GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic 2 (cz.22)

09.05.2003
11:21
[1]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Gothic 2 (cz.22)

Zostala wypuszczona kolejna czesc wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tu bedziemy rozmawiac o swoich rozterkach w grze jak i problemach, napotkanych podczas podrozy po dolinie, ktorej juz nie oslaniala bezpieczna bariera, w ktorej grasuja Orki ze smokami na czele. My musimy sprostac wyzwaniom i pokonac zlego boga Beliara, przywracajac tym samym spokoj i rownowage krainie ludzi !

=======================================================================

Porady forumowiczów:
SPOILER:

1. GILDIA ZŁODZIEJI
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto
Moja scieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy sie udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy sie zostać złodziejem.

"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodzieji, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kase Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąc zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w szkrzyni w tej jaskini jest smierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójsć do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyc do gildii.


2. PROBLEMY Z KASĄ by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)

3. KAPLICZKI by Long & Mysia
Kapliczki: podsumowanie
Uparłem dowiedzieć się o kapliczkach eksperymentalnie jak najwięcej i oto efekty: nie ma znaczenia której kapliczki się użyje - łaskę Innosa można i tak otrzymać tylko raz dziennie. W ogóle można uzyskać do 8 bonusów, które zależą od wielkości datku (generowany losowo):
100 sz lub 50 sz: +5 życia, +4 many, +1 siły
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)

Losowość generowanego bonusu oznacza, że można uzyskać komplet modyfikacji jednej tylko cechy - mechanizm S/L. Ale to nie sportowo :)

4.O DOŚWIADCZENIU by mikmac
Generalnie 1% umiejetnosci kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drozeje do 2 pkt. nauki.
Tworcy gry doszli do wniosku, ze jezeli walczysz mieczem jedn. to tez poniekad nabywasz doswiadczenia w dwurecznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w kazdej umiejetnosci sa trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejetnosci [luk-kusza; jedno.-dwureczny] roznia sie stopniem, to zawsze uczysz sie za 10 pkt nauki i idzie to po 5% na kazda umiejetnosc. Jest to po to aby nadgonic z druga umiejetnoscia do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [lucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka bedzie kosztowac 10 pkt nauki po 5% na kazde - az do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz sa w takim stopniu i mozesz uczyc sie je oddzielnie - czyli przeznaczac punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie sa: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%

5.JAK ZDOBYĆ ZBROJĘ PEŁZACZY by _Luke_
Co do tej zbroi z pelzaczy. Najpierw trzeba pogadac z mysliwym Gestath'em (kolesiem od smokow, o ktorego pytalo tyle osob), pozniej idziemy do Wilka na farmie Omara i przekazujemy mu 10 plyt z pelzaczy. Na nastepny dzien mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500

6. ODŻYWIANIE by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły

7. KRWAWE KIELICHY by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręcznośc na poziomie 40).
- Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej).
- Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu.
- Piąty kielich jest w ratuszu (o dokłądną lokalizację prosze SilentOtto)
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)

8. QUEST DLA HARADA (Przynieść broń orka) by Angel_from_kabaty
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
1) Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
2) Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą(tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukanajaskinia jest na dole.
3) Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. kosztuje nas to 50szt złota ale kożyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco bartokowi( jaśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.
Można równierz pogadać z Haradem i przekonac go, że Ork to zbyt trudny przeciwnik i dostać questa z pokonaniem bandytów, to jednak nie przynosi tylu kożyści.

9. JAK UŁATWIĆ SOBIE START by Angel_from_kabaty
Na samym początku jest dosyć ciężko. Moja sugestja jest następująca: żeby nie inwestować w siłe(zwłaszcza jak gra się magiem) najlepiej wziąć amulet +15 do siły. Amulet znajduje się w gildii złodziei. Nie będę się rozpisywał jak dostać się do gildii bo to już ktoś opisał. Powiem tylko jak sobie ułatwić zdobycie tego amuletu. Otóż na samym początku naszego pobytu w mieście należy zająć się dostaniem do siedziby gildii złodziei. Pogadać z szefową tej organizacji. Potem odmówić przyłączenia się do nich. Uciekać przed szefową(tylko uważajcie żeby nie przestała was gonić) do wyjścia z kanałów(tego do morza). Tam jest taki spadek, my wyskakujemy a ona utknie. Wtedy wystarczy łuk i troche strzał(czasem udaje jej się wyskoczyć ale to sporadycznie:P). Analogicznie można postąpić z dwoma pozostałymi członkami gildii(zdobyć exp i trochę przedmiotów). Następnie zabrać im klucze i otworzyć co się da. W zamkniętym dotąd pomieszczeniu jest skrzynia a w niej amulet +15 do siły. To na początek bardzo dużo. I pamiętajcie aby do kanałów iść już z umiejętnością otwierania zamków i z zapasem wytrychów. Jest tam sporo skrzyń które warto otworzyć. Zebrany sprzęt można potem sprzedać albo zachować na później. Przyszłemu magowi jednak przyda się szybko zdobyć 1000szt złota.

10. METODY NA PODWYŻSZENIE STATSÓW NA STAŁE by Astrea
Eliksiry na stałe podnoszące współczynniki (każdy wymaga użycia szczawiu królewskiego):
Poniższych roślin nie zjadac, nie sprzedawać, tylko trzymać, a po zdobyciu umiejętności "alchemia" - warzyć mikstury:
- siły: smoczy korzeń
- zręczności: jagoda goblinia
- magii: ognisty korzen
- życia: leczniczy korzeń

11. PORADA DLA POCZĄTKUJĄCYCH by Astrea
W I rozdziale, zanim przystapi sie do jakiegos obozu - powinno sie na maxa robic wszystkie zadania. Niektóre z zadan - po przyłączeniu sie do którejs z gildii - są nie do wykonania i przepadają bezcenne punkty doswiadczenia.

12. ŁUK BOSPERA by Angel_from_kabaty i Cainoor
Skradziony łuk jest w jednej ze skrzyń w kanałach. Wystarczy dostać się do kanałów(siedziby złodziei). Jak się dostać do gildii złodziei jest opisane powyżej. Żeby wziąć łuk ze skrzyni trzeba mieć wytrychy i umiejętność otwierania zamków.

13.MYŚLIWI by Gordek
MYŚLIWI
Grom (niedaleko wieży Dextera)
uczy usuwania:
- rogu cieniostwora
- żuwaczek
- serc
- kłów

Grimbald (niedaleko czarnego Trolla)
czy usuwania:
- żuwaczek
- pazurów
- skrzydeł krwiopijcy
- żądeł krwiopijcy

Gaan (niedaleko wejścia do górniczej doliny)
uczy usuwania:
- rogu smoczego zębacza
- kłów
- skrzydeł krwiopijcy
- żadeł krwiopijcy
To są myślwi, którzy występują na mapie Khorinis.

Gestalh (niedaleko smoka powietrza)
uczy usuwania:
- żuwaczek
- języka ognistego jaszczura
- rogu smoczego zębacza
- przypuszczam, że również uczy oprawiania smoków

14.PODWYŻSZENIE O 2% BRONI JEDNORĘCZNYCH by Gordek
Jak porozmawiasz z Wulfgarem pomiędzy 5 a 7 rano to nauczy cię 2% broni jednoręcznych.

Zadanie z księgą podatkową Lehmara by Gordek
Nie warto księgi podatkowej Lehmara zanosić od razu do Hanny. Najpierw odniesmy ją Thorbenowi (dostaniem 200 expa), potem kupujemy tą książkę od niego za 100 szt. złota (jest w jego ekwipunku), pózniej zanosimy ją barmanowi Coragonowi w knajpie obok Vatrasa (dostajemy kolejne 200 expa). Znów ją od niego kupujemy i dopiero zanosimy do Hanny. A tam 200 expa, wytrychy i klucz do szkrzyni ze skarbem gildii złodzieji na wyspie na wprost portu w Khorinis.
=======================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <------mapy do Gothic'a 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z grą
https://gothic2.binio.com
=======================================================================

Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
=======================================================================

Link do poprzedniej części:

09.05.2003
11:25
[2]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

ehhh ale error wyskoczył :( musiałem nie zamknąć jednego pogrubienia i wszystko jest pogrubione.........jeszcze się muszę dobudzić.......następny wątek założe jak już będę w całości obudzony żeby takich problemów nie było.

09.05.2003
11:30
smile
[3]

Mysia [ Szczurek ]

no dobra dzisiaj po powrocie awansuje sobie na 2 rozdzial i ruszam do czystek :) oczywiscie najpierw okolice korinis a potem reszta, tym razem mam jednak zamiar zdobyc wszystko co sie da lacznie ze szczawiami :) problemem beda szkieledy przy kamiennym kregu:) ale mysle ze przy odrobinie techniki powinno mi sie udac :) nio i mam nadzieje ze nie zabraknie mi many :)
ale w odwodzie mam miecz jednoreczny na wojownika wiec sie nim posluze :)

nie moge sie doczekac az dorwe wiekszego firebala

wiecie tak zauwazylem ze jezeli chodzi o okolice korinis to chyba odkrylem wiekszosc tych szawii krolewskich (na razie 8) ale jezeli chodzi o gornicza doline to tylko jeden kolo diega :) inne mozna chyba tylko uzyskac ze scierwa orkow :) ciekawe czy szczawie tez sie odradzaja ?:)

Angel --- i tqak nie jest zle :) kazdy jest Ci wdzieczny za ten wstepniak :) ushy do gory ;)

09.05.2003
11:34
[4]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Qrczak, w Górniczej Dolinie też znalazłem chyba jedynia 2 Szczawie. Jeden koło Diega, a drugi - sam nie wiem. Pamiętam tylko że Smoczy Korzeń był tuż koło Starej Wieży Xardasa.

09.05.2003
11:46
[5]

aries [ Konsul ]

Angel --> dobra robota ... nie masz co sie marwic ... i naprawde nalezy ci sie nasza wdziecznosc za wstepniaka ... ;)

09.05.2003
11:46
[6]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Zamierzam dokonać jeszcze kilku zmian, ulepszeń w wstępniaku, dlatego proszę aby nikt nie tworzył następnej części. Ja założe nową jak będzie około 120 postów w tej.

09.05.2003
11:48
smile
[7]

SilentOtto [ Faraon ]

A teraz, dla odmiany, Aries po Angelu pojeździ ;o)

09.05.2003
11:48
[8]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Mysia, aries====> dzięki:) ale nie zapominajcie o Cainoorze, on mi pomógł stworzyć tego wstępniaka, a teraz ja go tylko ulepszam.

09.05.2003
12:02
[9]

aries [ Konsul ]

SilentOtto --> hahahah ... dzieki .. ale jezdzil nie bede ... hahahah ;))))
[Angel] --> wiem i nie zapomniam o tym ze i Coinor mial swoj wklad ... jak i wszyscy ktorzy dawali propozycje ... ;)

09.05.2003
12:06
[10]

Mysia [ Szczurek ]

Spoko Angel nie badz taki skromny :) ale Ci ktorych niema niech zaluja :)))) Najwyzej chwala podzielisz sie z Cainoorem jak wroci ;)

A tak na marginesie zna ktos moze na drugim kregu jakis dobry sposob na zwyklych sztywnych ?:) (takie kosci z mieczem ;) bo sie wlasnie zastanawaiam :)
a, i czy ktos uzywal blyskawice bo ktoras ma tam ogluszenie ale zastanawiam sie czy to dziala bo bo w jedynce z tego co pamietam to firebole mialy taka ocje ze ulepszone powodowaly ze kolo stal i tanczyl ;) sie palac :)

09.05.2003
12:06
[11]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Dodam jeszcze kilka rzeczy w następnej części a potem to już wam pozostawie tworzenie nowych wątków. Narazie robie przerwe w graniu w Gothic'a 2. Dlatego będę zaglądał do tegą wątku raz na jakiś czas żeby poczytać co wymyśliliście. Mam nadzieję że ulepszenia wam się spodobają

09.05.2003
12:12
[12]

Yancy [ Senator ]

Też powinienem sobie zrobić przerwę. Ale coś mi się wydaje - że nie wytrwam w tym postanowieniu przez weekend. Wszystkie sekrety gry można poznać tylko po przejściu jej każdą dostępną postacią. A i wtedy można coś przegapić. Możliwości jest naprawdę dużo wiecej niż w pierwszej części.

09.05.2003
12:17
[13]

aries [ Konsul ]

Yancy --> to prawda ... 3 postacie kazda ma inne podejscie do rozwiazywania przynaj glownego watku ... a do tego kazde z pobocznych zadan mozna rozwiazan na wiele sposobow ...
Co do grania ... to ostatnio niestety w tygodniu moge wyskrobac po 2 moze 3 godzinki wieczorem ... ale granie zostawiam sobie na weekend ... ;)

09.05.2003
12:22
[14]

Yancy [ Senator ]

aries ---> A ja się właśnie obawiam żebym nie spędził weekendu w Gothicu ;)) Mogłoby nie wyjść mi to na zdrowie...

09.05.2003
12:26
[15]

aries [ Konsul ]

Yancy --> ponoc ma padac ... hahah ... oby padalo ... wiec co innego robic jak nie siedziec w gothicu ... albo .... i tu UWAGA ... jesli ktos lubi ... bo ja i owszem ... pokazala sie poprawiona wersja w empiku " X-Wing / Tie Fighter / X-Wing vs Tie Collector Series" - poprawiona grafika ... za jedyne 59 PLN ... wiec na weekend bede mial problem w co grac ...

09.05.2003
12:30
[16]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Chyba nie mówisz o poprawionej wersji strańkiego X-Winga? Jeżeli tak, to nawet nie wiedziałem że coś takiego miało się pojawić. Ciekawe jak wyglądałyby te poprawki...

Jak będzie padać to kaplica, bo faktycznie nic, tylko grać ;) Jak pada w Gothicu - to nic tylko siedzieć w ciepłej karczmie i jarać ziele ;)

09.05.2003
12:30
[17]

Mysia [ Szczurek ]

3. KAPLICZKI by Long & Mysia
Kapliczki: podsumowanie
Uparłem dowiedzieć się o kapliczkach eksperymentalnie jak najwięcej i oto efekty: nie ma znaczenia której kapliczki się użyje - łaskę Innosa można i tak otrzymać tylko raz dziennie. W ogóle można uzyskać do 8 bonusów, które zależą od wielkości datku (generowany losowo):
100 sz +5 życia, +4 many, +1 siły
50 sz: +5 życia, +2 many, +1 siły
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)
z czego mag dostaje prawie zawsze bonus do many a najemnik raz do życia raz do sily

09.05.2003
12:32
smile
[18]

Mysia [ Szczurek ]

ale jezeli chodzi o te 50 sztuk to nie jestem do konca przekonany cze tak jest na pewno, chyba ze cho0dzi o maga to jestem 100% pewny

09.05.2003
12:33
[19]

aries [ Konsul ]

Yancy --> tak mowa o starenkim x-wingu ...ale ten pak ma wszystkie 3 gierki za jedyne 59 PLN ... jest tu na forum watek o tym ... i troszke grajacy juz pisza o poprawkach i o grafie jak jest zrobiona ... a w empikach ponoc jest od wczoraj ...

09.05.2003
12:46
[20]

LFB [ Generaďż˝ ]

Mysia --> Mag do 4 kręgu nie ma skutecznego czaru na szkielety. Nawet kula ognia z drugiego poziomu nic im nie robi. Co do tego pioruna kulistego z trzeciego kręgu to nie warto go brać. Żre 50 many i zadaje 100 obrażeń. W 4 kręgu jest błyskawica która kosztuje 20 many i zadaje 120 obrażeń.

09.05.2003
12:47
[21]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Przeglądałem ten wątek i zapowiada się ta edycja kolekcjonerska conajmniej zachęcająco ;) Na mój obecny sprzęt w sam raz. Może się skuszę.

09.05.2003
12:50
[22]

Yancy [ Senator ]

Widzę że przed ponowną rozgrywką magiem, będę musiał skompletować sobie opis wszystkich zaklęć... Coby nie marnować run na te nieciekawe.

09.05.2003
12:54
[23]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Dodajcie do wstępniaka do Myśliwych
Wilk uczy zdejmowania pancerzy pełzaczy (a to już po wizycie w Górniczej Dolinie i rozmowie z myśliwym, tym w zbroi z pełzaczy, co to jest od zadań specjalnych) by Yancy


Co do questa z pazurami zębacza to u mnie też on zniknał i nie mam go ani w wykonywanych, ani w ukończonych, ani w skopanych. Drugi błąd u mnie to quest błogosławieństwo bogów, pomimo że mam je to najpierw oddałem pieniądze za siostrzenicę stolarza i tego questa już nie będę mógł zaliczyć.

Wracając do mojej postać to aktualnie mam pałkę na 26 poziomie, siła 85, zręczność 60, mana 41 :(, życie 487, ciężka zbroja rycerza, pierścień siły i pierscień zwiększający manę o 10, miecz - zguba orków, jednoręczne 60%, dwuręczne 30%, kusza 35%, łuki 15%.

Co do szkieletów to najłatwiej je kosić czarem przywołaniem szkieleta, co prawda nie jest on za silny ale bierze na siebie ich ciosy i ty ich wtedy ciach ciach.

09.05.2003
12:55
[24]

aries [ Konsul ]

LFB, Mysia --> a tak apropo czarow ... to niesprawiedliwe ze mag ma tak drogie te czary jesli chodzi o mane a tak niewiele zadaja obrazen ... juz najprostszy bojowy czar palladyna bierze tylko 5 many a zadaje 130 obrazen ... tylko ze tej jeden minus ... czary palladyna dzialaja tylko na postacie mroku ... zwierzakow i ludzi nimi nawet nie drasniemy ...

09.05.2003
12:57
smile
[25]

Mysia [ Szczurek ]

Gordek --- szkielet nie moze byc dla nikogo za silny ten z czaru, bo 5 szkieletow dostaje straszliwe becki od zwyklego orka elity :)

09.05.2003
12:59
[26]

aries [ Konsul ]

Mam propozycje dla tych ktorzy lubia sie bawic w grze ... zamiencie sie w korinic np w smoczego zebacza ... niezly ubaw ... :::)))

09.05.2003
13:04
smile
[27]

Mysia [ Szczurek ]

Aries --- tu masz racje, ale tez ja to bardzo dobrzxe rozumiem bo jezeli ktos gra magiem to poswieca sie tylkio magii a gdyby wszystko bylo tanie to by mogl sie w mieczach wyrobic i by byl pol magiem pol wojownikiem :) a tak musi ladowac tylko w magie, a potem na 4 poziomie to juz wymiatacz a na 6 :) killer, :) akurat do magi nie liczac przywolania to sie doczepic nie moge :) choc nie rozumiem tych szkieletow, na planszy jako wrtogowie to wycinaja w pien a jezeli je przywolam to jakies takie niedorobione ;)))

09.05.2003
13:08
[28]

aries [ Konsul ]

Mysia --> hahaha ... bo te przywolane pewnie z innej bajki sa ... :):):):) ... ciekawe jak jest z tymi przywolanymi golemami ... :):):)

09.05.2003
13:10
[29]

LFB [ Generaďż˝ ]

Mysia nie masz racji. Mana jest ogromnie kosztowna. Gdyby nie trik z kowalem, magiem nie dało by się grać.

09.05.2003
13:11
smile
[30]

LFB [ Generaďż˝ ]

Co do przywołań to z demona jest niezły Qumpel :D

09.05.2003
13:11
smile
[31]

Mysia [ Szczurek ]

aries --- akurat jezeli chodzi o golemy to slyszalem na poprzednim watku (albo jeszcze wczesniej) ze tez podobno niedorobione i kompletna ruina :) ale przyznam sie ze w poprzedniej cczesci z golemami bylo trodniej, a teraz.... porazka :)
teraz podobaja mi sie te trole :)))) poprostu ieeeeeekiusie sa :) w korinis 3+1 a w Gorniczej dolinie 1 :)

09.05.2003
13:12
[32]

aries [ Konsul ]

LFB --> dalo bys ie ... tylko ze schodzisz z mana do zera i biegasz spac ... komu by sie to chcialo ...

09.05.2003
13:14
[33]

Mysia [ Szczurek ]

LFB --- z tym sie akurat moge zgodzic :) ale mi chodzilo o sama magie i PD w niej co do kasy to fakt, ze koszmar prawie, ja juz od poczatku wykupuje kazda butelke many ktora mi w rece wpadnie :)))) bo bez tego ani rusz :)

09.05.2003
13:16
[34]

Yancy [ Senator ]

Gordek ---> Ja miałem dokładnie tak jak Ty przy queście z pazurami zębacza. Po wejściu do 3 rozdziału, quest znikł i nie było go ani w wypełnionych ani w straconych, ani w aktualnych. Dlatego cofnąłem się.

Pierścień za ten quest - najwyraźniej wszyscy otrzymali ten sam i nie był to obiecany pierścień nietykalności lecz pierścień wiecznych zwycięstw.

09.05.2003
13:16
smile
[35]

Mysia [ Szczurek ]

LFB --- fakt ale chodzilo mi o "rozsadna" rozgrywke :) oki a teraz sie z Panstwem pozegnam i znikam do domq pograc troche w Gothica :) odezwe sie tak jak normalnie doppiero w poniedzialek , chyba ze w weekend spotkam jakas przeszkode :)

09.05.2003
13:17
[36]

NicK [ Smokus Multikillus ]

aries ---> Golemy są dobre. Pozwolił mi taki jeden na spokojne przejście otwarcia trzeciej skrzynki w krypcie przy farmie Onara. Wykończył chyba ze 4 szkielety zanim sam poległ pod naporem przeciwnika. Dało mi to czas na załatwienie magów szkieletów i rozprawienie się z niedobitkami kościejów i panem ciemności (czy cuś takiego) :))

09.05.2003
13:18
[37]

aries [ Konsul ]

Zwrociliscie uwage na pewna rzecz ..... na samym poczatku kiedy Xardas nas sprowadza i mowi nam o Oku Inosa wspomina tam ze amulet ten przywroci nam czesc zapomnianych umiejetnosci ... a tym czasem co ? ... guzik ... mamy go i sluzy tylko do rozmow ze smokami ... no mozna sie doszukiwac dlaczego tak jest ... ze zostal zniszczony i naprawiony ... ale i tak powinno byc cos w dialogach na ten temat ... przynajmniej z Xardasem ...

09.05.2003
13:20
smile
[38]

LFB [ Generaďż˝ ]

Mysia -->> dokładnie o to mi chodzi. Mag musi skupować wszystkie dostępne butelki many a i tak jeśli walczy tylko przy użyciu magii to jest jej strasznie mało. No i cena !! Ja od poczatku gry wydałem na mane już z 25.000 - 30.000. Totalny koszmar. Taki palladyn co zużywa many jak na lekarstwo i jeszcze walczy (bez ponoszenia kosztów) mieczem ma duuużo lepiej.

09.05.2003
13:24
[39]

aries [ Konsul ]

LFB --> jako palladyn narazie nie uzywam magi ... nie ma takiej potrzeby ... no moze czasem jak chce cos z daleka zalatwic ... miecz i kusza to wszystko co mi narazie potrzeba a magi uzywam do leczenia ...
Mam przy okazji pytanie ... od czego zalezy odleglosc z jakiej moge razic czarami ... _tego za cholere nie moge pojac ... - czasem wale z bardzo daleka i padaja orki jak muchy ... a czasem z bliska wale ta swieta strzala a one zupelnie nie reaguja ... jest to dla mnie zagadka ....

09.05.2003
13:28
[40]

aries [ Konsul ]

NicK --> ja sobie radzie z tymi szkieletami w kryptach bez pomocy, ale kazda komora oddzielnie ... ale jak pisalem wczoraj czekam do moment tuz przed wyplynieciem i chce to zalatwic inaczej ... wszystkie 3 komory naraz ... jestem ciekaw czy sie tak da ... gdy toak zrobilem palladynem na 30 levelu to z 18 szkieletow i 3 mszkieletowych magow ubilem 1 maga i z 6 szkieletow zanim padlem ... ale wiesz co dzialo sie na tych waskich korytarzach ... hahahahaha ... :)))

09.05.2003
14:03
[41]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Yancy --> Mnie się nie chciało czekac, za dużo poszukiwaczy wybiłem do tego czasu :)

09.05.2003
14:05
[42]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Co do szkieletów ze zwojów to ja nie narzekam, dzięki niemu to nie ja ale on dostał bryłą lodu od szkieleta maga i mag nie miał już czasu na rzucenie kolejnego czru :)

09.05.2003
14:25
[43]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Gratuluję wstępniaka. Super. Proponuję aby wszyscy podawali nauczycieli, czego uczą i jaki jest limit.
Co do kapliczek, to wydaje mi się, że można uzyskać łaskę Inosa więcej niż 8 razy. Najpierw trzeba modlić się, zanim przystąpimy do najemników, magów lub palladynów. Ale nie należy tego robić 8 razy, potem po wybraniu profesji bonus z kapliczkami jest znowu aktualny (podkreślam, że nie jestem do końca pewien). Jak grałem magiem to przed wybraniem gilgii 5 razy otrzymałem +1 siła, potem 8 razy +4 mana.
Niezły jest mag ognia na targu w mieście. Kiedy mu składamy ofiarę możemy otrzymać +2 many, +1 PNauki, oraz chyba 85 PŻycia (5 za jedną ofiarę). Proponuje ofiary po 50 sztuk złota, za pierwszą ofiarę nic się nie otrzymuje. Bonusy są aktualne do 1000 sztuk złota. Jednak nie należy limitu przekroczyć bo otrzymamy łaskę Inosa na zawsze!
Ile jest szczawi królewskich na mapie Khorinis (nie kupowanych, nie otrzymanych za zadania). Gram obecnie palladynem (2 rozdział). Mam 6 zerwanych, 1 kupiony od Sagity, 1 od Vatrasa, wiem o jednym za trolami, nie pamiętam ile rośnie przy kamiennym kręgu (tym co bronią szkielety) czy aby nie 2, i czy jest 1 przy czarnym trolu.

09.05.2003
14:30
[44]

aries [ Konsul ]

zandarus --> ja tez nie do konca sie zgadzam z propozycja do wstepniaka dotyczaca kapliczek ... u mnie tez wygladalo to troszke inaczej ... ale ... nadal uwazam ze nie poznalismy do konca jak to jest z tymi kapliczkami ...

09.05.2003
14:48
[45]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Tak, z tymi kapliczkami jest inaczej. Zrobiłem błąd, że nie liczyłem bonusów. Nie mam ochoty rozpoczynać gry od nowa.
Ile razy otrzymaliście gulasz Thekli, bo ja 4 razy (strażników nie obsługuje). Natomiast specjalne piwo 2 razy.
Czy zauważyliście, że jak gramy palladynem znajdujemy bardzo mało mikstur leczniczych przy poległych orkach. Jak grałem najemnikiem to prawie każdy ork miał buteleczkę. Oj ciężka czeka mnie przeprawa w górniczej dolinie.

09.05.2003
14:51
[46]

NicK [ Smokus Multikillus ]

aries ---> Przy trzeciej skrzynce ciężko jest się obyć bez pomocy. Wylatują wtedy 2 szkielety magi, z 6-8 zwykłych i na dokładkę jakiś kościany gostek o statsach rycerza cienia, albo lepszych. Myślę, że nawet na 40 poziomie nie da się tego przejść. Chyba, że z winy programu część z przeciwników by się przyblokowała.

09.05.2003
14:55
[47]

Yancy [ Senator ]

Gordek ---> Wysłanie w celu unicestwienia głównego bohatera takich żałosnych cieniaków jak Poszukiwacze - najlepszym pomysłem chyba nie było ;) To tak na marginesie.

09.05.2003
14:57
[48]

aries [ Konsul ]

zandarus --> mysle ze co do kapliczek wkncu dojdziemy jak to jest ... ale kazdy przejdzie gre 2 albo i 3 razy ... wtedy moze cos bedziemy wiedziec wiecej ...

NicK --> ja jednak pokusze sie tam pojsc przed wyplynieciem ... i postaram sie otworzyc wszystkie 3 naraz i powalczyc z nimi wszystkimi ... pamietaj ze jako palladyn bede mial ju zniezly czar dzialajacy na kilka szkieletow naraz ... zobaczymy jak bedzie ... ;)

09.05.2003
15:03
[49]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Próbowałem przejść te szkielety na 40 poziomie najemnika i mnie utłukli. Te szkielety i mag-szkielet po otwarciu, to nie problem. Schody zaczynają się kiedy chcemy wyjść. Pojawiają się wojownicy cienia i magowie-szkielety. Zanim zabiję szkielety to mag mnie zamrażał. Problem stanowią wąskie korytarze, nie można dobiec i załatwić magów.

09.05.2003
15:09
[50]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Ja nie dałem rady przejść tych szkieletów na 40 poziomie najemnika. Tych po otwarciu kuferków załatwiłem szybko. Problem pojawił się kiedy chciałem wyjść. Zjawiają się wojownicy cienia a za nimi magowie-szkielety. Zanim zabiję szkielety to magowie mnie unieruchamiają. Za wąskie korytarze.

09.05.2003
15:14
[51]

aries [ Konsul ]

No dobrze dzis piatek i czas juz do domku ... i do swiatu gothica ... wiec do uslyszenia po weekendzie i milej zabawy :):):)

09.05.2003
15:14
[52]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Sorry za powtórkę ale dodawanie postów zaczyna coś u mnie szwankowac.

09.05.2003
15:25
[53]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Ktoś już o tym wspominał, szkoda że tak mało wychodzi cRPGów. Kiedy RTSów są dziesiątki. Ciągle strategie i strategie. Co nie znaczy, że nie lubię strategii, jednak wolę RPGi. Tych jak na lekarstwo.
Ciekawi zapowiada się Mistmare. Grafika podobna jak Gothic. Demo grywalne można znaleźć w Fantasy Click.

09.05.2003
15:29
[54]

Yancy [ Senator ]

Czyżby w tym grobowcu miała być najtrudniejsza potyczka w grze? A zapowiadało się tak niewinnie. No ale jak nie potrafi sobie z tym poradzić Łowca Smoków na 40 lvl. to kto? Może mag?

09.05.2003
15:31
[55]

Yancy [ Senator ]

zandarus ---> Jak dla mnie problemem stały się wymagania sprzętowe nowych gier RPG :( Gothic 2 jeszcze jako tako działa, Morrowind już raczej kiepsko. Ale klasyka jest bogata w tytuły.

09.05.2003
15:51
smile
[56]

AndrzejF [ Centurion ]

Witam

Jak zdobyc swiety mlot w lasztorze jestem w 5 rozdziale i myslalem, ze go dostane. Jako paladyn nie chce urzadzac jatki (mnisi nie chca go dac) a denerwuja mnie golemy. Mozna je niszczyc inaczej?

Gdzie smok zywoilu ognia schowal skarb?

Czy w gildii zlodziei byla skrzynia otwierana TYLKO kluczem otrzymywanym od Hanny za zapiski lichwiarza? Mam wrazenie, ze wszystko tam wyczyscilem wczesniej.

zadania - medalion XX(lowcy smoka na zamku w dolinie),zlodzieje tez dolina 4 rozdzial - jakies sugestie?

09.05.2003
15:55
[57]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Nie ukrywa, że byłem zły. Postć była wypasiona, orki wojownicy i szkielety wojownicy 1 cięcie, trolle 2 bumy, główny boss otrzymał ok. 10 bumów. Problem stanowią ci magowie. Jak otwierałem skrzynie to potem od razu załatwiałem maga a 5 - 6 szkieletów było formalnością. Następnie kiedy się wychodzi wąskim (!) korytarzem drogę blokują szkielety i wojownicy cienia a za nimi chyba 2 - 3 magowie. Zanim wytnie się drogę do maga to on zdąży razić lodem. Może trzeba się teleportować i wyciągać ich pojedyńczo od wejścia do krypty? (nie próbowałem)
U mnie Gothic też czasem szarpie (głównie miasto). Mam AMDeka 1800+.

09.05.2003
16:05
[58]

zandarus [ Generaďż˝ ]

AndrzejF ---> Młot trzeba ukraść, rzuć czar sen na strażnika.
Skarb smoka ognia jest na skałach za nim, trzeba tam wdrapać się. Pokombinuj gdzie można wskoczyć.
Klucz od Hanny otwiera skrzynię na wyspie w jaskini (tam gdzie jest półapka z kolcami)

09.05.2003
16:15
[59]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Co do golemów to je załatwiałem mieczem. Wyjątek magiczny golem tego trzeba potraktować tym młotem. Sposób na golema to wbiec na niego i ciąć. Jeśli masz siłę ok. 140- 150 dużo życia i dobry miecz 2h ten na smoki, to 2-3 uderzenia powinny wystarczyć.

09.05.2003
16:40
[60]

Bajt [ ]

Witam, dawno mnie tu nie bylo, a to dlatego ze gram teraz w pierwsza czesc tej wspanialej gry.

Jesli chodzi o ta krypte to ja przeszedlem ja osobno komnatami. Na te szkielety co sie pojawiaja po otwarciu 3 skrzyni, jest dosc latwy sposob. Trzeba im stawic czola w tej komnacie ze skrzynia, ale stanac tak, zeby nie widzial nas szkielet-mag. Nastepnie zabic szkielety w sali (czarami najlepiej), a potem magow (tez najlepiej czarami). Potem pozostaje zabic tylko upadlego paladyna i juz :)

Oczywiscie, jesli ktos chce przejsc wszystkie komnaty naraz, to ten sposob mu nic nie da.

09.05.2003
16:53
smile
[61]

michalak01 [ Legionista ]

Witam!
Hej, ale te watki powstaja jak grzyby po deszczu :) Az nie nadazam z czytaniem.
Ale nic to - zrobil ktos questa z Sengrathem? To ten gosciu co pobiegl za orkami, ktorzy zwedzili mu kusze (4 epizod). Smoki wybilem kraine oblatalem, ale po gosciu ani sladu, hmm... gdzie on moze byc?
Tak na marginesie, to znalazlem fajnego buga. W rozmowie z Udarem (ten ktory chcial zeby poszukac Sengratha) po zabiciu wszystkich smokow pojawila mi sie opcja dialogowa, ze moge mu wreczyc pierscien jakiegos tam typa na T.... Wybralem ta pocje i zaliczylo mi questa, ktorego nawet nie dostalem nie mowiac juz o odnalezieniu tego pierscienia (jestem pewien, ze go nie mialem) - heheh....

09.05.2003
17:33
[62]

maniak11 [ Legionista ]

jestem w klaszorze w piwnicach mam zrobic rune potrzebuje do tego wode swieconą i pusty kamien runiczny skąd wziadz ten kamień

09.05.2003
17:34
[63]

Bogdan S. [ Pretorianin ]

zandarus-----> golemy (kaminne i ogniste) zalatwialem mieczem 1h grajac magiem, no problem, sile mialem cos pod 100.
--------------------------

Uzywajac czarow ,przez rycerzy cieni i szkielety (zabijanie ozywienca) przechodzi sie niezwalniajac kroku, dobre tez jest "tchnienie smierci" w bliskiej odleglosci dziala masowo kilujac wszystkich na drodze (czarny mag po pierwszym ledwosie trzymal na nogach). Ogolnie przejscie ostatniej lokacji Magiem jest banalnie proste.

Tak w ogole to w 2-jce malo zmienil;i sposob walki, miale nadzije ze jak dojde do 100 % w umijetnosci to cos to da, ale niestety. Podobaja mi sie bloki, sa duze lepsze niz w jedynce i wrescie mozna ich uzywac. Dzieki nim udaje sie pokonac Bulka i innych "mocarzy" juz na 7-9 pozimie.

09.05.2003
18:07
[64]

P4weleK [ Legionista ]

Po raz kolejny sie o to pytam i otrzymuje wymijajace odpowiedzi, mianowicie :
Czy sedzia daje jeszcze jakies zadania po tym jak sie rozprawiam z uciekinieramiz wiezienia ( mowi ze moze kiedys bedzie cos mial ), wiem ze juz moge zakablowac go u Lee ale moze ma jeszce jakies zadania dzieki ktorym jescze bardziej go pograze ????

09.05.2003
19:52
[65]

wuluk [ Tleilaxanin ]

michalak01 --> Trup tego paladyna leży przy tej orkowej palisadzie. A ten pierścień otrzymujesz od paladyna-górnika, z poleceniem, byś go przekazał Udarowi...

09.05.2003
20:03
smile
[66]

Grzybiarz [ Badacz Ściółek ]

Ej mam problem z jedną misją:
1. Gdzie znajduje sie Mortis (misja z zielem)
Proszę pomóżcie
PLEASE

09.05.2003
20:07
[67]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Hej ! Własnie walczyłem z bagiennym smokiem i mi wywaliło do windy ,więc postanowiłem przed kolejną rundą najpierw pogadać troche na forum :)

Yancy --> Wiem, że Ci poszukiwacze są ciency mi nic nie robią ich czary (0 strat). Mnie oni po porstu denerwują, bo przy każdym trzeba wysłuchac tej głupiej gadki, pózniej 2 machnięcia mieczem i znów kolejny i znów i znów. To mnie trochę wkurzało, ale już jestem po (4 rozdział aktualnie).

Mam pytanko, gdzie moge znaleźć amulet Angora? Mówił, że jest gdzieś na południu, ale południe jest troche duże. Z góry thx za info.

09.05.2003
20:40
smile
[68]

bone_man [ Powered by ATI ]

Witam!
Przepraszam jesli bylo, ale nie wiedzialem.
Po drugim rozpoczeciu gry cos spostrzeglem w Khorinis jest wlasciciel ziemski, ktory zaprasza Nas na piwo. Jak nastepnym razem go zaczepimy to Nam nie da piwa, ale jak bedziemy go tak zaczepiac to bedzie Nam dawal np. 4 piwa potem nam nie da, a potem znowu 4 piwa etc.
Wydaje mi sie, ze tak w nieskonczonosc, ale czy ktos z Was sprawdzil czy tak mozna w nieskonczonosc?
Nie chcialbym Was oklamac.

Gordek--> tam gdzie jest lodowy smok sa dwa golemy, lub jesli grales w 1 to przy bramie, gdzie kiedys byl nowy oboz po lewej stronie przy scianie jest przejscie prowadzace do gory. Idz tym przejsciem bedziesz walczyl z zebaczami i szkieletami. Nastepnie zobaczysz katakumby ten amulet jest tam. Powalcz troche i go zdobedziesz.

09.05.2003
20:49
[69]

Yogi_B [ Konsul ]

Co do runów - w górnym miescie zlecaja Ci zadanie dwaj kupcy - jeden chce abys przyniósł kieł szefa zębaczy - oferuje runę(palladynem jak się nie myle pierscień +5 do wszystkich obron) - to ten kupiec u którego mozna kupic księgi zwiększajace umiejetności broni. Drugi stoi po lewej stronie wejście do górnego miasta - chce żebyś sprawdził co z rudę (on poprzedni nia handlował) - też oferuje rune za zadanie(co dawał grajac palladynem nie pamiętam). Jesli mnie pamięć nie myli do 6 rozdziału znalazłem 15 czystych run. Na poczatku 3 rozdziału miałem ich wolnych 7-8 - juz dobrze nie pamiętam:)))) Poza tym znaleałem kilka gotowych tun, ale takich, które akurat już miałem - kula ognia, lofowa bryła(albo pocisk) mo i światło. Tej ostatniej nigdy nieużywałem - powinna nazywać sie raczej oślepiacz gracza(podobnie jak palladyna) :))))

09.05.2003
21:46
smile
[70]

Karlak [ Centurion ]

Siema !

Jak sie uzywa umiejetnosci kradziez kieszonkowa ? :)

Pozdr

09.05.2003
22:27
[71]

wuluk [ Tleilaxanin ]

Karlak --> Podczas rozmowy. Jeżeli masz odpowiednio wysoką zręczność to pojawia ci się w w nawiasie np: "Kradzież tego mieszka będzie łatwa"..

10.05.2003
00:39
[72]

Yogi_B [ Konsul ]

Mysia - specjalnie dla Ciebie wegrałem save - ten kupiec od rudy to Fernando. Jak porozmawiasz z nim jeszcze raz to czeka Ciebie niespodzianka:)) + księga opętanych. Naprawdę radzę rozmawiać ze wszystkimi i zawsze wyczerpać liste dialogową.
No i przy okazji wyjaśni sie kwestia skrzynie koło mostu w drodze do gospody, która nie da się otworzyc:))))

10.05.2003
02:22
[73]

Yogi_B [ Konsul ]

Co do krypty koło majatku ziemskieg0 - palladynem przeszedłem mając runę zniszczenie zła - zabija złe postacie stojace w kupie.- bez problemu. Wczesnie próbowałem w 3 bodejże rozdziale, ale znudziły mnie podchody. dla cierpliwych - najlepiej jako ostatnia otworzyć skrzynke po prawej stronie. Wtedy da sie wyciągnać po kolei wsystkie szkieletki. Na magów z miksturą szybkości, wtedy duch Innosa czy coś takiego i jego obstawa ni zareagują. Potem po kolei obstawę i na końcu bosa i właśnie do tej końcówki nie miałem już cierpliwości. wróciłem później i w parę minut było po wszystkim. magiem to wogle nie ma problemu od 4 rozdiału.

Nie wiem skąd pogląd, ze na szkielety nie działa kula ognia - działa. na zwykłe szkielety x4, na szkielety większe x6. a przy okazji - Mysia - na początku przywołujesz zwykłe szkielety(pomniejsze bodajże) i one są złabsze. Armia ciemności zas to szkeiety na sterydach, aż żal, że nie mogłem ich wykorzystacć wcześniej. rozwalają wszystko i wszystkich

dla ambitnych - jest jescze jedna krypta w górniczje osadzie, a obok niej jaskinia ze szkieletem cieniostwora. ale zabawa:)))))

Smoczy korzeń bardzo często mają przy sobie orkowie elita, szczawi znalazłem z 22-25 + kupne. szukajcie.

grając magiem nigdy nie miałem problemów z kasą i mana. A to, ze ktoś wydał 30k kasy na buteleczki to chyba przesada. Toż to 1200 buteleczek czyli 60.000 mana. A co nie znajdujecie oprócz tego:))). jakie wy czary puszczacie, może z 7 kręgu:)))

10.05.2003
04:00
smile
[74]

Paul Atryda [ Chor��y ]

Czesc mam pare pytanek:
1. Jak zaczac quest z ksiega Lehmara ?
2. Jak rzucic czar Niepamiec. W czasie walki z kims, czy po walce ?
3. Czy w 1 rozdziale mozna nauczyc sie 2 kregu magii ?

10.05.2003
07:32
[75]

maniak11 [ Legionista ]

to samo pytanie jestem w klaszorze w piwnicach mam zrobic rune potrzebuje do tego wode swieconą i pusty kamien runiczny skąd wziadz ten kamień

10.05.2003
08:18
[76]

P4weleK [ Legionista ]

Po raz kolejny sie o to pytam i otrzymuje wymijajace odpowiedzi, mianowicie :
Czy sedzia daje jeszcze jakies zadania po tym jak sie rozprawiam z uciekinieramiz wiezienia ( mowi ze moze kiedys bedzie cos mial ), wiem ze juz moge zakablowac go u Lee ale moze ma jeszce jakies zadania dzieki ktorym jescze bardziej go pogrąże ????

10.05.2003
10:30
[77]

yutek [ Konsul ]

Jak gralem paladynem to wpadl mi w lapy kordelans niestety jak zaczalem sie bawic w zlodzieja to nijak niemoge go namierzyc, zna ktos jego lokalizacje???

10.05.2003
11:49
[78]

Johnn [ Ghoul ]

Moze mi ktos wytlumaczyc lopatologicznie jak jest z tym uczeniem? Bo to cco jest we wstepniaku jest dla mnie nie zrozumiale.

10.05.2003
11:53
smile
[79]

michalak01 [ Legionista ]

Witam!
Przeczytalem dyskusje na temat krypty i postanowilem sie przylaczyc?
Po pierwsze to runa zniszczenie zla dziala jakos dziwnie. Raz rozwala wszystkie szkielety w okolicy, innym razem rozwala jednego i basta. Nie wiem czemu tak sie dzieje. Jak ktos zna odp. to niech wrzuci na forum, bo ten czar przydaje sie nie tylko w krypcie.
Po drugie poczytajcie sobie nagrobki przed wejsciem do krypty - usmialem sie co niemiara :)

10.05.2003
11:54
smile
[80]

michalak01 [ Legionista ]

Jeszcze jedno! Gdzie moge dostac questa z sekstansem?

10.05.2003
12:04
[81]

michalak01 [ Legionista ]

Johnn---> Zeby podniesc ceche musisz:
1. Znalesc nauczyciela - we wstepniaku podano kto czego uczy i do jakiej maksymalnej wartosci cechy. Np. uczysz sie sily od kowala w porcie. Jak nauczysie jej do wart. =30, to juz dalej ten kowal Cie niczego nie nauczy i musisz poszukac kogos lepszego, np. Mortisa (kowala w strazy) - on moze nauczyc Cie sily do wart. = 60 (chyba). Tak samo jest ze wszystkimi cechami.
2. Pomodlic sie do Inosa lub uzyskac blogoslawienstwo od jego kaplana (zloz darowizne na swiatynie) - w ten sposob dostaniesz mniej lub bardziej losowy bonu do jakiejs cechy.
3. Zdobyc i wypic jeden z eliksirow zwiekszajacych statsy na stale
- eliksir ducha +10 mana
- eliksir sily +5 sila
- eliksir zrecznosci +5 zrecznosc
- eliksir zywotnosci +15 pkt. zycia

Mam nadzieje, ze to jest dostatecznie jasne :)
Pozdr. Michalak01

10.05.2003
12:09
[82]

Eomer [ Konsul ]

michalak ---> quest zwiazany ze znalezieniem sekstansu otrzymasz w 3. rozdziale od Ramireza - członka gildii zlodziei. Aha, i nie martw sie odnalezieniem sekstansu (po skonczeniu 4. rozdzialu będziesz zapewne posiadal ten przedmiot).

10.05.2003
12:10
[83]

michalak01 [ Legionista ]

Yutek---> Kordelas mozesz dostac od babki sprzedajacej bron na targu (imie na S...) W tym celu musisz zakablowac tego nieuczciwego handlarza - C... Ja tez znalazlem gdzies kordelas ' wolno' lezacy, ale nie pamietam gdzie. Mysle, ze jak chcesz grac zlodziejem i bardzo Ci na tym zalezy, to i tak mozesz podkablowac C... - nie ma to wplywu na dostanie sie do gildii!

10.05.2003
12:12
[84]

michalak01 [ Legionista ]

Eomer---> No to lipa. Pytalem o sekstans, bo juz go mam, a Ramirez juz dawno wacha kwiatki od spodu!

10.05.2003
12:47
[85]

maniak11 [ Legionista ]

do czego służą łzy inossa

10.05.2003
13:13
smile
[86]

sabdajm [ Pretorianin ]

Rzeczywiście, na początku Gothic 2, jest znacznie trudniejszy od jedynki. Bardzo wielu questów nie mogę wykonać np. zadania z odpędzeniem strażników z farmy Bospera, po prostu oni mnie załatwiają 2 trafieniami. Podobny problem mam z bandytami :/ Czy mozna wynająć sobie jakiegoś kompana zeby mi pomógł ich zabić?

U kogo najlepiej być czeladnikiem i o co z tym w ogóle chodzi, czy będę wykonywał jakieś questy dla swojego mistrza??
Jeśli chcę rozwinąć umiejętności w broni jedno i dwuręcznej to lepiej się przyłączyć do łuczarza czy do kowala?

Wykonując zadanie dla szefa paladynów wydałem jednego ze złodziei i teraz oni chcą mnie zabić. Rozumiem, że już nie mam szans się do nich przyłączyć? :/

Z góry dzieki za odpowiedzi :)

10.05.2003
14:53
[87]

xman18 [ Pretorianin ]

masz szanse sie do nich dolaczyc : ] pograj to zobaczysz: ] , niech level bedzie z toba :P

10.05.2003
15:04
[88]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

P4weleK ---> Spróbuj coś jeszcze od sędziego wydusić. Ja go wsypałem zaraz po zakończeniu questu z uciekinierami, a potem nie chciał już w ogóle ze mną gadać.

10.05.2003
15:23
[89]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Yo wszystkim. Wczoraj się trochę wczułem w grę i grałem z małymi przerwami od 14 do 5 rano :) Jestem już w 6 rozdziale i tu parę pytań do osób, które już przeszły grę. Wziąłem ze sobą Diego, Gorna, Lestera, Miltena, Vatrasa, Benneta i kapiatan Jorgena. Jestem już na wypie i na razie nie będę miał czasu grać, ale chcę wiedzieć. Otóż moje statsy to palek na 36 poziomie, siła 85 (i w zanadrzu 5 buteleczek siły, 2 szczawie i 8 smoczych korzeni na wszelkie wypadek), zrecznośc 65 i 4 buteleczki + 14 goblinich jagód, mana 121 jakby co to są te 2 szczawie i full korzeni ognistych, zroja - pancerz palka, miecz Gniew Inosa, kusze 60% i w zwykła kusza (55 obrażeń), ale w plecaku kusza łowcy smoków (100 obrażeń), łuki 30%, dwuręczne 47%, jednoręczne 68%, runy świety pocisk i wypędzeni zła i tu sie pojawia problem. Czy można z wyspy jeszcze wrócić do Khorinis przed załatwieniem Bossa? A jeśli nie to czy ktoś mnie może nauczyć broni jednoręcznych (nikogo takiego nei znalazłem, który chciałby ze mną płynąć? Pytam się dlatego, że zawsze moge wczytać wczesniejszego sejwa.

10.05.2003
15:55
[90]

xman18 [ Pretorianin ]

BUHAHAHA ludzie 11 level i 101 sily hehehehe , a jak gralem 1 x to jak bylem paladynem na koncu gryt mialem 120 heheheeh
SCREN==> : p

gordek , broni jedn . i kusz uczy ten kapitan paladyn co wypozyczyl ci statek , siedzi na gornym pokladzie...............

10.05.2003
15:58
[91]

maniak11 [ Legionista ]

Jestem już na wypie zabiłem smoka i za smokem jest przepaść jak ją przejść

10.05.2003
16:02
[92]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Poprawcie wstępniak o myśliwych,ma być tak

13.MYŚLIWI by Gordek
MYŚLIWI
Grom (niedaleko wieży Dextera)
uczy usuwania:
- rogu cieniostwora
- żuwaczek
- serc
- kłów

Grimbald (niedaleko czarnego Trolla)
czy usuwania:
- żuwaczek
- pazurów
- skrzydeł krwiopijcy
- żądeł krwiopijcy

Gaan (niedaleko wejścia do górniczej doliny)
uczy usuwania:
- rogu smoczego zębacza
- kłów
- skrzydeł krwiopijcy
- żadeł krwiopijcy

Wilk (na farmie Onara lub na farmie Bengara, jeśli mu znalexlismy prace)
- robi pancerz z płyt pełzaczy (dopiero jeśli pogadalismy na ten temat z Gestalhem) by Yancy
To są myślwi, którzy występują na mapie Khorinis.

Gestalh (niedaleko smoka powietrza, górnicza dolina)
uczy usuwania:
- żuwaczek
- języka ognistego jaszczura
- rogu smoczego zębacza
W 4 rozdziale dodatkowo uczy:
- usuwania smoczych łusek
- spuszczania smoeczej krwi


Nauczyciele (proszę uzupełnić):

Strzelanie z łuku: Wilk (farma Onara), max. ??, Bartok (były czeladnik łuczarza Bospera), max. ??, Niclas (jak idziemy pod górkę od latarni Jacka), max. ??
Bronie jednoręczne: Cord (farma Onara), max. ??; Cedrik (obok ratusza - tylko paladyni), max. ??; Wulfgar (koszary), max. ??; Keroloth (zamek w Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. ??; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Arlik (za magazynem w Khorinis), max. 30;
Bronie dwuręczne: Cord (farma Onara), max. ??; Paladyn obok ratusza (tylko paladyni), max. ??, Wulfgar (koszary), max. ??, Keroloth (zamek z Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. ??; Rod (farma Onara), max. ??; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Lee (farma Onara), max. ?? (dopiero 5 rozdział i trzeba miec przynajmniej 60%);
Otwieranie zamków: Thorben (stolarz w Khornis); Ramirez (w gildii złodzieji)
Skradanie: ten trzeci z gildii złodzieji (może być na odwrót z Ramirezem, niestety teraz nie pamiętam dokładnie) i Bartok (były czeladnik łuczarza Bospera)
Zręczność: Cassia (w gildii złodziji), max. ??, kusznik w koszarach Khorinis, max. 60; Lares (port Khorinis), max. ??, jeden gostek w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. ??; Torflof (farma Onara), max. ?? (tylko najemnicy lub bez przydziału);
Siła: Carl (kowal z portu Khorinis), max. 30; Harad (kowal z dolnego miasta), max. 50; jeden gostek w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. ??; Torflof (farma Onara), max. ?? (tylko najemnicy lub bez przydziału); Mortis (kowal z koszar), max. ?? (tylko straż królewska); Bennet (farma Onara), max. 100 (dopiero w 5 lub 6 rozdziale); Ingrath (ratusz - tylko paladyni), max. ??;
Kusze: Uldar (kusznik z zamku w Górniczej Dolinie), max. 30; Dragomir (w obozie przy dordze do magicznego golema), max. 60; Kusznik z koszar w Khorinis, max. 60;
Mana: Vatras (mag wody z okolic świątyni Khorinis), max. 60; Sengorath (zamek w Górniczej Dolinie (tylko 2 i 3 rozdział), max. ??, Mag w klasztorze, który stoi przed kościołem, max. ?? (tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału); Pyrokar (klasztor, kościół - tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału, trzeba być zaawansowanym magiem [powyżej 60%]), max. ??;
Kradzież kieszonkowa: Cassia (gildia złodzieji - dopiero jak tam wstąpimy);
Zdejmowanie zwierzętom skór: Bosper (łuczarz w Khorinis);
Tworzenie run: gostek w klasztorze, w bibliotece (tylko magowie);
Magia Ognia: gostek w klasztorze, przed kaplicą (tylko magowie);
Alchemia: Sagita (jaskinia za farmą Onara); Constatntino (dolne miasto Khorinis); Ignaz (miasto portowe, za kowalem Carlem), gostek w klasztorze, w piwnicach (dodatkowo robi on miskurki jesli mamy składniki);



10.05.2003
16:23
[93]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Dodajcie jeszcze do wstępniak
kowal Carl (miasto) - siła 30
kowal Harad (miasto) - siła 50
Mortis (koszary, dla strazy) - siła 60
Opolos (klasztor, dla magów) - siła 70
Brutus (zamek) - siła 75
Torlof (farma Onara, tylko dla najemników) - siła 90
Bennet (po zabraniu na statek) - siła 100

Do myśliwych dodajcie:
Talbin (dolina, na prawo od mostu na zamek, przejść się wzdłuż rzeki i 1 wejście w lewo)
-serce
-róg cieniostwora
-pazury
Jergan (w kopalni Fajetha, chyba po otrzymaniu zadania z rudą)
-pazury

10.05.2003
16:33
[94]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Gordek --->
Cord 90 % 1h i 2h
Lee 100% 2h
Wulfgar 60% 1h i 2h
z Rodem mam problem, gram palladynem, kiedy wróciłem z górniczej doliny chciałem dopakować 2h, poszedłem do Roda i uzyskałem 60%, kiedy uzbierałem kilka punktów znowu zwiększyłem u Roda do 70%, i....... najlepszy numer za kolejnym razem wyświetliło mi, że max dla Roda to 30 2h ????????????

10.05.2003
16:39
[95]

Gordek [ Generaďż˝ ]

zandarus --> Kowali już opisałem, Torlofa też. Dzięki za uzupełnienie reszty. Co do mysłiwych to te pzaurki już umiałem obdierać, więc nie było u mnie tej opcji, a do tego 2 myśliwego nie doszedłem, bo już mi się nie chciało tam iśc (jest to jedyne miejsce w Gd, gdzie nie byłem w 4 rozdziale).

10.05.2003
16:56
[96]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Gordek ---> Grimbald uczy jeszcze pancerzy pełzaczy (choć w dialogu pojawia się zębaczy) sprawdzałem, Lares 30 zręczność.
Niech ktoś napisze ile jest szczawi królewskich na mapie Khorinis , bo ja znalazłem 10 (rosnących).
Teraz ciekawostka:
wczoraj i dzisiaj dokonałem eksterminacji plemienia orczego w dolinie i przełęczy średnich orkowych toporów, efekt:
17 mieczy elitarnych orków,
73 ciężkich orkowych toporów,
31 średnich orkowych toporów,
19 lekkich orkowych toporów,
nie jestem czy wszystkie zebrałem? :) :) :)

10.05.2003
17:05
[97]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Zandarus --> to jeszcze nic :) Poszukaj mojego posta jakieś 2 wątki temu miałem więcej, a póżniej dodatkowo jeszcze po 30 każdej broni (lekkich, średnich, ciężkich) a jakby dodać jeszcze to wszystko co miałem po oczyszczeniu Khorinis to wszystkiego z około 700 by było (z jaszczurzymi mieczami spokojnie 850).

10.05.2003
17:09
[98]

Gordek [ Generaďż˝ ]

No może trochę przesadziłem :)
Ogromnych toporków to z 30 miałem
Ciężkich ze 180 by było
średnich ze 100
lekkich też coś koło 100
jeszczurzych mieczy z 80 było
Czyli w sumie niecałe 500 :) a nie 850, ale tak lepiej brzmiało ;)

10.05.2003
17:19
[99]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Gordek ---> Ja to tylko zebrałem w 2 rozdziale w dolinie , level skoczył z 12 na 22, jaszczury też tępiłem, w międzyczasie załatwiłem troli z czarnym, oraz dostałem smoczą zgubę od panów bez tkanki w podzięce za skrócenie ich trwania.

10.05.2003
17:48
[100]

Gordek [ Generaďż˝ ]


Takie coś dałem we wcześniejszym wątku i to jest tylko z 2 rozdziału

A teraz małe info:
Nie wiem czy ktoś to już wczesniej zauważył, ale w 3 rozdziale w gospodzie można zakupić orkową zgubę.
I jeszcze ogłoszenie.
TANIO SPRZEDAM
83 ciężkie orkowe topory
31 śrenich orkowych toporów
18 orkowych lekkich toporów
18 orkowych mieczy wojennych by Ork Elita
GRATIS dorzucę
38 jaszczurzych mieczy.
CENA DO UZGODNIENIA
TYLKO HURTEM :)

to tak żeby się pochwalić ilu to ja zabiłem :) Specjalnie liczyłem.

10.05.2003
18:25
[101]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Czy wszyscy grają, bo coś pusto na forum
Można dodać do wstępniaka lokalizacje szczawi:
- za kamiennym kręgiem na farmie Lobarta,
- okolice schodów do fosy na prawo od północnej bramy miasta,
- góra na prawo wychodząc z latarni (rośnie przy drzewie, które nie jest świerkiem),
- za kręgiem z kamieni na szczycie góry na którą idziemy prosto z latarni (prawa droga do miast, lewa na górę),
- 2 sztuki przy kamiennym kręgu, tym niedaleko jaskini z kołowrotem (1 rośnie w kręgu, 2 obok przy drzewie),
- za czarnym trollem,
- na cmętarzu za farmą Sekoba,
- w krypcie za farmą Onara,
- za trolami przy wieży Dextera.

10.05.2003
18:32
[102]

zandarus [ Generaďż˝ ]

poprawka, Góra na lewo wychodząc z latarni

10.05.2003
19:30
smile
[103]

ThemU [ Junior ]

POMOCY!!!! JAK ZOSTAĆ PALADYNEM ? I JAK SIĘ MOŻNA DOSTAĆ DO GÓRNICZEJ DOLINY?????

10.05.2003
19:39
[104]

Gordek [ Generaďż˝ ]

ThemU -->
Pograj trochę to się wszystko dowiesz, a tak jak ci każdy będzie podpowiadał to popsujesz sobie grę

10.05.2003
20:45
smile
[105]

szokbar [ Pretorianin ]

pyt -------------> czemu nie moge wyplynąć z Khorinis? mam załogę, Hagen jeszcze w mieście

10.05.2003
20:49
[106]

bone_man [ Powered by ATI ]

Mam pytanie teraz przylaczylem sie do najemnikow. Lee dal mi zadanie przekazania Lordowi Hagenowi ,,oferty pokoju,,. Bylem u niego powiedzial, ze Lee zostanie zwolniony i tylko ON. Poszedlem do Lee powiedzialem mu o tym i zadania mi nie zaliczylo i nie dostalem zadnego doswiadczenia. Co mam zrobic?

10.05.2003
20:52
smile
[107]

szokbar [ Pretorianin ]

pyt ------------> który mieliście lvl kiedy wypływaliście?

10.05.2003
21:01
[108]

Gordek [ Generaďż˝ ]

szokbar --> Ja jestem własnie po wypłynięciu, mam 36 level i nie wiele brakuje mi do awansu, z resztą pare postów wyżej opisałem całą moją postać.
Musisz wziąć 5 ludzi i kapitana, pogadać ze strażnikami na statku mówiąc im, że masz wyższy stopień, później wejść do kabiny kapitana, obejrzeć fajny filmik, poczekać na wczytanie gry i jesteś w 6 rozdziale.

10.05.2003
21:02
smile
[109]

Paul Atryda [ Chor��y ]

Czesc,ponawiam moje pytania:
1. Jak zaczac quest z ksiega Lehmara ?
2. Jak rzucic czar Niepamiec. W czasie walki z kims, czy po walce, jak gosc zginie i sie podniesie ?
3. Czy w 1 rozdziale mozna nauczyc sie 2 kregu magii

10.05.2003
21:13
[110]

wuluk [ Tleilaxanin ]

Paul Atryda -->

1. Musisz mu ukraść (kradzież kiesz.)
2. Po walce

bone_man --> Na pewno nie dostałeś żadnych xp-ków? Może coś dostałeś przy rozmowie z Hagenem ?

10.05.2003
21:17
[111]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Paul -->
1. Musisz mu po prostu ukraść tę książkę (wymagana znajomość kradzieży kieszonkowej)
2. Ja rzucałem go zaraz jak osoba wstała i wszystko było OK.
3. Nie wiem, jeszcze nie grałem magiem ,ale przypuszczam, że nie. Jest 6 kręgów i 6 rozdziałów, więc chyba na każdy rozdział przypada 1 krąg.

10.05.2003
21:37
[112]

xman18 [ Pretorianin ]

paul=>
ja grajac magiem zanim poszedlem do 2 rozdzialu mialem 3 krag magii [ehh te szkieletki : p ]
i kolo 17 levelu..............

10.05.2003
21:49
smile
[113]

szokbar [ Pretorianin ]

pyt -------------> jak to ma byc z tym eksperymentem? pobijam, rzucam i nic, PROSZĘ O DOKŁADNY OPIS

10.05.2003
21:59
[114]

Gordek [ Generaďż˝ ]

szokbar --> bijesz -> gostek pada na ziemię -> przygowujesz sobie czar -> gostek wstaje -> rzucasz czar -> gostek nic nie pamięta

10.05.2003
22:01
[115]

szokbar [ Pretorianin ]

pyt ------------. kogo pobiłeś?

10.05.2003
22:05
[116]

wuluk [ Tleilaxanin ]

szokbar --> Constantin nadaje się idealnie...

10.05.2003
22:20
[117]

bone_man [ Powered by ATI ]

wuluk --> ani jednego xp-eka :(( Dzieki Bogu, ze mam wczesniejszego save uff!

10.05.2003
22:25
[118]

Zoombie [ Junior ]

Możecie mi wyjaśnić Próbę Ognia, bo nierozumiem wogóle tych zadań.

10.05.2003
22:25
smile
[119]

BriskShoter [ Senator ]

Pytanie od mojego brata który gra w GII (ja nie mam czasu)

ps.Nie ja pytam tylko on wiec prosze mnie nie bić :) a przynajmniej nie po twarzy :)

Czy ktos we co jest w skrzyni która znajduje sie w jaskini koło Czarnego Trolla? (to przejsciu przez most,jaskinia ukryta za lisćmi/krzakami,koło mysliwego z którym można było polować na Zębacze) I jak ją otworzyc? już moge przejść do 6 rozdziału ale chce sie dowiedzieć co jest w tej skrzyni.

10.05.2003
22:34
[120]

wuluk [ Tleilaxanin ]

Zoombie --> https://gothic2.binio.com

10.05.2003
23:02
[121]

Johnn [ Ghoul ]

Nie wiem czy moge tworzyc nowy watek wiec zapytam sie jeszcze w tym.
michalak01 ---> Dzieki, ale nie o to mi chodzilo chodzilo mi o wyucznie sie np. walki mieczami z tym jak to sie uczy ze niby raz latweiej raz trudniej i jak to dokladnie jest ze uczac sie jednego uczymy sie innego.

10.05.2003
23:45
[122]

robal [ Pretorianin ]

Cześć. Pisze o problemach w Gothicu 2 po raz pierwszy. Otóż mój problem polega na tym ze jestem strażnikiem i dostałem zlecenie żeby odnaleźć 3 palladynow którzy wydobywują rude i dowiedziec się od nich ile wydobyli tej rudy. Wiec wykonalem zadanie żeby zabic dowodce zebaczy oraz odnalazem Diega ale za cholere nie mogę znaleźć tego trzeciego palladyna. Wiec jeżeli ktos z Was może to prosze by wskazal mi dokladnie ma mapie gdzie się znajduje ten koles. Aha jeszcze jedno gdzie mogę podniesc sile powyzej 60 bo najemnicy ani palladyni nie chca mnie uczyc. Liczę na Wasza pomoc. Pozdrawiam

10.05.2003
23:47
smile
[123]

michalak01 [ Legionista ]

Witam!
Glupia sprawa, ale zacialem sie w 5 epizodzie. Przynioslem juz Hagenowi 'wystarczajaca' ilosc pierscieni Orkow Hersztow, spenetrowalem lochy pod klasztorem, zdobylem ciezka zbroje palladyna, konsekrowalem miecz po raz drugi i co dalej? Pobigalem po mapce i nikt nie ma nowych opcji dialogowych. Moze wrocic do Xardasa? Przed questem w kalsztorze zostawil mi notke, ze wyskoczyl po bulki do skelpu, ale nie wspomnial kiedy wroci - pewnie zaszyl sie z kumplami nekromantami i popija mrocznego palladyna :)
Tak powaznie, to co mam zrobic zeby pchnac fabule?

Johnn---> Nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym 'raz latwiej, raz trudniej'! Sprecyzuj pytanie. Co do tego, ze uczymy sie 2 rzeczy naraz, to wyglada w ten sposob: tworcy gry przewidzieli, ze jak walczysz mieczem specjalizujac sie w 1 typie, to mimowolnie uczysz sie drugiego. Polega to na tym, ze co 30 pkt. umiejetnosci (czyli co prog zielony, wojownik, mistrz) musisz wydac 10PN zeby wskoczyc na kolejny prog automatycznie zwiekaszajac poziom umiejetnosci broni, ktorej uzywasz mniej.
Przyklad:
Masz umiejetnosc miecze jednoreczne na poz. 30, a dwureczne na poz. 10. Chesz podniesc jednoreczne o kolejne 5 pkt. i wskoczyc z progu zielony na wojownik. Teraz musisz wydac 10PN i dostaniesz +5 do jednorecznych i +5 do dwurecznych, a twoje statsy beda wygladaly tak: jednoreczne 35%, dwureczne 15%. Nie da sie przekroczyc progu bez zwiekszenia drugiego rodzju broni!
Mam nadzieje, ze teraz jest dostatecznie jasno, bo juz jasniej nie potrafie ;)

10.05.2003
23:54
[124]

michalak01 [ Legionista ]

robal---> Mniemam, ze chodzi Ci o tego typa, ktory poszedl z ruda sam. Jesli grales w Gothica 1, to bedzie Ci latwiej skumac co za chwile napise. Kolesia znajdziesz w jaskini za obozem lowieckim na zachod od zamku (blisko zamku). W Gohticu 1 byl tam koles, ktory uczyl strzelania z luku. Jeszcze inaczej: na zach od zamku jest bagno. Patrzac na mape ten oboz znajduje sie tuz nad zach. 'wejsciem' na bagno!

11.05.2003
00:06
[125]

Gordek [ Generaďż˝ ]

michalak01 --> Jeśli konsekrowałeś miecz łzami innosa i teleportowałeś się po zbroję to na pewno też masz mapę wyspy. Poszukaj jej zobaczi pojawi Ci się nowa opcja skomletowania drużyny. Najlepsze jest, że bohater sam wspomina, że bierze mapę, więc apel do wszystkich : słuchajcie co bohater i inni w grze mówią i bez problemu przejdziecie grę. Ja się pytałem o parę rzeczy, ale właściwie albo sam wcześniej doszedłem jak je zrobić albo pogadałem z kimś w grze i znalazłem.

11.05.2003
00:10
smile
[126]

michalak01 [ Legionista ]

Gordek---> Kurcze, nie zwrocilem uwagi. Poza tym bylem podjarany nowa zbroja :) Dzieki za info!

11.05.2003
03:53
[127]

Gordek [ Generaďż˝ ]

I w końcu udało mi się ukończyć Gothica 2 grając paladynem. Moje statsy obok. Teraz trochę ochłonę i zabieram się za grę najemnikiem, a później magiem. Trzeba przyznać, że na bank zapowiada się część 3 albo dodatek.

11.05.2003
04:09
[128]

Gordek [ Generaďż˝ ]

SPOILER - kto nie chce za szybko poznać końca niech nie czyta !!!

Zauważyliście pewną nieścisłość? Otóż końcowy smok mówi nam, że wysłał poszukiwaczy żebyśmy dzieki nim odnaleźli drogę do niego, czyli powinni być przewodnikami. Ciekawe tylko jak chcieli nam wskazać droge do swego pana wrzeszcząc, że nigdy się do niego nie dostaniemy i atakując nas? :)
W ogóle to nie wiem, czy ktoś zauważył, że Ci późniejsi poszukiwacze są silniejsi od tych z 3 rozdziału. Ci z 3 nic mi nie robili, a tamci już trochę życia zabierali i to jedyna taka sytuacja kiedy jakaś postać jest silniejsza w następnym rozdziale. Mogli ją chociaż inaczej nazwać np. pomniejszy poszukiwacz :), poszukiwacz junior :) itp.

KONIEC spoilera.

11.05.2003
04:10
[129]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Jeszcze jedno (ach ta skleroza). Jeśli ktoś chce to mam kody zamków do ok. 98% skrzyń w grze, więc jeśli ktoś chcę to moge udostepnić.

11.05.2003
09:04
smile
[130]

Suka [ Centurion ]

Angel_from_kabaty ----> zrob juz nowy wątek.
I niech ktoś odpowie na pytanie kto rozprowadza ziele po porcie. Pisaliście, ze mam się 2x "pobawić z Nadią" i ona mi powie kto rozprowadza ale niechce mówi mi "Zostaw mnie w spokoju" a Borka "Spadaj Koleś" przychodze bez pancerza straży i znów tosamo.

11.05.2003
10:19
smile
[131]

bone_man [ Powered by ATI ]

Blagam Was pomozcie mi. Jestem najemnikiem Lee dal mi list mialem go wreczyc Lordowi Hagenowi. Poszedlem do niego powiedzial, ze ulaskawi tylko Lee. Dostalem wpis w dzienniku i nic wiecej. Poszedlem do Lee i nic ani xp-ekow ani wpisu w dzienniku. Co musze jeszcze zrobic. Wiem, ze juz sie Was o to pytalme, ale nie chce mi zaliczyc tego zadania :(

11.05.2003
10:25
[132]

michalak01 [ Legionista ]

suka---> Zabaw sie z Nadia raz, potem zapytaj ja o ziele. Powie Ci, ze to Borka jest dealerem. Idz do Borki i powiedz, ze chcesz kupis skreta. On bedzie sie migal, to powiedz, ze wiesz, ze on sprzedaje. Jak zapyta skad to wiesz, to nie mow, ze od Nadii tylko powiedz, ze niewazne czy cos takiego. Borka sprzeda Ci stuuf i juz mozesz biec do Andre zakablowac Borke.

11.05.2003
10:27
[133]

xman18 [ Pretorianin ]

bone jak gralem wczoraj to mi zaliczylo.......................

11.05.2003
10:28
smile
[134]

michalak01 [ Legionista ]

Kurcze jak tez chyba mam skeroze i niepotrzebnie tyle postow sie umieszcza, ale sorry :)
Czy mieczyk mozna konsekrowac 3 raz? Jak tak, to czy jeszcze w 5 rozdziale?

11.05.2003
10:50
[135]

xman18 [ Pretorianin ]

michalak za dobrze bys chcial :]].....tylko 2x mozna !!!!!!!!!

11.05.2003
10:50
[136]

bone_man [ Powered by ATI ]

xman18 --> pszedles do Hagena i co dostales xp-eki ? A ptem poszedles do Lee i co sie stalo? Ja dostalem tylko wpis w dzienniku i nic wiecej? Bez doswiadczenia :(

11.05.2003
10:51
[137]

xman18 [ Pretorianin ]

nie wiem czy dostalem expa.... ale zadanie zaliczone lee cos tam powiedzial ze nie ma mowy ze nie zostawi swoich chlopccow itd itd i ze cos wymysli jeszcze czy cos takiego...............

11.05.2003
10:53
[138]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Następna część gotowa

11.05.2003
10:53
[139]

bone_man [ Powered by ATI ]

mnie tez tak powiedzial, ale zadanie ciagle mam w wykonywanych, a u Ciebie ono zniknelo tzn. przeszlo do zaliczonych?

11.05.2003
12:05
smile
[140]

norbic [ Junior ]

Witam. Chodzi o to zadanie zlecone przez kapitana Garonda. Mam odnalezc trzu grupy gornikow wydobywajacych magiczna rude. Dostalem mapke ale... Odnajdyje grupe Faratha pomagam mu i spox.

Druga grupa zostala wybita przez pajaki jednak znalazlem list Silvetre'a i on mowi ze puscil Diega z paladynami tylko nie wiem gdzie?

Ostatnie grupe tez znalazlem i nic. Kiedy wracam do zamku to moge informowac Garonda jedynie o grupie Faratha a pozostalych nie.

Pomocy. Bede dzwieczny :D :D

11.05.2003
20:17
[141]

robal [ Pretorianin ]

michalak01--> dzieki za pomoc

11.05.2003
20:50
[142]

maniak11 [ Legionista ]

norbic masz strone zopisaną mapą https://ichtrojesite.glt.pl/

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.