K@mil [ Wirnik ]
Matematyka dla zaawansowanych po raz drugi :-)
Witam. Nasza kochana pani od matmy na weekend dała nam kilka zadanek. Kompletnie nie wiem jak to ugryźć. Pomożecie ??
1. 3x + y(kwadrat) = 7
5x = 4y(kwadrat) = 6
2. 4x(kwadrat) + 3y(kwadrat) = 16
7x(kwadrat) - y(kwadrat) = 3
3. 17:x(kwadrat) - 9:y(kwadrat) = 16
2:x(kwadrat) - 5:y(kwadrat) = 13:9
4. 3x - lx - yl = 3
4x + 3ly - xl = 17
5 Wykaż że to nie ma rozwiązań
x(kwadrat) + y(kwadrat) = 4
xy = 4
K@mil [ Wirnik ]
6. Jeden z kątów ostrych trójkąta prostokątnego jest równy 32 staopie. Z wierzchołka kąta prostego poprowadzono środkową, dwusieczną i wysykość. Znajdź kąty między półprostymi:
a) środkową i dwusieczną
b)dwusieczną i wysokością
7. W trójkącie prostokątnym o przyprostokątnych a oraz b i przeciwprostokątnej c wysokość poprowadzona z wierzchołka kąta prostego ma długość h. Wykaż, że a + b < c + h
gofer [ ]
przepraszam że się czepiam ale...
1. Skoro nie umiesz zrobić tych zadań to dlaczego nie pójdziesz do nauczycielki żeby Ci je wytłumaczyła?
2. Matematykę na poziomie II klasy gimnazjum nazywasz zaawansowaną?
Eomer [ Konsul ]
A na pewno sam nie dasz rady?
K@mil [ Wirnik ]
8. W trójkącie długości dwóch wysokości są nie mniejsze od długości bokow, na które zostały poprowadzone. Oblicz kąty trójkąta.
9. Wykaż, że jeżeli w trójkącie o bokach a, b, c środkowe poprowadzone na boki a i b przecinają się pod kątem prostym to: c(kwadrat) = 1:5*(a(kwadrat)+b(kwadrat))
10. Czy istnieje trójkąt, którego długości wszystkich wysokości są większe od 2m, a jego pole mniejsze od 2(kwadrat) ??
To wszystko. Ciężkie jest życie gimnazjalisty :-(
QbaX [ Baron Vladimir Harkonnen ]
a co z tym zadaniem co kiedys??
wiesz juz jak je rozwiazac??
K@mil [ Wirnik ]
Gofer ===> Nasza pani od natematyki robi coś w stylu pracy zaliczeniowej. Jeśli nie zrobisz to pała, jak zrobisz to nic się nie dzieje (może jakiś plusik). Nauczycielki nie ma bo jest chora (zadania przekazała polonistka, a ona raczej nie wytlumaczy...)
Eomer ===> Jestem po lekcjach troche otępiony, ale nie najlepiej idzie :-(
QbaX [ Baron Vladimir Harkonnen ]
co oznacza 5x=4y^2= 6??
nie powinno byc jakos - zamiast jednego =
bo jesli nie to przeciez rozwazanie masz odrazu
K@mil [ Wirnik ]
Qbab ===> ups, powinno być w pierwszym:
3x + y(kwadrat) = 7
5x - 4y(kwadrat) = 6
Klawisze blisko i mi palec zjacjhał :-)
gofer [ ]
K@mil - > to ja już nic nie rozumiem...z tego co wiem praca domowa ma być praktyką tego czego nauczyłeś się na lekcji...powiedz mi, jaki jest sens w tym, że ktoś Ci zrobi te zadania? Załóżmy znajdzie się dobra duszyczka która te zadania rozwiąże...przepiszesz sobie rozwiązania do zeszytu i dostaniesz obiecanego plusika czy jakies tam inne badziewie...i przyjdzie klasówka, i dalej nie będziesz umiał zrobić tych zadań...wolno wam korzystać z internetu podczas pisania sprawdzianów? Nie lepiej teraz dostać kapę jak wróci matematyczka ale potem poprosić ją o wytłumaczenie?
QbaX [ Baron Vladimir Harkonnen ]
daj spokuj chyba naprawde nie chce ci sie robic.....
1.
3x + y^2 = 7
5x - 4 y^2 = 6
x= (7-y^2)/3
5*(7-y^2)/3 - 4 y^2 = 6
17y^2 = 17
y = 1 lub y = -1
x juz sobie chyba policzysz (2 przypadki) 2 pary rozwiazan.....
K@mil [ Wirnik ]
QbaX ===> Jeśli chodzi Ci o te stare zadanko (co miały być te odległości między parami punktów 1cm, 2cm, 3cm, 4cm, 5cm, 6cm) w którym napisałem że nie mogą być na prostej (tak powiedziała pani). Gdy na upartego oddałem z zadankami na jednej prostej i pytałem jak zrobić by nie były na jednej prostej, to powiedziała że chciała byśmy doszli... ŻĘ JEST TO NIEMOŻLIWE !! Myślałem że ją uduszę...
QbaX [ Baron Vladimir Harkonnen ]
powiedz lepiej co z tym zadaniem z parami punktow, bo mnie to ciekawi jak twoja pani je rozwiazala......???
QbaX [ Baron Vladimir Harkonnen ]
2. 4x(kwadrat) + 3y(kwadrat) = 16
7x(kwadrat) - y(kwadrat) = 3
pisz laskawie potegi jako ^2 (do drugiej potegi)
przesadzasz z tymi zadanniami, kazde zajmuje 3 linijki, wiecej juz nie rozwiazuje
4x^2 + 3y^2 = 16
7x^2 - y^2 = 3 /wszystko *3
4x^2 + 3y^2 = 16
21x^2 - 3y^2 = 9
--------------------------------- dodajesz stronami
25x^2 = 25
x=1 lub x = -1 i podobnie jak w zad. 1
te zadania sa ndzwyczaj banalne nawet dla przecietnego szympanas, wiec porob trocche sam, bo pewnie nawet nie zaczales i liczysz ze ktos zrobi za cievie.
dla mnie szlus........
K@mil [ Wirnik ]
Kurde, posta mi zjadło :-( A taki ładny był.
W każdym razie przyznałem się że zadanie numer 1 przepisałem dość bezmyślnie, a dla informacji Gofra podaje że te zadanka nie są odpowiednikiem tego co robimy na lekcjach. One są od tak wyrwane z nie wiem czego. W zeszycie nie ma kompletnie nic co by mogło pomoc :-(
K@mil [ Wirnik ]
QbaX ===> Faktycznie, głupio przepisałęm. Proszę o nierobienie zadań 1-5 :-)
K_zul [ Centurion ]
Jak dla mnie to nie zabardzo ta twoja matma jest zawansowana?!
Ale każdy ma prawo napisać co kce :P