GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP (cz.107)

20.03.2003
22:52
smile
[1]

Adamus [ Gladiator ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP (cz.107)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI". Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Poprzedni wątek:

20.03.2003
22:54
smile
[2]

Adamus [ Gladiator ]

Powiem krótko: Gothic 2 wciaga :-)

21.03.2003
08:56
[3]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Adamus --> ja czekam na pierwszą część w tej taniej serii. Usprawnili chociaż sterowanie ? I jak wygląda sprawa wymagań sprzętowych, w porównaniu do "jedynki" ?

21.03.2003
12:43
smile
[4]

Adamus [ Gladiator ]

Baltazar --> Usprawnili. Mozna sobie zdefiniowac klawisze, ale jak ktos sie przyzwyczail do sterowania z jedynki moze sobie takowe zapodac. Grafika moim zdaniem za wiele poprawiona nie zostala (te koszmarne łapska ;-((( ), ale wymagania nie sa za wysokie. Na moim prawie dwuletnim złomie w 600x800 i troche okrojonym zasiegu widzenia chodzi całkiem przyzwoicie.

21.03.2003
12:45
smile
[5]

Mastyl [ Legend ]

Adamus- masz angielską wersję?

21.03.2003
13:02
[6]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Adamus --> Thx. Zapowiada się więc dość optymistycznie, nie miałem co prawda przyjemności zagrać w Gothica, ale przyznam się, że pociąga mnie odczuwalny ze screenów klimat. Jak nie lubie TPP :-) Dlatego czekam na to wydanie w Extra Klasyce, czy jak jej tam.

21.03.2003
13:35
[7]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Mastyl --> odpowiem za Adamusa, ale wydaje mi sie, ze gra w wersje polska :)

Angielska wychodzi dopiero w maju.

21.03.2003
13:45
[8]

Mastyl [ Legend ]

Gdyby zdarzylo sie tak, ze polska wersja wejdzie do sklepow przed angielską, bylby to naprawde wielki i skuteczny cios w piractow i G2 mialby zapewnioną sporą sprzedawalność. Nie wiem jednak czy umowa dystrybucyjna pozwala na takie sztuczk :(

Ja gralem w niemieckie demo G2 i rowniez jestem zachwycony, także szybkoscią działania G2- chodzi u mnie nieznacznie szybciej od G1.

21.03.2003
13:53
smile
[9]

Adamus [ Gladiator ]

Rysław --> Jak zwykle Masz rację :-)

Mastyl --> Gram w wersje polską :-)

Baltazar --> Jednym ze swietnych udogodnień jest to, ze chodzac mozna sobie przełączyc kamere na widok FPP :-). Dopiero podczas walki jest konieczność gry w trybie TPP.

21.03.2003
15:07
smile
[10]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Adamus -> Nie wiem czy wiesz ze obowiazuje Cie jeden z pkt umowy, a Ty takie wycieki przedstawiasz :(( Ojjj !!! :DDD

21.03.2003
15:48
smile
[11]

Adamus [ Gladiator ]

Bodziu --> Nie powiedziałem nic wiecej, czego nie dowiedzieliby się grając w demo :-). Więcej luzu :-))))

21.03.2003
18:39
smile
[12]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Adamus --> No co Ty ! Ja luz to mam na co dzien !! :))) Ja Ci dokladnie napisalem to co Ty kiedys mi :DDDD
pozdrawiam :DD

22.03.2003
09:41
[13]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

First Heroes of Might and Magic 5 Visuals............

22.03.2003
09:45
[14]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Za cd-projectem...........


"Pierwsze screeny z Heroes V! - Madril


Christian Vanover z New World Computing opublikował na 3DO Community 2 screeny pochodzące z Heroes of Might and Magic V.

Pierwszy z nich przedstawia Phoenix`a:
"Prawie 50% większy od swojego kuzyna z Heroes IV, Phoenix jest przykładem tego, jakie będą stworzenia 6 poziomu każdego królestwa. Niezależnie od tego jak w Heroes V będzie wyglądał ekran walki, to jest przykład wielkiej bestii, jakiej możecie się spodziewać z wyglądu."

Drugi obrazek przedstawia The Undead Capital (główny budynek Nieumarłych):
"Królestwa w Heroes V będą ostatecznie działały inaczej niż kiedykolwiek i każde będzie posiadało własny, unikalny "temat", a nie będzie tworzone wokół jakiejś szkoły magii. Wygląd, skończylismy z "plastikowym" wyglądem miast, czego przykładem jest obrazek z Undead Capital (pokazany z kawałkiem nowego rodzimego terenu)."


"skończylismy z "plastikowym" wyglądem miast" - juz sie ciesze w zwiazku z ta deklaracja, koniec z tymi koszmarkami z IV"

22.03.2003
09:47
[15]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

----to wytluszczone - to moja uwaga : )

22.03.2003
11:02
[16]

Mastyl [ Legend ]

Lepiej by zrobili MM X- Writ of Fate miało całkiem niezłą grafikę i engine, tylko świat wykonany niechlujnie, totez mogliby popracowac nad ozywieniem tych pustych poziomów i zrobić dziesiątą już część...

22.03.2003
11:05
[17]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Albo zabrać się za całkiem nową produkcję, a nie klonowanie znanych tytułów, w tym tempie za dziesięć lat będzie można zgrać w HoM&M XI. JAkoś nie mogę uwierzyć, ze im brakuje pomysłów.

22.03.2003
16:23
[18]

kiowas [ Legend ]

Jak sie dorwac do skarbca na poziomie glownym zamku Rapaksow (niedaleko od kuzni, pojawia sie napis o mozliwym przejsciu z gornego poziomu)? Jest tam cos wartego uwagi?
I czy oplaca sie zamienic zloty pancerz (16KP, 15% odpornosci na wszystkie rodzaje magii) na pancerz lustrzany? Moze oddawanie ciosow pomaga w wlce bardziej niz odpornosci?

22.03.2003
16:59
[19]

JRK [ Generaďż˝ ]

Hej, hej :) Dobra wiadomosc! jrk.prv.pl nadal zyje :) <koniec reklamy>
Mam tez dla was przedruk z mojej stronki: recenzja gry "Życie" autorstwa Mruqe:

MMORPG czyli Massive Multiplayer Online Role Playing Game. Zastanówmy
się po kolei:

Massive
-------
Nie sposób się spierać. Świat jest ogromny, dający niemal nieskończone
mozliwości interakcji. Jest co zwiedzać. Ogromne miasta (prawie do
każdego budynku da się wejść!), wielkie przestrzenie, lasy, pustynie,
góry... Można by tylko narzekać, że autorom nie starczyło inwencji i
blisko 70% terenu pokryli wodą. Ale kochani - jak ta woda
realistycznie wygląda! Morrowind się chowa. Poza tym nawet woda jest
zróżnicowana.

Multiplayer
-----------
Niby tak. Ale kto mi da grwarancję, że ci pozostali to nie bot-y?
Zresztą ta wątpliwość nadaje rozgrywce dodatkowych rumieńców.
Podsycają je dodatkowo postacie które podchodzą do gracza w autobusie
i mówią np. "Ty jesteś prawdziwy - nie to co tamci!" i uśmiechają się
tajemniczo rozglądając się nerwowo.

Online
------
Trudno wyczuć.

Role Playing
------------
Zgadzam się. Swoją drogą nigdzie jeszcze nie widziałem takich
możliwości rozwoju postaci jak w 'Życiu'. Kreacja bohatera jest w
dużym stopniu losowa. Nie da się zaplanować, że będzie się grało
wojownikiem, bo może trafić się postać, której o wiele łatwiej będzie
przychodziło rozwijanie takich cech jak inteligencja czy charyzma, a
nie siła i zręczność. Wszystkie cechy można jednak w pewnym stopniu
wyćwiczyć. Natomiast jeśli chodzi o umiejętności - to mamy doczynienia
z prawdziwym rajem dla gracza! Jest ich tyle, że wybór potrafi
nastręczyć poważnych trudności. Podobnie rzecz ma się z profesjami -
na szczęście nikt nie zabroni graczowi zmiany zawodu w połowie gry.
Choć raczej niewielu się na to decyduje.

Game
----
Wiele osób traktuje 'Życie' niesamowicie poważnie. Świata poza nim nie
widzą. Myślę, że takie maniakalne przywiązanie w gruncie rzeczy nie
wychodzi im na zdrowie. Aby czerpać z 'Życia' pełnię przyjemności
należy podchodzić do niego z rezerwą. Dzięki temu nie będziemy się
wachać przed wprowadzeniem do rozgrywki elementu ryzyka, które tak
bardzo podnosi przecież walory rozrywkowe rozgrywki. Należy jednak
uważać i nie ryzykować bez sensu - nie mamy możliwości sejwowania
stanu gry. Tym gorzej, że zasady zabawy są niesamowicie skomplikowane,
a w niektórych lokacjach nie trzymają się nijak zasad logiki.

Tak więc - jak widać - za wyjątkiem 'online' wszystko się zgadza. W
temacie widoku FPP chciałbym tylko dodać, że choć faktycznie da się go
w pewnych warunkach przełączyć na TPP, to używanie do tego środków
chemicznych uważam za zwykłe cheaterstwo. Od czego w końcu mamy
umiejędność 'medytacja transcendentalna'? Tylko lenistwu graczy środki
zastępcze zawdzięczają swą popularność.

Nie byłbym sobą (czyli redaktorem https://kddg.prgk.net), gdybym w tym
miejscu nie dodał jeszcze, że 'Życie' dostępne jest całkowicie za
darmo. W samej grze niestety znajduje się wiele haczyków wymuszających
od nas wysupłanie grosiwa. Ale zręczni, pomysłowi gracze będą w stanie
ominąć te ograniczenia.

Na koniec - ocena:

Grafika:
9,5/10 - nie do pobicia, działa płynnie bez względu na sprzęt. Choć
sama jakość grafiki jest już od niego zależna.
Obniżyłem notę o pół punktu, bo miejscami lokacje stają się
monotonne i nieestetyczne. W dodatku niektórzy NPC wyglądają
brzydko - jakby byli niedopracowani.

Dźwięk:
8/10 - Stosunkowo mało muzyki. Brakuje jej w wielu kluczowych
momentach, które aż proszą się o tło muzyczne. Dźwięki
natomiast są bardzo zróżniocowane. To liczyłoby się in plus,
gdyby nie fakt, że na ich natężenie mamy znikomy wpływ. A
potrafią być wyjątkowo drażniące - zwłaszcza w lokacjach
miejskich

Grywalność:
8/10 - Losowa generacja fabuły nie do końca wyszła 'Życiu' na dobre.
W wielu miejscach rozgrywki wieje wręcz nudą. Na szczęście
wiele zależy od samego gracza - w unikalny sposób sam określa
cel gry i kształtuje akcję.

(Tekst niesponsorowany przez autorów 'Życia')

22.03.2003
18:00
[20]

Mastyl [ Legend ]

JRK- dobre :) To nie jest łatwa gra :D

22.03.2003
22:15
[21]

Daw [ Centurion ]

Cze.
Mam do was pytanie. Czy ktos z was ma moze M&M 8? Jesli tak to czy mozecie mi powiedziec ile zajmuje druga plyta i czy jest tam muzyka w formacie audio? Bo zasysam MM8 i drugie ISO ma tylko 170 mega. Czy jest to cala plyta czy czegos brakuje?
Z gory dzieki.

23.03.2003
20:37
smile
[22]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ale mi narobiliście smaka na G2;/ że większego to już chyba nie można mieć;PP Właśnie skończyłem zaległą pierwszą część. Przygotowałem sobie małą armię do starcia ze śniącym, ale jak się okazało była zupełnie niepotrzebna -->

Daw --> Nie wiem ile zajmuje płyta, ale są na niej utwory w formacie Cd-Audio, także zapewne jest wypchana po brzegi...

23.03.2003
21:59
[23]

Mastyl [ Legend ]

Ja ten smak na G2 mma juz od czasu gdy zoabczylem demo, czyli dosyc dlugo... a decyzje o przesunieciu premiery odczulem jak cios toporem +4 :)

23.03.2003
23:26
smile
[24]

Adamus [ Gladiator ]

Mac --> Nie martw się to juz niedługo ;-) Widze, że Bodziu zrobił Ci smaka swoim opisem na GG ;-))))

23.03.2003
23:30
smile
[25]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Adamus --> chyba wiekszosc osob w tym watku chcialoby sobie "potestowac" G2 :)

23.03.2003
23:42
[26]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Adamus --> Bodziu swoim GG daje wyraźnie znać, że G2 jest dobrą grą, bo miał być o 21:34, a ciągle testuje tą grę;-))

Muszę jednak przyznać, że jestem pełen obaw w stosunku do G2. Boję się że zabraknie tego klimatu kolonii zamkniętej w osłonie. Nic niezastąpi rozbłysków osłony nocą, po prostu gracz czuje wtedy, że naprawdę tam jest... mam nadzieje że w G2 czymś to zastąpią (może jakieś spadające meteory albo coś w tym stylu;-)) W dodatku strasznie podoba mi się interfejs w G1. Wcześniej uważałem że jest beznadziejny, teraz nie wyobrażam sobie innego:D Na sczęście w G2 ma być możliwośc ustawinia klasycznego interfejsu:) Dobra.. zainstalowało mi się właśnie demo G2 więc kończę z tym ględzeniem i idę pouczyć się szprechania;-))

24.03.2003
00:22
smile
[27]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ehh.. w niemiecką wersję w ogóle nie da się grać:/ No bo co znaczy np. "umschau umkehren" he? Ja tam po niemiecku znam tylko Ulrich von Jungingen ;-)) Poza tym niestety wbrew temu co mówią gra ma znacznie większe wymagania sprzętowe.. Wcześniej na max detalach z 160% widoczności i 1024x800x32 śmigało mi aż miło. W G2 na 800x600 i 80% widoczności lubi sobie przyciąć:/ Pozostaje poczekać na polską wersję. Tam przynajmniej pierwszy napotkany przechodzeń nie zabije mnie za to, że powiedziałem "Ich bin gekommen. Um mich der miliz anzuschlieben" :0

24.03.2003
00:28
[28]

JRK [ Generaďż˝ ]

Mimo pernamentnego olewania moich zagadek, ja sie nie poddaje! :) Rozwiazanie tej z poprzedniego watku- ten potworek to pc-towa, angielskojezyczna gra pod tytulem "The Holy Sword: The Ring". Przypomina nieco Final Fantasy Tactics, ale mimo roku wydania (zdaje sie 2001) wyglada koszmarnie.
Dobra, to moze tym razem cos prostego, zeby ktos mi odpowiedzial :) Z jakiej gry jest TEN--> obrazek?

24.03.2003
01:17
[29]

JRK [ Generaďż˝ ]

I jeszcze jedno ujecie z tej samej gry. (Na dole ocenzurowalem jedno miejsce, aby nie bylo wam ZBYT latwo ;) Ktos juz rozpoznal?

24.03.2003
01:24
smile
[30]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

JRK ---> to Birthright :) Btw. na Twojej stronie jest literowka (w nazwie gry) i dzieki za Realms of Arkania :)))

24.03.2003
01:45
[31]

JRK [ Generaďż˝ ]

_Luke_ - zgadza sie! To Birthright: The Gorgon's Alliance- polaczenie strategii, rpg i gry ekonomicznej :) Literowka juz poprawiona- dzieki za czujnosc - za duzo spolglosek w tym tytule... ^_^. A Realmsy- heh, ktos jednak na sharefactor zaglada :) *jesli to o to chodzi...* Dobra, chyba juz pora isc spac...

24.03.2003
03:08
smile
[32]

zash [ Pretorianin ]

witam! mam jedno pytanko dotyczace wizardry 8. jestem w Lower Marten's Bluff. czy mozliwe jest dostanie sie do bramy z szyfrem bez zabijania straznikow? nie chce z t'rangow robic sobie wrogow..

24.03.2003
08:16
smile
[33]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

zash--> nie pamiętam co to za brama, ale w zasadzie całą bazę T'Rang można zwiedzić nie wchodząc z nimi w konflikt. Tylko, że do pewnych części bazy będziesz mógł wejść nieco późnej.

_Luke_ --> znasz jakąś stronkę z informacją o tej grze. Na rpgdot.com jest niewiele, a JRK jeszcze jej nie opisał. Jak mnie cieszą takie screeny :-))

24.03.2003
09:41
[34]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mnie ten screen nawet bardzo cieszy:O Czemu pierwszy raz słyszę o tym tytule:/

JRK --> Ano ktoś zagląda. Sorry, że tak wolno ściągasz ode mnie ten Krondor, ale mam max upload ustawiony na 2.5 (SDI) ;PP

24.03.2003
10:31
[35]

zash [ Pretorianin ]

Baltazar -----> chodzi mi o drzwi za ktorymi znajduje sie Mindblast Rod i do ktorych kod to 740. zabicie straznikow powoduje hostile wszystkich t'rangow, chociaz dla nich pracuje. zalezy mi na tej laseczce - czar nuclear blast na pewno sie przyda..

24.03.2003
10:50
smile
[36]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

zash --> pod tym linkiem znajdziesz mapkę i opis tej lokacji - wynika z niej, że da się to zrobić bez walki.

24.03.2003
11:37
[37]

JRK [ Generaďż˝ ]

I jeszcze dwa obrazeczki z gierki (spodobala mi sie strasznie, wiec jeszcze ich kilka zobaczycie w najblizszej przyszlosci, czy tego chcecie czy nie!).
I jeszcze kawalek pliku readme.txt:
TSR, the makers of Advanced Dungeons and Dragons, created BIRTHRIGHT
in 1994 so that fans of fantasy role-playing games would have somewhere
to go and something to do after they had fought every dragon and
beaten every foe, building their characters up to high level champions.

Now what? Now, assume the crown of one of the kings in Anuire and take
your adventures to a higher plane, ruling your kingdom, and directing
armies of loyal followers while you try to unite the other scattered
kingdoms of Anuire into the united empire that it once was.

With tactical and strategic army combat, negotiations and politics with
the other kings of Anuire, and with adventures suited to strong game
characters, BIRTHRIGHT brings you the most powerful fantasy role-play
gaming experience you have ever seen.

BIRTHRIGHT: The Gorgon's Alliance will be available in the summer of
1997. Watch for it and claim your Birthright . . . if you are ready.

24.03.2003
11:39
[38]

JRK [ Generaďż˝ ]

I ta sama mapka na zblizeniu:

24.03.2003
11:51
smile
[39]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

kiowas----->>> W skarbcu, hmm, no więc raczej będziesz zmuszony do niego zajrzeć, jesli się nie mylę to przez tubę.
Zbroje - wartość zbroi porównywalna (w zależności od okazji), uważam, że lustrzanka odrobinkę słabsza (ale, może ktoś uważać inaczej)

24.03.2003
11:57
smile
[40]

Mac [ Sentinel of VARN ]

JRK --> Już kocham tą grę:DDD Skąd ją można ściągnąć????

24.03.2003
13:38
smile
[41]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Dla tych którzy chcą pograć w demo G2 i nie rozumieją po niemiecku - wyszła poprawka podmieniająca napisy w demie na angielskie:

24.03.2003
15:14
[42]

Mac [ Sentinel of VARN ]

^ up

Demo jest niestety strasznie krótkie:/ W zasadzie 15 minut gry.. Na dodatek dowiaduję się że w mieście jest Diego, ale droga do niego jest zablokowana przez paskudną białą tabliczkę z napisem "Demo version ends here" (tych tabliczek jest zresztą od metra..). Ja nie wytrzymam tych 21 dni:(((

24.03.2003
15:20
[43]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Mac --> trzeba bylo nie grac w demo :))) ja celowo nic nie sciagam bo po co mam sie pozniej meczyc? :P

24.03.2003
15:30
smile
[44]

Adamus [ Gladiator ]

Mac --> No widzisz, a jak ja i Bodziu sie musimy męczyć ;-). Dzisiaj to w pracy spałem :-)))

24.03.2003
15:39
[45]

kiowas [ Legend ]

Mr.Kalgan ---> nie chodzi mi o skarbiec na gornym pietrze zamku gdzie wrzucam kwity do tuby, ale o pomieszczenie z kratami i kilkoma skrzyniami na glownym poziomie obok kuzni Ferro.

24.03.2003
16:06
[46]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Adamus --> Tak jak wy to ja się mogę męczyć bez przewy;-))

Luke --> Ale pomyśl co się będzie działo jak już dorwę swieży egzemplarz G2. Im bardziej jest się głodnym, tym bardziej smaczna jest potrawa;-PP

kiowas --> Jakoś się tam da wejśc na pewno, jesli mnie pamięc nie myli to z zewnątrz zamku. Mi się nie udało znaleźc tego wejścia, ale paru innych forumowiczów swego czasu się tu pochwaliło tym wyczynem...

25.03.2003
01:12
[47]

JRK [ Generaďż˝ ]

Na dobranoc jeszcze jeden obrazeczek Birthrajtowski- bitwa arrmii. Wlasnie pokonalem The Spidera (wytlukl mi 90% wojska, ale bylo warto!) i z poczuciem dobrze spelnionego obowiazku udaje sie na odpoczynek...

25.03.2003
09:16
smile
[48]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Adamus ---> Nie Ty jeden, Whoaaaaa !!! Ide kawe robic ;-))

25.03.2003
09:53
[49]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Napisałbyś coś więcej o G2:) Stukanie w klawiaturę momentalnie cię rozbudzi;-))

25.03.2003
14:14
smile
[50]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac ---> Naprawde nie moge :(( No moze tylko tyle ze wersja polska bedzie naprawde super :)))

25.03.2003
14:17
[51]

Adamus [ Gladiator ]

Bodziu --> Zostałem własnie uziemiony na całe dwa tygodnie (niewielki zabieg chirurgiczny, z którym zwlkałem i zwlekałem i wreszczie sie zdecydowałem ;-)). I jak myślisz co będę robił w wolnym czasie? Tym bardziej, ze nie bardzo moge chodzic. :-))))))

Mac --> Niestety poza ogólnikami nic Ci nie możemy zdradzić :-(. Powiem tylko, ze gra wciąga :-)))

25.03.2003
14:18
smile
[52]

Adamus [ Gladiator ]

Bodziu --> Ale się zgralismy ;-)))

25.03.2003
16:00
[53]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Mam dwie wiadomości - złą i dobrą.
Wszystko wskazuje, że polskiego wydania Arx Fatalis jednak nie doczekamy - nawet z encyklopedii GOL-a zniknęła data wydania, ale za to trwają prace nad drugą częścią tej gry: przede wszystkim akcja nie będzie rozgrywać się się w podziemiach, przeniesie się też na zewnątrz. Mam nadzieje, że tej produkcji już nasi wydawcy nie przegapią.

25.03.2003
16:01
smile
[54]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Oczywiście miało być "tylko w podziemiach"

25.03.2003
22:57
smile
[55]

kiowas [ Legend ]

Jako ze koncze juz Wizardry 8, podziele sie z wami obrazkiem najdluzszej z moich dotychczasowych walk - oto ostatni niedobitek z armii Al-Slith na Schodach do nieba.
Obecnie szturmowac bede juz niedlugo Kosmiczny Krag - zobaczymy co pokaze Medrzec.

26.03.2003
12:57
smile
[56]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

kiowas -> Cóż, zawiedziesz się jeśli liczysz na trudną końcową walkę.

26.03.2003
16:49
[57]

Katane [ Useful Idiot ]

Hmmm, ta armia jakos szybko padla w moim przypadku... Kilka razy uduszenie i zyczenie smierci - 95% wybite :)

26.03.2003
18:58
smile
[58]

kiowas [ Legend ]

No to zakonczylem moja przygode z Wizardry. Cienias Savant zostal wyliczony w czwartej rundzie, swiat uratowany, wszystkie zaonczenia przetestowane.
Co mi pozostalo? Jedynie rozpoczecie gry od nowa :)))))

I tak mam wlasnie zamiar zrobic.
A moj nowy sklad to:

woj drakon
mnich felpurr
bard felpurr
alchemik elf
psionik mook

Zobaczymy jak tym skladem sobie poradze.

27.03.2003
16:24
[59]

kiowas [ Legend ]

Ludzie!!! Szosta strona - co to ma znaczyc!!!

Oderwac sie prosze troche od grania i do pisania marsz :)))

Nie spodziewalem sie ze bedzie tak trudno piecioosobowym teamem. Na drodze do Arniki z banda 13 Higardi meczylem sie przeszlo godzine, podejsc juz nie zlicze. No ale w koncu sie udalo. Teraz na troche sobie przerwalem bo na horyzoncie pojawila sie mala grupka klujacych modai wiec wole nawet nie myslec co to bedzie.
Sklad deczko ulegl zmianie bo zamista barda felpurra mam hobbita - reszta bez zmian. Czaruja moje postacie calkiem niezle, mnich tlucze ladnie, ale jak na razie wojak drakon nie za bardzo trafia w przeciwniko (ale z tego co pamietam w poprzedniej grze moj jaszczur tez tak mial na poczatku). Pedze co sil do Arniki to sobie troche odpoczne.

27.03.2003
20:42
[60]

Mastyl [ Legend ]

Nuda. Piąty dzien siedze w domu chory, z nudow przechodze po raz drugi Baldur's Gate 2 oraz kończę niedokończone Final Fantasy IX - przy czym niepokojące jest to, że ta druga gra wciąga znacznie mocniej. Kiedyś to by było nie do pomyslenia.

28.03.2003
08:50
smile
[61]

Adamus [ Gladiator ]

No widzę, że jak ja z Bodziem testujemy Gothica 2, to tu juz sie praktycznie nic nie dzieje :-(.
Do pisania brać się, nie leniuchowac ;-)

28.03.2003
09:36
[62]

ivo [ Pretorianin ]

Witam
Wczoraj o 4.30 udało mi się skończyć Arx Fatalis - Jserbius padł pod ciosami mego miecza i Arx zostało(a)? ocalona. Piękna gra, miejscami trudna - rzekłbym tylko dla hardcorowych miłośników RPG. Jedyne zastrzeżenie to zbalansowanie postaci - praktycznie mag/złodziej wymiata, ale jeśli ktoś chce ukończyć grę "czystym" wojakiem to będzie miał duże trudności.
Z niecierpliwością czekam na część drugą z nadzieją, że znajdzie się w polsce jakiś dystrybutor - Lemin definitywnie wycofał się z wydania jedynki.

28.03.2003
11:40
smile
[63]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Adamus --> podziel sie G2 to z przyjemnoscia sie o nim rozpisze :))) W jedynke potrafilem lupac do 6 rano az jej nie skonczylem :P

ivo --> Gratulacje. Mi sie niestety nie udalo ukonczyc Arx'a przez blad w save'ach - nie moglem wrocic na 5 level bez zawiechy komputera :/

28.03.2003
12:27
[64]

ivo [ Pretorianin ]

_Luke_ -> miałem podobne problemy ale najnowszy patch pomógł.
W oczekiwaniu na: G2, dodatek do Morrowinda i Sea Dogs 2 (to najbardziej oczekiwane gry w które ma szanse niebawem pograć) zaczynam przygodę z W&W. Rok temu przeszedłem 3/4 gry ale padł twardziel i z nim wszystkie savy. Myślę, że do czasu wydania którejś z oczekiwanych gierek spędze miło czas na szwendaniu się po Gael Serran.

28.03.2003
14:51
[65]

Mastyl [ Legend ]

Kiedy jutro skończe moją przygode z FF 9 pewnie zabiorę się do pewnego "klasycznego" RPG w FPP - Betrayal at Antara. Pokladam w tym tytule duze nadzieje, mimo ze dzisiejszych standardów wysrubowanych przez Gothic czy Morrwind pewnie nie spełni... ale pamiętam jeszcze jak wciągało BAK, więc jego koncepcyjny sequel powinien choć na trochę przykuć mnie do monitora.

28.03.2003
15:11
[66]

Adamus [ Gladiator ]

Mastyl --> gra sie fajnie i gra jest niezła, ale to jednak nie BAK.

_Luke_ --> Niestety nie mogę sie podzielić z Wami informacjami :-( na temat G2.

28.03.2003
15:27
[67]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mastyl --> Betrayal at Antara to już nie to samo co BAK. Brak w tym Midemii i ręki Feista. Jednak nie ma to jak poruszać się po świecie z jednej z ulubionych książek:)))

Adamus --> To chociaż szepnij słówko panom z cd-projektu, żeby nie dawali bonusowej płytki z jakimiś śmieciami, tylko soundtrack w formacie Cd-Audio:))

28.03.2003
15:29
[68]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Miałem oczywiście na myśli Midkemię.. Dodam tylko że kończę już ściągać Betrayal at Krondor Full CD i już niedługo będę nim cieszył oczy ^^ JRK pewnie już cieszy, bo był szybszy ;-PP

28.03.2003
15:35
[69]

JRK [ Generaďż˝ ]

Ano ciesze, ciesze :) Ale w sumie cd-kowa wersja wyglada identyko jak ta dyskietkowa. Na CD dodany jest tylko wywiad z Feistem (w okienku 3*3 cm :), troche muzyki, ktorej nie bylo na dyskietkach i najfajniejsza sprawa- hint book z rozwiazaniami, podpowiedziami, mapkami itp. W sumie gra na plytce zajmuje raptem 89 mb :)
Mam tez nastepna, tez prosta zagadke obrazkowa- z jakiej gry jest TEN--> obrazek (tym razem dla odmiany zgadywac nie moze Mac ;)

28.03.2003
15:46
[70]

Mac [ Sentinel of VARN ]

JRK --> Miałem nadzieję na muzykę w formacie Cd-Audio:/ Trochę tego nie rozumiem.. Bin zajmuje ponad 300MB, a po nagraniu tylko 89..

Co do zagadki.. bardzo fajna gra z bardzo fajnym intrem, ale do momentu, kiedy napotyka się przeciwników miażdżących jednym ciosem.. wtedy jakoś przestaje być miodnie:/

28.03.2003
17:47
smile
[71]

Mastyl [ Legend ]

Acha, jeszcze mała auto-errata: nie "Betrayal at Anatara" tylko "Betrayal in Antara"! :)

28.03.2003
18:24
smile
[72]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Grimoire nadchodzi, a przynajmniej wszystko na wskazuje... Brzeszczot, czy Ty to widzisz:))))

28.03.2003
18:31
[73]

Katane [ Useful Idiot ]

Dżej, widzę, że wreszcie dorwałeś Hexplore? ;)

28.03.2003
18:55
[74]

JRK [ Generaďż˝ ]

Katane- zgadza sie, to Hexplore. Jakos mna jednak nie poruszylo. A co do Grimoire, to jak zauwazyli chlopaki na rpgdot, nie ma w sumie z czego cieszyc ;) i dla przypomnienia wrzucili to (ogloszenie autorow sprzed roku):


We have set an intended release date for July 4th, 2002. This is very generous and we may have the game finished earlier but this time we want an accurate release date and we also want to give ourselves plenty of time to polish the presentation

28.03.2003
19:18
smile
[75]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Baltazar - dobre wiesci przynosisz, ja przyznam sie szczerze zwatpilem troszke w powodzenie projektu........

28.03.2003
19:24
smile
[76]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Zaczalem sciagac demko MISTMARE, mial okazje ktos grac w ta giere ?

28.03.2003
19:34
smile
[77]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Brzeszczot --> ja nie, ale wygląda na screenach bardzo ładnie, jak ściągniesz to napisz coś więcej.
Dziś radośnie spędzam wieczór przy Disciples II i piwku :-)))

29.03.2003
08:24
smile
[78]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Baltazar - sciagnalem demo MISTMARE - cale 277 mb, sciagalem jakies 40 min, oczywiscie w czasie wystapil blad i komunikat o jakim uszkodzeniy plikow, ot rzeczywistosc

29.03.2003
08:29
[79]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Brzeszczot--> niestety czasem tak bywa. Szkoda.

29.03.2003
08:32
[80]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Za CD-Projectem, wspoinki programisty BLOODMOONA

"(...) Bycie wilkołakiem też musi być przyjemne. Wilkołaki potrafią więc robić rzeczy, których normalny gracz nie może. Jedyną bronią tych stworzeń są ich szpony, które mogą zadawać fizyczne obrażenia bohaterom niezależnym i potworom, podczas gdy normalni NPC mogą jedynie ranić kondycję. Wilkołaki są silne, szybkie i zwinne. Poruszają się szybko i skaczą daleko. Mają zdolność widzenia w ciemności i wykrywania stworzeń. Ponadto mają niezwykłe sny - z racji tego, że nie mogą normalnie rozmawiać z bohaterami niezależnymi - właśnie tak otrzymują questy. Granie wilkołakiem powinno być zupełnie innym doświadczaniem, i sądzimy, że będzie to mile spędzony czas. (...) "

Kogo kreca te klimaty zapraszam na stronke dedykowana mriocznej stronie natury ludzko - wilczej : ))

29.03.2003
08:56
smile
[81]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Hehe.. pamiętam, że w Daggerfallu można było być wampirzym wilkołakiem:)) To były dopiero czasy:PP

29.03.2003
09:25
[82]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac --->> He he !!! W Daggerfallu mozna bylo byc albo Werewolf'em albo Vampire'm :))))

Pozdrawiam All

29.03.2003
10:12
[83]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Jestem w 100% pewien że można było być wampirzym wilkołakiem. Nie pamiętam jak, ale nie było to łatwe.. Możliwe że wprowadzał to jakiś mod, ale wydaje mi się, że było to możliwe w podstawce...

29.03.2003
10:34
smile
[84]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Pamiętam - w Daggerfallu rzeczywiście było coś takiego - zmieniałem postać i musiałem pić krew niewinnych, żeby mi współczynniki nie spadały.Jakoś znienacka mnie to zdaje się dopadło...

29.03.2003
11:56
[85]

Mastyl [ Legend ]

A wampirów w Morrowindzie jeszcze nie ma?

29.03.2003
12:09
[86]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Mastyl --> sa

30.03.2003
10:00
[87]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Pograłem trochę w demo Mistmare.. Całkiem ciekawa gra, niestety z dość niewygodnym sterowaniem. Steruje się myszką, kamerę obraca się strzałkami (co jest często konieczne), walczy się przy pomocy jeszcze innych klawiszy... Sama gra przypomina trochę Soulbringera, tyle że tam sterowanie było rewelacyjne...


Mastyl --> Są, ale my mówimy o wikołakach-wampirach, a tych w Morrowindzie nie ma:)

30.03.2003
11:17
[88]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Mac --> pewnie to poprawią, bo już ukazał się patch do tego dema, który coś ulepsza w obsłudze.

30.03.2003
11:19
smile
[89]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

No to sluchajcie uwaznie !!!! Premiera GOTHIC 2 PL bedzie predzej nizli angielskiej :))) Juz w 16.04 !!!

ps. Zobaczcie na strone CDP :))

A gra jest zaje... :))) strasznie wciagajaca, nie mowiac tego ze mozna podazac az 3 rożnymi drogami :))) Paladynem, najemnikiem i magiem :))

30.03.2003
11:21
smile
[90]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac --> Uwierz mi ze mozna byc wampirem lub wilkolakiem i sa roznice pomiedzy nimi :))) Potem Ci napisze w szczegolach skorro nie wierzysz ;-))

30.03.2003
12:28
smile
[91]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Kurcze w najbliższą środę prawdopodobnie spotkam się ze znajomym fanatykiem tej Daggerfalla (dosłownie - gra w to do tej pory non stop od momentu wyjścia tej gry na świat) i napisze ci wtedy jak stac się wampirzym wilkołakiem, bo sam nie pamiętam:/ Oczywiście że można być wampirem lub wilkołakiem, ale można to ze sobą połaczyć.. udowodnię ci to, ale cierpliwości;-))

30.03.2003
18:26
smile
[92]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac --> Ale nie o to chodzi, skoro chcesz to czekam bo mam cytat na ten temat, ale poczekam ;-)))

ps Nie ma to jak zdrowe doswiadczanie ;-))

30.03.2003
18:34
smile
[93]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Ale ja nie niemiałbym nic przeciwko żebyś dał ten cytat teraz;-))

30.03.2003
19:18
smile
[94]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Panowie, panowie...przerzucacie sie na cytaty a tymczasem wampir jest jak kazdy widzi: czerwone slepia, zmierzwiony kudly, zeby-krwiopijk, nieswiezy oddech.... ;-))

31.03.2003
09:06
smile
[95]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Polecam ściągnąć trailer do Spellforce - połączenia RTS'a z cRPG'iem. Takich bitw jeszcze w grach nie widziałem. Trailer po prostu powala. Ściągajcie póki gorące (90MB)!!!

31.03.2003
17:12
smile
[96]

kiowas [ Legend ]

Wlasnie ukonczylem demko Dungeon Siege'a (lepiej pozno niz wcale:) i musze przyznac, ze bardzo mi ta gra przypadla do gustu. Musze szybciutko dorwac w lapki pelna wersje. Ale nie o tym mialem mowic. Z dyskusji wiem, ze wszyscy lamali rece nad jej wymaganiami. Otoz na moim staruszku (PII 350, Riva TNT, 128 MB pamieci) przy rozdzielczosci 800x600x16 giera smigala az milo. Dawno nie moglem sie tak bezproblemowo rozkoszowac jakas nowoscia. Rozumiem, ze wszyscy pewnie testowali na najwyzszej rozdzielczosci, ale milo by czasem bylo gdyby ci, ktorym udalo sie pierwszym dorwac gre powiedzieli jak chodzi ona na gorszym sprzecie.
Moze w takim razie i Morek mi ojdzie...:)))

31.03.2003
19:58
[97]

Mastyl [ Legend ]

kiowas- pewnie, nie warto wierzyc temu co tu ludzie wypisuja. Jasne , ze jesli ktos kupil komputer miesiąc temu to już wszystko poniżej 1600x1200x32 bit nie wchodzi w grę, ale 90% gier ma opcje obniżenia detali, i wcale nie wyglądają brzydko. A Dungeon Siege od biedy chodził nawet na P 300 64 MB. A na procku ok. 800 Mhz smiga już przepięknie. Polecam te gre - zwlaszcza w trybie multi. Jest tam swietna, zupelnie różna od singlowej kampania i nowi worgowie.

A ja własnie po raz kolejny przechodze BG2 - i chyba wiem juz na czym polega jego wyzszość nad Arcanum... - w BG 2 kluczem do dobrej gry są swietne, potezne ( ale nie przegięte ) unikatowe przedmioty. W BG2 nie zdarzyło mi się jeszcze nie przeszukac ciała zabitego wroga- a nuż jakiś rzadki czar, a może rzadka broń +3... a może częsc jakiegoś artefaktu jak Crom Feyr. Tymczasem w Arcanum przedmioty jakies takie... nijakie. W kazdym razie zycze kazdej grze tak swietnie zrobionej magii i zbrojowni jak Baldur's Gate 2 + TOB. Ale nic dziwnego, skoro ten system ma juz wiele lat :)

31.03.2003
20:09
smile
[98]

Katane [ Useful Idiot ]

Kiowas --> W demie DSa obnizona zostala jakosc tekstur, wiec najlepiej najpierw "przetestuj" jak szybko bedzie Ci chodzic pelna wersja.

Mastyl --> Brakuje mi w Baldurach losowosci przedmiotow, znanej chocby z Diablo - tam to dopiero byla przyjemnosc ze zbierania przedmiotow. A tu szlag mnie trafia, kiedy widze po raz n-ty miecz +2 - niby taki niezly, a jednak nawet go nie podnosze. No i te superartefakty maja zawsze te same wlasciwosci. IMO niedoscignione wzzory w kategorii inwentarza to Diablo wlasnie oraz mniej znana Rage of Mages - kto gral, wie, jaka to przyjemnosc kupowac zbroje do kolekcji itp. :)

31.03.2003
20:28
smile
[99]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> W kategorii inwentarza niedoścignionym wzorem jest Progress Quest. Kto grał ten wie;-))

31.03.2003
20:31
smile
[100]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A zresztą dam screena z mojej obecnej rozgryki ;-))

31.03.2003
22:42
[101]

Mastyl [ Legend ]

Katane- jakas tam losowoścjednak jest. Doowodem niech bedą moj polowania na zwykłe Orki na Wzgórzach Wichrowych Włóczni. Raz na jakis czas nawet zwykły ork moze miećprzy sobie np. sztylet + 2 albo czar 6-tego kręgu. A w Ankegach znajduje jeszcze lepsze przedmioty, trzeba tylko sporo się namęczyć, ale w końcu coś ciekawszego się znajdzie. Oczywiście losowo zaopatrywane skrzynie, takie jak w M&M 6-9 sa ciekawsze, ale BG 2 pod tym względem też nie zawodzi. Czasami potężne artefakty poukrywane sa w zwykłych domach w Athkatla- np. Róg Valhalli ( który mozna dwukrotnie upgrade-ować ). No i przedmiotów jest cała masa, zwłaszcza jesli gra się, tak jak ja gram, czyli na pełnym komplecie BG 2 + TOB + Edycja Kolekcjonerska.

Przy okazji bardzo dobry jest golowy poradnik do BG2 autorstwa Soula - znacznie lepszy niż wydany w formie książkowej poradnik do BG2.

01.04.2003
02:35
[102]

Mastyl [ Legend ]

Wejdzcie na strone JRK!

01.04.2003
03:12
smile
[103]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

To chyba zart? Prima Aprilis??

01.04.2003
07:41
smile
[104]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Jakoś dziwnie to podobne do www.isonews.com:)) Czyżby ktoś wymyślił coś w stylu www.wasarrested.com???

01.04.2003
08:21
smile
[105]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Dla mnie jedną z najlepszych gier pod względem znajdowania przedmiotów był Demise. Nic nie dawało takiej radości jak udany powrót do miasta z jakąś super zbroją czy bronią.

A'propos strony JRK - dziś pewnie też dowiemy się o wielu nadchodzących, ciekawych grach... :-)

01.04.2003
09:26
[106]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

zapraszam do nowego watku

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.