GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic 2 (cz. 15)

02.05.2003
17:15
[1]

mikmac [ Senator ]

Gothic 2 (cz. 15)

Zostala wypuszczona kolejna czesc wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tu bedziemy rozmawiac o swoich rozterkach w grze jak i problemach, napotkanych podczas podrozy po dolinie, ktorej juz nie oslaniala bezpieczna bariera, w ktorej grasuja Orki ze smokami na czele. My musimy sprostac wyzwaniom i pokonac zlego boga Beliara, przywracajac tym samym spokoj i rownowage krainie ludzi !

SPOILER:

1.
GILDIA ZŁODZIEJI
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto
Moja scieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy sie udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy sie zostać złodziejem.

"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodzieji, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kase Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąc zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w szkrzyni w tej jaskini jest smierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójsć do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyc do gildii.


2. PROBLEMY Z KASĄ by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)

3. KAPLICZKI by Long
Kapliczki: podsumowanie
Uparłem dowiedzieć się o kapliczkach eksperymentalnie jak najwięcej i oto efekty: nie ma znaczenia której kapliczki się użyje - łaskę Innosa można i tak otrzymać tylko raz dziennie. W ogóle można uzyskać do 8 bonusów, które zależą od wielkości datku (generowany losowo):
100 sz: +8 życia, +4 many, +2 siły, +2 zręczności
50 sz: +4 życia, +2 many, +1 siły, +1 zręczności
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)

Losowość generowanego bonusu oznacza, że można uzyskać komplet modyfikacji jednej tylko cechy - mechanizm S/L. Ale to nie sportowo :)

4.O DOŚWIADCZENIU by mikmac
Generalnie 1% umiejetnosci kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drozeje do 2 pkt. nauki.
Tworcy gry doszli do wniosku, ze jezeli walczysz mieczem jedn. to tez poniekad nabywasz doswiadczenia w dwurecznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w kazdej umiejetnosci sa trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejetnosci [luk-kusza; jedno.-dwureczny] roznia sie stopniem, to zawsze uczysz sie za 10 pkt nauki i idzie to po 5% na kazda umiejetnosc. Jest to po to aby nadgonic z druga umiejetnoscia do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [lucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka bedzie kosztowac 10 pkt nauki po 5% na kazde - az do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz sa w takim stopniu i mozesz uczyc sie je oddzielnie - czyli przeznaczac punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie sa: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%

5.JAK ZDOBYĆ ZBROJĘ PEŁZACZY by _Luke_
Co do tej zbroi z pelzaczy. Najpierw trzeba pogadac z mysliwym Gestath'em (kolesiem od smokow, o ktorego pytalo tyle osob), pozniej idziemy do Wilka na farmie Omara i przekazujemy mu 10 plyt z pelzaczy. Na nastepny dzien mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500

6. ODŻYWIANIE by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły

7. KRWAWE KIELICHY by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręcznośc na poziomie 40).
- Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej).
- Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu.
- Piąty kielich jest w ratuszu (o dokłądną lokalizację prosze SilentOtto)
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)

Link do poprzedniej części:

02.05.2003
17:22
[2]

Bili [ Generaďż˝ ]

Mam duzy problem z ktorym nie potrafie sobie poradzic. Otoz aby zostac czeladnikiem u kowala musze zabic orka. Potem jednak okazalo sie ze moge zabic bandytow ktorzy sa niedaleko miasta. Gdzie oni sa? nie moge ich za cholere znalesc. Czy ktos moglby pokazac to na mapie?

02.05.2003
17:29
[3]

xman18 [ Pretorianin ]

1 banyci
2 bandycci kolo latarni
3 orkowy topor

02.05.2003
17:31
[4]

Bili [ Generaďż˝ ]

dzieki :)

02.05.2003
17:31
[5]

Bili [ Generaďż˝ ]

o kurde... nie pomyslalem zeby poludniowa brama wyjsc :)

02.05.2003
17:32
[6]

xman18 [ Pretorianin ]

ale to powina byc 1 , nie wiem u kowala zawsze wybieralem orkowy topor.......

02.05.2003
17:43
[7]

maciekd [ Centurion ]

Witam,
Mam takie pytanie. Jestem cały czas w rozdziale I. Wykonałem większoś zadań z Dolnego Miasta. Nie miałem żadnego zadania związanego z farmą Onara. Może dlatego że jestem strażnikiem? Jestem czeladnikiem u kowala, i wiem z tego forum że pręty można kupić właśnie na farmie. No właśnie wiem to z forum, a rozmów i zadań właściwie to nie wynika. Może coś przeoczyłem. Po prostu chciałbym iść na tę farmę z jakimś questem, a nie tak sobie.

02.05.2003
18:03
smile
[8]

Astrea [ Genius Loci ]

Mysia ---> Ze szczawiem jest tak, że znajdujesz go w najmniej oczekiwanych miejscach :) W poprzednim watku ktos zapodał stronke z rozmieszczeniem różnych ziół - tam szukaj.
A co do kuszy - znajdziesz ją w kamiennym kręgu na pólnocy - na lewo od czarnego trola.

Hamski ---> Jeśli wziąłeś ze soba któregoś z magów (Milten albo Vatras) oni powinni mieć do sprzedania. Poza tym menzurka leży na stole alchemicznym na statku, lub pod pokładem - nie pamietam.

Cainoor ---> Nie inwestowałeś w mane, bo nie mogles uzywac runów ;) Ja inwestowałam i w mane, i w zreczność, i w siłe, i dwuręczne, i w kusze. A statystyki wyglądały na koniec tak:
siła - 185
zręczność - 170
dwureczne 100%
kusze - 60%
Na koniec runą "szkodzenie złu" wymiatalismy wszystkich przeciwników (a nie jest to najlepsza runa) nie uzywając praktycznie wcale miecza czy kuszy :)

maxgrucha ----> Jesli jestes paladynem w mane opłaca sie inwestowac, poniewaz w kolejnych rozdzialach zdobywasz coraz mocniesze runy. Ostatnią jest (nie pamietam nazwy) taka, która zadaje 600 p. obrażen i nie ma na niego mocnych - sieczesz wszystkich na odległość - nikt nie zdąży do Ciebie podejsc ;) Poza tym czarami może z dalszej odległości wykryc wroga niż kuszą czy łukiem.

maciekd ---> Poprostu idz na farme, pogadaj z Lee, z innymi najemnikami a zadania sie znajdą. A jak nie chcesz isc w ciemno - za farma są dwie krypty - w drugiej, jak przycisniesz przelacznik - otwiera Ci sie zejscie do grobowców, z których po otwarciu skrzynek wyskakuje bardzo duzo doswiadczenia - powodzenia ;))

02.05.2003
18:13
smile
[9]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Astrea ---> Ale jaka zabawa jest tłuc się przy użyciu miecza :P a i jeszcze jedno. To Wy mówicie "uciukaliśmy" ich ? "ciukać" ? Bo jakoś weszło mi to w słownik i teraz zastanawiam się skąd :-D

mikmac ---> A obrazek ? :-)

02.05.2003
18:16
[10]

Bdx [ Senator ]

No właśnie - a propos run i czarów - jestem palladynem i niedawno zauważyłem jak fajnie się miota czarami ( to co pisała Astrea - kosi sie z daleka jak ze snajperki :) ) Gdzie można rozbudowywać umiejętności związane z czarami - kręgi magii, tworzenie run ( no właśnie jak z tym w końcu jest - w instrukcji napisane, że mogą je tworzyć wyłącznie magowie?! )?? Jestem w czwartym epizodzie i jak zwykle obok my_stats :)

02.05.2003
18:19
[11]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Mam pytanie do tych, którzy już kończą 6 rozdział....otóż grę już jakiś czas temu ukończyłem i szukam pewnej zbroi. Otóż idąc do świątyni (w 6 rozdziale) znalazłem pewien pokój w którym był "dziennik" i "księga", w księdze było napisane że autor ukrył gdzieś zbroję upadłego Palladyna i jeszcze jakiś sprzęt. Można się tam dostać za pomocą runy.....tylko nigdzie nie mogę znaleźć tej runy, może komuś się udało?

02.05.2003
19:56
smile
[12]

maxgrucha [ Chor��y ]

gdzie moge znalezc kowala, ktory moze mi dac sily powyzej 70
Bennet nie moze kowal w miescie tez kowal w zamku tez

02.05.2003
20:10
[13]

Kyahn [ Kibic ]

Właśnie przeszedłem do drugiego etapu i mam iść do przełęczy tłuc orków.
Najpierw jednak chciałbym zdobyć nową zbroję (myślę,że ta strażnika jest za słaba).
Czy ktoś może mi powiedzieć,gdzie mogę dostać przyzwoity pancerz ???
Z góry dzięki.
Pozdr.

02.05.2003
20:11
[14]

xman18 [ Pretorianin ]

gosc w dolinie gorniczej uczy sily powyzej 70 [jest on kolo wiezienia]pozniej uczy lowca smokow jak mu przyniesiesz miecz ktory jest kolo szamana orkow...

02.05.2003
20:15
[15]

xman18 [ Pretorianin ]

kyahn ==============> jak dojdziesz do obozu paladynow w zamku zniszczonym to tam gosc na e.... ktory zajmuje sie zapasami on ci sprzeda zbroje ciezka straznika za 2500 , jego siedziba jest za kowalem tam gdzie spia niektorzy paladyni i kowal ............ poszukaj i znajdziesz.....

02.05.2003
20:28
[16]

xman18 [ Pretorianin ]

angel...... =>>>>>>>>> w klasztorych lochach jest tajemne przejscie !!!!!!! tam bedzie all !!!!!!! w pochodni jest wajcha i wchodzi zabijasz szkielety i rune znajdujesz i all tworzysz i masz zbroje : p!

02.05.2003
20:35
[17]

xman18 [ Pretorianin ]

angel , chyba pzrefajdales sprawe heheh, jak wrocisz do klasztoru po ta zbroje? :], chyba bedzie trzeba loada: p
sam smok lodowy mowil zeby pokonac jego pana musisz miec najlepsza zbroje, miecz konserwowany i przyjaciol ktorzy oddadza za ciebie zycie,, a w loochach beda jeszcze lzy inosa , i dzieki nim bedziesz mogl kjeszcze raz zakonserwowac mieczyk : ]

02.05.2003
20:45
smile
[18]

Kyahn [ Kibic ]

Co można zrobić ze skrzyneczkami (takie żółte warte 750) ,oprócz tego,że sprzedać ???

02.05.2003
20:54
[19]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

xman18===> w klasztornych podziemiach byłem już dawno. Tamtą zbroje Palladyna mam. Ale tu jest mowa o zbroi upadłego palladyna.......może to ta sama ale po co byłaby o niej notatka dopiero w 6 rozdziale? Ja gre starałem się przejść naprawdę dokładnie nie omijając niczego.....a tej zbroi nie mogę znaleźć........A pozatym do tamtej zbroi w klasztornych podziemiach sam musiałeś sobie zrobić runę teleportacji.....a w księdze, którą znalazłem jest napisane że autor runę zrobił i ukrył.

02.05.2003
21:00
[20]

Eomer [ Konsul ]

Kyahn - chyba tylko mozna je sprzedawac.

02.05.2003
21:06
[21]

Gordek [ Generaďż˝ ]

W końcu wstąpiłem do straży po wykonaniu prawie wszystkich misji z rodziału 1 (oprócz tych głównych jak oko innosa itp.), nawet wybiłem całą bandę Dextera, bo nie mieli nic do zaoferowania. Zacząłem już rozdział 2 i mam pytania:
1. Czy w drugim rozdziale ludzie co dawali mi zadania będą mieli jakieś nowe, bo jeszcze nei sprawdzałem?
2. Czy jest sens sprawdzać, czy Xardass ma dla mnei jakieś zadanie?
3. Jak wejść do klasztoru magów ognia nie zostając magiem? Czy jak przyniosę owcę i 1000 szt. złota to mnie wpuszczą?

02.05.2003
21:07
[22]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Kyahn --> Z tego co mi wiadomo, tylko magom one do czegoś służą.

02.05.2003
21:10
smile
[23]

peners [ SuperNova ]

No niktóre zadania ni sa najlepiej przygotowane w gothicu 2 ale sama gra to najlepsza rzecz w jaką grałem

02.05.2003
21:11
[24]

Eomer [ Konsul ]

Gordek -->

1. Tak
2. Nie
3. Nie (chyba, ze grasz paladynem, to nie wiem)

02.05.2003
21:13
smile
[25]

Gall [ Chor��y ]

Zbroja dla pala - księgę którą wcześniej miał Xardas otwierasz i idziesz do lochów w klasztorze tam będą dzwi które otworzysz kluczem, który był w księdze, następnie czytasz książkę i bierzesz ze stołu runę i łzy Inosa. Idziesz do pomieszczenia w którym można tworzyć runy (na wierza Xandakasa) i tworzysz run teleportacji. Po użyciu go przeniesiesz się do pomieszczenia ze zbroją.

02.05.2003
21:14
[26]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Eomer, Gordek --->

3. To chyba nie wystarczy. Grając Łowcą Smoków wszedłem do klasztoru po rozmowie z Lordem H. w sprawie Oka Inosa.

02.05.2003
21:15
[27]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Gall=====> o tej zbroi to wiemy, chodzi o zupełnie inną zbroję, a przynajmniej informację o niej......

02.05.2003
21:16
[28]

Eomer [ Konsul ]

Cainoor -> ja tez, ale bylo to dopierow 3. rozdziale :)

02.05.2003
21:16
smile
[29]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

No tak :-)

02.05.2003
21:21
smile
[30]

Astrea [ Genius Loci ]

Gordek ---> Co rozdział powinienes przeleciec wszystkie dostępne lokacje, bo co rozdział są nowe zadania. Xardasa tez powinienes odwiedzac, choc nie daje Ci to doświadczenia - czasem jednak moze Ci podpowiedziec to i owo :-)
A do klasztoru dostaniesz sie bez zastawu - dostaniesz zadanie (w watku głównym gry) i po odbyciu dialogu ze straznikiem - wejdziesz do środka.

Kyahn ---> Witaj :-) Myślę, ze mozna je do konca gry z powodzeniem kisić w plecaku ;))

xman18, Angel_from_kabaty ---> Nie trzeba miec łez Inosa, zeby drugi raz konsekrowac miecz. One są potrzebne do swtorzenia runy teleportacji do tajnego pokoju w 6 rozdziale, gdzie czeka na nas najlepsza zbroja dla palladyna. Niestety łez Inosa nie znalazlam, a gre skonczyłam w zbroi, którą znalazlam w pierwszym pomieszczeniu, do którego tez trzeba sie bylo teleportowac za pomocą zrobionej runy.

Bdx ---> Mozesz stworzyc mikstury, które na stałe zwieksza Ci manę, mozna tez takie mikstury kupic na targu w Khorinis (co rozdzial mozna kupic chyba jedną - sily, zrecznosci i many). Ostatecznie mozesz wydac PN na zwiekszenie many. Innych spososbów nie znam :-)
Będąc palladynem nie mozesz tworzyc run innych niz wyznacza Ci to zadanie w grze. Zatem pozostaja zwoje i rycerz u Hagena, który w miare Twojego awansu bedzie Ci sprzedawac za PN runy palladynów. Ale wierz mi - innych czarów niz dwie ofensywne runy palladynskie Ci nie trzeba w walce ;)

Cainoor ---> Tak, to moj neologizm ;))) Ciesze sie ze sie przyjął :-)

02.05.2003
21:41
[31]

xman18 [ Pretorianin ]

zaraz bede miec 14 lev magusa i do dolinki na oreczki jade : ], w 1 roz juz nie ma bata na mnie procz troli bo mi szkoda manyy : ]a reszta nawet nie dobiega : P



magus rzadzi ! :P

02.05.2003
21:43
[32]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Astrea=====> napisz coś więcej o tej runie teleportacji w 6 rozdziale. Ja znalazłem o niej tylko notatki i że jest ukryta. Napisz skąd można się czegoś więcej dowiedzieć....

02.05.2003
21:46
[33]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Witam, ukończyłem już Gothic II jako najemnik (łowca smoków). W związku z tym, że zamierzam znowu przejść grę, mam pytranie, kim ciekawiej grać, magiem czy palladynem ?

Pozdrawiam

02.05.2003
21:47
[34]

Bdx [ Senator ]

Qrcze :) tak sie starałem zaglądać w każde zakamarki żeby niczego nie przegapić, a tu dopiero w 4 rozdziale się dowiaduję, że sprzedawcy na rynku w mieście mieli co rozdział eliksiry wzmacniające na stałe statsy :) dobrze, że jeszcze bede grał magiem i najemnikiem :)

Gall - o której księdze mówisz? czy to ta którą xardas dał dla tego maga żeby go przekonać do przystąpienia w udziale naprawy oka innosa? Może po prostu powiedz czy można tą zbroję zdobyć w 4 rozdziale czy jest to uregulowane przez fabułę gry? Próbowałem już na chama wbiec do tych podziemi, nawet wybiłem wszystkie kościotrupy ale nie miałem klucza :(

02.05.2003
21:58
[35]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Mikstura ze smoczych jaj dodaje 15 do siły.

02.05.2003
22:11
smile
[36]

Gall [ Chor��y ]

Bdx - jestem teraz w 5 rozdziale. Książka to ta sama co w fabule miał Xsardas, a hasło do jej otworzenia znajdziesz w notatce od Xsardasa którą przekaże jakiś facet przed jego wierzą.

Zandarus - jak zdobyć smocze jaja

Jestem już przed wyruszeniem statkiem ale nie wiem co zrobić, rozmawiałem już z kolesiem przy statku, który się zgodził wypozyczyć go. Co dalej robić z kim gadać.

02.05.2003
23:03
[37]

xman18 [ Pretorianin ]

gall===> po
1 kup mape u kartografa bo bez niej ani rusz !
2 skompletuj druzyne z osob ktorym ufasz :milten lares diego wilk itd....
i na koncu po kapitana do klasztoru

03.05.2003
00:04
[38]

Paul Atryda [ Chor��y ]

Czesc, zainteresowalem sie kluczami. Tak wiec mam pare pytan:
1. W jakiejs rybie znalazlem KLUCZ GOMEZA DO 1 POMIESZCZ - jakie drzwi on otwiera
2. Za handlarzem w zamku sa drzwi, gdzie jest do nich klucz
3. To samo - drzwi od dziedzinca (ale nie wiezienie)
4. To samo drzwi nad brama zamku

Bede wdzieczny za wskazowki

03.05.2003
00:42
[39]

xman18 [ Pretorianin ]

ciekawe kto na to odpowie : P

03.05.2003
00:47
smile
[40]

Mysia [ Szczurek ]

A ja mam powazny problem... czy probowal ktos zabic smoki w innej kolejnosci niz fabula???
mianowicie zabilem bagiennego, Orlik kazal mi isc do plonacej gory, ale najpierw poszedlem do lodowego
potem do ognistego (ten o dziwo nie mial skarbu ze soba, a na koncu szczesliwy ide do ostatniego 4 smoka (odpowiedzialnego za powietrze, ale go tam nie ma :( i pytanie czu to jest bog w grze czy jak bo nie moge go znalezc :(
a drugie pytanie, znalazlem przy lodowym smoku jego jajko co z nim zrobic ?:(

Please i need help :))

03.05.2003
00:55
smile
[41]

Bdx [ Senator ]

To jest jakaś odpowiednia koleśnośc na tępienie smoków - hihi ja przed chwilą zadziabałem ognistego i idę spać :)

Paul Atryda - jak w rybie to pewnie do drzwi gildii złodzieji?! wsakuj z portu do wody i wiosłuj na prawo jakieś 57 metrów :) a jeżeli to nie od tych drzwi to pewnie od jakichś w środku gildii

Co do reszty to nie wiem...

03.05.2003
00:58
smile
[42]

Bdx [ Senator ]

....a tu jakby ktoś chciał, zdjęcie ze smokiem :p

03.05.2003
01:04
[43]

xman18 [ Pretorianin ]

nie ma kolejnosci bo ja zabijalem jak chcialem.... a kamienny jest nad wieza czyli jak dojdziesz do tej wiezy i bedziez miec wejscie to nie wchodz,trzeba si ewdrapac na lewa strone i tam pod gorke wejsc , zreszta sam zobaczysz mysia, jak masz schodki i za nimi jest wejscie to z lewej strony schodkow , tam mozna sie wdrapac i idziesz do gory zabijasz 2 harpie i jest smoczek :]
a tak apropo ja tez nie mailem skarbu u smoka ognia : p

03.05.2003
01:07
[44]

xman18 [ Pretorianin ]

ok ide spac jak co to jutro moge pomoc jakby ktos mial klopoty , dobranoc , i zycze milej gry i duzo expa niektorym co nie spia jescze i mecza gothica : P

03.05.2003
01:07
[45]

Gall [ Chor��y ]

Nieprawda bo ogniowy ma skarb nawet jakiś łuk, poprostu trzeba poskakać po skałakach (widać z tamtąd drogę którą wchodziłeś). Kolejność zabijania smoków nie jest warzna ja najpierw zabiłem lodowego.

03.05.2003
01:12
[46]

Astrea [ Genius Loci ]

Mysia ----> Nie wydaje mi sie, zebys cos tracił zabijając smoki wczesniej. Bo przeciez to główny watek tej gry, wiec po zdobyciu zadania zabicia ich pewnie pojawi sie od razu opcja dialogowa, ze zabilas juz smoki - i tyle :) My (ja i NicK) zamienialiśmy sie w żuka i w obawie przed wyprzedzaniem faktów tylko okradalismy smoki ze skarbów ;))
A z 1 jajem nie wiem co zrobic, wiem natomiast że z 11 jaj bedziesz mogl stworzyc extra miksture w 6 rozdziale, ale reszte jaj zdobedziesz własnie w 6 :)

Angel_from_kabaty ----> Z notatki która znalazłes mozesz sie dowiedziec, ze do stworzenia runy teleportacji (do tajemniczego pomieszczenia ze zbroją, które otwiera sie tylko od wewnatrz) potrzeba lez Inosa. Znajdz je a stworzysz tę rune. Mi sie nie udało... Ciągle brakowalo mi skladników (czyli łez, czy łzy) :-/

zandarus ---> Myślę, ze wyzwaniem bedzie gra magiem :) Tak zamierzam przejsc drugi raz tę gierę ;))

Bdx ---> Czyli jeszcze nic straconego :)

xman18, Gall ---> Wilk nie popłynie jesli wczesniej zrobiles zadanie z zatrudnieniem go na farmie.

03.05.2003
01:30
smile
[47]

Gall [ Chor��y ]

Kogo najlepiej zabrać na statek dla pala z obsługą broni jednoręcznej i kuszy żeby póżniej nie zaczynać od nowa

Co z tymi jajami smoka z kąd je wziąć ?

Następnie też zaczynam grać magiem

03.05.2003
01:40
[48]

Paul Atryda [ Chor��y ]

Mysia---> Ogniowy ma skarb na wprost wejscia, 2 skoki po skalach i ok. Jest tam niezgorszy luk

Bdx----> Tamten klucz to co innego. znalazlem gdzies druga rybe, z kluczem, ktory mial napis: KLUCZ GOMEZA DO 1 POMIESZCZ. Biorac pod uwage, ze juz mialem K. Gomeza do 2 pomieszczenia i otwieral on drzwi w zamku, to wnioskuje, ze ten takze. ale nie otwiera on zadnych z drzwi, ktore opisalem, a na inne zamkniete w zamku na razie sie nie natknalem

03.05.2003
01:51
[49]

Astrea [ Genius Loci ]

Gall ---> Girion uczy kuszy , jednorecznej i dwurecznej. To palladyn z którym dagadujesz sie w sprawie "wypozyczenia" statku. Btw - czemu nie ciukasz dwureczna bronią??
Zdobycie jaj jeszcze przed Toba - musisz dopłynąc na wyspę :)

03.05.2003
02:01
[50]

Gall [ Chor��y ]

Jednoręczną zaczełem bo myślałem że będą tarcze, pozatym jest szybsza i przez większość gry używałem szabli w której trzebabyło mięć 65 zręczności a dwuręcznej takiej nie znalazłem.

03.05.2003
02:21
[51]

Astrea [ Genius Loci ]

Gall ---> Kim grasz? Jesi palladynem - powinienes kupic miecz z magicznej rudy u kowala Bennetha (tak sie chyba nazywa) - w Khorinis, który to miecz po pierwszym konsekrowaniu u magów zadaje 85, a potem 100 punktów obrazen zuzywajac 50 sily. Nie wiem czy którykowleik miecz jednoreczny daje podobne statystyki. Poza tym mozna znalezc Zgube Smokow w którejs z jaskin, który zadawal 80 p.o. - tez dwureczna bron. Generalnie bronmi jednorecznymi moze i walcy sie szybciej, ale zadaja mniej obrazen a i dwureczną mozesz przeciwnika trzymac na dystans - a jednoreczna nie. Btw - byles juz u smokow i nie znalazles w ich skarbach zadnej dwurecznej broni?



Dla 1- i 2- rozdzialowców zapodaje obok mape jaskin w Thorinis --------------------->

03.05.2003
09:45
smile
[52]

Bdx [ Senator ]

Nie spać pogromcy zła bo licho nie śpi ;)

W celu upowania wątku mały TIP ( może znany )
W momencie gdy ostatnią bronią używaną przez bohatera była runa to po wduszeniu i przytrzymaniu spacji ( domyślny klawisz na wyciąganie broni ) pokazuje się "magiczny krąg" :) szybkiego dosępu do run ( tych zaznaczonych w ekwipunku )

03.05.2003
10:30
[53]

Michal0111 [ Legionista ]

Do tworzenia runy teleportacyjnej nie potrzeba Łez Inosa tylko wody święconej, ale nie tej która jest potrzebna do naprawienia zberzczeszczonych kapliczek tyko taka którą można kupić u mnicha w klasztorze, a Łzy Inosa są potrzebe do drugiego konsekrowania miecza, opcja jest chyba dostępna po znalezieniu zbroji

03.05.2003
10:57
smile
[54]

flame [ Generaďż˝ ]

Witam!

Mam pytanko.Czy ten miecz palladyna z magicznej rudy , który dostanę od kowala Harada , jak będę już palladynem (ten miecz co można go "podrasować" w klasztorze do 110) jest bronią jedno czy dwuręczną?Chciałbym wiedzieć bo nie wiem w co pakować pkt.

03.05.2003
11:00
[55]

flame [ Generaďż˝ ]

Witam!

Eh nie doczytałem postu Astrea :) - już wiem.Thx i sorki.

03.05.2003
11:16
[56]

Astrea [ Genius Loci ]

Michal0111 ---> Oczywiscie masz racje. Pomerdały mi się listy, a w zasadzie tresci dwóch różnych listów :)
Weszłam w gre jeszcze raz - no i jest ból, poniewaz jesli nie kupilo sie wczesniej (jeszcze w Khorinis) wody swieconej, to ani Milten ani Vatras do sprzedania jej nie maja.



I jeszcze jedno - okazuje sie, ze do rozmawiania lub walki z kazdym smokiem trzeba miec naladowane Oko Inosa. Nawet nie zaznaczony w aktywnym ekwipunku - ale miec przy sobie trzeba.

03.05.2003
11:29
[57]

Gall [ Chor��y ]

Dobra dalej nie wiem jak wypłynąć statkiem rozmawiałem już z gościem w klasztorze, ale on nie ma opcji dialogowej o zaciągnięciu do statku, z facetem na latarni i gościem w gospodzie. Może jeszcze powinienem z kimś porozmawiać ?

03.05.2003
11:37
[58]

Astrea [ Genius Loci ]

Gall ----> A przeczytałes list? Jak go przeczytasz pojawia sie nowy wpis w dzienniku i wtedy po zebraniu zalogi mozesz odpływac. Polecam wziąc Gorna, Diego, Laresa, Lee, Miltena i Vatrasa. Moze byc jeszcze Benet (kowal z farmy Onara). No i najwazniejsze - musisz miec kapitana. Mozesz zwerbowac Jorgena (czy jak on tam) - siedzi w klasztorze i bedzie Twoim kapitanem jesli wykonasz zadanie z nim związane (dowiesz sie o wszystkim na miejscu).

03.05.2003
11:40
[59]

xman18 [ Pretorianin ]

gall===>kup mapke z polozeniem wyspy i bedziesz mogl sporzadzidz druzynke
astera==>lepiej miec aktywne oko inosa bo daje 20+ do odpornosci wszystkich : ]

mam pytanie :P dosc smieszne ehhee
czy macie tak samo bo np na grach jak gram na low to mi wcina a jak wezme na full detal to luksus i dzis tak zrobilem z gothicem bo mialem na medium i 800x 600 i chodzi luksuss na maxymalnych detalach , tearz to sie gra : P


magus rzadzi :P [zdjecie]

03.05.2003
11:47
[60]

donzoolo [ Senator ]

xman18---> nie zartujesz sobie czasem, ja gram na 800 na 600 i mi sie tnie mocno, a mam nie byle jaki sprzet bo AMD Athlon 2000 XP+, 256 DDR i Geforce 3 Ti 128, musze zobaczyc

03.05.2003
11:50
[61]

xman18 [ Pretorianin ]

ja mam 1,3 athlona, 394 mb ramu,80gb bar. 7200 obr i gf 4 tit gainward 4200

03.05.2003
11:53
[62]

donzoolo [ Senator ]

a ten gf ile ma mega

03.05.2003
11:57
[63]

Astrea [ Genius Loci ]

xman18 ----> Jasne ze lepiej, ale dobrze ze jest taka opcja dla zapominalskich :)
Graliśmy na 1240 x 780, ale grafa sie zacinała tylko, gdy mielismy zle zaznaczone opcje graficzne. Np gdy bylo za duzo zanikania przedmiotów i zasiegu widzenia w miescie. Generalnie chodzilo wszystko OK gdy poza miastami opcje te byly zaznaczone na full, a w miastach na min.

03.05.2003
12:06
[64]

Astrea [ Genius Loci ]

1024 oczywiscie... :P

03.05.2003
12:08
[65]

xman18 [ Pretorianin ]

moj gf ma 64 mb, ale powiem wam ze ja mam tak na wiekszosci z gier , np tez tak mialem w solider of fortun 2, a w miastach tez mi luksus chodzi a na mniejszych detalach to jak zaczelo ciac to le a mam all zaznaczone na full i widoczosc ze znikaniem na 200

03.05.2003
12:11
[66]

xman18 [ Pretorianin ]

poprostu moj komp jest pojeba.... : ] , jak wloze cd rom i jest wl autorun w windowsie to mi sie resetuje :D , itd hehehehe, moze o to ?: P

03.05.2003
12:13
[67]

donzoolo [ Senator ]

chcialbym miec takiego pojeba********* kompa, wszystko na fullu chodzi pieknie:):)

03.05.2003
12:32
[68]

Zeneq [ Chor��y ]

Mam problem z gothickiem bo po jakimś czasie gra przycina sie i wychodzi do wina... jak to naprawić? Korzystacie z potion keys i quicksave keys?

03.05.2003
13:06
smile
[69]

volvo95 [ Legend ]

Mam taką małą prośbę :

Ponieważ jestem dopiero na początku gry w G2 to czy moglibyście zamieścić jakiś spis fajnych broni , zbroi i jakichś cennych albo rzadkich przedmiotów ? Można by to dać we wstępniaku ....

BTW. Ukradłem palladynowi w Khorinis ( miał na imie Pablo ) klucz do wieży , ale niestety nie wiem do której wieży on pasuje.

Z góry dzięki za pomoc :)

03.05.2003
13:13
smile
[70]

volvo95 [ Legend ]

I jeszcze jedno :

Od kogo moge kupić dużo stali do wyrobu mieczy ????

03.05.2003
13:40
smile
[71]

Mysia [ Szczurek ]

Volvo95 --- w tym poscie albo wczesniej jest link gdzie sa opisane miejsca gdzie mozna znalezc bronie (w grze w 3 epizodzie bedziesz mial mape do asteckich ruin gdzie na szczycie piramidy jest najlepsza bron jednoreczna (pogromca orkow (chiba tak sie nazywa 65/65)

A ja mam ptanie, 5 epizod, lowca smokow chce na statek zaciagnac Gorna i ten kaze mi otworzyc brame oblezonego fortu w gorniczej dolinie by wywabic palladynow z fortu;) (dywersja?!)

oki ide do fortu i tu pojawiaja sie schody:( dla pewnosci zaciukalem wszystkich nie liczac dowodcy ktory jest niezniszczalny ale i tak nie moge znalezc klucza do bramy ani dezwigni ktora by ja otwierala:(
i nie wiem jak wykonczyc to zadanie, bo chcialbym miec go na pokladzie :) wie ktos moze jak to zadanie wykonac?:(

03.05.2003
13:42
[72]

Bogdan S. [ Pretorianin ]

Czy ktos wie gzie moge znalesc tego piwep... Corneliusza?????????????//

03.05.2003
13:52
[73]

Bdx [ Senator ]

Bogdan S. - na 1 pietrze ratusza w górnym mieście ( tam gdzie lord hagen ) - niech ktoś mnie poprawi jak sie mylę bo coś mi te nazwy postaci ciężko przychodzą.. :p

03.05.2003
14:45
[74]

Gall [ Chor��y ]

Mysia - klucz trzeba ukraść strażnikowi jest nad bramą i otworzyć obok dzwi

03.05.2003
15:06
[75]

xman18 [ Pretorianin ]

umnie jets wszytsko super pieknie , tylko od czasu do czasu mi sie robi tak ze gosc przy zmianie czasu podniesie rece dpo gory i tak je trzyma , gra chodzi nie wciala , i ani me ani be ani kukuryku............

ost nauczylem sie wykuwac magiczne miecze tyylko ta ruda : P jakby jej bylo wiecej , miecze stoja po 600 45 obr...
magiem gra sie super tytlko bida : ] bo trzeba kupowac tuzinami eliksiry z mana : ]

03.05.2003
15:10
[76]

xman18 [ Pretorianin ]

zapomnialem screna...

03.05.2003
15:17
[77]

xman18 [ Pretorianin ]

bogdan s=== > lepiej go zabic niz dac 2000 : ]]]]]] bo spiep..y i kasy nie zobaczysz a jak go ciachniesz to 2000 bedziesz miec w kieszeni i jego dziennik tez

03.05.2003
15:26
[78]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Jakiś czas temu gre ukończyłem palladynem. Dzisiaj zaczynam jako mag.

xman18====> nie trzeba koniecznie zabijać go. Jak już ucieknie można go znaleźć w jaskini między wieżą Xardasa a farmą lobarta (tam gdzie na samym początku byli bandyci).

03.05.2003
15:31
[79]

Gall [ Chor��y ]

Jak otworzyć ostanią bramę w 6 rozdziale zaraz po zabicu czarnego maga ?

Kiedyś ktoś wspominał o jakiejś zbroi upadłego palladyna jak się do niej dostać.

03.05.2003
15:48
[80]

Suka [ Centurion ]

Macie do tej gry jakieś kody bo do cholery mnie ciągle zabijają i jak łatwo na początku zdobyć pieniądze??

03.05.2003
15:53
[81]

Gall [ Chor��y ]

Jeżeli ktoś chce zdobyć dużo pieniędzy poprostu bierzesz piwo od karczmarza przy szubienicy i sprzedajesz w karczmie

03.05.2003
15:59
[82]

xman18 [ Pretorianin ]

wlasnie dostalem magie 3 kregu :PPPp ehh te szkielety heheheh

gall=>brame musisz otworzyc specialna czarn aperla czy cos takiego i zakleciem z prawej strony tej bramy jest pomiessczenie i tam jest skrzynai tegfoi czarnego maga , tam znajdziesz alll


suka===> na poczatku jest trudno ale sie rozkreci potem , a co to za przytjemnosc z kodami grac i to jeszcze w gothica : P?

03.05.2003
16:20
[83]

Gall [ Chor��y ]

Na czym stworzyć ten czar bo latam od pół godziny i niewiem co zrobić ?

03.05.2003
16:24
[84]

xman18 [ Pretorianin ]

patrzcie , czy to nie wyglada pieknie? :PPPPPPPPPPPPPPPpp

ale byla jazda z czarnym trolem z 20 szkieletow poleglo , wygladalo to jak po bitwie : P, no ale miecze zostaly hehehehehe :D

uzylem czaru strach , myslalem ze to da cos na trolla a tu moje 10 szkieletow spier..a ahahahah : P ale sie usmialem hehe

gall ==> nie pamietam powinno byc przy bramie aktywne cos , a jak nie to sporobuj cos na stole alchemicznym...

03.05.2003
16:39
[85]

Astrea [ Genius Loci ]

Mysia ---> Klucz ma przy sobie straznik z zamku, który stoi na murze po prawej stronie bramy. Skoro go zaciukałes - powinien miec ten klucz w ekwipunku. Btw - Gorn i tak nie odmówi Ci pojscia z Toba na statek. Musisz tylko miec juz zadanie zgromadzenia zalogi i znalezienia kapitana - wtedy zagadaj do niego jeszcze raz.

My straznika z bramy nie ciukalismy - to nie honor dla palladyna wpuszczac do zamku worków ;))

Bograd S. ---> Ten skryba jest w ratuszu. Jak wejdziesz tam to kieruj sie od razu w prawo na gore schodami.

Gall ---> W głownym pomieszczeniu gdzie znajduje sie czarny mag znajdziesz pomniejsze pokoje. W jednym z nich chyba znajdziesz list czy ksiązkę (w skrzynce do ktorej klucz ma wlasnie czarny mag) w której zapisano zaklecie otwierające wrota. Musisz podejsc do wrót i pomodlic sie - Twoj bohater sam autoamtycznie wypowie zaklecie i drzwi sie otworzą.
A do tej zbroi mozesz sie dostac gdy masz list (nie pamietam czyj) mowiący o fakcie, ze zboja ta jest schowana w pokoju który sie otwiera od wewnątrz. Potrzebujesz jeszcze tylko pustej runy i wody święconej dzieki którym to przedmiotom stworzysz sam runę teleportującą Cie do tego pomieszczenia.

03.05.2003
16:41
[86]

Astrea [ Genius Loci ]

Bogdan S. ---> Sorry za przekrecenie ksywki :)

03.05.2003
16:42
[87]

Astrea [ Genius Loci ]

Gall ---> Jesli chodzi Ci o stworzenie runy - mozesz ja zrobic na statku w pokoju - w którym stoi stół alchemiczny jest również stół runiczny.

03.05.2003
16:55
[88]

xman18 [ Pretorianin ]

gra magiem jest ciekawsza o wiele niz paladynem....caly czas mnie czym s nowy zaskakuje np czar strach wybrowowalem na 2 wloczengach co chcieli mnie zabic , zrobilem tak jak ci podroznicy co zanim cos powiedza taka czerwona aura ich otacza, i jak mnie tez otoczyla ta aura to wylecialy z dloni tym wloczengom miecze i zaczely fruwac hehehe po czym wrocily n aswoje miejsce i tak goscie spieprzali ze ho ho , ale wrocili i zarobilem xpa : P z anich heheh i kilka serow oczywiscie bo bez sera ani rusz :D

03.05.2003
17:12
smile
[89]

Bdx [ Senator ]

xman18 - chyba rozumiem o czym piszesz :) od momentu jak zacząłem motać czarami palladynem inwestuję tylko w manę i nie mogę się doczekać kiedy zacznę grać magiem :) zostało mi skompletowanie załogi na statek i ....nie wiem :) raczej dzisiaj skończę? :)

03.05.2003
17:27
[90]

Scorp!oN [ Legionista ]

"Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręcznośc na poziomie 40)." - zabralem klucz Valentino ale nie wiem gdzie dokladniej znajduje sie ten dom. Czy ktos moglby w bardziej szczegolowy sposob wyjasnic gdzie znajduje sie ten drugi puchar (ktory dom)??.

"Piąty kielich jest w ratuszu (o dokłądną lokalizację prosze SilentOtto)" - wie ktos moze gdzie znajduje sie rowniez piaty kielich ?? Dzieki

03.05.2003
17:33
smile
[91]

Kyahn [ Kibic ]

Jestem w drugim epizodzie i właśnie dobiłem sobie do 60% w mieczu jednoręcznym,ale mam jeszcze punkty,które chciałem przeznaczyć właśnie na tę umiejętność.
Niestety rycerz w tym zamku najechanym przez smoki nie może dalej mnie szkolić.
Gdzie mogę znaleźć kogoś kto da radę (nie sądzę,aby ten strażnik z miasta dał radę) ???
Jak można zwiększać mane i życie na stałe ???
Hagen powiedział mi. że aby stać się palem muszę postępować prawie i takie tam,
czy to oznacza,że jak przyniosę mu dowód dotyczący smoków,będę już mógł się do nich przyłączyć ???
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdr.

03.05.2003
17:36
[92]

Hamski [ Pretorianin ]

Ponawiam moje pytanie czy wie ktoś czy jest gdzieś menzurka na dworze irdorath bo mam zabić ostatniego smoka ale nie mogę z nim gadac bo nie mam napełnionego oka innosa :( Proszę pomóżcie

03.05.2003
17:46
[93]

Gall [ Chor��y ]

na 100% procęt jest na statku na stole alchemicznym

03.05.2003
17:57
[94]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Wile osób się pytało wcześniej jak ukończyć quest dla kowala Harada(związany z bronią orka), aby zostać jego czeladnikiem.
Quest dla Harada (przynieść broń orka. Proponuję dodać to do wstępniaka
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
1. Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
2) Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą(tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukanajaskinia jest na dole.
3) Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. kosztuje nas to 50szt złota ale kożyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco bartokowi( jaśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.

03.05.2003
18:02
[95]

Paul Atryda [ Chor��y ]

Czesc,u kogo robi sie zbroje z lusek smokow, bron z krwi moka
W 5 rozdz majac skladniki poszedlem do Benneta, a tam nie ma nic na temat wyrobu zbroi, broni..., tylko nauka (i tak nie chce mnie nauczyc robic magicznych mieczy, bo nie jestem najemnikiem). Kto wiec - Harad, Jan,...?

03.05.2003
18:12
[96]

Bdx [ Senator ]

Paul Atryda - zbroje z pancerzy pelzacza robi Wilk na farmie onara ( chyba ze juz zalatwiles mu prace na innej farmie ), ale zanim bedzie mogl ci ja zrobic musisz porozmawiac z najemnikiem w gorniczej dolinie ktory jest niedaleko umocnin orkow kolo lodowego smoka.. Magiczny miecz moze zrobic, tylko zrobic, Harad w khorinis. Podejzewam, ze po wyplynieciu na wyspe bedziesz mogl wkuwac magiczne miecze po zwerbowaniu do swojej zalogi benneta. ( wlasnie jestem w trakcie tego zadania )

03.05.2003
18:18
[97]

DarkStar [ PowerUser ]

Paul Atryda --->
zbroje ze smoczych lusek robi lowca smkow, ktoremu zalatwisz prace kowala w zamku. wtedy za dwanascie lusek i 12000 zlota takowa ci wykuje. jak zrobic bron z krwi smoka nauczysz sie czytajac almanach w tajemnej komnacie Xardasa w klasztorze. nie musisz marnowac punktow na nauke u Benneta (oczywiscie tylko jezeli wybrales droge najemnika).

03.05.2003
18:27
smile
[98]

Gall [ Chor��y ]

Skończyłem w załączeniu fotka pala 41 poziom i wykonane 95 questów (3 zepsute)

Przed ta brama trzeba było nacisnąć na perłę.

Teraz zacznę jako mag w którym momencie poszliście do klasztoru bo niechcę znowusz zaczynać bo mi powiedzą, że wybrałem inną drogę.

03.05.2003
18:37
[99]

Eomer [ Konsul ]

Paul Atryda -> sredni pancerz lowacy smokow wykonal dla mnie Jan (kowal w zamku) po przyniesieniu 20 smoczych lusek i zaplaceniu mu 12000 sz.zl (4. rozdzial). Z kolei ciezki pancerz lowcy smokow otrzymalem od Benneta w 5. rozdziale (po dostarczeniu kolejnych smoczych lusek, za ktore notabene dostalem troche zlota). Nauki wykuwania broni, do ktorej niezbedna jest smocza krew uczy Bennet po przyniesieniu mu 5 brylek rudy (mnie nauczyl w w 5. rozdziale).

03.05.2003
18:40
[100]

Eomer [ Konsul ]

Gall - najprawdopodbniej powinienes pojsc do klasztoru zanim zostaniesz najemnikiem lub straznikiem.

03.05.2003
18:51
smile
[101]

Kyahn [ Kibic ]

Mógłby ktoś rzucić okiem na me pytanka ???

03.05.2003
18:56
[102]

DarkStar [ PowerUser ]

Kyahn --->
1. do 90% w broni jedno i dwurecznej uczy najmenik, ktory cwiczy na prawo od domu w ktorym mieszka Onar
2. zycie zwieksza ci sie automatycznie po przjsciu na wyzszy lev, mozesz pomodlic sie do Innosa albo znalez mikstury podnoszace pz. mane zwiekszasz szkolac sie u nauczycieli
3. nie bedziesz musial wykonac jeszcze maly quescik

03.05.2003
18:58
smile
[103]

artikus [ Pretorianin ]

witam serdecznie. Mam pytanko- gdzie mogę spoktac kogoś kto uczy otwierania zamków czyli tzw. włamywania. Ominąłem już z 10 kufrów i mnie szlag trafia!!:-)
Dzięki za pomoc

03.05.2003
19:05
[104]

Bdx [ Senator ]

hihi - za długo gram bez przerwy, już nie rozumię tego co czytam :) ( vide pytanie Paula Atrydy )

03.05.2003
19:54
smile
[105]

Kyahn [ Kibic ]

Darkstar------->najemnik może i uczy do 90%, ale czy nie tylko swoich ???
Poza tym ja bym chciał mieć 100%,więc gdzie mam szukać łebka odpowiedzialnego za takie szkolenie ???
Mane zwiększają nauczyciele ? Heh ja jeszcze takiego nie spotkałem.
Może jakieś namiary ???

03.05.2003
19:56
smile
[106]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Zakładam następną część.

03.05.2003
20:00
smile
[107]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

LINK DO NASTĘPNEJ CZĘŚCI:

03.05.2003
20:08
[108]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Otwierania zamków można nauczyć się w gildi złodzieji. Inny sposób to poprosić cieślę, tego co decyduje czy zostaniesz obywatelem miasta. Na początku prosi Cię abyś otrzymał błogosławieństwo maga wody i ognia. Jest to warunek Jego zgody na zostania czeladnikiem. Potem udajesz się do sklepiku naprzeciw łowcy (tam gdzie można kupić pancerz za 250). Goćś może ci zlecić misję odebrania 100 sztuk złota od siostrzenicy cieśli. Teraz porozmawiaj z cieślą o długu, Facet twierdzi, że dziewczyna nie ma pieniędzy a on sam zadłużył się na 200 sztuk złota aby ją spłacić. Kolejno idź do dziewdzyny i wyciągnij od niej 100 sztuk złota (nie płać sam). Teraz znów porozmawiaj z cieślą, stwierdzi, że pieniądze siostrzenica mu ukradła. Oddaj 100 i dopłać jeszcze 100 sztuk złota (tyle ile ma długu u lichwiarza). Wtedy cieśla może nauczyć otwierania zamków. Oczywiście w sklepiku zapłacisz z własnej kasy.

Do 100% broni dwuręcznej nauczył mnie Lee. Aby rozpocząć naukę trzeba zapłacić 1000 sztuk złota. Ta opcja otwiera się chyba w 5 rozdziale?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.