(to)my [ Konsul ]
Wymagania Unreala 2, a recenzja na GOLu
Właśnie przeczytałem recenzję Unreala 2 i muszę zacytować jeden fragment. Później pozwolę sobie go skomentować.
"Teoretycznie można grać na wszystkim, co posiada wsparcie DX 8.1, ma minimum 32 megabajty na karcie graficznej, 256 mega ramu i procesor na poziomie 1Ghz. Przekładając to na praktykę, granie w rozdzielczości 1024x768, na kracie GF3, procesorze Athlon XP2000+ i 512 megach ramu czasami przypominało oglądanie slajdów z wakacji."
Nie wiem dlaczego, ale na moim sprzęcie i wysokich ustawieniach grafiki gra nie zacinała się wcale. No może podczas wczytywania na samym początku, po uruchomieniu i wczytaniu zapisanej gry. Trwa to nie więcej niż 15 sekund. W czasie gry, szybkość animacji nie spada poniżej 25 klatek na sekundę. Myślę, że podsumowanie wymagań sprzętowych w recenzji to lekka przesada.
Pentium 4 1500 MHz
MSI 845 PE MAX
512 RAM DDR 333
Gainward GForce 3 Ti500 128 DDR RAM JUMBO Golden Sample
SB Live!
(to)my [ Konsul ]
Zapomniałem dodać, że gram w rozdzielczości 1024x768.
Długi Róg z Kansas [ Centurion ]
Ciekawe jaka karta spełnia to rownanie ? "Teoretycznie można grać na wszystkim, co posiada wsparcie DX 8.1, ma minimum 32 megabajty na karcie graficznej"
DX 8.1 obsługuja Radeony 8500,9000,9100,9500,9700,9800 oraz GF FX , co ciekawe zadna z tych kart nie ma mniej niz 64 MB :))))))
Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]
Ja na P4 2.2 GHz, 512 ram i GF3 Ti 200 na max detalach mam slajdy.
Ale wystarczy zmniejszyć World Texture Detail na medium i przy zachowaniu pozostałych elementów na max, spokojnie gram w 1280x1024.
FAJEK [ CD Projekt ]
(to)my ---->
jesli ustawisz wszystko na max to gwarantuje ci ze bedziesz mial slajdszoł - szczegolnie jesli cienie beda na "ultra"
mi na kompie takim jak w sigu niezle cielo w niektorych momentach.
Piotrasq ----> right on!
Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]
FAJEK -----> przy okazji - czemu nie dałeś mi kupić Lite-On x52 ?
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Ja powiem od siebie tyle - na Durniu 700, 320 mb ram, Radku 9000 pro 64 nie da sie grac, obojetnie jakich detali bym nie ustawil. Dobrze, ze gra jest cienka, nic nie stracilem :)
FAJEK [ CD Projekt ]
Piotrasq ----> bo gdzie bym nie czytal i z kim nie rozmawial to na te 52x strasznie nazekaja ze padaja... zreszta rzuc okiem na forum www.cdrinfo.pl
natomiast 48x to bardzo udana seria.
Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]
No mam nadzieję, bo taki kupiłem :)))
oksza [ Senator ]
Popieram w pełni zarzuty do Unreala II.
Naprawdę podoba mi się sama gra - ot taki sobie fajny ładny shooter. Ale dlaczego, do jasnej cholery wywala się co chwila i źle korzysta z pamięci (cały czas coś czyta!).Nie wiem też czemu, sprawdzałem na 3-ch serwisach zachodnich ani słowa nie słychać o tym że z grą są jakiekolwiek problemy techniczne!!
To w ogóle problem teraz ostatnio, bo gdzie nie spojrzę to nie przeczytam recenzji z zaznaczeniem, że z grą są problemy techniczne - zresztą to samo się działo przy UT2003.Tu muszę oddać sprawiedliwość redakcji GOL - przynajmniej wspomnieli że gra ma horrendalne wymagania sprzętowe - wydaje mi isę że to zawoalowana próba wykrzyczenia co sił w płucach Nie Kupujcie tego syfu !
temp2 [ Konsul ]
oksza --> zainstaluj patch'a 1403.Poprawia DUZo rzeczy.
Crash Fixes
- Updated DefOpenAL32.dll which should fix EAX-related PlaySound crashes.
- Fixed VerifyImport crash (occurred when level changed after game
settings modified).
- Fix for IKey assertion (crash) due to "special" keys on some keyboards
(e.g. internet enabled keyboards).
- Fixed crash if some items used after they've been destroyed (fixes crash
in MM_Marsh if player destroys force field as squad leader tries to
disable it for example).
- Additional fix for decolayer density change for Sulferon Assault (and
other maps with corrupt terrain info's).
- Possible fix for DirectMusic-related "GetEventTool" crashes.
- Fixed bug report system sometimes crashing or silently failing due to
long URLs.
- Fixed GetOggDuration crash if -nosound used.
- Fix for sound-related crash when exiting some levels with DirectX 9.
Performance
- 10% improvement in golem mesh rendering performance.
- Fixed unnecessary particle lighting overhead problem.
- For performance reasons, most carcasses are cleaned up more quickly now.
- For performance reasons (mainly in marsh) dropped energy rifles are
cleaned up after 10 seconds.
- M08B: improved performance by making sure generator rotating movers only
rotate when they are visible.
- MM_Marsh: added field generator and turret to PreCacheList to avoid
hitches when these appear.
- M12: fixed particle overhead.
- Added new code/changes to limit overhead due to ragdoll deaths (see
"Advanced Tips for Improving Performance" in the readme for details).
Misc Fixes
- Sound fixes. Should reduce occurrences of sound "stuttering" that some
people have had due to sound overload / thrashing.
- Fixed player dodge speed and height. Can be modified via user.ini
settings (see DodgeXYVelocityScale and DodgeJumpZScale in the [U2Pawn]
section).
- M03A1: gave ammo to merc with grenade launcher.
- M08B: lowered carcasses, blood to floor.
- M09E: fix for 2 fems staying "inert" if the fem with the RL is killed
before being triggered.
- Fixed damage warnings (accessed nones) along with fix for damage effects
(blood) being spawned so far inside character's mesh that it doesn't
show up (currently only affects mukhoggs).
- Sunlight fix (flickering in waterfront and potentially other places).
- MM_Waterfront: fall out of world fix.
- M12: fixed sun disappearing in opening cutscene with ParticleDensity=0.
Also CS_Outro, PA_Acheron, PD_Acheron.
- Display gamma/brightness/contrast values when changed via F10/F11/F12
keys.
- Fix for inert skaarj lying prone on bank in M08B (skaarj will now react
to hearing the player even if player bypasses trigger).
- Fix for "Joe's" script breaking in M10_Avalon in some cases.
- Fixed changing actor detail level in-game could result in invisible NPCs
(in TutA).
- Made key bindings delete button more obvious (click on this to delete
key bindings).
- Fix from Jason Yu for bots sometimes not respawning after being killed
in botmatches.
- Added files needed to fix umod support. The umod registry settings will
also need to be modified for Unreal II umods to work. We're working on
making a separate downloadable installer for this but in the meantime,
people who installed the game in the default folder can click on the
.reg file in Unreal2\Help.
- Increased crawling spider damage by 3x.
- Fixed rammers not attacking properly.
- Fix for Golem references being lost resulting in "invisible" NPCs if
game saved/loaded prior to spawning in NPCs which use a mesh which is no
longer in the level.
- Fixed music not playing issue with some levels.
Misc Changes
- Added carcass cleanup particle effect.
- Added support for modifying player movement speed via Unreal2.ini
setting (for the duration of the game). For example, to increase the
player's movement speed by 50% set PlayerSpeedRatio=1.5 in the
[U2GameInfo] section.
- M08B: fixed trigger that player could avoid.
- Added 70 and 72 Hz to refresh rates options.
- Support for scaling the hud / ui to better support multiple monitor
setups. This can now be controlled via the ScaleX, ScaleY, OffsetX,
OffsetY properties in the [UI.UIConsole] section in Unreal2.ini. For
example, use ScaleX=0.333 and OffsetX=0.333 for three screen support.
- Added "mouse over" context information for the EAX check box. Warns
against enabling EAX on non-Audigy / Audigy 2 cards and warns about
possible performance issues.
AI
- Mod authors can once again enable script warnings / errors by setting
bDisableErrorMessages=false (by default all script warnings / errors are
silent). These were completely disabled for RC7 with the intent of
re-enabling these for the patch. Note that you have to enable the
Component=Console.MessageArea line in UIScripts\UI.ui (remove the ";")
to see debug messages in-game.
Editor
- Fix for not being able to paint on terrain in editor.
- Fix for terrain build crash if no terrain map in level.
- Fixed editor "first run" (UnrealEd.ini added to system folder).
- Fixed WBrowserStaticMesh::UpdateMenu crash.
- Fixed crash if you clicked on delete in the decolayer terrain tool,
without a decolayer actually being selected.
Testing / Stats
- Improved in-game profiling support / logging.
- Improved in-game stats. Added "stat lock".
Other
- Added Mike Lambert to in-game credits.
(to)my [ Konsul ]
FAJEK --> Całkiem możliwe, że masz rację. Grę już skończyłem i odinstalowałem, więc nie powiem dokładnie jakie miałem ustawienia, Pamiętam tylko, że były ponad przeciętną.
Piotrasq --> Sam posiadam Lite-On x48 i zapewniam Cię, że Fajek ma rację. To jest naprawdę niezła nagrywarka. :-)
srekal34 [ Rock Forever ]
U mnie na Athlon 800,256 DDR, GF2, na średnich detalach w 800/600 gra się całkiem spokojnie ok.20FPS.Tak więc te wymagania to według mnie bujda.Ale jak się ma 10 Programów pracujących w tle to czemu się dziwić...(sami powiedzcie czy nie macie jakiegoś antivirusa czy firewalla włączonego)
titanium2 [ Legionista ]
Hehe, a na moim staruteńkjm PIII 800, GeForce3ti200, 512 ramu gra ŚMIGA aż miło. Gram na full detalach, w rozdziałce 1024 i cieniami ustawionymi w połowie. Mam 20-50fps. Tylko w czasie naprawdę gorącej akcji fps spada do ok 15fps, ale naprawdę bardzo rzadko.
Naprawę nie mogę zrozumieć ludzi, którym na procesorach 2ghz ta gra się tnie... Jak to możliwe??!! Może mi ktoś to wyjaśnić?
titanium2 [ Legionista ]
Piotrasq --> Jaką masz płytę główną i jakich używasz sterów? Na twoim kompie ta gra po prostu nie ma prawa się w ogóle ciąć !
Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]
titanium ---> cos chrzanisz. Mam Asusa P4B-266 i stery 41.09.
Sprawdz lepiej te twoje ustawienia...
zbm [ Flash Gordon ]
titanium====> z bardzo prostego powodu ludzie z prockami 2000 mają problem... zobacz jakie grafy mają gf3-200 albo mniej przecież to grafika tak spowalknia bo nie wyrabia
a koleszka z początku co tam ma gf3-500 golden sample to mu się raczej nie dziwię zę to tak smiga ;) 9sam muszę sobie coś takiego sprawić bo staniało ostatnio)
Piotrasq====> a jaki masz dokładnie model Lite_On'a ??? bo jeśli masz na koncu literkę/symbol S to nie jest najlepiej ale jak W to bardzo dobrze (ja mam lite'a 401248W i jest to chyba najlepszy model (najmniej awaryjny) LiteOna, a taki sam S z inną optyka sypie się aż miło... nie wiem czemu tak jest)
titanium2 [ Legionista ]
Piotrasq--> Naprawdę nie chrzanię. Wszystko (z wyj. cieni) mam ustawione na max. Wydajność mojego kompa czasem mnie zaskakuje, ale i tak nie mogę zrozumieć jak Unreal, który wcale nie ma porażającej grafy może się komukolwiek o procu 1ghz+ciąć....
zbm--> mam taką samą kartę jak piotrasq, właśnie g3ti200. Tak więc to nie możliwe, żeby karta ograniczała kompa...
titanium2 [ Legionista ]
chociaż jedno muszę dodać: W ostatniej plaszy Unreala wydajnośc gwłatownie mi spadła, zupełnie jak by to była inna gra. W tej planszy (najciekawszej zresztą) musiałem zmniejszyć ustawienia, żeby nie było widać cięć... Ale wszystkie inne plansze chodzą spox
Misio-Jedi [ Legend ]
Titanium ---> A jaką masz płytę ?
titanium2 [ Legionista ]
zbm -->Pozatym każdy komp o procku niższym niż 1,6 ogranicza właśnie kartę ti 200. Amd 2000+ ma zegar zbliżony do 1600, tak więc jest jak najlepszym prockiem do g3.
titanium2 [ Legionista ]
moja płyta to ASUS P3v4x
Maff [ Generaďż˝ ]
titanium2 ----->
uwielbiam takie texty "wszystko mam na max i na PIII 450 i GF2 wszystko smiga az milo w rozdizlace 1024*768"
potem sie okazuje ze nie na max bo cienie, systemy czasteczek i sa na min.
pozniej okazuje sie ze jednak nie 1024 x 768 tylko 800*600
a na koncu to to smiganie oznacza 15 FPS
blah
dla mnie detale na max oznacza ZE WSZYSTKO JEST NA MAX
chcialbym zobaczyc ille FPS tym co tak wszystko "smiga" wyciaga komp na tej zimowej planecie gdzie pada snieg przy "particlach" ustawionych na ultra... pewnie "ŚMIGA az miło" .... 3 FPS'y.
nawet komp rzedu 2.5Ghz przy 1024*768 i WSZYSTKIM na MAX potrafi dostac niezlej zadyszki
a co do smigania to dla mnie musze miec srednio 35 FPS abym mogl tak powiedziec. bo jak mi spada ponizej 25 FPS to dla mnie jest to juz slideshow
Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]
Maff ---> jak mawiaja anglicy "Exactly". :)
titanium2 [ Legionista ]
maff--> Napisałem wyraźnie, że cienie mam (miałem, bo już nie gram) ustawione w połowie. Wszystko inne było na max. A między rozdziałką 800 i 1024 nie zaobserwowałem żadnych różnic (za słaby proc) Więc logicznym jest, że grałem w 1024...
Akurat na tej zimowej planecie miałem dużo fps, teraz już nie pamiętam ile. Najmniej miałem zawsze na statku i w planszy z pająkami (nie licząc tej ostatniej oczywiście)
titanium2 [ Legionista ]
Dla mnie wytażenie śmiga oznacza więcej niż 25 fps. Jeżeli poniżej tej wartości ty widzisz slideshow, to gratuluję monitora :)
Maff [ Generaďż˝ ]
titanium2 ------> to co ty masz za monitor ktory wnioskujac z twojej wypowiedzi wyswietla max 25Hz?
zreszta moze odpuszcze wdawanie sie w dyskusje bo jak widze chyba nie znajdziemy plaszczyzny porozumienia.
a co do mojego monitora to dzieki - wlasnie niedawno kupilem 21" IBM'a na FD Trinitronie i przy 1024x768 mam 144Hz.
titanium2 [ Legionista ]
Piotrasq --> Proponuję ci, zainstalować stery 38 (lepiej pracują), oczyścić nieco system z tak zwanych śmieci (zbędne programiki), zmniejszyć do minimum plik wymiany (to nie żart przy 512 ramu tylko spowalnia system) pogrzebać nieco w sterach (ustawienia tekstur itp), sprawdzić w jakim trybie pracuje cd-rom (pio, czy udma) i ewentualnie podłączyć go do odobnej taśmy - na pewno pomoże
titanium2 [ Legionista ]
Maff -->Z tym monitorem żartowałem oczywiście :) Ale z tego co wiem nie ma monitora pracującego przy odświerzaniu 25 hz (nie mówiąc już o karcie) :)
W każdym razie gratuluję monitora -- naprawdę dobry wybór.
Szkoda, że konstruktywna dyskusja porozumienie nie interesuje cię...
Misio-Jedi [ Legend ]
Titanium2 ---> Dziwne oznaczenie, czy to na pewno Asus ? - Jaki chipset ?
(mam podobny procesor - a z tego co mówisz wynika że jak dokupię ramu i mocniejszą kartę to też mógłbym popykać - dla tego pytam)
Maff [ Generaďż˝ ]
titanium2 ----->
interesuja mnie oczywiscie. ale skoro ty obstajesz przy swoim a ja przy swoim to ciezko bedzie do czegosc dojsc.
zreszta nie tylko ja twierdze ze U2 chodzi kiepsko nawet na bardzo mocnym sprzecie (oczywiscie na max detalach), ale i 90% graczy na swiecie.
Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]
titanium ---> udalo ci sie mnie rozbawic :)) Ale to nie twoja wina, bo niby skad masz wiedziec, ze z komputerami mam do czynienia od 15 lat ?
Maff [ Generaďż˝ ]
Misio-Jedi
ASUS P3V4X - płyta na układzie VIA Apollo Pro 133 z obsługą AGP4X.
titanium2 [ Legionista ]
sorry, za wyrażenie, ale 60% użytkowników pc to lamy....
Piotrasq --> Cieszę się, że udało mi się cię rozbawić, jednak nie to było moim zamiarem. Co ma do rzeczy to, że masz kompa od 15 lat? Znam ludzi, którzy mieli kompy 10 lat i dalej nie potrafią skonfigurować windy jak trzeba... Pozatym, czy napisałem coś źle? Co w tym było śmiesznego? Jeżeli jesteś taki doświadczony, nie powinieneś się śmiać ze szczerych rad.
Misio-Jedi [ Legend ]
A ja mam intel BX440 - AGPx2, ciekawe czy by mi na tym poszło :)
titanium2 [ Legionista ]
Misio-Jedi --> Karty do GeForce3 powinny pójść, wyższe już na pewno nie. Najlepiej oddaj kompa do serwisu, oni co go tam dokładnie bezpłatnie przetestują z każdą kartą i dobiorą najlepszą. Niczym nie ryzykujesz, a możesz dużo zyskać.
Niestety G3 to rozwiązanie na krótko,sama karta nie udzwignie najnowszych gier...
Misio-Jedi [ Legend ]
Titanium2 ---> Ale są też GF 4 ti na AGPx2 i x4.
titanium2 [ Legionista ]
teorytycznie tak, jednak G4 ciągną tyle napięcia, że nie chodzą poprawnie na starszych płytach, ale to zależy od modelu. Niestety u mnie G4 nie chciało chodzić...
TzymischePL [ Senator ]
A wiecie co mnie najbardziej smieszy ?? Te kosmiczne ilosci FPS 40-50-100-1000 - ROTFL.... Ludzkie oko i tak nie widzi wiecej niz 30... wiec dla Kazdego z nas czy wyswietla 25-35 czy 130-1000 to plynnosc jest taka sama....
Piotrasq ===> a co ma ilosc lat "doczynienia z kompami" do umiejetnosci bo nie rozumiem...., titanium2 calkiem slusznie prawi....
titanium2 [ Legionista ]
TzymischePL --> Popieram :)
titanium2 [ Legionista ]
Widzę, że nikt nie pali się do konstruktywnej dyskusji, a szkoda...
Maff [ Generaďż˝ ]
TzymischePL --------->
hahaha.... wspolczuje ci jesi twoje oko nie widzi nic powyzej 24 fps.
mozna by ksiazke napisac na temat ilosi klatek i roznicy pomiedzy 30 fps a 60 fps.
ILOSC wyświetlanych klatek wcale nie równa sie temu co może ZOBACZYĆ oko.
jak juz mowiłem na ten temat można ksiażke napisać.
zreszta poszukaj sobie specjalnego demka ktore sie zwie 6030 - pokazuje roznice pomiedzy 30 a 60 klatkamina sekunde.
aha... jeszcze jedno....
odpal gre na PS2 w systemie PAL (50 klatek na sek) a obok w systemie NTSC (60 klatek na sek) - zobaczysz jak bardzo widać te 10 klatek rożnicy... mimo, iż według twojej teorii nie powinno być ŻADNEJ różnicy.
Maff [ Generaďż˝ ]
titanium2 ----> a kto sie ma "palić do dyskusji" skoro razem z TzymieshePL wygadujecie bzdury ze sie slabo robi?
titanium2 [ Legionista ]
wydaje mi się, że odczuwanie przez kogoś minimalny różnic w tak błachej tematyce na prawdę nie jest powodem do współczucia... Są naprawdę gorsze rzeczy na tym świecie, no ale... A zresztą taka dyskujsa z argumentami typu współczuję ci bo ja mam to, a ty nie masz, jest jednak jest bez sensu...
Choci ci o płynność, szybkość działania? gry? To prawda jest różnica, ale naprawdę nie wielka. Tak naprawdę widać ją tylko w demkach, bo gra i tak ma szybkość z góry ustaloną ( np:Unreal i jego benchmark)
Maff [ Generaďż˝ ]
titanium2 ------>
ty chyba nie wiesz o czym mowiesz...
popraw mnie jesli sie mylę, ale czy chcesz powiedziec ze nie ma znaczenia czy gra dziala 24 FPS czy 100 FPS?
dobrze cie zrozumialem???
titanium2 [ Legionista ]
Jak od takich rzeczy ci się słabo robi... ech... właśnie otrzymałem kolejny dowód na niski poziom intelektualny (i fizyczny) niektórych uczestmików tego forum
Koniec z tym..
Proszę o podanie przykładu w którym "wygaduję bzdury"
Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]
Tzymische ----> Oczywiscie, ze slusznie prawi - dla kogos, kto ma komputer od 2 tygodni. Dla takiego kogos, sa oczywiscie przydatne.
Pisze rzeczy tak oczywiste, ze mnie rozbawil. A miec do czynienia przez 15 lat z komputerami, to nie znaczy kupowac, stawiac w pokoju w centralnym miejscu i podziwiac sliczna obudowe, tylko skladac samemu, grzebac w hardware i software i dopieszczac system do granic mozliwosci.
Nie jestem najlepszym ekspertem od komputerow w tej czesci Europy, ale smialo moge rzec, ze takie rady, jak dawal titanium mnie rozbawiaja, bo to sa podstawowe czynnosci, ktore wykonuje normalny uzytkownik komputera. A uwagi w stylu "60% uzytkownikow to lamy", rozwalaja mnie kompletnie, bo to oznacza, ze autor tej wypowiedzi uznaje, ze pozjadal wszystkie rozumy...
Maff [ Generaďż˝ ]
titanium2------------>
" bo gra i tak ma szybkość z góry ustaloną ( np:Unreal i jego benchmark) "
ROTFLLLLLLLLLLL
jednym slowem benchmark dziala na takiej zasadzie ze nie wazne na czym go odpalamy i tak podaje ta sama wartosc, bo gra ma Z GÓRY ustalona predkosc?
buhahahahahahahahahahaha
no jak prowadzic konstruktywna dyskusje chcesz za pomocą takich wypowiedzi to bedzie zabawa :)
titanium2 [ Legionista ]
nie, nie piszę, że nie ma w ogóle różnicy, jednak jest ona niezauważalna dla kogoś, kto gra dla fabuły, klimatu gry, który gra, bo mu to spawia przyjemność, Widzi ją ten traktuje jak benchmark.. Przecież nie o to chodzi. Ty w ogóle rozumiesz ideę gier?
Pozatym napewno większa różnica jest między 10 a 20 klatkami, niż między 25 a 100 klatkami...
titanium2 [ Legionista ]
znowu mnie nie zrozumiałeś... Robisz to celowo, czy naprawdę nic nie rozumiesz? Pytam serio, bez ironicznych podtekstów.
TzymischePL [ Senator ]
Piotrasqu =====> ja sie zajmuje komputerami zawodowo od lat 7, domowo od lat 20.
Miedzy innymi pracowalem w serwisie duuuuuzej firmy sprzedajacej kompy do domu jak i bylem administratorem w korporacji. I powiem szczerze, spotkalem taka mase ludzi, ktorzy kupuja komputer wstawiaja do pokoju i nic na nim poza graniem nie potrafia robic.... I spokojnie jest to powyzej 60%....
Maff ====> twoje argumenty powalaja logika, madroscia i inteligencja. Co do tych klatek nie chce sie sprzeczac na sile bez mocnych dowodow. Jak mi sie uda skontaktowac z pewnym znanym mi neurologiem to poprosze go o ladnie napisana opinie w tym temacie... Ok? Bo poki co moje "bzdury" wcale nie sa gorsze od twoich prawd objawionych.
titanium2 [ Legionista ]
różnica w ilości fps najbardziej widoczna jest w demie chameleon. Dlaczego? Bo to jest demo, a nie gra...
Maff [ Generaďż˝ ]
TzymischePL ----->
neurolog nie ma tu nic do powiedzenia bo to nie kwestia ILE oko moze zauwazyc tylko co potrafi i w jakim czasie wygenerowac komputer.
oto demo o ktorym mowilem - jesli nie wiedzisz roznicy, to faktycznie zglos sie do neurologa bo cos z toba jest nie tak...
titanium2 [ Legionista ]
czyli według ciebie gry w ogóle nie mają ograniczenia szybkości działania? (gry, a nie benchmarki?) To chciałbym zobaczyć jak grasz w UT przy 200 fps. Po 1 sekundzie trzymania klawisza foward byłbyś na 2 końcu planszy (pod warunkiem, że na planszy nie byłoby botów :)
titanium2 [ Legionista ]
Maff--> tutaj muszę ci przyznać rację
Maff [ Generaďż˝ ]
titanium2 ------>
rany..... ty naprawde nie wiesz o czym mowisz....
wiesz co znaczy skrot FPS?
Frames per Second co oznacza ilosc wyświetlanych ramek na sekunde...
nie wazne ile ich jest wyswietlanych czy 5 czy 200 na sek.... i tak po 10 sekundach trzymania klawisza FORWARD zawsze bedziemy dokladnie w tym samym miejscu...
to wlasnie przekonuje mnie o bezzasadnosci dyskusji z toba - mylisz elementarne pojecia i wartosci...
Maff [ Generaďż˝ ]
dla mnie EOT - nie bede sie klucil bo to nie ma sensu.
titanium2 [ Legionista ]
jeszcze raz odwołuję do benchmarka uteka 2003, odpal, to zrozumiesz o co mi chodzi
I pograj sobie w jakieś stare gry, gdzie można osiągnąć 500 fps :) Powodzenia
titanium2 [ Legionista ]
dalej bedziemy w tym samym miejscu? To gdzie te różnice?
Dagger [ Legend ]
==>TzymischePL
25-30 klatek wystarcza przy nieruchomym obrazie - ale po eksperymencie ze zwiekszoną czułoscia myszki - spróbuj sie szynko obrócic majac 30 fps a potem 60 dla porownania
Poprostu niezaleznie od czasu jaki upłynął w sekundach komputer bedzie musiał wyrenderowac wiecej klatek zeby oddac szybki ruch .
Zreszta jesli ktos gra po sieci w jakies FPP to pewnie lepiej to wyjasni :)))))))
titanium2 [ Legionista ]
w jakości grafiki? A może inteligencji potów (podtekst ironiczny :) lol
Maff [ Generaďż˝ ]
Dagger --->
otoz to.......
najlepiej to widac przy szybkich ruchach myszka - wtedy tzw. SLAY spada niemilosiernie...
chcialbym zobaczyc zawodowego gracza Q3 ktoremu jeden z Was powiedzialby ze nie ma roznicy pomiedzy 50 FPS a 100.
Dla informacji oni graja przy ok 300 FPS - dlatego wlasnie maja wylaczone wszyskie efekty, uproszczone obiekty i modele postaci, itp. wlasnie po to aby miec np. 200 FPS a nie 50
titanium2 [ Legionista ]
jejku, miało być:botów, nie potów
Bri [ Konsul ]
a na rivie tnt2 nie chodzi unreal wogóle (tak samo jak splinter cell)
i co wy na to?
pisało że niby wystarcza jakakolwiek grafa z 32 megami ramu na sobie....
ale dobrze że kupuje wkrótce radka ::)
Zodiac [ ex-gladiator ]
Szkoda że nie zauważyłem tego wątku wcześniej, bo ominęła mnie kupa śmiechu :))
Ogólnie to teksty w stylu "mi chodzi zaj***** płynnie" słysze od lat, nie ważne czy słucham kolegi grającego na GF4MX w U2 max details czy siebie w statki na komórce :)). Prawda jest taka że u mnie gra zwalniała w wielu momentach i to ogromnie, głównie przez błędy w silniku, co też napisałem. Nie wiem jak to wygląda po spaczowaniu.
Długi Róg z Kansas --> o kurde, już pisze mejla do Epica, okłamują graczy!
Fragment readme (min req):
Video: 32 MB NVIDIA GeForce2 MX
DirectX: DirectX version 8.1 (included) or higher
btw - zauważ że pomiędzy słowem "wsparcie" a "pełna obsługa" jest subtelna różnica
Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]
Zodiac ---> po spatchowaniu musialem zdeinstalowac gre i zainstalowac na nowo - nie dalo sie grac nawet po ustawieniu WSZYSTKIEGO na Low..
(to)my [ Konsul ]
Mam koleżkę który twierdził, że Medal of Honor chodził mu płynnie bez żadnych zacięć w zwykłych ustawieniach na sprzęcie Celeron 366, 256 RAM i GForce 2 MX 400.
zooz [ TS Wisła Kraków ]
Unreal ma takie wymagania że nie wiem czy opłacało by się podrasować komputer
James_007 [ Face of Destiny ]
ja powiem tyle, ze na moim sprzecie
Duron 1GHz, 256 DD Ram, GF2 MX 400 na rozdzilczosci 1024x768 medium World Detail i max na Skin chodzi dosc plynnie i nie mam pretensji...
Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]
Panowie - życie napisało epilog naszej dyskusji: właśnie ściągnąłem dzisiaj wypuszczone najnowsze sterowniki nVidii 43.45. Unreal dostał N I E W I A R Y G O D N E G O kopa !
W tej chwili gram na WSZYSTKICH ustawieniach na max (włącznie z World Texture Detail) bez żadnego zająknięcia.
Niesamowite... :))))))
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Piotrasq ---> Ty pewnie ustawiasz w grze max detail a stery Nvidii robia swoje...
(to)my [ Konsul ]
Piotrasq --> A odinstalowałeś stare sterowniki, czy nałożyłeś na nowe?
Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]
_Luke_ -----> też tak myslałem, ale na szczęście zrobiłem sobie serię screenów na starych sterownikach i mam porównanie. Teraz to wygląda o niebo lepiej. Zresztą wystarczy stanąć w pomieszczeniu ze wskaźnikami i komputerami i porównać, jak wygląda to w medium i max detail.
Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]
(to)my -----> ZAWSZE odinstalowuję stare.
(to)my [ Konsul ]
Piotrasq--> Z panelu sterowania, czy jakimś programem?
(to)my [ Konsul ]
Piotrasq --> Odbierz pocztę z adresu, który masz podany na GOLu
Zodiac [ ex-gladiator ]
Piotrasq --> raczej wydaje mi się że obcięli połowę efektów, bo w cuda (szczególnie w przypadku nVidii) nie wierzę. Jak znajdę jutro czas to porównam jakieś obrazki, a tych mam sporo. Zobaczymy jakich "optymalizacji" tym razem użyto w nowych sterach ;)
Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]
(to)my ----> z panelu sterowania.
Zodiac -------> na razie wygląda na to, że efektów, to oni jeszcze dodali. Może to jest autosugestia, ale gra wygląda o wiele ładniej, a te sterowniki są optymalizowane pod DirectX 9.
(to)my [ Konsul ]
Ja tam różnicy nie widzę. Może dlatego, że nie mam zainstalowanego DX 9?