
bialy kot [ Konsul ]
TDZK - Gwiezdny Kupiec On-Line - część 56
Witamy
Co to jest TDZK? Jest to jedna z wielu, bardzo wielu gier on-line przez WWW.
Ogólnie rzecz biorąc, jest to gra s-f, rozgrywająca się w kosmosie. Gracz posiada statek kosmiczny należącego do jednego z 9 typów, od frachtowca do pancernika. Co można robic w tej grze? Mozna handlować i zbierać surowce, co jest naszym podstawowym zajęciem na początku gry. Po kolejnych awansach na wyższe poziomy i uzbieraniu dostatecznej ilości gotówki możemy przesiąść się na okręt wojenny i napadać na porty, walczyć i polować na innych graczy lub NPC. Ostatecznym celem może być zdobycie i rozbudowa planety, jednek tego celu nie da się osiągnąć samotnie. Trzeba przyłączyć się do jednego z wielu sojuszy i dzięki temu będzie mozna osiągnąć ten cel.
Gra oferuje bardzo bogaty świat, w którym jest 36 systemów słonecznych, 8800 sektorów, 610 portów i 74 planet. Do wyboru jest 7 ras.
*********************************************
W chwili obecjen dzialaja dwa sojusze:
Sojusz: Silver Horde (chwilowo zapisy zamkniete, ewentualnie zapis po rozmowie z liderem)
Leader: Gryffin
Sub-Commanders: Gareth (czyli Tiamath) , DanielfromPoland (czytaj MOD :) )
Ambassador: Krassus
Governor: Urdaz
Sojusz Silver Horde. (uwaga na kropka:) ) --> Zapisy po rozmowie z liderem! Zgłoszenia wysyłać via TDZK lub GG (nr. 4458289) <--
Leader: Bialy (kot)
Sub-Commander: Rav
Ambassador: Mirmil
Skarbnik: Sanchin
Siedziba: Silver Moon w 25023.
************************************************************
Strona Silver Horde: https://tdzk.oitbd.pl
************************************************************
Adres gry: https://216.128.73.12/ lub www.tdzk.net lub www.tdzk.com
Strona MADOX'a z opisem stacji i nie tylko: https://tdzk.madox.net/
Kanał IRC: #silverhorde
Potrzebujemy nowych pilotow!!!. Nasz sojusz jest silny i liczny, ale miejsca dla jeszcze pare osob na pewno sie znajdzie. Wiec jezeli chcecie przezyc niezapomniana przygode w kosmosie zacznijcie grac w TDZK i zapiszcie sie do nas.
Poprzedni wątek:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1195147&N=1
bialy kot [ Konsul ]
up
Urdaz [ Konsul ]
GryFFin jest taki pomysł azeby sie bardziej związac z phoenixami (chocby nieoficjalnym Napem)
Prodi [ Legionista ]
dzieki :) juz pozbylem sie exploration turns, dzieki za rade, pozniej przylece do tego sektora. Narazie ide przeczytac wiadomosci
Gryffin [ Entil'Zha ]
Urdaz --> ja jestem jak najbardziej za, ale raczej za oficjalnym:)
Sinic [ ]
Wiadomosc pierwotnie dla Lenaos'a. Wiec pewne sformulowania nie calkiem potrzebne :)
Dokladnie chodzi o nowych rekrutow na zerowym doswiadczeniu. Jestem nowy i wcale nie pragne by wszyscy mnie znali. Mialem ciezkie poczatki i dzieki pomocy jednej z osob wyszedlem z tego. Nowi rekruci rzadko znajduja az tak pelna pomoc. Daje sie im pozyczke i pare ogolnych rad. Dalej maja sobie radzic sami zadajac ewentualnie pytanie. W porozumieniu z Bialym chcemy to zmienic. Ja mam czas i chce pomoc w wejsciu do gry nowym. Dlatego tylko ja mam im udzielac pozyczki po rozmowie i udzieleniu wszelkich mozliwych rad co do rozwoju. Nie roszcze sobie absolutnie praw do radzenie Tobie. Posiadasz bezspornie wieksze ode mnie doswiadczenie. Jednak ja mam swieze doswiadczenia rekruckie i na ich bazie chce pomoc rekrutom. Ostatnio, to opinia bialego. jest zbyt duzo podow wsrod nich i nalezy to zmienic. POzdrawiam :)
Tiamath [ Konsul ]
Gryffin: Musimy coś wybrać. Albo phoenix'y albo TD albo GTG albo Holy. Osobiście jestem za pierwszymi dwoma i oczywiście najlepiej by było oficjalnie
Gryffin [ Entil'Zha ]
MOD --> juz dwa bounty sa na ciebie. Ty to sie ludziom naraziles:)
Gryffin [ Entil'Zha ]
Tiamath --> ja bym proponowal w takiej kolejnosci jaka podales. Jak phonix'y sie nie zgodza to td i tak dalej. Ale mozna jako trzecich wziac IPT.
darkomen2 [ Konsul ]
Gryffin -- trzeba pogadac z feniksami i td bo nie wiadomo czy oni beda do nas pozytywnie nastawieni a poza tym beda pewnie potrzebowali troche czasu na konsultacje. Oficjalny pakt bylby najlepszy
LooZ^ [ be free like a bird ]
MOD : Super to wyglada :)))
1 Raptor (123) 300,000,000 DanielfromPoland (912) 1 View
2 DanielfromPoland (912) 285,000,000 Raptor (123) 41 View
:))))
Rav_s [ Konsul ]
darkomen2 --> Wlasnie tylko oficjany pakt sie liczy nic wiecej. Chodzi przeciez o to, zeby inne sojusze zanim by nas zaatakowaly zobaczyly jakie mamy zaplecze.
darkomen2 [ Konsul ]
Moze nastepny kretyn sie zastanowi zanim wyznaczy nagrode :))
Jest juz pierwszy sojusz ktory sie tego podjal.
LooZ^ [ be free like a bird ]
Your Scout Drones spotted Raptor (123) in Demon moving into Sector 25375. [No Relation]
On sie chyba o smierc prosi ;)
darkomen2 [ Konsul ]
Rav_s --- jestem calkowicie za, pisalem zreszta juz na ten temat z 3 watki w tyl :)))

Tiamath [ Konsul ]
Sinic: popieram. Szkolić rekrutów w SH. może tylko ktoś kto ma cierpliwość i czas (ja na ten przykład nie mam cierpliwości, jeśli ktoś nie czytał helpa i zadaje trywialne pytania to się wkurzam i dopiero po jakimś czasie zdaję sobie sprawę że nie każdy zna angola w stopniu wystarczającym do zrozumienia helpa).
Pozostaje jeszce kwestia przerzucania bardziej doświadczonych graczy do SH
Gdyby to zadzałało to to było by fajnie. Po prostu prawie wszystki sojusze z pierwszej 15-tki mają po 30 graczy i my nigdy nie wskoczymy wyżej jeśli też tak nie zrobimy.
Na przykład można by zrobić tak że:
1. gracze z kropki po osiągnięciu 20 lev. przechodzą do SH
2. jeśli ktoś z SH będzie wyraźnie gorszy od najlepszego w kropce to powinni się wymienić
3. w SH. powinni zostać ci którzy mimo osiągnięcia 20 lev. chcą szkolić rekrutów (czyli dowodzący w kropce będą mogli szkolić rekrutów "na zmiany":)))
4. jeśli w SH będzie 30 graczy to patrz punkt 2 (to będzie mobilizacja dla rekrutów żeby dojść do lev. wyższego niż najniższy w SH)
5. Jeśli w SH. i SH będzie po 30 graczy to należy założyc następny sojusz do którego powinnna przejść "kadra szkoleniowa z SH., a następnie uzupełnić skład SH. do 30 osób nowymi i przeszkolonymi rekrutami.
Wydaje mi się że 20 lev. oznacza że gracz czegoś o grze już się nauczył i może przejść do nas (SH) dając nam wyższą pozycję w ranku.
Dodatkowo po jakimś czasie można przetasować sojusze na np: skrzydło bojowe, handlowe, szkoleniowe itp. (o ile kiedykolwiek nas tyle będzie:p)
LooZ^ [ be free like a bird ]
Tiamath : Poczekajmy az sie wyjasni sytuacja z GC bo mozliwe ze niedlugo bedziemy miec 2 pelne sojusze :)
Sinic [ ]
Maly problem
Prodi dal retire pilot i jest ciagle online. Ma modem i juz sie nawet rozlaczal, a ciagle stary pilot pozostaje online? Nie moze sie wylogowac
LooZ^ [ be free like a bird ]
Sinic : Nie rozumiem. Przeciez po zamknieciu okna IE sie wylogowywuje...
Wiecie juz ze Raptor jest w GC ? :)))))
Sinic [ ]
Chce wszystkich nowych dac do Wraith. Wydaje mi sie, ze jest teraz wiecej hunterow i wszedzie walaja sie csouty. Chyba, ze poleca do 25. Ale tam tez sa zgony bardzo czewstp. jak sie na to zapatrujecie. Odnosnie Wraith?

HerbatNick [ Chor��y ]
Jeszcze przez 10 minut pozostaje online.

HerbatNick [ Chor��y ]
Mojim zdaniem brakuje nam zallunow ,przydaloby sie takze doswiadczenie w quellarach .
p.s przepraszam za posta w poprzednim watku.

Tiamath [ Konsul ]
Tylko niech pamięta że nie może się na to konto logować jeśli dał retire. Jak się zaloguje ponownie to skasuje sobie retire i będzie musiał ponownie wrzucić retire i czekać jeszcze dłużej (większa szansa że go szczapią za posiadanie dwóch kont:))))
d333d333 [ Silber Kreuz ]
sinic --- odradzam wraith. po co mi konkurencja :P
pozatym regularnie tam wpadaja bolki z "diunowych" sojuszy - (house atreides,house harkonen, na pewno kojarzycie) i sobie poluja :/
Sinic [ ]
LooZ --
!0 minut po wylogowaniu zostaje online --> from Bialy :)
Rav_s [ Konsul ]
Sinic --> Wydaje mi sie ze Wraith jest bardzo uniwersalna rasa nadaje sie i do handlu i wydobywania i do walki. Poza rasa przez to ze ma cloaking device i bonusy do niewidocznosci idealnie sie nadaje dla poczatkujacych. (ale zreszta moje zdanie znasz :) ). Inna sprawa to to, ze przydaloby sie lekkie zroznicowanie jezeli chodzi o rasy.
Rav_s [ Konsul ]
Tiamath --> odpowiedz na post [15.03.2003] 23:32.
Mysle, ze nie powinno sie wprowadzac takich zmian jak proponujesz. Ty chcesz nadal zeby SH. pozbylo sie najlepszych i bylo daleko w tyle. Powinnismy miec 2 sojusze wysoko, bo wtedy tylko bedziemy zauwazalni. Owszem juz teraz mamy chyba 30 osob i niektorzy (Ci lepsi, ale nie wszyscy) przejda do was, ale nie widze sensu zadnej wymiany takiej ze jak ktos spadnie w levelu bo go zabija to automatycznie spada do nas, a od nas ktos wchodzi do was. Patrzac na SH nie widze graczy ktorzy by sie dopiero uczyli, wszyscy juz wiedza co i jak (Ci ktorzy sa bardzo nisko to dlatego ze nie graja). Poza tym my nie szkolimy rekrutow po to zeby wzmacniac SH tylko po to, zeby SH. tez bylo w gorze. Ale tak jak juz pisalem SH. powoli robi sie pelen i napewno kilku doswiadczonych graczych przejdzie niedlugo do was.
Sinic [ ]
d333d333 -->
To Ty mi towar wybierasz z portow. ;)
Ostatnio Wraight jest pelna dronow z tych sojuszy. Jeszcze na razie mnie nie dostali. ;)
Rav_s -->
Dlatego naklaniam ludzi do wright. A gdzie beda pozniej latac, to juz zupelnie inna sprawa.
Teraz wszedzie pelno dronow i coraz wiecej huntero. Ludzie zaczynaja sie nudzic i wybieraja na polowania. Na szczecie w 7 lata paru hunterow z wieksza iloscia zgonow niz zabojstwa. :)
Ale faktycznie przydaloby sie jakies zroznicowanie i dlatego zadalem pytanie o zapatrywania innych co dotego. samo Wraith - wieksze sanse przezycia. Cloaka sie latwo nie zdobywa - czy tez jakies inne rasy.
Sinic [ ]
Ile trzeba dron by wykryc Wraitha?
Sinic [ ]
Nad Shadow jest teraz sporo scout dron
50 sztuk gracz 947
19 -----//------ 1009
40 ------//------ 814
1 -------//------- 211
Same z Diun
darkomen2 [ Konsul ]
Kto sie zajmuje rekrutami niech im mowi zeby sie nie pozbywali tur newbi -- moga dostac pozyczke majac te tury tylko oddac kasy nie beda mogli ale przeciez na poczatku to bez znaczenia. Oni sie wyzbywaja tur a potem ich kiluja.
Quetzalcoatl [ Konsul ]
taak z ciekawosci: ktokolwiek przekroczył CGH:2000? ile upgrade POWYZEJ kosztuje? (tzn.na 2100?)
Quetzalcoatl [ Konsul ]
o bozze, ale tekst walnałem.
...oczywiscie chcialbym wycofac powyzsze pytanie. wszytko przeciez zalezy od konfiguracji statku...
ŁOPS :)
Ptaq [ Centurion ]
Jeżeli ktoś chce zawitać na #tdzk podaję konfigurację servera:
server: www.nihilogic.dk
port: 6667
channel: #tdzk
Zapraszam także na kanał GC: #corsairs
Ptaq [ Centurion ]
Acha, jeżeli chodzi o Raptora i jego przystąpienie do GC, podejrzewam, że się spietrał (a więc wasze działania przyniosły zamierzony skutek :D, i wystąpił do Andrew o przyjęcie. Andrew nie znając całej sprawy go przyją. Wysłałem już msg do Raptora z propozycją wycofania bounty na MODa, mam nadzieję, że zrozumie o co chodzi, inaczej będę rozmawiał z Andrew o wykopaniu go z sojuszu. Jeżeli natomiast wycofa nagrodę za głowę MODa prosiłbym o wycofanie także bounty na Raptora. Nie najlepiej to wygląda gdy członkowie sprzymierzonych sojuszy polują na siebie :D
MOD [ Generaďż˝ ]
Ptaq>>Wycofam ,jesli on wycofa.
Ptaq [ Centurion ]
MOD->nic innego nie miałem na myśli :)
"Jeżeli natomiast wycofa nagrodę za głowę MODa prosiłbym o wycofanie także bounty na Raptora"
Sformułowanie jest chyba jasne jeżeli chodzi o kolejność :)
MOD [ Generaďż˝ ]
Po prostu potwierdzilem ze sie zgadzam:)
darkomen2 [ Konsul ]
Jak to milo gdy sojusznicy maja takie same zdanie :)))
Poza tym szkoda kasy dla jakichs obcych hanterow.
MOD [ Generaďż˝ ]
W tym tygodniu poswiece sie i bede zmienial aligment na + zabijajac tylko bardziej zlych ode mnie:) i bawiac sie w dock-undock.Musze kupic ten energy transfer module.
Sinic [ ]
W kwestii #tdzk
Chyba tym pilniej musimy sie polaczyc z GC. Oni sa na tym kanale i moga dalej byc reprezentujac mocniejszy juz sojusz?
Wtedy nasza nieobecnosc przestanie byc problemem. I trzeba to zalatwic jak najszybciej. Zanim jakis silny sojusz w koncu zechce rozwalic tych nieznanych nikomu parweniuszy. ;)
I moze przestana polowac na nasze statki.
darkomen2 [ Konsul ]
Sinic -- jezeli brac pod uwage nasza obecnosc na forach miedzynarodowych to raczej do nas bardziej pasuje slowo parweniusz :)))

Sinic [ ]
Darkomen2 -->
Wlasnie o nas mowie :)
Sinic [ ]
Ok zgodnie z zyczeniem Bialego poradnik dla rekrutow.
Przede wszystkim przyjmuje zalozenie, ze beda oni wszyscy rasy Wraith. Jest coraz wiecej hunterow i coraz trudniej przetrwac. A jak na razie nikt nas nie ceni i system 25 tez nie jest bezpieczny. Mozemy rasy roznicowac pozniej.
A Wright nie ma minusow do ladownosci i calkiem dobrze walczy.
A wiec zaczynamy.
A - Po przystapieniu do sojuszu jestes pozostawiony samemu sobie przez okres poczatkowy. Moze on trwac minuty, moze dni, wszystko zalezy od Ciebie. W tym czasie musisz sie zapoznac z podstawowymi zasadami zwiazanymi z interfejsem gry.
1) Level i Exp - Wzrost doswiadczenia i awansowanie na kolejne poziomy. Jestes coraz bardziej ceniony przez innych pilotow i rzadziej atakowany. Lvl ma rowniez wplyw na celnosc strzelania podczas walki.
2) Turns - o kazdej pelnej godzinie dostajesz nowe tury w ilosci rownej szybkosci (speed) Twojego statku. Jednak zeby zobaczyc nowe przyznane tury trzeba sie wylogowac i ponownie zalogowac. Podczas gry sie one nie pojawiaja. Maksymalna liczba tur rowna jest speed*200. Wiec mozesz je spokojnie magazynowac przez 200 godzin i nie musisz sie spieszyc z ich wykorzystywaniem.
a - Newbie Turns - 800 tur, ktore daja pelna nietykalnosc. W tym czasie nikt nie moze cie zestrzelic, ale i ty do nikogo nie mozesz strzelac. Jest to czas przeznaczony na pelne poznanie gry. Pod zadnym pozorem nigdy sam ich nie zdejmuj. Ciesz sie, gdy je masz, i wykorzystuj do konca.
b - Exploratory Turns - zostaw je na razie w spokoju. Dostaniesz informacje, kiedy masz je zdjac. Nie maja wiekszego znaczenia.
3) Mapy
a - Galaxy Map - pokazuje wszystkie systemy w galaktyce. Po kliknieciu na dany system otwiera sie System Map. Umozliwia zaplanowanie trasy miedzy poszczegolnymi systemami. Znajdowanie obiektow w innych systemach.
b - System Map - pokazuje mape systemu, w ktorym sie aktualnie znajdujesz. Mapa jest podzielona na sektory. Zwroc uwage na numeracje sektorow i zorientuj sie w sposobie przemieszczania miedzy nimi. Pomiedzy sektorami mozesz przechodzic tylko w linii poziomej i pionowej. Ponizej mapy sektorow jest wykaz portow i stacji (z nazwami). Po prawej ich stronie jest wykaz towarow sprzedawanych i kupowanych przez dany port. Naucz sie nim poslugiwac. Pozwoli ci to na wybieranie tras handlowych i zapobiegnie dokowaniu w portach, ktore nie kupia twojego ladunku. Przeprowadz kilka transakcji. Przeprowadz kilka podrozy handlowych miedzy portami.
c - Navigation
c1 - Pilot Cours - wpisujesz numer sektora do ktorego chcesz leciec.
c2 - Add Waypoints - wpisujesz numery sektorow posrednich swojej trasy. Zakrety, Jump Node.
- Jesli dobrze opanujesz system sterowania statkiem, to potrafisz sam byc swoim systemem nawigacji. Ale potrafi to byc przydatne, szczegolnie na dluzszych trasach. Pozwala uniknac pomylek w kierunku loty i zapobiega zatrzymywaniu sie w sektorach na chwile namyslu, ktora konczy sie zestrzeleniem. Poprobuj praktycznie dzialania nawigacji.
4) Notice - zagladaj tu bardzo czesto. W tym miejscu sa podane komunikaty o ostatnich zestrzeleniach. Mozesz sie dowiedziec gdzie jest teraz najniebezpieczniej, gdzie operuja hunterzy, jakich sektorow unikac. Dzieki tej opcji mozesz o wiele dluzej pozyc.
Czesc pierwsza, jeszcze niepelna. Prosze o opinie i propozycje zmian.
Sinic [ ]
5) Online Players - Pozwala sprawdzic ilu graczy jest aktualnie w sieci. Ogolnie w godzinach rannych (naszego czasu) jest ich najmniej. Wtedy najlepiej latac do niebezpiecznych sektorow po zakup nowego sprzetu. Oczywiscie caly czas sprawdzajac Notice, czy jakis hunter sie tam jednak nie placze.
6) Weapons - opcja z prawej strony interfejsu. Po wejsciu zaznacz opcje "No Weapons and Evade Only" - zwieksza manewrowosc podczas walki. Moze pomoc uniknac zestrzelenia. Choc gdy jestes na niskim poziomie, a i pozniej przeciwko dobremu hunterowi, niestety niewiele pomoze.
Gdy powyzsze instrukcje sa opanowane, przystepujemy do wlasciwej gry.
1) Jesli masz jeszcze Exploratory Turns, to przy ich pomocy zerujesz konto. Tracisz exp i kase i zaczynasz od nowa. W przeciwnym razie zakladasz nowego pilota. Instrukcje dodatkowe w razie zaistnienia potrzeby.
2) Jestes w Shadow Station - lecisz prosto do Concentric Station w systemie Nexus. Po drodze nigdzie sie nie zatrzymujesz, nic nie robisz. Ma to byc przelot jak najkrotszy, bez niepotrzebnej straty tur Newbie. Jak popelnisz blad, to Exploratory Turns i od nowa. Strata czasu niewielka, a w przyszlosci to procentuje.
Czaesc nastepna ;)
Sinic [ ]
2) Jestes w ...... Station - lecisz prosto do Concentric Station w systemie Nexus. Po drodze nigdzie sie nie zatrzymujesz, nic nie robisz. Ma to byc przelot jak najkrotszy, bez niepotrzebnej straty tur Newbie. Jak popelnisz blad, to Exploratory Turns i od nowa. Strata czasu niewielka, a w przyszlosci to procentuje.
Zmiana pkt 2
Dzikh [ Pretorianin ]
Sinic--->
Myśle,że warto też napisać,że lvl ma także wpływ na unik i widoczność.Czyli traderzy i resourcerzy też nie powinni lekceważyc jego znaczenia:)
BTW Ktos wie czy przywrócą kiedys alliance list?Tak tylko sie zastanawiam na którym miejscu jesteśmy:)
Sinic [ ]
3) Dostajesz pozyczke w wysokosci 330 mln. Kupujesz Statek Freighter i do niego 11*cargo i 2*main engine. Pozniej dokupujesz Subspace Jump Drive - pozwala na poruszanie sie w obrebie systemu do dowolnego sektora ze strata 20 tur. Wykorzystywany do dalszych podrozy, lub omijania miejsc szczegolnie niebezpiecznych.
Osoby grajace mniej (np. brak stalego dostepu do netu) kupuja 13*cargo, bez main engine. Daje to mniej tur, przy zwiekszonej ladownosci. Wyrownuje predkosc pozyskiwania exp i pieniedzy.
4) Rasa Wraith - natychmiast wlacza Cloaking Device i nigdy go nie wylacza
5) Podstawy uzywania Freightera - jest to statek handlowy i do tego celu wlasnie sluzy. Do 20 lvl jest zalecany do zdobywania exp i pieniedzy (tego przede wszystkim).
Podstawowa zasada jest kupowanie towarow, gdy jest ich w porcie 20 000. Sprzedaje sie przy ilosci 0 w porcie. Taka idealna sytuacja jest oczywiscie wyjatkowa. Jednak nalezy sie starac do niej stosowac. Lepiej poczekac pol godzimy (reset portu o kazdej pelnej i polowie godziny) na zmiane cen, niz kupowac drogo. Taka taktyka pozwala zarabiac najwiecej pieniedzy i exp. A szczegolnie podczas tur Newbie nalezy to maksymalnie wykorzystac. Najtansze towary daja najwiecej exp i odwrotnie. Wyjatkiem sa towary nielegalne: narkotyki, niewolnicy i bron. Na poczatku mozesz handlowac tylko narkotykami. Daja one najwiekszy dochod i spory przyrost exp. Jednak czasem w porcie ladunek nielegalny moze zostac skonfiskowany. Powoduje to spadek alignment, strate 10 tur, ladunku i czesci pieniedzy bedacych na pokladzie. Jednak przy alignment 0 kontrole sa bardzo rzadkie, wiec oplaca sie handlowac. Rasy nie-Wraith moga to wykorzystac do szybkiego obnizenia alignment. Wystarczy zabrac niewielki ladunek narkotykow i poleciec do portu z, najlepiej, wyzszym alignment. Dzieki temu mozna go szybko obnizyc i kupic wreszcie Cloaking Device, ktory jest dostepny tylko przy niskim.
Korzystajac z System Map nalezy bardzo dokladnie planowac swoje podroze handlowe. Niedopuszczalne sa "puste" przeloty. Biorac ladunek w porcie lecisz do takiego, ktory go kupi i ma inny towar, ktory mozesz zawiezc z powrotem lub do innego pobliskiego portu. Najlepiej latac wahadlem miedzy dwoma, trzema portami. Gdy ilosc towaroe, ktorymi handlujesz, zbliza sie do minimum, nie ma gdzie sprzedawac, mozesz sie rozejrzec za dalszym kursem (z ladunkiem). Jednak docelowy port musi odbierac ten ladunek i miec inny, ktory sprzedasz w kolejnym pobliskim porcie. I tu mozesz ponownie zastosowac takie wahadlo. Jesli brak takich mozliwosci, to lepiej poczekac lub nawet sie wylogowac i wejsc pozniej. Porty sie zresetuja i bedzie mozna ponownie miec zyskowne kursy.
Czasem mozesz dopuscic do pustego przelotu, jednak nalezy dobrze przemyslec jego cel i korzysci. Szczegolnie podczas tur Newbie nalezy grac bardzo uwaznie. Im wiekszy poziom wtedy osiagniesz, im wiecej pieniedzy zarobisz, tym pozniejsza gra bedzie przyjemniejsza i latwiejsza.
Uwazne handlowanie przy pomocy takiego statku da dziennie ponad 100 (nawet 200) mln i duzy przyrost expa. A podczas tur Newbie mozesz zarobic setki milionow i zwrocic dlug do sojuszu. ;)
6) I koncowka. Tury Newbie sie niestety szybko koncza. Jesli jestes Wraith, to musisz byc wtedy w dowolnym malym systemie, gdzie sie niewiele dzieje (czytaj Notice). A jestes Wraith, czy nie, to zawsze najlepiej udac sie do systemu Cryos (25) pod ochrone sojuszu. Tam jest nasza glowna baza.
Jesli bedziesz ostrozny, bedziesz czytac Notice, to mozesz latac spokojnie i nikt nie bedzie cie atakowal. Przy statku cywilnym kazdy atak niemal konczy sie natychmiastowym zniszczeniem statku bez mozliwosci reakcji. wiec lepiej nie byc zaatakowanym.
Powodzenia
Ok cos dodac, cos ujac. Jestem gotowy na propozycje.

Tiamath [ Konsul ]
Sinic: Jak już tak opisujesz to może lepiej od razu opisać cały interface gry z wszystkimi możliwymi opcjami. Można by to wrzucić na naszą stronkę i skierować rekrutów żeby sobie poczytali polski lub angielski opis:)
Porady co zrobić na początku gry są niezłe i można je też wrzucić na stronkę razem z w/w opisem imterface'u.
Poza tym dorzuciłbym jakieś design'y statków dla początkujących np: frighter, resourcer.
I nie ograniczałbym rekrutów do wraith'ów lecz opisał każdą rasę i pozwolił rekrutowi wybrać kim chce grać i co robić (między innymi dlatego zmieniłem tamaranina na zalluna ponieważ uważałem że brakuje nam tej "wytrzymałości pancerza" i miałem dosyć dostawania w dupę od każdego huntera).
Osobiście uważam że zalluni najlepiej nadają się do raid'owania portów, wraith'y i derivianie do huntowania a tamaranie i snivy do handlowania/wydobywki lub repair carrierów. Jeśli czegoś nam zabraknie w sojuszu to kiepsko nas widzę.
aaa.... nie wiem za bardzo gdzie podczepić quellarów ale wydaje mi się że ze względu na możliwość kupowania wszelakiego ekwipunku i zwiększone szanse na zauważenie należałoby ich podczepić do port-riderów (w końcu battle z 10 f.mortarami i 10-15 triadami swoje robi:))))) a nie do hunterów

Sinic [ ]
Dzikh -->
Wszyscy rekruci pytaja sie jak walczyc. ;)
Odpowiadam, ze musz poczekac do lvl 30. Niech sie specjalnie nie interesuja czyms, co spowoduje tylko szybki zgon. ;)
Na razie powinni nauczyc sie zdobywac exp i kase i ukrywac. :)
Tiamath [ Konsul ]
No i z pośpiechu zapomniałem o Kitarianach. Ci według mnie należą do hunterów, zwłaszcza w superman. shipach:)))
Sinic [ ]
Tiamath -->
Pisalem to na bierzaco, w miare jak sobie przypominalem cos. Jednak w razie watpliwosci zawsze odpowiem im na konkretne pytania. Chyba zawarlem wszystko co o interfejsie powinni wiedziec. Designy statkow tez sa podane. Choc to ja o tym decyduje.;) Ale z czasem, gdy stanie sie im to potrzebne, naucza sie reszty o interfejsie i projektowaniu statkow na stronie Madoxa.
A o Wraith jest tylko wstep, skierowany zreszta do starszych graczy. W tekscie byl tylko jeden wpis ustalajacy jako startowa Shadow, ale to juz zmienilem.
Sinic [ ]
A zalety i wady ras sa opisane w FAQ na stronie hordy

Tiamath [ Konsul ]
???????????????????????????
The Outer Limits has negotiated a Non-Agression Pact with Silver Horde..
???????????????????????????
Trzecia SH?
Tiamath [ Konsul ]
Bo widzę że kropka ma NAP z Outer Limits
Dzikh [ Pretorianin ]
Tiamath-->Nie ma SH z dwoma kropkami,po prostu ta druga kropka to na koniec zdania:)A to właśnie SH. podpisała NAP z TOL:)
darkomen2 [ Konsul ]
Nie chce byc niegrzeczny ale jaki jest sens podpisywac pakt z takim sojuszem jak TOL - 2 graczy na niskich lev, szkoda pkt.
d333d333 [ Silber Kreuz ]
hehe troche dziwnie to wyglada :)
Rav_s [ Konsul ]
Ale sie tych rekrutow u nas namnozylo :) , dzisiaj dobilismy 30 i Bialy musial wyrzucic dwie osoby ktore juz dawno sie nie logowaly. W zwiazku z tym ze u nas jest tak duzo ludzi, byc moze w najblizszym czasie dojda do was 3 osoby: Lenaos, Burton i Droll. Jak chcecie innych rekrutow to porozmawiajcie z nimi moze sie zgodza :) nas opuscic :(
Sinic [ ]
Rav_s -->
Chyba w pore sie zglosilem. Choc z drugiej strony juz mi sie okienka zaczely mnozyc i ksywki i przyciski mylic. Mam podzielna uwage, ale nie az tak. ;))
Tiamath [ Konsul ]
Sinic: zlóż do kupy to co napisałeś, wyślij do Gryffina niech to wklei na stronę a każdy rekrut ma obowiązek zapoznać się z treścią stronki naszej lub z helpem w TDZK

Darkdawn [ Chor��y ]
Jak slusznie zauwazyl Ptaq nasz konatakty ze spolecznoscia galaktyczna krotko mowiac kuleja :)
Dzis zatem przetestowano serva podanego przez Ptaq i stwierdzono ze dziala. O tej pory zatem wszyscy laczacy sie przez irca proszeni sa o laczenia sie na server www.nihilogic.dk
port: 6667
Kanaly:
#tdzk -glowny kanal spolecznosci
#silverhorde - czyli naszego sojuszu
#corsairs - nasi sojusznicy u ktorych wywolalismy szok naszym naglym pojawieniem ;) Chyba mysleli ze zbladzilismy w bezmiarze kosmosu albo czarna dziura nas porwala:)
plus dzisiatki kanalow innych sojuszy czyli najszybsze (czyli na biezaco) zalatwianie z mozliwych spraw
Ludzie znajacy choc troche angielskiego obowiazkowa obecnosc ci co chca jego znajmosc poszerzyc jeszcze bardziej :) A w ogole wszyscy niech sie przemoga w sobie i zaczna tego Irca uzywac (najpierw byl irc a pozniej powstaly www.chaty i gadu gadu i komorki tesz ;)
Pytanie jak sie polaczyc (najczestsze)
Jezeli mamy mirca to Options > Add > wpisujemy adres serva czyli www.nihilogic.dk w odopowiednie miejsce > OK > jezeli chcemy sie polaczyc na drugi server a nie chcemy sie rozlaczac z tym na ktorym jestesmy zaznaczamy New Server Window > I klikamy connect to server
Jestesmy zalogowani na server i teraz juz tylko zostaje nam wejsc na kanal czyli piszemy komende
/j #silverhorde Ewentualnie jeszcze /j #tdzk i /j# corsairs
Albo jak slusznie zauwazyl Gareth dla tych co maja problemy z kalwiszami i komendami:
"Łatwiej jest zalogować się na serwerze, znaleźć opcję "list channels". To jest lista wszystkich dostępnych kanałów. wystarczy kliknąć na kanał i się podłączasz:))"
Prodi [ Legionista ]
poczytałem, zrozuiałem....a teraz trzeba zarobic na oddanie pozyczki :)
Sinic [ ]
A - Po przystapieniu do sojuszu jestes pozostawiony samemu sobie przez okres poczatkowy. Moze on trwac minuty, moze dni, wszystko zalezy od Ciebie. W tym czasie musisz sie zapoznac z podstawowymi zasadami zwiazanymi z interfejsem gry.
1) Level i Exp - Wzrost doswiadczenia i awansowanie na kolejne poziomy. Jestes coraz bardziej ceniony przez innych pilotow i rzadziej atakowany. Lvl ma rowniez wplyw na celnosc strzelania podczas walki.
2) Turns - o kazdej pelnej godzinie dostajesz nowe tury w ilosci rownej szybkosci (speed) Twojego statku. Jednak zeby zobaczyc nowe przyznane tury trzeba sie wylogowac i ponownie zalogowac. Podczas gry sie one nie pojawiaja. Maksymalna liczba tur rowna jest speed*200. Wiec mozesz je spokojnie magazynowac przez 200 godzin i nie musisz sie spieszyc z ich wykorzystywaniem.
a - Newbie Turns - 800 tur, ktore daja pelna nietykalnosc. W tym czasie nikt nie moze cie zestrzelic, ale i ty do nikogo nie mozesz strzelac. Jest to czas przeznaczony na pelne poznanie gry. Pod zadnym pozorem nigdy sam ich nie zdejmuj. Ciesz sie, gdy je masz, i wykorzystuj do konca.
b - Exploratory Turns - zostaw je na razie w spokoju. Dostaniesz informacje, kiedy masz je zdjac. Nie maja wiekszego znaczenia.
3) Mapy
a - Galaxy Map - pokazuje wszystkie systemy w galaktyce. Po kliknieciu na dany system otwiera sie System Map. Umozliwia zaplanowanie trasy miedzy poszczegolnymi systemami. Znajdowanie obiektow w innych systemach.
b - System Map - pokazuje mape systemu, w ktorym sie aktualnie znajdujesz. Mapa jest podzielona na sektory. Zwroc uwage na numeracje sektorow i zorientuj sie w sposobie przemieszczania miedzy nimi. Pomiedzy sektorami mozesz przechodzic tylko w linii poziomej i pionowej. Ponizej mapy sektorow jest wykaz portow i stacji (z nazwami). Po prawej ich stronie jest wykaz towarow sprzedawanych i kupowanych przez dany port. Naucz sie nim poslugiwac. Pozwoli ci to na wybieranie tras handlowych i zapobiegnie dokowaniu w portach, ktore nie kupia twojego ladunku. Przeprowadz kilka transakcji. Przeprowadz kilka podrozy handlowych miedzy portami.
c - Navigation
c1 - Pilot Cours - wpisujesz numer sektora do ktorego chcesz leciec.
c2 - Add Waypoints - wpisujesz numery sektorow posrednich swojej trasy. Zakrety, Jump Node.
- Jesli dobrze opanujesz system sterowania statkiem, to potrafisz sam byc swoim systemem nawigacji. Ale potrafi to byc przydatne, szczegolnie na dluzszych trasach. Pozwala uniknac pomylek w kierunku loty i zapobiega zatrzymywaniu sie w sektorach na chwile namyslu, ktora konczy sie zestrzeleniem. Poprobuj praktycznie dzialania nawigacji.
4) Notice - zagladaj tu bardzo czesto. W tym miejscu sa podane komunikaty o ostatnich zestrzeleniach. Mozesz sie dowiedziec gdzie jest teraz najniebezpieczniej, gdzie operuja hunterzy, jakich sektorow unikac. Dzieki tej opcji mozesz o wiele dluzej pozyc
5) Online Players - Pozwala sprawdzic ilu graczy jest aktualnie w sieci. Ogolnie w godzinach rannych (naszego czasu) jest ich najmniej. Wtedy najlepiej latac do niebezpiecznych sektorow po zakup nowego sprzetu. Oczywiscie caly czas sprawdzajac Notice, czy jakis hunter sie tam jednak nie placze.
6) Weapons - opcja z prawej strony interfejsu. Po wejsciu zaznacz opcje "No Weapons and Evade Only" - zwieksza manewrowosc podczas walki. Moze pomoc uniknac zestrzelenia. Choc gdy jestes na niskim poziomie, a i pozniej przeciwko dobremu hunterowi, niestety niewiele pomoze.
Gdy powyzsze instrukcje sa opanowane, przystepujemy do wlasciwej gry.
1) Jesli masz jeszcze Exploratory Turns, to przy ich pomocy zerujesz konto. Tracisz exp i kase i zaczynasz od nowa. W przeciwnym razie zakladasz nowego pilota. Instrukcje dodatkowe w razie zaistnienia potrzeby.
2) Jestes w ...... Station - lecisz prosto do Concentric Station w systemie Nexus. Po drodze nigdzie sie nie zatrzymujesz, nic nie robisz. Ma to byc przelot jak najkrotszy, bez niepotrzebnej straty tur Newbie. Jak popelnisz blad, to Exploratory Turns i od nowa. Strata czasu niewielka, a w przyszlosci to procentuje.
3) Dostajesz pozyczke w wysokosci 330 mln. Kupujesz Statek Freighter i do niego 11*cargo i 2*main engine. Pozniej dokupujesz Subspace Jump Drive - pozwala na poruszanie sie w obrebie systemu do dowolnego sektora ze strata 20 tur. Wykorzystywany do dalszych podrozy, lub omijania miejsc szczegolnie niebezpiecznych.
Osoby grajace mniej (np. brak stalego dostepu do netu) kupuja 13*cargo, bez main engine. Daje to mniej tur, przy zwiekszonej ladownosci. Wyrownuje predkosc pozyskiwania exp i pieniedzy.
4) Rasa Wraith - natychmiast wlacza Cloaking Device i nigdy go nie wylacza
5) Podstawy uzywania Freightera - jest to statek handlowy i do tego celu wlasnie sluzy. Do 20 lvl jest zalecany do zdobywania exp i pieniedzy (tego przede wszystkim).
Podstawowa zasada jest kupowanie towarow, gdy jest ich w porcie 20 000. Sprzedaje sie przy ilosci 0 w porcie. Taka idealna sytuacja jest oczywiscie wyjatkowa. Jednak nalezy sie starac do niej stosowac. Lepiej poczekac pol godzimy (reset portu o kazdej pelnej i polowie godziny) na zmiane cen, niz kupowac drogo. Taka taktyka pozwala zarabiac najwiecej pieniedzy i exp. A szczegolnie podczas tur Newbie nalezy to maksymalnie wykorzystac. Najtansze towary daja najwiecej exp i odwrotnie. Wyjatkiem sa towary nielegalne: narkotyki, niewolnicy i bron. Na poczatku mozesz handlowac tylko narkotykami. Daja one najwiekszy dochod i spory przyrost exp. Jednak czasem w porcie ladunek nielegalny moze zostac skonfiskowany. Powoduje to spadek alignment, strate 10 tur, ladunku i czesci pieniedzy bedacych na pokladzie. Jednak przy alignment 0 kontrole sa bardzo rzadkie, wiec oplaca sie handlowac. Rasy nie-Wraith moga to wykorzystac do szybkiego obnizenia alignment. Wystarczy zabrac niewielki ladunek narkotykow i poleciec do portu z, najlepiej, wyzszym alignment. Dzieki temu mozna go szybko obnizyc i kupic wreszcie Cloaking Device, ktory jest dostepny tylko przy niskim.
Korzystajac z System Map nalezy bardzo dokladnie planowac swoje podroze handlowe. Niedopuszczalne sa "puste" przeloty. Biorac ladunek w porcie lecisz do takiego, ktory go kupi i ma inny towar, ktory mozesz zawiezc z powrotem lub do innego pobliskiego portu. Najlepiej latac wahadlem miedzy dwoma, trzema portami. Gdy ilosc towaroe, ktorymi handlujesz, zbliza sie do minimum, nie ma gdzie sprzedawac, mozesz sie rozejrzec za dalszym kursem (z ladunkiem). Jednak docelowy port musi odbierac ten ladunek i miec inny, ktory sprzedasz w kolejnym pobliskim porcie. I tu mozesz ponownie zastosowac takie wahadlo. Jesli brak takich mozliwosci, to lepiej poczekac lub nawet sie wylogowac i wejsc pozniej. Porty sie zresetuja i bedzie mozna ponownie miec zyskowne kursy.
Czasem mozesz dopuscic do pustego przelotu, jednak nalezy dobrze przemyslec jego cel i korzysci. Szczegolnie podczas tur Newbie nalezy grac bardzo uwaznie. Im wiekszy poziom wtedy osiagniesz, im wiecej pieniedzy zarobisz, tym pozniejsza gra bedzie przyjemniejsza i latwiejsza.
Uwazne handlowanie przy pomocy takiego statku da dziennie ponad 100 (nawet 200) mln i duzy przyrost expa. A podczas tur Newbie mozesz zarobic setki milionow i zwrocic dlug do sojuszu. ;)
6) I koncowka. Tury Newbie sie niestety szybko koncza. Jesli jestes Wraith, to musisz byc wtedy w dowolnym malym systemie, gdzie sie niewiele dzieje (czytaj Notice). A jestes Wraith, czy nie, to zawsze najlepiej udac sie do systemu Cryos (25) pod ochrone sojuszu. Tam jest nasza glowna baza.
Jesli bedziesz ostrozny, bedziesz czytac Notice, to mozesz latac spokojnie i nikt nie bedzie cie atakowal. Przy statku cywilnym kazdy atak niemal konczy sie natychmiastowym zniszczeniem statku bez mozliwosci reakcji. wiec lepiej nie byc zaatakowanym.
Powodzenia
Skompletowane. Wysle Gryffinowi jak to zabaczy. ;))
Sinic [ ]
A - Po przystapieniu do sojuszu jestes pozostawiony samemu sobie przez okres poczatkowy. Moze on trwac minuty, moze dni, wszystko zalezy od Ciebie. W tym czasie musisz sie zapoznac z podstawowymi zasadami zwiazanymi z interfejsem gry.
1) Level i Exp - Wzrost doswiadczenia i awansowanie na kolejne poziomy. Jestes coraz bardziej ceniony przez innych pilotow i rzadziej atakowany. Lvl ma rowniez wplyw na celnosc strzelania podczas walki.
2) Turns - o kazdej pelnej godzinie dostajesz nowe tury w ilosci rownej szybkosci (speed) Twojego statku. Jednak zeby zobaczyc nowe przyznane tury trzeba sie wylogowac i ponownie zalogowac. Podczas gry sie one nie pojawiaja. Maksymalna liczba tur rowna jest speed*200. Wiec mozesz je spokojnie magazynowac przez 200 godzin i nie musisz sie spieszyc z ich wykorzystywaniem.
a - Newbie Turns - 800 tur, ktore daja pelna nietykalnosc. W tym czasie nikt nie moze cie zestrzelic, ale i ty do nikogo nie mozesz strzelac. Jest to czas przeznaczony na pelne poznanie gry. Pod zadnym pozorem nigdy sam ich nie zdejmuj. Ciesz sie, gdy je masz, i wykorzystuj do konca.
b - Exploratory Turns - zostaw je na razie w spokoju. Dostaniesz informacje, kiedy masz je zdjac. Nie maja wiekszego znaczenia.
3) Mapy
a - Galaxy Map - pokazuje wszystkie systemy w galaktyce. Po kliknieciu na dany system otwiera sie System Map. Umozliwia zaplanowanie trasy miedzy poszczegolnymi systemami. Znajdowanie obiektow w innych systemach.
b - System Map - pokazuje mape systemu, w ktorym sie aktualnie znajdujesz. Mapa jest podzielona na sektory. Zwroc uwage na numeracje sektorow i zorientuj sie w sposobie przemieszczania miedzy nimi. Pomiedzy sektorami mozesz przechodzic tylko w linii poziomej i pionowej. Ponizej mapy sektorow jest wykaz portow i stacji (z nazwami). Po prawej ich stronie jest wykaz towarow sprzedawanych i kupowanych przez dany port. Naucz sie nim poslugiwac. Pozwoli ci to na wybieranie tras handlowych i zapobiegnie dokowaniu w portach, ktore nie kupia twojego ladunku. Przeprowadz kilka transakcji. Przeprowadz kilka podrozy handlowych miedzy portami.
c - Navigation
c1 - Pilot Cours - wpisujesz numer sektora do ktorego chcesz leciec.
c2 - Add Waypoints - wpisujesz numery sektorow posrednich swojej trasy. Zakrety, Jump Node.
- Jesli dobrze opanujesz system sterowania statkiem, to potrafisz sam byc swoim systemem nawigacji. Ale potrafi to byc przydatne, szczegolnie na dluzszych trasach. Pozwala uniknac pomylek w kierunku loty i zapobiega zatrzymywaniu sie w sektorach na chwile namyslu, ktora konczy sie zestrzeleniem. Poprobuj praktycznie dzialania nawigacji.
4) Notice - zagladaj tu bardzo czesto. W tym miejscu sa podane komunikaty o ostatnich zestrzeleniach. Mozesz sie dowiedziec gdzie jest teraz najniebezpieczniej, gdzie operuja hunterzy, jakich sektorow unikac. Dzieki tej opcji mozesz o wiele dluzej pozyc
5) Online Players - Pozwala sprawdzic ilu graczy jest aktualnie w sieci. Ogolnie w godzinach rannych (naszego czasu) jest ich najmniej. Wtedy najlepiej latac do niebezpiecznych sektorow po zakup nowego sprzetu. Oczywiscie caly czas sprawdzajac Notice, czy jakis hunter sie tam jednak nie placze.
6) Weapons - opcja z prawej strony interfejsu. Po wejsciu zaznacz opcje "No Weapons and Evade Only" - zwieksza manewrowosc podczas walki. Moze pomoc uniknac zestrzelenia. Choc gdy jestes na niskim poziomie, a i pozniej przeciwko dobremu hunterowi, niestety niewiele pomoze.
Gdy powyzsze instrukcje sa opanowane, przystepujemy do wlasciwej gry.
1) Jesli masz jeszcze Exploratory Turns, to przy ich pomocy zerujesz konto. Tracisz exp i kase i zaczynasz od nowa. W przeciwnym razie zakladasz nowego pilota. Instrukcje dodatkowe w razie zaistnienia potrzeby.
2) Jestes w ...... Station - lecisz prosto do Concentric Station w systemie Nexus. Po drodze nigdzie sie nie zatrzymujesz, nic nie robisz. Ma to byc przelot jak najkrotszy, bez niepotrzebnej straty tur Newbie. Jak popelnisz blad, to Exploratory Turns i od nowa. Strata czasu niewielka, a w przyszlosci to procentuje.
3) Dostajesz pozyczke w wysokosci 330 mln. Kupujesz Statek Freighter i do niego 11*cargo i 2*main engine. Pozniej dokupujesz Subspace Jump Drive - pozwala na poruszanie sie w obrebie systemu do dowolnego sektora ze strata 20 tur. Wykorzystywany do dalszych podrozy, lub omijania miejsc szczegolnie niebezpiecznych.
Osoby grajace mniej (np. brak stalego dostepu do netu) kupuja 13*cargo, bez main engine. Daje to mniej tur, przy zwiekszonej ladownosci. Wyrownuje predkosc pozyskiwania exp i pieniedzy.
4) Rasa Wraith - natychmiast wlacza Cloaking Device i nigdy go nie wylacza
5) Podstawy uzywania Freightera - jest to statek handlowy i do tego celu wlasnie sluzy. Do 20 lvl jest zalecany do zdobywania exp i pieniedzy (tego przede wszystkim).
Podstawowa zasada jest kupowanie towarow, gdy jest ich w porcie 20 000. Sprzedaje sie przy ilosci 0 w porcie. Taka idealna sytuacja jest oczywiscie wyjatkowa. Jednak nalezy sie starac do niej stosowac. Lepiej poczekac pol godzimy (reset portu o kazdej pelnej i polowie godziny) na zmiane cen, niz kupowac drogo. Taka taktyka pozwala zarabiac najwiecej pieniedzy i exp. A szczegolnie podczas tur Newbie nalezy to maksymalnie wykorzystac. Najtansze towary daja najwiecej exp i odwrotnie. Wyjatkiem sa towary nielegalne: narkotyki, niewolnicy i bron. Na poczatku mozesz handlowac tylko narkotykami. Daja one najwiekszy dochod i spory przyrost exp. Jednak czasem w porcie ladunek nielegalny moze zostac skonfiskowany. Powoduje to spadek alignment, strate 10 tur, ladunku i czesci pieniedzy bedacych na pokladzie. Jednak przy alignment 0 kontrole sa bardzo rzadkie, wiec oplaca sie handlowac. Rasy nie-Wraith moga to wykorzystac do szybkiego obnizenia alignment. Wystarczy zabrac niewielki ladunek narkotykow i poleciec do portu z, najlepiej, wyzszym alignment. Dzieki temu mozna go szybko obnizyc i kupic wreszcie Cloaking Device, ktory jest dostepny tylko przy niskim.
Korzystajac z System Map nalezy bardzo dokladnie planowac swoje podroze handlowe. Niedopuszczalne sa "puste" przeloty. Biorac ladunek w porcie lecisz do takiego, ktory go kupi i ma inny towar, ktory mozesz zawiezc z powrotem lub do innego pobliskiego portu. Najlepiej latac wahadlem miedzy dwoma, trzema portami. Gdy ilosc towaroe, ktorymi handlujesz, zbliza sie do minimum, nie ma gdzie sprzedawac, mozesz sie rozejrzec za dalszym kursem (z ladunkiem). Jednak docelowy port musi odbierac ten ladunek i miec inny, ktory sprzedasz w kolejnym pobliskim porcie. I tu mozesz ponownie zastosowac takie wahadlo. Jesli brak takich mozliwosci, to lepiej poczekac lub nawet sie wylogowac i wejsc pozniej. Porty sie zresetuja i bedzie mozna ponownie miec zyskowne kursy.
Czasem mozesz dopuscic do pustego przelotu, jednak nalezy dobrze przemyslec jego cel i korzysci. Szczegolnie podczas tur Newbie nalezy grac bardzo uwaznie. Im wiekszy poziom wtedy osiagniesz, im wiecej pieniedzy zarobisz, tym pozniejsza gra bedzie przyjemniejsza i latwiejsza.
Uwazne handlowanie przy pomocy takiego statku da dziennie ponad 100 (nawet 200) mln i duzy przyrost expa. A podczas tur Newbie mozesz zarobic setki milionow i zwrocic dlug do sojuszu. ;)
6) I koncowka. Tury Newbie sie niestety szybko koncza. Jesli jestes Wraith, to musisz byc wtedy w dowolnym malym systemie, gdzie sie niewiele dzieje (czytaj Notice). A jestes Wraith, czy nie, to zawsze najlepiej udac sie do systemu Cryos (25) pod ochrone sojuszu. Tam jest nasza glowna baza.
Jesli bedziesz ostrozny, bedziesz czytac Notice, to mozesz latac spokojnie i nikt nie bedzie cie atakowal. Przy statku cywilnym kazdy atak niemal konczy sie natychmiastowym zniszczeniem statku bez mozliwosci reakcji. wiec lepiej nie byc zaatakowanym.
I jeszcze bardzo istotna rada. Nie opuszczaj portu, gdy widziales w nim silnego huntera z duza iloscia zabojstw na koncie. Dokad jest on online, to zawsze moze stac nad portem i czekac na ciebie. Jak ma silny sojusz i w nim kolejnego pilota z duza iloscia zabojstw bedacego online, to moze go wezwac, a sam sie wylogowac. na to tez uwazaj. Jakbys mial czekac nawet do rana (wiekszosc amerykancow wtedy spi ;)), to tak zrob. Taki hunter jest bardzo cierpliwy. Ja tak wlasnie zginalem, wiec wiem co mowie. :)
Powodzenia
Wersja ostateczna ;))

bialy kot [ Konsul ]
Wpadłem na pomysł, by dokładnie opisać interface. Na razie tylko początek, reszta jak zjem obiad i obejrzę film ;) Powiedzcie czy to ma sens w ogole, bo moze niepotrzebnie sie mecze...
1. Od góry:
a) Repair All Damage - naprawia uszkodzenia przy pomocy Repair Dronów/odpowiedniego equipment; wymaga tur
b) Repair EMP - to samo co powyżej, ale naprawia uszkodzenia EMP; wymaga tur
c) Activate/Deactivate Cloaking Device - aktywacja/deaktywacja urządzenia maskującego; opcja dostępna po zakupie Cloaking Device lub od razu po starcie (tylko rasa Wraith)
2. Podręczne okienko nawigacyjne. Po wpisaniu w nim interesującego nas sektora komputer pokładowy sam ustala najszybszą drogę dotarcia do niego.
3. Menu komunikacji, od lewej:
a) Combat Reports - raporty o działaniach bojowych; przeważnie widać tam nasze zgony ;)
b) Planet Reports - raporty o planecie
c) Force Reports - raporty o naszych rozstawionych dronach; Scout Drones informują nas o ruchach innych statków, Resource Drones o odkryciu nowych surowców w sektorze; także komunikaty o ew. walkach naszych dronów
d) Alliance Forum List - forum sojuszu
e) Messages - wszelka osobista korespondencja
4. Menu stacji, od lewego górnego rogu:
a) Port Goods - wszelkie towary jakie na danej stacji można sprzedać/kupić; także lista statków w porcie
b) Station Hangar - można tu zrobić upgrade swojego statku, dokupić dodatkowe wyposażenie (Equipment) oraz doładować osłony/moc/naprawić pancerz/kupić drony
c) Bank & Services - menu zarządzania naszymi finansami; można tu zarówno wpłacić jak i podjąć pieniądze z konta, przelać gotówkę na konto innego gracza lub na konto sojuszu, odszukać interesującego nas pilota oraz dać nagrodę za czyjąś głowę :)
d) Ship Dealer - tu można kupić nowy statek
e) Wepon Dealer - u uzbroimy swój statek
f) Leave Station - klikając na ten przycisk opuszczamy stację
5. Menu towarów - to tutaj kupujemy i sprzedajemy towary, czyli po prostu handlujemy; towary który możemy kupić oznaczone są zielonym napisem "selling", zaś te które możemy sprzedać czerwonym "buying"; kupujemy wpisując w okienku interesującą nas liczbę danego towaru i klikając na "buy", sprzedajemy w sposób analogiczny
6. Lewe menu, od góry:
6a), podręczne Menu Postaci, od góry:
a) Level - level naszej postaci
b) EXP - ilość zdobytego przez nas doświadczenia (wyżej) oraz ilość potrzebna do awansu na kolejny poziom (niżej)
c) Alignment - charakter naszej postaci, warunkuje nasz wstęp do stacji
d) $ - posiadana przez nas gotówka
e) Turns - ilość tur do wykorzystania
6b) Zegar - pokazuje aktualny galaktyczny czas (ta, serio? ;])
6c), Menu Główne, od góry:
a) System Map - mapa systemu w którym aktualnie się znajdujemy; w postaci oddzielnego okienka bądź nie
b) Navigation - menu nawigacji; tu możemy zlecić komputerowi ustalenie dłuższych tras
c) Galaxy Map - mapa całej galaktyki; klikając na wybranym systemie otwieramy jego szczegółową mapę
d) News - info o sojuszach i rajdach na porty
e) Notices - info o zestrzeleniach, bardzo ważne i pomocne
f) Online Players - lista graczy którzy wykonali ruch w przeciągu ostatnich 10 minut
g) Stats/Options - szczegółowe info o naszej postaci; można tu także dokonać zmian w ustawieniach konta (zmiana hasła, nazwy statku itd.)
h) Alliance - dokładna lista naszego wspaniałego, jedynego i potężnego Sojuszu! ;)
i) Alliance List - cała reszta nic nie wartych, nędznych i nic nieznaczących sOJUSZY (wyjątki - patrz zakładka "Relations" w "Alliance") ;))
j) Bounties - wszelkie nagrody za czyjąś głowę
k) Rankings - pełna lista ludzi z SH i SH. ;)))
l) Forces - dokładne info o rozstawieniu naszych dronów; sektory, liczby itd.
m) Planets - info o planetach należących do sojuszu
n) Web Board - oficjalne forum TDZK
o) Help - help ;)
p) Logout - logout ;)))

Sinic [ ]
Bialy -->
Mysle, ze jest to swietne. Ja tlumaczylem bardziej ogolnie i mozna to polaczyc. Najpierw twoj opis interfejsu, a pozniej moja taktyka gry. I to powinno zalatwiac juz zdecydowana wiekszosc pytan. :))
Ptaq [ Centurion ]
Jak już jesteście na nihilogic, radziłbym zarejestrować kanał i postawić chanserva na straży. Robi się to następująco:
1) najpierw rejestrujemy kanał:
/msg Chanserv REGISTER #silverhorde PW
gdzie PW to hasło
2) stawiamy straże :)
/msg Chanserv set #silverhorde guard on
3) dajemy stopień dostępu do channelu
/msg chanserv access #silverhorde add NAME ACCESS LVL
gdzie NAME to nick dla którego dajemy dostęp,
a ACCESS LVL to dostęp gdzie 10 oznacza autoop, a 5 autovoice
Jeżeli chodzi o rejestrowanie nicków, to wygląda to następująco:
/msg nickserv register PW
a gdy serv prosi o hasło to:
/msg nickserv identify PW
Miłego korzystania z nihilogic i IRCa. Jeżeli ktoś nie ma, lub nie może zainstalować irca, jest strona i applet postawiony na tym serwerze (ERIC). Adres poniżej:
Sinic [ ]
Nowy pilot MarVeeL wpadl wlasnie na sposob ominiecia Interdiction Field. Podczas gdy ja mu tlumaczylem, by probowal do skutku, on sie wylogowal i zalogowal ponownie. Sprawdzil to pozniej jeszcze raz i znow podzialalo. Wiec chyba znalazl zupelnie nowy sposob na ominiecie tego paskudztwa. :)

Ptaq [ Centurion ]
Uff, powiem tylko jedno z wami to niezłe utrapienie, ale fajnie jest nie nie???
I jeszcze jedno, żeby nie było w kólko tych samych pytań: Dater to JA.
Witajcie na IRCu, hehe :P

Ptaq [ Centurion ]
A, no i dla tych którzy mają problem z rejestracją łopatologicznie:
Gareth wchodzi na IRC jako SH|Gareth| (np. kreska :P
/msg nickserv register hasło
wychodzi i wchodzi jeszcze raz, nickserv informuje, że nick zajęty, pisze
/msg nickserv identify hasło
to wszystko, a żeby miec autoopa biły mu pisze w okienku SMIN:
/msg chanserv access #silverhorde add SH|Gareth| 10
i ma autoopa przy każdym wejsciu na #silverhorde
Chanserv i autoop broni was przed przejęciem kanału jeśli jest on zarejestrowany (a jest), kto ma operation status może kickować, banować, ignorować dupków takich jak raptor, gdyby chciał wejść i zbluzgać MODa :D
BTW jeśli chodzi o Raptora, dostał od nas ultimatum, żeby w ciągu 24 godzin wycofać bounty na MODa. Jako że to uparty gówniarz napewno tego nie zrobi, więc jutro o tej porze zaczynamy polowanie na niego :P
LooZ^ [ be free like a bird ]
Ptaq : No wlasnie, fajnie jest! :) Obcokrajowcow uczymy polskiego :>>
Sinic : Nowy pilot chyba wlasnie wyszedl z sojuszu ;P I co do tego problemu to ja zawsze klikalem do skutku i max za 3 razem szlo dalej :)

Sinic [ ]
Jeden z "moich" rekrutow juz placi podatki. :))
Sinic [ ]
LooZ -->
Jest, jest i jakos sobie radzi. A jego sposob nie zabiera tur :)

Qna [ Konsul ]
Dajcie trochę kasy na planetę bo mam mnóstwo tur i nie mogę nic zbudować :(
Tiamath [ Konsul ]
No nie wierzę. Jakiś dupek zaatakował moje 50 CDronów (na neutral of corz) i zginął. Zostawiłem drony żeby zrobić przebudowę statku a ten dupek je zaatakował:)))))))))))))))))))))))
Gareth (3089) piloting Sector Forces destroyed you cant see me, owned by wraith666 (2710), in Sector 18887.

Sinic [ ]
Tiamath -->
Najlepsza jest w tym nazwa jego statku. ;))
A po co, ja sie pytam? Sam sie wpakuje. ;))
Prodi [ Legionista ]
Moze mi ktos wyjasnic, jak to jest z ym ukrywaniem sie (cloak), jak to sie liczy , kiedy ktos moze mnie zobaczyc? itp
MOD [ Generaďż˝ ]
Prodi>>Cloak daje -100 do widzialnosci ciebie w sektorze.W kazdym sektorze jest okreslona widzialnosc.
Nie znam sie na tym dokladnie ale by miec szanse cie zobaczyc to ogolna widzialnosc musi byc wieksza od zera.
przyklad
widzialnosc sectora 100% ty jestes np.Wraithem i masz -125%
1 scout dron(drona zwiadowcza) w sektorze lub na statku dodaje +1 do tego rownania(dla derivian +2)
scannery dodaja +25
a tu cale rownanie szansy zeby cie zobaczyc
Percentage% = Sector Visibility * ((100 + Scanners + Scout Drones + Racial Mods + Effects of War + ((Player Level - Other Ship's Player Level) * 1.5)) / 100) - (Cloak + Racial Mods + Aura Effects)
Prodi [ Legionista ]
dzieki
KANGUR [ Pretorianin ]
Opis Raidu na porty:
1. czym jest raid ?
Raid ma miejsce, gdy używamy statków do ataku na porty/stacje/planety. Porty i stacje się atakowane dla kasy i aby zniszczyć statki tam będące. Planety atakujemy aby je zdobyć i/lub aby zniszczyć statki tam będące.
Raid wymaga specjalnego projektu statku. Atakująca drużyna składa się z 3-5 statków, statki których zawierają:
- znaczną ilość shield/amour (shields są dobrą obroną przeciw dronom – jeśli masz dość wysoki level i utrzymasz niski poziom EMP. Jednakże przeciw portom wyższym niż level 5 jeden z was prawdopodobnie i tak zginie – dlatego skupcie się na amour. Amour jest silniejsza obroną i wytrzymała przeciw dronom, ale jest podatne na zniszczenie EMP- co spowoduje, że broń przestanie działać.
- Porty level 1 makją minimum 510 dronów, im level jest wyższy tym o wiele, wiele gorzej. Dlatego ważnym jest posiadanie odpowiednio dużej siły ognia.
- Szybkie niszczenie amour/shield stacji/planety. Do tego potrzebna jest siege weapon. Porty/planety/stacje otrzymują tylko ¼ zniszczeń tego co powinny ponieważ są tzw. Deployed targets. Siege weapon omija to prawo zadając naprawdę dużo obrażeń. Najlepsze do tego celu wydają się Plasma Projectile Weavers – nie muszą być uzupełniane. Faktem jest, że Mortars robią więcej zniszczeń, ale maja mało amunicji i jako takie nie są godna zaufania bronią.
- Główne zasady:
= im więcej zniszczeń zadajesz, tym mniej tur potrzebujesz aby zniszczyć port
= jeśli raidujesz mając wysokie shield nie otrzymujesz zniszczeń EMP
= najlepsze projekty statków do raidów zawierają PHP – ponieważ ich nie trzeba doładowywać
Ekipa raidująca zawiera także jeden, lub kilka repair carriers.
2. Przygotowanie do raidu.
- wyznacz leadera atakującej ekipy
- wyznacz leadera eskorty
- polącz się na ircu z Twoją ekipą (oddzielny kanał dla eskory, oddzielny dla raidersów- aby uniknąc nieporozumień). Leader raid squad-u powinien być na obu kanałach
- ustaw sqadron na 3 (małe klawisze w prawym dolnym rogu)- to ustawienie uniemożliwi zniszczenie repair carrierów i innych nie uczestniczących, a będących w tym sektorze statków aliansu.
- Zdeaktywuj wszystnie aury które posiadasz
- jeśli jest kilka repair carrierów – niech każdy zdeklaryje kto, kogo będzie reperował
3. eskorta
- jeśli ludzi z eskorty jest wielu – stwórz oddzielne ekipy po 4-5 ludzi, jeśli nie chcesz tego robić,to ustaw squadron 1
- ciągle skanuj sektor aby uniknąc zaskoczenia
4. Raiding:
- gdy wszystko jest przygotowane, leader daje komendę do wystrzału. Jedna osoba strzela – na ircu mówi o tym, jest to sygnałem dla carrierów do reperacji – co też one natychmiast robią. Po dokonaniu napraw – pisza o tym
- jeśli wszyscy z raidersów maja wysoki amour – dajcie znać kiedy każdy nareperował EMP
5. eskorta
- ciągle skanuj sektor
- po udanym raidzie eskorta zostaje w miejscu (hunterzy często czekają przy porcie aby zniszczyć wyrzuconych w przestrzeń graczy offline lub raidujących.
- Team leder decyduje kogo z tych offline zestrzelić jak o pierwszego (ten najgroźniejszy). Pamiętaj, że gracze offline z jednego alliansu atakuja razem.
Każdy z raidersów traci około 8 tur na atak. Anti-weapon equipment jest mile widziany.
No I to chyba na tyle
Mirmil [ Konsul ]
No to wróciłem: miałem ponad 6000 rund do wykorzystania (przy speed 24 to troche dziwne) i jeszcze duuuzo mi zostalo... Teraz tylko zarobic pierwszy miliardzik, wsiadam w Battla i dawaj na porty! Widze ze sporo sie porobilo podczas mojej nieobecnosci... Nowy sojusz, mnostwo rekrutow itp... Przy okazji - czy tylko ja mam wciaz spieprzona liste sojuszy? Mam napisane ze w kazdym jest po 100 ludzi i maja po 0 expa... Dziwne.
Gryffin [ Entil'Zha ]
Mirmil --> ranking sojuszy nie dziala, bo sie okazalo, ze powodowal lagi. Tak wiec zanim nie wymysla nowych algorytmow, to nie ma rankingu:)
MOD [ Generaďż˝ ]
Wyslalem do lidera fenixow message z propozycja oficjalnego lub nieoficjalnego NAPa.

Mirmil [ Konsul ]
Uwaga: aday Azelus wróciła na moją wyraźną proźbę - mimo iż rekrutów nam nie brak, głupotą jest się pozbywać dobrych graczy. A na przyszłość starajcie się sprawy pomiędzy graczami rozwiązywać bardziej dyplomatycznie... Zwłaszcza gdy mówicie do Damy ;) , gentelmani od siedmiu boleści...
Nie oznacza to jednak iż panie zasługują na specjalne traktowanie - bez względu na płeć/rasę i kolor oczu należy przetrzegać wyraźnych poleceń dowództwa...
Sinic [ ]
Hmm... moze ktos w takim razie przekaze Damie, by zlikwidowala drugie konto? Moga ja zbanowac, szczegolnie ze uzywa obu.
Sinic [ ]
Kropka ma w tej chwili 30 pilotow. Tym bardziej to konto musi zostac usuniete.

Qna [ Konsul ]
Panowie, przegnałem dzisiaj ze stacji huntera na destroyerze, lvl 160. :-)))) Dostał pierwszą salwę ale przeżył, oddał mi i tylko ok.500 shieldów straciłem, na następną salwę nie załapał się bo uciekł :-((( moja corvetta pokazała pazurki :-))
Lady Azeleus [ Chor��y ]
Jezu wróciłam a wy na dzień dobry już marudzicie ;) Mogę skasować, tylko jak, gdy poprzednio wciskałam retire pilot nic się nie działo.
PS. Powinniście powieści pisać... nie było mnie chwile i już tyle tekstu naprodukowaliście.
PPS. A z rachunkowości mam 2 i wizytę u psychologa za to że twierdze że nie warto podpisywać umowy spedycyjnej Loco bo mogą cię zestrzel pomiędzy punktami transportu – wariat jedne się nie znają!!
PPPS. A za to przekazywanie MGS’ów to i tak się policzymy!

Qna [ Konsul ]
Czy jako hunter muszę płacić podatek, czy wręcz odwrotnie? Mogę liczyć na dofinansowanie?
Sinic [ ]
Lady Azeleus -->
Daj retire i nie wracaj juz na konto. admini je sami usuna.
Sinic [ ]
a wczesniej usun z sojuszu, bo zajmuje miejsce
Qna [ Konsul ]
Witaj z powrotem Lady :-))
P.S.
Mam nadzieję, ze twój psycholog gra w TDZK i zna sie na realiach tego świata co pomoże mu zrozumieć twój punkt widzenia. :)

Sinic [ ]
Lady Azeleus -->
A wczesniej jeszcze sprzedaj stateczek i wez swoja kase.
Ps. Juz chyba nic nie zapomnialem. ;))

Lady Azeleus [ Chor��y ]
A więc właśnie odkryłam brak porozumienia między naszymi rasami [chodzi o te w grze :P] brak rozmowy – tylko w szkole gram na Lady Azeleus a w domu gram na Azeleus, a to dzisiaj to jest wyjątek ponieważ musiałam wpisać hasło. Ale jak tak bardzo wam zależy o skasuje to drugie konto. [Jesu jaka ja pokorna !]
Qna -> Ja mam nadzieje że jest on samotny i nie jest gejem...
A poza tym wina obarczyłam ciężka sytuacje rodzinną i trudne dzieciństwo oraz zniszczenie mojego statku już 7 ra (no to nie pomogło akurat)... nie żartuje to nie był psycholog tylko pedagog.. ale to nie zmienia faktu ze musze zacząć chodzić do niego na prywatne warsztaty korygujące moją dysortografie, kto wie.. miedzynami jest tylko 5 lat róznicy ;)

Rav_s [ Konsul ]
Witaj Lady :)
Sinic [ ]
Lady Azeleus -->Mogę skasować, tylko jak, gdy poprzednio wciskałam retire pilot nic się nie działo.
To Twoje slowa. Jak grasz z rozncyh miejsc, to nie jest wielki problem. Ale takie logowanie sie na oba konta z domu moze sie skonczyc banem na obu. Na stronie TDZk jest ostrzezenie adminow. I chyba lepiej je potraktowac powaznie. Burton chwile temu przelal swoje pieniadze na konto sojuszu bojac sie bana.

Darkdawn [ Chor��y ]
Qna > Chimaera Destroyer L: 160 84/43 Pallaeon Sniv L: 14 czy to ten:)) GC tez chcialo go upolowac ale jak widac pierwszy go skubnales choc rzeczywiscie szkoda ze nie do konca:)
nastepnym razem i szkoda z nie bylo kogos drugiego do teamu :)
A na dofinansowanie mozesz liczyc - juz troche Moda sponsornalem ale sponsorowanie ciebie moge zrobic pod warunkiem ze zaczniesz uzywac irca!!! Qna to nie pierwsza wojna swiatowa gdzie pilocie bez radia latali :)) Moze ci sie mirc nie podobac rozumiem ale jest pare innych windowsowych klientow do irca tez nie wspominajac o linuxowych...
Komunikacja i jeszcze raz komunikacja - dzis kowczu zginal dlatego ze najpierw zaczal grac a dopiero po tym wszedl na kanal i sie dowiedzial ze hunter ktory go scignal czail sie w systemie od polgodzinny :) (wnioski dla innych dzielnych handlowcow:) A i namiary kto gdzie i co ma za shipa tez latwiej podac i inne rownie przydatne rzeczy:)
Mam nadzieje ze zmienisz zdanie i dolaczysz do #silverhorde :)
Simek_ [ Pretorianin ]
Sinic --> sorry, ale panikujesz- to co że jest jedno IP, chociaż jak używasz modemu to IP ci sie zmienia, jak mi napisza ze mam bana bo wiele osob gra z tego samego konta to ja im powiem ze jestem w sieci osiedlowej i jedno IP jest dierżawione na np. 200 kompów! więc nie jest to takie Hop, pozatym sprawdzanie logów trwa i jest trudno jednoznacznie określić. Oczywiście jak się uprą to cie wywalą, ale to nie w ich interesie, sam używałem dwóch kont prze jakiś czas bo sie uczyłem i chciałem mieć więcej tur, bo jest wtedy więcej tur na próby. To jest twój wybór czy jesteś uczciwy czy nie, waptpie żeby banowali tak od siebie, jest trudno stwierdzić ile kompów korzysta z tego samego IP, czasami jest to niemożliwe, więc to jest tylko kwestia tego jak ty sie do tego odnosisz. Oczywiście jak sie będziesz logował z jednego IP w USA to co innego, tam szybciej można to sprawdzić ( tak mi się wydaje, pozatym amerykanie mają bzika na pukcie interneru i taki tekst że "UWAGA z tego IP ktoś ma już konto" działa bardziej na wyobraźnie i psychike) , ale jak admin zobaczy IP z Europy to zapomnij że się zainteresuje. Myślisz że mają czas na takie pierdoły, jak zaczniesz ostro mieszać to wtedy zaczną sie martwić, ale tak to oni wolą swoje Ferrari i młode żony......... hehe!
Simek_ [ Pretorianin ]
aha, dwie rzeczy chciałem dodać:
- logując się przez modem zawsze masz inne IP, więc możesz bez problemu grać na wielu kontach, ( hehe, na stałeym tez sie da to zrobić, ale to "wyższa" szkoła jezdy...)
- i najważniejsze - obecnie nie używam dwóch kont, i szczerze nie pochwalam tego, (ja używałem jak nie byłem w Silver i się uczyłem)

Sinic [ ]
Simek_ -->
Troche panikuje ;)) i wiem ozmianie Ip z modemu. I mam IP osiedlowe. Ale istnieje jeszcze cooki, image pack. Choc to pierwsze mozna wylaczyc. Ja osobiscie mam wielka nadzieje, ze jest tak jak piszesz. Ale lepiej dmuchac na zimne. :))
MOD [ Generaďż˝ ]
Qna>>Gratulacje ,czas zapolowac razem na wieksze ryby:)Pelno tu sie hunterow kreci,ktorzy chca mnie zlapac.

Ptaq [ Centurion ]
Dla wszystkich zainteresowanych:
Raptor nie jest juz w GC
Niniejszym otwieram sezon polowań!
Sanchin [ Konsul ]
Następny wątek: