GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic 2 (cz.21)

08.05.2003
13:52
[1]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Gothic 2 (cz.21)

Zostala wypuszczona kolejna czesc wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tu bedziemy rozmawiac o swoich rozterkach w grze jak i problemach, napotkanych podczas podrozy po dolinie, ktorej juz nie oslaniala bezpieczna bariera, w ktorej grasuja Orki ze smokami na czele. My musimy sprostac wyzwaniom i pokonac zlego boga Beliara, przywracajac tym samym spokoj i rownowage krainie ludzi !

=======================================================================

Porady forumowiczów:
SPOILER:

1. GILDIA ZŁODZIEJI
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto
Moja scieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy sie udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy sie zostać złodziejem.

"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodzieji, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kase Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąc zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w szkrzyni w tej jaskini jest smierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójsć do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyc do gildii.


2. PROBLEMY Z KASĄ by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)

3. KAPLICZKI by Long & Mysia
Kapliczki: podsumowanie
Uparłem dowiedzieć się o kapliczkach eksperymentalnie jak najwięcej i oto efekty: nie ma znaczenia której kapliczki się użyje - łaskę Innosa można i tak otrzymać tylko raz dziennie. W ogóle można uzyskać do 8 bonusów, które zależą od wielkości datku (generowany losowo):
100 sz lub 50 sz: +5 życia, +4 many, +1 siły
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)

Losowość generowanego bonusu oznacza, że można uzyskać komplet modyfikacji jednej tylko cechy - mechanizm S/L. Ale to nie sportowo :)

4.O DOŚWIADCZENIU by mikmac
Generalnie 1% umiejetnosci kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drozeje do 2 pkt. nauki.
Tworcy gry doszli do wniosku, ze jezeli walczysz mieczem jedn. to tez poniekad nabywasz doswiadczenia w dwurecznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w kazdej umiejetnosci sa trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejetnosci [luk-kusza; jedno.-dwureczny] roznia sie stopniem, to zawsze uczysz sie za 10 pkt nauki i idzie to po 5% na kazda umiejetnosc. Jest to po to aby nadgonic z druga umiejetnoscia do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [lucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka bedzie kosztowac 10 pkt nauki po 5% na kazde - az do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz sa w takim stopniu i mozesz uczyc sie je oddzielnie - czyli przeznaczac punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie sa: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%

5.JAK ZDOBYĆ ZBROJĘ PEŁZACZY by _Luke_
Co do tej zbroi z pelzaczy. Najpierw trzeba pogadac z mysliwym Gestath'em (kolesiem od smokow, o ktorego pytalo tyle osob), pozniej idziemy do Wilka na farmie Omara i przekazujemy mu 10 plyt z pelzaczy. Na nastepny dzien mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500

6. ODŻYWIANIE by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły

7. KRWAWE KIELICHY by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręcznośc na poziomie 40).
- Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej).
- Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu.
- Piąty kielich jest w ratuszu (o dokłądną lokalizację prosze SilentOtto)
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)

8. QUEST DLA HARADA (Przynieść broń orka) by Angel_from_kabaty
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
1) Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
2) Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą(tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukanajaskinia jest na dole.
3) Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. kosztuje nas to 50szt złota ale kożyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco bartokowi( jaśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.
Można równierz pogadać z Haradem i przekonac go, że Ork to zbyt trudny przeciwnik i dostać questa z pokonaniem bandytów, to jednak nie przynosi tylu kożyści.

9. JAK UŁATWIĆ SOBIE START by Angel_from_kabaty
Na samym początku jest dosyć ciężko. Moja sugestja jest następująca: żeby nie inwestować w siłe(zwłaszcza jak gra się magiem) najlepiej wziąć amulet +15 do siły. Amulet znajduje się w gildii złodziei. Nie będę się rozpisywał jak dostać się do gildii bo to już ktoś opisał. Powiem tylko jak sobie ułatwić zdobycie tego amuletu. Otóż na samym początku naszego pobytu w mieście należy zająć się dostaniem do siedziby gildii złodziei. Pogadać z szefową tej organizacji. Potem odmówić przyłączenia się do nich. Uciekać przed szefową(tylko uważajcie żeby nie przestała was gonić) do wyjścia z kanałów(tego do morza). Tam jest taki spadek, my wyskakujemy a ona utknie. Wtedy wystarczy łuk i troche strzał(czasem udaje jej się wyskoczyć ale to sporadycznie:P). Analogicznie można postąpić z dwoma pozostałymi członkami gildii(zdobyć exp i trochę przedmiotów). Następnie zabrać im klucze i otworzyć co się da. W zamkniętym dotąd pomieszczeniu jest skrzynia a w niej amulet +15 do siły. To na początek bardzo dużo. I pamiętajcie aby do kanałów iść już z umiejętnością otwierania zamków i z zapasem wytrychów. Jest tam sporo skrzyń które warto otworzyć. Zebrany sprzęt można potem sprzedać albo zachować na później. Przyszłemu magowi jednak przyda się szybko zdobyć 1000szt złota.

10. METODY NA PODWYŻSZENIE STATSÓW NA STAŁE by Astrea
Eliksiry na stałe podnoszące współczynniki (każdy wymaga użycia szczawiu królewskiego):
Poniższych roślin nie zjadac, nie sprzedawać, tylko trzymać, a po zdobyciu umiejętności "alchemia" - warzyć mikstury:
- siły: smoczy korzeń
- zręczności: jagoda goblinia
- magii: ognisty korzen
- życia: leczniczy korzeń

11. PORADA DLA POCZĄTKUJĄCYCH by Astrea
W I rozdziale, zanim przystapi sie do jakiegos obozu - powinno sie na maxa robic wszystkie zadania. Niektóre z zadan - po przyłączeniu sie do którejs z gildii - są nie do wykonania i przepadają bezcenne punkty doswiadczenia.

12. ŁUK BOSPERA by Angel_from_kabaty i Cainoor
Skradziony łuk jest w jednej ze skrzyń w kanałach. Wystarczy dostać się do kanałów(siedziby złodziei). Jak się dostać do gildii złodziei jest opisane powyżej. Żeby wziąć łuk ze skrzyni trzeba mieć wytrychy i umiejętność otwierania zamków.

13.MYŚLIWI by Gordek
MYŚLIWI
Grom (niedaleko wieży Dextera)
uczy usuwania:
- rogu cieniostwora
- żuwaczek
- serc
- kłów

Grimbald (niedaleko czarnego Trolla)
czy usuwania:
- żuwaczek
- pazurów
- skrzydeł krwiopijcy
- żądeł krwiopijcy

Gaan (niedaleko wejścia do górniczej doliny)
uczy usuwania:
- rogu smoczego zębacza
- kłów
- skrzydeł krwiopijcy
- żadeł krwiopijcy

To są myślwi, którzy występują na mapie Khorinis.

14.PODWYŻSZENIE O 2% BRONI JEDNORĘCZNYCH by Gordek
Jak porozmawiasz z Wulfgarem pomiędzy 5 a 7 rano to nauczy cię 2% broni jednoręcznych.

=======================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <------mapy do Gothic'a 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z grą
https://gothic2.binio.com
=======================================================================

Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
=======================================================================

Link do poprzedniej części:

08.05.2003
13:56
[2]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Alchemia, to podstawa dla każdego. Weźmy np. rozwój many dla Paladyna po wybraniu tej ścieżki. Vaters za 5pkt. many chce 10 PN! (dwa razy więcej niż wcześniej). Czyli za 10pkt. many 20 PN!!!
Analogicznie, uzyskanie esencji ducha (mana +10) to wydatek 20 PN. Zwraca się po zrobieniu jednej esencji ducha. No comment....

08.05.2003
13:59
smile
[3]

volvo95 [ Legend ]

Czy można robić jakieś miksturki na zwiększenie sily , albo zręczności ?????

08.05.2003
14:00
[4]

aries [ Konsul ]

volco95 --> powiem tak ... mozna ... ostatnie 2 watki w duzej mierze dotycz alchemi ... wystarczy poczytac ...

08.05.2003
14:01
smile
[5]

volvo95 [ Legend ]

Jak zaniesie się księge podatkową Lehmara do Hanny , to ona da nam jakiś klucz i wytrychy . Do czego jest ten klucz ???

Yancy --> U kogo można nauczyć się robienia mikstury zwiększającej mane ????

08.05.2003
14:01
[6]

volvo95 [ Legend ]

No to sobie poczytam poprzednie wątki ...

08.05.2003
14:03
[7]

Mysia [ Szczurek ]

a ja ponawiam swoje

o a ktos wie co jest nie tak z dexterem? czy on sobie tylko w tym obozie bandytow siedzi tak dla picu czy pozniej bedzie mozna z nim pogadac ?:)

no fakt Yancy, w kazym razie czy dwie czy jenda miksturka, chcialem tylko ponformowac ze sie bardzo zwraca :) a juz jak bardzo to nie zalezy ode mnie, ja wiem ze u mnie w grze na pewno znajde 6 szczawii krolewskich a nastepnych kilka kupie :) ale nadal szukam pewnych miejsc w ktorych ta magiczna roslina rosnie, juz mam 2 nowe namiary i pojde tam w piatek do jednego od razu a do drogego za jakis czas bo jestem jeszcze dla sztywnych za miekki ;)))) ale widze ze musi byc ich naprawde duz na planszy bo widzialem ze rekordzisic dochodzi li nawet do 20 !!! :)
ja w kazdym razie pamietam jak konstantino chcial mi opylic ich cale 5 sztuk :) ale to zdazylo sie jak na razie tylko raz :) i to w porzedniej grze :)

08.05.2003
14:11
[8]

Yancy [ Senator ]

volvo95 ---> Poprzednie dwa wątki były baaardzo mocno skupione na alchemii :)

08.05.2003
14:21
[9]

volvo95 [ Legend ]

Yancy --> Gdzie dokładnie jest ten słoneczny aloes ???

08.05.2003
14:23
[10]

aries [ Konsul ]

Mysia --> masz racje ... zapomnialem o deksterze ... on u mnie wciaz zyje ... coprawda tych jego zbujow wyciolem juz dawno w pien ...ale dextera zachowalem przy zyciu ... gdy sie do niego wchodzi po raz 2 to gada grypsy ze musi nas zabic bo inaczej jego pan go zabije ... wiec wysieklem jego bande (przy okazj zadania jednego z najemnikow odnosnie poszukiwaczy) ... tez mnie ciekawi co dalej z dexterem ... dzieki za przypomnienie o nim ...

08.05.2003
14:23
[11]

Yancy [ Senator ]

volvo95 ---> No przecież powiedziała Sagitta - na odchodach Czarnego Trolla... Można go na szczęście zabrać bez ubijania Trolla. Ten zaś nawet jest na mapce zaznaczony.

08.05.2003
14:23
smile
[12]

Mysia [ Szczurek ]

Volvo95 --- BARDZO DOKLADNIE KOLO CZARNEGO TROLA znajdziesz go nawet zaznaczonego na mapie

08.05.2003
14:24
[13]

aries [ Konsul ]

volvo95 --> aloes jest przy "jaskini czarnego trola po lewj stronie ... trol nawt nie zareaguje ...

08.05.2003
14:25
smile
[14]

Mysia [ Szczurek ]

Aries --- ja jak do niego pierwszy raz wchodzilem to mnie probowal usiec piszac ze jestem w niewlasciwym czasie i miejscu :) a tak na moje oko to jego notatka zeby mnie zabic na poczatku gdy :)

08.05.2003
14:27
[15]

Mysia [ Szczurek ]

wiecie co zauwazylem?
ze nasz kolega forumowicz Volvo95 nawet nie czyta naszych postow:) a wystarczy przeciez tak niewiele, cofnac sie 2 watki wczesniej i znalezc odpowiedzi na swoje pytania :)

08.05.2003
14:28
[16]

Bogdan S. [ Pretorianin ]

Mysia------> Dexter to glowny szef ktory poluje na ciebie. Jezeli na poczatku gry, przy spotkaniu z pierwszymi bandytami zgodziles sie pogadac i znal iomiepojsc razem do groty to ci o nim powiedza i bedziesz znal imie szefa. Potem straznik w obozie bandytow spyta cie o imie i .. powinno byc one do wyboru. Ale facet i tak jest do skilowania.

08.05.2003
14:29
[17]

aries [ Konsul ]

Mysia --> mnie zaliczylo zadanie z ta notatka gdy bylem u niego po raz pierwszy ... wtedy tez cos bulkal ze musi mnie zabic ... ze ktos go uratowl gdy uciekal z doliny i ze ten ktos ma ogromna moc z ktora nic nie moze sie rownac ... i takie tam pierdoly ... ale na koniec powiedzial zebym lepiej odszedl ze tym razem za to ze uratowalem mu zycie w 1 czesci gothika to jeszcze mi daruje ale zebym sie wiecej u niego nie pokazywal ...

08.05.2003
14:34
smile
[18]

Mysia [ Szczurek ]

to wyglada na to ze ja dalem ciala --- bo na poczatku prawdomownie powiedzialem ze jestem od Xardasa to sie gupek na mnie zucil i jego serce tego nie wytrzymalo, wyglada na to ze teraz trzeba pojsc zlozyc wizyte dexterowi, bo z tego co pamietam sa tam 2 kopalnie, jedna z 5 pelzaczami i 5 brylkami rudy a droga z kilkoma chodzacymi XP kami w postaci sztywnych :)

najbardziej mi sie podoba jak zabijemy sztywnego zombie, tak cudownie swieci ze moge sie temu przygladac caly czas :)

08.05.2003
14:37
smile
[19]

Mysia [ Szczurek ]

a tak na marginesie czy ktos wyczail list od saturasa w zlodowacialych pozostalosciach nowego obozu?:) cos mi sie wydaje ze jeszcze spotkam tego maga z pierwszej czesci :)))) ale jezeli to bedzie sie tyczyc watku glownego to nie chce wiedziec ;)))

08.05.2003
14:38
[20]

Yancy [ Senator ]

Na początku gry kiedy zaczepili mnie Ci bandyci, poszedłem na rozmowę. Ale do rozmowy nie doszło, bo ni z gruszki ni z pietruszki chłopaki wyciągneli miecze i na mnie. No to wytłumaczyłem im że tak się nie godzi, a potem już nie byli w stane ze mną rozmawiać...
Dlatego strażnik na moście nie miał do wyboru imienia Dextera, tylko Diego i Lee. Usiekłem go - a pozostali byli spokojnie i nie zrobili nic...

08.05.2003
14:39
[21]

aries [ Konsul ]

Mysia --> masz racje pieknie swieca i wyja ... hahahah ... a w tej kopalni jest troszke wiecej roznych sztywnych ... pelzajace( zombi) ... biegajace i latajace ... hahahaha ... :):):) i wszystkie sztywne ... a na dodatek te biegajace atakuja po 2 lub 3 ... hahahah .... :):):)

08.05.2003
14:42
[22]

aries [ Konsul ]

Yancy --> na poczatku to chcial gadac tylko ten przy schodach ... i on mowil o deksterze chyba za kase ... a potem mozna z nim bylo jeszcze pogadac i on wtedy mowi ze nie chce miec z tym wszystkim nic do czynienia i ze pojdzie sobie ... ale szkoda XP wiec i tak go dogonilem i zatluklem ...

08.05.2003
14:44
smile
[23]

Musio [ Legionista ]

Jestem w starym obozie. Mam znalezc 3 ekipy gornicze. Znalazlem pierwsza, zabilem przywodce zebaczy, a zaraz dalej jest druga - calkowicie opuszczona, za to w trzy i troche pelzaczy. Po ubiciu paru znalazlem list. Niestety nic to nie daje...co trzeba zrobic, zeby zaliczyc ta czesc questa?

08.05.2003
14:45
[24]

Yancy [ Senator ]

aries ---> To możliwe, ja zatłukłem go od razu jak wyciągnął miecz, bo szkoda mi się go zrobiło. Jak ktoś z tak mizernymi umiejętnościami zaczepia podróżnych - to jak by skończył...

08.05.2003
14:48
[25]

aries [ Konsul ]

Musio --> musisz znalezc Diego ... a 3 ekipa jest tam gdzie w 1 byla pierwsza kopalnia ... Diego jest w jaskini ... blisko zamku ...

08.05.2003
14:49
[26]

Yancy [ Senator ]

Co do Zombie, to bardzo go przypominał mój kolega Zdzisio w sobotni wieczór, zwłaszcza późnym wieczorem... Może nie świecił ale... ;)

08.05.2003
14:51
[27]

aries [ Konsul ]

I jeszcze jedno ... warto kupowac krasc lub dostawac mapy ... czasem sie przydaja ... a mapiarz z miasta moze wan sprzedac przerozne ... nawet mape jaskin ...

08.05.2003
14:51
[28]

Musio [ Legionista ]

Ktorego zamku? Starego obozu? A gdzie dokladnie? Tam jest w pizdu orkow...

08.05.2003
14:52
smile
[29]

Mysia [ Szczurek ]

wrocic spowortem do porzedniego obozu z pelzaczami tam sie dowiesz ze jak widzisz ta wierze straznica to kieruj sie w strone obozu, po prawej zobaczysz ciala martwych straznikow, idz tam a spotkasz diego (druga ekipa) potem wystarczy isc do trzeciej ekipy i wypytac w srdku kopalni powiec i ze marcos poszedl do zamku oddac rude (ale tam nie dotarl) znajdziesz go na farmie tuz ponizej zamku :)

08.05.2003
14:55
[30]

aries [ Konsul ]

Musio --> dokladnie tak jak napisal Mysia ... moze tylko ci dodam ze chodzi o ta jaskinie obok parkanu gdzie w 1 stali 2 straznicy i mowili ze tu zaczyna sie terytorium orkow ...

08.05.2003
15:02
[31]

Yancy [ Senator ]

Tak mało czasu upłynęło od wydarzeń z części pierwszej, a teren Górniczej Doliny się tak bardzo zmienił... Niektóre miejsca z trudem poznałem...

08.05.2003
15:04
[32]

aries [ Konsul ]

Yancy --> to prawda .. ja sobie to tlumaczylem zniszczeniami jakie poczynily smoki ... zreszta jak sie wchodzi do doliny po raz pierwszy jest ladny filmik ... haha

08.05.2003
15:05
smile
[33]

ivo [ Pretorianin ]

Czy w gildii złodziejskiej można awansować tj. podnosić poziom "kunsztu" złodziejskiego czy też odbywa się to przy pomocy wzrostu parametru zręczności ?

08.05.2003
15:06
[34]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Mysia --> Coś widzę, że nielegalny interes uprawiasz. Mówisz, że pichcisz coś w swojej komnacie, a czy to się czsaem bimber nie nazywa? ;)

volvo95 -->
Dodajcie to do wstępniaka:
Nie warto księgi podatkowej Lehmara zanosić od razu do Hanny. Najpierw odniesmy ją Thorbenowi (dostaniem 200 expa), potem kupujemy tą książkę od niego za 100 szt. złota (jest w jego ekwipunku), pózniej zanosimy ją barmanowi Coragonowi w knajpie obok Vatrasa (dostajemy kolejne 200 expa). Znów ją od niego kupujemy i dopiero zanosimy do Hanny. A tam 200 expa, wytrychy i klucz do szkrzyni ze skarbem gildii złodzieji na wyspie na wprost portu w Khorinis.

Co do Dextera, to ja dałem przy moście odpowiedź Diego i mnie facet zaatakował, ale jego serce tego nie wytrzymało :) Tak samo jak reszty w obozie. Wszyscy już dawno gryzą glebę. Mam natomiast pytanko. Piszecie, że są 2 kopalnie i można w nich znaleźć 5 bryłek rudy. Ja znalazłem tylko jedną kopalnię (z pełzaczami) i 2 bryłki rudy oraz jakąś skałę rudy w ścianie i można było w nią walić, ale nic się nie działo. Gdzie jest ta druga kopalnia ? Jeśli ta pierwsza jest obok wieży dextera.

08.05.2003
15:12
[35]

aries [ Konsul ]

Gordek --> 2 kopalnia jest tam ... musisz isc za wierze dextera ... kawalek wzdloz urwiska i znajdziesz 2 kopalnie ...

ivo --> wszystko dalej zalezy juz tylko od zrecznosci ...

08.05.2003
15:16
[36]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Thx aries na pewno poszukam, najpierw jednak muszę znaleźć 2 pozostałe kopalnie i dopiero wróce do Dexterka i Sagity i jednak zainwestuje w alchemie jak już tak bardzo polecacie ją. Ostatnio zauwazyłem tez, że od kiedy mam jednoręczne na mistrza to zarąbiście szybko wymachuje ją i do tego fajne młynki robi. Po prostu Super.

08.05.2003
15:28
[37]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Gordek może jakiś tytuł daj do swojej podpowiedzi do wstępniaka?

08.05.2003
15:33
[38]

Yancy [ Senator ]

Bronie do tej pory rozwijam tyle ile muszę. Przyjdzie na to kolej. Zagadnąłem ostatnio do tego gostka koło kopalni, co to niby mam go odprowadzić do wyjścia z Doliny Górniczej. Nie wiem po co to zrobiłem, bo bardzo utrudnia mi życie. Chyba nie wypełnię tego questa a nie mam zapisu wcześniejszego :(

Przed chwilą kolega po oddaniu notatki ze śmierdzącej ryby handlarzowi z portu, wziął te śmieszne rybki i w jednej z nich miał bryłkę rudy :)) Nieźle. Mnie tak się nie trafiło...

08.05.2003
16:01
smile
[39]

bone_man [ Powered by ATI ]

Jezu! Ale u Was watki blyskawicznie powstaja! Wczoraj wieczorem walnalem posta, a teraz go w poprzednim watku musialem sie ladnie naszukac :)

08.05.2003
18:35
[40]

volvo95 [ Legend ]

Mysia --> Niestety z netem łacze się przez modem , i za często nie moge wchodzić na GOL. Przy każdej mojej wizycie jest 100 postów więcej , i poprostu nie mam czasu tego czytać ....

08.05.2003
18:58
[41]

szokbar [ Pretorianin ]

pyt 1 ------> który smok jest najłatwiejszy?

pyt 2 ------> czy na 26 lvl moge zabić smoka?

08.05.2003
18:58
smile
[42]

bone_man [ Powered by ATI ]

Mam pytanie, jesli teraz chce dolaczyc do najemnikow to moge byc czeladnikiem u Harada? Wiecie w chwilach bez gotowki Benet + Stal + Harad = ,,troche,, kasy. Moge sprzedawac u zwyklych handlarzy, ale to nie to samo. Np. jak zostane czeladnikiem Harada i zostane najemnikiem, to czy on mnie zwolni etc?

08.05.2003
19:24
[43]

Johnn [ Ghoul ]

We wstepniaku _Luke_ pisze o odzywianiu, ale pare rzeczy jest dla mnie nie jasnych. Czy te efekty sa stale i czy trzeba je zjesc naraz po sobie tyle czy mozna je jest od czasu do czasu i dopiero jak sie zje w sumie np. 50 ciemnych grzybow to wzrosnie statystyka?

08.05.2003
19:49
[44]

Brewer [ Chor��y ]

bone_man --> Harad dalej bedzie kupowa od ciebie miecze (po stowce za sztuke).

Johnn --> efekt jest staly (np. +1 do sily po jablkach) i o ile sie oreintuje owych jablek nie trzeba jesc hurtem (tzn ja zjadlem po kolei zaledwie 15 i zadzialalo).

08.05.2003
20:59
[45]

Gordek [ Generaďż˝ ]

szokbar --> ja uważam, ze na 21 dałoby się radę tylko jest jedno ale, dopóki nie dostaniesz questa ze smokami (bodajże 4 rozdział) są one nieśmiertlene. Próbowałem zabić 2 powietrznego i bagiennego (jestem w 2 rozdziale) i udało mi się tylko wyczyścic mu całą obstawę i pomimo nieznacznych obrażeń pokonałbym je tylko, że są nieśmiertelne w tym rozdziale.

Angel --> może jako tytuł dać Zadanie z księgą podatkową Lehmara.
Dodajcie do MYŚLIWYCH:
Gestalh (niedaleko smoka powietrza)
uczy usuwania:
- żuwaczek
- języka ognistego jaszczura
- rogu smoczego zębacza
- przypuszczam, że również uczy oprawiania smoków

08.05.2003
21:05
smile
[46]

bone_man [ Powered by ATI ]

Brewer --> dzieki bo wiesz ja skonczylem gre palladynem i bylem czeladnikiem Harada. A teraz chce przejsc najemnikiem i ciekawilo mnie czy Harad wezmie mnie na czeladnika nawet, jak bede najemnikiem.

08.05.2003
21:08
[47]

bone_man [ Powered by ATI ]

Aha zapomnialem mialem sie Was dawno temu zapytac, ale wiecie jak to jest :)
specjalne piwo +3HP i +1 many, skad moge wziasc to ,,specjalne piwo,, albo ,,piwo z dna beczki,,??

08.05.2003
21:20
[48]

Eomer [ Konsul ]

bone_man --> o ile dobrze pamiętam, to ów magiczny browarek daje ci Cordigan, kiedy to przyniesz mu jego skradzione "sreberka".

08.05.2003
21:45
[49]

P4weleK [ Legionista ]

Czy po zlikfidowaniu uciekinierow z wiezienia dla sedziego bedzie mial dla na jescze jakies questy czy juz mozna go zakablowac u Lee ??

08.05.2003
21:49
[50]

Brewer [ Chor��y ]

Pawełek - ja tego questa wykonałem nieco inaczej. Nie zabiłem uciekinierów, tylko znalazłem ich przywódcę, który dostarczył mi dowodu wystarczającego dla Lee. Ale, kto wie, może odnajdziesz alternatywne rozwiązanie...

08.05.2003
21:57
smile
[51]

wuluk [ Tleilaxanin ]

A właśnie z tym questem od Lee w 3 rozdziale dotyczącym haka na sędziego nie ma innego rozwiązania niż przynieść mu Święty Młot? Jeżeli nie ma, trudno, zadanie zostanie niewypełnione, staram się traktować Gothica II jak grę cRPG...

08.05.2003
22:07
[52]

P4weleK [ Legionista ]

No ja z tym quesem postapilem dosc brutalnie tzn. ukradlem mlot z klasztoru zabilem wszytkich oprychow.... no w koncu jestem lowca smokow a nie tam zaden bawidamek..... i moge juz isc do Lee zakablowac na sedziego ale sedzia mowi ze moze jeszce kiedys cos dla mnie bede mial ... a wiec pytam sie czy beda jeszce jakies zadania od sedziego ....moze jescze bardziej odkryje afere SedziaGate :P

08.05.2003
22:13
smile
[53]

O'Hara [ Legionista ]

mam malutkie pytanie, a mianowicie: od kogo moge zdobyc owce potrzebna aby dostac sie do klasztoru?
z gory dzieki za pomoc

08.05.2003
22:16
[54]

P4weleK [ Legionista ]

Owieczke mozesz dostac na farmie onara od chlopaka ktory ich pilnuje

08.05.2003
22:17
[55]

wuluk [ Tleilaxanin ]

O'Hara --> Za dworem Onara jest pasterz Pepe...

08.05.2003
22:17
smile
[56]

Angelord [ sic me servavit Apollo ]

O'Hara ---> od Pepe - pasterza, który czuwa nad stadkiem obok zabudowań (jak stoisz przodem do wejścia, to po prawej stronie) majatku ziemskiego, gdzie przebywa Lee.

08.05.2003
22:30
[57]

Angelord [ sic me servavit Apollo ]

I ja też o coś zapytam, jeśli można i sorki, o ile to już było, ale nie mogę czytać wszystkich postów, bo dowiem się zbyt wiele i gra stanie się nudna. Rzecz w tym, że utknąłem w 4 rozdziale - Polowanie na Smoki - zlikwidowałem orkowe oblężenie Zamku, ale ze Smokiem sobie nie radzę - btw - za tą orkową palisadą jest tylko ta tajemnicza tablica, czy cos jeszcze ? Bo wygląda na to, że już tylko źle dopracowane teksturki i bug - palisada z drugiej strony jest przejrzysta, mozna strzelac do Orków bo oni nie umieją jej przeskoczyć - ale to juz pewnie wiecie. Pytanie, czy Smoka można zabić, a jesli tak, to jakie parametry trza mieć, bo zadaje mu dwa ciosy, a potem już nawet nie mam szansy podejść...?

08.05.2003
22:49
[58]

xman18 [ Pretorianin ]

angelord==========>jaki masz level , kim grasz, jakie masz obrazenia, jaka zbroje ,ile obr przed ciosami i strzalami, i czy dostales zadanie na zabicie smokow ?

08.05.2003
22:55
smile
[59]

Angelord [ sic me servavit Apollo ]

xman18 ---> łowca smoków - lekka zbroja - lvl pod 20 i mam zadanie chyba... - zreperowane Oko Innosa etc.

08.05.2003
22:57
[60]

xman18 [ Pretorianin ]

angelord a rozmawiales ze smokiem , bo jak z nim nie pogadasz to go nie zabijesz! ! ]

08.05.2003
23:00
[61]

Angelord [ sic me servavit Apollo ]

xman18 ---> rozmawiałem z jednym, tym na F - w górach - ale po rozmowie dwa ciosy, a potem nie mam szansy podejść. Lecz dostałem sie do niego w skórze wilka i dopiero w jego siedzibie przemiana w łowcę.

08.05.2003
23:01
smile
[62]

Kyahn [ Kibic ]

Mam problem.
Otóż jestem w szóstym rozdziale,znalazłem ukryte przejście w jaskini "orka pułkownika",
poszedłem dalej,na końcu był smok, zatłukłem gada i teraz nie wiem co zrobić.
Dokąd ja mam iść ???
Widzę przed sobą przepaść,a za nią dwie wieże.
Drugim moim problemem są Łzy Innosa.
Niesety kompletując załogę zapomniałem o Miltenie (mag ognia),nie wiem czy by ze mną
popłynął,ale myślę,że tylko on potrafiłby mi pokazać co zrobić z tymi Łzami.
To samo dotyczy smoczych jaj.
Co ja mam z nimi robic ???
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdr.

08.05.2003
23:15
[63]

Eomer [ Konsul ]

Kyahn --> poszukaj pewnej notki w pieczarze, w ktorej zabiles i smoka i stada jaszczuroludzi. Z owej notatki dowiesz sie, jak przejsc dalej.

08.05.2003
23:20
[64]

xman18 [ Pretorianin ]

angelord====>popracuj jeszcze troszke nad levelem , mysle ze 26 poz wystarczy : ]
kyahn==>
1 2 wieze , musisz wziasc luk lub kusze i strzelac w takie dwa pzreleczniki i wysynie sie przejscie.......
2 lzy inosa [jesli jestes magiem to lukasz je i daja ci 5+sily i 5+ zrecznosci
jesli paladynem to mozesz dzieki nim 2 konserwacje miecza przejsc w klasztorze.......
3 jaja sa potrzebne do stworzenia miksturki ktora daje 15+ zrecznosc , dalej bedzie taki pokoj kolo ktorego bedzie pan cienia [ taki szkielet i tam bedzie receputra]


ok , ide na film jakby co bede za 3 h , narka

09.05.2003
03:24
[65]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Mam pytanko. Jestem w trzecim rozdziale i pojawili się poszukwicze, ktoś nawet wspomniał że skądś przychodzą i tu zaczyna się moje pytanie. Czy mają oni jakąś swoją siedzibę? np. kamienny krąg

A teraz małe info:
Nie wiem czy ktoś to już wczesniej zauważył, ale w 3 rozdziale w gospodzie można zakupić orkową zgubę.
I jeszcze ogłoszenie.
TANIO SPRZEDAM
83 ciężkie orkowe topory
31 śrenich orkowych toporów
18 orkowych lekkich toporów
18 orkowych mieczy wojennych by Ork Elita
GRATIS dorzucę
38 jaszczurzych mieczy.
CENA DO UZGODNIENIA
TYLKO HURTEM :)

to tak żeby się pochwalić ilu to ja zabiłem :) Specjalnie liczyłem.

09.05.2003
03:30
[66]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Gdzie można sie nauczyć robić miksturkę zwiększającą mane? bo umiem już 3 lecznicze, eliksir siły, zręczności, życia i nie mogę się nauczyć robic eliksiru ducha. Ani Sagita, ani 3 alchemicy z Khorinis nie mają takiej opcji.

09.05.2003
07:36
[67]

Januszjt [ Pretorianin ]

Kyahn --> co dalej podpowiada też Diego na statku/ ja też nie wiedziałem ale zapytałem go o to bo z wcześniejszej
rozmowy z nim - powiedział ,że jak utkne na jakiejś pułapce to mam z nim porozmawiać/.
Angelord --> no nie wiem , ale może coś nie tak z siłą, mieczykiem lub szkoleniem w mieczu ? /pomaga jak się podejdzie
między nogi i po jajach gada/.

09.05.2003
07:42
[68]

maniak11 [ Legionista ]

czy przed zabiciem 4 smoka musze naladować oko inossa bo niemoge pisze niemasz odpowiedniego przedmiotu czym

09.05.2003
07:44
[69]

xman18 [ Pretorianin ]

gordek=> poszukiwacze nie maja bazy , oni chodz sobie po mapce i trzeba ich wycinac : ]


a miksturki ducha uczysz sie po tym az nauczysz sie mikstur many i wtedy bedzie dostepna, ja nauczylem sie w klasztorze o neoraxa, jak bylem magiem : ] idz , moze cie nauczy , ale jest constantino i iganaz........

09.05.2003
07:45
[70]

xman18 [ Pretorianin ]

nie masz menzurki albo zapomniales wziasc serce poprzedniego smoka ....

09.05.2003
07:51
[71]

Yogi_B [ Konsul ]

Mysia - ja znalałem ten list, jeśli mówimy o tym na półce skalnej na prawo od trupa smoka lodowego. nawet próbowałem pogadać z Vatrasem na ten temat. myślę, ze to jak i kilka innych rzeczy od chociby klejnot duszy czy coś takiego ostatniego smoka, filmik po nazwiskach autorów(ten jakby pokazywany przez lornetke) to nawiązania do dodatku, który mam nadzieję niedługo nadejdzie.

Kyahn - jak zabrałeś ze sobą diego, to nawet nie musisz zanależć notatki. Po powrocie na statek pojawi się w dialogu z nim nowa kwestia i Diego zacznie mówić o tajnych przejściach, które najczęścieej otwierane są dźwigniami w postaci pochodni. Rozmawiaj z każdym z kim się da:))

Co do czystych run. jest ich akurat tyle ile czarów dostepnych:))) Nie mam zamiaru mówić jak je zdobyc, no może poza ... tym - grając magiem 2 zleceniodawców questów proponuje nam runy, zamiast innych rzeczy:)(pierścienia +5 do wszystkich odporności), obaj są w górnym mieście:)))). Jeszcze raz - rozmawiajcie ze wszystkimi, wtedy będzie duuuuużo questów, mniej pytań i więcej run:)))

09.05.2003
07:56
[72]

Krom [ Chor��y ]

Eh, wczoraj miałem pierwszy raz z Gothic2 – było sympatycznie:) Nie będę piał peanów, bo chyba wszystko już zostało powiedziane o tej niesamowitej grze, ale w ramach uwag krytycznych mam jedną; plecak—co się stało z tym przejrzystym i funkcjonalnym plecakiem z Gothic1 ? ,a skoro już tu jestem, i stawiam pierwsze kroki w Gothic2, więc nietaktem byłoby nie zadać jakiegoś pytania:)
-- kowalstwo – domena łowców, czy paladyni też rozwiną w tym skrzydła?
-- w koszarach, w skrzyni znalazłem klucz do wieży, tylko pytanie do której?
-- jest jakiś sposób na dostanie klucza do skarbca złodziei bez rozlewu krwi ?(chodzi o ten w kanałach)

09.05.2003
07:59
[73]

xman18 [ Pretorianin ]

krom==> klucz jest do tej wiezy przy rzmieslnikach kolo thorbena !!!! , jak dobzre pamietam byl tam miecz jakis ..............
chyba bez rozlewu krwi nie zdobedzies ztego klucza....... moze ktos mnie poprawi

09.05.2003
08:11
[74]

Yogi_B [ Konsul ]

krom:
1. palladynom nie potrzebne kowalstwo
2. czy tak trudno obklikać tych parę wiez, żeby sprawdzić?
3. a czy Ty będąc szefem złodziei oddałbyś klucz do swojego skarbca pierwszemu lepszemu:)? - wykonuj zadania dla gildii, a zdobędziesz to co cennego w skrzyniach w skarbcu:). A jak zacząłeś dopiero grać, to walczęc z nimi poleje się raczej krew Twoja, a nie ich. Mają mieczyki mistrzowskie, jednoręczne z przyłożeniem 65:)

09.05.2003
08:24
smile
[75]

Mysia [ Szczurek ]

Gordek --- podstawa by zrobic miksture ducha jesty najpierw nauczyc sie (3x5 PD) mikstur odnawiajacych mane
nie ma innej drogi a z tad widac ze doszedles do mikstur tylko przez te przywracajace zycie, wiec musisz albo wydac 15 PD albo odposcic sobie ducha :)

innymi slowy
aby tworzyc eliksir ducha - trzeba poznac WSZYSTKIE mikstury przywracajace mane
aby poznac eliksir zycia - trzeba poznac WSZYSTKIE przywracajace zycie
w inny sposob sie tego nie nauczycie, sila szybkosc i zrecznosc, te mozecie poznac dowolnie, ale w przypadku sily i zrecznosci mozecie poznac je TYLKO po przejsciu pelnej sciezki, czyli 3 razy przywracajace mane, lub zycie :)

a co ja robie w klasztorze?:) produkuje skrety z bagiennego ziela ;)))))))))
ale choc ich produkuje mnustwo to w plecaku ich nie mam :(
(albo wypalam i sam o tym nie wiem)

09.05.2003
08:38
smile
[76]

Mysia [ Szczurek ]

Yogi_B --- z tymi runami to mnie zastrzeliles :) ze mozna runy dostac z zadan w klasztorze (i to tez nie wszystkich) to wiedzialem ale zeby dostawac je takze w gornym miescie to mnie zaskoczyles:) a wiesz ja lubie grac, a nie przy kazdym rozdziale zaczepiac po kolei WSZYSTKICH NPC w grze ktorzy maja imiona :) mozesz troche zawezic krag poszukiwan ?:) bo ja jakos na 2 poziomie nie mam dostepnych od razu 6 run :) tylko raptem 2 :)

09.05.2003
08:48
[77]

aries [ Konsul ]

Witajcie :)

Mysia --> co do tych skretow ... mnie tez sie wydawalo ze ich nie mam w plecaku jak je robilem na stole ... ale one sa takie male a w tym plecaku tak wiele rzeczy ze poprostu ich nie zauwazalem ... i nie wiem czy wiesz zawartosc plecaka zmienia swoje ulozenie ... jest coprawda podzielone najpierw bron - cos tam cos tam - i na koniec roznosci ... i to wlasnie te roznosci mieszaja sie w plecaku za kazdym razem gdy sie go otwiera ...

09.05.2003
08:49
[78]

Yancy [ Senator ]

Parę słów odnośnie questu kupca Lutera z górnego miasta, który polegał na dostarczeniu mu pazurów wyjątkowego zębacza. Zadanie to doastajemy w drugim rozdziale.

aries ---> Może Cię to zainteresuje, bo też pisałeś o tej sprawie.

Mianowicie, ten niezwykły zębacz, to przywódca stada, który pojawia sie w queście przy jednej z kopalni w Górniczej Dolinie. Po jego zabiciu dostajemy pazury (nawet jeżeli nie umiemy ich zdobywać). W zasadzie jeżeli załatwimy wszystkie sprawy w Górniczej Dolinie, to przy wyjściu z niej zaczyna się rozdział trzeci. Quest z pazurami zębacza znika i tyle go widzimy. Postanowiłęm więc wczytać zapis (w końcu kupiec objecywał pierścień nietykalności a to nie byle co). Wróciłem więc z pazurami do miasta w rozdziale drugim. I kupiec podziękował mi za pazury - oraz dał pierścień (a nie mapę do tego znajdującego się w ruinach jak myśleliśmy).
Co do pierścienia - to niestety nie był to pierścień nietykalności (być może dlatego że miałem takowy już na palcu i może sprzedanie go chwilowo coś by tu zmieniło) ale pierścień wiecznych zwycięstw dodający +5 do wszystkich odpornści. Razem z pierścieniem nietykalności to razem daje +15 do wszystkich odporności - a to już nie byle co.

09.05.2003
08:50
smile
[79]

michalak01 [ Legionista ]

Witam!
Kilka uwag na temat smokow.
Zalatwilem juz bagiennego i nie wiem jakim cudem mozna dostac za niego 6000 XP? :( Gadalem ze wszystkimi przed i po pogawedce ze smokiem i expa dostalem tylko za rozmowe z Garondem (chyba 500) i to wszystko. Kowal na zamku mowi zeby mu przyniesc smocza krew, wiec to jest potencjalny XP, ale watpie, ze to bedzie 2000 :)
Ponadto po rozmowie z Garondem jako kolejnego do eksterminacji fabula wskazuje ogniowego (forteca na poludniu), a nie powietrznego jak ktos pisal wczesniej. Czy ktos wie dlaczego?
Ponadto nie spotkalem zadnych lowcow do pomocy po drodze do fortecy, moze gdzies tam sa, a ja ich przeoczylem?
No i jeszcze jedna kwestia - warto sie uczyc transfuzji (zdobywania smoczej krwi) czy nie bedzie ona poza tym jednym questem potrzebna? Szczerze mowiac szkoda mi PN na jednego questa i troszke kasy!
Pozdr. Michalak01

09.05.2003
08:54
[80]

aries [ Konsul ]

Mysia --> co do run ... gram palladynem to wiesz ... gdy bylem w 2 rozdziale to znalazlem 4 runy maga ... z tego co pamietam to byla firebal, leczenia, przywolanie szkieletu goblina i mala burza ognia ... potem w dolinie znalazlem jeszcze 2 ... ale te 2 byly z wyzszych kregow magi i nie pamietam jakie to byly ...

09.05.2003
08:56
[81]

michalak01 [ Legionista ]

Yancy---> Co do tego piescienia nietykalnosci, to ja tez go nie dostalem od goscia z gornego miasta - dostalem dokladnie taki jak Ty! Nie wiem czemu, bo pierscienia nietyklanosci nie posiadam. Jak juz jestesmy przy temacie, to gdzie znajde ten pierscien nietykalnosci?
Pozdr. Michalak01

09.05.2003
08:56
[82]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Ja znalazłem jeszcze na pewno runę strach, co do innych to nie wiem jakie...

09.05.2003
08:59
smile
[83]

Mysia [ Szczurek ]

michalak01 --- powiem Ci ze wszystko jest dla ludzi:) jezeli grasz dowolna postacia i wiesz czego chcesz , tj wiesz ze bedziesz dobry w mieczu dwurecznym i kuszy lub luku to cwiczac to co chcesz i co Ci bedzie dostepne, skonczysz gre bez problemu z takimi dodatkami z jakimi bedziesz chcial, jezeli chodzi o maga to jest to troche inna sprawa bo tu trzeba sier zdecydowac, czy wiecej dostepnej mayny czy zbieranie trofeow, ja wybralem takie rozwiazanie, mana z eliksirowq ducha a PD na umiejetnosci
i powiem Ci ze w 3 levelu mialem ponad 140 many :) wiec wydaje mi sie ze wszystko sie da :)

09.05.2003
09:00
[84]

Yancy [ Senator ]

michalak01 ---> Pirścień nietykalności znajduje się w Dolinie z ruinami "Azteckimi" Obejdz tą dolinę to znajdziesz wejście do jaskini. W niej będzie ten pierścień. Będą tam też pełzacze wojownicy i nielegalni uchodźcy z niemieckiego Gothic2 (czyli Stein Golemy ;))

Pełzacze trzeba załatwić, Kamienne Golemy - niekoniecznie.

09.05.2003
09:01
smile
[85]

Mysia [ Szczurek ]

Yancy - chodzi mi tylko o czyste runy:) bo z tych zapisanych to znalazlem przywolanie goblina, leczenie lekkich ran, swiatlo (to z runy palladyna;)

09.05.2003
09:02
[86]

aries [ Konsul ]

michalak01 --> to ja pisalem wczoraj jak zdobylem te ponad 5000 xp za tego smoka ... i moze powtorze ... odpowiednio pokierowalem rozmowa z rodem i tym drugim najemnikiem przed bagnem (ccipher chyba) ... potem wycolem obstawe smoka i doprowadzilemsmoka do prawie agoni ... wrocilem po najemnikow i najeli sie ... poszli ze mna w bagno ale do smoka nie podchodzili ... dokonczylem smoka ... gdy podeszlem do ciphera na bagnie sam zaczal do mnie gadac i dal 600 xp ... potem z rodem wrocili przed bagno ... tam znow z nimi porozmawialem ... nie wiem jak cipher ma kilka opcji gadki ... ale znow dal mi jakies xp ... ale to bylo chyba 100 czy 150 ... poem gadka z rodem i do zamku ... tu gadka z garondem i 600 xp ... potem do orika i gadka i on tez dal kilka xp ... a potem rozmowa z janem i z tym od miecza oraz z tym co ostrzy se tego topora ... ktorys z nich tez dal xp ... ... co razem wszystko dalo ponad 5000 xp

09.05.2003
09:06
[87]

aries [ Konsul ]

Yancy --> dzieki za podpowiedzz tymi pazurami ... trzeba pamietac by sie wrocic z nimi z doliny zanim wezmie sie list od garonda ... nastepnym razem bede pamietal ... :):)

09.05.2003
09:07
[88]

michalak01 [ Legionista ]

aries---> A kim grasz? Moze dla pala nie ma takich opcji? Ja wzialem ze soba Ciphera i Roda i poszlismy zacuikac smoka bez owijania w bawelne. Ani Cipher, ani Rod mnie nie zaczepiali zeby pogadac!

09.05.2003
09:09
[89]

Yancy [ Senator ]

michalak01 ---> Jak widać kupiec Lutero robi nas w balona. Bo myślałem że nie dostałem pierścienia nietykalności dlatego że taki miałem już... Ale skoro miałeś to samo bez niego...
Tak czy siak, wygląda na to że to zadanie można wypełnić tylko w rozdziale drugim.

09.05.2003
09:10
[90]

aries [ Konsul ]

I jeszcze jedno ... jestem w 4 rozdziale i po gadce z rodem wrocilem sie do kowala na farmie onara ... i wiecie co ... cala mapa korinis jest juz pelna orkow i to tych orkow dowodcow i wojownikow ... a to dopiero rozdzial 4 ... powycinalem tego troche i zastanawiam sie czy jak zakoncze zadania z watku 4 i trzeba bedzie wracac do korinis to czy znow pojawia sie tam orki???? ... moze juz nie ci dowodcy ale choc wojownicy ... jesli tak to wypas pkt xp bedzie gigantyczny ... na tych orakch znow skoczylem o 2 lewele w gore ... w nawet nie spenetrowalem okolic korinis a zaledwie farme onara klaszrr az do farmi akila ....

09.05.2003
09:11
[91]

michalak01 [ Legionista ]

yancy---> Wcale nie! Ja przynioslem pazury gostkowi w rodziale 3 i dostalem pierscien bez problemow!

09.05.2003
09:13
[92]

aries [ Konsul ]

michalak --> gram palladynem .. wczoraj pisalem jak to zrobilem ... (probowalem kilka razy i znalazlem sciezke ciekawa dlatego ja opisalem) - wlasnie dlatego nalezalo pogadac z cipherem do momentu az beda 2 opcje 1) to chyba odpowiedni czas na to (chyba) i 2) koniec ....... potem wyciecie obstawy i gadka ze smokiem ... mozna go sprac ale nie dobijac ... potem powrot po ciphera i zabranie ich ... reszte opisalem powyzej ...

09.05.2003
09:14
[93]

Yancy [ Senator ]

michalak01 ---> No to ja już nie wiem. Mnie to zadanie znikło z dziennika w trzecim rozdziale. O ile pamiętam - aries maił to samo...

09.05.2003
09:15
[94]

aries [ Konsul ]

michalak01 --> o tym pierscieniu rozmawialismy wczesniej ... i wielu mialo wlasnie tak ze gdy w rozdiale 3 przynosimu mu te pazury to zadanie bylo juz w wykonanych ...

09.05.2003
09:16
[95]

michalak01 [ Legionista ]

To wie ktos co z ta smocza krwia?
Yancy---> Do dziennika nie zagladalem, ale pierscien dostalem:)

09.05.2003
09:22
[96]

aries [ Konsul ]

michalak01 --> smocza krew ... napewno zadanie dla jana ... i jesli dobrze pamietam mag jej potrzebuje do ktorej z run z 5 czy 6 kregu magi ... ale jak znam ta gre to pewnie bedzie potzrebna na cos jeszcze ... i spokojnie mozna wziasc zdolnos jej pozyskiwanie bo z pky xp i tak nie ma potem co robic ...

09.05.2003
09:37
[97]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Jednak nauczyłem się oprawiania żądeł krwiopijców. Trochę się ich na mapie ostało - a warto je zjadać. Tak przy okazji - to czasami można te żądła również kupić, a po przeczytaniu notatki z zamku, nawet bez umiejętności ich oprawiania, można je kupować i zjadać uzyskując życie na full. Fajna sprawa :)

09.05.2003
09:43
[98]

aries [ Konsul ]

Yancy --> i znowu nowinka ... dobrze wiedziec ze nie trzeba uczyc sie ich oprawiania ... ale z tego co pamietam na sprzedaz jest ich niewiele ... a z pkt xp naprawde nie ma potem co robic ...

09.05.2003
09:46
smile
[99]

szokbar [ Pretorianin ]

pyt ---------> w jakiej kolejności najlepiej zabijać smoki, jestem w 4 roździale

09.05.2003
09:51
[100]

aries [ Konsul ]

szokbar --> kolejnosc podaje ci orik ... ale skoro chcesz wiedziec to kolejnosc jest taka ... bagienny - powietrza - ognia - lodu ... jednak gadaj z gorondem orikiem i innymi przed i po ubiciu kazdego smoka ... wpadaja xp bez zadan w dzienniku ... i jesli poczytasz wyzej to mozna tez zarobic kilka (haha ... duzo xp) jeli odpowiednio pogadaszz najemnikami przed kazdym ze smokow ... cipher i rod u bagiennego ... gorn u powietrza ........ itd

09.05.2003
10:11
smile
[101]

Mysia [ Szczurek ]

aries --- to mnie teraz doprawiles o bul koncowek zebow ;)
ja wedrujac nie w kolejnoscipo smokach nie spotalem przy powietrznym zadnego biednego Gorna, wlasnie tak sie zastanawialem gdzie sie biedak podzial, bo z obstawy to widzialem tylko i wylacznie cifera i Roda przy bagiennym i bulka i sylvia przy mroznym (zreszta na wiele sie nei przydali bo sie chcieli bic :)
ale u ogniowego i powietrznego nikogo nie zastalem :)))))

09.05.2003
10:13
[102]

aries [ Konsul ]

Jesli kogos interesuje - opisze jeszcze jak zaskarbic sobie wdziecznosc jednego z najemnikow (lowcow smokow) ... gdy wchodzimy do doliny spotykamy grupke lowcow smokow ... nalezy z nimi pogodac ... jest wsrod nich jeden (chyba nazywa Yancy) ktorego mozemy od razu zwerbowac i bedzie za nami lazil ... ale nie robcie tego narazie ... ... ... potem najemnicy sie rozchodza ale Yancy zostaje na przeleczy ... gdy tam pojdziemy potem mozna z nim porozmawiac i sprowokowac by chcial nas pobic ... okladamy go i zarabiamy 300 XP ... po pobiciu jesli z nim pogadamy gada ze jestesmy naprawde dobrzy i swietni i jeszcze cos tam slodzi i w tym momencie mamy opcje troche innej gadki o najeciu go niz bysmy zrobili to za pierwszym razem ... i teraz w zaleznosci czy chcemy by lazil z nami czy nie .. to albo po pobiciu go bierzemy jego bron i co tam ma przy sobie albo nie ... ;)

09.05.2003
10:15
[103]

aries [ Konsul ]

Mysia --> gorn jest przy sciezce tuz za ognistymi jaszczurami ... na tej polce skalnej gdzie jest tez ten mysliwy uczacy oprawiac smoki ... gorn siedi pod sciana przy ognisku ...

09.05.2003
10:17
[104]

LFB [ Generaďż˝ ]

szokbar --> w takiej kolejności w jakiej Orik cię o nich informuje.

Grający Magiem !!! Nie wiem czy wiecie ale mag może używać też palladyńskich run ! Co prawda ja mam tylko palladyńską runę światła, ale sprawdziłem i dziala. Inna sprawa że do bani to światło, tak zmienia kolory że nic nie widać :)))

09.05.2003
10:19
smile
[105]

Mysia [ Szczurek ]

aries --- dobrze ze jestem dopiero w pierwszym rozdziale(co prawda juz moglbym byc w drugim ale na razie nie chce :) czyli dopiero teraz tak naprawde przejde gre calkowicie, wykorzystujac wszystkie rady :) zastanawiam sie tylko czy przejsc na 2 rozdzial i dopieor czyscic korini i okolice czy moze zrobic to na pierwszym, mam taki dylemat bo jakos nie wyobrazam sobie koszenia ognista strzala zebaczy i orka elity :))))))))))

09.05.2003
10:20
smile
[106]

LFB [ Generaďż˝ ]

aries --> ja miałem inną kolejność: bagienny - ognia - lodu - powietrza :D Widać to się zmienia. Inna sprawa że walka ze smokami magiem jest dziecinadą.

09.05.2003
10:21
[107]

aries [ Konsul ]

LFB --> tu masz racje ... palladynskie swiatlo jest do bani ... kosztuje 5 many a swieci jak zarowka 5 wat ... hahah ... ja do swiecenia uzywam zwojow 1 pkt many a wieci jak 100 watowa zarowka ... hahahaha ... ;) ... ale to ciekawe ze mag moze uzywac run palladyna tylko poaza ta znaleziona innych pewnie nie zdobedzie ...

09.05.2003
10:23
[108]

aries [ Konsul ]

Mysia --> dylemat ? ... chyba zartujesz ... kos wszystko co sie da jak najszybciej ... na miejsce tego co wykosisz pokaza sie cos nastepnego ... szkoda pkt xp ...

09.05.2003
10:23
[109]

LFB [ Generaďż˝ ]

Mysia nie da się, ognista strzała jest do bani, elitarnych orków, szkieletów i cieniostwora nie rusza.

09.05.2003
10:27
[110]

aries [ Konsul ]

LFB --> nie tylko magiem to dziecinada ... palladyn alatwia je kilkoma cieciami a bagiennego zalatwilem 4 beltami ... jak juz pisalem ... smoki sa latwiejszymi przeciwnikami od elitarnych orkow ... ork to przynajmniej umie przywalic ...

09.05.2003
10:36
[111]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Byłbym w ciężkim szoku gdybym spotkał najemnika, który nazywa się Yancy ;)
A jest taki?

09.05.2003
10:41
[112]

aries [ Konsul ]

Yancy --> hahaha ... mowilem ze nie wiem nie pamietam) jak mu bylo ... powiedzy ze ja go tak nazywam ... jesli ktos pamieta niech mnie wreszcie sprostuje ... ;) ... bede wdzieczny ...

09.05.2003
10:44
[113]

aries [ Konsul ]

Yancy --> oj wybacz mi ... ::)))))) ... ale te imiona z gry i ksywki ... jest tego za duzo ... w domu juz nawet zaczalem na kartce wypisywac kto sie jak nazywa bo czasem to nawet nie wiem o kim kto mowi ... wybacz ... ;)

09.05.2003
10:48
[114]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Byłem tylko zdziwiony ;)) nic poza tym ;))

09.05.2003
10:48
smile
[115]

ivo [ Pretorianin ]

Czy jest gdzieć nauczyciel od broni dwóręcznrej uczący w stosunku 1-1 powyżej 30?

09.05.2003
10:51
[116]

aries [ Konsul ]

ivo --> nie ... chyba nie wysluchalas nauczyciela z koszar w korynis ... on mowil ze spotka nas wlasnie cos takiego ... i tak wlasnie to wyglada ... bedziesz sie uczyl od 30 za 10 PD az do momentu osagniecia drugiej broni poziomu 30 ... potem znow 5 za 5 ...

09.05.2003
10:53
smile
[117]

studnia [ Junior ]

Mam prośbę do osób zakładających wątek o stworzenie informacji i umieszczenie we wstępniaku gdzie znajdują się wszyscy nauczyciele walki brońmi oraz siły i zręczności
Pozdrawiam

09.05.2003
10:54
[118]

Yancy [ Senator ]

Rozwój broni zostawiam sobie na później. Jeżeli teraz nie poznam np. pewnych umiejętności myśliwskich - to na co mi się przydadzą na koniec, jak na planszy żadnych zwierzątek nie będzie ;)
A PN i tak z moich obliczeń jest aż za dość i jeszcze zostanie. Zwłaszcza z alchemią...

09.05.2003
10:58
[119]

aries [ Konsul ]

studnia --> mozna by tak zrobic ale tych nauczycieli jest raptem kilku i kazdy stoi w centrum albo miasta albo farmy to samo z dolina stoja na placu w zamku ... no moze tylko kilku nauczycieli do kusz i lukow jest gdzie indziej ...

09.05.2003
10:58
[120]

Yancy [ Senator ]

Gordek ---> Na mapie Korinis jest jeszcze jeden myśliwy, który uczy. A spis we wstępniaku jest Twojego autorstwa.

A mianowicie Wilk uczy zdejmowania pancerzy pełzaczy (a to już po wizycie w Górniczej Dolinie i rozmowie z myśliwym, tym w zbroi z pełzaczy, co to jest od zadań specjalnych ;))

09.05.2003
11:03
smile
[121]

ivo [ Pretorianin ]

I jeszcze jedno - gdzie można zdobyć dobry 2 ręczny mieczyk (siła 45-50), bo jestem w drugim rozdziale, trenowałem tylko 2-ręczne a dostępne są tylo miecze słabej jakości.

09.05.2003
11:07
[122]

aries [ Konsul ]

ivo --> jesli dobrze pamietam to mozna znalezc cos w jakin z goblinami za farma onara ... oraz w dolinie gorniczej podczas 1 wizyty w ktorejs z jaskin (za drzwiami) jest jakis wiekszy 2 reczny topor ...

09.05.2003
11:18
[123]

Bogdan S. [ Pretorianin ]

Swiatelko Palladynow moze uzywac kazdy nawet najemnik nie wymaga znania kregow tak jak runy teleportacji.

09.05.2003
11:23
smile
[124]

Mysia [ Szczurek ]

ivo --- jeden z lepszych dworecznych mozesz dostac juz na poczatku gry :)))) tylko ze problemem bedzie 2 sztywnych na sterydach :)

09.05.2003
11:25
[125]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

link do następnej części

09.05.2003
11:28
[126]

Mysia [ Szczurek ]

no dobra dzisiaj po powrocie awansuje sobie na 2 rozdzial i ruszam do czystek :) oczywiscie najpierw okolice korinis a potem reszta, tym razem mam jednak zamiar zdobyc wszystko co sie da lacznie ze szczawiami :) problemem beda szkieledy przy kamiennym kregu:) ale mysle ze przy odrobinie techniki powinno mi sie udac :) nio i mam nadzieje ze nie zabraknie mi many :)
ale w odwodzie mam miecz jednoreczny na wojownika wiec sie nim posluze :)

nie moge sie doczekac az dorwe wiekszego firebala

wiecie tak zauwazylem ze jezeli chodzi o okolice korinis to chyba odkrylem wiekszosc tych szawii krolewskich (na razie 8) ale jezeli chodzi o gornicza doline to tylko jeden kolo diega :) inne mozna chyba tylko uzyskac ze scierwa orkow :) ciekawe czy szczawie tez sie odradzaja ?:)

13.05.2003
15:47
[127]

Thorus_Ashenwale [ Junior ]

szczawie krolewskie po kazdym rozdziale odrastaja chyba ;d

13.05.2003
15:50
[128]

Thorus_Ashenwale [ Junior ]

jezeli chodzi o bronie to najlepiej miec jedno i dwuereczne po 100 ;d

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.