GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Małe pytanie dotyczące naprawy laptopa + dodatkowe pytanie

26.01.2011
19:56
smile
[1]

Duriii [ Konsul ]

Małe pytanie dotyczące naprawy laptopa + dodatkowe pytanie

Wpadł mi w moje ręce 4-letni laptop siostry, a dokładniej jest to HP Pavilion dv 6625ew. Oddała mi go, ponieważ miała z nim poważny problem i przestał jej być potrzebny. Jako ze szansa na dodatkowy komputer za "prawie darmo" występuje bardzo rzadko, to zastanowiłem się, czy można go jakoś tanio naprawić. Mam nadzieje, ze chociaż powiecie, czy opłaca się to w ogóle robić :) Problem polega na tym, ze po pewnym czasie działania (zwykle ok 10-15 minut, nawet trochę szybciej, jeśli się ogląda filmy na YouTube lub włączy się coś bardziej zasobożernego) ekran "freezuje", tzn. mogę tylko poruszać myszka, ale klikanie nic nie daje. Czasami nawet myszka nie daje się ruszyć. W niektórych miejscach na ekranie pojawiają się poziome linie z jakimiś dziwnie wyglądającymi pikselami. Wydaje mi się, ze chodzi o kartę graficzna lub o układ chłodzenia, bo zwykle na parę minut przed zatrzymaniem się pracy przestają działać wszystkie wiatraczki. Wiem tez, ze komputer nie był czyszczony w środku od nowości, czy to może pomoc? Czy ktoś miał podobny problem, a jeśli tak, to jak droga byla naprawa?

Drugie pytanie - kolega kupił sobie nowego laptopa, jakiegoś ASUS-a. Wszystko z nim porządku dopóki nie spróbuje się w nim zamknąć klapy monitora lub przybliżyć jego przedniej części do czegoś twardego jak na przykład książki lub ludzkiego brzucha (ekhm...), wtedy zaczyna... piszczeć. Zastanawialiśmy się co to jest, czy to jest jakieś zabezpieczenie przed zablokowaniem chłodzenia czy jeszcze coś innego? To z chłodzeniem miałoby nawet sens, gdyby nie to, ze dopóki jest włączony to piszczy po zamknięciu klapy monitora, co jest trochę bez sensu :) Nigdy czegoś takiego w laptopie nie widziałem.

26.01.2011
20:06
[2]

jojo121212121212 [ Generaďż˝ ]

Jedynka to wadliwe gpu, słynny fail nvidii.

Jakbyś miał kogoś w stanach to byłoby łatwiejŁ





22. What do I do if I want to make a Replacement Claim but my affected computer and I are currently located outside of the United States?

If you are eligible to file a claim and you purchased the affected computer in the United States, but now reside outside the United States and require international shipping, please call the Settlement Administrator at 1-877-440-7557 to discuss your options. Owing to international customs regulations, tax and import duties, and other logistical difficulties, in many cases we may not be able to coordinate shipments to and from foreign countries (including Canada). If you are able to provide a US-based address for yourself or a relative or friend who can accept a return shipment on your behalf, please do so. Also, please keep in mind that computers cannot be shipped to PO Boxes or military APO addresses, even within the United States.

26.01.2011
20:08
[3]

pro 123 [ Pretorianin ]

durii,na laptopach się nie znam tak więc nie za wiele pomogę,ale dobrze myślisz z chłodzeniem oraz to ze trzeba było by go wyczyścić jak ja myślę ;p po za tym,mógłbyś podkrecić wiatrak na większe obroty w programie rivia tuner,oraz może zmniejszyć częstotliwość karty graficznej

26.01.2011
21:46
[4]

Duriii [ Konsul ]

@jojo121212121212: Hmm, nie mam niestety nikogo w Stanach, ani nie kupowaliśmy tam laptopa... Czyli w wypadku HP wymaga to wymiany laptopa na jakiś inny model, czego nie mogę zrobić w Polsce(wg pierwszego linku)? Ech, mówi się trudno :)

Mimo wszystko wciąż jestem ciekaw odpowiedzi na moje drugie pytanie :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.