Carrignarone [ Konsul ]
Baldur's Gate - część 68
Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział: historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...
...
Gawędzą i zabijają problemy :
- Aschman, lubi wino, wódkę i mroczne elfki...;))
- Attyla, wódz Hunów, dzielny przewodnik ku świetlanej przyszłości wątku
- mgr Aurelinus, strażnik moralności, znający tajniki tworzenia dodatków, jak i rzeczy z tym związanych
- Ayertienna, piękna elfia czarodziejka wabiąca mężczyzn do swej wieży, acz niezwykle pomocna i skora do dawania rad (zwłaszcza, gdy nie ma pojęcia, o czym mówi)
- BarD, rymiarz i prześmiewca - jak to bard, jest nieco nawiedzony (i dziwny) ale zawsze skory do śmiechu
- Belt, przewodniczący przyjacielskiego nam wątku o BG II, raczy mawiać; hehe i tak do mnie wtraficie!
- Bullzeye_NEO, fan wywaru z rzepy, należy do NATF - Nadętych Amatorów Tupania Fenomalnego
- Carrignarone, zawsze dobrze poinformowany, prześciga często "starych wyjadaczy"
- Dwalin, mężny krasnolud, zakochany w swoim toporze, mieszkający na dalekiej północy
- Earina, znana w świecie zabójczyni ogrów-magów. Strzeżcie się!
- Gofer, stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał, założyciel wątku o BG
- Grjgori, podobnie jak Aurelinus, znawca IE; chcesz dobrać się do gry – on ci poradzi, jak to zrobić
- Hayabusa, Saki vazaki zarąbali mi mazaki-ot jego dewiza, bardzo rozmowny, a najbardziej ze sobą:)
- Ines, wiecznie pomykająca, szczęśliwa, wchodząca i wychodząca
- Krees, zmagający się z nieprawościami Wybrzeża Mieczy i z magisterką
- Mr. Kalgan rzadko wpadający, ale jak już to hucznie i z okrzykiem: Dawać dodatek!!!
- Regis, to takie niewiadomo co, czasem zapyta, czasem odpowie, nikt nie wie, jakie myśli ma na głowie
- n2n, ciężkokapujący, ale łopata i powtarzanie w kółko robi swoje
- Sakhar, zgłębiający tajniki aurelinusowego dodatku, władca Otchłani
- Valencis, chodząca encyklopedia świata BG, w quizie rzuć wyzwanie i wygraj - to dopiero zdanie!
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Zed Nocear, twórca map i pięknych, stylowych ikonek
- Xelloss, tajemniczy mag o ogromnej sile, ciągle się o coś pyta, ciągle dostaje odpowiedź, ale i tak je zapomina
- @@@, znany też jako Kapucyn/Nostradamus powrócił i ma się dobrze..
Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie – uważaj, ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...
link do poprzedniej części:
-grjgori- [ Konsul ]
CAHIR20 --> Z tworzeniem modu w świecie Dragonlance byłem tylko troche związany, ale z wielu powodów ta znajomość się zerwała i pozostał mi tylko ten link. Nie zmienia to faktu, że dodatek powstaje i też na niego czekam.
sakhar [ Animus Mundi ]
Czołem
Nie odzywałem się za dużo dzisiaj na forum - oddałem się pogaduszkom na GG:) Uwierzycie, że siedzę jeszcze w pracy?!! Już mi palma o*******a! Co za syf! I potem nie należy się dziwić, że jestem wyprany z jakichkoliwek pomysłów na Moda - jak się nap******** w e-learningu o "customer relationship menager", to już można się pociąć! Na razie mam tylko jeden pomysł - zabić wszystkich, łącznie z moim szefami - może ich wprowadzę jako potwory do zabicia?:)
Carrignarone ---> istotnie, wpadasz, zakładasz wątek i śald po Tobie ginie w pomroce dziejów:)
sakhar [ Animus Mundi ]
Cze
Co tu tak pusto?:) Tylko ja tu piszę - znowu siedzę do wieczora w pracy ale zaraz wyrwam do chałupy, może ze jakiś film obejrzę na spokojnie - a jutro lacha - jadę do pracy później!:) Pozdrowiam
Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]
sakhar --> Ano jesteśmy, ale nic nie mówimy. Tak to jest, kiedy nie ma ciekawego tematu do obgadania. Może ktoś coś zaproponuje co? Jakaś gra - zabawa? Rebusy?
No nie wiem - wymyślcie cosik! ;))
Carrignarone [ Konsul ]
Zawisza Czarny ---> Jak jakiś czas temu były pustki i zarzuciłem malutki quizik, to zaraz się na mnie Ayertienna rzuciła, że na wątku znowu jakieś głupie quizy. Więc nie wiem, czy zaryzykuję znowu. Ale fakt, że trzeba od czasu do czasu coś wrzucić, bo jak ktoś faktycznie będzie miał jakiś problem z Baldurem, to żeby nie zakładał nowego wątku. My jeszcze żyjemy!
sakhar [ Animus Mundi ]
Czołem
Może tak zamiast jakiś quizów, poprowadzimy jakieś luźne dyskusje?:)
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
sakhar --> dobry pmysł z tymi szefami. Myslę tylko że trzeba by jakąś ogólną kategorię użyć, żeby było jasne dla każdego ze chodzi o szefa...
sam nie zrobię żadnego moda do BG ani współpracować nie dam rady bo nie mam dosć czasu ani narzędzi , ale mogę podrzucić jeden, choć mało wyrafinowany, pomysł:
czar przywołanie Leppera. PO pojawieniu się, tworzy potęzną blokadę między rzucającym a wrogami , trwającą dajmy na to 1 tura / poziom, uniemozliwia ruch samego maga ale nie uniemozliwia mu rzucania czarów, osoby próbujące zaatakowac maga otrzymują obrażenia ( powiedzmy obuchowe 8i kłute od cepów i kłonic oraz kos). Ponadto pojawasie sam Lepper, atakując przeciwników zmodyfikowanym czarem Okrzyk ( wywołuje ogłuszenie + Zauroczenie) .
To tylko szkic pomysłu, moze głupiego, moze mało oryginalnego ale przedstawiam go bo ostatnio trochę za długo tu cicho siedziałem....

Zed Nocear [ Pretorianin ]
Hathor, sakhar i inni ---> Na swojej stronce zamieściłem poprawioną wersję patcha zbiorczego (wersja 02).
Ponieważ ostatnio namiętnie gram w Planescape Torment, może rzucę taki mały quiz:
Co z P:T najchętniej zobaczyłbym w modzie do BG1?. Chodzi o rozwiązania a nie kalki konkretnych postaci, questów lub przedmiotów.
To dla tych, co cenią sobie obie gry :-))
Valencis [ Transmuter ]
Hayabusa --> A wiesz, 1 tura / poziom to strasznie długo, jak się potem pozbyć takiego "czegoś"?
Zed Nocear --> Podaj jakiś przykład. Wszystkie pomysły, jakie przychodzą mi do głowy, są poza możliwościami umieszczenia ich w modzie.

Adm. Krzysztow [ Pretorianin ]
Mam spory problem natury technicznej:
Z jakąkolwiek postacią bym nie rozmawiał pojawia mi się komunikat "Postać jest teraz zejęta, nie może teraz z tobą rozmawiać".
Mam zainstalowane BG2 + Throne Of Bhaal z patchem. Reload save, gry, restart komputerra nie pomagają. Gram w Baldur's Gate od dnia jego premiery, i jeszcze nic takiego mi się nie przytrafiło :( Oczywiście mowa o oryginalnej wersji!
Adm. Krzysztow [ Pretorianin ]
<wołanie o pomoc>
Valencis [ Transmuter ]
Adm. Krzysztow --> A jakie masz patche? Bo bez tego ani rusz. Nie znam się na problemach technicznych, chociaż ten akurat jest dosyć znany, więc licz na to, że ktoś jeszcze wesprze Cię w bardziej profesjonalny sposób, jeśli sam sobie nie poradzisz.
Adm. Krzysztow [ Pretorianin ]
Wszystkie pacze aktualne. Już mi ktoś pomógł, dziękuję.
Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
Poprawilam wejscie do jaskini leśnego smoka z NTotSC - mam nadzieje, ze na lepsze, a nie na gorsze ;)
Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
Tyle osob inetresowalo sie tu modami, ze moze macie narzedzia TeamBG - Tileset Mao Editor - czy ktos z Was moglby mi zrobic BMP tel lokacji i wyslac mailem? (Lokacja z Icewind Dale HoW). Gdzies go posialam, a nie mam teraz IwD w domu (a potyrzebuje ten obrazek)???
Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
IE Tileset Map Editor - sorry!
Valencis [ Transmuter ]
Hathor --> Masz na myśli tło? Ale prezentowany przez Ciebie obrazek to część pełnowymiarowej lokacji, *.BMP ponad 30 MB. Co mam z tym zrobić?

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
Valencis --> tak chodzi mi o BMP tla; jesli mozesz, to prosze przeslij mi go mailem - mam nieograniczona pojemnosc; zip powinien go troche pomniejszyc. (wlasnie tylko te czesc tla posiadam)
Valencis [ Transmuter ]
Hathor --> Jeśli się nie mylę, to ja z mojego konta na Interii nie mogę wysłać jednorazowo więcej jak 4 MB - chyba, że podzielę plik na części. To będą 4 kawałki, bo .RAR zajmuje 15 MB. Co mam zrobić?
Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
Valencis --> Moga byc 4 kawalki, tylko nie RAR - mam z nimi klopoty. Windows Commander powinien podzielic pliki i wtedy mozna toto zzipowac. Hmmm, jesli nie laczysz sie przez modem to mozna i z RARami sprobowac - nie chce zebys placil za polaczenie na prozno (jesli nie otworze RARow - bo sie tak zdarzalo).
Valencis [ Transmuter ]
Nie nie, nie mam modemu, więc możemy próbować w każdy sposób, który zaproponujesz. W *.ZIP wychodzi o 1 MB więcej. Więc zrobię 5 części i będę wysyłał po kolei. Sprawdź skrzynkę za 20 minut.
Valencis [ Transmuter ]
I jak? Przed chwilą wysłałem ostatnią część.

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
Valencis --> Bardzo Ci dziekuje! Juz odbieram poczte - idzie przesylka od Ciebie :)
Jesli by cos nie dzialalo, to dam znac, ale mysle, ze nie bedzie problemu.
Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
Valencis --> Pierwsza przesylka szla 20 minut... chyba reszte odbiore jutro - ja dla odmiany mam modem, ale mam tez mozliwosc osobiscie odebrac poczte z serwera ;) i tak chyba zrobie. Zatem o poprawnosci dzialania pliku doniose jutro :)
Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
Valencis --> Niestety nie udalo sie otworzyc zip'ow ("blad w spakowanym pliku"), ale skoro juz bylam w centrum, to wzielam swoje plytki od kumpeli - bidulka bedzie odcieta od przygod na Dalekiej Polnocy przez kilka dni. Coz, to dla dobra modu ;) Mimo wszystko dziekuje za pomoc!

marko74 [ Pretorianin ]
witam wszystkich
proszę o pomoc: walczę ze smokiem w BG2 - no może nie walczę ale staram się zadać mu jakieś obrażenia; jest odporny na magię i na większość broni które mam w drużynie ( nie są to jakieś super gadżety ). ktoś podpowie jak go pokonać ? czytałem kiedyś na któryms z wątków żeby walić w niego magią, ale gdzie tam... nawet się nie zakrztusił :-(
Carrignarone [ Konsul ]
marko74 ---> Cześć. W zasadzie niby powinienem Cię zaprosić na wątek o dwójce, ale ponieważ tak u nas licho ostatnio z frekwencją, to przymknijmy na to oko. :) Ale musisz napisać, o którego smoka chodzi. Ja tam z różnymi się potykałem i różne były techniki, o ile pamiętam. Tak w ogóle, to nie obiecuj sobie zbyt wiele, bo ja tam się za dobrze nie znam, ale może ktoś jeszcze się włączy i Ci odpowie.
marko74 [ Pretorianin ]
a kurczę, no tak jest jeszcze wątek o BG 2 ( a tam też zapytam ); sorki, ale skoro już to:
Świątynia Światła/Ciemności do której trafiłem podczas wykonywania zadań ze wzgórz Umar; tzn wchodzi się do podziemi pod ruinami świątyni, odnajduje trzy części takiego gadżetu "coś tam coś tam Słońca" który otwiera dżwi do okrągłej dużej sali i zaraz po zejściu ze schodków jest to smoczysko; co prawda mam taki gadżet który powoduje że mogę przejść koło smoka a on nic, ale rozumiecie ! :-) miecze w dłoń i kill-im !!
Carrignarone [ Konsul ]
marko74 ---> Pewnie, że kilim. Słuchaj, mnie się udało tego smoka tak załatwić, że nie zdążył nawet skrzydłem szurnąć. Ponieważ nie atakował, podszedłem do niego złodziejem i obstawiłem kilkoma pułapkami, wszystkimi, jakie miałem. Potem go sprowokowałem za pomocą strzały. :) Gdy się ruszył - zginął w ułamku sekundy. Naprawdę. To był niesamowity widok, w ogóle nie wiedziałem, co jest grane. Z innymi smokami zawsze miałem straszne problemy, ale ten wydał mi się banalny.

Valencis [ Transmuter ]
marko74 --> Thaxll'ssillyia, tak? No cóż, smok nie jest zrobiony tak, żeby było go łatwo pokonać, więc jeśli nie jesteś jeszcze zbyt doświadczonym podróżnikiem, to pokonanie go w sposób, nazwijmy go zgodny z sumieniem gracza, jest wątpliwe.
Żeby pokonać smoka, najlepiej zabezpieczyć jednego ze swoich ludzi tak dobrze, jak tylko potrafisz. Dobrze, żeby był to mag, bo będzie mógł on w czasie potyczki odnawiać na sobie zaklęcia ochronne. Czego użyć - smok cienia potrafi wysysać poziomy, więc musisz się zabezpieczyć przede wszystkim przed tym (chyba, że posiadasz przedmioty tj. Amulet Mocy lub Wekiera Zniszczeń, które zapewniają odporność na ten efekt), służy do tego kapłański czar "Ochrona przed negatywną energią" (uwaga, ma bardzo krótki czas działania) lub czarnoksięska "Niepodatność na czary" (w tym przypadku chodzi o ochronę przed Nekromancją, to będzie siódma ikona od lewej). Po drugie trzeba będzie chronić się przed atakami smoka, skorzystaj zatem z zaklęć zapewniających całkowite opieranie się fizycznym obrażeniom tj. "Kamienna skóra" lub "Ochrona przed broniami magicznymi" - musisz przygotować sobie w zapasie po kilka egzemplarzy tych formuł. Wszystkim na polu bitwy przyda się także jakaś odporność na strach.
Tak zabezpieczonego czarodzieja należy wypuścić na smoka pojedynczo i pozwolić Thaxll'ssillyii wykorzystać na nim wszystkie najpotężniejsze, powodujące odrzucenie w tył ataki (jest ich tylko kilka, ale być może, choć akurat sobie nie przypominam, wywołują one także obrażenia od magii, wtedy przyda się formuła "Ochrona przed Magiczną Energią"). Po takiej operacji, smokowi powinna pozostać jedynie walka wręcz, a wtedy podsuniesz pod niego z tyłu wszystkich walczących, a oni będą w niego uderzać, celnie czy nie, w końcu go wykończą. Typowy smok ma mniej więcej tyle punktów życia ile wysokopoziomowy wojownik czyli około 170, to nie jest tak dużo. Pamiętaj aby bez przerwy sprawdzać czy podstawiony mag jest stosownie chroniony, chwila nieuwagi i nie zostanie po nim nawet portret. Jeśli smokowi przyjdzie przypadkiem do głowy zaatakować kogoś innego, kto jest wrażliwy na jego ataki, natychmiast odsuń zagrożonego i każ czarodziejowi zaatakować go wręcz, to powinien się rozmyślić (cały czas czytaj w oknie rozmów, kogo ma zamiar akurat atakować Twój przeciwnik).
Jeśli masz taką możliwość, spróbuj zmiękczyć smoka jeszcze przed walką - zastosuj pułapki, które potrafią stawiać złodzieje oraz podobne im czary (np. "Eksplodująca Czaszka" lub "Glif Strażniczy"). Gdy przygotujesz pole minowe rzuć jakiś czar tworzący obłoki, np. "Zabójczą chmurę". W tej rundzie, w której nie wyjdzie mu test na Niewrażliwość na magię, odniesie obrażenia i zaatakuje, a przy okazji wyzwoli wszystkie czekające niespodzianki.
Smok - nie tylko ten, ale każdy inny, posiada wysoką, rzędu kilkudziesięciu %, Niewrażliwość na Magię (jest ona losową szansą na całkowite odparcie dowolnego niepożądanego efektu, z wyjątkiem ataku fizycznego, bo wszystkie inne sytuacje gra będzie traktować właśnie jako działanie poprzez magię. Zdolność ta jednak w ogóle nie zabezpiecza przed obrażeniami, jeśli test na jej działanie się nie powiedzie. Nie należy jej zatem mylić z odpornością na obrażenia od magii - która z kolei neguje część obrażeń od czystej magii - bo tej smoki nie posiadają). Jeśli posiadasz wystarczająco wykształconego czarodzieja, zapakuj trzy formuły "Obniżenie Odporności" w "Wyzwalacz Czarów" (pojedynczo nie opłaca się ich rzucać, szkoda na to czasu, a tylko jedno "Obniżenie Odporności" za wiele nie daje). Jeśli nie, spróbuj radzić sobie bez czarów, gdyż i tak prawdopodobnie większość z nich się nie uda i ogranicz się jedynie do rozpraszania jego własnych ochron (chyba, że zagrasz nieczysto i zrobisz np. tak - wchodzisz, rzucasz "Kulę Ognia", wychodzisz. Jeśli "Kula Ognia" odniesie efekt, zapisujesz się na zewnątrz i powtarzasz do zwycięstwa).
No, mam nadzieję, że Ci pomogłem.
Carrignarone --> Sposób jest dobry, ale, aby mieć tyle pułapek, żeby od razu smok zdechł, to trzeba być już naprawdę kimś. Poza tym, co to za satysfakcja, kiedy od razu przeciwnik umiera? :)
Carrignarone [ Konsul ]
Valencis ---> Oho, zaczyna się.
Valencis [ Transmuter ]
Carrignarone --> ?
Carrignarone [ Konsul ]
Valencis ---> Kiedyś już rozmawialiśmy na temat... ja wiem, nazwijmy to honorem, na temat honoru podczas grania. Pamiętasz? Jak się pytałem o przenoszenie dopakowanego bohatera z jedynki do dwójki. Wygląda na to, że mamy trochę inne podejście do tematu. Tzn. ja bym nawet powiedział, że to nie tyle inne podejście, co w innym miejscu postawiona granica, której się nie przekracza. Ty masz bardziej romantyczne podejście. Ale zrozum mnie, mój sposób grania sprawia mi równie dużo satyswakcji, co Tobie Twój. I tak to już będzie. Powiem Ci, że tak naprawdę tylko raz przeszedłem dwójkę, a więc tego smoka też tylko raz pokonałem. Udało mi się tak, jak opisałem i dokonałem tego z marszu. To był mój pierwszy pomysł i przyniósł niesamowity efekt, który sprawił, że byłem szczęśliwy. Czy to nie znaczy, że gra spełniła swoją rolę, tj. dostarczyła rozrywki?
Czasami mam wrażenie, że traktujesz podobne sposoby jako niegodne PRAWDZIWEGO GRACZA. Dlaczego? W sumie jeśli komuś sprawia przyjemność wpisywanie kodów, to czemu ma z tego rezygnować i męczyć się, żeby grać "uczciwie"? Na turnieju to rozumiem, ale tak w domu, dla własnej przyjemności? Myślę, że każdy ma prawo grać, jak mu się podoba. Ja tylko podałem jeden ze sposobów przejścia tego smoka.
Tylko nie myśl, że Cię atakuję. :)
hopkins [ Wieczny Optymista ]
P-O-M-O-C-Y
Niepotrafie pokonac kolesi na pietrze w Norze siedmiu dolin.
Powiedzcie jak wy to zrobiliscie
Pomozcie prosze!!

hopkins [ Wieczny Optymista ]
P-O-M-O-C-Y
Niepotrafie pokonac kolesi na pietrze w Norze siedmiu dolin.
Powiedzcie jak wy to zrobiliscie
Pomozcie prosze!!
Carrignarone [ Konsul ]
errata:
jest - satyswakcji; powinno być - satysfakcji
Carrignarone [ Konsul ]
hopkins ---> A co to jest "Nora siedmiu dolin"??? Gdzie to jest, bo zupełnie nie kojarzę. Czy aby na pewno mówimy o Baldur`s Gate I?

hopkins [ Wieczny Optymista ]
Carrignarone--> Przepraszam myslalem ze tutaj tez mozna umieszczac pytania na temat drugiej czesci.
Carrignarone [ Konsul ]
hopkins ---> Nie przepraszaj, bez przesady. A swoją drogą to i tak sobie nie przypominam, gdzie to było i o kogo chodziło.
Valencis [ Transmuter ]
Carrignarone --> Aj, kiedy dołączył się Hopkins, zapomniałem Ci odpisać, przepraszam.
Patrzę w ten sam sposób na Belta, który instalował doskonalące łatki i mierzy swoje siły w hardcorowych modach. Przy okazji, nieoficjalne poprawki nie kojarzą mi się ze szczególną jakością, więc nie jestem przekonany, co on widzi w swoim działaniu, chociaż jego zaangażowanie robi na mnie wrażenie. Sądzę, że gra jest dobra taka jaka jest i właśnie to co w zamierzeniu twórców miało być najbardziej wymagające zasługuje na największy szacunek, a że gra niezwykle mi się podoba, chcę tego przestrzegać. No dobrą sprawę to nie wiem, gdybym faktycznie był w stanie postawić taką ilość zasadzek, żeby uśmiercić od ręki Thaxll'ssillyię, to może by mnie to skusiło, ale w Twojej wypowiedzi bardziej zwróciło moją uwagę to, że jestem złodziejem w aktualnej sesji i ilość pułapek, jakie posiadam jest niezbyt duża i do tego celu na pewno by nie starczyła, a jestem już daleko. Dokładniej pojedynkuję się aktualnie ze strażniczkami Ostatniej Pieczęci, co sprawia mi niemały problem - tym bardziej, że po kilku próbach różnego ustawienia członków teamu zapisałem się i wczytując się z wykonanego save'u, gra zaczyna mi się wieszać w momencie, gdy próbuję je przywołać (znaczy dziewczyny). :) Zdaje mi się, że będę musiał powtarzać piętro. Trudno. Mówię o tym także dlatego, żeby mnie nie posądzono o stwierdzenie, że w BG2 nie ma trudnych rzeczy.
Czy ja mam romantyczne podejście, no nie wiem, chociaż takie stwierdzenie nawet mi się spodobało. Kiedyś ruszyłem kilka sesji dla samych wartości poznawczych, nawet mogłem pomagać sobie wtedy cheatami. Teraz trochę zapomniałem, więc postanowiłem, że zagram od zera i będę delektował się czystą grą bez ułatwiania sobie życia. Niemniej jednak moje instrukcje niekoniecznie muszą wyrażać, co dokładnie myślę i robię. Po prostu wymagam od siebie formułowania ich w ten sposób.
hopkins --> Myślę, że wszyscy zgodzą się, że nic złego nie zrobiłeś. I jak tam sobie radzisz?
Carrignarone [ Konsul ]
Valencis ---> OK. A z tymi pułapkami, to o ile dobrze pamiętam, ja ich ustawiłem kilka. Sześć, siedem? Za cholerę nie pamiętam, ale nie była to duża ilość. Może rzuty były wyjątkowo korzystne. Niestety było to na tyle dawno, że nie jestem nawet w stanie stwierdzić, w którym momencie gry walczyłem z tym smokiem, a co za tym idzie, na którym poziomie był złodziej.

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
Tak przy okazji smokow - czy srebrne smoki sa w Krainach pod ochrona? Taka wypowiedz pojawia sie w dialogach w BG2 (na Wzgorzach Umar, podczas rozmowy ze zbirem, ktory zrobil zbroje z ludzkiej skory)? Moze juz o to pytalamk, ale nie pamietam odpowiedzi...???
Valencis [ Transmuter ]
Hathor --> Przeczytaj opis smoka-wroga rasowego łowcy. Jest tam zawarta informacja, że smoki metaliczne tj. Adalon są uznawane za stworzenia dobre i powszechnie szanowane, a smoki kolorowe (i najprawdopodobniej wszystkie inne, np. nieumarłe) są złe i są obiektem zainteresowania potężnych poszukiwaczy skarbów.

Lechiander [ Wardancer ]
Witam! :-)
Moja skleroza zaawansowana doskwiera mi coraz bardziej.
Czy mógłby ktoś wyjaśnić mi (a najlepiej dać jakiegoś screena), gdzie jest druga połowa Minsc'a. Wiem, że w Twierdzy Gnolli, ale jakiś dokładniejszy opis, cokolwiek.
Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]
W samej Twierdzy Gnolli są takie doły dla niewolników. Ukazane nawet w filmie przed pierwszym wejściem na obszar Twierdzy właśnie. Dynaheir znajduje się w tym położonym najbardziej na wschód na poziomie gdzie są dwa takowe dołki, inny trzeci jest nieco niżej. Tak to wygląda jeśli dobrze pamiętam. :))

Lechiander [ Wardancer ]
Zawisza ---> Dzięki śliczne!!! :-))
Carrignarone [ Konsul ]
Lechiander ---> Dodam jedynie, że musisz kawałek zejść do tego dołu, żeby się cały jego obszar odsłonił. Bo Dyneheir jest tak ustawiona, że jak tylko obejdziesz dół, to możesz jej nie zauważyć.
Lechiander [ Wardancer ]
Carrignarone ---> Dzięki również!! :-))
Koleś już znalazł ją.
marko74 [ Pretorianin ]
Carrignarone----> czy mi pomogłeś ?? no niee... nie bądź taki skromny :-))) wiesz co zrobię ? wydrukuję tego posta, zaniosę do chaty, odpalę BG2, przywitam sie ze smoczkiem i "H'asta la vista, baby!" :-))))))
a tak wtrącając się do dyskursu Carrignarone - Valencis: sam również lubię grać uczciwie... no może nie do końca ;-) o co chodzi ? ano: właśnie zakupiłem Wizardry 8 i co czytam w instrukcji ? że jest cosik takiego jak opcja gry polegająca na tym, że gierka robi "savy" losowo i przy wychodzeniu z gry, co skutkuje tym że musisz całkowicie ( no prawie całkowicie ) poddać się wydarzeniom w grze, tzn. jeśli np. ktoś z twojej drużyny zginął, to zginął DEFINITYWNIE ! no chyba że zaczniesz całą grę od nowa... i to jest potężny krok ku "uczciwości" gry ! Tylko pytanie: zagracie tak ? Ha, ha, ha ;-)
a wracając jakby do sposobu na Thaxll'ssillyię: wykończenie jej za pomocą pułapek Valencisa uważam za równie uczciwe jak walka "twarzą w twarz", bo przecież jak smoczysko przymknęło oko coby sobie chrapnąć, to złodziej po cichutku podchodzi w cieniu... tu pułapeczka, tam pułapeczka i wracamy do swoich a oni wtedy ssszuuu... z łuku, kuszy, czarem i co tam jeszcze. smoczysko wyrwane z poobiedniej drzemki bez namysłu do nas z pazurami a tu KUKU !!! ;-))) czyli: sprytem sprawę załatwilismy ;-) David i Goliat...tyle, że palladyn taką walkę uzna za niegodną swego honoru, i zamiast takiego scenariusza wydarzeń może być: palladyn dostrzegł ogromny cień, rozpoznał... to Thaxll'ssillyia, strażniczka komnaty ! "Giń potworze" zakrzyknął, i rzucił się z mieczyskiem wielgachnym na skrzydlatą bestyję; reszcie drużyny pozostało wesprzeć wariata :-) lub dać nogę... co wybrali ?? ano właśnie...to jest całe piękno Role Playing Games: to TY kreujesz przyszłość ;-)
zobaczymy, co powie smoczek na trochę czarów, trochę żelaza...
pozdrawiam giercomaniaków
Valencis [ Transmuter ]
Hej, Lechiander! Cieszę się, że mogłem znowu Cię tu zobaczyć. :)
marko74 --> No to zobaczymy co powie Twój łotrzyk, gdy smok przeżyje. :>
ps1. Paladyn przez jedno "L".
ps2. Thaxll'ssillyia to mężczyzna.
Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
Valencis --> Masz na mysli opis wroga rasowego łowcy z BG2? Zaraz nadrobie zaleglosci :)

Lechiander [ Wardancer ]
Val ---> Witam i ja Ciebie! :-)
Niestety znów znikam na jakiś czas. Chyba, że koleś będzie miał ponownie jakiś problemik, a moja skleroza nie pozwoli mu pomóc. Wtedy się zgłoszę do Was. :-)
Pozdr!
Carrignarone [ Konsul ]
marko74 ---> Jak tam potyczka ze smokiem?

FPP MAN [ Pretorianin ]
Czy ktoś wie jak pokonać kryształowego golema w Icewind Dale II - rozdział 2?
Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
FPP MAN - ja bym uzyla broni obuchowej, ale nie wiem czy w tym konkretnym przypadku to wlasciwy wybor. Postaraj sie nie podchodzic za blisko ;) a najlepiej zapytaj w topiku o IwD2 - tutejsi fachowcy cos przycichli...
Pytanie ogolne - jak Wam sie gra z nowymi NPCami z DSotSC? I gdzie mozna znalezc pozostalych - poza Jet Laya'a? Keiria jest na Jarmarku? A inni? Szczegolnie ciekawi mnie Bub Snikt - gosc bez historii... nie chcialo im sie nawet napisac dla niego biografii. On ma jakis quest czy tylko chce sie przylaczyc?

kecup [ Junior ]
Witam
czy ktoś ma dostęp do solucji BG1 Ntosc, bedę wdzięczny za informacje.
Ew. poszukuje info, gdzie można znaleźć klucz do ołtarza w Swiątyni Hełma na lokacji z Północną Cytadelą i klucz do biurka Maga króry sprzedaje akcesoria w Knieji Larsa. dziękuję za odpowiedz
Carrignarone [ Konsul ]
Hathor ---> So:
-Conchobhair Strongblade - karczma w Nashkel, po otrzymaniu zadania zgładzenia smoka;
-Keiria Silverstring - faktycznie na jarmarku, w jego północno-wschodniej części (nie potrafię powiedzieć, kiedy się pojawia, jak ja tam poszedłem to już była);
-Bardo Furfoot - moim skromnym zdaniem w lokacji ze smokiem, kiedy ruszamy na bestyję;
-Skeezer Lumpkin the VI - jarmark, ale też nie wiem, kiedy się gość pojawia, może spróbuj nocą;
-Ferthgil Trollslayer - nie spotkałem go;
-Bub Snikt - któraś z lokacji między pomocną dłonią a Nashkel, fajny rozrzut, nieprawdaż? Akurat jego spotkałem jako pirwszego, ale nie wydawał mi się kimś, kogo potrzebowałaby moja drużyna, więc go nie przyjmowałem. Tak więc nie jestem w stanie powiedzieć Ci dokładnie, gdzie go szukać, ale mogę z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, że jego można spotkać od początku gry, bez warunków wstępnych;
-CúChoinneach - mój ulubieniec. Spotkasz go w lokacji na północ od Nashkel, na drodze. Warunkiem jest przyjęcie questu odnalezienia dziecka burmistrza, które to zadanie pojawia się po załatwieniu sprawy Jet Laya`i (chyba).
O Jet Laya`i nie wspominam.
kecup ---> Nie słyszałem o solucji, Aurelinus (autor dzieła) zastrzegał, że nie opublikuje takowej. Polecam lekturę naszego ulubionego wątku, jako że od kilku miesięcy NTotSC jest jednym z wiodących tematów. Ale jak Ci zależy na czasie (czyt. jak Ci się nie chce :)), to napisz dokładnie, w którym momencie utknąłeś w Cytadeli. Bo właściwie mogę Ci napisać, że pierwszy klucz jest na wyspie salamander, a drugi w lokacji z bagnami, ale nie wiem, czy Ci to pomoże.
Carrignarone [ Konsul ]
Hathor ---> A do czego Ci to? Dzielnie pracujesz nad modem?
Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
Carrignarone --> Raczej niedzielnie ;) Tak, zastanawiam sie czy w przpadku niemoznosci dodania wlasnych NPC nie "dopasowac" ktoregos z dodatku - Bub jest moim glownym kandydatem :> Ale obawiam sie, ze jesli nie da sie dodac nowych bohaterow, to nie da sie tez diametralnie zminic obecnych - np. zrobic z Bub'a nekromantki ;) Ale zawsze mozna te postacie wzbogacic, dodac dialogi z BNami, historie... Prace nad modem na dobre rusza najprawdopodobniej w czerwcu, a do tego czasu bede cos robic zrywami, jak do tej pory.
Bardo Furfoota spotkalam - tylko mi to z glowy wylecialo. BTW - jak przetlumaczyc jego nazwisko - Futrzana Stopa? Probowalam przetlumaczyc nazwiska NPCow z DSotSC i Bardo chyba zle przetlumaczylam - Owłosiona Stopa ;)))
kecup [ Junior ]
Carrignarone--- witam serdecznie i dzieki za słówko właśnie od wczoraj przeglądam kolejne odcinki.
W sumie to bardzo Was wszystkich przepraszam, bo nie przedstawiłem sie wszystkim na forum, a bardzo się cieszę, że je znalazłem, bo jestem wielkim fanem BG, a dodatek Aurelinusa czyni tą grę jeszcze ciekawszą. Zatem błąd naprawiając witam wszystkich i na pewno będe zaglądał tak często jak mógł bedę.
Wiem żeby dostać się na wyspę, to trzeba dogadać sie z rybakiem (Quest z nimfami zrobiłem i teraz jest przy swojej łodzi- ala nie chce mnie zawieźć) co mam zrobić ???. Lokacji z bagnami szukałem ale bezskutecznie (jesto tym w liście tego Maga z Knieji Larsa) jeśli byłbyśmi jakoś pomocny do będę wdzięczny pozdrawiam
kecup [ Junior ]
Mam jeszcze kolejne pytanko;
Po zakończeniu questa z JetLaya`i
rozmawiam z jednym fantomem, który prosi mnie o fiolki, (mają wyzwolić fantomy), potem walka z kolegą mrocznym (koszmar) i fantom mówi mi ze pogrzebna jest filakteria w jakiejś opuszczonej komnacie.
Na forum natknąłem się na tekst:
„A może ma jej szukać jeszcze bardziej na północ, czyli w lokacji ze świątynią kult(ur)ystów? Tyle, że tam też byłem i poza czarnymi kapłanami, wilkami i wilkołakami nikogo ciekawego nie spotkałem.”
Czy to jest ta lokacja, jak się tam dostać?
Mnie się nie wyświetla, mam tylko 3 (las ostrych kłów x 2 i las zagubionych dusz.) jeśli kto wie, proszę o pomoc.
Z wyspą już znalazłem, nie znalazłem ciągle tych bagien, na których ponoć jest klucz do biureczka.
Acha podczas gry Natknąłem się na pewną nieścisłość:
Quest Shilo Chen na lok. Brama do Baldura prosi o załatwienie Ogrzego Maga i powiada, że jest on na PN/ZACH w lesie ostrych kłow, com się naszukał to moje znalazłem go w lokacji ... Peldvale.
Please o odpowiedz.
kecup.
Carrignarone [ Konsul ]
Witam wszystkich, a szczególnie nowych forumowiczów (hehe, a ja to niby stary wyga:))
Hathor ---> Co do nazwiska pana Bardo to masz rację, ja też bym to przetłumaczył jako Futrzana Stopa, ewentualnie Futrzanostopy. Tylko nie jestem pewien, czy nie lepiej brzmi wersja oryginalna. Po co to tłumaczyć? Natomiast odnośnie nowych NPC`ów to najlepiej, jakbyś pomolestowała grjgorija, on powinien wiedzieć, jak dodać postać. A że można udowadniają NPC z DSotSC. Dyć ktoś je przeca dodał!
kecup ---> Witam witam i zapraszam do częstych dyskusji nt. naszej ulubionej gry. Baldur górą! Bagna, o których mowa w liście... no, zastanów się. Była taka lokacja, w której pośród kilku sadzawek stał dom. W domu drzwi, przy drzwiach drzewo... Gdzie ten klucz się podział? Jak nie znajdziesz, jutro dam Ci namiary. Zaś jeśli chodzi o filakterię... o ile pamiętam, po zabiciu Mrocznego można wejść do chaty, przy której odbywa się walka. Tam powinna znajdować się filakteria. Zaś tajemnicza lokacja, której szukasz, to trzeci Las Ostrych Kłów. Można tam wejść od zachodu, ale nie pamiętam dokładnie, z której lokacji. W każdym razie ów Las jest położony na południe od dwóch pozostałych. Ale tak naprawdę, nie ma tam nic ciekawego.
kecup [ Junior ]
Carrignarone ---> Tak BG górą i muszę stwierdzić, że pomimo tego że 2 jest rozbudowana to ja wolę 1.
Jedynka ma klimat, ach te lasy i muzyka - pięknie jest, no i pierwsza tego typu gra, może sentymenty??
Dzięki za info idę szukać ta lokacja nazywa się Świątynia Czarnej Dłoni, lub Ręki,zak wyczytałem z forum.
Nie moge sie na nią dostać i nie wyświetla mi się na mapa tej lokacji, no nic popróbuję z różnych stron. Z filakterią dzięki pomogło, narazie facio mnie załatwia, ale bedę cierpliwy. Idę szukać kluczyka. Lokację kojarze, nawet przedtem dokładnie ją obszedłem, jak widać nie dokładnie ;-)
Lundgram [ Pretorianin ]
Szukam jakiegos dobrego dodatku stworzonego przez Team BG Poleccie mi cos i skad moge go sciagnac
Dzieki
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
heh... ja też lubię, naprawdę lubię BG 1, ale muzykę częściowo zmieniłem, uzywając tej z Icewind Dale I, przede wszystkim "otwarcie". Ma klimat, który bardziej mi odpowiada. Szczerze mówiąc bardziej podoba mi sie też interface ( mam na myśli kolorystykę) czy portrety postaci, ale to już inna historia....
Carrignarone [ Konsul ]
kecup ---> Jeśli szukasz Świątyni Czarnej Dłoni, to podałem Ci namiar na złą lokację. Świątynia jest na północ od Lasu Zagubionych Dusz. Ale pojawi się dopiero, gdy załatwisz sprawy w Wieży Durlaga, a następnie demona w Brodzie Ulgotha. Dopiero wtedy, zaraz po wyjściu z magazynu, w którym walczysz z tanar`ri (chyba tanar`ri), ktoś da Ci cynk o miejscu spotkań kultystów. A do tego Lasu Ostrych Kłów, o którym wspominałem, wejdziesz od zachodu, ale musisz się trochę nagłowić, żeby znaleźć przejście w ścianie lasu w prawej części ekranu.
Lundgram ---> Zakładam, że "Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy" znasz?
Hayabusa ---> Można się czepiać interface`u, grafiki, czy czegoś tam, ale pamiętaj, że BG1 było pierwsze. Dopiero później autorzy mieli możliwość poprawiania, ulepszania itd. Inna sprawa, że przygody w Dolinie Lodowego Wichru mają jednak inny (nomen omen) klimat niż na Wybrzeżu Mieczy. Mnie tam pasuje, że jest kolorowo, czasem aż pstrokato i ten interface, co jest, jakoś mi z tym współgra. I pasuje mi, że w ID jest z kolei mroczniej. W ogóle te gry jako całość stały się dla mnie objawieniem, z którym mogę jedynie porównać pierwszą i drugą Civilization i Ishar dawno temu.
Lundgram [ Pretorianin ]
Opowiesci z wybrzeza mieczy ?? Czy jakas inna wersja ?? skad moge sciagnac ?

Xelloss [ Senator ]
Witajcie. Postanowiłem znów zagrać w BG. Cały czas śledzę wątek i wiem, że nie idzie wam dobrze ;-). Mam pytanie - czytalem o Płaszczu niewykrywalności. Gdzie on jest? Przeszedłem już grę dwa razy (kiedy to było ;-)) i nie natrafiłem na niego.
Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]
Xelloss --> Płaszcz Niewykrywalności mają tasloi w pierwszej lokacji Kniei Otulisko.
Lunfgram --> Przejrzyj kilka ostatnich części wątku, to załapiesz co to jest. Ściągnąć możesz ze stronki CD-Projektu.
Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]
Upsik.... sory za przekręcenie ksywki Lundgramie...
Carrignarone [ Konsul ]
Lundgram ---> No właśnie. Poniżej link do cdprojektu.
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
Carrignarone ---> zgadzam sie w pełni i pami/ętam o pierszeństwie BG. Zresztą, ten interface nie jest zły , po prostu miło stwierdzić że się rozwinęli.

bone_man [ Powered by ATI ]
Witam!
Wlasnie od kumpla dostalem BG2 i mam pytanie do Was co sadzicie o tej grze i czy musze miec druzyne, czy moge byc pojedynczym bohaterem?
Pozdrawiam
Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
bone_man --> Caly urok sagi BG polega na grze druzyna, a juz szczegolnie w BG2, gdzie bohaterowie sa jeszcze "bogatsi" - min. romansuja z postacia glowna ;)
Carrignarone --> Ja juz z Grijgorim kombinuje, jak to zrobic, ale na razie problem jest nadal nie rozwiazany...
Bardo przetlumaczylam, bo jest w koncu Mr Szczesliwa Stopa i inni :)

Xelloss [ Senator ]
bone_man [ Black Hawk UH-60]
"Wlasnie od kumpla dostalem BG2"
To jest wątek o BG1. Wątek o drugiej części jest tu --> https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1164787&N=1
"i mam pytanie do Was co sadzicie o tej grze"
Bardzo dobra, ale IMHO jedynka ma lepszy klimacik.
"i czy musze miec druzyne, czy moge byc pojedynczym bohaterem?"
Możesz być pojedyńczym bohaterem, ale lepiej mieć drużynę - wg. mnie jest wtedy ciekawiej. Tak jak mówił Hathor - można romansować. A nie ma nic lepszego niż małe igraszki przed ciężką walką ;-).
Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
Xelloss --> Ekhem, mowila, nie mowil... ;) Czy Ty przypadkiem nie byles w grupie tlumaczacej TDD?
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
a goryl nie mówi, nie pisze, nie dzwoni.... ;)

Xelloss [ Senator ]
Hathor--> Ups! Przepraszam, nawet nie zwróciłem uwagi na podpis :-) <spala sie ze wstydu>. Mam nadzieję, że wybaczysz :-). A co do TDD - nie, to nie ja.
bone_man [ Powered by ATI ]
Hathor --> dobra dzieki.
Xelloss --> wiem zauwazylem, ze to watek o BG1 ale myslalem, ze jak tutaj napisze o dwojce to nic sie niestanie.
I przepraszam, ale mam tylko jeszcze jedno pytanie. Jezeli moj bohater ma miecz w prawej rece i stoi patrzac na lewo do ekranu (rozumiecie?) to bron ma w prawej rece, ale jak troszke go przesune to juz miecz trzyma w lewej rece. Czy u Was w jedynce jest to samo.
Dziekuje i przepraszam jezeli wywolalem jakies zamieszanie.
kecup [ Junior ]
Carrignarone ---> Hurra znalazłem kluczyk – twoja rada była bardzo pomocna dzięki !!!!!!!!!!!
Mam teraz roboty, że hej, cieszę się że mi się odetkało i mam co robić.
Z tą lokacją świątynią i kultystami też wielkie, dzięki zatem trzeba będzie odwiedzić Durlaga, domyślam się, że trzeba nabić EX. Wielkie jeszcze raz za poratowanie.!!!
Xelloss ---> Nie dziwię Ci się bo sam po ponad roku z przyjemnością wróciłem, polecam z dodatkiem Ntosc. Bardzo cieszy mnie, że ma patch No END, bo zawsze szkoda mi było po finalnej zabawie końca gry – a warto się powłóczyć (jak w Fallout 2).
Lunfgram ---> Jak będziesz ściągał sobie dodatek, to nie zapomnij o patchu NtoSc 4a, bo będziesz miał krzaki (ja nie wiedziałem, i miałem problemy.)
Bone_man ---> Przeszedłem całą BG 2 jednak BG 1 jest dla mnie bardziej pogodna i mam do nie większy sentyment.
Koniecznie pograj w BG 2, ma wiele usprawnień, choć z fabuły czasem wydaje mi się naciągana,ale warto, będziesz miał porównanie.
Czy ktoś bawił się NEAR INFINITY znalazłem poradnik Aurelinusa i ściągnąłem wszystko ale nie mogę w tym zestawie znaleźć pliczku Java2 Runtime Environment, o którym pisze Aurelinus- Nie ma tam żadnego pliku którym mogę wystartować program, a korci mnie szalenie, pewnie coś pokręciłem.
Jak kto wie i mnie oświeci, wdzięcznym będę i jak spotkam go w gospodzie pod pomocną dłonią to jaki trunek postawię… -nie spieszy się bo jutro wyjeżdżam (trzeba trochę popracować - szkoda że w życiu nie ma tak łatwo z zbieraniem kaski jak w Baldurku ;-)
Pozdrawiam wszystkich do poniedziałku.
Valencis [ Transmuter ]
bone_man --> To się nazywa lustrzane kopiowanie. Polega ono na tym, że gra jest w stanie działać szybciej, jeśli korzysta tylko z połowy klatek animacji postaci, a drugą połowę generuje przez symetrię. Poszukaj w opcjach dotyczących grafiki.

bone_man [ Powered by ATI ]
kecup :) --> dobra dziekuje liczy sie dla mnie kazda wypowiedz ;)
Valencis --> Jasne cos przeczytalem na ten temat, ale zapomnialem o tym dzieki.
I :
Przepraszam bardzo chyba ostatni raz sie o cos Was zapytam. Druzyna moze miec do 6 czlonkow. I czy jest cos takiego jak w Icewind Dale 2, ze danego potwora moze zabic tylko mag? (moim zdaniem to byl blad) I czy Wy mieliscie druzyne skladajaca sie z 6 czlonkow, czy moze bylo ich mniej?
Dziekuje mozliwe, ze przeniose sie na watek o BG2.
Jeszcze raz przepraszam.
Valencis [ Transmuter ]
Możesz mieć tyle pytań, ile tylko sobie życzysz. Lubię odpowiadać, szczególnie gdy nie są zbyt trudne. :>
W Baldur's Gate II większą część czarnej roboty spoczywa na barkach wojowników. Mag lub magowie będą potrzebni przede wszystkim do zmiękczania przeciwników, którzy stosują magiczne ochrony, a musisz wiedzieć, że w BG2 można sobie odpalić taki pancerz z czarów, że na czarodzieja nie ma siły.
Możesz podróżować z taką ilością towarzyszy, jaka będzie Ci odpowiadać, ale korzyści z prowadzenia ograniczonej ilościowo drużyny są stosunkowo niewielkie podczas, gdy mógłbyś poznawać bliżej sekrety drzemiące w bohaterach z którymi możesz połączyć swoje siły. Każdy z nich jest wyjątkową kreacją, posiada własne unikalne problemy i na różne sposoby dogaduje się z innymi członkami składu.

bone_man [ Powered by ATI ]
W innym watku o cRPG napisalem, ze bardzo je lubie, ale nie jestem w nich specem dlatego zadaje takie banalne pytania :(
I nie moge wlaczyc tego lustrzanego odbicia, ale to taki maly szczegol.
Ja zawsze jestem wojownikiem dlatego osobiscie zastanawiam sie, nad mieczem dlugim, a mieczem poltorarecznym (?).
Ktory(e) z nich wybrac? Ktory(e) jest(sa) lepszy(e), I eee.... dlaczego jak wzialem Nowa gre to bylem od razu na 7 poziomie i mialem 95000 doswiadczenia?!?!?!?
I jak wzialem Klase-Wojownik to byla pod klasa i ja wzialem znowu wojownika, bo nie chcialem bersekera, ani niszczyciela magow, czy cos takiego dobrze zrobilem?
Bardzo dziekuje wszystkim za to, ze mnie tolerujecie mimo, ze trafilem nie do tego watku co trzeba ;)
Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]
bone_man --> W sumie tu często zdarza się tak, że na wątku o pierwszej części mówi się o tej drugiej i odwrotnie, więc nie martw się. Zapewne na resztę Twych pytań Valencis odpowie Ci. :)) Heheh.

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
kecup - jave musisz sciagnac osobno, odpowiedni loink jest na stronie Near Infinity, a link do near na Team BG. Sorry, ze tak "naokolo" Cie informuje, ale nie mam tych linkow pod reka ;)
Xelloss --> Nie ma czego wybaczac, czesto mi sie to zdarza ;) Tamten Xellos chyba byl Xelosem przez 1" L", czesty bywalec iwetej pamieci Cytadeli.
Hayabusa --> a nie prawda, bo pisze, tylko to nie ten goryl ;) "Sore wa himitsu" albo jakos tak... ;) /A moze to nie do mnie bylo? trudno, hi hi!/
Valencis [ Transmuter ]
1. BG2 zostało tak opracowane, aby każdy mógł wybrać ten rodzaj specjalizacji w broniach, jaki lubi i na pewno znajdzie coś godnego jego rąk.
2. BG2 jest kontynuacją pierwszej części i należy wychodzić z założenia, że w BG1 nasza postać zaczęła grę posiadając 1. poziom i 0 PD (punktów doświadczenia) oraz zdobyła takie zdolności, jakie posiada na początku BG2. Dlatego nie zaczyna się od początku.
3. Wybierz taką klasę, jaka Ci się żywnie podoba. Osobiście faktycznie uważam, że najlepszym wyborem będzie bohater, który umie celnie uderzać mieczem i może nosić najcięższe zbroje, ponieważ zwykle będzie wchodzić wszędzie jako pierwszy i powinien być przygotowany na niemiłe niespodzianki. Chociaż wojownik jest dobrym wyborem to mało ciekawym - uosabia czysty potencjał ofensywny nie oferując żadnych interesujących bonusów, jakie otrzymują jego podklasy (berserker, zabójca magów, kensai), ani inne klasy zbrojne (łowca, paladyn, barbarzyńca, mnich). Jeśli jeszcze nie podjąłeś decyzji, to polecam poważnie zastanowić się nad możliwością wyboru dla Twojej postaci wieloklasowości - będzie to oznaczać, że jej rozwój będzie wolniejszy, ale będzie ona podnosić swoje kwalifikacje w dwóch (trzech) klasach jednocześnie przez całą grę. Sugerowana przeze mnie kombinacja klas to wojownik/złodziej. Wynika to z faktu, że złodziej posiada praktyczne umiejętności takiej natury, że jest on niezbędny przez całą grę, a najlepsze rozwiązanie to polegać w tej kwestii właśnie na sobie, gdyż złodzieje, jakich będzie można przyjąć pod swoje skrzydła są dość ograniczeni w swoich możliwościach.
Gdy podejmiesz ostateczną decyzję, powiedz jaką postać wybrałeś, a ja napiszę wszystko, co w tej chwili powinieneś niej wiedzieć.

Valencis [ Transmuter ]
Jaki tu dzisiaj ruch. Że aż moja odpowiedź wygląda na wyjętą z kontekstu.
Hathor --> Wpisz sobie adres na Cytadelę. Coś się otwiera. :\

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
Valencis --> A wiec to jednak nie byl zart! (ktos mi juz o tym mowil). To milo, ze Cytadela powrocila, nowe logo jest o wiele lepsze. Nie wiem tylko czy to ta sama Cytadela - szukalam autorow, ale poki co nie ma o nich informacji!? Trzeba sie zalogowac i sprawdzic ;)
Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
Nadal nie wyswietla sie "zaloga". trudno, nie mam czasu szperac po artykulach. Poki co - tylko RPG, nie ma cRPG.
Carrignarone [ Konsul ]
Valencis ---> Masz rację, ruch że aż miło. Szkoda tylko, że jak zwykle wtedy, kiedy mnie już nie ma online.
Hathor ---> Szczęśliwa Stopa??? To taka dosyć luźna interpretacja.
Grjgori ---> Zawsze mam problem, jak odmieniać Twój nick: "z Grjgorijem" czy "z Grjgorim". Proszę o podpowiedź.
Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]
Carrignarone --> Gando(a)lar Szczesliwa Stopa to niziolek z Gullykin, chyba ich przywodca, a tlumaczenie nazwy to nie moja zasluga ;) Ja sie przysluzylamk tylko Brdo'wi i spolce, ale na razie tylko na www, jeszcze minie troche czasu, zanim tlumaczenia beda w modzie (i to tylko w biografii)
sakhar [ Animus Mundi ]
Witam
Z żalem informuję, że od dzisiaj będę się pojawiał na forum znacznie rzadziej - kończy sie moja praca a z tym mój dostep do sieci:-(. Od tej pory będę się udzielał jedynie okazyjnie. Cóż, takie życie...
Carrignarone [ Konsul ]
sakhar ---> Cześć. Chłopie, nie rób nam tego! Co prawda ostatnimi dniami i tak się pojawiałeś sporadycznie, ale jednak jakiś czas temu trzymałeś ten wątek w kupie. Sakhar, nie odchodź!!!
sakhar [ Animus Mundi ]
Carrignarone ---> Nie ma obawy - będę czuwał i obserwował - tylko trochę rzadziej:) Póki co, widzę że i tak jest tu ruch w interesie:)
-grjgori- [ Konsul ]
sakhar --> Mam nadzieję, że nie odejdziesz całkowicie wniepamieć i od czasu do czsu bedziesz sie tu jeszcze pojawiał.
Carrgnarone --> Jakoś nigdy nie zastanawiałem sie nad odmiana mojego nicka. Pisz tak jak uznasz za stosowane. Ja raczej nie będę sie o to obrażał.

bone_man [ Powered by ATI ]
Zawisza Czarny --> dobra juz sie nie martwie ;)
Valencis --> wielkie dzieki za pomoc, a czy opisze swoja postac to zobaczymy. Moge ja tak sknocic, ze sie nie da nia grac itp.
Dobra dzieki wielkie.
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
Hathor ---> hmm :) dobrze, że pisze.
teraz pogrywam troche w ID 2 ale czuję że nadciaga moment wielkiego powrotu do BG, jak tylko rozwiążę mały problemik z wirusem, przez którego system i połowa zawartości twardziela wyparowała....
-27fps- [ Konsul ]
Siema all
mam pytanko a propo Baldura 2 i dodatków do niego:
Baldur's Gate II: Tron Bhaala (Shadows Over Soubar)
Baldur's Gate II: Cienie Amn (Epic Endeavours)
Baldur's Gate II: Cienie Amn The Darkest Day v.1.0.3
czy te dodatki są w wersji polskiej (na gryonline.pl i cdprojekt.info) ????
i czy warto je ściągać i instalować
Valencis [ Transmuter ]
Carrignarone --> Moim zdaniem "-grjgori-" to szaszłyk. Nie wolno nic do niego dodawać, bo straci swój niepowtarzalny smak.
sakhar --> Przykro mi. Mam nadzieję, że dużo będzie tych okazji.
-27fps- --> Na razie nie ma polskich wersji.

bone_man [ Powered by ATI ]
Witam!
Przed chwila walnalem pierwszy post w watku o BG2.
Nie zrozumcie mnie zle, chodzi mi o to, ze nie chce zasmiecac Waszego watku o BG1 pytaniami z BG2.
Kilka osob powiedzialo mi, zebym sie tym nie przejmowal.
Ale jezeli pozwolicie to bede Tu zagladal od czasu do czasu ;)
Dziekuje wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam

bone_man [ Powered by ATI ]
Valencis --> widzialem Cie na watku BG2 hehe dobra dzieki za odpowiedz.
Carrignarone [ Konsul ]
27fps- ---> Ja Ci nie pomogę, bo nie grałem jeszcze z dodatkami w dwójkę, ale polecam wątek o BG2, tam z pewnością ktoś Ci odpowie (link podaję poniżej). Tzn. wiem, że są w wersji angielskiej jeno, a czy warto? Obstawiam, że warto, jeśli nie ma się kłopotów z językiem.
Carrignarone [ Konsul ]
Aaa, sorry, zapomniałem się przywitać. Witam wszystkich.
Valencis ---> :))) Szaszłyk, dobre. Mam rozumieć, że "-27fps-" to także szaszłyk? Ale jak: "z -grjgori-"? To już zupełnie źle brzmi. A może "z szaszłykiem"?
bone_man ---> Pozwolimy. :)
Carrignarone [ Konsul ]
Odcinek 69 tu:
Lundgram [ Pretorianin ]
hmm
Ten link cd Projektu jest pusty nie moge sciagnac owego dodatku :( Pomocy !!!!!!!