GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XVII)

24.03.2003
15:41
smile
[1]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XVII)

"Heroes of Might & Magic" - niewiele jest osób, które nie spotkały się z tą nazwą. Dla wielu jest to gra przełomowa, wprowadzająca powiew świeżości do świata gier, w którym wszystko już wymyślono. Niewielu wie jednak, że to nie od "Herosów" się zaczęło. Takie tytuły jak "King's Bounty", "Master of magic", czy też "Warlords" powstały znacznie wcześniej. Również obecnie powstają gry o podobnym charakterze dorównujące (dla niektórych nawet przewyższające) grywalnością HoM&M (Age of Wonders, Disciples)

Zapraszam do dyskusji wszystkich fanów wymienionych wyżej gier, jak i tych, którzy nie mieli z nimi do tej pory styczności (są tacy?;-))

Poprzednia część:

24.03.2003
15:44
[2]

Mac [ Sentinel of VARN ]

^ Porządkowo.

I kilka nowych screenów z Warlords IV, o którym ostatnio jakoś cicho w internecie.

Na początek screen tworzenia warlorda:

24.03.2003
15:46
[3]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Dokładniejsze informacje o warlordzie -->

24.03.2003
15:48
[4]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Tak wygląda chyba walka w trybie klasycznym.. Trochę te postacie plastikowe, ale ogólne wrażenie jest jak najbardziej pozytywne -->

24.03.2003
15:49
[5]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Tak wygląda miasto elfów. Te dziwne błyszczące coś na drodze to chyba ścieżka ruchu jednostki (coś a'la ślady stóp w HoMM) -->

24.03.2003
15:53
[6]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Warlord rzuca czar na swoje miasto.. ładne, ale czarom w Disciples 2, czy AoW2 do pięt nie sięga...

24.03.2003
15:58
[7]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Z nowości warto jeszcze wspomnieć o nadchodzącym Age of Wonders: Shadow Magic. Nie wiadomo czy jest to dodatek do AoW2, czy też kolejna częśc serii. Wiadomo natomiast, że będzie można w to zagrać nie posiadając AoW2 i że według twórców, ich nowe dziecko powali fanów serii na kolana:)

24.03.2003
16:14
smile
[8]

BukE [ Majster ]

..z niecierpliwoscia czekam na Warlords, bo AoW II nie za bardzo mi sie podobało.. nie wiem czemu, moze dlatego, ze mam english version.. po screenach widze, ze Warlords wyglada dość przyzwoicie.. :)

25.03.2003
09:52
smile
[9]

Gambit [ le Diable Blanc ]

No cóż...wygląda faktycznie ładnie...Ale ja czekam na dodatki do Disciples 2. To będzie jatka :)

25.03.2003
09:59
[10]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Tymczasem wyłazi kolejny dodatek do HoMMIV... Znowu piszą że będzie całkowicie nowa ścieżka dźwiękowowa, podczas gdy tak na prawdę nowy jest znów tylko utwór z menu. Bez komentarza...

25.03.2003
10:02
smile
[11]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mac --> Ciekawe jak będą reklamować piątą część cyklu...:)
Co do dodatków do Disciples, to kupię nawet jakby to były tylko dodatkowe scenariusze...Bo i tak będzie warto...

25.03.2003
10:10
[12]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Gambit --> Co do dodatków D2.. troche mi to przypomina polityke 3DO, a więc wydawanie masy expansion packów i wyłudzanie od gracza pieniędzy. Miejmy nadzieje że się mylę..

Jeśli chodzi o piątą część HoMM, to ostatnio wyszedł nowy artwork feniksa i niestety nadal jest to plastikowe (najlepszy feniks był w HoiMM2;-)) No ale mówią, że będzie powrót do korzenii więc mimo wszystko jestem pozytywnej myśli:)

25.03.2003
10:19
smile
[13]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mac --> Czy ja wiem...Przekonamy się z chwilą złapania tych dodatków do ręki...Bolesne może być jedynie sciągnięcie ich ze Stanów (bolesne dla kieszeni). Poza tym 3DO odcina kupony od Herosów już od baaardzo dawna, a w przypadku Disciples, to pierwszy raz.

25.03.2003
10:22
smile
[14]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Z drugiej strony, gdybym był maniakiem D2, to nie miałbym nic przeciwko wydawaniu masy expansion packów;-)) Szkoda że 3DO nie stosowało takiej polityki przy swoich cRPG'ach (MM6 zwłaszcza;-))

25.03.2003
10:25
smile
[15]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mac --> No...ale maniacy Herosów już chyba nie sa tak maxymalnie szczęśliwi, że 3DO ssie ich jak komar latem, a daje takie gnioty w formie "wspaniałych i nowatorskich" expansion pack'ów.

26.03.2003
09:04
smile
[16]

Owen [ ]

Czy coś wiadomo na temat terminu wydania dodatków do Discipless II?

26.03.2003
09:46
[17]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Owen --> Jeżeli chodzi o Stany, to dodatki mają wyjść podobno w maju i czerwcu tego roku...

26.03.2003
14:55
smile
[18]

Owen [ ]

Gambit ---> Należy zatem spodziewać się, że dodatki te w Polsce nie będą dostępne przed gwiazdką :-) Zatem jeszcze trochę poczekamy.

26.03.2003
15:01
[19]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Owen --> No ja sie będę starał sprowadzić sobie te dodatki jak najszybciej, nie czekając na rodzimych dystrybutorów. Nie pamiętam tylko czy będą one wymagały podstawki, czy będą standalone...Standalone mógłbym kupić polskie, ale jeśli wymagaja podstawki, to z angielską wersją mogłyby się gryźć...

26.03.2003
15:28
smile
[20]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Mnie się tam nie spieszy, dopiero zacząłem grać w DII.
Mam za to pytanie: jak wyglądały Wasze preferencje dotyczące wyboru postaci na początku kampanii/scenariusza? Ja jakoś grywam Komesem ze względu na regenaracje HP, ale nie jestem do końca przekonany, czy słusznie.

26.03.2003
15:34
[21]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Baltazar --> Eee...rozumiem, że Komes to Warrior Lord. Ja grałem tak:

Legiony: Mage Lord, ale bohatera miałem Warriora
Imperium: Guildmaster, bohater Ranger
Hordy: Mage Lord, bohater Mage
Klany: Warrior Lord, bohater Warrior

26.03.2003
15:35
[22]

ILEK [ Plugawy Karzełek ]

Mam pytanko...

Czy znajde jeszcze gdzies w sieci dodatkowe mapki do HoM&M 2???...ale takie dobrze zrobione:)))

Wszelkie linki mile widziane.

Gambit---->looknij tam gdzie trzeba:)))))(sorry za OT)

26.03.2003
15:43
smile
[23]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Gambit --> tak, chodziło mi o Wojownika, a co do nazwy to coś takiego funkcjonuje w wersji PL.

26.03.2003
15:57
[24]

Mac [ Sentinel of VARN ]

ILEK --> Tutaj znajduje się sporo mapek, ale nie wiem czy są dobrze zrobione:

26.03.2003
16:00
[25]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Gambit --> Ciężko mi coś powiedzieć na ten temat, bo owszem bardzo lubię serię HoMM, ale jej maniakiem nie jestem.
Jestem natomiast maniakiem MM6 i gdyby 3DO wydało dotarek dodający chociażby jeden nowy loch i 2 nowe powory, to na pewno bym to kupił ;-))

ILEK --> I następny link:

26.03.2003
16:02
[26]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Gambit --> Wind of War też zresztą kupię mimo że jest to porażka. Jest coś co ciągnie ludzi do kupna dodatków, gdy posiadają orginalną podstawkę i 3DO niestety bezlitośnie to wykorzystuje:/

27.03.2003
13:47
smile
[27]

Owen [ ]

Baltazar --->

Ja grałem wszystkie kampanie poza Imperium składem Komes i bohater wojownik. Potem spojrzały oczy me na żałosne jednostki Imperium i stwierdziłem, że nie da się tego zagrać w tym składzie. Zmieniłem taktykę na Maga i bohatera maga. No i voila! Taki zestaw okazał się najpotężniejszy ze wszystkich jakie udało mi się wyhodować!

Kampanię Imperium kończyłem grając dwoma Obrońcami Wiary na froncie i Dwiema Prorokiniami. Efekt? Pierwszą stolicę w ostatniej misji kampanii zdobyłem w 26 turze :-) Generalnie praktycznie wszystkie bitwy można było rozstrzygać naciskając automatyczny wynik bitwy. Wychodziłem z tego bez zadrapania. Ostatnia bitwa z Utherem była formalnością.

W zasadzie wystarczyłby na froncie jeden obrońca wiary. Sam bohater podrasowany czarami i napojami zadawał 300 obrażeń wszystkim jednostkom :-) Więcej chyba nie trzeba dodawać. Magowie rządzą :-)

Gambit --->

Ja się nie spieszę tak do tych dodatków. Przynajmniej zdąrzę skończyć Morrowind :-)

27.03.2003
14:13
[28]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Gdzies slyszalem/czytalem, ze zeby zagrac w dodatek do Disciples 2 trzeba bedzie importowac bohatera z podstawki. Spotkal sie ktos z taka wersja? Nie wiem czy nie zaczynac gry od nowa (bo skasowalem save'y) ;P

27.03.2003
14:39
smile
[29]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

_Luke_ --> wydaje mi się to jakoś mało prawdopobne, ale kto wie...

Owen --> jeszcze maga dobrze nie przetestowałem, bo w pojednyńczych misjach zazwyczaj nie starcza mi czasu na uzyskanie większości czarów, ale dzięki za radę.

Disciples II to świetna gra - tyle już wiem.

27.03.2003
16:13
[30]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

A tutaj można znaleźć trochę informacji o przygotowywanych dodatkach do DII, w tym m.in. mało przekonuące wyjaśnienie dlaczego będą dwa dodatk,i a nie jeden.

27.03.2003
16:42
smile
[31]

Owen [ ]

Baltazar --->

Mag rozwija skrzydła w kampani. Grając pojedyncze scenariusze praktycznie nie ma możliwości wyciśnięcia z niego pełni mocy. Chbaże, będziesz go regularnie exportował i impotował do kolejnych misji. To też jest niezły sposób :-)

27.03.2003
23:20
smile
[32]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mała nowinka - Winds of War według twórców jest ostatnim dodatkiem do HoMMIV. Wszyscy w pełni się teraz poświęcą HoMMV, niestety bez Christiana Vanowera, który z tego co mi wiadomo miał sporo do powiedzenia przy tworzeniu poprzednich częśći.

28.03.2003
08:38
smile
[33]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Baltazar --> Wyjaśnienie dobre jak każde inne. Mni tam nie przeszkadza...Poza tym ciekawe jak to wszystko będzie wyglądać w rozdziałce 1024x768...

28.03.2003
08:46
smile
[34]

Owen [ ]

Gambit---> Prawidłowe podejście. Tak długa jak długo dadtki będą dodawały chociażby dobrze zrobione kampanie to będe je kupował :-)

28.03.2003
08:50
[35]

Gambit [ le Diable Blanc ]

No dobra...nie wiem czy były...ale teraz ja pobawię się w Maca.

Screen przedstawiający stolicę Undeadów (widok chyba z mapy) w HoMM V. Jak dla mnie strasznie to lalkowate. Ale ja mam skrzywiony umysł, przez wiadomo jaka grę...

28.03.2003
08:53
[36]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Wrrr...obrazka nie dodało...to może teraz:

28.03.2003
08:55
[37]

Gambit [ le Diable Blanc ]

I drugi z opublikowanych dotąd (podobno) screenów. Feniks...podobno większy o 50% od swojego poprzednika z HoMM IV, ale wygląda tak, jakby tą różnicę wielkości zrobiono przy pomocy silikonu:

28.03.2003
09:02
[38]

Valencis [ Transmuter ]

Właściwie spodziewałem się, że HoMM5 wywołają u mnie większe poruszenie estetyczne.

Na heroes.cdprojekt.com jest napisane, że Feniks będzie żołnierzem "6 poziomu" - to ile oni mają zamiar wprowadzić tych jednostek?!



Przy okazji - Jak rzucić zaklęcie "Trzęsawisko" i do czego ono służy? W HoMM4 oczywiście.

28.03.2003
09:31
smile
[39]

Owen [ ]

Zamek niby ładny ale już jakoś mnie to tak nie ciekawi po DII. Takie małe wypaczenie. 3DO musiałoby dokonać cudu aby mnie spowrotem zwabić :-/

Ostatnio po dłuższym czasie grania w DII zainstalowałem HoMM4 i po godzinie odinstalowałem... A przecież byłem takim fanem HoMM4! Cóż.

Tak jak z W8. Chciało mi się porać dopóki nie zobaczyłem i nie zagrałem w Morrowind. W8 poszło w kąt.

28.03.2003
09:39
[40]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Owen --> Yeah...dokładnie to samo pomyślałem...takie małe porównanko tych dwóch zameczków...Ten z HoMM 5 wygląda jak dla lalek, a nie Zamczysko Nieumarłych...

28.03.2003
14:26
smile
[41]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mówcie sobie co chcecie, mi się i tak najbardziej podobają zamki w AoW2, bo wyglądają jak rysowane, a nie robione przy pomocy programów graficznych:P

A Do zamku nekromanty w HoMMV nie mam zastrzeżeń, może poza tym, że widok jest dalej z rzutu izometrycznego, a ja wolałbym rozwiązanie z HoMM I-III. Feniks jak już wspominałem wcześniej był najładniejszy w HoMMII, potem było już tylko coraz gorzej...

Valencis --> W HoMMIII było 7 poziomów jednostek, także nie robi to specjalnie wielkiego wrażenia...

28.03.2003
14:30
smile
[42]

ILEK [ Plugawy Karzełek ]

Mac------->BIG THX...napewno sobie tam cos znajde:)))))))

28.03.2003
15:05
[43]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Valencis --> Zaklęcie 'Trzęsawisko" tworzy błocko, przez które jednostki przechodzą bardzo powoli. Jego rzucenie polega na przejechaniu kursorem-taczką z wciśniętym przyciskiem myszy po terenie, który chcesz zabłocić... Jest to dosyć nieprecyzyjne, ale w najnowszym patchu mają to poprawić...

28.03.2003
16:18
[44]

Valencis [ Transmuter ]

Mac --> Czy Ty nie myślisz czasem o "Lotnych piaskach"? Ja mam na uwadze "Trzęsawisko" - magia Śmierci, 2. poziom.

28.03.2003
17:03
[45]

Mamret [ Centurion ]

Valencis --> "trzesawisko" rzuca sie na mapie przygody na jednostki lub bofaterow przeciwnika. Powoduje to ich znaczne spowolnienie. Przydatne gdy uciekas do najblizszego sanktuarium lub kogos gonisz.

28.03.2003
19:01
[46]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Kupiłem sobie dzisiaj Disciples 2 w Media Markcie za 38 zł:))) Pora przypomnieć sobie nieco ten rodzynek..

Valencis --> Rzeczywiście popieprzyło mi się:/

28.03.2003
21:08
[47]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Mac --> najwyższa pora, od tej gry trudno się oderwać:) Co do Herosów, to zgadzam się z Owenem - miło powspominać, ale żeby tak od razu grać...

28.03.2003
22:19
[48]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Baltazar --> Czy ja wiem.. swego czasu nagrałem się w to do syta i jakoś nie przewiduję dłuższego pobytu D2 na moim dysku, niż tydzień;-) Zamierzam niedługo zamówić z zagranicy Immerion (klon Master of Magic), wtedy dopiero będzie zabawa:))

28.03.2003
22:24
[49]

Kane [ Beautiful St-Ranger ]

a ja jestem ciekaw czy ktoś grał w "Lord of Magic' ???

stara giera ma już ze 6 lat, ale od heroes 2 (wtedy homm2 było na topie) ihmo było lepsze nie tylko pomysłem, ale i graficznie, wykonaniem. polecam jak ktoś ma dostęp.

28.03.2003
22:34
[50]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Kane --> Lords of Magic mimo skopanego systemu walk bardzo mi się podobało. Warta uwagi jest świetna grafika, która bije na głowę niektóre obecne strategie (HoMMIV) i rewelacyjna muzyka (zwłaszcza wątek muzyczny sił porządku gości na stałe na moim dysku:)) Mimo tych pochwał nie porównywał bym tej świetnej gry do arcydzieła, jakim są Herosy II:-P

29.03.2003
08:22
[51]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Kane --> chyba wiem, co to za gra, kiedyś nawet była w ŚGK w pełnej wersji. Próbowałem, ale nie mogłem się przekonać.

29.03.2003
16:44
[52]

Valencis [ Transmuter ]

Mac --> Nie zauważyłem poprzedniego posta.
Tak więc mówisz, że w HoMM3 jest 7 poziomów jednostek? Pewnie to prawda, choć nie miałem za wiele do czynienia z tamtą grą - więc co to właściwie oznacza? Na przykład dla takiej Akademii było przewidziane 14 rodzajów żołnierzy?

Mamret --> Dziękuję, rzeczywiście działa. Po prostu nigdy wcześniej nie zwróciłem uwagi na kursor rzucania czaru na mapie głównej.

30.03.2003
09:55
[53]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Valencis --> Dopiero w Heroes IV wprowadzono drzewko budowli, które umożliwiało wybór tylko jednej gałęzi (np. możesz mieć albo diabły, albo kościaste smoki w jednym zamku ), a wiec występowały po dwie kreatury na poziom. W HoMMIV nie ma jednak ulepszeń jednostek. W HoMM III jest 7 poziomów jednostek (po jedna na każdy poziom), ale każda może zostać zmodernizowana...

Pozostaje kwestia tego, czy w HoMMV również będą po 2 kreatury na poziom. Gdzieś spotkałem się z artykułem, że zrezygnowano z tego rozwiązania na rzecz powrotu do upgrade'u jednostek. W końcu twórcy zapowiedzieli powrót do korzeni...

30.03.2003
11:09
[54]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

a propo wielkosci Feniksa (HOMM V) ;-))

30.03.2003
11:20
smile
[55]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

A ja toczę boje w Disciples II, zabrałem się za kampanię Górskich Klanów. Jednak na razie wyniki mam porównywalne z polską reprezentacją w piłce nożnej. Musze opracować inne założenia taktyczne, bo mam problemy na końcu misji. A i doceniłem znaczenie magii, szkoda, że nie da się przygrzmocić czarami jednostkom stancjonującym w zamku.

30.03.2003
14:39
smile
[56]

Gambit [ le Diable Blanc ]

A ja przypomnę, że zbliża się jeszcze jedna premiera. O ile się orientuję to gdzieś w przedziale lipec - wrzesień 2003 powinna pojawić się kolejna odsłona Etherlords.

Pogrzebię, może jakieś screeny znajdę w sieci...

30.03.2003
14:48
[57]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Hmmmm..coś tam znalazłem (na oficjalnej of course)...

Zapodam...

1/6

30.03.2003
14:49
[58]

Gambit [ le Diable Blanc ]

2/6...

Swoją drogą, nie widać żadnej rewolucji graficznej...

Mam nadzieję, że to screeny z dwójki, inaczej zapadam się pod ziemię :P

30.03.2003
14:50
[59]

Gambit [ le Diable Blanc ]

3/6

30.03.2003
14:51
[60]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Grrrr...obrazek nie poszedł...

3/6

30.03.2003
14:52
[61]

Gambit [ le Diable Blanc ]

4/6

30.03.2003
14:53
[62]

Gambit [ le Diable Blanc ]

5/6

30.03.2003
14:54
[63]

Gambit [ le Diable Blanc ]

No i w końcu...6/6

I link do oficjalnej, dla spragnionych reszty wiadomości...

30.03.2003
15:06
[64]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Baltazar --> Kampania gorskich klanow wydawala mi sie jedna z latwiejszych. Moze ze wzgledu na genialne czary poprawiajace mobilnosc armii? Moj bohater byl wojem, mialem w team'ie (nie pamietam nazw wiec beda "umowne" :P) druidke, wielkiego olbrzyma (zajmuje 2 miejsca), strzelca i wojownika (1 pole :)). Standardowy sklad ale poradzil sobie :)

Gambit --> juz zacieram lapki na mysl o Etherlords 2... :)

30.03.2003
16:45
[65]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

_Luke_ --> mam ten sam skład i ... duże problemy ze zdobyciem trzeciego zamku w drugiej misji. Oj, coś ostatnio marny ze mnie strateg. Może dlatego, że dopiero poznaje tajniki tej gry. Np. właśnie odkryłem duże znaczenie eliksirów.

30.03.2003
18:40
[66]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ja też zacząłem grać Górskimi Klanami, właśnie doszedłem do drugiej misji:) Jak na razie zirytowało mnie polskie tłumaczenie. Jak można tłumaczyć budowlę "Archery Range" na "Zasięg Strzału" ?? Niby tłumaczenie dosłowne, ale pozbawione jakiegokolwiek sensu...

Gambit --> Rzeczywiście nic nowego w grafice się nie zmieniło:/ A zapowiadali wielką rewolucję...

30.03.2003
19:05
smile
[67]

Valencis [ Transmuter ]

Mac -->
Dziękuję za odpowiedź. Twój post zachęcił mnie do obejrzenia (byłem na heroes.cdprojekt.com) żołnierzy z HoMM3. Ale z przykrością przyznaję, że raczej się rozczarowałem. Potwory wyglądają jakby różniły się tylko wyglądem (obejrzałem parametry kilku i dość często widziałem tzw. "brak specjalnych umiejętności"). Niektóre jednostki znajdują się w zupełnie innych frakcjach, od tych, które znam w HoMM4 (Krasnoludy w zamku Natury, a Gryfy wśród sił Życia... ?). Moje ulubione Dżinny wyglądają jakoś niespecjalnie, a Smoczego Golema w ogóle nie znalazłem. I to ulepszanie - jak można traktować żywe istoty jak urządzenia?

30.03.2003
19:30
[68]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Valencis --> Ja na to nie patrze w ten sposób. Jednostki odbywają jakby lepsze szkolenie i tak z łuczników powstają łucznicy weterani, itp.

Zazwyczaj jednostka podstawowa nie mam cech specjalnych, natomiast po ulepszeniu taką cechę dostaje. Jeśli już porównywać wygląd jednostek do tych z HoMMIV, to zupełnie się z tobą nie zgadzam. Te w HoMMIV wyglądają jak plastikowe ludziki. Na statycznych screenach jednostki HoMMIII też nie wyglądają rewelacyjne, polecam zagrać w HoMMIII i zobaczyć je w ruchu - jest wtedy o niebo lepiej. Obecność gryfów w siłach życia nawiązuje bezpośrednio do fabuły HoMMIII oraz Might & Magic 7, gdzie jak widaomo wszystko obraca się wokół Gryphonhearth'ów - władców Erathii, których godłem i świętym stworzeniem jest gryf. Poza tym to normalne, że odmienne rozdysponowanie jednostek po poszczególnych zamkach, na początku robi zamęt w głowie. Ja również nie mogłem się do tego przyzwyczaić po grze w HoMMII. I tak samo było z przejściem z HoMMIII na HoMMIV... Smoczy golem to IMHO kompletna porażka, i bardzo dobrze że go nie ma...

Podsumowując.. musisz pograć trochę w HoMMIII i przekonać się samemu. W końcu z jakiegoś powodu większość fanów serii woli HoMMIII od HoMMIV, a tym powodem przede wszystkim nie są żadne jednostki, żadne upgrade'y, tylko nieziemska miodność, która tochę zmalała w sequelu:))

30.03.2003
19:33
[69]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Obrazek z Warlords IV przedstawiający występujące w grze rasy i ich relacje między sobą. Im rasy na kole sa bliżej siebie tym relacje są bardziej przyjazne...

30.03.2003
19:58
smile
[70]

Valencis [ Transmuter ]

Mac -->
Kubistyczna bajkowa estetyka HoMM4 ma swój urok. Ja sądzę, że gra jest ładna, podczas gdy oddziały w HoMM3 wyglądają, jakby grafik miał podejście typu "A teraz narysuję Tytana i jaki mi wyjdzie, taki zostanie". Dawno temu ktoś zainstalował mi na komputerze HoMM3, ale zupełnie nie umiałem w to grać. Dopiero, gdy pokazano mi HoMM4, coś mnie tknęło i zacząłem zgłębiać tę pozycję.

Powiedz coś więcej o Smoczych Golemach. Ja je bardzo lubię, a ponieważ w scenariuszach zawsze wybieram Ład, mam z nimi dużo do czynienia. Dzięki ich możliwościom, łatwo przeprowadzić walkę bez strat. Są także dobrym materiałem, na bazie którego Dżinny tworzą swoje iluzje, gdyż w jednej kolejce potrafią przejść niemal w dowolne miejsce na polu bitwy.

30.03.2003
20:05
smile
[71]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Sorki za wtret offtopicowy.....

Mac - Górniczo-hutnicza orkiestra dętaaaaaaaaaa.... Robi nam pa pa ra ra... - skad ten przepiekny cytat (z zycia wziete, czy z filmow Kutza o Gornym Slasku ?; mialem sie pytac juz dawniej ale jakos zeszlo....)

30.03.2003
22:40
smile
[72]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Valencis --> Przyznam, że akurat tytany są rzeczywiście nieudane w HoMMIII, jesli chodzi o ich wygląd. Najlepsze były w HoMMII. Może i smocze golemy są dobre jako jednostka, ale nie podoba mi się sam fakt istnienia mechanicznej jednostki tego typu w świecie fantasy. Co prawda seria M&M ma pewne powiązania z technologią przyszłości, ale wszelkie futurystyczne przedmioty były określane mianem przedmiotów pochodzących z wieku cudów, a więc stworzone wieki temu. Tutaj natomiast niejaki Gavin Magnus wymyślił sobie smocze golemny dzięki jakimś krasnoludom. Wyssane z palca i psuje już zupełnie cały świat wykreowany przez pana Caneghema. W HoMMIV osobiście wolę tytany i też ciągle używam iluzji dżinami:)

Brzeszczot --> jest to cytat z piosenki "Górniczo Hutnicza Orkiestra Dęta" w wykonaniu zespołu Pogodno:) Można od tego dostać głupawki (ja dostałem, co zresztą widać po zamieszczonym cytacie;-))

30.03.2003
23:41
[73]

Valencis [ Transmuter ]

Mac -->
Ale to jest "golem". Dla mnie pod pojęciem golema kryje się nieożywiona i niekoniecznie posiadająca możliwość ruchu rzeźba, najlepiej wykonana z czegoś niezwykle trwałego, która została powołana do egzystencji w służbie jakiemuś magowi. W tej sytuacji rola krasnoludów ogranicza się do wylania ze stali części szkieletu, a resztą zajmują się już zaklinacze golemów. Zatem jest on magiczną konstrukcją, do tego doskonale uzupełniającą modernistyczną kreację Akademii w HoMM4.
Wszystko byłoby dobrze, ale po co ten żołnierz w środku? Ciekawe, czy może wyjść z maszyny - inaczej, niż Ci nieszczęśnicy, których przywiązują do balist. :)

Przy okazji - było dla mnie ciekawym widokiem, kiedy w pierwszym scenariuszu kampanii Ładu - jeszcze przed zbudowaniem Smoczego Golema - został on Symbolem Miesiąca. :>

31.03.2003
00:03
smile
[74]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Valencis --> Z takim podejściem można do gry wstawić czołg-golem, haubicę-golema czy może nawet terminatora;-)) Smoczy golem nie wygląda jak golem, tylko jak jakiś robot... widać zresztą, że jest sterowany przez krasnoluda jak jakaś koparka, a to już trochę nie pasuje do pojęcia "golem" ;-))

31.03.2003
09:00
[75]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Brzeszczot --> poszukaj gdzieś tej piosenki, jest świetna i rzeczywiście, jak pisze Mac, można po niej dostać glupawki.

BTW. muszę zacząć kampanię Górskimi Klanami jeszcze raz, nie do końca odkryłem, co skopałem, ale gość w drugiej misji jest poza moim zasięgiem, a co gorsza nie mam gdzie nabić exp. bo wytłukłem wszystko co łaziło po mapie. Z wyjątkiem stolicy wroga, ale ta jest nie do zdobycia.

31.03.2003
09:40
smile
[76]

Owen [ ]

Baltazar ---->

Górskimi klanami gra się bardzo przyzwoicie. Ja grałem wyłącznie trzema jednostaki (w tym bohater) co pozwalało mi bardzo szybko awansować.

Konstruując armię warto pamiętać o zasadzie niezbędnego minimum. Im więcej masz jednostek, tym mniej punktów doświadczenia zdobywają, ponieważ dzieli się na większą ilość jednostek.

Moje składy w poszczególnych kampaniach, przy których nigdy nie miałem problemów w walce:

Klany:
Władca: Komes
Bohater: Wojownik
Jednostki: Syn Ymira (odmorożenie) oraz Władca Runów (dwa ataki)

Imperium:
Władca: Mag
Bohater: Mag
Jednostki: 2xPatriarchini (leczą po 2x70 wszystkie jednostki), Obrońca Wiary (inicjatywa 70 i pancerz 30)

Nieumarli
Władca: Komes
Bohater: Wojownik
Jednostki: Odcień (paraliż all), 2xnajwyższe rozwinięcie szkieletów (nie pamiętam nazwy, paraliż)

Legiony Potępionych
Władca: Komes
Bohater: Wojownik
Jednostki: Sukkub lub Inkub (nie pamiętam który; petryfikacja all), 2xWłodarz lub 2xTiamath (ostatnia misja).

I tak bawiłem się najlepiej grając Imperium :-) chociaż wydawało mi się na początku, że to kompletnie beznadziejna armia. Nic bardziej mylnego :-)

31.03.2003
09:40
smile
[77]

Owen [ ]

Baltazar ---->

Górskimi klanami gra się bardzo przyzwoicie. Ja grałem wyłącznie trzema jednostaki (w tym bohater) co pozwalało mi bardzo szybko awansować.

Konstruując armię warto pamiętać o zasadzie niezbędnego minimum. Im więcej masz jednostek, tym mniej punktów doświadczenia zdobywają, ponieważ dzieli się na większą ilość jednostek.

Moje składy w poszczególnych kampaniach, przy których nigdy nie miałem problemów w walce:

Klany:
Władca: Komes
Bohater: Wojownik
Jednostki: Syn Ymira (odmorożenie) oraz Władca Runów (dwa ataki)

Imperium:
Władca: Mag
Bohater: Mag
Jednostki: 2xPatriarchini (leczą po 2x70 wszystkie jednostki), Obrońca Wiary (inicjatywa 70 i pancerz 30)

Nieumarli
Władca: Komes
Bohater: Wojownik
Jednostki: Odcień (paraliż all), 2xnajwyższe rozwinięcie szkieletów (nie pamiętam nazwy, paraliż)

Legiony Potępionych
Władca: Komes
Bohater: Wojownik
Jednostki: Sukkub lub Inkub (nie pamiętam który; petryfikacja all), 2xWłodarz lub 2xTiamath (ostatnia misja).

I tak bawiłem się najlepiej grając Imperium :-) chociaż wydawało mi się na początku, że to kompletnie beznadziejna armia. Nic bardziej mylnego :-)

31.03.2003
09:45
smile
[78]

Owen [ ]

Przypraszam za dubla :-/

Ps. Przestał działać auto wycinacz?

31.03.2003
18:43
smile
[79]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Owen --> Dzięki, przy ustalaniu nowego składu na pewno mi się to przyda. Mnie też dobrze się grało, ba nawet świetnie, dopóki przeciwnik brutalnie nie uświadomił mi, że jeszcze mało wiem o świecie Disciples II.

31.03.2003
19:52
smile
[80]

Katane [ Useful Idiot ]

Ja polece w Disciplesowych skladach armii:

Klany:
Boahter-woj, 2 Synowie Ymira, druid lub woj rozwiniety do tego grajacego na rogu, nie pamietam nazwy

Imperium:
Hero-mag, 3 rycerzykow - dowolnych, preferuje obroncow wiary, 2 leczacych hierofantow

Legiony:
Bohater-woj, 2 wlodarzy, sukkub/inkub (patrz post Owena :>)

Nieumarli (rox :)
Bohater - woj, 2 wojow, 2 liche lub wieksze wampiry, cien - na taki sklad nie ma mocnych, masowy paraliz :>

31.03.2003
20:05
[81]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A ja preferuję różnorodny skłąd, żeby było ciekawie:) a więc jakiś bohater, woj, łucznik, mag/druid, i jednostka dwupolowa:)

Jestem już w czwartej misji klanów i niestety doszedłem do wniosku, że patch nic nie zmienia i komputer nadal jest przewidywalny aż do bólu. Przy odrobinie wprawy mogę w zasadzie sam sterować jego ruchami:) Wystarczy w odpowiednim momencie przywalić mu lekkim piorunem lub gdzies na drugim końcu mapy zostawić miasto bez straży:/

31.03.2003
20:07
smile
[82]

Mac [ Sentinel of VARN ]

I mała zagadka dla fanów HoMM:) Podaj imię bohaterki, którą można grać we wszystkich czterech częściach serii:)

31.03.2003
20:13
[83]

Katane [ Useful Idiot ]

Mac --> Strzelam... Christian?

31.03.2003
20:15
[84]

Katane [ Useful Idiot ]

Aaaaa, sorry, bohaterki :> No to - Gem?

31.03.2003
20:20
smile
[85]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> Brawo! Nie spodziewałem się, że tak szybko usłysze odpowiedź. Na innym forum nikt nie zgadł od dwóch dni;-P

Hmm.. Czy ja już mówiłem że Gem to moja ulubiona bohaterka??? ;-PP

31.03.2003
20:25
[86]

Katane [ Useful Idiot ]

Mac --> Chyba kiedys wspominales :) Osobiscie, jako maniak "trojki", preferuje Gunnara z Dungeonu, Ivora z Rampartu i Cyra z Tower - co do tej ostatniej, to jak wiadomo, diplomacy na starcie wybitnie pomaga :>

01.04.2003
08:34
smile
[87]

Owen [ ]

Katane ---> Przecież ten skład w Legionach Potępionych sam mi poradziłeś :-) Nie ma się co się dziwić, że go używałem :-) Ale tak jak mówiłem, starałem się ograniczać skład do minimum aby jednostki szybciej awansowały, ldatego np. w Imperium miałem tylko jednego obrońcę wiary. W zupełności wystarczał :-)

04.04.2003
20:42
[88]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

otwarli oficjalna strone WARLORDS 4

05.04.2003
10:00
[89]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Uff... po wymianie składu i przyjęciu innej koncepcji rozgrywki przeszedłem drugą misję w kampanii Górskich Klanów. Przeciwnik w ostatnim zamku wcale słaby nie był, musiałem poświecić Uthera, żeby mu tyłek skopać.
Pytanie - jakie umiętności rozwijacie u bohatera (sztandary,punkty ruchu, wzmocnienie obrażeń...)

05.04.2003
13:27
[90]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Baltazar ---> sztandary, magiczne butki, punkty ruchu, pozniej odpornosci i jesli cos zostanie to obrazenia. Nie uzywalem nigdy scrolli ani orbow (tzn magicznych kulek ;))

05.04.2003
21:36
[91]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

_Luke_ --> właśnie te punkty ruchu mnie zastanawiały, ale ostatecznie uznałem, że szkoda tracić nowe umiejętności na takie pierodoły i uczę się korzystania z talizmanów i innych "trwałych" przedmiotów.
BTW. rzeczywiście w D2 jest dużo mniej przedmiotów niż w Herosach, ale za to prawie wszystkie są przydatne, czego o HoM&M powiedzieć nie można. Niestety.

07.04.2003
09:10
[92]

Owen [ ]

Baltazar ---> Trwałość talizmanów jest złudna.Kończą sie po kilku użyciach - znikają. Nie warto. Inwestuj tylko w herosa. Koniecznie naucz się umiejętności podwyższającej ilość zdopbywanych PD o 25% dla wszystkich jednostek i bohatera.

Ja jakoś Uthera nie musiałem poświęcać. A skład taki jak podawałem powyżej. Aha. Uther zostaw i nie przenoś w kampanii. Bierz własnego bohatera. O ile to możliwe staraj się bohatera rozwijać tak długo jak się da, aż pojawi się max PD. W tem sposób po ostatniej kampanii będziesz miał 15-o poziomowego bohatera. Elixiru wszechojca również używaj jak najpóźniej jest to możliwe. Da to w efekcie największy przyrost PŻ. Moj bohater na koniec kamapni miał prawie 600 PŻ ( 59coś)

07.04.2003
09:14
smile
[93]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Owen --> Ano właśnie.. co się dzieje po przeniesieniu Uthera do następnej misji??

07.04.2003
09:52
[94]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Owen --> w takim razie dobrze, że nie zdecydowałem się na talizmany, za to nie wziąłem umiejętności zwiększającej ilość ptk. doświadczenia, ale nic straconego, jestem dopiero w czwartej misji. Dzięki.

07.04.2003
10:10
smile
[95]

Owen [ ]

Mac ---> Dobre pytanie :-) Ja go nie wziąłem za radą Gambita. Ilość PD do kolejnego awansu była zastraszająca jak na ten poziom rozgrywki. Wydaje mi się, że raczej nie gra nie pozwoliłaby na to. Więc moja uwaga była bez sensu ;-)

16.04.2003
20:17
smile
[96]

Katane [ Useful Idiot ]

Ha! Mam Warlords 3! Jestem w 7 niebie :D Wieki cale polowalem na ta gre :) A do tego Heroes 2 - mniam :)

A w nowym KŚG między innymi: Lords of the Realm 2 - must have :)

17.05.2003
10:05
[97]

BukE [ Majster ]

..mógłby ktoś mi polecić jakieś strony, na których dostałbym mapy do Heroes III ? Wczoraj będąc u kumpla zastanawialiśmy się w co by tu pograć, bo ostatnio nudy straszne :/ Zobaczyłem jego półke z grami i zacząłem przeglądać... znalazłem HoM&MIII! Grałem już bardzo długo w tą grę ale nigdy nie zastanawiałem się nad grą w sieci. Zainstalowałem patch i gralismy pół nocy, wiec proszę o nowe mapki ...

17.05.2003
10:25
[98]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Buke -->

https://heroes.wr.pl/homm4/
https://heroes.net.pl/
https://dynamic3.gamespy.com/~homm/index.php

17.05.2003
10:27
smile
[99]

Mac [ Sentinel of VARN ]

eratta do pierwszego linku :

17.05.2003
10:29
smile
[100]

BukE [ Majster ]

Mac --> danke ;-)

26.05.2003
00:02
[101]

Naczelnyk [ Konsul ]

Czytaliście ten wywiad na homelan?

Obydwa dodatki do d2 będą oddzielnymi grami i dodatkowo zawierać będą kampanie z podstawki! Ale największy wypas to chyba to, że nareszcie będzie można ustawić 1280*1024. Aż mi ślinka cieknie. Ciekawe czy CDPROJEKT je wyda w Polsce i kiedy...

Nie wiem czy będę czekał i nie zamówię sobie w necie :-)

pozdrawiam

26.05.2003
00:11
[102]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Bez sensu troche IMO... bulilem kase na podstawke a teraz to samo dostene z dodatkiem? I znow wychodzi stara prawda - nie kupuj oryginalow od razu po premierze...

26.05.2003
00:31
[103]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Po prostu panowie ze Strategy First wzięli sobie za autorytet panów z 3DO. Rozdzielają jeden dodatek na dwa (wiadomo w jakim celu - w takim samym, dla którego panowie z 3D0 podzielili Heroes Chronicles na 4 części - kasa), a ponieważ na każdej płytce z dodatkiem zostało jeszcze sporo miejsca, to zapełnili ją dodatkowo podstawką, żeby nikt wysnuł tezy, iż można było oba dodatki upakować na jedną płytkę... Osobiście wolę poczekać z pół roku, a może CD-Projekt wyda w jakiejś Ekstra Grze oba dodatki w jednym:)

26.05.2003
00:35
[104]

Mac [ Sentinel of VARN ]

eratta: połknąłem "nie" między "nikt", a "wysnuł"

Może coś o AoW: Shadow Magic. Będzie to taki pseudosequel AoW2. Autorzy, aby oszczędzić na czasie w ogóle nie zmienili engine'u gry, wzięli się natomiast mocno za ulepszenie zasad, tworzenie nowych ras, kampanii, etc. IMO nie jest to taki zły pomysł, bo nową częścią AoW nacieszymy oczy już we wrześniu, a gdyby twórcy pracowali nad nowym enginem, to czekalibyśmy pewnie z dwa lata;-))

27.05.2003
00:45
[105]

Naczelnyk [ Konsul ]

Nie widzę potrzeby zmiany enginu AoW - SI mogłaby być tylko lepsza...

27.05.2003
07:37
[106]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Naczelnyk --> Akurat poprawa SI jest głównym założeniem przy robieniu AoW:SM:)

Oto cytat programisty Triumph Studios Josha Farley'a:

"The AI for a game like AoW is MUCH more complex than the AI for a shooter like Half-Life. It's not even comparable. Real-time games have the advantage of speed - you don't have time to analyze the AI in the same way you can in a turn-based game. Heck, in most single-player shooters (like Half-Life), there is very little actual AI, and a whole lot of scripted sequences. We pay a great deal of attention to the AI. The AI in AoW:SM will be improved quite a bit over AoW2's"

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.