GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

PLAY 3/2011 w kioskach od 17 lutego!

10.02.2011
20:48
[1]

qrpiech [ Pretorianin ]

PLAY 3/2011 w kioskach od 17 lutego!

W numerze megaartykuł o Call of Juarez: The Cartel, wrażenia z przedpremierowego ogrywania Homefronta i recenzja Dead Space 2. A na DVD między innymi baśniowa platformówka z pomysłami - Trine.

Już w najbliższy czwartek do kiosków trafi nowy PLAY, pełen gorących materiałów, których próżno szukać gdzie indziej. Z okładki groźnie łypie trójka gliniarzy zwiastujących zupełnie nową jakość w westernowej serii Call of Juarez. Stało się, trzecia część zrywa z tradycją i przenosi się w czasy współczesne! Jako jedyni w Polsce mieliśmy okazję zobaczyć grę na własne oczy i pogadać z twórcami na specjalnie dla nas zorganizowanym pokazie. W ogromnym materiale na temat Call of Juarez: The Cartel szczegółowo opisujemy odmieniony model rozgrywki, zdradzamy dziesiątki konkretów, zaprzeczamy krążącym w sieci plotkom i zadajemy niewygodne pytania chłopakom z Techlandu.



Dział Rzut Okiem w tym miesiącu wypchaliśmy po brzegi hitami najbliższych miesięcy. Byliśmy nawet w Nowym Jorku na imprezie Gamer's Week, gdzie w większość z nich mieliśmy okazję przyciąć. Na sześciu stronach opisujemy wrażenia z ogrywania przedpremierowej wersji Homefronta – piszemy zarówno o efektownej kampanii dla jednego gracza jak i sieciowych bataliach. Poza tym sprawdzaliśmy jak przebiega totalna destrukcja otoczenia w Red Faction: Armageddon (raport z poczynionego przez nas spustoszenia ledwie wcisnął się na 4 strony) i mściliśmy się potężnym młotem bojowym w Warhammer 40,000 Dawn of War II: Retribution. Mamy też sporo konkretów na temat Portal 2 i następcy Obliviona - The Elder Scrolls V: Skyrim.



W dziale Testów, mimo poświątecznej posuchy, z łatwością znajdziecie kilka tytułów z najwyższej półki. Przede wszystkim wpadł nam w ręce długo oczekiwany horror science-fiction z obrzydliwymi Nekromorfami i zakutym w stal inżynierem w roli głównej. Czy Dead Space 2 spełnia pokładane w nim nadzieje? Dowiecie się z naszej recenzji. Bierzemy też w obroty darmową sieciówkę Company of Heroes: Online stworzoną na bazie popularnej strategii i zdajemy pełny meldunek z jej ogrywania. A po chwili przenosimy się w czasie w Back To The Future: The Game - Episode One, jeździmy po Mazurach w Rajdzie Polski, a recenzując Magickę gromimy wymyślnymi czarami hordy potworów jednocześnie klnąc z powodu obłędnej ilości... błędów. Nie braknie też strawy dla odważnych miłośników symulacji – odkrywamy całą prawdę o lotnisku w Airport Simulator i harujemy w polu wraz z Symulatorem Farmy 2011.



Traktory, snopowiązałki i grabie to nie jedyny sprzęt o jakim piszemy w tym numerze. W dziale Raport pokazujemy najciekawsze gadżety dla graczy zaprezentowane na wystawie elektroniki CES w Las Vegas. Piszemy między innymi o kontrolerze ruchowym stworzonym przez Razera specjalnie dla pecetów, obudowie z żaluzjami, klawiaturze zmieniającej kolory tak, by pasowały do tego co dzieje się grze i nowym wynalazku Intela - Sandy Bridge. Miłośnicy nowinek technicznych zdecydowanie będą mieli na czym zawiesić oko.

Jak co miesiąc, tak i tym razem nie mogło zabraknąć solidnej dawki publicystyki okołogrowej. W dziale Intro przyglądamy się e-sportowcom i nagrodom, która zgarniają za zwycięstwa w popularnych turniejach, sprawdzamy też jak się miewa wirtualny sport w Polsce. [rgb] patrzy co się dzieje w niedomagających sieciówkach i subiektywnie ocenia jak łatwo utopić kasę przy ich tworzeniu, a Zooltar z ManJAkiem sprzeczają się o to czy awatar ma znaczenie. Z kolei koso rozmawia z Grzegorzem Miechowskim – weteranem polskiej branży growej pracującym nad Anomaly: Warzone Earth, a w komentarzu spogląda w przyszłość i wydaje wyrok – 2011 rok będzie najlepszym rokiem dla polskich producentów gier.



Jeszcze goręcej jest w dziale PLAY do kwadratu, gdzie piszemy o Sztucznej Inteligencji. Zastanawiamy się czym tak naprawdę objawia się ona w grach, pokazujemy jak działa i analizujemy jej postępy w poszczególnych gatunkach. W dalszej części działu bierzemy na tapetę film Gamer – rozkładamy go na czynniki pierwsze, sprawdzamy jak prezentowane w filmie wizje mają się do współczesnych gier i demaskujemy zrozumiałe wyłącznie dla graczy smaczki. Z kolei Cubituss w swoim felietonie zastanawia się nad tym czy pecet jako platforma do grania ma przed sobą tłuste lata, czy raczej rychły zgon. Nie zabrakło też listów do redakcji, nowinek o naszej stronie internetowej i kolejnego odcinka komiksu "Para gra".



W dziale Retro królują malowane serduszka i płomienne romanse – przyglądamy się intrygującym wątkom miłosnym w grach i przedstawiamy ich najbardziej udane rodzaje. A żeby nie zrobiło się zbyt ckliwie – złośliwie wybieramy też najbardziej szalone i ekstrawaganckie parki, na które natknęliśmy się w grach. W ramach Reedycji grindujemy do oporu z Sacred 2 i próbujemy zaprzyjaźnić z nieobecnymi wcześniej na pecetach Mudokonami z pakietu Oddworld: The Oddboxx.

Na DVD czekają trzy pełne wersje – przepiękna, baśniowa platformówka z pomysłami - Trine, kosmiczna strzelanka ze świetną fizyką - Alpha Prime i krwawa adaptacja powieści H. G. Wellsa – Vivisector: Dusza Bestii. Jest też kilka dobrych demek.

Pełny spis treści poniżej. PLAY 3/2011 w kioskach od 17 lutego w cenie 13,90 zł. Więcej informacji na [url=]www.playpc.pl[/url]


NA DVD:

PEŁNE WERSJE:


TRINE (PL)

Wybitna, niesamowita, przepiękna, dopracowana i przemyślana. Mówiąc o Trine trudno jest nie używać tych wszystkich określeń. Stworzona przez grupę fińskich programistów z firmy Frozenbyte gra to przykład tego, że niezależne studia również mogą srogo namieszać na growym rynku. Gracz wciela się nie w jednego, a aż w troje bohaterów – złodziejkę, wojownika i maga, którzy po dotknięciu magicznego artefaktu połączyli się niejako w jedno. Każde z nich dysponuje innymi umiejętnościami, a by przechodzić kolejne poziomy musimy nauczyć się korzystać z nich wszystkich, często przełączając postacie dosłownie w locie. Platformówka w elegancki sposób łączy się tu z grą logiczną, zgrabnie bawiąc się fizyką. Do tego dochodzi fenomenalna oprawa, całość jest nie tylko prześliczna, ale też doskonale zagrana i wypełniona humorem. To tytuł, koło którego nie wolno przejść obojętnie.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE: procesor 2 GHz • 512 MB RAM • krata graficzna 256 MB • 700 MB miejsca na dysku



ALPHA PRIME (PL)

W odległej przyszłości najcenniejszym materiałem na świecie jest hubardium. Przy jego pomocy ludzie są w stanie tworzyć zaawansowaną technologię, więc kto kontroluje ten minerał, kontroluje wszystko. Niestety przedłużony kontakt z hubardium może mieć bardzo niebezpieczne skutki, o czym przekonuje się Arnold, bohater gry Alpha Prime. W tej strzelaninie FPP lądujemy na tytułowej Alpha Prime, stacji górniczej znajdującej się na odległej planecie. Wydarzyło się tu coś bardzo złego – ludzie oszaleli, a maszyny zbuntowały się. Naszym zadaniem jest odkrycie, dlaczego doszło do tych tragicznych wydarzeń oraz oczywiście przeżycie. A nie będzie to łatwe, bo niemal wszyscy

mieszkańcy Alpha Prime, niezależnie od tego czy są żywi, czy całkowicie zautomatyzowani, za punkt honoru przyjęli naszpikowanie nas energetycznymi pociskami. Gra łączy w sobie elementy strzelaniny (tych jest znacznie więcej) z przygodówką (tych mamy tu zdecydowanie mniej). Trzeba więc celnie strzelać, a czasem podnieść jakiś przedmiot i użyć go we właściwym miejscu. Na plus należy zaliczyć bardzo solidną grafikę oraz wciągający scenariusz.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE: procesor 2 GHz • 512 MB RAM • karta graficzna 128 MB • 1,1 GB miejsca na dysku



VIVISECTOR: DUSZA BESTII (PL)

Może nie jest to najładniejsza gra świata, ale wystarczy kilka minut z nią spędzonych, by przekonać się, że ta oldschoolowa strzelanina fpp ma w sobie nieskończone pokłady grywalności i bardzo dużo uroku. No i tygrysy ziejące ogniem! Bohaterem jest Kurt Robinson, komandos wysłany z misją ratunkową na tajemniczą wyspę. Już od samego początku wszystko idzie nie tak jak trzeba – oddział zostaje zdziesiątkowany, była dziewczyna Robinsona brutalnie zabita przez teleportującą się hienę, a nasz heros musi ruszyć do boju, walcząc o przeżycie. Sensu w tym nie ma za wiele, oprawa jest mocno średnia, ale strzelanie daje nierealną wręcz radochę. Dynamiczna, krwawa gra, w której wykańczamy setki przedziwnych stworów. Doktor Moreau byłby wniebowzięty.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE: procesor 1,6 GHz • 512 MB RAM • karta graficzna 256 MB • 3 GB miejsca na dysku



WERSJE DEMONSTRACYJNE:


DIVINITY II: DRAGON KNIGHT SAGA

Obowiązkowe demo dla fanów rpg-ów. Gramy tu w kawałek Divinity II: Ego Draconis wraz z dodatkiem Flames of Vengeance. Gra ma przepiękną grafikę, niezwykle dynamiczny system walki, w którym płynnie łączymy ciosy miecza z ciskaniem kul ognia i strzelaniem z łuku, oraz wciągającą historię o Pogromcy Smoków. Demo to doskonała okazja, by sprawdzić dlaczego b-side gra w Divinity II jak zły. Kawał fantastycznego rolpleja!


GRAY MATTER

To klasyczna przygodówka, podróż w czasie do lat, gdy wszystko było prostsze. Wcielamy się w dwie postacie: uroczą i podziurawioną piercingami Samanthę, która zawodowo zajmuje się sztuczkami magicznymi oraz w tajemniczego doktora Stylesa, przypominającego Upiora z Opery. Trójwymiarowe po przepięknych, ręcznie rysowanych tłach, menu z licznymi przedmiotami rozwija się na górze, a my główkujemy jak rozwiązać kolejną diabelnie trudną zagadkę.



PEŁNY SPIS TREŚCI PLAYA 3/2011

>> NA DVD

Trine, Alpha Prime i Vivisector: Dusza bestii na płycie PLAYA


>> INTRO

Co nowego w... niedomagających sieciówkach

Drużyna na śmierć i życie powędruje z nami w Dragon Age II

Dungeon Siege III jest na oko fable’owy

Dyskusja: Czy awatar ma znaczenie?

Gracze na podium

Il-2 Sturmovik: Cliffs of Dover poleci na nowym silniku

Imperium w Dawn of Fantasy rośnie, gdy śpisz

Komentarz Kosa: 2011 rokiem polskiej myśli deweloperskiej

Krucjat czas: Crusader Kings II, The First Templar, Cursed Crusade

Lekka panika w Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

Przedłużanie przyjemności

Robimy grę naszych marzeń – rozmowa z Grzegorzem Miechowskim

Subiektywnie: Wyrzucić kasę w sieć

Zimowe gadżety


>> RAPORT

Innowacje i gadżety

Dysk Z Drive R3

Klawiatura Cyborg V7

Kontroler Onza Tournament Edition

Kontroler ruchowy Hydra

Nakładka Avenger

Notebook FR720 i bug w Sandy Bridge

Płyta główna G1 Assassin

Płyta główna Mini E350


>> RZUT OKIEM

Homefront

Portal 2

Red Faction: Armageddon

The Elder Scrolls V: Skyrim

Warhammer 40,000 Dawn of War II: Retribution


>> EXTRA

Call of Juarez 3: The Cartel

Idziemy własna drogą – wywiad z menedżerami marki z firmy Techland

Polscy kowboje podbijają świat


>> TEST

Airport Simulator

Back to the Future: The Game – Episode One

Company of Heroes Online

Dead Space 2

Magicka

Rajd Polski: Rally Poland

Symulator Farmy 2011


>> RETRO

Reedycje: Oddworld the Oddboxx

Reedycje: Sacred 2: Fallen Angel

Romanse z pikseli

Top 5 komputerowych par


>> PLAY2

Duch w maszynie: czym naprawdę jest SI?

Felieton Cubitussa: Pecet not dead

Komiks: Para gra (odc. 9)

Społeczność PLAYA: listy, z naszej strony, recenzje czytelników

W co gra Gamer?


PLAY 3/2011 w kioskach od 17 lutego! - qrpiech
10.02.2011
22:13
[2]

XneoX [ Why So Serious? ]

Pełniaczki takie sobie ale czytać to i może było by co... Pomyślę...

10.02.2011
22:18
[3]

Damian1539 [ Legend ]

W CD-Action nie ma w tym miesiącu żadnych ciekawych pełniaków (no może poza Braid). W dodatku w ostatnim numerze było za dużo konsol jak dla mnie. W tym miesiącu biorę Playa.

10.02.2011
22:19
smile
[4]

Montera [ Michael Jackson zyje ]

No dobra niech wam będzie. Macie moje 13,90 zł.

10.02.2011
22:20
smile
[5]

Polaco [ Konsul ]

Trine

10.02.2011
22:25
[6]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Przyznam szczerze, że miło się Was czyta. Zwłaszcza różne felietony, bo o grach można 99% dowiedzieć się w necie.
Bliżej Wam teraz do Gamblera czy Resetu (na szczęście!) niż do CDA.

11.02.2011
00:43
[7]

Herr Pietrus [ Gnusny Leniwiec ]

Ale tego i tak prawie nikt nie doceni :d
Szkoda, bo ja na wersje bez CD i o polowę tańsza bym sie pisał...

A mozę jakieś e-wydanie w dobie cyfryzacji?
Choc czytanie an monitorze jest do ncizego...

11.02.2011
00:47
[8]

.:Jj:. [ Legend ]

Z ciekawości, kontrolnie kupię. Brawa za Trine!

12.02.2011
00:07
[9]

Przemo_888 [ Legend ]

Kusi strasznie to Trine. Chyba się zdecyduję na zakup.

12.02.2011
00:10
[10]

novi.. [ Senator ]

Świetny pełniak, na pewno kupię.

12.02.2011
11:05
[11]

GaidenNinja [ Generaďż˝ ]

Pod względem pełniaka któryś raz z rzędu zżeracie CDA

12.02.2011
13:36
smile
[12]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

Bardzo fajnie, miałem kupić Trine. Faktycznie PLAY jest bliżej do Reseta czy Gamblera, na którym się wychowałem:) Bo formuła CDA mi nie odpowiada:)

12.02.2011
15:02
[13]

Behemoth [ Rrrooaarrr ]

Gamblera znam z kilku numerów dlatego nie będę się wypowiadał na temat tego czasopisma, ale porównanie Play do Reseta jest nietrafione :-). W tym drugim czasopiśmie gry stanowiły jakieś 50% treści, a obok tego pojawiały się felietony i artykuły z dziedzin odległych grom. Nie bez przyczyn ten magazyn był prowokująco nazywany "niekulturalnym". To czasopismo chyba w największym stopniu, obok SS i ŚGK, wychowało pokolenie graczy, którzy poza klawiaturą widzą jeszcze rzeczywistość. W tym zestawieniu Play to pismo dla dzieciaków ;-).

12.02.2011
17:09
[14]

gracz12301 [ Senator ]

O ku*wa Trine. Zawsze chciałem zagrać w tą grę, ale nie było nigdy okazji do kupna. Teraz chyba się skuszę. CDA przegrywa w tym miesiącu jednak. Wezmę Playa. ;)

12.02.2011
22:05
smile
[15]

Iselor (Łódź) [ Pretorianin ]

[13] Myślę że GAMBLER podobnie:) Także było sporo rzeczy spoza gier. I może dlatego wszystkie te pisma padły...Ale GAMBLER bardzo na mnie wpłynął, nie ukrywam.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.