inssaane [ panda ]
Tłumik a silnik
Czy nieodpowiedni tłumik ma drastyczny wpływ na pracę silnika?
Po wymianie łącznika, oczywiście pierwszego lepszego, o podobnych parametrach, do oryginału, bo po co sprowadzać inny, nawet jak klient tego chce, samochód przy odpalaniu zaczął się 'dławić', a czasami nie chce odpalić.
Problemu z silnikiem, przed łącznikiem nie było, akumulator nowy, odpalał na najgorszych mrozach.
Mechanik twierdzi, że 'być nie może być ten tłumik. TRZA sprawdzić komputerowo za sto zika ' :)
Pytanie brzmi w sumie jak powyżej:
Czy źle dobrany łącznik może być bezpośrednią przyczyną problemu z silnikiem? Czy akurat się tak zbiegło, że silnik szwankuje?
IMHO objętość tłumika ma na bank wpływ na przepływ gazów, jednak mechanik się upiera, że nie.
mirencjum [ operator kursora ]
Tłumik o parametrach innych niż zaleca producent może być przyczyną osłabienia silnika. Logicznie myśląc, to jeśli ograniczymy wypływ spalin to działają one hamująco na silnik. W starszych samochodach ciężarowych był na tej zasadzie budowany tzw "hamulec górski". Zamykana przepustnica na kolektorze wydechowym wyhamowywała mocno silnikiem samochód. Mały tłumik może działać podobnie. Możliwe, że w Twoim samochodzie uszkodzeniu uległ katalizator.
"...Zatkany katalizator skutecznie hamuje wylot spalin i działa jak hamulec silnikowy. Gdy jest w niewielkiej części niedrożny, to kierowca najczęściej tego nie odczuwa, natomiast jeśli większa część jest zatkana, to osłabienie jest już wyraźnie odczuwalne. W skrajnym przypadku może być całkiem zablokowany przepływ spalin i silnika nie uda się uruchomić...."