GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Engine

23.02.2003
21:29
[1]

Alerik [ Diabolo Pomidoro ]

Engine

Tak sobie siedzę i myślę... Jak wygląda engine gry.
Przypuszkam, że coś jak HTML.
Jak to wygląda?
A no nie wiem...
Ktoś pomoże?
Co wiecie o enginie? A jak by ktoś znał chodź by jego podstawyto by było super.
Nie jest to mi do niczego potrzebne, ale jestem ciekaw.

23.02.2003
22:20
[2]

Alerik [ Diabolo Pomidoro ]

Nikt nic o tym nie wie?

23.02.2003
22:40
smile
[3]

Sephion [ One Winged Angel ]

Hmm, mi sie wydaje, ze engine to po prostu program, ktory laduje wszystkie obiekty, kieruje animacja. Piszac taki program mozna pewnie ustawic zdazenia typu: szybkosc rozpedu danego obiektu, sile grawitacji itd.

23.02.2003
23:27
[4]

Caleb [ The Evil That Men Do ]

IMHO na początku tworzy się edytor, który często jest dołączany do gier i w nim sie wszystko robi.

23.02.2003
23:31
[5]

mORfeOoSH [ NULL ]

:P sciagnij sobie engine Quake 2 na przyklad... odpal notatnikiem poszczegolne pliki i sie ciesz: tak wyglada engine od srodka; szczerze mowiac przegladanie enginow to fajna rzecz

23.02.2003
23:33
[6]

mORfeOoSH [ NULL ]

tu masz fragment (to akurat Quake 1):


/*
* Structures returned by network data base library, taken from the
* BSD file netdb.h. All addresses are supplied in host order, and
* returned in network order (suitable for use in system calls).
*/

struct hostent ‹
char FAR * h_name; /* official name of host */
char FAR * FAR * h_aliases; /* alias list */
short h_addrtype; /* host address type */
short h_length; /* length of address */
char FAR * FAR * h_addr_list; /* list of addresses */
#define h_addr h_addr_list[0] /* address, for backward compat */
›;

/*
* It is assumed here that a network number
* fits in 32 bits.
*/
struct netent ‹
char FAR * n_name; /* official name of net */
char FAR * FAR * n_aliases; /* alias list */
short n_addrtype; /* net address type */
u_long n_net; /* network # */
›;

struct servent ‹
char FAR * s_name; /* official service name */
char FAR * FAR * s_aliases; /* alias list */
short s_port; /* port # */
char FAR * s_proto; /* protocol to use */
›;

struct protoent ‹
char FAR * p_name; /* official protocol name */
char FAR * FAR * p_aliases; /* alias list */
short p_proto; /* protocol # */
›;


ENJOY!

23.02.2003
23:33
smile
[7]

d333d333 [ Silber Kreuz ]

gdzies mialem zrodlowke do wolfa 3d (chyba:)

24.02.2003
09:21
smile
[8]

Alerik [ Diabolo Pomidoro ]

dzięki

(trochę spóźniony post... :) )

24.02.2003
09:29
smile
[9]

Adamus [ Gladiator ]

Alerik --> Im wieksza gra tym wiekszy silnik ;-)))). A do najlepszych wsadzaja taki:

24.02.2003
09:35
[10]

cHaOs bOy [ Junior ]

Alerik ---->> Jak chcesz moze ci podrzucic prosty engine do gry w 3d.

24.02.2003
10:19
smile
[11]

Alerik [ Diabolo Pomidoro ]

Nie, nie trzeba.
Już wiem to co chciałem wiedzieć:)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.