GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Zwrot kasy za zepsuty towar

07.01.2011
13:23
[1]

jasonxxx [ Szeryf ]

Zwrot kasy za zepsuty towar

Krótko; kupiłem buty, które przy drugim założeniu się rozleciały (jeden z nich po prostu pękł na szwie); omijam gwarancję producenta, zgodnie z ustawą konsumencką reklamuję u sprzedawcy, ale wolałbym zwrot kasy niż naprawę/wymianę, bo sądzę, po nabytym doświadczeniu, że produkt tej marki/od tego producenta jest po prostu kiepski.

Jak do tego podejść?

07.01.2011
13:27
[2]

Awerik [ Backpacker ]

AFAIR w Twojej sytuacji tak się nie da, ustawa po prostu nie daje takiej możliwości - sprzedawca ma obowiązek naprawy produktu bądź wymiany go na nowy, dopiero w dalszej kolejności (czyli gdy nie da się go wymienić, naprawa jest nieopłacalna itp.) ma obowiązek zwrócić pieniądze - ale zaraz postaram się to sprawdzić dokładnie.

[EDIT]
Aha, miałem rację, art. 8 ustawy:
https://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078-A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.pdf

07.01.2011
13:34
[3]

jasonxxx [ Szeryf ]

Tego właśnie się obawiałem, dzięki za wyjaśnienie.

Pzdr.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.