GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

3D Studio MAX i inne, czyli wątek dla grafików - part 16

23.04.2003
15:16
[1]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

3D Studio MAX i inne, czyli wątek dla grafików - part 16


----------------------------------------------------
-blueprints i zdjęcia referencyjne:
www.suurland.com/
www.onnovanbraam.com/
www.securityarms.com/
www.supersportwagen.net/
www.supercars.net/

-----------------------------------------------------

-tutoriale:
www.max3d.pl
www.3rddimensiontutorials.com
www.onnovanbraam.com
www.3dtotal.com/ffa/tutorials/tutorialsmax.asp

---------------------------------------------------------------

-tekstury:
www.mayang.com/textures
www.nepthys.com/textures
www.textures.forrest.cz
www.debevec.org/Probes/
www.davegh.com/
www.art.net/%7Ejeremy/photo/public_texture/index.html
www.tapety.lubie.pl/kategoria.php?id=366
www.3dcafe.com/asp/textures.asp
www.graffiti.org
www.seds.org/images/
www.textures.dk/

---------------------------------------------------------------------

-darmowe modele
www.3dtotal.com/ffa/meshes/meshhuman_a2.asp

-------------------------------------------------------------------------

-skrypty:
www.max3d.pl
www.scriptspot.com/start.htm

----------------------------------------------------------------------


Wszystkich 3d Maniakow zapraszamy do aktywnego udzielania sie w watku !!!!!


Ostatni watek:

24.04.2003
23:49
[2]

Bremen [ The Dude ]

to ja dla rozruszania watku dodam swoj nowy projekt :P...modeling kolesia w low poly :)...potem z etgo ma powstac zolnierz...jak mi wyjdze ?? Sam nie wiem :D:D

28.04.2003
10:12
[3]

FAJEK [ CD Projekt ]

A tu nieiwnna zabawa w sławnym Corrnel Box'ie z GI, fotonami i kaustyką...

28.04.2003
10:21
smile
[4]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

FAJEK teraz czekamy na nie mniej sławny czajnik,na niemniej sławnej szachownicy :))))))))))

28.04.2003
10:23
[5]

FAJEK [ CD Projekt ]

Mr.Bungle -------> hehehe , szyderca :))))))))

ucze sie dopiero :)))


ale podsunąłes mi pomysl aby pobawić sie DOF'em :)

28.04.2003
10:31
smile
[6]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

Z całego serca polecam x-dofa.Jest warty każdej ceny :))))))))))

28.04.2003
10:35
[7]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

Do maxa i lightwava

03.05.2003
22:35
[8]

Gregu_mściciel [ Centurion ]

Witam moi zdolni graficy. Moze moglibyscie przeniesc na ekran jeden z moich pomyslow:

1. Facet stojacy na betonie lekko popekanym. W betonie snajduja sie szczelini z ktorych wyrastaja kepki mocno zielonej trawy. Czlowiek stojacy na tym betonie ma ubrany ciemny, dlugi plaszcz do kolan. Plaszcz jest rozbiety tak, ze widac temu czlowiekowi bluzke, ktora jest rowniez zupelnie czarna tak jak spodnie oraz buty - trapery. Oprocz tego koles ma dlugie wlosy i czarne okulary. Jak wyjety z Matrixa.

Mozna to takze przedstawic jako zdjecie w ktorym to taki wlasnie koles walczy z innymi ludzmi przebranymi w podobne plaszcze. Cos jak animowany Matrix.

Wiem, ze to naprawde wymaga pracy lecz ja 3D Maxa skombinuje sobie za kilka dni wiec swojego pomyslu zrealizowac nie moge. A mam glowe to wymyslania roznych rzeczy, trzeba je tylko przelac na ekran.

04.05.2003
14:08
[9]

Bremen [ The Dude ]

a mozna wiedziec po co ci taki projekt ?? :D:D..tak o czysta ciekawosc

05.05.2003
19:27
[10]

Gregu_mściciel [ Centurion ]

Zeby go wydrukowac i powiesic na scianie jako plakat :)

Potem planuje nakrecic kamera film w klimatach Matrixowo-podobnych.

06.05.2003
22:23
[11]

Maciak [ Pretorianin ]

hymm to pytanie dalem do innego watku ale wiedze ze tu sie bedzie bardziej nadawalo wiec : ctrl+c, ctrl+v

Elo ! mam pewien drobny problem dotyczacy 3d studio ... na screenie obok przedstawiony jest fragment cylindra,
wycielem z niego kilka niepotzebnych mi polygonow, jednak miedzy nimi zostala przezroczysta powierzchni(zaznaczona
czerwona linia), wie moze kotos jak sie jej pozbyc,tj "wstawic" tam odpowiednia polygony tak zeby cala struktura
wygladala na nieprzerwana ...? pleizzz pomozcie ;->

08.05.2003
15:05
smile
[12]

Maciak [ Pretorianin ]

hymm oczywiscie chodzi mi tu o jak najprostasza i jkanajszybsza metode.. wogule ten watek widac jest czesto odwiedzany ;->

08.05.2003
15:08
smile
[13]

Maciak [ Pretorianin ]

wogóle --- upssssi

08.05.2003
15:14
[14]

Pamir [ Generaďż˝ ]

Maciak >> ehhh no czytałem ale nie za bardzo wiem o co chodzi więc nie pomogę... :-/

Pracka czas wykonywania mniej niż minuta :-D, renderowanie około 8 min :-/


POzdrowienia Pamir

08.05.2003
20:43
[15]

Maciak [ Pretorianin ]

eeh no coz nie umie sie wyslawiac ;-) ale jsuch sobie poradze mtoda "na spawanie" tych wyszystkich polygonow ...po prostu chodziło mi oto jak szybko i najlepiej automatycznie załatać tę dziurę co powstała przy wycinaniu polygonow

08.05.2003
22:48
smile
[16]

ZZar [ Konsul ]

A oto moja jedna z pierwszych prac. Podwodą... Czy wydaje się Wam że ta scenka jest pod wodą???

08.05.2003
22:49
smile
[17]

ZZar [ Konsul ]

Jeszcze jedna :))

08.05.2003
22:51
smile
[18]

ZZar [ Konsul ]

Kryształowy miecz wbity w czahę hihi... ;P

08.05.2003
22:52
smile
[19]

ZZar [ Konsul ]

Dziwny pojazd..:))))

08.05.2003
22:56
smile
[20]

ZZar [ Konsul ]

Wszystkie prace tworzone w BRYCE 5 dopiero zaczynam , proszę o wyrozumiałość ;)
BRYCE to bardzo fajny programik w którym w bardzo prosty sposób można robić animacje naprawdę warty wypróbowania.Polecam stronę brycetech całą zawaloną tutorialami do BRYCE.

11.05.2003
11:25
[21]

Bremen [ The Dude ]

Maciek --> hmmm....to jest jak mowiles metoda latania :)...musisz to juz zalatac edit meshem. Nie ma na to automatycznego sposobu..niestety :(

Pamir--> hmm...render dosc dziwny bo jakim cudem on ci sie renderowal 8 min. ?? Zauwazylem ze sa tam odbicia ale np. u gory nie widac nic procz bieli :D:D...mogles dac tam jakiegos kwadracika czy cos zeby pokazal odbicia :)...
Jesli natomiast HRDI testowales to tez cos nie tak z gora wyszlo :)...moze za mocne swiatlo. Reszta to ladnie bardzo ladnie :)

ZZar --> ty no fajne to :)...moj ulubiony to render number :P...1 :)...ale reszta tez ciekawa chociaz jak mowilem wczesniej Bryca cos nie lubie :)...chociaz patrzac sie na twoje prace to ciekawy modeler

11.05.2003
16:45
smile
[22]

ZZar [ Konsul ]

Bremen--> Thx, robienie grafy wciąga jak bagno ;>
Wczoraj dorwałem cool program RHINOCEROS 2.0
modeler który doskonale uzupełnia BRYCE.W BRYCE ciężko
wymodelować jakiś złożony przedmiot (np. twarz człowieka)chociaż jest to możliwe (jednak strasznie topornie to idzie) za pomocą edytora terenów. Obok oczywiście kolejna sympatyczna pracka mojego autorstwa żylaste te drzewko co :>>.

>>>Ludzie co jest piszcie jakieś posty , zamieszczajcie prace!!!!!!!!

11.05.2003
17:30
smile
[23]

Pamir [ Generaďż˝ ]

Bremen >> no niestety to nie z praca coś nie tak tylko z moim kompem :-/ właśnie mierzyłem czas odpalenia max'a od momentu kliknięcia na skrót do całkowitej gotowości 3 min 53 sec :-/ coś się bardzo zwaliło w windowsie, ale teraz nie mam czasu ( matura :-/ ) ale w przyszły poniedziałek jak już wszystko będzie za mną biorę się ostro do roboty!, hmmm z ta góra nad napisami to racja, chyba za mocne omi wisiało nad bo sufit był więc powinno być elegancko może kiedyś zrobię od nowa bo tamtego nawet nie zapisałem


ZZar>> prace naprawdę fajne :-D jak ja lubię abstrakcję, a ta jest naprawdę ciekawa, tak trzymać ! najbardziej podobał mi się dziwny statek :-)


No i jeszcze moja mała galeria miałem jej wprawdzie nie pokazywać ale co tam... : https://acn.waw.pl/pamir/

11.05.2003
18:51
smile
[24]

ZZar [ Konsul ]

Pamir--> Dzięki. Ciekawa galeryjka.

Obok dziwny pojazd w akcji pod wodą...
(Teren trochę kwadratowy ,wiem)

Ciekawe galerie i tutoriale (BRYCE):

11.05.2003
19:01
smile
[25]

BiZkiT77 [ Konsul ]

ZZar-------->co mialo znaczyc "dopiero zaczynam".przeciez to podowdna scene robiles chyba dlugo,jak ja zobaczylem to tak sobie patrzylem chyba z mintute.zatkalo mnie :D

12.05.2003
21:04
[26]

Maciak [ Pretorianin ]

bremen ---> eeh szkoda myslałem ze jest na to jakas inna metoda ... ;-( bede musial sie meczyc .. szczegolnie ze mam tego dosc sporo...

12.05.2003
21:26
smile
[27]

ZZar [ Konsul ]

BiZkiT77----> Tak wydaje się Tobie że robiłem to długo nie zdziw się jeżeli powiem że jesteś w błędzie. W BRYCE zrobienie podobnego obrazka to nic specjalnego robisz to intuicyjnie (oczywiście warto zajrzeć do instrukcji) ,skombinuj sobie ten program sam zobaczysz że mówie prawdę zajrzyj na stronę którą podaję poniżej i zobacz w jaki szybki i prosty sposób tworzone są ciekawe prace w BRYCE . Zajmuje niecałe 70 mb spakowany. Oczywiście zamieszczam obok nieśmiertelne dzbanki ;;) --->

12.05.2003
21:47
[28]

ZZar [ Konsul ]

Oto jak wygląda tworzenie w BRYCE------------------------------>

18.05.2003
19:24
smile
[29]

ZZar [ Konsul ]

A tam co jest ufoki was porwały czy co.

18.05.2003
19:46
[30]

ZZar [ Konsul ]

Szkice
Sam to stworzyłem z trójwymiarowych modeli za pomocą jakiego programu kto zgadnie------------------>

18.05.2003
19:47
[31]

ZZar [ Konsul ]

Raptor----------------------------->

18.05.2003
19:47
[32]

ZZar [ Konsul ]

Szkielet------------------------------>

18.05.2003
19:48
[33]

ZZar [ Konsul ]

Ręka

18.05.2003
19:48
[34]

ZZar [ Konsul ]

Wolf

18.05.2003
19:49
[35]

ZZar [ Konsul ]

Robot

18.05.2003
19:52
[36]

ZZar [ Konsul ]

Mam jeszcze kobietę naszkicowaną ale nie wiem czy mogę ją tu umieścić bo jest bez ubrania.
Nie jest to żadna pornograficzna scena. Według mnie jest to sztuka a nie pornografia.

18.05.2003
19:54
[37]

Bremen [ The Dude ]

ZZar --> boze czlowieku bym ci pogratulowal tych szkicow gdyby byly twoje ale ty poszedles na latwizne i wzioles gotowe modele z posera i wyrenderowales je i potem zmieniles w photoshopie albo miales render ktory renderoje model tak ze powstaje wersja olowkowa. Tutaj jest praktycznie 0 twojej pracy...nieladnie...nieladnie i do tego piszesz : "Ze je sam tworzyles" ??

18.05.2003
20:00
[38]

BiZkiT77 [ Konsul ]

a ja chcialem pokazac moja powstajaca bron do Unreal Tournament.narazie mam model i UVW.robie juz texture.robie to z tutoriala bo jestem poczatkujacym grafikiem (jesli moge sie juz tak nazwac).dopiero od 2 miechow na powaznie wzialem sie za grafike.powiedzcie co o tym sadzicie

18.05.2003
20:01
[39]

BiZkiT77 [ Konsul ]

side

18.05.2003
20:02
[40]

BiZkiT77 [ Konsul ]

od gory

18.05.2003
20:02
[41]

BiZkiT77 [ Konsul ]

od przodu

18.05.2003
20:03
[42]

BiZkiT77 [ Konsul ]

i z takiej perspektywy od dolu :D

19.05.2003
12:28
smile
[43]

ZZar [ Konsul ]

To prawda moja wina moja wina przyznaje się ale wygląda to jakby było rysowane ręcznie chciałem tylko zobaczyć czy ktoś się skapnie że to na kompie robione hehe..

19.05.2003
18:16
[44]

HoWaRaNg [ Konsul ]

Siemka wracam tu po długim okresie czasu bo wiecie miałem taką przykrą historie z 3d maxem kupiłem sobie książke o 3d maxsie i czytałem robiłem te przykłady itd. aż wkońcu pisało że z jakiejs strony trzeba sciągnąć jakies gotowe pracki no to wpisuje adres a tam tej strony niema szukałem jej pod innymi adresami a jej tam niema tak się wkurwiłem że odechciało mi się maxa a teraz znów mi się chce to jak jakiś narkotyk

ZZar ->> jakis badziewny ten program klikasz na zamek i już masz zamek (hmm wygląda na to żeby zrobić coś w tym programie potrzeba lat praktyki)

i jeszcze małe pytanie do bardziej zaawansowanych jakiej wersji maxa (o ile maxa) używacie i jaka jest najnowsza.

19.05.2003
19:32
[45]

Bremen [ The Dude ]

HoWaRaNg --> ja osobiscie uzywam maxa r.4 od poczatku czyli od jakis 2-3 lat z przerwami...
co do najnowszej wersji to jest to max r 5.1

19.05.2003
19:38
[46]

HoWaRaNg [ Konsul ]

ja mam 5,0

19.05.2003
23:07
smile
[47]

ZZar [ Konsul ]

Ostatnio próbowałem zrobić coś co przypominało by silnik i wyszło mi takie coś hehe---------------->

19.05.2003
23:09
[48]

ZZar [ Konsul ]

Widok z tyłu jest to wersja robocza odrazu mówię można tu dużo rzeczy poprawić wstawić itp. co powiecie?
--------------->

19.05.2003
23:12
smile
[49]

ZZar [ Konsul ]

BTW: z tymy szkicami zachowałem się jak lamer pierwszy i ostatni raz (FORGIVE ME )

19.05.2003
23:46
smile
[50]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

ZZar-->Ale ładnie się zachowałeś :)Forgive me :) (Na marginesie: każdy kto się bawi w trzyde dłużej niż rok na kilometr pozna Posera czy innego FaceGena :))

Pozdrawiam :)

20.05.2003
00:11
[51]

Bremen [ The Dude ]

Mr.Bungle --> oj to prawda :)...ja nawet poznam niektore modele :P...jesli np. jakis darmowy sciagniesz to ja ci powiem ze z gotowca robione a nie modelowane przez ciebie :)...

20.05.2003
00:24
[52]

FAJEK [ CD Projekt ]

Bremen ---->

pozniej to juz sie nawet poznaje czy renderowane Brazilem, finalRenderem czy Vray'em :)))

20.05.2003
00:55
smile
[53]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

FAJEK-->Święte słowa,święte słowa.....:)



Na marginesie:
Wybór rendera jest chyba oczywisty :)--------------------------------------------------->

20.05.2003
22:13
smile
[54]

ZZar [ Konsul ]

początek pracy nad kolejnym modelem silnika
----> W czym to jest renderowane----->

20.05.2003
22:18
[55]

Bremen [ The Dude ]

ZZar --> o ile sie nie myle to to jest Brazil z wlaczonym SkyLight :):)...a material to pewnie szary :P

21.05.2003
07:40
smile
[56]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

Jeszcze raz wszystkiego najlepszego .Maja mała laurka na szybko :) (spóźniona niestety,wczoraj to był dłuuuuugi dzień)




PS.Miało być oczywiście all the best PREFEKCJE fajek,ale zorientowałem się za póżno:)) (Żeby Pan nie pomyślał że się spoufalam:)
PS 2.Na logo ,jeżeli jest fan artem :) i publikuje się na forum Pan Soul pozwolił :))

21.05.2003
08:33
smile
[57]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

Bremen ty "Szerloku" :)
Być może już to widzieliście ale podam za F3d PL. Strona jest o tym że za darmo też można:) Czyli jak za pomocą Wingsa,Blendera,VirtualDuba (linki na stronie) zrobić film animowany..
Polecam również darmowego TrueSpace 3 (wbrew pozorom sporo można nim zrobić:)

21.05.2003
15:34
[58]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

TrueSpace 3 na pewno jest darmowy???
jesli tak to linke prosze :)

21.05.2003
15:45
[59]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

Ja go mam z Computer Arts,chyba trzeci numer(z tego roku).Qbaa może uda ci się go jeszcze kupić..(jest jeszcze tutorial jak zrobić gramofon).Program trzeba zarejestrować on-line..
Miesiąc temu ,wdaje mi się można było ściągnąć go bez problemu :( (a teraz chyba nie)

21.05.2003
20:29
smile
[60]

ZZar [ Konsul ]

Bremen-->zgadłeś ;)


Kadłub stateczka prawie gotowy heh...
Nie umiem modelować w 3d max posługuję się Rhinocerosem.

21.05.2003
20:37
smile
[61]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

a juz myslalem ze zupelnie darmowy. nie chce wydawac kasy, jak bawie sie grafika tylko jak przyjdzie ochota i jednoczesnie bede mial czas - czyli bardzo rzadko
a co do darmowego ts3 na stronie caligari moglo ci sie wydawac, bo pojawial sie w czasopismach chyba od 2000 albo 2001 roku i na ich stronie jest duzo darmowych dodatkow do trojki

21.05.2003
21:04
smile
[62]

BiZkiT77 [ Konsul ]

ehhhh.ale olewka :(((((

21.05.2003
22:17
[63]

Bremen [ The Dude ]

Ty no jak chcecie dobrego modelera to wezcie sciagnijcie sobie za kompletna darmoche "Maya Personal Learning Edition"...wystarczy sie zarejestrowac (strona ponizej) i juz :P...wynagania sprzetowe sa takie :

Software
* Windows® 2000 Professional, Windows® XP Professional or Mac® OS X (10.1.5 or higher)
* Netscape or Internet Explorer 3.0 or higher

Hardware
* Windows: Intel Pentium or AMD Athlon processor
* Macintosh: G4
* 512 Mbytes RAM
* CD-ROM drive
* Hardware-accelerated OpenGL® graphics card
* 3-button mouse with mouse driver software
* 450 Mbytes of hard disk space



22.05.2003
00:25
smile
[64]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

Qbaa-->Nie wiem dla mnie dwadzieścia złotych za czasopismo to nie jest bardzo duży wydatek :)
Co do Caligari to był do ściagnięci jeszcze z trzy tygodnie temu.(troszkę nie zrozumiałem ,Qbaa najpierw
pytasz czy napewno jest darmowy,a potem piszesz że pojawiał się w czasopismach w 00 i 01 ???
(wybacz jestem zmęczony ,i byc może opacznie to rozumiem :)))))))
Bremen->Zapomniałeś dodać że najlepiej czuje się jednak w NT(i 2000) a na XP bywa różnie (również był w
czasopismach)
No i służy tylko ,jak sama nazwa wskazuje do nauki (trudno by było wysłać pracę do jakiejś galeri z
znakiem wodnym wielkości stodoły :) (no chyba że zabawa w maskowanie i kombinowanie)
No i nie wiem jak jest teraz ale Alias/Wavefront nie bardzo pozwalał na ich publikowanie....
I ten dziwny format plików :(

Ja z gigantów :) polecam XSI 3.0 EXP!Zostawia co prawda na renderach znaczki,ale Softimage to Softimage
A tak w ogóle to wszystkie są fajnie i mają to samo pod innymi przyciskami :)))))))))))))))

BiZkiT77->Uśmiechnij się :) Ja bym bardzo chętnie zobaczył twojego guna ale już w grze.Modele do gier
(w chwili obecnej)jako samodzielny obrazek wyglądają strasznie nędznie.Ich przeznaczeniem
są gry i w nich dopiero nabierają właściwego wyglądu.Więc jak byś wklejł obrazek z UT jak
ktoś z niego np.strzela to dopiero wtedy można powiedzieć czy jest fajny czy nie.(tak myślę :)


Pozdrawiam...

22.05.2003
21:47
[65]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

jak za darmo to za darmo, za zadne czasopismo z "darmowym" progiem bym nie zaplacil :)

co do "Maya Personal Learning Edition" nie spelniam ani wymagan systemowych, jak i hardwareowych :)

22.05.2003
22:00
smile
[66]

BiZkiT77 [ Konsul ]

Mr.Bungle---------> thx.obiecuje ze jak skoncze to beda tu screeny.ba.dam Wam ta bron jak bedizecie chcieli :D

28.05.2003
22:26
smile
[67]

ZZar [ Konsul ]

A co powiecie na temat AMAPI (7.0) fajne to ? Czy można zrobić w tym programie coś fajnego???
Ostatnio gdzieś widziałem w gazecie pełną wersję tego programu opłaca się kupić???
Miała być różdźka wyszło coś takiego buahaha---->

01.06.2003
14:10
smile
[68]

Minas Morgul [ Senator ]

Po kilku godzinach katuszy:

01.06.2003
16:55
smile
[69]

ZZar [ Konsul ]

Minas Morgul--->fajne światło takie oślepiające hehe.
Gdzie można znaleść tutoriale opisujące różne techniki tworzenia modeli dla początkującego, ja tam nie umiem prawie nic w 3d maxie modeluje w rhino nurbsami. BTW--zamieszczam model stworzony w RHINOCEROSIE -->
Czy ktoś jeszcze posługuje się tym programem???

01.06.2003
17:05
[70]

Bremen [ The Dude ]

Minas --> ty chyba wiesz jak ocenie ta prace :):)...albo lepiej nie wiedz :)...napisze tylko tyle zebys popracowal na teksturami i swiatlem (a no i sens pracy tyz by sie przydal)

ZZar --> jesli to twoj samochodzik to fajny ale pokaz tez inne ujecia...siatke itp. :)...

01.06.2003
17:20
[71]

Minas Morgul [ Senator ]

Ty mnie zawsze krytykujesz za swiatlo, ale to juz jest roznica gustu :)
Mialem na to kilka innych pomyslow, ale z tym swiatlem efekt byl zamierzony. Tekstury takie zostawie (te zeby takie zostana, posadzka i mur tez). Jedynie tekstura panienki i jej skrzydel pozostawia wiele do zyczenia. Niebo tez nie jest piekne.

Tyle tu widze rzeczy do poprawienia.

Jesli widzisz tu cos jeszcze, to powiedz.
A nazwa pracki to Torments in Hell, jednak zapomnialem o kajdanach na lapach tego.."aniola". Jak juz to zrobie, to pracka raczej powinna miec sens :-)

Czekam na konkrety (co tu poprawic).

01.06.2003
17:25
smile
[72]

Minas Morgul [ Senator ]

Hehehehe :D
A w koncu masz racje :]
Wiedzialem, jak to ocenisz, bo z moich prac, podobal ci sie tylko napis, ktory zrobilem w grudniu :))))))))

01.06.2003
17:49
[73]

Bremen [ The Dude ]

Minas --> nie tyle cie krytykuje za to swiatlo na strodku co ogolnie o oswietenie :)...godzie sa cienie...jakas glebia itp. :)...to sie przydaje :)...zastanawia mnie co to sa te takie kolce czy co to ma byc :)...bo swieci sie to jak cholera jakby sluz jakis mialo :)

01.06.2003
17:52
smile
[74]

Minas Morgul [ Senator ]

Eh...
Ciezko mi sie nie zgodzic. Nie ma cieni :-)

Raczej nie byl to efekt zamierzony :]

Hmm... a gdyby tu jeszcze dodac depth of field?
Albo jakis blur?

Co do tekstur, to zmienie te zeby. Na razie zrobie te kajdanki, o ktorych mowilem.
W kazdym razie nie chce robic teraz nowej pracy, tylko chociaz jakos poprawic ta, ktora juz zrobilem :)

Jesli masz jeszcze jakies inne propozycje, to napisz.

01.06.2003
19:16
smile
[75]

ZZar [ Konsul ]

Bremen-->To nie mój samochodzik pochodzi ze strony www.rhino3d.com.
Ale zamieszczam mój portal ------------------->

01.06.2003
19:22
smile
[76]

Minas Morgul [ Senator ]

ZZar - Very nice :)

01.06.2003
19:24
smile
[77]

ZZar [ Konsul ]

Przesiadłem się z Bryce na 3d maxa i nie żałuję tylko nie wiem jak robi się kilka rzeczy mam nadzieję że ktoś mi pomoże
otóż może na przykładzie mojej pracki portal .Jak robi się aby ta sama tekstura pokrywała trzy oddzielne obiekty żeby niebyło widać złączenia obok zamieszczam obrazek żeby wiadomo było o co mi chodzi. A i jeszcze jedno co zrobić że ta tekstura na ziemi nie była rozmazana .
Niedawno oglądałem galerie na max3d i normalnie szczęka opada ,można to oglądać godzinami. No ale cóż Oni też nie odrazu tworzyli takie cuda , no cóż wszystko przede mną buahahahahahha ;)

01.06.2003
20:03
smile
[78]

Minas Morgul [ Senator ]

Z tym teksturowaniem, to chodzi o maxa? :)

01.06.2003
22:05
smile
[79]

ZZar [ Konsul ]

Tak chodzi mi o maxa ,człowiek szybko przyzwyczaja się do lepszego programu hehehe
Ktoś kiedyś na forum powiedział że w bryce bardzo ciężko jest stworzyć coś wyglądającego fotorealistycznie i chyba się zgodzę , no mi jescze daleko do tworzenia fotorealistycznych scen ale ciągle się uczę ;).

01.06.2003
22:12
smile
[80]

Minas Morgul [ Senator ]

Przypuscmy, ze masz prostopadloscian i kule.
Naciskasz literke "M", robisz teksturke, a nastepnie przeciagasz ja na prostopadloscian, a potem na kulke i tak teksturuje sie 2 obiekty jedna tekstura.

Jesli natomiast chcesz polowe kuli oteksturowac na czerwono, a polowe na zielono, to dodajesz modyfikator edit mesh (po prawej stronie jest taka zakladka modify), nastepnie zaznaczasz polowe polygonow w kulce i przeciagasz teksture na ta polowe, a druga polowka pozostaje we wczesniejszej barwie.

01.06.2003
22:15
smile
[81]

ZZar [ Konsul ]

Oto siatka użyłem plugsa particle+ oraz filtra glow very cool :)))

01.06.2003
22:16
[82]

Minas Morgul [ Senator ]

HEHe, chyba troche cie nie zrozumialem, bo zamiast wyjasnic problem, to powiedzialem, jak sie teksturuje... :P

01.06.2003
22:17
smile
[83]

ZZar [ Konsul ]

Dzięki Minas nie wiedziałem że to takie proste ;)

01.06.2003
22:19
[84]

ZZar [ Konsul ]

no właśnie heh w BRYCE robiło się to bardzo prosto zaznaczenie jednej opcji w maxie nie mam pojęcia

01.06.2003
22:25
[85]

ZZar [ Konsul ]

Czy w maxie można zrobić tak na oddzielnych obiektach--->

01.06.2003
22:26
[86]

ZZar [ Konsul ]

Bo ta jest żle ---->

01.06.2003
22:30
smile
[87]

Minas Morgul [ Senator ]

Mozna. Nalezy polaczyc bryly Booleanem, a w opcjach ustawic "union", wtedy tekstura bedzie traktowana jak dla jednej bryly.

01.06.2003
22:31
[88]

Minas Morgul [ Senator ]

Booleana masz w Compound object.
To znaczy jest to w prawym men, tam, gdzie wybierasz boxy, kule i tak dajel... Z listy wybierasz Compound objects, a reszty juz na 100% sie domyslisz :]

02.06.2003
11:55
smile
[89]

ZZar [ Konsul ]

MInas Morgul-->Dzięki zaraz to sprawdzę , na modemiku działam więc wpadam na forum tylko na chwilkę. Kumpel narysował mi fajny model staku kosmicznego może go wymodeluje.
BTW: Ponawiam pytanie: Gdzie można znaleść tutoriale opisujące różne techniki tworzenia modeli dla początkującego(newbie:)

02.06.2003
13:14
smile
[90]

Karrde [ Pretorianin ]

Zobacz pierwszy post tego wątku :)
Polecam 3dtotal.com.

02.06.2003
13:25
[91]

Minas Morgul [ Senator ]

Mam pytanie: Ma ktos keygena do maxa w wersji 4.2?
Bylbym bardzo wdzieczny, bo zaktualizowalem maxa 4.0 do wersji 4.2 i teraz nie moge zautoryzowac.

Pozostaje mie przeinstalowanie jeszcze raz i ponowne uzywanie 4.0

02.06.2003
15:30
smile
[92]

Minas Morgul [ Senator ]

hehe
juz nie trzeba... :]

Mam za to pytanie: jak zainstalowac final renderera?
W sumie zainstalowalem, ale w current renderers nie widnieje final renderer, a powinien dzialac, bo maxa mam zaktualizowanego.

02.06.2003
20:00
[93]

Bremen [ The Dude ]

Ehh...widze ze duzo ludzi porywa sie na fR nie wiedzac dokladnie jak to narzedzie chodzi :)

Minas --> fR to nie render jak Brazil czy Scanline nie znajdziesz go tam :)...to sa glownie materialy.
Blizsze informacje znajdziesz pod bardzo dobrymi tutkami MareG-a :)....

02.06.2003
20:40
smile
[94]

ZZar [ Konsul ]

-Dzisiaj już chyba nic nie będę modelował po 7 godzinach ćwiczeń z rachunku prawdopodobieństwa chyba mi czacha pęknie.

03.06.2003
21:01
smile
[95]

ZZar [ Konsul ]

Wow ale wypasione rzeczy robią w tych tutorialach na 3dtotal.com nic tylko czytać uczyć się i zachwycać :).
No i samemu tworzyć to co wyobraźnia podsunie hehe...

05.06.2003
22:52
smile
[96]

ZZar [ Konsul ]

Po zabawie w material editorze wyszło coś takiego hehe--->

06.06.2003
00:27
[97]

Bremen [ The Dude ]

ZZar --> wow ostatnia pracka naprawde bardzo ladna :)...ta ziarnistosc i w ogole materialy bardzo mi sie podobaja :)...Ja bym do tego jeszcze dodal takie zrodlo swiatla padajace z gory :)...wiesz taki jakby slup swiatla :)

Ale pracka od 1-10 dam ci +8 :)

06.06.2003
09:58
smile
[98]

ZZar [ Konsul ]

Dobra to jest przeróbka portalu który zamieściłem powyżej pobawię się jeszcze tym światłem :)

06.06.2003
13:56
smile
[99]

ZZar [ Konsul ]

Bremen-->ja w max'ie jestem początkujący nie umiem jeszcze dobrze posługiwać się światłami możesz powiedzieć jak robi się taki słup światła ;) taki gładki słup światła please albo podaj jakieś dobre tutki żebym oswoił się z ze światłem w 3dmax.
Te łuki skalne modelowałem w rhinocerosie nurbsami (bardzo szybko robi w nim się takie rzeczy ,pewnie w max'ie też ale...).No a później max material editor heh...

06.06.2003
22:24
smile
[100]

ZZar [ Konsul ]

Ostatnio pracuje nad tłem do portaliku no i wykombinowałem takie drzewko-->
hmm wygląda dziwnie wiem hehe

06.06.2003
22:30
smile
[101]

ZZar [ Konsul ]

Bremen-->Dawno nie zamieściłeś jakiejś pracki ,z tego co widziłem w poprzednich wątkach twoje prace są bardzo fajne, pracujesz nad czymś specjalnym co powali nas na kolana? (byleby cios nie był zbyt mocny) ;)

07.06.2003
10:10
[102]

Bremen [ The Dude ]

ZZar --> tak pracuje nad tym zeby miec 2 z chemi bo narazie mam lufe na czysto wystawiona :)...i jak nie zdam to bede mial wakacje z ksiazkami do chemi :)....Projektow mam mase ale wykonania brak :P...ale jak zdam to obiecuje ze cos porobie :).
Co do twojego "kwiatka" to model ladny ale nad teksturami musisz popracowac :)

07.06.2003
11:43
smile
[103]

Minas Morgul [ Senator ]

Bremen - Zycze jak najlepszej ocenki, zebys mogl sie wreszcie zabrac za modelowanie czegos fajnego :)

Ps. Fajny ten final render. Powoli zaczynam lapac, o co w nim chodzi (dzieki za link).

07.06.2003
11:50
smile
[104]

Minas Morgul [ Senator ]

Prawie to, co wyzej, tylko kolorowe ;)

07.06.2003
12:46
smile
[105]

ZZar [ Konsul ]

Tak drzewko w scanline wygląda--->

07.06.2003
12:49
smile
[106]

ZZar [ Konsul ]

A tak w brazilu jak tekstura może być czy taka sobie ?--->

07.06.2003
12:57
smile
[107]

ZZar [ Konsul ]

Mam trzy pytania:
Czy jest nowa wersja brazila i co zrobic żeby w renderze nie było tych napisów brazil bleble... itp. ?
Co ma takiego max r5 czego nie ma maxr4 i czy warto się przesiąść?
Co najpierw ;) wymienić w kompie żeby max szybciej chodził(żeby się w miarę komfortowo pracowało)?
(Mam taki sprzęt duron800mhz 256 mb 133mhz grafa 16mb riva płyta główna ecs k7s5a)
Bremen--> Mam podobną sytuację tyle że ja mam sesje w poniedziałek mam egzamin z analizy matematycznej z całego roku a w czwartek z programowania też z całego roku więc też nie za heja :)))) .

07.06.2003
12:59
smile
[108]

Minas Morgul [ Senator ]

Podoba mi sie, ale Bremenowi chyba chodzilo o dobor kolorow...hm..nie wiem.

Ja w drzewku nie widze nic zlego. Moze sprobuj zmienic wyglad kory (?).
W kazdym razie, jak dla mnie, to jest to ladne.


A oto moje "dzielo". Ciesze sie, ze wreszcie cos mi w finalu wyszlo.

07.06.2003
13:02
smile
[109]

Minas Morgul [ Senator ]

ZZar - mam taka wersje Brazila (bez zadnych napisow) i jak chcesz, to wysle ci na maila.

Max r4, to po prostu 3d studio max 4.0, a r5 to 3d Studio max 5.0 :)

Te numerki wlasnie to znacza :)

Hmm...co do pytania o sprzet, to moze na poczatek jakas dobra karta graficzna? :)

07.06.2003
15:26
smile
[110]

ZZar [ Konsul ]

Minas Morgul--> Ok to ślij na maila dzięks. Fajne pracki . Spróbuj wykorzystać teraz to czego się nauczyłeś do ulepszenia twojej pracy tej z portalem i człowieczkiem w jego centrum (jak się da) . Hehe.

07.06.2003
15:45
smile
[111]

Minas Morgul [ Senator ]

Mozesz odbierac maila.
Co do mojej pracki z portalem, to zaczne ja robic od nowa, bo za bardzo tu namieszalem i teraz tekstury sa TAK ZIARNISTE I TAK JASKRAWE, ze obojetnie, jaka teksture wrzuce, to wyglada to beznadziejnie. :)

07.06.2003
16:56
[112]

Bremen [ The Dude ]

Minas --> blad :)...max r.5 to lepsze sciaganie tekstur przez UVW wrap (czy jakos tak) dodatkowo CS jest znacznie lepszy bo wersja 4 :)...pozatym o ile sie nie myle to lepszy render itp. :)

07.06.2003
17:14
[113]

Minas Morgul [ Senator ]

Hmm
tego nie wiedzialem.
Zawsze, jak patrze na pluginy, to pisze, ze jest przeznaczony do 3ds Max r.4, wiec wytlumaczylem sobie to tak, ze to do wersji 4.0 :-)
Sa tez pluginy pod r3, r5.

Od kad mam maxa, to myslalem w ten sposob :)

Ale jesli to cos innego, to i ja i Zzar z tego skorzystamy ;-)

07.06.2003
17:56
smile
[114]

Karrde [ Pretorianin ]

Minas --> zamieszałeś :-)

3ds max r4, to właśnie "czwórka" maxa, a 3ds max r5 to "piątka", kolejna wersja. Czyli TAK, to jest 4.0 i 5.0, a Bremenowi chodziło o to, że poza wymienionymi przez Ciebie różnicami są też jakieś bardziej wartościowe :-)

07.06.2003
18:01
[115]

Minas Morgul [ Senator ]

Moj blad. Zle przeczytalem pytanie. Myslalem, ze chodzi o to, co oznacza "r4", "r5", ale teraz patrze i faktycznie, zle przeczytalem.

Nie podalem zadnych roznic miedzy nimi ;)

Hmm...przynajmniej sie wszystko wyjasnilo.


Przydaloby sie zalozyc nowy watek, bo ten juz jest troche "spasiony". :)

07.06.2003
18:50
[116]

Minas Morgul [ Senator ]

Nowy:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.