GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Dobry program do montażu filmów

08.02.2011
21:23
smile
[1]

Devorels [ Rock Star ]

Dobry program do montażu filmów

potrzebny mi jakiś dobry program do montowania filmów (amatorskich) nie wiem jaki wybrać dla mnie liczy się to by atwo się w nim odnajdywać
-Dobrze by było gdyby był po polsku

08.02.2011
21:27
[2]

pablo397 [ sport addicted ]

windows movie maker.

nie musisz dziekowac.

08.02.2011
21:36
[3]

Devorels [ Rock Star ]

Ps. czy ta kamerka będzie dobra na początki



nie mamy zbyt dużo kasy więc pytam

08.02.2011
21:39
[4]

Cichoruski [ ufonauta ]

1 Pinnacle video spin studio czy jakoś tak. Darmowy, wszystko fajniusio, ale nie powstawiasz efektów. Zmontuj w tym, a poźniej co do zwolnień, sepii, itd. użyj Movie Makera.
2 będzie git

08.02.2011
21:55
[5]

pablo397 [ sport addicted ]

[3] --> w tej cenie to Ty dobrego aparatu nie kupisz a co powiedziec kamerke. kręcić pewnie będzie kręcić - jakość - pewnie pozostawi duzo do zyczenia. zawsze to lepiej jak krecic filmy telefonem komorkowym, ale mi by bylo szkoda 200 zl na chinskie zabawki i wolalbym uzbierac troche wiecej grosza i kupic cos normalnego.

a w miedzy czasie kup sobie ze dwie ksiazki o podstawach, sciagnij programy i poedytuj i podszkol sie na tym co masz pod reka.

08.02.2011
22:28
[6]

Devorels [ Rock Star ]

Kamery innej nie moge ta musi narazie wystarczyć...

08.02.2011
22:42
[7]

Gmp3 [ Chuck ]

Nie warto kupować tych tanich cyfrówek. Efekty będą takie same jakbyś kręcił współczesnym telefonem. Ja od czasu do czasu bawię się takim sprzętem:
Jakość jest nieporównywalna i nawet wygodniej mi się obsługuje tą profesjonalną.

[8] No to chyba oczywiste, że nikt na początek nie kupiłby takiego sprzętu. Zacznij od komórki.

08.02.2011
22:42
[8]

Devorels [ Rock Star ]

NIe tyle kasy to raczej nie mam ...

08.02.2011
22:49
smile
[9]

K4B4N0s [ Filthy One ]

<<< filmów (amatorskich) + [7]

Chce sobie kupić samochód do jazdy po mieście, co polecacie?
- Odstaw ten szajs, kup bolid formuły 1!


Sam posiadam coś takiego:

W tych celach wystarczy. Dźwięk rejestruje całkiem nieźle, tylko jedyny mankament "kompaktów", to to, że jednak trzeba w trakcie kręcenia wleźć do opcji, żeby sobie ręcznie ustawiać ostrość, bo auto niezawsze sobie radzi jak trzeba, zwłaszcza po ciemku.

08.02.2011
22:50
[10]

Scortch [ Light ]

Final Cut Pro (na MAC'a) lub Avid Media Composer 5 (na PC i MAC'a). Inne nie wchodzą w grę.

08.02.2011
22:51
smile
[11]

Lutz [ Legend ]

Scortch [ gry online level: 33 - Light ]

Final Cut Pro (na MAC'a) lub Avid Media Composer 5 (na PC i MAC'a). Inne nie wchodzą w grę.


szkoda ze nie mozna wiecej tych emotek dolozyc z boku, dalbym tak parenascie...

08.02.2011
22:57
[12]

Devorels [ Rock Star ]

??

08.02.2011
22:59
smile
[13]

Montera [ Michael Jackson zyje ]

Już lepsza jakość nagrywania ma moja zmywarka...

08.02.2011
22:59
[14]

drilek [ Legionista ]

koles pyta o tania kamerke
a koles wkleja mu kamere ze 11k
:D

08.02.2011
23:00
[15]

Devorels [ Rock Star ]

To ile mam na wydanie okaże się oficialnie jutro po ustaleniu kto ile daje ma być pół każdy zobaczymy

08.02.2011
23:06
smile
[16]

Scortch [ Light ]

Lutz-->

"szkoda ze nie mozna wiecej tych emotek dolozyc z boku, dalbym tak parenascie..."

W normalnej sytuacji coś bym odpisał, skontrował, tylko problem jest taki, że nie mam pojęcia o co ci chodzi...

[edit] literówka

08.02.2011
23:09
[17]

faust7 [ FullMetal Alchemist ]

Sony Vegas

08.02.2011
23:13
smile
[18]

Devorels [ Rock Star ]

Dajcie jakieś propozycie kamer do 250zł mogą być używane

08.02.2011
23:39
[19]

HETRIX22 [ PLEBS ]

[3] Mam kamere nagrywającą w tej samej jakości i kupiłem ją w podobnej cenie, jak chcesz to jutro próbkę nagram i nieskompresowanego gdzies wrzuce (jakość jest znośna, ale pewnie będzie miała problemy z oświetleniem)

09.02.2011
00:15
[20]

Lutz [ Legend ]

Scortch, dokladnie, nie masz pojecia o co chodzi, a skoro tak jest to lepiej nie narazac sie na smiesznosc piszac takie bzdury jak udalo ci sie wlasnie zrobic.

Nie, w sumie mogles napisac jeszcze o Smoke, Flame, Inferno, o jakims asset management sofcie, i nuke czy innym Fusion do kompozycji, o macierzach fibre channel do przechowywania mediow.

Jedno tylko pytanie, po grzyba? Po to zeby pokazac, ze sie znasz? No wlasnie nie znasz sie, tylko cos tam slyszales, gdybys sie znal nie dawalbys idiotycznych odpowiedzi na normalnie zadane pytania.

09.02.2011
23:17
[21]

Scortch [ Light ]

Lutz---> No bo widzisz, tak się akurat składa, że coś tam wiem. I mimo iż podanego w [10] wyboru nie poparłem opisem to uznałem, że jeśli kolega autor miałby trochę zaparcia to by zajrzał w Google i o tych programach poczytał. Tak czy inaczej, jakąś wiedzę w temacie posiadam, może nie autorytarną, ale wystarczającą, by wdać się w ewentualną dyskusję. Otóż jak pewnie ci wiadomo oba te programy znajdują zastosowanie w produkcjach z najwyższej półki - montuje się na nich w telewizji i w branży kinematograficznej. I teraz zapytam Cię o jedno - czy jest to tak hańbiące wspomnieć o produkcie, który jest zwyczajnie lepszy? Czy jest on w jakiś mistyczny sposób "zarezerwowany" dla profesjonalistów? Tak się akurat składa, że profesjonalistą nie jestem, a jednak jednym i drugim posługuję się w miarę płynnie. Naprawdę, to, że jest droższy nie oznacza, że jego obsługa wykracza poza kompetencje umysłowe przeciętnej osoby! Ba! Jest najpewniej (zarówno Avid jak i Final Cut) o wiele bardziej logiczny i lepiej przemyślany niż wszelkie Pinacle i Vegasy, gdzie poruszanie się po timelinie odbywa się co ilość klatek wprost proporcjonalną do wizualnego rozciągnięcia samej osi. Absurdalne prawda? A jednak te programy niby są prostsze w obsłudze i przyjazne amatorowi. Jak one mają być przyjazne gdy już u samej podstawy przeczą idei montażu - nie pozwalają w domyśle na precyzję i sensowne poruszanie się po materiale. Czy nie lepiej więc iść o krok dalej i podsunąć coś lepszego, a do tego coś co wcale nie jest poza zasięgiem?
Muszę przyznać, że szczerze załamałeś mnie swoją wypowiedzią - jeśli ktokolwiek starał się tu na siłę udowodnić swoje niezrównane rozeznanie w temacie to byłeś to Ty - wymieniając te wszystkie "Smoke, Flame, Inferno, jakiś asset management soft, i nuke czy inny Fusion do kompozycji, o macierzach fibre channel do przechowywania mediow.". Nie liczę na to, że przyznasz się do błędu, ale ktokolwiek przy zdrowych zmysłach to przeczyta będzie wiedział, że wpadłeś we własne sidła. Pozdrawiam i dobranoc. Miłego montowania!

09.02.2011
23:50
[22]

Lutz [ Legend ]

No bo widzisz, tak się akurat składa, że coś tam wiem

Tak, dokladnie, "cos tam", ale po tych dzielach widze, ze to nie jest wiedza, to znajomosc. I to podstawowa roznica. Ja tam lubie sobie sprawdzic zwykle z kim i o czym rozmawiam.
I to jest bardzo dobry sposob na weryfikacje tego czy mam do czynienia z kims z kim moge porozmawiac na jakis temat.
Zdarza mi sie pracowac z montazystami, i zapewniam cie, umiejetnosc montazu to nie umiejetnosc poslugiwania sie programem do montazu, bo to potrafie rowniez ja. Ale poskladanie gameplaya to nie jest strasznie zmudna praca, dolozenie smiesznego dymka moze byc oznaka progressu w poznawaniu softu (vide nailed) i zyskania umiejetnosci pracy z overlayami, ale to ciagle jeszcze malo.
Moglbym oczywiscie ciagnac to dyskusje w nieskonczonosc, ale doskonale zdaje sobie sprawe, ze osobnikom podobnym tobie, sprawy tak blahe jak koszty oprogramowania czy hardware'u sa marginalne bo przeciez mozna "sciagnac program" i poskladac sobie hackintosza, jednak wracajac do pierwszego posta mysle ze to dosc istotna rzecz.

Oczywiscie, jestem klasycznym trollem internetowym, ale mam chociaz dobre podstawy do tego trollowania. I wiem co znaczy slowo "amatorski" w pytaniu. No i bawi mnie zabijanie nudy w ten wlasnie sposob...

10.02.2011
00:36
[23]

BBG Kosma [ Junior ]

Tak, dokladnie, "cos tam", ale po tych dzielach widze, ze to nie jest wiedza, to znajomosc.
Hmm... Witam. Maciej Kosmalski, to ja montowałem większość z tych filmików. Skoro już wiesz z kim rozmawiasz to teraz może wyjaśnię dokładnie o czym. Nie wiem niestety po co ta ironia "dzieła?" Co do różnicy między znajomością a wiedzą zgodzę się w stu procentach. Tym właśnie różni się tzw. sklejacz od montażysty. Znajomość? Oj w moim i Scortch'a przypadku to niestety nie tylko to. O montażu posiadam dużą wiedzę, o wiele większą od tej potrzebnej do zmontowania takiej videorecenzji. Możesz oczywiście wierzyć lub nie, ale z tego co widzę jesteś typem człowieka który i tak "wie lepiej". Jeżeli wyśmiewasz ten te "dzieła" zaprezentuj cokolwiek z czym miałeś do czynienia, czy też podaj jakikolwiek montażowy błąd który został tu popełniony (jestem ciekawy co wyciągniesz, bo mimo wszystko przy sklejonym samym gameplayu i cut scenkach gdzie oczywiście klei się ze sobą o wiele więcej rzeczy niż w przypadku "żywego" obrazka, będzie to trudne).

A... No i całe oprogramowanie, którego używamy jest w pełni LEGALNE. Ot taka ciekawostka.

10.02.2011
00:54
[24]

Lutz [ Legend ]

Trudno wyciagac bledy montazowe z materialu ktory w rzeczy samej jest premontowany, to raz, inna rzecz ze taki nailed to teoretycznie jeden wielki blad montazowy, wedlug oczywiscie klasycznych kryteriow nastepstwa planow, ktore nijak sie maja do tego typu montazu.
Na podstawie tego co widze, trudno ocenic wiedze, bo to bardzo prosty montaz, to dwa.
Jedyne rzeczy odstajace od normy to wlasnie te "zabawne wtrety" w nailed, to trzy.
Do tego typu montazu spokojnie wystarczy pinnacle studio,
(edit) no dobra, moze nie spokojnie, da sie w nim to zrobic, ale nie bedzie to droga uslana rozami, jednak funkcjonalnie i vegas i premiere w niczym w tym przypadku nie beda odstepowac od FCP.(koniec edita)


Nigdzie nie sugerowalem ze sprzet i soft jest nielegalny, sugerowalem natomiast ze polecanie finalcuta osobie potrzebujacej soft do amatorskiej obrobki filmow za pomoca kamery za 200 zlotych jest idiotyzmem. Co dalej utrzymuje. I nie jest to kwestia znania sie lepiej tylko faktu ze siedze w tej branzy od dosc dlugiego czasu, co nie znaczy ze czuje potrzebe chwalenia sie swoimi produkcjami.

Dosc jasno napisalem, ze uprawiam klasyczny trolling i w tym temacie raczej jestem konsekwentny. Internet nie jest miejscem w ktorym musze znalezc mozliwosc spelnienia, moze poza oczywiscie wspomnianym trollowaniem

10.02.2011
11:11
[25]

Scortch [ Light ]

"nailed to teoretycznie jeden wielki blad montazowy, wedlug oczywiscie klasycznych kryteriow nastepstwa planow, ktore nijak sie maja do tego typu montazu."

Prosto Ci tak powiedzieć, ale przemilczałeś fakt, że w grze wyścigowej ciężko o inny "plan" niż ujęcie zza pojazdu. To jest zmontowany gameplay - jeśli umiesz to zrobić lepiej, tzn. według jakiś mistycznych "klasycznych kryteriów" to ja chętnie zobaczę. Widzisz, te "kryteria" zapewne odnoszą się do "żywego" materiału, a nie do rozgrywki z gry video.

"no dobra, moze nie spokojnie, da sie w nim to zrobic, ale nie bedzie to droga uslana rozami, jednak funkcjonalnie i vegas i premiere w niczym w tym przypadku nie beda odstepowac od FCP"


Czyli sam przyznajesz, że skoro można używać programów lepszych, na których ta sama, w miarę prosta, czynność będzie łatwa i przyjemna, to dlaczego polecać komuś Pinacle czy inne Vegasy? Nie chodzi tu o cenę a funkcjonalność. Nigdzie nie jest powiedziane, że osoba niezwiązana z telewizją ani kinematografią nie może używać tych programów. Przecież to absurdalne.

10.02.2011
11:18
smile
[26]

Fett [ Avatar ]

Gość się pyta o program do montażu na początek i kamerę do 250zł a wy mu polecacie kombajn za ponad 8000. Full profeska


ale przemilczałeś fakt, że w grze wyścigowej ciężko o inny "plan" niż ujęcie zza pojazdu
Pieprzenie za przeproszeniem.

10.02.2011
11:20
[27]

Loczek [ El Loco Boracho ]

Co tu dużo gadać - za 250 zł można kupić parę butów, a nie kamere. Taki wydatek to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Za te pieniądze nie kupi sie nawet w miare znośnego, używanego aparatu, a co dopiero kamere.

10.02.2011
11:25
smile
[28]

Grzesiek [ www eRepublik com PL ]

Jeśli chcesz szybko coś zmontować, wstawić fajne efekty i inne bajery, to bez dyskusji - Pinnacle Studio.

Program ma bardzo przyjazny interfejs, a do filmów, które trwają maks. 1h to świetne narzędzie.
Przy większych projektach muli i trzeba mieć dużo cierpliwości pomimo dobrego komputera.

Jeśli chcesz coś bardziej zaawansowanego, to Sony Vegas. Tutaj trzeba poświęcić trochę czasu na naukę, ale jakiś wybitnie trudny ten program nie jest.

Natomiast jeśli masz dużo czasu, samozaparcia i chęci, to rozważ również Adobe Premiere.

10.02.2011
11:26
[29]

Fett [ Avatar ]

Loczek, na początek spokojnie wystarczy. Zdarzało się, że coś tam nakręciliśmy taką małą kamerką i pomijajacdźwięk to jak się wszystko ustawiło, obraz był ok

10.02.2011
11:28
[30]

tomazzi [ Flash YD ]

Scortch - pomyśl. Jako pomoc naukową dam to: + 'nie mamy zbyt dużo kasy więc pytam '.

10.02.2011
11:32
smile
[31]

Loczek [ El Loco Boracho ]

Fett: no racja, zależy w sumie co się chcę kręcić. Rozważałem kiedyś zakup jakiejś taniej kamerki na wyjazdy snowboardowe, jednak wydało mi się to bez sensu, bazując na tym jak sobie radziły tanie aparaty fotograficzne - zdjęcia w takich warunkach wychodziły conajmniej mierne (dla porównania - mieliśmy w ekipie typa co jeździł z jakąś nieprzesadnie drogą lustrzanką, coś na poziomie EOS350D canona i zdjęcia były rewelacyjne :P).

Ale na filmik "z imienin u stryja" czy coś w ten deseń pewnie sie nada :)

10.02.2011
12:42
[32]

Fett [ Avatar ]

Loczek nie przesadzałbym. ten film zrobiliśmy telefonem komórkowym:

Wiadomo, jakość nie jest przezajebista (wręcz kiepska) ale filmy da się kręcić. Żeby szkolić warsztat nie trzeba mieć sprzętu za kilka tysiecy...

Dźwięk tylko był zewnętrzny

10.02.2011
12:53
[33]

Loczek [ El Loco Boracho ]

Fett: kwestia tego czego sie oczekuje. Jeśli chcesz pamiątke - spoko, może być jakość słaba. Jeśli chcesz sie podszkolić w montażu - można to robić również na jakości z telefonu komórkowego.

W moim przypadku chcieliśmy sobie zrobić ze znajomymi film ze zjazdów i wygibasów w snowparku - jakość "komórkowa" była w tym wypadku niezadowalająca, nie było tam zbyt wiele widać, do tego słaby sprzęt na śniegu zdecydowanie kuleje (balans bieli, kontrast itp.).

No ale co kto lubi :)

10.02.2011
12:54
[34]

Fett [ Avatar ]

Do zabaw snowboardowych polecałbym Canon EOS 5D Mark II :) Nie ma lepszej kamery do takich akcji ;)

10.02.2011
13:44
[35]

LM1 [ Centurion ]

Pod koniec ubiegłego roku również poszukiwałem kamery HD do czysto amatorskich nagrań. Po przejrzeniu oferty najtańszych kamer m.in. Toshiba Camileo (obraz przy szybszym ruchu ręką pływał) zdecydowałem, że nie kupię sprzętu HD w cenie poniżej tysiąca. Wybór padł na Sony HDR-CX115, zapłaciłem ok. 1300 i muszę przyznać że jakość obrazu w pełni mnie zadowala (nie jestem wymagający).
filmik, który nakręciłem tym sprzętem


Jeżeli chodzi o program do obróbki nagranych filkmików to polecam Corel VideoStudio Pro X3. Powyższy filmik był montowany w tym programie. W sieci jest dostępna 30 dniowa wersja demonstracyjna, więc warto wypróbować przed zakupem.

10.02.2011
14:29
[36]

Lutz [ Legend ]

Prosto Ci tak powiedzieć, ale przemilczałeś fakt, że w grze wyścigowej ciężko o inny "plan" niż ujęcie zza pojazdu. To jest zmontowany gameplay - jeśli umiesz to zrobić lepiej, tzn. według jakiś mistycznych "klasycznych kryteriów" to ja chętnie zobaczę. Widzisz, te "kryteria" zapewne odnoszą się do "żywego" materiału, a nie do rozgrywki z gry video.

Nie tylko gry wyscigowe maja ten problem (ktory mimo wszystko da sie uniknac, chocby glupimi przebitkami) faktu nie przemilczalem a nawet wspomnialem, ze trudno zrobic z tego materialu cos ciekawego. Nie jestem idiota a co wiecej, montowalem gameplaye jeszcze za czasow takiej telewizji co sie jeszcze nazywala wisla.
Jasne, ze umiem zrobic to lepiej (mimo ze nie jestem zawodowym montazysta), i o ile tresc pewnie bylaby ta sama, to jednak daloby sie przy pewnym zaangazowaniu zrobic jakies ladne overlaye i zdynamizowac troche obrazek.

"no dobra, moze nie spokojnie, da sie w nim to zrobic, ale nie bedzie to droga uslana rozami, jednak funkcjonalnie i vegas i premiere w niczym w tym przypadku nie beda odstepowac od FCP"

Czyli sam przyznajesz, że skoro można używać programów lepszych, na których ta sama, w miarę prosta, czynność będzie łatwa i przyjemna, to dlaczego polecać komuś Pinacle czy inne Vegasy? Nie chodzi tu o cenę a funkcjonalność. Nigdzie nie jest powiedziane, że osoba niezwiązana z telewizją ani kinematografią nie może używać tych programów. Przecież to absurdalne.


To co ja przyznaje, to fakt ze pinnacle studio moze miec problemy z dobra synchronizacja dzwieku na wielu sciezkach, ale na boga, to sa zwykle sklejki plus pare overlayow, w kazdym z programow zrobi sie to tak samo.
Nie wiem czy masz tak niewielkie pojecie o sofcie do montazu, czy na sile chcesz zrobic z fcp panaceum na wszelkie bolaczki montazysty. Czy po prostu "montujesz na macu".

I zdecydowanie chodzi tu o cene. Bo od tego zaczela sie dyskusja.

Na poczatku pobytu w uk pracowalem w firmie organizujacej eventy, jako montazysta/motiongrapher/3D animator w jednym, mialem do dyspozycji 3 duze stanowiska na SDI z fcp a firma nie byla zwiazana z "kinematografia ani telewizja" tylko robila obsluge firmowych eventow (prawie jak wesela). I to bylo 5 lat temu. W zyciu nie przyszloby do glowy powiedziec im "panowie czemu nie na vegasie przeciez tanszy i tak samo dobry" a wiesz czemu? Bo po prostu bylo ich stac na sprzet, na ktorym 99% produkcji w owym czasie bylo robionych w SD bo blu-ray i hd to byly jakies skrawki informacji z branzowych czasopism. A no i FCP wtedy byl bardzo kaprysny we wspolpracy z decklinkiem.

A reasumujac roznica pomiedzy wspomnianym juz wczesniej skladaczem a profesjonalnym montazysta jest taka, ze ten drugi zrobi dobry material siadajac nawet do takiego pinnacle bez narzekania i nadymania sie, bo to jest po prostu praca jak kazda inna.

Eeeh, dzien bez trollowania to dzien stracony, ide sobie troche popracowac ;)

10.02.2011
15:48
[37]

BBG Kosma [ Junior ]

Na początek jeszcze taka luźna myśl: Jest też różnica pomiędzy tym, co można zrobić w krótkim czasie i za darmo a tym, co potrafi się zrobić :)

Osobiście uważam, że videorecenzje większych "bajerów" po prostu nie potrzebują. Wówczas jest to jedynie przerost formy nad treścią.

[22]->Tak, dokladnie, "cos tam", ale po tych dzielach widze, ze to nie jest wiedza, to znajomosc.
[24]-> Trudno wyciagac bledy montazowe z materialu ktory w rzeczy samej jest premontowany
No niestety, ale przeczysz sam sobie ;)

Zakochany w FCP nie jestem, ale i tak uważam, że jest to najlepszy z obecnie dostępnych programów do montażu. Miałem okazję montować na wielu zestawach. Od Pinacla, przez Vegas, Adobe Premiere (ta logika timelinu i montażu najmniej mi odpowiadała) przez Avid po Final Cut'a. Wygrał ten ostatni, głównie ze względu na łatwość robienia jakichkolwiek animacji i obróbki dźwięku w sposób zintegrowany z systemem montażowym. Motion i Soundtrack Pro potrafią pomóc, nawet przy tego typu videorecenzjach. Chociażby nie wyobrażam sobie robienia końcowej planszy ocen z animacją na Vegasie czy Pinaclu, ewentualnie na After Effecie, ale osobiście Motion uważam za dużo lepsze rozwiązanie.

Ostatnim Avid MC5, Avid sam niejako przyznał się do wyższości FCP nad swoim systemem. Logika pracy na timelinie, poruszanie się po nim - chociażby przesuwanie elementów "w locie" to rozwiązania, które FCP miał już od dawien dawna...

FCP nie jest panaceum na wszelkie bolączki montażysty, ale odkąd się z nim zetknąłem nie miałem jeszcze żadnych problemów technicznych - chociażby z importem plików w różnych formatach - od Avi po MP4 i inne... Z Avidem zawsze miałem pod tym względem problem - a to przekłamane barwy po wciągnięciu Avi, a to format który nie nadaje się do impotu... Jednym słowem - ciągle jakieś jaja.

Telewizja Wisła? Czyli okres liniowych, analogowych montaży z Betacamami (tak również miałem styczność, przyszedłem do "branży" kiedy był już montaż nieliniowy, ale wówczas była to coś stosunkowo technicznie nowego). Powiem tyle - montaże liniowe nadal są w użyciu w telewizji, mimo że zmierza to już ku końcowi (całe szczęście).

Hmm... Chyba czas chwile popracować. Na Final Cut'cie oczywiście ;)

10.02.2011
17:26
[38]

Lutz [ Legend ]

Dlaczego mialbym sobie przeczyc? Caly czas trzymam sie jednej tezy, to prosty, sklejany montaz (dosc latwo sprawdzic dlugosci clipow na screenshotach ktore dales w innym watku).
Napisalem rowniez ze po tym co widzialem trudno okreslic montazowego skilla bo nie ma tam nic co rzuciloby sie w oczy. Prosty montaz moze i zrobic pro-montazysta, bo taka bedzie potrzeba. Ale pewnie nie bedzie to pretekstem do wychwalania narzedzia na ktorym sie ten montaz wykonalo.
Do tego wszystkiego intra, wstawki, to praktycznie premontowany juz material, ktory po prostu cut/paste i siup, edit ready.

A sedno sprawy jest w twoim pierwszym zdaniu tak naprawde, bo koszty to bardzo istotne, o ile nie podstawowe kryterium podczas wyboru software, hardware itp. Przeciez wiadomo, ze jezeli cos nie przynosi przychodu, to wydawanie zbednych pieniedzy jest fanaberia, jezeli nawet nie idiotyzmem.

Rowniez dotyczy to tego watku.

Telewizja Wisła? Czyli okres liniowych, analogowych montaży z Betacamami
Niekoniecznie, zewnetrzny producent, poza tym mieli nieliniowki do robienia prognozy pogody i innych tego typu rzeczy. Ja sam siedzialem wtedy na macu - radius telecast (beznadziejny) i amiga z pvr do zgrywania video. Jednak do normalnego montazu uzywalem pc.

Ciekawe co mowisz o braku problemow z importem zewnetrznych plikow, mozliwe ze ostatnio sie cos zmienilo, ale niestety z wmv, o ile nie mialo sie niewielkich hackow i zewnetrznych rozszerzen systemu, zawsze byly problemy.

Co do motiona, tez nie wiem jak sie rozwinal, generalnie rzeczy w nim zrobione byly dosc latwe do zidentyfikowania, bo wszystko zwykle lecialo z presetow (bardzo dobrych skadinad). Moj szef go uwielbial, ja siedzialem w afx.

10.02.2011
17:33
[39]

Jałokim [ Generaďż˝ ]

z programów to polecam
- CyberLink PowerDirector
- Corel VideoStudio (imho lepsiejszy)
Obydwa banalnie proste i na start w pełni wystarczą.

10.02.2011
19:07
[40]

BBG Kosma [ Junior ]

...ale niestety z wmv, o ile nie mialo sie niewielkich hackow i zewnetrznych rozszerzen systemu, zawsze byly problemy.
To prawda. Z plikami avi nagrywanymi Frapsem też generalnie ciągle jest problem. Wyszła świetna wtyczka - Perian, która załatwia właściwie wszystko oprócz plików mts z materiałami z amatorskich kamer w AVCHD na przykład. Motion rozwinął się bardzo przez ostatnie kilka lat. Poruszanie się w środowisku trójwymiarowym, światło itp - zupełnie inna bajka niż pierwszy Motion. W Motionie staram się tameplatów używać jak najrzadziej - bo niestety efekt tego jest taki, że później chociażby w czołówce Tomasz Lis na żywo mamy te same elementy co w intrze do jakiegośtam (tak, objaw ignorancji) programu na TV Trwam...

Do tego wszystkiego intra, wstawki, to praktycznie premontowany juz material, ktory po prostu cut/paste i siup, edit ready.
W Nail'dzie oprócz planszy z oceną, która zrobiona została od zera na wzór logotypu, owszem. Ale już na przykład w recenzji Aliena plansze rozdzielające kolejne party robione są od podstaw. Nie porażają może graficznie, ale jak na robote "na szybko" wciąż uważam że najgorsze nie są ;)

...Ale pewnie nie bedzie to pretekstem do wychwalania narzedzia na ktorym sie ten montaz wykonalo.
Final Cut'a "wychwalam" tylko i wyłącznie za całokształt - po prawie 5 latach moge to zrobić z czystym sumieniem.

10.02.2011
19:44
[41]

Scortch [ Light ]

"Nie tylko gry wyscigowe maja ten problem (ktory mimo wszystko da sie uniknac, chocby glupimi przebitkami)"

Przebitkami? Przepraszam, ale co uznajesz za "przebitki" wyjęte z gry video?! Zauważ, że w nail'd nie ma cuscenek ani nic, co możnaby właściwie pokazać poza samym wyścigiem. Przebitki to masz w materiale reportażowym, albo w grze posiadającej dialogi, fabułę - coś co można osobno pokazać - tak jak to masz w recenzji AvP i oczekiwaniach U3.

I ciekawi mnie co rozumiesz przez: "Jasne, ze umiem zrobic to lepiej" Oczywiście, że overlaye można jeszcze dopracować, ale własnie o prostotę nam chodziło. A "zdynamizować obrazek"? Czym? Jeszcze szybciej ciąć, tak żeby widz dostał oczopląsu. Sory, ale tej filozofii nie rozumiem.

Fett---> Twojej wypowiedzi nawet nie skomentuję. Może jesteś mądrzejszy i masz w Nail'd ukryty kawałek gry, który możesz nagrać i pokazać? Twoja głupota jest porażająca...

11.02.2011
00:12
[42]

Lutz [ Legend ]

BBG Kosma,
periana uzywalismy, ale z czyms sie gryzl, nie pamietam juz dokladnie z czym, troche trwalo zanim doszlismy ze trzeba go wylaczac.
problemy z AVCHD pamietam, trzeba bylo wymieniac maki na intele, bo pod ppc FCP nie chcial dzialac (byl jakis workaround, ale prosciej bylo kupic nowy sprzet ;])
Jezeli chodzi o kompozycje ja osobiscie bylem fanem shake, niestety shake sie posypal, a ja nie doczekalem sie przemiany motion w nastepce shake. Niestety AFX, rzadzi i dzieli jezeli chodzi o kompozycje, przynajmniej w tych firmach z ktorymi mam okazje popracowac.

Scortch,
No coz, musi ci wystarczyc to co powiedzialem, pewnie sie tam troche jeszcze pomiotasz i ci przejdzie. Zrobilbym to lepiej niz jest zrobione, jest oczywiscie pare problemow, a jednym z nich sa koszty, bo ja lubie dostawac kase za to co robie, chyba ze oczywiscie robie cos w ramach hobby czy nudow (jak to trollowanie).
A prostota to niekoniecznie = brzydota, twoj kolega jednak wyjasnil konkretnie, w jaki sposob powstaly te rzeczy i jakie byly zalozone naklady. Mi to wystarcza.

Kiedys, wieki temu robilem teledysk (nie powiem jaki i jakiego zespolu :P) jedyne co mialem to kamere s-vhs i green-boxa wynajetego na 2 godziny i wokaliste. O dziwo udalo mi sie zrobic z niczego cos co dalo sie ogladac, ale naklad pracy byl na tyle duzy, ze smieszny budzet nie zostawil mi zadnych pieniedzy w kieszeni, niewazne, grunt ze bylem zadowolny.

Syndrom "wiem lepiej" jest jak widze dosc popularny, czasem jednak warto sie zastanowic nad ze tak powiem "caloksztaltem".

11.02.2011
22:08
[43]

Scortch [ Light ]

"No coz, musi ci wystarczyc to co powiedzialem, pewnie sie tam troche jeszcze pomiotasz i ci przejdzie."

Liczyłem, że chociaż w obliczu pomyłki nie uciekniesz się do takich tekstów. Jeśli jesteś w posiadaniu jakiejś magicznej wiedzy w robieniu video recenzji gier video to podziel się proszę - napisz co byś tam zrobił lepiej. Bo niestety ale piszesz rzeczy, które nijak się mają do stanu faktycznego. I powtórzę pytanie, na które najwyraźniej "zapomniałeś" odpowiedzieć: co uważasz za przebitki z gry takiej jak Nail'd?

13.02.2011
05:17
[44]

Lutz [ Legend ]

pomylki powiadasz, sugerujesz zatem, ze nie da sie tam zrobic przebitek :) nie da sie zrobic ladniejszej grafiki, zabawna ta dyskusja. ulatwie ci zadanie, przebitki to takie elementy majace zlamac monotonie montazu (badz tez zakryc wpadki montazowe roznego rodzaju), czy jestes w stanie zlamac monotonie montazu zalezy tylko i wylacznie od twoich umiejetnosci. Jezeli twierdzisz ze sie nie da, to widocznie dla ciebie sie nie da. Ja spokojnie zrobilbym pare rzeczy. Jakich, no coz, nie musze ci nic udowadniac i to wlasnie dla mnie jest najzabawniejsze w tej dyskusji.

;*

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.