GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Tłumik a silnik

03.02.2011
16:54
[1]

inssaane [ panda ]

Tłumik a silnik

Czy nieodpowiedni tłumik ma drastyczny wpływ na pracę silnika?

Po wymianie łącznika, oczywiście pierwszego lepszego, o podobnych parametrach, do oryginału, bo po co sprowadzać inny, nawet jak klient tego chce, samochód przy odpalaniu zaczął się 'dławić', a czasami nie chce odpalić.

Problemu z silnikiem, przed łącznikiem nie było, akumulator nowy, odpalał na najgorszych mrozach.

Mechanik twierdzi, że 'być nie może być ten tłumik. TRZA sprawdzić komputerowo za sto zika ' :)

Pytanie brzmi w sumie jak powyżej:
Czy źle dobrany łącznik może być bezpośrednią przyczyną problemu z silnikiem? Czy akurat się tak zbiegło, że silnik szwankuje?
IMHO objętość tłumika ma na bank wpływ na przepływ gazów, jednak mechanik się upiera, że nie.


03.02.2011
17:05
[2]

mirencjum [ operator kursora ]

Tłumik o parametrach innych niż zaleca producent może być przyczyną osłabienia silnika. Logicznie myśląc, to jeśli ograniczymy wypływ spalin to działają one hamująco na silnik. W starszych samochodach ciężarowych był na tej zasadzie budowany tzw "hamulec górski". Zamykana przepustnica na kolektorze wydechowym wyhamowywała mocno silnikiem samochód. Mały tłumik może działać podobnie. Możliwe, że w Twoim samochodzie uszkodzeniu uległ katalizator.

"...Zatkany katalizator skutecznie hamuje wylot spalin i działa jak hamulec silnikowy. Gdy jest w niewielkiej części niedrożny, to kierowca najczęściej tego nie odczuwa, natomiast jeśli większa część jest zatkana, to osłabienie jest już wyraźnie odczuwalne. W skrajnym przypadku może być całkiem zablokowany przepływ spalin i silnika nie uda się uruchomić...."

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.