kulako [ pR0_g4m3r_pL ]
Problem z olejem w silniku.
Mam problem z przybywaniem oleju i zmianą koloru - nie, to nie uszczelka. Zanim po nocy odpalę silnik to olej na bagnecie ma normalny poziom i jest czarny, po kilku minutach jazdy oleju stopniowo przybywa i zmienia kolor na kolor kawy z mlekiem. Myślałem że to uszczelka ale płynu chłodniczego nie ubywa. Dodam, że silnik jest bardzo często gaszony i uruchamiany, bardzo rzadko uzyskuje odpowiednią temp. pracy, z reguły jest to do 50C. Udałem się po poradę do mechanika, ten powiedział, że to woda się skrapla w bloku, czy to może być prawda? Czy to coś innego?
mirencjum [ operator kursora ]
...woda się skrapla w bloku
Nie. Konstrukcja silnika wyklucza skraplanie się pary wodnej w silniku i ściekanie wody do miski olejowej. Jasny kolor oleju to klasyczny przykład mieszania się oleju z płynem chłodzącym. Niekoniecznie musi to być wada uszczelki pod głowicą. Wtedy byś miał tzw "przedmuchy" i wyrzucałoby płyn z chłodnicy. Musi być gdzieś nieszczelność, może małe pęknięcie płaszcza wodnego bloku silnika? Na korku chłodnicy nie ma śladów zaolejenia?
Ale Ty się narobisz przy tym żuczku, cały czas jakieś problemy.
kulako [ pR0_g4m3r_pL ]
To gdzie się ten płyn podziewa, jeśli jak postoi kilka(naście) godzin to robi się prawidłowy kolor czarny?
Jest tak:
Przed jazdą jest oleju prawie pełno, ładny czarny kolor
W czasie pracy silnika: Rozjaśnia się, i jest ok 1,5 stanu prawidłowego.
Snakepit [ aka Hohner ]
od kiedy czarny to prawidłowy kolor 0_o
Przed jazdą jest oleju prawie pełno, ładny czarny kolor
powinno być w połowie między min i max, ktoś zalał za dużo oleju I NIE POWINIEN BYĆ CZARNY
W czasie pracy silnika: Rozjaśnia się, i jest ok 1,5 stanu prawidłowego.
Rozjaśnia się bo syf który w nim pływa rozchodzi się po silniku...
kulako [ pR0_g4m3r_pL ]
Czarny bo nadaje się do wymiany, na wiosnę zmienie.
Jeszcze jedno. Płynu chłodniczego nie ubywa, od ok. 1,5 miesiąca jest taki problem. Zawsze do tego samego miejsca przybywa oleju, a potem wraca do prawidłowego poziomu (magia?) :)
Snakepit, sprawdzę ten trop, bardzo prawdopodobne, żuk dawno już nie widział nowego oleju :(
mirencjum [ operator kursora ]
Jednak po zastanowieniu i wzięciu pod uwagę jazdę na małych odcinkach, niedogrzanie silnika i stary typ silnika, teoretycznie można wziąć pod uwagę zjawisko kompensacji pary wodnej. Tylko w Twoim przypadku jest to duży skok poziomu oleju. Masz przysłoniętą chłodnicę jakimś pokrowcem? Termostat zamyka obieg?
Snakepit [ aka Hohner ]
Wymień olej teraz a nie wiosnę, człowieku................
To chyba normalne, że pracujący silnik rozmazuje olej i jak sprawdzasz na ciepłym silniku to cały bagnet będzie uwalony olejem...
Stan na zimnym MAX to jest szczerze mówiąc za dużo...
kulako [ pR0_g4m3r_pL ]
to właśnie o tej parze wodnej mówił mechanik, ja przekręciłem i napisałem o wodzie.
DO zobaczenia na wiosnę, zmienię olej, i jeśli będzie z powrotem to samo to zakłądam nową głowicę i uszczelkę i to szlifuję( znaczy nie ja)
Termostatu nie mam, bo do termostatu to musiałbym mieć stalowe nerwy ( nowy działał maksymalnie miesiąc), ale chłodnica jest zasłonięta tekturą.
Z ciekawości spuściłem płyn, czy nie jest brudny w oleju, i okazało się że ma kolor jak nowy.
Snakepit [ aka Hohner ]
0_o nie ogarniam, masz olej jak smoła i chcesz dalej na tym jeździć? mineralny kosztuje grosze, filtr też...zlej to i zalej nowy i z głowy ech...swoją osobówkę też tak traktujesz?
i okazało się że ma kolor jak nowy.
czyli jaki, bo już raz dałeś ciała? :P
Termostatu nie mam, bo do termostatu to musiałbym mieć stalowe nerwy ( nowy działał maksymalnie miesiąc), ale chłodnica jest zasłonięta tekturą.
najsss...
kulako [ pR0_g4m3r_pL ]
Ale osobówką pojadę do warsztatu, a nie widzi mi się leżenie w mrozie na śniegu pod żukiem. Muszę jeszcze jakoś te 2 niecałe miesiące wytrzymać.
mirencjum [ operator kursora ]
A wewnętrzna strona korka wlewu chłodnicy? Nie ma śladów gęstego oleju, czysty jest?
kulako [ pR0_g4m3r_pL ]
płyn i korek są czyste.
Kharman [ ]
kulako --> a po jaką cholerę sprawdzasz po kilku minutach jazdy? Rano przed odpaleniem masz prawidłowy poziom? To masz prawidłowy poziom.