GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Baldur's gate I - część 73

23.04.2003
13:52
[1]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Baldur's gate I - część 73

Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział: historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...

...

Gawędzą i zabijają problemy :

- Aschman, lubi wino, wódkę i mroczne elfki...;))
- Attyla, wódz Hunów, dzielny przewodnik ku świetlanej przyszłości wątku
- mgr Aurelinus, strażnik moralności, znający tajniki tworzenia dodatków, jak i rzeczy z tym związanych
- Ayertienna, piękna elfia czarodziejka wabiąca mężczyzn do swej wieży, acz niezwykle pomocna i skora do dawania rad (zwłaszcza, gdy nie ma pojęcia, o czym mówi)
- BarD, rymiarz i prześmiewca - jak to bard, jest nieco nawiedzony (i dziwny) ale zawsze skory do śmiechu
- Belt, przewodniczący przyjacielskiego nam wątku o BG II, raczy mawiać; hehe i tak do mnie wtraficie!
- Bullzeye_NEO, fan wywaru z rzepy, należy do NATF - Nadętych Amatorów Tupania Fenomalnego
- Carrignarone, zawsze dobrze poinformowany, prześciga często "starych wyjadaczy"
- Dwalin, mężny krasnolud, zakochany w swoim toporze, mieszkający na dalekiej północy
- Earina, znana w świecie zabójczyni ogrów-magów. Strzeżcie się!
- Gofer, stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał,założyciel wątku o BG
- Grjgori, podobnie jak Aurelinus, znawca IE; chcesz dobrać się do gry – on ci poradzi, jak to zrobić
- Hathor, pani Zapomnianej Wyspy na mroźnej północy, biegła w manipulacji materią świata BG, autorka Xięgi
- Hayabusa, Saki vazaki zarąbali mi mazaki-ot jego dewiza, bardzo rozmowny, a najbardziej ze sobą:)
- Ines, wiecznie pomykająca, szczęśliwa, wchodząca i wychodząca
- Krees, zmagający się z nieprawościami Wybrzeża Mieczy i z magisterką
- Mr. Kalgan rzadko wpadający, ale jak już to hucznie i z okrzykiem: Dawać dodatek!!!
- Raistlinek, pelen magii i wiedzy, bajarz prosto z dalekiego Krynnu
- Regis, to takie niewiadomo co, czasem zapyta, czasem odpowie, nikt nie wie, jakie myśli ma na głowie
- n2n, ciężkokapujący, ale łopata i powtarzanie w kółko robi swoje
- Sakhar, zgłębiający tajniki aurelinusowego dodatku, władca Otchłani
- Valencis, chodząca encyklopedia świata BG, w quizie rzuć wyzwanie i wygraj - to dopiero zdanie!
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Zed Nocear, twórca map i pięknych, stylowych ikonek
- Xelloss, tajemniczy mag o ogromnej sile, ciągle się o coś pyta, ciągle dostaje odpowiedź, ale i tak je zapomina
- @@@, znany też jako Kapucyn/Nostradamus powrócił i ma się dobrze..


Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie – uważaj, ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...

link do poprzedniej części:

23.04.2003
14:10
[2]

M'Rek [ Konsul ]

Za późno zauważyłem, że to już nowy wątek, zatem powtórzę jeszcze raz:
Aurelinus ---> 1. Masz rację. Zbroję Skąpany we Krwi może u mnie nosić Wojownik i Palladyn (i chyba łowca).
2. Usunę Narlen.dlg (mam save sprzed wejścia do Wrót) i sprawdzę.

23.04.2003
14:28
[3]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Próbowałem rozpakować kilka razy, na kilku komputerach i nic. Ściągnąłem inny plik z Internetu i będę sprawdzać.
Moje save z v01 działają tak, jak opisałem (czyli jestem więźniem lokacji). Masz rację - muszę sprawdzić co będzie, gdy zacznę od nowa. Ale to dopiero za jakąś godzinę. W każdym razie dam znać, co wyszło.

23.04.2003
14:42
[4]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek --> Ja mam save od Carrignarone - najprawdopodobniej z wersji 1.0 (tak mi sie wydaje) i chodze z niego po wersji 1.05. Za to wywala mi gre, jak przylacze Buba, ale ten sam Bub dziala u Zeda ;)
He, he - no nie ma jak komputery, nigdy sie nie mozna nudzic :D

23.04.2003
18:19
[5]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Hathor --> Czy nie grasz przypadkiem głównym bohaterem płci żeńskiej? Teksty Buba wpisywane są przez auto-IAP do Dialog.TLK, ale nie do DialogF.TLK. Może to jest przyczyną, choć nie mam przekonania.

M'Rek --> Nie wiem co Ci doradzić z tym nieprzechodzeniem na inne obszary. Kody są bez sensu, jeśli chcesz normalnie pograć sobie dla przyjemności, a nie testować jakiś konkretny wariant. NTotSC 1.0 i 1.05 powinny być w pełni kompatybilne. Może powinieneś przeinstalować całą grę a nie tylko dodatek.

23.04.2003
18:19
[6]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Niestety miałaś rację. Save'y z v1.0 nie chodzą w moim 1.05. Walczę z instalacją.

23.04.2003
18:24
[7]

M'Rek [ Konsul ]

Zed Nocear ---> Zacząłem instalację od nowa (od zera). Za którymś razem się uda. (a o kodach myślałem tylko po to, by "przeskoczyć" z jednej lokacji do drugiej.
Hathor ---> Nowa gra "chodziła", ale zaszedłem daleko i nie chciałbym zaczynać od nowa.

23.04.2003
18:42
[8]

Krees [ Generaďż˝ ]

Czy ktoś wie, gdzie można znaleźć ósmego NPC w OzPWM? W Override jest jego avatar, z którego wynika, że jest to krasnoludzki wojownik imieniem Ferthg. Ja za nic nie mogłem go spotkać :(.

23.04.2003
20:18
[9]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Zed --> Ja zawsze wysylam do Krain swojego łowcę ;) A teraz gram łowca dzieki uprzejmosci Carrignarone, ow lowca ma z reszta tak na imie. Nie wiem tylko z jakiej wersji NTotSC jest save... ale wydaje mi sie, ze z 1.0??? To juz Carrignarone musialby wyjasnic.

M'Rek --> Mam nadzieje, ze przeinstalowanie cos da. Ja dostalam save przed przylaczeniam Jet'Layi - gora mapki jest juz odkryta, wojuje w Lesie Ostrych Kłów... (choc tak na prwade, to bladzilam wczoraj po Upadlym Lesie ;))) )

Krees --> Nie wiem, gdzie on jest, ale u mnie na www masz jego stsay i portreciki - to Fearthgil Zabojca Trolli. Tez jestem ciekawa tego NPCa, niestety spod NI nie poterafier sprawdzic, gdzie on sie podziewa....

23.04.2003
20:21
[10]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek --> w razie co, zrob kopie save i potem podmieniaj jego nazwe lub uzyj tego, czego nie wolno - czyli Sword Coast Keeper - jesli potrafisz to do czegos zastosowac - i sprobuj zapisac gre na nowo... Ja niestety uzylam to tylko raz by podmienic portret, wiec Ci wiecej nie poradze. Aurelinus nie zaleca stosowania tego programu, ale skoro i tak i tak nie dziala? ;)

23.04.2003
23:56
[11]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

A, przypomnialo mi sie - M'Rek patch bgtosc_intI.exe nie dziala jednak - cos mu sie stalo podaczas pakowania... Musisz go osobno pobrac z sieci.
Poza tym u Zeda jest do pobrania patch do tej niedzialajacej w wersji NTotSC v1.05 lokacji jaskini kolo Swiatyni :)

A ja nie mam wyjscia, musze sie brac za ulamki, bo juz wszedzie taka cisza...

24.04.2003
07:41
[12]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Jak widać, lubisz nocne życie ;)

24.04.2003
08:22
[13]

-grjgori- [ Konsul ]

Hathor --> Aby sprawdzić gdzie jest jakiś NPC zazwyczaj wystarcza zajrzenie do plik Baldr.GAM (czy jak on się tam nazywa w jedynce). Później tylko sprawdzamy plik ARE, ewentualnie BCS i już wszystko wiadomo. Przynajmniej tak to powinno wyglądać normalnie.
A w NI nie bylo przypadkiem jakiejś opcji przeszukiwania plików ARE w poszukiwaniu konkretnych CRE? Sorry ale w tej chwili sam nie mogę tego sprawdzić.

24.04.2003
08:57
[14]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor, Zed ---> Jak mówią - do trzech razy sztuka. Za trzecim razem się udało. Przy czym save z 1.0 nie chodził jak trzeba w "czystej" 1.05. Dopiero po dorzuceniu patch'a v02c (dzięki, Zed) zadziałało i mogę spokojnie przenosić się z lokacji do lokacji. Ale co mi to napsuło krwi.

24.04.2003
09:55
[15]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Grjgori --> Dane z Baldur gam maja sie nijak do ich rzeczywistych obecnosci w grze. Przynajmniej, jak sprawdzalam to razu pewnego, to tak bylo. Moze sie myle. Musialabym sprawdzac pliki AR, a nie mam teraz kiedy zajrzec do NI i nie znam jeszcze jego wszystkich opcji. Moze w sobote, jak wroce z uczelni (dzis jade). .

M'Rek --> Ciesze sie, ze dziala :D

24.04.2003
11:45
[16]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> A jak ja się cieszę =). A tak na marginesie - czy mogłabyś wymienić u siebie (na Wyspie) ten "skopany" plik bgtosc_intI.exe (ja go juz wziąłem z sieci, ale inni - przyszli miłośnicy NTotSC - mieliby łatwiejsze życie)?
Zed ---> Ten nowy plik (poprawka do jaskini) mało się rzuca w oczy (wiedziałem, że jest, szukałem i nie mogłem znależć. To chyba te lata spędzone nad księgami w Candlekeep osłabiły mi wzrok ;)). Może byś go umieścił w Poprawkach i modyfikacjach..., poniżej patcha 02c (też z opisem *NOWE*)?

24.04.2003
12:09
[17]

Krees [ Generaďż˝ ]

Hathor---> Twa wyspa jawi się tak rozległą, iż strudzony wędrowiec nijak nie może odnaleźć tam wojowniczego krasnoluda...

24.04.2003
12:17
[18]

Carrignarone [ Konsul ]

Witam po świętach.
Hathor ---> Tak, Carraignarone i s-ka pochodzą z pierwszej wersji z patchem 4a. Wersję 1.05 ściągnąłem dopiero w zeszłym tygodniu, a teraz gram w dwójkę, a tak w ogóle to ja nie mam czasu na Baldura.

24.04.2003
13:11
smile
[19]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

M'Rek --> Ależ tak właśnie jest zrobione od początku (czyli od 23.04.2003)! Jest malutki link przy wiadomości, ale przede wszystkim opis z linkiem w dziale modów poniżej nowego patcha zbiorczego z dodanym napisem *NOWE*.

Chyba aż tak bardzo wzrok Tobie nie osłabł, bo jak będziesz grał w Baldursa? Albo masz passę wyjątkowego pecha z BG? Ale do trzech razy sztuka, więc już limit wyczerpałeś ;-)).

24.04.2003
13:15
[20]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Zapomniałem powiedzieć - piękny obrazek.

Krees ---> Masz rację, tego krasnoluda nie można odszukać. Co śmieszniejsze, sam niedawno go widziałem na Wyspie...

24.04.2003
13:20
[21]

M'Rek [ Konsul ]

Zed ---> Masz rację, oczywiście jest trochę niżej. Kupię sobie duuuużą lupę :)

24.04.2003
14:32
[22]

-grjgori- [ Konsul ]

Co prawda spis NPCów troche ciężko znaleźć ale dla chcącego nic trudnego :D

24.04.2003
15:11
[23]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

no, tak. Cieszę się, że głupia dyskusja wywołana przez spamera już ucichła. Na zdecydowane zakończenie dodam tylko, że jeśli chodzi o opisywanie dodatku w taki sposób jak na jednej z tych stron, to myślę, że mierny autor tegoż powinien najpierw wyrazić oficjalnie swoją opinię, np. tutaj, a potem umieszczać opis w stylu: "jest wiele dodatków, w tym jeden Aurelinusa i właśnie tylko on wymaga >jakiejś bliżej nieokreślonej armii patchy<, bo.... bla bla bla..., a inne niczym cuda natury chodzą - w zasadzie wystarczy wpisać tylko ich nazwę w GAME OPTIONS i tyle (bez ściągania). I oto mi poszło.

Wasz krasnolud podobno znajduje się w kopalniach, które powinniście odwiedzić przy okazji questu Otho (jest w kuźni Taeroma od chyba 3-go aktu), gdzie siedzi śmietanka Drowów, w tym... Jarlaxle znany z TDD i SoA (ma braci?)...

Jeśli chodzi o wersję 1.05, to zanim zaczniecie patchować cokolwiek, sprawdzcie dokładnie, czy nie jest to błąd typu >nikt nic nie wie, a u innych chodzi<. W tym wypadku należy wstrzymać się z podmianą dopóki dany osobnik (bez urazy, proszę) nie sprawdzi dokładnie instalacji gry. JA NP. TERAZ, POMIMO WIELU PRÓB NIE MOGĘ ODPALIĆ CLUAConsole... (ale jaja) i nic nie pomaga.... Może ktoś mi przypomni gdzie co trzeba wpisać i jak ją uruchomić, bo może coś przeaczam???? To nie żart. Już kiedyś uruchamiałem ję z zupełnie innego miejsca, ku zdumieniu niejakiego HLIDA...
Nowy plik worldmap.wmp i mapicons.BAM należy bewzględnie umieścić bezpośrednio w instalacji 1.05 (z szacunkiem dla pracy ZEDa) - bo ja nie mogłem z powodu braku rzeczonych mapikonek. Podobnie z TIS-em do podziemi koło Światyni Poranka (choć mam pewne wątpliwości co do pewności tego uszkodzenia (a nie buga)).

Jeśli chodzi o konwersję BGII/ToB, to stoję w miejscu. Nie mogę na razie przekonwertować mapikonek, bo oczywiście w BG II musiał być jakiś haczyk i jest z ikonkami. Dowcip polega na tym, że w pliku BAM jest co innego, niż można to obejrzeć w podglądzie w NI... i dopóki tego nie przeskoczę, to cały pomysł stoi. Krótko mówiąć, możę ktoś już spotkał się gdzieś z tym problemem (np. GRJGORI) - potrzebuję więcej i mniejszych (zdecydowanie) ikonek. Podstawienie się udaje bez problemu ( wg schematu zastosowanego w BG II, choć jak mówię co innego jest, co innego widać w oryginale), ale nowe ikonki nie dają się przesuwać po mapie i bólllllll..... Niesztety, nie mogę też przekonwertować większości map z BG I.... bo mój IETME mówi: SYSTEM HAS RUN OUT OF ITS RESOURCES> IT'S NOT A BUG. TIME TO RESTART YOUR WINDOWS... Co to ma być? Mam z tym problem od czasu robienia dodatku, ale teraz praktycznie każda mapa mi się wywala. W nocy zmienię system z 98 na ME, może to będzie lepiej zarządzać pamięcią. Jakieś sugestie???????? Ruszam na stronę TeamBG, może coś wykopię.
GRJGORI - help if you are able or heard 'bot it.

24.04.2003
15:14
[24]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Aha - oficjalny patch do directX 8.0 znajdujący się w instalacji gry można rozpakować komendą EXTRACT TO w WinComanderze, nawet jeśli wirus uszkodził samorozpakowanie, a tak chyba siędzieje. Opcjonalnie, proszę Hathor o usunięcie go z instalacji, bo chyba nie miało go być... nie pamiętam...

24.04.2003
15:21
[25]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Aha - kłopot z przenoszeniem się między lokacjami jest prosty - w dodatku muszą być wszystkie trzy pliki jednego autorstwa, czyli teraz Zeda : worldmap.wmp, worlmap.MOS i mapicons.BAM. Ten problem wywołuje to, że kolega ZED przy okazji wstawiania nowych mapikonek zmodyfikował (zapewne nieświadomie) plik worldmap.wmp i teraz zdaryć może się kasza. Dlatego żądam umieszczenia tych poprawek bezpośredniow instalacji, bez prawa do patchy. Bo teraz w instalacji 1.05 jest właśnie kasza, spowodowana tym, że plik wmp jest Zeda, a ikonki moje, czyli oryginalne. Gra powinna w tym wypadku chodzić prawidłowo tylko od zera...

24.04.2003
15:53
[26]

-grjgori- [ Konsul ]

Aurelinus --> Nie wiem dokładnie o co ci chodzi. A juz tym bardziej nie wiem dlaczego uważasz, że mógłbym cos w tej sprawie wiedzić. Zawsze powtarzam że są dwie rzeczy na których sie absolutnie nie znam są to grafiki i muzyka.
Jedyne co mogę zasugerować to użycie innego programu niż NI. Np. Bam Editor (czzy resizer) jakos tak się chyba nazywał.
Jest tez narzędzie do którego podawałem ostatnio linka. Jeśli nie znajdziesz to skorzystaj z linka obok mojego linka i na otwartej stronie przejdź do DLTCEP i tam na forum poszukaj linka śkąd można ściągnąć plik. Powinien być w jednym z "przyczepionych" tematów.

24.04.2003
15:58
[27]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

grjgori----> lub ew. ktokolwiek . próbuję wstawić posta na forum teambg dotyczącego tych kłopotów z nowymi (znacznie mniejszymi ikonkami) do BG II/ToB. niestety po zalogowaniu strona mnie wita i gdy chcę wstawić posta każe się zalogować ponownie i tak w koło. Proszę więc kogoś, by w moim lub własnym imieniu zadał pytanie jak muszą być skonwertowane lub stworzone alternatywne ikony, by można było je przesuwać po mapie w IETME. Bezpośrednie wstawienie ikonek z IWD II (a o takie mniej-więcej chodzi) nic nie daje, bo BG II używa jakieś metody ściemniania RED od 80 do 20% przy klikaniu na nią. OK> użyłem więc indentycznego schematu jak wygląda to w pliku BAM (program BAMWorkshop) i postawiłem odpowiednie sekwencje i... bez zmian. Ikonki są >unmovable (or frozen) on worldmap< - O co chodzi?

24.04.2003
16:14
[28]

M'Rek [ Konsul ]

Dotyczy akcji ze złodziejami pod Jesiotrem
Aurelinus ---> Sprawdziłem 3 razy - usunięcie pliku Narlen.dlg pozwala rozmówić się z Narlenem. Gdy ten plik jest - rozmowa nie jest możliwa. Tak jak mówiłeś - trzeba go usunąć.

24.04.2003
16:26
[29]

M'Rek [ Konsul ]

Aurelinus ---> Nie wiem, czy o to Ci chodziło. Cytuję za Gry-Online:
W katalogu gdzie masz zainstalowaną grę znajdź plik Baldur.ini i dodaj do niego linie:
W [Game Options] dodaj Cheats=1
Po zapisaniu pliku uruchom grę i wciśnij CTRL+TAB aby przywołać konsolę. Następnie wpisz kod, naciśnij Enter a następnie zamknij konsolę naciskając CTRL+TAB.
CLUAConsole:CreateCreature("Ray") - tworzy Gibberling
CLUAConsole:CreateCreature("Khalid") - tworzy Khalid
CLUAConsole:CreateCreature("Noober") - tworzy najleprzego NPC
CLUAConsole:CreateItem("nazwa przedmiotu") – daje przedmiot z listy

24.04.2003
16:35
[30]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Ależ oczywiście, że świadomie.

Ja nie podmieniłem tylko dodałem 2 nowe ikonki do MAPICONS.BAM, zostawiając wszystkie oryginalne. Aby były one widoczne w grze, WORLDMAP.WMP musi się do nich odwoływać. Wstawiając do wersji 1.05 tylko WORLDMAP.WMP z mojego patcha, ale bez nowego MAPICONS.BAM spowodowałeś, że WORLDMAP.WMP odwołuje się teraz do numerów ikonek, które nie istnieją w starym MAPICONS.BAM. Stąd wszystkie problemy.

I sorry, ale nie wiem jak mogłeś nie mieć pozostałych moich plików, skoro zawsze dystrybułowałem je wszystkie 3 razem w jednym patchu. WORLDMAP.MOS nie jest nijak powiązany z pozostałymi plikami, to zwykły obrazek tła, więc można go nie dołączać, jak komuś się nie podoba.

24.04.2003
16:35
[31]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Krees --> A wejdz do DSotSC - link w menu z boku - a znajdziesz opis dzielnego krasnoluda i proponowany przeze mnie alternatywny portret (specjalnie polkolorowalam krasnoluda na rudo, by pasowal!)

24.04.2003
16:39
[32]

Krees [ Generaďż˝ ]

Aurelinus napisał: "Wasz krasnolud podobno znajduje się w kopalniach, które powinniście odwiedzić przy okazji questu Otho (jest w kuźni Taeroma od chyba 3-go aktu), gdzie siedzi śmietanka Drowów, w tym... Jarlaxle znany z TDD i SoA (ma braci?)... "

Dzięki. Teraz wszystko staje się jasne. Nie znalazłem go za pierwszym podejściem do dodatku, bo po prostu nie wiedziałem o tym queście. Nie uaktywnił się i już :(. Na szczęście ostatnio zmieniłem krzemowego rumaka i kiedy skończę przygodę z Irenicusem, wrócę na Wybrzeże Mieczy, aby skopać tyłki w dobrej sprawie :).
Obowiązkowo druidem...:))

24.04.2003
16:42
[33]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Aurelinus --> A w sprawie tła jaskini nikt nie wypomina błędu popełnionego przez Ciebie. To rzeczywiście złośliwy błąd programu pakującego do BIF, tym złośliwszy, że objętość pliku wydaje się OK. I trudno by go było wykryć nawet przy pobieżnym testowaniu. Trzeba po prostu zajść do tej feralnej jaskini. Ale jak by nie było dla graczy błąd jest.

24.04.2003
16:56
[34]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek --> zrobie to, ale w weekend, teraz nie moge, bo zaraz jade w swiat ;) poza tym - ja nie mam wlasciwej wersji pliku ;) musze go poszukac albo pobrac od Zeda, jesli ma :)
A obrazek wycielam specjalnie dla watku, jeno troche za duzy i sie rozciagnal w okienku ;)
Ha, to u mnie all chodzi, bo wgralam od razu oplatch Zeda :D

Aurelinus --> Jak wyzej, wzystko podmienie, jak wroce z Poznania, a dzis moze tylko dodam info albo.... usune link do pliku na kilka godzin :> Sie zobaczy ;)

Usunąć:

- Narlen.dlg
- Instalke patcha directX 8.0
- plik TIS obszaru - Aurelinus - u mnie tez to nie dziala, jest blad!

Dodac:

- map ikons z patchy Zeda --> to moze Zed dokladnie mi mailnij, co dodac, bym nie skopala gry!


Prosze o uzupelnienie listy, jak wroce to postrama sie w sobote toto naprawic :)

24.04.2003
18:01
[35]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Wyruszasz w drogę, więc powodzenia na szlaku.

Do wszystkich (dwa pytania):
1. Otho (ten od wekiery) zleca nam odszukanie swego bratanka. Przeszukałem obie lokacje między Nshkel i Beregostem, załatwiłem jakieś orki i inne gadziajstwo, a chłopaka nie ma. Kto wie, gdzie on stoi?
2. Podobno jakaś elfka (cytat - przed mostem do Wrót Baldura) zleca zabicie ogra - maga). Czy ktoś ją widział?

24.04.2003
18:27
[36]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Heej

Mam pytanie: czy ktoś może natknął się w BG II ( wiem wiem,niby oddzielny wątek itd ale w końcu kilku osobom tutaj gra nieobca) na pliki z tekstami Jana Janssena. w jakiejś 'strawnej' formie? Powód zapytania jest banalny - chciałbym parę jego gadek wstawić jako dźwięki w Windzie a sam nie bardzo wiem, jak to zrobić.

Wie ktoś jak, albo skąd można by to wykombinować?

24.04.2003
18:30
[37]

Krees [ Generaďż˝ ]

M`Rek---> Odp. na pytanie 2. Tak, ja ją widziałem :). Pojawiła się zaraz po wejściu na lokację z mostem do Wrót, na lewo od drogi, ale nie trzeba się było za nią uganiać.

24.04.2003
18:44
[38]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek --> Dzieki :)

Hayabusa --> Mp3 z niektorymi powiedzonkami NPC sa na dodatkowej plycie z edycji kolekcjonerskiej BGII.

24.04.2003
19:24
[39]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Hathor - . Dzięki. Mam właśnie edyxję kolekcjonerską, antomiast te pliki które tam są .. niestety to tylko kilka wypowiedzi i nie tych, o które mi chodziło. Przepraszam. Wyraziłem się nieściśle.

24.04.2003
22:00
[40]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Zed---------> nie wiem również jakim cudem, ale mapicons.BAM nie było w żadnym ściągniętym przeze mnie patchu i już nie chcę wiedzieć. Mylisz się oczywiście, ale odpowiednio zmodyfikowałem worldmap.wmp, biorąc pod uwagę brak tych ikon, bo program domyślnie wyświetlał ikonkę nr 1 czyli kawałek Wrót, ale ponieważ IETME coś mi nawala, więc prawdopodobnie wchodzi w grę kolejny psikus owego, a nie czyjś błąd. Ponieważ oczywiście akceptuję powyższe zmiany dokonane przez ciebie i uznaję je za element wersji 1.50, dlatego domagam się ich uaktualnienia wg twojego pomysłu bezpośrednio w instalce. Od początku tak miało być, ale nie miałem jak i komu tego przekazać, a problem mapki wyskoczył mi całkiem przypadkiem.

24.04.2003
22:05
[41]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Hayabusa-------> ściągnij sobie z teambg program Infinity Sound Converter oraz trzy stery do niego - acm.exe, wavc.exe i jeszcze coś jak snd2.exe (?) i możesz przeprawić każdy plik dźwiękowy z gry do wav'a wg standardu Windows. Akurat pliki do gadek są spakowane w pliku Cresound.BIFF, więc wyekstraktuj sobie to co chcesz NI (on też obsługuje te sterowniki, ale nie wiem jak je umieścić, by działały) lub czymkolwiek innym.

24.04.2003
22:28
[42]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

M'rek-----> chłopina is dead. Znajdź zejście do podziemi (jest gdzieś przy jeziorku - skałkach), znajdziesz tam jego młotek, który tzreba zwrócić Otho. Powinien też tam być słynny ostatnio Ferthil i ekipa Drowów.

24.04.2003
22:48
[43]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Aha- wybaczcie to spamertwo, ale tak jak czytam, tak odpisuję, czyli od końca i korzystając dobroci właściciela łącza:

M'rek - dzięki, oczywiście to wiem, ale nie działa... dzięki.
Przy okazji, CTRL+TAB dotyczy BG II, bo w BG I to chyba jednak SPACE+TAB...

Plik BALDUR.GAM zawsze jest poprawny, ale w BG I są w nim postacie, które można na chwilę przyłączyć do siebie w podziemiu w Candlekeep, gdzie w ramach Tuturiala można nakopać widmowym wrogom i nauczyć się obsługi ekipy. Są tam min. Obe, Deder itp.

25.04.2003
06:54
[44]

bmarek [ Legionista ]

cześć
M'Rek---> ad.1) w obozie orków jest ognisko za którym jest wejście do jaskini, jaskinie składają się z ok 10 podziemnych lokacji znanych z BG, w połowie drogi natkniesz się na Fearthgila Zabojcę Trolli, który ma młot bratanka, a na końcu jaskiń czeka Cię spotkanie z silną ekipą drowów
ad.2) ta elfka stoi a właściwie porusza się w to i z powrotem przy wejściu na most do Wrót, jak jej u Ciebie nie ma to byćmoże ten quest zrobiłeś już wcześniej nieświadomie - ja czasami tak mam

25.04.2003
09:50
[45]

M'Rek [ Konsul ]

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Koło północy (czasu środkowoeuropejskiego) dotarłem do jaskini (wejście mało widoczne, przyznaję; w dodatku zmyliła mnie jaskinia na lokacji bliżej Beregostu; myslałem, że Otho bredzi coś na stare lata ;) opowiadając o obozowisku obok jaskini).
Schodzę w dół, poziom za poziomem...

25.04.2003
10:20
[46]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Teraz wszystko rozumiem. Rzeczywiście usunąłeś odwołania do nowych ikonek z worldmap.WMP, więc gra zaczęta w 1.05 chodzi bez nich. Ale gra zaczęta w wersji 1.0 z zainstalowaną poprawką mapy korzysta już z własnej kopii tego pliku w save'ie i dalej wymaga tych ikonek, więc gra się sypie.

Z całego zamieszania wynika wniosek dla wszystkich graczy. Kto grał z poprawką mapy w wersji 1.0 NTotSC musi teraz zainstalować ją przy przejściu na 1.05, Osobno, lub z całym patchem zbiorczym, bo nowa wersja NTotSC nie zawiera tych plików. . Patchset 02c umożliwia kontynuację już zaczętej gry, ale też nie zawiera mojej wersji worldmap.WMP. Kto chce mieć nowe ikonki przy rozpoczęciu gry w 1.05 może zainstalować dodatkowo samą poprawkę mapy. Wkrótce patchset 02d z wszystkimi plikami.

Aurelinus --> Drażni mnie, kiedy swoją propozycję wyrażasz słowami "domagam się, żądam". W końcu poświęciłem na tę skromną poprawkę kilka wieczorów własnej pracy. Ale nikt bardziej nie jest zwolennikiem integracji jej z Twoim dodatkiem jak ja. Niech więc będzie pokój.

Musimy z Hathor szybko ustalić, co włączyć do poprawionej wersji dodatku poza niezbędnymi rzeczami. Jestem zwolennikiem właczenia wszystkich rozszerzeń jakie zabrałem a nie tylko poprawki mapy. Poza tym wydaje mi się eleganckie załaczyć wykaz wszystkich włączanych minipoprawek z opisami ich autorów. Będzie to nie tylko eleganckie wobec autorów tych miniprzeróbek, ale też będzie stanowić klarowną sytuacje dla graczy - co znajduje się w dodatku i nie ma potrzeby doinstalowywać. Najelegantsza sytuacja gdyby wszystko, co można znaleźć do dodatku już w nim było. I jeszcze drobna sprawa nazwy nowej dystrybucji wersji 1.05. Numeracja 1.05a nie rzuca się w oczy, sugeruje, że zmiany są mało istotne. Gdyby włączyć wszystkie poprawki do dodatku, to sugerowałbym wersję 1.06.

Hathor chciała dać nową wersję dodatku na swojej stronie już w sobotę. Aurelinus, więc jakbyś mogł się w miarę szybko zdeklarować do tych propozycji, to byłbym wdzięczny.

Na koniec z innej beczki. Wydaje mi się, że naszemu zawiązanemu teamowi do robienia moda brakuje beta-testerów. Byłoby nawet lepiej, jeśli nie byłyby to te same osoby, które go robią. Czy ktoś zdeklarowałby się w zamian za wcześniejsze udostępnienie, niż ogółowi, fragmentów moda, na uczciwe ich przechodzenie i zdawanie relacji o zauważonych błędach?

25.04.2003
10:54
[47]

M'Rek [ Konsul ]

Zed ---> Następny "kwiatek" z naszego pięknego ogródka. W taki sposób, jak na obrazku, wygląda wnętrze wieży maga w Kniei Larsa (chyba ten sam błąd, co w jaskini)

25.04.2003
11:18
[48]

M'Rek [ Konsul ]

Zed ---> kilka spraw:
1. Musiałbyś rozwiązać problem, co zrobić z poprawkami, które sam dałeś jako opjonalne (komuś mogą się nie podobać, a wtedy potrzebny byłby osobny patch do ich usunięcia).
2. Wykaz autorów - oczywiście.
3. Wersja 1.06 - jak wyżej.
4. Jeśli chodzi o testowanie, to nie ma sprawy - zgłaszam się na ochotnika.

25.04.2003
13:18
[49]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Zed--------> dobrze wiesz, co chcę powiedzieć, więc nie masz o co się obrażać, mnie chodzi wyłącznie o to, by wersja 1.50 pojawiła się ostatecznie w zintegrowanej formie, czyli z poprawkami, które wyszły do dnia jej ujawnienia. Dlatego "domagam" się, by wrzucić to do instalacji, a nie tworzyć kolejnych patchy. Powinno to wyglądać tak:
1. NTotSC v1.50 9w tym twoja mapka i ikony)
2. patch do NTotSC v1.00 uaktualniający ją do wersji 1.50
3. inne, dodatkowe patche które nie są integralnie związane z żadną z wersji (np. te dotyczące rozwiązań nazywanych przez ciebie "masochistycznymi" itp...)

Jeśli chodzi o pliki tekstowe, to możecie oczywiście dopisać, co się wam żywnie podoba, w moim lub własnym imieniu, bo instalka 1.50 jest w waszych rękach, więc się nie złość. O ile się nie mylę, to w pliku tekstowym podałem zresztą te informacje na samym wstępie, pomimo, że aktualnie ikonek nie ma.

25.04.2003
13:23
[50]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

JAK patrzę na te wykszaczone mapki, to dochodzę do przekonania, że BG I ma naprawdę fatalny silnik, skoro przy pakowaniu wychodzą takie numery, które w zasadzie poddają w wątpliwość sens całej operacji. Wygląda na to, że będę musiał jeszcze raz to spakować i spróbować najpierw sprawdzić na innym kompie, czy wszystko gra. Bo wygląda na to, że każda nowa mapka ma taki bląd. Sprawdźcie "duże" lokacje, proszę.

25.04.2003
13:40
[51]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

M'Rek --> Coś Ci podesłałem na skrzynkę.

Aurelinus --> Może po spakowaniu do BIF spróbuj je kontrolnie rozpakować i porównać z oryginalnymi plikami. U mnie ar3405.tis był od razu podejrzanie mały z tego felernego BIF-u.

I jeszcze jedno: jaka jest numeracja nowej wersji Twojego dodatku? Zawsze myślałem, że 1.05. Ale teraz piszesz 1.50. Więc już się pogubiłem. Rzecz może mało istotna, ale lepiej wyjaśnić.

25.04.2003
13:45
[52]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Kurczę, spamuję ale coś mi się jeszcze przypomniało.

Aurelinus --> Aby stworzyć patch zrównujący wersję 1.0 z wersją 1.50(1.05?) musisz dać nam pliki, dołożone od Ciebie po patchu 1.04A. Jest kilka istotnych nowości (poprawka twierdzy Daertmaca), które nie ukazały się osobnym patchem.

25.04.2003
13:59
[53]

Carrignarone [ Konsul ]

Aurelinus ---> Sprawdź pocztę. :)

25.04.2003
18:01
[54]

M'Rek [ Konsul ]

Zed ---> Dotarło.
Dwa pytania:
W związku z nowym modem - czy nie można wprowadzić pojemników na zwoje itp?
Pytanie ogólne - czy ktoś kiedyś stworzył cennik klejnotów (nigdy nie pamiętam, co warto zbierać).

25.04.2003
18:02
[55]

Raistlinek [ Pretorianin ]

Witam wszystkich po małej przerwie, trzeba było troszkę postudiować:)

Hator----> Dziękuję bardzo:))

25.04.2003
19:32
[56]

Krees [ Generaďż˝ ]

M`Rek---> Ciekawa propozycja :). Niestety, nie da się stworzyć ściśle określonego cennika, bo cena w sklepie zależy od reputacji, charyzmy, oraz od tego, czy już w danym sklepie sprzedało się dany towar-jeśli tak, to cena leci w dół.
Można by się jednak pokusić o stworzenie rankingu wartości klejnotów. Spróbuję go zapoczątkować z nadzieją, że inni się dołączą:
1.Kamień łotrzyków,
2.Diament,
3.Szmaragd,
4.Perła,
5....
cdn. ????

25.04.2003
21:36
[57]

-grjgori- [ Konsul ]

M'Rek --> Pojemniki daloby sie wprowadzi. Nie sa to jakieś nadzwyczajne przedmioty, a Zed powinien sobie z tym raczej bez problemu poradzić.
A co do klejnotów to albo sie jest zachłannym i zbiera się wszystkie, albo tylko to o bogatszej nazwie ;)

26.04.2003
00:24
[58]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Przychylam sie do wniosku o opoznienie terminu udostepnienia poprawionej wersji NTotSC :)

Aurelinus --> Odwrotnie, w BG1 ctrl+tam, a w BG2 spacja+costam ;) Chodzi o CLUA!

26.04.2003
00:27
[59]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Uh, teraz ja pospamuje - mialo byc ctrl+TAB a nie tam, a w Bg2 wariant ze spacja

26.04.2003
00:42
[60]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

A czy kamien lotrzykow sie do czegos w BG1 przydaje? I w pozostalych grach - BG2, IwD 1&2 - np. jako komponent magiczny (zgodnie z opisem???)???

26.04.2003
00:55
[61]

Raistlinek [ Pretorianin ]

Hathor---->Kamień łotrzyków przydaje sie tylko w BG2 do jednej misji (aby przejść przez portal), a o ile wiem w żadnej innej cześci się nie przydaje.

26.04.2003
08:18
[62]

M'Rek [ Konsul ]

Cennik klejnotów (ceny biżuterii chyba się nie zmieniają, w przeciwieństwie do innych rzeczy)
1. naszyjnik Łza Laeral - czy jakoś tam (3000?)
2. kamień łotrzyków (2000)
3. diament (1000?)
4. szmaragd (500?)
perłowy naszyjnik (500)
5. perła (100)

Wszystkich, którzy odwiedzają sklepy proszę o potwierdzenie lub wprowadzenie zmian.

Hathor ---> Wg mnie Raistlinek ma rację. Kamień łotrzyków przydaje się w BG2 - ten portal; w BG1 możemy dzieki niemu zyskać sympatię Narlena (który oszukuje nas przy podziale).

Hathor, Raistlinek ---> Jak wam służy nocne życie?

26.04.2003
09:29
[63]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek --> Nie sluzy, ale te posty, to jeszcze wczesnie byly dodane ;) Najgorzej, jak sie zasiedzi do 4 rano.... Cos z tym trzeba robic, bo inaczej padne. Poki co, ekipy remontowe w bloku nad tym pracuja - budza mnie wczesniej, to i wczesniej pojde spac ;)

26.04.2003
09:52
[64]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Witaj w środku dnia ;)
Czy byłaś już może w Północnej Cytadeli? Jest tam (chyba) katana Furia Niebios. Jeśli tam byłaś (będziesz?) obejrzyj tę katanę i sprawdź, kto ją może używać. Pozbyłem się jej (nie lubię mieczy dwuręcznych), a chciałem sprawdzić, kto może ją nosić (i teoretycznie - np. wojownik, i w praktyce - złodziej/mag?)

26.04.2003
10:02
[65]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek --> Ano wlasnie sprawdzam poczte i odpisuje na Twoje posty :)
Niestety, nie bylam jeszcze nigdzie od ostatniej przeprawy ze smokiem , 2 watki temu ;) Jak bede w Cytadeli, to postaram sie to sprawdzic, ale niepredko to nastapi.

26.04.2003
10:15
[66]

Raistlinek [ Pretorianin ]

M'Rek---->Furia Niebios? Czyzby ktoś zerżnął broń z BG2?

26.04.2003
10:36
[67]

Raistlinek [ Pretorianin ]

M'Rek -----> Furia Niebios to najlepsza katana w BG2, wymiatająca. Ty ją znalazłeś w dodatku do BG1 tak? W takim razie jest sławna:)) Wiem, że do BG2 jest nawet modzik umożliwiający ulepszenie jej (działa wtedy jak katana+5).

26.04.2003
11:06
[68]

Raistlinek [ Pretorianin ]

M'Rek----> Sorki, że się nie mogę scalić w jednym poście:/ Jak możesz to zrób screena tej katany, zobaczę czy jest identyczna z tą z BG2:)

26.04.2003
11:24
[69]

M'Rek [ Konsul ]

Raistlinek ---> Nie mam, bo sprzedałem. Może mam jakiegoś wcześniejszego save'a, to wróce do Północnej Cytadeli i sprawdzę.

26.04.2003
11:40
[70]

M'Rek [ Konsul ]

Dotyczy poszukiwanego wcześniej (ja go szukałem) Zabójcy Trolli...
1. Spotkałem go, w bardzo niemiłym towarzystwie.
2. Przeszkadza, ględząc w czasie walki.
3. Nie chce oddać młotka, musiałem mu go ukraść. (Bez młotka nie dokończymy questu, sprawdziłem).
4. Jest chyba trochę pomylony, bo przy pierwszym spotkaniu gada coś o Minscu (którego w drużynie nie miałem) - że wpadł w berserk i umrze, jeśli ma mniej niż 15 punktów życia(czy coś koło tego).
5. Ponieważ nie chciał oddać młotka, wczytałem save'a i spróbowałem jeszcze raz. Fragment dialogu - na obrazku. (Co tu robi natura i Faldorn)? Jak to można poprawić?

26.04.2003
13:19
[71]

Krees [ Generaďż˝ ]

M`Rek---> Faldorn niczym jakiś upierdliwy duch unosi się nad dodatkiem :). Ja miałem podobne rozmowy przy powtórnym przyłaczaniu Jet`Layi, Skeezera i (chyba) Keirii. :P

26.04.2003
14:08
smile
[72]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek & Krees --> To sa bledy w dialogach DSotSC. Proponuje, byscie w Strefie MODyfikacji na Wyspie zalozyli NTotSC Bug Raport i wpisywali takie kwiatki! Ba, sama zaraz zrobie ten temat :)

26.04.2003
17:42
[73]

Carrignarone [ Konsul ]

Heloł.
Uff, znalazłem cennik. Mam go w tabeli w pliku .htm, więc co się nakopiowałem to moje. Całość po angielsku, ale za to jest to chyba kompletna lista biżyterii i innych gratów, które możemy znaleźć.

Amulets
Bloodstone – 150

Gems
Turquiose – 2
Fire Agate – 5
Lynx Eye – 7 (5 for 37) (6 for 45) (7 for 52)
Sunstone – 12 (4 for 50) (5 for 62)
Andar – 15
Jasper – 17 (4 for 70)
Tchazar – 17
Skydrop – 20
Iol – 20
Zircon – 22
Bloodstone – 25
Moonstone – 25
Ziose – 30
Chrysoberyl – 35
Waterstar – 40
Shandon – 45
Star Dropside – 47
Horn Coral – 62
Aquamarine – 75
Garnet – 87
Sphene – 112
Black Opal – 150
Water Opal – 175
Moonbar – 187
Emerald – 750 (2 are Quest Items)
Diamond – 1000
Star Saphire – 1000
Rogue Stone – 2500

Necklaces
Silver – 5
Bluestone – 15
Agni Mani – 20
Rainbow Obsinian – 25
Tiger Cowrie Shell – 27
Gold – 30
Studded Necklace with Zios Gems – 75
Pearl – 500
Laeral's Tear Necklace – 3000

Rings
Silver – 2
Greenstone – 5
Sundance – 12 (2 for 25)
Gold – 20
Iol – 20
Onyx – 25
Bloodstone – 30
Jade – 40
Angel Skin – 50
Flamedance – 62
Fire Opal – 250
Ruby – 875

Other Items
Ankheg Shells – 500 (by Beregost Smithy - carry only one when selling else Smitty will take all for price of one; will not buy any after he makes Ankheg Armor for you), 250 Fenton
Bandit Scalp – 10 (Inn in Beregost), 25 (by Stores), 50 (by Officer Vai in Beregost, Jovial Juggler) (After completing Bandit Camp: if you talk to Vai and have no bandit scalps, she will leave for good and you get +1 reputation. As long as you have a scalp, she will stay and continue to purchase them from you)
Key to River Plug – 10 (Officer Vai, Beregost), 5 (Hazbazzer Drin, Sorcerous Sundries, Baldur's Gate)
Nymph's Hair – 500 (BG Sorcerous Sundries, but is actually traded for Nymph's Cloak [+2 CHA], no cost)
Pearl – 100
Winter Wolf Pelt – 500 (by Storekeeper in), Nashkel, 500 (Officer Vai, Beregost, Jovial Juggler)
Wyvern Heads – 2000 (Keldath Ormlyr, Temple East of Beregost, buys only one Wyvern head), 500 (Bartender in Feldepost's Inn, Beregost, first 500, second 300, third 100....), 500 (Thalantyr in High Hedge, first 500, second 450, third 400 ......), 1000 each (Officer Vai, Beregost, but you must also have at least one bandit scalp in your party's inventory [which you don't have to sell] or she will leave for good)

26.04.2003
19:16
[74]

Carrignarone [ Konsul ]

A tak w ogóle, to co tu tak pusto? Wszyscy grają, czy co? :)
Hathor, piszesz ułamki? Znaczy się Xięgę.

26.04.2003
20:06
[75]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Carrignarone --> Wszystkich na Wyspe wywialo ;) A co do Xsiegi Ulamkow - to fakt, od 8:45 mam zamiar sie za nie zabrac... ;) No, ale bylo tyle rzeczy do zrobienia po drodze... Teraz jakis posilek i kontynuje, co zostawialam nieskonczone - czytaj bede pisac :D

26.04.2003
20:11
[76]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Aurelinus --- > DZIĘKi za pomoc!!!!. Kłaniam się nisko.

26.04.2003
20:16
[77]

Carrignarone [ Konsul ]

Hathor ---> Czy 8:45 to jakaś szczególnie magiczna pora?

26.04.2003
21:01
[78]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Carrignarone --> W pewnym sensie, bo o tej porze dzis wstalam ;)

27.04.2003
10:53
[79]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

M'Rek, Grjgori --> W BG1+NTotSC nie ma zaimplementowanych ruchomych pojemników. Jest to piąta klasa "sklepu" (*.STO) po zwykłym sklepie, gospodzie, tawernie i świątyni, obecne w IWD+HoW i BG2+ToB, ale nie w BG1. Pojemniki na przedmioty można zrobić w BG1 tylko trikiem używając klasy zwykłego sklepu. Przedmioty wkłada się do pojemnika i wyciąga przez zwykłe kupowanie i sprzedawanie. To powoduje pewien problem, gdyż cena kupna różni się od ceny sprzedaży. Ustawiając we właściwościach sklepu 0% wartości przedmiotu przy kupnie i sprzedaży można większość przedmiotów kupować i sprzedawać do pojemnika za 1 szt. złota. Ale niektóre magiczne przedmioty mają nieredukowalny bonus do ceny przy sprzedaży. Rodzi to paradoks, że przedmioty można sprzedawać drożej niż je odkupywać i tym trikiem generować dowolną liczbę pieniędzy, co naturalnie podważa sens przechodzenia gry.

W DSotSC były pojemniki na przedmioty, ale z powodu tego absurdu Aurelinus je usunął w NTotSC (o czym pisze w readme do dodatku). W działalności sklepu można włączać/wykluczać tylko całe klasy przedmiotów. Z moich doświadczeń wynika, że tylko pierścienie, naszyjniki i kamienie szlachetne zachowują się "przyzwoicie" przy handlu (zawsze mają cenę 1 szt. złota). Dlatego planuję wprowadzenie do gry (może w naszym modzie) "sakiewki na klejnoty". Pojemniki na zwoje, torby na mikstury i torby podróżne nie są możliwe z powodu powyższego paradoksu.

27.04.2003
15:10
[80]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Z postów na CDP wygląda na to, że wszystkie lub przynajmniej większość plików TIS obszarów dodanych w NTotSC została uszkodzona przy pakowaniu do BIF. Nie ma sensu robić do tego łatki, bo będzie miał kilkadziesiąt MB. Zamiast tego powstanie wersja 1.06 NTotSC

Hathor --> Serwer Zapomnianej Wyspy nie działa, więc jak zdążę zrobić 1.06, to wrzucę w poniedziałek. Jak nie zdążę, to dopiero po długim weekendzie majowym, bo biorę urlop od wtorku i wyjeżdżam w górki.

27.04.2003
18:30
[81]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Zed --> Juz www dziala, a FTP chyba caly czas dziala - bo sprawdzalam. Ale nieszkodzi, moze byc jutro :)

Tylko co teraz z tymi BIFami????

27.04.2003
18:36
[82]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Bify chyba poprawiłem. Tylko muszę to sprawdzić choćby na jednej planszy. Nie mam "tu" zaawansowanej postaci, żeby przelecieć ich większość. Jaskinia i wieża muszą wystarczyć.

Mam jeszcze kilka wątpliwości, które przedstawię na forum Wyspy.

28.04.2003
08:29
[83]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Znowy schowałaś Wyspę? :). To nieładnie... I jak teraz mamy tworzyć Bug Report (o którym mowa kilka postów wyżej).
Carrignarone ---> Dzięki za cennik. Spróbuję (w wolnym czasie) przetłumaczyć, ale najważniejsze już wiem.

28.04.2003
08:55
[84]

M'Rek [ Konsul ]

Zed ---> Na Twojej stronie znajduje się patch v02d. Ściągnąłem, ale... Link obok (dyskietka 871 kb) dotyczy 02c :(
Pytanie związane z zależnością między wersjami 1.05 i 1.06 - wystarczy skopiować pliki, czy też instalacja od nowa?

28.04.2003
09:38
[85]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek --> To czarodzieje z Panoramicu mi Wyspe tak ukrywaja od czasu do czasu ;)

Wersja 1.0 bedzie podnoszona do 1.06 za pomoca patcha. Wersja 1.05 najprawdopodobnije nie bedzie miec patcha, bo prawie wszystkie nowe obszary ulegly uszkodzeniu podczas pakowania do BIFow, wiec wymaga reinstalacji.

28.04.2003
09:47
smile
[86]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Jak sie Wam podoba nowy wstepniak do watku - napisany przez Raistlinka?


Witajcie we Wrotach Baldura, mieście tętniącym życiem, gdzie przewinęli się
różni bohaterowie jak; łowca Minsc ze swoim miniaturowym kosmicznym
chomikiem Boo i jego towarzyszką życia równie miniaturową i kosmiczną
wiewiórką., ,obrzydliwie bogaty krasnolud Kagain, czarodziejka Imoen ze swym
zawsze wiernym kochankiem (kapłan Cyrika hehe), najlepszy łucznik Faerunu
Kivan Bystrooki, przywódczyni Harfiarzy Jaheira i jej jjąkkająccy się mąż
Khalid, szalony nekromanta Xzar dosiadający smoka na króliczych łapkach,
słynny bard Garrick, będący obecnie kochankiem jakiejś księżniczki, elfi mag
Xan, który wrócił do Evermeet i został arcymagiem, drowka Viconia De'Vir,
która została najwyższą kapłanką Lolth (i ma setki kochanków, którzy nie
potrafią sprostać jej baaardzo ognistemu temperamentowi w
łóżku)..........stop!!!!!!
Tak naprawdę twoja historia rozpoczyna się gdy ginie twój przybrany ojciec
a to wszystko co jest powyżej napisane, to tylko marzenia, gdyż świat
Zapomnianych Krain nie jest tak cukierkowy. Wrota Baldura kryją wiele
mrocznych tajemnic........


Beware adventurer............a real story begins!


Jesli podoba sie, to zaczniejmy z nim nowy temat!

28.04.2003
10:07
[87]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Tymi czarodziejami powinna sie zająć Najwyższa Rada Czarodziejów. Takie figle nie powinny ujść im na sucho!
Hathor ---> Ta reinstalacja... :(

Zed ---> Przed laty ;) (wątek 63) napisałeś "...natomiast polecam gdzieś skopiowanie Override i 2 plików *.TLK, jeśli byś chciał odinstalować nieoficjalny dodatek bez totalnej reinstalki". Czy zatem wystarczy wyrzucić "rozszerzone" Override, chitin i *.TLK i wstawić stare, czy też potrzebna jest całkowita reinstalacja (za względu na inne pliki, np. Data)?

28.04.2003
10:28
[88]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

M'Rek --> Sądzę, że wystarczy nadpisać wersję 1.05, wersją 1.06. Trzeba tylko wtedy ręcznie skasować plik Narlen.dlg z Override. Ale bezpieczniej jest wrócić do wersji oryginalnej (kopia chitin.key, dialog(F).tlk i Override sprzed dodatku) i na nią nadpisać wersję 1.06.

Mody na mojej stronie przejdą wkrótce gruntowny remanent, niech tylko wersja 1.06 potwierdzi się jako grywalna i bez katastrofalnych błędów. Część niepotrzebnych już patchy zostanie wycięta.

28.04.2003
10:31
[89]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Pliki w DATA, do których nie odwołuje się chitin.key zajmują miejsce na dysku ale nie są widoczne przez grę, więc nie szkodzą.

28.04.2003
10:42
smile
[90]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek --> Alez skad! Ci Czarodzieje nie robia tego dla figli, tylko zmagaja sie ze zla magia - a to magia przedmiotow martwych, a to ludzkie zlosliwe dzialania. Wyspa istnieje dzieki czarodziejom z Panoramixu i chwala im za to! A ze juz wkrotce moj ulubiony czarodziej zawita do swojej magicznej komnaty i odczyta niepokojace wiesci na palantirze (z czaro-ustrojstwa GG zwanego) to raz i dwa rzuci pare zaklec i rozwieje mgly, ktore Wyspe skrywaja i dostepu bronia :)

28.04.2003
10:44
[91]

Krees [ Generaďż˝ ]

Hathor---> A może naślij na tych złośliwców z Panoramiksu Zakapturzonych Czarodziei z Alkathli? Bo to chyba podchodzi pod nielegalne użycie magicznej energii? ;)

28.04.2003
10:53
[92]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Poproś swego ulubionego czarodzieja, by sie pospieszył, bo jak na razie, gdy usiłuję sie dostać na Twoją Wyspę (mam tam kilka interesów do załatwienia), to ciągle widzę The page cannot...

28.04.2003
10:59
[93]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor, Zed ---> Wśród rozlicznych ciekawych rzeczy, jakie wpadły w me ręce po pokonaniu niezliczonych rzesz potworów, znalazły sie między innymi:
- czarodziejska księga (zwieksza doświadczenie 2 razy);
- miecz +2 (walczy sam dwie rundy);
- pierścień niewidzialności (wiadomo, jak działa).
Każdy z tych przedmiotów można sprzedać w sklepie za 1 (słownie - jedną) sztukę złota. Czy to są "jednorazówki" (księga - oczywiście jest jednorazowego użytku), czy też błąd?
Poza tym zdobyłem mały :) zwitek zaklęć geas w olśniewającej liczbie (jeśli pamiętam - ponad 500) i wartości 210000 (cztery zera!). To chyba lekka przesada. Wystarczy, by być bogatym na całe życie, albo zaczarować połowę populacji Wybrzeża.
PS. Chciałem to wysłać na Bug Raport, ale w tej chwili to niemożliwe :(

28.04.2003
11:17
[94]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Krees --> No, ja Ci dam moich czarodziejow napastowac! Toz to Dobre Duszki sa!

M'Rek --> No wiesz, czarodziej, jak to czarodziej - ma swoje sprawy i robi, co uwaza za sluszne. Na pewno rzuci zaklecia, ale nie moge zagwaratnotwac, kiedy to zrobi. Wg moich domyslow juz powinien byl rzucic czar, ale widac byly wazniejsze sprawy. Cierpliwosci!

Poza tym, zamierzam dzis zrobic upgrade forum do najnowszej wersji, wiec beda momenty przestoju, ale to za kilka godzin. Musze sie upewnic, ze nie strace danych...

28.04.2003
12:06
[95]

Carrignarone [ Konsul ]

Witam wszystkich. Co do nowego wstępniaka, to mnie się podoba. Ale dobrze by było, gdyby większa ilość osób się wypowiedziała. Jak rozumiem tekst ma zastąpić to, co jest przed "gawędzą i zabijają problemy"? Jeśli nikt więcej nie skomentuje, to proponuję zaczekać ze zmianą.

28.04.2003
12:35
[96]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Carrignarone --> Zgadza sie. Tez mysle, ze poczekamy na wiecej wypowiedzi. Poza tym, jak ktos ma pomysla, to mozna cos dolaczyc do tekstu Raistlinka i zrobic wstepniak zbiorowy ;) Raistlinek sie nie obrazi :)

28.04.2003
12:54
[97]

Carrignarone [ Konsul ]

Hathor ---> Tak naprawdę to nie chciałbym usuwać niczego ze wstępniaka. Rozumiesz, ktoś to kiedyś wymyślił, wpisał, chyba się podobało, skoro już tyle czasu jest, więc głupio by jednak było tak po prostu wywalić. Najlepiej więc, jakby ten tekst można było potraktować jako dodatek do obecnego wstępniaka, jego rozwinięcie i uzupełnienie. Co Ty na to?

28.04.2003
16:15
[98]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Zed, Hathor-------> skoro BIFF-y rzeczywiście uszkadzają pliki TIS, nie ma wyjścia, zrobimy tak:
Spakuję wszystko jeszcze raz, natomiast pliki TIS pozostaną niespakowane w Override. Przygotuję patch 1.5 oraz oficjalną wersję dodatku NR 1.50. Ten zapis 1.05 jest oczywiście małym mizpellem.
Ty, Zed, przygotuj pliki wordmap.wmp i wordmap.wma oraz mapicons.BAM i przekaż je Hathor. Gdy nowa wersja będzie gotowa, skontaktuję się z Hathor i przekażę jej płytkę. Twoje pliki wrzuci się (Hathor) do Override, bo i tak muszą tam pozostać.

Do wiadomości wszystkich: nie instalujcie patcha intl.cośtam, który jest min. załącząny do najnowszej wersji NTotSC, bo coś jest z nim nie tak. Po jego zainstalowaniu gra nie chce ruszyć, a nawet jeśli, to wykszacza polskie fonty. Spróbuję wyjąć z niego tylko to, co jest potrzebne i wbić go od razu w wersję 1.50 oraz patch do 1.10. Z tego, co zauważyłem, to w zasadzie pokrywa się z Patchem Baldurasha.

Nie wiem, kiedy to zrobię, bo na razie wogóle nie mogę zainstalować poprawnie BG I, wszystko przez to, że zmieniłem 98 na ME i właśnie z BG I są kłopoty...

28.04.2003
16:37
smile
[99]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Aurelinus --> Juz mam wersje 1.06 - Zed ja zrobil, tak spakowal jak mowisz - tisy sa osoobno, mam ja testowac, ale skopalam swoje forum i z tym walcze. Hmmm... ale nie mam jak Ci tej wersji dostarczyc... (nagrywarka kaput).

Dokladne info jest pewnie na Wyspie - wejdz i sprawdz, tylko ja nie moge sie tam dostac - serio :(

Carrignarone -> W takim razie, nie zmieniajmy na razie niczego. Ktos tu zaproponowal, by Raistlinek napisal nowy wstepniak, ale moze zostac, jak jest. Poki co walcze z wiatrakami i nie mam glowy do wstepniaka...

28.04.2003
16:38
[100]

Krees [ Generaďż˝ ]

Me to porażka, jak chodzi o gry. BG1 nie chodziło u mnie, jak i u kilku moich kolegów. SoA +ToB jak najbardziej, ale "jedynka" nie dała się nawet poprawnie zainstalować :(.

28.04.2003
16:56
[101]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Krees -> wersja podstawowa czy mody? To dziwne, u niektorych BG nie chodzi np. pod XP... nie wiem dlaczego.


Carrignarone --> Zakldasz nowy watek???

28.04.2003
17:08
[102]

Carrignarone [ Konsul ]

Hathor ---> Ależ oczywiście. Sznurek:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.