kefirek09 [ Senator ]
PKP
nie mam pytań...
[3] - mirencjum, zastanawia mnie czy wiesz wszystko, czy znasz po prostu jakaś stronę internetową z odpowiedziami na nurtujące cię pytania? Jeśli cała ta wiedza z wszystkich wątków znajduję się w twojej bańce (a w szczególności mówię o prawie) to co ty qrwa robisz za kierownicą autobusu?
Mutant z Krainy OZ [ Farben ]
A kiedyś nie było mniej przystanków po drodze, przez co pociąg nie musiał się tak często zatrzymywać, nie było takiego ruchu na torach, przez co skład nie musiał stawać w szczerym polu by puścić inny pociąg?
Na szczęście z pkp nie mam do czynienia, czasem jadę do Krakowa, 25km w 30 minut osobówką, kilka stacji po drodze, przyzwoicie, tym bardziej, że busem teraz jedzie się prawie godzinę w godzinach szczytu.
mirencjum [ operator kursora ]
Połączenie Berlina ze Śląskiem trakcją spalinową uruchomiono 15 maja 1936 r.. Linię obsługiwały trójczłonowe wagony spalinowe typu Leipzig ("Lipsk") zbudowane w fabryce Linke-Hoffmann-Werke we Wrocławiu (seria SVT137 kolei niemieckich). Pociąg początkowo kursował ze stacji Berlin Schlesicher Bahnhof, a od 1937 r. ze stacji Berlin-Charlottenburg. Podróż do stacji końcowej w Bytomiu trwała 4 godziny 25 minut.
Współczesne (rok 2007) pociągi ekspresowe "EuroCity" na pokonanie analogicznej trasy Katowice - Berlin potrzebują ponad 8 godzin