GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Jak grać Rosjanami?

03.04.2003
15:02
[1]

pszczesz [ Centurion ]

Forum CM: Jak grać Rosjanami?

Jako smoczek, który ze względów ... powiedzmy ideologicznych woli grać Rosjanami, mam pytanie jakie są mocne i słabe strony sprzętu i ludzi w porównaniu z Niemcami?

03.04.2003
15:05
smile
[2]

Ścibor [ Patrycjusz ]

jeśli w grę wchodi ideologia to proponuję trzy zasady
1-ani kroku w tył
2-cały czas krzyczeć URRRRRAAAAAA!!!!!
3-w odwodzie trzymać NKWD

03.04.2003
15:05
[3]

smat [ Pretorianin ]

W imieniu Towarzysza Stalina pragnę powitać nowego dowódcę w naszych szeregach niezwyciężonej Armii Czerwonej

03.04.2003
15:08
[4]

Pejotl [ Senator ]

Szybkosc, niska cena i SMG squady.

Wlasciwie to latwiej napisac jak _nie grac_ Rosjanami :). Mam w tej dziedzinie praktyke :)
Na pewno nie nalezy grac tak jak Niemcami. Trzeba wiecej finezji ale i cierpliwosci. Podstawowym zadaniem dla Rosjanina to dopasc przeciwnika na bliski dystans (ponizej 100 m w piechocie i ponizej 300 m w czolgach) im blizej tym lepiej.

03.04.2003
15:21
[5]

pszczesz [ Centurion ]

Ścibor, Smat ----> Kurczę, źle się wyraziłem, nie chodzi mi o to, że akurat chcę Ruskimi, al o to, że we wszystkie War Games zawsze wolałem stronę Allied.
NIE RÓBCIE ZE MNIE CZERWONEGO!!!!!!

03.04.2003
15:46
smile
[6]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

pszczesz - nie martw sie indiani tez czerwoni ;)

03.04.2003
15:53
[7]

smat [ Pretorianin ]

Pszeszczu:> Czerwony to jedyny słuszny ideowo kolor, wiedzą o tym pomidory, truskawki i biedronki a tobie się nie podoba.Ty chyba jakiś farbowany (na czerwono)lis jesteś, albo szpieg niemiecki, ewentualnie z krainy deszczowców.
Jak można mówić że nie chce się być czerwonym.

03.04.2003
17:21
[8]

Idaho [ Centurion ]

Rah => a co Ty żeś się tak indian uczepił :P?
pszczesz => podstawowa sprawa: grając Rosjanami cały czas musi stać przy tobie szklanka pełna stolicznajej. Po drugiej lub trzeciej zobaczysz, że straty właściwie są zabawne, a przegrana nie boli :)

03.04.2003
19:16
smile
[9]

Kłosiu [ Senator ]

Ewentualnie moze byc Smirnoff. No i nie zapomnij o skretach z gazet, to dosc kosztowne bo trzeba rozwalic paczke papierosow w celu uzyskania surowca na dwa takie szlugi.
A powaznie: Rosjanie maja dobra piechote rifle z INF Div. Dorownuje niemieckim mechanized inf przy o wiele nizszej cenie. Granaty ppanc sa niezastapione w obronie, jedno trafienie najczesciej niszczy czolg. T34 jest boski do wsparcia piechoty, nadto to chyba najszybszy czolg na planszy. Najlepiej unikac walk z niemieckimi czolgami, koncentrujac sie na niszczeniu piechoty. Wtedy niemieckie czolgi beda musialy opuscic bezpieczne stanowiska, zeby ratowac sytuacje i beda latwiejszym celem. Nigdy nie zatrzymuj sie czolgiem w miejscu odslonietym z przodu - niemcy z reguly maja 2-3 PaKi 75mm ktore moga go zniszczyc.

03.04.2003
19:56
[10]

Idaho [ Centurion ]

Acha, chcąc zachować realizm rozgrywki należy pamiętać o jeszcze jednej rzeczy:
1/3 punktów przeznaczonych na zakup sprzętu trzeba wydać na weteranów, których NIE WOLNO użyć w czasie bitwy. Rozstawia się je tuż przy krawędzi mapy i nie rusza do końca bitwy. Ma to symbolizować oddziały NKWD.
Daje im się oczywiście najlepszy sprzęt.

03.04.2003
19:57
[11]

Idaho [ Centurion ]

Zresztą Ścibor już o tym napisał... ja tylko precyzuje.

03.04.2003
22:02
smile
[12]

Dziki Łoś [ Konsul ]

Atuty ruskich to moim zdaniem:
T34 - wersja zależna od potrzeb (76mm przeciw piechocie, 85mm przeciw wrogim czołgom); dysponuje zawrotną prędkością i rzadko się zakopuje. Transport SMG squadow na plecach i juz mamy umocnione stanowisko, pozatym świetne do natarć skrzydłami. Dzięki swej szybkości w szybko można je przemieścić w miejsca gdzie są potrzebne...

45mm działka ppanc - taniutkie i posiadające wystarczającą przebijalność by załatwić niemieckie lekkie pojazdy i (z boku) średnie czołgi i działa szturmowe. W miarę szybkostrzelne.

SMG squads - doskonałe do walki na krótkich dystansach, nie ma lepszych :)

Human wave - dobrze wykorzystane robi sieczkę - warto potrenować...

03.04.2003
22:22
smile
[13]

blood_x [ Skinhead oi! ]

a co to wogole za gra o ktorej piszecie

03.04.2003
22:27
[14]

Marcinek1648 [ Pretorianin ]

blood--> Combat Mission

03.04.2003
22:40
[15]

BamSey [ Generaďż˝ ]

Nie wolno zapominać o artylerii bez niej ani rusz a juz szczególnie o zasłonach dymnych które się za jej pomocą stawia dla zakrycia ataku dwóch czy trzech batalionów ruskich conscriptów:)

04.04.2003
09:54
[16]

Marder [ Konsul ]

Z tym Human wave to radzę nie przesadzać. Bo jak natkniesz się na gniazda MG 34-42 to sieczka rzeczywiście będzie, ale z ruskiej piechoty.

04.04.2003
10:25
smile
[17]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

Jakie sa zalety i wady uzycia Human Wave ? Poza oczywiscie efektem akustycznym :)

04.04.2003
13:19
smile
[18]

KSX [ Chor��y ]

może doświadczenia wielkiego nie mamale gram właśnie kilka pebemów i tylko rosjanami, więc powiem jak (prawie) smoczek smoczkowi:
- czołgi: t34 przede wszystkim (w każdej odmianie) - szybko się poruszać, działać grupami po 3-4 szt. is2 - mocny pancerz i działo (dużo wytrzyma i sporo zniszczy) ale b.wolno przeładowuje i niewiele pocisków, do tego jakieś su76 - bo dobre i tanie.
- działko AT 45mm przebija pancerz każdego niemieckiego czołgu do pantery włącznie z kilkuset metrów, dobrze ustawić na flankach i czekać hide aż się ktoś bokiem wychyli...
- nie brać tank hunter teamów, tylko rusznice,
- raczej nie używam miotaczy ognia (mały zasięgi amunicja)
- snajperzy - jak najbardziej - tak na zwiad, jak i do siania zamętu,
- MG tylko maxim, często z jepem, żeby podjechać,
- jakiś spoter 82 (tylko radio da się wozić pojazdami...)
- piechoty używam dziwnej zazwyczaj: naval, airborne - lepiej wyposażeni, SMG rządzi poniżej 100m...



04.04.2003
13:25
smile
[19]

KSX [ Chor��y ]

AT 45: oczywiście BOCZNY pancerz czołgów do pantery...

09.04.2003
14:25
[20]

Leonw [ Legionista ]

Czołem
Wg moich obserwacji Rosjanie zdecydowanie lepiej dają sobie radę w obronie - zarówno czołgi jak i piechota. Ogien z zasadzek i krótkie, ostre kontrataki. Np - z zasadzek trzeba rozstrzelac atakujace niemieckie czolgi a pozniej szybkim kontratakiem T-34 zmiesc piechote i uciekac zanim przeciwnik podciagnie cos ciezszego.. W ataku jest już trudniej. Wyglada na to jakby wysokie straty RKKA były zaimplantowane w gre...;-). Jak to ktos napisal na battlefront.com wyglada na to, ze gra jest napisana "pod Niemcow" a okolo 80% graczy gra wlasnie ta stroną. Stad takie ahistoryczne bugi jak skutecznosc PAK 3,7 cm przeciwko Trzydziestkom czworkom i Klimom lub jednostronny pojedynek tiger vs JS 2.
pozdr
leon

09.04.2003
14:43
[21]

Pejotl [ Senator ]

Leonw -> "Stad takie ahistoryczne bugi jak skutecznosc PAK 3,7 cm przeciwko Trzydziestkom czworkom i Klimom lub jednostronny pojedynek tiger vs JS 2. "
A od kiedy to pojedynek JS-2 z Tygrysem jest jednostronny? Tygrys tez przeciez moze zniszczyc JS wiec pojedynek nie jest jednostronny :)
Co innego King Tiger - to jest przegiecie

09.04.2003
14:50
[22]

Leonw [ Legionista ]

I o to chodzi, ze Tiger niszczy JS-2 w wiekszosci przypadkow.... Nawet bardziej - iosif jest praktycznie bez szans....
Oto co znalazlem na battlefront.com
"Well the another day playing soviets in late 44 i noticed a certain superiority. The tigers ("early" not kings)could "disable" various IS-2 easily..... stranged i maked a secenario to do some test...
2 IS-2 vs 2 Tigers (early) no tungsten round.
800 meters IS hull down tigers no. Front to front.
Result 2 turns:
tigers (20 shoots 10 every one) = 7 impacts -> 1 shell broke up, 2 front turret partial pen., 4 knock out front pen. (yes the tanks continue shooting to the knock out IS )
IS-2 (8 shoots 4 every one) = 2 impacts (amazingly before the tigers impact them ABSOLUTELY lucky ) both of them shell broke up in front tiger turret.
Conclusion is obvious the IS-2 didnt take any chance vs tigers to 800 m front to front. I understand the very low ROF of IS-2, its low long distance poor accuracy etc..etc..... but was so great the germans tigers superiority?
Well we can think this is logical superior penetration and armor for germans.... Sure?
500-1000 m 142-129 mm to 0º for germans tigers and.....
500-1000 m 160-136 mm to 0º for IS-2
armor:
Tiger front turret: 102 mm 8º
IS-2 front turret: 100 mm curved
Well really it is not so different.Inclusive i see a light soviet superiority but.......
Ths conclusion is obvious the pen. algoritms favour to germans the most of times.
If u dont believe me do the test plz. Dont mistake with me plz I THINK the CMBB is a MARVELLOUS game...but as is well knowed the last years wargames overstimate systematically to germans and understimate to soviets Why?? Simple...... the 90-80 % gamers play with germans....and is a lot of "commercial" to make a easy game playing germans than not.....
Another theme is the totally inexistent capacity AT of the soviet infantry in the game.... (PLZ dont say to me that the molotov is AT weapon PLZZZZZZ ) Was it so.....? Are u sure? But it'll be in another topic.....
I know the 99% of people is absolutely disagree with me... but there is anybody who clocluded the same..."The russians are understimated" Plz say to me i have curiosity.....
Bye and SORRY a lot for my english and for insisting with the same topic "one time more"..... hehehehe "
pozd
leon

09.04.2003
15:24
[23]

Pejotl [ Senator ]

Leonw -> gralem JS-2 przeciw Tygrysom tylko raz. Mialem 2 JS-2 a moj przeciwnik trzy Tygrysy (mial 4 ale jeden sie zakopal zaraz na poczatku).
Rezultat - dwa JS-2, przy pomocy 4 (moze 6 nie pamietam ile razy wyjezdzaly dac ognia) pociskow zniszczyly 3 Tygrysy z odleglosci 500-600 m - od frontu.
Screena mozesz znalezc w watku "Bohaterowie Zwiazku Radzieckiego" (albo jakos tak podobnie).

Od tego czasu w bajki nie wierze. Bo czolgi same nie graja, trzeba je jeszcze odpowiednio wykorzystac.

09.04.2003
15:52
smile
[24]

stary [ ZiP ]

IS-2 dobrze wykorzystany potrafi zdjąć Tygrysa, ale ja osobiście wolę IS-2 wykorzystywać przeciwko piechocie, na Tygrysy zostawiam T-34 albo mniejsze złomki :)

09.04.2003
16:25
[25]

Kłosiu [ Senator ]

Tiger ma wieksze szanse z ISem, bo ma dzialo o lepszych wlasciwosciach ppanc :) Tak samo Pantera. Nie chodzi tylko o przebijalnosc, raczej o szybkostrzelnosc. Jezeli jednak wezmiemy pod uwage, ze IS jest czolgiem w klasie Pantery (waga okolo 45 ton) to jak na nowoczesny czolg sredni jest doskonaly, silnie uzbrojony i z niezla manewrowoscia. IS ma spore szanse z Tygrysem, jest tylko jeden warunek - pierwszy strzal musi byc celny :-)

10.04.2003
09:39
[26]

Marder [ Konsul ]

"...IS ma spore szanse z Tygrysem, jest tylko jeden warunek - pierwszy strzal musi byc celny :-) "

Dokładnie, tylko to właśnie Tygrys posiada lepszą optykę. Ale jak to napisał Pejotl - czołgi same nie grają - wszystko zależy od gracza.

10.04.2003
12:20
smile
[27]

Leonw [ Legionista ]

Też prawda :-)
No i jeszcze licza sie załogi.... Nie weryfikowałem tego co przekleiłem z bettlefront...
No i nie mam tak pozytywnych doswiadczen w walce z Tigerami akurat uzywajac JS-2 :-(. Mocze straszliwie jezeli zadecyduję sie na otwartą wymiane ognia - z "zasadzek" idzie mi o wiele lepiej.
pozdrawiam
leon

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.