Pamir [ Generaďż˝ ]
3D Studio MAX i inne, czyli wątek dla grafików - part 14
----------------------------------------------------
-blueprints i zdjęcia referencyjne:
www.suurland.com/
www.onnovanbraam.com/
www.securityarms.com/
www.supersportwagen.net/
www.supercars.net/
-----------------------------------------------------
-tutoriale:
www.max3d.pl
www.3rddimensiontutorials.com
www.onnovanbraam.com
www.3dtotal.com/ffa/tutorials/tutorialsmax.asp
---------------------------------------------------------------
-tekstury:
www.mayang.com/textures
www.nepthys.com/textures
www.textures.forrest.cz
www.debevec.org/Probes/
www.davegh.com/
www.art.net/%7Ejeremy/photo/public_texture/index.html
www.tapety.lubie.pl/kategoria.php?id=366
www.3dcafe.com/asp/textures.asp
www.graffiti.org
www.seds.org/images/
www.textures.dk/
---------------------------------------------------------------------
-darmowe modele
www.3dtotal.com/ffa/meshes/meshhuman_a2.asp
-------------------------------------------------------------------------
-skrypty:
www.max3d.pl
www.scriptspot.com/start.htm
----------------------------------------------------------------------
Wszystkich 3d Maniakow zapraszamy do aktywnego udzielania sie w watku !!!!!
Ostatni watek:
Pamir [ Generaďż˝ ]
Wiecie może gdzie moge znaleść jakieś techniczne rysunki autek? A może macie jakieś?
POzdrowienia Pamir
Bremen [ The Dude ]
Techniczne ?? Chodzi ci o blueprints ??
Jesli tak to znajdziesz je na takich stronach jak :
www.suurland.com/
www.onnovanbraam.com/
A takie ladniejsze...tzn. zdiecia prawdziwych aut to na
www.securityarms.com/
www.supersportwagen.net/
www.supercars.net/
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Bremen => Tu masz prace oswietlana dodatkowo jednym swiatlem. Niestety nie moglem ustawic cieniowania na Ray Traced poniewaz 3DS wywala mi sie podczas renderowania :/ Jak uda mi sie cos z tym zrobic to zapodam nastepny rendering (troche lepszy :)). A co do laczen bryl, to to zniknie w chwili gdy poteksturuje cala prace :)))
I ponawiam prosbe do LaSia:
Mozesz mi pomoc przy okresleniu kategorii do ktorej powinienem zaliczyc moje prace ??? Wlasnie odebralem wiadomosci o usunieciu moich prac na deviantART, bo byly w zlej kategorii, ale ja nie mam zielonego pojecia gdzie je powinienem umiescic !!! Z gory dziekuje za pomoc :))
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Bremen => Moze znasz jakies inne (poza Brazilem), dobre systemy renderujace, co bym mogl uzyc w 3DSie ??? Bo to przez brazila mi wywala 3DSa. No chyba ze masz dostep do jakiejs lepszej wersji brazila niz moja :P
BiZkiT77 [ Konsul ]
sory za glupie pytanie.skad scaignac brazila??na splutter fish nie ma :((( i wogole pisza tam cos ze trzeba za niego placic :((((( jakbyscie mogli to powiedzcie
Bremen [ The Dude ]
Drak'kan; BiZkiT77 --> Ano ja mam wersje 1.0 Brazila ma sie rozumiec...mam tez final Rendera i niem siem teraz bawie :)...jak chcecie to moge wam podelsac 1.0
Pamir [ Generaďż˝ ]
Bremen >> Thx za linki, możesz mi też podesłać 1.0, bo ja mam to co Drak'kan, i właśnie przed chwilą max zawiesił mi się po ponad 30 minutach renderingu.... :/ a juz tak niewiele brakowało....
Z góry dziekuje moja @ : [email protected]
POzdrowienia Pamir
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Bremen => No przydalaby mi sie wersja 1.0 :)))) Ile to wazy tak wogule ???
Mojego maila masz w moim profilu :))
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
No wkoncu udalo mi sie pozbyc tego glupiego problemu z wywalaniem sie 3DSa podczas renderingu :))) Poprostu sciagnalem jakies nowe pliki RayFX i po klopocie :)) No i moge w koncu zaprezentowac moj projekt (SkyLight + Target Spot). Tym razem cienie sa robione poprzez Ray Tracing :))
BiZkiT77 [ Konsul ]
Bremen----------->jakbys byl tak mily to bardzo prosze o podeslanie :D moj mail to [email protected] tak wogole to jak tam audi tt.ostatnio jak widzialem to cudenko to bylo jeszcze nie skonczone a juz bylo piekne.gdyby bylo skonczone!!!!!!!wow.snilo by mi sie po nocach :D a wiesz co Ci jeszcze powiem.do Unreal Tournament 2003 powstaje taki mod Unreal Racing.mysle ze oni bardzo by sie ucieszyli gdybys robil z nimi tego moda.taki talent :D
masz tu linka.przemysl to :D
Pozdrawiam wszytkich
Peace with You!!!!!!!!!!!!!
Bremen [ The Dude ]
Bizki --> podelsle ale pozniej :)...albo moze niech ci Drak'kan podesle bo ja narazie mam inny problem :)...mialem format dysku i kilka rzeczy sobie pokasowalem niestety :(...
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Bremen => Dzieki za przeslanie, wlasnie odbieram poczte :)))
A tu macie kolejny etap mojego projektu :) Dodalem basen z tylu domu :)))
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Hmm, obrazek byl ociupinke az duzy :P Ten sie napewno zmiesci :)
BiZkiT77 [ Konsul ]
Drak'kan---------------------->woooooooooooooohooooooooooooooooooo.piekna woda.wogole ten domek taki klimatyczny.taki typowy amerykanski domek :D.jakby jeszcze zaparkowac tam Audi tt Bremena :D zrob rendera blizej wody tak zeby bylo widac wode z bliska bo jest piekna.congratulations!!!!!!!
BiZkiT77 [ Konsul ]
apropo brazila.jeszcze raz prosze zeby ktos mi wyslal albo dajcie linka do jakiego dzialajacego
Bremen--------------->powiedz mi czy byles na tej stronie Unreal Racing.Twoje audi tt by sie tam nadalo!!!!!!
Qbaa [ Generaďż˝ ]
Drak'kan ---> ta wode jak robiles modelowales, czy to teksturka?
BiZkiT77 [ Konsul ]
ja wam tak szczerze powiem ze dopiero zaczynam z maxem.dopiero go mam bardzo krotko(pare godzin) :D
Pamir [ Generaďż˝ ]
Bremen >> ThX za @ :-D
Pozdrowienia Pamir
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Qbaa => Ta woda to tekstura :)) Zreszta standartowo dolaczona do MAXa, tylko troche ja przerobilem, zeby byla przezroczysta :))
Bremen => Skad mozna dorwac Final Rendera ???
Bremen [ The Dude ]
Drak'kan --> ano ja mam FR :):)...co do wody to jak dla mnie nie za ladna :)...powiem szczerze ze dosc brzydka :)...nie wystarczy standardowa mapa i Opacity :)...trza siem troche nameczyc zeby uzyskac piekna wodna powierzchnie
Pamir --> a prosze uprzejmie
BiZkiT77 --> bylem ale nie udalo mi siem znalezc info co do ilosci polygonow na model :)
BiZkiT77 [ Konsul ]
no teraz z bliska ta woda nie jest taka ladna :D w grach najlepsza wode widzialelem w battlefield :D
Pamir [ Generaďż˝ ]
Drak'kan >> Ja tam nie wiem co oni się czepiają do tej wody, jak dla mnie jest spoko, zmień jej tylko kolorystykę na bardziej "bsenową" bo teraz razi zimnem jak nasze morze :-D
Pozdrowienia Pamir
Bremen [ The Dude ]
Bizkit --> hmm..jako ze mnie prosiles to siem kapenke wziolem za ta auti TT ale mam troche problemow bo niestety zrobilem format dysku i kapke rzeczy (jak materialy referencyjne) szlak trafil :)
NArazie maly updat zwiazany z lakierem samochodu :P
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Kurde, zaraz mnie szlag trafi z tym 3DSem :[ Znowu mi sie wywala podczas renderingu :/ Dodalem tylko tekstury do mojego domku, a Brazil sie wywala jak chce renderowac okna !!! :(((
Bremen => Jak mozna usunac texture (material) z obiektu ???
Pamir [ Generaďż˝ ]
Drak'kan >> nakładając inną ;-) hehehe innego sposobu nie znam...
Bremen >>> !!!!!! jak odpalić tego brazila, bo już sam nie wiem,... odpalam sobie ten pliczek od ciebie, rozpakowuje się wszystko normalnie, no i co potem?? W wersji beta miąłem przynajmniej instrukcję instalacji :-D, a tu nic tylko ten plik z kodem mi się robi, ale gdzie i co mam zgrać do max'a aby to działało???
BiZkiT77 [ Konsul ]
Bremen-------->saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwwwweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeettttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! yeah!!!!!!!!! beatiful!!!!!!!!!!!!!
p.s.
to do wszytkich
wciaz czekam na brazila :D
Bremen [ The Dude ]
Pamir --> blagam nie dobijaj mnie :)...przeciez wyraznie pisze 'Please Locate your 3ds Max Root folder' czyli podaj sciezke gdzie masz zainstalowanego maxa czyli np. C:\3DStudiax i juz :)
Pamir [ Generaďż˝ ]
Bremen >> nie dobijam, to że trzeba to zgrać do głownego katalogu to wiem, ale nie działa :-(, ale moze to wina mojej "3" chyba czas sie przeniesc na cos nowszego,
A teraz kolejne pytanko, jak zrobić aby w widokach top, left .... były widoczne textury tak jak w perspektywie? gdzie to mozna zmienić???
Pozdrowienia Pamir
Bremen [ The Dude ]
Pamir --> ten Brazil o ile siem nie myle to jest pod Maxa 4.0 :D:D
A bardzo latwo mozna to zmienic...mianowicie klikasz na 'Customize' (na pasku gdzie masz 'File' 'Edit' itp.)
I w pasku Customize klikasz na 'Viewport Configuration' i w zakladce 'Viewport Configuration' masz 'Rendering Method'
tam zaznaczasz Smooth + Hightlights i wsio :)
Bremen [ The Dude ]
Aha pamietaj ze to okno co chcesz zmienic musi byc zaznaczone :)
Pamir [ Generaďż˝ ]
THX :-D
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Hmm, dotychczas pracowalem na 3DSie w wersji 3, ale po tym jak Bremen przeslal mi Brazila musialem zmienic go na jakiegos nowszego. No i zmienilem na 5 :))) Teraz mam problem: Gdy otwieram projekt ze starego 3DSa on mi go ladnie otwiera, stwierdza ze nalezy go ponownie zapisac bo jest to stara wersja (wszystko ok). No i problem pojawia sie gdy chce wyrenderowac ten projekt :/ Otoz jak renderuje to nie widac zadnych obiektow (poprostu pustka). Ktos wie o co chodzi ??? Bo nie chce mi sie tego robic jeszcze raz :/
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Dodam jeszcze ze problem pojawia sie tylko przy renderingu za pomoca Brazila (ja mam chyba pecha do niego :/). Przy zwyklym scanlinie wszystko jest w porzadku :/
soze [ sick off it all ]
heh mam pytanko..;]] banalne zapewne ....jak zrobic szklany obiekt:]]]]] hehe wyjasnie ze cinemy uzywam tylko dp splashy i niekumam co i jak:]]...wiec mam obiekt powiginane rurki:]]] i chhce zeby były szklane:]]]...banalne proste itp..nadaje mu rozne materials ale za cholere niewiem jakm zrobic lekko błekitne szklo...ktos wie?..bremen:]]..dawaj ty robiles wtym szjasie..pomoz ...:]]]]
help:]]
Bremen [ The Dude ]
Drak'kan --> hmm...posprawdzaj wszystkie opcje w brazilu :)...moze masz mapy zle poustawiane albo cos nie tak z oswietleniem ??
soze --> no tak bawic sie bawilem ale nawet oteksturowac tam obiektow nie umialem :)...ale bede dobry kolega i zapodam ci linki gdzie moze zasiegniesz kilka informacji :
- https://www.maxoncomputer.com/tutorial_detail.asp?tutorialID=172&site= (tutaj znajdziesz jak zrobic okulary przeciwsloneczne 'czyli wzmianka o materiala jet')
- https://www.maxoncomputer.com/tutorial_search.asp tutah nasz 'a raczej mozesz sobie znalezc o materialach w Cinema
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Bremen => Napewno nie jest to problem z materialami lub swiatlem, bo normalny scanline mi dziala. Moze cos nie tak w Brazilu, popatrze jeszcze chociaz watpie, bo mam standartowe ustawienia :/
soze [ sick off it all ]
Bremen---> daaaaaanke:]]]
Bremen [ The Dude ]
Drak'kan --> no ja nie wiem jak siem ow brazil bedzie zachowaywal pod max 5 :))
soze --> a bardzo prosze :)
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Bremen => Jesli mam nowy projekt, ktory wyrenderuje w Brazilu to wszystko jest OK :/ Tylko jak otwieram projekt z 3DS MAXa 3 sa problemy :(((( Poza tym plug-iny pod 4 sa kompatybilne z 5, podobno :)))
Bremen [ The Dude ]
Drak'kan --> to prawda w 100% ale wiesz od reguly sa wyjatki :)...ale niewazne moze zrob tak ustaw w swojej starej scenie jeszcze w maksie 3 render scanline...zapisz przeies do 5 i tam ustaw brazila :)...moze to podziala ??
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Bremen => Dzieki, pomoglo :)))))))
Pamir [ Generaďż˝ ]
Zabrałem się za modelowanie autka, przy sprzyjajacych wiatrach jutro pierwszy bardzo wstępny render ;-D
Pozdrowienia Pamir
Bremen [ The Dude ]
Drak'kan --> widzisz na wszystko znajdzie siem lekarstwo :)
Pamir --> hehe...to zycze powodzenia niestety ja nie dokoncze mojej TT bo za duzo bledow porobilem :(...ale moze niedlugo zabiore siem za nowe autko :)..(jakies pomysly ??)
Pamir [ Generaďż˝ ]
ojjj to nie bedzie takie proste... :/ , siedze i sięmęcze nad samym szkieletem, juz chyba 3 raz ood początku zaczynam... ale jestem uparty :-D kiedys sie uda
Maff [ Generaďż˝ ]
Pamir, Bremen ---> jaka metodą modelujecie samochody? tzn. na jakiej dokladnie zasadzie rysuje sie taki szkielet?
Pamir [ Generaďż˝ ]
Maff >> ja modeluje, metodą "uda się, nie uda... " :-D, heheh , To znaczy ja mam zamiar, najpewrw zrobić szkielet zwykłą linią, a potem surface i może zadziała, zobaczymy :-D
Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]
Pamir --> "ja modeluje, metodą "uda się, nie uda... " " :) Mi autko splajnami i surface tools zawsze dość cienko wychodziło.Ja preferuję box modelling lub nurmbsy
Pamir [ Generaďż˝ ]
NO, boxami tez robiłem, ale to mi starsznie kańciaste wychodzi, i nie moge nic z tym zrobić, bo jak daje wygładzanie to i tak zawsze zmienia mi to co nie trzeba.... :/ koło mojego domku jest właśnie takie autko z jednego box'a >>
Pamir [ Generaďż˝ ]
ojj starego rendera dałem...
Bremen [ The Dude ]
ja ja uzywam metody Polymodeling ciekawa i mniej meczaca niz Splinami :)
Maff [ Generaďż˝ ]
Bremen --->
jakis tutorial do Polymodelingu (chociaz podstawy) ?
Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]
Maff -->prościutki ale dający overview :)
Maff [ Generaďż˝ ]
Mr.Bungle ---> dzieki wielkie :)
van [ ignoruj mnie ]
Czy ktos korzysta z proga co sie Strata wabi??
Moze znacie jakies tutki????
znaczy strony z tutkami.
HoWaRaNg [ Konsul ]
siemka chciałbym prośić was o pomoc w pewnej sprawie :
Kupiłem sobie książkę o 3d maxsie3 no i czytam czytam i przy pewnym zadaniu miałem zrobiś pewną rzecz i ustawić Fillet na 10 a tu nie ma fileta :) -->>
co robić?? wersja maxsa jest dobra
HoWaRaNg [ Konsul ]
oj watek przestaje byc widoczny przypominam o moim pytaniu up^
HoWaRaNg [ Konsul ]
oj sorry pomyliłem figury heh :)
Bremen [ The Dude ]
HoWaRaNg --> powiedz dokladniej o co ci chodzi :)...BTW. nie widac rysunku :)
van [ ignoruj mnie ]
Ja nic chyba nie wykombinuje w tej stracie:(
Narazie wsteony render mojego domku w stracie:P
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Ja ostatnio zajmuje sie robieniem tutoriali ze strony max3d.pl :)))) Calkiem przydatnych rzeczy mozna sie tam dowiedziec :))) Oto moje ostatnie dzielo - trawa. Calkiem ladna, co nie ??? ;))
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
I kolejny projekt z tutoriala :))) ==>
Pamir [ Generaďż˝ ]
Drak'kan >> trawka bardzo ładna, a co do siekierki to nie wiem po co był tutorial ??
Bremen [ The Dude ]
Drak'kan --> hmmm...ta trawka nie wyglada zbyt ciekawie :) (nie martw sie trawe jest zajebiscie ciezko zrobic :P:P) twoja wyglada jak powycinane trojkaty z kolorowego papieru :)....
Co do siekiery to zgadzam siem z Pamirem :)...po kiego tutaj tutorial ? Dodaj do ostrza meshsmooth i poprawe mapowanie bo narazie to fatalnie wyglada :(
Pamir [ Generaďż˝ ]
A mi sie trawa podoba, może nie jest super realistyczna, ale trzyma klimat
POzdrowienia Pamir
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Bremen => Ty to umiesz popsuc zabawe ://
Co do trawy to mi sie podoba tylko troche za gruba mi wyszla :P A siekiery bym pewnie bez tutoriala nie zrobil przedtem. Teraz to by mi sie udalo :)))
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Miecz, tym razem wykonany wylacznie przeze mnie :))) (Prosze bez zbytniej krytyki, bo mnie sie podoba :))
Pamir [ Generaďż˝ ]
Mieczyk spoko, ale ponakładaj tekstury to bedzie wyglądal znacznie lepiej, bo tak widać, że ma mało elementów,
POzdrowienia Pamir
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
==>
[Alt]+[F4] [ Legionista ]
Drakkan --> hmm .... tekstura ostrza fatalnie dobrana... wyglada jak jakis bialy plastki. Uzyj "stali" a nie jakis wynalazkow :) moze byc nawet ta defaultowa z 3ds'a
Pamir [ Generaďż˝ ]
Drak'kan >> Ty teraz jedziesz na max'ie 5 ?? mozesz mi podeslać klucze ??? bo ja mam wersje demo, a 3 juz mnie zaczyna irytować
Pamir [ Generaďż˝ ]
Ok działa :-D
Pamir [ Generaďż˝ ]
Dabra zainstalowalem sobie tego brazila od Bremen'a ale nie wiem gdzie go teraz odpalić w max'ie :-D, heheh ale sie w tej 5 pozmienialo od czasów 3 :-D, help gdzie są ustawienia rendera ??? bo w Preference setting >> Rendering tak jak w 3 nie ma :-(
POzdrowienia Pamir
Pamir [ Generaďż˝ ]
Hehe no nie, znowu sobie sam poradziłem :-D Już wiem :-D
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Pamir => Nastepnym razem jak bedziesz miec klopoty z 5 to poczekaj z 5 min, a sam napewno rozgryziesz ten problem :))))
[Alt]+[F4] => Mi tam ta tekstura nie wyglada jak plastik :/ A tekstura stali w 3dsie jest tak badziewna ze lepiej nie mowic. Jakbym jej uzyl to ten miecz moglby uchodzic za 500 letni :/
HoWaRaNg [ Konsul ]
Fajna rączka?:) -->>
(Jestem początkujący) :)
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
HoWaRaNg => Nie musiales robic screen-shota. Wystarczy nacisnac dyskietke w lewym gornym rogu i zapisac swoja prace w postaci jpega :))))) A reka calkiem fajna jesli zrobiles ja dla jakiegos kosmity :)))
HoWaRaNg [ Konsul ]
Drak'kan -->> to będzie postać rysunkowa za tydzień powinna byc gotowa
Pamir [ Generaďż˝ ]
Drak'kan >> heh tak już teraz tak będę robił ;-D
HoWaRaNg >>hehe jaki optymista, postać w tydzień ;-)
HoWaRaNg [ Konsul ]
Patrzcie mój pierwszy miecz (jestem taki wzruszony :)) -->>
Pamir -->> to nie będzie taka super postać no może troche przesadziłem dwa tygodnie
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Macie jeszcze tarcze/puklerz do kompletu z mieczykiem :))))
Bremen [ The Dude ]
HoWaRaNg --> eee...wybacz ale mieczyk nadaje siem tylko do kasacji :P...Nawet mi to ciezko ocenic bo wyglada jakbys w ogule w to pracy nie wlozyl :(
Drak'kan --> puklazyk ladny ale jedno mi siem w nim nie podoba...a mianowicie to ze teksturki na tych metalowych paskach sa baaaaaaardzo porozciagane :(...psuje efekt :)..
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Mam nadzieje ze tak troche lepiej :))) ==>
HoWaRaNg [ Konsul ]
no z tym mieczykiem to się nie postarałem ale tomoj 3 dzien pracy z maxem
HoWaRaNg [ Konsul ]
Nie wiecie może jak można zwiększyć liczbe cofnięć ??
Immothep [ Errare humanum est. ]
Dawno nie mialem zainstalowanego maxa :)) ale z tego co pamiętam to w opcjach :) tylko nie pamietam która zakladka
hotDog [ Outsider ]
witam :)
gdzies w zakatkach mojego dysku znalazlem moje "dzielo" ;P kiedys bawilem sie grafika 3D w Cinema 4D GO, i robilem nawet animacje, ale Wam postanowilem pokazac co splodzilem kiedys dawno temu :) mial to byc port z dokiem, ale zrobilem tylko sam dok, bez portu, wiem ze to morze sie dziwnie konczy, ale nie mialem umiejetnosci zeby zrobic jeszcze port :/, a teraz moze zaczne sie bawic w Maxie, bo widze, ze niezle rzeczy mozna w nim zrobic.
Pozdrowka.
hotDog [ Outsider ]
i chcialbym zaznaczyc, ze jestem poczatkujacym grafikiem (tzn. bylem bo teraz sie tym nie bawie) :)
HoWaRaNg [ Konsul ]
Mam taki mały problem dotyczący tekxtur
czyba wogóle ich nie ma patrzcei na screen --->>>
Wiecie może o co yu chodzi ???
Pamir [ Generaďż˝ ]
HoWaRaNg > hmmmm ... a po nałożeniu na obiekt? sa renderowane?
Logadin [ Christian Noir Stein ]
Ehh pomylilme watki :)
.1
Logadin [ Christian Noir Stein ]
.2
Logadin [ Christian Noir Stein ]
Ehhh nie zrenderowalo z glow'ami nad wystrzalem :/
Logadin [ Christian Noir Stein ]
.3 (wycinek animacji)
Logadin [ Christian Noir Stein ]
.4
hotDog [ Outsider ]
Logadin--> podobaja mi sie.
HoWaRaNg [ Konsul ]
Pamir -->> no waaśnie nie są renderowane chyba ich wogóle nie ma może ktoś mógł by mi wyslac na maila zpakowane podstawowe teksturki do maxa z gory dzieki [email protected]
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Zalozylem sobie ostatnio stronke gdzie umieszczam swoja grafike :P. No ale ja jestem tylko grafikiem znajacym sie na modelowaniu, a nie na robieniu layoutow :)))) Moze ktos tutaj bylby sklonny na zrobienie mi kilku grafik na stronke ??? :)) Link do strony zamieszczam ponizej :
Monther [ Generaďż˝ ]
POMOCYY!!! Dostaje już zajoba dosłownie od męczenia modyfikatora Unwrap UVW !!! Modyfikator jest bardzo fajny, bardzo potrzebny i w ogóle wszystko ok, tylko jak u licha kontrolować proporcje tekstur!!!???
Problem polega na tym, że ok, rozwijam sobie tekstury modyfikatorem aż do ich płaskiej postaci. Później używam teksportera, żeby to spłaszczone UVW tekstur sobie wyeksportować do bitmapy. No i ok, ale okazuje się, że to się eksportuje nieproporcjonalnie!!!
Po nałożeniu namalowanej tekstury na obiekt, na niektórych ścianach tekstury są rozciągnięte, na niektórych spłaszczone.
W parametrach modyfikatora, w "bitmap options" można ustawić rozmiar bitmapy, albo "use custom bitmap size". Ani jedno, ani drugie się nie sprawdza!!! A skąd do diabła mam wiedzieć jaka powinna być "idealna" wielkość bitmapy z teksturą?
Czy jest możliwość, żeby niezależnie od ustawionych parametrów (wielkości) bitmapy spłaszczone tekstury zachowywały odpowiednie proporcje??? Bo jak narazie, to w momencie kombinowania przy wielkości bitmapy (zarówno w "unwrap UVW" jak i w "texporterze") ciągnie to za sobą również proporcje testur!!! Wszystko się wydłuża, spłaszcza i takie tam... Ufff...
POMOCY, RATUNKU!!! :-) Nie mogę skończyć modelu przez to :-(
Bremen [ The Dude ]
Monther --> zastosuj metode pana Rozkosza :)...tzn. : Sciagnij screena tak jak na obrazku ponizej :))
A tu link do tutka https://max3d.gry-online.pl/tutoriale/kurs110/tutorial.htm
Bremen [ The Dude ]
Drak'kan -->a co bys powiedział na wspolprace przy stronie ?? Proponuje gotowy Ley --->
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Bremen => Hmm, jestem sklonny sie zgodzic :P Tylko wez pod uwage iz moja znajomosc na tworzeniu stron konczy sie na HTMLu :)))) Zadnych nowszych technik narazie nie umiem :P Musze sie chyba wziasc do pracy i zaczac czegos uczyc :/ A tak BTW to fajny ley :)))))
Bremen [ The Dude ]
Drak'kan --> luzik ja siem moge zajac stronka (naczy leyem moze zrobie we flashu) ale w tekstach galeri itp. to bedziesz juz potrzebny :)...Narazie nie chce mi siem robic w 3d i wciagnelo mnie projektowanie stron i rysowanie wiec nie zajmuje siem 3D ale wkrotce BIIIIIIIIIIIIG projekt :)...(mam nadzieje ze rzuce was na kolana)...tak planuje zrobic cos ala Forgotten Realms :)...jakis zameczek..karczma...jezdziec...albo mag ale to narazie czyste spekulacje :P:P
Monther [ Generaďż˝ ]
Bremen ---> dzieki. Ta metoda jest przyjemna, ale mnie nie satysfakcjonuje. Musze opanowac unwrap + texporter, bo co np. z cylindrycznymi kształtami? Trzeba je rozwinąć do płaskiej postaci, bo sposobem, który podałeś powstaną spore przekłamania. Tak więc problem istnieje nadal... :-(
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Bremen => Tak sie wlasnie bawie w budowe tej strony przy uzyciu twojego leya :))) Calkiem niezle mi idzie, tylko brakuje mi grafik :// Walnal bys jakies przyciski do menu :))) Napisy "Galeria" itp. :)))) Zreszta powiedz jak podoba ci sie moj wstepny projekt strony ??? No i przydalaby mi sie inna kreska pod napisem "Galeria".
Bremen [ The Dude ]
Drak'kan --> nareazie pobaw siem ze swoja strona :)...ja w weekend zabiore siem za ta :)...juz mam ja pocieta itp. wiec wystarczy wrzocic do flasha...dodac przyciski i wsio :)...
griz636 [ Jimmi ]
Zlecę wykonanie projektu 3D.
Chętnych prosze o kontakt na priv.
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Bremen => OK, nietykam :)))
Przerobilem sobie troche galerie na mojej stronie i uwazam iz moj pomysl nie jest taki zly :P Otoz teraz zamiast galerii mam dzial projekty, gdzie mam linka do kazdego mojego projektu (cale 2 narazie :)). A na stronie kazdego projektu jest krotka informacja o samym projekcie i galeria zdjec do niego :)) Pomysl chyba calkiem dobry, bo mozna pokazac prawie wszystkie etapy produkcji ostatecznego dziela :))) (co ty na to Bremen ???)
LaSiu [ Konsul ]
Cinema 4d --->> only 3d .. z tego neidlugo ebdzie tapeta tylko 2d brakuje zeby zrobic jakies "fajerwerski"
LaSiu [ Konsul ]
and the next one -- >>
Bremen [ The Dude ]
Nowy watek
Nowy watek
Nowy watek