GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Karczma "Pod Glodnym Trollem" czesc 17

29.04.2003
13:45
[1]

QQuel [ Master of Puppets ]

Karczma "Pod Glodnym Trollem" czesc 17

Od dawna nie robie w tym fachu ale jako ze zalozyem 1 czesc serce mi sie kroi kiedy widze (a raczej nie widze) karczmy "pod glodnym trollem". Dlatego ze nie wiem co napisac wstepniak bez zmian.

Wprowadzenie do naszego świata
Tak... każdy przybywający rozpoznaje niepowtarzalny klimat tego miejsca. Nadzwyczaj przyjazna atmosfera, wspaniałe piwo i zakąski, a co najważniejsze wspaniałe towarzystwo. Tuż przy barze siedzi elf Blood_X - legendy głoszą, że wraz ze swoją partnerką niejednego smoka położył na łopatki, aczkolwiek jej w karczmie nigdy nie widziano. Tuż obok Orrin - najczęściej zamawiający; stały klient - ten mocną ma głowę. Tak go to przywiązało do tego miejsca, że postanowił tu zamieszkać (w tajemnicy powiem pięknym paniom, że mieszka na pierwszym piętrze w pokoju nr 13, ale ja nic nie mówiłem :)). W przeciwieństwie do nich Sir Klesk, mężny człowiek o czarnych włosach, stoi na placu i pilnuje porządku i szykuje się na niezliczonej ilości bitwy wra ze swymi najemnikami. Aczkolwiek nie jest abstynentem i też lubi po pracy "strzelić sobie drinka", co go bardzo rozwesela. Pod ścianą, przy schodach zazwyczaj przebywa Kapitan KloSs. Swojego czasu był dość znany w okolicy, ale po śmierci w bitwie o Atlantydę słuch o nim zaginął. Niedawno powrócił - już jako martwiak. Jest alchemikiem, ale jak na taką osobę przystoi, nie wykorzystuje tego na żadne potrzeby, więc nie łudźcie się niczym. Teraz jest raczej osobą samotną, bo miejsce koło niego się zwolniło. Ostatnio został pojmany i torturowany przez kilku zawistnych i okrutnych maderatorów którym na szczęscie jakimś cudem uciekł. Tam gdzie niegdyś siedział jeden z pierwszych podejmujących Karczmę, trochę nienormalny, Luty Tur pozostało tylko krzesło, który pewnego dna zbzikował i po prostu podskoczył, a następnie wyparował. Jedni odchodzą, a inni przybywają, tak też przybył właśnie dzik, wspaniałej roboty Grisa. Ten niziołek odbył w swojej dziedzinie wieloletnią praktykę, co można poznać po jego okrąglutkim kształcie. Łatwo z nim nawiązać rozmowę (pod warunkiem, że nie jesteś kobietą), więc z pewnością chętnie wyjawiłby Ci sekret wspaniałej potrawy. Pędź do kuchni to może go jeszcze zastaniesz zanim przyśnie pod piecem. Masz szczęście - nie zdążył jeszcze zasnąć, gdyż prowadził akurat rozmowę z Funthomem. Znowu rozwalił się stary stół kuchenny, a akurat ten człowiek kiedyś zajmował się stolarką. Jednak od czasu najazdu na jego rodzinną wioskę postanowił prowadzić wojaczy tryb życia, ale po pewnym czasie wal wreszcie się zmęczył i powrócił do karczmy na stanowisko stolarza. Do karczmy wpada czasem posłuchać dobrej muzyki. Wróćmy jednak do głównej sali, bo nie mam zamiaru rozczulać się nad szczegółami (tylko uwaga na mokrą podłogę - o tym dalej). Kolejny stolik zajmuje Ehhh, o którym nie mogę dużo powiedzieć ze względu na jego tajemniczość (kiedyś mały i niepozorny, ale ostanio zaczał dużo jeść i urusł do wzrostu prawie równego wyrosłemu trollowi - tym samym okazało sie iż jest jednym z 3 naczelnych pół-demonów, z czego pozostałe 2 już dawno zagineły) . Przygląda się on Hebronowi, który właśnie prowadził ważną rozmowę w sprawie wyprawy na Bazyliszka. Jest on orkiem, co zdecydowanie stanowi wyjątek pośród sprzymierzeńców, ale miejsce to jest otwarte dla wszystkich. Bardzo ważnym miejscem w karczmie jest jeszcze kominek w, którym zawsze pali się ogień podniecany przez szefa ochrony karczmy - wielkiego trolla Sulika, który jednocześnie jest swoistą maskotką karczmy. Jest z nami takze zwiadowca Fett siedzi w oswietlonym kacie na wygodnym fotelu czytajac jakas ksiazke, wiadomo o nim jedynie tyle ze nie pije alkoholu a preferuje wyroby mleczne i miodowe. Niektórzy wędrują po świecie, aż w końcu dowędrują do pewnego miejsca w którym zostają na stałe. Właśnie tak trafił tu Danley, który zawsze wędrował po świecie, niejedno widział i niejednego dokonał, jednak w karczmie postanowił pozostać na stałe. Jest on człowiekiem, jako wojownik jest szlachetnym paladynem, wynajmuje pokój nr 9. Zawsze lubi sobie łyknąć piwka korzennego, które wcześniej lubi nalać sobie sam. Natomiast w najciemniejszym kącie karczmy siedzi tajemnicza postać licząca cały czas pieniądze karczmy i tym samym nie pozwalająca na bankructwo owej, a ta tajemniczą postacią jest nam dobrze znany BriskShoter ubustwiający wylegować sie w łąźni i popijać tam piwo w spokoju zastanawiając się jaki numer wyciąc po wyjściu z łaźni, jest też człowiek ubustwiający poruszać się w samym ręczniku po karczmie tym bardziej im więcej niewiast jest w pobliżu. Po karczmie należy poruszać berdzo ostrożnie bo podłoga jest cały czas mokra dzięki naszemu pracocholicznemu sprzątaczowi Cainoor'owi, który co wieczór znika na tajemnicze schadzki z pięknymi, bądź niezbyt urodziwymi, ale zawsze kobietami. Na zapleczu pośród garnków czai się z mieczem wyszykowanym na Smoki i innych nie mniej groźnych przeciwników waleczny, acz czasem majaczący prze sen o wielkich pitwach z przeszłości: wojak a zarazem kucharz drogi M-Hunter, któremu czasem trzeba wylać kubeł zimnej wody na głowę,a by sie troche opamiętał. Zaraz za barem siedzi mały wietrzak Adius, ma straszliwego pecha do napotkanych postaci - kogo kolwiek by nie spotkał na swej drodze okazuje sie jego wrogiem, ostatnio nie pokazuje się w kaczmie, bo gdzieś go wywiało. Wszystkim przynosi(ł) jedzenie i napoje kelner centaur o zacym imieniu QQuel, który był jednym ze współ założycieli karczmy, ale ostatnio słuch po nim zaginął podobno widziano go daleko na wschodzie walczącego z gryfami - tak przynajmniej mówią plotki. Wrócmy jescze na chwilę do ochrony karczmy w której pracuje wiele osób, które to były już wymienione, ale prócz nich są też iluzjonista Xelloss. Przejdź może na chwilę do stolika iluzjonisty - tylko ostrożnie lubi ten człowieczyna czasem z nienacka żucać na prawo i lewo zaklęciami oślepiania - ma on bardzo potężną moc magiczną, ale sam czasem nie wie jak jej użyć. W ochroni pracuje również bard i właściciel karczmy Dubroles we własnej osobie, jest on elfem światła i znakomity,m magiem oraz bardem - jego przemówień słuchają wszystcy z zapartym tchem, a natomiast jego magicznej mocy boją sie nawet najpotężniejsze stworzenia i wysłannicy zła. Karczme czasem też odwiedzają różni goście. Ostatnio w karczmie zaczeła przesiadywać przeurocza półelfka martusi_a, która w spokoju w konciku przy stoliku popija sobie nektar specjalnie dla niej sprowadzony przez skarbnika. I tak sobie popijając obserwuje poczynania karczmiarzy - co prawda jest z konkurencji, ale jak sama powieda "Trzeba zyć w przyjaźni z sąsiadami". Ostatni w karczmie pojawił sie ponownie zacny wojownik z morskiero rodu Sahaugin we własnej osobie 1michał, który to został zatrudniony na ciepłą posadkę miecznika z ochrony oraz statystyka (statsiaż jeden ;P - tylko by robił wykresy :)). Do karczy wkracza też czasem podobno bogaty Dwalin posiadacz wielu kopalni i ogromnego majatku, ale plotki głosza iż co niedziele można go spotkać żebrającego pod pobliską kaplicą. A wszystkiego dopatruje z nikąd i ze wszat będac wszystkim, a zarazem niczym trój osobowa postać Narratora, który to został stworzony do pilowania pożadku w karczmie, ale tym samym spowodował wiele zamieszek...


A dla wszystkich przygrywa autor i tylko czasem skoczy do kąta na partyjkę szachów...

W naszej karczmie trzeba płacić za picie i jedzenie. Ceny nie są zbyt wyrógowane, ale musimy cos zarabiać. Prosimy o przygotowanie sakw (każdy pracownik otrzymuje na dobry początek 200sz + Pensję, a odwiedzający 175sz), nie przeklinanie i miłą zabawę. Mamy także nadzieję, że przystosujecie się do tego wstępu.

Menu:

Potrawy:
Dzik w sosnach - 25sz
Guziec z Afryki - 30sz
Ogon smoka (wystarczy dla 4 osób) - 250sz
Cały smok (wystarczy dla wszystkich w karczmie) - 5000sz
Uszy smoka - 40sz
Potrawka Wołowa - 10sz
Cielęcina duszona - 15sz
Kurczak / potrawy drobiowe - 10sz
Carpe diem (ostre) - 5sz
Ork w krwistym sosie - 55sz
Naleśniki - 15sz
Ogon pantery - 15sz
Pieczone zające - 15sz
Przepiórki - 15sz
Stek maga - 15 sz.
Łeb orka - 20 sz.
Przysmak elfa - 19 sz.
Karp pieczony - 15 sz.
Sum smażony - 15 sz.
Sum w sosie - 20 sz.
Specjalność Babki Sulika - 50sz
Filety z bazyliszka - 55sz
Udziec bazyli - 75sz


Zupy:
Mleczna & Mussli - 9sz
Barszcz czerwony z wkładem (krwisty; z kaszanką) - 15sz
Fasolowa - 10sz
Ogonowa - 10sz
Barszcz krasnoludzki - 10 sz.
Rosół drwala - 10 sz.
Krem bazyliszkowy - 50sz

Podróżnym:
Kiełbasa zwykła - 5sz / porcja dzienna
Kaszanka - 10sz / porcja dzienna
Lembas - 40sz / porcja dwu dzienna; sycąca

Alkohole (większość w przeliczeniu na dzbany):
Beczka piwa - 20sz
Piwo zwykłe - 3sz
Duże piwo - 7sz
Piwo korzenne / ziołowe - 5sz
Piwo czarne - 8 sz.
Piwo "Zabójca smoków" - 29 sz.
Piwo wiedźmińskie spod Kaer Morhen - 25 sz.
Wino białe / czerwone - 10sz
Wino Niziołkowe (mocne) - 15sz
Rum magiczny (długotrwały; wzmacniający; na mrozy; jeden zakup starczy na 3 dni) - 20sz
Woda Ognista 40% - 12sz
Woda Ognista 60% - 18sz
Woda Ognista 80% - 24sz
Woda Ognista 120% - 54sz
Kamikaze (denaturat magiczny; wzmocniony) - 49sz
Miód pitny - 5 sz.
Kwas lodowy - 6 sz.
Kwas krasnoludzki - 15 sz. (bardzo mocne)
Napój pobudzający magicznie - 10 sz.
Miód Pitny - 7sz
Wściekły pies - 12sz
Herbata "z prądem" - 10sz

Napoje abstynenckie:
Mleko - 3sz
Smocze Mleko - 10sz
Soki warzywne / owocowe - 3sz
Herbata - 2sz
Woda - 1sz
Napój dziadka Hebrona (na razie nie uległ komercyjnej produkcji)
Kawa - 3sz
Kawa z rumem - 6sz
Kawa z oczami traszki - 12sz
Mleko z moidem - 6sz
Herbata z midem - 3sz
Kawa z mlekiem - 4sz
Krew Bazyliszka - 12sz
Nektar - tylko za pozwoleniem BriskShotera

Desery:
Sernik - 10sz
Ciasto babuni - 10sz
Oczy smoka - 40 sz.
Lody marszałków - 10 sz.
Lody królów - 15 sz.
Kopiec Smoka - 15sz
Babeczki / taca na stolik - 15sz
Babki & Dziadki :) do ogólnego poczęstunku można udostępnić za - 10sz
Oczy Orka w czekoladowej polewie - 12sz
Oczy goblina z bitą śmietaną i wisienką - 15sz

Pierwsze piwo gratis :)
Do każdego zamówienia ponad 100sz dodajemy magiczne zioło :)
Do każdego zamówienia ponad 500sz dodajemy darmowy trunek, potrawę & zupę
Do każdego zamówienia ponad 5000sz dodajemy 25% zniżkę!

Usługi:
Najem pokoi 10sz per night (zamówione numery pokoi 3, 1, 13, 15, 9, 10, 7, 11)
Rozgramianie okolicznych rabusiów \ potworów - 100sz \ +dobrowolna ofiara (szczególnie wojakom) Biednym za darmo :)
Ochrona podczas podróży: 20sz / dzień

Pożyczki
Bank oferuje pożyczki w zakresie (zwrot do 14 dni):
pożyczki do 100sz 25%
pożyczki do 300sz 20%
pożyczki wyższe 15%

Dotyczące pracowników:
- Nakazuje się decyzją Starszyzny Karczmy cztanie wszystkich postów spod nieobecności pracowników pod groźbą wychłostania i zwolnienia z pracy (przewidywane są 2 upomnienia).
- Nakazuje się z decyzji Starszyzny Karczmy obradujacej na chacie kulturalne zachowanie sie Pracowników karczmy względem siebie jak i gości oraz przypadkowo tu rafiających osób.
- Pracownicy powinni zbierać sie codziennie na chacie między godziną 19, a 23. Chat Golowski: pokój: "Na Każdy temat"

Rola Narratora:
Jak sam powiedział. cytat:
"Jestem operatorem zdarzeń losowych w Karczmie; stworzyło mnie szefostwo :) Jeżeli nie wiesz, co ile kosztuje na targu, napisz na forum, że idziesz na targ, a ja będę sprzedawcą i powiem jaka jest proponowana cena. Czas wbiegnę w postaci jakiegoś niziołka i dam 1000sz za uratowanie mnie od sił zła, a czasem będę deszczem za oknem. Pomogę roziwązać Wam wiele problemów związanych z Karczmą dążąc do sprawiedliwości. Będę tu 24 h na dobę węc od teraz możecie na mnie liczyć. To ja - wasze przeznaczenie, życzę miłego dnia."

Pensje:
Szef: 40% zarobków Karczmy (pomiejszone - bo karczma za chwile stoczy sie ponownie na dno)
Barmani: 40sz na początek
Ochrona: 60sz na początek
Kelnerzy: 35sz na początek
Kucharz: 50sz na początek
Medyk / Szaman: 40 na początek
Pomywacz/sprzątaczka: 35sz na początek
Najemnicy: W celu wyższego zarobku zapraszamy na stanowisko ochrony 15sz + bonusy za ew. zdarzenia
Stolarz: 35sz

by Dubroles - Bard.
i jego pomocnicy :)

Link do części poprzedniej:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1328171&N=1

____
o stanie konta nie napisze bo go nei znam....

29.04.2003
13:48
[2]

QQuel [ Master of Puppets ]

*Centaur wchodzi do arczmy i prosi o kielich piwa mocnego* DAWAC PIWSKO!!!

29.04.2003
13:50
smile
[3]

kap-U-cyn [ Junior ]

przepraszam, czy tu biją ?

29.04.2003
13:51
[4]

QQuel [ Master of Puppets ]

Kapucyn----> Czy ja wiem dawno mnie tu nie bylo ale mozliwe ze tak:P GDZIE PIWO *Centaur wkurzony ze piwa nie dostal idzie do baru sam sobie robi piwo i je wypija* Bardoz dziekuje:)

29.04.2003
14:07
smile
[5]

Adius [ Chor��y ]

Nie wiem ile mam pieniadzy:(

29.04.2003
14:17
smile
[6]

Paul12 [ Buja ]

Kapucyn - Eee, to ten sam kapucyn co wcześniej? Czyżby wielki powrót kapucyna?!

29.04.2003
14:22
[7]

M-Hunter [ The Jester Race ]

Witam banda !
Widze że wstępnika jes ubogi (obrazek, podkreślenie itp.) czyżby karzma padła ?
Dajcie 2 piwka barman
690sz

29.04.2003
14:23
[8]

M-Hunter [ The Jester Race ]

Paul12 --> A kto to ten Kapucyn ? Jakiś duchowny :P ?

29.04.2003
14:24
[9]

QQuel [ Master of Puppets ]

Hunter-----> Tego sie obawialem wiec zalozylem nowa czesc.... ale cos cienko idzie

29.04.2003
14:36
smile
[10]

kap-U-cyn [ Junior ]

Paul12 <-- nie potwierdzam i nie zaprzeczam :P

29.04.2003
14:37
[11]

QQuel [ Master of Puppets ]

Widze ze to koniec tej karczmy... wiec zbierzmy sie wszyscy i pozegnajmy ja tak jak powinna byc pozegnana Karczma "PodGlodnymTrollem"

29.04.2003
14:40
smile
[12]

M-Hunter [ The Jester Race ]

Ktoś mi wytłumaczy o co chodzi z tym kapucynem ?

29.04.2003
14:43
smile
[13]

kap-U-cyn [ Junior ]

M-Hunter <-- hmmm ... nie :-)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.