GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Mapa do WB CMBB

16.04.2003
15:29
[1]

Buczo_cm [ Mikado ]

Forum CM: Mapa do WB CMBB

W związku z toczącym się wsród dowódców Rosyjskich "sporem" tworzę ten wątek by kazdy mógł się wypowiedzieć na temat mapy do WB.

16.04.2003
15:33
[2]

Buczo_cm [ Mikado ]

"Osobiscie uwazam, ze warto by uszczegolowic mape, bo zakladanie ze to
bedzie modest trees mija sie dosyc z zalozeniami co do
urealistycznienia rozgrywki."

Corum --> A co mielibyśmy tworzyć mapę w edytorze dla kazdego heksa ? Trzeba ustalić pewne wartości dla każdego terenu i tworzyć w QB.

16.04.2003
16:36
[3]

Idaho [ Centurion ]

Chcę rzucić trochę światła na pewne niejasności na mapie:
=> puste pola oznaczają light tree coverage oraz gentle slopes
=> zielone pola to heavy tree coverage :) oraz (chyba) gentle slopes

16.04.2003
18:17
[4]

ZaharCM [ Centurion ]

Ejze- nie robic problemow
Na mapce faktycznie trzeba zaznaczyc np kropkami jakies male wioski- dla jasnosci sytuacji
gentle slopes- ok, ale przeciez chyba zdazaja sie i tam jakies wieksze gorki-zaznaczyc losowo ktory cheks i nr gorki
polaczyc z zasiegiem artyleri ?? moze bylo by ciekawiej(wazne strategicznie wzniesienia) i bardziej realistycznie
Ale wszystko w granicach rozsadku bo nigdy nie zaczniemy
no to tyle :)

16.04.2003
18:30
[5]

ZaharCM [ Centurion ]

...aa i jeszcze trza by naniesc na mape kieunki geograficzne, moga potem wystapic problemy na mapach
taktycznych
tak mi sie zdaje

16.04.2003
18:45
[6]

ZaharCM [ Centurion ]

i znowu ja
PiotrMx slusznie chyba zaznaczyl(mail)ze zamiast zadkich drzewek, wiecej powinno byc srednich i gestych
proponuje w zwiazku z tym, aby podzczas robienia map taktycznych uwzglednic to i na rowni stosowac lekkie i srednie
drzewka
co wy na to??????

16.04.2003
19:33
[7]

oskarm [ Future Combat System ]

nie bedzie wpływu gurek w okuł warszawy na zasieg działbez przesady jakie tam jest najwięsze wzniesienie ponad poziom gruntu? 30 metrów? Mapa jakadysponowałem była taka jaka jest i wiecej kombinowania nie bedzie chyab ze ktoś moze przygotować ten obszar na innej rzeczywstej mapce z 44 roku.

16.04.2003
20:50
[8]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

Ja chcialbym uscislic ze na mapce sa mosty potwierdzil to oskarm :)


P.S. to rosjanie maja jakies katiusze ?

16.04.2003
21:13
[9]

Buczo_cm [ Mikado ]

A gdzie są te mosty ?? Może by je tak zaznaczyć.

16.04.2003
22:02
[10]

oskarm [ Future Combat System ]

Są wszędzie tam gdzie rzeka je zasłania :-) Jezeli zauważycie drogi z dwóch brzegów rzek to znaczy ze tam są mosty :-) Klod poprostu chyba dopiero jak połorzył drobi nanosił rzeki a ja jak poprawiałem mapę to tego nie zauważyłem :-(

16.04.2003
22:50
smile
[11]

Buczo_cm [ Mikado ]

Chciałbym zauważyć że na mapie drogi główne zaznaczone są trochę grubiej niż pozostałe. Wiem że to głupie stwierdzenie ale sam dopiero teraz je zauważyłem i jak by ktoś też nie zauważył to teraz już wie ;)
Zresztą można by zaznaczyć drogi główne innym kolorem żeby nie było problemu. (to nie są zarzuty tylko stwierdzenie :)

17.04.2003
00:49
[12]

oskarm [ Future Combat System ]

Dla uproszczenie gry nei ma podziału na drogi, wszystkie zaznaczone drogi są drogami o utwardzonej nawiezchni i maja po jednym pasie ruchu w kazdym kierunku, jezeli wsyzstkie jednostki poruszają sie w tym samym kirunku to używają obu pasów, takie załorzenie było brane pod uwagę przy ustalaniu liczby pojazdów i wspaóczynnika "k"

17.04.2003
01:00
smile
[13]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

Rozumiem ze wszystkie rzeczki na mapie traktujemy tak samo, niezaleznie czy rzeczka jest Wisla czy czyms mniejszym.

17.04.2003
09:59
[14]

stary [ ZiP ]

Rah - mam nadzieję, że sie mylisz, bo jak mi ktoś powie że w 1 dzień może zbudować most pontonowy przez Wisłę pod ostrzałem Stukasów / Iłów to od razu go zapędzę do roboty, bo mi właśnie 1 mostu w pobliżu brakuje i mam korki w drodze do pracy. Oszczędzę mu nawet stresu i nie zbombarduję od razu przeprawy :)
Co do małych rzeczek to się zgadzam - da się!

17.04.2003
10:33
[15]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

stary - u ruskich to tylko kwestia ilosci samogonu no i ludzi - u nich wszystko mozliwe ;)

P.S. Dokladnie nie pamietam bo wtedy mialem ze kilka lat, ale w moim miescie na czas remontu stalego mostu zbudowano pontonowy. I wiez mi ze taki most buduje sie b. szybko - wystarczy spuscic na wode iles tam plywajacych elementow, spiac to razem i gotowe. fakt ze przejaz takim mostem to mnostwo atrakcji - pamietam ze jak jechala ciezarowka to element plywajacy dosc powaznie sie zanurzal. Podejrzewam ze jakby przeprawial sie czolg to woda moglaby sie przelewac przez jezdnie. A Wisla w Plocku jest ciut szersza niz w okolicah Warszawy....

P.S.II Stary - czyzbys byl z okolic Plocka ? bo tuz tez 1 mostu brakuje....

17.04.2003
13:16
smile
[16]

stary [ ZiP ]

RAH - jestem z Wawy

Oskarm -> następne pytanie: czy po hexach po których płyną rzeki można przemieszczać się idąc równolegle do biegu rzeki? dam przykład: po hexach M4-L5-K6 płynie sobie rzeczka Wisła i jednoczesnie biegnie droga równolegle do zachodniego brzegu rzeki... jak to interpretować?

17.04.2003
14:31
[17]

oskarm [ Future Combat System ]

1) rzeki sa naniesione poprawnie, Dlatego jest podział na żeki duże i małe (jest to napisane w instrukcji).

2) Tak można sieporuszac wzdłuż rzeki. Z drogi kożysta siewtedy kiedy jest sie po opowiedniej stronie rzeki :-)

17.04.2003
17:57
[18]

ZaharCM [ Centurion ]

1. Jaka jest przesylowosc jednostek po moscie pomtonowym- pod ostrzalem i bez niego??

2. jakie jest prawdopodobienstwo zniszczenia lub uszkodzenia mostu przez samoloty(powinna byc duza i wiekrza niz w przypadku art.)

17.04.2003
18:06
[19]

ZaharCM [ Centurion ]

ups- pomylilem watki....

17.04.2003
18:26
smile
[20]

Idaho [ Centurion ]

Zahar --> most "PORNtonowy"?
Aż strach pomyśleć co to takiego :P

17.04.2003
21:43
[21]

ZaharCM [ Centurion ]

UPS
bezmyslnie powturzylem...

18.04.2003
13:34
smile
[22]

stary [ ZiP ]

pytanie o wchodzenie/schodzenie z mostów:
czy jeśli droga biegnie po hexach A1-A3 i na A2 jest most, to stojąc na moście możemy zejść tylko na hex A1 lub A3 czy też na każdy sąsiadujący?
i odwrotnie: jaka jest zasada dla wchodzenia na most?

oczywiście jeśli odpowiedź będzie że na/z każdy hex to pytanie dalsze: jaka jest definicja zabezpieczenia obu brzegów rzeki przez stronę, która chce wybudować most pontonowy? musi trzymać 1 hex? 3 hexy? 7 hexów?

nie uzależniam od odpowiedzi na to pytanie moich ruchów :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.