GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

...Kącik programistyczny C i C++...cz1

23.03.2003
17:08
smile
[1]

Prezes_Krzychu [ PREZES ]

...Kącik programistyczny C i C++...cz1

No wlasnioe chyba takiego czegos tu nie bylo chyba :)...
Na poczatek maly problemik...dla wielu zapewne banalny :D
otorz:

program generuje liczby z zakresu 0-1000...wartosc liczb przechowywana jest w stalej "liczba"(jest ona typu long int)...maly problemik polega na tym ... Jak zapisywac wartosci do danego pliku??
...kompilator borlanda wywala mi bledy ze nie moze przeprowadzic konwersji zmiennych gdyz sa roznego typu...
jakies pomysly(fragment kodu).....

Dzieki i pozdrawaim!!!

23.03.2003
17:14
smile
[2]

d333d333 [ Silber Kreuz ]

kacik programistyczny? a wlasnie ze byl :)

23.03.2003
17:24
[3]

Prezes_Krzychu [ PREZES ]

...no dobra byl....:P...
mniejsza o to.....ktos ma pomysl na program ??

23.03.2003
17:33
[4]

CooN [ Generaďż˝ ]

"Jak zapisywac wartosci do danego pliku?? "

Nie bardzo rozumiem tego okreslenia. Skad i gdzie dokladnie chcesz zapisywac?

23.03.2003
17:36
[5]

Prezes_Krzychu [ PREZES ]

..program generuje liczby ktore maja byc zapisane do pliku(sa to liczby typu long int).....

23.03.2003
17:49
[6]

CooN [ Generaďż˝ ]

No to niestety ja Ci nie pomoge. Jestem rookie w sprawach zwiazanych z zapisem do plikow :-)

ps. jest pewien (zakurzony juz nieco) cykl watkow "GOLowa strefa programowania" - poszukaj w archiwum (to tak dla informacji gdzie mozna pisac na te tematy)

23.03.2003
18:03
[7]

_Robo_ [ Generaďż˝ ]

A moze zalacz fragment kodu, ktory zapisuje do pliku ? Bedzie przynajmniej widac co powoduje blad.

23.03.2003
18:25
[8]

sYs|yavor [ Generaďż˝ ]

Uzyj standardowych funkcji fypu fopen();, fwrite(), fread(), fclose(). Funkcje zapisujace lub odczytujace wymagaja podania wskaznika na obszar pamieci i rozmiaru zapisywanego/odczytywanego fragmentu. Uzyj do tego operatora sizeof(), gdyz gwarantuje on poprawnosc zapisu danych niezaleznie od kompilatora i maszyny. Jesli kompilator generuje blad (czy ostrzezenie? to istotna roznica...) dotyczace niezgodnosci typow, mozesz wykorzystac mechanizm rzutowania jednego typu zmiennych na drugi, np. jesli argument funkcji ma miec postac np. wskaznika na zmienna typu char (a wiec char *), a Ty podajesz wskaznik do zmiennej typu int (np. przy deklaracji int a; podawalbys &a), to wowczas stosujesz rzutowanie w postaci (char *) &a.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.