermana jak i cromwella.

Jak napisałem oliver, PzVI znacznie osłabiono a PzV to istne cudo w GJS.

Ghost2 --> Ściągnąłem okinawę i mapy, nie powiem, miałem z tym duże problemy, ale znalzłem w końcu sposób. Poszukaj w poprzednich wątkach, tak będzie mój post z opisem.

15.05.2003
21:51
[48]

maniek_ [ O_o ]

Instalacja Okinawy:

1) full install cc5
2) patch 5.01a
3) rozpakowywujemy mapy
4) zmienimy ich nazwy
5) instalujemy okinawę (smallinstal.exe - czy nazwa coś w tym stylu)
6) kopiujemy oryginalny plik index.mpi do katalogu /maps (brałem ten z płyty cc5)

Grałem i grałem, nie powiem, bardzi przyjemnie, lotnictwo i artyleria na kształt tej z Vetmoda. Amerykanie mają nawet jednostkę która posiada broń Navy Naval, nie mam pojęcia jak jej użyć :/ Grało mi się całekiem przyjemnie, do czasu kiedy nie zniszczyłem japońskich czołgów. Kiedy mapa ładuje się z ich wrakami, podczaj inicjalizacji AI gra wychodzi do windowsa i nic już nie można zrobić. Kampanii przez to nie skończyłem. Nie wypróbowałem nawet samobójców japońskich :( Ale ich (japończyków) odgłosy są boskie, nie ma co prawda "tora tora tora" ale i tak jest to coś innego niż "sztelung ajn genomen".

16.05.2003
09:51
smile
[49]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

W takim razie j!@#$%^ć Okinawę - poprzestanę póki co na modach "europejskich"... Btw. dziękuję za opinie modów!

16.05.2003
10:50
smile
[50]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Czy do modów ABTF i Crossing Meuse potrzebne są mapy, a jeśli - tak, to skąd je ściągać?

16.05.2003
11:23
smile
[51]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ghost----> Tak mapy są potrzebne do obu modów, wszystkie na stronie CSO ładnie poukładane :)
W sumie odradzam zabawę z ABTF...totalna beznadzieja, mapy przeniesione z CC2 wyglądają bardzo
brzydko (lepiej wyglądają w samym CC2), mapa strategiczna na której nic nie widać i nie da się nic
rozpoznać. I poziom trudności...najłatwiejszy w historii CC moim zdaniem ;)
No i mostów nie można wysadzać :D

A Meuse mod nie grałem ale z tego co słyszałem jest bardzo warty polecenia.

mapy do Meuse mod:
https://www.closecombat.org/CSO/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=69

A to mapy do ABTF...większość jest pod M (np. map102 pisze CC2 convertion) Niektóre też pewnie
pod A i N, G (np.Arnhem):
https://www.closecombat.org/CSO/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=1

16.05.2003
11:36
smile
[52]

Yaca Killer [ **** ]

czołgiem kamraci !

kampania widzę, że cały czas głęboko w Ardeńskich Lasach ;DD

W ramach odpoczynku (chwilowego) od CC, wrzuciłem sobie na ruszt Blitzkrieg i .... muszę przyznać, że jestem mile zaskoczony. Gra oferuje całkiem miły, rts-owy odpoczynek od bardziej zaawansowanych produkcji.

Polecam.

16.05.2003
14:44
smile
[53]

Lipton [ 101st Airborne ]

Yaca--> Przestań już pier... o tym Blitzkriegu:D W Niesiołowicach się tego wystarczająco dużo nasłuchaliśmy! Zdradziłeś CC i tyle:D Wyrzucimy Cię z klanu!

16.05.2003
15:29
smile
[54]

janko [ Konsul ]

Ghost, Bone - Meuse na cc5 jest b. dobra, jeśli jednak gracie z kompem odradzam bycie Francuzami. W tej wersji Niemcy są wyjątkowo tchórzliwi a ich ofensywny styl polega na zalegnięciu na brzegach Mozy. Tak to byliby w Paryżu jesienią 1972.... trochę lepiej jest po przejściu NIemców przez rzekę (jak im się pomoże ustepując z map z przeprawą) - Niemcy nawet sobie radzą mając przewagę pancerną i ilościową. Trochę trzeba pogłówkować.
Ale Niemcami zabawa jest niezła, szczególnie przy forsowaniu Mozy. Francuzi bronią się nie najgorzej, jest dość dużo trudności terenowych. Może być. Szczególnie, że w końcu pojawiają się Char B, i nie są to byle jakie czołgi, szczególnie dla Pz 1, 2 i 3.
Nie dokończyłem gry w tego moda bo musiałem poczyścić dysk, ale wrócę; tym bardziej, że od tego czasu jak grałem wyszły nowsze wersje moda poprawiające bugi i dźwięki.

Bracia w cc - ostatnio rzadko piszę, bo zakrętkę na każdym polu mam niewąską - ale czytam, śledzę i w ogóle...
J.

17.05.2003
14:05
[55]

olivier [ unterfeldwebel ]

Bone kazał, Olivier znalazł:
...."Tego samego dnia wieczorem kanadyjski 6 Pułk Pancerny po raz pierwszy zetknął się z czołgami wroga, których obawiał się od tak dawna. Nie były to jednak maszyny PzKpfw IV, lecz PzKpfw V - przerażające czterdziestopię-ciotonowe Pantery. Pierwsza prawdziwa bitwa ma zawsze dla morale niedoświadczonych żołnierzy decydujące znaczenie. „Przez chwilę byliśmy tak blisko siebie, że nie bardzo mogłem się zorientować, kto jest górą - opowiadał Gariepy. - Ale w końcu przezwyciężyliśmy ogromną obawę, jaką odczuwaliśmy wobec przewagi nieprzyjaciela w walce pancernej. Ciężka harówka na strzelnicach i celowanie do ziarna grochu opłaciły się".
Porucznik G. Henry dowodzący czołgiem „Firefly"*, Shermanem uzbrojonym w siedemnastofuntówkę, ustawił maszynę w dogodnej pozycji, a potem z flanki, szybkim i celnym ogniem wyeliminował sześć Panter, wystrzeliwując siedem pocisków. „Podobna celność sprawiała, że wróg zaczynał się wahać przed stawieniem nam czoła, a poza tym bardzo podnosiła zarówno nasze morale, jak i morale piechoty. Przekonaliśmy się, że Shermany są znacznie zwrotniejsze niż toporne, mające niskie zawieszenie czołgi wroga. Mogliśmy poruszać się i strzelać znacznie szybciej. Co prawda, maszyny niemieckie miały znacznie większy zasięg skutecznego strzału, ale jeśli miało się dość szczęścia, żeby je dojrzeć, zanim ich załogi nas zobaczyły, można było je z łatwnością okrążyć. Mogliśmy wystrzelić trzy pociski, a w tym czasie Niemiec zdążył oddać tylko jeden strzał. Dzięki żyroskopowym stabilizatorom armaty, nie mieliśmy problemów ze strzelaniem z jakiejkolwiek pozycji ani jadąc z maksymalną prędkością, do przodu lub do tyłu. Z Pantery natomiast niełatwo było strzelać w czasie jazdy. Okazało się, że nie tylko możemy brać w skórę od Niemców, ale też złoić im ją, co czyniliśmy tego dnia z upodobaniem".

Alexander McKee, Caen droga do zwycięstwa, Wydawnictwo Magnum

17.05.2003
16:54
smile
[56]

Mackay [ Red Devil ]

Strona Moda CC2 "Kreta" odzyla

trudno w slowach wyrazic jak jest wypasiscie zrobiona!

18.05.2003
13:33
smile
[57]

Mackay [ Red Devil ]

Wczorajszy wieczor spedzilem na grzebaniu w ustawieniach CC2.
Sciagnalem edytor heksow i zaglebialem sie w tematy dotad mi nie znane, jakze przyjemnie bylo odkryc jak bardzo dokladnie zbudowana jest nasza gra.

Na przyklad:
1. zolnierz nosi helm, zaloga pojazdow nie - helm wg tworcow gry daje 20% oslony przed rana glowy, reszta ciala jest nieoslonieta, wiec:
a) trafenie w korpus = penetracja
b) trafienie w glowe = 80% szans na trafienie

2. uzbrojenie jest przedstawione dokladniej niz wogole smialbym przypuszczac
a) przeznaczenie - mozna tu zmienic by np. zolnierz strzelal z pistoletu do czolgow, albo z bazooki do piechoty
b) czas przeladowania po kazdym strzale
c) czas zaladowania nowego magazynka
d) ilosc nabojow w magazynku
e) ilosc nabojow wystrzeliwanych w jednej serii!
f) waga broni
g) waga magazynka ---->> f) + g) w praktyce daje nam obciazenie zolnierza - to wplywa na jego szybkosc i zmeczenie
h) wartosc przegrzania lufy
i) szybkosc stygniecia lufy
j) odrzut
k) błysk wystrzalu (jak bardzo widoczny)
l) czas potrzebny do rozstawienia broni
m) czas potrzebny na wycelowanie
n) mozliwosc strzelania w biegu (tak lub nie)
o) mozliwosc zamontowania bagnetu (tak lub nie)
p) rodzaj prowadzenia ognia (posredni/bezposredni)
r) przebijalnosc pancerza (w mm)
s) zasieg maksymalny i minimalny
t) dokladnosc na poszczegolne odleglosci (close - medium - high)
u) ilosc magazynkow razem z bronia
i jeszcze wiele innych...

3. zolnierz, sam w sobie jest generowany przypadkowo i nie ma tu zadnych schematow, mozna natomiast:
a) zwiekszac liczebnosc skladow
b) zmieniac poszczegolne uzbrojenie zolnierzy
c) zmieniac stopien wyszkolenia oddzialow (conscript/green/average/experienced/veteran/elite) - dodam tylko ze standardowo zadna jednostka nie miala elite :)
d) zmieniac czy jednostka ma nalezec do supportu czy tez do zwyklej puli jednostek (bardzo dobra rzecz! - witamy bitwy pancerne!)
e) "ceny" jednostek tez mozna zmieniac

4. czolgi to historia rownie zaskakujaca jak uzbrojenie zolnierzy piechoty:
a) ilosc amunicji (AP/HE/HEAT/Special)
b) pancerz wg schematu - przod - (niski) podwozie, (średni) kadlub, (wysoki) góra kadłubu
-przod
-bok z przodu
-bok środek
-bok tył
-tyl
-spod
-gora
c) oslona zalogi w kadlubie z tych samych w/w stron
d) predkosc obrotu czołgu
e) kąty wystrzalu
f) opancerzenie wiezy:
-przod
-bok przodu
-bok z przodu
-bok
-bok z tylu
-tyl
-gora
g) oslona zalogi we wiezy z w/w stron
h) procentowo obliczone szanse na trafienie w kadlub/wieze
Tu napisze troche wiecej. Maksymalna ilosc punktow trafienia to 128. I tu przykladowo strzelajac w Shermana V mamy 83 ze 128% szans ze trafimy go w kadlub, strzelajac w Daimlera IV dla odmiany na 100 ze 128% trafimy w kadlub, co oznacza ze trafienie we wieze jest mozliwe, kolejno, w 45/128% i 28/128%.
i) predkosc obrotu wiezy
j) pryspieszenie pojazdu
k) max predkosc
w obydwu przypadkach jest jakas dziwna skala, ale dla ciekawosci podam ze najszybszym pojazdem CC2 jest - Puma i Daimler, co moze byc pewnym zaskoczeniem, najszybszym czolgiem natomiast Stuart M5, co juz zaskoczeniem raczej nie jest :) Najwieksze przyspieszenie ma wspomniana wyzej Puma i Daimler.
l) ilosc zalogi i pasazerow
i teraz moje 3 ulubione :D
m) gyrostabilizator (tak lub nie) - posiadaja go tylko: Stuart, Sherman V i Sherman 76
n) schurzen (oslony boczne kadluba i podwozia) tak/nie
o) nacisk na podloze (skala - 0-5)

5.teren, rowniez opracowano w najdrobniejszych szczegolach - przeszlo 150 roznych elementow z ktorych kazdy posiada parametry w:
a) krycie przed ogniem
b) protekcja przed ostrzalem mozdzierzowym
c) ukrycie przed wrogiem
d) efekt wybuchu granatu (sila wybuchu)
e) predkosc poruszania sie zolnierzy (move, move fast, sneak)
f) predkosc poruszania sie okreslonych pojazdow
g) szansa na zakopanie sie pojazdu
h) ilosc pieter w domach (ciekawe czy mozna by tak palac kultury...)
i) czy element da sie wysadzic, podpalic itp

O takich rzeczach jak zmiana nazwisk czy szczegolow kampanii nie wspominam bo to juz dawno bylo wiadome.
Jest program "CCTGA" ktory zmienia wszystkie tekstury z CC do plikow tga, mozna je przerabiac i pozniej z powrotem konwertowac jako textury CC.

Calosc tych malych badan zrobilem po to by zwiekszyc skutecznosc ognia piechoty, zwlaszcza snajperskiego.
Doszedlem do tego ze w CC2 nie da sie zwiekszych ognia piechoty. Nie da sie (gra sie wysypuje) zwiekszyc szansy trafienia wyzej niz 500 pkt. 500 pkt ma bagnet, karabin snajperski ma 475. MP40 ma 350 pkt. Znaczy to tyle ze pojedynczym strzalem nie mozna juz trafic lepiej niz bagnetem, a bagnet ma mimo wszystko nawet nie 50% skutecznosc.
Wszystko co jest w tej grze zabojcze ma duza ilosc wystrzeliwanych pociskow w jednej serii (MG42 - 8 nabojow, Heavy MG42 - 20 nabojow!) Zatem zeby snajper trafial jak na zawolanie trzeba by nagrzebac w ilosci wystrzeliwanych kulek. Efekt niewarty zabawy - bo tracimy realizm. To samo tyczy sie innych broni, takich jak Garand, Mauser, Enfield, M1 Carbine, ktore sa wyposazeniem ok 80% zolnierzy w CC2.
To tyle slowem mojej wczorajszej (i dzisiejszej) analizy :)

P.S. CC3 jest zrobiony w tym samym systemie, CC4 i CC5 juz w bardziej skomplikowanym :)

18.05.2003
13:43
smile
[58]

Lipton [ 101st Airborne ]

Mackay--> Ty byś lepiej przeanalizował sytuację na rynku w Polsce bo sesja tuż tuż a Ty się bawisz zamiast się uczyć:D

(ale ja podły jestem:P)

18.05.2003
15:05
smile
[59]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mackay----> Wielkie brawo :D A mówią że w CM jest dużo statystyk które wpływają na grę :)
Odwzorowanie pojedyńczych żołnierzy w CC jest jak widać niesamowicie kompleksowe...dodać
do tego jeszcze różne stany psychiczne poszczególnych żołnierzy itd.
Hehe jak ja uwielbiam tą grę...właśnie jestem po rozwalaniu KW Olivierowi ;)

18.05.2003
17:57
smile
[60]

Mackay [ Red Devil ]

Jest jeden trick o ktorym sie wczoraj dowiedzialem, a zdecydowanie umila gre w CC2.

Chodzi o uzycie klawisza alt - zastosowanie ma dwojakie:

a) dajemy sneak naszemu oddzialowi zwiadu, z oddali harczy juz MG42 rozrywajac siemie tuz nieopodal. Kazdy z nas wie, ze zarozenie wystepuje tylko w sytuacji gdy MG42 ma jasnozielona linie ognia, minimalnie tylko oslabiona widocznosc i juz mamy pewnosc ze naszym wojakom nic nie grozi. Ale jak sprawdzic jaka widocznosc ma wspomniane MG42. Hmmm. Namierzamy zolnierza z obslugi ckm'u, wciskamy klawisz alt, klikamy myszka na wroga jednostke i przesuwamy - w ten sposob widzimy wrogie pole ostrzalu.
Wszyscy tlumacza to sobie ulatwieniem w orientacji mapek cc, szczegolnie CC2 ma mase obnizen terenu ktorych na pierwszy rzut oka nie widac.

b) gdy zginie przykladowo Schutze Fritz Mayer z Aufklarer a reszta jego oddzialu dala "hide" to nagle tracimy z nimi kontakt wzrokowy i teoretycznie za chwile moga pojawic sie na drugim koncu mapki. Trick tu polega na tym ze martwy Schutze Mayer po smierci przechodzi na nasza strone i wystarczy do tylko odpowiednio "przycisnac" klawiszem alt a od razu do niesie w ktorej czesci mapy sa jego dawni towarzysze broni. Po prostu z ich nowego miejsca spoczynku wysunie sie linia pola ostrzalu :)
To jest niewatpliwie blad gry, ale czasem mozna z niego korzystac - wiadomo nie od dzis ze pochwycenie "jezyka" to wazny element kazdej bitwy :)

Z gory uprzedzam, w CC3, CC4 i CC5 funkcje alt'a nie dzialaja z uwagi na zastapienie ich przez dokladniejszy opis terenu pod klawiszem prawej myszki.

Bone --->> pliki CM'a sa ponoc jakos zabezpieczone i nie sposob sie do nich dostac :) z reszta nie ma specjalnie po co. Gdyby tak poznac lepiej struktury CC5 to mozna by...hmmmm...glosno mysle :)

19.05.2003
15:36
smile
[61]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Zainstalowałem moda GJC do CC5. Wszystko w/g zaleceń otrzymanych od Mackaya. Instalacja poszła sprawnie, wszystko się pozmieniało, tak jak powinno (ikona CC5 na pulpicie - też). Tymczasem po odpaleniu CC5 pokazał się komunikat "Can't find directory: Videos. Reinstall Close Combat 5". Jak temu zaradzić, bo nie mam żadnego pomysłu...

19.05.2003
16:17
smile
[62]

koxbox [ ]

Ghost2--> Musisz stworzyć w katalogu z CC katalog Videos. To wszystko.
Pozdrawiam

19.05.2003
16:26
smile
[63]

Lim [ Senator ]

Mac---> jak zaczniesz opowiadać wszystkim o znajomości różnych pożytecznych ,,ułatwień'' to nikt nie będzie chciał zagrać z tobą on-line :)

aleee...może opowiesz mi WSZYSTKO co wiesz o CC3 i RR na gadce szmatce (gg) ???
hehe:)

19.05.2003
17:21
smile
[64]

Mackay [ Red Devil ]

Doszly mnie sluchy ze kapitanowie Bone i Olivier bez czyjejkolwiek wiedzy wyruszyli w boj, ponoc na front wschodni.

OKW zada wyjasnien, screenow i opisow!!

Lim --->> te tricki dopiero wczoraj poznalem, zadnych innych nie znam :P

19.05.2003
17:55
smile
[65]

T_bone [ Generalleutnant ]

Mackay----> To był blitzkrieg więc potrzebny był element zaskoczenia :)
Screeny i opisy....hmm może wkrótce. Aktualnie jesteśmy tuż przed rozpoczęciem bitwy na łuku
Kurskim...a gramy całą kampanię na Ostfroncie :) Gram Niemcami, Kremla nie zdobylem niestety
(ah te KW-1 i 2). Ogólnie wyniki naszych bojów w większości pokrywają się z historią.

19.05.2003
18:03
[66]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Koxbox! Czy to znaczy, że ten katalog nie musi zawierać żadnego pliku - wystarczy sam folder?

19.05.2003
18:18
[67]

maniek_ [ O_o ]

Ghost2 ---> Oczywiście, że może być pusty. Jeżeli ściągnąłeś intro do GJSa (nawet nawet) to skopiuj je tam i w opcjach gry włącz odtwarzanie Video. Nie włączaj odtwarzania muzyki bo wtedy czeka Cię kompletny reinstall GJSa. Nie wiem czemu :/

19.05.2003
18:28
[68]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Witam
Front Wschodni, Close Combat III w całej okazałości bez modów i patchy a więc i z pewnymi niedociągnięciami - cudowna sprawa.
Sam kiedyś miałem możliwość jako dzielny konsomolec stawiać opór faszystowskiemu najeźdzcy podążającemu na wschód wprost z Pomorza.
Niestety w amoku bitewnym poprzegryzałem gąsienice wozów bojowych przeciwnika, gwałciłem jego konie i wozy a to co wyczyniałem z ludźmi nie nadaje się na forum - w efekcie, straciłem przeciwnika - życie.

Zyczę panom Bone i Olivier powodzenia a zamieszczanie screenów i opisów było by mile widziane.

Lim --> dziękuje za słowa :-))

19.05.2003
18:35
[69]

smuggler [ Patrycjusz ]

Koxbox

Twoje opinie na temat CDA nie mowia za wiele o nas - ale bardzo wiele o Tobie.

Pozdrawiam, zycze zdrowia, dobrego nastroju i CIUT wiecej klasy. Chocby to miala byc I klasa szkoly podstawowej.

19.05.2003
18:42
smile
[70]

Mackay [ Red Devil ]

U-boot ---->> jezeli mowisz o mnie i moich zolnierzach to mocno sie mylisz, bo serii porazek, przegryzionych gazienicach i zgwalconych koniach (afeee) OKW zluzowalo moj oddzial w celach uzupelnienia sil.
Co sie zas tyczy dokonczenia naszej kampanii to jestem otwarty na propozycje - poczawszy od dzis 22:00 moje czolgi (o ile jakies tam karwa jeszcze mam :)) grzeja silniki!

"Sam kiedyś miałem możliwość jako dzielny konsomolec stawiać opór faszystowskiemu najeźdzcy podążającemu na wschód wprost z Pomorza."

To juz raczej niemozliwe, z tego co pamietam os natarcia obrocila sie o 180 stopni i grzeje teraz ze wschodu wprost na Pomorze :)

19.05.2003
18:44
smile
[71]

Lim [ Senator ]

smuggler---> tradycyjnie parafrazując popularne niegdyś zawołanie , krzyknę (ale cichutko)

ręce precz od...naszej ukochanej gry !!! ...i od starych bywalców wątku CC i okolice również :)))

19.05.2003
18:46
smile
[72]

Mackay [ Red Devil ]

co jest? koxbox znow jakies dymy robi?

smuggler --->> jak juz do nas zagosciles to prosze o szersze informacje - co sie stalo?

19.05.2003
18:52
smile
[73]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Podążyłem pod pewnym względem śladem Bone'a i Oliviera, rozgrywając kampanię CC3/GrossDeutschland w wydaniu niemieckim. Wcześniej rozegrałem to od strony rosyjskiej i kampania okazała się łatwiejsza, niż przypuszczałem mimo dużych strat ponoszonych przez Sowietów. Natomiast od strony żołnierzy Dywizji Grossdeutschland kampania nie jest już taka lekka, łatwa i przyjemna. Samo przejście operacji "Barbarossa" wymagało łącznie sześciu podejść, w tym trzech do ostatniej mapy. Teraz moja kampfgruppe walczy gdzieś w okolicach Smoleńska i chyba będzie musiała zrobić taktyczny "wycof", bo inaczej nie będzie miał kto walczyć...

19.05.2003
18:57
smile
[74]

Mackay [ Red Devil ]

A podalby ktos linka do tego GrossDeutschland?

19.05.2003
19:03
[75]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Mackay! Ja to ściągałem z CC.net, ale ten link padł, tzn. jest offline, o ile w ogóle działa (dziś nie chodzi). Nie bardzo mam pomysł, gdzie by można było teraz poszukać tego moda...

19.05.2003
19:09
[76]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Mackay --> dziś raczej nie dam rady, ale jutro - kto wie, może :-))
Spokojnie, żartowałem; zdaję sobie wszkażde sprawę, że popierwsze masz dużo pracy w związku ze zbliżającą się sesją a poza tym po 22.00 czas jest zarezerwowany na MoHaa, przy naszych brakach kadrowych jakie się czesto zdarzają każdy jest na wagę złota.
Nie wyrzucam jednank tego save, trzymam go wszkaże już tyle czasu - nie upieram się takze w kontynowaniu tej gry, kiedyś gdy zawieją dla nas pomyslne wiatry wrócimy do pomysłu gry w serię CC.
Pozdrowionka

19.05.2003
19:12
[77]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Mackay - chodzi Ci o to ??

19.05.2003
19:14
[78]

T_bone [ Generalleutnant ]

Zapomniałem powiedzieć że z Olivierem gramy w CC3 z modem RealRed oczywiście :D
No i ja mam moda dzwiękowego Xtreame sounds czy coś takiego (w sumie taki sobie ale lepszy
niż orginalne dzwięki).

Ghost---> Mod GD jest przeznaczony tylko dla Niemców...dal rosjan jest Eastern Legions.

Mackay----> Standardowo odpowiadam na twoje pytanie o Grossdeutschland...strona CSO :)

https://www.closecombat.org/CSO/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=40

i strona samego moda:
https://www.militarygameronline.com/CloseCombatDreaded88/gd/index.html

19.05.2003
19:32
smile
[79]

Mackay [ Red Devil ]

Dokladnie o to Ubi!

W takim razie jutro jak Bog da to sie odezwe, co do mohaa to trzeba oszczedzac sily na matchausowe zamiary - bo jezeli wszystkie klany potwierdza mecze to pod koniec tygodnia bedziemy odruchowo siegali do kieszeni po granat z przyzwyczajenia.

Ghost --->> pojde za Twoim przykladem i dzis wieczorkiem sobie sprawdze sobie tego moda, pierwszy swoj czolg nazwe "Bone" na czesc naszego linko-zapodawacza :)

19.05.2003
19:32
smile
[80]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

T_Bone! Czepiasz się szczegółów... :)))), co nie zmienia faktów, że kampania CC3/GrossDeutschland faworyzuje wyraźnie przeciwników strony niemieckiej i trzeba się mocno nagimnastykować "umysłowo", żeby Niemcy mogli przechodzić przez kolejne mapy. Byłbym zapomniał - potrzebna jest też pewna doza szczęścia...

19.05.2003
19:48
smile
[81]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Mackay! Ściągaj tego moda, a będziesz miał nad czym posiedzieć i na co popatrzyć, bo końcówka kampanii, która jeśli sięgnąć do historii dzieje się w Prusach Wschodnich, rozgrywana jest na bardzo interesujących mapach.

BTW. Wciąż nie mogę ochłonąć z wrażenia - wczoraj byłem na pikniku lotniczym w Góraszce - po tym jak obserwowałem to, co wyprawiał pilot śmigłowca SH-53 Super Stallion, który wywijał prawie 11-tonową maszyną niczym trzcinką...

19.05.2003
19:50
[82]

smuggler [ Patrycjusz ]

Lim    
smuggler---> tradycyjnie parafrazując popularne niegdyś zawołanie , krzyknę (ale cichutko)
ręce precz od...naszej ukochanej gry !!! ...i od starych bywalców wątku CC i okolice również :)))

>>>Po pierwsze jestem WIELKIM fanem tego cyklu poczawszy od CC1 i nie widze powodow by sobie na ow watek nie pozagladac, a czasem nawet podyskutowac.

Po drugie - czepiam sie tylko Kokboxa i jego, delikatnie rzecz ujmujac, glupawych dywagacji na temat CDA w tym watku. Ale jak mowilem - to gadanie swiadczy o nim, nie o nas.

19.05.2003
20:16
[83]

Juzio [ Generaďż˝ ]

Uff w koncu udalo mi sie znalezc chwilke i rozegrac bitwe. Save poszedl do Lima - prosze o potwierdzenie :)

Co do samej bitwy, niestety nie mam screenow bo zwalil mi sie jako\is czas temu komp i nie instalowalem hypersnapa :(
Ale po kolei.
Do walki przystapila mieszanina piechoty z roznych odzialow, mieszanina swiezego miesa i zatwardzilych weteranow wsparta dodatkowo dwoma shermanami.
W poprzedniej potyczce udalo sie zajac droge prowadzaca na poludnie, jednak niemcy sie wbili klinem medzy te drogwe a prowadzaca na polnoc przy czym srodek wioski altualnie nie byl w zadnych rekach.
Postanowilem udzerzyc na srodek i znajdujace sue tam zabudowania , jednoczesnie trzymajac droge na poludnie.
Niestety niemcy uderzyli z ogromna przewaga dzial i 3 niszczycieli czolgow. Z ich wsparciem moja piechota w centrum zostala zmasakrowana, a ci co przezyli dostali sie do niewoli. Jedyna dobra wiadomosc to zniszczenie przez shermana jednego z nisczycieli i dziala, plus kilku piechociazy, jednak po celnym strzale z nikad ? , dostal w gasienice co uczynilo go prawie bezradnym.
Wynik starcia to niestety totalna porazka ( eh ten system morale ), moje straty 1 czolg zniszczony, 1 uszkodzony, ogolnie zabitych , rannych i wzietych do niewoli ponad 35.
Straty niemcow, 1 niszczyciel czolgow zniszczony, jedno dzialo p-panc zniszczone i okolo ogolnych strat 10

Teraz w walce w koncu maja szanse sie wykazac spadochroniarze

Pozdrowionka

19.05.2003
20:43
smile
[84]

Mackay [ Red Devil ]

Mod i mapy juz na dysku
teraz szamanko, potem macierze a po 22 na front...ooo mamo! :)

"Po pierwsze jestem WIELKIM fanem tego cyklu poczawszy od CC1 i nie widze powodow by sobie na ow watek nie pozagladac, a czasem nawet podyskutowac."
smuggler --->> wyczuwam w Tobie wielkiego FANA CC :DDD - wpadaj do nas czesciej!

19.05.2003
20:45
smile
[85]

Mackay [ Red Devil ]

Juzio ---->> mimo wszystko to dobra wiadomosc - wracamy w lasy ardenskie! :))

Ghost --->> doszly mnie sluchy ze w tym modzie zdarza sie walczyc jednym MG42 przeciw fali rosjan i juz mi sie to zaczyna podobac!
Przebieg kampanii bede relacjonowal na biezaco :)

19.05.2003
22:45
smile
[86]

AK_StasiuX [ Legionista ]

Ehh.... troche mi smutno :). Co pewien czas pojawiaj sie na tym forum teksty typu:
- "A podalby ktos linka do tego GrossDeutschland?"
- skad moge sciagnac moda Okinawa i mapy do niego
- albo ktos szuka map do GJS itp.
a ja caly czas sie gimnastykuje aby polska brac CC miala to wszystko, tylko ze nikt jakos tego nie zauwarza :).
www.closecombat.prv.pl zyje ! i jak na razie ma sie calkiem niezle, na ten czas mam sporo miejsca na serwerze (thx AK_Dsue) i przez jakis czas mozna bedzie sciagac mody z mojej stronki, wiec zapraszam.

smuggler ---> jak lubisz serie CC to wpadaj na www.closecombat.prv.pl i wpisz sie do Ksiegi Gosci :D. Fajnie by bylo :)

PS.
Jak tam nasz kampania w Ardenach ? Mam jeszcze szanse zeby zagrac przed wakacjami ? :)

19.05.2003
23:02
smile
[87]

koxbox [ ]

Smuggler----> Precz komercjuszu jeden z tymi twoimi szczeniackimi odzywkami rodem ze szkoły podstawowej. Wyraziłem tylko komicznie swoje zdanie na temat waszej lekko ujmując "młodzieżowej" gazetki i tego do czego ona może mi sie potencjalnie przydać. Nie moja wina, że prawda was zabolała.
A pozatym to glupawe i debilne jest wasze pismo, nic nie wnosi do dorobku cywlilzacji, nie propaguje wyższych wartości, sztuki, nauki tylko zawiera sam przemanipulowany jednorazowy hłam pełen reklam i układów między wydawcami. Sam powiedz co wartościowego możecie zapropnować inteligentnemu człowiekowi? Nowe gry dla 15latków czy marnie udawany komizm z Monty Pythona i innych? Odpowiedz brzmi: nic. Nie oszukujmy sie.... jesteście gazetka dla dzieciaków.

Mam gdzieś te twoje ugryźliwe opinie na mój temat, mogę znalezc setki gości którzy potwierdzą moje tezy odnośnie waszego brukowca. Tylko że Ty zawsze musisz wszedzie wtykać ten swój skomercjalizowany nos tam gdzie mówi się prawde i perfidnie mataczyć.

Cieszy mnie fakt iż moje poprzednie opinie swiadczą i mówią wiele o mnie, o tym że potrafię odróżnic rzeczy wartościowe od hłamu dla ogłupianych mas. Jestem z tego dumny, z tego że każdy kto przeczyta moje komentarze bedzie o tym wiedział. A pozatym dorśnij chłopie zmień pracę na bardziej wartościową, która może bedzie ci dawać mniej pieniędzy, ale przynajmniej bedzie można z Tobą normalnie na poziomie porozmawiać.

19.05.2003
23:15
smile
[88]

Mackay [ Red Devil ]

koxbox, smuggler --->> moze przeniesiecie te dyskusje poki jeszcze jest w zarodku, bo szczerze powiedziawszy ona nawet o "okolice" nie zahaczy jak sie rozwinie na calego. Proponuje wiec zalozyc na ten temat nowy watek - chetnie tam wyraze swoja opinie.

Stasiu ---->> widzisz kurcze jak bylem u Ciebie ostatnio to miales awarie serwera i wogole plikow nie udostepniales! :) ciesze sie ze juz to masz za soba, zapodalem wlasnie Eastern Legions by sprawdzic przepustowosc :)) Kampania dzis wlasnie ruszyla dalej po dosc dlugim postoju - takze jest nadzieja - wpadaj czesciej!

19.05.2003
23:29
smile
[89]

Mackay [ Red Devil ]

Szpica dywizji zmotoryzowanej dzis rozpoczela operacje Barbarossa!

Stan kadry i sprzetu:
1xcommand team
1xfussiliers 41
2xSdkfz 232
1xPz IIIH
1xIG 75mm

Szeregowy piechoty Kreisch napisal:
Mamo, tato, dzis ruszylismy do walki! Pierwszy powazny opor sowietow napotkalismy w jakiejs wsi po przejechaniu 10 kilometrow. Niewiele jednak widzialem, nasze czolgi przegonily wszystkich wrogich zanim zdazylem nawet wystrzelic. Widzialem masy zabitych zolnierzy oraz jakies dwa smieszne czolgi ktore rozbili na puch nasi dzielni pancerniacy! Nam sie jednak nic nie stalo, jestesmy w dobrych nastrojach, robimy krotki postoj i zaraz ruszamy dalej w glab tego wielkiego kraju. Jutro napisze wiecej!

Wasz Albercik

22 czerwca 1941

19.05.2003
23:31
smile
[90]

Mackay [ Red Devil ]

Dwa trafione czolgi to marne Bt7 trafione przez, kolejno, PzIIIH i PSW232

To drugie z flakiem odwalilo kawal dobrej roboty w tym dniu D.

19.05.2003
23:34
smile
[91]

Mackay [ Red Devil ]

Mod nie jest taki prosty jak to wyglada w tym opisie, zaczynalem 2 razy te kampanie, a pierwszym razem zostalem doszczetnie wybity!

Za druga proba juz wiedzialem ze to nie przelewki, jezeli dalej bedzie tak ostro to w ciagu 3 bitew przefiltruje mi sie caly pluton uderzeniowy.

20.05.2003
09:44
smile
[92]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Koxbox, Maniek! Dziękuję za radę - dodałem folder"Videos", który póki co jest pusty, i zadziałało, od razu!

Na dobry początek, usiłowałem wyjechać z plaży w sektorze "Gold", ale Osttruppen z 716 DP, wsparte dwoma działkami piechoty, stawiały się całkiem ostro. Zanim oba te UH 7,5cm zostały zniszczone, "zepsuły" Churchilla-Crocodile'a i jednego Shermana DD. Ten mod zapowiada się całkiem interesująco, a jeszcze nie było walk o most "Pegaza"... Bardzo ciekawie i malowniczo wygląda "air support" w CC5/GJS.

Mackay! Ten "twój" Albercik z GD jeszcze nie wie, w jaki "scheiss" wdepnął... :))) A to dopiero początek "atrakcji"...

20.05.2003
10:11
smile
[93]

janko [ Konsul ]

O tak, GD mod jest w porząchu, grałem w całości, polecam szczególnie końcówkę, jak Ruscy napierają. Ale GD to pikuś w porównaniu z modem SS (Nordland, Das Reich, LSAH i inne dyw. SS na wschodzie): wyłącznie nowe mapy, kupa uzbrojenia jakiego nie ma w cc3 oraz extra dźwięki; Grałem ale musiałem przewrać bo zatkałem dysk (ech, te mapy, całość to tylko 1,5 GB) - ale wrócę, jak Bóg na niebie....

20.05.2003
10:19
smile
[94]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Janko! Ja się właśnie przymierzam do tego moda, tzn. do CC3/SS i póki co kompletuję mapy (jest ich od tej przysłowiowej pyty...). Jeżeli CC3/SS oferuje taką taką samą łamigłówkę jak CC3/GD, to musze go spróbować, koniecznie! Ale, ale, czy dysponujesz pełną listą map potrzebnych do CC3/SS?

20.05.2003
10:40
smile
[95]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

Mackay---> a może by tak wrócić do rozpoczętej acz niedokończonej kampanii GJS on-line? JAk utknąłeś na moście Pegaza to dotej pory tam stoisz..limit 20 min. inaczerj grali bedziemy do świat Bożego Narodzenia?

Janko---> gdzie można przechwycić mod SS? mapy?

20.05.2003
10:51
smile
[96]

Mackay [ Red Devil ]

Sigi ---->> nie widze przeciwskazan! na razie tempo nie bedzie zbyt wielkie, ale jak juz sie skonczy ta parszywa sesyja to zaden Patton nie odbierze mi zaopatrzenia! Zdobede Caen w 4 dni! :P

Linka dla Ciebie pod spodem.
Mapy potrzebne beda pewnie spisane w pliku readme (wg doswiadczen T.Bone'a :)
a znajdziesz je pewnie wszystkie na:
https://www.closecombat.org/CSO/modules.php?name=Downloads

Janko, Ghost --->> no Wy to potraficie czlowieka skutecznie oderwac od uczenia :)) Wczoraj GD dzis SS juz sie sciaga :))
Dobrze ze jest ich "w pyte" to moze zanim sie sciagnie bede juz po egzaminach :)

P.S. Mam nadzieje ze save'a masz?

20.05.2003
10:54
smile
[97]

Mackay [ Red Devil ]

Samego moda juz mam na dysku, tu jest cala lista map:

AuvWest
Stalwin1 Kharkov 2 Kharkov2 Kharkov3
Neffe Manschau Dachau Caucas
Kursk2 Kursk1 verr Ramelle
STEEPE Russia1 Partis Town
Embank Embank2 St Martin Balkan1
champs Foy Izyum2w morhet
Poland Bjelrus AuvEast Beauvoir
Yelnia 1,2,3 Ukr1,4,2, verr
town vistuala2 ouzon
OUZONA Meuse2 Bocage2
Houx Hills Kallrivr
Lvov1s Hurtgen3 Vistula3w
Winter vdnbrth Moscow1F
Frrrs SchnEfle Stalwin1 Neffe
Manschau StMartin Champs Foy
Izyum2w Marhet Poland Bjelrus
Vistual3w Maas4 Dresden Caen
Raater SchnEflE Viipuriw Wardin
mag metronig Map300 Deathrow
Manhay Moscow3 Wiltz
mrthing city Baltic
Berlin FActory
Map132 Map112 Map101 Manior
Map301 Veluki1 Winter vuoksi
Devil Cassino foxhunt Isola
Boreal1,2,3 osegard Dinant frzlake
Haminia Poland Ambush The Farms
crs Genmap GerFro1 cagny
Map103 Map131 pegN Hottot
Stonne2 Village Pines1,2,3
Bar1,2 Pripjet1,2
All the Close Combat 4 maps
All of the map used were downloaded at: https://www.closecombat.org/indexa.html

Widze po tych mapach ze gra sie tu na wszystkich frontach - zapowiada sie wypasnie!
Mapy specjalnie w takiej niezorganizowanej formie by nie trzeba bylo rollowac calego watku :)

20.05.2003
11:06
smile
[98]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

Mackay---> save'a nie mam od czasu zmiany armaty na L70:)..musimy zacząc od początku..daj znać z wyprzedzeniem o wolnym czasie

20.05.2003
11:21
smile
[99]

matchaus [ Legend ]

Vet mod... GD... teraz SS!

Ja się już pogubiłem! :)

Yaca --> Kontrolujesz sytuację? :) Masz już tego SSa?

Mack --> GD jest bodajże na płytkach z modami od Ciebie?

20.05.2003
11:46
smile
[100]

matchaus [ Legend ]

Nie chcę przeszkadzać i tym bardzie prowokować, ale...

koxbox --> Zbyt duże słowa w stosunku do kalibru sprawy! CDA próbuje deprawować dzieciaków, czy dostosowuje się do "trendów"? Trudne pytanie... To pismo o grach a nie o dywagacjach na temat wpływu Bizancjum na współczesnych! Upraszczam, ale jakie wartości chciałbyś propagować w pisemku o grach? :)
CDA jest dla młodej "młodzieży" - prawda!
Kupuję jednak regularnie to pisemko, niejako z przyzwyczajenia. Czytam sobie recenzje (niektóre utrzymują jeszcze poziom!). Fakt faktem, że stare pryki nie mają pisma dla siebie, ale kto by się utrzymał z tak niskiego nakładu...
P.S. Znasz coś popularnego niekomercyjnego? :)

smuggler --> Nie znam poprzednich (wcześniejszych) postów koxbox'a na temat CDA. Ten ostatni był "rozwścieczono - agresywny" :) Nie popieram walki z czymkolwiek obrażając rozmówcę.
Co nie zmienia faktu - pismo jest dla "młodzieży" :)
(Czyżbyś posługiwał się językiem "pokemonów"? :)

Cytat z okładki:
"Interakcja rodzi dewastację" - zgroza! :D

20.05.2003
11:48
smile
[101]

janko [ Konsul ]

Mam wrazenie, że mam wszystkie potrzebne mapy do SS. Już kiedyś pisałem, że ściągnąłem wszystkie mapy z nieboszczki ccnet (ok. 600 map) i mam je na CD. A zestaw SS kompletowałem w ten sposób, że grałem kampanię danej dywizji, a jak program upominał się o kolejną mapę (na szczęście wymienia ją z imienia) to ją wgrywałem i jazda.
Tradycyjnie proponuję wysyłkę - napiszcie jakich map Wam brakuje a resztę wyślę potrzebującym.
Sam mod też mam ale ze ściągnięciem moda nie ma problemu, jest na CSO.
A Ty, Mackay, ucz się ucz, im więcej się nauczysz tym więcej będziesz zapier..... w robocie.
J.

20.05.2003
12:16
smile
[102]

Mackay [ Red Devil ]

Dalsza dyskusje pragne przeniesc do 47-ej czesci watku...

20.05.2003
12:21
[103]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Janko! Większość map daje się odnaleść w CC.org z nazwy, za pomocą wyszukiwarki. Jest kilka zupełnie nic niemówiących nazw, jak np. verr, Frrrrs, town, mag, city, albo crs. O ile Frrrs wygląda na nazwę mapy, to o pozostałych nie potrafię nic powiedzieć.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.