
swietlo [ Canaille Carthagienne ]
Forum CM: Sprzęty z przegięciem!
Panowie - czy w CMBO są jakieś sprzęty które z powodów błędów programistów sa "za dobre"?
Pytam na poważnie, bo pamiętam że ktoś się skarżył że niemiecka plotka (nie 88;) kosi że cho cho?
stary [ ZiP ]
jest jakiś ruchomy niemiecki AA, który ma zbyt duży pancerz czy coś takiego, chłopaki pomóżcie! nie wiem też czy w wersji 1.12 juz to poprawili czy zostało
Dymion_N_S [ Bezimienny ]
Chyba o to chodzi ----------------->
swietlo [ Canaille Carthagienne ]
Dymion_N_S --> dzieki prawdopodobnie wlasnie o to - bede sie mial na baczności;)

Kłosiu [ Senator ]
swietlo --> nie miej sie na bacznosci, tylko po prostu nie graj jak przeciwnik uzywa SdKfz 7/1 i 7/2 :) Gra do powtorki. Na szczescie juz dawno ich nie widzialem w bitwie.
IceManEk [ Konsul ]
To teraz juz wiem czemu dostalem minor def od Hosego. Mial tego dziadostwa 3 sztuki i zdazyl mi spanikowac poltora plutonu piechoty i zdjac Greja zanim dwa zatluklem a trzeci gdzies zwial:)
swietlo [ Canaille Carthagienne ]
przeprowadzilem krotki test - 700 m, teren plaski czysty - US 6 ppanc 76 mm vs 6 szdkf 7/2 - po 60 sekundach walki wygrali Niemcy: 6 do 1!
rzeczywiscie szdkf to dosc mocna zabawka - sprawdze ja jeszcze vs cos szybciej strzelajacego
Bombardier [ Konsul ]
Swietło - twój test nie pokazuje całej prawdy. Aby zobaczyć całą potęgę Sd.Kfz 7/2 trzeba go trzymać w ruchu i wtedy do niego strzelać z czego się tylko da - i patrzeć na efekty, a raczej ich brak.
swietlo [ Canaille Carthagienne ]
Drugi teścik - 700m - 5 sdkf 7/2 vs 5 Stuartow
po 6 turach zostalo 2 sprawne szdkf 7/2 (bez amunicji) przeciw 1 unieruchomionemu Stuartowi!!!
Stuarty ratowal tylko pancerz - ilosc rykoszetow na jeden czolg byla olbrzymia!
Wyglada na to że Szdkf 7/2 i 7/1 to sprzet dla Munchkinow!
swietlo [ Canaille Carthagienne ]
Bombardiwr --) oczywiscie to tylko uproszczony test - ale pokazuje ze szdkf jest dosc trudny do zniszczenia. A nie do konca wiadomo dlaczego!
Dla celow lekko opancerzonych stanowi smiertelne zagrozenie - a jest tani.
dw4rf [ Generał ]
"to sprzet dla Munchkinow" - heh.. dawno się już nie spotkałem z tym określeniem rodem z RPG ;)
Dodałbym do tego Jumbo i KT ;)
swietlo [ Canaille Carthagienne ]
dw4rf --) jakos tak mi sie z tymi Munchkinami wyrwalo;)
kolejny szybki tescik - 700 m 6 szdkf 7/2 vs 6 Boforsow 40 mm - po minucie dziala 4 szdkf i zaden bofors!
poza tym KT i Jumbo kosztuja relatywnie duzo a to cholerstwo jest prawie za darmo - 48 pt to nie za wiele!
no ale juz sie odczepiam od tego sprzetu - chcialem tylko uczulic na ta kwestie - szczegolnie niedoswiadczonych graczy (jak ja sam;)

Rommel77 [ Chor��y ]
Za to szdkf 7/2 nie sa odporne na ataki artyleryjskie i piechote z bliska.
swietlo [ Canaille Carthagienne ]
Romel 77 --) kurde tego by jeszcze brakowalo by byly odporne na wszystko;)
Ale masz racje pod solidnym ostrzalem (np z haubic 155) pekaly az milo;)
Naczelnyk [ Konsul ]
nie ma po co robic testow, problem jest od dawna znany
W cmbo zaden cel "soft" nie moze byc zniszczony przez pocisk AP, ale AI omylkowo uwaza flaka za cel "hard" i tylko takimi do niego strzela.
IceManEk [ Konsul ]
W takim razie powinnismy tego zabronic:) Jakas ogolna regula or sth
Llordus [ Generaďż˝ ]
Mam pytanie jako poczatkujacy, korzystajacy z SdKfz 7/1 (4x20mm) - czy te uwagi dotycza obu pojazdow, tj. SdKfz 7/1 i SdKfz 7/2 czy tez tylko SdKfz 7/2 ? I czy w polskiej wersji gry ten blad rowniez wystepuje czy nie?
Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]
Ten bag byl tylko w CMBO, czy w CMBB tez wystepuje ?
Llordus - obuSdKfz 7/1 i 7/2, i w wersji polskawej tez
Bombardier [ Konsul ]
Bug dotyczy tylko CMBO, CMBB jest chyba wolne od takich błędów, przynajmniej na razie nikt nie zgłaszał ich istnienia
Kłosiu [ Senator ]
Rommel77 --> hehe fakt. Tyle ze jak grasz z przeciwnikiem ktory nie zatrzymuje sie nigdzie ani przez ture nie masz szans zniszczyc SdKfz niczym, chyba ze masz niesamowitego fuksa i przypadkiem trafisdz arty.
Icemanek --> SdKfz 7/1 i 7/2 jest zabroniony w grach. To ogolna regula.
Rah --> bug jest tylko w BO. W BB te flaki plona od byle czego :)
Llordus [ Generaďż˝ ]
Kłosiu - ale ta informacje mozna by wrzucic gdzies na stronie, np. w dzial teksty, zatytuowac to jako "bugi" albo jakos tak i opisac takie rzeczy, bo ja jako nowy gracz nie wiedzialem o tym i niestety uzywam SdKfz 7/1 w grach, zupelnie nieswiadomy tego ze tak nie wolno :(
Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]
Llordus - jak osoba z ktora grasz nie powiedziala na paczatku ze nie wolno, to jej strata.
Ale generalnie sie nie uzywa.
Choc slyszalem o paru osobach ze szczytu ligi, ze jak jasno nie powiesz ze sobie nie zyczysz tych flakow , to mozesz je u niej spotkac :( Dlatego na poczatku lepiej uzgodnic takie szczegoly.
Llordus [ Generaďż˝ ]
Rah V. Gelert - o to wlasnie chodzi, zeby wiedziec ew. co ustalac i uzywanie czego jest mniej lub bardziej nieprawidlowe :) w sumie jak gram tez z graczam ktorzy w tabeli sa w grupie eliminacyjnej to oni tak jak ja mogli o tym po prostu nie wiedziec :) a ja o tym dowiedzialem sie wlasciwie przypadkiem :)
Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]
Llordus -> ja nie neguje ze warto to umiescic na stroce - pomecz o to dw4rf'a

Roko [ Generaďż˝ ]
Czy ktoś spotkał się z takim problemem
W moim Pz IIIH wróg uszkodził armatę. OK, mogę zruzumieć że nie strzela km w wieży ( chociaż wcale nie jest uszkodzony ) Ale czemu do licha nie strzela km w kadłubie ? Bug czy co ??
Pejotl [ Senator ]
Roko -> celowniczy z wiezy widzi wroga co nie znaczy ze kaemista z kadluba tez go widzi. Sprawdz czy nie jestes czasem hull down w stosunku do celu.
Roko [ Generaďż˝ ]
Pejotl --> gorsza sprawa, czołg wogóle nie ma opcji hunt, shoot&scout, target i cover arc/armour

Michael_wittmann [ Konsul ]
ok ja nigdy nie brałe m tych wozików bo są bez opancerzenia itd. ale co to znaczy, że nie można ich zniszczyć z daleka?
mają rykoszety? czy co sorki ale nie bardzo to sobie wyobrażam ale
to może być nieazła broń jak ktoś nie wie co i jak i nie ustalił tego na początku :)
a tak serio jeżeli one są naprawdę takie niesamowite to powinien być zakaz odgórny używania takich cacek
w końcu bez sensu jest ustalać tyle szczegółów nie mówiąc o tym że wielu pewnie nie wie ( grając przeciwko nim )
że to takie maszynyyy a ci którzy grają niemcami już napewno nie będą się pytali raczej czy mogą toto kupować
Michael_wittmann [ Konsul ]
ok ja nigdy nie brałe m tych wozików bo są bez opancerzenia itd. ale co to znaczy, że nie można ich zniszczyć z daleka?
mają rykoszety? czy co sorki ale nie bardzo to sobie wyobrażam ale
to może być nieazła broń jak ktoś nie wie co i jak i nie ustalił tego na początku :)
a tak serio jeżeli one są naprawdę takie niesamowite to powinien być zakaz odgórny używania takich cacek
w końcu bez sensu jest ustalać tyle szczegółów nie mówiąc o tym że wielu pewnie nie wie ( grając przeciwko nim )
że to takie maszynyyy a ci którzy grają niemcami już napewno nie będą się pytali raczej czy mogą toto kupować
Michael_wittmann [ Konsul ]
ok ja nigdy nie brałe m tych wozików bo są bez opancerzenia itd. ale co to znaczy, że nie można ich zniszczyć z daleka?
mają rykoszety? czy co sorki ale nie bardzo to sobie wyobrażam ale
to może być nieazła broń jak ktoś nie wie co i jak i nie ustalił tego na początku :)
a tak serio jeżeli one są naprawdę takie niesamowite to powinien być zakaz odgórny używania takich cacek
w końcu bez sensu jest ustalać tyle szczegółów nie mówiąc o tym że wielu pewnie nie wie ( grając przeciwko nim )
że to takie maszynyyy a ci którzy grają niemcami już napewno nie będą się pytali raczej czy mogą toto kupować

Michael_wittmann [ Konsul ]
ale mi się tego napisało :)
Kłosiu [ Senator ]
Roko --> czolg strzela z kadlubowego MG, tylko gracz nie ma na to wplywu. Brakuje mi wtedy opcji cover arc, ale reszta jest zwiazana z dzialem i logiczne ze ich nie ma.

Pejotl [ Senator ]
A propos zagrywek nie fair - czy to prawda ze 20 m dookola jenca nie mozna strzelac z mozdzierzy? I przeciwnik moze poprowadzic jenca do pozycji w ktorych sie umocnil a ja nie bede go mogl ostrzelac?
IceManEk [ Konsul ]
Jesli 7/1 7/2 sa zabronione to chyba sklady niemieckie w WB nalezaloby troche przemodelowac. Czytajac zauwazylem ze Niemcy maja tego dziadostwa na peczki:)
PiotrMx [ Generaďż˝ ]
Rah V.Gelert-->Choc slyszalem o paru osobach ze szczytu ligi, ze jak jasno nie powiesz ze sobie nie zyczysz tych flakow , to mozesz je u niej spotkac :( Dlatego na poczatku lepiej uzgodnic takie szczegoly.
Ktoz taki???? Znam co prawda jednego gracza ktorego bawi uzywanie tych pojazdow. Ale byly one uzyte w specyficznych okolicznościach. Jak zaczynalem grac bylo jasne ze SdKfz 7/1 i 7/2 NIE UZYWAMY w BO. Zreszta nawet nie trzeba bylo o tym przypominac.
Po skonczonej grze mozna zawsze obejrzec mapke i zobaczyc co kupil przeciwnik.Jezeli ma ktorys z tych pojazdow a tego nie uzgadnialiscie powinien byc walkower.
von Izabelin [ Luftgangsta ]
O kurde ja pamiętam że z kims grałem na początku mojej gry w lidze i on miał to skdzf 7/2. I go się niedało trafić:((.
Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]
PiotrMx -> poniwaz o tym slyszalem od jednego-dwu graczy, a nie mnie sie to przydazylo wiec nie bede opowiadal o kogo chodzi.
Moim celem nie bylo rzucanie pomowien na konkretne osoby, a raczej zasygnalizowanie i uczulenie na pewne marginalne zjawisko.
W sumie mozna by dopisac zakaz urzywania SdKfz 7/1 i 7/2 w BO do regulaminu ligi.

Yoko_Hino [ Centurion ]
Z pojazdami typu SdKfz 7/2 daogadałem sie z Totenkopfem ze w WB ich nie bedzie, wiec spokojnie. Za to Totenkopf dostanie 40 szt Wirbelwind z 20mm w stosunku 1:1.
IceManEk [ Konsul ]
To dobrze ze ja bede walczyl na ziemi a nie prowadzil latajace trumny:)

von Izabelin [ Luftgangsta ]
Ja się cieszcze bo przynajmniej wiberwinda można ziszczyć a sdKfz nie.
IceManEk [ Konsul ]
W sumie tez mozna. Wczoraj przeprowadzilem test. 12 7/2 przeciwko 4 najtanszym Shermanom
7/2 atakowaly. Wynik po 4 turach wszystkie Shermany padly (czego sie spodziewalem) ale zabraly ze soba 7 7/2 w tym dwie jednym strzalem pomiedzy nie:)
Ale rzeczywiscie trafic je bardzo trudno. Z 300m pierwszy a drugi juz na pewno strzal powinien byc celny. Tymczasem na 7/2 potrzeba 5 6.

Kłosiu [ Senator ]
Icemanek --> powtorz tescik, z tym ze ani na chwile nie zatrzymuj SdKfz w polu razenia Shermanow. 90% ze zaden nie bedzie trafiony. Z jednej strony czolgi czesto strzelaja do nich pociskami AP, a z drugiej celuja nie w SdKfz, ale w MIEJSCE gdzie staly w momencie strzalu! Dlatego jak caly czas jezdzisz fast, to pociski padaja za pojazdami. Jak ktos utrzymuje te pojazdy w ruch to moze jes stracic przypadkiem
a) od ognia piechoty z malej odleglosci
b) przypadkowy pocisk mozdzierzowy lub arty
IceManEk [ Konsul ]
Klosiu-->No wlasnie dlatego dalem atak i wszystkie SdKfz move fast. Pociski nie trafialy w 7/2 ale wystarczylo ze spadly dostatecznie blisko zeby 7/2 byla abandoned. W jednym przypadku jak juz pisalem od jednego pocisku ktory spadl pomiedzy 2 SdKfz zostaly zniszczone.