Santarius [ Death knight ]
problem z samochodem - usterka?
Problem dotyczy golfa2, kiedy jadę trzecim biegiem i redukuję do dwójki to samochód tak jak by automatycznie tracił całą moc i w reszcie zgaśnie. Co się mogło stać?
tygrysek [ behemot ]
a przy jakich obrotach na tym trzecim biegu redukujesz na dwójkę? i jak dokładnie robisz tą redukcję?
jasonxxx [ Szeryf ]
Pompa paliwa...? Przepływomierz...?
Trzeba jechać do serwisu na diagnozę, nikt tu nie zgadnie co się dzieje.
Texas84 [ Konsul ]
Przede wszystkim powiedz coś więcej o samochodzie. Diesel? Benzyna? Benzyna + gaz? Jaki silnik?
Na notlauf to nie wygląda.
I przede wszystkim to o co pyta tygrysek. Może na bardzo niskich obrotach redukujesz i auto się dusi. Ale jeśli tak by się działo to trzeba się podszkolić bo szkoda katować samochód:)
Santarius [ Death knight ]
Dobra, było tak, jechałem w nocy i zaszła taka sytuacja, że wypadłem z drogi, obkręciło mnie i gościu musiał wyciągać mnie linką. Po tym wszystkim tak się stało. Golf na benzynę, nie wiem przy jakich obrotach zmieniam, no ale prawie puszczam pedał gazu, sprzęgło i dwójka, ale próbowałem też na wciśniętym gazie i także mi zgasł, nie czuję, że samochud dusi się w trakcie redukcji, tylko tak jakby po prostu zgasł. No i właśnie wróciłem koło 2 w nocy i napisałem wam na forum bezpośrednio po tym incydencie.
tygrysek [ behemot ]
a jak puszczasz gaz i pozwalasz zwalniać samochodowi to po wciśnięciu sprzęgła samochód wchodzi na niskie obroty czy gaśnie?
Santarius [ Death knight ]
w tedy samochód gaśnie, ja nie wiem już co się mogło stać, może jest jakieś miejsce, gdzie po dostaniu się śniegu robią się takie cyrki?
tygrysek [ behemot ]
a jak w górę wrzucasz biegi to wszystko jest ok?
a przy tym poślizgu trzepnąłeś w coś?
Santarius [ Death knight ]
w drzewo, ani krzaki nie wjechałem był mały rów ale nie wjechałem w niego, tylko tak jednym kołem przednim auto stało na jezdni. Jak wrzucam 1 to tak jakby ciężko ruszał tak jak na ręcznym do połowy, podjadę jakieś pół metra i muszę wcisnąć sprzęgło dodać gazu i dopiero jadę normalnie... później z 1 na 2 i 3 jest normalnie. Sprawdzałem czy coś się napchał do silnika ale nie ma tam żadnego śniegu, żadnej ziemi.
tygrysek [ behemot ]
śnieg tutaj raczej nic nie zrobił
może coś było pod śniegiem w co trzepnąłeś
jedź do warsztatu, bo może to być problem który się pogłębi a ostatecznie może spowodować więcej uszkodzeń i zwiększyć bez sensownie koszta naprawy
GrizZzZzLi [ Generaďż˝ ]
jaki silnik posiadasz w tym golfie??
Przeczyść silniczek krokowy i powinno być ok.
Santarius [ Death knight ]
silnik mam 1.3 ale gdzie jest ten silniczek krokowy, mógłbyś jakoś wyjaśnić? Byłbym wdzięczny, zanieczyszczenie tego silniczka mógł spowodować ten wypadek?
Jeszcze znalazłem w necie takie coś
"Problem częściowo rozwiązany...
Urwany przewód podciśnieniowy na gaźniku.Silnik na wolnych już równo pracuje, ale czasami słabo wchodzi na wysokie obroty... " to też może mieć jakieś znaczenie?
GrizZzZzLi [ Generaďż˝ ]
1.3 mpi ? czy na gaźniku ?
silniczek krokowy powinien znajdować się w okolicy przepustnicy , czyli tam gdzie linka od gazu idzie , jest przykręcany najczęściej na 2 śrubkach
obracanie się na lodzie lub inne takie bajery typu wpadanie do krzypopy lub rowu nie powoduje zabrudzenia silniczka, ale tak się po prostu dzieje , przy okazji będziesz miał okazję przeczyścić przepustnice, zdejmujesz pokrywe od filtra i ją zobaczysz, to też jest ważne.
Jeżeli chodzi o zerwany przewód , to bardzo prosta sprawa , popatrz czy wychodzą ci jakieś przewody z gaźnika lub kolektora ssącego , jeśli są pourywane , to wymień na nowe , i zobacz czy są jakieś wyjścia z gaźnika które nie są z niczym połączone , jeżeli tak to musi iść do każdego takiego wejścia przewód i trzeba go poszukać.
Santarius [ Death knight ]
1.3 na gaźniku
A jeśli to nie silniczek krokowy i przewody to co mogło się jeszcze stać? Coś się w silniku połamało?
GrizZzZzLi [ Generaďż˝ ]
brałem pod uwagę czujnik położenia wału , ale wtedy autko gasłoby zaraz po odpaleniu ,
czy to samo dzieje się na ciepłym i zimnym silniku ?
Nic się w silniku nie połamało...... to pewne.
Santarius [ Death knight ]
Tak, na ciepłym i zimnym dzieje się to samo. Może coś się tam przelało w silniku jak się kręciłem?
GrizZzZzLi [ Generaďż˝ ]
więc popatrz na ten silniczek i te przewody z podciśnieniami.
GrizZzZzLi [ Generaďż˝ ]
santarius , zapewniam cię że nic się tam nie przelało, w silniku nie ma prawa sie nic przelewać,
Jedyne co jeszcz mogłoby powodować takie coś to sonda lambda , urwana , rozwalona , poprzerywane przewody , ona jest przy wydechu , bez kanału raczej jej nie zobaczysz , nie pamiętam czy z tym modelem silnika występuje sonda lambda , ale na gaźniku chyba nie było.
przy wpadaniu do rowu mogłaby się uszkodzić.
Przepraszam za nie edycję poprzedniego postu.
tygrysek [ behemot ]
też właśnie sobie pomyślałem o sondzie lambda i jej uszkodzeniu. nie musi być przy rurze wydechowej ale może być też bliżej silnika gdzieś na kolektorach. sam nic nie zrobisz no chyba, że zaryzykujesz, kupisz i wymienisz. nic trudnego bo zaledwie jeden przewód oraz samo wykręcenie i wkręcenie sondy
GrizZzZzLi [ Generaďż˝ ]
tygrysek - w tym golfie jeżeli już jest sonda to tylko i wyłącznie na dole , jestem tego pewien, to tylko drobna uwaga.
Niestety z sondami nie jest tak łatwo , jeżeli jest stara i skorodowana to mogą być problemy typu objeżdżający klucz itd. najlepiej nasadzić oczkowy (nie widełkowy) + rura i mocno pociągnąć.
Santarius [ Death knight ]
Miałem już wykręcać i przeczyszczać silniczek krokowy, ale postanowiłem oddać go do mechanika.
GrizZzZzLi [ Generaďż˝ ]
ma się kręcić
a po co chcesz go wyjmować?
GrizZzZzLi [ Generaďż˝ ]
Tak zrób , szkoda że sobie nie poradziłeś, ale od tego są tacy ludzie jak ja :D Mechanicy.
Post wyżej nie do tego tematu , przepraszam.