GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Szansa trafienia (nie mam pojecia jak inaczej to nazwac:)

14.03.2003
16:40
[1]

IceManEk [ Konsul ]

Forum CM: Szansa trafienia (nie mam pojecia jak inaczej to nazwac:)

MAm pytanie. Czy jesli celujac w czolg np z PAKA czy innego czolgu pojawia sie informacja
kill:none to czy wynika z tego ze rzeczywiscie nie mozna takiego czolgu zdjac (poza jakims critical hit) czy tez szansa jest ale odpowiednio mala. I jak to sie ma do czolgow ktore maja roznej grubosci pancerze w top hull upper bottom itd?

14.03.2003
16:46
[2]

Wiggins [ SSiberian Tiger ]

Ice --->

Po pierwsze - czy Ty przypadkiem nie wisisz mi dwoch pliczkow ?? :D

Po drugie - killing none IMHO oznacza, ze pomimo trafienia nie masz zadnych szans na full penetration. Moze sie jednak zdarzyc immobilized lub gun damage :)

14.03.2003
16:47
[3]

Kłosiu [ Senator ]

To szansa zniszczenia w DANYM MOMENCIE. Jak np PaK 50mm celuje w przod KV to ma kill none, a z boku juz jakas tam niezerowa szanse. Nie prosciej bylo BB odpalic i samemu sprawdzic?

14.03.2003
17:33
[4]

IceManEk [ Konsul ]

Klosiu--> Tak mi tlumaczysz jakbym byl malym dzieckiem.
PRzeciez wiem ze jak celowac w bok to bedzie inna szansa trafienia niz w przod czy tyl czy jak czolg jest w hull down. Chodzi mi o to czy oplaca sie strzelac jesli mam Kill:none bo np to wskazuje tylko szanse trafienia w najgrubszym miejscu pancerza (np upper hull) ale juz w lower hull bylaby duza szansa, czy tez kill none oznacza ze nawet w najcienszym punkcie pancerza nie mam szans na killa (nie chodzi mi o rozne criticale itp)
Chce sie dowiedziec jak komp przelicza takie dane.
Wiggins--> wisze ci wisze , daj mi jeszcze dzien.

14.03.2003
17:35
[5]

IceManEk [ Konsul ]

maly dodatek zeby sprecyzowac czolg np stoi przodem i nie rusza sie (ale ma 3 rozne grubosci pancerza w upper lower i top) czy tez bokiem czy tylem (ale tez ma 3 rozne grubosci)

14.03.2003
17:43
smile
[6]

Dziki Łoś [ Konsul ]

IceManEk ---> Heh, ale chyba to trzeba Ci tak tłumaczyć :) Kill none oznacza że NIE BĘDZIE penetracji w takim wzajemnym ustawieniu jednostek. Masz kill low wtedy kiedy pocisk może przebić tylko np. dolną część pancerza, a od górnej i wieży zwyczajnie się odbije. I ma oczywiście szansę trafic w tą cześć pancerza i nie jest ona ukryta np. hull down. Pamiętaj jednak że czasem wystarczy zmiana kątu tylko parę stopni i da się zrobić dziurę w puszce :) A immobilized i gun damage to zupełnie inne sprawy.
Nie wiem jak to jest z weak pointami (pocisk wpada przez peryskop albo przez rure wydechową :) ).

14.03.2003
19:08
[7]

IceManEk [ Konsul ]

Dziki Los--> No i wlasnie o to mi chodzi. Mowisz calkiem co innego niz Klosiu.

14.03.2003
19:24
smile
[8]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

Ice przyslij mi plik
co ty z nim tam robisz ???

14.03.2003
19:26
[9]

Kłosiu [ Senator ]

Icemanek --> dopiero w drugim poscie wytlumaczyles o co ci chodzi, wiec nie dziw sie ze dopiero teraz dostales odpowiedz o jaka ci chodzilo.

14.03.2003
20:00
[10]

IceManEk [ Konsul ]

faloxxx--> jaki plik? Przeciez to ty mi wisisz jeden od jakichs 2 miesiecy:)
Klosiu--> Ok maj folt.

14.03.2003
20:07
smile
[11]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

aha, wcale nie wlasnei sprawdzilem w outlooku wyslalem do ciebie ten plik :P
ale wysle ci go zaraz jeszcze raz :P

14.03.2003
21:14
[12]

Dziki Łoś [ Konsul ]

Ice ---> ale ja mowię dokładnie to co mówił Kłosiu w nieco tylko bardziej rozpisany sposób. I rozłożony na części pierwsze.

14.03.2003
21:22
[13]

IceManEk [ Konsul ]

Dziki Los--> No nie do konca bo Klosiu mowil o roznicy miedzy przodem lub bokiem pojazdu a Ty o roznej grubosci pancerza np przodu lub z boku. Mnie wlasnie o taka sytuacje chodzilo w stosunku do ktorej grubosci pancerza (upper lower czy top) z danej strony czolgu komp liczy szanse trafienia.

17.03.2003
11:43
[14]

Marder [ Konsul ]

IceManEk ----> Musisz wiedzieć, że na "Kill none" składa się wiele czynników, które oblicza komputer. Nie jest to tylko proste zestawienie kalibru pocisku do grubości pancerza. Pod uwagę brane są takie elementy jak: odległość od celu, widoczność (pogoda, ukształtowanie terenu, sylwetka pojazdu), pochylenie pancerza, a nawet doświadczenie załogi i ich stan psychofizyczny. Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki komp określa szansę zniszczenia i tu uwaga ZA PIEWSZYM STRZAŁEM. Ponieważ już za kilka sekund warunki mogą diametralnie się zmienić (cel ustawi się bokiem, opadnie zasłona dymna itp.). A więc gracz sam decyduje czy zaryzykować strzał czu lepiej nie marnować pocisków. To czy strzał będzie w dolny czy górny pancerz dla gracza nie ma najmniejszego znaczenia. Współczynnik ten określa warunki zniszczenia pojazdu (jego całkowitej eliminacji). "Kill none" oznacza, że zniszczenie pojazdu w danym momencie jest praktycznie nie możliwe, ale nie oznacza że nie uda się przypadkowo zerwać gąsienicy lub uszkodzić działo.

17.03.2003
13:26
smile
[15]

Pejotl [ Senator ]

Swoją drogą, przypuszczam że informacja o szansie na zniszczenie celu dotyczy amunicji AP. Zdaje się że TacAI ma zaszyte ze pierwszy strzal do celu Hard oddaje zawsze z pocisku AP a dopiero potem ewentualnie zmienia na Tungsten. W tym momencie ocena "Kill none" moze byc z gruntu falszywa gdyz pierwszy ppocisk (AP) sie odbije ale drugi (T) moze przebic pancerz z latwoscia.

17.03.2003
15:26
[16]

IceManEk [ Konsul ]

Marder i Pejotl dzieki za wyczerpujace informacje
JEszcze jedno pytanie. Czy w BO dziala i czolgi wstrzeliwuja sie w cel? Tzn czy jesli mam szanse trafienia powiedzmy 10% to czy drugi strzal juz bedzie 20 czy wiecej czy ciagle 10? O ile zdazylem zauwazyc w BB z kazdym strzalem szansa trafienia rosnie(a moze nie?)

17.03.2003
15:40
[17]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

W BO tez.

Nie wiem dokladnie o ile (zapewne zalezy to od odleglosci, wyszkolenia itp), ale napewno jest to uzglednione.

18.03.2003
10:23
[18]

Marder [ Konsul ]

IceManEk -----> Tak. Zarówno w CM I jak i II załogi czołgów wstrzeliwują się w cel. Zazwyczaj stosują do tego amunicję AP. Jeśli czołg posiada dodatkowo amunicję podkalibrową lub ładunki kumulacyjne po wstrzeleniu się w cel dowódca czołgu (AI) podejmuje decyzję o użyciu tego rodzaju pocisków. Natomiast powracając do kwestii celności bardzo duże znaczenie ma prędkość początkowa pocisku. Zauważ, że działa 88mm Tygrysów miały bardzo dużą prędkość początkową dzięki czemu trojektornia lotu była bardzo płaska, a to umożliwiało łatwe trafienie w cel bo poprawka była niewielka.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.