Alerik [ Diabolo Pomidoro ]
Engine
Tak sobie siedzę i myślę... Jak wygląda engine gry.
Przypuszkam, że coś jak HTML.
Jak to wygląda?
A no nie wiem...
Ktoś pomoże?
Co wiecie o enginie? A jak by ktoś znał chodź by jego podstawyto by było super.
Nie jest to mi do niczego potrzebne, ale jestem ciekaw.
Alerik [ Diabolo Pomidoro ]
Nikt nic o tym nie wie?
Sephion [ One Winged Angel ]
Hmm, mi sie wydaje, ze engine to po prostu program, ktory laduje wszystkie obiekty, kieruje animacja. Piszac taki program mozna pewnie ustawic zdazenia typu: szybkosc rozpedu danego obiektu, sile grawitacji itd.
Caleb [ The Evil That Men Do ]
IMHO na początku tworzy się edytor, który często jest dołączany do gier i w nim sie wszystko robi.
mORfeOoSH [ NULL ]
:P sciagnij sobie engine Quake 2 na przyklad... odpal notatnikiem poszczegolne pliki i sie ciesz: tak wyglada engine od srodka; szczerze mowiac przegladanie enginow to fajna rzecz
mORfeOoSH [ NULL ]
tu masz fragment (to akurat Quake 1):
/*
* Structures returned by network data base library, taken from the
* BSD file netdb.h. All addresses are supplied in host order, and
* returned in network order (suitable for use in system calls).
*/
struct hostent
char FAR * h_name; /* official name of host */
char FAR * FAR * h_aliases; /* alias list */
short h_addrtype; /* host address type */
short h_length; /* length of address */
char FAR * FAR * h_addr_list; /* list of addresses */
#define h_addr h_addr_list[0] /* address, for backward compat */
;
/*
* It is assumed here that a network number
* fits in 32 bits.
*/
struct netent
char FAR * n_name; /* official name of net */
char FAR * FAR * n_aliases; /* alias list */
short n_addrtype; /* net address type */
u_long n_net; /* network # */
;
struct servent
char FAR * s_name; /* official service name */
char FAR * FAR * s_aliases; /* alias list */
short s_port; /* port # */
char FAR * s_proto; /* protocol to use */
;
struct protoent
char FAR * p_name; /* official protocol name */
char FAR * FAR * p_aliases; /* alias list */
short p_proto; /* protocol # */
;
ENJOY!
d333d333 [ Silber Kreuz ]
gdzies mialem zrodlowke do wolfa 3d (chyba:)
Alerik [ Diabolo Pomidoro ]
dzięki
(trochę spóźniony post... :) )
Adamus [ Gladiator ]
Alerik --> Im wieksza gra tym wiekszy silnik ;-)))). A do najlepszych wsadzaja taki:
cHaOs bOy [ Junior ]
Alerik ---->> Jak chcesz moze ci podrzucic prosty engine do gry w 3d.
Alerik [ Diabolo Pomidoro ]
Nie, nie trzeba.
Już wiem to co chciałem wiedzieć:)