GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic 2 (cz.17)

04.05.2003
15:49
[1]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Gothic 2 (cz.17)

Zostala wypuszczona kolejna czesc wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tu bedziemy rozmawiac o swoich rozterkach w grze jak i problemach, napotkanych podczas podrozy po dolinie, ktorej juz nie oslaniala bezpieczna bariera, w ktorej grasuja Orki ze smokami na czele. My musimy sprostac wyzwaniom i pokonac zlego boga Beliara, przywracajac tym samym spokoj i rownowage krainie ludzi !

=======================================================================

Porady forumowiczów:
SPOILER:

1. GILDIA ZŁODZIEJI
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto
Moja scieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy sie udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy sie zostać złodziejem.

"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodzieji, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kase Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąc zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w szkrzyni w tej jaskini jest smierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójsć do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyc do gildii.


2. PROBLEMY Z KASĄ by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)

3. KAPLICZKI by Long
Kapliczki: podsumowanie
Uparłem dowiedzieć się o kapliczkach eksperymentalnie jak najwięcej i oto efekty: nie ma znaczenia której kapliczki się użyje - łaskę Innosa można i tak otrzymać tylko raz dziennie. W ogóle można uzyskać do 8 bonusów, które zależą od wielkości datku (generowany losowo):
100 sz: +8 życia, +4 many, +2 siły, +2 zręczności
50 sz: +4 życia, +2 many, +1 siły, +1 zręczności
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)

Losowość generowanego bonusu oznacza, że można uzyskać komplet modyfikacji jednej tylko cechy - mechanizm S/L. Ale to nie sportowo :)

4.O DOŚWIADCZENIU by mikmac
Generalnie 1% umiejetnosci kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drozeje do 2 pkt. nauki.
Tworcy gry doszli do wniosku, ze jezeli walczysz mieczem jedn. to tez poniekad nabywasz doswiadczenia w dwurecznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w kazdej umiejetnosci sa trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejetnosci [luk-kusza; jedno.-dwureczny] roznia sie stopniem, to zawsze uczysz sie za 10 pkt nauki i idzie to po 5% na kazda umiejetnosc. Jest to po to aby nadgonic z druga umiejetnoscia do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [lucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka bedzie kosztowac 10 pkt nauki po 5% na kazde - az do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz sa w takim stopniu i mozesz uczyc sie je oddzielnie - czyli przeznaczac punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie sa: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%

5.JAK ZDOBYĆ ZBROJĘ PEŁZACZY by _Luke_
Co do tej zbroi z pelzaczy. Najpierw trzeba pogadac z mysliwym Gestath'em (kolesiem od smokow, o ktorego pytalo tyle osob), pozniej idziemy do Wilka na farmie Omara i przekazujemy mu 10 plyt z pelzaczy. Na nastepny dzien mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500

6. ODŻYWIANIE by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły

7. KRWAWE KIELICHY by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręcznośc na poziomie 40).
- Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej).
- Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu.
- Piąty kielich jest w ratuszu (o dokłądną lokalizację prosze SilentOtto)
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)

8. QUEST DLA HARADA (Przynieść broń orka) by Angel_from_kabaty
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
1) Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
2) Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą(tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukanajaskinia jest na dole.
3) Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. kosztuje nas to 50szt złota ale kożyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco bartokowi( jaśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.
Można równierz pogadać z Haradem i przekonac go, że Ork to zbyt trudny przeciwnik i dostać questa z pokonaniem bandytów, to jednak nie przynosi tylu kożyści.

9. JAK UŁATWIĆ SOBIE START by Angel_from_kabaty
Na samym początku jest dosyć ciężko. Moja sugestja jest następująca: żeby nie inwestować w siłe(zwłaszcza jak gra się magiem) najlepiej wziąć amulet +15 do siły. Amulet znajduje się w gildii złodziei. Nie będę się rozpisywał jak dostać się do gildii bo to już ktoś opisał. Powiem tylko jak sobie ułatwić zdobycie tego amuletu. Otóż na samym początku naszego pobytu w mieście należy zająć się dostaniem do siedziby gildii złodziei. Pogadać z szefową tej organizacji. Potem odmówić przyłączenia się do nich. Uciekać przed szefową(tylko uważajcie żeby nie przestała was gonić) do wyjścia z kanałów(tego do morza). Tam jest taki spadek, my wyskakujemy a ona utknie. Wtedy wystarczy łuk i troche strzał(czasem udaje jej się wyskoczyć ale to sporadycznie:P). Analogicznie można postąpić z dwoma pozostałymi członkami gildii(zdobyć exp i trochę przedmiotów). Następnie zabrać im klucze i otworzyć co się da. W zamkniętym dotąd pomieszczeniu jest skrzynia a w niej amulet +15 do siły. To na początek bardzo dużo. I pamiętajcie aby do kanałów iść już z umiejętnością otwierania zamków i z zapasem wytrychów. Jest tam sporo skrzyń które warto otworzyć. Zebrany sprzęt można potem sprzedać albo zachować na później. Przyszłemu magowi jednak przyda się szybko zdobyć 1000szt złota.

10. METODY NA PODWYŻSZENIE STATSÓW NA STAŁE by Astrea
Eliksiry na stałe podnoszące współczynniki (każdy wymaga użycia szczawiu królewskiego):
Poniższych roślin nie zjadac, nie sprzedawać, tylko trzymać, a po zdobyciu umiejętności "alchemia" - warzyć mikstury:
- siły: smoczy korzeń
- zręczności: jagoda goblinia
- magii: ognisty korzen
- życia: leczniczy korzeń

11. PORADA DLA POCZĄTKUJĄCYCH by Astrea
W I rozdziale, zanim przystapi sie do jakiegos obozu - powinno sie na maxa robic wszystkie zadania. Niektóre z zadan - po przyłączeniu sie do którejs z gildii - są nie do wykonania i przepadają bezcenne punkty doswiadczenia.

12. ŁUK BOSPERA by Angel_from_kabaty i Cainoor
Skradziony łuk jest w jednej ze skrzyń w kanałach. Wystarczy dostać się do kanałów(siedziby złodziei). Jak się dostać do gildii złodziei jest opisane powyżej. Żeby wziąć łuk ze skrzyni trzeba mieć wytrychy i umiejętność otwierania zamków.
=======================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <------mapy do Gothic'a 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z grą
=======================================================================

Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
=======================================================================

Link do poprzedniej części:

04.05.2003
15:51
smile
[2]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Oki, jeszcze tylko zrobimy spis nauczycieli - kto, gdzie, i do ilu punktów naucza i będzie gicik :-)

04.05.2003
15:53
[3]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Hehe Cainoor udał nam się ten wstępniak:D

04.05.2003
15:54
[4]

xman18 [ Pretorianin ]

w sumie juz to lepiej wyglada : l
brawo...

04.05.2003
15:56
[5]

Gall [ Chor��y ]

Jeszcze dodać sposób na kasę, że idziemy po piwo do gościa koło szubienicy i klikamy następnie dziemy sprzedać, przez jedna noc zarobiłem 3500 złota. Na początek to dużo.

04.05.2003
15:57
smile
[6]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Jak ktoś ma jakieś uwagi do wstępniaka niech pisze je wytłuszczonym drukiem.

Bardzo proszę o podawanie nauczycieli np:
Kowal Harad, Khorinis - 30, siła

itd.

04.05.2003
16:01
[7]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Piszcie pogrubioną czcionką co uważacie że się przyda w wstępniaku, to wtedy moze znajdzie się to w następnej części. Tylko nie piszcie całej solucji bo to nie ma sensu, stron z solucjami jest bardzo dużo. Piszcie o rzeczach o których mało osób wie, jakieś sekretne miejsca, ukryte skarby itd. Albo np. jak wykonać jakieś trudne zadanie, ale takie WYMYŚLNE sposoby a nie zwyczajny sposób, o którym można przeczytać w każdej solucji. Teraz we wstępniaku są rzeczy o które ludzie najczęściej pytali w poprzednich częściach....

04.05.2003
16:02
[8]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Cainoor===> o tym samym pomyśleliśmy:)

04.05.2003
16:06
[9]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Cainoor z tego co wiem to maks. dla Harada wynosi 50, a nie 30.
Arlik miecze jednoręczne maks. 30
Kowal Carl siła maks. 30

I dodajcie jeszcze te stronę do wstepniaka, jest tam dużo porad, m.in. że jak pogadasz w Wulfgarem pomiędzy 5 a 7 rano to nauczy się 2% jednoręćznych.

04.05.2003
16:15
[10]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Wypadałoby też dopisac, że ten sposób na kasę z Arlikiem działa do jakiegoś czasu, jak już będziemy za silni to nie będzie chiał już więcej z nami walczyć.
Również to z jabłkami i grzybami działa jednorazowo. A co do sposobu Angela na ułatwienie sobie startu to lepiej zabić gostka przy kuchence jest bardzo słaby, a też ma klucz i dzieki temu będziemy mogli dostawać zadania dla gildii. Z resztą jeśli wybijemy całą gildię złodzieji to nie nauczymy się kradzieży kieszonoowej (nikt inny tego nie naucza).

04.05.2003
16:19
[11]

michalak01 [ Legionista ]

Witam!
Wyczytalem w tym forum, ze w Khorinis mozna kupic (raz na epizod) mikstury zwiekszajace na stale statsy. W zwiazkuz tym moje pytanie brzmi: GDZIE lub U KOGO? Oblecialem cale miasto i wszytkich handlarzy i nikt nie mial czegos takiego na sprzedaz :(
Druga sprawa dotyczy tego amuletu +15 do sily. Nie odmowilem babce przyjecia do gildii zlodziei i teraz jest juz troche za pozno na zaczynanie tego questa od nowa. Czy gildia bedzie w grze jeszcze do czegos potrzebna pozniej, czy tez moge tam wrocic i wybic zlodziejaszkow?
Sprawa trzecia: gdzie moge zdobyc porzadna born (epizod 1) - najlepsze zelazo jakie znalazlem to "kiepski miecz poltorareczny - obr. 45). Przy czym na razie zabicie Orka Elite odpada, bo mnie bije jak niegrzecznego chlopca :)
Prosze o pomoc i z gory dzieki za odpowiedzi!
Pozdrawiam
Michalak01

04.05.2003
16:31
[12]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Gordek====> możesz zabić tego "przy kuchence" ale w ten sposób możesz zabić wszystkich, podejść wyjąć miecz i pociachać. Mi chodzi o to aby podczas rozmowy wyniknął fakt że trzeba walczyć a nie zaatakować kogoś tak bez ostrzeżenia. Tak samo możesz zabić ludzi w mieście i ich okraść. Po co robić to po cichu......możesz zabić i zabrać ich rzeczy. Fakt faktem że nie będziesz miał zadań od złodziei i nie nauczą Cie różnych złodziejskich sztuczek, ale ja opisałem sposób na ułatwienie sobie startu. A poza tym ja mimo wszystko trochę wczuwam się w postać, którą gram i jak chce być Palladynem to nie zajmuje się okradaniem obywateli. Ale to już kwestia podejścia, ja chciałem być dobrą postacią i dlatego nie podejmowałem się niektórych zadań. A mój sposób znacznie ułatwia gre na początku.

P.S. wykańczając gildię masz równierz ukończony quest od Lorda Andre, ale to już inna bajka......:)

04.05.2003
16:36
smile
[13]

Kyahn [ Kibic ]

Wróciłem do Hagena,oddałem mu "dowód", ten mnie pochwalił,dał dalsze wskazówki,
ale ciągle nie mogę przystąpić do zakonu. Ciągle gada mi o poświęceniu
i o dokonaniu czegoś,ale nie mówi żadnych konkretów.
Kiedy będę mógł przyłączyć się do palladynów ???
Pozdr.

04.05.2003
16:41
[14]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Kyahn=====> pod koniec 3 rozdziału........Napraw Oko Innosa, uwolnij Benneta z więzienia, potem powinieneś zostać Palladynem.

04.05.2003
16:42
[15]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

error: kolejność odwrotna, najpierw Bennet, potem naprawa Oka:)

04.05.2003
17:09
smile
[16]

Bdx [ Senator ]

Czy "praktyka" u alchemika Constatina przynosi jakieś wymierne korzyści ( tańsze miksturki, tańsza nauka tworzenia mikstur? ) Chce wybrać drogę magii i nie wiem czy zostać czeladnikiem u Harada czy Constantina? ( u Bospera byłem jak grałem Palladynem )

michalak01 - z tymi miksturkami nie dokońca jest jednak tak jak tutaj napisałeś..zresztą było to wyjaśnione w tym samym wątku gdzie pojawiła się ta informacja.

04.05.2003
18:07
smile
[17]

bone_man [ Powered by ATI ]

Mam pytanie kto moze dac mi quest z tymi krwawymi kielichami??

04.05.2003
18:12
[18]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

bone_man ===> gildia złodziei daje tego questa

04.05.2003
18:20
smile
[19]

Raynor [ Big Man ]

Witam!

Mam prośbę:

Czy ktoś może mi przesłać sava z Gothica1 po przystąpieniu do starego obozu ?? Próbowałem dostć się do starego ale zawsze jak zdobywam umiejętniść skradania to mi wychodzi z gry i wyskakuje błąd. Może w ten sposób uda mi się ominąć go.

04.05.2003
18:44
[20]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Mikstury trwale zwiększające poziom można kupić dopiero w kolejnych epizodach. Kilka można znaleźć, ale głównie w górniczej dolinie. Amulet +15 siły znajduje się także na bagnie, tam gdzie jest bagienny smok (przy szkielecie leżącym na pniu drzewa).

04.05.2003
18:47
smile
[21]

DarkStar [ PowerUser ]

ci co lubia krwista jatke i duzo lejacej sie posoki niech koniecznie zmienia w gothic.ini wartosc blooddetail z 2 na 3:) rzez staje sie piekniejsza:)

04.05.2003
18:58
[22]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Cord, farma Onara - 90% 1h i 2h
Torlof, farma Onara - siła 90
Bennet, po zabraniu na statek - siła 100
Lee, opcja otwiera się chyba w 5 epizodzie (być może trzeba mieć 90% 2h) - 100 2h

04.05.2003
19:00
[23]

michalak01 [ Legionista ]

To znowu ja :)
Czy ktos wie z jakiego Zębacza trzeba przyniesc te pazury gosciowi z gornego miasta? Zarabalem juz kilkanascie sztuk tego gatunku, ale z zadnego nic nie dalo sie "wyjac".
Pozdr.
Michalak01

04.05.2003
19:03
smile
[24]

Zbrojny [ Legionista ]

Moze to glupie pytanie ale JAK ZOSTAC PALADYNEM ???
Wrocilem z doliny, znalazlem oko, wlasnie sie zabieram za jego naprawe, a Xardas mi mowi ze nigdzie nie pojdzie bo nie jestem gotowy zeby walczyc ze smokami. Zgaduje ze chodzi mu o to, ze ciagle jestem staznikiem. Jak pytam Hagena czy moge zostac paladynem to on mi nawija ze "musze udowodnic swoje mestwo". Jak to sie robi ???

04.05.2003
19:13
[25]

DarkStar [ PowerUser ]

uwolnij Benneta z wiezienia

04.05.2003
19:14
[26]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Aby nauczyć się zbierać trofea trzeba odpowiednią zdolność opanować u jakiegoś łowcy. Żądła, skrzydła, pazury, pancerze pełzaczy i coś jeszcze uczy gość, który jest na polanie przy czarnym trolu (trzeba najpierw z nim zapolować na zębacze). Serca magicznych zwierząt (golemy, demony) uczy drwal niedaleko farmy Onara, przy 2 trolach.

04.05.2003
19:24
smile
[27]

bone_man [ Powered by ATI ]

Mam pytanie jestem palladynem mam bron jednoreczna doprowadzona do 90% ide walczyc z smokami i kto moze mnie nauczyc do 100%??
Angel_from_kabaty --> dzieki za odpowiedz.

04.05.2003
19:26
[28]

mikmac [ Senator ]

no wracam do walki.
Pieciodniowa wizyta electry u mnie dobiegla konca i moge wrocic do gry i aktywnosci w tym watku :-))))
Nie pomyslcie, ze narzekam, ze panna mi przeszkadzala :P ale jednak 5 dni szlabanu na kompa to straasznie dlugi czas :-)
Lece zakonczyc przygode moim lowca smokow - hurraaa

Cainoor, Angel -->
hehe a w pierwszym watku z serii napisalem: "Wstepniak powstanie z czasem".
I prosze bardzo jest juz calkiem pozadny.

04.05.2003
19:38
[29]

maniak11 [ Legionista ]

Jestem najemnikem znalazle paczke ziela odalem lor hagenowi on mi kazał znalesć tego co handluje gdzie mam szukać

04.05.2003
19:43
smile
[30]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

mikmac ---> WElcome back ! :P Akurat sam też grałem Łowcą i skońćzyłem gierę, wieć jak jakieś pytania to wal śmiało :)

04.05.2003
19:43
[31]

mikmac [ Senator ]

maniak -->
jak jestes najemnikiem to czemu lordowi a nie cipherowi? przeciez to kumpel!!!!
szukaj wsrod najemnikow...

04.05.2003
19:45
smile
[32]

DarkStar [ PowerUser ]

raczej w burdelu:)

04.05.2003
19:56
[33]

xman18 [ Pretorianin ]

maniac>>>>>>
musisz tam z panietka zrobic co niecco i wtedy za odpowiednia sumke powie ci ze to ten koles co przed burdelem stoi rozprowadza....

04.05.2003
20:32
smile
[34]

Long [ Generaďż˝ ]

mikmac --> A czemu nie zrobić przysługi jednemu i drugiemu? Szefowi straży powiedziałem, że zielsko wylądowało w morzu, misję zaliczył, exp-y dał (choć 100 zamiast 200), a paczkę dostał Cipher :)

04.05.2003
20:34
[35]

mikmac [ Senator ]

Long -->
oo niezle..ja na to nie wpadlem - ale moze dlatego ze nawet nie wiedzialem ze tego zielska szuka ten szef strazy :P
Paczke dostal Cipher i tyle :-)

04.05.2003
20:35
[36]

bone_man [ Powered by ATI ]

Ej prosze Was odpowiedzcie mi UP

04.05.2003
20:42
[37]

Astrea [ Genius Loci ]

bone_man ---> Cierpliwosci :) 100% jakiejkolwiek broni nauczysz sie dopiero w dalszych epizodach, bo teraz jestes prawdopodobnie w 3 rozdziale :)

04.05.2003
20:43
[38]

xman18 [ Pretorianin ]

jak wchodzisz do doliny gorniczej z gor i plynales w dol rzezki to plyn w gore rzeki az doplyniesz do namiotu orkow i tam kolo niego bedzie jaskinia z lowcami smoikow jeden bedzie uczyl do 100% za bodajrze jak dobrze pamietam alkohol , mialme ten samo problem : ]

04.05.2003
20:54
[39]

Morgler [ Legionista ]

Gdzie kupic lepsza zbroje, jestem w drugim epizodzie, mam zbroje straznika chyba lekka. Teraz kraze kolo posiadlosci ziemskiej tam gdzie siedzi lee.
thx

04.05.2003
20:57
[40]

xman18 [ Pretorianin ]

jak pojdziesz do doliny gorniczej to w zamku u engora kupisz za 2500.......

04.05.2003
21:15
[41]

P4weleK [ Legionista ]

Mam pytanie : w quescie w ktorym trzeba odzyskac skradzione z klasztoru oko innosa ktore wykradl pedro mam maly dylemacik ... jest tak znalazlem oko zabilem wszytkich poszukiwaczy ale chcialbym tez ukatrupic zlodziejaszka Pedra gdzie on sie podzial cwaniak jeden ????

04.05.2003
21:24
[42]

P4weleK [ Legionista ]

A co do wstepniaka to mala obiekcja :
-mozna by dodac o innych sposobach wejscia do gildii zlodzieji:


Jak dostać się do gildi złodziei :
1. Wsadzić do więzienia Rangaru lub Halvora lub Nagura.
2. Nie wsypać Rangaru i Halvora oraz wykonać zadanie Nagura.

Po wsadzeniu do więzienia któregokolwiek z w/w lub pomocy wszystkim Kardif powie że ktoś czeka na ciebie za sklepem rybnym. Spotkasz tam Attile i w zależności od twoich poczynań da ci klucz albo spróbuje zabić. Po zdobyciu klucza udaj się na prawą (północną) stronę nadbrzeża portu i wskocz do wody. Jak się odwrócisz w stronę lądu to powinieneś zobaczyć drzwi. Za drzwiami są kanały w których mieści się gildia złodziei.

Niezależnie czy zostałeś tu zaproszony czy przyszedłeś to po zabiciu Attili Cassia zaprosi cię do gildi (ale jak byłeś zaproszony możesz tę propozycję odrzucić). Jak się zgodzisz zdostaniesz zadanie zdobycia pierścienia Constantina (alchemika) - pierścień jest u niego w skrzyni. Po tym jak zostaniesz przyjęty do gildi nauczysz się tajnego znaku złodziei. Jak już jesteś w gildi to Rangaru nauczy cię +2 do zręczności (gratis) a Halvor będzie skupował srebra po lepszych cenach.

Jak pomóc/wsadzić do więzienia:
RANGARU - na placu kupców porozmawiać z Jorą. Opowie on że został okradziony przez Rangaru. Teraz trzeba pogadać z Rangoru - ten zacznie uciekać. Pobiegnij z nim i pogadaj gdy się zatrzyma.
NAGUR - trzeba porozmawiać z Kardifem na temat pracy i 'specjalnych zadań'. Powie że Nagur ma coś do roboty. Teraz porozmawiaj z Nagurem, dostaniesz zlecenie z fałszywym posłańcem. Udaj się na plac kupców do Baltrama i porozmawiaj z nim. Zostaniesz wysłany na farmę Akila po przesyłkę. Zanieś ją do Nagura i wróć do niego na drugi dzień po kasę
HALVOR - niedaleko farmy Akila jest kryjówka bandytów. W jaskini można znaleźć faszerowaną rybę. Użyj jej a znajdziesz w środku śmierdzącą notatkę. Przeczytj notatke i z nią udaj się do Halvora.


04.05.2003
21:28
[43]

xman18 [ Pretorianin ]

pawelek==> pedopiero znajdziesz w 6 rozdziale...

04.05.2003
21:31
[44]

Morgler [ Legionista ]

gdzie znalesc gostka ktory uczy obdzierania z klow, pazurow, skrzydel ???

04.05.2003
21:33
[45]

xman18 [ Pretorianin ]

sorki pedra

04.05.2003
21:34
[46]

P4weleK [ Legionista ]

no niee a szukalem wszytkie zakamarki zeby znalesc tego cwaniaka kolo tego kreku ehh qwa bo zmylil mnie ten kolo w klasztorze ktory po cichu mi pwoiedzial ze mam go zabic ehh

04.05.2003
22:00
[47]

xman18 [ Pretorianin ]

morgler=====> uczy taki koles kolo czarnego trola n apolnocy albo grom co tniue drewno przy obozie najemnikow...

04.05.2003
22:00
smile
[48]

Mysia [ Szczurek ]

dobra moze ja jestem troche przyglopi albo nie moge sie domyslic, ale niech mi na Boga ktos wytlumaczy jakim cudem w kapliczkach placac max mozliwa kwote 100 zlota dostaje TYLKO +4 do Many, bedac magiem, a grajac najmenikiem dostawalem TYLKO +1 do sily, i nigdy sie nie zdazylo by bylo inaczj, wie kots moze dlaczego???

a drugie pytanie z innej beczki, ilu jest handlazy w gornym miescie??? ja znam tylko jednego, tego ktory sprzedaje alchemiczne bajery przez brame na prawo od wejscia na gorne miasto...

Tak na marginesie mag 2 kregu to prawdziwy wymiatacz a PD mam nie wykozystanych chyba ze 30 i tylko czekam na 3 krag;) wystarczyu sie dorobic firebala, szkoda tylko ze nie zrobili go tak jak w poprzedniej czesci jako zaklecia inwestycyjnego :(((( bo kiedys mozna bylo zrobic firebala jak kometa za 60 many a teraz tylko strzelam jak karabin maszynowy
a co do szczawiu krolewskiego

1. rosnie na najwyzszej pierwszej gorze kolo miasta, (zawsze niezaleznie od profesji)
2. alchemii mozna sie na maxa juz w drugim rodziale wyuczyc, uczy jej zielarka ktorej trzeba dostarczyc aloes (to ziele kolo czarnego trola ;))))

Pliss pomocy;(

04.05.2003
22:07
[49]

xman18 [ Pretorianin ]

mysia=======>jak wejdziesz ro gornego miatsa to w lewo i tam bedzie latros czy jak mu tam i soladires czy jakos tak [w budynku]

04.05.2003
22:10
[50]

maniak11 [ Legionista ]

Jak dostac sie do zamku w gorniczej dolinie stoje przed zamkiem ale tam jest zamknieta brama

04.05.2003
22:14
[51]

xman18 [ Pretorianin ]

maniak==>plyn w dol rzeki .....i zdrogieshj strony wejdz do lasu i po przeciwnej stronie tej bramy bedzie taran wejdziesz po nim do zamku zreszta sam zobaczysz
pogadaj z takim gosciem co stal
tym zwiadowca on ci da zadanie do orlika i ci powie jak sie dostac

04.05.2003
23:05
[52]

Ataff [ Pretorianin ]

czy jest ktos oprocz cassi kto uczy kradziezy kieszonkowej ??? myslalem ze mnie przyjeli do gildii zlodzieji (dostalem zadanie z kielichami) a tu po paru dniach ona mowi ze teraz to za pozno i atakuje mnie

04.05.2003
23:06
[53]

Hamski [ Pretorianin ]

Możecie do wstępniaka dodac także to
Najczęściej zadawane pytania:
1.Kto uczy zdobywania smoczej krwi oraz łusek??
Odp.Uczą tego łowcy smków obok zamku gdzie wcześniej byli bandyci którzy prosili o to żeby usunąć topicieli.
2.Czemu mam takie duże problemy z zabijaniem ludzi bądz zwierząt.
Odp.Prawdobodbnie dlatego że nie stsujesz kombosów. Najlepiej sie walczy przeciwko ludziom parując ich ciosy i zadawając wtedy kombosy(przód,lewo,prawo,przód i tak cały czas bądz lewo,prawo,lewo,prawo itd.)a przeciwko zwierzętom podbnie gdyz jak parujesz ciosy walcząc ze zwierzakiem to twój bohater odskakuje do tyłu trzeba tylko wyczuć ten moment kiedy zwierzę cie zaatakuje.
3.Czy jak mam XX level to mam szanse w górniczej dolinie??
Odp.To wszystko zalezy od twoich statsów ale najlepiej sie walczy wtedy kiedy masz większy lv :) Moim zdaniem mając 14 -17 lv możesz być spokojny :)
4.W co najlepiej dawać punkty umiejętności??
Odp.To zależy na poczatku gry najlepiej dawać w broń jednoręczną i alchemię.Siłę,zręczność,manę możesz sobie podwyżaszać na wiele sposobów(ziołami,miksturami,amuletam bądz pierścieniami)a walkę 1 lub 2 recznymi broniami tylko u nauczycieli(jeszcze możesz kupić sobie książkę o broniach które ci podwyżaszają o 5 % stasty ale moim zdaniem to wyrzucanie pieniedzy bo są cholernie drogie chyba 5000 sztuk złota).A jak teraz będziesz pakowac w alchemię to w przyszłości ci to zaprocentuje gdyz będziesz potrafił robić mikstury podwyzszające na stałe stasty !!!!Do tego potrzeba ziół ale nie martw się podczas twojej przygody znajdziesz ich naprawde mnóstwo :D

To chyba wszystkie na razie przychodzące mi pytania i odpowiedzi. Pozdrowienia dla fanów Gothica 2 i cs-a :D
Może się gdzieś pomyliłem w moich odpowiedziach jak by cos to napiszcie to lepiej :P

05.05.2003
00:19
[54]

xman18 [ Pretorianin ]

alchemia dla maga to taka piekna rzecz : PPpp
wlasnie przed chwila uwazylem sobei 7 eliksirow ducha buhahaha 70 ptk many :P
warto chodzi i kazda rslinke zbierac :]]]]
w sumie teraz z ptk many mam spokoj moge zajac sie czarami :P
a smoki to lole :D , 4 szkieletorki poszczam na nich smoczek sobei skacze szkieletory nawalaja a ja 3x b;lyskawica na spokojni ei po grze : p, po przejsciu magiem gram najemnikiem i pozniej jeszcze raz magiem :P jzu wiem co i jak ale zrobie fajtera : P
a tu jak narzie moje staty........................

05.05.2003
00:19
[55]

xman18 [ Pretorianin ]

.

05.05.2003
00:21
[56]

Ataff [ Pretorianin ]

ej no to jak z ta kradzieza ???

05.05.2003
00:27
[57]

xman18 [ Pretorianin ]

chyba tyllko ona uczy , bo z nikim inym sie nie spotkalem ..................
krzanic kradzieze bez nich tez dasz sobie rade ja jzu przejde gra po raz 2 x i nigdy nie krzanilem sie w zabawy zlodziejkiem : ]................lepiej orkami zamiatac :D

05.05.2003
00:32
[58]

Ataff [ Pretorianin ]

xman18 ---> w sumie chyba masz racje bede sie bawil w jakies przeszukiwanie ; w leb i po klopocie :)

05.05.2003
01:52
[59]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Wg. mnie wcale nie warto pakowac punktow w alchemie na samym poczatku. Jeszcze zalezy dla kogo ale na pewno nie dla Paladyna. Trzeba sie zdecydowac czy idziemy w mieczyki czy luki i podwyzszac sile + zrecznosc. Tak do 40 pkt zrecznosci powinno wystarczyc na jakis czas (np. do kuszy 55dmg oraz do kradziezy kieszonkowej). Oczywiscie uzywajac pierscienia +15 sily (w posiadaniu przywodczyni zlodziei) nalezy podniesc ten wspolczynnik do 50 (tak aby uzywac zguby orkow (1h miecz 65dmg/65dmg) albo oszczedzajac na sile - pakujemy w zrecznosc do 65 aby uzywac i kuszy i mieczyka mistrzowskiego (rowniez w posiadaniu gildii zlodziei - sztuk 2).

05.05.2003
02:36
smile
[60]

Paul Atryda [ Chor��y ]

Czesc, bez owijania:
1. gdzie jest zona Sekoba - quest z rozdz. 5 ?
2. czy oplaca sie otwierac brame w zamku, jestem pall. i potem traktuja mnie jak zdrajce i tez otwarcie jest po mysli Beliara, moze lepiej plynac z Jorgenem ?
3. gdzie jest ta jaskinia orkow z ich przywodca, tam gdzie byli pierwsi bandyci w grze ?

05.05.2003
05:53
smile
[61]

volvo95 [ Legend ]

Moglibyście jeszcze do wstępniaka dodać opis poszczególnych gildii - jakieś zalety i takie tam .....

05.05.2003
07:09
[62]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

volvo95====> to napisz te "zalety i takie tam...". Jak będzie napisane pewnie znajdzie się w następnej części w wstępniaku.

05.05.2003
07:25
[63]

xman18 [ Pretorianin ]

paul atryda===>
1 zona sekoba uciekla z tilem z synem sekoba, sa na sciezce prowadzacej do ruin azteckich
2 zrob save i zobacz : ]
3 nie o to chodzi , wez zobacz 15 czesc , godz 17 29 tam wklejalem mapke "1"

05.05.2003
08:20
smile
[64]

Mysia [ Szczurek ]

Gdzie mozna najczesciej znalzc szczaw królewski?

1. Za kamiennym kregiem za farma L(costam;) zaraz na poczaątku gry (w 3 rozdziale)
2. Na najwyższym szczycie naprzeciwko zachodniego wejscia do miasta (drogą od latarni morskiej
3. W jaskinii czarnego trola
4. W kotlince troli (niedaleko farmy Onara)
5. Niedaleko kryjówki Diega, trzebasie wspiąć na gzyms


Jezeli znacie jakies inne miejsca w ktorym powinny byc to piszcie, bo nie uwierze ze one sa losowa, chyba ze 3 razy z rzedu wyrastaja mi w tych miejscach niezaleznie od profesji ;)

a kapliczek i tak nikt mi nie wyjasnil :((( ach marnosc, bo zawsze za datek max 100 dostaje tylko i wylacznie +4 do many :( czyli cos musze robic zle ale co to nie wiem...

a mikstur ktore zwiekszaja na stale to nie ma na targu ! tylko w gornym miescie u handlarza alchemia, poczawszy od 3 levelu:) natomiast szczaw krolewski mozna kupic u wszystkich alchemikow poczawszy od 3 levelu (losowa od 0-6) a u zielarki w jaksinii kolo farmy Onara juz od 2 levelu!!!

05.05.2003
08:28
[65]

xman18 [ Pretorianin ]

ja tam wole kupic :d d

05.05.2003
08:39
[66]

aries [ Konsul ]

Mysia, Xman18 --> szczaw mozna znalezc w roznych miejscach .. ja do tej pory znalazlem 14 ... a kubilem jeszcze 4 ... co do przeszukiwania ... zauwazylem pewna prawidlowosc ... zarowno niektore roslinki jak i potworki odradzaja sie co 2 rozdzialy ... jednak rozne w roznych miejscach ... tam gdzie kiedys byl szczaw krolewski znajdowalem pozniej inne roslinki ... podobnie chyba bylo ze szczawiem ... dlatego nalezy przeszukiwac juz kiedys przeszukane miejsca ... i jeszcze jedno ... te odrodzone roslinki w starych miejscach ... jest ich tam bardzo niewiele powtornie ... zazwyczaj jedna czy 2 roslinki ...

05.05.2003
08:42
[67]

aries [ Konsul ]

SPOILER

dodatek do zalaczonego spoilera we wstepniaku ...
GULASZ TEKLI - mozemy wycyganic od Tekli golasz wiecej niz 1 raz za kazdym razem +1 do sily ...

Mnie jak narazie udalo sie wycyganic go 2 razy (jestem w 4 rozdziale i mysle ze da sie jeszcze raz go wydusic z niej)

05.05.2003
08:44
smile
[68]

Mysia [ Szczurek ]

Aries, moze i masz racjeale ja mówie o miejscach które sa pewne, sprawdzone po 3 razy :) a jezeli znalazles az 14 to znaczy ze z Ciebie cholerny szczesciaz bo ja rozgladajac sie za nimi znalazlem ledwo 8:(
a jaki innym progfesjom one nie sa specjalnie potrzebne tak magowi sa niezbedne by miec wiekszy potencjal magiczny o i jeszcze jedno pytanko

CZY WIE KTOS GDZIE MOZNA KUPIC RUNY???
1. dostajemy od miltena i w drugim rozdziale na poczatku mozemy kupic od Gorax'a w klasztorze, ale oprocz tych 3+1 znalezionej nie mam zadnych wolnych run:( i nawet nie mam gdzie zapakowac bryly lodu :(((((

05.05.2003
08:48
[69]

aries [ Konsul ]

Mysia --> pytasz o runy z czarami czy o puste runy?

A co do szczawiu ... znalazle chyba 4 w gorniczej dolinie ... reszte w okolicach korinis ... goblinich jagod mam 19 a smoczego korzenia 15 ... i goblinie i smoczy korzen w wiekszosci znalazlem na terenach okolic korinis ...

05.05.2003
08:51
[70]

aries [ Konsul ]

Mysia --> zdziwisz sie ja potrzebne sa one Palladynowi ktory chce uzywac magii ... nauka kozystania z kazdej runy kosztuje 5 PD a jest ich sporo lecznicze i bojowe ... a co z sila i zrecznoscia? ... trudno to pogodzic ... dlatego szczaw i inne roslinki sa niezbedne by moc podniesc choc sile i zrecznosc nie wspominajac o manie ...

05.05.2003
08:57
[71]

michalak01 [ Legionista ]

Witam!
Sorki za zanudzanie banalami, ale jeszcze kilka pytan:
1. Czy w 1 rozdziale mozna nauczyc sie sily wiekszej niz 60, np. u tego goscia z farmy Onara?
2. Gdzie znajduje sie "wejscie" do gorniczej doliny?
3. Czy mozliwe jest "oczyszczenie" mapy jeszcze w rozdziale 1? Kombinuje jak kon pod gore, ale jeszcze duzo stworkow mnie leje, a szczegolnie ten Ork Elite z lasu.
4. Jaki (tak "na oko") trzeba miec lvl aby wziac sie za trole?
Zgory dzieki za odpowiedzi!
Pozdr. Michalak

05.05.2003
09:00
smile
[72]

Mysia [ Szczurek ]

Aries nie licutyjmy sie komu sa potrzebne bardziej, powiedzmy ze wszystkim, chodzi mi oczywiscie o czysciutkie runy, gdy jestem na w 3 kregu maggi (3 rozdzial) ale na dzien dobry nie moglem kupic ZADNEJ runy wiec na darmo uczylem sie czarow gdyz nawet nie moge ich uzywac aXP mam wolnych jeszcze 30 bo inwestuje tylko w alchemie i kregi czary many nie kupuje tylko tworze z roslinek a sile i zrecznosc odpuszczam bo jak mowilem inwestuje tylko w magie :) przez co ogolacam co rozdzial z many wszystkich handlazy nie gardzac rowniez ognistymi roslinkami :)

Ale powtarzam CHODZI MI O CZYSTE RUNY :)

05.05.2003
09:04
[73]

aries [ Konsul ]

michalak01 -->
1) z tego co pisano wczesniej tak -- ale warunek nie mozesz nalezec ani do strazy ani do magow ... co najwyzej do najemnikow
2) wejscie jest niedaleko farmy bengara na plaskowyzu od farmy onara za gniazdem polbych besti przez pola po schodach do gory i to jest plaskowyz lub droga od gospody ostatnia na lewo stojac twarza do gospody
3) czy jest mozliwe ... hmmm . chyba tak ale nie wiem czy dasz sobie rade z niektorymi stworami ... orka elitara raczej nie pokonasz ... orki owsze z duzymi klopotami ... pojedynczego warga tez dasz rade z dwoma juz nie masz szans (problem one poluja w stadach) ... a szkielety ... no coz to juz chyba sam wiesz ... nie wspomne o trolach (zebacze jaszczory i ciebniostwory nie powinny sprawiac wiekszych problemow)
4) co do troli nie chodzi o lewel a o zbroje ... majac ciezko straznika czyli rozdzial 2 mozna z nimi walczyc ... a czarnego trola mozesz ubic nawet w pierwszym rozdziale jesli masz jakas pozadna bron sieczna (jest na niego sposob)

05.05.2003
09:07
[74]

aries [ Konsul ]

Mysia --> do pytanie powinienes wiec skierowac do grajacych magami ... ja bedac palladynem nie dosc ze w 3 rozdziale znajdowalem runy maga z 4 kregu to jeszcze ten gosc od wina w klasztorze ma na sprzedaz 8 sztuk czystych run ... ale nie wiem jak jest przy grze magiem ...

05.05.2003
09:13
smile
[75]

Mysia [ Szczurek ]

Aries ---> ku...a cos mi sie wydaje ze masz wiecej szczescia niz ja we wszystkich swoich grach razem wzietych :( 14 szczawii i 8 czystych run :)) ja w 4 rozdziale mam zamiar dopiero wyczyscic mape bo wczesniej brakowalo mi many, bo co z tego ze kazdego ubijalem (trole juz w 2 rozdziale) ale eliksiry many sie konczyly nad wyraz szbyko:(

05.05.2003
09:15
[76]

Morgler [ Legionista ]

xman18 --- w obozie najemnikow drewno piluje farmer nie znalazlem zadnego groma :[

pytanie odnosnie gostka ktory uczy zdzierania klow, pazurow, skrzydelek

05.05.2003
09:19
smile
[77]

Mysia [ Szczurek ]

Morger --- a wystarczy jak od farmy Onara pujdziesz w kierunku Corda i za nim dalej w tym kierunku przez las, zobaczysz obozowisko pod gora na ktorymv siedzi Grom i ucvzy :)))

warunek musisz miec przy sobie 1 szynke 1 ser i 1 mleko :)

05.05.2003
09:26
[78]

Morgler [ Legionista ]

Gdzie znajde osobe ktora uczy alchemii?

05.05.2003
09:27
[79]

aries [ Konsul ]

Mysia --> ja jako palladyn dopiero tuz przed 4 rozdzialem moglem nauczyc sie magi ... niestety ... a do tej pory nazbieralem napojow dajacych nane dosc sporo ... za to tych od zycia ostatnio troszke stracilem ... wojownik - palladyn zawsze ma wybor jak walczyc ... w 4 rozdziale mam mieczyk po 1 konsekracji jednoreczny 70 dmg ... ale i tak lepsza od niego jest ciezka kusz dajaca 85 dmg ... moja mana jak narazie jest na poziomie 55 wiec tyle co nic ... zrecznosc na 100 a sila na 80 ... ... i jako palladyn nie moge uzywac run z kregow magi a tylko te palladynow ... ktorych ani robic ani kupic nie moge ... je sie dostaje za pkt doswiadczenia z czasem od sekretarza lorda hagena ... ... ... powiem ci jeszcze ze nie wiem jakie czary ty mozesz uzywac ... pewnie te co sa na zwojach ... ale palladynska magia jest inna ... .. ... Jak juz pisal LFB ... niesprawiedliwa ... najslabszy czar bojowy palladyna to za 5 many dmg 150 ...

05.05.2003
09:29
[80]

aries [ Konsul ]

Morgler ... alchemi uczy sagita constantino i ten alchemik z dokow ... constantino albo jak zostaniesz u niego uczniem to od razu ... a jesli nie to najpierw poznaj alchemie u sagity a potem u niego wtedy bedzie chcial cie uczyc .... acha jeszcze uczy ten czarodziej w piwincach klasztoru ...

05.05.2003
09:37
[81]

Januszjt [ Pretorianin ]

skończyłem Palladynem level coś tak chyba 38
Garść spostrzeżeń:
- na każdego wroga przychodzi własciwy czas /załatwiasz hordy orków elite lewa ręka w nosie jak masz tak jak ja np
125 siła , 100% dwuręczna i kreślisz w powietrzu mieczem dziwne kółecza z obrotami/
- wg mnie alchemia to jest to!!!- znajdujesz szczaw , kupujesz szczaw /nawet sporo/ i pchasz statsy do góry. Nie wiem
jak innymi postaciami ale u mnie palladyn na nauke +5 many zużywał 10PN a eliksir dawał +10 do many. Palladynowi
mane do 130 zwiększyłem tylko robionymi , znajdowanymi i kupowanymi buteleczkami ducha
- od 4 rozdziału praktycznie już tylko lekki wysiłek i mielesz wrogów. Ostatni rozdział to już tylko rzeź niewiniątek / po
co tak starannie wybierać członków załogi jak praktycznie nie ma potrzeby wracać na statek ?/
- bardzo silne czary palladyna /uleczenie i zniszczenie zła troche psują grę - za łatwo w końcówce/
- papierowy czar zniszczenie nieumarłeg załatwia końcowego bosa w 5 sekund
- gra jest supperr.
Zagram teraz w jedynkę a później zobaczymy może mag lub lub łowca smoków-złodziej?
--> _Luke_ a po co palladynowi łuk ? Ma swięto strzałe. Palladyn i kradnie ?
Z ciekawości pytam może ktoś wie:
- nie udało mi się wejść na wyższe piętra opuszczonej wieży demonów
- nie podniosłem kraty bo czegoś brakowało przy kołowrocie w którejś jaskini
- nie miałem czegoś do kotłów w sali zaraz przed finałem
- i kilka innych ale zostawie sobie jak bede przechodził jescze raz



05.05.2003
09:43
[82]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Januszjt --> mozna byc skorumpowanym straznikiem i krasc (tak jest w koncu w naszym panstwie, prawda?) a pozniej zejsc ze zlej drogi i zostac paladynem ;-) Co do luku - przeciez tej swietej strzaly nie masz od razu, prawda?

05.05.2003
09:44
smile
[83]

Mysia [ Szczurek ]

Aries --- chcialbym miec taki czar u maga za 5 many zadajesz30 obrazen (ognista strzala) za 10 zadajesz 30 (fireball) czekam nawieszego firebalabo by zabic glopiego orka potrzebuje 6 firebali czyli 60 many a palladyn moze sobie dopomoc mieczem
a co do maga...
poznanie tylko samego kregu magii 10 PD
poznanie czaru kazdorazowo 5PD za czar
ale znajac czar i bedac w odpowiednim kregu to jeszcze nic bo musisz nalezc rune, zwoj z tym czarem i kilka potrzebnych pierdolow do tego czaru(smola, akwamaryn itp :)
wiec bedac magiem przed proba ognia mialem .... 20 many 25 sily (przez amulet +15) i to dobiero jest ciezko potem jak juz masz rune z firebalem i strzala (razem 30 PD +2 runy) to mozna sie doklapac innego lewvelu i za punkty inwestowac w alchemie, ale tez nie jest tak ruzowo :)
a czar ktory zadaje 100 damage to poznaje dopiero na 4 kregu (4 rozdzial) do tego czasu musze sobie radzic tym co mam, a na 6 mozeszzadawac 300 damage i to potega, wiec czary palladyna to0 marzenie bo u maga srednio za 1 mana dostajesz 3 damage :))))
a nie jak u palladyna za 5 150 :))))))

05.05.2003
09:46
smile
[84]

Kompoholik [ Designed by AI ]

Witam wszystkich serdecznie :).

100zł uzbierane, już jutro wycieczka do MediaMarktu i Gothic II w kieszeni :D. Dlatego więc ten wątek stanie się jednym z najbardziej przeze mnie odwiedzanym (no, chyba, że G2 nie przypadnie mi do gustu...).

05.05.2003
09:46
[85]

aries [ Konsul ]

_Luke_ --> no nie od razu ale dostajesz ja juz pod koniec 3 rozdzialu ... i pozwol ze zapytam dlaczego luk ... duza zrecznosc potrzebna do stosunkowo nielielkiego dmg ... kusz jest o wiele lepsza ... masz os dazy 45 dmg juz w 2 rozdzialae a i chyba w pierwszym mozna ja znalezc ... w 3 na poczatku mozesz kupic 55 dmg ... a na poczatku 4 juz masz 85 dmg ...

05.05.2003
09:50
[86]

aries [ Konsul ]

Mysia --> opowiadal troszke LFB jak to jest byc magiem ... juz wtedy stwierdzilem ze zostanie palladynem jest najprostsze ... nie wiem jak jest z najemnikiem ... ale gra magiem jest prawdziwym wyzwaniem ... nastepna postacia ktora zagram bedzie wlasnie mag ... musi byc to sporym wyzwaniem ...

05.05.2003
10:08
[87]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

aries --> oczywiscie nie luk tylko kusza, ale Januszjt tak napisal a ja z rozpedu przepisalem...

05.05.2003
10:21
[88]

Mysia [ Szczurek ]

Aries --- piersze 3 rozdzialy to naprawde wyzwanie dla maga ale plusem jego jest to ze lewele leca w gore sam nie wiesz kiedy :)

05.05.2003
10:29
[89]

aries [ Konsul ]

Mysia --> a jak walka ze skieletami?

05.05.2003
10:32
[90]

Januszjt [ Pretorianin ]

Na początku gry w pewnych momentach / a było ich dużo/ żałowałem , że nie mam czym postrzelać /czarów też nie miałem/.
W końcówce jak już nie wiedziałem w co wpakować punkty nauki /tyle ich miałem zbednych/ zręcznośc podbiłem do bodajże 65 i kusze do 45. Postrzelałem , ale to nie to co czary.
_Luke_ --> chyba jednak częściowo przyznam ci rację. Na początek gry zwiększenie zręczności pozwoli kraść /a fee/ i
walczyć z dystansu. Docelowo jednak należy pamiętać , że palladyn to miecz/ siła/ i magia /mana/ a nie zręczność.
Pierwsze rozdziały to duże wyzwanie / nawet dla palladyna/.
Jak przeczytałem o kłopotach maga tekst Mysi no to chyle czoła i może się skusze. Palladyn od 4 rozdziału jest postacię ekstremalnie silną i łatwą w prowadzeniu.

05.05.2003
10:35
smile
[91]

Mysia [ Szczurek ]

PANOWIE prosze wytlumaczciemi biednemu O CO DO CIEZHIEJ CHOLERY CHODZI Z TYM

3. KAPLICZKI by Long
Kapliczki: podsumowanie
Uparłem dowiedzieć się o kapliczkach eksperymentalnie jak najwięcej i oto efekty: nie ma znaczenia której kapliczki się użyje - łaskę Innosa można i tak otrzymać tylko raz dziennie. W ogóle można uzyskać do 8 bonusów, które zależą od wielkości datku (generowany losowo):
100 sz: +8 życia, +4 many, +2 siły, +2 zręczności
50 sz: +4 życia, +2 many, +1 siły, +1 zręczności
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)

DAJE zawsze datek najwiekszy 100 I zawsze DOSTAJE +! siyl(NAJEMNIK) albo +4 MANA (MAG) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

05.05.2003
10:35
smile
[92]

Bdx [ Senator ]

Ale mnie nastraszyliście teraz tym gadaniem, że gra magiem to wyzwanie ;) ale nic - pozostane silny i oddany Innosowi i nie wgram save`a sprzed wyboru ścieżki życia :p

Kompoholik - jak grałeś w "jedynkę" i przypadła ci do gustu to się za bardzo nie przejmuj, że nie spodoba ci się sikłel :)

05.05.2003
10:39
[93]

Mysia [ Szczurek ]

Aries ---> szkielety omijam szerokim lukiem dopoki niebede mial 4 kregu i czaru smierc ozywiencom :)))
zbyt duzo MANA najednego wychodzi

05.05.2003
10:40
[94]

aries [ Konsul ]

Januszjt --> to prawda ze palladyn to miecz + magia ... niezla kombinacja ... ale naprawde jest nie do pogardzenia kusznictwo ... kiedy podnosisz zrecznosc powyzej 100 ( mam z pierscieniami i amuletem 120) i kusze nawet tylko na 40 ... majac do tego kusze ta z 4 rozdzialu 85 ... to niemalze smiech na sali ... zalatwiam wszystko prawie na granicy widocznosci ... ... ... kusza w dlon i jak z radarem tylko na lewo i prawo i patrzysz gdy sie pojawi jakis cel ...

05.05.2003
10:50
[95]

aries [ Konsul ]

Mysia --> sprawa kapliczek jest nie do konca chyba rozpoznana i chyba bardziej zlozona niz nam sie wydaje ... ja tez probowalem z kapliczkami ... faktem jest ze robilem to nie nalezac jeszcze do nikogo ... bylem bez przydzialu ... ha .... mnie z kapliczek udalo sie wydusic 12 razy podnoszenie cech ... 6 x 1do sily i 6 x do zycia ............. z tego co czytam to zauwazylem ze kapliczki chyba dodaja rozne rzeczy w zaleznosci od tego w ktorym momencie sie z nich korzysta ... a jesli chodzi o maga ognia w miescie to u niego dodawanie cech bylo juz calkiem przypadkowe bez znaczenia od kasy ... jednak po przekroczeniu 1000 wiecej juz cech nie podniesie ...

05.05.2003
11:02
smile
[96]

Mysia [ Szczurek ]

Aries --- udalo Ci sie kiedy dostac wiecej nz +1 ??? bo mi nigy nawetw4 epizodzie :( a grajac magiem dostaje zawsze +4 do MANY natomiast najemnikiem +1do sily lub +5 do HP NIGDY do zrecznosci
natomiast co sie tyczy maga w miescie, ZAWSZE TO SAMO gdy jeszcze nie dolaczysz do zadnego obozu (frakcji) dostajesz najpierw +2 mana potem dlugo dlugo +5 do HP potem +1 PD a potem 2 razy +5 do HP, sprawdzane 2 razy
tylkodlatego moge sie poszczycic magiem ze 120 many i 330 zycia :) sila i zrecznosc BIDOTA :)

05.05.2003
11:05
[97]

Januszjt [ Pretorianin ]

Mysia --> na bank z kapliczek miałem tylko siła +1 ale chyba wiecej razy niż 8.

05.05.2003
11:12
smile
[98]

Tr0lL [ Konsul ]

Cze

Wysoko komisjo - najpierw krotkie przedstawienie: Palladyn, 21 level, 3-ci rozdzial.

I pytanka:
1. W co zainwestowac - czary czy kusznictwo?
2. Zrobilem quest dla Sagity i Zurisa wiec mam alchemie. Ale oboje w dialogu daja mi mozliwosc nauczenia sie wytwarzania eliksirow zycia i many. Jak i kiedy (moze pozniej) bede mogl robic eliksiry zrecznosci, sily i/albo many?
3. Ktos pisal ze alchemik w klasztorze za kase sam nam zrobi eliksiry zrecznosc i sily, ale nieestety nie mam takie opcji w dialogu. Moze pozniej? Kiedy?

Pozdro

05.05.2003
11:17
[99]

Yancy [ Senator ]

Ja nadal jestem w pierwszym rozdziale. Nie posuwam akcji do przodu, bo pamiętam jak potem szybko poszło ze dskończeniem Gothic 1. A robić jest przecież co. Nie wstąpiłem dotąd do jakiegoś obozu. Mam postać na 11 poziomie i mieczyk "Zguba orków" 65/65. Kilka questów nie da się wypełnić. Np. Nie udało mi się dostać do Gildii złodziei (gdybym się dostał - pewno jeszcze trochę zabawiłbym się w 1 rozdziale). Przez przypadek wypełniłem questy związane z gildią poprawnie (tak jak na początku wątku) a mimo to gostek w karczmie ze mną nie rozmawia.
Nie wspominając o śmiesznym problemie - Pepe, który mi miał sprzedać owce - po prostu się rozpłynął. Spotkałem go tylko raz. Teraz albo zniknął - alebo już sam nie wiem gdzie on jest :(

Dwie bryłki rudy znalazłem na zaniedbanym brzegu tym z boku na wprost dziobu statku Paladynów. Były tam też dwie stare monety. Wspominam - bo ruda to rzedki towar :)

05.05.2003
11:21
smile
[100]

Mysia [ Szczurek ]

dlatego proponuj zmienic wstepniak na wlasnie cos takiego chyba zeznajdziesie ow LONG ktory wyjasni o co tu chodzi :)
bo zawsze dostajeto samo :)
a kto u maga dostawal losowo i kiedy?:)
w ktorym epizodzie?

05.05.2003
11:23
[101]

P4weleK [ Legionista ]

Mozecie mi powiedziec ile trzeba wydac punktow magii zeby sie nauczyc robic aliksiry ze szcawiu do sily np...bo mam z 10 szczawiow i nie wiem czy sie uczyc tej alchemii na poczatku trzeba zaliczac te wszystkie inne duperele jak miksturki lecznicze albo cos.... prosze o wytlumaczenie kwestii :D

05.05.2003
11:27
[102]

Yogi_B [ Konsul ]

Aries, Mysia - sprawdzajcie elitę orków i orków hersztów. Na 10 zabitych jeden ma smoczy korzeń, często królewski szczaw.
Mysia - magiem ani w G1, ani w G2 nie nastawiaj się na czary ofensywna, a na przywołania. W G1 golemy czy armia ciemności kosi wszystko i wszystkich - ja w G1 przeszedłem magiem przez obóz orków jak burza, a wojem były problemy. Nie wiem jak W G2, ale chyba podobnie, Bo grając palladynem przywoływałem ze scrolli potworki.

Nie rozumiem, po co komu siła duuuużo większa od 100 przed 6 rozdziałem. Przecież czy to siła 100 czy 150 to przy broni dwuręcznej na 100% i tak trzeba 2 ciosy na orków , jaszczury, golemy. Może niektórzy z różnych względów nie czytali instrukcji więc podpowiem
wartość przyłożenia broni to jej dmg. + ewentualny bonus z siły(przy broni na 100% występuje zawsze), czyli przed 6 rozdziałem max dmg dwukrotnie ulepszonego palladyńskiego miecza + siła nawet 190 NIE ZABIJA orka elite za jednym machnięciem. Po co więc te wygłupy z siłą.

dalej - co ja się tu naczytałem o smoczych jajach(podobno mozna z nich zrobić zbroje) czy o łzie Inosa:) - piszcie jaką postacią grace(może każda ma inaczej), bo grając palladynem z 11 jajeczek + jakieś pierduły mozna tuż przed finałową walką zrobić sobie miksture + 15 do siły(nie wiem po co ale mozna i to bez umiejętności alchemia), a z jednego znalezionego w górniczej dolinie u smoka lodu bodajże w 5 rozdziale w klasztorze jeden typek robi miskturę +5 do siły. Lza Inosa zaś słuzy do 2 konsekracji miecza, a nie do runy teleporu jak wielokrotnie czytałem.
Ja bez alchemi i naszyjnika siły(miałem założone oko Inosa) miałem przed finałową walką 137 siły a i tak załatwiłem gada zniszczeniem zła.
Na koniec co do runów palladyna - ja runy leczące i najsilniejszą(ale mało użyteczna) wojskową znalazłem, światło tez. zresztą run najsilniejszych nie chciał mi palladyn dać, mówiąc, ze nie jestem gotowy :)

05.05.2003
11:29
[103]

Januszjt [ Pretorianin ]

TrOlL --- >
1. Czary. Nie wiem jak na wysokich poziomach kusza ale czarem celowanie to samo / na granicy widoczności/ celność b
dobra i obrażenia 150, 300,500 lub 600 nie pamiętam. Jaka kusza daje obrażenia jeden strzał i po orku elicie,
szkielecie lub ożywieńcu ?
2. Ja od razu praktykowałem alchemie u Corneliusa więc miałem wszystko bez problemu.
3. W klasztorze /za kare ? bo ktoś pisał , że dowolne mikstury/ alchemik mógł mi zrobić tylko najprostrze mikstury za
kase/uczyć mnie nie miał czego bo już byłem wyuczony/
Mysia ---> uzupełniam /tak jak piszesz nigdy do zręczności/ wersja gry: legalna ze sklepu by CDProjekt.

05.05.2003
11:35
[104]

P4weleK [ Legionista ]

paladyn moze sobie robic konsekracje miecza a najemniki moze je wykuwac jaki jest najlepszy miecz jednoreczny wykuty przez najemnika....??

05.05.2003
11:42
smile
[105]

Mysia [ Szczurek ]

Januszjt --- jamowie o moim orginale :) niewiem jak ijest wpiratachale w orginaleniedostajesiezrecznosci (24 proby i ani razu zrecznosci :) a mag daje zawsze to samo w 1 epizodzie

Yogi_B --- to z orkami elita i szamanami to wiem ale ja na wszystkich trafilem tylko 2 smocze i 2 krolewskie , a sprawdzilem zegenerowanejest losowo :)

P4welekK ---> alchemia na max 15 punktow i potem nastepne 5 na sile, lub zrecznosc lub zycie lub mane

Yogi_B ---> ja nie chce przywolania :)))) moze ty lubiszjak ktos cos robi za Ciebie ja pamietam z 1 maga ktory jednym firebalem (wzmocnionym zabieral 3/4 zycia orkowi i to bede mial na 4 poziomie, a zabawa z przywolaniem , co to za zabawa, to lepiej daj koledzeprzejsc gre , ten sam efekt :)

05.05.2003
11:43
smile
[106]

Mysia [ Szczurek ]

sorki ale spscja mi sie wiesza :(

05.05.2003
11:52
[107]

Yogi_B [ Konsul ]

Mysia --- ja sprawdzałem każde zabite truchło i znajdowałem i smocze korzenie - ponad 10, i goblinie jagody i królewski szczaw. Poza tym duzo sprzedaje wiedźma koło obozu najemników(ma chyba z 5) i alchemik w mieści - mnie nie chciało się juz kupowac z wiadomych względów)Grając palladynem nawet trzeba przeszukiwać zabitych orków hersztów - więzże się z tym najlepszy chyba quest i kasowi i punktami doświadczeń.
Co do czarów - tak to już jest, że trzeba uzywać wszystkich, a nie tylko jednego na poziom:))). . No a jestem ciekawy, jak pokonasz ogniowego golema, uzywający tylko czarów ognia:)

05.05.2003
11:52
smile
[108]

Angelord [ sic me servavit Apollo ]

Hej Wszystkim

Sorki za zamieszanie, i pewnie to już było, ale z obawy przed przypadkowymi "spoilerami" nie odważę się czytać wszystkich postów. Mam wszak pytanie - mianowicie - czy żeby zdobyć smocze łuski trzeba zabić któregoś z tych wielkich smoków (nie mam szans), czy też można je zdobyć w inny sposób ? Chciałbym mieć lepszą zbroję łowcy, bo lekka jest mimo wszystko zbyt "lekka":-).

05.05.2003
12:05
smile
[109]

Mysia [ Szczurek ]

Angelord ---> problem tkwi w tym ze zabic smoka, ale nawet nie jednego tylko dwa :)))))
najemnikiem znajdowalem w jednym 12-14 lusek :) a pamietam ze potrzeba 20 :) i jeszcze 12000 kasy :)

Yogi_B ---> jestem magiem od dziecka ;) slyszales moze w gothicu o czarach ktorych uczy ten na M Malok czyt jakos tam?:) on uczy czarow wody i powietrza a z tego co wiem woda nie lubi ognia:) nie widze problemu zamrozic go bryla lodu (60 damege +2 na sekundeprzez 10 sekund :) a w tym czasie mozesz,
a - mieczem
b - blyskawica (zwana piorunek kulistym zadajacym 100 damage tak jak firebal ulepszony:)

watpie czy po takiej radosci lodowy golem bedzie chcial biegac :)))))))

05.05.2003
12:05
[110]

Yogi_B [ Konsul ]

Dla niecierpliwych - po co komu wiadomość w I rozdziale, jaki jest najlepszy miecz dostępny w VI rozdziale. Grajcie dokładnie, przechodżcie wszystkie lokacje (w czasie całej gry minimum 2 razy), rozmawiajcie z każdym npc, a przede wszytskim kupcie orginał po polsku i przeczytajcie instrukcję!!!!! Ważna jest polska wersja gry - wtedy nie będzie głupich postów w stylu - pewien smok nie zostawił mi skarbu, gdyż tenże smok MÓWI wyraźnie, ze skarb ukrył w górach, ale żeby to wiedzieć trzeba rozumieć wymawiane kwestie, lub wiedziec, ze należy załozyć Oko Inosa, co wiaze się z tym co napisałem na wstepie:))))))

05.05.2003
12:13
[111]

Yogi_B [ Konsul ]

No nie wiem, czy te golemy można od tak mieczem, na nie działa chyba tylko broń magiczna, a o taką magowi raczej trudno - a maleńki goblinek sprawę by załatwił:))

05.05.2003
12:19
[112]

Mysia [ Szczurek ]

w tej kwesti popieram Yogi_B :) w Gothicu zacialem sie tylko raz, w misjii ze smokiem powietrza, i to tylkio dlatego ze nie wpadlo mi do glowy ze to drogie wejscie nie laczy sie z pierwszym (tu zasogerowalem sie jedynka) w insytukcji jest wszystko napisane i to wystarczy :) jak ktos chce przejscie kazdego zadania, prtzeciez to za proste, po co grac tylko po to by zorbic super heroesa i zaliczyc wszystkie questy, ja gram i czuje ze jestem ta postacia, dlatego smieje sie gdy gadam na poczatku wejscia do gornego miasta ze straznikiem ktory sie plaszczy przedemna :)))))))))
to jest klimat i jezeli ktos gra uwaznie to trafi na wszystko, jest na mapie pierscie +10 do wszystkich odpornosci, raz go znalazlem teraz nie moge, ale szukam nadal :)
a co do miecza najlepszego jednorecznego, po co sie pytacie, pograjcie odwiedzcie kolesia od map (ktory mowi by do niego chodzic to bedzie mial cos ciekawego :) i fakt, jest jak wol mapa do orkowej zgoby, i to wszystko bez patrzenia na stronki internetowe z lokacjami, albo pytanie kto szkoli w sciaganiu lusek, grom na farmie onara, wystarczy pobiegac doslownie 20 metrow od farmy i go widac za rdrzewami, albo najbardziej podobal mi sie ten ze nie chca mu otworzyc bramy w oblezonym zamku w dolinie, przeciez jak sie zchodzi z przeleczy stoi JAK WOL koles ktory Ci mowi co masz zrobic by wejsc do zamku, albo jak sie dostac do miasta na poczatku rozgrywki??? w grzedowiadujemy sie 3 sposobow (to samo w instrukcji ktora nas prowadzi za raczke:) ale jezeli ktos nie czuje klimatu i gra tylko dla SUPER HEROESA to gra sie mija z celem....


Ufff skonczylem :)

05.05.2003
12:20
[113]

aries [ Konsul ]

Mysia --> sporo postow przybylo ... ale jest tak ... nie udalo mi sie dostac nigdy wiecej niz +1 so sily w kapliczce ... ale pokombinowalem i zazwyczaj za 100 dawalem ... 2 razy jednak zrobilem to za 50 i tez mi dodalo raz do sily a raz do zycia ... tyle samo co za 100 ................... kapliczki wydaja sie tez miec ograniczenie finansowe 1000 sztuk zlota czo daje 10 rzy po 100 ....... mnie kapliczki nigdy nie daly niczego poza sila i zyciem .........
Co do maga ktory tez daje podobnie jak kapliczki to jest to ten na placu targowym w korinis (ten od blogoslawienstwa na poczatku) ... u niego mozna wydac tez tylko 1000 sztuk zlota ale w ofiarach po 50 100 i 200 .... dawal mi rozne rzeczy zrecznosc mane i zycie ... a nawet dodal 1 pkt doswiadczenia ..... jednak u niego dawanie bylo losowe ... sejw przed gadka i kilka prob i rozne rzeczy dawal ...

05.05.2003
12:22
[114]

Mysia [ Szczurek ]

Yogi_B --- gobliny sprawiaja mojemu bochaterowi odciski a szkielety przyprawiaja o bol glowy, za to piorun kulisty lata bardziej efektywnie od armi gobinich szkieletow ja chce czuc ze to JA zabilem tego potwora, a nie armia malych kreatur ktorych sam nienawidze :)

05.05.2003
12:25
[115]

aries [ Konsul ]

Mysia --> sluszne kazanie ... sluszne ... a co do tego pierscienia to powiem ci tylko by nie ulatwiac ze jest on tam gdzie sa uspione kamienne golemy ... pewnie i tak wiesz gdzie to jest ...

05.05.2003
12:27
smile
[116]

Angelord [ sic me servavit Apollo ]

Mysia ---> Thx., ale buuuuuu:-(. A skąd pozostali ławcy smoków mają takie fajne zbroje, skoro nawet smoka nie widzieli, a co dopiero o zabiciu jego myśleć hiehie?

A jest w ogóle jakis sposób na zdobycie lepszej zbroi, niż lekka łowcy ? Bo mnie szkielety wkurzają - z jednym sobie radzę cool, z dwoma średnio, ale z trzema zero szans, chyba że magią, ale many nie mam dużo - mam za to mistrza 67% w jednoręcznej i mistrzowski mieczyk 65/ na zręczność 65. Punktów trafień około 300.

05.05.2003
12:28
smile
[117]

Mysia [ Szczurek ]

Aries --- o tym wlasnie mowie caly czas, aleco powiesz o 5 sejwach i 2 niezaleznych rozgrywkach i ZAWSZE dostajesz wpierwszym epizodzie +2 do many na poczatek za 100 a potem nastepny po 50 +25 doswiadczenia potem z kilkanascie razy +5 do HP potem 1 PD i 2razy +5 do +HP
udzililem sie dopiero gdy to przetestowalem :))))
a zeby bylo weselej za pierwszym razem MUSISZdociagnac do 100 by dostac +2 do Many, bo inaczej za pierwsza 50 nic nie dostaniesz :)

05.05.2003
12:29
[118]

aries [ Konsul ]

Angelord --> z tego co tu pisano to postaraj sie o zbroje z pelzaczy ... naucz sie sciagac pancerzez z pelazczy a wilk ci zrobi zbroje

05.05.2003
12:36
smile
[119]

Mysia [ Szczurek ]

Angelord, zborje dostaniesz srednia (taka jaka maja lowcy smokow) ale tylko z losek:) albo poczekasz na swoj czas, ale niemartw sie ja nawetze srednia mialem problem z 5 szkieletami, wiec jedyne wyjscie wywabiac je pojedynczo, czy to w krypcie czy na dworze (w tym drogim przypadku o wiele latwiek :)

a sie nie martw szkielety to wbrem XP jedne z najgrozniejszych jednostek w grze :) moze pojedynczo sa proste ale umieja suki...ny parowac i zadaja niezly damage :)


05.05.2003
12:37
smile
[120]

Angelord [ sic me servavit Apollo ]

aries ---> thx. o ile jeszcze znajdę jakieś żywe, bo wyrżnąłem ich całe mnóstwo, ale płytek nie ściągałem - ech... co za marnotrawstwo:-)

05.05.2003
12:45
smile
[121]

Angelord [ sic me servavit Apollo ]

Mysia ---> no właśnie z tym parowaniem ciosów są nie do przejścia, 2xlepsze od Orków, a ich siła trochę "nie z tego świata" - byle takie jakieś dwuręczne, zardzewiałe miecze, a dwa ciosy i leżę. I najgorsze, że tego truchła coraz więcej stoi w lasach. Zrobiło się jakoś niezbyt bezpiecznie...

05.05.2003
12:45
[122]

P4weleK [ Legionista ]

Rozumiem ze caly wywod misi i jogiego o mieczach tyczyl sie mojego nieskromnego pytanka a tak pozatym chodzilo mi tylko o to czy oplaca mi sie inwewstowac w kowalstwo jako najemnik... a co do zguby orkow to mialem ja juz w 1 rozdziale bez zadnych mapek od kolesia z portu to samo tyczy sie pierscienia 10% do wszytskich odpornosci po prostu przed wejsciem do doliny odkrylem calo okolice khorinis i na 17 clv poszedlem dopiero do dolinki a wiec nie mowcie mi ze zadaje niepotrzebne pytania i jestem niecierpliwy wbrew pozorom zawsze uwaznie gram w crpg bo zawsze diabel tkwi w szegolach :D

05.05.2003
12:46
[123]

aries [ Konsul ]

Mysia -- > moim zdaniem tez - szkielety sa najtrudniejszym przeciwnikiem w grze ... no chyba ze uwzglednic tu na poczatek 5 czarnych goblinow ktore moga nas dopasc ... hahaha ... szkielety sa wredne ... ich technika walki jest lepsza od wiekszosci ludzi wystepujacych w grze ... uzywaja broni 2 recznej a posluguja sie nia z szybkoscia jednorecznej ... paruja i kombinuja obchodza i czesto czekaja na drobne blad by znienacka zaatakowac ... a jesli ktos chce sprawdzic co potrafia szkielety niech wybierze sie na walke nawet bedac palladynem z cieniami ... ... ... nie mowie ze nie mozna ich pokonac ale potrzeba duzego zaparcia we wczesnymstadium gry, przy kiepskim pancerzu i z kiepskim mieczykiem ...

I jeszcze jedna sprawa dotyczaca golemow ... mozna je zalatwic kazdym orezem i to bez problemow (tylko ten magiczny golem wymaga magicznego mlota - ale jedno uderzenie tym mlotem i lezy) ... lodowe golemy sa prostymi przeciwnikam pod warunkiem ze nie dzialaja na was ich czar zamrozenia .... kamienne to inna sprawa umieja naprawde mocno przywalic a kusze i luki na golemy wogole nie dzialaja ... sposob na lodowe golemy ciagly i nieprzerwany atak do przodu .... sposob na kamienne atak do przudu pelna kombinacja i wycofanie jak podejdzie powtorka itd ...

05.05.2003
13:22
smile
[124]

Mysia [ Szczurek ]

ja wole na lodowe - podbiec zakusami raz w lewo raz w prawo potem atak do przodu
na kamienne - stac i czekac, wmomencie gdy zadaje Cios dwa razy machnac mieczem w lewo-prawo odskoczy i znowu podlezie:)

zaczalem grac magiem tylko dlatego ze - na poczatku jest trudniej, (pozniej to istny wymiatacz)
ze wzgledu na wiekszego firebala - nic tak nie pokrzepia czlowieka jak patrzec jak mu ognista kula pulsuje w lapkach i zmierza na spotkanie przeciwnika :)

chcialem tez zaznaczyc ze jako mag kozystam tylko z tego co kazdy mag powinien, magii, nie rozwijam kusz ani zrecznosci ni sily bo mi to nie potrzebne, jezeli mam duzo many to nawet 3 zebacze smocze nie podbiegna, na kazdego 4 firebale, a nie ukrywajmy mag rzuca firebale jakby strzelal z kalasza :)

05.05.2003
13:26
smile
[125]

Mysia [ Szczurek ]

i moje ostatnie pytanko na dzisiaj - jak sie nazywaja Ci handlaze w gornym miescie albo w ktorym domu mozna ich zastac , i nie mowie tu o tym alchemiku ktory znaduje sie za brama na lewo w ostatynim domku (ten ktory sprzedaje "stale" miksturki, bo jak wchodze do kazdego innego domku to mi sie dra wychodz;) "nie jestes taki glupi na jakiego wygladasz" :) fajna odzywka do wybranca Innosa;)

05.05.2003
13:27
[126]

maniak11 [ Legionista ]

Jestem w gorniczej doline mam znaleść trzy grupy wydobywające rude dwie znalażem gdzie jest trzecia .Wiem że Diego gdzies przeniusł w bespieczne miejsce gdzie to jest Help

05.05.2003
13:31
[127]

aries [ Konsul ]

Mysia --> jesli chodzi o to gornr miasto to z tego co wiem jest tam tylko 2 handlarzy ... jeden ten od mikstur (czasem ma jakas z dodawaniem na stale) - 2 to ten co siedzi na laweczce albo stoi przed domem kolo tego alchemika( on zleca te pazury czy kly zebacza) ... jak wykona sie to zadanie dla niego to ma na sprzedaz roznosci zwlaszcza dla maga ... czarne perly mikstury szybkosci i inne badziewie ... a mial jeszcze loj z kretoszczora (kupilemm ale nie wiem na co mi to) ... jest jeszcze kapitan ale on chyba niczym nie handluje no i ten dupek ktorego wysiudal Diego ... potem siedzi w porcie nie chce gadac ...

05.05.2003
13:36
[128]

aries [ Konsul ]

maniak11 --> pamietasz jaskinie z orkam a nie z worgami wz jedynki ... ta za przejsciem ze straznikami ktorzy mowili ze lepiej na terytorium orkow nie wlazic ... no wlasnie tam siedzi diego ... 3 ekspedycje ... 2 obok siebie ... jedna nie zyje palladyn lezy na glebie w kopali pelnej pelzaczy a 3 kroki od tej jest inna kopalnia dzie prowadzone sa prace obie kopalnie na dawnym terytorium orkow za wierza za mostem prowadzacym w 1 do jaskini finalowej ... 3 kopalnia to stara kopalnia ta droga prosto od wejscia przez mostek i przez las ... nie mozna zabladzic ...

05.05.2003
13:41
[129]

Yogi_B [ Konsul ]

Aries - przesadzasz, każdy oręż, laga tez? w drugim akcie zawędrowałem pod górę tam, gdzie jak się później okazało jest siedlisko powietrznego smoka i kamienny golem skopał mi tyłek, no to nic strasznego, ale ja go ani razu nawet nie drasnąłem, mimo, ze walczyłem orkową zguba. Może Ty masz więcej szczęścia, lub po prostu w 2 akcie nie można pokonać Kamiennego golema. Poza tym majac słaby oręż i małą siłe nie przebijemy się przez pancerz przeciwnika.
Nie wiem też po co te kombinacje ataków. jak trzeba walczyc z golemami, to ma się juz konsekrowany miecz palladyna + zbroja rycerza. 2-3 ciosy i po golemie, każdym. Ja miełem dwa wyjątki - ognisty golem na zakręcie, który jak walnął to spadałem w przepaść(strasznie niechętnie dał się wyciągnąć) i pierwsze dwa llodowe golemy(pokonałem je dopiero przechodząc przez chatę, a potem wpadłem na pomysł i napiłem sie miksturę szybkości.
Nie ma niewrażliwości na mrożenie lodowych golemów, czy magów-szkieletów. przy du żej odporności na magię czar może zostać odbity/pochłonięty, ale ja miałem w 6 akcie 65 odporności na magię i szkielet mag zawsze mnie zamrażał, jak tylko on pierwwzy użył czaru:)

05.05.2003
13:57
[130]

aries [ Konsul ]

Yogi_B --> zdaje sie ze nie zawedrowales do jaskini na mapie korinis z uspionymi kamiennymi golemami ... ja tam walczylem z nimi po raz pierwszy w zbroi straznika i z orkowa zguba ... i da sie je pokonac ... moze przesadzilem ze kazdy orez ... ale pierwsze spotkanie z nimi nawet na mapie korinis ... ma sie juz wtedy orkowa zgube ... albo smocza zgube ... a te w dolinie naprawde w zbroi straznika nie sprawiaja zadego problemu ...

05.05.2003
14:02
[131]

P4weleK [ Legionista ]

No prawda nie sa takie trudne a poza tym te space w jaskini mozna bardzo latwo zabic poniewaz podczas gdy wstaja ze snu mozna im trzasnac to znowu padaja i tak troche trzeba sie pobawic meiczykiem i bez drasniejca sie ich rozwali po koleji jest ich chyba w tej jaksini 4 a orkowa zguba jest naprawde szmocna ... :D

05.05.2003
14:02
[132]

aries [ Konsul ]

Yogi-B --> sorki za przejezyczenia ... ale gdy mowa o tych w dolinie to ma sie juz pancerz rycerza ............... po co kombinacja ... a no po to by nie dac mu mozliwosci zadania ciosu ... jesli od takiego golema obrywasz to nawet majac 400 zycia przy 2 lub 3 ciosie giniesz ... a jesli chdzi o lodowe to fakt ze zamrazaja zwlaszcza jesli walczysz z 2 naraz ... ale przy duzej odpornosci zamrozenie trwa chwilke i po uwolnieniu sie wciaz masz zycie wystarczajaco duzo by je zaatakowac a one w fulkontakcie przechodza na walke wrecz ...

05.05.2003
14:02
[133]

Yogi_B [ Konsul ]

Mysia - w każdm crpg ostatnich lat njprzydatniejszymi czarami maga było przywoływanie pomocników:), a Ty jak widzę piroman jesteś - podpalić cały świat firebalami:))))

05.05.2003
14:03
smile
[134]

evs [ Un loup mechant ]

Bondziorno :) jestem co prawda mocno poczatkujacy ale chec dorzucenia wlasnych trzech groszy do porad dla poczatkujacych zmusila mnie do dopisania takiej rzeczy :)

Jak poczatkujacy moze pokonac Atille: Walka z Atilla moze nie jest bardzo trudna ale poczatkujacy moga miec problemy. Jest prosty sposob na to by Atilla odszedl ze swiata doczesnego ku swym przodkom nie robiac nam wiekszej krzywdy. Po rozmowie z nim gdy dochodzi do walki nalezy uciec w uliczki gubiac go. Nastepnie wracamy z drugiej strony sklepu rybnego gdzie Atilla na nas czekal i po skrzynkach wchodzimy na dach. Podchodzimy do krawedzi dachu i walimy do goscia z luku. Po kilkunastu strzalach gdy jest juz na wykonczeniu ucieka i kryje sie w jednej z pobliskich chat. Zlazimy z dachu i jednym celnym ciosem konczymy sprawe

... nie wiem czy sie to przyda ale mi bardzo na poczatku ulatwilo to sprawe :)

05.05.2003
14:13
[135]

Yogi_B [ Konsul ]

Aries - Spróbuj łyknać mikstury szybkości - golem Cię nie zdązy zamrozić:)) a jak zamrozi to dostajesz tylko obrażenia, ale możesz się rudszać
zawędrowałem do jaskini z golemami i to w I akcie. ja z nimi nie walczyłem. Po kilku próbach udało mi sie uciec(oni budzą się po otwarciu skrzyni) - nie gonią poza jaskinię. Potem jak się podpakowałem to próbowałem z nimi walczyc, ale zrezygnowałem, bo myślałem, ze są nieśmiertelne - nie miały paska życia. teraz myślę, ze to jakis błąd mojej kopii gry, czy coś w tym ssylu, bo spotkał mnie ciekawszy przypadek - w czasie walki w 6 rozdziale se smokiem(nie tym głównym, ale tym od jajek) stałem się niewidzialny:)))). nic nie dał save load. Okazuje sie, że w tym miejscu za każdym przejściem robię się przezroczysty:)))

05.05.2003
14:17
smile
[136]

Shubduse [ Konsul ]

Yogi_B:

Bo może ten smok jest ślepy?

05.05.2003
14:20
[137]

Yogi_B [ Konsul ]

Evs - ciekawy i orginalny sposób. I to świadczy o wielkoście tej gry. Prawie każdy problem mozna rozwiązac na wiele sposobów i nie zawsze trzeba z każdą pierdułką biegać na GOL. Twój przykład swiadczy, że jak się ruszy mózgownocą, to sposób się znajdzie - ja go załatwiłęm scrolami - puszczałe fireball i w nogi. Potem uzupełniałem mana i znowu. po 3 -4(nie pamiętam) padł.

05.05.2003
14:21
[138]

P4weleK [ Legionista ]

w gruncie rzeczy widze ze wiekszosc ludzi gra paladynami i ostatnio sie namnorzylo magow a najemnik taka cicha szara myszka :D a tak poza tym to wg mnie powinien on miec duzo lepsze oreza i zbroje od paladyna poniewaz tamnet moze niezle z magii przywalic a na miejscu najuemnika nie jest zbyt mozliwe....

05.05.2003
14:22
[139]

Yogi_B [ Konsul ]

Shubduse - a co to ma do rzecz???? ja nie widzę mojej postaci w czasie walki i walczę na wyczucie:)))

05.05.2003
14:25
[140]

Shubduse [ Konsul ]

Yogi_B:

Nic. Po to ten znaczek z lewej strony wpowiedzi.

A swoją drogą G2 świetna gra, ale z tego co czytam w tej serii wątków - strasznie krótka. Od premiery 14 dni, a część z Was przeszła gre już 2/3-krotnie. Czyli wnioskuje, że ok 30/40 h na przejście?

05.05.2003
14:29
[141]

evs [ Un loup mechant ]

aha i mam takie pytanko... czy gdzies w poblizu miasta sa jakies wieksze skupiska wilkow? musze przyniesc skory a wszystkie wilki w okolicy juz chyba wytluklem... idac do miasta :/

05.05.2003
14:32
smile
[142]

evs [ Un loup mechant ]

Yogi_B: aha... tylko nie wiem czy to mialo oznaczac, ze z kazda pierdulka nie biegac na GOL, wiec po co napisales o szczegoliku czy pijesz do innych co to pytaja sie jak sie szuka jagod w lesie ;) :D

05.05.2003
14:35
[143]

aries [ Konsul ]

Yogi_B --> u mnie tez nie mialy paska zycia ... nie wiem dlaczego czy to jakis bag czy nie ... ale zalatwic sie je dalo ...

05.05.2003
14:40
smile
[144]

Mysia [ Szczurek ]

Pozwolilem sobie zalozyc nowa czesc z troche zmieniona jedna rzecza ktora mnie irytowala straszliwie:)
a net z 140 postami chodzi mi jak jucha z nosa :(


oto sznurek do nastepnej czesci:

05.05.2003
14:46
[145]

Dundee [ Centurion ]

Zdarzyla mi sie dziwna sprawa, zabilem smoki w kolejnosci : powietrzny (czy skalny),bagienny i ogniowy , kiedy poszedlem do lodowego okazalo sie ze nic mu nie moge zrobic, nie zadaje mu zadnych obrazen, natomiast po zabiciu trzeciego smoka pojawila mi sie opcaj dialogowa w zamku , ze zabiem juz wszyskie . Zdazylo sie to komus??

05.05.2003
16:27
smile
[146]

ivo [ Pretorianin ]

Dopiero rozpocząłem przygodę z Gothic - prośba o wskazówkę
Chcę się dostać do kowala i muszę mieć akceptację innych gildii. Poprosiłem cieślę,- chce abym otrzymał błogosławieństwo maga wody i ognia. I tu mam problem, gdyż po pytaniach z kąd jestem itd. niezależnie czy mówię prawdę (że jestem od Xadrasa) czy bujam, nie chce mi dać błogosławieństwa. daję ofiarę 100 i nic nie pomaga. jak to można inaczej załatwić.

05.05.2003
18:18
[147]

tymczasowy157944 [ Junior ]

Hej wszystkim ...
tak sobie czytam ale nie znalazlem odpowiedzi na dwa mnie nurtujace pytania:
1. mam questa (starego) nazwany Afera z zielem od lorda argena (chyba tak sie pisze) mam w nim poszukac dealera ziela kaza mi zaczac w porcie w knajpie i burdelu ale tam nikt nie chce ze mna gadac co zrobic??
2. jestem paladynem dostalem pierwsze runy jakis czas temu .. trzeba zrobic cosik specjalnegho by dosatac nastepne?

pozdro

stclaus

05.05.2003
19:18
[148]

xman18 [ Pretorianin ]

musisz bzyknac z 2x panieke i wtedy ona ci powie za 50 zl , ze gosc co stoi przed burd... rozprowadza ziele......

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.