GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Mapa do WB :)

22.03.2003
13:03
smile
[1]

Yoko_Hino [ Centurion ]

Forum CM: Mapa do WB :)

Tom zrobił mape do WB, tak ma wygkądac teren. (podzieowania dla Toma!!!)
Prosze o zgłaszanie sie chcetnych do pomocy przy generowaniu map do CM na podtstawie mapy głownej.

22.03.2003
13:14
smile
[2]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Ja w to wchodze , ale sam wszystkiego nie zrobie......

22.03.2003
13:21
smile
[3]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

mapa jest super :))
kiedy wkoncu będę mógł przetrzepać skóre szwabom ???

nie mogę się doczekać :))

22.03.2003
13:29
[4]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

faloxx----->pomóż przy robieniu map , to będzie szybciej

22.03.2003
13:31
[5]

Cichutki [ Centurion ]

chętnie bym pomógł, jako że dysponuje czasem, potrzebuje tylko wskazówki co i jak. W razie czego łapcie mnie na gg

22.03.2003
13:37
smile
[6]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

z przyjemnoscią pomogę :))
pomagam zawsze i wszędzie :))

22.03.2003
13:46
[7]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

Mapka niestety niezbyt ciekawa. Szykuje sie zwykła rabanka :-(. Jaka jest max roznica wysokosci jest przewidziana na hexie ktory na glownej mapie jest zaznaczony jako "srednio zielony" tzn tych ktorych jest najwiecej ?

22.03.2003
14:59
[8]

Longinus van Eyck [ Chor��y ]

no cóż, mapka ładna bez wątpienia, ale IMHO nie pozostawia wiele miejsca na kombinowanie itp, IMHO, szaleństwem byłoby bronienie się w tym terenie gdzie szansa oskrzydlenia lub po prostu rozjechania jest tak wielka :-(

nie można by jakoś tego urozmaicić?

22.03.2003
15:03
[9]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Oczywiście zgłaszam się:))

22.03.2003
15:26
[10]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

PiotrMx,Longinus---->hexy otwarte będą generowane według danych: Gentle Slopes(lub Flat) , Light Tree Coverage ( Open) , generalnie Rural z nielicznymi Wioskami.

Pozatym zamiast marudzić mogliście sami się zgłosić do robienia mapy głównej

Cichutki,Faloxx,von Izabelin--> THX , szczegóły prześle na maila (najpóźniej jutro wieczór)

22.03.2003
15:29
[11]

Longinus van Eyck [ Chor��y ]

np. coś takiego drodzy panowie, czarne kropeczki to miasteczka i duże wioski, nie jestem najlepszy w photoshopie wiec sorry

22.03.2003
15:33
[12]

Longinus van Eyck [ Chor��y ]

hmm dziwne, GOL albo mój IE nie czyta tego jpg, errr :-(

Szogun ---> ja nie marudzę tylko staram się konstruktywnie krytykować, zrobiłem przed chwilą mapke z kilkoma dodatkami ale wygląda że coś jest nie tak :-(

22.03.2003
15:34
[13]

Longinus van Eyck [ Chor��y ]

może tak... https://republika.pl/zbytek2/mapa2longz.jpg

22.03.2003
15:35
[14]

Longinus van Eyck [ Chor��y ]

czy też tak, klik i plik

22.03.2003
15:42
[15]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Longinus---->mapa ma być historyczna , więc nie może być za dużo zmian , ale podeślij mi na maila , to się obaczy
(bo tamten link też nie działa)

[email protected]

22.03.2003
15:51
[16]

Longinus van Eyck [ Chor��y ]

hmmm dziwne, u mnie też nie działa, ale plik jest tam fizycznie na 100% może jakaś niezgodność formtów... hmmm

mapka poszła Szogun.

co do historyczności to chciałbym zauważyć że cała operacja nie jest historyczna więc dla mnie takie szczegóły nie mają większego znaczenia. Osobiście się zgrywałem kiedyś w planszówkę systemu w-39 (czy jakoś tak) z fikcyjnymi mapami, operacjami itp.

chodzi mi tylko o to by teren był urozmaicony i tym samym sama w skali CM i operacyjnej :-)

22.03.2003
15:51
[17]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

Szogun-->nie marudze tylko krytykuje. Doceniam dazenie do realizmu ale gra tymi silami na flat czy gentle slope nie bedzie ciekawa. Może się myle chociaz troche gier w CM juz rozegrałem. I to na bardzo roznych planszach.
Sprobuje cos na tej mapie poprawic bo imho ta nie nadaje sie do gry.

22.03.2003
15:54
[18]

Longinus van Eyck [ Chor��y ]

Piotrze--> zgadzam się z tobą w całej rozciągłości, moge ci podesłac propozycję albo ściągnij ją sobie z ww. linka :-)

22.03.2003
15:58
[19]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

LvE--> podeslij na [email protected] bo pod linkiem nic nie widze.

22.03.2003
16:03
[20]

Longinus van Eyck [ Chor��y ]

poszło w try-mi-ga

22.03.2003
16:22
smile
[21]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

szogun mój mail to : [email protected]

22.03.2003
17:13
[22]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Wszyscy---->Jeśli chcecie jakieś poważniejsze zmiany do mapy wprowadzać , to uzgadniajcie z Yoko. Ja tylko będę robił na podstawie tej mapy plansze dla CM

22.03.2003
17:24
smile
[23]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

I jeszcze jedno (bo mnie to na początku w błąd wprowadziło). Na mapie te cieńsze drogi to zwykłe Paved (asfalt) , a te grubsze to Pavement (czyli te z chodnikami co normalnie w miastach się robi) a gruntowe nie są wogóle oznaczone.
Yoko gdzieś wybył , więc nie miałem kiedy z nim o tym pomówić :(

Longinus----> Mi by twoje modyfikacje odpowiadały ( dodatkowo oznaczyć na mapie drogi gruntowe i wzdłuż nich większość wiosek ulokować ) ale szefem jest Yoko i Toten.

22.03.2003
17:42
[24]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

Szogun--> czy pavement beda robiły za autostrady? Jezeli ma byc to wybrzeze Holandii to trzeba zaznaczyc granice pływów oraz hexy dostepne dla okretow.

22.03.2003
18:13
[25]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

PiotrMx---->Tak to zrozumiałem , choć troszke dziwnie moim zdaniem będzie wyglądać taka droga z chodnikami wśród pól i lasów. Okręty / pływy - mówiłem , że z wszelkimi zmianami to do Yoko nie do mnie.(Pozatym niedawno nie przywiązywałeś jeszcze specjalnej wagi do realizmu )

22.03.2003
20:27
[26]

dw4rf [ Generał ]

IMHO każdy heks powinien być oznaczony tak, aby było wiadome zalesienie i pofałdowanie terenu.

23.03.2003
12:29
[27]

Longinus van Eyck [ Chor��y ]

ahhh, tymczasem kampanii na rzecz urozmaicenia mapy cd. (btw, dzięki za popracie Szogun :-) )

teraz powinno być dobrze z tą cholerna mapką, byla niezgodnosc formatow tak jak przypuszczalem.

czarne kropki to miasteczka i wioski

23.03.2003
12:49
smile
[28]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

alE faJOwA MaPa :))

23.03.2003
13:10
smile
[29]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

OK.
To jest finałowa wersja mapy.Wymiary 1520x1520. Czarne kropy to wioski. Hexy czyste będą generowane z nast.parametrami:
Farmland , Medium Tree Coverage , Small ( rzadziej Modest ) Hills
Proces tworzenia mapek zaczyna sie z dniem dzisiejszym .

23.03.2003
13:15
smile
[30]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

No i nie wruciłem... _-_ Ale jusz sie poprawiam :)

23.03.2003
13:16
smile
[31]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

grrrrrrr............ , nie moge jeje skompresować do 150kb bo mi sie acdsee wywala...........

23.03.2003
13:53
[32]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Noo , może teraz........

23.03.2003
14:29
smile
[33]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Mam bardzo ważne pytanie zw. z WB. Jak Totenkopf ma zamiar zrucić w 44 swoich spadochroniarzy. Niech mi ktos wtedy znajdzie tyle junkersów by przewieżć pułk spadochroniarzy. I jeszcze na tyle duża eskorte by ich nie wykosili. Wogule dlaczego Axis mają samoloty???. Wtedy wszystkie samoloty broniły miast przed bombowcami a nie zajmowały się wojskiem lądowym. I jakim cudem my ich mamy tak mało???? jesli axis mają miec ich 20 to my powinismy ich miec ze 120.

23.03.2003
14:38
smile
[34]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

A i jeszcze jedno. Czy w koncu znajdzie się Wielki Sedzia który by ukrócił te kłotnie i dązenia do wygrannej za wszelką cene zamiast zabawy. Jak by cos sędzia ustalił nie było by zadnych ale od Totena ani Yoko. I jak my mamy atakowac bez przewagi conajmniej 1,5 raza a w ataku na dwie SS motorized conajmniej 2 krtotną przewage.

23.03.2003
14:49
[35]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

von Izabelin------>Teraz Toten chce jeszcze sztucznie skrócić zsięg alianckiej artylerii okrętowej..........

Yoko zmienił sposób numeracji hexów więc wrucam uaktualnienie

23.03.2003
15:01
[36]

Dziki Łoś [ Konsul ]

Szogun999 ---> weź już nie narzekaj, mapa jest zrobiona pod atak dlatego wam się tak podoba. Te dwie kepy lasów na środku niewiele pomogą skoro tyle jest terenu płaskiego jak stół i mało zarośniętego... Tych małych wzgórz na dole wogóle nie będę brał pod uwagę, bo zwyczajnie je ominiecie. Nie mów mi że będą jakieś trudności. Ja nie narzekam tylko dlatego że chcę grać - uważam że na takiej mapie bardzo ciężko będzie się bronić - jakiś opór można stawiać tylko w tych dwóch kępkach leśnych.

23.03.2003
15:16
[37]

Longinus van Eyck [ Chor��y ]

no cóż moja krucjata by zrobić mapkę atrakcyjniejszą zawiodła całkowicie :-( wielka szkoda, mam nadzieję że mimo to

do wszystkich ---> o ile wiem to nie jest operacja historyczna ani też nie jest to rozgrywane w zupełności w historycznych realiach, gdyby tak miało być to na przeciw 5 alianckim dywizjom stały by ze dwie oslabione niemieckie DP. Jesli rozgrywka ma byc choc odrobine ciekawa, wyzywająca dla obu stron a nie jednostronna to obecne warunki powinny być mniej więcej zachowne.

Śmieszą mnei osobiście wszelki próby wzmocnienia "swojej" strony i wytykania wszelkich możliwych słabości jednej czy drugiej strony. Siły aliantów są zdecydowanie większe ale całe szczęście nie przygniatające, co daje stronie niemieckiej możliwość miejscowego kontrataku :-)

IMHO jedyną rzeczą która powinna być zmieniona jest jedynie mapka główna która jest dość uboga w ciekawe elementy, ponadto zgodnie z wiekością heksów (1500m) zasięgi arty powinny być zwiększone (150 mm to conajmniej zasięg 8-9 heksów)

23.03.2003
15:34
[38]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Dziki Łoś----> Small Hills i Medium Tree Coverage to jest "teren płaski jak stół i mało zarośnięty..." ??? Dżungli się w Holandii spodziewałeś ??
Pozatym macie Dyw.Panc.SS i Dyw.Gren.Panc. w pełnych składach , więc nie wmawiaj mi , że macie za małe siły do obrony.....
Przy wyżej wymienionym terenie ( i licznych wioskach ) alianci nie mają wcale jakiejś specjalnej przewagi......

23.03.2003
15:37
smile
[39]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Longinus---->Z tego co wiem to Toten odmówił jakichkolwiek modyfikacji do Mapy ( tych zwiększających zalesienie )

Dziki Łoś----> j.w. więc nie mów , że to my narzucamy wygląd mapy.Chciałem ją zmodyfikować według pomysłu Longinusa , ale Yoko powiedział , że Toten się nie zgadza bo rozesłał już mapę do swoich podwładnych

23.03.2003
16:23
[40]

Dziki Łoś [ Konsul ]

Szogun999 ---> właśnie! nie chcemy się już kłocić o mapę. Chcemy grać mimo że wielu z nas uważa ją za odrobinkę niewyważoną. Poprostu chcemy już zacząć grać.

23.03.2003
16:30
[41]

dw4rf [ Generał ]

Panowie ta WIELKA BITWA nie ma szans powodzenia, jeżeli o wszystkim będą decydowali głównodowodzący. Należy powołać (czym prędzej tym lepiej) niezależny organ sędziowski, czyli SĘDZIEGO GŁÓWNEGO i kilku innych sędziów do pomocy. Sędzia główny nie będzie dowodził żadnymi jednostkami i najlepiej, gdyby był bezstronny. Do zadań sędziego(ów) będzie należało:

1. Ustalanie zasad WB
2. Ustalanie składów, map.
3. Rozliczanie tur.
4. Rozwiązywanie sporów pomiędzy GD.

W tej chwili GD targują się między sobą o zasady, składy, mapy itd. A wogóle nie powinni tego robić. Jeżeli dalej tak będzie, to wogóle sobie nie zagramy, bo Yoko i Totenkopf będą się o wszystko wykłócać i targować.

Proponuję 2 drogi rozwiązania tego kryzysu:
1. YokoHino, Totenkopf i jeszcze jedna osoba zostają SĘDZIAMI, na ich miejsce mianuje się GD. Nie biorą już oni udziału ani w dowodzeniu, ani w planowaniu, w niczym innym poza organizowaniem bitwy.
2. Zawieszamy wszelkie prace tą WB i zaczynamy ją organizować od początku - czyli od zorganizowania organu sędziowskiego.

Jeżeli coś się w tym kierunku nie zmieni, to ja się z WB wycofuję, bo wyobrażam sobie jaki burdel będzie z tego, kiedy to GD o wszystkim decydują, a sędziowie będą tylko na doczepkę (albo ich wogóle nie będzie).

23.03.2003
16:33
[42]

dw4rf [ Generał ]

Wszyscy palą się do roboty, oddziały zostały rozdzielone, mapka się robi, wszyscy chcą grać, a nie ma rzeczy podstawowtych: nie ma zasad, nie ma sędziego. Jak wy to sobie wszycy wyobrażacie?

23.03.2003
17:32
smile
[43]

ssjNaza [ Pretorianin ]

Są jeszcze jakieś wolne miejsca?
U kogo mam się zgłosić?

23.03.2003
19:01
[44]

von Izabelin [ Luftgangsta ]

Proponuje zrobić przetarg na sędziego. Z głosowaniem na kandydatów. Może poczucie obowiązku do świata CM (PL)wygra i znajdzie się W. Sędzie WB.

23.03.2003
20:20
[45]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

Dw4rf--> w pełni popieram. Dlatego wycofuje się z WB. Proponuje zacząć od nowa i od poczatku. czyli wybieżcie sobie sedziow. A GD to moga sobie najwyzej wysylac drobne uwagi do zasad i mapy ustalonych przez sedziego.

Powodzenia

24.03.2003
11:02
smile
[46]

jp2 [ Generaďż˝ ]

brawo Tom!

24.03.2003
11:19
smile
[47]

Ścibor [ Patrycjusz ]

Popieram Dw4rf powinno się ograniczyć ilość osób mogących zgłaszać pretensje
Niech o wszystkim zadecyduje sedzia.

24.03.2003
11:29
[48]

Yoko_Hino [ Centurion ]

I jak tu sie nie zgodzic... Ja sie wycofałem z ustalania zasad, bo gdy są dwie osoby szczegolnie stojace po obu stronach barykady to moga zdarzyc sie roznice zdan, a wtedy trodno je pokonac bez sedziego. Najlepiej by to on lub oni ustalili zasady... Czy sa ludzie co sie sedziowania podejmą?

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.