GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Łatwy program do obróbki grafiki 3D - który?

25.01.2011
21:18
smile
[1]

miczek2008 [ Generaďż˝ ]

Łatwy program do obróbki grafiki 3D - który?

Który edytor 3D polecacie?

26.01.2011
09:26
[2]

miczek2008 [ Generaďż˝ ]

up

26.01.2011
09:45
[3]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Ale do czego dokładnie? Architektura, animacja, modelowanie?

26.01.2011
09:47
[4]

miczek2008 [ Generaďż˝ ]

Modelowanie i animacja

26.01.2011
09:56
[5]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Cinema 4D - w miarę łatwy do opanowania, ale przeznaczony bardziej do efektownych intr i krótkich animacji.

3D Studio - prosty nie jest, no ale jak się nie zapie... to się nic nie osiągnie.

Maya - nie używałem, podobno najtrudniejszy do opanowania, ale i najlepszy.

Zbrush - najlepszy program do obróbki modeli 3d.

To moja subiektywna ocena. No i program sam za użytkownika nic nie zrobi, więc nawet przy najprostszym trzeba trochę posiedzieć.

26.01.2011
09:59
[6]

kogri [ Centurion ]

Z prostych to chyba Bryce

Z troche trudniejszych i wymagajacy od uzytkownika wiedzy 3D Max, Blender (ten ma zalete ze jest za darmo)

No i reszta wymieniona jak w poscie powyzej

26.01.2011
10:10
smile
[7]

miczek2008 [ Generaďż˝ ]

Dzięki wielkie. Tak mnie coś ostatnio wzięło na robienie modeli 3D, ale nie wiedziałem którego programu użyć.

26.01.2011
10:18
[8]

graf_0 [ Nożownik ]

w 3d maxie łatwo się modele z brył buduje. nigdy nie udało mi się dojść do zaawansowanych technik teksturowania i oświetlenia. Ale czołg potrafię zwymiarować i zbudować.

26.01.2011
10:46
[9]

Likfidator [ Generaďż˝ ]

Z darmowych bardzo dobry jest jeszcze
Bardzo prosty w obsłudze i myślę, że najlepszy na początek, żeby poznać podstawy.

26.01.2011
10:52
[10]

Ślepy Przewodnik [ Centurion ]

Maya jest mniej skomplikowana od maxa, który bije wszystko swoim wyjątkowo nieintuicyjnym, niepodobnym do innych programów 3d interfejsem, ale z drugiej strony zapewnia takie wsparcie pluginów, że jednak warto poważnie się nim zainteresować. Z autodesku warty wzmianki jest również softimage, który przeznaczony jest głównie do modelowania bardziej biomorficznego (trochę taka odpowiedź na zbrusha) i oferuje bardzo przystępne dodatki do animowania skomplikowanej fizyki.

Najłatwiejszy zdecydowanie sketchup. Nie do wszystkiego się nada, ale przy zaimplementowaniu vraya do renderowania daje sobie ładnie radę i wielu profesjonalistów (szczególnie od wizualizacji architektonicznych) się na niego decyduje (oczywiście cena robi tutaj trochę swoje). Poznanie jakichś 90% możliwości programu nie powinno zająć więcej niż 30 minut (a przy jakiejkolwiek wiedzy o sofcie 3d nie więcej niż 5) Jak dla mnie, w połowie drogi między shetchupem i maxem jest rhino. Operuje w równej mierze na wektorach przestrzennych, co polygonach (w przeciwieństwie do maxa, który nurbsy ma wepchnięte dosyć głęboko), co czyni go doskonałą platformą do przygotowania plików pod plotowanie trójwymiarowe. Ponadto jest bardzo intuicyjny i warto spróbować. Również godzi się z vrayem do renderingu.

Z innych programów: wspomniany zbrush. Warto spróbować, bo daje niesamowitą frajdę. Niektórzy nazywają go połączeniem między programem 3d a photoshopem, ale to pełnoprawny program 3d z photoshopową ideą funkcjonowania, gdzie addycja/subtrakcja materiału następuje poprzez malowanie myszką i jest automatycznie przenoszona na siatkę. Programu jednak zazwyczaj używa się w parze, z którymś autodeskowym kombajnem.

Można wspomnieć jeszcze o vue do tworzenia krajobrazów i roślinności na dużą skalę, darmowym blenderze itd.

26.01.2011
10:54
smile
[11]

miczek2008 [ Generaďż˝ ]

Dzięki.

26.01.2011
11:18
[12]

Garret Rendellson [ Krwawy Hegemon ]

Blender - mało waży i darmowy. Wieść niesie, że ma skomplikowany interfejs, ale jak dla mnie bardzo wygodny. Chociaż robię w nim już trochę ;)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.