GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Demo WIZARDRY 8 - słów kilka

05.11.2001
13:05
smile
[1]

Adamus [ Gladiator ]

Demo WIZARDRY 8 - słów kilka

Długo miłośnikom cRPGów i cyklu Wizardry przyszło czekać na ósemkę. Od wydania jednej z najlepszych gier z tego najlepszego ;-)) gatunku gier komputerowych upłynęło już tyle czasu, że większość z dzisiejszych graczy nawet nie bardzo wie jak ona wyglądała. Wiele się też zmieniło, odszedł z Sir-Techu David Bradley legendarny twórca trzech ostatnich części V-VII Wizardrów i poświęcił się produkcji gry Wizards & Warriors, która gdyby ją dopracować, mogła zdobyć zasłużone laury, ale... cóż, ostatnio dla pieniędzy wydawcy zrobią wszystko, nawet wypuszczą tak niedopracowane produkty, które bez poważnych zmian nigdy nie powinny ujrzeć światła dziennego.
Ósma część Wizardrów była zapowiadana już od kilku lat. Wszyscy, którym ten tytuł pozytywnie się kojarzył (ale innych chyba i tak nie było ;-))) czekali na niego z wielką niecierpliwością. Lepiej jednak poczekać nawet trzy lata (jak to jest w tym przypadku), niż dostać coś, co mogłoby się później okazać takim niewypałem, jak wspomniane Wizards & Warriors. Na szczęcie wszystko co złe (co dobre, niestety też ;-)) się kończy i niedługo będziemy mogli rozkoszować się finalną wersją tej, nie zawaham się powiedzieć znakomitej gry. Opinię swoją wydałem na podstawie dema, które kilka dni temu zostało udostępnione dla szerokiego grona odbiorców. Wiem, za wcześnie oceniać grę, przed jej ukończeniem, ale jeżeli cała gra będzie taka jak demo i od początku do końca zostanie utrzymany jej klimat, to zapowiada się, że otrzymamy cRPGa roku. Zdaje sobie również sprawę, że wiele osób się ze mną nie zgodzi, ale dla wszystkich miłośników starych produkcji (mam nadzieję, że nie tylko) lubiących prowadzić drużynę w widoku FPP i walczyć w trybie turowym, szykuje się nie lada gratka.
Samo demo, oferuje nam możliwość przejścia jednej, mocno rozbudowanej lokacji i niestety nie możemy stworzyć własnej ekipy :-(. Dwie ostatnie części Wizardrów słynęły z rozbudowanego systemu tworzenia odpowiadającej nam drużyny. Podobnie jak to było wcześniej, tutaj też do wyboru mamy jedenaście różniących się między sobą ras. Każda ma swoje plusy i minusy i lepiej, lub gorzej nadają się do wykonywania przydzielonych im zadań. Dostępnych jest piętnaście profesji. W stosunku do poprzednich części doszedł jeden nowy zawód, którego przedstawiciel posiada między innymi umiejętność posługiwania się bronią palną. Nie wiem jak będzie wyglądać sprawa punktów przydzielanych do poszczególnych atrybutów, ale mam tylko nadzieję, że nie będą one losowane, jak to było wcześniej. Każdy z nich możemy zwiększać, po uzyskaniu poziomu, przydzielając do trzech punktów z puli którą dysponujemy. Limit jaki możemy osiągnąć wynosi 100 punktów. Po osiągnięciu tego limitu nasza postać uzyskuje dostęp do całkiem nowych umiejętności związanych z danych atrybutem. Np. lizardman zwiększając do maksimum swoją zręczność otrzymuje skilla podnoszącego jego obronę, którego zaczyna rozwijać od zera.
System czarów również pozostał bez większych zmian. Ale po co zmieniać, coś co jest praktycznie doskonałe? Mamy sześć kanonów magii z której korzystają postacie mogące się nią posługiwać. Każda ze szkól dysponuje swoją, dostępną tylko jej pulą many, którą możemy wykorzystać tylko do rzucania zaklęć jej przyporządkowanych. W trakcie walki, lub używając magii z innej okazji, wzrasta nam poziom umiejętności danego kanonu, co wiąże się ze zwiększeniem ilości many i poziomem na którym możemy danego zaklęcia użyć. Podobnie jest z innymi umiejętnościami, zarówno tymi głównym jak i bojowymi, czy przyporządkowanymi danej profesji. Jeżeli ich używamy, to po prostu stajemy się coraz lepsi w tym co robimy, samo życie ;-))).
Walka została zrealizowana w znanym nam już, bardzo dobrym trybie turowym. Mamy możliwość wydać polecenia poszczególnym członkom drużyny przed każdą turą, albo obserwując walkę w dowolnej chwili możemy ja zatrzymać i kazać naszemu kapłanowi poleczyć postać, która została zbyt mocno zmasakrowana, rzucić jakis inny czar czy też użyć jakiegoś przedmiotu z podręcznego ekwipunku. W przypadku, gdy walka przybiera niezbyt dla nas korzystny wynik, zawsze możemy spróbować ucieczki, lub też zbliżyć się do przeciwników i przejść do walki wręcz.
Grafice wykonaj w 3D nic nie można złego zarzucić. Jest ciekawa i dopracowana a przeciwnicy jacy staja na naszej drodze, wyglądają bardzo przyzwoicie. Muzyka w znakomity sposób podnosi atmosferę i subtelnie przechodzi w zagrzewającą nas do walki w trakcie potyczki, albo też relaksującą gdy nasza druzyna odpoczywa.
Przeszedłem demo Wizardry 8 dwa razy i jestem tą grą zauroczony. Szkoda tylko, że CD Projektowi nie uda się wydać jej przed świętami. Warto by było, żeby chociaż zaistniała możliwość nabycia Wizardrów 8 w wersji oryginalnej w czasie zbliżonym do jej ukazania się na zachodzie.

05.11.2001
13:24
smile
[2]

Mastyl [ Legend ]

Uff, to był post, że niejedna recenzja nie powstydziłaby się... Ja ze swej strony dodam tylko, że demo jest rewelacyjne, choć znalazłem dwie rzeczy, które mi się nie podobają. Pierwszą są fatalne, brzydkie, lewitujące przedmioty a 'la Quake- prawdopodobnie pozostałość po nienarodzonym trybie multi. Druga rzecz, to niepokojące przechwałki twórców gry, że wszelkie dialogi będą "mówione", co oznacza że 1) albo będzie ich bardzo mało, jak na tak wielką grę 2) albo gra będzie zajmowała ok. 10CD, co też mi się nie podoba. Jednak co do reszty, naprawdę nie mam się do czego przyczepić. Nie zamierzam czekać na guzdrały z CD Projektu, i 15.XI wyruszam na poszukiwania, celem zanurzenia się w świecie Guard... tfu.. Dominusa! P. S. Co ci się nie podobało w Wizards and Warriors? Bo mi miasta 2D i fatalne interfejs rozmów...

05.11.2001
13:30
[3]

Adamus [ Gladiator ]

Mastyl --> Tak, z tymi przedmiotami, to Masz rację. Co do W&W, to już nie raz sie wypowiadałem, ale tu opisałem wszystkie moje bóle:

05.11.2001
13:30
[4]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Drogi Mastylu, gdyby nie "guzdraly" z CDP, to ta gra nie ukazalaby sie w Polsce wogole.

05.11.2001
13:42
smile
[5]

Adamus [ Gladiator ]

Rysław --> My cenimy CD Projekt, za to że dzięki jego (Twojej) pracy rozpropagował cRPGi wśród szerokiej rzeszy graczy :-)))). Ale chyba sam wiesz, jak ciężko czekać ;-)))).

05.11.2001
13:43
[6]

JackSmith [ ]

Ryslaw --> Witaj - zobacz ilu chętnych na Wizardry 8 przybyło ( już nie tylko ja Ci będę cztery litery zawracał ). A przy okazji - już dwa emile wysłałem w sprawie Settlersów i jakoś nie ma odzewu :-( Pozdrawiam Cię ( i cały zespół CD-P ) ... i dużo energii do pracy na Herosami, Wizardy i oczywiście MM IX ....

05.11.2001
13:47
[7]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Adamus --> wiem jak ciezko czekac, oj wiem :) Ale mam dzika satysfakcje, ze udalo mi sie namowic szefostwo CDP na zainteresowanie sie ta gra. Wiercilem im dziure w brzuchu przez kilka miesiecy. Ale jeszcze SirTech nie przyslal tekstow z gry, tylko sama instrukcje :( A ja teraz siedze nad HoMM4 Jackal --> dziekuje za pozdrowienia :) A co Settlersow to bombarduj ich mailami, najlepiej z wysokim prorytetem. Odpowiedza.

05.11.2001
13:48
[8]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Jack Smith ---> wybacz!!!!! Nie wiem czemu napisalem Jackal, chyba juz zmeczony jestem (na nogach od 3 rano). Przepraszam.

05.11.2001
13:51
[9]

JackSmith [ ]

Ryslaw --> he he lepiej nie - na razie Settlersiki chodzą, a jak za dużo emalii im będę słał, to mnie spamerem okrzykną - ot dostaną tak z jednego emaila na 14 dni :-))) ... i pracujcie Panowie, pracujcie, bo muszę przyznać, że MM7 Wam naprawdę dobrze wyszło, a muzyczka - poprostu miodzio ( cieszę się, że mam laptopa, bo PCeta całkowicie opanowała żona i MM7 .... )

05.11.2001
13:52
smile
[10]

Adamus [ Gladiator ]

Rysław --> Tym większa chwała CI i tym wieksze moje i nie tylko podziekowania :-))). Moja żona, też sie nie mogła od tego demka oderwać ;-)))) Ale jestem pewien, że CD Projekt nie straci na tym projekcie.

05.11.2001
13:59
[11]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

JackSmith ---> MM7 bylo robione w niesamowitym pospiechu, wiec tez sie ciesze, ze sie podoba. Mialem tylko tydzien na poprawe (a wlasciwie przetlumaczenie na nowo) 500 stron tekstu i gdyby nie pomoc mojej kochanej zony (Eeve) to bym nie zdolal tego zrobic.

05.11.2001
13:59
[12]

JackSmith [ ]

Ryslaw --> co Ty, literówki to rzecz normalna, a my raczej dorośli jesteśmy... :-)) Adamus --> hmm ... czyli zostało jeszcze tylko petycje składać, coby powstał taki CRPG jak MM 6 lub jak Wizardry, ale z możliwością pogrania w sieci ( z żonami he he he )

05.11.2001
14:10
smile
[13]

kiowas [ Legend ]

No coz, podobnie jak wiekszosci mnie rowniez demko bardzo przypadlo do gustu. Czekam z niecierpliwoscia na pelna wersje. Ryslaw ---> tak z ciekawosci - wiadomo cos na temat prawdopodobnej ceny tudziez ilosci plyt? Adamus ---> drobna korekta - 'stowke' osiaga lizardman w Vitality, co pozwala mu uzyskac ceche Iron Skin.

05.11.2001
14:11
[14]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

kiowas --- > o cenie nie wiem, a plyty sa bodajze 3

05.11.2001
15:03
smile
[15]

Mastyl [ Legend ]

Za obelgii na CD Projekt przepraszam- i szczerze mówie, że jeżeli mógłbym kupić oryginał WIZ8 niedługo (najwyżej tydzień) po premierze światowej, i za cene poniżej 100 Zł to bez wahania zrobiłbym to. Ja po prosru nienawidze słuchać wkoło o czymś, czego nie mam i mieć nie moge... A ciekawe jak na Wizardry VIII odpowie konkurencja z 3DO? Kiedy wychodzi Might & Magic IX?

05.11.2001
15:04
[16]

JackSmith [ ]

Mastyl --> już niedługo, już niedługo, Ryslaw podobno już grał w jakąśbetę MM IX, zatem odpowiedz 3DO zobaczymy dopiero w MM X :-)

05.11.2001
15:07
smile
[17]

Adamus [ Gladiator ]

Kiowas --> Jasne, tak to jest jak sie pisze w pośpiechu :-)))

06.11.2001
09:46
smile
[18]

Adamus [ Gladiator ]

Rysław --> Skoro Sir-Tech nie podesłał jeszcze tych tekstów, czy nie zachodzi obawa, że Możesz się nie wyrobić z pracą na styczeń? W końcu oprócz Twojego wkładu jest potrzeba sporo czasu, żeby te teksty wprowadzic do gry, nagrac dialogi, przetestować itp. Czasu dużo nie zostało :-(((. Druga sprawa, czy nie będzie można wcześniej kupić wersji oryginalnej? Przy okazji, skoro wspomniałeś o HoM&M IV, to jak Twoim zadniem będzie sie przedstawiała ta najnowsza produkcja 3DO? Czy zapowiada sie na to, że będzie to super hit, czy tylko coś przecietnego? Jak już Cie męczę pytaniami, to czy juz cos wiadomo o terminie wydania M&M IX?

06.11.2001
10:49
[19]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Adamus ---> wezme sobie jakiegos pomocnika i postaramy sie wyrobic? Co do dostepnosci teraz wersji ang. to watpie, ale moze bedzie ja mozna zamowic pozniej z Wirtualnego. (Ale to trzeba juz tam sie zapytac). HoMM4 prezentuje sie slicznie, momentami az za slicznie :) Po prostu poczatkowo troche czasu zajmuje przestawienie sie na widok 3D. No i wprowadzono bardzo duzo zmian w rozgrywce, typu samotni bohaterowie lub jednostki, mozliwosc wlaczania bohaterow do swoich armii, wieksza liczba budynkow w miastach, wiecej zaklec itp.

06.11.2001
10:54
smile
[20]

Adamus [ Gladiator ]

Rysław --> Dzieki za informacje. Uffff, no to po niewielkim zawodzie jaki mi sprawiła Arcanum podejrzewam, że te trzy gry: W8, HoM&M IV i M&M IX, będą tym czego dłuuuugo oczekiwałem :-)))).

06.11.2001
11:02
smile
[21]

kiowas [ Legend ]

Ja na szczescie nie grywam w strategie, wiec bede mial wiecej czasu na delektowanie sie W VIII oraz MM IX :)))

06.11.2001
11:05
smile
[22]

Adamus [ Gladiator ]

Kiowas --> To chyba powinienieneś, dobra srtategia turowa z elementami cRPG w świecie fantasy, to to, co tygrysy obok cRPGów lubia najbardziej ;-))).

06.11.2001
11:06
smile
[23]

kiowas [ Legend ]

Adamus ---> ja jestem tygryskiem jednokierunkowym:)))

06.11.2001
11:31
[24]

Yarkabalka [ Pretorianin ]

-> Ryslaw: jesli to mozliwe to wypusccie gre z nakladka polonizujaca - ja zdecydowanie wole grac po angielsku. inne pytanie: czy jest mozliwe, ze cd projekt sciagnie kilka (nascie? dziesiat?) egzemplarzy gry w wersji oryginalnej i bedzie je sprzedawac w Polsce? niech to nawet kosztuje te 40$.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.