Predi2222 [ Generaďż˝ ]
Problem z gazem w samochodzie
W moim małym punto I od pewnego czasu dzieją się troszkę niezrozumiałe dla mnie rzeczy,otóż: go odpalam zimą i daję się silnikowi zagrzać na benzynie,po około 5 minutach przełączam na gaz,(słychać zwolnienie obrotów silnika i następuje przejście na gaz) ,silnik zaczyna troszkę jakby niższe obroty wykazywać niż na benzynie ale to nic.Problem następuje gdy przychodzi jechać tym maleństwem,jak się jedzie i przychodzi np zwolnić lub stanąć przed skrzyżowaniem i puszcza się pedał gazu to silnik gaśnie(na benzynie czegoś takiego niema).
Będę bardzo wdzięczny za jakąś radę (zdjęcie instalacji raczej nie wchodzi w grę)
p.s -
Bad Olo [ Stoprocent ]
Po co 'grzejesz' silnik w zimie 5minut?
Predi2222 [ Generaďż˝ ]
[2] Bo tak się prawidłowo powinno robić (zwłaszcza na gazie).Trzeba go odpalić i niech sobie "pochodzi" przez jakiś czas.
Bad Olo [ Stoprocent ]
Zapal silnik, przejedź kawałek i dawaj gaz. IMO szkoda silnika jak tak go grzejesz.
koniec jest blisko [ Generaďż˝ ]
Ja mialem gaz w 1.0 :)
Problem bardzo prosty i typowy: regulacja instalacji, a dokladniej obrotow na luzie. Ma za niskie obroty i gasnie. Kazdy spec od gazu to wyreguluje.
graf_0 [ Nożownik ]
Predi - nie musisz silnika na luzie grzać - możesz normalnie jechać i dopiero po pewnym czasie gaz włączyć.
A jeśli silnik gaśnie to znaczy że instalacja gazowa jest niewłaściwie wyregulowana. Mechanik powinien sobie z tym poradzić bez trudu.
Snakepit [ aka Hohner ]
regulacja parownika, sprawdzenie wtrysków, wymiana filtrów gazu - 100-120zł
kulako [ pR0_g4m3r_pL ]
MOgła też pęknąć membrana w parowniku
Predi2222 [ Generaďż˝ ]
[7] Filtr świeżo po wymianie,muszę sprawdzić z tą regulacja.
Niech szlak trafi i ch....j strzeli tego inteligenta co wymyślił instalację gazową do samochodu.
[10]Wiem że to skarbonka,ale instalka gazowa to dodatkowe koszta, dodatkowe przeglądy instalacji ,dodatkowe problemy z gazem (zwłaszcza zimą).
Co do opłacalności to tylko w przypadku jeśli w miesiąc się robi blisko 1000km,ja na pewno tyle nie "przejeżdżam".
Co do tego że "jak Ci się nie podoba to możesz jeździć na benzynie będziesz bardziej zadowolony" jeździł bym jakby to był mój prywatny samochód,tylko na moje zachcianki a tak to muszę się z nim dzielić z siostrą i ojcem.
Punto rocznik 99,silnik 1.2 .
peners [ SuperNova ]
Po pierwsze to nie płacz i się nie denerwuj bo auto to skarbonka bez dna, instalacja zawsze się zwraca a jak Ci się nie podoba to możesz jeździć na benzynie będziesz bardziej zadowolony. Podjedz do jakiegoś gazownika to Ci wyreguluje wszystko na cacy i będzie dobrze. Ot problem typowy jaki się dzieje w starszych autkach z gazem jak nie ma sekwencji.
bartushan [ zjem Twój mózg ]
Trzeba tylko podkrecic obroty u mechaniksa czy tez tam gdzie zakladaja gaz :) koszt ok 20 zl razem z nowym filterkiem :) Ja mam problem znowu z benzyna bo tez sam sie gasi jak nie rozgrzeje silnika i musze stac w miejscu i gazowac go delikatnie az zlapie okolo 70 stopni pozniej moge juz jechac :P i zmieniac na gaz.
Zakladam ze tzrebaby wyregulowac gaznik :)
Snakepit [ aka Hohner ]
Niech szlak trafi i ch....j strzeli tego inteligenta co wymyślił instalację gazową do samochodu.
Niech szlak trafi i strzeli tego, który nie potrafi gazu dobrze wyregulować :> mowa o mechaniku nie o właścicielu samochodu :) a jeśli to nie sekwencja to nie wiem o co "twarz piłujesz" żartobliwie mówiąc bo stare generacje gazu nie mają prawa bytu już niestety :) właśnie przez stare problematyczne generacje gazu, gaz ma taka opinię...:)
Predi2222 [ Generaďż˝ ]
Instalacja zwykła,nie sekwencja.
[14] Gaz to gaz,jaki w Polsce jest to każdy wie,poza tym jeśli silnik jest stworzony do jazdy na benzynie to powinien "chodzić" nie na gazie,nie na ropie ,nie na wodzie czy wódce tylko na benzynie.
Tyle z mojej strony.
Snakepit [ aka Hohner ]
no to nie zrzędź...instalacja sprzed 10 lat, jedź na regulacje i po kłopocie. I właśnie przez takie kwiatki ludzie wyrabiają sobie opinie na temat gazu...a 4 i 5 generacja instalacji gazowych to już zupełnie inna bajka :)
Gaz to gaz,jaki w Polsce jest to każdy wie,poza tym jeśli silnik jest stworzony do jazdy na benzynie to powinien "chodzić" nie na gazie,nie na ropie ,nie na wodzie czy wódce tylko na benzynie.
Tyle z mojej strony.
No jaki gaz jest w Polsce? Badania jakieś ktoś robił? ;) Skoro silnik benzynowy jest stworzony by działać na benzynie to czemu nie wywalisz w cholere tej instalacji?
mackie majcher [ Konsul ]
Ja mam instalację gazową w silniku 1.2 i nie widzę znaczącego spadku wydajności. Na samym początku było faktycznie gorzej. Podjechałem do serwisu, na życzenie zwiększyli mieszankę (uważali że była dobra) i teraz nie widzę problemu. Jeździ się wygodnie, a koszta paliwa jest mniejszy co najmniej o jakąś 1/3 w stosunku do benzyny.
Belert [ Legend ]
albo kiepski gaz albo dawno nie regulowana instalacja gazowa.
crazymay [ Bumtarara ]
Po pierwsze - nikt nie każe Ci jeździć na gazie - jeśli tak Ci to przeszkadza, to nic z nim nie rób, a jeździj stale na benzynie - zapewniam, że nie będzie gasł.
Po drugie - rozgrzewanie silnika podczas postoju daje mizerne efekty - znacznie szybciej i oszczędniej jest rozgrzewać auto podczas jazdy.
Po trzecie - gaz potrzebuje pewnej temperatury do prawidłowego rozprężania, a dopóki jej nie osiągnie zamarza parownik blokując przepływ gazu. Najwcześniejszym momentem na przełączenie na gaz jest ten, gdy poczujesz naprawdę ciepłe powietrze lecące z nawiewu. Optymalnie, gdy wskazówka temperatury silnika zacznie się podnosić (pow 90 st. bodajże).
Po czwarte - regulacja się przyda, ale nie rozwiąże tego problemu - warto sprawdzić parownik, ale dopóki silnik nie osiągnie dobrej temperatury to samochód będzie gasł.
Po piąte - tankuj gaz na dobrych stacjach - w moim przypadku różnica w spalaniu między małą prywatną stacyjką, a BP wyniosła dobre 2 litry gazu.
Rendar [ Srokaty Konik ]
Nie wiem ile masz przejechane na tej instalacji, ale przeważnie w okolicach 70tys następuje zużycie membran w parowniku (sztywnieja i pękają). Objawia sie to tym, że auto gaśnie na wolnych obrotach właśnie gdy jest ciepłe. Może też objawiać się większym zużyciem gazu.
Naprawa jest prosta (regeneracja parownika) i kosztuje ok. 120 pln, ale zrobi to tylko "gazownik". Dla wprawnego gościa jakaś godzinka roboty. Do tego nowy filterek, potem regulacja i zapominasz o problemach z gazem - lejesz i jedziesz.
Predi2222 [ Generaďż˝ ]
Po pierwsze - nikt nie każe Ci jeździć na gazie - jeśli tak Ci to przeszkadza, to nic z nim nie rób, a jeździj stale na benzynie - zapewniam, że nie będzie gasł.
Patrz post 9
[18]Też nie wiem ile jest przejechane już na tej instalacji,ja z siostrą zrobiłem już 15k km,instalacja ma 6lub 7lat nie pamiętam dokładnie
crazymay [ Bumtarara ]
Predi -> a to ktoś TOBIE każe jeździć na gazie? tankujesz sobie benzynę i jedziesz, a oni jak chcą (i potrafią) jeździć na gazie, a auto im nie gaśnie lub gaśnie i im nie przeszkadza, to ich sprawa.
Predi2222 [ Generaďż˝ ]
[20] Tia i jak oddaje samochód siostrze,ojcu to wyciągam benzynę z baku i niech sobie na gazie zasuwają :P