GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Podbic Swiat! Europa Universalis 1 & 2 & Hearts of Iron cz. 11

15.04.2003
00:12
[1]

Rav_s [ Konsul ]

Podbic Swiat! Europa Universalis 1 & 2 & Hearts of Iron cz. 11

...Był rok pański 1428. Zdradliwi Turcy, mimo że traktat pokojowy miedzy nimi a królem węgierskim Zygmuntem Luksemburskim stanął, pod twierdza Golubac uderzyli na wojska króla, w mig ich część na krzywych szablach roznieśli, przypierając Zygmunta Luksemburczyka aż do brzegów ogromnego Dunaju... Coraz bliżej królewskiej głowy świszczały bułaty i jatagany, coraz wyraźniej warczały stada lecących i odbijających sie od rycerskich zbroi strzał. Śmierć biła od krzywych mieczów janczarów. Widząc to, Zawisza rozdzielił polskich rycerzy; część przedarła się wraz z królem i przeprawiła, ratując głowy, na lewy brzeg; większa część pozostała na prawym brzegu, z rozpaczą bijąc się z napływającymi chmarami wojsk sułtana. Uratowany Zygmunt wysłał po Zawiszę łódkę - chciał ocalić największego rycerza Europy, bohatera spod Grunwaldu, zwycięzcę niezliczonych turniejów i pojedynków; pogromcę mężnego Jana z Aragonii, rycerza bez skazy na honorze, z którego przykład brał cały chrześcijański świat... Nie darmo jednak u Zawiszy godność i sława więcej ważyły niż własne życie. Nie splamił on i tym razem honoru ucieczką samopas; wraz z grupką towarzyszy runął na wroga. Olbrzymi, w czarnej zbroi i rozwianym płaszczu, na którym czerniały orły - herb Sulimczyka - długim mieczem w potężnej garści ciął bez litości i wytchnienia napierającą masę wrzaskliwych Turków. Z ludzkich ciał, odrąbanych członków, poranionych koni utworzył się przed Zawiszą drgający wał - lecz, mimo że pod wielkim rycerzem ubito konia, dalej pohańcy nie mieli do Zawiszy dostepu. Starzy otturacy rzucali weń dzirytami, akindżijowie, hajducy, azabowie z dala strzelali z łuków, co odważniejsi janczarzy i silitarzy sułtańscy przemykali pod furkocącym w żelaznej dłoni mieczem, usiłując przed śmiercią zadać cios bułatem - aż w końcu i z Zawiszy jęła bluzgać krew, ściekać na zbroję i płaszcz, mieszając się z posoką porażonych Turków. Wszystkich towarzyszy rycerza już wycięto i tylko on jeden trwał wśród morza Turków, i bił ich, umierając z godnością, spokojem i modlitwą na ustach pod błękitnym majowym niebem, niedaleko szepczącego leniwie Dunaju.


Zapraszam do dyskusji o strategii gry, swoich podbojach; zadawaniu pytań i odpowiadaniu na nie. A wszystko to związane z najwspanialszą strategią wszechczasów. Europa Universalis!!!

15.04.2003
00:15
[2]

Rav_s [ Konsul ]

Pozwolilem sobie zmienic nazwe na poprzednia, chociazby ze wzgledy na to ze byla krotsza (miescila sie w jednej linijce). Zastanawialem sie czy nie powinienem jej zmienic na jeszcze starsza czyli Podbic Europe!, ale zrezygnowalem z tego pomyslu glownie ze wzgledu na HoI.

15.04.2003
17:33
[3]

PELLAEON [ Wielki Admirał ]

Rav_s -> No, to już przynajmniej mam motywację by szukać :-)

Może ktoś wie gdzie coś takiego znaleźć?

15.04.2003
21:28
smile
[4]

MateyToB [ Aleksander Newski ]

Yo, dawgs ! Ja w takiej kwestii... gram sobie ZSRR, zbliża się powoli rok 1939... przez 2.5 roku wpływałem na Rumunię dyplomatycznie, w wyniku czego są maksymalnie komunistyczni (tak samo jak ja :). Ale jeden zasadniczy problem: nie chcą wejść ze mną w Alliance :// Dlaczego ? Ten sam ustrój, nie mam z nimi wojny.. po prostu opłaca się to im ;p A mimo to mnie olewają. Jakieś porady ?

16.04.2003
09:55
[5]

finch [ Junior ]

MateyToB --> Wojna! Wojna!!! WOJNA!!!!! A potem do wyboru: albo aneksja albo rząd marionetkowy (to drugie jest o tyle fajne że pozostają do Twojej dyspozycji wojsko rumuńskie, dzielisz się z nimi wynikami badań i masz kilka sensownych dywizji więcej). Czy ktoś wie jak wysyła się wojsko "za morze"? jak "zapakować" dywizję na statek? Ewentualnie jak zrzucić desant spadochronowy? Mam dywizję spadochroniarzy mam lotnictwo transportowe tylko nie wiem jak ich użyć...

Pozdrawiam
Finch

16.04.2003
13:20
[6]

Rav_s [ Konsul ]

finch --> Jezeli chodzi o transport przez statki to jest to proste. Odbywa sie to na tch samych zasadach co w eu2. Czyli dajesz po prostu rozkaz przemarszu na statek, a potem unload trops. Pamietaj tylko o tym ze te statki to musza byc transportowce. Co do spadachroniaezry to nie wiem jeszcze ich nie mam.

MateyToB --> Tez mam ten sam problem ale z Hiszpania. Wczesniej meczylem sie dlugo z Wlochami, az nadszedl ten czas, ze wreszcie przyjeli sojusz. Nie wiem od czego to zalezy.

16.04.2003
19:47
smile
[7]

MateyToB [ Aleksander Newski ]

Witajcie !

Nareszcie sukces ! Udało mi się skopać tyłek faszystom, czyli przede wszystkim Niemcom. (załącznik: obrazek z aktualnej gry). Kluczem do sukcesu było to, aby rozpocząć wojnę samemu, a nie czekać aż wróg to uczyni. Rzesza była chyba w trakcie walk z Francją i tuż po zaanektowaniu Belgii i Holandii, dzięki czemu na zachodzie wojska były dość słabe, a te przy granicy ze mną (po pakcie Ribbentrop - Mołotow) wynosiły 4 dywizje na prowincję. (gdybym czekał, aż zaatakują to wzmocniliby do 10 dywizji). Ja zaś miałem 4 armijki 12 dywizjowe, o wysokiej organizacji (aż 95% !, jak na ZSRR całkiem nieźle), poza tym zasilane czołgami T-35 i T-34/85 (w zasadzie jakieś 3 razy lepsze od tych domyślnych !, którymi próbowałem pierwszy raz). Z dissentem 10% nie było większego problemu, ważniejsze było szybkie rozbicie Rzeszy... z 2 armii zrobiłem "pancerną pikę" (napakowane czołgów i artylerii), zaś północna i południowa miała przede wszystkim piechotę. [dzięki za radę Nikodem :)]. Przewaga liczebna pozwoliła mi od razu wygrać pierwsze bitwy, potem spychałem wojska wroga coraz dalej, po pewnym czasie organizacja Niemców wynosiła const.=0 i ich dobicie było formalnością. Włosi w zasadzie wojska nie mieli, więc szybko zdobyłem ich kraj, jednakże ilość prowincji itd. pozwoliła mi jedynie zrobić z nich puppeta :). Kilka dat z inwazji:

16 listopada 1939 r. - Wypowiadam wojnę Niemcom.
28 listopada 1939 r. - Wyzwolenie Torunia :), mego rodzinnego miasta.
10 grudnia 1939 r. - Zajęcie Berlina.
8 stycznia 1940 r. - Zaanektowanie Niemców.

Aktualnie chciałem zająć Turcję, ale nie wiem czemu po jakimś miesiącu od ataku demokraci wypowiadają mi wojnę (Anglia, Francja, ...). Może Turcja jest za demokratyczna ? Czy gdyby była bardziej komunistyczna, to wówczas by się nie pluli ? Jakoże mnie wkurzają Angole i żabojady, to planuję ich rozjechać. Na razie chcę dorzucić do mego sojuszu militarnego (do Rumunii, Bułgarii, Węgier i Włoch) Szwajcarię. Potem może uda się dołączyć Hiszpanię. Świetnie byłoby jakoś odłączyć Francję od Anglii, bo żaby szybko pokonam (chociaż są 3 siłą militarną na świecie), a Angole mi bombują cały przemysł :/ [lotnictwa w zasadzie nie mam]. Chyba, że dadzą mi jeszcze ze 2 lata rozwoju, to postaram się wypaść nieco myśliwce. Ze statsów: 165 dywizji piechoty + 42 od sojuszników i bodajże 23 dywizje pancerne. Pzdr !

16.04.2003
19:52
[8]

ghost666 [ 666st Ghost of Doom ]

Matey ---< mówiłem że taktyka blitkrieg-u działa w obie strony :) a co do dalszej rozgrywki - zbombarduj Anglie :P

16.04.2003
20:20
[9]

MateyToB [ Aleksander Newski ]

Co do Anglii, to praktycznie nie mam samolotów ani transporterów więc pozostanie chyba tylko mi ją odparować (bomby atomowe) albo v1/v2. Czy ktoś się bawił którymiś z niżej wymienionych ? Jakieś rady ? Tak btw. czy państwa demokratyczne nie będą mnie atakowały, dopóki nie zaatakuję żadnego z państw na świecie ?

16.04.2003
20:22
[10]

xanat0s [ Wind of Change ]

Mam pytanko. Co z serii EU i HoF jest warte kupienia? Bo zbliazaja sie urodzinki a chcialbym zagrac w jedna z tych gierek. Ktora polecacie?

16.04.2003
20:32
smile
[11]

MateyToB [ Aleksander Newski ]

HoF :) Na początku się wkurzałem jak mi nie szło, ale teraz jest całkiem Błogo :D Nie wiem tylko, jak z polską wersją językową, ale ang. jest spoko.

16.04.2003
20:58
[12]

Rav_s [ Konsul ]

xanat0s --> Polecam Eu2. HoI jest dobre, ale ewydaje mi sie ze Eu2 jest jeszcze lepsze :)
No chyba ze badziej interesujesz sie tematyka II Wojny Swiatowej, to wtedy tylko HoI.

17.04.2003
01:22
[13]

Drackula [ Bloody Rider ]

Mam pare pytan

1. Czy jest sposob na regulowanie totalnym IC. Niejest mi takie duze potrzebne, bo brak mi zasobow, wiec czy jes jakis sposob na zmnieszenie czasowe?
2. Dalem ciala i drajac niemcami przylaczylem czechow i pszly mi bokiem ewenty zwiazane z nimi. Czy jest jakis sposob na anektowanie sojusznika, bez wywalania go z sojuszu i wszczecia wojny?
3. Zajalem cala Polske w 2 tygodnie i po tamtej stronie frontu mam zaledwie 20 dywizji. Anektowalem Polske oraz na zapytanie ryskich o uszanowanie paktu ich olalem. Jak syzbko moge sie spodziewac ich najazdu w takim wypadku?
4. Czy ten procentowy zegar w okienku dyplomacji roznych panstw oznacza ich gotowosc do wojny ze mna czy ogolnie do jakiejkolwiek wojny? Bo jesli mnie to moze byc krucho. Zabojady maja 80 dywizji a ja na ich granicy ledwie 30. A nie iwem czy moja przewaga technologiczna wystarczy aby sie obronic.

17.04.2003
09:12
[14]

xanat0s [ Wind of Change ]

dzieki za porady. pewnie wezme HoI, ale jeszcze zobacze

17.04.2003
11:20
[15]

Speed_ [ WRC DRIVER ]

Mam pytanie.Gram USA mam styczen 1937 i jeszce ani jednej jednostki nie wybudowalem bo technologie rozwijam ale mam pytanie czy da sie anulowac oferty na rynku swiatowym ktore byly juz na poczatku gry??Bo tylko swoim moge dac anuluj oferte a tak to nie:(A bardzo brakuje mi stali:(Z gory dzielk.

17.04.2003
21:54
smile
[16]

MateyToB [ Aleksander Newski ]

Wieści z frontu, część druga.

Po zajęciu Niemiec moje IC wynosiło ok. 800. Przez jakieś 5 lat rozwijałem przede wszystkim naukę, dzięki czemu bez wojen podniosłem IC do 1200. Zaanektowałem Luksemburg i Szwajcarię, aby uzyskać dłuższy front w przyszłej walce z Francją. Ponadto pobawiłem się z Turcją :) Dzięki temu dużo pieniędzy musiałem pakować w wyżywienie ludności, aby tłumić dissent (maksymalnie wynosił u mnie 20%, zaś najszybsze tłumienie to -0.13 na dzień). Potem nastał czas na stworzenie Armii. Na Niemców użyłem dwóch pik, zaś na Francuzów: 9 (potem 11, albowiem dołączyły się dwie: Niderlandzka i Belgijska). Szybko zaplanowany atak pozwolił mi rozmieść tenże kraj dość szybko. Na początku do prowincji przygranicznych powrzucałem bomby V1. Potem wchodziły dwunastki, czyli: 6 dywizji piechoty, 2 artylerii i 4 dywizje czołgów (głównie JS-2, chociaż było parę starych pretanków :)). Spodziewałem się nalotów brytyjskich, dlatego w 15 największych ośrodkach przemysłu pobudowałem AA, ponadto moje 12 dywizji myśliwców MIG-15 naleciało od razu na 32 dywizje brytyjskie (25 bombowce, 7 myśliwce). W efekcie tejże akcji zostały im ze 3 bombowce :), także miast prawie mi nie zniszczyli. Po zrobieniu z Francji puppeta, próbowałem zaanektować Belgię i Holandię, ale za dużo mają prowincji w Afryce :( [jeszcze ich tam najadę]. Z Angolami szło mi ciężko - pomimo sojuszu wojskowego z Irlandią (oni w zasadzie nic nie zrobili poza odbiciem Belfastu :/). Do czasu, aż wybudowałem 36 transporterów i zapakowałem 3 piki u przybrzeżnych prowincji Anglii (dowodzone wypasionymi generałami, sama elita: m.in Żukow). Wtedy poszło błyskawicznie. Atak na Niemcy zapoczątkował otwarciem południowej ofensywy na Przemyśl Żukow i on też zdobył najbardziej północną i zarazem ostatnią prowincję Anglii na wyspie. Znowu mieli za dużo ziem na świecie, więc zamiast aneksji puppet. Trochę brakowało mi stali, więc postanowiłem rozbić Szwecję. Przydały się transportery, ale cała akcja trwała dość długo (ciężko im się szło po lasach). Zastanawiam się nad dwoma rzeczami: na czym polega istota jednostek marines ? Poza tym w czasie wojen nie użyłem broni atomowej, walczyłem humanitarnie. But it is time to rock :), wszak wyprodukowałem ich już 14 ! Jak przenosić je za pomocą głowic ? Można doczepić jakoś do balistycznej albo v2 ? Ew. na jaki typ samolotu zapakować i jak to zrobić ??? Byłbym wdzięczny za pomoc. W najbliższej przyszłości planuję desant 5, może 6 pik na USA (z Grenlandii) + wsparcie atomowe (heheh :)) + myśliwce i v2. USA zatonie w ogniuuu! Ooo taakk. Tylko muszę doinstalować unlimited patcha, bo czas się kończy (teraz początek 1947 r.). Poza tym mam w planach sojusz z Japonią (i maksymalne skomunizowanie tejże :)). Aha, jeszcze jedno pytanie: IC jest podawane w postaci X / Y. Co oznacza X [zazwyczaj =0] ? Pzdr !

17.04.2003
22:05
[17]

Mietas [ Pretorianin ]

xant0s --> polecalbym Ci Eu2 ( nie mylic z UE) , poniewaz
1.Zawiera najwiekszy okres czasowy ( ok.400 )
2.Posiada duzo panstw do wyboru (w HoI jest podobnie)
3.IMHO jest najlepsza w perspektywie wojny

Ale jezeli pasjonujesz sie II Wojna Swiatowa to HoI jest dobra strategia w tej tematyce.

18.04.2003
11:38
smile
[18]

Morgothfax [ Centurion ]

Witam Szanownych Kolegow!!!
To ja Wam opowiem inna historie ( dosłownie ).
Zagrałem Polską i w 1939r dokladnie w grudniu, a dokładniej 30 anektowałem nazistowskie Niemcy. Tylko 3 prowincje zdołali zajac Anglicy, 2 Węgrzy ( moja mrionetka ), a cala reszta moja!!!!.
Teraz powiem co lekko podrasowałem:)
Nieco zwiakszyłem PP w Polsce, po wyczerpaniu surowcow efektywnie 110pp. I to było wszystko. Pisze to zeby uprzedzic posadzenia mnie o granie ze strasznymi ułatwieniami.'
Kluczem jest obrona na lini Wisły i odpowiedni moment do kontrataku. Nadmienie jeszcze że państwa alianckie wlaczyly sie o wojny dopiero pod koniec listopada i do tego czasu od 1wrzesnia sam stawialem czola germanskiej zawierusze.
Pozdrawiam i zycze wesolych swiat.

18.04.2003
18:47
smile
[19]

PELLAEON [ Wielki Admirał ]

To teraz małe podsumowanie z mojej strony, gdyż zakończyłem grę Bizancjum.
Rezultat zamieszczam obok :-) (do mnie nie należy tylko fioletowy obszar po drugiej stronie Morza Kaspijskiego - to jakieś inne państwo)

Od czasu anektowania Polski, o czym pisałem gdzieś wcześniej, dalsza ekspansja została troche "zablokowana" przez jedyne mocarstwa, które mogły sprawić mi kłopot - Francja i Szwecja. Była jeszcze Austria - troche słabsza od tamtych, ale wciąż mocna. A miałem z nią cały czas casus belli, więc cel następnego ataku stał się oczywisty. Austria była w posiadaniu większości państewek niemieckich - na przełomie XVIII i XIX wieku przeprowadziłem z nią kilka wojen, w wyniku czego "łyknąłem" wszystkie jej tereny, a prowincję stołeczną uczyniłem wasalem.
Tymczasem doszło do niewielkiej wojenki na wschodzie z Syberią i Ordą Nogajską - niewiele na niej zyskałem, ale zawsze jedna prowincja do przodu ;-)
Chciałem nawet zadrzeć z Francją, ale stwierdziłem że się nie opłaca - brak casus belli, a stabilność zbyt cenna by ją tracić. Poza tym we Francji były same Potężne i Maksymalne fortece, a na zdobywanie tych już czasu nie miałem (kilkanaście lat do końca gry).
Jednak zwróciłem się w kierunku Szwecji, która miała sojusz z Joannitami - a przeciwko nim miałem c.b.
Szwecja armia była ogromna i dorównywała mi technologicznie, więc był troche cięzki orzech do zgryzienia. Na szczęście nie mieli takiego potencjału ludzkiego jak u mnie. Szybko jednak i zająłem kilka szwedzkich prowincji w Rosji, a na zimę wycofałem się do siebie - a biedni Szwedzi brneli w głąb mojego terytorium, wykruszali się z powodu zimy i wpadali w pułapki moich wojsk.
Po zawarciu pokoju wpadł mi Gdańsk oraz 4 inne prowincje w Rosji.
I na tym podboje się zakończyły, a Imperium Bizantyjskie zajęło swoje należne miejsce na mapie świata ;-)

Muszę przyznać że rozgrywka Bizancjum była dla mnie jedną z najciekawszych. Przebiegała cały czas według scenariusza "Od zera do bohatera" - zaczynając tylko z dwoma prowincjami i w otoczeniu wrogów jest naprawdę ciężko. I właśnie na samym początku miałem sporo szczęścia, gdyż skożystałem na wojnie, którą wroga mi Turcja prowadziła ze swoimi sąsiadami - i zyskałem pierwsze terytoria.
Jednak im potężniejszym się jest, tym mniej ciekawa staje się gra, a zwycięstwa nie cieszą tak jak dawniej.

Na początku pewnym problemem była też religia - prawosławie (moja państwowa) w centrum i na północy, muzułmanie na wschodzie a katolicy i protestanci na zachodzie - na szczęście w wyniku manipulacji ustawieniami religijnymi jakoś nie dochodziło do buntów.

Trochę żałuję że zaniedbałem ekspansję na wschód - Półwysep Arabski, Persja, itd.

Za największy sukces tej rozgrywki uważam pomyślne anektowanie wcześniej zwasalizowanej i całkiem potężnej Polski - to dało mi te ogromne tereny na północy i ośrodek wypadowy do ataków na Austrię i Szwecję.

No, ale było też trochę porażek - przez całą grę nie udało mi się zwasalizować moich długoletnich sojuszników - Etiopii i Rosji. Trudno.
Troszkę za bardzo też się pospieszyłem z atakiem na Szwecję, w wyniku czego na wstępie straciłem 50-tysięczną armię. Na szczęście dało się to szybko zrekompensować.

No, to to by było na tyle.
Obecnie próbuję swych sił Austrią - zarówno w Wielkiej Kampanii jak i modzie Age of Nationalism.

21.04.2003
14:06
smile
[20]

MateyToB [ Aleksander Newski ]

Jak w HoI zmienić datę zakończenia scenariusza ? Mam na myśli nie zupełnie na początku, przy rozpoczynaniu gry, albowiem mam już rok 1947, ale gra mi się tak dobrze, że nie chcę kończyć :)

1.Czy znacie może jakiś offset w sejwie, którego wartość odpowiada za rok zakończenia ?

2.Da się to może uczynić za pomocą edytora, dołączonego do gry ? Mam jego wersję 1.03, zajmującą 3424 KB, ale podczas próby odpalenia jakiegoś sejwa wyskakuje okienko, informujące o wykonaniu nieprawidłowej operacji i konieczności zamknięcia:

EDITOR spowodował błąd: nieprawidłowa strona w
module EDITOR.EXE przy 017f:005138a1.
Rejestry:
EAX=013db650 CS=017f EIP=005138a1 EFLGS=00010246
EBX=00000000 SS=0187 ESP=00b8dd1c EBP=00002c3c
ECX=00000000 DS=0187 ESI=013db601 FS=1a4f
EDX=000000a9 ES=0187 EDI=00000000 GS=0000
Bajtów w CS:EIP:
8b 51 08 25 ff 00 00 00 8b 14 82 85 d2 74 06 0f
Stos:
00000050 06858760 0050c1df 013db650 ffffffff 06858760 00002c3c 00000000 06858760 005035cf 013db600 00000050 00000000 00b8ebd4 06858760 00b8dd74

Gwoli ciekawostki ;)

3.Unlimited patch działa w jaki sposób ? Pewnie dopiero przed rozpoczęciem jakiegoś scenariusza ?

Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Pzdr !

21.04.2003
19:11
[21]

MateyToB [ Aleksander Newski ]

Heh, znalazłem już ten offset, wystarczyło 10 minut poszukiwań ;)

Ale teraz mam inne pytanie:
Otóż zaanektowałem Meksyk. Wojska stojące w prowincji o infrastrukturze 40 cały czas tracą organizację. Natomiast w sąsiedniej prowincji, należącej do mojego puppeta odzyskują organizację, mimo infrastruktury = 30. Od czego to zależy ? Czy muszę do Meksyku jakieś konwoje dowozić or sth ?

22.04.2003
20:56
[22]

Speed_ [ WRC DRIVER ]

MateyTob---widze ze calkiem niezle ci idzie ta Rosja:)Moze jakies porady bo tez nimi gram i jak narazie we wrzesniu 1936 anektowalem litwe lotwe i estonie i teraz mam niezadowolenie 38%:DCo dalej??Jakie badania prowadzic gdzie atakowac i kiedy??Noi ja gram tak ze atakuje samolotami w nocy a o swicie piechota i moze czasem jekies czolgi w poblizu:) A ty??

22.04.2003
23:02
[23]

Speed_ [ WRC DRIVER ]

Acha a co do EU 2 to zaczalem grac Kastylia wielka kampanie i mam sojusz z portugalia i ni stad ni zowad wybuchla wojna przeciwko Grenadzie Fezowi i Algierrii.Na poczatku pokoj z Grenada i dostalem Giblartar.Niestety za pozno ruszylem na Algierie i nic nie dostalem a Portugalia tez nie byla zbyt chytra.Dostalem jeszcze od Fez prowincje taka ze panuje nad ciesn.Gibraltarska.Takze para lat wojny dwie prowincje i wzbogacilem sie o jakies 100 dukatow:)
A i mam pytanie jak odkrywac nowe tereny??Bo pisze zeby wyslac konkwistadora czy cos.Portugalia nie chce wymiany doswiadczen a maja 40 prowincji a ja nie umiem nic odkrywac pomozcie.

22.04.2003
23:10
[24]

Sinic [ ]

Speed_ -->
grajac Hiszpania nie masz zadnych problemow z odkrywaniem nowych prowncji. Ma ona mnostwo konkwistadorow i odkrywcow. Konkwistadorzy odkrywaja prowincje ladowe, a odkrywcy dowodza statkami i odkrywaja morskie. Po prostu wysylasz jednostki z tymi dowodcami na nieodkryte prowincje.

22.04.2003
23:11
smile
[25]

Chupacabra [ Senator ]

Do graczy w HOI:polecam nowy scenariusz CORE 0.1.1 beta. Dopiero co sie ukazal, do sciagniecia z forum HOI na www.europa-universalis.com. Ten scenariusz jest naprawde swietny. Strony sa bardzo zbalansowane, Grajac wlochami Oś pokonala ruskich dopiero pod koniec 44 roku. Teraz mam koniec 45 i prowadzimy bardzo ciezkie walki z anglikami(zajeli cala polodniowa azje) i niedawno przylaczonymi do wojny amerykanami. Walka jest osrtra na wszystkich kontynentach. Jest naprawde ciezko. Polecam

23.04.2003
18:27
[26]

Speed_ [ WRC DRIVER ]

Mam nowy problem.Gram Kastylia (eu 2) i wygralem wojne z neapolem i zazadalem kontrybucjji.Wzialem prowincje i kase ale nie nie wplynelo na moje konto:(Beda to wplacac w ratach cz to bug??A gra toczy sie o duza stawke:(

23.04.2003
18:37
[27]

Drackula [ Bloody Rider ]

Speed----ty zazadales kasy a oni Ci dali tylko tyle ile mieli w kasie czyli nic, twoja strata ;) Zauwaz ze jesli jakies panstwo chce kase od ciebie to zazwyczaj zadaja tyle ile masz w kasie(jak masz malo; np masz 20 to zadaja tylko 20) ale jesli ty im zaproponujesz wiecej kasy niz masz w sakwie to wezmiesz pozyczke i zjedziesz pod kreche.

23.04.2003
19:16
[28]

Sinic [ ]

z tymi kontrybucjami to ja uwazam wlasnie za blad gry
Sam mozesz zadac dowolnej sumy i jej nie dostaniesz. Dadza ci tylko tyle ile maja na koncie. Jak ty placisz kontrybucje to musisz natomiast brac pozyczke.
Realna kontrybucja jest ta oferowana przez samego przeciwnika. Ta suma ktora oferuje jest, przy wyraznym zwyciestwie, cala suma posiadana w kasie przez to panstwo.

23.04.2003
19:45
smile
[29]

MateyToB [ Aleksander Newski ]

Speed_:
1.Ja anektowałem państwa nadbałtyckie dopiero po pokonaniu Niemiec i Włoch (faszystów). Oczywiście pokojowo, tzn. demand territory. [opcja możliwa po jakimś evencie, bodajże Finnish War]
2.Dissent 38 % ? :( Ojoj. Ja staram się nie przekraczać 10%, zaś w czasie pokoju duszę do 0. Jednak zmniejszanie PP jest złe :(. Polecam load game. Potem w późniejszej fazie gry, gdy mam Bardzo Dużo PP to mogę sobie pozwolić nawet i na 30 % bo szybko zleci.
3.Badania: ja dawałem w piechotę i artylerię. W powietrzu całkowicie oddałem inicjatywę, na morzu także. Jedyne działania to myśliwce w miastach, których lepiej żeby wróg nie bombardował a na morzu jakiś ofensywny statek topiący dostawy dla nieprzyjaciół (konwoje ich).
4.Jednostki atakujące: klasyczny mój układ: 6 piechoty, 2 artylerii i 4 czołgów. Wszystkie atakują razem. Jakoś skutkuje, chociaż to tak bardzo ogólnie i obrazowo przedstawiam :)

Pzdr.

23.04.2003
20:08
[30]

Speed_ [ WRC DRIVER ]

MateyTob i wszyscy dzieki:)
Ale narazie gram w eu 2 (hoi musze sie polapac) i Kastylia aneektowalem Raguze i caly swiat na mnie krzywo patrzy:)Ogolnie narazie na mam juz kogo atakowac a jak mam to sie boje:)
MateyTob-->a w ktorym roku zaczoles wojne??Noi wogole jakos nie wiem od czego zaczynac:(wojsko sie dlugo robi nie wiem jak zwiekszac pp (to chyba to 12/799 po prawej stronie[liczba przypadkowa] noi wogole jakos dziwnie moze sie oswoje:)

23.04.2003
20:25
smile
[31]

Ender 1 [ Legionista ]

Jak odpalić atomówke (mam atomówke i rakiete latam sobie nią po kontynentach ale niewiem jak odpalić)

23.04.2003
20:50
[32]

Speed_ [ WRC DRIVER ]

Ender 1-->musisz zaznaczyc dywizje bombowco strategicznych potem kliknac na obrazeczek z nimi i bedzie tam taki maly znaczek atomu klikasz na niego a potem juz jak zwykle bombardowanie.

24.04.2003
12:12
[33]

cejot [ Pretorianin ]

Gram w wersje 1.06 EU 2.
Dostalem evant ze otrzymam manufakture w prowincji w ktorej wlasnie ja budowalem. Czy mozna cos z tym zrobic.Np. zatrzymac budowe etc...
Albo dostaje manufakture w prowincji w ktorej ona juz jest. Czy sa z tego jakies korzysci, czy poprostu to przepada.

24.04.2003
12:24
[34]

Sinic [ ]

cejot -->
To jest najwieksza bolaczka tej gry i od dawna sie zabieram do napisania jakiegos maila do CDP by cos z tym zrobic. Mozesz uzyc opcji save&load i czasem da sie ja umiescic w jakiejs pustej prowincji. Jednak takie evanty histroyczne sa na ogol w dalszej czesci gry. A wtedy w najlepszych prowincjach mam juz manufaktury a w pozostalych buduje Akademia. I jak mi wtedy wchodza te evanty to normalnego szalu dostaje :P
Rozpieprzaja mi juz zbudowane manufaktury zmieniajac je na cos o wiele gorszego albo buduja cos niepotrzebnego w pustych prowincjach. Naprawde bardziej bym sie ucieszyl gdyby tego nie bylo i musialbym sam wszystkie manufaktury budowac. To jest tak wspanialy evant, ze az za dobry dla mnie ;)

25.04.2003
08:37
[35]

edwinos [ Centurion ]

Czesc !

Czy moglibyscie pomoc mi zrozumiec zasade tworzenia WASALA w EU 2 ?

Chodzi mi zwlaszcza o to, kiedy warto utworzyc na danym terenie wasala, czy moze jednak pozostawic prowincje pod swoja kontrola i ja caly czas modernizowac i czerpac wieksze korzysci, ale tez byc narazonym na bunty, itp.

Jakie sa wasze doswiadczenia w tym temacie ?

thx za ewentualne odpowiedzi :o)

25.04.2003
15:52
[36]

Speed_ [ WRC DRIVER ]

JA zbyt duzego doswiadczenia ale jak anektujesz panstwo to masz zszargana opinie na swiecie i mam pytanie czy to ma jakies znaczenie??

25.04.2003
15:57
[37]

Sinic [ ]

Jak walczysz, podbijasz prowincje, anektujesz panstwa to tracisz na reputacji. Oznacza to ze trudniej ci nawiazywac kontakty dyplomatyczne i czesciej cie inne panstwa atakuja.
Ja osobiscie niechetnie wasalizowalem panstwa. Wolalem je podbijac. Jednak w niektorych przypadkach, szczegolnie duzych roznicach religijnych, moze byc taka taktyka dobra.

25.04.2003
19:40
[38]

assasin0 [ Legionista ]

elo, mam drobne pytanie dotyczace EU2. Czy można zaanektować państwo od razu "bez dwóch razy wypowaidając wojnę" bo muszę zająć wszystkie prowincje, pokój gwarantuje mi wszystko prócz stolicy<prócz mniejszych państw "jedna prowincja"> czy istnieje sposób, by najechać i po prostu zająć wszystko naraz, bo reszta państw wyraża swoje niezadowolenie z faktu, że zrywam traktat pokojowy

26.04.2003
11:26
[39]

Sinic [ ]

assasin0 -->
Nie ma takiej mozliwosci. Sa obliczane % zwyciestwa. Ale nawet jak masz ich mnostwo to musisz zostawic stolice i jeszcze raz atakowac.

26.04.2003
11:33
[40]

moussad [ la kretino maximale ]

ender,mozesz tez sobie wyzutnie trakiet miedzykontynentalnych wybudowac i tam atom zaladowac

26.04.2003
16:03
[41]

assasin0 [ Legionista ]

z jakiej strony mozna sciagac mody do EU2?<nie mylic z Unia Europejska>Bo wszystkie kampanie zakonczylem sukcesem roznymi panstwami, moj sukces to podbicie Europy Anglia wraz z Burgundia podczas Wielkiej Kampanii, juz nie mowiac o zajeciu wszystkich kolonii,<tych w Afryce tez> kolonizacji Ameryki i Australii i okolic<najciezsza kolonizacja>
EU spodobalo mi sie, teraz zastanawiam sie nad kupnem HoI, lecz po tym wszystkim co tu slucham to sadze, ze jest o wiele trudniejszy system niz w EU. Czy moze tez sie myle??

26.04.2003
19:17
[42]

Miniu [ Generaďż˝ ]

assasin0 z forum Paradoxu.Innej mozliwosci chyba nie ma.

27.04.2003
14:47
[43]

Anoneem [ Melodramatic Fool ]

Witam.
Dopiero co zdobyłem HoI i mam pare pytan.
1.Co oznacza współczynnik IC ? Czemu moze spadać ?
2.Jak zmniejszyć dissent ?
3.Czy w czasie pokoju można bez negatywnych konsekwencji ograniczyć zapasy dla jednostek ?

28.04.2003
20:13
smile
[44]

MateyToB [ Aleksander Newski ]

Anoneem: yo !

1.Jest to potencjał przemysłowy (industrial capacity). Im większy, tym lepszy. Może spadać wskutek utraty jakiejś prowincji podczas wojny, wzrostu dissentu (wówczas dla x procent dissenta IC wynosi 100-x % całkowitego), bądź też zbyt małej ilości potrzebnych surowców.
2.Dając na ludność więcej, niż minimum. Np. gdy potrzebują 100 dajesz 300. Po jakimś czasie zleci. Ew. dopomóc mogą jakieś radosne eventy, ale to b.rzadko.
3.W zasadzie tak. Jeśli nie spodziewasz się wojny, to nie przeszkadza Ci organizacja wojsk = 0, więc supplies spoko dawaj 0 Ic !

Pzdr !

02.05.2003
13:57
[45]

MateyToB [ Aleksander Newski ]

Widzę, że pojawił się nowy patch do HoI. Czy gdy go zainstaluję na wersję 1.03 to sejwy będą nadal działać ?

03.05.2003
11:51
[46]

Rav_s [ Konsul ]

przylaczam sie do pytania MateyToBa odnosnie nowego patcha.


Gram Rzesza. Teraz mam rok 1943 maj. Wlasnie anektowalem ZSRR. Wojna trwala 2 lata. Po pol roku juz mialem przytlaczajaca przewage na froncie, ale ciezko bylo wybic do nogi wszystkie dywizje i dlatego to tak dlugo trwalo. Gdyby nie spadochroniarze ktorzy pomogli w ostatnim roku walk, wojna trwalaby jeszcze z 2 lata. Teraz musze uporzadkowac sprawy i wreszcie anektowac: Francje, W. Brytanie, Belgie i Holandie. Europejskie czesci mam zajete, ale jeszcze maja dywizje w koloniach. Ponadto denerwuje mnie poludniowa afryka, wiec tez musze ja podbic. Jeszcze nie mam wojny z USA. Wiecie moze kiedy oni mi wypowiedza ta wojne? Nie mam sojuszu jeszcze z Japonia, chociaz daze do tego, a Japonia ma juz wojne z USA. Czy to znaczy ze jak dlugo nie mam sojuszu z Japonia nie bede mial wojny ze Stanami?

03.05.2003
14:16
smile
[47]

Drackula [ Bloody Rider ]

Rav_s ---------> ja rozumiem ze twoja wypowiedz na temat sygnaturek na watku dla moderatorow jest skierowana przecie\wko mnie. Nie rozumiem tylko twojego podejscia co Ci to czlowieku preszkadzalo. Jakos przez tyle czasu tu jestem i nikt sie nie rzucal z takimi idotycznymi pomyslami. Poprostu uwielbiam takich ludzi jak ty, pierniczone polepszacze forum, mam tylko nadzieje ze DeSade odrzuci ten glupi pomysl.

03.05.2003
14:47
[48]

Rav_s [ Konsul ]

Drackula --> Nie mialem, akurat na mysli Ciebie. Wlasciwie to nie pamietam co mnie sklonilo do dania sobie takiej sygnaturki. Wiem, ze w jednym z watkow (nie pamietam jakim) bylo pare osob, ktore mialo syganturki z linijakami 8+, a posty byly krotkie i mi sie nie wygodnie czytalo. Wiec chcialem sprawdzic jaka dlugosc moze miec syganturka i chyba jest to linijek, co jest stanowczo za duzo. A najwieksza syganturke jaka widzialem mial FBI.
Podsumowujac, jestem za syganturkami do 4 linijek!

03.05.2003
19:32
smile
[49]

MateyToB [ Aleksander Newski ]

Rav_s: Może trochę litości ?

Czy można anektować USA ? Gram sobię ZSRR, anektowałem Europę, Amerykę Płd. i Meksyk. USA ma cały czas wojnę z Japonią, ale została im jedna prowincja, do której się wcale nie spieszą... ja zaś zająłem wszystkie gwiazdkowe prowincje USA (z Japonią włącznie ofkoz), więc ich stolice przenosiły się na małe, niezbyt ważne wysepki, których jest milion. (przez jakiś czas je też zajmowałem, ale mi się znudziło). Puppeta nie chce mi się zbytnio z nich robić... ale czy aneksja jest teoretycznie możliwa ???

03.05.2003
21:59
[50]

Rav_s [ Konsul ]

MateyToB --> Nie musisz zdobywac wszystkich wysepek, wystarczy, ze rozwalisz im wszystkie dywizje ladowe. Z tym, ze nie musza one wszyskie tez przestac istniec, wystaczy ze zadna z nich nie bedzie w stanie walczyc (tzn akurat beda uciekaly z pola walki).

04.05.2003
12:02
[51]

Anoneem [ Melodramatic Fool ]

Witam ponownie.
MateyToB --> thx za pomoc.
Czy opłaca się inwestować w nowe technologie, czy może produkować jak najwięcej tego co się już ma? Grałem ZSRR, i moim priorytetem było wprowadzenie do produkcji T-34/76, ale kiedy wreszcie pierwsza dywizja opuściła fabrykę hitlerowcy byli już pod Moskwą:( To była połowa 1940r. A, i jeszcze coś, wstyd się przyznać, na razie mam wersję półlegalną:) (mamony brakuje), czy do niej też można zdobyć jakiś patch?

04.05.2003
20:33
smile
[52]

MateyToB [ Aleksander Newski ]

Anoneem: pamiętam, że T-34/76 były spoko i na moje zdecydowanie opłaca się podnosić poziom technologiczny, aby je osiągnąć. Jak grasz scenariusz od 1936 to dając 0 ic na supplies i niewiele na produkcje powinieneś we 3 lata zdążyć wynaleźć te czołgi.. przewiń posty do góry, tam gdzie opisuję walki z Niemcami połowa moich czołgów to były właśnie T-34/76.

20.05.2003
13:59
smile
[53]

cejot [ Pretorianin ]

Wgralem patcha 1.07 do EU 2
Pierwsze co rzuca sie w oczy to zmieniono nazewnictwo szybkosci uplywu czasu.
Zamiast 1 minuta = 1 rok dali szybkosc przecietna itp. Jezeli programisci pracuja nad takimi bzdurami to rozumiem dlaczego placimy za gre 150 zl.

Co tak cicho na tej stronie. moze mi ktos powie jak wygrac indianami w Ameryce na maxa. Bo zaczynalem juz z 5x i zawsze przegrywam.

20.05.2003
14:08
[54]

Miniu [ Generaďż˝ ]

150zl? Dziwne bo ja dalem tylko 99 (czy cos kolo tego).
Zmian jest duzo wiecej poczytaj w readme albo na forum Paradoxu.
Zeby przezyc indianami musisz isc maks naval by miec jak najwczesniej konkwistadorow i skolonizowac co sie da. Potem jak odkryja cie europejczycy to buduj tylko kawaleria nic wiecej.

20.05.2003
15:01
smile
[55]

Morgothfax [ Centurion ]

Zeby anektowac kraj nie trzeba rozwalac mu wszystkich dywizji ladowych, trzeba zajac wszystki punktowane prowincje, mozna je znalezc w spisie, na pierwszej stronie statystyk

MateyToB --> ja gram Niemcami i stosuje oddmienna od Twojej taktyke. T.zn pechota jest zawsze piechota i nie łacze jej z DPan. Tworze za to grupy a pozniej armie pancerne. Grupa: 5 x DPan + 4 x DPZmech, Armia: 7 x DPanc + 5 DPZmech. To co te zwiazki robia wrogom to jest po prostu piekne!!! Ostatnio podczas zajmowania USA mialem bardzo ciekawa bitwe, w ktorej USA walczly 31 dywizjami przeciwko moim 21 (1 x GPanc + 1 A.Polowa) skonczyla sie ona calkowitym unicestwieniem wojsk amerykanskich ( nie wycofali sie). Nie wiem dlaczego tak sie stalo, moze dlatego ze byla to prowincja stoleczna?:)

W rozwoj techniki po prostu trzeba inwestowac, to jest podwalina zwyciastwa.
Na rakiety i V1, ładujemy nuke tak samo jak na samoloty strategiczne.

I jeszcze na koniec sie pochwale: w sierpniu 1944r. grajac Rzesza, jedyne wolne jeszcze państwa to Australi i Nowa Zelandia ( i jeszcze jakies małe duperele z cyklu Wenezuela, ale nimi zajeli sie juz moi sojusznicy Brazylia :)). Pozostałe państwa wliczajac oczywiscie ZSRR i USA sa anektowane lub sa marionetkami.
Gram na poziomie normal.
Pozdrowienia i powodzenia na polach bitewnych.

21.05.2003
15:01
[56]

SmokWawelski [ Legionista ]

Miniu ---> "Zeby przezyc indianami musisz isc maks naval by miec jak najwczesniej konkwistadorow"

Jak to rozumiec ?
Czy techologia morska (tak rozumiem "naval") wplywa w jakis sposob na pojawianie sie konkwistadorow ?

21.05.2003
15:46
[57]

Vilkouak [ Junior ]

Smok wawelski - i owszem. Wyzszy poziom naval oznacza wieksze szanse na losowe pojawienie sie odkrywcy. Wysoki poziom naval daje tez pokazny bonus do liczby kolonistow oraz poprawia szanse na udana kolonizacje.

Cejot - zmian, którą wymieniłeś jeswt tak mało znacząca, ze w oficjalnym ReadMe do patcha 1.07 nawet nie została wymieniona. Nawiasem mówiąc patch wprowadza kilkadziesiat poprawek.

21.05.2003
16:52
[58]

SmokWawelski [ Legionista ]

Vilkouak --> naval wplywa na szanse pojawienia sie odkrywcy oraz konkwistadora
czy tez na szanse pojawienia sie konkwistadora wplywa poziom technologii ladowej ?

21.05.2003
17:03
[59]

SmokWawelski [ Legionista ]

Vilkouak --> Jezeli chodzi o kolonistow to z tego co mi wiadomo to wplywa na ichilosc:
1. Religia (max 2/rok)
2. Stocznia +1/rok
3. Polityka wewnętrzna (2/rok obskurantyzmu-innowacyjności max w lewo, 2/rok morskiej-lądowej max w lewo i 1/rok za handlu-merkantylizmu max w lewo)
4. Państwa graniczące z terenami nadającymi się do kolonizacji: +1/rok

Nic mi nie wiadomo o tym aby technologia morska na to wplywala - ktorys patch to zmienil ?

21.05.2003
20:43
[60]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Smok tak jest juz od bardzo dawna. Nie moge ci powiedziec niestety ktory to zmienil. Poszukaj na forum Paradoxu moze tam znajdziesz w ktorym patchu zostalo to zmienione.

21.05.2003
20:57
[61]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Tzn zwieksza to szanse na wystapinie losowego wydarzenia jakim jest pojawienie sie konkwistadora/odkrywcy.

21.05.2003
20:58
[62]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Tzn zwieksza to szanse na wystapinie losowego wydarzenia jakim jest pojawienie sie konkwistadora/odkrywcy.

22.05.2003
12:38
[63]

cejot [ Pretorianin ]

Dobra nie ma sie co czepiac. Wymienilem zmiane kosmetyczna poniewaz patch 1.07 powstawal w kilkunastu turach i denerwowal wszystkich ktorzy go wgrywali po trochu.Pewnie ze zmian jest wiecej ale tez nie sa przelomowe.

W sprawie odkrywcow i konkwistadorow to przedewszystkim historia ma wplyw na ich wystepowanie. Wiadomo ze portugalia, hiszpania, anglia czy wenecja maja ich wiecej niz inne bo to one kolonizowaly nowy swiat.

22.05.2003
15:27
[64]

Drackula [ Bloody Rider ]

moze troche glupie pytanie ale : Czy aby zuogradowac gre(EU2) do wersji 1.07 to nalezy instalowac wszystkie patche po kolei czy wystarczy zainstalowac ostatniego.?

22.05.2003
15:55
[65]

SmokWawelski [ Legionista ]

na stronach cdprojekt jest zarowno wersja patcha z 1.06 do 1.07 oraz z 1.01 do 1.07. Zatem ten drugi powienien zadzialac na dowolnej wczesniejszej wersji - nie wiem jednak na pewno bo jeszcze nie sprawdzalem.

22.05.2003
16:03
[66]

Vilkouak [ Junior ]

za duzo tego angielskiego ;). Poziom naval tech nie dodaje nic do liczby kolonistow, natomiast naval policy slider jak najbardziej (ten odpolityki wewnetrznej).

W EU odkrywce mozna dostac w sposob historyczny - Kolumb, Magellan itd. sa ujeci w odpowiednich plikach gry i poajwaiaja sie zawsze; oraz w sposob losowy, zalezny od poziomu naval tech, naval policy slider, innnovativeness. Ostatnio nieformalny mod scaled random events zostal dolozony do gry, tak wiec mozliwosci otrzymania losowego odkrywcy zwiekszyly sie. Wszycsy zainteresowani moga sobie otworzyc plik random events w katalogu db i sprawdzic dokladnie wymagania jesli chodzi o ustawienia polityki wewnetrznej i poziom rozwoju technologicznego.

Cejot - akurat patch 1.06 i 1.07 sa przelomowe -zmieniaja one w znacznym stopniu cala rozgrywke, ktora stala sie o wiele trudnijesza, a takze bardziej realistyczna. W tej chwili trwaja otwarte testy nastepnego patcha - kto chce moze sie przylaczyc.

22.05.2003
20:17
[67]

Sinic [ ]

Z patchem 1.07 umieszczenie kupcow to horror. Nawet w moim CH rzadko im sie udaje wejsc i tym bardziej utrzymac. To jest chyba jednak przegiecie. Ponadto, szczegolnie z poczatku, sa niemal bezwartosciowi. A przeciez w XV w handel mial juz bardzo duze znaczenie. Tak jak zawsze i wszedzie.
Dobra jest natomiast zmiana w poziomach technologii. Inwrastruktura i poziom handlu sa o wiele trudniejsze do podniesienia. To rzeczywiscie czyni rozgrywke bardziej realistyczna. Teraz kolejne poziomy osiaga sie znaczenie pozniej, bardziej wedlug ich historycznych odpowiednikow.

23.05.2003
11:00
[68]

Drackula [ Bloody Rider ]

No odkurzylem EU2 dodalem 1.07 i jestem zarazem zadowolony, bo jest duzo trudniej, fajne usprawnienia, ale chyba jestem jednak bardziej wku.....y ze nie poprawiono mechaniki gry. Wciaz te malutkie panstewka maja wieksze armie od mojej tureckiej i niby skad biora na to kase. Jak u mnie zostanie przekroczony stan osobowy to sa takie doplaty ze skarbca ze szybko trzeba robic disband :(. A oprocz tego po 100 latach ja mam technologie londowe na 5 poiomie a oni na 12 to juz czyste przegiecie. i oczywiscie wszyscy caly czas walcza, maja na to kase oraz buduja twierdze, ktorer sa duzo drozsze w tej wersji. Handel aby przynosil jakies efekty musi bys sterowany recznie, wiec jest to troche upierdliwe. To samo tyczy sie bitew, dostaje czerwonej goraczki kiedy podczas bitwy 20 tys na 20 tys (gorszego pod wzgledem morale wojska) moi dostaja w dupe i nie zostaje nawet jeden zolniez z armii, natomiast wrog cieszy sie niewiele mniejszym stanem liczbowym od wyjsciowego. Nie iwem jak jest z eventami ale wydaje mi sie ze pliki tkstowe glownych panstw sa jakby mniejsze niz byly w 1.05.

23.05.2003
16:06
[69]

Vilkouak [ Junior ]

@Sinic - handel został przyciety, bo np. taka Portugalia w 1600, po skolonizowaniu Brazylii i Indonezji, mając trzy Centers of Trade, mogła wydolić nawet 400 dukatów na miesiąc z samego handlu. Poza tym obecnie znacznie bardziej sie liczy poziom trade. Poniewaz niektore panstwa wloskie, jak Wenecja i Genua startuja z poziomem 3 a sporo innych panstw ma poziom 2 na starcie, wiec automatycznie twoi kolesie nie daja sobie rady.

@Drackula - problemu z tymi małymi państwewkami mającymi ogromne armie w zasadzie nei da sie rozwiazac - ograniczenia silnika. Natomist jesli chodzi o technologie, to po pierwsze duze panstwa maja wiekszy koszt, a po drugie Turcja jest w słabszej grupie technologicznej (wiekszosc panstw w Europei ma latin tech, a Turcy maja orthodox tech), stad zostajesz w tyle.

23.05.2003
16:16
[70]

Drackula [ Bloody Rider ]

Vilkouak-----> ja juz w tej grze gralem chyba wszystkim co mozliwe i w wersji 1.05 nie bylo takiej roznicy technologicznej, a tutaj turcja normalnie jest 100 lat za murzynami, troche to nie jest zgodne z faktami historycznym. Zgadzam sie ze byli w tyle ale znowu nie az tak bardzo. Swego czasu gralem rowniez malymi panstewkami(np. Bawaria) bez podbojow, ewentualnie 1 lub 2 prowincje wiecej. A i tak zostawalem technologicznie w tyle nawet za Francja. Uwazam ze jest to pozadnie skopane. Przy fortecach wielkosci Duza trzeba natracic naprawde sporo wojska by zdobyc lub oblegac przez wieleeeeeee lat. Co jeszcze mnie wkurza to to ze gra lubi sie wywalac i jesli wgrywam sejwa to oczywiscie ustawienia sie zruja, mianowicie, obleganie fortecy, przed wywaleniem (grudzien) -5, po wczytaniu autosejwa +3, no to mozna szalu dostac. Za to fajnie jest ropzwiazane w 1.07 efekt dzialan wojennych. Juz nie znikaja zaraz po zakonczeniu wojny, tylko potrzeba czasu. Wiec teraz nie jest juz mozliwe wojowani caly czas.

23.05.2003
23:26
[71]

Sinic [ ]

Vilkouak -->
Jesli chodzi o wiekszy wplyw technologii handlu na umieszczanie i utrzymanie kupcow to w takim razie jestem w pelni szczesliwy. Tego mi zawsze brakowalo.
Ograniczenia silnika? Pewnie tak jest.;) Ale nie jest to zbyt logiczne. Te panstwa maja jakis dochod. Niezbyt duzy zreszta. Sam gralem takimi malenstwami z 1 prowincja i zawsze sie dziwilem skad one biora tyle kasy na takie armie. :)
Troche to czyni smieszna wojne z nimi. Wygladaja jak potegi, ktorymi nie sa i nigdy nie byly.

Co do Turcji. Zawsze nia lubilem grac (podobnie jak pewnie Drackula ;)). I gra chyba nie wydoli pewnych ukladow historycznych nigdy. Na poczatku swojej ekspansji i dlugo pozniej Turcja dorownywala technologicznie innym panstwom. Stopniowo to sie zaczelo zmieniac, glownie na morzu. Jednak na ladzie do XVII wieku nie bylo to az tak wyrazne. Glownym problemem Turcji byla slaba gospodarka (korupcja) i wladcy. Bron mozna zawsze przeciez kupic. Tak samo Indianie po przybyciu kolonizatorow zdobywali coraz lepsza bron i glownie brakowalo im organizacji. Ale nie powstala jeszcze i chyba nigdy nie powstanie gra obejmujaca wszystkie te zaleznosci. EU i tak deklasuje inne tego typu pozycje. Choc do idealu jeszcze jej sporo brakuje. :)

27.05.2003
12:31
smile
[72]

Konri_RTS [ Junior ]

Yo ludzie, hm mam EU PL EU 2 ANG i HoI ANG, nie wiecie skad mozna zassac HoI PL? albo jakas latke bo szukam i szukam ale mam zle zrodla i nie wiem czy jakies spolszczenie wogole istnieje. Bylbym bardzo wdezieczny ..:D narazie .. milej gry ...

27.05.2003
13:47
[73]

Drackula [ Bloody Rider ]

aaaaaaaaaaa, znowu sie nabluzgalem na kompa. teraz przez religie. JA wiem ze moge przekonwertowac prowincje na soja wiare ale to trwa i kosztuje. a Z marnym wladca zadko sie udaje. Jak mnie to wk........a ze tak austri majac nawet 6 religii w obrebie ma wszystkie z nich na poziomie -4 w okienku buntu. Przeciez to parodia (znow mechanika gry?). -4 mozliwe jest miec majac tylko 2 religie (gora 3 jeski masz kontrreformacje). No przeciez to strasznie ogranicza podboje. Nastepne co mnie zasmucilo to to ze w 1.07 po anektowaniu nie podnosi sie stabilizacjia. No czasami to ja musze wylaczyc gre i isc na spacer aby sobie kompa nie rozwalic. to samo tyczy sie ewentow. W 1.05 bylo wiecej typu: masz powod do wojny z xxxxxx. Tutaj jest tego jak na lekarstwo a jak jest to zazwyczaj kosztem spadku stabilnosci. Ktorej niestety majac duze panstwo nie mozna sobie pozwolic na spadek. Gram ta Turcjia, mam technologie ladowe jakies 3-4 poziomy do tylu w stosunku do przodownikow, jednak to wszystko kosztem innych dziedzin, Np w 17xx handel mam na poziomie 3 dopiero ;(.
Ogolnie 10.7 bardzo mnie zawiodlo. Co myslicie o tej nakladce EEP?

29.05.2003
14:16
[74]

Vilkouak [ Junior ]

Odpowiadam po kolei, ale niekoniecznie w dobrej kolejności :).

To prawda, że Turcaj jest skopana, bo wyjątkowość tego państwa powoduje, że bardzo ciężko jest je symulować według ogolnych zasad na jakich zbudowano grę (zasady te muszą się odnośić do innych przecież też).

@Drackula - wymieniłeś kilka z najpowazniejszych bugów gry, które chyba są nie do usunięcia. W każdym razie nie sądzę, by twórcy nagle zaczęli redefinować cały engine, by sięich pozbyć. Szybciej wyjdzie EU3. Jesli chodzi o Turcję, to coś za dużo w tyle zostajesz. Powinienieś być zwykle jakieś 4-5 poziomów w land i naval w stosunku do liderów, o ile inwestujesz też na serio w handel i infrastrukturę. Na tempo rozwoju wpływa, o czym zapewne wiesz innowacyjność oraz centralizacja - może masz barzo niskie poziomy tutaj?

Generalnie od 1.07 cały rozwój technologiczny został znacznie spowolniony. Francja i Austria sąteraz zwycajowymi liderami w land tech, bo w plikach konfiguracyjnych mają ustawione wyraźne faworyzowanie tego typu rozwoju kosztem innych.

@Konri rts - HOI pl zassać mozna zwyczajowo w sklepie, bo CD Projekt wydał i nawet 4 patche po polsku też już są, ale jak rozumiem nie do końca o taką odpowiedź ci chodziło.

@Drackula - ai cheats są częste w EU2, ale o tym z religią chyba wczesniej nie słyszałem. Jesteś pewny? Widziałem parę razy, jak ai nie dawało sobie rady własnie z powodu zbyt dużej liczby religii.
Stabilizacja i tak się podnosiła tylko jesli anektowało sie malutkie państewko. Za to teraz nie podnosi się inflacja, gdy bierze się pożyczki :).
Zawsze możesz zainstalować beta patch 1.07_11th_May (ten jest najnowszy) - sporo zmian. Działa tylko z wersją angielską, ale polską na angielską przerabia się bardzo łatwo - wystarczy dwa katalogi podmienić (db i scenarios), które w wersji oryginalnej są zawarte na katalogu głównym EU2.

EEP to największy i solidny mod do EU2, chodzi z wersją 1.07, ale ma problemy z beta patchami. Osobiście polecam - zaskoczy cię liczba zmian, szczególnie chyba z 1,5 tysiąca nowych eventów i całkowicie zmienione listy liderów.

Drugi mod to AGC, też ok, ale martwy od jakiegoś czasu i chodzi w sumie tylko z wersją 1.05.

Polecam też PAI mod, który mozna zainstalować całkiem osobno - jest to mod wprowadzający nowe pliki ai dla kolejnych monarchów, np. Polska pod Jagiełłą ma "Jagiello.ai" i stara się zachowywać, tak jak faktycznie za czasów Jagiełły; za Batorego ma "Bathory.ai", itd.

29.05.2003
14:30
[75]

Szenk [ Master of Blaster ]

Vilkouak --> Z tą religią to - niestety - prawda. Mam wersję PL 1.07 i jestem w połowie Wielkiej Kampanii. Austria strasznie się rozrosła, posiada w obrębie swojego terytorium chyba z 6 różnych religii - i w każdej prowincji ma -4.
Działo się to zresztą także w starszych wersjach.
Religijne kłopoty państwa kierowanego przez komputer zauważyłem tylko w sporadycznych przypadkach. Np. Ukraina "dostała" od buntowników jedną prowincję z inną religią i wybuchł tam bunt zanim tolerancja religijna w prowincji zmieniła się z +11 na -4 (oczywiście zmiana ta nastąpiła zaraz po stłumieniu buntu).
Jedyny znany mi przypadek, kiedy komputer utrzymywał tolerancję religijną w prowincji na poziomie +11, miał miejsce kiedy Gruzja zdobyła jedną z prowincji Złotej Hordy (nie pamiętam już którą, jedną z tych południowych) - przez cały czas tolerancja była na +11, może kompowi sie zapomniało zmienić ? :))

01.06.2003
22:32
smile
[76]

High [ Pretorianin ]

Mam oryginalny HoI spaczowany do wersji 1.04pl. Chciałem wgrać ten program co "znosi" limit czasu. Oczywiście ściągnąłem wersję do 1.04pl i tam jest napisane, że żeby ten patent zadziałał, trzeba grę uruchamiać poprzez hoi.exe (nie przez hoipol.exe). Tutaj zaczyna się mój problem bo za każdym razem jak wybieram już kampanię to wyskakuje error (patrz screen). Jednakże jak urachamiam grę poprzez hoipol.exe to wszystko jest ok, poza tym że limit czasu wciąż obowiązuje. Jeśli ktoś wie jak temu zaradzić to będę zobowiązany.

ps. reinstal gry ofc był
ps2. plik z tego erroru też jest...

Daję link do tego pacza od "czasu"

01.06.2003
22:47
[77]

Chupacabra [ Senator ]

wlasnie pogralem w EU2pl v1.07 Polska. Tak szybko to mi jeszcze chyba w EU nie nakopali:) Ale to tez chyba dlatego, ze dawno nie gralem. Chyba musze grac od poczatku, po co kilkanascie miesiecy bankrutuje i mam juz 200% inflacji i nie stac mnie na nic

11.06.2003
09:14
[78]

Sinic [ ]

Up

Jak sie nie bedziemy wpisywac, to nam watek wetnie ;)
W tym nowym GOL-u nie jest latwe wyjecie starych watkow.

19.06.2003
12:10
[79]

Sinic [ ]

Heh, nie dam temu watkowi umrzec. :P
Zbyt kocham te gre, by poswiecony jej watek mial utonac w smietnisku. :)
Choc sam chwilowo nie gram w EU. ;)

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.