GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Volkswagen Passat ( 1.9 TDI 115KM ) - pytania do znawców samochodów...

24.04.2003
14:47
smile
[1]

Bronias [ Chorąży ]

Volkswagen Passat ( 1.9 TDI 115KM ) - pytania do znawców samochodów...

Tak więc - posiadam samochód jak w tytule wątku. 115 koni, w TDI - słowem... rakieta... ale niestety - jedynie kiedyś. Od jakiś kilku miesięcy wyraźnie słychać jak "szeleści" pasek rozrządu - na początku nie powodowało to żadnych innych konsekwencji, ale teraz to już jest armageddon po prostu... Dotychczas nie miałem pieniędzy na naprawę rozrządu - w poniedziałek jednak udaje się do mechanika. Ale nie o tym miałem... otóż - w obecnej chwili mój Passat ma do setki około... 30 sekund (sic!). Zero przyspieszenia praktycznie, prędkość maxymalna 120 km/h... Na początku byłem przekonany że jest to spowodowane właśnie rozrządem i po jego remoncie zniknie - ale rozmawiałem ze znajomymi mechanikami i oni twierdzą, że to niekoniecznie musi być pasek... Moje pytanie brzmi więc - jeśli nie pasek to co ??? Ostatnie flaki wypruwam sobie, żeby zapłacić za nowy rozrząd - a jeśli ma do tego dojść jeszcze inna naprawa... Może ktoś z Was miał taki problem lub wie jak sobie z nim poradzić - proszę o kontakt...

Poza tym mam również pytania - gdzie znajdę specyfikację Passatów... specyfikacje silników, budowe turbin, intercoolera itp. - chciałbym bowiem zapoznać się z tym co nieco, gdyż dotychczas moja wiedza na temat tego znakomitego samochodu ogranicza się jedynie do wymiany filtra powietrza w turbinie i filtra paliwowego :)

24.04.2003
14:49
[2]

ILEK [ Plugawy Karzełek ]

moze cos z wtryskiwaczami??...ktory to rocznik??

24.04.2003
14:52
[3]

Bronias [ Chorąży ]

Rocznik 2000... Sprawa z zanikającym przyspieszeniem pogłębia się z biegiem czasu - jeszcze tydzień temu do setki było ok. 25 s a vmax = 140 km/h...

24.04.2003
14:53
[4]

trustno1 [ Born Again ]

30 sekund do setki?????? powaznie????? witaj w gronie kierowcow, ktorzy nie prowokuja niebezpiecznych sytuacji na drodze:)
p

24.04.2003
14:55
[5]

ILEK [ Plugawy Karzełek ]

jezeli jedziesz z nim na rozrzad...to niech go przy okazji podlacza pod komputer i bedziesz mial jasnosc...

24.04.2003
14:57
[6]

Bronias [ Chorąży ]

trustno1 --> niekoniecznie :) Wyobraz sobie wczoraj bylem na trasie i chcialem wyprzedzic autobus jadacy ok.80km/h... Wyprzedzalem go chyba z 15 sekund - nie mozna wiec powiedziec ze nie powowduje niebezpiecznych sytuacji na drodze jadac na lewym pasie tyle czasu ;)

ILEK --> rozrzad naprawiam u znajomego mechanika - wyniesie mnie to ok.200 taniej niz w serwisie... tylko ze u niego nie podlacze sie pod komputer...

24.04.2003
15:01
[7]

ILEK [ Plugawy Karzełek ]

Bronias---->nie moge nigdzie tych specyfikacji znalezc...ale jeszcze poszukam...co do podlaczenia pod kompa to jest to koszt 50 - 80 zl...ale przynajmniej bedziesz wiedzial dokladnie co sie z autkiem dzieje.

24.04.2003
15:17
smile
[8]

ILEK [ Plugawy Karzełek ]

poszperaj tu...napewno zlapiesz jakis kontakt...

24.04.2003
15:21
smile
[9]

[email protected] [ Wirnik ]

Bronias ===> A jak kształtujne się zużycie paliwa ??

24.04.2003
15:26
smile
[10]

Rainor [ Chorąży ]

-->Bronias - sprawa jest oczywista moj ojciec ma A4 z takim samym silnikiem podejrzewam ze twoj tkwi w turbinie moj stzary mial ten sam problem.Podejrzewam a raczej jestem pewien ze problem ktory opisujesz jest zwiazany z przeplywomierzem w turbinie, koszta naprawy nie sa duze a warto by auto odzyskalo dawna moc i dynamike.
Osobiscie polecam zalozenia chipa ktory podnosi moc do ok.142-150 KM , wtedy to naprawde jest czym jechac.
Koszta takiego chipa z montazem to ok. 2000 zł ale naprawde warto ;];].
mam nadzieje ze w jakis sposob ci pomoglem ;]

24.04.2003
15:34
[11]

Bronias [ Chorąży ]

ILEK - zapewne pojade do serwisu, żeby mnie podłączyli... ale dopiero po naprawie rozrządu i jeśli naprawa ta nie pomoże w poprawieniu dynamiki...

[email protected] - zużycie paliwa jest większe... zdecydowanie większe ale : po 1. jest to w sumie logiczne, gdyż często musze go "piłować" żeby złapać jakąkolwiek sensowniejszą prędkość, a po 2. zużycie paliwa chyba zwiększa się właśnie w przypadku awarii paska rozrządu... jakoś tak... nie mniej jednak - jest większe, ok. 8-9 litra

Rainor - też na początku myślałem że to turbina... wczoraj więc rozebrałem, sprawdziłem filtr... wszystko ok... odłączyłem całkowicie turbinę i postanowiłem się przejechać - wniosek jest taki, że kiedyś samochód ten bez turbiny ( bo też kiedyś odłączałem ) działał prawie lepiej niż teraz z turbiną... obecnie bez turbiny Passat ma problemy z podjechaniem pod niziutką gókę... ale thx. - sprawdzę tą turbinę jescze raz, w dalszych odcinkach przewodów...
Powietrze zasysane przy filtrze jest tak samo mocno jak kiedyś ( przy większych obrotach prawie wciaga ręke przyłożoną do przewodu ) - nie wiem jednak jak jest z tym przepływem dalej, np. w przewodzie na dole, lub tuż przy intercoolerze... sprawdze...

24.04.2003
15:39
[12]

Bronias [ Chorąży ]

I jeszcze jeden fakt... na luzie samochód 5 tys. obrótów łapie dość szybko, tak jak kiedyś... na jedynce już gorzej niż kiedyś, ale jeszcze szybko... na trójce - bardzo wolno, ale do ok.3,5 tys dojdzie... czwórka to max 2,5 tys obrótów, o piątce wole nawet nie wspominac :)

Rainor -> odnośnie chiptunningu, wiem wiem - marzyłem o czymś takim ;) Ale niestety, nie dysponuję na razie taką kasiorą - może kiedyś ;)

24.04.2003
20:22
[13]

Bronias [ Chorąży ]

Sprawdzałem tą turbine... przepływ powietrza jest, przynajmniej do momentu jak przewód wchodzi gdzieś w okolice silnika ( kolektor lub cośtam... ). Nie mam pojęcia dalej co to może być...

24.04.2003
21:22
[14]

Midgardsorm [ Generał ]

moj tato ma audi 2.5 TDI wiec silnik o podobnej technice tyle ze wiekszy ... i mial dokladnie ten sam problem co ty doladnie tak jak opisujesz nawet podobne osiagi :) - pompa paliwowa .

24.04.2003
22:07
[15]

Bronias [ Chorąży ]

Midgardsorm --> Ja akurat pompy paliwowej nie mam - tylko pompowtryskiwacze... ale mozliwe ze to właśnie któryś z nich się zjebał - wszystko okaże się w poniedziałek ( mam nadzieję ;)... Audi 2.5 TDI... zajebisty sprzęcior :)

24.04.2003
22:29
[16]

hoop-kola [ Pretorianin ]

przyczyn może być wiele chociażby przytkany przewód paliwowy.
rainor----->jeśli chodzi o chiptuning to nie spodziewałbym sie rewelacji, wzrost mocy coś około 5%

24.04.2003
23:16
[17]

LooKAS [ Konsul ]

hehe, moze stacja benzynowa na ktorej tankujesz, postanowila zarobic wiecej na paliwie rozrzedzajac je jakims syfem... zatkany filtr paliwa, itd. (nie znam sie na dieslach, ani na silnikach... ale mialem kiedys cos podobnego w benzyniaku). Wszystko mechanicy sprawdzali, az jeden z nich spuscil troche paliwa i podpalil - normalnie kopcilo jak nafta, albo gorzej...

24.04.2003
23:25
[18]

Michmax [ ------ ]

Ile koni ma Audi 2.5 TDI?

Do znawców: o ile lepsze będą osiągi gdy do Passata 1.8T wsadzi się taki chip? Jaki przyrost mocy?

25.04.2003
13:57
[19]

Bronias [ Chorąży ]

LooKAS - filtr paliwa mam czyściutki, bo jest nówka... problem więc tkwi w czymś innym, jestem prawie przekonany że to któryś z pompowtryskiwaczy...

Michmax - dodaj sobie ze 20-30KM... nie będzie to od razu jakaś rakieta, ale różnice wyczujesz gołym okiem ( pedałem ;)

25.04.2003
14:02
smile
[20]

OSZKI [ VL ] [ Sniper ]

musisz wybrac sie na komputerowu przeglad
30 s do setki ???
TRAGEDIA !!

25.04.2003
14:47
[21]

dolph [ Pretorianin ]

- jedz na diagnostke i sprawdz stopien sprezania ... w ten sposob sie dowiesz co go gryzie ...
- jezeli gwaltowne wejscie na wyzsze obroty powoduje duuuuuuuuzo czarnego dymu trzeba sprawdzic wtryski , jezeli towarzyszy mu lekki niebieskawy dymek - to uszkodzona moze byc turbina ( dokladnie to lozysko cierne "panewka" , ktora powoduje dostawanie sie oleju smarujacego ja do silnika ...)


a na sam koniec ci napisze co powinienes sprawdzic na samym poczatku ... zobacz co wlewasz do baku ( bo wyglada ze "oranzadke" )

pzdr

25.04.2003
15:30
[22]

Michmax [ ------ ]

Bronias--> rakieta to to już jest, ale czy ze 150KM warto robić 170 za 2000zł? Chyba nie będzie ogromnej różnicy, myślę więc że nie ma sensu montować chipa, ale jeszcze będę się musiał tym zainteresować.

25.04.2003
16:27
[23]

Bronias [ Chorąży ]

dolph - oranżadka wlewana była kiedyś... od ok. 4 miesięcy tankuje Shellowskie lub Statoilowskie paliwo. Co do dymku... czarnego dymku raczej bankowo nie ma, niebieskawego też nie zauważyłem.. co prawda dymek sie wydostaje, ale jest on takiego szarawego/białego koloru... i w niewielkiej ilości.
A co do oleju w przewodzie od turbiny - to jest go dość dużo... w serwisie mówili, że to od "cięzkiej nogi" i szybkiej jazdy, że tak zawsze musi być... ale jak już mówiłem - do momentu wchodzenia przewodu z powietrzem gdzieś tam w okolice silnika - wszystko jest ok, ciśnienie jest duże...

Michmax -> 20 KM to wcale nie jest tak mało... kumpel miał kiedyś chiptunning, i wyraźnie dynamika mu się polepszyła. W Twoim samochodzie sądzę że zyskasz dodatkową 1s-1,5s do setki, chociaż może się mylę...

03.05.2003
10:15
[24]

Bronias [ Chorąży ]

Podobno ma to być wina przepływomierza.... Wie ktoś gdzie to się znajduje, jak to wygląda ???

03.05.2003
11:06
[25]

Bdx [ Senator ]

przepływomierz zlokalizujesz na dolotowej rurze powietra - podłączony kostką, sam przepływomierz od gniazda jest okrągły, a to co w rurze jest prostokątne ( jak go będziesz chciał wykręcać to uważaj bo to ustrojstwo bardzo delikatne i drogie jest :) ) ale nawet jak wykręcisz tro nic z nim nie zrobisz - je po prostu się wymienia.

08.05.2003
22:14
[26]

Bronias [ Chorąży ]

Przepływomierz wymieniony, samochód śmiga jak burza :) Szczerze mówiąc, to odzwyczaiłem się już od takiego przyspieszenia, w niektórych momentach aż mnie ono przeraża :>>>

Dziękuje wszystkim, którzy pomogli mi w tym wątku !

Pozdro, a ja tymczasem jade przejechać się obwodnicą 190km/h - nie ma nic lepszego na rozładowanie nerwów :)

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.