GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Baldur's Gate 1 - część 72

16.04.2003
09:23
[1]

Carrignarone [ Konsul ]

Baldur's Gate 1 - część 72

Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział: historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...

...

Gawędzą i zabijają problemy :

- Aschman, lubi wino, wódkę i mroczne elfki...;))
- Attyla, wódz Hunów, dzielny przewodnik ku świetlanej przyszłości wątku
- mgr Aurelinus, strażnik moralności, znający tajniki tworzenia dodatków, jak i rzeczy z tym związanych
- Ayertienna, piękna elfia czarodziejka wabiąca mężczyzn do swej wieży, acz niezwykle pomocna i skora do dawania rad (zwłaszcza, gdy nie ma pojęcia, o czym mówi)
- BarD, rymiarz i prześmiewca - jak to bard, jest nieco nawiedzony (i dziwny) ale zawsze skory do śmiechu
- Belt, przewodniczący przyjacielskiego nam wątku o BG II, raczy mawiać; hehe i tak do mnie wtraficie!
- Bullzeye_NEO, fan wywaru z rzepy, należy do NATF - Nadętych Amatorów Tupania Fenomalnego
- Carrignarone, zawsze dobrze poinformowany, prześciga często "starych wyjadaczy"
- Dwalin, mężny krasnolud, zakochany w swoim toporze, mieszkający na dalekiej północy
- Earina, znana w świecie zabójczyni ogrów-magów. Strzeżcie się!
- Gofer, stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał,założyciel wątku o BG
- Grjgori, podobnie jak Aurelinus, znawca IE; chcesz dobrać się do gry – on ci poradzi, jak to zrobić
- Hathor, pani Zapomnianej Wyspy na mroźnej północy, biegła w manipulacji materią świata BG, autorka Xięgi
- Hayabusa, Saki vazaki zarąbali mi mazaki-ot jego dewiza, bardzo rozmowny, a najbardziej ze sobą:)
- Ines, wiecznie pomykająca, szczęśliwa, wchodząca i wychodząca
- Krees, zmagający się z nieprawościami Wybrzeża Mieczy i z magisterką
- Mr. Kalgan rzadko wpadający, ale jak już to hucznie i z okrzykiem: Dawać dodatek!!!
- Regis, to takie niewiadomo co, czasem zapyta, czasem odpowie, nikt nie wie, jakie myśli ma na głowie
- n2n, ciężkokapujący, ale łopata i powtarzanie w kółko robi swoje
- Sakhar, zgłębiający tajniki aurelinusowego dodatku, władca Otchłani
- Valencis, chodząca encyklopedia świata BG, w quizie rzuć wyzwanie i wygraj - to dopiero zdanie!
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Zed Nocear, twórca map i pięknych, stylowych ikonek
- Xelloss, tajemniczy mag o ogromnej sile, ciągle się o coś pyta, ciągle dostaje odpowiedź, ale i tak je zapomina
- @@@, znany też jako Kapucyn/Nostradamus powrócił i ma się dobrze..


Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie – uważaj, ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...

link do poprzedniej części:

16.04.2003
09:32
[2]

Carrignarone [ Konsul ]

Zawisza Czarny ---> Nie ma sprawy, jutro, jeśli nie zapomnę oczywiście.

16.04.2003
10:01
[3]

M'Rek [ Konsul ]

Carrignarone ---> Nawet nie zauważyłem, że przekroczyliśmy 100 postów... Już myślałem, że zbytnio się pospieszyłeś :)

16.04.2003
10:49
[4]

Carrignarone [ Konsul ]

M'Rek ---> Spoko, spoko. Wszystko pod kontrolą. A że akurat tak się składa ostatnimi czasy, że jak przychodzę do pracy, to akurat na wątku jest 100 postów, więc zakładam nowe części dość równo, bez poślizgów.

16.04.2003
12:01
[5]

M'Rek [ Konsul ]

Carrignarone ---> O której Ty zaczynasz tą swoją pracę? Nic dziwnego, że tyle rozmów odbywa sie w środku nocy, skoro niektórzy mogą spać przez pół dnia :)

A co do wypowiedzi z końcówki poprzedniego wątku:
- wybieram się do Wrót; zobaczę, jak wypadną interesy ze złodziejami. O sukcesie/klęsce zawiadomię (w BG1 bez dodatku quest wychodził bez problemów);
- z wcześniejszych wypowiedzi zrozumiałem, że najpierw trzeba porozmawiać z właścicielem Pochyłej Latarni, dopiero potem z Outepastem (czy jak mu tam). Niedługo sprawdzę.

16.04.2003
12:30
[6]

Krees [ Generaďż˝ ]

M`Rek--->Niezupełnie tak. Kolejność rozmów jest następująca:
1. Stuknięta kapłanka pod namiotem Czarodziejskich Rozmaitości.
2. Ponownie ona (po powrocie z Candlekeep),
3.Mnich obok niej.
4.Właściciel Pochyłej Latarni.

Nie jestem tego pewien, ale może być tak, że jeśli na początku porozmawia się z Lobarem, to później nie da się do rozmowy wrócić. Przynajmniej tak jest w oryginalnej wersji-Lobar mówi potem, że już nic nie ma do dodania, czy jakoś tak :).

Carrignarone--->Czy mógłbyś i mi podesłać te mapki??

16.04.2003
12:38
[7]

Carrignarone [ Konsul ]

M'Rek ---> Pracę zaczynam różnie, tzn. o 8, 9 lub 12, w zależności od dnia. A nocnych rozmów nie prowadzę (na forum), bo dostępu do sieci w domu nie posiadam. :-P

Krees ---> OK, dopisuję Cię do listy (Olo_M, Zawisza Czarny, Krees).

16.04.2003
13:32
smile
[8]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Carrignarone --> jakie mapki wysylasz? Jak Faerunu, to ja tez poprosze :)))

M'Rek --> Nie gralam w NTotSC, ale przez kody chodzilam po nowych obszarach by zobaczyc, jak zmiany sa dodane i wtedy spotkalam cale bandy drowow rzucajace ogien widzenia ;) Maja niezlych zawodnikow na bazie Drizzta ;)



Do wszystkich --> Czy ktos z Was moze mi przeslac save z NTotSC ale sprzed rozpoczecia questow dodatku - tzn. po zatopieniu koplni w Kniei Otulisko????

16.04.2003
13:37
[9]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Prosze o to, bo chce w wolnej chwili "przebiec" dodatek, bo jednak ogladanie obszarow w NI lub kodami tio nie wszystko, a nie chcialabym dublowac questow w naszym dodatku.

Kiedys, juz na spokojnie przejde sobie gre od poczatku. Ale teraz nie moge sobie na to pozwolic. Chyba, ze jest kod, ktory "zatapia" kopalnie - to poprosze na mail.

16.04.2003
13:38
[10]

M'Rek [ Konsul ]

Krees ---> Dzięki (o wekierze w końcówce poprzedniego wątku).

Carrignarone ---> Pisałem ogólne, a nie akurat o Tobie. (Gdy rano zaczynam przeglądać informacje to widzę, że duża ilość rozmów jest przeprowadzana w nocy)

A teraz pytanie dotyczące uroczej :) siostrzyczki z Lasu Zagubionych Dusz... Czy można ją jakoś wyleczyć?

16.04.2003
13:45
[11]

Carrignarone [ Konsul ]

Hathor ---> Witam. Mapkę Faerunu wysłał mi Olo_M, ale to ta olbrzymia, którą już wszyscy mają. No, na wszelki wypadek przesłałem. Ja mam jutro wysłać plany niektórych miast Faerunu. Sejwa też akurat miałem, więc powinien być zaraz do odbioru. Mam nadzieję, że to jest to.

16.04.2003
13:50
[12]

Carrignarone [ Konsul ]

M'Rek ---> Ja często mam to samo, cały dzień sprawdzam i nowych postów jak na lekarstwo, a następnego dnia rano się okazuje, że wieczorem kółko dyskusyjne aż się kurzy.

A leczenie siostry to chyba trzeba pozostawić jej bogom. W każdym razie nie zauważyłem, żeby była ku temu jakakolwiek okazja.

16.04.2003
13:56
[13]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Przerażasz mnie... Jeśli nie znajdę czegoś na ten Ogień Widzenia to mam małe szanse (kto wymyslił to paskudztwo?).
Niedawno zatopiłem kopalnię. Jeśli się nie mylę - mam save tuż przed spotkaniem Jet Lai (i nie zwiedzone podziemia 2 Mostu Firewine).
Jeśli znajdę - wysyłam wieczorem (czy oprócz samego folderu z savem potrzeba jeszcze coś?)

16.04.2003
14:04
[14]

Carrignarone [ Konsul ]

Hathor ---> O właśnie, ale w tym wysłanym sejwie podziemia Firewine i przy Świątyni Poranka już są chyba zrobione.

16.04.2003
14:08
[15]

Krees [ Generaďż˝ ]

M`Rek--->Wracając do wekiery-ten mój kumpel mówił mi, że on już rozmawiał z wujem Jetlayi po wykonaniu questu dla niej, wujo skierował go do kuźni, a tam Othe powiedział mu, że zamówienia na broń składać ma w innej kuźni. Ani słowa o wekierze. Ja już nie pamiętam, czy czegoś nie trzeba było zrobić po drodze, bo już nie jestem na bieżąco z dodatkiem (BG2 aktualnie rządzi). Jak zmusić Othe do mówienia?

16.04.2003
14:11
smile
[16]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Dziekuje, juz mam save od Carrignarone!

16.04.2003
14:13
[17]

M'Rek [ Konsul ]

Krees ---> Dostałem od tego wuja list do Othe. I rozmawiałem z jakimś kapłanem o smoku (nie pamiętam - przed, czy po wizytą u kowala)

16.04.2003
14:15
[18]

Carrignarone [ Konsul ]

Krees, M`Rek ---> Zasadniczo ja też już nie bardzo pamiętam, o co chodziło, ale na pewno trzeba było się przejść do Świątyni na wschód od Beregostu. Tam przechodził któryś kapłan, z którym rozmawiamy w Beregoście. Może o to chodzi? Choć zastrzegam, że nie pamiętam dokładnie.

16.04.2003
14:50
[19]

M'Rek [ Konsul ]

Czy ktoś wie, jakimi czarami załatwić paskudną zieloną jaszczurkę zwaną Leśnym Smokiem (ktoś o tym pisał na którymś z wątków). W moim przypadku, przy próbie stosowania czarów, smoczek kasował mi całą drużynę (nie zostawały nawet portrety). Załatwiłem go w końcu (cudem) wręcz (strata 2 osób to nic).
Może ktoś zna jakiś kulturalny, mało męczący sposób (bez kodów, rzecz jasna)...
I jeszcze jedno - czy to nie jakiś błąd, że smok załatwia bohaterów stojących na drugim końcu mapy?

16.04.2003
14:55
[20]

Carrignarone [ Konsul ]

M`Rek ---> Pewnie ma mocny chuch. :)

16.04.2003
16:58
[21]

Krees [ Generaďż˝ ]

M`Rek--->Dzięki za wskazówki o Othem. U mnie smoczysko padło pod ciosami topora Krasnoludzki Krzyk dzierżonego przez imć Kagaina. Był solidnie naćpany miksturkami i czarami defensywnymi, ale myślę, że zadecydowały rzuty obronne-krasnoludy mają najlepsze ze wszystkich ras. Mój łucznik strzelał z dystansu jakimiś dobrymi strzałami. I jakoś poszło, a wszystko to na hardzie! :)

16.04.2003
17:42
[22]

M'Rek [ Konsul ]

Krees ---> Ciąg dalszy wekiery...
Po wyjściu od Otha wekierę zaczarował Elminster. Po zabiciu smoka trzeba iść do kapłana i oddać artefakt z jaskini.

Nie miałem kranoluda :(

16.04.2003
19:11
[23]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Lobar powinien bez kłopotów mówić wtedy, gdy będziecie gotowi. Narobiłem się, żeby to chodziło.

Carrignarone---------> wyślij mi efekty swoich prac, czekam.

Dorwałem dziś dobry edytor do map---- jest w grze Celtic Kings, więc mogę ruszać pełną parą. A swoją drogą polecam PRAETORIANS, nawet niezły pomysł na grę, choć erpeg to to nie jest... ale zabawa przednia.

16.04.2003
19:24
[24]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Aha.

Aschman ----> ciebie uratuje tylko reinstalka, jeśli nie masz napisów, to nie moja wina, ale instalacji gry. Niestety BG I czasem żle się instaluje, co odkryłem ,przy okazji moda, a skutki pojawiają się w modzie.

PAMIĘTAJCIE, by nie grzebać żadnymi Keeperami i nie ekstraktować plików, bo w BG I w czasie tych zabaw dochodzi do ciężkich powikłań. Jeśli grzebiecie edytorami produkcji Teambg zagrożenie jest ogromne. W przypadku Near Infinity w miarę bezpiecznie. Najczęściej dochodzi do jakichś "cudów" w itemach.

grjgori ---> dzięki.

Dajcie mi też te mapy miast, cokolwiek macie (z wyjątkiem tych znanych z gier)

Obejrzę te wasze problemy i dam wam znać po świętach, co odkryłem. Chyba, że jednak wcześniej....

16.04.2003
19:26
[25]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Psia mać, za dużo masła.

grjgori----> top temat. Czy znany jest sposób na rozszerzenie wyboru portretów dostępnych przy tworzeniu postaci?

16.04.2003
20:04
smile
[26]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Carrignarone --> Niezly sprzet ma Twoja druzynka :) Mod to zupelnie inna gra - ilosc czarow, itemow w slotach :D Zyc nie umierac :))) No, pokonalam Banshee i teraz sie z Mrocznym mocuje, ale skubany widzi mi Imoen nawet, jak jest niewidzialna i ja ja mam mu wykarasc fiolke ;)
A co sie dzieje na planszy Swiatyni Czarnej Reki, bo juz mialam odkryta? Tzn, do jakiego questu ona nalezy?

16.04.2003
20:10
[27]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Ktos pytal o Ogien Widzenia - oto opis, Dodatkowo daje Zaslone Ciemnosci - bo nie bylam pewna o ktory czar chodzilo :)

16.04.2003
21:28
[28]

Raistlinek [ Pretorianin ]

Witam wszystkich po małej przerwie:) Widzę, że działo się tu bardzo dużo.

Hathor-----> Jutro podeślę Ci historię Edka, muszę ją tylko przepisać na kompa:) Mam nadzieję, że będzie się podobała.

16.04.2003
23:18
[29]

Krees [ Generaďż˝ ]

Hathor--->Flaszka Mrocznego jest w chałupce-nie potrzeba go więc okradać.
W świątyni Czarnej Ręki był bardzo mocny klan kultystów-przed i w środku (zwłaszcza w środku było gorąco). Było to związane, o ile pamiętam, z kapłanem którego można było spotkać w Brodzie Ulgotha.
Podawałaś kiedyś numery lokacji z drowami-możesz mi je jeszcze raz podać?

17.04.2003
01:17
[30]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Krees --> Sprawa Mrocznego. Myslalam, ze skoro Imoen jest niewidzialna, ro sie gadowi przemknie pood nosem i wejdzie do chatki, wezmie co trzeba i wtedy go zalatwie. Ale sie nie da - on ja widzi. Coz troche to trwalo, bo fantom nie mowi od razu w czym rzecz, a zanim nie powie, to sie nie da wejsc od chatki (odzywa sie dopiero, jak Mroczny sie odrodzi choc raz).

Ale juz sprawa zaltwiona. Teraz walcze ze smokiem - nawet niezly ten smok! Wczesniej zamierzalam przerobic ten obszar - nawet tu dawalam obrazki ;) - i jak tam wchodzilam, to byly tylko dwa male smoki w grocie - myslalam, ze to ten slynny smok i sie zastanawialam, dlaczego M'Rek ma z jaszczura klopoty ;) A to okazaly smoczek :)
Ja do niego strzelalam strzalami niecnie zabranymi Futrzanej Stopie (Bardo) - chyba sie daja wystrzelic; poza tym wyslalam na niego Carrignarone z toporkiem - tak, tak mam takiego zawodnika ;) _ i pare innych rzeczy i w koncu poczwara wybuchla, tylko ze zabila mi Dynaheir i Jet'Laye, a to oznacza load game.

Zaraz sprawdze lokacje z drowami.

M'Rek --> Historia dotarla, tylko czy to aby na pewnio mial byc Edek a nie Xzar? ;)

17.04.2003
01:23
[31]

Raistlinek [ Pretorianin ]

Hathor----> przeczytalas uwaznie? Powiazalem Edwina z Xzarem i Montaronem.Moze czytalas ta stara co wczesniej Ci wyslalem?

17.04.2003
01:28
[32]

Krees [ Generaďż˝ ]

Hathor---> Hi, hi, jak się masz, nocny marku?
Ja teraz pisuję moje "ułamki", a w przerwach zwiedzam forum...ale za chwilkę [tzn. za 4 wykresy w Excelu :)] siadam do Baldura 2 :). Trzeba się w końcu trochę rozerwać, prawda?? :))
Gadzina jest fajna-sam nie wiem, jak ją w końcu tym krasnalem ubiłem?? Pewnie wyszły mu kilka razy z rzędu rzuty obronne przeciw zionięciu. Ale tych strzał od Barbo nie mogłem za Chiny ludowe wystrzelić :(.
Mój kumpel, za moją namową, gra teraz w OzPWM druidem i niezmiernie sobię tą postać chwali. Nic dziwnego-przy takiej ilości sprzętu dla tej profesji...
Ale ja się tu rozpisałem, a robota leży i kwiczy...papatki :).

17.04.2003
01:55
[33]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Krees --> Duergarowie i drowy sa w tych lokacjach - od ARR001 do ARR014 --> ARR nie AR ;) Milej zabawy, sa niezli ;)

17.04.2003
02:52
[34]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Krees --> Aj, nie widzialam Twojego wpisu, bo szybko wypadlam z frum ;) Moje ulamki dzis leza. Napisalam rozdzial na poniedzialek, ale nie do konca taki, jak chcialam i okazalo sie, ze mam go oddac, jak skoncze - a ja pisalm do 6 rano by zdazyc... a okazalo sie, ze nie bylo straszliwego musu, by oddac to w poniedzialek ;)
A dzis miala misc wczesnie spac.... No to moze w koncu pojde. Zaraz...

17.04.2003
03:30
[35]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Sok z DSotSC -> specjalnie dla Raistlinka :)

Sprawa Edka juz obgadana ;)

17.04.2003
09:36
[36]

-grjgori- [ Konsul ]

Aurelinus --> Niestety nie znam metody na dodanie portretów podczas rozpoczęcia gry. Moją sugestią byłoby wrzucenie bonósowych portretów do Portriat.BIF, ale to jest pewnie zbyt proste aby zadziałało.

17.04.2003
09:59
[37]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Dzięki za Ogień Widzenia.
Nie pomyślałem, żeby "pożyczyć" strzały od Bardo i ustrzelić smoka (a przecież o nich czytałem).
Gdzie jest ten Mroczny (a raczej - kiedy się pojawia?)

17.04.2003
10:04
[38]

M'Rek [ Konsul ]

Aurelinus ---> Złodziej koło "Jesiotra" ciągle zachowuje się tak, jakbym stał koło niego całą drużyną (poszedłem tam w nocy, tylko złodziejem, reszta drużyny czekała w "Syrenie"; inne kombinacje też sprawdziłem)

17.04.2003
10:09
[39]

Abdank [ Legionista ]

Mam pytanie: czy mod "Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy ( NTotSC) v1.05 " zmienia coś w limitach punktów doświadczenia możliwych do zdobycia w wersji podstawowej? Czy te limity pozostawia bez zmian, znosi je lub ustawia nowe, wyższe?

17.04.2003
10:51
[40]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Sprawa wydaje się beznadziejna - jest "hardcoded". Gra rozróżnia portrety męskie i żenskie. Obie listy portretów znajdują się pod koniec pliku BGmain2.exe. Bez problemu można podmienić portrety zachowując starą nazwę lub zmienić nazwę, edytując BGmain2.exe, ale nie ma miejsca na dopisanie nowych.

17.04.2003
11:10
[41]

M'Rek [ Konsul ]

Zapomniałem spytać - czy poziom trzeci Mostu Firewine jest ostatnim, czy też niżej jest jeszcze coś? I uwaga dotycząca tej lokacji - z poziomu trzeciego musiałem wychodzić po jednej osobie, a w dodatku odsyłać tę osobę daleko od wejścia (najlepiej na 1 poziom. Czy to tylko mój pech, czy też swoisty błąd (ktoś już coś pisał na ten temat).

17.04.2003
13:20
[42]

Carrignarone [ Konsul ]

Uff, ale czytania. Witam wszystkich.

Aurelinus ---> Ależ Lober współpracuje aż miło, mówi wszystko, co wie. To o tego cholernego Oupaste`a chodzi. Mapka robi się, choć liczyłem na jakieś sugestie.

Hathor ---> A dziękuję, dziękuję. To grupka kolekcjonerów, szkoda tylko, że nie ma wśród nich żadnego krasnoluda ani druida. Ci to dopiero mogą poszaleć! Potwierdzam słowa Kreesa odnośnie Świątyni Czarnej Ręki. Zadanie zleca jakiś zakapturzony (czarodziej?) w Brodzie Ulgotha po załatwieniu demona i jego pomocników w domu na piętrze. Kapłana spotyka się po wyjściu zaraz przy schodach. A w Świątyni jest gorąco, to fakt. Oj jest.
Carrignarone z toporkiem, powiadasz. No proszę. Polecam jeszcze CúChoinneacha, jak już się na niego natkniesz. Gość wymiata, szkoda tylko, że nic nie mówi, jak wszyscy NPCe z DSOTSC zresztą.
"Sok z DSotSC -> specjalnie dla Raistlinka" - a może sok z żuka? :))

Abdank ---> Limity punktów doświadczenia potrzebnych do przechodzenia na wyższy poziom są w NTotSC obniżone, dzięki czemu uzyskujesz wyższy poziom pod koniec gry (oczywiście po zdjęciu limitu PD w oryginalnej grze). Ja np. kończyłem łowcą na 13 lub 14 poziomie po jednokrotnym przejściu gry. Ale po przeniesieniu postaci do BG2 ilość uzyskanych PD zostaje zredukowana do poziomu 160000, a więc i poziom bohatera się zmniejsza.

M'Rek ---> Ja o tym kiedyś pisałem. Nie mogłem wyjść z tego najniższego poziomu (tzn. tego z pająkami i małym ołtarzem, nie pamiętam, czy to był trzeci). Też dopiero jak zacząłem kombinować i wychodzić pojedynczo, udało mi się opuścić to miejsce. To chyba też jest jakiś mały błędzik, bo nigdzie indziej nie natknąłem się na coś takiego.

17.04.2003
13:26
[43]

Carrignarone [ Konsul ]

Hathor, Krees, Olo_M, Zawisza Czarny, Aurelinus ---> Przesyłka poszła. Aurelinus, nie wiem czy też to chciałeś, ale kontrolnie wysłałem.

17.04.2003
13:45
smile
[44]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Sorry, przeglądając NTotSC v.1,05, widzę, że już wiesz o możliwości podmiany portretów.

17.04.2003
13:53
[45]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Abdank, Carrignarone --> W wersji 1,0 NTotSC tabela limitów punktów doświadczenia na kolejne poziomy jest wzięta z DSotSC i rzeczywiście obniżona . W wersji 1,05 tabela jest wzięta z lvl50patch i do 20 poziomu odpowiada oryginalnemu BG1.

17.04.2003
17:10
[46]

Raistlinek [ Pretorianin ]

Hathor----> Jak przerobic portrety z tej stronki Portrait Portal zeby pasowaly do IWD2. Jak probuje je wrzucic to mi sie wysypuje gra.

17.04.2003
18:08
[47]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Raistlinek --> musisz dopasowac wielkosc portretow do rozmiarow wymaganych w IwD2. Przeciez sa innej wielkosci! Najlepiej pobierz jakikolwiek portret przygotowany do IwD2, wypelnij go czarnym tlem (bo te z BG2 nie beda "wymiarowe") i przeklej na niego portrety z BG2, z tym ze maly bedziesz musial wykadrowac/wyostrzyc itp. A duzy portret bedzie mniejszy od tego z IwD2, wiec czarne tlo sie przyda ;)

17.04.2003
18:11
[48]

Raistlinek [ Pretorianin ]

Hathor-----> Uh......a nie masz juz moze przerobionych? No nic pogadamy na gg wieczorem...teraz ide na PIWO!!!:)

17.04.2003
18:19
[49]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Carrignarone --> No, nie spotkalam jeszcze tajemniczego elfa, bylam dopiero na 2 planszach w Lesie Ostrych Klow - tam tez jest Mroczny i fantomy, ktore trzeba uwolnic. Poki co, zabiore sie za ulamki, a pogram jak skoncze albo bede miala ulamkow dosyc ;) A Twoj lowca ma topor minotaura czy cos w tym stylu.
Najbardziej podoba mi sie Keiria -> to idzie jakos tak -> jej kusza nie wyroznia sie niczym specjalnym, jest to zwykla lekka kusza jakastam, jedynym, co ja wyroznia jest zielony kolor - Keiria uwaza ze wszedzie, nawet na polu bitwy nalezy byc gustownym ;)

17.04.2003
18:27
[50]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Raistlinek --> Nie mam, nie robilam, ale moge Ci przerzucic - 2 minuty roboty, to w takim razie podczas narady nad Edkiem ;)

Aurelinus --> Dlaczego Keiria jest na 5 poziomie i ma AZ 17 pkt zycia, podczas gdy moj bohater ma poziom 10, Jet Laya przylaczyla sie na 6 z 50 HP....?????

17.04.2003
18:34
[51]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Skleroza nie boli, ale trzeba 1000 postow napisac.... Zamierzamy uglosowic NPCow z DSotSC - przynajmniej tych najwyrazistrzych (wszystko zalezy od rozmairu dodatku). Mysle, ze bardka pojdzie na pierwszy ogien ;) Bo technicznie powinno byc to wykonalne, tylko przystosowac jakies glosy i juz :)

17.04.2003
18:36
[52]

Carrignarone [ Konsul ]

Hathor ---> Super!!! A w jaki sposób? Może będziecie nagrywać? Keira <--- Hathor :)))

17.04.2003
22:01
[53]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Carrignarone --> Oj, nie wiem, nie wiem, bardka z moim glosem ;) Na pewno bedzie Hathor BN, ale tez nie wiem, czy bedzie miala moj glos ;)

18.04.2003
01:16
[54]

Krees [ Generaďż˝ ]

Carrignarone---> Dzięki za mapki-dotarły.
Raistlinek---> Możesz też te obrazki po prostu przekonwertować do wymaganych przez grę wymiarów-polecam Photoshopa, albo dociąć w jakimkolwiek programiku do obrabiania grafiki.

18.04.2003
03:12
[55]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Krees --> Musze utrzymac status nocnego marka ;) Juz ktos pomogl z obrazkami Raistlinkowi ;))
Dobra, jakies 3 godziny temu mialam isc spac i nawet nie wiem kiedy to sie stalo....

18.04.2003
10:39
[56]

Olo_M [ Chor��y ]

Podaje dla zainteresowanych dwa linki:
https://hoth.jmg.com.pl/~piotrek/Dnd/Mody/bg.htm
https://www.sorcerers.net/Fan_Worlds/FR/index.htm

18.04.2003
11:10
[57]

M'Rek [ Konsul ]

Olo_M ---> dzięki za adresy. Przy okazji (za rok, może dwa...;) skorzystam.

18.04.2003
11:19
[58]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Powinnaś walczyć z "ułamkami", zamiast włóczyć się po drogach i bezdrożach Wybrzeża!
Krees ---> Ciebie to też dotyczy.
Jeszcze trochę, a z nocnych marków zamienicie się w Nocne Zmory ;)

18.04.2003
11:40
[59]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Czy ktoś mógłby w moim imieniu wyraziście i bezposrednio opierdolić twórców tychy stronek? o których wyżej piszecie.
Opis mojego moda jest skandaliczny, a w końcu jest 10x większy od DSotSC i był przy okazji próbą poprawienia tej chały i odrobaczenia jej, tymczasem ktoś o nim pisze jak o dodatku typu "dwa sklepy i trzy tarcze".
Poza tym powtarzam poraz kolejny: błędy o których piszecie, to błędy wywołane przez DSotSC (np. słynna kopalnia w kniei Otulisko i wampiry - to nie mój sprzęt powodował, że się sypały), więc niech ten ktoś trochę bardziej szanuje moją pracę, bo jego opisy świadczą o zachłystywaniu się anglo-modów, bo taka chamska informacja o błędach w modach jest tylko u mnie, a przecież każdy MOD ma patche i to dużo poważniejsze.

Wejście do pająków w Firewine jest specjalnie tak ustawione, by nie wycofywać się z stamtąd w czasie boju.

18.04.2003
12:00
[60]

M'Rek [ Konsul ]

Aurelinus ---> Twój mod jest świetny i nikt, kto naprawdę gra w BG1 nie krytykuje Cię. Wszyscy tylko liczą na Ciebie, że poprawisz błedy innych.
Jeszcze kilka słów o akcji ze złodziejami pod Jesiotrem. Przerobiłem się na złodzieja, wyrzuciłem wszystkich z drużyny, a Narlen ciągle powtarza to samo, co poprzednio.

18.04.2003
12:04
[61]

M'Rek [ Konsul ]

W najbliższym czasie chyba nie dostanę sie do netu, zatem już teraz życzę wszystkim Wesołych Świąt, spędzonych miło przy domowym ognisku, lub w ulubionej gospodzie w gronie towarzyszy ze szlaku.

18.04.2003
12:07
[62]

Llordus [ Generaďż˝ ]

Czesc wszystkim :)
Mam takie pytanko - co to za mod Aurelinusa? Tak go chwalicie, ze az mnie zaciekawilo :)
Pytam, bo w BG1 gralem ostatnio pare lat temu (dlugo, duzo i namietnie :) ), i jestem troche nie na czasie w nowinkach zwiazanych z ta gra:) Jezeli mozna prosic o jakis opis modu i ew. link do zciagniecia to bylbym wdzieczny :)

18.04.2003
12:09
[63]

Raistlinek [ Pretorianin ]

Aurelinus---->Skomentuję to tylko w jeden sposób.....Aurelinus Mistrzu Szacunek! Jesteś tu doceniany, szanowany i uważany za autorytet.Wiem, że boli Cię, gdy ktoś tak traktuje twoją pracę. Przyznaję osobiście, że w NTotSC nie grałem ale tylko ze względu na to, że zapodziały mi się gdzieś Opowieści z Wybrzeża Mieczy, ale wiem ile zrobienie takiego moda kosztuje pracy i doceniam to. Zapewniam Cię też, że zagram w twoje dzieło.....Życzę Ci też powodzenia w dalszym tworzeniu:))) I nie przejmuj się palantami!

18.04.2003
14:22
[64]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Llordus --> Link do pobrania moda Aurelinusa - Opowiesci z Polnocy Wybrzeza Mieczy znajdziesz tu:https://www.isle.px.pl/download.htm jest tam tez mini opis - niestety, nie zdazylam do tej pory zrobic lepszego.

Mysle ze mistrz widzial, co tam napisalam i nie ma do mnie pretensji???

Aurelinus --> Znam autora tej strony z forum CDP, pogadam z nim przy okazji ;) To od niego byl link do portretow do BG2.

M'Rek --> Ja juz jestem nocna zmora... tragedia.... ale bede z tym walczyc!

18.04.2003
14:24
[65]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

he, he, dlaczego calosc jest kursywa??? ;) Link raz jeszcze.

18.04.2003
15:32
smile
[66]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Witam... mam pewien problemik niewiadomo czym spowodowany.
Otóż nie grałem w BG 1 od mniej więcej dwóch miesięcy. Stworzyłem dla mojego paladynka pewną broń - kuszę.
Napisałem opisik, zmieniłem co nieco... wszystko było dobrze.
Aż tu nagle - wchodzę dziś do gry. Przez przypadek wcisnąłem opis kuszki, a to pusto do licha.
Zdecydowałem, że sprawdzę to w IEIM, co się okazało - tam gdzie powinien być opis, jest:

"Error reading Dialog.tlk

<Invalid Reference>"

Proszę mi powiedzieć o co biega... czy itemy tworzone w tym programie mają datę ważności? Bo za cholerę nie mogę zrozumieć tego zjawiska. Podejrzewam, że ze zbroją dla mojego barda stało się to samo...

18.04.2003
15:33
[67]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

A to dobre... najgłupsze jest to, że zbroja jest taka jaką była, czyli bez zmian... nie rozumiem tego...

18.04.2003
16:48
smile
[68]

tymczasowy149598 [ Junior ]

Jestem fanem BG i bardzo zainteresował mnie polski dodatek do tej gry. Grałem w niego z dużą przyjemnością. Od dawna też przyglądam się forum GO. Jako „czysty konsument”, wolałem jednak sam nie wypowiadać się, nie mając nic konkretnego do dodania. Ale w końcu nie wytrzymałem.

Aurelinus -> Twoje ego jest wielkie jak Australia. Cechą prawdziwie wielkich ludzi jest skromność. Jak długo będziesz jeszcze odcinał kupony chwały od wykonania jednego projektu. Czy nikt nie ma prawa powiedzieć kilka krytycznych uwag na temat „twojego” dodatku? Wymagasz tylko hołdów? Zachowujesz się, jak wschodni satrapa. Tymczasem, to co wypuściłeś razem z poprawkami, to łagodnie mówiąc późna wersja beta, którą da się przejść, ale zawiera ogromną liczbę irytujących błędzików, psujących przyjemność grania. Nie dziw się więc, że wiele osób słysząc o błędach odnosi się z rezerwą do twojego dzieła. Jeśli napisałeś dodatek tylko dla własnej satysfakcji, to trudno, nikt nie będzie mieć pretensji. Ale jeśli go udostępniłeś dla ludzi, to traktuj ich teraz poważnie i zamiast wściekać się, mógłbyś sprawdzać i poprawiać w miarę na bieżąco zgłaszane błędy.

Z premedytacją ignorujesz zgłaszane przez liczne osoby błędy, przemilczając je lub zwalając winę na DSotSC. To, że nie rozumiesz jak mogło dojść do błędu (np. quest z gildią złodziei), nie znaczy, że błąd nie ma prawa istnieć.

Poświęciłeś z pewnością wiele setek godzin pracy nad dodatkiem i czujesz się teraz rozgoryczony, że ktoś go krytykuje. Sam wiem, z doświadczenia, że własna praca wydaje się tym wspanialsza, im więcej poświęci się jej trudu, niezależnie od jej jakości. Niestety, inni oceniają tylko efekty. Szkoda, że zabrakło tych paru godzin na dopracowanie dodatku. Pora się przebudzić z samozachwytu, Aurelinus.

Wykorzystywanie cudzej pracy, to twoja kolejna słabość. Włączyłeś DSotSC do dodatku. Z twojego komentarza można się tylko dowiedzieć jaki on totalnie skopany. To po co to w ogóle robisz? Bo posada chłopca do bicia też ci nie odpowiada. Jakieś ukryte motywy? W wersji 1.05 włączasz co Ci się podoba z dostępnych poprawek, nie dodając nawet oryginalnych komentarzy autorów tych dodatków. Na ich miejscu bym się obraził.
Chłopie – trochę kultury !

Świadomie włączyłeś do swojej pracy DSotSC, więc musisz się liczyć, że ta część dodatku jest z Tobą kojarzona, zarówno w dobrych jak i złych aspektach. Więc nie zwalaj wszystko, co złe na DSotSC. Trzeba było zrobić oddzielny dodatek kompatybilny z DSotSC i nikt by się Ciebie nie czepiał. Zresztą w twojej części dodatku też są błędy. Bo zbroja „Skąpany we krwi”, którą mało kto może nosić i „Łuk tryskającej energii”, którym można błyskawicznie i w dowolnej ilości leczyć postacie, to twoje dzieła.

I na koniec, nie opowiadaj bajek, że twój dodatek jest 10x większy od DSotSC. Pod względem objętości w megabajtach może owszem, ale czy pod względem fabuły, liczby nowych lokacji, przedmiotów, czarów i NPC-ów jest 10x bogatszy? Co najwyżej porównywalny.

Prawda zawsze boli, ale ktoś musi Ci otworzyć oczy.



18.04.2003
17:00
[69]

Raistlinek [ Pretorianin ]

ElephantQ----> Zauważ, że oprócz Aurelinusa nikt w Polsce do tej pory nie zrobił podobnie dużego projektu, poza tym on to robił SAM, więc błędy są wkalkulowane. A tak w ogóle spróbuj zrobić coś lepszego. Oczywiście możesz pisać co ci się żywnie podoba, ale jeśli nie masz nic do zaproponowania to nie krytykuj. A jeśli masz to jako fani BG i Forgotten Realms chętnie przetestujemy i obiektywnie ocenimy.

18.04.2003
19:34
smile
[70]

-grjgori- [ Konsul ]

Zawisza --> Zapewne zmieniałeś plik Dialog.TLK, który zawierał twoje opisy przedmiotu. Teraz zniknęły i pojawił sie problem. Dlatego następnym razem pamiętaj, o tym aby mieć swoje przedmioty spakowane do formatu TBG lub IAP.

Aurelinus --> Elephant ma trochę racji. Autor opisu ma swoja własna opinię i poglądy. Jeśli uznał, że mod nie jest doskonały to moze się wypowiedzieć tak jak tylko chce. Zapewne jeśli poszukałoby sie jakiś innych opisow twojego modu byłyby też i te przychylne. Ale tak samo jest w prawdziwym życiu.

Co do błędów w modach, to masz rację odnośnie taj nieprzychylnej opinii. Co prawda przy opisie TDD jest wzmianka, że trzeba posiadać najnowsze patche, ale informacja o zawartości błędów nie jest tak dobitna, jak w przypadku NTotSC. Sam autor wspólpracuje z Weimarem, wieć nie będzie go za bardzo oczerniał. Jest to po prostu subiektywizm , (wystarczy popatrzeć na opisy wszysktich projektow związanych z Weimarem i WeiDU), ale tym kieruję sie zapewne większość z ludzi przy wyrażaniu opinii.

Tak przy okazji. To większość z osób pewnie nie zdaje sobie sprawy, że numerek przy nazwie którego kolwiek z modów ze strony Weimara ( https://www.cs.berkeley.edu/~weimer/bgate/ ). Oznacza, ze tyle było do tej pory poprawek. A jak nie trudno zauważyć Solaufein, jeden z najbardziej znanych projektów, mial juz 95 patchy. Wyszedł dość dawno temu, a jest poprawiany do dziś, co świadczy że naprawianie błędow nie jest wcale takie proste i zawsze cs sie znajdzie. Warto zwrócić uwagę, że Weimar nie poprawia swoich modów non-stop, tylko raz na jakś czas zbiera wszystko w kupę i uaktulania wersje.

ElephantQ --> Zauwż pewien fakt. Każdy mod jest tworzony, przez zwykłych fanów gier. nie dostaja oni za to pieniędzy i poświęcają na to swój własny czas. Dlatego nie dziw sie, że nie są zachwyceni, gdy słyszą nieprzychylne opinie, a te łatwiej sie zapamiętuje niż pochwały.

Aurelinus pracował nad tym projektem sam i nie dziw sie, ze nie jest już teraz w stanie zajmować się wszystkim jak dawniej. Ma swoje własne życie, a czsu wolnego zapewne nie tak dużo jak by chciał, dlatego niemoże wszystkiego rzucić i poprawiać błędy w NTotSC. Zająl sie też kolejnymi projektami, co uniemożliwia mu w pełni kontrolowanie sytuacji związanej z jego wcześniejszym modem.

Oczywiście możesz powiedzieć, że nie powinien zabierać się za nowe rzeczy, skoro nie ukończył jeszcze tych poprzednich. Tak to prawda, ale powiedz mi ile można sie zajmować tylko jednym projektem? Przytoczę tu przykład angielskiego mod do BG2. Stworzyły go w większości dwie osoby. Robili to dla przyjemności i poprawiali swoje błedy w kolejnych patchach. byo tak az do pewnego momentu. Stwierdzili w końcu że czas zacząć cos innego i każdy z nich zajął sie nowym projektem. Obydwa zapowiadaja sie naprawdę ciekawie i wszyscy niecierpliwie wyczekują ich zakończenia. A co się stało z modem? Zajeli sie nim inni fani. Naprawiali kolejne błedy. Sami przejeli pałeczkę i też wiele osiągneli. W koncu i oni sie odsuneli robiąc miejsce kolejnemu pokoleniu. Tak samo może być z NTotSC. Jeśli masz dużo wolnego czasu, naucz sie obsługi narzędzi i przygotuj poprawki do modu. Pamiętaj mody robią zwykli fani i pomagaja sobie nazajem, jak tylko mogą, i to nie tylko krytykująć czyjąś pracę.

Prawdziwych fanów poznaje się po ich czynach a nie słowach.

18.04.2003
19:55
[71]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Panowie, wszyscy macie po trochu racji! Tak czy inaczej, fani juz sie zabrali za NTotSC i mysle, ze poprawimy czesc bledow -> tu slowa uznania dla Zeda, ktory od tego zaczal! Oczywiscie, nie ludze sie nawet, ze nasz mod nie bedzie zawieral bledow, wrecz przeciwnie. Mam nadzieje ze wspolnie je wychwycimy i poprawimy. Nawet oryginalne gry, przy ktorych pracuje wiele osob, maja blady i sa wydawane patche, wiec tym bardziej modom moze sie to przydarzc.

A co do opisow NTotSC w sieci - to Rklaunim ma swojej zdanie na yen temat, ale tez gral w okresie kiedy patchy nie bylo i sie zniechecil - oczym napisal na forum CDP. Na pweno nie napisal niczego zlosliwie czy w zlej wierze. Mimo to, zagadam do niego w tej sprawie :) Chocby po to, by poprawil linki i poinformowal o najnowszej wersji.

19.04.2003
14:02
[72]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

ElephantQ --> Czy nie za ostro? Nie ma ludzi bez wad ;-). Ten nie robi błędów, kto nic nie robi. Zważ, że bez tego dodatku już dawno ten wątek forum umarłby śmiercią naturalną, a w BG1 prawie nikt by nie grał. Jeśli się nie mylę, Aurelinus najpierw przetłumaczył sam całe DSotSC. Jak wiele osób chciałoby grać w dodatek przerabiający całe BG1 na wersję angielską? Spróbuj osobiście zająć się poprawianiem gry. Z mojego doświadczenia wynika, że najbardziej brakuje nie umiejętności, ale czasu i chęci. Zmiana każdego drobiazgu to godziny prób. Tym większa pochwała należy się Aurelinusowi, że nie tylko się podjął, ale doprowadził sprawę do końca.

Zawisza Czarny --> Musiałeś albo nieświadomie przywrócić wcześniejszą wersję Dialog.tlk, albo, co mniej prawdopodobne, zdarzył ci się losowy błąd na dysku w pliku Dialog.tlk. Tertium non datur.

Przy okazji potwierdzam uwagi Aurelinusa, że edytowanie plików gry narzędziami z TeamBG może zdrowo namieszać w BG. Mnie się kilka razy zdarzyło, że zniknęło parę plików z Override po takich zabawach. Dlatego zawsze trzymam aktualną kopię Dialog(F).tlk i katalogu Override gdzieś indziej na dysku.

A propos: na swojej stronie zamieściłem "odchudzony" patch zbiorczy do BG1 z nową wersją NTotSC 1.05. Zawiera wszystkie elementy patcha zbiorczego 02b nieuwzględnione w NTotSC wersja 1.05.

Tu mam pytanie do Aurelinusa. Rozumiem, że elementy niezamieszczone w wersji 1.05 nie zaakceptowałeś.Takie np. nowe ikonki na mapie głównej to rzecz rzeczywiście sporna, ale co nie podobało ci się w retuszu tła mapy? Szkoda, bo to duży plik, zajmujący 3/4 objętości patcha.

19.04.2003
14:03
[73]

Carrignarone [ Konsul ]

Ha! Widzę, że wszyscy się wzięli za porządki przedświąteczne. No nic, wszystkim maniakow Baldur`s Gate życzę zdrowych i spokojnych świąt i odpoczynku od prac wszelakich oraz od komputera. Trzymajcie się. Do zobaczenia (względne) po świętach.

19.04.2003
14:33
[74]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Jasne, jak można zapomnieć o życzeniach!

Wszystkim baldurowiczom życzę wesołych świąt, wytrwałości w ucztowaniu w gronie najbliższych z dala od szumu wentylatorka i mokrego Śmigusa-Dyngusa.

19.04.2003
15:02
[75]

Raistlinek [ Pretorianin ]

Przyłączam się do życzeń świątecznych. Wesołych świąt i mokrego dyngusa:))

19.04.2003
15:07
[76]

Carrignarone [ Konsul ]

Ojej, ale się porobiło. Napisałem życzenia nie czytając poprzednich postów, zapisując je tylko na dyskietce, a teraz widzę, że tu ostra dyskusja się odbywa. Tez więc dodam swoje trzy grosze.

ElephantQ ---> Ja też uważam, że ostro pogrywasz. Masz rację w niektórych sprawach, ale dlaczego od razu formułujesz swoje zdanie w tak agresywny sposób? I to jeszcze w święta? Fakt, dość często czytałem stwierdzenie "mój dodatek" (Aurelinus, to prztyczek w Twoją stronę:)), ale prawda jest taka, że dodatek JEST Jego dziełem (terminologia nieprzypadkowa). Skromność jest ważną cechą, ale naprawdę nikt nie jest doskonały. Ja pewnie bym się strasznie puszył, jakby tyle osób od pół roku mówiło o czymś, co bym zrobił. (Na szczęście Wam to nie grozi, nie mam tyle czasu i samozaparcia, żeby zrobić dodatek do gry).

Moim skromnym zdaniem Ty, ElephantQ, powinieneś postarać się o troszkę mniej agresywny ton, a Aurelinus, dobrze by było gdybyś przeczytał na chłodno, o czym pisze autor całego zamieszania. A tak w ogóle, to po co nam taki ton na naszym spokojnym wątku? Mało na forum wątków, na których ludzie się szarpią ze sobą? Dajcie sobie buzi i będzie ok. Peace & quiet.

Aha, jakby ktoś miał zamiar na mnie najeżdżać, to zaznaczam, że odpowiem dopiero po świętach. :)
Don`t worry be happy, don`t worry be happy, don`t worry be happy.

19.04.2003
17:47
smile
[77]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

To ja tez zycze Wszystkim Wszyskiego Dobrego! :)

A z tym dyngusem to nie przesadzjacie ;)

19.04.2003
18:14
smile
[78]

Gilmar [ Easy Rider ]

WESOŁYCH ŚWIĄT !!!!! - życzą Najemnicy Twierdzy Faerunu.

21.04.2003
12:49
[79]

-grjgori- [ Konsul ]

Czyżby ostatni dyskusja wytłukła ostatnich fanów BG1? Zaczeliście zastanawiać sie nad słusznością przedstawionych poglądów, a mozę przygotowujecie sie do następnej potyczki słownej. Choć zawsze może chodzić o coś tak błachego jak świeta.

A teraz cos dla zainteresowanych modyfikowaniem gry.
Po poniższym adresem znajduje sie edytor do wszystkich gier IE. Ma dużo mozliwości, co oznacza że można w nim edytować niemal wszystko.
Jest nawet dość przyjazny edytor GAMów, coć w ostatniej wersji jaką mam jest on jeszcze iedokończony. moim zdaniem warto ściągnąć ten program, aby chociaż zobaczyc co można za jego pooca zdziałać. Może kogoś on zainteresuje.
Tu jest forum edytora:
https://www.dragonlancetc.com/forums/index.php?board=9
A w tym temacie znajduje sie link do jego najnowszej wersji:
https://www.dragonlancetc.com/forums/index.php?board=9;action=display;threadid=19

21.04.2003
13:49
smile
[80]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Grjgori --> Mysle, ze to jednak wina Swiat :)

Dziekuje za wyszperanie kolejnego pozytecznego narzedzia :D

22.04.2003
10:32
[81]

M'Rek [ Konsul ]

Jak widzę, wszyscy odpoczywają po świętach ;), a ja mam pytanie do znawców tematu... Dotarłem do Cytadeli Daerthmaca i wyrzuca mnie z gry, zarówno gdy wchodzę na pietro 3, jak i wówczas, gdy schodzę na poziom -2 (schodzę niżej z sali z kolumnami). Temet ten był już kiedyś poruszany i mówiono o "żonglowaniu" patchami 4 i 4a. Mam 4a, natomiast 4 - nie. Mógłbym zainstalować wersję 1.05, ale czy to cos zmieni?

Zed Nocear ---> Co zrobić, by z Twojej strony ściągnąć patch (odchudzony :)) v02c (pokazuje mi sie prośba o nazwę użytkownika i hasło)

22.04.2003
12:53
[82]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

M'Rek --> Innym się udaje. To chyba przypadkowy błąd. Spróbuj jeszcze raz. W wersji 1.05 Cytadela Daethmaca jest poprawiona. Osobiście nie sprawdzałem, ale wiadomość pewna, bo od Aurelinusa.

22.04.2003
13:01
[83]

Ayertienna [ Konsul ]

*do komnaty wchodzi nieco zmęczona elfia czarodziejka, widać ze od ostatniego z wami spotkania przelała wiele krwi*

Witajcie mili :) Ciekawam czy ktoś mnie jeszcze tu pamięta...ale do rzeczy :
Czy do powitalnego posta nie możnaby dodac jakiegos mini kompendium z linkami do patchy, moda Aurelinusa i poprawek do niego ? Mysle ze wiele (mnie, na ten przyklad) ulatwiloby to zycie, bo po ostatnim formacie wiele nie zostało ;)

22.04.2003
13:13
[84]

M'Rek [ Konsul ]

Zed Nocear ---> Właśnie sprawdziłem v1.05 - Cytadela Daerthmaca działa. Za to Twoja strona mnie nie lubi ;) Ciągle mam komunikat "Authentication required", a potem "Username" i "Password". Spróbuję kiedy indziej, lub z innego komputera.

22.04.2003
13:54
[85]

Krees [ Generaďż˝ ]

Witam wszystkich po Świętach!
Uwaga do OzPWM v1.05. Mój kumpel zgłosił mi ostatnio nowy błąd. Mianowicie w jaskini w lokacji ze świątynią w Beregoście nie wyświetla mu się poprawnie wnętrze. Wygląda to z grubsza tak:
Ja w wersji 1.0 tego nie miałem. Czy ktoś mógłby potwierdzić bądź zaprzeczyć istnienie takiego błędu w nowej wersji? Czy też to tylko wina tego konkretnego kompa?

22.04.2003
13:58
[86]

Dwalin [ Reggae ]

Krees --> Twój kumpel może mieć ryse na płytce i to przez to...

22.04.2003
14:54
[87]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Krees --> Twoj kumpel zgliosil to na CDPforum - zgadza sie, jest tam blad, ktorego nie bylo w wersji 1.0. Wielcy Magicy juz powiadomieni, jak znajda wolna chwile, to powinna pojawic sie latka ;)

22.04.2003
14:57
[88]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Ayertienna --> poszukaj patch'y i moda u mnie i u Zeda na stronie - jest nowa wersja NTotSC v1.05.

22.04.2003
18:56
[89]

Ayertienna [ Konsul ]

Jest - a jakze - juz nawet lezy u mnie na twardym dysku :P

23.04.2003
08:23
[90]

M'Rek [ Konsul ]

Po zainstalowaniu v1.05 nie mogę opuścić żadnej lokacji. Powalczę z tym (reinstalacja itp.), ale na wszelki wypadek prosiłbym o kody, dzięki którym mozna się przenosić do innych lokacji.
Jeśli chodzi o błąd, o którym pisze Krees, to podobny (w dużo mniejszej skali) występował (w v1) w sali głównej Pólnocnej Cytadeli..
Ayertienna ---> W ściągniętej przeze mnie wersji v1.05 patch bgtosc_intI.exe nie działał (informacja o błędzie). Daj znać, czy zadziała u Ciebie (na pewno zainstalujesz NTotSC). I witaj w domu :)

23.04.2003
08:35
[91]

M'Rek [ Konsul ]

Zed Nocear ---> To mój komputer nie lubi Twojej strony :(. Z innego weszło wszystko bez problemów.

23.04.2003
09:39
smile
[92]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Krees --> Błąd obrazu w jaskini na planszy Świątyni Poranka związany jest z uszkodzonym plikiem AR3405.TIS w pliku AR3405PB.BIF w wersji 1.05. Pozostałe pliki tego obszaru nie są zmienione w stosunku do wersji 1.0. Jeszcze nie miałem czasu na testowanie, ale pożyczenie tego pliku (AR3405.TIS) z wersji 1.0 i skopiowanie go do Override powinno pomóc. Jak wszystko będzie w porządku, to zamieszczę ten plik jako łatkę na mojej stronie dla tych co zaczynają przygodę z dodatkiem NTotSC od wersji 1.05 .

M'Rek --> To raczej Twój komputer i WP się nie lubią. Moja strona nie jest stroną w konflikcie ;-)).

23.04.2003
11:10
smile
[93]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Poprawka działa! Zamieszczam plik na swojej stronie.

23.04.2003
12:08
[94]

M'Rek [ Konsul ]

Zed Nocear ---> Dobrze, że WP pozwala mi czytać Twoją stronę ;). Pliku jeszcze nie ma :(, ale z góry za niego dziekuję w imieniu wędrujących po szlaku.
Wracając do mojej wcześniejszej prośby - jakie są oznaczenia (AR...) nowych lokacji? Jeśli ponowna instalacja nic nie da, to - albo bedę musiał wymieniać wersje (1.05 do zwiedzania lokacji, 1.0 do przechodzenia pomiędzy), albo zastosuję skok do nowej lokacji.
Opsss... Plik już jest.

23.04.2003
12:21
[95]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

witajcie.

Odnośnie wskazywanych przez was błędów, mogę powiedzieć tylko tyle - nic nie znalazłem. Zbroi Skąpany we Krwi nie może nosić tylko elf i półelf, co jest zgodne z oryginałem i jeśli maci e z tym problemy indywidualne, to musicie sami pogrzebać w pliku BLOOD.ITM lub mi go przesłać do obejrzenia. Quest z ze złodziejami jest czysty, jak mówiłem nic tam nie grzebałem i jeśli coś może pomóc, to spróbujcie znaleźć plik NARLEN.DLG w folderze Override i go po prostu usunąć. Być może pomoże. U mnie quest chodzi prawidłowo w wersji z tym plikiem i bez niego (mowa o Override).

postu niejakiego Elephanta nawet nie zamierzam komentować, poza tym, że na uwagi dotyczące patchowania - to reaguję najszybciej, jak mogę i wogóle reaguję w przeciwieństwie do np. teamBG, który obiecuje patcha do DSotSC od... dwóch lat, a mnie od prawie roku.

Wrócę też do dotychczasowych błędów:
Kopalnie w kniei otulisko - czwórka w forcie miała sprzęt produkcji DSotSC, który nie chodził prawidłowo, to samo było z ekipą koło Gullykin, ale na nich wpadłem jeszcze w czasie projektu

Wampiry w Firewine i cytadeli Dearthmaca - zwiechy powodowały nie istniejące przedmioty made in DSotSC

Pojawianie się lub nie nowych BN + ich dziwne statystyki - a co mnie do tego? nie moja robota (choć i tak trochę ich poprawiłem, bo inaczej nie można było, by jakaś Keiria miała wszystkie statsy po 18)
więc nie mówcie, że czymś się zasłaniam, bo niestety to prawda, która ujawnia się z większym opóżnieniem niż mogłoby to się wydawać.

Błąd ze statystykami exp druida był mój. Fakt.

Na resztę nowych uwag wam odpowiem, jak tylko je przeanalizuję.

Jeśli chodzi o hołdy i podziękowania to powiem krótko: mam je w dupie. Zrobiłem dodatek dla własnej przyjemności i udostępniam go WAM też dla przyjemności, jak słusznie powiedział grjgori "licząc na waszą współpracę" - krytykę niekonstruktywną pozostawcie dla innych, i tym większe dzięki dla dla tych, którzy teraz wzięli się za to - vide Zed i Hathor. Poza tym jak mam sprawdzić coś, co u mnie chodzi prawidłowo? W tych wypadkach jesteście skazani na siebie... Niestety.
Ikonki z mapki przywróciłem w oryginale, bo w ściągniętym przeze mnie patchu nie było pliku MAPICONS.BAM... Ponieważ aktualna wersja instalacji jest w wersji zip, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by ewentualne poprawki wrzucać do pliku Override, a nr wersji dodatku zmieniać. Macie moją zgodę. Ująłem wszystkie niesporne poprawki z Twojego patcha. Ale przedmioty dawane przez NPC (np.), pozostawiłem w swojej wersji, dlatego, że takie same daje już ktoś inny (lub można je zdobyć), jak w przypadku płaszcza niewykrywalności.

A propos mapki do podziemi w Beregoscie - co mam poradzić, gdy występuje taki błąd - przecież nawet nie dotknąłem tego pliku TIS (wygląda jak zła kompilacja przez program IETME) w stosunku do wersji 1.0 - to ten sam plik. Sami widzicie, jaka jest różnica między dodatkiem w Override i BIFF. Zresztą podobno sporadycznie wyskakuje podobny błąd przy jeszcze jakiejś lokacji, ale nie pamiętam której. U MNIE chodzą prawidłowo i co mam z tym zrobić?

23.04.2003
12:49
[96]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

No tak. Tylko dwa komentarze:

mój dodatek - bo pisze się szybciej niż NTotSC i chodzi przy okazji o odróżnienie od ew. mylenia z czystym DSotSC.

Nie wiem czy ktoś mi uwierzy, ale każdy może sprawdzić- spróbujcie zrobić moda kompatybilnego do DSotSC - nic z tego. W wersji dostępnej na necie jest to niemożliwe, trzeba go najpierw rozpakować do Override i zmodyfikować ( czyt. : poprawić 80% plików), by własna praca chodziła. To stąd pomysł by go po prostu włączyć do aktualnych instalacji NTotSC. Czekam niecierpliwie na obiecany przez TeamBG patch do DSoTSC, który mieli zrobić zgodnie z moimi sugestiami, bym z czystym sercem wyrzucił go ze swojej instalacji. Trwa to już prawie rok i jestem pewien, że nic nie robią.
Pamiętajcie, że robiąc poprawki do plików DSotSC rzeczywiście naruszam czyjąś pracę i jego intencje, dlatego niechętnie ingeruję w wady DSotSC typu błędy w przedmiotach lub czarach (ale czasem powodują one właśnie zwiechy i wysypki - zauważcie, że część błędów pojawia się dopiero w styku z NTotSC, a czysty DSotSC ich nie wykazuje), a te które poprawiłem, to ewidentne błędy edycyjne, uniemożliwiające właśnie "kompatylizowanie" modów.
Jeeez... Mam już dość tych dyskusji. Macie moją pełną zgodę na dowolne poprawki i przeróbki, to nie jest żaden MÓJ Mod, a kto tak uważa to .... lub ******.
Pamiętajcie tylko o jednym. Krytyka ma sens tylko wtedy, gdy macie z czym to porównać, a kopanie innych za wasze (nikt konkretny) własne lenistwo lub niewiedzę jest ... jaka jest. Nie zmienia to faktu, że sucha informacja o czymś, jest czymś innym, niż złośliwe stwierdzenie. Wybaczcie też, że proszę was czasem o pomoc, ale ja za każdą minutę na necie płacę gotówką i liczę na pomoc posiadaczy stałek.

A propos modów opartych na WEiDU - u mnie nowe NPC nie pojawiają się jeśli nie gram od początku, więc jak to jest z tym, że podobno tak nie trzeba...

23.04.2003
13:06
smile
[97]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Aurelinus --> Jedno tylko mi sie nie podoba w Twojej wypowiedzi - "Jeśli chodzi o hołdy i podziękowania to powiem krótko: mam je w dupie." Cieszymy sie, ze zrobiles mod dla wlasnej przyjemnosci i udostepniasz go nam - tez dla przyjemnosci, wiec nie pisz tak.... Podziekowania wynikaja z podziwu i szacunku dla tworcy, ale tworca ktory tak na nie reaguje nie zywi szacunku do dziekujacych :/
" tym większe dzięki dla dla tych, którzy teraz wzięli się za to - vide Zed i Hathor." - chyba nie uwazasz, ze na to powinnam z Zedem podobnie zareagowac?

Tez uwazam, ze krytyka powinna byc konstruktywna. W ogole powinna sie pojawic, by to co tworzymy bylo lepsze. A jesli pojawiaja sie tez pochwaly, to znaczy ze jednak ktos sie cieszyl efektami naszej pracy :)

23.04.2003
13:20
[98]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Zed--------> jeżeli to nie są nowe rzeczy, to wrzuć wszelkie sensowne poprawki prosto do Override dodatku i tylko niech Hathor pamięta o uktualnieniu nr - proponuję np. chronologię typu 1.5.x. Tak jak mówiłem ująłem wszystkie sensowne zmiany + wasza mapka, ale bez ikon, bo ich nie miałem... Zmieńcie to, jeśli tylko chcecie teraz, lub później.
Martwią mnie natomiast nowe kłopoty z dodatkiem ,tym bardziej, że ja ich nie mam...

Zawsze możecie mi wysłać kłopotliwy plik do obejrzenia.

Przypominam: w sprawie Jesiotra, być może zadziała usunięcie pliku Narlen.dlg z folderu Override (Zed, Hathor - usuńcie go też z instalacji, jeśli możecie), i nawet nie mam pojęcie skąd on się tam wziął i po co - nie ma go w DSotSC, a ja go nie dotykałem, więć chyba cud... Tym bardziej, że jest identyczny z oryginałem. Ale plik TIS do lokacji pod Beregostem też był identyczny, a teraz u was nie działa...

23.04.2003
13:27
[99]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Aurelinus --> Moge rozpakowac dodatek i poprawic pliki (usunac Narlen.dlg) tylko nie obiecuje, ze zrobie to od razu, ale postaram sie szybko. Poczekam jeszcze na poprawki od Zeda. By wrzucic nowe, musze usunac 1,05, bo moje niekonczace sie miejsce na dysku sie skurczylo ;) i na razie chyba nie bedzie go wiecej.

M'Rek --> ten plik jest dobry, a dokladniej -> u mnie nie dziala, a u Zeda tak. Wiec moze chodzi o ponowne rozpakowanie? Ja juz nie probowalam, bo nie chcialam robic calej instalacji od nowa.
Z tym chodzeniem, to sprawdz czy dzialaja save z wersji 0.1? I czy jak zaczniesz nowa gre jest podobnie?

23.04.2003
13:32
[100]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Hathor--------> dobra, dobra, wiesz o co chodzi, a innym, już tłumaczę: "mam w dupie" itp. oznacza tylko tyle, że na żadne podziękowania nigdy nie liczyłem (proszę mi to pokazać w ciągu całej mojej obecnośći na wątku), ani mi o nie chodzi (choć są miłe). WŁAŚNIE dużo bardziej wolę informacje w stylu znalazłem/am >taki/taki tu/tu< błąd - obejrzyj to lub co lepsze - poprawiłam/em go, a takie bywały już przed wami.

PS. Sam czekam na Wasz mod, by sobie pograć i jak wiesz nowa wersja NTotSC wyszła specjalnie dla WAS. (Żadnych podziękowań!!!!!) Jak skończycie pomogę wam to poprawnie spakować.

I czas na chwilę DUMY: tak naprawdę to NTotSC jest 3x większy od DSotSC (wg mojej oceny) - jeśli chodzi o lokacje, fabularnie - porównywalny i postacie - chyba niebo a ziemia + nowe animacje. Bo tak naprawdę DSotSC lokacji wogóle nie dodaje tylko klonuje, a ja tego nie cierpię. A przecież czasem wystarczy tylko strumyk usunąć...
OK. Veto i Pax.

23.04.2003
13:40
[101]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Aurelinus --> No, tak myslalam, ze zle ujales w slowa, to co chciales nimi wyrazic :)
Oczywiscie licze na pomoc nietylko a spakowaniu - jeszcze nie raz bedziemy sie pytac jak sie robi to czy tamto :)
Uuuu, jak nasz dodatek wyjdzie... jak moja czesc pojdzie w swiat...to sie bledy posypia ;) Bo z tymi rzeczami nigdy nic nie jest pewne - w NI jest OK, w grze nie dziala... i tak w kolko ;)

23.04.2003
13:44
smile
[102]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Zakladam nowy watek, nie ubiegac mnie, bo cos komus obiecalam!

23.04.2003
13:54
[103]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Link do kolejnej części!

23.04.2003
14:01
[104]

M'Rek [ Konsul ]

Aurelinus ---> 1. Masz rację. Zbroję Skąpany we Krwi może u mnie nosić Wojownik i Palladyn (i chyba łowca).
2. Usunę Narlen.dlg (mam save sprzed wejścia do Wrót) i sprawdzę.
3. Nie mam pod ręką mego komputera, więc pytam w ciemno. Chyba w Północnej Cytadeli jest Furia Niebios - oburęczna katana, którą może używać Imoen (mag/złodziej). czy to nie jakiś bląd?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.