GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic 2 (cz.20)

07.05.2003
14:03
smile
[1]

aries [ Konsul ]

Gothic 2 (cz.20)

Zostala wypuszczona kolejna czesc wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tu bedziemy rozmawiac o swoich rozterkach w grze jak i problemach, napotkanych podczas podrozy po dolinie, ktorej juz nie oslaniala bezpieczna bariera, w ktorej grasuja Orki ze smokami na czele. My musimy sprostac wyzwaniom i pokonac zlego boga Beliara, przywracajac tym samym spokoj i rownowage krainie ludzi !

=======================================================================

Porady forumowiczów:
SPOILER:

1. GILDIA ZŁODZIEJI
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto
Moja scieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy sie udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy sie zostać złodziejem.

"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodzieji, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kase Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąc zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w szkrzyni w tej jaskini jest smierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójsć do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyc do gildii.


2. PROBLEMY Z KASĄ by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)

3. KAPLICZKI by Long & Mysia
Kapliczki: podsumowanie
Uparłem dowiedzieć się o kapliczkach eksperymentalnie jak najwięcej i oto efekty: nie ma znaczenia której kapliczki się użyje - łaskę Innosa można i tak otrzymać tylko raz dziennie. W ogóle można uzyskać do 8 bonusów, które zależą od wielkości datku (generowany losowo):
100 sz lub 50 sz: +5 życia, +4 many, +1 siły
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)

Losowość generowanego bonusu oznacza, że można uzyskać komplet modyfikacji jednej tylko cechy - mechanizm S/L. Ale to nie sportowo :)

4.O DOŚWIADCZENIU by mikmac
Generalnie 1% umiejetnosci kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drozeje do 2 pkt. nauki.
Tworcy gry doszli do wniosku, ze jezeli walczysz mieczem jedn. to tez poniekad nabywasz doswiadczenia w dwurecznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w kazdej umiejetnosci sa trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejetnosci [luk-kusza; jedno.-dwureczny] roznia sie stopniem, to zawsze uczysz sie za 10 pkt nauki i idzie to po 5% na kazda umiejetnosc. Jest to po to aby nadgonic z druga umiejetnoscia do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [lucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka bedzie kosztowac 10 pkt nauki po 5% na kazde - az do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz sa w takim stopniu i mozesz uczyc sie je oddzielnie - czyli przeznaczac punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie sa: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%

5.JAK ZDOBYĆ ZBROJĘ PEŁZACZY by _Luke_
Co do tej zbroi z pelzaczy. Najpierw trzeba pogadac z mysliwym Gestath'em (kolesiem od smokow, o ktorego pytalo tyle osob), pozniej idziemy do Wilka na farmie Omara i przekazujemy mu 10 plyt z pelzaczy. Na nastepny dzien mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500

6. ODŻYWIANIE by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły

7. KRWAWE KIELICHY by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręcznośc na poziomie 40).
- Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej).
- Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu.
- Piąty kielich jest w ratuszu (o dokłądną lokalizację prosze SilentOtto)
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)

8. QUEST DLA HARADA (Przynieść broń orka) by Angel_from_kabaty
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
1) Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
2) Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą(tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukanajaskinia jest na dole.
3) Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. kosztuje nas to 50szt złota ale kożyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco bartokowi( jaśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.
Można równierz pogadać z Haradem i przekonac go, że Ork to zbyt trudny przeciwnik i dostać questa z pokonaniem bandytów, to jednak nie przynosi tylu kożyści.

9. JAK UŁATWIĆ SOBIE START by Angel_from_kabaty
Na samym początku jest dosyć ciężko. Moja sugestja jest następująca: żeby nie inwestować w siłe(zwłaszcza jak gra się magiem) najlepiej wziąć amulet +15 do siły. Amulet znajduje się w gildii złodziei. Nie będę się rozpisywał jak dostać się do gildii bo to już ktoś opisał. Powiem tylko jak sobie ułatwić zdobycie tego amuletu. Otóż na samym początku naszego pobytu w mieście należy zająć się dostaniem do siedziby gildii złodziei. Pogadać z szefową tej organizacji. Potem odmówić przyłączenia się do nich. Uciekać przed szefową(tylko uważajcie żeby nie przestała was gonić) do wyjścia z kanałów(tego do morza). Tam jest taki spadek, my wyskakujemy a ona utknie. Wtedy wystarczy łuk i troche strzał(czasem udaje jej się wyskoczyć ale to sporadycznie:P). Analogicznie można postąpić z dwoma pozostałymi członkami gildii(zdobyć exp i trochę przedmiotów). Następnie zabrać im klucze i otworzyć co się da. W zamkniętym dotąd pomieszczeniu jest skrzynia a w niej amulet +15 do siły. To na początek bardzo dużo. I pamiętajcie aby do kanałów iść już z umiejętnością otwierania zamków i z zapasem wytrychów. Jest tam sporo skrzyń które warto otworzyć. Zebrany sprzęt można potem sprzedać albo zachować na później. Przyszłemu magowi jednak przyda się szybko zdobyć 1000szt złota.

10. METODY NA PODWYŻSZENIE STATSÓW NA STAŁE by Astrea
Eliksiry na stałe podnoszące współczynniki (każdy wymaga użycia szczawiu królewskiego):
Poniższych roślin nie zjadac, nie sprzedawać, tylko trzymać, a po zdobyciu umiejętności "alchemia" - warzyć mikstury:
- siły: smoczy korzeń
- zręczności: jagoda goblinia
- magii: ognisty korzen
- życia: leczniczy korzeń

11. PORADA DLA POCZĄTKUJĄCYCH by Astrea
W I rozdziale, zanim przystapi sie do jakiegos obozu - powinno sie na maxa robic wszystkie zadania. Niektóre z zadan - po przyłączeniu sie do którejs z gildii - są nie do wykonania i przepadają bezcenne punkty doswiadczenia.

12. ŁUK BOSPERA by Angel_from_kabaty i Cainoor
Skradziony łuk jest w jednej ze skrzyń w kanałach. Wystarczy dostać się do kanałów(siedziby złodziei). Jak się dostać do gildii złodziei jest opisane powyżej. Żeby wziąć łuk ze skrzyni trzeba mieć wytrychy i umiejętność otwierania zamków.
=======================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <------mapy do Gothic'a 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z grą
https://gothic2.binio.com
=======================================================================

Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
=======================================================================

Link do poprzedniej części:

07.05.2003
14:08
smile
[2]

SilentOtto [ Faraon ]

Copy z poprzedniego wątku :D

bone_man ---> Zabij, nie pamietam :o) Kiedy juz wyciąłem orkowe zagony i oddałem wszystkie pierścienie Hagenowi poszedłem dalej za głównym wątkiem. Nie zwróciłem uwagi czy mi ten quest zniknął z księgi :(. Chyba mam (?) jakiegoś sejwa z tego okresu, więc sprawdzę. Może gdzieś jeszcze można spotkać jakiegos orkowego przywódcę i dlatego to zadanie nie jest ewidentnie zaliczone. Ja na takowych natknąłem się dopiero w ostatnim rozdziale, ale wtedy to już raczej nie ma znaczenia.

07.05.2003
14:10
[3]

aries [ Konsul ]

SilentOtto, bone_man --> rozumiem ze chodzi o pierscienie znajdowane przy orkowych przywodcach ... czy sa one takie jakie znajduje sie czasem przy orkowych elitach srebrne lub zlote? .. czy jakies specjalne ...

07.05.2003
14:16
[4]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Ludzie czy wy nawet nie potraficie skopiować WSTĘPNIAKA!!! Ja z Cainoor'em zrobiliśmy wstępniak, bo nikt inny się do tego nie kwapił a oczywiście Ci którzy zakładają kolejną część tego wątka skopiowali go po swojemu!!!! Zrobiliśmy pogrubione tematy żeby to jakoś wyglądało, a jakiś forumowicz skopiował to byle jak i wkleił!!!!! Następnym razem patrzcie się co robicie i uszanujcie cudzą pracę!!!!!! Już nie wspomnę o tym że aries, który założył dwa ostatnie wątki nic nie dodał do wstępniaków, a w poprzednich wątkach wiele osób zgłaszało kolejne rzeczy. Tylko pogratulować!!

07.05.2003
14:18
smile
[5]

SilentOtto [ Faraon ]

aries ---> To jest specjalny pierścień przywódcy orków. Nie są to złote czy srebrne z orkowej elity, te możesz spokojnie sprzedawać.

07.05.2003
14:21
smile
[6]

SilentOtto [ Faraon ]

Angel ---> Aries na stos! Obwiesić drania! :D ;o) Wykonaliscie z Cainoorem dobrą robotę i warto żeby to było kontynuowane w waszej wersji :o)

07.05.2003
14:21
[7]

aries [ Konsul ]

Angel_from_kabaty --> dzieki za gratulacje ... i wybacz jesli skopalem wasz wstepniak ... ale jakos nikt nie kwapi sie do zalozenia kolejnej czesci z tego co widze jestes i czytasz a jednak nic nie robisz ... ja niestety jestem w worku i nie bardzo mam czas na zabawe z upiekszaniem ... jeszcze raz sorki ale skoro uwazasz ze to takie straszne to moze sam tu czasem zajzysz i zalozysz kolejny watek ... od dzis nie tkne waszego wstepniaka ...a watki niech rosna do niebotycznej ilosci postow ...

07.05.2003
14:23
[8]

aries [ Konsul ]

SilentOtto --> widze kolejnego niezadowolonego ... ale jakos nie widzialem bys sie sklanial do zalozenia kolejnego watku ... jak powiedzial nie tkne go wiecej ... chocby tych postow bylo tu 1000 ...

07.05.2003
14:33
[9]

xman18 [ Pretorianin ]

spokojnie nic sie nie stalo.....................ja i tak nie patrze na te wstepniaki : ]

07.05.2003
14:35
[10]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

aries====> skopiować to co jest, pogrubić tytuły(tak jak to było w części 17 tego wątku), bo oczywiście po zwykłym skopiowaniu nie będą pogrubione(trzeba w odpowiednie miejsca wstawić i ) i przejżeć ostatni wątek, dopisując ciekawe rzeczy napisane pogrubionym drukiem bo tak forumowicze piszą swoje propozycję do wstępniaka......to naprawde jest 5 minut roboty i wątek może się rozwijać.

P.S. Zaglądam tutaj, czytam, ale nie siedzę i nie czekam aż będzie około 130 postów żeby nową część założyć. Ja zrobiłem wraz z Cainoor'em najtrudniejszą robotę teraz tylko WY musicie to kontynuować.

07.05.2003
14:35
[11]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

aries====> skopiować to co jest, pogrubić tytuły(tak jak to było w części 17 tego wątku), bo oczywiście po zwykłym skopiowaniu nie będą pogrubione(trzeba w odpowiednie miejsca wstawić i ) i przejżeć ostatni wątek, dopisując ciekawe rzeczy napisane pogrubionym drukiem bo tak forumowicze piszą swoje propozycję do wstępniaka......to naprawde jest 5 minut roboty i wątek może się rozwijać.

P.S. Zaglądam tutaj, czytam, ale nie siedzę i nie czekam aż będzie około 130 postów żeby nową część założyć. Ja zrobiłem wraz z Cainoor'em najtrudniejszą robotę teraz tylko WY musicie to kontynuować.

07.05.2003
14:35
smile
[12]

Apathor [ Pretorianin ]

pytanie - jestem palladynem w 4 rozdziale (chyba:), niestety mam 0 krąg magii. Jak podnieść krąg magii? Klasztor ? Tam mnie tylko uczą jak mieć więcej many :(

07.05.2003
14:36
[13]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Sorry, że dwa razy to samo coś mi się zacięło:)

07.05.2003
14:39
smile
[14]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Angel_from_kabaty ---> Nie ma się co stresować. W końcu wstępniak to nie najważniejsza rzecz :-) Pełen luz widac u mnie na twarzy :P Jednak fakt, że trochę tam zrobiliśmy i fajnie by było gdyby nadal tak było :-)

aries ---> Jest gicik !

Apathor ---> Jesteś Paladynem, nie magiem. Nie możesz podnieść kręgu magii.

07.05.2003
14:41
smile
[15]

SilentOtto [ Faraon ]

aries ---> Dla mnie wygląd i zawartość wstępniaka jest obojętna ponieważ z niego nie korzystam, więc nie czuję się niezadowolony :o). Ale skoro Angel z Cainoorem tak się postarali, to zapewne przykro im, że forma została zmieniona (uproszczona). Nowych części tego wątku nie zakładam, bo zaglądam tu tylko czasami aby "trzymać rękę na pulsie" i czasem wtrącić swoje "trzy grosze". No offence my friend :)

07.05.2003
14:41
smile
[16]

NicK [ Smokus Multikillus ]

Apathor ---> Zobacz w instrukcji :) Tam jest napisane kiedy paladyn może nauczyć się kręgów magii :P

07.05.2003
14:43
smile
[17]

bone_man [ Powered by ATI ]

SilentOtto -->No zaliczylo mi to zadanie z orkami :P. Zdobylem pancerz palladyna hehe w koncu, ponownie konsekrowalem miecz. Teraz zebrac zaloge i w droge...
PS dzieki za fatyge...

07.05.2003
14:44
[18]

Apathor [ Pretorianin ]

Cainoor - thx.
NicK - tiaa.... bardzo smieszne... jakoś na to nie wpadłem :)

07.05.2003
14:45
[19]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Bez stresów - nie przestań tylko tu wpadać. Parę razy już udzieliłeś mi ciekawych porad, a w końcu to jest ważne.

07.05.2003
14:46
smile
[20]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

btw. Kogo zabraliście jako strernika ?? Ja mogłem Torlofa (super zadanko mi zlecił;) i kolesia z Klasztoru. Dużo jest innych ? Pewnie ten typ z portu jeszcze by się skusił.

07.05.2003
14:47
[21]

aries [ Konsul ]

Angel --> wiem ze to nie jest duzy problem ... ale naprawde trzeba miec te pare minut na to ... dla mnie nie jest to 5 a napewno znacznie wiecej robiac w miedzy czasie setki innych rzeczy ... w tym wstepniaku jedyne co zrobilem (bo pamietalem ze ktos o to prosil) dopisalem jednego linka .. a pogrubiona trzcionke probowalem zrobic ale nie wyszlo ... i nie wiem dlaczgo ... skruszony ponownie przepraszam ...

07.05.2003
14:58
[22]

aries [ Konsul ]

Yancy --> bez obaw ... bede tu tak dlugo jak dlugo bedzie istnial ten watek ... gothic jest moim 2 swiatem ... ale jak powiedzialem wstepniaka nie tkne wiecej ...

I jeszcze uwaga dla Angel-a --> gdybys czesciej wpadal lub uwazniej czytal to zauazyl bys ze propozycje nie sa wpisywane pogrubiona trzcionka (a przynajmniej wiele) i zeby wyluskac je z tych stu kilku postow trzeba sporo czasu ... wielu z was moze ma czas siedziec czytac i grac --- ja pisze tylko w pracy robiac przy tym to co musze zrobic ... ci ktorzy pracuja i maja co robic wiedza jak to jest ... nie da sie rozdwoic ...

07.05.2003
15:07
[23]

Yancy [ Senator ]

Dobra - a teraz coś z innej bajki. Kto wie co robił fragment Lodowego Golema z pierwszego Gothica :)) Ten co wymagał chyba 600pkt many do użycia?
Za tyle - to moim zdaniem powinien sam usuwać barierę wokół Kolonii...

07.05.2003
15:21
smile
[24]

michalak01 [ Legionista ]

Dwa krotkie pytanka:
1. Byl ktos na wyspie ze skrbami gildii zlodziei? Jesli tak, to gdzie te skarby? Obszedłem teren, sprawdzilem czy nie ma jakis podwodnych wejsc do jaskin i niczego nie znalazlem.

2. Czy oplaca sie kupic od Harada 'Kiepski miecz magiczny', czy tez lepiej poczekac i bedzie mozna kupic cos lepszego do konsekracji. Osobiscie mam 'Zgube Smokow' i jesli chodzi o obrazenia, to konsekrowny miecz od Harada wychodzi na to samo!

Pozdr. Michalak01

07.05.2003
15:22
[25]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

aries====> rozumiem Cie. Nie mam do Ciebie pretensji. Podałem tylko jako przykład to czego nie zrobiłeś, pominąłeś we wstępnikau który zaprojektowałem z Cainoor'em. Czytam uważnie codziennie i wiem że nie wszystkie propozycje do wstępniaka są pogrubioną czcionką ale kilka zawsze jest. Ja i Cainoor kilka razy powtarzaliśmy aby pisać pogrubioną czcionką to co się proponuje do wstępniaka, żeby właśnie ludziom bardzo zapracowanym(tak jak ty) było łatwiej założyć nową część wątku. Dlatego mam nadzieję, że w następnyej części będzie znowu wszystko przejżyście i z nowymi materiałami, bo bez pogrubionych tytułów to wszystko się zlewa ze sobą. Tak więc "tknij" :) jeszcze kiedyś wstępniak jak będziesz miał więcej czasu.

P.S. I teraz do wszystkich: jak macie mało czasu i chcecie szybko i nieuważnie zrobić nową część wątku to lepiej tego nie róbcie. Poczekajcie aż przyjdzie ktoś kto ma czas i skopiuje pożądnie wstępniak, żeby był przejżysty i czytelny(z pogrubionymi tytułami), albo może zrobi jeszcze lepszy......

07.05.2003
15:24
[26]

aries [ Konsul ]

michalak01 --> to wasnie ten kiepski magiczny miecz sie konsekruje ... a co do wyspy to jest tam jaskinia ... od strony plazy na prawo patrzac z portu na ktorej jest troche jaszczurow .... jest tam tez polapka wylanczana .... domyslisz sie czym ...

07.05.2003
15:26
smile
[27]

SilentOtto [ Faraon ]

michalak01 --->
1. Na wyspie jest jaskinia, wejscie zasłonięte pnączami. Nieuważnie szukałeś.
2. Po drugiej konsekracji będziesz miał 100 - "Święty Kat". Jeżeli grasz paladynem, to raczej nie nauczysz się wykuwania magicznej broni, więc to chyba jedyna opcja. Ale mogę się mylić.

07.05.2003
15:29
[28]

michalak01 [ Legionista ]

aries---> Oblatalem ta plaze i jaskini nie znalazlem :( Moze jakis blad w teksturach, bede sie ocieral o sciany :)

07.05.2003
15:30
[29]

aries [ Konsul ]

Angel --> tak tak ... "TKNIJ" .. a potem tkne a ty znow na mnie wsiadziesz ... hahaha ... ok .. nastepnym razem jak bede mial go tknac poczekam az bede mial wiecej czasu by sie tym zajac ... ;)

07.05.2003
15:32
[30]

Yancy [ Senator ]

No niestety - Gra Łowcą też musi mieć jakieś bonusy - jednym z nich jest możliwość wykucia najmocniejszego oręża w grze. O ile mi wiadomo - taki sprzęt nie jest w żaden sposób dostępny dla Paladynów.

07.05.2003
15:32
[31]

aries [ Konsul ]

michalak01 --> tak jak napisal SilentOtto ... jest ona za pnaczami musisz w nia wejs by znalezc ... nie widac jej z zewnatrz ... trzymaj sie po prawej stronie kamieni pod sciana urwiska (takie srednio male lezace glebiej na plazy) - podobne jak przy wejsciach do kopalni ...

07.05.2003
15:34
[32]

aries [ Konsul ]

No dobra na dzis to tyle - czas do domu i do gry ... ciekawe kto mi zrobi obiad albo przynajmniej cos do jedzenia ... trzymajcie sie i do jutra gothicowcy ... ;)

07.05.2003
15:35
[33]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

aries=====> jak zrobisz wszystko tak jak było bez "ubytków", albo jeszcze lepsze to nie będę miał powodów aby na ciebie "wsiąść" :)

07.05.2003
16:31
[34]

xman18 [ Pretorianin ]

ukonczylem giere 2x magiem, od jutra najemnik : ]]]]

07.05.2003
16:37
[35]

xman18 [ Pretorianin ]

roznica miedzy paladynem a magiem byla duza !!!! , bo po powrocxie z doliny po zabiciu smokow nie bylo orkow ani hersztow, DORADZAM GRAC wszystkimi postaciami nie wszystko jest tak samo : ]
kto gra magiem .........
odradzam wydania ptk i runy na kamiennego golema ................porazka roku jak dla mnie : ]]w sumie strach tez sie nie pzrydaje ,
dorazdam na poiczatek kule ognia,pozniej szkielet,leczenie srednich ran, blyskawica, przywolanie demona,tchnienie smierci [50 mana-500 obr : P ]<=====w te runy naprawde warto pakowac, nie pochlaniaja duzo many w przeciwienstwie do innych i sa rownie dobre.....
powodzenia magowie : P

07.05.2003
17:00
[36]

maniak11 [ Legionista ]

Czy moze ktoś mi powiedzieć kto uczy siły powyzej 50

07.05.2003
17:11
[37]

xman18 [ Pretorianin ]

jesli grasz straznikiem to w koszarach jest kowal i on uczy....

07.05.2003
17:15
[38]

maniak11 [ Legionista ]

jestem palladynem a kowal muwi ze niemoze jusz niczego mnie nauczyć

07.05.2003
17:26
[39]

michalak01 [ Legionista ]

Hej!
Jestem w 4 rozdziale i dostaje zdanie od jednego z Palladynow aby zabic Orka szamana o imieniu H... - Pak'a. Wczesniej na forum cos czytalem na ten temat, wiec nie wiem czy go rozwalic, czy tez bedzie on potrzebny dalej w fabule? Co radzicie?

07.05.2003
17:42
[40]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Ja go zabiłem w 2 rozdziale. W 4 rozdziale zadanie zaliczyło. W dalszej grze nie napotkałem do czego jest on potrzebny.

07.05.2003
17:51
[41]

Gordek [ Generaďż˝ ]

To znów ja - pamięta mnie ktoś? Zauważyłem ostatnio, że za każdym razem gdy chcę przeczytąc ten wątek to muszę zasuwac do kolejnej części to znak, że temat się rozrasta i dobrze rokuje na przyszłość. Zaraz siadam do Gothica, bo musze sobie odreagować maturę z matmy grrrr, ale wcześniej mam parę pytań.

Yancy --> Jak ty na 12 levelu przeszedłeś do zamku trudniejszą ścieżką? Ja na 17 strasznie długo się męczyłem, żeby rozwalić tych wszystkich orków i 3 szamanów. Z resztą opisałem to w osatnim poscie (24 siekierki orkowe w plecaku :))

Teraz do wszystkich
1. Jak się idzie z Khorinis w kierunku gospody i idzie się dołem (nie wchodzi się na farmę Akilla) to pod mostem w lewo jest jaskinia, a w niej skrzynka zamknięta na klucz i tylko do niej nie moge znaleźć klucza. Gdzie on jest? A może dostanę go później (jestem dopiero w 2 rozdziale).
2. Już w 2 kopalniach znalazłem kraty, w jednej nawet kołowrotek był, tylko nie mogę ich podnieść. Jak to zrobić?

Na razie to tyle, a ja idę grać.

07.05.2003
17:55
[42]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Ja nie potrafie znalesc wszystkich smoczych jaj. Czy jakies znajduje sie moze za ta krata w kopalni?

07.05.2003
17:55
smile
[43]

michalak01 [ Legionista ]

Wracajac do 'wyspy skarbow' - dziekuje wszystkim za odpowiedzi. W koncu sobie poradzilem. Problem tkwil w tym, ze zaraz przy wejsciu do jaskini lezy kamien, na ktorym sie 'zablokowalem' i poszedlem dalej. To dlatego nie znalazlem wejscia za 1 razem.

07.05.2003
17:56
smile
[44]

Yoghurt [ Senator ]

Cóż, mam nadzieję, ze mi pomożecie, bo już białej gorączki dostaję:

Muszę dla Kapitana GAronda zdac raport na temat wydobycia w Kopalniach. Ok, dostaję mapę i udaję się do trzech kopalni- w pierwszej od grimesa dowiaduję się że dowódca gdzieś polazł z łądunkiem rudy. Szukałem, szukałem i nie znalazłem. W drugiej, po załątwieniu zębaczy dowiaduję się, ze wydobyli 2 skrzynie rudy. W trzeciej zaś znajduję tylko ciała, list przy dowódcy i masę pełzaczy, które zabijam, Z listu dowiaduję się, ze Diego i dwóch gości polazło z rudą. Wracam więc do zamku, ale zameldować mogę jedynie o dwóch skrzyniach rudy wydobytych w drugiej kopalni. Jak więc zdać raport o pozostałych dwóch? Posiadanie listu Silvestriego (ten dowódca 3 kopalni) nic nie daje, gadanie z Grimesem też. Błągam, help, bo złaziłem już chyba całą dolinę i nic.

Acha, problem drugi- pewien gość w drugiej kopalni prosi mnie o pomoc w wydostaniu się z doliny. Gdzie mam go doporwadzić, aby zadanie zostało zaliczone?

07.05.2003
18:04
[45]

Eomer [ Konsul ]

Yoghurt --> aby zameldowac, o dwoch pozostalych dostawach musisz odnalezc Diega i Marcosa. Ten pierwszy znajduje sie kolo jaskini, na poludnie od zamku, a drugi w jaskini niedaleko bagna na zachod od zamku.

07.05.2003
18:06
smile
[46]

bone_man [ Powered by ATI ]

Przeszedlem Gothic II grajac, jako Palladyn. Uwazam, ze jest to swietna gra. Na 200% wlacze od poczatku, tylko nie wiem kiedy moze jutro, a moze za 2 dni zobaczymy. Prawdopodobnie przy nastepnym podejsciu przejde jako najemnik, a potem zobaczymy...
Aby nie mowic zakonczenia, aby w III czesci nie bylo tego czego sie boje, a boje sie...

07.05.2003
18:08
[47]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Dodajcie to do wstepniaka
MYŚLIWI
Grom (niedaleko wieży Dextera)
uczy usuwania:
- rogu cieniostwora
- żuwaczek
- serc
- kłów

Grimbald (niedaleko czarnego Trolla)
czy usuwania:
- żuwaczek
- pazurów
- skrzydeł krwiopijcy
- żądeł krwiopijcy

Gaan (niedaleko wejścia do górniczej doliny)
uczy usuwania:
- rogu smoczego zębacza
- kłów
- skrzydeł krwiopijcy
- żadeł krwiopijcy

To są myślwi, którzy występują na mapie Khorinis.

INNE
Jak porozmawiasz z Wulfgarem pomiędzy 5 a 7 rano to nauczy cię 2% broni jednoręcznych.

07.05.2003
18:15
[48]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Pomoze mi ktos z tym smoczym pomiotem?

07.05.2003
18:21
[49]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Aby zdać raport z kopalni trzeba jeszcz porozmawiać z Diego oraz z Marcosem. Marcos jest w jaskini za chatką w dolinie z której idzie się na bagna. Jeśli stoisz twarzą do taranu (na zamku) idż z lewej strony zamku. Masz trzy wejścia między skałami. 2 wejście (drewniana brama), zaraz za nią na lewo jest wejście do kotliny z Diego (przy wejściu 2 ciała rycerzy). 3 wejście prowadzi do doliny z chatką, za nią jest jaskinia z Marcosem.

07.05.2003
18:25
[50]

wildone [ Konsul ]

Mam problem

Jestem na początku gry i muszę znaleźć górniczą doline.Podbno są w niej jacyś Paladyni i muszę się z nimi skontaktować.Tyle że łażem i łażem po tej mapce i niewidzem żadnej doliny z kopalniami.A przynajmniej nic takiego mi się w oczy nierzuciło.Nawet niewiem zbytnio jak ona powinna wyglądać

Gdzie jest ta dolina?

07.05.2003
18:26
[51]

maniak11 [ Legionista ]

zabilem pierszego smoka i oko inossa znuw niema blasku co trzeba zrobic zebu bylo dobre

07.05.2003
18:29
[52]

maniak11 [ Legionista ]

wildone masz strone z opisaną mapą https://gothic2.binio.com/

07.05.2003
18:43
[53]

yutek [ Konsul ]

Moze ktos wrzucic mapke z dokladna lokalizacja Sagity? albo chociaz dokladnie wytlumaczyc jak do niej trafic??

07.05.2003
18:49
[54]

Eomer [ Konsul ]

yutek - sklejasz farmę Sekoba??? Niedaleko jest las, a w lesie przy skalach jaskinia. Tam znajdziesz Sagite.

maniak11 - musisz znalezc stoł alchemiczny, przy użyciu którego naładujesz ponownie Oko Innosa.

07.05.2003
18:50
[55]

xman18 [ Pretorianin ]

gordek==========> do skrzyni pod mostem klucz ma handlarz z gornego miasta, jak przyniesiesz mu pazury przywodcy zebaczy, i w skrzyni jest runa dla maga : ]

07.05.2003
18:52
[56]

Miniu [ Generaďż˝ ]

maniak11 Oko naladujesz przy pomocy serca smoka przy stole alchemicznym.
yutek wiedzma jest za farma Sagita w jakini.Musisz przejsc przez ten maly las.

07.05.2003
18:53
[57]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Huh spoznilem sie.
Co z tymi jajami smokow?

07.05.2003
18:54
[58]

yutek [ Konsul ]

Eomer ---- dzieki, Gram 2 x i przedtem niezalezalo mi na znalezieniu tej osoby i sie nieprzylozylem do jej szukania. Teraz gram magiem i chce zeby mnie nauczyla paru zeczy

07.05.2003
18:56
[59]

xman18 [ Pretorianin ]

miniu=> z tych jajek to robisz miksturke ktora daje 15+ zrecznosc , receptury musisz poszukac!

07.05.2003
19:00
[60]

Gordek [ Generaďż˝ ]

yutek --> wejdź na https://gothic2.binio.com/ i poszukaj map, tam wszystko masz.

07.05.2003
19:02
[61]

xman18 [ Pretorianin ]

dobra ide grac , mialem wczoraj ale nie moge wytrzymac ta gra dziala jak narkotyk : P, najemnik roxxxx , co ja bede robic za tyddz ?: :P jak skoncze po raz 3x : ]]] ===>> G 1 :PPPP

07.05.2003
19:03
[62]

Miniu [ Generaďż˝ ]

xman18 odemnie bierze je kowal najemnikow Bennet na jakis pancerz. W tym problem ze chyba potrzebuje wszystkich.

07.05.2003
19:04
[63]

xman18 [ Pretorianin ]

ciekawe ciekawe ja zawsze robilem miksturke : ]

07.05.2003
19:13
[64]

Eomer [ Konsul ]

miniu -> miskturke bedzie mogl zrobic z 11 smoczych jaj dopiero w 6. rozdziale. Co do tych jaj dla Benneta, to otrzymujesz od niego mape z zaznaczonymi jaskiniami i tam znajdziesz te jajka (ja znalazlem zaledwie kilka, ale nie przeszukalem wszystkich pieczar).

07.05.2003
19:30
smile
[65]

volvo95 [ Legend ]

Eomer --> Wcześniej pisałeś mi coś o zadaniu od Vatrasa , dzięki któremu moge zdobyc pierścień . Kiedy można dostać od niego to zadanie ???

07.05.2003
19:47
[66]

Eomer [ Konsul ]

volvo --> Zadanie to otrzymasz bodajże w rozdziale 2. (ale mogę sie mylić). Będziesz musiał zanieść list od Vatrasa do kapłana Innosa rezydującego na drodze prowadzącej do klasztoru. Po wykonaniu questa będziesz miał trzy przedmiotu do wyboru, a jednym z nich będzie właśnie pierścień zdolności.

07.05.2003
20:08
[67]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Eomer w tym problem ze przeszukalem juz wszystkie jakinie z tej mapy a Bennet nic mi nie dal. Nieprzeszukalem tylko 2 jakskin z kratami gdyz nie wiem gdzie zdobyc kolowrotek do ich otwarcia (i czy wogole sa tam jaja)

07.05.2003
20:45
smile
[68]

bone_man [ Powered by ATI ]

Zapomnialem Wam napisac, ze cala gre przeszedlem uzywajac tylko i wylacznie miecza JEDNORECZNEGO!!! Nie uzywalem toporow, lukow itp. Jedynie kuszy w miejscu kluczowym, gdzie inaczej bym nie przeszedl. A mieczem dwurecznym nie zabilem nawet chrzaszcza :P

07.05.2003
20:54
[69]

xman18 [ Pretorianin ]

bone........ masz racje , jednoreczne rzadza : ]]
w sumie mialem teraz grac 2 recznym ale przyzwyczailem sie do 1 h , i bede grac 1 h : ]]]]
w sumie jakby tak popatrzec to nikgdy ani w g1 aani w g2 nie gralem 2 h :]]]
ej wiecie ze w gornym miescie handlaarz spzredaje pozniej ksiazki po 5000 z opisami walk 1h i 2 h.......

07.05.2003
20:57
[70]

wuluk [ Tleilaxanin ]

xman18 --> Później? A są już w 3 rozdziale? Orkowa Zguba rulez....

07.05.2003
21:23
smile
[71]

bone_man [ Powered by ATI ]

xman18, wuluk --> jednoreczne sa najlepsze ;) A wiecie jakim mieczem przeszedlem gre? Samodzielnie wykutym + 1 brylka rudy dawal chyba 60 obrazen potem go konsekrowalem mial 70 dmg, potem ponownie konsekrowalem i juz mial 80. I tym mieczem przeszedlem ponad pol gry!!!! Tak jak powiedzial jeden mag: kiedy palladyn konsekruje swoj miecz bedzie z nim, az do smierci. Hehe...

07.05.2003
21:28
smile
[72]

wuluk [ Tleilaxanin ]

bone_man -->Hmmm, ja gram łowcą smoków i nie inwestuję w kowalstwo więc najprawdopodobniej do końca zostanę z Orkową Zgubą... Ale na 22 poziomie mam już siłę na około 110 i wcale nie jest źle(3 rozdział)...

Hmm, takie pytanie. Jest jakieś ograniczenie max. ilości życia? Bo robiłem Eliksiry Życia i dużo kapliczek, zastanawiam się czy to ma jakiś sens...

07.05.2003
21:41
[73]

AQA [ Pani Jeziora ]

Witam:)
Odnośnie posta SilentOtto: "Jeżeli grasz paladynem, to raczej nie nauczysz się wykuwania magicznej broni..."

Poprawcie mnie, jeśli się mylę: W Zamku w Gorniczej Dolinie jest kowal, który oferuje naukę w kowalstwie; można podnieść umięjętność wykuwania mieczy z "kiepski miecz" na "dobry miecz", a ponadto, przy samym wykuwaniu, pojawia się opcja wykucia magicznej broni - surowa stal + 1 magiczna ruda; w praktyce powstaje magiczny miecz 45 obr. Czy to oznacza, że idąc ścieżką Paladyna (jeszcze nim nie zostałam - początek 3 rozdz.), można jednak wykuwać magiczne bronie ?

07.05.2003
21:52
[74]

Erymin [ Pretorianin ]

Panowie mam taki klopot :
wykonuje probe ognia wykonalem pierwsze 2 questy tzn. z golemem i zabralem kamien runiczny tereaz mam wykuc rune ognistej strzaly mam pusta rune , siarke i 5 wolnych punktow a nawet 15 ale koles w bibliotece gdy chcem do niego zagadac ( ma mi pomoc) wyswietla sie tylko napis koniec i lipa z runy

07.05.2003
23:57
[75]

xman18 [ Pretorianin ]

potrzebujesz jeszcze zwoju z czerem .....................ognistrta i umiejetnosc jej robienia i ja robisz i jestes magiem : ]

07.05.2003
23:59
[76]

xman18 [ Pretorianin ]

mam jzu 7 poz najemnika : P , ide spac dobranocccccccccccccccccc



ta gra jest niebezpieczna : ]]]
powinna byc od 21 lat : )))))))))))))))

08.05.2003
03:09
[77]

Gordek [ Generaďż˝ ]

xman18 --> trzeba przyznać, że nieźle wymiatasz, jeszcze niedawno byłeś magiem ,a tu już proszę najemnik na 7 poziomie.
Ja mam strażnika na 21 i przez przypadek wpadłem na smoka bagiennego :) i trochę mnie przypalił.

Jedno pytanko, nie skupuje ktoś hurtowo toporów orkowych? bo coś koło 100 mi zalega w plecaku ;)

08.05.2003
07:23
smile
[78]

Juzio [ Generaďż˝ ]

Witam wszystkich wielbicieli Gothica, 2 jak i 1 czesci.

Zajrzalem tylko z mala sugestia, co prawda dla wiekszosci nie bedzie mialo to znaczenia, ale moze dla niektorych tak.
Mianowicie chodzi mi o granie w 1 czesc. Przeszedlem ja jakis czas temu, teraz gram w 2 i wczoraj wszedlem do gorniczej doliny, to co tam zrobili programisci to majstersztyk. Normalnie az sie lzy krecily w oczach jak chodzilem po tych samych sciaezkach co w 1 i dostalem sie do oblanego zamku, ktory w 1 tetnil zyciem, po prostu ekstra.
Reasumujac chcialbym powiedziec iz jesli ktos ma mozliwosc zagrania najpierw w 1 czesc ( no i oczywiscie na tyle wytrwalosci zeby nie zaczac od razu od 2 ) to goraco polecam. W ten sposob gra nabiera dodatkowych walorow, przeksztalca sie w sage, prawdziwa epopeje. Jesli ktos grajacy w 1 czesc ma takie same odczucia grajac w 2 niech tez sie podzieli wrazeniami, a z drugiej strony ci co zaczeli od 2 czesci mysle ze chetnie by zobaczyli "jak to sie wszystko zaczelo".

Pozdrawiam

08.05.2003
07:53
smile
[79]

Mysia [ Szczurek ]

No fakt przymusowo nalezy najpierw zagrac w jedynke a potem w dwojke, jak zauwazylem wiele osob na tym wattku grala tylko w dwojke, a nawet nie wiedza co traca:) wczoraj zaczalem od poczatku swojego maga bo za bardzo go skopalem, teraz nauczony doswiadczenem nie robie takich bledow jak ostatnio ;)
mala sugestia wie ktos moze gdzie oprocz tych kilku miejsc ponizej rosnie szczaw krolewski?
1 kamienny krag kolo farmy Lobarta
2 szczyt gury na zachod od miasta Korinis (ze szczytu widac latarnie)
3 kotlinka troli
4 jaskinia czarnego trola
5 w grobowcu kolo farmy Onara
6 gronicza dolina polka skalna nad diegiem

te miejsca to pewniak, u mnie sie tam pojawiaja za kazdym razem:)
ale jezeli kupa z was znajduje po 10-20 szczawiow wiec pewnei kilka miejsc opuscilem i dlatego bym sie z radoscia dowiedzial co macie na ten temat do powiedzenia?

08.05.2003
08:12
[80]

xman18 [ Pretorianin ]

gordek wlasni ete toporki cienko stoja : p po 3 : [[ [[[

08.05.2003
08:14
[81]

xman18 [ Pretorianin ]

mysia=> jak dobrze pamietam to tuz pod zamkiem jak idziesz droga do farmy akila, i sa schodki w prawo te pierwse to przy nich jest pien drewna i tam jest szczaw .....chyba : ]

08.05.2003
08:16
[82]

xman18 [ Pretorianin ]

juzio==> g1 to przeszedlem 2 x : ]]]

08.05.2003
08:16
smile
[83]

Mysia [ Szczurek ]

z owag ktore mi sie nasunely, juz w pierwszym epizodzie mozna sie wyszkolic do mistrza alhemii:)
wystarczy zalatwic zlecenie dla sagitty:) a ja to zalatwilem przy okazji qyestu z zebaczami i wycieczce po szczaw i aloes do czarnego trola:) najladniejsze bydle w calej grze :)

08.05.2003
08:31
[84]

Yancy [ Senator ]

Gordek ---> Prawdę mówiąc, wielkich problemów nie miałem na 12 poziomie z przejściem trudniejszą drogą do zamku w Górniczej Dolinie. Ale też zaraz powiem czemu. Wcześniej zwiedziłem prawie całą mapę i znalazłem trochę niezłego sprzętu. Np. używałem pierścienia nietykalności (+10 do wszystkiego) i Zguby Orków miecza 65/65. Miecze jednoręczne tylko na 35. Siłę miałem wtedy już 65.
Orków bez kłopotów dało się wywabiać pojedyńczo. A prawdę mówiąc - pojedyńczo byli ciency strasznie. Dwóch to nawet i później jeszcze mnie kosiło. Szamanów załatwiałem robiąc uniki przed kulami ognia i dążąc do zwarcia. Nabiłem tam masę exp.

08.05.2003
08:36
smile
[85]

Mysia [ Szczurek ]

Co fakt to fakt ja magiem mam preoblemy tylko z orkowa elita,. reszta to Cieniaki i nie daja rady dobiec a juz jedza trawe :)

jedno Co mi sie podoba to jak sie orki na glebokiej wodzie topia :))))))

08.05.2003
08:49
[86]

Yancy [ Senator ]

Wczoraj uzbierawszy PN wreszcie wyuczyłęm się alchemii. W moim przypadu wyglądało to tak:

Najpierw wykonałem zadanie dla Sagitty z przyniesieniem Słonecznego Aloesu, wtedy dopiero zechciała mnie uczyć (byłem wcześniej czeladnikiem kowala). Wybrałem trzy kolejne napoje many (15 PN) i pojawiła się możliwość nauczenia się eliksiru ducha i eliksiru zręczności. Wybrałem oba bo na tych mi zależało najbardziej (10 PN). Tylko tak mogłem rozwinąć manę (po wybraniu obozu innego niż magowie zwiększenie many o 5 pkt kosztuje 10 PN!). Następnie udałem się do miasta i pogadałem z Constantinem a ten bez kłopotów nauczył mnie eliksiru siły (5 PN). Co do dalszego rozwoju - to już kwestia gustu. Ale by poznać poznać ten dodający na stałe HP - trzeba wcześniej poznać stopnie eliksirów życia. Moim zdaniem nie warto. Szczaw Królewski to dość żadki towar... Chyba że później jest go więcej do kupienia...

08.05.2003
08:53
[87]

aries [ Konsul ]

Witajcie ... zapalency ... dzis zapalki w oczy chyba sobie wsadze ...

Chcialbym dzis poruszyc pewien temat ... dotyczy to 4 rozdzialu i smokow ... pewnie napisze kilka rozwiazan wiec ci ktorzy nie chca niech nie czytaja ... tych ktorzy przeszli juz ten etap lub sa na nim zapraszam do dyskusji ...
Do poruszenia tego watku sklonily mnie wczesniej czytane posty o problemach na tym etapie gry ... kilka osob pisalo ze nie ma opcji rozmowy ... ze nie da sie zabic jakiegos smoka ... i inne ... rozmawialismy wtedy o bagach i innych powodach ktore moga to spowodowac ...

Z gory zaznaczam ze jest to moja opinia ... a szczegolami podziele sie jesli ktos zechce ....
Wedlug mnie programisci przewidzieli jednak kolejnosc zabijania smokow ... i jestem o tym niemal na 100% przekonany ... oczywiscie mozna je zabic w dowolnej kolejnosci ale traci sie przy tym wiele (bardzo wiele) XP i wiele cennych informacji ... przetestowalem to wczoraj ...

08.05.2003
08:57
[88]

aries [ Konsul ]

I jeszcze moze jedna uwaga tak na poczatek ... jestem bardzo ... ale to bardzo rozczarowany smokami ... okazaly sie latwiejszym przeciwnikiem niz elita orkowa ... (przynajmniej 2 pierwsze) ...

08.05.2003
09:00
[89]

aries [ Konsul ]

Mysia --> masz racje co do czarnego trola --- pokazne i wspaniale bydle ... smoki przy nim to przedszkolaki ... ale i tak czarnego trola latwiej pokonac niz te dwa cholerne szkielety cos tam cienia ...

08.05.2003
09:10
smile
[90]

Mysia [ Szczurek ]

Aries --- zgodze sie z Toba ze jest latwiejszy do pokonania, ale sam stwierdzam ze jest najpiekniejszym zwierzakiem w grze :) te uszy,zebiska:) poprostu istny majstersztyk :) czasami zaluje ze nie jestem trolem ;))))))))))
a co do smokow,
jest kolejnoscale XP sie nie traci w/g mnie

blotny 3500 XP
powietrzny 4000XP
ogniowy 4500XP
lodowy 5000XP

z tego co pamietam, a blotny jeszcze nam mowi gdzie znalezc pozostalych :)
nio jak w morde strzelil kolejnosc jest :)



08.05.2003
09:10
[91]

aries [ Konsul ]

Mysia --> i jeszcze co do pewniakow na szczaw krolewski ... (napewno constantino i sagita ... co chwila maja na sprzedaz) ...a z tych rosnacych to okolice kamiennego kregu - tego ponizej slonecznego kregu - na lewo od drogi wsrod drzew i paproci rosnie przynajmniej 1 szczaw krolewski, jest tam ponad to 1 smoczy korzen (patrzcie po pniach), i 2 goblinie jagody ... i pelno innego zielska ...

08.05.2003
09:12
[92]

aries [ Konsul ]

Mysia --> smoki - tak nie tracisz XP za smoki ale za poboczne zadania zlecane w kolejnosci ich zabijania ... ja za blotnego nabilem razem cos okolo 6000
I nie wiem czy zdradzac jak ... jesli ktos chce niech powie ...

08.05.2003
09:18
[93]

Yancy [ Senator ]

Ogólnie - alchemia jest cool. Wydatek PN na alchemię - w najgorszym razie się zwraca.
Co do umiejętności myśliwskich - to znam tylko skóry. Żal mi na to PN. To najbardziej pasuje do ścieżki Najemnika. A pazury przywódcy stada (tego zębacza znajdującego się przy jednej z kopalni) są przy zwłokach nawet bez poznania umiejętności preparowania pazurów.

08.05.2003
09:29
[94]

aries [ Konsul ]

Yancy --> co do alchemi to swieta prawda .. . oplaca sie bez 2 zdan ... ... ... do do oprawiania zwiarzat ... no tu to mozna dyskutowac ... wiele sie nie oplaca ale kilka jednak tak ... wedlug mnie to co warto wziasc grajac jakakolwiek postacia to sa: odwlok bzyka, preparowanie serca (to nawet trzeba) i smocza krew ...

08.05.2003
09:37
[95]

Yancy [ Senator ]

aries ---> A odwłoki krwiopijcy przydają się do czegoś poza kasą? Preparowanie serca miałem nawet już wziąć, ale do smoków mi daleko, wcześniej przydaje się do czegoś?

08.05.2003
09:44
[96]

Mysia [ Szczurek ]

Aries - o ktore miejsce Ci chodzi ?:) z tym szczawiem a po drogie jestem magiem i slyszalem zewarto sie nauczyc znajdowana serc, co one daja ?:)

08.05.2003
09:50
smile
[97]

Mysia [ Szczurek ]

a drogie kto uczy maga obdzierania smokow:) bo moj kontakt nie chcial ze nma gadac gdy bylem magiem :)

kazdy pisze ze trzeba brac smocza krew i wydzieranie serc, ale jakos nikt jeszcze nie napisal dlaczego :)
co mi dadza serca zwierzatek a co krew smoka;) oczywiscie poza kasa :)

08.05.2003
09:55
[98]

Yancy [ Senator ]

Przyłączam się do pytania, bo na kasie mi niespecjalnie zależy...

08.05.2003
09:57
smile
[99]

Apathor [ Pretorianin ]

Pytanie: ogniowy smok zeznaje, że ukrył skarb w miejscu niedostępnym dla smiertelnika. trzeba się przemienić w krwiopijcę i polecieć na skały ? gdzie to jest ?

08.05.2003
10:01
[100]

aries [ Konsul ]

Yancy --> odwloki przydza sie choc nie sa konieczne ... otorz z odwlokow jak juz umiemy je oprawiac ...w zamku w dolinie znajdujemy list z ktorego uczymy pozyskiwac z odlokow miesko ... jak to wyglada ... ano tak ze jesli przeczytamy ten list to mamy nowy zapis w dzienniku pod umiejetnosciami... od teraz mozemy jesc odwloki bzyka i jeden wystarcza na uzupelnienie zycia na max ( to nadaje sie do spoilera ... hahaha) ... jest tam w tym liscie napisane ze jednak po jakims czasie uzaleznimy sie od tego i nie bedzie to juz na nas dzialalo ... zjadlem ich juz troche i jakos jeszcze moge ... a najlepsze jest to gdy masz zycia okolo 500 i spadnie ci do 20 - 30 ... jeden odwlok i masz znow cale zycie ...

Mysia --> to miejce ze szczawiem ... idac od farmy akila przez las w strone czarnego trola ... wychodzac z lasu masz po prawj kamienny krag ... kolo niego 2 czy 3 szkielety ... to wszystko jest wokol tego kregu ... dalej sa schody w gore prowadzace do slonecznego kregu

08.05.2003
10:07
[101]

aries [ Konsul ]

Yancy, Mysia --> po co serce ... no coz ... ja wzialem bo by odnowic oko inosa potrzebne jest serce smoka ... co do smoczej krwi ... no coz tu i ja mam pewien problem ... napewno potrzebuje jej mag by zrobic ktoras rune ... a i palladyn pewnie bedzie jej potrzebowal by zrobic swoja ... najemnikowi nie wiem ... ale mysle ze tez do czegos bedzie potzrebna ... co do tego kto uczy oprawiac smoki ... jest to mysliwy w drodze do smoka powietrza siedzi na takiej polce ponizej drogi za ognistymi jaszczurami ...

08.05.2003
10:12
[102]

aries [ Konsul ]

Co do krwi ... to jest z nia zwiazane jeszcze pewne poboczne zadanie w dolinie ... ale nie jest ono konieczne dla glownego watku ...

08.05.2003
10:14
[103]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Z tymi odwłokami - to zaskoczyłeś mnie kompletnie i całkowicie ;) przyznaję się bez bicia. A co do serc smoków, to sam nie wiem - pazury zębacza przywódcy stada były przy zwłokach, czego wymagał quest, choć umiejętności nie znałem (oprawianie pazurów).

08.05.2003
10:16
[104]

aries [ Konsul ]

Apathor --> tu ci nie pomoge ... wczoraj zalatwilem bagiennego i powietrza ... dzis kolej na ogniowego ... ale mam pytanie ... wlasnie wrocilem z korinis i jakos nikt nie mial tam zwoju zamiany w krwiopijce ... jeli taki posiadasz bede wdzieczny jesli powiesz skad?

08.05.2003
10:19
smile
[105]

Mysia [ Szczurek ]

z tymi krwiopijcami macie racje choc z tego co pamietam to nawet nie trzeba miecumiejetnosci odwlokowania zwierzat, bo:) no ale moze sie myle, z tymi sercami to wiedzialem, ale mi chodzilo o inne serva bo by pozyskac serce smokow nie potrzeba wcale umiejetnosci (umiejetnosci sa na luski i krew :)
chodfzi mi o to ze grom uczy wyrywac serca (co to mortal kombat?;) i sie zastanawiam po co sa te serduszka :)

08.05.2003
10:19
[106]

aries [ Konsul ]

Yancy --> co do smokow to tez nie jestem pewien czy ta zdolnosc jest potrzebna ... ale wolalem wziasc ... po co ubijac smoka jesli potem okaze sie ze i tak trzeba wrac sie do sejwa gdzies wczesniej by nauczyc sie tej zdolnosci ... dlaczego mysle ze jest ona potrzebna ... w rozmowie ze smokiem mowi on o tym ze bedzie mi potrzebne jego serce i ze to nie takie proste by je pozyskac ... a w calej grze jest tylko 2 mysliwych ktorzy tego ucza ...

08.05.2003
10:19
[107]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Ja już natłukłem dziesiątki tych krwiopijców, są gatunkiem zagrożonym wyginięciem na mojej planszy ;) Zamek też spenetrowałem już dawno, książki o krwiopjcach nie było. Czy ona pojawia się dopiero po poznaniu tej umiejętności (opraiwanie żądła)?

08.05.2003
10:21
[108]

Juzio [ Generaďż˝ ]

Mam prosbe , a mysle rowniez ze warto by te wiadomosc umiescic we wstepniaku.
Mianowicie chodzi mi o liste osob, lub tez miejsc gdzie mozna nabyc wytrychy.
Wczoraj polazilem troche po gorniczej dolinie ( 2 etap) i strasznie sie irytowalem , bo znalazlem ze 10 skrzyn, a wytrychow starczylo mi tylko na raptem moze 2 ( mam niewysoki wspolczynnik zrecznosci wiec zapewne dlatego wytrychy sie czesciej lamia ).

08.05.2003
10:22
[109]

aries [ Konsul ]

Mysia --> a skoro o to pytasz ... to sa ona akurat najbardziej potzrebne magom ... poczytaj w bibliotece ... z ta zdolnoscia mozesz preparowac serca golemow ... co skolei jest potzrebne do tworzenia pewnych run ... chyba 5 i 6 kregu ...

08.05.2003
10:22
[110]

Apathor [ Pretorianin ]

aries - nie, nie mam go :) właśnie dlatego pytam. Bo jak by trzeba latać, to kiszka, nigdy się tam nie dostanę.
hm... chyba, że zastosowali taki trick jak w G1, gdzie można/trzeba było użyć czaru przenoszenia przedmiotów na odległość.
A smok był bardzo pyskaty i tak dla sportu chciałbym mu jednak ten skarb świchnąć :)

08.05.2003
10:24
[111]

aries [ Konsul ]

Juzio --> wytrychy kupisz u ... stolarza (jesli zalatwiles sobie blogoslawienstwo), barmana z portu (jesli znasz tajny znak gildi zlodziei) , handlarza ryb ( jesli znasz tajny znal gildi)

08.05.2003
10:25
[112]

aries [ Konsul ]

Apator --> wiec podyskutujemy jutro o tym ... jak tam dojde ... kolejne wyzwanie .... hahahahaha... juz mi sie podoba ... znow trzeba bedzie pokombinowac ...

08.05.2003
10:27
[113]

Morgler [ Legionista ]

Juzio> przed otwarciem skrzynki zapisz stan gry, potem zabierz sie za otwieranie i zapisz sobie na kartce konfiguracje zamka tzn L/P i wtedy wczytaj gre i uzyj notatek, masz pewnosc ze nie zlamiesz wiecej zadnego wytrycha.
Pozatym byl to jeden z razacych bledow G I dziwie sie ze w II tego nie poprawili.

08.05.2003
10:28
[114]

aries [ Konsul ]

A wlasnie ... co do triku z 1 i sciagania rzeczy czarem na ziemie ... zauwazyliscie puchar w dloniach posagu palladyna w glownej swiatyni w klasztorze ... jest tak strasznie wysoko ... i napewno nie da sie po niego wejsc ... a w odpowiednim momencie dnia ... gdy swieci na niego slonce przez okna tak pieknie sie blyszczy .. az kusi by go zabrac ... hahahah :)

08.05.2003
10:31
[115]

aries [ Konsul ]

Yancy --> nie wiem kiedy sie pojawia notatka ... ja mialem ta zdolnosc i ten list byl w zamku w dolinie ... w siedzibie garonda (tak mu chyba) ... na pietrze w jednym z pomieszczen na dlugiej scianie lezal albo na stole albo na oknie ... nie pamietam ...

08.05.2003
10:33
[116]

Mysia [ Szczurek ]

Aries --- nikt nie nauczy Cie wyrywania smokom serc:) umiesz to automatycznie, tj gre da sie przejsc bez wykupowania jakichkolwiek zdolnosci :) (teoretycznie bo wojownik z mieczem na zielony to kila :)

Yancy--- list jak to robic z krwiopijcami;) jest w zamknietym pomieszczeniu na pietrze fartu, prosto za straznikiem sa dzwi ktore trzeba sforsowac i tam to jest:) oczywiscie potrzebna jest umiejetnosc skradania by Cie straznik nie zhaltowal :)

08.05.2003
10:37
[117]

aries [ Konsul ]

Mysia --> sprostuje cie ... wcale nie trzeba sie skradac i wcale nie trzeba forsowac tych drzwi ... jest do nich klucz w jednym z bocznych pomieszczen ... lezy albo na stole albo na polce ... a grajac palladynem nie trzeba sie marwic straznik nie reaguje na ciebie ...

08.05.2003
10:37
smile
[118]

Mysia [ Szczurek ]

a jutro rusze na eksploracje terenu bo jestem wlasnie magiem po swierzej probie ognia :) jak na razie tylko ognisty pocisk w runie ale to i tak wystarczajace jak na eksploracje okolic Korinis :) oczywiscie nie liczac bardziej wymagjacych przeciwnikow jakimi niewatpliwie sa trole, orkowa elita i sztywni :) ale na nich takze przyjdzie kolej w 3 epizodzie :) bo do tego czasu powinny sie roslinki odrodzic :)

08.05.2003
10:39
[119]

aries [ Konsul ]

Mysia -- > a co do zdolnosci to calkiem mozliwe ... ale to akurat troche zle pomysleli programisci ... skoro mamy przyniesc pazury to powinnismy sie nauczyc ich preparowania ... skoro mamy uzyc serca smoka to powinnismy sie tez tego nauczyc ... to samo dla maga ... skoro potzrebuje serca golema to powiniem umiec je pozyskac a tym czasem moze je poprostu kupic w korinis ... sprzedaje je ten dupek obok alchemika w gornym miescie ...

08.05.2003
10:41
smile
[120]

Mysia [ Szczurek ]

Aries ---- ale wtedy gralem lowca smokow a tego to sie o wszystko czepiali :)))))

ale teraz grajac magiem nie wiem jak bedzie ale sie o to bede pozniej martwil :) na razie bede czyscil mapke:) ale to dopiero jutro;)

a powiem wam ze rewelacyjnie najpierw zagrac lowca smokow ( kazdy z palladynow wrogo nastawiony) a pozniej zagrac magiem, ten to potrafi palladynow mieszac z blotem :) czlowiekowi od razu serce rosnie :)

08.05.2003
10:42
[121]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Dzięki, to już przynajmniej wiem czemu nie mam tej notatki o krwiopijcach. Dotąd jakoś nie brałem skradania. W pierwszym gothicu nie przydawało się specjalnie. Na szczęście pamiętam kto uczy tej umiejętności. Choć bez krwiopijców na mapie (prawie bo co rozdział kilku się pojawia) czy warto się uczyć skradania i oprawiania żądeł...

A czy kradzieży kieszonkowej uczy ktoś poza gildią złodziej? Qest związany z gildią mi się spaprał...

08.05.2003
10:44
[122]

aries [ Konsul ]

Yancy --> niestety nie ... kradziezy uczy tylko ta babka z gildi ...

08.05.2003
10:45
smile
[123]

Mysia [ Szczurek ]

Aries --- co fakt to fakt:) mozna by bylo ale tego nie zrobili nie wiedziec czemu ?:( bo cos mnie tknelo jak kgralem lowca smokow to moglem sie nauczyc tylko sciagania lusek i upuszczania krwii smokow natom9iast nikt mnie nie uczyl wyrywania im serc:) ktos tez we wczesniejszych watkach mowil ze usowanie serc jest prawie niezbedne magom i sie wlasnie zastanawiam dlaczego , przetestuje to bo to moze tak samo jak z tymi odwlokami :) a cos co przywraca dowolna ilosc many jest na wage zlota :)

08.05.2003
10:45
[124]

Yancy [ Senator ]

aries ---> No to Twój post na temat dobrania się do owej notatki zmienił moje zdanie. Nauczę się jednak oprawiania żądeł :)

08.05.2003
10:48
[125]

aries [ Konsul ]

Moze jeszcze na moment wroce do smokow ... Mysia --> tak blotny mowi nam gdzie jest reszta ... ale ... no wlasnie ale dokladnie ktorego mamy zalatwic mowi orik i nawet podaje dokladnie jak do niego dojsc ...

08.05.2003
10:49
smile
[126]

Mysia [ Szczurek ]

Yancy --- nie tylko tobie, ja przystapilem do gildi gdy nie wiedziec czemu bylem poszukiwany za kradzierz ;) babka kazala mi zabic swiatkow lub zaplacic okup (corneliusa nie bede przeciez zabijal bo to moj dostawca szczawiu ;))) wiec zaplacilem okup (raptem 100 zlota) ale opcja z questami niestety nie powrocila :( i tak nie moge nawet wziac questu 6 krwawych pucharow ani sekstansu :) a by bylo warto bo sekstans lezy u ktoregos ze smokow wiec tak przy okazji by sie to zrobilo :)

08.05.2003
10:53
smile
[127]

Mysia [ Szczurek ]

areis --- moze grajac teraz magiem zrobie wszystkie te questy zgodnie z Orikowa hierarchia :) zobaczymy, teraz moj mag jest ypowym podroznikiem i mam zamiar go dopiescic w najdrobniejszych szczegfolach :) juz jak na razie po probie ognia ma 60 many i 200 zycia, a to dopiero poczaek :)

08.05.2003
10:54
[128]

aries [ Konsul ]

Mysia --> mam pytanie ... jak uzywasz czarow gdy chcesz kogos pobic a nie zabic ?

I tu kolejny minus 2 w stosunku do 1 ... w jedynce gdy kogos pobilismy mieczem mozna bylo mu efektownie wbic mieczyk w klate nawet z obrotem juz wbitego ... a w 2 guzik ... nie ma takiej opcji ... poprostu czesc przeciwnikow zabijamy a czesc tylko pobijamy ... no i gdzie te efektowne skoki z jedynki ....

08.05.2003
10:58
[129]

aries [ Konsul ]

Mysia --> jesli chcesz zdobyc (przy smokach) max xp to rozmawiaj przed zabiciem i po zabiciu kazdego smoka w zamku i nie tylko (pomijam tych co sa obok lodowego - z tymi na koniec) ... czesto z tekstu nic nie wynika a jednak dostajemy zadanie bez wpisu do dziennika ... tak wlasnie zarobilem okolo 6000 xp tylko za zabicie smoka z bagien ... i mowie o samym smoku bez jego obstawy ...

08.05.2003
11:01
[130]

Yancy [ Senator ]

Mogę tylko przypuszczać, że jest więcej ciekawostek związanych z umiejętnościami myśliwskimi. W końcu - nauczenie się wszystkiego kosztuje całkiem sporo, więc prócz kasy muszą być jakieś bardziej wymierne efekty posiadania tych umiejętności. Fajnie, bo dzięki temu pakowanie wszystkich PN w podstawowe cechy czy posługiwanie się bronią, przestało być najlepszym pomysłem (choć niektórzy nadal tak czynią).

08.05.2003
11:04
[131]

aries [ Konsul ]

Yancy --> i tu sie z toba zgadzam ... ja lubie odkrywac ciekawostki gry ... i wlasnie cos mnie jeszcze nurtuje jesli chodzi o te zdolnosci lowieckie i alchemiczne ... pewnie zauwazyles ze Constantino czesto na sprzedaz ma skrzydla bzyka i rog cieniostwora ... to mnie zastanawia ... po co mu to? ... jesli to ma to znaczy ze do czegos tedo uzywa ... tylko do czego ?

08.05.2003
11:07
smile
[132]

Mysia [ Szczurek ]

Aries mowisz ze 5000 xP za samego smoka z bagien , i tylko za to ze pogadales najpierw w zamku ze wszystkimi ?:)
bo tak na prawde poza zamkiem to jest raptem tylko obu zlowcow kolo lodowego 3 kopalnie ( w ktorych nic nie ma) i raptem 2 mysliwych a dzalej nie ma nic :) Soja droga ciekawe dlaczego nie zrobili bagien, bo tak lubilem sobie po nich biegac (pamietam je z jedynki :))

08.05.2003
11:07
[133]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Bardzo mnie to zastanawia, często kupowałem właśnie te rzeczy. Może potrzebne one są tylko magom, tego nie wiem. Żądła też kupowałm na wszelki wypadek :) Właśnie dlatgo że sam nie umiałem ich oprawiać a pomyślałem sobie że mogą się przydać. Coś w tym musi być. Może ktoś kiedyś opisze bardziej szczegółowo te sprawy.

08.05.2003
11:09
smile
[134]

SilentOtto [ Faraon ]

Apathor --> Nie musisz latać (przemiana w krwiopijcę) aby dobrać się do skarbu ogniowego smoka. Możesz tam się po prostu wspiąć.

08.05.2003
11:12
[135]

Yancy [ Senator ]

Bardzo ubawiło mnie kilku nielegalnych uchodźców z niemieckiej wersji Gothic2 - ukrywających się przed służbami celnymi w jaskini koło ruin (tej z pierścieniem nietykalności) :))

Mam na myśli Stein Golemy ;)

08.05.2003
11:14
[136]

Apathor [ Pretorianin ]

SilentOtto - thx. tylko gdzie ? te skały nad smokiem (martwym :) ?

08.05.2003
11:15
[137]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Małe bagienka są niedaleko wieży Xardasa, na początku gry - tam gdzie spotykasz Lestera... (chyba to był Lester).

08.05.2003
11:19
[138]

aries [ Konsul ]

Mysia --> dokladnie tak ... ponad 5000 xp za zalatwienia samego bagiennego smoka ... jak? Teraz kto nie chce niech nie czyta ...
Ja wchodzisz do doliny po raz 2 stoi grupka lowcow ... pogadaj prawie ze wszystkimi ... poza jednym ... nie pamietam ktorym ... ten ktorego mozna wynajac ...
potem ta grupka sie rozchodzi po mapie ... gorn siedzi z tym mysliwym co uczy oprawiania smokow (z nim tez sa fajne xp przy smoku powietrza) ... ale mowimy o bagiennym ... dostajemy zadanie od garonda dotyczace smokow ... Orik mowi nam o nim to i owo ... i idziemy do niego ... przed bagnem siedzi rod i jeszcze jeden najemnik na Y ale zapomnialem jak sie nazywa ... rozmawiamy z rodem a pozniej z tym drugim i konczymy gdy mamy tylko 2 opcje
1) (chyba)Teraz jest odpowiedni moment
2)Koniec ...
Wlazimy w bagno i zalatwiamy obstawe smoka ... gadamy ze smokiem ... i zaczyna sie walka ... oslabiamy smoka (w moim przypadku 3 strzaly z kuszy i zostalo mu minimum zycia ... walil do mnie tymi ognistymi strzalami i nic prawie mi nie robil - wczesniej ubrale pierscienie odpornosci na ogien) .. .wiec przerywamy walke i idziemy po Yaniego (tak sie chyba nazywa ten 2 najemnik) ... gadamy a on sie do nas przylancza ... wchodzi w bagno razem z rodem ale nie podchodzi do smoka .... a my tak idziemy i dokanczamy dziela ... zabieramy co sie da i podchodzimy do Yaniego ... a on belkocze ze to niemozliwe ze jednak bestia nie zyje i 600 XP wpada ... yani odchodzi razem z rodem znow przed bagno a my ze nimi ... i nzmow gadka z yanim i rodem ... przy tej 2 gadce z Yanim znow jakies XP a i rod w tym momencie mowi cos ciekawego ... posluchaj i omysl co z tym zrobic (zadne zadanie sie nie zapisalo - a jednak) ... wracamy do zamku i mowimy o tym garondowi 600 xp ... teraz orikowi i znow jakies xp oraz informacje o kolejnym smoku .. teraz janowi ze zaciukalismy smoka i znow xp ... i prosba o smocza krew ... itd ... razem nazbieralo sie tego ponad 5000 xp ....

08.05.2003
11:21
[139]

SilentOtto [ Faraon ]

Apathor ---> Dokładnie - skarb leży na skałach nad martwym smokiem. I nie jest to bardzo wysoko. Wejdź na jakąś skałę i rozejrzyj się - zauważysz. Łatwo tam wejść.

08.05.2003
11:24
[140]

Apathor [ Pretorianin ]

SilentOtto - thx. will try.

08.05.2003
11:27
[141]

aries [ Konsul ]

SilentOtto --> pozwol ze o cos ce zapytam ... jestem palladynem i chcialbym sie podszkolic w kusznictwie mam w tej chwili na 30 i jestem w 4 epizodzie ... nauczyciel z korinis mowi mi ze juz niczego nie moze mnie nauczyc podobnie palladyn w gorniczej dolinie ... kto wiec moze ... nie znam innych nauczycieli kusznictwa ... ????

08.05.2003
11:27
[142]

Bogdan S. [ Pretorianin ]

Aby dostac sie do skarbu ognisyego smoka nie trzeba latac ani nic. Z najduje sie on za smokiem i wystarzczy na sciezce ktotra prowadzi do jego "groty" skrecic w prawo ( na samym poczatku skal ujego groty) i jest tam caly skarb.

Przeszeszlem raz juz calosc magiem teraz ide jako najemnik. Pytanie: czy oprocz wykuwania mieczy z rudy dlugich i dwurecznych (dmg 50) mozna bedzie sie nauczyc wykuwac cos lepszego lub udoskonalac te slabsze. Grajac magiem nie byulem zadowolony z broni jakie oferuje gra. Moze i jest ich wiecej ale niewieke z nich nadaje sie do czegokolwiek.

08.05.2003
11:30
[143]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Dagomir, ten od questa z przyniesieniem kuszy jest niezły w te klocki. Na pewno nauczy Cię więcj.

08.05.2003
11:32
[144]

aries [ Konsul ]

Bogdan S. --> z tego co napisano w instrukcji to jako najemnik bedziesz mogl wykuwac najpotezniejsza bron w calej grze ...

08.05.2003
11:34
smile
[145]

SilentOtto [ Faraon ]

aries ---> Ja nie pakowałem w kusze tylko trochę w łuki - do 50%. Przy tym kusza też mi podskoczyła do 30%. Od monentu, w którym stałem się szczęśliwym posiadaczem "regulaminowej runy bojowej" szypy i bełty zamieniłem na magię ;o)

08.05.2003
11:34
[146]

aries [ Konsul ]

Yancy --> masz racje ... zapomnialem o drogomirze ... ide do niego dzis ... mam 50 pkt do wydania i nie mam na co ...

08.05.2003
11:36
smile
[147]

Mysia [ Szczurek ]

Aries --- Rod to tam siedzi to pewne ale ten Twoj na Ygrek to Cipher :) z pierwszej czesci reszta sie zgadza :) tylko nie moge pojac o jakiego Y Ci chodzilo dopiero pochwili kapnelem ze to chodzi o Ciphera :)

08.05.2003
11:40
[148]

aries [ Konsul ]

Mysia --> tak cipher ... masz racje ...a ten tyani to kto inny ... tez fajny quescik z nim jest ... z tej grupy lowcuw przy wejsci do doliny jak sie juz rozleza zostaje tam tylko jeden ... to wlasnie (chyba) Yani ... mozna go sprowokowac i spuscic manto ... ale przyznaje ze nawet dla palladyna byl wyzwaniem ... mniejszym niz te cholerne cienie ale jednak ...

08.05.2003
11:44
[149]

Yancy [ Senator ]

aries ---> To może zamiast w kusze w myśliwstwo? Kusze i tak Paladynowi potem się nie na wiele przydadzą. Dagomir uczy całkiem nieźle. Ja trochę mam rozwinięte łuki bo fajniej gostek z łukiem na plecach wygląda niż z taką wielką kobyłą ;)

08.05.2003
11:46
[150]

aries [ Konsul ]

Yancy --> w myslisto to juz nie bardzo mam w co ... ma odwlok i skrzydelka bzyka ... kly ... pazury ... rogi ... serce ... krew ... ... ... to co moglbym jeszcze wziasc to sa smocze luski i szczeki i pancerze pelzaczy ... ale po co mi to ...

08.05.2003
11:48
[151]

aries [ Konsul ]

Troche pktow musze sobie zostawic jeszcze na lepsze runy palladyna ... no i chyba wezme jednak eliksir zycia ... ja nie ma w co pakowac to choc zycia narobie i many ...

08.05.2003
11:53
smile
[152]

Mysia [ Szczurek ]

heh z tego co wiedzialem to ten kolo chcial sie przylaczc, ale widocznie trzeba tak z nim pogadac by mu manto spuscic, co wcale nie bedzie takie trodne :)) a wie ktos moze gdzie pozniej jest Cor Angar zwany Angarem, w twierdzy daje mi questa bym znalazl jego naszyjnik, znajduje, jednakze w zamku juz "cor" angara nie ma :( to oczywiscie pamietam jeszcze z poprzedniej rozgrywki lowca smokow bo aktoalnie bede czyscic okoloce Korinis :)

08.05.2003
11:58
[153]

aries [ Konsul ]

Mysia --> a tu mnie zaskakujesz ... bo Cor Angar ... u mnie byl w zamku ... choc moze dlatego ze jego amulet znalazlem podczas 1 wizyty w dolinie i od razu mu go dalem .... i wiesz co ... caly czas tam stoi ... i nigdzie sobie nie poszedl ... powiedzial mi tylko ze musi sie z tad wydostac wiec to kolejny quest poboczny pewnie ....
Nie wiem czy znalazles mysliwego w dolinie co uczy serducha i kaze ci isc poszukac kumpla (ktorego znajdujemy martwego) .. tez mowi ze musi sie wydostac ... i zaczyna biec ... wiec ja za nim ... i tak doslismy do przeleczy ... ona tam stoi wiec gadam do niego a on blaga mnie bym go przeprowadzil przez przelecz ... zgodzilem sie a on mowi zebym poprostu biegl a on bedzie za mna ... wiec w kopalnie ... ale po 2 stronie juz go nie ma ... poszedlem do bramy i tam byl i znow 600 xp za nic ...

08.05.2003
11:59
[154]

aries [ Konsul ]

Mysia --> apropo tego kolesie ... dlatego wczesniej mowilem zeby pomowic ze wszystkimi za wyjatkiem tego jednego ... hahahaha ...

08.05.2003
12:39
[155]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Jesteś dalej niż jak, jak jest ze szczawiem królewskim u sklepikarzy? Dotąd miałem jedynie kilka sztuk. Napojów życia dotąd nie brałem, do kupienia jest ich fura - może kiedyś.
Goblinich jagód też sporo się znajduje - somoczych korzeni malutko, ale siły specjalnie mi nie trzeba więcej.

08.05.2003
12:51
[156]

aries [ Konsul ]

Yancy --> szczaw krolewski czesto pokazuje sie i u constantina i u sagity ... to samo z goblinimi ... smoczy korzen czasem u Constantina ... ale i tak w tej chwili mam 14 szczawi krolewskich i nie wiem co z nich zrobic ... zrecznosc 120 - sila 110 - mana 80 ... zycia cos okolo 480 chyba ... i nie mowilem o napojach zycia a chodzilo mi o nauke eliksiru zycia i robienia tegoz wlasnie ...
Poza tym handlarz na targowisku ten od magi i ten w gornym miescie co chwila maja jakies eliksiry zrecznosci, sily lub many ...

08.05.2003
12:54
[157]

Yancy [ Senator ]

aries ---> To i fajnie. Dobrz że nie trzeba PN wydawać w cechy. Można swobodnie dysponować je na inne rzeczy.

08.05.2003
12:56
smile
[158]

michalak01 [ Legionista ]

Witam!
Jestem w 4 rozdziale i mam kilka pytan:
1. Czy mozna gdzies kupic mikstury zwiekszajace na stale statsy? Koles w piwnicach klasztoru chwalil sie, ze przygotuje dowolna miksture, ale robi tylko te pospolite, ktore mozna kupic u kazdego handlarza. Mam wszytkie rodzaje roslinek jakie tylko wystepuja na obszarze gry i lipa.
2. Czy w zamku mozna kogos zwerbiwac do pomocy? Czytalem, ze tak, ale nie wiem kogo i jak to zrobic. Przydalby mi sie ktos taki, bo jak podbiegnie 5 Orkow Elite, to mam przechlapane.
3. Czy przy wyborze runy dla pala (walka, leczenie), jak zasluze na kolejna (jak wybiore np. wlake za 1 razem), to bede mogl wziac lepsze leczenie, czy podstawowe leczenie? Chodzi mi o to, ze 'swiety pocisk' mi sie raczej nie przyda, ale pozniej runy walki sa lepsze i nie wiem czy 'kupowac' je monoklasowo (np. caly czas walka)?
Pozdr. Michalak01

08.05.2003
12:58
smile
[159]

Suka [ Centurion ]

Hejki hcę grać jako Paladyn i w co mam inwestować punkty aby dobrze mi szło w górniczej doline??
Przyda się palodynowi zręcznośc a chcę wlaczyć mieczem jednoręcznym i gdzie są jakieś fajne miejsca by coś zdobyć fajnego i gdzie morzna zdobyć dużo doświadczenia mam 8 poziom siła 40 zręczność 20 mana 20 bron jednoręczna 38% a dwu 18% łuk 11% kusza 10% gdzie oprucz gildi mogę się nauczyć zamki otwiecać wiem że cieśla umi ale mówi mi że mi nie ufa. Co mam zrobić aby mnie nauczył??
POZDRO!!

08.05.2003
12:58
[160]

Bogdan S. [ Pretorianin ]

Angara po rozmowie w zamku znajdziecesz w farmie kolo przeleczy. Mozna mu tam oddac ten amulet a potem zabrac go na statek. Ale w 2-ce jest on jakos "psychiczny"

08.05.2003
13:03
[161]

aries [ Konsul ]

michalak01 --> poczytaj kilka postow w gore ... tak mozna w dolinie zwerbowac jednego z najemnikow ale nie w zamku a na przeleczy Yani chyba ... ponadto do walki ze smokami ... przed kazdym sa inni ktorzy do tej jednej misji przylacza sie do ciebie ... co do mikstur ... popatrz na moj post z 12.51, poza tym znajdziesz troche eliksirow w dolinie ... ... ... i w koncu runy palladyna ... sa niczym kregi magi dla maga ... gdy mozesz zabrac te z pierwszego to obie i walki i leczenia ... jednak pamietaj ze za kazda musisz wydac 5 PD
Co do swietego pocisku ... zalatwia na miejscu orkowego wojownika ... 3 na elite ... a rzucasz je jak z kalacha ... wiec chyba warto ... jednak pamietaj czary palladyn adzialaja tylko na postacie z mroku ... zwierzakow nimi nie ubijesz ... no chyba ze sa to demoniczne potworki ...

08.05.2003
13:04
smile
[162]

michalak01 [ Legionista ]

Suka---> Jak chcesz fajne zelazo, to idz do piramid - w tej wiekszej jest w skrzyni 'Zguba Orkow' - obr. 65.
Jak grasz palem, to na poczatek laduj w sile i bronie - lepiej jest wymiatac jakims konkretnym rodzajem broni, niz umiec ich wiele, ale srednio dobrze. Ze wzgl. na rozwoj gry polecam miecze dwureczne, ale jednorecznym tez ktos przeszedl. Jak idziesz do doliny i nie chcesz zeby gra cie wkur...., to raczej min. poziom 10-12

08.05.2003
13:07
[163]

aries [ Konsul ]

Suka --> skoncentruj sie narazie tylko na jednorecznej i tylko na luku albo kuszy ... reszte olej ... inwestuj narazie w zrecznosc i sile do 65 bo tyle bedziesz potzrebowal by walczyc orkowa zguba ktora znajdziesz w piramidach azteckich ... jesli nie wiesz gdzie kup mape ... a zeby moc sie nauczyc wlamow od ciesli zalatw sobie blogoslawienstwo u maga wody na placu swiatynnym i u maga ognia na placu targowym ...

08.05.2003
13:07
[164]

michalak01 [ Legionista ]

aries---> Mnie nie chodzilo o to, gdzie mozna sie nauczyc robienia eliksirow, ale o to, gdzie mozna je KUPIC lub zlecic koms ich produkcje!

08.05.2003
13:10
[165]

aries [ Konsul ]

michalak01 --> no wlasnie- mozesz je kupowac u handlarza na targowisku i u alchemika w gornym miescie ... nawet sagita miala chyba ze 2 jeden do zrecznosci i jeden ducha ... a ten koles w klasztorze bedzie ci robil eliksiry jesli ty bedziesz wiedzial jak je robic ... musisz sie ich nauczyc i miec przy sobie skladniki za wyjatkiem probowki ... to uwazam za absurd ale tak jest ....

08.05.2003
13:12
[166]

aries [ Konsul ]

michalak01 --> o tym ze constantino je sprzedaje chyba nie musze ci mowic ... a te szybkosci jesli chcesz to ma ich od zarypania gosciu obok alchemika w gornym miescie ...

08.05.2003
13:14
[167]

michalak01 [ Legionista ]

aries---> Ja nie pakowalem PN w alchemie wogole i u handlarzy w miescie moge kupic jedynie 'zrecznosc' od goscia w gornym miescie, ale w miescie w 4 epizodzie jeszcze nie bylem - przejde sie i sprawdze.

08.05.2003
13:14
[168]

aries [ Konsul ]

czy ktos widzial ile postow ... ponad 160 ... ja sie nie tykam zakaldania nowego watku bo Angel znow na mnie wsiadzie ... hihihihihihihi ....

08.05.2003
13:16
[169]

aries [ Konsul ]

michalak01 --> ja juz w 3 epizodzie i u constantina i u sagity i handlarza na placu mielam eliksiry ... ale umialem je juz wtedy robic ...

08.05.2003
13:22
[170]

Yancy [ Senator ]

Hmm... Na stole alchemicznym zmieszałem tytoń i zrobiłem trzy mieszanki, grzybową, ziołową i miodową. Dałem to temu wróżbicie z miasta. Tzn. dałem mu mieszankę miodową - zachwycał się kilka minut i tyle. Nie mam już opcji dialogowych odnośnie innych mieszanek :(

08.05.2003
13:24
[171]

Yancy [ Senator ]

Fajna jest też opcja - zrób skręta z ziela bagiennego :)))) Ujaraliście się tym kiedyś? Nieźle towar ;)

08.05.2003
13:26
[172]

Yancy [ Senator ]

sorry - miało być - niezły towar...

08.05.2003
13:27
[173]

aries [ Konsul ]

Yancy --> dwie pozostale mieszanki sa dla ... grzybowa dla tego jaracza u najemikow ktory nic nie robi tylko jara ... a ta z zielem bagiennym dla ogrodnika w gornym miescie ... on tez czasm ma cos ciekawego do sprzedania z zielska ...

08.05.2003
13:33
[174]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Tak czytam wasze wypowiedzi i zastanawiam się gdzie na zamku w GD znajdę tego Cor Angara, bo przeszukałem wszystkie pomieszczenia i takie gostka ni ma.

Yancy --> Nie twierdzę, że na 12 levelu nie da się przejśc trudniejszą ścieżką, mnie się udało na chyba 17, ale na 12 pewnie też bym tego dokonał. Mieczyk jakim walczyłem to też Orkowa Zguba, interesuje mnie tylko jak udawało Ci się wyciągać orków pojedynczo? Ja waliłem do takiego z kuszy i uciekałem, szczególnie interesuje mnie jak przeszedłeś ten obóz na końcu, bo pojedyncze orki rzeczywiście nie są przeciwnikami, zarówno zwykłe jak i elita. Już wcześniej wychodziłem za starcia z nimi bez szwanku, jednak gdy walił we mnie szaman tymi fireballami to rzadko udawało mi się ich unikać, a żeby podejść do szamana trzeba było najpierw pokonać tych orków co stoja obok niego. Z tego co czytam wnioskuję, że również już wyczyściłeś okolice zamku w GD i cały czas nie mogę pojąc jak dokonujesz rzeczy, które ja robię mająć 5 leveli więcej :)

Suka --> Wydaje mi się, że 8 level i Górnicza Dolina to nie jest dobre połączenie.

A teraz do wszystkich? Czy jak zabiłbym smoka w 2 rozdziale, jako strażnik na 21 poziomie to nie mógłbym ukończyć gry, bo wyczyściłem już całą jego obstawę i z eliksirem szybkości spokojnie bym go pokonał (oczywiście jeśli byłby śmiertelny).

08.05.2003
13:33
smile
[175]

Morgler [ Legionista ]

Mam pytanko
Jestem straznikiem 10 LVL - 2 rozdzial
Bron dwureczna na 40%, sila 55, bron dwureczna - miecz
Nie moge zatluc nawet biednego szkieletu? co jest grane? Zabijam wargi, pelzacze, zebacze.
Chyba nie mam szans zdobycia dwurecznego miecza zguba smoka ???

08.05.2003
13:36
[176]

Yancy [ Senator ]

aries ---> Hmm... To nie wiedziałem. Bo w pierwszej rozmowie miałem w dialogu wszystkie trzy do wyboru i wziąłem miodową. Myślałem że eszystkie były dla niego. Coś już do jarania dałem ogrodnikowi. Może nawet ten tytoń i nie zauważyłem. Ale wydawało mi się że zwykłego skręta z ziela...

08.05.2003
13:40
[177]

aries [ Konsul ]

Gordek --> Cor Angor stoi na placu pomiedzy swiatynia magow a kwatera garonda ... co do przejscia trudna droga przez przelecz ... ja na 11 lewelu przeszedlem z piracka szabelka w rece ... po orkowa zgube wracalem sie dopiero z doliny ..
Morgler --> mozna pokonac szkielety ... ale musisz uwazac i nie dopuscic by cie zaatakowal i trafil ... poza tym pomimo duzego powery broni 2 recznej jest ona dosc wolna i ciezko parowac szybkie ataki ...

08.05.2003
13:42
[178]

Yancy [ Senator ]

Gordek ---> Jeżeli strzelisz do orka z kuszy, to wszyscy w jego pobliż zaalarmowani biegną do Ciebie. W ten sposób nikogo nie wywabisz. Ja pdchodziłem tak żeby tylko jeden, góra dwa się mną interesowały i szybko się cofałem. Część z nich gubiła się i biegła gdzieś w bok za ścianę (mówię o tej dużej grupie z szamanami). W ten sposób nigdy nie wybiegło na mnie więcej niż dwóch. I to zazwyczaj jeśli już drugi był - to na tyle z tyłu że pierwszego albo ubiłem - alebo prawie ubiłem i byłem sobie w stanie z drugim poradzić.
Zawsze taka technika - podejście i cofanie. Strzał z łuk wywoływał lawinę :)

08.05.2003
13:43
[179]

Mysia [ Szczurek ]

juz sie nie moge doczekac az jutro do kompa usiade a moj mag sie wreszcie obudzi :) bedzie sieczka

michalak01--- miktury mozesz kupic albo znalezc (kupic una tarhu w miescie (od 2 lub3 epizodu tak samo u kolesia w gornym miescie, ale szczerze polecam Ci inwestowanie w alchemie, wydatek PD zwraca sie juz gdy masz 4 szczawie krolewskie :) nie liczac oczyiscie bonusow z robienia mikstur przywracajacych magie :) a juz dla maga alchemia to podstawa bo wydajac jeden szczaw krolewski zyskujemy 10 punktow many na stale :)

aries --- cos Ci sie pokrzanilo, alchemik w klasztorze robi podstawowe mikstury i wcale nie potrzebujesz ich umiec by on Ci je zrobil :) wystarczy dac mu odpowiednie skladniki +10 monet i masz miksture:) no ale oczywisice to tylko dla tych ktorzy nie chca inwestowac w alchemie :) choc ja nie wyobrazam sobie maga bez alchemii :) by mial baaaaaardzo trudno, a liczac ze koszt zwraca sie juz przy posiadaniu 2 szczawii krolewskich to tylko czysy zysk :) bo awet nie szukajac znajdziesz kilka :)
choc ja ich namietnie poszukuje :) juz mam miejscowki z 6+2 od was :)

08.05.2003
13:46
[180]

aries [ Konsul ]

Mysia --> nie chodzilo mi o mikstury a o eliksiry ... te robi tak jak napisalem ... przynajmniej dla mnie ...

08.05.2003
13:48
smile
[181]

Mysia [ Szczurek ]

fakt teoria Yancy'ego sie sprawdza, ale grajac magiem najpierw ze snajperki wykaszam szamanow bo mnie ich firebole stopuja a potem powoli sukcesywnie wykanczam pozostalych :) szkoda tylko ze tak duzo many przy tym schodzi :)

08.05.2003
13:50
smile
[182]

Mysia [ Szczurek ]

Aries --- a to zwracam honor, ja to biedaka odwiedzilem tylko raz jak wypelnialem obowiazki swiatynne ;) od tamtej pory go nie widzialem, bo teraz w swojej komnacie klasztorej sam robie eksperymenty alchemiczne :))))

08.05.2003
13:54
[183]

aries [ Konsul ]

Mysia --> moze powinienes ... jak pamietam mial na sprzedaz eliksir ducha chyba ...

08.05.2003
13:54
[184]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Macie nową część tego wątku, zrobioną poraz kolejny porządnie.... jak już mówiłem 5 minut roboty i wszystko wygląda tak jak powinno.

08.05.2003
13:55
smile
[185]

Mysia [ Szczurek ]

o a ktos wie co jest nie tak z dexterem? czy on sobie tylko w tym obozie bandytow siedzi tak dla picu czy pozniej bedzie mozna z nim pogadac ?:)

08.05.2003
13:55
[186]

Yancy [ Senator ]

Mysia ---> Alchemia, to podstawa dla każdego. Weźmy np. rozwój many dla Paladyna po wybraniu tej ścieżki. Vaters za 5pkt. many chce 10 PN! (dwa razy więcej niż wcześniej). Czyli za 10pkt. many 20 PN!!!
Analogicznie, uzyskanie esencji ducha (mana +10) to wydatek 20 PN. Zwraca się po zrobieniu jednej esencji ducha. No comment....

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.