Yoko_Hino [ Centurion ]
Forum CM: Mapa do WB :)
Tom zrobił mape do WB, tak ma wygkądac teren. (podzieowania dla Toma!!!)
Prosze o zgłaszanie sie chcetnych do pomocy przy generowaniu map do CM na podtstawie mapy głownej.
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
Ja w to wchodze , ale sam wszystkiego nie zrobie......
faloxxx [ Generaďż˝ ]
mapa jest super :))
kiedy wkoncu będę mógł przetrzepać skóre szwabom ???
nie mogę się doczekać :))
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
faloxx----->pomóż przy robieniu map , to będzie szybciej
Cichutki [ Centurion ]
chętnie bym pomógł, jako że dysponuje czasem, potrzebuje tylko wskazówki co i jak. W razie czego łapcie mnie na gg
faloxxx [ Generaďż˝ ]
z przyjemnoscią pomogę :))
pomagam zawsze i wszędzie :))
PiotrMx [ Generaďż˝ ]
Mapka niestety niezbyt ciekawa. Szykuje sie zwykła rabanka :-(. Jaka jest max roznica wysokosci jest przewidziana na hexie ktory na glownej mapie jest zaznaczony jako "srednio zielony" tzn tych ktorych jest najwiecej ?
Longinus van Eyck [ Chor��y ]
no cóż, mapka ładna bez wątpienia, ale IMHO nie pozostawia wiele miejsca na kombinowanie itp, IMHO, szaleństwem byłoby bronienie się w tym terenie gdzie szansa oskrzydlenia lub po prostu rozjechania jest tak wielka :-(
nie można by jakoś tego urozmaicić?
von Izabelin [ Luftgangsta ]
Oczywiście zgłaszam się:))
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
PiotrMx,Longinus---->hexy otwarte będą generowane według danych: Gentle Slopes(lub Flat) , Light Tree Coverage ( Open) , generalnie Rural z nielicznymi Wioskami.
Pozatym zamiast marudzić mogliście sami się zgłosić do robienia mapy głównej
Cichutki,Faloxx,von Izabelin--> THX , szczegóły prześle na maila (najpóźniej jutro wieczór)
Longinus van Eyck [ Chor��y ]
np. coś takiego drodzy panowie, czarne kropeczki to miasteczka i duże wioski, nie jestem najlepszy w photoshopie wiec sorry
Longinus van Eyck [ Chor��y ]
hmm dziwne, GOL albo mój IE nie czyta tego jpg, errr :-(
Szogun ---> ja nie marudzę tylko staram się konstruktywnie krytykować, zrobiłem przed chwilą mapke z kilkoma dodatkami ale wygląda że coś jest nie tak :-(
Longinus van Eyck [ Chor��y ]
może tak... https://republika.pl/zbytek2/mapa2longz.jpg
Longinus van Eyck [ Chor��y ]
czy też tak, klik i plik
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
Longinus---->mapa ma być historyczna , więc nie może być za dużo zmian , ale podeślij mi na maila , to się obaczy
(bo tamten link też nie działa)
[email protected]
Longinus van Eyck [ Chor��y ]
hmmm dziwne, u mnie też nie działa, ale plik jest tam fizycznie na 100% może jakaś niezgodność formtów... hmmm
mapka poszła Szogun.
co do historyczności to chciałbym zauważyć że cała operacja nie jest historyczna więc dla mnie takie szczegóły nie mają większego znaczenia. Osobiście się zgrywałem kiedyś w planszówkę systemu w-39 (czy jakoś tak) z fikcyjnymi mapami, operacjami itp.
chodzi mi tylko o to by teren był urozmaicony i tym samym sama w skali CM i operacyjnej :-)
PiotrMx [ Generaďż˝ ]
Szogun-->nie marudze tylko krytykuje. Doceniam dazenie do realizmu ale gra tymi silami na flat czy gentle slope nie bedzie ciekawa. Może się myle chociaz troche gier w CM juz rozegrałem. I to na bardzo roznych planszach.
Sprobuje cos na tej mapie poprawic bo imho ta nie nadaje sie do gry.
Longinus van Eyck [ Chor��y ]
Piotrze--> zgadzam się z tobą w całej rozciągłości, moge ci podesłac propozycję albo ściągnij ją sobie z ww. linka :-)
PiotrMx [ Generaďż˝ ]
LvE--> podeslij na [email protected] bo pod linkiem nic nie widze.
Longinus van Eyck [ Chor��y ]
poszło w try-mi-ga
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
Wszyscy---->Jeśli chcecie jakieś poważniejsze zmiany do mapy wprowadzać , to uzgadniajcie z Yoko. Ja tylko będę robił na podstawie tej mapy plansze dla CM
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
I jeszcze jedno (bo mnie to na początku w błąd wprowadziło). Na mapie te cieńsze drogi to zwykłe Paved (asfalt) , a te grubsze to Pavement (czyli te z chodnikami co normalnie w miastach się robi) a gruntowe nie są wogóle oznaczone.
Yoko gdzieś wybył , więc nie miałem kiedy z nim o tym pomówić :(
Longinus----> Mi by twoje modyfikacje odpowiadały ( dodatkowo oznaczyć na mapie drogi gruntowe i wzdłuż nich większość wiosek ulokować ) ale szefem jest Yoko i Toten.
PiotrMx [ Generaďż˝ ]
Szogun--> czy pavement beda robiły za autostrady? Jezeli ma byc to wybrzeze Holandii to trzeba zaznaczyc granice pływów oraz hexy dostepne dla okretow.
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
PiotrMx---->Tak to zrozumiałem , choć troszke dziwnie moim zdaniem będzie wyglądać taka droga z chodnikami wśród pól i lasów. Okręty / pływy - mówiłem , że z wszelkimi zmianami to do Yoko nie do mnie.(Pozatym niedawno nie przywiązywałeś jeszcze specjalnej wagi do realizmu )
dw4rf [ Generał ]
IMHO każdy heks powinien być oznaczony tak, aby było wiadome zalesienie i pofałdowanie terenu.
Longinus van Eyck [ Chor��y ]
ahhh, tymczasem kampanii na rzecz urozmaicenia mapy cd. (btw, dzięki za popracie Szogun :-) )
teraz powinno być dobrze z tą cholerna mapką, byla niezgodnosc formatow tak jak przypuszczalem.
czarne kropki to miasteczka i wioski
faloxxx [ Generaďż˝ ]
alE faJOwA MaPa :))
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
OK.
To jest finałowa wersja mapy.Wymiary 1520x1520. Czarne kropy to wioski. Hexy czyste będą generowane z nast.parametrami:
Farmland , Medium Tree Coverage , Small ( rzadziej Modest ) Hills
Proces tworzenia mapek zaczyna sie z dniem dzisiejszym .
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
No i nie wruciłem... _-_ Ale jusz sie poprawiam :)
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
grrrrrrr............ , nie moge jeje skompresować do 150kb bo mi sie acdsee wywala...........
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
Noo , może teraz........
von Izabelin [ Luftgangsta ]
Mam bardzo ważne pytanie zw. z WB. Jak Totenkopf ma zamiar zrucić w 44 swoich spadochroniarzy. Niech mi ktos wtedy znajdzie tyle junkersów by przewieżć pułk spadochroniarzy. I jeszcze na tyle duża eskorte by ich nie wykosili. Wogule dlaczego Axis mają samoloty???. Wtedy wszystkie samoloty broniły miast przed bombowcami a nie zajmowały się wojskiem lądowym. I jakim cudem my ich mamy tak mało???? jesli axis mają miec ich 20 to my powinismy ich miec ze 120.
von Izabelin [ Luftgangsta ]
A i jeszcze jedno. Czy w koncu znajdzie się Wielki Sedzia który by ukrócił te kłotnie i dązenia do wygrannej za wszelką cene zamiast zabawy. Jak by cos sędzia ustalił nie było by zadnych ale od Totena ani Yoko. I jak my mamy atakowac bez przewagi conajmniej 1,5 raza a w ataku na dwie SS motorized conajmniej 2 krtotną przewage.
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
von Izabelin------>Teraz Toten chce jeszcze sztucznie skrócić zsięg alianckiej artylerii okrętowej..........
Yoko zmienił sposób numeracji hexów więc wrucam uaktualnienie
Dziki Łoś [ Konsul ]
Szogun999 ---> weź już nie narzekaj, mapa jest zrobiona pod atak dlatego wam się tak podoba. Te dwie kepy lasów na środku niewiele pomogą skoro tyle jest terenu płaskiego jak stół i mało zarośniętego... Tych małych wzgórz na dole wogóle nie będę brał pod uwagę, bo zwyczajnie je ominiecie. Nie mów mi że będą jakieś trudności. Ja nie narzekam tylko dlatego że chcę grać - uważam że na takiej mapie bardzo ciężko będzie się bronić - jakiś opór można stawiać tylko w tych dwóch kępkach leśnych.
Longinus van Eyck [ Chor��y ]
no cóż moja krucjata by zrobić mapkę atrakcyjniejszą zawiodła całkowicie :-( wielka szkoda, mam nadzieję że mimo to
do wszystkich ---> o ile wiem to nie jest operacja historyczna ani też nie jest to rozgrywane w zupełności w historycznych realiach, gdyby tak miało być to na przeciw 5 alianckim dywizjom stały by ze dwie oslabione niemieckie DP. Jesli rozgrywka ma byc choc odrobine ciekawa, wyzywająca dla obu stron a nie jednostronna to obecne warunki powinny być mniej więcej zachowne.
Śmieszą mnei osobiście wszelki próby wzmocnienia "swojej" strony i wytykania wszelkich możliwych słabości jednej czy drugiej strony. Siły aliantów są zdecydowanie większe ale całe szczęście nie przygniatające, co daje stronie niemieckiej możliwość miejscowego kontrataku :-)
IMHO jedyną rzeczą która powinna być zmieniona jest jedynie mapka główna która jest dość uboga w ciekawe elementy, ponadto zgodnie z wiekością heksów (1500m) zasięgi arty powinny być zwiększone (150 mm to conajmniej zasięg 8-9 heksów)
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
Dziki Łoś----> Small Hills i Medium Tree Coverage to jest "teren płaski jak stół i mało zarośnięty..." ??? Dżungli się w Holandii spodziewałeś ??
Pozatym macie Dyw.Panc.SS i Dyw.Gren.Panc. w pełnych składach , więc nie wmawiaj mi , że macie za małe siły do obrony.....
Przy wyżej wymienionym terenie ( i licznych wioskach ) alianci nie mają wcale jakiejś specjalnej przewagi......
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
Longinus---->Z tego co wiem to Toten odmówił jakichkolwiek modyfikacji do Mapy ( tych zwiększających zalesienie )
Dziki Łoś----> j.w. więc nie mów , że to my narzucamy wygląd mapy.Chciałem ją zmodyfikować według pomysłu Longinusa , ale Yoko powiedział , że Toten się nie zgadza bo rozesłał już mapę do swoich podwładnych
Dziki Łoś [ Konsul ]
Szogun999 ---> właśnie! nie chcemy się już kłocić o mapę. Chcemy grać mimo że wielu z nas uważa ją za odrobinkę niewyważoną. Poprostu chcemy już zacząć grać.
dw4rf [ Generał ]
Panowie ta WIELKA BITWA nie ma szans powodzenia, jeżeli o wszystkim będą decydowali głównodowodzący. Należy powołać (czym prędzej tym lepiej) niezależny organ sędziowski, czyli SĘDZIEGO GŁÓWNEGO i kilku innych sędziów do pomocy. Sędzia główny nie będzie dowodził żadnymi jednostkami i najlepiej, gdyby był bezstronny. Do zadań sędziego(ów) będzie należało:
1. Ustalanie zasad WB
2. Ustalanie składów, map.
3. Rozliczanie tur.
4. Rozwiązywanie sporów pomiędzy GD.
W tej chwili GD targują się między sobą o zasady, składy, mapy itd. A wogóle nie powinni tego robić. Jeżeli dalej tak będzie, to wogóle sobie nie zagramy, bo Yoko i Totenkopf będą się o wszystko wykłócać i targować.
Proponuję 2 drogi rozwiązania tego kryzysu:
1. YokoHino, Totenkopf i jeszcze jedna osoba zostają SĘDZIAMI, na ich miejsce mianuje się GD. Nie biorą już oni udziału ani w dowodzeniu, ani w planowaniu, w niczym innym poza organizowaniem bitwy.
2. Zawieszamy wszelkie prace tą WB i zaczynamy ją organizować od początku - czyli od zorganizowania organu sędziowskiego.
Jeżeli coś się w tym kierunku nie zmieni, to ja się z WB wycofuję, bo wyobrażam sobie jaki burdel będzie z tego, kiedy to GD o wszystkim decydują, a sędziowie będą tylko na doczepkę (albo ich wogóle nie będzie).
dw4rf [ Generał ]
Wszyscy palą się do roboty, oddziały zostały rozdzielone, mapka się robi, wszyscy chcą grać, a nie ma rzeczy podstawowtych: nie ma zasad, nie ma sędziego. Jak wy to sobie wszycy wyobrażacie?
ssjNaza [ Pretorianin ]
Są jeszcze jakieś wolne miejsca?
U kogo mam się zgłosić?
von Izabelin [ Luftgangsta ]
Proponuje zrobić przetarg na sędziego. Z głosowaniem na kandydatów. Może poczucie obowiązku do świata CM (PL)wygra i znajdzie się W. Sędzie WB.
PiotrMx [ Generaďż˝ ]
Dw4rf--> w pełni popieram. Dlatego wycofuje się z WB. Proponuje zacząć od nowa i od poczatku. czyli wybieżcie sobie sedziow. A GD to moga sobie najwyzej wysylac drobne uwagi do zasad i mapy ustalonych przez sedziego.
Powodzenia
jp2 [ Generaďż˝ ]
brawo Tom!
Ścibor [ Patrycjusz ]
Popieram Dw4rf powinno się ograniczyć ilość osób mogących zgłaszać pretensje
Niech o wszystkim zadecyduje sedzia.
Yoko_Hino [ Centurion ]
I jak tu sie nie zgodzic... Ja sie wycofałem z ustalania zasad, bo gdy są dwie osoby szczegolnie stojace po obu stronach barykady to moga zdarzyc sie roznice zdan, a wtedy trodno je pokonac bez sedziego. Najlepiej by to on lub oni ustalili zasady... Czy sa ludzie co sie sedziowania podejmą?