° [ Imperator ]
Złom gaśnie...
Mam pewien problem. Jeżdżę aktualnie Peugeot'em 306 w Dieslu (bez turbo) i dzisiaj podczas jazdy do pracy zaczął mi się dławić, po czym zgasł. Odpaliłem znów, przejechałem kawałek i znów to samo (traci obroty, dusi się nawet, jak mu depnę gaz w podłogę i gaśnie).
Jakoś się dotoczyłem do pracy, kupiłem uszlachetniacz do paliwa, zalałem trochę, dotankowałem i myślałem, że jak będę wracał to będzie dobrze, ale dupa, wracając gasł częściej niż po drodze do pracy...
Może ktoś miał podobne problemy?
QamilekQ [ RuNNer ]
Możliwe, że paliwo nie chce dochodzić (a ten uszlachetniacz to syf).
COREnick [ Hunter ]
Ja bym z czymś takim nie szedł na forum, a do serwisu. ;P
BTW - fajny nick. :D
° [ Imperator ]
Do serwisu to zawsze mogę pójść. ;] Myślałem, że może ktoś ma podobne doświadczenia i rozwiążę problem sam (typu wymiana filtra paliwa - swoją drogą wyciągnąłem filtr i na zasyfiony nie wygląda, ale dla pewności jutro kupię nowy i wymienię przy okazji), ale gdyby się okazało, że to nie to, to poczekam, aż przyjdzie odwilż, bo jak jest ciepło (no, cieplej niż -10, powiedzmy), to jeździ normalnie.
Sizalus [ Senator ]
Właśnie pierwsze co do głowy przychodzi to zapchany filtr paliwa albo paliwo kiepskiej jakości, zwłaszcza jeśli problem występuje tylko w mrozy.
Mietek Fajansiarz [ Pretorianin ]
Przeczysc silnik krokowy, sprawdz przewod podcisnienia powietrza, jesli wszystko ok to pewnie padla pompa paliwowa.
Czesto Ci tak gasnie? W jakichs okreslonych sytuacjach typu zmiana biegu itd.? Nie ma problemu z wchodzeniem na wysokie obroty?
mirencjum [ operator kursora ]
Układ zasilania w silnikach wysokoprężnych ma to do siebie, że musi być w 100% szczelny. Jeśli przez jakąś nieszczelność na drodze ze zbiornika do pompy wtryskowej zaciągnie powietrze to następuje tzw "zapowietrzenie układu zasilania", spada z obrotów, dławi się i gaśnie.
Nie wiem ile tam masz filtrów paliwa, z reguły powinny być dwa. Filtr wstępnego oczyszczania i dokładnego oczyszczania. Zapchanie filtrów paliwa skutkuje spadkiem mocy i czasami może powodować gaśnięcie silnika.
Trudno mi napisać o tym konkretnym układzie, bo go nie znam, ale w standardowym układzie paliwowym, przy filtrach paliwa są śrubki (odpowietrzniki). Delikatne popuszczenie odpowietrznika i pompowanie paliwa pompką (nie wiem czy jest tam opcja pompki ręcznej) powoduje wypychanie pęcherzyków powietrza. Czynność tę wykonuje się do momentu wypływania czystego paliwa. W nowszych silnikach odpowietrza się samoistnie przy kręceniu rozrusznikiem.
Odkręć korek paliwa. Jeśli odkręci się z takim odgłosem powierza, to jest zbyt szczelny i wytwarza się podciśnienie wstrzymujące przepływ odpowiedniej ilości paliwa,
Santarius [ Death knight ]
Przeczysc silnik krokowy, w golfie miałem identyczne problemy i to pomogło.
° [ Imperator ]
W tamtym roku, przy zajebistych mrozach mi gasł, ale olałem sprawę. Jak się ociepliło, to było wszystko ok, przez cały rok do dzisiaj. Gaśnie niezależnie od obrotów. Na wysokie wchodzi bez problemu, ale się dławi, z kolei jak wrzucę na luz i straci obroty to gaśnie.
Ogólnie wrażenie podczas jazdy jest takie, jakby mu brakowało paliwa...
eltexo [ Idzie Grzes przez wies ]
Hm..
podczas ponownego "wkręcania" filtru paliwa - był on "zalany" ropą? :)
Wygląda tak, jakby był zapowietrzony, imho. - a jeśli nie był, a wkręciłeś filtr, który uprzednio nie został zalany ropą, to już jest.. ;p